Nee, je behoudt je bestanden 
Maar een back-up is toch ook zo met Time Machine gemaakt?
Ja heb ik ook, jammer was erg makkelijk. Ik internet bankier nu gewoon via een windows pcPat-Skim schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:46:
Iemand toevallig ervaring met het niet meer werken van de E.dentifier2 software van ABN-AMRO??? Deze functioneert niet meer na de SL upgrade...
Even kopieren naar je bureaublad, dan aanpassen, het originele uit de map halen en de aangepaste terug plaatsenShinji schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:59:
Als ik de plist file (om te booten in 64bits modus) aan wil passen wil die het bestand daarna niet meer opslaan. Moet ik daarvoor eerst als root inloggen of iets dergelijks?
Safari starten in 32-bits mode of firefox gebruiken, dan werkt de e.dentifier weer.Pat-Skim schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:46:
Iemand toevallig ervaring met het niet meer werken van de E.dentifier2 software van ABN-AMRO??? Deze functioneert niet meer na de SL upgrade...
Ik heb de Upgrade DVD voor 9 euro en ik heb op deze manier (uit het menu op het installatiescherm Schijfhulpprogramma kiezen en dan je bestaande harddiskpartitie wisssen) een clean install gedaan van SL op mijn MacBook Pro. Je kunt dus wel degelijk op deze manier een clean install doen met de upgrade DVD.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:39:
Dan heb je waarschijnlijk niet de upgrade cd voor nieuwe mac (9 euro), maar gewoon het 29 euro pakket
Launching containers into space
shortcut manier:MC Taz Man schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:57:
Echter 1 klein probleempje (groot voor mn vriendin). De accenten op letters (é, ë etc.). In Leopard had ik daar een plugin/progsel voor. In SL schijnt het ingebakken te zijn. Kan alleen de feature niet vinden. Iemand een idee?
Mn vriendin wil absoluut niet werken met short-cuts en wil per sé werken op de Windows-manier.
[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 16-09-2009 14:05 ]
Helaas, mn vriendin eist dat het op de windows-manier gebeurt...Nerpissad schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:53:
[...]
shortcut manier:
option + U = umlaut
option + E = accent aigu (é)
option + ` = accent grave (è)
van plugins weet ik niet welke dit anders of makkelijker zouden kunnen doen.
Dank, gaan we vanavond proberen.Shinji schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:05:
Stel je toetsenbord in op US international (System Preferences -> Language and text -> Input Source
) en dan is het voor de meesten op de vertrouwde manier ' en dan een e en je hebt een é.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Ik ben ook een ABN klant, maar ik heb niet op Leopard met E.dentifer 2 gewerkt.Pat-Skim schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:46:
Hmmm daar heb ik ook last van met Windows Server 2003. Het gekke is dat als 'ie eenmaal verbinding heeft, het daarna gewoon vlot gaat om te switchen tussen mappen, maar zodra ik weer op het hoogste niveau beland (waar de shares opgevraagd worden) duurt het eeuwig.domi235 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:15:
[...]
Niet direct van SL naar SL, maar wel enorme traagheid met het connecten naar een Windows Server 2008 Share over SMB. Of ik nu connect op hostname of ip adres maakt niks uit.
Verwijderd
Ik heb geen externe harde schijfDaMarcus schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:55:
Nee, je behoudt je bestanden
Kan gewoon met elke externe HD, USB of Firewire. Het hoeft dus niet perse een time capsule te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:50:
[...]
Ik heb geen externe harde schijfIs het verstandig om dat aan te schaffen, is wel een hele investering natuurlijk zo'n time capsule
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Shinji schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:05:
Stel je toetsenbord in op US international (System Preferences -> Language and text -> Input Source
) en dan is het voor de meesten op de vertrouwde manier ' en dan een e en je hebt een é.
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde probleem.. Soms lijkt hij vast te zitten en werkt het alleen door met 4 vinger naar boven te schuiven. als je naar beneden schuift blijft hij in expose hangen.. Best wel irri inderdaad.zeromussov schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:58:
Exposé werkt hier anders op mijn Macbook Pro. Althans, met 4 vingers naar beneden en boven schuiven.. soms lijkt die the blijven hangen, of gaat die meteen weer terug in exosé... meer die dit hebben?
-edit: dit komt voor als je naar beneden en dan weer snel naar boven schuift, of andersom... in Leopard was dit niet zo. Vind het nogal irritant.
Zelf heb ik een MacBook en ben ik van Leopard naar Snow Leopard zonder m'n belangrijke files te missen. Ik had van tevoren wel gebackupt, dat bleek achteraf niet nodig te zijnVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:50:
[...]
Ik heb geen externe harde schijfIs het verstandig om dat aan te schaffen, is wel een hele investering natuurlijk zo'n time capsule
oow, tip van de dagShinji schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:05:
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Idd tip van de dag.. zat hier ook al tijd mee te klooien.. dit voelt dan weer als van ouds (ja sorry.. oude windows gebruiker)Magic schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:03:
[...]
oow, tip van de dag
ik was al wel redelijk gewend aan de mac-manier, maar toch vind ik dit makkelijker
Niet helemaal, schijfjes van het up-to-date programma zoeken wel naar Leopard. Als de disc die gevonden heeft heb je verder exact dezelfde mogelijkheden als de gewone single user en family pack (al dan niet in een Mac Box Set of als losse Snow Leopard) dus daar valt ook prima een clean install mee te doen.Whieee schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:49:
Er staat dan ook nergens op het doosje dat het een upgrade versie is. Apple doet daar ook niet aan. Het is gewoon the real deal, net zoals er geen bit verschil zit tussen het schijfje in de single-license pack en het family pack
clean install is inderdaad mogelijk met de up-to-date schijf, je mist alleen iLife dus die zul je van je originele Leopard (2e) schijf moeten installerenppl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:55:
[...]
Niet helemaal, schijfjes van het up-to-date programma zoeken wel naar Leopard. Als de disc die gevonden heeft heb je verder exact dezelfde mogelijkheden als de gewone single user en family pack (al dan niet in een Mac Box Set of als losse Snow Leopard) dus daar valt ook prima een clean install mee te doen.
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Logischer? Vind je? Dat je een ' intypt en dat er dan niets gebeurt tot je een spatie erbij doet? (Dat is de windows behaviour allicht.) Ik vind alt-u u veel logischer voor een umlaut.MrAcid schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:58:
Whaaa, dat vind ik zelfs na 2,5 jaar Maccen nog een goeie tip! Veel logischer!![]()
Thanks!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik vind 't ook logischer want zo werkte een ouderwetse typemachine ook.CyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:43:
[...]
Logischer? Vind je? Dat je een ' intypt en dat er dan niets gebeurt tot je een spatie erbij doet? (Dat is de windows behaviour allicht.) Ik vind alt-u u veel logischer voor een umlaut.
Sinds wanneer maakt dat iets 'logischer'? Dat is een limitatie van de techniek.tiguan schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:37:
[...]
Ik vind 't ook logischer want zo werkte een ouderwetse typemachine ook.
Maar lang niet alle ontwikkelingen zijn vooruitgang. Ik vind de windows-manier persoonlijk prettiger, maar vind het ook erg goed van Apple dat ze de gebruiker zo makkelijk de keuze geven (indien je weet hoe het moet).CyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:39:
[...]
Sinds wanneer maakt dat iets 'logischer'? Dat is een limitatie van de techniek.
Auto's moest je vroeger aanslingeren, is een auto met een sleutel starten dan onlogisch? Nee.
Dus je kan geen clean install doen zonder dat Leopard geïnstalleerd is?ppl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:55:
[...]
Niet helemaal, schijfjes van het up-to-date programma zoeken wel naar Leopard. Als de disc die gevonden heeft heb je verder exact dezelfde mogelijkheden als de gewone single user en family pack (al dan niet in een Mac Box Set of als losse Snow Leopard) dus daar valt ook prima een clean install mee te doen.
Verwijderd
Jawel, maar als je hdd daadwerkelijk leeg is (nieuw bijvoorbeeld) moet je idd een kleine omweg nemen en eerst even leopard op dumpen. Daarna kun je, als de SL-installer eenmaal tevreden is, dat wipen en SL clean installen.MC Taz Man schreef op donderdag 17 september 2009 @ 06:39:
[...]
Dus je kan geen clean install doen zonder dat Leopard geïnstalleerd is?
Ik neem aan dat je begrijpt dat de software geen enkele invloed heeft op hoe snel de batterij leeg gaat tijdens sleep? Overigens is het inderdaad zo dat ppc machines minder energie verbruikten in sleep dan intels.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:54:
Enkel positieve ervaringen met SL hier behalve batterij....
Ik heb een late 08 MBP 15" en heb de indruk dat de batterij nu nog sneller leegloopt.
Ik haal amper 2u - 2u30 en max 3u gebruik op lage helderheid en lichte taken.
Deze nacht heb ik hem in sluimerstand (dichtklappen) gedaan op 56%. Deze morgen heb ik hem geopend en bleef er maar 39% (1u15min gebruik) meer over...
Een verlies van 17% terwijl hij gewoon dicht is vindt ik wel overdreven.
Ik heb 4 jaar een PowerBook gehad en die verloor nog geen 5%......
Oplossingen of resetten van PRAM ofzo? Zoja, hoe?
[ Voor 51% gewijzigd door CyBeR op 17-09-2009 09:12 ]
Verwijderd
Je zou eens kunnen kijken naar de health van de batterij. Via de iStat widget of via je systeem profiel onder 'Voeding'.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:54:
Enkel positieve ervaringen met SL hier behalve batterij....
Ik heb een late 08 MBP 15" en heb de indruk dat de batterij nu nog sneller leegloopt.
Ik haal amper 2u - 2u30 en max 3u gebruik op lage helderheid en lichte taken.
Deze nacht heb ik hem in sluimerstand (dichtklappen) gedaan op 56%. Deze morgen heb ik hem geopend en bleef er maar 39% (1u15min gebruik) meer over...
Een verlies van 17% terwijl hij gewoon dicht is vindt ik wel overdreven.
Ik heb 4 jaar een PowerBook gehad en die verloor nog geen 5%......
Oplossingen of resetten van PRAM ofzo? Zoja, hoe?
En dat was nou net wat ik bedoelde met "geen clean install"CyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:11:
[...]
Jawel, maar als je hdd daadwerkelijk leeg is (nieuw bijvoorbeeld) moet je idd een kleine omweg nemen en eerst even leopard op dumpen. Daarna kun je, als de SL-installer eenmaal tevreden is, dat wipen en SL clean installen.
Iedereen heeft het hier over `de windows manier', maar volgens mij is het gewoon heel standaard om het op die manier te doen en heeft het weinig met windows te maken behalve dat het in windows standaard zo ingesteld staat. In Europese talen zijn er niet zoveel speciale characters, maar als je naar aziatische landen kijkt werkt het zover ik weet allemaal met de zogenaamde `dead keys'. Er gebeurt niets totdat er een aantal characters achter elkaar ingetypt is, dan komt er een character op je scherm, of bij talen met heel erg veel complexe characters kun je dan zelfs een keuze schermpje (onder X in Linux iig) krijgen welk character je bedoelde.MC Taz Man schreef op donderdag 17 september 2009 @ 06:37:
[...]
Maar lang niet alle ontwikkelingen zijn vooruitgang. Ik vind de windows-manier persoonlijk prettiger, maar vind het ook erg goed van Apple dat ze de gebruiker zo makkelijk de keuze geven (indien je weet hoe het moet).
The Flying Dutchman
Tja, ik denk dat dat komt doordat Windows toch het meest gebruikte OS is in Europa (en de rest). Net zoals zoeken op het internet tegenwoordig "googlen" is geworden.The Flying Dutchman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:03:
[...]
Iedereen heeft het hier over `de windows manier', maar volgens mij is het gewoon heel standaard om het op die manier te doen en heeft het weinig met windows te maken behalve dat het in windows standaard zo ingesteld staat. In Europese talen zijn er niet zoveel speciale characters, maar als je naar aziatische landen kijkt werkt het zover ik weet allemaal met de zogenaamde `dead keys'. Er gebeurt niets totdat er een aantal characters achter elkaar ingetypt is, dan komt er een character op je scherm, of bij talen met heel erg veel complexe characters kun je dan zelfs een keuze schermpje (onder X in Linux iig) krijgen welk character je bedoelde.
Een clean install is een install zonder oud systeem eronder. Dat kan primaMC Taz Man schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:54:
[...]
En dat was nou net wat ik bedoelde met "geen clean install".
Beetje jammer, maar wel zeer begrijpelijk.
Verwijderd
Mijn health zit nog op 98%...Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:47:
[...]
Je zou eens kunnen kijken naar de health van de batterij. Via de iStat widget of via je systeem profiel onder 'Voeding'.Als je weinig health over hebt kun je Apple bellen, bij een percentage onder de 50% leveren ze al snel een nieuwe
Macbook Pro, 640 WD extern
Het duurde even om nader uit te zoeken. Ik ging namelijk muziek afspelen na jouw berichtje (zonder iets te wijzigen) en toen haperde het ineens niet meer. Vanochtend hoorde ik die stotteringen echter weer, dus heb ik het smooth scrollen uitgezet (bevalt me sowieso veel beter). Echter het probleem werd niet verholpen. Ik hoorde het gehakkel ook als ik niet aan het scrollen was en bijvoorbeeld gewoon een pagina inlaadde. Toen dacht ik dat het wellicht een handig idee zou zijn om de Activity Monitor erbij te pakken, en daar werd me iets meer duidelijk. Soms heb ik namelijk pieken bij m'n Disk Activity. En (ik durf het nog niet 100% te bevestigen) het lijkt erop dat VLC dus hapert wanneer m'n Data Sent gaat pieken.ppl schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:21:
Wat betreft dat verhaal over vlc en het scrollen, zou je eens kunnen testen wat het aan/uitzetten van smooth scrolling doet? Die optie staat in Appearance in de System prefs.
Klopt, zo heb ik het ook gedaan op de MB van mn vriendin en zal ik het doen op mn iMac als die eindelijk binnenkomt. En wederom; volledig terecht dat Apple voor deze methode kiest. Tis alleen wat lastigCyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:50:
[...]
Een clean install is een install zonder oud systeem eronder. Dat kan primaJe moet alleen eerst 10.5 hebben, maar nadat de installer dat gecheckt heeft kun je je disk rustig opnieuw formatteren. Again, 't is een omweg maar het eindresultaat is hetzelfde.
Behalve bij opties als "Allow Bluetooth Devices to wake this computer".CyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:11:
Ik neem aan dat je begrijpt dat de software geen enkele invloed heeft op hoe snel de batterij leeg gaat tijdens sleep? Overigens is het inderdaad zo dat ppc machines minder energie verbruikten in sleep dan intels.
Zoef
Hmm..CyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:50:
[...]
Een clean install is een install zonder oud systeem eronder. Dat kan primaJe moet alleen eerst 10.5 hebben, maar nadat de installer dat gecheckt heeft kun je je disk rustig opnieuw formatteren. Again, 't is een omweg maar het eindresultaat is hetzelfde.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dat is niet zo raar omdat iLife een los pakket is en dus niet bij het OS in zit. Daarom krijg je bij je Mac ook altijd 2 discs: eentje met OS X en eentje met de rest waaronder iLife. Als je alleen OS X koopt (ook via dat up-to-date programma) dan krijg je ook alleen OS X. De enige uitzondering hierop is de Mac Box Set omdat die iLife en iWork bevat naast OS X.nicow101 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:39:
[...]
clean install is inderdaad mogelijk met de up-to-date schijf, je mist alleen iLife dus die zul je van je originele Leopard (2e) schijf moeten installeren
Beetje kort door de bocht om dat te roepen. Software hoeft geen invloed te hebben op hoe snel de batterij leeg gaat maar kan dat wel hebben. Ook de weergave van de resterende accuduur is iets waar software een bepaalde invloed in kan hebben. Bij de iPhone heeft Apple destijds het aantal streepjes dat werd weergegeven om ontvangst uit te drukken gewijzigd middels een softwareupdate.CyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:11:
[...]
Ik neem aan dat je begrijpt dat de software geen enkele invloed heeft op hoe snel de batterij leeg gaat tijdens sleep? Overigens is het inderdaad zo dat ppc machines minder energie verbruikten in sleep dan intels.
Heb je al eens geprobeerd om de Finder plist weg te gooien en Finder daarna opnieuw te starten (option klik op Finder in je dock en dan relaunch)?Clox schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:30:
Ik heb nog steeds nogal vage problemen met de Finder. In Leopard had ik al dat als ik een map opende, het zo'n 10 sec. duurde voordat de inhoud daarvan zichtbaar werd. Dit was dan op te lossen door snel vorige/volgende te doen. Hierdoor werd de inhoud wel direct zichtbaar. Had toen al wat gezocht, maar niet echt een oplossing gevonden.
Heb je SL ook echt via het up-to-date programma verkregen voor die 8,95 euro of was het een losse Snow Leopard van 29 euro? Daar zit namelijk nogal een verschil tussen omdat de laatstgenoemde niet die eis van Leopard heeft.To_Tall schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:09:
[...]
Hmm..
Ik had eerst mijn disk vervangen vervolgens heb ik SL geinstalleerd. ik heb nergens een Tussen stap ontdekt om een Leopard DVD in de machine te doen. enige wat ik moest doen is de SL DVD selecteren als boot disk in het Boot scherm
[ Voor 9% gewijzigd door ppl op 17-09-2009 14:56 ]
No Shame, only Fame!
Ja, dat gaat prima.S2801 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:18:
ik draai nu 2 weken de update (gekocht voor 29 euro) van SL op mijn 20" iMac. Nu wil het zo dat ik morgen een 24" iMac krijg, met Leopard. De 20" gaat naar mijn zusje.
Mijn zusje heeft niet zo nodig SL nodig, dus ik vraag me af of ik op mijn 20" imac weer gewoon 10.5 kan installeren, en mijn SL DVD kan gebruiken om 10.6 op mijn nieuwe 24" iMac te zetten.
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen, en via google kan ik niks vinden.
Zoef
Je hebt nogal de neiging om delen van mijn beweringen over te slaan en/of er stukjes bij te bedenken. Als je goed leest zie je dat ik 't heb over accuduur tijdens sleep. Op dat moment draait er geen software in de achtergrond die resouerces en batterijtijd wegsnoept, want tijdens sleep draait er geen software. (Eerder genoemd 'allow bt devices' enz. zou wel invloed hebben, maar da's een stuk hardware dat actief blijft). Meer zei ik niet, dus over accuduur tijdens gebruik heb ik 't niet gehadppl schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:53:
[...]
Beetje kort door de bocht om dat te roepen. Software hoeft geen invloed te hebben op hoe snel de batterij leeg gaat maar kan dat wel hebben. Ook de weergave van de resterende accuduur is iets waar software een bepaalde invloed in kan hebben. Bij de iPhone heeft Apple destijds het aantal streepjes dat werd weergegeven om ontvangst uit te drukken gewijzigd middels een softwareupdate.
Verder zijn er ook mensen geweest die na de upgrade wat software had dat in de achtergrond hing en welke dus onnodig resources aan het gebruiken was en wat uiteindelijk als oorzaak had dat de accuduur toch aardig rap minder werd.
Op de sleep stand zelf heeft het inderdaad geen invloed omdat er in principe op dat moment niets draait. Dat sleep verhaal is echter maar 1 deel van de gemelde problemen
Als je een ' intypt zie je die gewoon staan hoor, dus je kan gewoon doortypen. Tenzij je erna een e, u, a, etc zou willen gebruiken. Overigens hoort dit volgens mij gewoon bij het US International toetsenbord indeling welke bijna overal in nederland in gebruik is (ik vind het nog steeds raar dat ze bij Apple de nederlandse indeling als standaard hebben gekozen en dat je het expliciet aan moet geven als je een andere wil).CyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:43:
[...]
Logischer? Vind je? Dat je een ' intypt en dat er dan niets gebeurt tot je een spatie erbij doet? (Dat is de windows behaviour allicht.) Ik vind alt-u u veel logischer voor een umlaut.
[ Voor 14% gewijzigd door Shinji op 17-09-2009 16:28 . Reden: toevoeging.. ]
Ik heb het altijd vreselijk gevonden, die dead keys.Shinji schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:20:
[...]
Als je een ' intypt zie je die gewoon staan hoor, dus je kan gewoon doortypen. Tenzij je erna een e, u, a, etc zou willen gebruiken. Overigens hoort dit volgens mij gewoon bij het US International toetsenbord indeling welke bijna overal in nederland in gebruik is (ik vind het nog steeds raar dat ze bij Apple de nederlandse indeling als standaard hebben gekozen en dat je het expliciet aan moet geven als je een andere wil).
[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 17-09-2009 16:29 ]
Zoef
Ook al is het inconsequent dan nog zet ik ze ook expliciet hoor. Als je gewent ben om ze te gebruiken dan weet je gewoon hoe ze werken en gebruik ik ze tenminste bewust om accenten te zetten. Overigens gebruik ik ze nog regelmatig en worden ze voor mijn gevoel niet veel minder gebruikt dan vroeger (al is dat vroeger voor mij ook misschien niet zo heel lang geleden). Ik gebruik denk ik de accenten vaker gebruik dan dat ik de ' los gebruik.Zpottr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:28:
[...]
Ik heb het altijd vreselijk gevonden, die dead keys.
Dat het gedrag voor ['] [t] anders is dan voor ['] [a] is waardeloos imho, en ik kies veel liever expliciet voor het zetten van een accent (die gebruiken we hoe dan ook weinig meer in NL) dan dat inconsequente gedrag van dead keys. Je zegt het zelf al: je kunt gewoon doortypen. TENZIJ...
Ik weet van heel veel dingen hoe ze werken. Heel veel van die dingen gebruik ik liever nietShinji schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:33:
[...]
Ook al is het inconsequent dan nog zet ik ze ook expliciet hoor. Als je gewent ben om ze te gebruiken dan weet je gewoon hoe ze werken en gebruik ik ze tenminste bewust om accenten te zetten.
Bij elke revisie van het Groene Boekje gaan er een aantal de prullenbak inOverigens gebruik ik ze nog regelmatig en worden ze voor mijn gevoel niet veel minder gebruikt dan vroeger (al is dat vroeger voor mij ook misschien niet zo heel lang geleden).
[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 17-09-2009 16:38 ]
Zoef
Ja, heb je een punt, ik selecteer zulk soort dingen meestal op snelheid (toetsaanslagen).Zpottr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:37:
[...]
Ik weet van heel veel dingen hoe ze werken. Heel veel van die dingen gebruik ik liever niet
En het witte boekje?Zpottr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:37:
[...]
Bij elke revisie van het Groene Boekje gaan er een aantal de prullenbak in
Verwijderd
Iemand bekend met dit probleem???Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:58:
[...]
Ik heb precies het zelfde probleem.. Soms lijkt hij vast te zitten en werkt het alleen door met 4 vinger naar boven te schuiven. als je naar beneden schuift blijft hij in expose hangen.. Best wel irri inderdaad.
Hoop dat ze dit snel zullen oplossen!
(iemand een idee hiervoor toevallig?)
Verwijderd
Iemand anders nog bekend met dit probleem?zeromussov schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:58:
Exposé werkt hier anders op mijn Macbook Pro. Althans, met 4 vingers naar beneden en boven schuiven.. soms lijkt die the blijven hangen, of gaat die meteen weer terug in exosé... meer die dit hebben?
-edit: dit komt voor als je naar beneden en dan weer snel naar boven schuift, of andersom... in Leopard was dit niet zo. Vind het nogal irritant.
Geen problemen mee. Update heeft bij mij eigenlijk niks veranderd behalve:Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:32:
[...]
Iemand anders nog bekend met dit probleem?
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
Weet je dat wel zeker? Ik had hier eerst de HD leeggehaald dmv de Disk Utility op de Snow Leopard DVD, en daarna SL op de betreffende HD geinstalleerd.CyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:11:
[...]
Jawel, maar als je hdd daadwerkelijk leeg is (nieuw bijvoorbeeld) moet je idd een kleine omweg nemen en eerst even leopard op dumpen. Daarna kun je, als de SL-installer eenmaal tevreden is, dat wipen en SL clean installen.
[...]
Kan, maar stond er op die HD Leopard? Zo ja, dan heb je een upgrade uitgevoerd volgens de SL DVDZpAz schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:33:
[...]
Weet je dat wel zeker? Ik had hier eerst de HD leeggehaald dmv de Disk Utility op de Snow Leopard DVD, en daarna SL op de betreffende HD geinstalleerd.
Vroeg me af of iemand hier al een oplossing voor heeft? Irriteer me er nl ook mateloos aan.Targeter schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:55:
Weet iemand hoe je die belachelijk grote iconen in stacks grid view kleiner krijgt? eerst paste all m'n apps netjes erop (venster groeide netjes), nu zie ik gigantische iconen en moet ik naar beneden scrollen.
Ik heb gedaan wat jij van plan bent, namelijk de harde schijf in mijn MBP (nieuw gekocht in aug.09) vervangen door een nieuwe SSD Intel postville (160G2C1).Rudy_V schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:25:
Ik heb een Snow Leopard up-to-date CD en als ik het goed begrijp, moet je dus een bestaande install hebben om te kunnen installeren.
Ik wil namelijk mijn harddisk vervangen door een SSD, en aangezien er niets boeiends op die HD staat, was ik eigenlijk van plan om gewoon de harddisk eruit te halen en Snow Leopard te installeren op de SSD.
Maar als dat niet werkt, moet ik even Bittorrent aanzwengelen ofzo
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
[ Voor 3% gewijzigd door bokkow op 18-09-2009 01:10 ]
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Die neiging heb ik niet, er miste gewoon wat aan je verhaal. Het feit dat iemand anders je daar ook al op wees laat dat ook al wel zien. Had je mijn verhaal ook goed gelezen dan had je ook gezien dat het wat meer bevat dan alleen jouw stukje. Jouw verhaal is maar 1% van m'n replyCyBeR schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:24:
[...]
Je hebt nogal de neiging om delen van mijn beweringen over te slaan en/of er stukjes bij te bedenken. Als je goed leest zie je dat ik 't heb over accuduur tijdens sleep. Op dat moment draait er geen software in de achtergrond die resouerces en batterijtijd wegsnoept, want tijdens sleep draait er geen software. (Eerder genoemd 'allow bt devices' enz. zou wel invloed hebben, maar da's een stuk hardware dat actief blijft). Meer zei ik niet, dus over accuduur tijdens gebruik heb ik 't niet gehad
Verwijderd
Komt er wel geluid uit? Het zou kunnen dat ie denkt dat er een stekkertje in je audiouitgang zit. Dan schakelt ie de interne speakers uit en kun je ook het volume en de muting niet meer regelen. Het is een bekend probleem dat bij de sommige notebooks/iMacs de aansluiting defect raakt en ie altijd blijft denken dat er een stekkertje in zit.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:01:
Ik heb een probleem met het geluid van mijn Imac.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het lijkt er op dat hij denkt dat een digitale interface is aangesloten, zie je ook rood licht uit het gaatje komen?Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:01:
Ik heb een probleem met het geluid van mijn Imac.
Als ik mijn geluid aan/uit wil zetten of harder of zachter dan krijg ik dit in beeld:
[afbeelding]
(zonder de nummertjes dan welliswaar)
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
[ Voor 24% gewijzigd door Master__R op 18-09-2009 18:53 ]
Verwijderd
Eerst verhaaltje houten tandenstoker. Voorzichtig proberen het schakelaartje weer los te halen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:54:
ich habe das nu een 30-tal maal geprobeerd... geen succes.. verhaaltje technische dienst?
Zoef
[ Voor 28% gewijzigd door Master__R op 18-09-2009 19:15 ]
Inderdaad.nicow101 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:40:
[...]
Ik heb gedaan wat jij van plan bent, namelijk de harde schijf in mijn MBP (nieuw gekocht in aug.09) vervangen door een nieuwe SSD Intel postville (160G2C1).
Eerst schijf formatteren, dan Snow Leopard installeren, dan iLife installeren (schijf 2 van Leopard), uurtje werk en hij loopt als een hogesnelheidstrein. Niks geen check van Leopard dus in mijn geval.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Ik bedoel een andere imagebrowser, deze bedoel ikArosa schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:08:
ImageBrowser van Canon werkt bij mij prima, dan heb ik het over de Canon Utilities ImageBrowser, versie 6.1.3.19(7L). Nog geen enkel probleem gehad.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
I am the great Cornholio!
Same here. Na de halve dag aan troubleshooten waarom ik geen verbinding met mijn wifi netwerk kan maken, ben ik nu mijn bestanden weer aan het terugzetten op een verse leopard installatie. Echt alle mogelijke 'oplossingen' die ik op het web het kunnen vinden werkten gewoon niet. Heel leuk en aardig dat SL dan snelller zou zijn enzo, maar als ik geen airport heb, dan kan ik net zo goed het hele ding niet aanzetten.MysticMan schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:35:
Ik heb net SL geïnstalleerd maar denk dat ik weer terugga.
http://www.amazon.com/Dig...l-Converter/dp/B000I98ZQYMysticMan schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:35:
Ik heb net SL geïnstalleerd maar denk dat ik weer terugga. Reden daarvoor is dat de Griffin Firewave niet meer werkt en ik dus geen surround geluid meer heb. Ik kan nog wel bij de instellingen ervan en als ik dan een speakertest doe (in het Firewave config programma) komt het geluid ook uit de goede speakers, maar verder in OS X komt het geluid bij alles alleen nog maar uit de ingebouwde speakers. Bij de OS X speakerinstellingen staat nu ook alleen nog maar 'Internal Speakers' en niet meer Griffin Firewave wat er eerst wel altijd bijstond als de firewire kabel erin zat. Helaas ondersteunt de fabrikant het product niet meer dus een software update hoef ik niet te verwachten.... Omdat er nog altijd geen andere fatsoenlijke oplossing is om m'n Logitech 5.1 setje werkend te krijgen (behalve een dure receiver kopen of een veel duurdere speakerset met optische ingang) ga ik dus maar weer terug naar Leopard....
Ik heb een Logitech G51 speakerset die werkt met drie 3.5mm connectors (front, rear, center/sub) en helemaal geen digitale input heeft. Dit heb ik altijd een groot nadeel gevonden van een Mac, dat er niet 3 van die aansluitingen opzitten terwijl iedere simpele on-board geluidskaart bij een pc of laptop dat wel heeft. Ik ben al op zoek naar andere externe geluidskaarten maar ik kan zo snel nog niks redelijk goedkoops vinden met OS X ondersteuning en ik heb echt geen zin om veel geld te investeren voor een nieuwe speakerset. Dan maar gewoon terug naar Leopard
Nou mijn nieuwe macbook pro 13"(2.56 ghz) doet er toch echt dik halve minuut op met schone instalJolly_Jumper schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:50:
Afg. nacht ook maar effe SL geïnstalleerd. Wat me direct opviel was dat m'n Macbook Pro veel sneller opstart nu, slechts 13/14 sec. (moment van 't op de aan/uitknop drukken, tot het moment dat de desktop verschijnt).
Vaak als ik beetje loop te internetten, filmpje kijken via you tube oid en i-tunes aan heb wil de temp volgens Istat wel oplopen tot 83 graden.. is dat normaal??MetaFrame schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:44:
Hier zat SL bij mn nieuwe MacBook Pro 13" en moet zeggen dat het beter werkt dan op mn MacBook White, stuk soepeler en weinig tot geen problemen, ook qwa temps. De white werd zo af en toe echt te warm.
I am the great Cornholio!
Yep... maar je kunt het filmpjes kijken via YouTube wel minder belastend maken door ClickToFlash te installeren. Dan trekt die de h.264 versie binnen waar mogelijk; Flash op de Mac is een gedrocht.The Fatal schreef op zondag 20 september 2009 @ 08:59:
Vaak als ik beetje loop te internetten, filmpje kijken via you tube oid en i-tunes aan heb wil de temp volgens Istat wel oplopen tot 83 graden.. is dat normaal??
Zoef
Intel SSD all the wayThe Fatal schreef op zondag 20 september 2009 @ 08:59:
[...]
Nou mijn nieuwe macbook pro 13"(2.56 ghz) doet er toch echt dik halve minuut op met schone instal
Verwijderd
De scanfunctionaliteit zit tegenwoordig gewoon in voorvertoning gebakken. Ik kan in voorvertoning rechtsreeks inscannen vanaf mijn Photosmart4380 (netwerkprinter)Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:41:
Mijn HP PSC1350 All-in-one printer werkt niet meer onder SL. Althans er is sinds kort een printer driver beschikbaar maar de software om de scanner te besturen is niet beschikbaar. Jammer.
...
Iemand ervaringen met een recente printer (inktjet/laser) die kan scannen voor thuisgebruik onder SL?
HENG HENG
Verwijderd
Image Capture kan ook gewoonVerwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:06:
hey ,kan dat toch? gisteren toevallig zitten zoeken. voorvertoning, da's wel de laatste plek waar ik zou zoeken.
Zoef
In retrospect, it was inevitable
Gewoon doen. Bij mij en mijn vriendin (beide een iMac) ging de upgrade vanaf Leopard probleemloos en binnen een half uurtje ofzo stond het erop. Op een forum lees je vooral berichten van mensen met problemen, en niet van die tienduizenden waarbij het gewoon goed lukte-Cyril- schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:00:
wel of niet die 29 euro uitgeven?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Alle SL's die ik gezien heb zijn gewoon retails, dus je kunt clean installeren.Executor16 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:22:
Ik heb Leopard hier origineel, maar is die upgrade van 29,- euro nou ook als clean install te gebruiken? Heb geen zin om elke keer eerst Leopard te moeten installeren en daarna pas de upgrade.
Festina lente
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq