Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple.at.work
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:00:
oei twijfel twijfel!!! i7 cancellen en naar de dixons rennen voor een i5 (als die er is teminste :P) of toch wachten op de i7 voor die extra mhz.

edit: oei, lees nu pas dat de i5 geen hypertreathing enabled heeft. kortom die paar extra mhz is het dus niet alleen. laten we netjes wachten tot de 11e of 14e :)
Ik hou het inderdaad bij m'n i7 met 8GB, echt retesnel volgens mij!. Iemand al zekerhied of Dixon's idd i5's heeft?

Friends help you move, real friends help you move bodies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

apple.at.work schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:09:
[...]

Ik hou het inderdaad bij m'n i7 met 8GB, echt retesnel volgens mij!. Iemand al zekerhied of Dixon's idd i5's heeft?
ik heb dixons net gebeld.

ze hebben ze nergens...

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Remote en Apple care vorige week besteld en net een mail gekregen dat het via ups verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Afgelopen vrijdag nog bij Mediamarkt geweest die een indoor Apple shop(je) hebben. Reden hiervan is dat de Magic Mouse in het krantje stond en zoiets doe je imho alleen als je dat ding op voorraad hebt. Het verbaasde me dat de medewerker daar beweerde dat er voor particulieren een ander magazijn was dan retailers.
Als een Magic Mouse wilde, moest ik maar via de Apple store bestellen want dan had ik hem binnen 7 dagen in huis zei hij.

Het begint meer een principe kwestie te worden, ik vind de Magic Mouse met 69 Euro al duur maar ik weiger die 7.90 te betalen voor verzendkosten. Zeker omdat ik die muis al heb besteld bij een Apple Premium Reseller (A-Mac) de dag nadat Apple de producten heeft aangekondigd. (21 oktober uit mijn hoofd).

Als ik de muis bestel via de Apple store kost deze 57,98 ex. BTW en ex. verzendkosten. Totale prijs wordt 78,40. Het suffe is dat volgens die berekening ook BTW betaalt over de verzendkosten van 7.90.
Immers: (57.98+7.90)*1,19 = 78.40 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net apple gesproken aangezien de verwachte leverdatum op 17dec. staat en ik op 17 dec op vakantie ga :(
Dus even checken wat hij dacht. mijn product staat nog op "nog niet verzonden"
hij maakte het rekensommetje

27nove besteld
Tussen vandaag en woensdag moet hij gemaakt worden (7 en 9 dec) dit is namleijk 8 - 10 werkdagen verder.
hij zou dus vandaag morgen of overmogen verzonden moeten worden vanuit china.
dan zou hij dus als 9 10 of 11 dec in nederland aan kunnen komen. mocht het tegenzitten pas maandag de 14e
dat bekend dat ik hem ergens tussen 14 en 16 binnen zou moeten krijgen. 17 achte hij echt als aller uiterste lever datum. ik ben echt rete benieuwd!!!
wel jammer als hij de 16e aankomt en ik ga de 17e op vakantie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:14:
Net apple gesproken aangezien de verwachte leverdatum op 17dec. staat en ik op 17 dec op vakantie ga :(

27nove besteld
Tussen vandaag en woensdag moet hij gemaakt worden (7 en 9 dec) dit is namleijk 8 - 10 werkdagen verder.
dan zou hij dus als 9 10 of 11 dec in nederland aan kunnen komen. mocht het tegenzitten pas maandag de 14e
dat bekend dat ik hem ergens tussen 14 en 16 binnen zou moeten krijgen. 17 achte hij echt als aller uiterste lever datum. ik ben echt rete benieuwd!!!
jammer dat je op vakantie gaat??

vakantie is toch ook lekker :)

heeft iemand zijn imac al van de reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple.at.work
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:14:

27nove besteld
Je kan 'm natuurlijk bij een van je fijne mede tweakers laten bezorgen.... :) Of meenemen op vakantie!

Hoop voor je dat ie snel komt, hoop ook dat ie van mij deze week komt. Een nieuwe week met nieuwe kansen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Ja, hoor je mag hem ook hier laten bezorgen :P

Nog niets gehoord, vorige week is dus zoals verwacht niet gelukt, maar deze week gaat het zeker lukken. :z

Ik hoop dat de verkoper gelijk krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 11:38
Hmm.. Kreeg vanmorgen deze updates:

EINDHOVEN, BEST, NL 07/12/2009 10:25 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / AFLEVERING GEWIJZIGD
07/12/2009 10:10 ER IS MEER INFORMATIE VAN DE IN-/UITKLARINGSINSTANTIE NODIG VOOR DE DOUANEAFHANDELING / AFLEVERING GEWIJZIGD
07/12/2009 8:00 WORDT AFGELEVERD

Heeft iemand ervaring met Apple pakketten bij de douane? Heb de douane gebeld, zij sturen mij door naar UPS. UPS gebeld, en zij sturen een bericht naar de douane (en ze hebben mij gemeld dat ik gebeld zou worden door de douane).

Zijn er meer mensen die dit gehad hebben? En hoe lang duurde het voordat het pakket voorbij de douane kwam?

En nog een vraagje, hoe zit het met invoerrechten etc? Aangezien het pakket uit China komt, en ik heb niet zoveel zin in verrassingen als de chauffeur straks aan de deur staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Een vraag voor de mensen die bij een reseller besteld hebben: Hoe bestellen die resellers hun producten? Ik neem aan via een speciaal distributiekanaal ofzo? Wij hebben een bestelling gedaan, broer en ik, bij een Machouse in Woerden dacht ik. Zover ik begrepen heb wordt dit gewoon weer bij de Apple Store besteld... Dat zou betekenen dat wij wel "redelijke" levertijden hebben? Ik hoop het wel in ieder geval :P Zou wel knake zijn als hij pas over een maand geleverd wordt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
adyta schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:42:
Hmm.. Kreeg vanmorgen deze updates:

EINDHOVEN, BEST, NL 07/12/2009 10:25 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / AFLEVERING GEWIJZIGD
07/12/2009 10:10 ER IS MEER INFORMATIE VAN DE IN-/UITKLARINGSINSTANTIE NODIG VOOR DE DOUANEAFHANDELING / AFLEVERING GEWIJZIGD
07/12/2009 8:00 WORDT AFGELEVERD

Heeft iemand ervaring met Apple pakketten bij de douane? Heb de douane gebeld, zij sturen mij door naar UPS. UPS gebeld, en zij sturen een bericht naar de douane (en ze hebben mij gemeld dat ik gebeld zou worden door de douane).

Zijn er meer mensen die dit gehad hebben? En hoe lang duurde het voordat het pakket voorbij de douane kwam?

En nog een vraagje, hoe zit het met invoerrechten etc? Aangezien het pakket uit China komt, en ik heb niet zoveel zin in verrassingen als de chauffeur straks aan de deur staat. :)
Aangezien de eerste Nederlander bent die ooit iets bij Apple besteld heeft zou ik er vanuit gaan dat je invoerrechten mag betalen aan de chauffeur. Even serieus, wat denk je zelf? Die douane papieren worden opgestuurd om de ambtenaren bezig te houden?

Misschien even geduld hebben tot einde v/d dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

orange.x schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:45:
Een vraag voor de mensen die bij een reseller besteld hebben: Hoe bestellen die resellers hun producten? Ik neem aan via een speciaal distributiekanaal ofzo? Wij hebben een bestelling gedaan, broer en ik, bij een Machouse in Woerden dacht ik. Zover ik begrepen heb wordt dit gewoon weer bij de Apple Store besteld... Dat zou betekenen dat wij wel "redelijke" levertijden hebben? Ik hoop het wel in ieder geval :P Zou wel knake zijn als hij pas over een maand geleverd wordt ofzo.
haha orange.x.. de gene die bij een reseller besteld hebben (waaronder ik) wachten nu al ruim een maand op hun spullekes.

Zij zitten in een ander distributiekanaal (lees onderop de stapel)

er zijn nog 304982 wachtenden voor u:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:34
siemenz schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:37:
[...]
heeft iemand zijn imac al van de reseller?
21 oktober een i5 besteld en nog steeds niets :(

[ Voor 32% gewijzigd door MacFeek op 07-12-2009 16:17 ]

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er naar uit dat resellers echt ergens onderaan bungelen wat betreft leveringen. Handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Klaarblijkelijk 1 december besteld en verwachte leveringsdatum 21 december (verzending 17 december)

Het is wel grof te weten dat ik vrienden heb die bij de aankondiging bij hun reseller de i5 hebben besteld en het nog altijd niet hebben mogen ontvangen. De kans zit er zelf dik in dat ik hem eerder in mijn bezit zal hebben dan hun terwijl ik hem dik een maand later gewoon online heb besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door simplicidad op 07-12-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Zoals vele heb ik m’n iMac I7 besteld via een reseller. Dat om dat het werkgerelateerde inkoop is. Dus het kon niet anders.
Nu volg ik natuurlijk ook alle discussies over de levertijden etc. en we weten het allemaal zo langzamerhand wel. De verhalen gaan van links naar rechts en werkelijk alle kanten op.

In willekeurige volgorde.
• Via Apple Store besteld heb/had je Imac I5 of I7 redelijk snel 7 tot 10 werkdagen.
• Dat is nu besteld levering rond en net voor de Kerstdagen
• Er zijn problemen met:
• Gebroken schermen
• Warmte
• Gele balk onderin
• Flikker schermen
• Hoge tonen
• X aantal DOA’s
• iMac met deze klachten worden binnen 14 dagen omgeruild

• Resellers kunnen niet uitleveren. Ook al zijn ze in oktober al besteld
• Resellers kopen via een ander magazijn in?
• Laatste berichten die her en der verschijnen zijn dat alle iMac van voor en t/m productie week 48 zijn en dat er problemen zouden zijn met de videokaart en het uitleveren daarvan.
• Er zijn maar een paar gevallen van uitleveren iMac I5 / I7 van resellers
• Bericht van een Australische reseller is dat in januari de eerste iMac naar de resellers gaan en dan ook nog eerst de I5 en daarna pas de I7 dus ook pas 2e helft van januari!! ( dat had hij van Apple zelf)

Hebben jullie nog ontbrekende berichten, want feiten durf ik ze niet te noemen.
Voor mij maakt het niet zo heel veel uit, ik heb mijn oude iMac net pas verkocht en die gaat pas in januari naar de koper. ( die gaat eerst met vakantie) dus haast heb ik niet. En gezien de opstart problemen maakt ik misschien kans op en iMac zonder problemen, dat hou ik mijzelf dan maar voor.

Maar wat ik wel heb is een ongekende nieuwsgierigheid naar waarom deze manier van handelen van Apple, waarom heeft de koper via de Apple Store voorrang en wat is het belang hierbij, het enigste wat ik kan bedenken is een hogere winst voor Apple zelf. Daarin tegen zijn het ook de winkels / resellers die vaak de contacten leggen met mogelijke eerste gebruikers. En als reseller is het toch frustrerend om achteraan te komen en niet te kunnen leveren. Het is toch ook hun broodwinning.

Dus wat is dat nu...

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie opsomming, handig voor de mensen die bij moeten lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn iMac i7 nu ruim 3 weken geleden besteld bij ProWarehouse. Op zich prima communicatie met dit bedrijf maar ik begin me nu toch af te vragen of het wellicht niet slimmer is om de bestelling te cancellen en rechtstreeks bij de Apple Store te bestellen. Dan maar wat duurder uit maar in ieder geval het idee dat het ding ook geleverd gaat worden. Was de indicatie van de levertijd bij bestelling nog 3 weken, op dit moment kunnen ze geen enkele indicatie meer geven en schijnt er een enorme wachtlijst te zijn.

Ik wil best nog even wachten maar vraag me nu inmiddels af of ik de iMac voor februari 2010 wel binnen zal hebben.

Zijn er uberhaupt hier mensen die een iMac 27" bij ProWarehouse hebben besteld en hem ook daadwerkelijk geleverd hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:07
Zit zelf nog steeds te wachten op een teken van leven van Icentre (a'dam). Morgen maar weer eens zelf contact opnemen. Alle smoezen die hierboven opgenoemd staan zijn inmiddels de revue gepaseerd

Wat mij erg tegen begint te staan van ICentre is hun tweeslachtige opstelling.

1.) Voordat je een aanschaf hebt gedaan: Dan liften ze mee op het 'hippe'karakter en de hype rondom Apple en doen ze alsof ze zélf Apple 'zijn'
2.) Na de aanschaf: Vanaf het moment dat je in de winkel akkoord hebt gegeven doen ze plots een paar stappen terug en verschuilen ze zich achter een hele hoop smoezen die allemaal neerkomen op het feit dat ze een los bedrijf zijn en dat ze een slechte relatie hebben met Apple. Overigens moet je voor de communicatie zélf actie ondernemen. Vanuit ICentre is het doodstil

Nou kan ik me best voorstellen dat ze een slechte relatie met hun leverancier hebben. Ze zijn immers ook maar een kleine afnemer in een klein land.
Waar het mij meer om gaat is dat ze het achteraf als smoes gebruiken voor van alles en nog wat. Als je voor je zaak staat dan gebruik je dit argument óf helemaal niet óf vanaf het begin.

Als men mij bij de bestelling al had verteld dat Icentre een slechte relatie heeft met Apple en dat er geen enkele communicatie of zekerheid zou komen over de levering, dan had ik, als klant zijnde, zelf de afweging kunnen maken.

Anyway... goede leerschool: Nooit meer naar het Icentre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple.at.work
Cazz schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:05:
Zit zelf nog steeds te wachten op een teken van leven van Icentre (a'dam). Morgen maar weer eens zelf contact opnemen. Alle smoezen die hierboven opgenoemd staan zijn inmiddels de revue gepaseerd

Wat mij erg tegen begint te staan van ICentre is hun tweeslachtige opstelling.

1.) Voordat je een aanschaf hebt gedaan: Dan liften ze mee op het 'hippe'karakter en de hype rondom Apple en doen ze alsof ze zélf Apple 'zijn'
2.) Na de aanschaf: Vanaf het moment dat je in de winkel akkoord hebt gegeven doen ze plots een paar stappen terug en verschuilen ze zich achter een hele hoop smoezen die allemaal neerkomen op het feit dat ze een los bedrijf zijn en dat ze een slechte relatie hebben met Apple. Overigens moet je voor de communicatie zélf actie ondernemen. Vanuit ICentre is het doodstil

Nou kan ik me best voorstellen dat ze een slechte relatie met hun leverancier hebben. Ze zijn immers ook maar een kleine afnemer in een klein land.
Waar het mij meer om gaat is dat ze het achteraf als smoes gebruiken voor van alles en nog wat. Als je voor je zaak staat dan gebruik je dit argument óf helemaal niet óf vanaf het begin.

Als men mij bij de bestelling al had verteld dat Icentre een slechte relatie heeft met Apple en dat er geen enkele communicatie of zekerheid zou komen over de levering, dan had ik, als klant zijnde, zelf de afweging kunnen maken.

Anyway... goede leerschool: Nooit meer naar het Icentre
Ik ervaar exact hetzelfde bij iCentre Amstelveen. Heb in 4 weken tijd geen enkel teken van leven gekregen maar moet zelf achter eventuele informatie aan gaan. En dan verschilt het ook telkens. Heb meerdere medewerkers gesproken en zeggen allemaal wat anders. Is voor mij ook de laatste keer dat ik iets bestel bij iCentre. Op voorraad = prima, op bestelling = ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Laatst online: 16-10-2024
Klasgenoot van mij heeft later dan mij een Magic Mouse besteld, en hij heeft hem al binnen. Die van mij is nog niet verzonden! Heel apart :o Mja nog even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ballantines schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:23:
Klasgenoot van mij heeft later dan mij een Magic Mouse besteld, en hij heeft hem al binnen. Die van mij is nog niet verzonden! Heel apart :o Mja nog even afwachten!
Hoe heb jij betaald, en hoe heeft je klasgenoot betaald? Creditcard betalingen zijn over het algemeen sneller verwerkt ;)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
Royal schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:25:
[...]

Hoe heb jij betaald, en hoe heeft je klasgenoot betaald? Creditcard betalingen zijn over het algemeen sneller verwerkt ;)
Hij had via CC op maandag, en mijn betaling was maandag ook geverifieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Gister telefonisch vanuit de auto :P een iPhone 3GS 16GB besteld bij T-Mobile.
Deze vertelde mij dat de levertijd 4 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.laverman
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 14:16
Kan iemand mij uitleggen wat ik moet maken van de verschillende data?

- Op 4 decmber kwam er "Verzonden naar ALMERE, NL"
- Dezelfde dag kwam er ook de melding bij "Huidige bezorgstatus: Onderweg naar klant - verzending op schema". Echter, hierbij werd als dag opgegeven 9 december! Morgen dus. Tijdreizen?
- Bij Orderstatus staat "Verzonden op: Dec 4, 2009" en "Verwachte leverdatum: 11 Dec, 2009 - 14 Dec, 2009"
- Bij verzendstatus kwam "Verwachte bezorgdatum: 17 Dec 2009 (Voor wijzigingen vatbaar)"

Dit klinkt als:
- 4 december de deur uitgegaan, verwachte aankomst tussen 11 en 14 december"
of
- gaat op 9 december de deur uit, verwachte aankomst op 17 december"

Wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
b.laverman schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:59:
Kan iemand mij uitleggen wat ik moet maken van de verschillende data?

- Op 4 decmber kwam er "Verzonden naar ALMERE, NL"
- Dezelfde dag kwam er ook de melding bij "Huidige bezorgstatus: Onderweg naar klant - verzending op schema". Echter, hierbij werd als dag opgegeven 9 december! Morgen dus. Tijdreizen?
- Bij Orderstatus staat "Verzonden op: Dec 4, 2009" en "Verwachte leverdatum: 11 Dec, 2009 - 14 Dec, 2009"
- Bij verzendstatus kwam "Verwachte bezorgdatum: 17 Dec 2009 (Voor wijzigingen vatbaar)"

Dit klinkt als:
- 4 december de deur uitgegaan, verwachte aankomst tussen 11 en 14 december"
of
- gaat op 9 december de deur uit, verwachte aankomst op 17 december"

Wat is het nu?
Die 9 december is de datum van de laatste update.. dit is niet de datum wanneer je hem binnen krijg.. Die staat gewoon daarboven, en is dus 17 dec. Verwacht hem iig niet voor 11 dec en uiterlijk 17 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 12-09 07:03
Ik had via iDeal op black friday een Magic mouse besteld en deze is ook nog niet verstuurd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.laverman
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 14:16
Eswip schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:02:
[...]

Die 9 december is de datum van de laatste update.. dit is niet de datum wanneer je hem binnen krijg.. Die staat gewoon daarboven, en is dus 17 dec. Verwacht hem iig niet voor 11 dec en uiterlijk 17 dec.
De 9 december stond in de kolom datum melding. De melding werd dus ge-pre-dateerd op 9 december? Hoe bedoelen ze dat? Zoiets als "verwacht geen updates tot 9 december"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
b.laverman schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:17:
[...]

De 9 december stond in de kolom datum melding. De melding werd dus ge-pre-dateerd op 9 december? Hoe bedoelen ze dat? Zoiets als "verwacht geen updates tot 9 december"?
Ik weet niet helemaal wat die datum betekent, ik had hetzelfde met mijn bestelling.. je zal zien dat die datum van 9 december ook elke keer veranderd. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je gewoon de verwachte leverdatum aan moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:34
zullen de APR's nog meer nee moeten gaan verkopen de komende tijd?
http://store.apple.com/nl/browse/campaigns/holiday/shipping

want als je voor 11 dec je iMac bestelt, heb je hem voor de kerst binnen.....

ik hoop het niet.... want ik wil die van mij ook wel voor de kerst hebben.....

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 10-09 11:43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:33:
...
Zijn er uberhaupt hier mensen die een iMac 27" bij ProWarehouse hebben besteld en hem ook daadwerkelijk geleverd hebben gekregen?
Ik had een 27incher Core2Duo besteld begin november en later mijn order omgezet naar de i5. Vorige week kreeg ik bericht dat de Core2Duo leverbaar was. De quad cores niet dus ik wacht ook nog steeds.
Hoop echt dat die apparaten voor eind december worden geleverd, heb dan 2 weken verlof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOrange schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:43:
[...]

Ik had een 27incher Core2Duo besteld begin november en later mijn order omgezet naar de i5. Vorige week kreeg ik bericht dat de Core2Duo leverbaar was. De quad cores niet dus ik wacht ook nog steeds.
Hoop echt dat die apparaten voor eind december worden geleverd, heb dan 2 weken verlof.
Ik begreep van ProWarehouse dat ze een wachtlijst hebben van meer dan 200 :/
Het is te hopen dat je een beetje hoog op die lijst staat anders zie ik het niet meer gebeuren in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple.at.work
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:50:
[...]

Het is te hopen dat je een beetje hoog op die lijst staat anders zie ik het niet meer gebeuren in december.
Iemand al iets gehoord van de wachtlijst bij iCentre aangaande i5 en i7? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Laatst online: 10-09 11:43
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:50:
[...]

Mmmm echt waar? Zal ik wel onderaan staan dan, aangezien ze eerst nog de core2duo wilde leveren ipv de i5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:46:
Gister telefonisch vanuit de auto :P een iPhone 3GS 16GB besteld bij T-Mobile.
Deze vertelde mij dat de levertijd 4 weken is.
Zorg dat je thuis bent wanneer hij afgeleverd wordt anders komt er weer 4 weken bij :X |:(

censuur hommels bij T-Mobile en AMP logistics, ja u was niet thuis, gelijk mijn iphone doorgezet naar een andere klant :( :( :( :(
Achteraf foutje, had opnieuw aangeboden moeten worden, ja waarom was u niet thuis :?

hoe moet ik weten wanneer jullie langskomen, nou dat kun je hier zien:
http://www.aflevertijd.nl/

Controleer op tijd je postcode daar, dan weet je wanneer de eerste afleverdatum komt.
Hadden ze mij ook wel even eerder kunnen vertellen ;(

Ik heb mijn iphone gekregen na een week of 10, mijn iMac 27' gaat blijkbaar diezelfde kant op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 11-09 12:30
frank_b schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:10:
[...]

Zorg dat je thuis bent wanneer hij afgeleverd wordt anders komt er weer 4 weken bij :X |:(

censuur hommels bij T-Mobile en AMP logistics, ja u was niet thuis, gelijk mijn iphone doorgezet naar een andere klant :( :( :( :(
Achteraf foutje, had opnieuw aangeboden moeten worden, ja waarom was u niet thuis :?

hoe moet ik weten wanneer jullie langskomen, nou dat kun je hier zien:
http://www.aflevertijd.nl/

Controleer op tijd je postcode daar, dan weet je wanneer de eerste afleverdatum komt.
Hadden ze mij ook wel even eerder kunnen vertellen ;(

Ik heb mijn iphone gekregen na een week of 10, mijn iMac 27' gaat blijkbaar diezelfde kant op ;(
Bedankt voor je advies! Wel klote voor jouw uiteraard..
T-Mobile vertelde me dat de bezorgdienst nog contact met me opneemt.
Dan laat ik hun dat ding gewoon naar me werk sturen. Ben ik hele dag aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
T-mobile is duidelijk een ander bedrijf als AMP, ze kunnen niet bij elkaar in de databases kijken.

Ik was ook niet gebeld door AMP voor een afspraak, maar blijkbaar wordt je door de computer de eerste keer ingedeeld. Een dag of 4 van te voren komt dat dan op die aflevertijd site te staan. Zaak om daar dus af en toe te kijken.

Leuk detail, na 10 weken was ik er klaar mee, gebeld met T-Mobile, nou mijnheer dat kan nog zeker 4-6 weken gaan duren 8)7 (de levertijd was in het begin ook erggggg lang)
Dus ik, nou laat maar zitten dan, daar konden ze wel begrip voor opbrengen en ik kon kostenloos van mijn contract af. (Ze hadden het nog gecontroleerd bij AMP, ja hoor 4 tot 6 weken)

Nog geen uur later belt mijn vrouw, je raad nooit wat ik hier in mijn hand heb :? ja dus een iphone :? 8)7
Blijkbaar weet AMP ook niet echt wat er gebeurd ;)
T-mobile weer gebeld, die waren ook erg verbaasd, maar ok abo werd weer geactiveerd (duurde ook nog 3 dagen) en toen kon ik eindelijk bellen met een iphone die na 10 weken uit de lucht kwam vallen :')

vwb de imac, weer een dag voorbij en grote stilte vanaf het iCentre front...........
De week wordt kleiner.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:08
Voor de statistieken: iMac en Apple Remote besteld op vrijdag 27 nov (Black Friday Actie), betaalbevestiging op dinsdag 1 december en afgeleverd 8 december.

Tot zover m'n eerste post vanaf m'n 21,5" iMac :*)

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Het woord betaalbevestiging maakt me even aan het twijfelen. Ik heb zo'n bevestiging niet gehad. Maar betaald is er via de CC en dat checken ze direct bij het plaatsen van de order bedenk ik me.

Inmiddels zie ik vanmorgen op de US site de eerste wijziging van mijn order status. 'Prepared for Shipment' is de status nu. Daarna nog even op de NL site gekeken (die sites lopen niet geheel synchroon), daar geen wijziging. Maar wel is zichtbaar dat de order kan niet meer worden geannuleerd, er zit dus echt beweging in!

Maar waar praat ik over? De iMac i7 (standaard config) is 27 nov besteld en wordt tussen 11 en 17 dec verwacht. Alles verloopt via schema. De via het onderwijs bestelde Windows 7 en Adobe CS4 zijn inmiddels bezorgd (ja ja, die kosten maar liefst 17,- en 34,-) dus ik kan zeggen: Ik ben er klaar voor! (maar zal nog een weekje geduld moeten hebben)

Sterkte voor hen voor wie het allemaal minder duidelijk is, het zijn onzekere tijden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bozzo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 07:04:
Het woord betaalbevestiging maakt me even aan het twijfelen. Ik heb zo'n bevestiging niet gehad. Maar betaald is er via de CC en dat checken ze direct bij het plaatsen van de order bedenk ik me.

Inmiddels zie ik vanmorgen op de US site de eerste wijziging van mijn order status. 'Prepared for Shipment' is de status nu. Daarna nog even op de NL site gekeken (die sites lopen niet geheel synchroon), daar geen wijziging. Maar wel is zichtbaar dat de order kan niet meer worden geannuleerd, er zit dus echt beweging in!

Maar waar praat ik over? De iMac i7 (standaard config) is 27 nov besteld en wordt tussen 11 en 17 dec verwacht. Alles verloopt via schema. De via het onderwijs bestelde Windows 7 en Adobe CS4 zijn inmiddels bezorgd (ja ja, die kosten maar liefst 17,- en 34,-) dus ik kan zeggen: Ik ben er klaar voor! (maar zal nog een weekje geduld moeten hebben)

Sterkte voor hen voor wie het allemaal minder duidelijk is, het zijn onzekere tijden... :)
nice... klinkt goed. ik heb ook 27nov besteld. (eind van de dag) en zelfde verwachte verz. en lever datum.

SPANNEND.. nog niets gewijzigd hier. ben benieuwd.
btw. je adobe en windows via apple besteld? en is het ook nog legaal als je het in de nabije toekomst zakelijk gebruikt? dan ga ik spontaan ineens weer over op adobe suite ipv espresso/coda achtige apps

edit: net nog even voor de zekerheid gecheckt. nog geen beweging in bestel status :'( zowel nl als us site. ook kan ik me order nog cancellen wat ik natuurlijk nooit ga doen ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
Mijn Magic Muis is vandaag verstuurd via de Postal Methode. Wordt deze ook meestal de volgende dag aangeboden? of komt die gewoon door de brievenbus? :S

''Wij willen u graag mede delen dat uw Apple Store bestelling is verzonden per post en zal naar het aflever adres verzonden worden.

De verwachte verzending zal 5 werkdagen duren.''

[ Voor 37% gewijzigd door Ballantines op 09-12-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
:( :( :( ;( ;(

Net gebeld door iCentre.

De imac 27" komt iig dit jaar NIET meer :( |:( :'(

Er waren diverse problemen met de hardware die eerst door Apple zouden worden opgelost.
Bestellen via de store helpt ook niet was zijn verhaal, Apple zegt wel 7-10 dagen, maar die gaan ze niet waar maken :? 8)7

Kortom in 2009 geen imac 27" i7

Op mijn commentaar dat er wel i5's en i7's zijn uitgeleverd zei hij, wees maar blij dat je die niet hebt want die wil je eigenlijk ook niet, gezien de problemen die er zijn.

Dat was het dan, even stil in een hoekje gaan zitten bijkomen.
De imac gaat mijn 10 weken van de iphone verbeteren *O* ...... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

frank_b schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:33:

Net gebeld door iCentre.

Er waren diverse problemen met de hardware die eerst door Apple zouden worden opgelost.
Bestellen via de store helpt ook niet was zijn verhaal, Apple zegt wel 7-10 dagen, maar die gaan ze niet waar maken :? 8)7

Op mijn commentaar dat er wel i5's en i7's zijn uitgeleverd zei hij, wees maar blij dat je die niet hebt want die wil je eigenlijk ook niet, gezien de problemen die er zijn.

;( _O- :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat we kunnen vaststellen dat de productie van de iMac i5 en i7 tijdelijk (of nog steeds?) plat ligt door hardware problemen. Waren best veel klachten over (gebroken schermen en gele tint en nogal veel doa's). Misschien dat ze het productieproces eerst moeten verbeteren. Leuk dat Apple steeds populairder wordt maar het is niet best voor de levertijd en de productie op zich. Je kan er vrij zeker van zijn dat de Chinese proucenten onder hevige druk staan om zoveel mogelijk machines naar buiten te spuwen. Hoop dat de kwaliteit daar niet verder onder gaat lijden, maar maak me wel ernstige zorgen. Wel duidelijk dat de resellers echt helemaal achteraan staan voor de uitlevering. Als eerste zullen ze de online store willen afhandelen. Lekker zaken doen met Apple trouwens, vooral als je helemaal afhankelijk bent van één producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 10:55

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Eigenlijk wat ik al melde, en wat mijn receller / zakelijke verkoop ook al aangaf. Het is wel jammer dat op alle forums die er zijn er geen reseller is die even meld hoe het nu echt in elkaar zit.

Maar.....
Ik geef me zelf ook het voordeel .....dat mogelijk de I7 in januari mogelijk vrij is van problemen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het nooit verkeerd de eerste levering over te slaan. Maakt niet uit wat je koopt maar de eerste batch lijkt altijd wel problemen te hebben. Zo is het ook met tv's, auto's etc. Soms is het niet eens een gek idee om een product pas te kopen als de update net aangekondigd is. Vaak wat korting en je weet zeker dat alle kinderziektes eruit zijn. Maar ja, we willen eigenlijk altijd het nieuwste natuurlijk.

On topic: Apple heeft wel heel veel problemen met zijn productleveringen. Lijkt of ze niet goed kunnen inschatten hoeveel ze gaan verkopen of te weinig productiecapaciteit inhuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple.at.work
frank_b schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:33:

Net gebeld door iCentre.

Waar het ook aan ligt, wordt er behoorlijk depri van... 8)7 Ben je gebeld door iCentre of heb je zelf gebeld? Ik heb namelijk nog steeds niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

iMac i5 gekocht op Black Friday via de apple site, lange tijd aangegeven verzending op 11 dec / 17 dec ontvangen, gister was het het geupdate naar 8 dec / 11 dec :P

ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb 'm op Black Friday besteld en gisteren is er een afleverpoging gedaan. Helaas is hij met Selektvracht verstuurd, dus zal nog een hele toer worden 'm in ontvangst te nemen aangezien ik overdag niet thuis ben. :/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
apple.at.work schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:41:
[...]

Waar het ook aan ligt, wordt er behoorlijk depri van... 8)7 Ben je gebeld door iCentre of heb je zelf gebeld? Ik heb namelijk nog steeds niets vernomen.
Ik heb zelf gebeld, maar volgens hun (moet je dan maar geloven) waren ze net iedereen aan het afbellen.
Hij vroeg mijn ordernr. en wist gelijk mijn bestelling.
Dat lijkt erop dat hij het lijstje voor zich had.

Het gaat om iCentre Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Dit weekend Magic Mouse en Tom Tom carkit voor de iPhone besteld. Carkit was leverbaar, bij de Magic Mouse stond een levertijd van 8-10 werkdagen, dacht ik. Nu blijkt echter dat het pas 24 januari geleverd wordt. Toch wel een misser van Apple dat de Magic Mouse in december niet goed leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 12-09 07:03
Heb mijn Magic Mouse die ik besteld had op black friday afgeblazen ze doen er naar mijn zin te lang over. Heb nu de Magic mouse voor 45 euro op de kop kunnen tikken en komt vandeweek al aan dusja doei apple ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple.at.work
frank_b schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:28:
[...]

Ik heb zelf gebeld, maar volgens hun (moet je dan maar geloven) waren ze net iedereen aan het afbellen.
Hij vroeg mijn ordernr. en wist gelijk mijn bestelling.
Dat lijkt erop dat hij het lijstje voor zich had.

Het gaat om iCentre Almere
Ik heb 'm besteld bij iCentre Amstelveen. Ga morgen maar weer eens bellen. Heb ook een Time Capsule besteld, die gaan ze dan maar vast leveren. Die ligt al twee weken klaar op het in het hoofdmagazijn maar tot nu toe hielden ze hem vast want ze wilden alles in één keer leveren... :?

Ik ben ook nog in de markt (waarschijnlijk in januari) voor een 15'' MBP, daar geven ze dan maar een beetje korting op of wat leuke accesoire erbij! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door apple.at.work op 09-12-2009 21:32 ]

• orange.x
Oef! Nu er een macrumorsforum member zijn Atlona AT-DP200 werkend heeft met zijn xbox op de iMac 27" (http://forums.macrumors.c...p?p=8935949&postcount=402) kan ik al helemaal niet meer wachten! Volgens mij is hij ook de 1e die het voor elkaar heeft, heb nog niemand anders gezien.

Verwijderd

Whoei status changed naar prepared for shipment. langleven het bestellen via de apple store (sorry reseller boys)...

nu hopen dat het geen DOA, of gelig scherm is zoals je leest op veel fora.

• orange.x
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:48:
Whoei status changed naar prepared for shipment. langleven het bestellen via de apple store (sorry reseller boys)...

nu hopen dat het geen DOA, of gelig scherm is zoals je leest op veel fora.
Dat is een kwestie van afdwingen! Ik weet nu al dat ik geen problemen ga krijgen, ik dwing ze gewoon af. Nog nooit problemen gehad met bestelde hardware eigenlijk :) It just won't happen to me!

• siemenz

siemenz

Koetje

orange.x schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:49:
[...]

Dat is een kwestie van afdwingen! Ik weet nu al dat ik geen problemen ga krijgen, ik dwing ze gewoon af. Nog nooit problemen gehad met bestelde hardware eigenlijk :) It just won't happen to me!
haha ben jij dezelfde orange die dacht dat hij via zijn reseller in woerden dacht dat hij zijn IMAC voor de kerst in huis had? |:(

hier je 2e naieve reactie al

Verwijderd

Haha..

nou ik kreeg net een heerlijk mailtje met de volgende melding:
"We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 15.12.2009. Houd er rekening mee dat dit een geschatte levertijd is."

2 dagen eerder dan verwachte ontvangst datum....
nog maar 5 daagje wachten WHOEIWHOEI!!!!!

Edit: zojuist mailtje. Shipped from ireland. ik dacht dat hij uit china moest komen?
iemand ervaring met levertijd? ze zeggen voor woensdag. maar zou dit ook maandag of dinsdag kunnen zijn?

nog een edit: hmm via ups staat ie vanaf shanghai.. ben benieuwd maandag verw8 ups hem

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 17:57 ]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tourniquet schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:56:
[...]

Ik heb 'm op Black Friday besteld en gisteren is er een afleverpoging gedaan. Helaas is hij met Selektvracht verstuurd, dus zal nog een hele toer worden 'm in ontvangst te nemen aangezien ik overdag niet thuis ben. :/
Magic Mouse is binnen. :) De derde afleverpoging was tussen 18 en 20 uur. Toch wel netjes dus van Selektvracht.

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Type-R schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:55:
iMac i5 gekocht op Black Friday via de apple site, lange tijd aangegeven verzending op 11 dec / 17 dec ontvangen, gister was het het geupdate naar 8 dec / 11 dec :P

ben benieuwd
Voor mij geldt hetzelfde. Ook een iMac i5 besteld op black friday, verwachte leverdatum was 16 december maar hij komt morgen (als het goed is) al binnen :9

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
Mijn Magic Mouse is vandaag ook geleverd via SelektVracht. Ik was niet thuis, dus hebben ze het bij de buren afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

PimpDiddy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:26:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde. Ook een iMac i5 besteld op black friday, verwachte leverdatum was 16 december maar hij komt morgen (als het goed is) al binnen :9
en wij maar wachten op de reseller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De status van mijn Macbook Pro schiet net op "Billing Information Received". Op de Apple site las ik dat hij via UPS Ireland verzonden wordt, dacht dat hij in het Verre Oosten gemaakt wordt. Is er iets zinnigs te zeggen over de leverdatum? Apple zegt dat ze hem 16 december afleveren maar mijn ervaring is dat ze weleens eerder leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Bij mij was het 1 dag later dan de vooropgestelde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik zie in veel geposte routings dat UPS veel via Eindhoven stuurt. Gezien ik dichtbij Eindhoven woon (~5km) zou dit de boel iets kunnen bespoedigen. Mijn Snow Leopard DVD was extreem veel later maar geloof dat TNT deze verstuurde. Maar mijn iMac en vorige MacBook waren allebei eerder dan beloofd. Ach we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

PimpDiddy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:26:
[...]

code:
1
2
3
EINDHOVEN, BEST, NL     11/12/2009     7:45     WORDT AFGELEVERD
                        11/12/2009  6:00    AANKOMSTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE     11/12/2009  1:33    VERTREKSCAN

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo gaat snell dan verwacht

code:
1
KOELN (COLOGNE), DE     11/12/2009      14:45   PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING

black friday besteld.
jammer dat ze niet op zaterdag leveren of dat je het kan ophalen ergens in NL
als het goed is komt de mijne aan op maandag
wel staat er in ups nu

Status: Uitzondering, iemand weet wat dit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:36:
zo gaat snell dan verwacht

code:
1
KOELN (COLOGNE), DE     11/12/2009      14:45   PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING

black friday besteld.
jammer dat ze niet op zaterdag leveren of dat je het kan ophalen ergens in NL
als het goed is komt de mijne aan op maandag
wel staat er in ups nu

Status: Uitzondering, iemand weet wat dit is
Dat stond er bij mij ook het grootste deel van de tijd. Verscheen nadat de inklaring in Keulen in de statusupdates verscheen, blijkbaar kan het UPS systeem die informatie nog niet helemaal plaatsen en behandelt hij het als een uitzondering (terwijl het dat helemaal niet is).

Ik kreeg zojuist een mail dat m'n vervangende i7 verzonden is. Verwachte leverdatum 17 december - wat hetzelfde is als wanneer hij maandag pas verzonden zou worden. Betekent dit dat UPS hem tot maandag nog ergens in een depot in Shanghai laat staan - of werken ze in het weekend ook gewoon door (lijkt me haast van wel) en zal hij waarschijnlijk een paar dagen eerder komen? Heb geen trackingnummer deze keer - dat is een beetje jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
siemenz schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:53:
[...]

haha ben jij dezelfde orange die dacht dat hij via zijn reseller in woerden dacht dat hij zijn IMAC voor de kerst in huis had? |:(

hier je 2e naieve reactie al
Hoezo naief? Tuurlijk weet ik wel dat ik kans heb op een display straks dat eventueel defecte pixels kan hebben. 50% namelijk, het was meer als grapje bedoelt. Je hebt mensen die iedere pixel afstruinen om te zien of die pixel wel in orde is. Ik ben er gewoon totaal niet mee bezig dat mijn scherm wel eens een dode pixel zou kunnen hebben.

En ik weet ook niet of ik er vanuit ga dat ik hem redelijk snel ga krijgen, ik hoop het alleen. Maargoed, ook hier weer 50% kans. We gaan het wel zien, is het zo dan ist mooi. Is het niet zo, jammer maar helaas, hij komt vanzelf wel! Ik ga in ieder geval geen boehoe lopen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
De vervanger van de mijne:

Besteldatum: 11 december
Verzenddatum 28 december
Verwachte leverdatum: 4 januari

Is het normaal dat ik geen nieuw order zie staan als ik online kijk op Apple.com maar dat ik mijn huidige Apple daar zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel vreemd.

lever datum nogsteeds de 14e, maar wel is hij opnieuw vandaag uit shanghai verzonden.. heel vreemd.

code:
1
2
3
4
5
6
SHANGHAI, CN    12/12/2009      3:00    VERTREKSCAN
KOELN (COLOGNE), DE     11/12/2009  14:45   PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
SHANGHAI, CN    11/12/2009  20:45   EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE     11/12/2009  11:54   PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN    10/12/2009  17:05   HERKOMSTSCAN
CN  10/12/2009  4:49    FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R

Type-R

One Minute Shakin

hij was al die tijd in Shanghai, ze verwerken hem alleen in het systeem in Duitsland. Was bij mij ook zo (en bij velen volgens mij) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Type-R op 13-12-2009 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh ok. nou ja hij is nu pas in korea (vandaag de 13e) lijkt me sterk dat hij morgen hier is (zoals stond op de site en emails)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig die apparaten gaan echt de hele wereld over. Is er geen directe vlucht op Amsterdam :). Is er eigenlijk een mogelijkheid om, eventueel tegen extra betaling, een koerier te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ik had gelezen dat iemand zei dat je de status van je iMac niet kon nakijken als je een nieuwe vraagt binnen de 14 dagen.
Nu dit gaat wel, niet als je inlogt met je email en paswoord, maar wel als je het ordernummer en postcode opgeeft. Je krijgt dan de nieuwe gegevens te zien en kan ook checken als hij prepared for shipment staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
Racingboy schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:40:
Ik had gelezen dat iemand zei dat je de status van je iMac niet kon nakijken als je een nieuwe vraagt binnen de 14 dagen.
Nu dit gaat wel, niet als je inlogt met je email en paswoord, maar wel als je het ordernummer en postcode opgeeft. Je krijgt dan de nieuwe gegevens te zien en kan ook checken als hij prepared for shipment staat.
Bij mij werkte dat helaas niet. Alleen de oude order verscheen (en nu na verzending nog steeds). Na de verzending verscheen hij wel bij de verzendstatus waar ook een trackingsnummer staat :)

Inmiddels is hij ergens tussen Korea en Warschau als het goed is :)

In tegenstelling tot de vorige keer is Warschau overgeslagen en is de iMac zojuist in Keulen geland :)

[ Voor 7% gewijzigd door Longbowh op 13-12-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:32:
Jemig die apparaten gaan echt de hele wereld over. Is er geen directe vlucht op Amsterdam :). Is er eigenlijk een mogelijkheid om, eventueel tegen extra betaling, een koerier te regelen.
Haha koerier vanuit china is denk duurder dan je imac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ik lees hier allemaal wilde verhalen over de levertijden, vandaar dat ik mijn iMac maar op tijd besteld had.
Ik heb de bestelling laat in de avond geplaatst op 9 december. Geld overgemaakt via overboeking.

Ik kreeg vervolgens de volgende informatie via de e-mail:
Verzending: 24 Dec, 2009.
Verwachte leverdatum: 29 Dec, 2009.
Nou ben ik een weekend in Parijs geweest en kijk ik weer in mijn mailbox.. en wat schetst mijn verbazing:
code:
1
2
3
4
5
EINDHOVEN, BEST, NL 14/12/2009  4:18    WORDT AFGELEVERD
                        14/12/2009  1:20    BESTEMMINGSSCAN
                        14/12/2009  1:20    BESTEMMINGSSCAN
EINDHOVEN, BEST, NL 11/12/2009  20:33   HERKOMSTSCAN
NL                  14/12/2009  1:50    FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Ik ben wel blij dat het allemaal zo vlug gaat, maar ik maak me van de andere kant wel zorgen dat het een reparatie of geweigerd model betreft.. Ik weet dat normaal alles vanaf China komt, of hebben ze wel eens een voorraad in Nederland?
Het betreft een 'standaard' iMac 27 inch i5.

Maar goed, laat ik het klagen maar even uitstellen totdat ik daadwerkelijk iets in mijn handen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik heb 9 december een BTO Macbook Pro besteld, en deze is vanuit Shanghai via Incheon naar Keulen gevlogen en toen door naar Best gegaan en zit nu ook in de aflever route, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Zo ik ga ook ff spanning afblazen hier :P

6 Dec imac 27" i5 standaard config besteld, zou op of voor de 21e afgeleverd worden, zaterdag kreeg ik een mailtje dat hij verzonden was (YES!!!) en dat ie de 15e bezorgd zou worden (ben ik niet thuis, boehoe :( )

Ik zie in de tracking info van UPS alleen niets behalve de status "Ontvangen factuur gegevens" ?!?!
Hoe lang gaat het nou nog duuuuuren?? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple.at.work
Net even gesproken met iCentre over mijn i7. Dat wordt minimaal volgend jaar. Ze hebben geen idee wanneer zie iets van Apple kunnen verwachten. Overigens verwachten ze dan eerst nog de i5, de i7 volgt later... :(

Ze gaan wel eindelijk m'n Time Capsule leveren. Heb ik in ieder geval vast iets om mee te spelen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:22
Mijn vervangende i7 is vandaag verzonden en is op of voor 17 december binnen, terwijl ze eerst 17 december als verzend datum hadden.

Ben bang dat ik weer een gare i7 binnen zal krijgen..

[ Voor 17% gewijzigd door RambOe op 14-12-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Misschien worden er wat iMacs geannuleerd door de problemen die circuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij zou vandaag ook aan moeten komen volgens ups. ben benieuwd kijk al vanaf 10u elke 5 min uit het raam hihi..

iemand ideeen over de levertijden van ups. normaliter komen ze hier namelijk ent na de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net dat de levertijd van de 27"-iMacs is verlengd naar 2 weken wegens de bekende technische problemen. Zou dit ook effect hebben op de levertijd als je je Mac al besteld had, maar hij nog moet worden geleverd? Ik heb mijn 27" i5 nl. op 6 december besteld met als verwachte leverdatum 28 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:26:
die van mij zou vandaag ook aan moeten komen volgens ups. ben benieuwd kijk al vanaf 10u elke 5 min uit het raam hihi..

iemand ideeen over de levertijden van ups. normaliter komen ze hier namelijk ent na de middag.
Ik zit hier ook te wachten :) De vorige keer was hij hier rond half drie, maar deze keer (blijkbaar) later.

Als het goed is nemen ze de oude ook meteen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
Ben benieuwd als ze mijne ook vervroegen of als hij echt pas 28/12 verzonden gaat worden. Ik heb het geluk dat ik nog een werkende iMac heb staan, dat doet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racingboy schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:40:
Ben benieuwd als ze mijne ook vervroegen of als hij echt pas 28/12 verzonden gaat worden. Ik heb het geluk dat ik nog een werkende iMac heb staan, dat doet veel :)
haha ja same here.
aangezien ik nu aantal keer achter een 27 heb gestaan bij de media markt en apple store begin ik me te storen aan dit kleine 24" schermPJE en nog maar niet te beginnen aan die 2 coretjes :P

(omfg luxe probleem haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
Zojuist is de vervanging aangekomen. Nu maar eens uitproberen.

Echter staat de oude hier nu ook nog steeds. De UPS-man had geen opdracht om hem mee te namen :s Heb toch duidelijk maandag 14 december afgesproken destijds met de UPS-medewerker die me belde. Afwachten of er nog een busje komt maar. En zo Apple maar even bellen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt vervaning gekregen zonder eerst de kapotte terug te sturen?
dat is wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:51
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:04:
Je hebt vervaning gekregen zonder eerst de kapotte terug te sturen?
dat is wel netjes!
Dat is altijd zo als je via creditcard betaald hebt, als je de oude dan niet terugstuurt kunnen ze je creditcard gewoon nogmaals belasten.
De oude wordt trouwens door TNT opgehaald, die bellen je normaal om een afspraak te maken (ophalen gaat dus niet via UPS).
Ik heb er helaas ervaring genoeg mee, maar zelden meegemaakt dat ik meteen een Apple product zonder mankementen kreeg :/

[ Voor 7% gewijzigd door StrayDog op 14-12-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoei, mijn imac i7 is zojuist binnen en staat nu lekker alles te installeren (adobe master collection enz)
tering wat een mooi ding, en serieus de snelheid valt me gewoon op bij sommige dingen.

wat ben ik blij dat ik lekker direct bij de apple store heb besteld. zover ik kan zien geen last van een gele background ofzo (iemand een url voor die grijzen balken test van macrumors ofzo?)

verder ziet het er tiptop uit! check http://www.twitter.com/kayintveen voor fotos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Niet online
StrayDog schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:19:
[...]

Dat is altijd zo als je via creditcard betaald hebt, als je de oude dan niet terugstuurt kunnen ze je creditcard gewoon nogmaals belasten.
De oude wordt trouwens door TNT opgehaald, die bellen je normaal om een afspraak te maken (ophalen gaat dus niet via UPS).
Ik heb er helaas ervaring genoeg mee, maar zelden meegemaakt dat ik meteen een Apple product zonder mankementen kreeg :/
Ik heb niet via creditcard betaald - gewoon via overschrijving. Ook wordt bij mij de oude opgehaald door UPS. Althans, de mevrouw die mij belde om een afspraak te maken zei dat ze van UPS Nederland was.

Overigens is hij vandaag niet opgehaald, heb Apple gebeld en die zorgen ervoor dat UPS opnieuw contact met me opneemt, ik wacht het af.. Wel erg vervelend dat ik binnenkort dus blijkbaar weer thuis moet zijn om te wachten tot dat ding opgehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(iemand een url voor die grijzen balken test van macrumors ofzo?)
Imac yellow tinge test http://tapplox.com/imac-led.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook vreemd is, is dat mijn iMac weer terug is naar Korea en weer 'onderweg' vanaf daar naar 'somewhere else'...

INCHEON, KR 15/12/2009 11:19 VERTREKSCAN
15/12/2009 7:34 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 15/12/2009 5:48 VERTREKSCAN
15/12/2009 1:39 VERTREKSCAN
SHANGHAI, CN 14/12/2009 22:25 EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 14/12/2009 14:31 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
14/12/2009 14:15 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 14/12/2009 12:41 HERKOMSTSCAN
CN 14/12/2009 22:50 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:25:
Whoei, mijn imac i7 is zojuist binnen en staat nu lekker alles te installeren (adobe master collection enz)
tering wat een mooi ding, en serieus de snelheid valt me gewoon op bij sommige dingen.

wat ben ik blij dat ik lekker direct bij de apple store heb besteld. zover ik kan zien geen last van een gele background ofzo (iemand een url voor die grijzen balken test van macrumors ofzo?)

verder ziet het er tiptop uit! check http://www.twitter.com/kayintveen voor fotos ;)
Hier is ie ook gisteren gearriveerd, ook op Black Friday besteld. De doos uit, stekker erin en draaien met die hap (geen krasje te bekennen op het glas, laat staan een barst).

Gelijk wat online testen gedaan op dode pixels + vergeling en met de stethoscoop op verdachte geluiden.. Alles okee! Als het goed is - en dat zullen de meeste iMac's wel zijn - mag het ook gezegd worden.

Windows 7 (upgrade) slikte bij een clean-install onder Parallels niet gelijk de Product Key. Vervolgens met dezelfde DVD - via het onderwijs aangekocht - als echte upgrade er overheen geinstalleerd en toen was de activatie wel in orde. Ook dat draait als een zonnetje (Windows blijft voor mij nodig i.v.m. specifieke software).

Het leven was al mooi, met een fraaie iMac i7 is het nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:43:
Wat ook vreemd is, is dat mijn iMac weer terug is naar Korea en weer 'onderweg' vanaf daar naar 'somewhere else'...

INCHEON, KR 15/12/2009 11:19 VERTREKSCAN
15/12/2009 7:34 AANKOMSTSCAN
SHANGHAI, CN 15/12/2009 5:48 VERTREKSCAN
15/12/2009 1:39 VERTREKSCAN
SHANGHAI, CN 14/12/2009 22:25 EXPORTSCAN
KOELN (COLOGNE), DE 14/12/2009 14:31 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
14/12/2009 14:15 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
SHANGHAI, CN 14/12/2009 12:41 HERKOMSTSCAN
CN 14/12/2009 22:50 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
Keulen staat daar alleen tussen omdat daar de klaring van de papieren wordt gedaan. Hij is dus niet "terug" naar Azië ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ok. :)

Wel vreemd dat er gisteren nog op de UPS track&trace stond dat ie de 16e zou worden geleverd maar nu niet meer...
Tourniquet schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:33:
[...]

Keulen staat daar alleen tussen omdat daar de klaring van de papieren wordt gedaan. Hij is dus niet "terug" naar Azië ofzo. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Ik heb gisteren rond 1 uur in-ear dropjes besteld bij de Apple store. (Monsterbeats voor de geintreseerden). Ik heb het geld gelijk overgemaakt naar bibet. In de mail stond dat het drie tot vijf werkdagen kon duren voordat ze gecontroleerd hadden of ze het geld binnen hadden.

Hoe lang duurde het bij jullie? Ik neem toch aan dat ze dat binnen een werkdag gecontroleerd hebben.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 12-09 15:18
Woohoo, mijn i7 is ook binnen (black friday besteld). Net uit de doos, dus nu druk bezig met installatie en MPB time-machine erop zetten.

Wat issie huge zeg :)
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.