Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het is erg verwarrend wat er staat. Er staat idd dat bestellingen de volgende WERKDAG bezorgd worden, maar ook dat rembours bestellen NIET op zaterdag geleverd worden.Bor de Wollef schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:12:
[...]
Die leveren morgen niet gezien zaterdag inderdaad geen werkdag is.
Eerst maar eens afwachten wat er gebeurt nadat de track & trace + verzendbevestiging binnen is.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verzending is fantastisch. Ik heb ook op vrijdag besteld en dus wel zaterdag in huis.
Vr 24-04-09: 120GB hdd voor de Xbox 360 besteld. Za 25-04-09: Hdd ontvangen.
http://ps3clan.nl/2009/08...og-goedkoper-dan-gedacht/
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik zie dat MW2 en MAG eigenlijk twee ongeveer identieke shooters, maar toch wel een aantal verschillen hebben. We hebben voor beiden al wat gameplay gezien. Mijn vraag is nu (misschien een Poll voor de OT) welke van de twee gaan de tweakers hier halen? Aangezien het toch twee spellen zijn voor met name online play en je dus denk ik er niets aan hebt om beiden te hebben.
Zelf twijfel ik nog erg (ik heb ook nog wel effe). MW2 is grafisch beter en eigenlijk toch wel een bewezen concept. Je weet bij voorbaat al dat je hoogstwaarschijnlijk meer dan genoeg players online zult hebben. Anderzijds heb je de massale gevechten van MAG (overigens de enige aantrekkingspunt) en is deze grafish denk ik wel duidelijk minder dan MW2.
Ja via system restore.-RazieL- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:30:
Kan je trouwens je hd formateren via de ps3 zelf? Mocht ik mn 60gb ps3 verkopen, dan gaat natuurlijk wel eerst mn hd leeg.
Let wel op dat dit een proces van uren is, mijn PS3 met een 250 GB deed er 14 uur over. Hij lijkt nl
een low-level format van je HDD te doen. Na een system restore is alles weg incl. user accounts.
Ik zou wel voor de zekerheid je PS3 bij PSN afmelden.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Cool... dat wordt dus zaterdag Wolfenstein spelen ;-)mauricedb schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:21:
Als je de reacties hier mag geloven, dan leveren ze gewoon op zaterdag.
Verzending is fantastisch. Ik heb ook op vrijdag besteld en dus wel zaterdag in huis.
Vr 24-04-09: 120GB hdd voor de Xbox 360 besteld. Za 25-04-09: Hdd ontvangen.
Ik ga voor MAG, ik voel niets voor één van Activision's melkkoeien.dangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:22:
Ik zie dat MW2 en MAG eigenlijk twee ongeveer identieke shooters, maar toch wel een aantal verschillen hebben. We hebben voor beiden al wat gameplay gezien. Mijn vraag is nu (misschien een Poll voor de OT) welke van de twee gaan de tweakers hier halen? Aangezien het toch twee spellen zijn voor met name online play en je dus denk ik er niets aan hebt om beiden te hebben.
Misschien als de game over een jaar of wat in een budget bak ligt.
Heeft iemand van jullie persoonlijke ervaring met de PlayStation 3 Wireless Keypad? Ik ga vanavond wat reviews erover lezen, maar ik vind het ook belangrijk om persoonlijke inbreng te krijgen erover.
Bij Play zag ik dat dat ding maar 23 euro kost momenteel (heb nog niet bij andere sites gekeken), maar door de toename van chat met GOTPS3-leden online lijkt het mij handig om zo'n dingetje bij de hand te hebben. Wat ik nu doe is de kabel van mijn toetsenbord van achter mijn pc lostrekken en vervolgens in de PS3 steken, maar dit is ook geen uitkomst (continu onder het bureau en zo...)
Ik hoor het graag van jullie!
De druk is erg hoog voor Infinityward, dat moet wel goed gaan zou je denken. Persoonlijk denk ik dat MAG eerder in de budgetbakken ligt als Modern Warfare 2. Als je nu al ziet dat COD:MW en COD:WAW nog steeds full retail zijn, en slecht enkele tientjes (geen vergeleken met import) zijn gedaald.
Wel geniale marketing van Sony om Killzone 2 nog even net voor het November/December geweld een boost te gaan geven, door deze titel Platinum te maken 1 september 2009.
Ik vraag me altijd af, hoeveel procent het online speler aantal daalt bij een nieuwe release van een nieuwe briljante shooter. en hoeveel dit zal zijn bij releases van bijvoorbeeld twee jaar geleden.
[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 28-08-2009 14:37 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ding klik je op de controller. Probleem is dan bij gamen het toetsenbord de L en R toetsen ietwatVads schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:30:
Tussen al het SLIMme geschrijf door, even een vraagje.![]()
Heeft iemand van jullie persoonlijke ervaring met de PlayStation 3 Wireless Keypad? Ik ga vanavond wat reviews erover lezen, maar ik vind het ook belangrijk om persoonlijke inbreng te krijgen erover.
Bij Play zag ik dat dat ding maar 23 euro kost momenteel (heb nog niet bij andere sites gekeken), maar door de toename van chat met GOTPS3-leden online lijkt het mij handig om zo'n dingetje bij de hand te hebben. Wat ik nu doe is de kabel van mijn toetsenbord van achter mijn pc lostrekken en vervolgens in de PS3 steken, maar dit is ook geen uitkomst (continu onder het bureau en zo...)
blokkeert. Niet echt fijn IMHO. Toetsen zijn erg klein. Ding heeft z'n eigen accu, dus met een mini-USB
kabel op te laden. Tja... het is beter dan niets. Oh ja, controller wordt ook zwaarder, was ook niet te spreken over dat zwaartepunt van controller naar voren ligt, want ook niet lekker in de hand ligt.
Zelf gebruik ik een wireless USB keyboard (Logitech). Dat werkt wel aangenaam. Kost je wel 1 USB poort (van de 4 in mijn geval). Grootste nadeel is dat er weer een keyboard rondslingert.
Melkkoe is het wel, maar het heeft wel een goede fanbae waardoor je weet dat je het langer online kunt spelen. Daarom twijfel ik nog steeds erg, ben namelijk bang dat MAG misschien compleet flopt.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:25:
[...]
Ik ga voor MAG, ik voel niets voor één van Activision's melkkoeien.
Misschien als de game over een jaar of wat in een budget bak ligt.
Ben dus inderdaad ook een beetje bang dat MAG straks flopt. Het idee erachter is echt briljant goed, maar ben bang dat de uitwerking minder is. En ja een online-only game heb je niet veel aan als er niet serieus online gegamed wordt.Jumpman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:32:
Modern Warfare 2
De druk is erg hoog voor Infinityward, dat moet wel goed gaan zou je denken. Persoonlijk denk ik dat MAG eerder in de budgetbakken ligt als Modern Warfare 2. Als je nu al ziet dat COD:MW en COD:WAW nog steeds full retail zijn, en slecht enkele tientjes (geen vergeleken met import) zijn gedaald.
Nu we het toch erover hebben: kan je ook gewoon een draadloze bluetooth keyboard aansluiten op de PS3? Gewoon een third-party keyboard? Bedoel dan zonder dat je daar een USB poort aan kwijt bent.andorig schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:43:
Ik heb dat keypad persoonlijk niet maar ik vroeg laatst tijdens een chatsessie wie er allemaal een keyboard gebruikt. Daaruit bleek dat de meesten de knopjes te klein vonden.
Zelf gebruik ik een wireless USB keyboard (Logitech). Dat werkt wel aangenaam. Kost je wel 1 USB poort (van de 4 in mijn geval). Grootste nadeel is dat er weer een keyboard rondslingert.
[ Voor 22% gewijzigd door dangerpaki op 28-08-2009 14:48 ]
Is bluetooth en heeft een touchpad.
http://www.logitech.com/i...rds/devices/3616&cl=nl,nl
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Anoniem: 268098
UHm jawel, tnt bezorgd op zaterdag wel, het zijn meestal jonge gastjes, dus denk part-time mensen die er naast hun studie dit doenBor de Wollef schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:12:
[...]
Die leveren morgen niet gezien zaterdag inderdaad geen werkdag is.
Ik had het trouwens over het gezien over de garantie, pick-up and return is wel goede garantie dan, en als je direct naar sony stuurt hoef je dus geen verzendkosten te betalen das ook mooi
Er verschijnt als het goed is vandaag nog een artikel op de Frontpage. Hierin wordt het onderzoek ietwat genuanceerd en zal blijken dat Sony niet helemaal fout zit/bescheiden is met zijn 34% belofte.OPSLAGHOND schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:22:
De PS3-slim is nog zuiniger dan gedacht --> 70% in standbye mode en 50% tijdens gaming/blu-ray's kijken;
http://ps3clan.nl/2009/08...og-goedkoper-dan-gedacht/
Als mijn brouwsel door de eindredactie komt tenminste
Ik reageerde op de quote, niet of TNT in totaal wel op zaterdag bezorgt of niet.Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:48:
[...]
UHm jawel, tnt bezorgd op zaterdag wel, het zijn meestal jonge gastjes, dus denk part-time mensen die er naast hun studie dit doen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het smsje en mail heb ik al gehad: Uw bestelling is zojuist ingepakt. Vanavond rond 22:30 uur wordt uw bestelling verzonden en ontvangt u een verzendbevestiging.Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:48:
[...]
UHm jawel, tnt bezorgd op zaterdag wel, het zijn meestal jonge gastjes, dus denk part-time mensen die er naast hun studie dit doen. Alleen ze werken niet de gehele dag
Ik heb meerdere malen spullen bezorgd gekregen op een zaterdag, en ook van consoleshop. Dus je kan er van uitgaan dat je m morgen krijgt. Je krijgt ook een mail en sms als ie wordt verstuurd met code erin zodat je de status kan bekijken.
Paar dagen geleden besteld, ben morgen alleen niet thuis
Anoniem: 238992
Dit klopt niet, ik heb gebeld.mauricedb schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:43:
Cool, ik heb 'm ook bij Consoleshop.nl besteld.
Onderaan de pagina van de PS3 Slim staat btw:
Garantietype Pick-up-and-return-garantie
Dus je hoeft 'm helemaal niet zelf op te sturen, hij wordt gewoon opgehaald
je moet het wel! opsturen
Anoniem: 316007
Ik kies ook voor MAG (op basis van de info die er momenteel is). De diepgang in teamplay is bij MAG vele malen hoger dan bij MW2. Met je squad doelen uitschakelen, zorgen dat je eigen front kan oprukken en toewerken naar die final battledangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:22:
Trouwens even een andere vraag.
Zelf twijfel ik nog erg (ik heb ook nog wel effe). MW2 is grafisch beter en eigenlijk toch wel een bewezen concept. Je weet bij voorbaat al dat je hoogstwaarschijnlijk meer dan genoeg players online zult hebben. Anderzijds heb je de massale gevechten van MAG (overigens de enige aantrekkingspunt) en is deze grafish denk ik wel duidelijk minder dan MW2.
Maar goed, het blijft altijd maar afwachten of de MAG community ook die gedachte gaat hebben... En zo niet, dan kan ik altijd nog MW2 kopen
Je hebt het alleen over de multiplayer, maar ik vind de singleplayer van Modern Warfare anders erg de moeite waard. Misschien ben je er wat snel doorheen maar het is wel veelzijdig (ene keer puur raggen, dan snipen, dan sneaky door de bossen enz.) en veel verschillende omgevingen. Bij MW2 zou de singleplayer nog wat langer duren. Zelf ga ik MW2 zeker halen (die zal echt niet tegenvallen, gezien deel 1 geweldig is en ze weten dat er een grote druk op ze staat). Van MAG wacht ik even de eerste reviews af. Is toch een nieuwe game die zichzelf nog moet bewijzen. Maar als de pers erover te spreken is koop ik ze beidedangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:22:
Trouwens even een andere vraag.

Only fools are enslaved by time and space.
Wordt in ieder geval een leuk einde van het jaar qua shooters. Ook nog ergens tijd zien te vinden voor Operation Flashpint 2....
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Single player van MW was inderdaad wel de moeite waard, maar echt _VEEL_ en _VEEL_ te kort, schandalig kort zelfs imho.
Heb voorlopig nog zat games te spelen dus denk niet dat ik MW2 binnenkort haal. Ga eerder voor Uncharted 2 of (als ze 'm echt zoveel verbeterd hebben) Assasin's Creed 2. Hou wel van goede single player
[ Voor 55% gewijzigd door McVirusS op 28-08-2009 16:25 ]
Nu we het er toch over hebben hierbij een handson van de MW2 game.Tom schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:07:
[...]
Je hebt het alleen over de multiplayer, maar ik vind de singleplayer van Modern Warfare anders erg de moeite waard. Misschien ben je er wat snel doorheen maar het is wel veelzijdig (ene keer puur raggen, dan snipen, dan sneaky door de bossen enz.) en veel verschillende omgevingen. Bij MW2 zou de singleplayer nog wat langer duren. Zelf ga ik MW2 zeker halen (die zal echt niet tegenvallen, gezien deel 1 geweldig is en ze weten dat er een grote druk op ze staat). Van MAG wacht ik even de eerste reviews af. Is toch een nieuwe game die zichzelf nog moet bewijzen. Maar als de pers erover te spreken is koop ik ze beide
http://www.g4m3.nl/2009/0...are-2-world-preview-psm3/
Als ik het zo lees en hoor is het niet een een op een kopie van COD4 met upgrade aan textures etc.
De PS3 slim is al gewoon op voorraad.
ik heb hem even gereserveerd, en ga het morgenochtend ophalen
Dit vind ik toch prettiger dan een webwinkel!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 238992 op 28-08-2009 16:40 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Ja volgens mij hebben de meeste winkels hun voorraad vandaag of morgen binnen. Ook bij wehkamp al direct te bestellen.Anoniem: 238992 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:40:
zojuist even de eerste de beste game winkel in de buurt gebeld.
De PS3 slim is al gewoon op voorraad.
ik heb hem even gereserveerd, en ga het morgenochtend ophalen
Dit vind ik toch prettiger dan een webwinkel!
Anoniem: 198824
Heb hem zelf ook, het grote voordeel is dat je hem op je controller kan klikken en dus altijd en snel te gebruiken is, maar hij is niet geschikt om grote lappen tekst 10 vingers blind te gaan typenVads schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:30:
Heeft iemand van jullie persoonlijke ervaring met de PlayStation 3 Wireless Keypad? ...

Ja je kan een bt toetsenbord gebruiken op de PS3, heb een opvouwbaar bt toetsenbord van Think Outside. Dat werkt goed, nadeel is dan weer dat je even moet uitzoeken welke toets voor wat gebruikt moet worden
Heb sinds enige tijd mijn complete muziek collectie van 300GB op mijn PS3 gezet en lees nu dat je met remote-play van je PSP je media van je PS3 kunt benaderen. Dus lekker in de tuin of in bed wat muziek luisteren of een filmpje kijken. Werkt dit een beetje? Is voor mij belangrijker dan wat handheld gamen....
Ik ben erg benieuwd naar hoe MAG gaat worden, echter zal ik in ieder geval eerst voor MW2 gaan. De SP ervaring is erg gaaf en de MP ervaring van deel 1 heeft me vele uren bezig gehouden. Ik verwacht zelf dat MAG enige tijd na de release al in de budgetbakken ligt (denk al alleen aan killzone 2 die al redelijk snel rond de 35 euro te verkrijgen was) en ben bang dat na de eerste paar maanden de MAG community steeds kleiner en kleiner zal worden. Echter ik hoop dat ik ongelijk krijg, want het concept is gewoon erg tof
Maar als ik op dit moment moet kiezen tussen MAG en MW2, zal ik gaan voor de melkkoe van Activision
Gamertag: VAS taijyn
Mp3 speler misschien iets handiger?wjcastelijns schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:46:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de PS3 samen met een PSP?
Heb sinds enige tijd mijn complete muziek collectie van 300GB op mijn PS3 gezet en lees nu dat je met remote-play van je PSP je media van je PS3 kunt benaderen. Dus lekker in de tuin of in bed wat muziek luisteren of een filmpje kijken. Werkt dit een beetje? Is voor mij belangrijker dan wat handheld gamen....
Dit is toch een stroom verslindende oplossing om na muziek te luisteren?
Ik vind het prima typen hoor. Om af en toe een berichtje te typen is het ideaal. En bij spellen zoals LittleBigPlanet hoef je ook niet meer te selecteren dat je een bericht wilt typen, als je gewoon begint te typen dan werkt dat ookVads schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:30:
Veel speelplezier. Ik ben benieuwd hoe de game gaat bevallenLoneRanger schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:16:
Zo, alle plannen voor het weekend afgezegd, MLB09 is eindelijk binnen.![]()
[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 28-08-2009 19:11 ]
PSN id: NL_SToRM
Is volgens mij nooit bevestigd door Sony zelf, maar het zit er dik in: http://ps3.kombo.com/article.php?artid=10717 In het artikel op de Frontpage staat ook nergens dat de Slim een 60nm proc heeft
Anoniem: 86074
Maar Dead Space ... wtf ... ik moet zeggen, ik vind hem echt spannend als in ... niet alleen in 't donker spelen ... had ik met Doom III ook, maar deze game is veel vetter, en wel moeilijker. Nog niet ver gekomen of zo, maar ben er erg over te spreken.
Misschien TZT RE:5 ook proberen, hoewel ik die echt voor een nog zachter prijsje wil hebben ... coop leek me leuk, maar ik haat echt games waar je afhankelijk bent van een CPU ... OF ze zijn te stom, maken fouten en in dit geval verbruiken ammo die je hard nodig hebt ... OF ze zijn te goed en schieten alles al neer voordat je je vinger op de trekker hebt.
Coop vind ik cool, maar anders speel ik een SP toch liever alleen. Waarom is er geen mogelijkheid die game helemaal alleen te spelen
Dead Space vind ik ook veel beter dan ik vooraf gedacht had. En grafisch kan ie zeker mee met de mooiste games van deze generatie. Ik zit nu in missie 11 en ik heb al behoorlijk wat trophies gehaald. Zodra ik m uitgespeeld heb, dan ga ik m nog wel eens uitspelen op moeilijkste niveau.Anoniem: 86074 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:11:
Dead Space net gekocht ... ook Little Big Planet. LBP is erg tof om te spelen, aparte graphische stijl zeg.
Maar Dead Space ... wtf ... ik moet zeggen, ik vind hem echt spannend als in ... niet alleen in 't donker spelen ... had ik met Doom III ook, maar deze game is veel vetter, en wel moeilijker. Nog niet ver gekomen of zo, maar ben er erg over te spreken.
[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 28-08-2009 19:14 ]
Met alle respect maar ik vind het maar een waardeloos artikel als het alleen getest is met een 60gb die alweer 2,5-3 jaar oud is en minder zuinig schijnt te zijn dan bijv. de nieuwere 40gb. Zelfde als dat Opel trots zegt dat de nieuwe Astra wel 70% zuiniger is als de Astra uit 1995. Kom dan ook met een volledige test. Die 60gb was door z'n prijs ook een stuk minder verkocht dan de 40gb gok ik.
Daarbij vind ik die zuinigheid vooral marketingbrabbel in het fictieve boomknuffelwereldje waarin we nu leven. Sinds wanneer maakt men zich druk om het verbruik van een spelcomputer (die in de meeste gevallen niet zo heel veel aanstaat). Elke tweaker heeft z'n huiskamer volstaan. Een dikke TV, een 5.1 surround set, mediacenter om films te kijken, NAS voor opslag en dikke pc ernaast. Hoe belangrijk is het verbruik van een spelcomputer dan. Maargoed misschien denken anderen er anders over.
Klopt! Daarom hebben we het 'onderzoek' van Cnet ook enigszins genuanceerd door erg te benadrukken dat de Slim tegenover een 60GB heeft gestaan en niet tegen een huidige 60nm 80GB-versie. Ik zal maandag eens aankaarten op de redactie of we niet zelf een test kunnen doen met de Slim en een 80GB.Tom schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:14:
[...]
Met alle respect maar ik vind het maar een waardeloos artikel als het alleen getest is met een 60gb die alweer 2,5-3 jaar oud is en minder zuinig schijnt te zijn dan bijv. de nieuwere 40gb. Zelfde als dat Opel trots zegt dat de nieuwe Astra wel 70% zuiniger is als de Astra uit 1995. Kom dan ook met een volledige test. Die 60gb was door z'n prijs ook een stuk minder verkocht dan de 40gb gok ik.
Daarbij vind ik die zuinigheid vooral marketingbrabbel. Sinds wanneer maakt men zich druk om het verbruik van een spelcomputer (die in de meeste gevallen niet zo heel veel aanstaat). Elke tweaker heeft z'n huiskamer volstaan. Een dikke TV, een 5.1 surround set, mediacenter om films te kijken, NAS voor opslag en dikke pc ernaast. Hoe belangrijk is het verbruik van een spelcomputer dan. Maargoed misschien denken anderen er anders over.
Zuinigheid is wel degelijk een belangrijk criterium voor veel gamers. Hoe zuiniger het ding, hoe minder warm, hoe minder koeling, hoe minder herrie bijvoorbeeld. En daarnaast zijn er echt mensen die het belangrijk vinden dat hun PS3 op jaarbasis 100$ minder stroom verbruikt als ze 5 uur per dag gamen
Overigens: Als jullie suggesties hebben voor de Games sectie op de T.net Frontpage --> twijfel niet en pleur het in de submit of in mijn DM of in mijn mail. Dat mag nieuws zijn, maar ook suggesties voor achtergrondartikelen of iets dergelijks.
Eensch, het had imo meer zin gehad om met de meest recente "oude" PS3 te vergelijken die maximaal 110 a 120W gebruikte voorzover ik weet. Als de Slim nu op max 80W zit is dat toch wel significant beter.Tom schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:14:
[...]
Totaal oneens. De PS3 wordt niet alleen gemarket als multimedia device (Gaming, Streaming, DVD, Blue Ray) maar ook veel gebruikt en gekocht om die reden.Daarbij vind ik die zuinigheid vooral marketingbrabbel in het fictieve boomknuffelwereldje waarin we nu leven. Sinds wanneer maakt men zich druk om het verbruik van een spelcomputer (die in de meeste gevallen niet zo heel veel aanstaat). Elke tweaker heeft z'n huiskamer volstaan. Een dikke TV, een 5.1 surround set, mediacenter om films te kijken, NAS voor opslag en dikke pc ernaast. Hoe belangrijk is het verbruik van een spelcomputer dan. Maargoed misschien denken anderen er anders over.
Mijn jaren oude standalone DVD speler gebruikt ongeveer 15W. De Slim gebuikt 80W. En de alleroudste PS3 rond de 200W. Dat zijn forse verschillen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb zelf een Launchmodel en ben toch blij dat dit er wel even bijstaat, grote kans dat alleen al vanwege het veel lagere verbruik ik misschien een slim ga kopen.Jan Laros schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:19:
[...]Klopt! Daarom hebben we het 'onderzoek' van Cnet ook enigszins genuanceerd door erg te benadrukken dat de Slim tegenover een 60GB heeft gestaan en niet tegen een huidige 60nm 80GB-versie. Ik zal maandag eens aankaarten op de redactie of we niet zelf een test kunnen doen met de Slim en een 80GB.
ik was van plan om een losse blu-ray speler te kopen.
Wat gebruikt een beetje Blu-ray ? 35W?
En natuurlijk is de opstart tijd van de PS3 veel sneller, alhoewel dit met de Slim uitvoering weer iets trager schijnt te zijn.
Maar nu komt het best wel na elkaar toe, maar vind ik de PS3 veel beter, ook omdat de software heel vaak wordt aangepast.
En niet alleen op Gaming gebied.
Ik ben ook blij dat ik van dat grote bakbeest af ben.
Vooral de luchtgaten en de glimmende behuizing vond ik heel storend
Maar ik ben een van de weinige hier dit dat niet mooi vond.
OK snap ikJan Laros schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:19:
[...]
Klopt! Daarom hebben we het 'onderzoek' van Cnet ook enigszins genuanceerd door erg te benadrukken dat de Slim tegenover een 60GB heeft gestaan en niet tegen een huidige 60nm 80GB-versie. Ik zal maandag eens aankaarten op de redactie of we niet zelf een test kunnen doen met de Slim en een 80GB.
En een volledig testoverzicht van de momenteel in omloop zijnde PS3 modellen moet wel te regelen zijn. Nu komt het een beetje over als een bericht dat van Sony afkomt, om het te vergelijken met de meest onzuinige PS3 die er is. Geeft een vertekend beeld.
Misschien een leuke poll voor de frontpage (of is die al geweest?Zuinigheid is wel degelijk een belangrijk criterium voor veel gamers. Hoe zuiniger het ding, hoe minder warm, hoe minder koeling, hoe minder herrie bijvoorbeeld. En daarnaast zijn er echt mensen die het belangrijk vinden dat hun PS3 op jaarbasis 100$ minder stroom verbruikt als ze 5 uur per dag gamen.
Zie
http://kotaku.com/5341216/ps3-slim-standing-test
en qua geluid
http://www.gametrailers.c...-slim-hearing-test/328125
Weet iemand eigenlijk waarom de aan/uit schakelaar verdwenen is?
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 238992 op 28-08-2009 21:39 ]
Media Markt Rotterdam Centrum en Cruquius verkopen het al.
PSN: MojoR1
Anoniem: 11724
ik heb dat daar gevraagd.
het wordt geen pack
Wacht eerst wel even op de eerste gebruikerservaringen
Werkt super, ik gebruik het voornamelijk om mijn divx/xvid's te kijken.wjcastelijns schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:46:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de PS3 samen met een PSP?
Had even een vraag. Kan je ook een SSD in de PS3 stoppen van 120GB bijv?
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
39
Ah, dankjewel voor de bevestiging.Fietsbel schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:03:
jahoor als je maar let op de hoogte van de schijf dat het gaat passen.,
Da's knap 250 euro.... met games erbij soms ?MrJoker1985 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:00:
Heb mijn PS3 80GB verkocht, waardoor ik maar 50,- hoef bij te leggen voor de nieuwe PS3 Slim. Kan de PS3 slim gelijk ophalen dinsdag, heb hem gereserveerd.
Had even een vraag. Kan je ook een SSD in de PS3 stoppen van 120GB bijv?
Ik dacht dat er een hoogte beperking met de interne 2.5" drive was. 12.5 mm hoogte is krap aan.
Meeste drives tot 500 GB zijn 9.5 mm hoog, bv. de laatste 1 TB drives van WDC zijn 12.5 mm.
Ik zag dat de SSD drives van WDC 12.5 mm in hoogte zijn.
Maar kan het mis hebben natuurlijk.
Gewoon het normale pakket wat ik toen gekocht had. PS3 80GB, Controller, Resistance 2 en resterende kabels. Zelfs nog doos en bon. Is pas 7 maanden oud.loekf2 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:11:
[...]
Da's knap 250 euro.... met games erbij soms ?
Ik dacht dat er een hoogte beperking met de interne 2.5" drive was. 12.5 mm hoogte is krap aan.
Meeste drives tot 500 GB zijn 9.5 mm hoog, bv. de laatste 1 TB drives van WDC zijn 12.5 mm.
Ik zag dat de SSD drives van WDC 12.5 mm in hoogte zijn.
Maar kan het mis hebben natuurlijk.
Ik ga is even rondkijken, of ik daar meer info over kan vinden anders een simpele 2,5" schijf.
Anoniem: 268098
Ja cker ben een vaste klant daar. Ze zijn accuraat betreft levering. Dus een goede shop!MrJoker1985 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:22:
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het bestellen via wehkamp? Want ik zie dat je hem daar kan bestellen en dan wordt die 1 sept bezorgd. En zelfs ook tussen 18.00 - 21.00(tegen extra betaling) ..dat is wel prettig ivm mijn werk.
'Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:48:
[...]
Ja cker ben een vaste klant daar. Ze zijn accuraat betreft levering. Dus een goede shop!
Dat is mooi dan bestel ik hem direct. Vooral die levertijd bevalt mij. Dankjewel.
Dat is mooi. Alleen zie dat die winkel ver van mij vandaan zit. haha. Ik heb net order geplaatst bij wehkamp. Krijg hem dinsdag geleverd als het goed is.jvdgeest schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:58:
Ik heb hem sinds een uurtje of 5 al binnen, kon hem bij een gameshop hier in de stad direct ophalen na een telefoontje (nog zelfs 5 euro onder de normale verkoopsprijs). De PS3 slim vind ik er zelf stukken mooier uitzien dan zijn grote broer. Tot dusver alleen maar goede ervaringen mee gehad, kan nog niks slechts opmerken.
En tijdens deze mededeling kon je niet gelijk ff melden waar je het hebt gekocht zodat andere tweakers het morgen wellicht ook zouden kunnen gaan kopen? Niet voor mij, ik ga toch al naar de MM, maar meer voor anderen.jvdgeest schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:58:
Ik heb hem sinds een uurtje of 5 al binnen, kon hem bij een gameshop hier in de stad direct ophalen na een telefoontje (nog zelfs 5 euro onder de normale verkoopsprijs). De PS3 slim vind ik er zelf stukken mooier uitzien dan zijn grote broer. Tot dusver alleen maar goede ervaringen mee gehad, kan nog niks slechts opmerken.
Wat dat betreft is het qua release beetje chaos. Denk dat de meeste zaken ook niet zitten te springen om de slim meteeen in de verkoop te gooien als je nog wat oude modellen hebt staan.jvdgeest schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:58:
Kun je misschien wat zeggen over het geluid dat'ie produceert? En als je z'n grote broer ook hebt, welke maakt meer herrie?jvdgeest schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:58:
Heb zelf namelijk nu de 60GB, maar ik zit ernstig te twijfelen om die te verkopen en een Slim te halen, enkel al vanwege de geluidsproductie..
Dit klopt ook weer niet. Toen ik mijn schijf had vervangen en een back-up had gemaakt. Had ik na de recovery gewoon mijn psn spellen en mijn savegames weer terug. Ook de gebruikeraccounts waren er. Hoefde tenminste niet 3x een wachtwoord in de psn in te vullen, voordat ik wist wat het wachtwoord ook alweer was.SToRM666 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:46:
[...]
Niet helemaal, de spellen zul je bijvoorbeeld opnieuw moeten downloaden.
Anoniem: 316129
En heeft iemand ervaring met een goede monitor voor een redelijke prijs? (onder de 150 euro)
wat ik wel eens ergens gelezen heb, is dat als je schermgrootte kleiner is dan 32 inch en je zit niet verder een meter of drie er vanaf, het verschil tussen full hd en hd ready zeer klein is, bijna niet te zien voor een leek.Anoniem: 316129 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 06:57:
Ik ben op zoek naar een goede monitor voor mijn PS3 (een nieuwe tv aanschaffen is mijns inziens te duur). Ervan uitgaande dat ik een 22 inch monitor koop, waarmee boek ik dan de beste resultaten? Is een Full-HD monitor echt zoveel beter dan een monitor die 'slechts' 720p aankan. Ik bedoel, zie je op een relatief kleine monitor duidelijke verschillen?
En heeft iemand ervaring met een goede monitor voor een redelijke prijs? (onder de 150 euro)
Wel consoleshop.nl en TNT gaan het niet redden vandaag:Dit vind ik toch prettiger dan een webwinkel!
29.08.2009:
Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd
TNT = prutsers
jammer die van mij gaat het wel redden:loekf2 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:07:
[...]
Wel consoleshop.nl en TNT gaan het niet redden vandaag:
29.08.2009:
TNT = prutsers
29.08.2009:
Chauffeur onderweg
je kunt altijd nog een exemplaar bij de dixons ophalen en die van consoleshop retour sturen. Kreeg gister een mail van dixons dat hij vanaf vandaag op voorraad is in de filialen.
[ Voor 20% gewijzigd door Sjors81 op 29-08-2009 09:36 ]
Ik wacht nog wel tot maandag. als TNT het in z'n hoofd krijgt om het ding pas dinsdag te brengen gaat ie alsnog terug.Sjors81 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:35:
[...]
jammer die van mij gaat het wel redden:
29.08.2009:
Chauffeur onderweg
je kunt altijd nog een exemplaar bij de dixons ophalen en die van consoleshop retour sturen. Kreeg gister een mail van dixons dat hij vanaf vandaag op voorraad is in de filialen.
Beetje vaag, want volgens mij gaan alle pakketten bij consoleshop.nl tegen 22:30 de deur uit.
Hier ook het zelfde probleem,loekf2 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:07:
[...]
Wel consoleshop.nl en TNT gaan het niet redden vandaag:
29.08.2009:
TNT = prutsers
Even een bevestiging: Media Markt Cruquius (bij Hoofddorp) verkoopt het inderdaad €299,- net opgehaald.Slashdotter schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:45:
Weet er iemand een winkel in Amsterdam die de Slim op zaterdag/zondag al verkoopt?
Misschien was het busje vol. Ik heb geen zin in de retour procedure.
EDIT: ze gaan er idd vanuit dat als ze de spullen om 22:30 aanleveren bij TNT het de volgende dag
bezorgd wordt, ook op zaterdag. Dikke min voor TNT dus. Je kunt TNT ook niet afzeiken op zaterdag want hun klantenservice is gesloten.
[ Voor 34% gewijzigd door loekf2 op 29-08-2009 10:20 ]
Dat zal best kunnen ja, maar dan zul je die restore waarschijnlijk op dezelfde PS3 gedaan hebben als waar je de backup van gemaakt hebt. Als dit niet het geval is, dan zul je de spellen opnieuw moeten downloaden.Tjesus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 01:38:
[...]
Dit klopt ook weer niet. Toen ik mijn schijf had vervangen en een back-up had gemaakt. Had ik na de recovery gewoon mijn psn spellen en mijn savegames weer terug. Ook de gebruikeraccounts waren er. Hoefde tenminste niet 3x een wachtwoord in de psn in te vullen, voordat ik wist wat het wachtwoord ook alweer was.
Dit topic is niet voor levertijden. Bekend is dat TNT Pakketten die op zaterdag of op maandag geleverd zouden moeten worden, in veel gevallen pas op dinsdag geleverd worden. Zaterdag werkt men op halve kracht (parttimers en minimaal Rembours verzendingen) Maandag vroeg in de ochtend gaat het hele proces pas weer op volle kracht draaien, is dus de volgende dag bezorgen (dinsdag).loekf2 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:03:
[...]
EDIT: ze gaan er idd vanuit dat als ze de spullen om 22:30 aanleveren bij TNT het de volgende dag
bezorgd wordt, ook op zaterdag. Dikke min voor TNT dus. Je kunt TNT ook niet afzeiken op zaterdag want hun klantenservice is gesloten.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 29-08-2009 10:51 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb een T220 die eigelijk alleen 720p aankan, maar mijn T220 kon een tijdje 1080p aan, en ik kon duidelijk het verschil zien. Dus ik zou wel een 1080p monitor aanraden.Anoniem: 316129 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 06:57:
Ik ben op zoek naar een goede monitor voor mijn PS3 (een nieuwe tv aanschaffen is mijns inziens te duur). Ervan uitgaande dat ik een 22 inch monitor koop, waarmee boek ik dan de beste resultaten? Is een Full-HD monitor echt zoveel beter dan een monitor die 'slechts' 720p aankan. Ik bedoel, zie je op een relatief kleine monitor duidelijke verschillen?
http://www.gamersyde.com/...ctures_of_it-8461_en.html
Ik las daarnet trouwens nog een goeie aanname m.b.t. oververhitting van de PS3. Als ik een paar uur heb zitten gamen dan heb ik meestal de gewoonte om daarna direct de PS3 uit te zetten, dus ook met de knop aan de achterkant. En dat terwijl de fan in de PS3 dan meestal vrij hard staat te draaien. Wat er dan wel gebeurt is dat de warmte die dan nog in de PS3 zit niet zo goed meer weg kan, omdat de fan niet meer werkt. De temperatuur zou zelfs nog iets kunnen oplopen hierdoor. Is dit nu een goeie aanname of is dit onzin? Het beste is dan misschien toch om de PS3 even idle te laten draaien in de XMB om deze de kans te geven om nog wat extra warmte kwijt te raken. Ik las ook dat de 60GB in standby heel zachtjes de fan laat draaien, maar dit ga ik zelf nog eens checken.
Het zou misschien ook wel mooi zijn als de PS3 Slim bij het uitzetten automatisch nog even de fans laat draaien om ervoor te zorgen dat ie niet kan oververhiten.
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 29-08-2009 11:12 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
39
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
wellicht past dit niet in dit topic maar aangezien het hier een hot item is toch maar even de volgende vraag:Fietsbel schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:31:
Ik wil zelf nog even wachten met de Slim te halen, wanneer er bundels komen is het meer interessant. Mocht iemand intussen de braviasync kunnen uittesten dan hoor ik graag de ervaring
weet iemand hoe je kunt zien of een tv beschikt over bravia sync? Heb zelf een 32p3500 maar kan hier nergens wat over vinden, in de handleiding van dit apparaat wordt er ook niet over genoemd.
Viel me ook op inderdaadHillie schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:12:
Ziet er mooi uit die Slim, maar geen reden voor mij om m'n Fat in te wisselen. Wat ik wel jammer vind is dat die aan/uit- en eject sensoren vervangen zijn door knoppen. Dat vind ik toch echt een mooie ontwerpkeuze op de dikkerd. Maar goed, knopje zal wel goedkoper zijn.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik dacht alleen de L series....Sjors81 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:17:
[...]
wellicht past dit niet in dit topic maar aangezien het hier een hot item is toch maar even de volgende vraag:
weet iemand hoe je kunt zien of een tv beschikt over bravia sync? Heb zelf een 32p3500 maar kan hier nergens wat over vinden, in de handleiding van dit apparaat wordt er ook niet over genoemd.
Kan niet wachten, mn slim wordt zo geleverd
Zou dat ook zo zijn bij Media Markt in eindhoven?tasjesdief schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:58:
[...]
Even een bevestiging: Media Markt Cruquius (bij Hoofddorp) verkoopt het inderdaad €299,- net opgehaald.
Ja inderdaad.tasjesdief schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:47:
Daar zou ik niet vanuit gaan, MM Amsterdam verkoopt het bijvoorbeeld nog niet terwijl ze het wel in het magazijn hebben liggen.
Ik zag ook dat iemand hem hier via consoleshop.nl heeft. Ik zie dat ze hier in eindhoven een winkel daarvan hebben. Zouden ze die daar verkopen?
Edit: Ik zie het al, hij is op voorraad in het centraal magazijn van consoleshop.nl maar niet in de winkels.
[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 29-08-2009 12:57 ]
Die knoppen schijnen nog vrij mooi afgewerkt te zijn. Het zijn metalen knoppen met oplichtende logo's als je de PS3 aanzet.Hillie schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:12:
Ziet er mooi uit die Slim, maar geen reden voor mij om m'n Fat in te wisselen. Wat ik wel jammer vind is dat die aan/uit- en eject sensoren vervangen zijn door knoppen. Dat vind ik toch echt een mooie ontwerpkeuze op de dikkerd. Maar goed, knopje zal wel goedkoper zijn.
De PS3 Slim schijnt trouwens ook samen te kunnen werken met de afstandsbediening van bepaalde Sharp televisies.
Anyway, waar het op neer komt, het is niet voorbehouden aan Sony-producten en zeker niet alleen Sony Bravia tv's, versterkers die er via HDMI tussen aangesloten worden ondersteunen het bijvoorbeeld ook. Alleen elk merk heeft er zijn eigen naampje voor... Maar het werkt gewoon perfect samen.
Andere namen voor HDMI-CEC: "Anynet (Samsung); Aquos Link (Sharp); BRAVIA Theatre Sync (Sony); Kuro Link (Pioneer); CE-Link and Regza Link (Toshiba); RIHD (Remote Interactive over HDMI) (Onkyo); Simplink (LG); HDAVI Control, EZ-Sync, and VIERA Link (Panasonic); EasyLink (Philips); and NetCommand for HDMI (Mitsubishi)"
De PS3 wordt a.s. dinsdag verkocht bij de mediamarkt rotterdam voor 288,-
Anoniem: 316168
Is Pure trouwens een beetje een leuke game?
Nu ben ik wel wat gewend met de 360, maar een PS3 die herrie maakt?Anoniem: 316168 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:56:
Heb mijn SLIM vanmorgen gehaald bij Dynabyte in Arnhem, moet zeggen dat ie stukken stiller is als men oude die ik weg heb gedaan vanwege het lawaai ^^
[ Voor 53% gewijzigd door BM op 29-08-2009 14:00 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ach, je 'new' PS3 is pas nieuw. Over een half jaar spreken we elkaar weer en zeg je dat die nieuwe ook een stogzuiger.Sjors81 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:23:
nou zojuist de slim bezorgd door de tnt en gelijk aangesloten. wat een verademing tov de phat. Ten eerste niet meer zo'n bakbeest in je kastje (maar goed dat is smaak), ik vind overigens het verschil in formaat echt groot tov de phat. Het belangrijkste voordeel vind ik de geluidsproductie, mijn oude phat leek soms wel een stofzuiger, na 10 a 15 min gamen draaiden de fans al op de hoogste stand, de slim blijft stil, mijn nieuwe laptop maakt nog meer lawaai. Kortom tot nu toe zeer tevreden.
Koop maar een Xbox360, dan heb je pas een echte stofzuiger.
Dit topic is gesloten.