24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Boekje kopen?racoon schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:01:
Heeft er iemand studiemateriaal en oefenvragen voor de mcsa office 365 voor mij?
Ik ga zaterdag dit examen doen via online proctored. Ik ben erg benieuwd naar het examen!de7geitjes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:38:
[...]
Heb hem afgelopen januari gedaan (en gehaald) maar ik vond het een zeer moeilijk examen, een van de moeilijkste die ik ooit gehad heb.
Hoop dat hij niet zo moeilijk is als jij zegt.
No production networks were harmed during this posting
Ja, ik heb vandaag het examen gedaan. Geslaagd met 922 punten, hoogste score ooit voor mijimmo_msk schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:51:
Iemand die onlangs 70-743 gedaan heeft en me studie materiaal kan aanbevelen en/of kan vertellen op welke gebieden het meest gefocused wordt? Het lijkt alsof je voor alle 3 (70-740, 741 en 742) de examens moet leren.
Persoonlijk vond ik het examen erg simpel, veel dingen van 2012. Ik denk als je upgrade van 2008 dat het wel heel zwaar is.
Maar veel hyper-v cluster vragen, IPAM vind microsoft blijkbaar ook heel boeiend, ADFS komt ook uitgebreid aan de orde.
Dankje. Mooie score! Wat heb je gebruikt om te leren?Psycho_Mantis schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:08:
[...]
Ja, ik heb vandaag het examen gedaan. Geslaagd met 922 punten, hoogste score ooit voor mij![]()
Persoonlijk vond ik het examen erg simpel, veel dingen van 2012. Ik denk als je upgrade van 2008 dat het wel heel zwaar is.
Maar veel hyper-v cluster vragen, IPAM vind microsoft blijkbaar ook heel boeiend, ADFS komt ook uitgebreid aan de orde.
Ook veel powershell?
Ik heb pluralsight gebruikt, exam ref 70-743 (hoewel niet echt een top boek, staan wel alle onderwerpen in die je moet weten) en heel veel VM's gebouwd.immo_msk schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:50:
[...]
Dankje. Mooie score! Wat heb je gebruikt om te leren?
Ook veel powershell?
En alles moet je vrijwel met powershell kunnen. Probeer maar bijvoorbeeld een failover cluster te bouwen met alleen powershell, daar leer je een hoop van
Dan moet het te doen zijn. Trouwens, doe je het boek niet weg of is het een e-book? Pluralsight heb ik helaas niet, wel CBT Nuggets.Psycho_Mantis schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:07:
[...]
Ik heb pluralsight gebruikt, exam ref 70-743 (hoewel niet echt een top boek, staan wel alle onderwerpen in die je moet weten) en heel veel VM's gebouwd.
En alles moet je vrijwel met powershell kunnen. Probeer maar bijvoorbeeld een failover cluster te bouwen met alleen powershell, daar leer je een hoop van
Nu zit ik er toch over te denken om eerst MSCA Windows 10 te halen. Raden jullie deze aan? Of is het een examen met alleen maar de basis kennis? Ik hoef eigenlijk niks meer te leren over Windows 10 voor mijn gevoel maar ik zou het dan meer doen om gevoel te krijgen met deze manier van leren en examens. Ook zitten er misschien nog handige tips en handigheden in die ik toch nog niet wist. En ik heb er natuurlijk weer een certificaat bij.
Wat denken jullie?
😲
Verder ligt het eraan welke kant je op gaat, of welke kant je zit qua werk. Ik doe weinig met clients dus ik heb dan ook 0,0 aan certificering aan die kant gedaan.
Maar dat is een keuze die je zelf t beste kan inschatten.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Daarom lijkt mij het interessant. Toch nog meer dan het nodige basis kennis te weten.Oogje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:38:
Mijn enige tip is dat je je niet moet verkijken op de client-examens, die zijn nog best pittig. Dat gaat stukken verder dan wat basiskennis.
Verder ligt het eraan welke kant je op gaat, of welke kant je zit qua werk. Ik doe weinig met clients dus ik heb dan ook 0,0 aan certificering aan die kant gedaan.
Maar dat is een keuze die je zelf t beste kan inschatten.
Ik heb eigenlijk met alles te maken wat maar met ICT te maken kan hebben, hier zit dus ook werkplekbeheer bij, ook wel veel met clients dus.
Ik ga het voorstellen bij mijn werkgever.
😲
Client examens zijn zeker interessant, maar je moet je niet verkijken op het feit dat je alles van Windows 10 weet....de meeste client examens bevatten tegenwoordig ook stukken Intune, SCCM, App-V, etc.... dus niet meer zoals met bv. Windows XP examens, dat je moest weten waar een bepaald icoontje in het Configuratiescherm voor diende.mswp schreef op Tuesday 16 May 2017 @ 23:02:
[...]
Daarom lijkt mij het interessant. Toch nog meer dan het nodige basis kennis te weten.
Ik heb eigenlijk met alles te maken wat maar met ICT te maken kan hebben, hier zit dus ook werkplekbeheer bij, ook wel veel met clients dus.
Ik ga het voorstellen bij mijn werkgever.
Ja inderdaad, dat lijkt mij dus vooral interessant. Het lijkt mij het beheer een stuk makkelijker maken.JackSparrow schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:46:
[...]
Client examens zijn zeker interessant, maar je moet je niet verkijken op het feit dat je alles van Windows 10 weet....de meeste client examens bevatten tegenwoordig ook stukken Intune, SCCM, App-V, etc.... dus niet meer zoals met bv. Windows XP examens, dat je moest weten waar een bepaald icoontje in het Configuratiescherm voor diende.
😲
Toevallig gisteren gezocht op Pluralsight naar 70-743 maar niet kunnen vinden. Heb je een linkje misschien? Ben wel geïnteresseerd in Pluralsight.Psycho_Mantis schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:07:
[...]
Ik heb pluralsight gebruikt, exam ref 70-743 (hoewel niet echt een top boek, staan wel alle onderwerpen in die je moet weten) en heel veel VM's gebouwd.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Is er niet.Crusader schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:51:
[...]
Toevallig gisteren gezocht op Pluralsight naar 70-743 maar niet kunnen vinden. Heb je een linkje misschien? Ben wel geïnteresseerd in Pluralsight.
Je kan wel zoeken op Windows Server 2016, en ja ze gaan er daar vanuit dat je nog geen MCSA hebt. Ik heb alleen de onderdelen gepakt die aan bod kwamen op het examen. Welke onderdelen je moet leren kan je vinden op de examen pagina uiteraard.
Check. Boek gebruik ik nu en vind ik niet eens zo slecht hoor. Alleen doe je er geen hands-on ervaring mee op, wat ik wel wil in een virtual lab.Psycho_Mantis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:56:
[...]
Is er niet.
Je kan wel zoeken op Windows Server 2016, en ja ze gaan er daar vanuit dat je nog geen MCSA hebt. Ik heb alleen de onderdelen gepakt die aan bod kwamen op het examen. Welke onderdelen je moet leren kan je vinden op de examen pagina uiteraard.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Volgende week wil ik het examen doen echter wil ik wel eerst zeker zijn van mijn kennis. Ik ga nu de CBT Nuggets even goed bekijken en aantekeningen maken omdat je overal leest dat je met alleen het boek niet eens in de buurt komt van de gevraagde punten.\
In het boek wordt overigens erg veel verwezen naar technet artikel en die ga ik helaas niet allemaal lezen.
Iemand nog goede tips voor vragen die je kunnen helpen te toetsen?
Een labje bouwen of via een virtual lab de praktijk oefenen. Ik zou wel al die Technet artikelen zoveel mogelijk proberen te lezen. Ook via MeasureUp ofzo een paar oefenexamens doen.GranCanaria schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:26:
Ik ben nu bezig met de Exam Ref 70-697 en heb ieder hoofdstuk nu tweemaal gelezen.
Volgende week wil ik het examen doen echter wil ik wel eerst zeker zijn van mijn kennis. Ik ga nu de CBT Nuggets even goed bekijken en aantekeningen maken omdat je overal leest dat je met alleen het boek niet eens in de buurt komt van de gevraagde punten.\
In het boek wordt overigens erg veel verwezen naar technet artikel en die ga ik helaas niet allemaal lezen.
Iemand nog goede tips voor vragen die je kunnen helpen te toetsen?
http://www.measureup.com/...indows-Devices-P5632.aspx
[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 18-05-2017 14:30 ]
Ik vond zelf nog handig materiaal:
http://www.gocertify.com/...actice-quiz-70-697-quiz-1
http://www.accelerated-id...estions.aspx#.WR2NJ-XyjmE
https://www.exam-labs.com/exam/70-697
Misschien dat ik nog een betaalde examen koop. Dan maakt me toch zekerder
Zijn er nog mensen hier die recent dit examen gedaan hebben en hier ervaring mee hebben?
Verwijderd
Ik zou echt heel veel op technet lezen. Imo kun je daar toch wel het beste leren voor je examens.tweaker2010 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:04:
Iemand nog advies voor wat betreft het leren van de 70-697? Ben me nu door de Nuggets heen aan het worstelen maar het is serieus veel stof. Het schijnt dat een groot deel van de vragen op Intune gericht is.
Zijn er nog mensen hier die recent dit examen gedaan hebben en hier ervaring mee hebben?
Thanks voor de tip, maar "heel veel" op technet lezen klinkt nogal vaag. Waar te beginnen?Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:40:
[...]
Ik zou echt heel veel op technet lezen. Imo kun je daar toch wel het beste leren voor je examens.
De filmpjes op technet zijn te vergelijken met de nuggets dus daar kom ik ook niet veel verder mee...
Gewoon alle Intune docs op http://docs.microsoft.com doornemen?tweaker2010 schreef op Tuesday 23 May 2017 @ 12:59:
[...]
Thanks voor de tip, maar "heel veel" op technet lezen klinkt nogal vaag. Waar te beginnen?
De filmpjes op technet zijn te vergelijken met de nuggets dus daar kom ik ook niet veel verder mee...
Over 2 weken begint de 70-740 training :-)
Ik heb dat examen ingepland, in het boek (de exam ref) staat wel e.e.a. over Intune. Ik vond het niet echt heel spannend wat er in het boek stond, maar je kan gratis een Intune demo omgeving aanvragen om te oefenen.tweaker2010 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:04:
Iemand nog advies voor wat betreft het leren van de 70-697? Ben me nu door de Nuggets heen aan het worstelen maar het is serieus veel stof. Het schijnt dat een groot deel van de vragen op Intune gericht is.
Trouwens, voor degene die nog studeren, je kan ook korting aanvragen op je examens door gebruik te maken van je studenten email adres! Het examen gaat dan van 165 naar 91 euro
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Deze kende ik nog niet, wel onhandig dat ze nu weer iets nieuws/anders erbij hebben. Voorheen was dit via Technet Virtual Labs en nu weer verspreid over TechNet Virtual Labs en SelfPacedLabs.JackSparrow schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:30:
Ik heb hem al eerder genoemd : De Microsoft Self Paced Labs kun je daar ook goed voor gebruiken.
Ik sta nu voor de volgende vraag, ga ik de 695 of de 696 doen, voor MCSE mobility. Kan iemand die twee examens vergelijken qua moeilijkheid?
Voor mij persoonlijk vond ik de 695 een stuk makkelijker. Deze heb ik in één keer kunnen halen. Heb redelijk veel ervaring met WDS, MDT, SCCM. De 696 na 2 pogingen maar gelaten voor wat het was, gezien je nu nog maar 1 examen nodig hebt voor de MCSE. De 696 bevat veel meer commando's en scripting naar mijn idee. Is overigens wel al maanden geleden dat ik hiervoor ben opgegaan.Widow schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:53:
Ik had van de week de 697 gedaan, ik vond het meevallen. Er zaten best wat vragen in over zaken die in het algemeen voor Windows 7-8-10 gelden. Ik had net een implementatie van Windows 10 achter de rug, dus dat zal best geholpen hebben in de score, maar over het algemeen was het prima te doen.
Ik sta nu voor de volgende vraag, ga ik de 695 of de 696 doen, voor MCSE mobility. Kan iemand die twee examens vergelijken qua moeilijkheid?
Waarom nog een oude versie, en niet meteen de 2016 versie?Crowdpleaser schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:57:
De MCSA 410-411-412 is ondertussen binnen, nu door met de 341 Exchange 2013 / MCSE
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik had de 410 en 411 nog staan, dus hoefde alleen de 412 nog maar om hem compleet te maken, wellicht komt de upgrade later, betwijfel of ik van MSCA2012 naar MSCE2016 kan gaan in 1 stap.Question Mark schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:45:
[...]
Waarom nog een oude versie, en niet meteen de 2016 versie?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
ro3lie schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:59:
Afgelopen week geslaagd voor 70-741. Examen had 41 vragen waarvan vooral veel SDN. IPAM viel mee, geen subnetting gekregenvoor de rest alle overige punten welke ook benoemd worden. DNS, DHCP, RAS, etc.
Over 2 weken begint de 70-740 training :-)
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik heb het gedaan op advies van Global Knowledge. Er zit overlap in van 70-741 naar 70-740. Tis echter net hoe je het bekijktremonhendriksen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:05:
Is het aan te raden om eerst met de 70-741 te beginnen en niet eerst met de 70-740?
[...]
Oke, nou gaat erom dat je hem gehaald hebt. Dat is wel prettig natuurlijkro3lie schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:49:
[...]
Ik heb het gedaan op advies van Global Knowledge. Er zit overlap in van 70-741 naar 70-740. Tis echter net hoe je het bekijkt.
Laatste examen dat ik gedaan heb was op 9 september 2014 en was de 414. Toen stond er een tijd een inactive date bij mijn transcript rond september 2017. Maar dat is nu weg....
Weet iemand hoe zoiets nu werkt?
[ Voor 57% gewijzigd door TF op 19-06-2017 09:55 ]
As the final part of the transition process, all existing MCSE and MCSD certifications (listed below) will be retired on March 31, 2017:
MCSE: Server Infrastructure
MCSE: Private Cloud
MCSE: Data Platform
MCSE: Business Intelligence
MCSE: Enterprise Devices and Apps
MCSE: SharePoint
MCSE: Communication
MCSE: Messaging
MCSD: Application Lifecycle Management
MCSD: Universal Windows Platform
MCSD: Azure Solutions Architect
MCSD: Web Applications
MCSD: SharePoint Applications
After that date, these certifications will no longer be attainable but, if already earned, will remain on your transcript in either Active or Inactive state until retirement of the corresponding technologies, at which point the certifications will be moved to the Legacy section of your transcript.
Mijn advies is dat je niet blind staart op de technet artikelen, belangrijkste is dat je bekend met de "nieuwe producten" van Microsoft. De Technet artikelen zijn bedoeld voor inhoudelijke verdieping of een "how to" om iets uit te voeren.tweaker2010 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:04:
Concreet:
- lees de Exam ref, deze is erg handig ingedeeld en geven een goed beeld van wat je moet weten.
- installeer de trials voor o.a. Intune en Azure, dat je goed weet waar je welke onderdelen kan vinden
- Technet artikelen, zou ik overslaan eventueel globaal lezen
- lees of gebruik nog een secundair boek / e learning, aangezien de exam ref niet alles dekt.
- Nuggets zijn alleen een "how to" voor o.a. Azure en Intune, zorg wel dat je deze keer hebt gezien, handig voor de hands on ervaring.
- Powershell commando's: Geen ervaring? Zorg ervoor dat je de commando's kan beredeneren (Get/Set etc...)
Hopelijk heb je hier iets aan
Nu wil ik het laatste examen doen zodat ik MCSA gecertificeerd ben.
Maar welke van deze examen heb ik het meeste aan en staat het beste op mijn CV ?
Examen 346: Managing Office 365 Identities and Requirements
Examen 409: Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center
Examen 462: Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases.
Examen 412: Configuring Advanced Windows Server 2012 Services
Dat kunnen wij toch onmogelijk voor jou beantwoorden.So_Surreal schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:04:
Ik heb nu voor Windows Server 2012 R2 de examens voor 70-410 & 70-411 gehaald.
Maar welke van deze examen heb ik het meeste aan en staat het beste op mijn CV ?
Dat hangt af van wat je doet in je dagdagelijkse werkzaamheden en waar jouw interesses liggen.
Als men op je werk alles doet met vmware of je geen eigen ijzer hebt maar een hostingprovider kun je Hyper-V al doorstrepen.
Persoonlijk zou ik voor Office 365 gaan omdat dat dat nagenoeg gemeengoed is. Of configuring Advanced Windows Server. Tenzij je meer into databases bent, maar ik denk niet dat wij die vraag kunnen beantwoorden.
Ja dat maakt het zo lastig.loewie1984 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:39:
[...]
Dat kunnen wij toch onmogelijk voor jou beantwoorden.
Dat hangt af van wat je doet in je dagdagelijkse werkzaamheden en waar jouw interesses liggen.
Als men op je werk alles doet met vmware of je geen eigen ijzer hebt maar een hostingprovider kun je Hyper-V al doorstrepen.
Persoonlijk zou ik voor Office 365 gaan omdat dat dat nagenoeg gemeengoed is. Of configuring Advanced Windows Server. Tenzij je meer into databases bent, maar ik denk niet dat wij die vraag kunnen beantwoorden.
Office 365: we gebruiken op mijn werk de normale office versie.
SQL: we hebben een aantal databases draaien, maar doen hier eigenlijk amper iets mee, het draait gewoon.
Hyper-V: We gebruiken VMWare.
Advanced features: We zijn als bedrijf eigenlijk te klein voor de meeste van deze functies, die gebruiken we helaas ook niet.
Daarom dacht ik, wat wellicht het meeste in de buurt komt, maar wat ook goed op je CV staat voor een eventuele andere werkgever in de toekomst.
Wat is het meeste in trek algemeen gezien ?
Dus dat of wat je zelf leuk vindt.
Verwijderd
O365 is wel gewild, maar het maakt voor werkgevers niet heel veel uit welke MCSA je nou precies hebt over het algemeen. Ik zou je aanraden vooral te kijken waar je zelf naar toe wilt gaan werken. Overleg het ook eventueel met je werkgever.So_Surreal schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:12:
[...]
Ja dat maakt het zo lastig.
Office 365: we gebruiken op mijn werk de normale office versie.
SQL: we hebben een aantal databases draaien, maar doen hier eigenlijk amper iets mee, het draait gewoon.
Hyper-V: We gebruiken VMWare.
Advanced features: We zijn als bedrijf eigenlijk te klein voor de meeste van deze functies, die gebruiken we helaas ook niet.
Daarom dacht ik, wat wellicht het meeste in de buurt komt, maar wat ook goed op je CV staat voor een eventuele andere werkgever in de toekomst.
Wat is het meeste in trek algemeen gezien ?
Dan denk ik dat Hyper-V nog het meeste overeenkomt met VMWare.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:36:
[...]
O365 is wel gewild, maar het maakt voor werkgevers niet heel veel uit welke MCSA je nou precies hebt over het algemeen. Ik zou je aanraden vooral te kijken waar je zelf naar toe wilt gaan werken. Overleg het ook eventueel met je werkgever.
Zelf lijkt deze me ook het leukst, en volgens mij ook nog eens het makkelijkste van de 4.
Wij gebruiken Google Mail for business...loewie1984 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:15:
Ik vind Office 365. Het omslagpunt van on-prem naar cloud hangt natuurlijk samen met je exchange omgeving (waarvan ik uit ga dat je die hebt) maar daarnaast zijn het niet alleen meer de standaard excel, word, powerpoint features he. Denk aan sharepoint, delve, sway. Nu gaat dit examen over de achterkant, maar dan nog. Daar zit voor mij de toekomst
Dus dat of wat je zelf leuk vindt.

[ Voor 34% gewijzigd door So_Surreal op 26-06-2017 18:53 ]
Zover ik kan zien zal je 70-412 moeten behalen om jouw MCSA Server 2012 te kunnen afronden.So_Surreal schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:04:
Ik heb nu voor Windows Server 2012 R2 de examens voor 70-410 & 70-411 gehaald.
Bron: https://www.microsoft.com...server-certification.aspx
Zelf probeer ik een MCSA/MCSE 2012 traject uit te zoeken met Hyper-V, maar ik zie dit nergens in de trajecten terug komen. Is Hyper-V geen module meer die onder MCSA/MCSE valt en alleen nog maar op zich staand?
[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 30-06-2017 16:13 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Er is een apart Hyper-V examen, 74-409 uit mijn hoofd. Waarom ga je niet meteen voor 2016 (MCSE Cloud Platform). Voor 2012, moet je sowieso 70-410 t/m 70-414 doen, en daar komt ook wel Hyper-V in naar voren. Ik heb daar toen ik de examens voor deed, bij MSL ook wikis voor gemaakt_Dune_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:12:
[...]
Zover ik kan zien zal je 70-412 moeten behalen om jouw MCSA Server 2012 te kunnen afronden.
Zelf probeer ik een MCSA/MCSE 2012 traject uit te zoeken met Hyper-V, maar ik zie dit nergens in de trajecten terug komen. Is Hyper-V geen module meer die onder MCSA/MCSE valt en alleen nog maar op zich staand?
[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 30-06-2017 20:56 ]
Je kunt je MCSA ook halen door 409 te doen in plaats van 412._Dune_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:12:
[...]
Zover ik kan zien zal je 70-412 moeten behalen om jouw MCSA Server 2012 te kunnen afronden.
Klopt, scherpimmo_msk schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:58:
[...]
Je kunt je MCSA ook halen door 409 te doen in plaats van 412.
en waar is dat terug te vinden in de schema' s van Microsoft zelf, want de mensen in mijn omgeving die meer weten van dergelijke opleidingen weten er niet van?
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 03-07-2017 08:36 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Op de link klikken en dan onder extra opties kijken_Dune_ schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:16:
[...]
en war is dat terug te vinden in de schema' s van Microsoft zelf, want de mensen die meer weten van dergelijke opleidingen weten er niet van?
_Dune_ schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:16:
[...]
en waar is dat terug te vinden in de schema' s van Microsoft zelf, want de mensen in mijn omgeving die meer weten van dergelijke opleidingen weten er niet van?
Ik heb er even een screenshot van gemaakt_Dune_ schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:12:
[...]

Thanks!, maar ik heb het gisteren inderdaad ook gevonden, ook gelijk mijn vraagbaak (die het had moeten weten) ook maar even bij gepraat.So_Surreal schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:42:
[...]
[...]
Ik heb er even een screenshot van gemaakt
[afbeelding]
Ik heb even gezocht voor je maar kan ook niks vinden. Ben trouwens geen data scientist.justVR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:34:
Is er al iemand bezig met 70-773 Analyzing Big Data with Microsoft R? Ik mis op de certification site wat linkjes naar boeken/mva courses. Zijn deze er uberhaupt al?
Edit;
Heb hier wel een cursus gevonden:
https://www.edx.org/cours...erver-microsoft-dat213x-1
[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 04-07-2017 17:52 ]
Ook ga ik de Exam Ref 70-346 Managing Office 365 Identities and Requirements doen. Dus ben benieuwd.
Of het verstandig is om de 697 te doen, hangt af van welke certificering je wilt behalen en welke mogelijkheden je daar toe hebt. De mogelijkheden zijn onder andere afhankelijk van eerdere certificeringen, voor sommige dingen moet je alleen een upgrade doen, voor andere moet je helemaal vanaf nul beginnen.Sunfalls schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:13:
Ik ga begin september beginnen met de 70-698 Installing and Configuring Windows 10. Is het daarnaast ook verstandig om de Exam 70-697 Configuring Windows Devices te doen of staan die los van elkaar?
Oftewel, beide zijn afhankelijk van jouw persoonlijke situatie
Als je MCSA: Windows 10 wilt behalen wel ja. Je kan dan bijvoorbeeld ook verder gaan (met het behalen van 1 examen) voor MCSE: Mobility.Sunfalls schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:13:
Ik ga begin september beginnen met de 70-698 Installing and Configuring Windows 10. Is het daarnaast ook verstandig om de Exam 70-697 Configuring Windows Devices te doen of staan die los van elkaar?
Ook ga ik de Exam Ref 70-346 Managing Office 365 Identities and Requirements doen. Dus ben benieuwd.
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-745.aspx
Zit zelf weer niet in de Hyper-V / SCVMM hoek dus laat hem voorbij gaan.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik ben nieuw in de Microsoft exams maar wat houdt beta precies in?Qwerty-273 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:50:
Nieuw Beta Exam: 745: Implementing a Software-Defined Datacenter
Je kan dus feedback geven over het examen, en daarbij ook het examen gratis afleggen. Als je een voldoende haalt dan telt deze gewoon mee voor je certificering. Denk daabij bijvoorbeeld aan verwarrende vragen aan te kaarten (zeker voor non-natives) en technische fouten er uit te halen (bijvoorbeeld bij een grote wijziging tussen een beta versie en de RTM van een bepaald software pakket).By participating in beta exams, you have the opportunity to provide the Microsoft Certification program with feedback about exam content, which is integral to development of exams in their released version. We depend on the contributions of experienced IT professionals and developers as we continually improve exam content and maintain the value of Microsoft certifications.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
Tnx voor het delen, heb mij ingeschreven.Qwerty-273 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:50:
Denk dat het wel een pittige beta gaat worden, maar dat maakt het juist uitdagend, dus ook ingeschreven.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:39:
[...]
Tnx voor het delen, heb mij ingeschreven.
MSDN: Largest FREE Microsoft eBook Giveaway! I’m Giving Away MILLIONS o...
Ik vind de MCSE Mobility wel interessant. Echter snap ik geen reet meer van wat nou echt verplicht is.. Ik zie bijvoorbeeld Skills, dat zou betekenen dat ik 7 examens moet doen om eerst MCSE: Windows 10 te behalen. Of kan ik gewoon direct door naar "Exams"? Waar overigens de 70-695 tussen staat, ik dacht deze alweer verlopen was sinds maart.
1x MCSA: Windows 10 (examens 698 en 697)
1x een examen 695 of 696 of 398
https://borntolearn.mslea...ent-plan-quarterly-update
(maar er komt vast iets nieuws voor)
[ Voor 10% gewijzigd door paella op 17-07-2017 14:05 ]
Ik kreeg hem ook al, maar net als jij....ik zit ook niet in de Hyper-V hoek...laat hem lekker schietenQwerty-273 schreef op Thursday 13 July 2017 @ 09:50:
Thanks, duidelijk!Qwerty-273 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:01:
@JerX aangezien de MCSE een "uitbreiding" van je MCSA is, heb je voor MCSE Mobility dus het volgende nodig:
1x MCSA: Windows 10 (examens 698 en 697)
1x een examen 695 of 696 of 398
voor de rest was het niet al te moeilijk als je de nodige ervaring hebt.
Verwijderd
Had deze ook gebruikt, was goed te doen.paella schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:32:
Niet recent want in de beta gedaan in november afgelopen jaar. Maar ik had veel aan http://msandbu.org/window...-2016/study-guide-70-744/
voor de rest was het niet al te moeilijk als je de nodige ervaring hebt.
Mocht iemand examens zoeken om te oefenen, kan ik disney.com aanraden
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 25-07-2017 14:52 . Reden: Geen linkjes naar dump sites ]
Dumps zijn illegaal. Niet gebruiken.Mr Ronman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:48:
Vandaag Microsoft 70-483 Programming in C# gehaald.
Mocht iemand examens zoeken om te oefenen, kan ik disney.com aanraden
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 25-07-2017 14:53 ]
Ach ja wat je op internet kunt vinden, kun je gebruiken toch. Wat is de consequentie als je het gebruikt, valt niet na te gaan lijkt mij.
Je een paper mcse wordt. Vragen uit je hoofd leren terwijl je er eigenlijk niks van snaptMr Ronman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:01:
[...]
Ach ja wat je op internet kunt vinden, kun je gebruiken toch. Wat is de consequentie als je het gebruikt, valt niet na te gaan lijkt mij.
Voor mij geldt dat in ieder geval niet, heb zelfs vrijwel het hele officiële boek gelezen en officiële proefexamens gedaan die Pearson zelf beschikbaar heeft.shadowman12 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:03:
[...]
Je een paper mcse wordt. Vragen uit je hoofd leren terwijl je er eigenlijk niks van snapt
Verwijderd
Zeker wel. MS kan bijvoorbeeld eye-tracking software gebruiken.Mr Ronman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:01:
[...]
Eerder ook wel eens van een andere vendor (Juniper) een examen gehad. Duurde meerdere dagen voordat ik de resultaten had, omdat ze eerst gaan nakijken of je niet gefraudeerd hebt.
Dan laat ik het feit dat je helemaal niks aan je diploma hebt even buiten beschouwing.
Bijv:
- Transcender
- Measure Up
-
-
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Mijn laatste examen was, voor mijn deeltijd hbo studie, en was in 2013 de upgrade naar 2012 (70-417).
Nu zit ik eens op learning.microsoft.com te kijken, maar ik zie niks meer van mijn examens staan, vanuit Person Vue wordt niks geladen (of het duurt meer dan een kwartier...)
Kent iemand dit probleem?
[ Voor 0% gewijzigd door St00mwals op 26-07-2017 07:23 . Reden: typo ]
In NL wordt je geredirect naar:
https://www.microsoft.com/nl-nl/learning/default.aspx
Pas dit aan naar:
https://www.microsoft.com/en-us/learning/default.aspx
En het werkt weer.
Pfff, schrok al ff. Had al lang geen examen meer gedaan en had weinig zin om opnieuw te moeten beginnen....
20-6971C
20-6972B
Daarnaast nog twee oefentoetsen gedaan van +/- 140 vragen.
Vanochtend dan eindelijk het examen 70-697 gedaan en gelukkig geslaagd met 742 punten!
Gefekiviteerd, maar dat is wel een krappe scoreMerCy schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:25:
Ik heb 2x één week een training gevolgd bij Global Knowledge.
20-6971C
20-6972B
Vanochtend dan eindelijk het examen 70-697 gedaan en gelukkig geslaagd met 742 punten!
Gefeliciteerd! Ach, alles boven de 700 punten is geslaagd! Je krijgt niet ineens meer waardering als je slaag met 900 of 1000 puntenMerCy schreef op Monday 31 July 2017 @ 11:25:
Ik heb 2x één week een training gevolgd bij Global Knowledge.
20-6971C
20-6972B
Ervaring met MeasureUP via het "Microsoft MeasureUP + (2)Voucher Offer".remonhendriksen schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:32:
Hebben jullie eigenlijk ervaring met verschillende aanbieders van proefexamens?
Bijv:
- Transcender
- Measure Up
-
-
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Ik vind ze persoonlijk erg fijn en de uitleg was ook uitgebreid genoeg bij iedere vraag.
[ Voor 36% gewijzigd door Purejet op 01-08-2017 15:25 ]
Welnee, komt toch overeen met een 7,4?shadowman12 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:35:
[...]
Gefekiviteerd, maar dat is wel een krappe score
Ik vond bvb:
https://www.bol.com/nl/p/mcsa/9200000072146656/
https://www.bol.com/nl/p/...t-guide/9200000065328606/
https://www.bol.com/nl/p/...dows-10/9200000058421291/ + https://www.bol.com/nl/p/...devices/9200000049749350/
Ik heb echter geen idee welke de beste keuze zou zijn. Iemand suggesties? Kan ook buiten dit aanbod.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.