[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Spurlie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:56:
Mij gaat het vooral om een reële test te hebben of mijn kennispijl hoog genoeg is voor het examen. En indien niet, op welke gebieden ik nog tekort schiet. Als er geen legale andere opties zijn, dan zal ik het bij de oefenvragen van de training kit moeten houden.
Voor dat examen moet je je afvragen of als je morgen een standaard SQL machine voor je neus krijgt met "wat performance issues", of je binnen 4 uur de server vlot kan trekken op SQL niveau. En de oplossing kan erin liggen door SQL van sxratch op te bouwen of, door middel van 40 statements, een hele db of table te optimaliseren en bewijsbaar queries te versnellen.

Als ik nu abracadabra praat, ben ik bang dat je nog even verder moet leren. Ik ben geen DBA maar snap de vermelde examenstof/weging op Microsoft-site wel voldoende voor bovenstaand antwoord.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 16:20

Infinchible

Woef!

Ik ben in juli bij mijn bedrijf overgestapt van de expeditie naar ICT. Ik heb nu junior-systeembeheer in mijn contract staan, maar het is nog niet helemaal duidelijk waar we heen willen met mijn carrière. Ik heb er natuurlijk zelf ook een stem in en ik mocht er nog even goed over nadenken wat ik wil en wat hun willen. Ons netwerkbeheer wordt verzorgd door een extern bedrijf, de DC, servers en clients door mijn 2 naaste collega's. Daarnaast hebben we nog wat mensen rondlopen voor het SQL/databeheer en andere softwareprogramma's. En natuurlijk hebben we nog managers rondlopen.
Op dit moment bestaan mijn werkzaamheden vooral uit werkplekbeheer, telefonie en een Wi-Fi/Scan-project.

Het bedrijf bestaat uit 5 vestigingen, met de coreservers op 1 vestiging. Alles draait met Microsoft, maar gevirtualiseerd met VMWare, Server 2008 wordt het meest gebruikt, maar ook al een paar servers 2012. Er wordt eigenlijk geen Cisco gebruikt, bijna alles HP.

Om te beginnen heb ik onderhand 3 MTA certificaten binnen, Server, Networking en Security en zijn we nu aan het kijken wat zo het mooiste is om mee verder te gaan.
Ik zat te denken aan de MCSA-certificering voor Server 2012. Zou dit een mooie volgende stap zijn? Of kan ik beter toch kijken richting netwerkbeheer en wat zou dan een goede optie zijn?

Via mijn werk heb ik ook de beschikking over een ESX-server die ik zelf mag instellen. Daar al wat servers op aangemaakt en wat met DC's en Terminal Servers aan het spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Infinchible op 10-01-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:25
Zeer nuttig boek, heb hem hier ook aangeschaft en gisteren het 70-743 behaald. Het was een pittig examen..

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
Vandaag geslaagd voor het 70-461 examen. Examen was toch behoorlijk pittig! Proefexamens van MeasureUp waren ook heel anders dan het daadwerkelijke examen. De vele 'open' vragen maakten het examen een stuk moeilijker.

Hoe ik gestudeerd heb:
MOC On Demand 20461 gevolgd, de Training Kit doorgenomen, op de werkvloer wat onderwerpen toegepast en MeasureUp proefexamens gemaakt die bij de training kit zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Infinchible schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:11:
Ik ben in juli bij mijn bedrijf overgestapt van de expeditie naar ICT. Ik heb nu junior-systeembeheer in mijn contract staan, maar het is nog niet helemaal duidelijk waar we heen willen met mijn carrière. Ik heb er natuurlijk zelf ook een stem in en ik mocht er nog even goed over nadenken wat ik wil en wat hun willen. Ons netwerkbeheer wordt verzorgd door een extern bedrijf, de DC, servers en clients door mijn 2 naaste collega's. Daarnaast hebben we nog wat mensen rondlopen voor het SQL/databeheer en andere softwareprogramma's. En natuurlijk hebben we nog managers rondlopen.
Op dit moment bestaan mijn werkzaamheden vooral uit werkplekbeheer, telefonie en een Wi-Fi/Scan-project.

Het bedrijf bestaat uit 5 vestigingen, met de coreservers op 1 vestiging. Alles draait met Microsoft, maar gevirtualiseerd met VMWare, Server 2008 wordt het meest gebruikt, maar ook al een paar servers 2012. Er wordt eigenlijk geen Cisco gebruikt, bijna alles HP.

Om te beginnen heb ik onderhand 3 MTA certificaten binnen, Server, Networking en Security en zijn we nu aan het kijken wat zo het mooiste is om mee verder te gaan.
Ik zat te denken aan de MCSA-certificering voor Server 2012. Zou dit een mooie volgende stap zijn? Of kan ik beter toch kijken richting netwerkbeheer en wat zou dan een goede optie zijn?

Via mijn werk heb ik ook de beschikking over een ESX-server die ik zelf mag instellen. Daar al wat servers op aangemaakt en wat met DC's en Terminal Servers aan het spelen.
Ja MCSA 2012 is een goede stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Spurlie schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:52:
Vandaag geslaagd voor het 70-461 examen. Examen was toch behoorlijk pittig! Proefexamens van MeasureUp waren ook heel anders dan het daadwerkelijke examen. De vele 'open' vragen maakten het examen een stuk moeilijker.

Hoe ik gestudeerd heb:
MOC On Demand 20461 gevolgd, de Training Kit doorgenomen, op de werkvloer wat onderwerpen toegepast en MeasureUp proefexamens gemaakt die bij de training kit zaten.
Gefeliciteerd! Ik ben ooit wel bezig geweest met 70-461, maar vond het eigenlijk te moeilijk. Ik zit zelf aan de infra kant. Was toe aan het examen na 3 maanden leren, maar oefenexamens heeft mij toen afgeschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:06
Heeft iemand het 70-697 examen al gedaan? hoe is het bevallen en heb je het boek nog? ik zoek het boek namelijk omdat ik zelf ook het examen wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
GranCanaria schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:44:
Heeft iemand het 70-697 examen al gedaan? hoe is het bevallen en heb je het boek nog? ik zoek het boek namelijk omdat ik zelf ook het examen wil gaan doen.
https://www.amazon.de/Exa...54&sr=8-2&keywords=70-697

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 18-01-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

ralpje

Deugpopje

ralpje schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:25:
[...]

Bijkomend voordeel: door nu 346 en 347 te doen ben ik én MCSA 2012 én MCSA O365 (of hoe dat ook heet, tegenwoordig).
Ik dacht die 346 ff te mailen, maar het werd een 778. Ah well, telt ook :+
MCSA nu dus. Nu, op verzoek van de baas ivm de partnerstatus, eerst een Azure examen doen en daarna verder met 347, want die MCSA Office 365 wil ik ook wel graag hebben :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
Op de uitslag van de beta van 70-744 moeten we nog heel even wachten (vd Born To Learn website):

Liberty Munson (Microsoft)
| 18 Jan 2017 5:58 PM
Beta results will likely be available in 2-3 weeks because we are rescoring 4 beta exams right now.

En los daarvan, er is tot 55% korting bij Microsoft Press als je 3 (e)boeken koopt:

https://www.microsoftpres...-prep-books-ebooks-141071

[ Voor 26% gewijzigd door paella op 24-01-2017 19:01 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:25
MAX3400 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:18:
[...]

Voor dat examen moet je je afvragen of als je morgen een standaard SQL machine voor je neus krijgt met "wat performance issues", of je binnen 4 uur de server vlot kan trekken op SQL niveau. En de oplossing kan erin liggen door SQL van sxratch op te bouwen of, door middel van 40 statements, een hele db of table te optimaliseren en bewijsbaar queries te versnellen.

Als ik nu abracadabra praat, ben ik bang dat je nog even verder moet leren. Ik ben geen DBA maar snap de vermelde examenstof/weging op Microsoft-site wel voldoende voor bovenstaand antwoord.
Sluit me hierbij aan.
De nieuwere examens tbv SQL2012 en SQL2016 bevatten naast de standaard beheer vragen, ook Query vragen. Dit kun je terugzien op de site van Microsoft.

Alleen het leren van proefexamens heeft echt niet veel zin. Hands-on ervaring en zelf aan de slag gaan juist des te meer.

Heb zelf een tijdje terug zitten stoeien met Always-on. Leuk als het uiteindelijk werkt. Nog leuker het leertraject om zover te komen. Dan blijft het wat gemakkelijker hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Afgelopen vrijdag voor het eerst een online proctored examen gedaan (MTA Cloud Fundamentals). Is me meegevallen. Ik woon niet groot en de meest rustige kamer is de slaapkamer, dus me daar neergezet met een krukje. :-) Maar het is ook weer niet dat ik nu voortaan online gaan doen. Het toewerken naar een examen op een examencentrum vind ik zelf toch wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:31:
Afgelopen vrijdag voor het eerst een online proctored examen gedaan (MTA Cloud Fundamentals). Is me meegevallen. Ik woon niet groot en de meest rustige kamer is de slaapkamer, dus me daar neergezet met een krukje. :-) Maar het is ook weer niet dat ik nu voortaan online gaan doen. Het toewerken naar een examen op een examencentrum vind ik zelf toch wat fijner.
Ik mijn laatste examen ook online gedaan. Vond het niet erg relax (was ten eerste behoorlijk ziek, maar dat terzijde), maar de verbinding verbrak opeens en toen kon ik heel mijn kamer weer opnieuw gaan laten zien, en nadat het examen klaar was, verbrak degene die mee keek zomaar de verbinding. Ik heb toen een kwartier zitten wachten, omdat ik niet zeker wist of ik mocht stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Een hele tijd geleden mijn upgrade examen naar MCSA 2012 gehaald (exam 70-417). De opzet was destijds dat je 3 losse examens had en dat de laagste score leidend was. Weet iemand of dit met 70-743 ook zo is?

PSN & R* Social: Sylvesterb001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17

PSN & R* Social: Sylvesterb001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:53
Recentelijk heb ik mijn VMware VCP6 behaald. Daarmee gaan de deuren open naar de volgende stap :+

Na overleg met mijn werkgever besloten dat ik ga beginnen met MCSA 2016. Op aanraden van Global Knowledge (ik heb een voorkeur voor klassikale training i.c.m. studeren uit boek/oefenen in LAB/werkervaring) begin ik in de volgorde 70-741, 70-740 en 70-742 op aanraden van Global Knowledge.

Eerste boek is inmiddels al binnen (70-741 Networking with Windows Server 2016 Exam Ref van Microsoft Press).

Ben benieuwd! :9 Planning is alles in 2017 af te ronden waarin de cursussen nu gepland staan om de 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ro3lie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:52:
Recentelijk heb ik mijn VMware VCP6 behaald. Daarmee gaan de deuren open naar de volgende stap :+

Na overleg met mijn werkgever besloten dat ik ga beginnen met MCSA 2016. Op aanraden van Global Knowledge (ik heb een voorkeur voor klassikale training i.c.m. studeren uit boek/oefenen in LAB/werkervaring) begin ik in de volgorde 70-741, 70-740 en 70-742 op aanraden van Global Knowledge.

Eerste boek is inmiddels al binnen (70-741 Networking with Windows Server 2016 Exam Ref van Microsoft Press).

Ben benieuwd! :9 Planning is alles in 2017 af te ronden waarin de cursussen nu gepland staan om de 3 maanden.
Succes! Ik heb zelf hele slechte ervaringen met Global Knowledge, en zou hem dus niet daar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
de7geitjes schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:23:
[...]

Zeer nuttig boek, heb hem hier ook aangeschaft en gisteren het 70-743 behaald. Het was een pittig examen..
Ik heb het boek ook besteld. Heb je ook andere bronnen gebruikt om je voor te bereiden voor het examen? Ben ook de What's new video's aan het kijken op MVA.

Ik heb zelf MCSA 2008R2 maar vind het beetje onzin om nu eerst 2012 te doen, dacht ga meteen voor 2016. Ben wel ook de MVA video's van 2012R2 aan het kijken voor de zekerheid.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40
In december heb ik MCSA 2012R2 gehaald en ben nu aan het bedenken wat ik vervolgens wil. Ik ben werkzoekende en probeer in te schatten waar veel vraag naar is. Ik ben alvast begonnen met een online cursus in SCCM 2012R2, maar volgens mij kan je daarmee niet MCSE worden (correct me if I'm wrong).
Azure heb ik nog nauwelijks ervaring en het klinkt ook leuk en ik schat in dat dit zeker toekomstbestendig is. Als ik kijk naar de Azure examens (532, 533, etc) dan richten die zich vooral op developers. Terwijl ik meer van infra ben. Hebben jullie nog een tip voor mij welke examens echt de moeite waard zijn om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
De MCSE's zijn niet meer productgericht, maar "gebied" gericht. Je kan

https://www.microsoft.com...bility-certification.aspx

MCSE Mobility halen door MCSA Windows 10 te worden en "Administering System Center Configuration Manager and Intune" (70-696) te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Uitslag van beta 70-744 (securen 2016) is binnen. Ook die in de pocket met 793 punten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
paella schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:00:
Uitslag van beta 70-744 (securen 2016) is binnen. Ook die in de pocket met 793 punten :-)
Gefeliciteerd! Is geen beta meer inmiddels? Was het te doen? Ik wil die ook nog gaan doen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dank!
Was (blijkbaar :)) zeker te doen. Naast securityvragen over de nieuwe dingen (bv DSC) waren er ook vragen over oudere technologieën

wat wel jammer is dat ik m dus in 2016 gehaald heb en niet dit jaar waardoor ik een ander examen moet halen om MCSE: Cloud Plaform Infrastructure te vernieuwen. Wat dat betreft had ik het beter kunnen failen en dit jaar kunnen herkansen. :)

[ Voor 46% gewijzigd door paella op 08-02-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:55:
Dank!
Was (blijkbaar :)) zeker te doen. Naast securityvragen over de nieuwe dingen (bv DSC) waren er ook vragen over oudere technologieën

wat wel jammer is dat ik m dus in 2016 gehaald heb en niet dit jaar waardoor ik een ander examen moet halen om MCSE: Cloud Plaform Infrastructure te vernieuwen. Wat dat betreft had ik het beter kunnen failen en dit jaar kunnen herkansen. :)
Ik wil die ook gaan doen. Wat voor studiemateriaal heb je gebruikt? Gewoon Technet etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ja, en deze blog hielp daar mee:

http://msandbu.org/window...-2016/study-guide-70-744/

Daarnaast natuurlijk zelf 2016 installeren en er mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
edit. never mind.

[ Voor 147% gewijzigd door Cowamundo op 21-02-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Dat klopt. Dat is ook precies waarom je je gewoon de stof eigen moeten maken en niet moet vertrouwen op examen dumps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 13:27

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik ben benieuwd welke mogelijkheden er zijn voor zelf studie.
In het verleden heb ik gewerkt met Server 2008 op school. Daarna nooit meer mee gewerkt. Ik ben dus op zoek naar een soort guide om stapsgewijs door het proces te lopen. Ik heb de exam ref boeken van o.a. 70-410 , 70-411 en 70-412 maar dat is niet wat ik zoek.

Heeft iemand tips over een soort guide hier voor ? Ik kan het allemaal wel stomweg gaan leren maar ik wil het graag ook in de praktijk kunnen uitvoeren.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrilseeka schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:29:
Ik ben benieuwd welke mogelijkheden er zijn voor zelf studie.
In het verleden heb ik gewerkt met Server 2008 op school. Daarna nooit meer mee gewerkt. Ik ben dus op zoek naar een soort guide om stapsgewijs door het proces te lopen. Ik heb de exam ref boeken van o.a. 70-410 , 70-411 en 70-412 maar dat is niet wat ik zoek.

Heeft iemand tips over een soort guide hier voor ? Ik kan het allemaal wel stomweg gaan leren maar ik wil het graag ook in de praktijk kunnen uitvoeren.
Voor 410 bijv: https://borntolearn.mslea...ki?es=systemCenter&ec=410

Borntolearn is altijd wel erg goed voor dit soort info. En die reference boeken hebben toch ook vaak labs etc beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Vandaag mijn 411 gehaald! Pittig examen, had een goed gevoel na afloop, toch 'maar' een score van 735.
Nu verder met voorbereiden op de 412 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
wokkelz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:55:
Vandaag mijn 411 gehaald! Pittig examen, had een goed gevoel na afloop, toch 'maar' een score van 735.
Nu verder met voorbereiden op de 412 :)
Gefeliciteerd! Ik heb dat examen toevallig vandaag ook met dezelfde score gehaald.

Omdat mijn booster pack bijna zou verlopen, heb ik vandaag examen gedaan. Anders had ik waarschijnlijk nog iets langer doorgeleerd.

Als lesstof heb ik gebruik gemaakt van de Exam Ref, Pluralsight video's, CBT Nugget video's, TechNet en ook veel oefenen in mijn lab. Ook heb ik gebruik gemaakt van de officiële MeasureUp oefenexamens.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

binnenkort beginnen met 70-346 en 70-347, wat zou daarna een mooi vervolg zijn?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Turdie
racoon schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:51:
binnenkort beginnen met 70-346 en 70-347, wat zou daarna een mooi vervolg zijn?
MCSE Productivity?

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 23-02-2017 15:11 ]

• racoon

racoon

mooowwww

Klopt het dat daar 8 examens voor nodig zijn?

https://www.globalknowled...ingen/MCSE-certificering/

• Turdie
Nee, eentje uit die 8:
https://www.microsoft.com...tivity-certification.aspx

Maar je moet ieder jaar wel een nieuwe doen, om gecertificeerd te blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 23-02-2017 15:47 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36
Graag hoop ik advies van jullie te mogen ontvangen :)

In het verleden ben ik gecertificeerd voor mcsa 2003.
Door drukte en eerlijk gezegd wat laksheid van mij ben ik nooit verder gegaan.

Windows 2003 is inmiddels EOL.
Nu wil ik na een periode van ziekte het certificeren weer oppakken doormiddel van thuis studie.

Nu vraag ik mij echter af is het nog wijs om 2012 R2 certificeringen te pakken of kan ik beter weer fris beginnen met 2016 ?

2250 WP Zuid PVoutput

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MdO82 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:06:
Graag hoop ik advies van jullie te mogen ontvangen :)

In het verleden ben ik gecertificeerd voor mcsa 2003.
Door drukte en eerlijk gezegd wat laksheid van mij ben ik nooit verder gegaan.

Windows 2003 is inmiddels EOL.
Nu wil ik na een periode van ziekte het certificeren weer oppakken doormiddel van thuis studie.

Nu vraag ik mij echter af is het nog wijs om 2012 R2 certificeringen te pakken of kan ik beter weer fris beginnen met 2016 ?
Ik zou voor 2016 gaan. Nu is het nog erg nieuw maar tegen de tijd dat jij je certificering afgerond hebt zal 2016 ook mainstream zijn. Als je nu nog 2012 R2 gaat doen moet je eigenlijk meteen 2016 er achteraan doen.

• MdO82
downtime schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:27:
[...]

Ik zou voor 2016 gaan. Nu is het nog erg nieuw maar tegen de tijd dat jij je certificering afgerond hebt zal 2016 ook mainstream zijn. Als je nu nog 2012 R2 gaat doen moet je eigenlijk meteen 2016 er achteraan doen.
Zover ik voor mijzelf had bedacht leek 2016 ook de beste optie.
Maar hierbij bevestigd :)

Gaan we eerst maar eens starten met het opnieuw bouwen van een test-lab :Y)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Volgende week staat examen 70-744 (Securing Windows Server 2016) op de planning. Heeft iemand wellicht deze certificering al behaald, en kan derhalve wat tips geven over het examen? Gezien deze vrij nieuw is zijn er nog niet erg veel resources beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik heb een aantal posts terug een goede link gegeven naar een guide en een oordeel wat ik van het (beta) examen vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:30:
[...]

Zover ik voor mijzelf had bedacht leek 2016 ook de beste optie.
Maar hierbij bevestigd :)

Gaan we eerst maar eens starten met het opnieuw bouwen van een test-lab :Y)
Het enige "probleem" wat ik heb is dat er nog geen cbtnuggets van zijn.
Ik gebruik die filmpjes ook altijd om te leren :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
paella schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:08:
Ik heb een aantal posts terug een goede link gegeven naar een guide en een oordeel wat ik van het (beta) examen vond.
Gezien, thanks! Waren er erg veel vragen over DSC? Moet zeggen dat het in de Exam Ref nauwelijks aan bod komt. Geen idee of jij ook dat boek ook bestudeerd hebt, maar zo wel; zijn er onderwerpen die in het boek niet worden besproken maar die wel in het examen naar voren kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het is al even geleden dat ik het examen heb gedaan (eind november). Beetje basis DSC-vragen zeg maar. Boek was er nog niet, dus vooral de links gelezen van mijn gegeven url. En zelf beetje spelen dus. Boek ken ik dus niet, daar kan ik niet veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 19:13

Zenix

BOE!

Ik ben van plan om 70-346 te doen zodat ik MSCA wordt heb 410 en 411 al. Daarna wil ik doen 533 voor MSCE, omdat ik veel met Azure bezig ga. Hebben jullie nog tips voor deze examens of goede resources?

[ Voor 89% gewijzigd door Zenix op 24-02-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 19:13

Zenix

BOE!

Dubbel

[ Voor 100% gewijzigd door Zenix op 24-02-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Zenix schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:27:
Ik ben van plan om 70-346 te doen zodat ik MSCA wordt heb 410 en 411 al. Daarna wil ik doen 533 voor MSCE, omdat ik veel met Azure bezig ga. Hebben jullie nog tips voor deze examens of goede resources?
Ik doe dezelfde route. Heb eind vorig jaar 346 gedaan en ben nu bezig met 533..... Maar dat is vooral heel veel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
paella schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:55:
Dank!

Update: vandaag toch de 2017 Cert/Badge gekregen voor Cloud Platform Infrastructure! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 11:14

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Zelf zit al een flinke poos tegen mezelf te zeggen dat ik MCSA certificaten moet halen, maar stel ik het steeds uit. Nu wil ik het toch echt doorpakken en beginnen met:

- 70-697 Configuring Windows Devices
- 70-698 Installing and Configuring Windows 10

Hiermee wil ik beginnen om me verder te ontwikkelen en certificaten halen. Heeft iemand ervaring met deze twee certificaten en hoe moeilijk ze te behalen zijn? Zelf denk ik dat deze twee wel mee zullen vallen.

Hebben jullie nog tips over eventuele vervolg stappen of certificaten die echt goed zijn?

Thanks!

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Door wat vervelende omstandigheden ben ik helaas buiten de markt gevallen, maar wil mij nu weer terug proberen te krijgen in de markt :)

Certificeren hoort daar natuurlijk ook bij.
Al begrijp ik om mij heen dat in bepaalde richtingen genoeg aanbod van professionals is met een papiertje.
Om terug te moeten komen moet ik mij toch iet of wat kunnen onderscheiden. (tenminste ik heb het gevoel dat dat nu belangrijker is dan enkele jaren terug).

Nu hoorde ik van een oud-collega dat men veel mensen zoekt die kennis hebben met Office365 en daarin gecertificeerd zijn,

Echter ben ik benieuwd naar de ervaring hier of dit haalbaar is.
Ik heb de afgelopen jaren vooral op de support tak gezeten denk hierbij aan Werkplekbeheer.

Ik wil graag weer in mijzelf investeren, maar zit met de gedachten of dit een haalbare stap is.
Al weet je dat natuurlijk nooit als je het niet probeert :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Geen idee of er veel behoefte is aan office365 specialisme.
Maar ik denk dat als je basis breed is en daarna een specialisme kiezen een goede richting is. Bijvoorbeeld server2016 certificering en dan misschien dus iets in de richting van exchange/office365?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:24

Qwerty-273

Meukposter

Er is behoorlijk wat behoefte aan office365 specialisme. Maar dat bouwt inderdaad wel voort op andere kennis van verschillende cloud delen van MS.

MCSA: Office 365
- Exam 70-346 : Managing Office 365 Identities and Requirements
- Exam 70-347 : Enabling Office 365 Services
Candidates for this exam are IT professionals who take part in evaluating, planning, deploying, and operating the Office 365 services, including its dependencies, requirements, and supporting technologies. Candidates should have experience with the Office 365 Admin Center and an understanding of Microsoft Exchange Online, Skype for Business Online, SharePoint Online, Office 365 ProPlus, and Microsoft Azure Active Directory.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Per 31 maart a.s. vervallen meerdere MCSE titels, waaronder MCSE: Server Infrastructure.
In september 2016 heb ik van Microsoft bericht ontvangen dat mijn MCSE: Server Infrastructure is omgezet naar MCSE: Cloud Platform and Infrastructure. Die titel staat ook actief op m'n transcript.

Voorheen moest je elke drie jaar een hercertificering doen om je MCSE status te behouden, met MCSE: Cloud Platform and Infrastructure hoeft dat niet meer, die verloopt namelijk nooit volgens Microsoft.

"Deze MCSE-certificering vervalt niet en hercertificering is ook niet vereist".

Bron: https://www.microsoft.com...tform-infrastructure.aspx

M.b.v. keuze-examens (electives) kun je je kennis uitbreiden, maar die examens zijn dus niet verplicht, ze heten niet voor niets keuze-examens.

Het punt is dat er veel websites zijn die aangeven dat je jaarlijks een elective moet halen om je MCSE: Cloud Platform and Infrastructure te behouden, maar dat klopt dan toch niet?

Stel dat ik de komende 5 jaar niks meer ga doen, dan behoud ik toch gewoon de certificering MCSE: Cloud Platform and Infrastructure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ja, maar je kan ieder jaar "current" blijven en het jaartal er bij krijgen.
Overigens is 1 elective natuurlijk wel verplicht: dat is de eerste waardoor je de MCSE status krijgt. Current blijven doe je door elk jaar extra electives te doen.

[ Voor 52% gewijzigd door paella op 17-03-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik denk een goede zaak:

https://borntolearn.mslea...etaking-exams-yes-you-can

Je kan dus bepaalde examen elk jaar halen en bijblijven met je certifications!

As of March 17, 2017, we now have everything in place that allows you to retake exams on an annual basis. You cannot schedule the exam for less than a year since you last took it, but you may do so any time after 365 days have passed; if you attempt to do so prior to the 12-month restriction period, you will see the same error message that you see today if you attempt to retake an already passed exam. The exams eligible for retake are:

Exam 70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements
Exam 70-347: Enabling Office 365 Services
Exam 70-473: Designing and Implementing Cloud Data Platform Solutions
Exam 70-475: Designing and Implementing Big Data Analytics Solutions
Exam 70-532: Developing Microsoft Azure Solutions
Exam 70-533: Implementing Microsoft Azure Solutions
Exam 70-534: Architecting Microsoft Azure Solutions
Exam 70-741: Networking with Windows Server 2016
Exam 70-742: Identity with Windows Server 2016
Exam 70-744: Securing Windows Server 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Pazzie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:24:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb dat examen toevallig vandaag ook met dezelfde score gehaald.

Omdat mijn booster pack bijna zou verlopen, heb ik vandaag examen gedaan. Anders had ik waarschijnlijk nog iets langer doorgeleerd.

Als lesstof heb ik gebruik gemaakt van de Exam Ref, Pluralsight video's, CBT Nugget video's, TechNet en ook veel oefenen in mijn lab. Ook heb ik gebruik gemaakt van de officiële MeasureUp oefenexamens.
Ik heb vandaag ook 70-411 gehaald !
Vond hem ook pittiger dan 70-410.
Zal 70-412 ook nog weer moeilijker zijn dan 70-411 ?
En wat is een 'Booster pack' ?

Ik had van te voren verwacht ook 'maar' 720/730 punten te halen, maar heb uiteindelijk 858 punten gehaald :D net 1 punt meer dan waar ik 70-410 mee gehaald heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
So_Surreal schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:02:
[...]

Ik heb vandaag ook 70-411 gehaald !
Vond hem ook pittiger dan 70-410.
Zal 70-412 ook nog weer moeilijker zijn dan 70-411 ?
En wat is een 'Booster pack' ?

Ik had van te voren verwacht ook 'maar' 720/730 punten te halen, maar heb uiteindelijk 858 punten gehaald :D net 1 punt meer dan waar ik 70-410 mee gehaald heb.
Nog gefeliciteerd!

Veel onderdelen uit 70-412 gebruik ik (nog) niet tijdens mijn werk. De meeste onderdelen van 70-410 en 70-411 wel. Ik vermoed dat 70-412 daarom wat lastiger wordt. Door alles na te bouwen in een lab denk ik dat het wel te halen is.

Om MCSA te worden zou je 70-412 eventueel ook kunnen vervangen door een ander examen:
"U kunt examen 412 vervangen door Examen 346: Managing Office 365 Identities and Requirements, Examen 409: Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center, of Examen 462: Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases."

Een Booster Pack is een examen met vier herkansingen:
https://borntolearn.mslea...cation-booster-pack-offer
Inmiddels zijn die niet meer verkrijgbaar.

Momenteel is er de Microsoft Exam Replay, waarbij je één herkansing krijgt:
https://www.microsoft.com...C_LeXBlog#certs-and-exams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Pazzie schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:06:
[...]

Nog gefeliciteerd!

Veel onderdelen uit 70-412 gebruik ik (nog) niet tijdens mijn werk. De meeste onderdelen van 70-410 en 70-411 wel. Ik vermoed dat 70-412 daarom wat lastiger wordt. Door alles na te bouwen in een lab denk ik dat het wel te halen is.

Om MCSA te worden zou je 70-412 eventueel ook kunnen vervangen door een ander examen:
"U kunt examen 412 vervangen door Examen 346: Managing Office 365 Identities and Requirements, Examen 409: Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center, of Examen 462: Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases."

Een Booster Pack is een examen met vier herkansingen:
https://borntolearn.mslea...cation-booster-pack-offer
Inmiddels zijn die niet meer verkrijgbaar.

Momenteel is er de Microsoft Exam Replay, waarbij je één herkansing krijgt:
https://www.microsoft.com...C_LeXBlog#certs-and-exams
Bedankt !

Ik ga dan kijken of ik 74-409 kan gaan doen, ik denk dat ik en hier op mijn werk veel meer aan hebben.
We hebben dan wel een virtuele omgeving in VMWare draaien, maar dat komt redelijk overeen.

Wanneer ik op de MCP site van Microsoft kijk is het pad wat mij aangeraad wordt wel gewoon 70-412 gezegd, zodat ik mijn MCSA heb.

Is het dus echt zo dat ik mijn MCSA kan halen wanneer ik 70-410 en 70-411 heb, en vervolgens dus 74-409 ga doen ?

Edit: nevermind, heb het zelf al via de Certification Path Planner gevonden, het klopt gewoon inderdaad :D

[ Voor 3% gewijzigd door So_Surreal op 03-04-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hebben mensen hier ervaring met de boeken van William Panek ?
Er is zoveel keuze qua boeken, dat ik twijfel welke het beste zal zijn :)

Maar dat zal wellicht om de ervaring met de boeken zijn :)

Ben aan het kijken voor de boeken voor 70-410, 70-411 en 70-412

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
MdO82 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:59:
Hebben mensen hier ervaring met de boeken van William Panek ?
Er is zoveel keuze qua boeken, dat ik twijfel welke het beste zal zijn :)

Maar dat zal wellicht om de ervaring met de boeken zijn :)

Ben aan het kijken voor de boeken voor 70-410, 70-411 en 70-412
Ja William Panek is een goede auteur, volgens mij zelf een Microsoft Press auteur.

Voor 70-410 t/m 70-412, kun je denk ik het beste als je nieuw bent de Training Guide pakken, en als je wat ervaring en meer examen voorbereiding kijken naar de Exam Ref.
Ik heb ook een wiki gemaakt op de Microsoft Learning site voor die examens een paar geleden, maar is al een tijdje niet meer bijgewerkt, en examen worden steeds bijgewerkt.

70-410 wiki:
https://borntolearn.mslea.../wiki?es=winServer&ec=410
70-411 wiki:
https://borntolearn.mslea.../wiki?es=winServer&ec=411
70-412:
https://borntolearn.mslea.../wiki?es=winServer&ec=412

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 06-04-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
shadowman12 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:06:
[...]

Ja William Panek is een goede auteur, volgens mij zelf een Microsoft Press auteur.

Voor 70-410 t/m 70-412, kun je denk ik het beste als je nieuw bent de Training Guide pakken, en als je wat ervaring en meer examen voorbereiding kijken naar de Exam Ref.
Ik heb ook een wiki gemaakt op de Microsoft Learning site voor die examens een paar geleden, maar is al een tijdje niet meer bijgewerkt, en examen worden steeds bijgewerkt.

70-410 wiki:
https://borntolearn.mslea.../wiki?es=winServer&ec=410
70-411 wiki:
https://borntolearn.mslea.../wiki?es=winServer&ec=411
70-412:
https://borntolearn.mslea.../wiki?es=winServer&ec=412
Dan heb ik in ieder geval weer een begin om terug te komen in de materie :)
Eerst maar weer eens de lab opnieuw opzetten en weer eens beginnen.

Bedankt voor je links in ieder geval :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik krijg mails binnen met "Your badge is still waiting for you". Gezien de link niet naar Microsoft verwijst ben ik wat huiverig om de links te gebruiken. Nu lijkt de URL wel legit (scan op virustotal en google), maar snap niet waarom ik ze zou moeten claimen.

Wat doen ze en wat als ik de badges niet claim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 14:01
Squ1zZy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:43:
Ik krijg mails binnen met "Your badge is still waiting for you". Gezien de link niet naar Microsoft verwijst ben ik wat huiverig om de links te gebruiken. Nu lijkt de URL wel legit (scan op virustotal en google), maar snap niet waarom ik ze zou moeten claimen.

Wat doen ze en wat als ik de badges niet claim?
Is het mail van Acclaim (https://www.youracclaim.com)?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ja, maar waarom van acclaim? Komt dit vanuit Microsoft? Waarom niet de transcript delen zoals we daarvoor deden? Sorry, met dit soort dingetjes heb ik altijd een alu-hoedje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Squ1zZy schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:25:
[...]

Ja, maar waarom van acclaim? Komt dit vanuit Microsoft? Waarom niet de transcript delen zoals we daarvoor deden? Sorry, met dit soort dingetjes heb ik altijd een alu-hoedje op.
Microsoft is partnering with Acclaim to award badges for your certifications

https://www.microsoft.com/en-us/learning/badges.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 08-04-2017 10:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Kijk aan. Deze link heb ik gemist. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ik zie het hele nut van die Acclaim badges niet (ze doen ook badges voor andere certificeringen). Als een werkgever mijn certificeringen wilt zien dan draai ik wel een transcript uit, of geef ik ze toegang via een link.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Voordeel is dat meerdere bedrijven de badges bij acclaim doen, dus alles op 1 plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Hoeveel geld zijn jullie gemiddeld kwijt aan oefen materiaal? Labs? Cbt nuggets? Boeken?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 15:04
En koppeling met social media is natuurlijk wel enorm belangrijk tegenwoordig ;)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 16:53

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heeft iemand de 70-743 upgrade naar MCSA 2016 al gedaan hier?

- Is het examen net als de 2012 upgrade ook weer 3 onderdelen waarbij je overal 700+ moet scoren?
- Hoe was het examen ivm de dagelijkse praktijk?
- Zijn er veel vragen over nieuwe technieken of ook veel oude 2012r2 vragen?

Tip's voor om te leren? Ik heb het officiele press release boek beschikbaar en intussen wat video's bekeken op de mva site, https://mva.microsoft.com...windows-server-2016-16457 + wat eigen labs gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:25
Woohooo schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:04:
Heeft iemand de 70-743 upgrade naar MCSA 2016 al gedaan hier?

- Is het examen net als de 2012 upgrade ook weer 3 onderdelen waarbij je overal 700+ moet scoren?
- Hoe was het examen ivm de dagelijkse praktijk?
- Zijn er veel vragen over nieuwe technieken of ook veel oude 2012r2 vragen?

Tip's voor om te leren? Ik heb het officiele press release boek beschikbaar en intussen wat video's bekeken op de mva site, https://mva.microsoft.com...windows-server-2016-16457 + wat eigen labs gemaakt.
Ik heb het examen toevallig vanochtend gedaan (en gehaald) het bestond uit in totaal 59 vragen waarvan de eerste 6 uit die vragen bestonden waar je nadat je op next heb geklikt je niet meer terug kan en voor de rest ging het heel veel over nieuwe of vernieuwde technieken in Windows Server 2016 zoals docker, ipam en hyper-v, maar ook ADFS en tot mijn verbazing zelfs wat fsmo 8)7 en AD vragen

Verder komen er aardig wat "praktijk" dingen voor maar al eens met ADFS en Hyper-v gespeeld hebt kan je al aardig wat vragen beantwoorden en ook het 743 boek helpt >:)

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 23-09 19:44

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

cefas schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:53:
[...]

Ik heb het examen toevallig vanochtend gedaan (en gehaald) het bestond uit in totaal 59 vragen waarvan de eerste 6 uit die vragen bestonden waar je nadat je op next heb geklikt je niet meer terug kan en voor de rest ging het heel veel over nieuwe of vernieuwde technieken in Windows Server 2016 zoals docker, ipam en hyper-v, maar ook ADFS en tot mijn verbazing zelfs wat fsmo 8)7 en AD vragen

Verder komen er aardig wat "praktijk" dingen voor maar al eens met ADFS en Hyper-v gespeeld hebt kan je al aardig wat vragen beantwoorden en ook het 743 boek helpt >:)
welk boek is het beste om aan te schaffen?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:25
kromme schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:33:
[...]

welk boek is het beste om aan te schaffen?
Ik had zelf Exam Ref 70-743 Upgrading Your Skills to MCSA: Windows Server 2016 van Microsoft Press Store gebruikt.

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik heb van de week eindelijk mijn 70-412 examen gehaald! Ben nu dan officieel MSCA server 2012 :)

Einde van het jaar ga ik eens kijken of ik ook het upgrade examen kan gaan doen via de zaak. Er valt in ieder geval een hele last van mijn schouders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
wokkelz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:46:
Ik heb van de week eindelijk mijn 70-412 examen gehaald! Ben nu dan officieel MSCA server 2012 :)

Einde van het jaar ga ik eens kijken of ik ook het upgrade examen kan gaan doen via de zaak. Er valt in ieder geval een hele last van mijn schouders!
Gefeliciteerd! Is vaak ook weer een boost om door te gaan naar het volgend examen. Zeker nu je ook een certificaat hebt behaald en niet alleen "een examen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 14:01
wokkelz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:46:

Gefeliciteerd! Ik ben van de week zelf ook geslaagd voor 70-412. Enige waarin we verschillen is dat ik nu aan het overwegen ben om nog de 70-413 te gaan doen voor de MCSE titel. :9

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Z
Fanatix schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:46:
[...]

Gefeliciteerd! Ik ben van de week zelf ook geslaagd voor 70-412. Enige waarin we verschillen is dat ik nu aan het overwegen ben om nog de 70-413 te gaan doen voor de MCSE titel. :9
Zeker doen, hij is wel pittig, maar is wel waardevol vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Mijn trial periode voor Azure is verlopen en ik kan niet opnieuw een trial periode aanvragen helaas. Ik heb ook geprobeerd om een nieuw account aan te maken, maar zodra ik mijn cc gegevens invul, gaat het aanmeldingsproces niet verder. Ik wil graag wat meer experimenteren met Azure van thuis uit en wellicht ook tzt een certificering behalen. Ik zag hier al een paar gratis MS cursussen voorbij komen, top! Alleen heb je daar natuurlijk wel toegang nodig tot het azure platform :p
Gaat dit mij veel geld kosten, denken jullie? Eerst wilde ik hier niet aan beginnen, omdat ik momenteel niet meer dan 20 euro / maand kan missen en ik was bang dat de kosten enorm snel toenemen. Maar later bedacht ik mij: als ik aan het testen ben met aan het creeëren van vms en storage en networking en wat allemaal nog meer mogelijk is... en een paar uur later alles weer verwijder, dan kost mij dit toch bijna niets? Of wel? Stel dat ik een super-de-luxe vm creeer en start (a 1,- / uur), en na 1 uur verwijder ik dat ding, dan kost mij dat 1 euro, lijkt me. Of ben je verplicht een minimum bedrag af te nemen? Want als dat niet het geval is, moet het wel meevallen met de maandelijkse kosten. Hoop ik :) Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik hoop niet dat dit teveel off-topic is. Ik denk dat dit onderwerp nuttig kan zijn voor anderen die thuis studeren en wiens 30 dagen trial periode verlopen is en geen andere mogelijkheid hebben om gratis te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

segil schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:53:
Wat is jullie ervaring hiermee?
Makkelijkste is om gewoon de kosten van Azure door te nemen. https://docs.microsoft.co...g/billing-getting-started zo zie je ook dat je afhankelijk van je subscription een spending limit in kan stellen. https://docs.microsoft.co...ng/billing-spending-limit
Je kan ook met de calculator spelen om te zien hoeveel iets zal kosten.
https://azure.microsoft.com/en-us/pricing/calculator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Qwerty-273 schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:22:
[...]

Makkelijkste is om gewoon de kosten van Azure door te nemen. https://docs.microsoft.co...g/billing-getting-started zo zie je ook dat je afhankelijk van je subscription een spending limit in kan stellen. https://docs.microsoft.co...ng/billing-spending-limit
Je kan ook met de calculator spelen om te zien hoeveel iets zal kosten.
https://azure.microsoft.com/en-us/pricing/calculator/
Thanks, die heb ik ook bekeken. Ik ben ook benieuwd naar ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben op dit moment bezig met Windows 2012 (410.411 en 412)
Ik verwacht hier de rest van het jaar mee bezig te zijn, maar daarbij een vraag.

Ik wil daarna volgend jaar voor mijn MCSE doorgaan leren, maar wat is hierin verstandig om eerst mijn traject Windows 2012 af te ronden naar MCSE of na mijn MCSA eerst een upgrade te doen naar 2016 en dan door te gaan naar MCSE (2016 dan).

Wat zouden jullie hierin doen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

MdO82 schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:07:
Ik ben op dit moment bezig met Windows 2012 (410.411 en 412)
Ik verwacht hier de rest van het jaar mee bezig te zijn, maar daarbij een vraag.

Ik wil daarna volgend jaar voor mijn MCSE doorgaan leren, maar wat is hierin verstandig om eerst mijn traject Windows 2012 af te ronden naar MCSE of na mijn MCSA eerst een upgrade te doen naar 2016 en dan door te gaan naar MCSE (2016 dan).

Wat zouden jullie hierin doen ?
Tenzij je voor je werk bezig bent met het allerlaatste technologie, zou ik voor MCSE 2012 gaan.
Maar ik denk het niet.
Anders had je voor MCSA 2016 gegaan.
Of het upgrade examen MCSA 2008 -> 2016 (als deze al uit is).
Ik zou zeggen, kijk naar je omgeving en beslis op basis daarvan

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
nagasy schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:38:
[...]

Tenzij je voor je werk bezig bent met het allerlaatste technologie, zou ik voor MCSE 2012 gaan.
Maar ik denk het niet.
Anders had je voor MCSA 2016 gegaan.
Of het upgrade examen MCSA 2008 -> 2016 (als deze al uit is).
Ik zou zeggen, kijk naar je omgeving en beslis op basis daarvan
Helaas is mijn omgeving door wat vervelende omstandigheden mijn thuissituatie, maar ben de draad weer aan het oppakken.
Helaas heb ik mijn 2008 niet gedaan dus moet weer van de basis beginnen en ben nu dus met 2012 begonnen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
segil schreef op Monday 24 April 2017 @ 11:53:
Mijn trial periode voor Azure is verlopen en ik kan niet opnieuw een trial periode aanvragen helaas. Ik heb ook geprobeerd om een nieuw account aan te maken, maar zodra ik mijn cc gegevens invul, gaat het aanmeldingsproces niet verder. Ik wil graag wat meer experimenteren met Azure van thuis uit en wellicht ook tzt een certificering behalen. Ik zag hier al een paar gratis MS cursussen voorbij komen, top! Alleen heb je daar natuurlijk wel toegang nodig tot het azure platform :p
Gaat dit mij veel geld kosten, denken jullie? Eerst wilde ik hier niet aan beginnen, omdat ik momenteel niet meer dan 20 euro / maand kan missen en ik was bang dat de kosten enorm snel toenemen. Maar later bedacht ik mij: als ik aan het testen ben met aan het creeëren van vms en storage en networking en wat allemaal nog meer mogelijk is... en een paar uur later alles weer verwijder, dan kost mij dit toch bijna niets? Of wel? Stel dat ik een super-de-luxe vm creeer en start (a 1,- / uur), en na 1 uur verwijder ik dat ding, dan kost mij dat 1 euro, lijkt me. Of ben je verplicht een minimum bedrag af te nemen? Want als dat niet het geval is, moet het wel meevallen met de maandelijkse kosten. Hoop ik :) Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik hoop niet dat dit teveel off-topic is. Ik denk dat dit onderwerp nuttig kan zijn voor anderen die thuis studeren en wiens 30 dagen trial periode verlopen is en geen andere mogelijkheid hebben om gratis te testen.
Ik zou gewoon even gebruik gaan maken van de Microsoft Self Paced Labs om ervaring op te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
JackSparrow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:08:
[...]

Ik zou gewoon even gebruik gaan maken van de Microsoft Self Paced Labs om ervaring op te doen...
Bedankt voor de link! Ik heb besloten om maar wel een pay-as-you-go abbo te nemen en we zien wel hoe de kosten zich gaan ontwikkelen. Momenteel bezig met de Azure training courses, en daarna ga ik jouw link bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Heb je wat aan https://www.microsoft.com/itprocloudessentials/nl-NL ? $25 per maand om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Bedankt, ik zal daar ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb de afgelopen maanden 2x examen gedaan voor 70-412, ik ben mij er erg van bewust dat ik de stof beheers, maar ik lijk er maar niet uit te komen, eerste keer stuk met 644 op Online-Backup, de 2e keer op Clustering en Active Directory, 622 had ik toen. Op de punten waar ik de eerste maal super scoorde ben ik nu rampzalig gezakt en andersom, erg deprimerend allemaal.... Zeker aangezien ik er zoveel tijd in gestoken heb... Nu maar weer doorbijten en nog een pogin doen over 2 weken.

[ Voor 15% gewijzigd door Crowdpleaser op 25-04-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Roboafca schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:54:
Zelf zit al een flinke poos tegen mezelf te zeggen dat ik MCSA certificaten moet halen, maar stel ik het steeds uit. Nu wil ik het toch echt doorpakken en beginnen met:

- 70-697 Configuring Windows Devices
- 70-698 Installing and Configuring Windows 10

Hiermee wil ik beginnen om me verder te ontwikkelen en certificaten halen. Heeft iemand ervaring met deze twee certificaten en hoe moeilijk ze te behalen zijn? Zelf denk ik dat deze twee wel mee zullen vallen.

Hebben jullie nog tips over eventuele vervolg stappen of certificaten die echt goed zijn?

Thanks!
Ben momenteel ook met de 697 bezig en moet zeggen dat het vooral vrij veel stof is.
Totaal zijn het wel iets van 90 nuggets. Veel nieuwe functionaliteiten, zoals Intune, Azure etc.

Het ligt een beetje aan je ervaring en je al behaalde certificaten of dit moeilijk te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Het is een tijdje geleden dat ik een examen gedaan heb.
Nu wil ik er boeken via Global Knowlegde, hiervoor moet ik een VendorID nummer invoeren.

Is dit je Pearson VUE MN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
dvanpol schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:02:
Het is een tijdje geleden dat ik een examen gedaan heb.
Nu wil ik er boeken via Global Knowlegde, hiervoor moet ik een VendorID nummer invoeren.

Is dit je Pearson VUE MN nummer?
Volgens mij kan je geen examen boeken via Global Knowledge tenzij die bij de aanschaf van je training zat.
Examens kan je boeken via oa vue.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
wokkelz schreef op Wednesday 3 May 2017 @ 16:00:
[...]

Volgens mij kan je geen examen boeken via Global Knowledge tenzij die bij de aanschaf van je training zat.
Examens kan je boeken via oa vue.com.
Microsoft examens boek je toch gewoon eenvoudig via de Microsoft site...je wordt dan doorgelust naar VUE geloof ik, maar ik doe het eigenlijk altijd gewoon via de MS Learning pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

70-332 of 70-339 welke kan ik het beste doen en heb ik het meeste aan,ik heb nog geen kennis van sharepoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik wil graag mcsa Office 365 gaan halen,daarna mcse productiviy met sharepoint, welke titel zou ik daarna nog kunnen halen

Als ik na mcsa Office 365 de 70-339 doe ben ik dan mcse productivity en mcse sharepoint?

[ Voor 27% gewijzigd door racoon op 05-05-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:09

3DDude

I void warranty's

Zo van de week 70-414 gedaan, helaas geeft microsoft je niet meer de titel MCSE server infra, maar ach ja, nu heb ik 2 keer de Microsoft Cloud Platform infra ofzo .. goed verhaal dus ;).

* 3DDude heeft nu 70-409 (hyper-V) t/m 70-414.

En ik denk eraan om even de MCSA upgrade naar 2016 te doen, is dit lastig ? Ga vandaag thuis wel de boel bouwen en herinstall mijn VMware 6.5 bak even :) Ik heb helaas maar 1 node, had graag storage spaces direct getest, dan maar virtualiseren... :)

[ Voor 10% gewijzigd door 3DDude op 06-05-2017 11:26 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:34
Ben aan het leren voor MCSA 70-697 via "MCSA Microsoft Windows 10 Study Guide Exam 70-697".

Als ik inlog op de testbanks/wiley zie ik alleen de Quiz en de flashcards. Weet iemand hoe ik bij de video's kan komen?

EDIT: Al gevonden, je moet eerst een Quiz maken dan kan je op de I drukken om vervolgens op de URL te komen waar de video's staan.

[ Voor 23% gewijzigd door mentalozzie op 07-05-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Momenteel ben ik bezig met SCCM, op verzoek van mijn werkgever. Je hebt/had daarvoor het 70-243 examen (Administering and Deploying System Center 2012 Configuration Manager), maar die verloopt eind juli. Nu lees ik hier dat je ook het 70-696 cert kunt volgen (Administering System Center Configuration Manager and Intune). Kent iemand beide certs en kan je aangeven wat het verschil in niveau is qua SCCM? Worden dezelfde onderwerpen behandeld en met dezelfde diepgang? Of is bijvoorbeeld 696 makkelijker dan 243?

Ik zat ook te kijken naar de private cloud certs (246 of 247), maar volgens mij wordt daar SCCM slechts oppervlakkig behandeld en mijn werkgever wilt dat ik echt de diepte in ga met SCCM.

ps. heeft iemand hier wellicht een abbo op cbt nuggets? if so, ik ben op zoek naar wat documentatie van hen, misschien dat je mij kunt/wilt helpen :)

[ Voor 10% gewijzigd door segil op 08-05-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:25
3DDude schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:25:
En ik denk eraan om even de MCSA upgrade naar 2016 te doen, is dit lastig ? Ga vandaag thuis wel de boel bouwen en herinstall mijn VMware 6.5 bak even :) Ik heb helaas maar 1 node, had graag storage spaces direct getest, dan maar virtualiseren... :)
Heb hem afgelopen januari gedaan (en gehaald) maar ik vond het een zeer moeilijk examen, een van de moeilijkste die ik ooit gehad heb.

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Met ervaring (in mijn geval sinds NT :-) is het niet al te moeilijk. Ik heb m in de beta gehaald.

Pagina: 1 ... 62 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.