Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Liever niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
In je profiel, niet in de berichtjes.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze best suf die virtual businesscards. Irritant dat je verplicht een theme moet kiezen, maar daar niks zelf kan uploaden of wijzigen.

Mijne is nu roze, met een vrouwtje.. vond ik wel even leuk rolbevestigend ;) (niet dat ik die serieus ga gebruiken overigens)

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:40

Red Boll

Kick Ass!

Hmmm... Kan me niet voorstellen dat deze dienst al echt af is...

Verwijderd

Zo, ik heb 71-579 ook gedaan. Tenminste, ik heb een poging gedaan ;) Vond 'm best lastig. En halverwege had ik al zoveel twijfelvragen dat ik eigenlijk geen zin meer had :$ En dan zijn 75 vragen er best wel heeeeel veel :/

Naja, het is er gelukkig geen eentje die ik per se halen moet. Dus als ik 'm niet heb is het gewoon jammer.

Heb vandaag ook nog 70-403 gedaan (SCVMM), die heb ik wel gehaald met 831 punten.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ben ik blij dat ik niet de enige was die het een pittig examen vond :)

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Nee zeker niet!

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn voorbereiding ook nogal beperkt was hoor. Had me heel enthousiast ingeschreven en vervolgens eigenlijk te weinig tijd gehad om me echt in de wat onbekendere dingen te verdiepen.

Maar goed, dan nog zou je denken dat je best een eind moeten kunnen komen op basis van alle al aanwezige kennis, maar pfew... dat viel me toch tegen :) Ik ging ook echt dingen door de war halen merkte ik en toen ik bij vraag 30 was heb ik echt even zitten twijfelen of ik niet gewoon zou stoppen :)

Ach, tis niet alsof ik nog niks gehaald heb dit jaar :)

Verwijderd

Beste mensen,

Wie kan mij wat info geven over het volgende:

Ik heb sinds deze maand mijn mcsa 2003 gehaald en weet niet hoe ik op de MCP site van MS
dat officele certificaat kan bestellen???

Ik heb begin dit jaar MCDST gehaald en daar kon ik het wel gewoon bestellen certificaat en een pasje.
Maar nu kan ik het niet vinden omdat ze de site volgens mij hebben veranderd.

Weet iemand raad????

mvg,
stefan

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:40

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:27:
Beste mensen,

Wie kan mij wat info geven over het volgende:

Ik heb sinds deze maand mijn mcsa 2003 gehaald en weet niet hoe ik op de MCP site van MS
dat officele certificaat kan bestellen???

Ik heb begin dit jaar MCDST gehaald en daar kon ik het wel gewoon bestellen certificaat en een pasje.
Maar nu kan ik het niet vinden omdat ze de site volgens mij hebben veranderd.

Weet iemand raad????

mvg,
stefan
Allereerst gefelicteerd met je MCSA!!!! _/-\o_

Helaas moet je tegenwoordig betalen voor het versturen van je certificaat. (zit wel een beetje verstopt) Log hiervoor in op: https://mcp.microsoft.com/mcp en kies dan voor: Program Benefits > Log on to MCP Digital Certification tool (of ga meteen naar https://www.mcpdigitalcert.com/ ).
Selecteer hier het certificaat naar keuze/ Rechtsonder staat dan Request Physical Delivery. Hierna ga je weer naar een andere site.

Kosten voor dit moois volgens de site:
Shipping and Handling are $9.95 USD for the first certificate and $0.99 USD for each additional certificate up to 6 total certificates. An Express Shipping option is available for an additional fee. During Checkout, you can view the Express Shipping costs by selecting the Express Shipping option in the Shipping Method section

Het pasje is vervangen door een virtueel pasje: https://www.mcpvirtualbusinesscard.com

Verwijderd

Red Boll schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:56:
[...]

Allereerst gefelicteerd met je MCSA!!!! _/-\o_

Helaas moet je tegenwoordig betalen voor het versturen van je certificaat. (zit wel een beetje verstopt) Log hiervoor in op: https://mcp.microsoft.com/mcp en kies dan voor: Program Benefits > Log on to MCP Digital Certification tool (of ga meteen naar https://www.mcpdigitalcert.com/ ).
Selecteer hier het certificaat naar keuze/ Rechtsonder staat dan Request Physical Delivery. Hierna ga je weer naar een andere site.

Kosten voor dit moois volgens de site:
Shipping and Handling are $9.95 USD for the first certificate and $0.99 USD for each additional certificate up to 6 total certificates. An Express Shipping option is available for an additional fee. During Checkout, you can view the Express Shipping costs by selecting the Express Shipping option in the Shipping Method section

Het pasje is vervangen door een virtueel pasje: https://www.mcpvirtualbusinesscard.com
Dankje wel voor de snelle reactie :) ik ga direkt effe kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vast ergens langs zijn gekomen maar zie geen duidelijk antwoord zo snel.
Ik zit momenteel gewoon op school, maar school kan mij aardig goedkoop vrijwel alle microsoft certificaten aanbieden. Ik dacht om is te beginnen met de basis en dan richting mcsa, nog geen duidelijke keuze. Maar mag ik gelijk als eerste examen 70-680 (windows 7) doen of moet je dan eerst xp en vista hebben. Zoiets vertelde school mij namelijk maar lijkt mij nogal omslachtig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:13:
Het zal vast ergens langs zijn gekomen maar zie geen duidelijk antwoord zo snel.
Ik zit momenteel gewoon op school, maar school kan mij aardig goedkoop vrijwel alle microsoft certificaten aanbieden. Ik dacht om is te beginnen met de basis en dan richting mcsa, nog geen duidelijke keuze. Maar mag ik gelijk als eerste examen 70-680 (windows 7) doen of moet je dan eerst xp en vista hebben. Zoiets vertelde school mij namelijk maar lijkt mij nogal omslachtig.
Als ik jou was zal ik met 70-680 beginnen en zodoende voor MCITP (2008) gaan en niet MCSA (2003). Als gebruikt menig bedrijf nog Windows Server 2003, Windows Server 2008 is al aan een opmars begonnen.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Register for Beta Exam 71-693: Pro: Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator

this just in

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Powershell schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:14:
Register for Beta Exam 71-693: Pro: Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator

this just in
Hey, je bent me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik ga er ook voor :)

Klote dat het zo druk is op werk (nu ook weer aan het "werk"), kijken of ik nog tijd heb om server opnieuw te installeren en te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
punisher007 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:35:
Ik ga er ook voor :)

Klote dat het zo druk is op werk (nu ook weer aan het "werk"), kijken of ik nog tijd heb om server opnieuw te installeren en te leren.
Je hebt tussendoor nog kerstvakantie (als het goed is...).

Ga binnenkort ook mn laptop maar eens van 2008R2 voorzien. Die draait nu alleen als VM onder W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Naja in die vakantie moet ik ook nog voor het andere virtualisatie examen leren :)

Maja als het van hetzelfde niveau is van het oude virtualisatie en SCVMM examen dan is het een lachertje.

[ Voor 39% gewijzigd door punisher007 op 12-12-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
punisher007 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:21:
Naja in die vakantie moet ik ook nog voor het andere virtualisatie examen leren :)

Maja als het van hetzelfde niveau is van het oude virtualisatie en SCVMM examen dan is het een lachertje.
71-659 eindigt toch vóór de kerst ? 8)7

Interessant artikel in Windows IT Pro... over virtualisatie (Live Migration en HA Clustering)

[ Voor 4% gewijzigd door SkiFan op 12-12-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb hem voor 30 Dec ingepland om maar zoveel mogelijk voorbereidingstijd te hebben als mogelijk :) Laatst mogelijke datum was geloof ik 31 Dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
punisher007 schreef op zondag 13 december 2009 @ 01:29:
:) Laatst mogelijke datum was geloof ik 31 Dec.
Aha, dan zal mijn examencentrum (die in Arnhem) 2 weken dicht zijn, vandaar dat ik geen latere data zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
SkiFan schreef op zondag 13 december 2009 @ 08:58:
[...]

Aha, dan zal mijn examencentrum (die in Arnhem) 2 weken dicht zijn, vandaar dat ik geen latere data zag.
Ik denk dat jij het over dat andere virtuele examen hebt ;)
Dit gaat over 71-693 en deze loopt van 23 december t/m 15 januari

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
SkiFan schreef op zondag 13 december 2009 @ 08:58:
[...]

Of dicht, of geen plek meer inderdaad. Bij mijn normale examencentra was dat ook, moet nu iets verder weg gaan om hem te maken.

En ja, dit gaat inderdaad over het eerste virtualisatie examen omdat je die nieuwe pas vanaf maandag kan inplannen :)

[ Voor 14% gewijzigd door punisher007 op 13-12-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
punisher007 schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:48:
[...]
En ja, dit gaat inderdaad over het eerste virtualisatie examen omdat je die nieuwe pas vanaf maandag kan inplannen :)
Ging ik inderdaad wel vanuit. Anyhow, wij in Europa zijn weer in het voordeel, inschrijving gaat hier weer om 6 uur 's ochtends open, dus kun je je nog voor je werk inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
*geeuw* en? Ook ditmaal weer mensen die om 6:00 exact een examen gaan boeken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 05:56:
*geeuw* en? Ook ditmaal weer mensen die om 6:00 exact een examen gaan boeken? :+
jup... jammer dat de beta code niet lijkt te werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
Ja, wat denk jij dan :) Jij zit er ook stipt om 06:00 doorheen te klikken, alleen maar om te zien dat de promo code not found is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Dan nog, vorige keer kon het wel ;) Grote kans dat er weer iets fout is gegaan/vergeten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
wat vaag code doet het niet...that sucks :(

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 14-12-2009 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 06:08:
wat vaag code doet het niet...that sucks :(
Dubbele Senseo Extra Dark, en gewoon door blijven klikken... op dit onheilige tijdstip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik heb al iemand van MS Learning op de Communicator ;) Jammer genoeg is er niemand beschikbaar die iets kan doen :( Ze geeft aan dat we Prometric zouden moeten bellen, maar ja..het s 6 uur :)

Update: Volgens Microsoft ligt het niet aan de beta code. Er is namelijk iemand die hem wel heeft kunnen registreren bij mij op MSN......MS adviseert om het te blijven proberen en anders Prometric te bellen...

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 14-12-2009 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 06:17:
Ik heb al iemand van MS Learning op de Communicator ;) Jammer genoeg is er niemand beschikbaar die iets kan doen :( Ze geeft aan dat we Prometric zouden moeten bellen, maar ja..het s 6 uur :)

Update: Volgens Microsoft ligt het niet aan de beta code. Er is namelijk iemand die hem wel heeft kunnen registreren bij mij op MSN......MS adviseert om het te blijven proberen en anders Prometric te bellen...
En die persoon die wel heeft kunnen registreren met de promocode komt uit NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Nope..die komt uit Canada, maar volgens Krista ligt het niet aan de code..maar waarschijnlijk aan het aantal spots die Prometric heeft vrijgegeven....iets met een nulletje vergeten zei ze net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 06:53:
Nope..die komt uit Canada, maar volgens Krista ligt het niet aan de code..maar waarschijnlijk aan het aantal spots die Prometric heeft vrijgegeven....iets met een nulletje vergeten zei ze net...
Om 1 of andere reden gaat 't nooit goed bij Prometric :P, ik had dus al zoiets verwacht... Vanmorgen om 6u geprobeerd, maar werkte niet. Gaf aan "Promotion not found".Dus ik dacht, ik ga naar mn werk en wanneer ik daar ben probeer ik 't nog een keer, maar nu is 't nog steeds :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
chratnox schreef op maandag 14 december 2009 @ 07:09:
[...]

Om 1 of andere reden gaat 't nooit goed bij Prometric :P, ik had dus al zoiets verwacht... Vanmorgen om 6u geprobeerd, maar werkte niet. Gaf aan "Promotion not found".Dus ik dacht, ik ga naar mn werk en wanneer ik daar ben probeer ik 't nog een keer, maar nu is 't nog steeds :p
:p Krista heeft Prometric al een zeer boze mail gestuurd, maar meer schijnt ze op dit moment ook niet tekunnen doen. Ik ga me ook eens ff aankleden enneh..vertrek dan zo ook maar naar m'n werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 07:12:
[...]

:p Krista heeft Prometric al een zeer boze mail gestuurd, maar meer schijnt ze op dit moment ook niet tekunnen doen. Ik ga me ook eens ff aankleden enneh..vertrek dan zo ook maar naar m'n werk :)
Mag ik vragen wie Krista is?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
racoon schreef op maandag 14 december 2009 @ 07:38:
[...]

Mag ik vragen wie Krista is?
Krista Wall, van Microsoft Learning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Tnx, kende haar niet en zag die naam wel is voorbij komen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hmm..'k kan nu ineens niet meer inloggen bij Prometric :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 19:08
Omdat ik zo naar het werk moet en ik weinig tijd heb vanmorgen heb ik het examen maar in de VS Alabama geboekt :)
Dit ging goed met de promotion code.
Vanmiddag maar ff kijken of het weer kan omboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Wat een onnoemelijke prutsers bij Prometric zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
SkiFan schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:00:
Wat een onnoemelijke prutsers bij Prometric zeg.
Had je anders verwacht? Dit is niet voor 't eerst tenslotte.. Noem (bijvoorbeeld) de 71-663 die open is blijven staan waardoor mensen later teleurgesteld moesten worden, codes die verkeerd staan (bij Windows 7, 71-680), stond op 70-680 waardoor mensen 'm niet konden vinden en ga zo maar door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
chratnox schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:04:
[...]

Had je anders verwacht? Dit is niet voor 't eerst tenslotte..
Niet echt nee >:)

Heb net maar eens gebeld, blijkbaar was ik niet de enige, maar telefonisch konden ze m ook niet inboeken. We moesten het over een uurtje of 2 maar eens opnieuw proberen, en anders vanmiddag om 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
SkiFan schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:05:
[...]

Niet echt nee >:)

Heb net maar eens gebeld, blijkbaar was ik niet de enige, maar telefonisch konden ze m ook niet inboeken. We moesten het over een uurtje of 2 maar eens opnieuw proberen, en anders vanmiddag om 2 uur.
Beetje jammer dit....als het examen dan niet is VOLgeboekt.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:11:
[...]

Beetje jammer dit....als het examen dan niet is VOLgeboekt.... |:(
Je kunt het niet hardmaken, maar gezien onze effort mogen ze dan wel vouchers weggeven.

edit:

In de VS kun je m wel boeken, nou m nog weer naar NL wijzigen :)

edit2:

Hij is maar weer gecancelled, blijkbaar hebben ze een fout gemaakt mbt voor welke landen de promotion code geldig is.

[ Voor 27% gewijzigd door SkiFan op 14-12-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
SkiFan schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:28:
[...]

Je kunt het niet hardmaken, maar gezien onze effort mogen ze dan wel vouchers weggeven.

edit:

In de VS kun je m wel boeken, nou m nog weer naar NL wijzigen :)

edit2:

Hij is maar weer gecancelled, blijkbaar hebben ze een fout gemaakt mbt voor welke landen de promotion code geldig is.
Jups..ze hebben de code niet voor NL, Belgie, Hongarije, Polen, etc open gezet. In de UK en de VS kun je hem inderdaad wel boeken, maaarrrr je kunt hem niet omboeken naar NL..helaas!

Om 14:00 vanmiddag verwachten ze dat het gefixst is...dan is Prometric USA weer aanwezig..pfff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:55:
[...]

Jups..ze hebben de code niet voor NL, Belgie, Hongarije, Polen, etc open gezet. In de UK en de VS kun je hem inderdaad wel boeken, maaarrrr je kunt hem niet omboeken naar NL..helaas!

Om 14:00 vanmiddag verwachten ze dat het gefixst is...dan is Prometric USA weer aanwezig..pfff..
Maar dan is ie ongetwijfeld al vol, omdat heel US m dan al geboekt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
chratnox schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:56:
[...]

Maar dan is ie ongetwijfeld al vol, omdat heel US m dan al geboekt heeft...
Jups..die kans is vrij groot ja :( Maar ik verwacht dat MS Learning wel zo aardig is om nog een paar codes open te knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:58:
[...]

Jups..die kans is vrij groot ja :( Maar ik verwacht dat MS Learning wel zo aardig is om nog een paar codes open te knallen :)
Lijkt me niet meer dan redelijk naar ons toe.

Wat ik overigens ook wel redelijk belachelijk vind, is dat wij 140 euro mogen aftikken, terwijl je in de VS slechts 125 dollar betaalt. Dat betekent in Euro's dat een examen hier 50 (!) euro duurder is.

[ Voor 25% gewijzigd door SkiFan op 14-12-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54

Qwerty-273

Meukposter

Voor Polen mag je slechts 80 dollar neer tellen als je direct via Prometric betaalt :P.
Doe je het via een test center dan zit je omgerekend rond de 100 euro......

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Vanochtend MCITP: Server Administrator in de wacht gesleept :)
Was niet al te veel extra kennis voor nodig nadat ik Enterprise Admin vorige maand al had gehaald.
Kwam alleen wat DFS extra in voor, verder viel het wel mee.

Nu zijn we klaar voor dit jaar, volgend jaar maar is voorzichtig met SQL2008 beginnen denk ik zo, mensen al ervaring met 70-432 - SQL 2008 Implementation/Maintenance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Prijzen zijn afgestemd op de welvaart van het land in kwestie :+ Net als de rest van de producten (lees: eten, witgoed, computers, etc) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Qwerty-273 schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:04:
Voor Polen mag je slechts 80 dollar neer tellen als je direct via Prometric betaalt :P.
Da's echt weinig. Loont als je 2 examens hebt bijna de moeite om daar je examen te doen, heb je nog een gratis tripje erbij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Qwerty-273 schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:04:
Via een gemiddeld testcenter is het in NL ook 185,- ex btw. Als je zelf bij Prometric boekt is 't veel goedkoper :). Als je bijv. bij Twice boekt betaal je 185,- :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

SkiFan schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:14:
[...]

Da's echt weinig. Loont als je 2 examens hebt bijna de moeite om daar je examen te doen, heb je nog een gratis tripje erbij ook.
Het schijnt dat ze daar een groot tekort hebben aan loodgieters, vrachtwagenchauffeurs en productiepersoneel. Maak er een werkvakantie van en je doet gratis je MCITP daar. :)

Zelf heb ik vorige week 71-663 kunnen doen, blijkbaar had ik me op tijd aangemeld. Was prima te doen, kwam alleen wat zaken tegen waar ik in de praktijk heel weinig of niets mee doe. Een paar vragen of antwoorden waren onduidelijk geformuleerd, verder weinigs bijzonders te melden.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
Jammer dat je niets bijzonders kan melden, ik doe 'm vrijdag.. :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

paella schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:08:
Kan/mag. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:08:
:) Ik denk dat hij het niet mag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:17:
[...]

:) Ik denk dat hij het niet mag....
Dat denk ik inderdaad ook ;)

VMaster, ik kan 'm nog niet boeken. Jij al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
chratnox schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:21:
[...]

Dat denk ik inderdaad ook ;)

VMaster, ik kan 'm nog niet boeken. Jij al iets gehoord?
De MS Learning mensen slapen nu allemaal :+ Maar eh..'t laatste wat ik hoorde/las (op zowel MSL blog als m'n eigen) is dat het waarschijnlijk tot eind van de middag/begin van de avond gaat duren voordat we een poging kunnen gaan doen om het examen te boeken. Dat wil niet zeggen dat het gaat lukken aangezien de beta code nu ook al gelekt is.... :( dus de kans dat er slots vrij zijn is erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:23:
[...]

De MS Learning mensen slapen nu allemaal :+ Maar eh..'t laatste wat ik hoorde/las (op zowel MSL blog als m'n eigen) is dat het waarschijnlijk tot eind van de middag/begin van de avond gaat duren voordat we een poging kunnen gaan doen om het examen te boeken. Dat wil niet zeggen dat het gaat lukken aangezien de beta code nu ook al gelekt is.... :( dus de kans dat er slots vrij zijn is erg klein.
Briljant. De zoveelste fuckup van Prometric. Ik vind 't wel goed, doe 'm wel wanneer ie definitief is dan. Vanavond probeer ik 't nog wel, lukt 't niet dan is 't jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
hij doet het! (71-693) is te boeken !!!

_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 14-12-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Yeah merkte het net ook :) Ik zit er iig weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Het werkt :+ 'k heb hem ook geboekt....voor de 15e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
TheVMaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:55:
Het werkt :+ 'k heb hem ook geboekt....voor de 15e
Ik ook, voor de 31e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Hier ook gelukt, 15 januari. een weekje voor we gaan skiën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Er zijn weer is problemen bij Prometric.
Mocht je de afgelopen 6 weken je account gewijzigd hebben (mail adres)
Dan kun je niet meer inloggen met je nieuwe mailadres maar moet je even je oude gebruiken en dan weer je gegevens wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Eximius schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:21:
Dan kun je niet meer inloggen met je nieuwe mailadres maar moet je even je oude gebruiken en dan weer je gegevens wijzigen.
Hmm...ik had wel dat ik inderdaad niet meer kon inloggen en inderdaad mijn oude e-mailadres moest gebruiken. Ik had overigens NIETS gewijzigd de afgelopen paar maanden.....ze hebben gewoon een 'oude backup' teruggezet....volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
TheVMaster schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:44:
[...]

Hmm...ik had wel dat ik inderdaad niet meer kon inloggen en inderdaad mijn oude e-mailadres moest gebruiken. Ik had overigens NIETS gewijzigd de afgelopen paar maanden.....ze hebben gewoon een 'oude backup' teruggezet....volgens mij!
Dan is dat wel een hele oude backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

vraagje, ik wil van MCSA naar MCSE 2003. Nou snap ik 1 dingetje niet. Bij required exams staan op mijn bron:

Exam 70-293: Planning and Maintaining a Windows Server 2003 Network Infrastructure
Exam 70-294: Planning, Implementing, and Maintaining a Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure
Exam 70-210: Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows 2000 Professional (Note This exam is retired, but if you already passed it, you can apply it toward this certification.)
Exam 70-270: Installing, Configuring, and Administering Windows XP Professional

Betekent dit nou dat ik deze certificatie nooit kan halen omdat ik 70-210 niet heb, of betekent dit dat ik enkel de andere nodig hem?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Four schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:32:
vraagje, ik wil van MCSA naar MCSE 2003. Nou snap ik 1 dingetje niet. Bij required exams staan op mijn bron:

Exam 70-293: Planning and Maintaining a Windows Server 2003 Network Infrastructure
Exam 70-294: Planning, Implementing, and Maintaining a Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure
Exam 70-210: Installing, Configuring, and Administering Microsoft Windows 2000 Professional (Note This exam is retired, but if you already passed it, you can apply it toward this certification.)
Exam 70-270: Installing, Configuring, and Administering Windows XP Professional

Betekent dit nou dat ik deze certificatie nooit kan halen omdat ik 70-210 niet heb, of betekent dit dat ik enkel de andere nodig hem?
Ja, het is OF windows 2000 pro, of windows xp die je moet halen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

mooi. 70-270 heb ik al :)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Ga binnenkort (gok begin feb) voor 70-648 (upgrade MCSA2k3 -> MCITP server admin).

Klopt het dat je nog steeds 70% van het examen goed moet hebben om te slagen? Of zijn deze scores inmiddels opgehoogt? (Jaar geleden dat ik examen heb gedaan :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
Dwazer schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:24:
Ga binnenkort (gok begin feb) voor 70-648 (upgrade MCSA2k3 -> MCITP server admin).

Klopt het dat je nog steeds 70% van het examen goed moet hebben om te slagen? Of zijn deze scores inmiddels opgehoogt? (Jaar geleden dat ik examen heb gedaan :X )
700 punten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Eh..het is nooit zo geweest dat je 70% van het examen goed moet hebben om te slagen. Ja, je moet 700 punten halen..da's heel wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
TheVMaster schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:52:
[...]

Eh..het is nooit zo geweest dat je 70% van het examen goed moet hebben om te slagen. Ja, je moet 700 punten halen..da's heel wat anders :+
Oh sorry, ik wist niet dat je een score hoger van 1000 punten kon hebben :X
Edit:
True, 70% van het examen hoeft niet 700 punten te zijn. Thxx voor het antwoord :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dwazer op 18-12-2009 11:20 . Reden: 18-12-2009 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Dwazer schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:14:
[...]

Oh sorry, ik wist niet dat je een score hoger van 1000 punten kon hebben :X
Edit:
True, 70% van het examen hoeft niet 700 punten te zijn. Thxx voor het antwoord :)
;) Dat kan ook niet natuurlijk..meer dan 1000 punten. Maar je krijgt namelijk ook niet voor iedere vraag evenveel punten. Sommige vragen worden zwaarder gewogen dan anderen en sommige vragen schijnen helemaal niet mee te doen in de puntenwaardering. Ook schijnt (heb het gehoord van de mevrouw die hier binnen MS Learning voor verantwoordelijk is) het zo te zijn dat niet ieder examen op dezelfde manier gewaardeerd wordt. Voor het gemak hebben het aantal punten waar je mee kunt slagen dus op 700 gezet...bij alle examens. Exact kan ik het je ook niet uitleggen, maar dan zou je Liberty Munson van Microsoft Learning even een e-mail moeten sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Dat geloof ik best wel ja :) Microsoft heeft een bepaalde manier van de examens te beoordelen. Wellicht niet altijd even eerlijk (in onze ogen), maar daar is helaas niets aan te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Nu online
Eximius schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:21:
Ik had ook geen mail adres gewijzigd.
Maar prometric had de laatste letter van mijn mail adres weggelaten.
Hebben ze weer aanpast en ik kom er weer in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 15:54

Qwerty-273

Meukposter

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
LOL......en ik elke dag maar checken wanneer ik aan de beurt ben :+

Maar eh..ben jij dat? Ja..dat ben jij dus..hehe..

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 18-12-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:24:
[...]

;) Dat kan ook niet natuurlijk..meer dan 1000 punten.
Ik heb collega's gezien die ooit (weliswaar jaren geleden) 1018 punten of iets in die trant hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:00:
[...]

Ik heb collega's gezien die ooit (weliswaar jaren geleden) 1018 punten of iets in die trant hadden.
hehe da's vaag. Ik weet ook niet hoelang de manier van beoordelen al zo is hoor, maar Liberty heeft dat uitgelegd tijdens de Get On The Bus evenementen voorafgaand aan Tech-Ed Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:24

Bij het upgrade examen wordt je beoordeeld op elk onderdeel.
Bij 648 is dit voor 640 en 642.
Voor elk moet je 700 of meer punten hebben.
Heb je er voor één minder dan 700 punten en de andere 900 zak je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
http://borntolearn.mslearn.net/2009/12/12-days-of-vbc-day-6 :)

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 21-03-2017 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ondertussen verder aan het timmeren aan mijn MCSE track. Heb ondertussen afgelegd:

- 70-270
- 70-290
- 70-291
- 70-293

Volgende week ga ik 70-294 doen. Kan er iemand die dit examen recent nog aflegde iets zeggen over de moelijkheidsgraad van dit examen? Ik doe al jaren beheer van AD, maar uiteraard wil dit niet zeggen dat ik dit examen zowiezo zonder problemen kan afleggen.

Ik gebruik de cursus van Testout + mijn praktijkervaring als basis. Heb ik hiermee voldoende om het examen af te leggen?

Ik heb vooral een beetje schrik van de meer exotische zaken die _ik_ niet zo vaak gebruik, denk maar aan trusts, domain masters, wanneer welke soort groep te gebruiken (volgens MS dan). Mag ik over dit soort zaken veel vragen verwachten? Welke soort simulaties komen er zoal in dit examen?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Wat zie ik nu, heb jij je Windows 2000 certificeringen nog niet op orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:20:
[...]

:+ Nee joh...die heb ik overgeslagen. 'k heb de upgrade nooit gedaan van NT4 naar Win2k....had toen andere prioriteiten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
Yanze schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:20:
[...]

'nog' impliceerd dat hij het nog recht kan trekken.. dat kan helaas niet meer :P

andere prioriteiten :? WTF... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 20-12-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:47:
[...]

'nog' impliceerd dat hij het nog recht kan trekken.. dat kan helaas niet meer :P

andere prioriteiten :? WTF... :/
Lang verhaal :+ Maar ik heb er een goed verhaal voor hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70-561 is binnen met ruim 900 punten. :)

alleen de vragen over het entity framework zijn echt wazig had daar maar 40% van goed :|
rest bijna allemaal 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Aanstaande donderdag mijn 10de en laatste examen dit jaar 70-680 Windows 7 @ new-horizons eindhoven, elsloo was dicht ivm verbouwing, veel deployment vragen lees ik her en der en natuurlijk de "nieuwe" features waar microsoft weer een kekke naam voor verzonnen heeft.

Ben benieuwd, moet te doen zijn zonder al te veel kapsones. Volgens mij één van de weinige examens die je zonder boek kan doen als je Win7 al redelijk door hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 21-12-2009 14:34 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Nu online
loewie1984 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:34:
Aanstaande donderdag mijn 10de en laatste examen dit jaar 70-680 Windows 7 @ new-horizons eindhoven, elsloo was dicht ivm verbouwing, veel deployment vragen lees ik her en der en natuurlijk de "nieuwe" features waar microsoft weer een kekke naam voor verzonnen heeft.

Ben benieuwd, moet te doen zijn zonder al te veel kapsones. Volgens mij één van de weinige examens die je zonder boek kan doen als je Win7 al redelijk door hebt.
Succes.
Ik had een paar vragen over VHD meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
zo net weer terug van 71-663... niet echt een bijzonder moeilijk examen :? vondt hem kwa niveau iig flink tegenvallen. had er echt meer van verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:46:
zo net weer terug van 71-663... niet echt een bijzonder moeilijk examen :? vondt hem kwa niveau iig flink tegenvallen. had er echt meer van verwacht
En....vergelijkbaar qua niveau als de 71-659?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
TheVMaster schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:00:
[...]

En....vergelijkbaar qua niveau als de 71-659?
dit was een exchange 2010 mcitp examen lieverd. jij hebt het over een virt. examen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Vergelijkbaar met het oude virtualisatie (70-652) en scvmm examen (70-403) dan ? Die waren ook al belachelijk eenvoudig.

Ik verwacht het trouwens wel, aangezien dit nieuwe examen eigenlijk alleen de R2 veranderingen als verschil heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door punisher007 op 21-12-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:20:
[...]

dit was een exchange 2010 mcitp examen lieverd. jij hebt het over een virt. examen :>
hehe ja..ik ben in de war met de 693...hehe ga je die ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
TheVMaster schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:46:
[...]

hehe ja..ik ben in de war met de 693...hehe ga je die ook doen?
ik doe alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Powershell schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:46:
Ik vond 'm inderdaad ook niet bijster lastig. Had er meer van verwacht, kreeg naar mijn idee teveel overlappende dingen die ook in het Configuring examen terugkwamen. Maar dat is denk ik inherent aan een Deploy examen samenvoegen met een Design examen :)
Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.