paella schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:06:
Het is net zoiets als Office 365. Ik zit nu in Atlanta en gisteren was er een Exchange discussie sessie. De vraag uit het publiek was waarom er zo weinig (eigenlijk niets) over on-prem Exchange ging. Toen vroeg een van de panelleden aan de zaal om de hand op te steken wie allemaal alleen exchange on-prem draait en geen officd 365. Ongeveer 3/4 van de zaal dus... Er is niet altijd een dringende reden om over te gaan
Het tegenargument was de er op on-prem niet echt veel te melden valt, terwijl o365 contstant verandert.
maar goed, lichtjes offtopiic

Ik vind het eigenlijk geen goed tegenargument...
Het certificatie traject is ook voor nieuwe mensen, die hebben dus nog wel veel te leren over on-prem Exchange.
Hetzelfde geld voor MCSE Server Infrastructure. Het gaat niet alleen over Azure en Hyper-V.
Ik begrijp wel dat er andere belangen gelden en ze graag via de examens ook mensen een richting op willen sturen, echter dat is niet altijd fijn.
SaaS is natuurlijk een leuk verdienmodel. Maar het is net als outsourcing, vele komen er op terug.
Er is op zich niets mis met SaaS echter een bedrijf moet wel alle voor en nadelen afwegen. Voor bedrijfskritieke apps soms misschien niet de juiste keuze. En erg bewust zijn dat je erg afhankelijk ben van je internet verbinding.
Wel weer leuk, van de week een e-mail gehad dat opeens een extra titel erbij heb gehad zonder iets ervoor te hoeven doen