Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
"Met dit examen wordt aangetoond dat een kandidaat beschikt over basiskennis en vaardigheden in het bouwen van vaste identiteiten, bescherming van inhoud (bescherming tegen gegevensverlies), beheerbeleid voor mobiele apparaten, virtualisatie met Hyper-V, toepassingsbeheer met de bedrijfsportal en de Windows Store. Kandidaten worden getoetst op het gebied van beveiliging met Windows 10 en geïntegreerde Azure-functies.
Naast hun professionele ervaring moeten kandidaten die dit examen afleggen al beschikken over de volgende technische kennis:
Ervaring in het beheren, onderhouden en het oplossen van problemen met Windows-bureaubladsystemen
Enige ervaring met en inzicht in Windows-netwerktechnologieën
Basiskennis van Active Directory en Microsoft Intune
Kandidaten kunnen dit examen afleggen en aan de vereisten voldoen wanneer ze equivalente kennis en vaardigheden hebben verkregen door praktijkervaring als onderhoudstechnicus van Windows-apparaten of systeembeheerder van Windows-apparaten."
en daarom was ik ook erg blij dat ik het beta examen gehaald heb en dus charter member ben
[ Voor 4% gewijzigd door paella op 20-05-2016 16:42 ]
No production networks were harmed during this posting
Is sowieso niet raadzaam om te gebruiken, zitten ook vaak foute antwoorden tussen. MeasureUp is dan beter:rimave schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:27:
Blegh. Tweede keer nu geweest voor 70-697 en weer niet gehaald. 15 vragen meer, maar gezakt met minder punten dan de eerste keer: 583. Het is echt een vreselijk examen. Hij is net zo vervelend als Windows 8 deel 2 (70-688). Sterker nog. Ik overweeg serieus een klacht in te dienen bij Microsoft, want de vragen die je krijgt hebben geen moer met W10 te maken. Er zitten zelfs Server 2012 R2 vragen tussen.
Ik zal wel weer voor een derde keer moeten in de hoop hem dan wel te halen... Staar je in ieder geval al helemaal niet blind op de bekende examen collectie bestanden want je krijgt maar 5% van die vragen.
http://www.measureup.com/...indows-Devices-P5632.aspx
[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 20-05-2016 17:57 ]
410 - 700
411 - 833
412 - 700
Eindscore, 700 punten.
Achja, paar jaar geleden ook al de 699 punten aangetikt gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door Passievrucht op 20-05-2016 19:09 ]
Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht
Exam 740: Installation, Storage and Compute with Windows Server 2016:
Exam 741: Networking with Windows Server 2016:
Exam 742: Identity with Windows Server 2016
Exam 744: Securing Windows server 2016
[ Voor 6% gewijzigd door Pedr0 op 30-05-2016 11:46 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
automation fanboy
Echter vond hem best goed te doen. Er waren wel een aantal ruk vragen, van die typische vragen die je alleen weet als je met het product hebt gewerkt. (Machine Learning bijvoorbeeld...). Die zal ik dus ongetwijfeld fout hebben gehad
Computer says no
De aanvraag loopt bij mijn manager. Hoop er snel duidelijkheid over te hebben. :-) Kijk er wel naar uit: erg leerzaam.Punkbuster schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:02:
Weet niet of dit het juiste forum is maar probeer het toch: Zijn hier nog tweakers die naar Ignite gaan in september?
Ik scoorde best goed voor 534. De 533 vond ik daarentegen veel lastiger!Meekoh schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:05:
Afgelopen maandag 70-534 (Architecting Azure Solutions) gehaald, volgens veel mensen die ik gesproken heb een van de moeilijkere Microsoft examens.
Echter vond hem best goed te doen. Er waren wel een aantal ruk vragen, van die typische vragen die je alleen weet als je met het product hebt gewerkt. (Machine Learning bijvoorbeeld...). Die zal ik dus ongetwijfeld fout hebben gehad
Ok zou top zijn. Mijn manager heeft de betaling vandaag goed gekeurdpaella schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:32:
[...]
De aanvraag loopt bij mijn manager. Hoop er snel duidelijkheid over te hebben. :-) Kijk er wel naar uit: erg leerzaam.
Zou leuk zijn om een kleine tweakers meeting te houden
automation fanboy
Grote nadeel is dat je er geen pen en papier bij mag hebben. Bij een examencentrum mag je nog "iets" gebruiken.Jazzy schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:18:
[...]
Online Proctored is geweldig, maar als je het al spannend vindt om met iemand te praten die slecht Engels spreekt...Kan het je echt aanraden, het scheelt gewoon zoveel tijd. Ik heb het nog maar één keer gedaan maar zou niet meer anders willen. Wel even rekening houden met de eisen die ze aan je kantoor en bureau stellen e.d. maar dat is allemaal prima te doen.
Ik vind het altijd wel prettig om soms even iets uit te tekenen (zeker bij cases), en die mogelijkheid heb je dan niet. Dat vond ik wel een groot gemis...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
En een upgrade examen 743.paella schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:17:
Gisteren mail gehad met de enquets voor de blueprints voor de Server 2016 examens. Het worden er dus blijkbaar (minstens?) 4.
Exam 740: Installation, Storage and Compute with Windows Server 2016:
Exam 741: Networking with Windows Server 2016:
Exam 742: Identity with Windows Server 2016
Exam 744: Securing Windows server 2016
De nieuwe examenprijs is 165 euro zie ik net.
[ Voor 13% gewijzigd door paella op 09-06-2016 17:15 ]
Zelf neig ik meer naar de 74-409 omdat Hyper-V ervaring veel gevraagd wordt, en ik het interessant vind.
Of zijn er nog argumenten om toch voor de 412 te gaan.
Gefeliciteerd met het behalen van 411 (en ook 410immo_msk schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:03:
Inmiddels ook geslaagd voor de 70-411! Maar nu de hamvraag, 70-412 of 74-409 voor MSCA?
Zelf neig ik meer naar de 74-409 omdat Hyper-V ervaring veel gevraagd wordt, en ik het interessant vind.
409 zal denk ik ook iets makkelijker zijn dan de 412. De vragen die ik in de upgrade van mcsa kreeg in het 412 stukje vond ik toch een stuk pittiger dan de hyperv vragen
Zou zelf voor de 409 gaan dan als dit beter aansluit in je vakgebied.
[ Voor 5% gewijzigd door Passievrucht op 10-06-2016 10:14 ]
Verwijderd
Je kunt ze ook allebei halen. Ik vond 412 wel leuk omdat zaken als IPAM wat meer aan bod komen.immo_msk schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:03:
Inmiddels ook geslaagd voor de 70-411! Maar nu de hamvraag, 70-412 of 74-409 voor MSCA?
Dankje! Het is niet zo dat ik op de makkelijkste manier MSCA wil halen, maar ik denk dat je in de praktijk meer aan Hyper-V hebt.Passievrucht schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:12:
[...]
Gefeliciteerd met het behalen van 411 (en ook 410).
409 zal denk ik ook iets makkelijker zijn dan de 412. De vragen die ik in de upgrade van mcsa kreeg in het 412 stukje vond ik toch een stuk pittiger dan de hyperv vragen.
Zou zelf voor de 409 gaan dan als dit beter aansluit in je vakgebied.
Is ook een optie, zeker als 409 makkelijker is dan de 410 en 411.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:41:
[...]
Je kunt ze ook allebei halen. Ik vond 412 wel leuk omdat zaken als IPAM wat meer aan bod komen.
Ja, maar het maakt het examen ook behoorlijk lastiger. Al die minescule feitjes over IPAM qua vragen en wat mij in mijn werkgebied minder voor komt. Alhoewel ik wel 1 zeer gemakkelijke vraag kreeg op het examen (iets met dc controller installed en je wilt ipam op dezelfde server). De rest daarentegen van de 14 vragen, brrrr. Wil hem niet weer doenVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:41:
[...]
omdat zaken als IPAM wat meer aan bod komen.
Hyper V vind ik zelf ook wat leuker dus dat maakt het leren ook makkelijker (en vragen beantwoorden
Gratz en 700 is voldoendeAschtra schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:20:
Windows 70-697 gehaald! Net aan, 700 punten haha.
Geleerd met exam reference en cbt nuggets
(Heb in in het verleden eens 699 punten gehaald en dat was wel echt zuur.
Ik volg dezelfde route, heb jij toevallig nog echte "must haves" voor de 74-409?FREAKJAM schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:40:
MCSA: Windows 2012 in de pocket! Zojuist mijn laatste examen (74-409) ook behaald. Blij!
Ik heb de Veeam Guide van Orin Thomas, Windows Server 2012 Hyper-V installation and Configuration Guide van Aidan Finn en Mastering Hyper-V 2012 R2 with System Center and Windows Azure.
Vind ik wel interessant want die kant wil ik wel op
[ Voor 14% gewijzigd door Aschtra op 21-06-2016 10:19 ]
Van de MS website:Aschtra schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:09:
Ik ga nu ook bezig met mijn volgende certificaten. MSCA Server 2012. Als ik het goed begrijp kan je dus Het laatste examen hierin vervangen voor bijvoorbeeld 74-409?
Vind ik wel interessant want die kant wil ik wel op
U kunt examen 412 vervangen door:
Examen 346: Managing Office 365 Identities and Requirements
Examen 409: Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center
of
Examen 462: Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases.
Er is ook nog een MVA course (Microsoft Virtual Academy), voor 74-409, weet niet of ie helemaal up-to-date is met het huidige examen, omdat ie al twee jaar bestaat:immo_msk schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:47:
[...]
Ik volg dezelfde route, heb jij toevallig nog echte "must haves" voor de 74-409?
Ik heb de Veeam Guide van Orin Thomas, Windows Server 2012 Hyper-V installation and Configuration Guide van Aidan Finn en Mastering Hyper-V 2012 R2 with System Center and Windows Azure.
MVA Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center
Krijg je dan ook nog wel de MCSA titel? Of wordt het dan wat anders?Climbon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:03:
[...]
Van de MS website:
U kunt examen 412 vervangen door:
Examen 346: Managing Office 365 Identities and Requirements
Examen 409: Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center
of
Examen 462: Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases.
Kan dat er niet echt eruit halen.
Ziet er interessant uit, ben nu bezig met 411 en lijkt mij wel leuk om wat meer te focussen op Hyper-V
Ja naar mijn weten wel. Met het upgrade examen krijg je ook gewoon de titel. Je zou eventueel microsoft kunnen bellen voor je vraag om het zeker te weten.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:05:
[...]
Krijg je dan ook nog wel de MCSA titel? Of wordt het dan wat anders?
Kan dat er niet echt eruit halen.
Ziet er interessant uit, ben nu bezig met 411 en lijkt mij wel leuk om wat meer te focussen op Hyper-V
Met het mcsa 2003 examen kreeg ik de titel ook al toen mijn traject ging vervolgen bij een andere werkgever. Ik had al Win XP gehaald, maar bij mijn nieuwe werkgever deed ik en andere collega's als client Win7 en daar wou ik al te graag bij zijn. Als optionele hadden we exchange, maar mijn Win7 examen telde ook als een optionele
[ Voor 21% gewijzigd door Passievrucht op 21-06-2016 14:16 ]
Ik bedoelde meer eigenlijk of ze je dan nog steeds MCSA Windows Server 2012 noemen. Ik zal ze wel eens bellen zodra ik 411 heb afgerond.Passievrucht schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:14:
[...]
Ja naar mijn weten wel. Met het upgrade examen krijg je ook gewoon de titel. Je zou eventueel microsoft kunnen bellen voor je vraag om het zeker te weten.
Met het mcsa 2003 examen kreeg ik de titel ook al toen mijn traject ging vervolgen bij een andere werkgever. Ik had al Win XP gehaald, maar bij mijn nieuwe werkgever deed ik en andere collega's als client Win7 en daar wou ik al te graag bij zijn. Als optionele hadden we exchange, maar mijn Win7 examen telde ook als een optionele![]()
![]()
. Mocht dus eerder trakteren dan mijn collega's die gezamenlijk konden trakteren.
![]()
![]()
![]()
Ja, meestal leiden er meerdere (examen) paden naar een certificering. Zo kun je je MCSA Windows Server 2012 halen door de 410, 411 en 412 te halen, maar ook door de 410, 411 en 409 te halen. Als je al MCSA Windows Server 2008, Windows Server 2003 of bv. MCSA Windows 2000 dan volstaat de 417.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:47:
[...]
Ik bedoelde meer eigenlijk of ze je dan nog steeds MCSA Windows Server 2012 noemen. Ik zal ze wel eens bellen zodra ik 411 heb afgerond.
Zie ook deze pagina op de Microsoft Learning website.
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 21-06-2016 17:10 ]
Let wel op dat de 417 uit 3 modules bestaat namelijk de 410/411/412 en dit in 1 examen is gegoten. Zak je voor 1 van de 3 dan zak je voor het hele examen (was mij verteld), maar ik ben in 1 keer geslaagd dus niet meegemaakt maar het is een knetter van een examen en ik raad je het niet aan om de 417 te doen.TheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:09:
[...]
Als je al MCSA Windows Server 2008, Windows Server 2003 of bv. MCSA Windows 2000 dan volstaat de 417.
Dat klopt, maar dat is bij de 417 niet anders dan bij eerdere upgrade examens. Ik doe de examens eigenlijk altijd in beta, dan heb je dat soort upgrade examens helemaal niet nodig.....Passievrucht schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:14:
[...]
Let wel op dat de 417 uit 3 modules bestaat namelijk de 410/411/412 en dit in 1 examen is gegoten. Zak je voor 1 van de 3 dan zak je voor het hele examen (was mij verteld), maar ik ben in 1 keer geslaagd dus niet meegemaakt maar het is een knetter van een examen en ik raad je het niet aan om de 417 te doen.
Ik heb geen eerdere upgrade examen gedaan, maar ik twijfel of ik dit in de toekomst weer ga doen of een volledige pad ga volgen. (kwam overigens van een mcsa 2003)TheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:15:
[...]
Dat klopt, maar dat is bij de 417 niet anders dan bij eerdere upgrade examens. Ik doe de examens eigenlijk altijd in beta, dan heb je dat soort upgrade examens helemaal niet nodig.....
Ligt aan het studiebudget voor dat jaar uiteraard.
[ Voor 3% gewijzigd door Passievrucht op 21-06-2016 17:19 ]
Kan iemand met studiemateriaal aanbevelen? Ik heb wel een abonnement op pluralsight (cbt nuggets is net iets te kostbaar).
Windows 2000 ook nog? Geldt zoiets ook voor MCSE 2000? Die heb ik destijds gehaald, maar later niet meer vernieuwd naar 2003 en nieuwer.TheVMaster schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:09:
[...]
Ja, meestal leiden er meerdere (examen) paden naar een certificering. Zo kun je je MCSA Windows Server 2012 halen door de 410, 411 en 412 te halen, maar ook door de 410, 411 en 409 te halen. Als je al MCSA Windows Server 2008, Windows Server 2003 of bv. MCSA Windows 2000 dan volstaat de 417.
Eh...dat staat er wel (zie ook de link) :segil schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:03:
[...]
Windows 2000 ook nog? Geldt zoiets ook voor MCSE 2000? Die heb ik destijds gehaald, maar later niet meer vernieuwd naar 2003 en nieuwer.
Je kunt natuurlijk ook de Certification Planner even checken (moet je wel ff inloggen met je Microsoft Account).You can upgrade these certifications to the MCSA: Windows Server 2012 certification.
MCSA: Windows Server 2008
MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008
MCITP: Enterprise Administrator on Windows Server 2008
MCITP: Virtualization Administrator on Windows Server 2008 R2
MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010
MCITP: Lync Server Administrator 2010
MCITP: SharePoint Administrator 2010
MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7
MCDST: Windows XP
MCSE: Windows 2000
MCSA: Windows 2000
MCSA: Security on Windows 2000
MCSA: Security on Windows 2003
MCSA: Windows Server 2003
MCSE: Security on Windows 2000
MCSE: Security on Windows 2003
MCSE: Windows Server 2003
MCSA: Messaging on Windows Server 2000
MCSA: Messaging on Windows Server 2003
MCSE: Messaging on Windows Server 2000
MCSE: Messaging on Windows Server 2003
Die heb ik nietTheVMaster schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:09:
[...]
Eh...dat staat er wel (zie ook de link) :
[...]
Je kunt natuurlijk ook de Certification Planner even checken (moet je wel ff inloggen met je Microsoft Account).
Als je dat pasje hebt (daar staat je MCP ID op, dat is een cijfer van 6 cijfers), dan kun je daarmee je MCP omgeving koppelen aan je Microsoft account. Ten tijde van Windows 2000 bestond dat volgens mij ook al wel, alleen had het toen een iets andere vorm. Ik weet dat ik toen ook heb lopen worstelen om het met de komst van Windows Server 2003 gekoppeld te krijgen.segil schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:13:
[...]
Die heb ik nietDestijds heb ik MCSE 2000 via een werkgever gehaald. Ik heb het pasje (ergens liggen) en een certificaat... maar vraag me niet wat mijn acocunt is enzo. Bestond dat destijds dan al?
Volgens mij kun je, als je met je huidige (of een nieuw) Microsoft account inlogt dan vanzelf de vraag krijgen om een MCP ID te koppelen....maar dat is voor mij eh...al even geleden. Mocht het niet lukken, laat het dan even weten.
[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 28-06-2016 11:31 ]
Gezien ik voornamelijk in de Support werkzaam ben, lijkt het mij handig om een cursus Windows 2012 te pakken.
Ik neem aan dat het op dit moment nog raadzaam is een cursus 2012 te pakken omdat Windows 2016 nog en de beginfase zit en er meer 2012 machines zullen zijn dan 2016.
Hoe zijn verder de ervaringen met klassikale Microsoft opleidingen ?
Dat zal ongetwijfeld per opleider schelen, maar wat is de ervaring in het algemeen ?
2250 WP Zuid PVoutput
Belangrijkste bij een klassikale cursus is het niveau van je "leraar" en het gedrag van de andere cursisten. Zo heb ik lang lang geleden een zeer goede ervaring gehad met een SQL 2000 (ik zei toch lang lang) cursus met een enthousiaste leraar en een klein groepje cursisten die intresse hadden. Daarna ook mindere ervaringen met een leraar die er alleen maar zat om geld binnen te harken en wellicht ook daardoor een ongemotiveerd deel van de groep cursisten wat, zeker voor dat geld, gewoon echt jammer was.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Windows Server 2016 is nog niet eens uit, laat staan dat er inderdaad (zoals m'n voorganger al zegt) al klassikale cursussen voor zijn. Server 2012 zal de komende jaren nog zeker voldoende aanwezig zijn in de markt...MdO82 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:56:
Op dit heb ik de mogelijkheid aangeboden gekregen om klassikaal een Microsoft cursus te volgen.
Gezien ik voornamelijk in de Support werkzaam ben, lijkt het mij handig om een cursus Windows 2012 te pakken.
Ik neem aan dat het op dit moment nog raadzaam is een cursus 2012 te pakken omdat Windows 2016 nog en de beginfase zit en er meer 2012 machines zullen zijn dan 2016.
Hoe zijn verder de ervaringen met klassikale Microsoft opleidingen ?
Dat zal ongetwijfeld per opleider schelen, maar wat is de ervaring in het algemeen ?
Echter denk ik dat het klassikale verhaal (al krijg ik de mogelijkheid) toch wat anders in elkaar steekt als ik de kosten zie
Krijg namelijk een bepaald budget, maar daar gaan de kosten ver overheen.
Op zich ook niet zo vreemd voor een klassikale, maar ik had andere bedragen in mijn hoofd.
Zal er even verder induiken en anders wordt het toch zelfstudie met een mogelijkheid van de booster.
De lopen ook op hun eind zag ik
2250 WP Zuid PVoutput
Heb toch weer gekozen voor online proctored, het beviel mij laatste keer best wel.
Dan kan je je examen tenminste maken op een snelle PC met fatsoenlijke resolutie
Mijn neefje is 15 en wil graag IT-er worden. Hij heeft zelf wel ervaring met bijvoorbeeld Windows 10, maar natuurlijk niet genoeg om een examen te gaan doen.
Hij is erg gedreven en wilt graag boeken lezen en voor te bereiden om een examen te behalen. Ik juich dit uiteraard toe, maar twijfel wat het makkelijkste is voor hem.
Richting weet hij nog niet dus het gaat meer om zelfvertrouwen.
70-680 (Windows 7)
70-687 (Windows 8.1)
70-698 (Windows 10 Beta)
De makkelijkste examens zijn van de producten waar je ook veel handson ervaring hebt, dus niet alleen de theorie kent.
Beste tip voor je neefje wat mij betreft is lekker blijven spelen met IT dingen en tegen de tijd dat hij gaat werken kijken welke certs zinvol zijn.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
Als hij nu al een stapel certs kan halen heeft hij toch een voordeel. Met 'spelen' leer je niet per se de juiste dingen.Oogje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:40:
Waarom nu een certificaat halen? Tegen de tijd dat hij gaat werken zijn we 1 of 2 versies verder?
De makkelijkste examens zijn van de producten waar je ook veel handson ervaring hebt, dus niet alleen de theorie kent.
Beste tip voor je neefje wat mij betreft is lekker blijven spelen met IT dingen en tegen de tijd dat hij gaat werken kijken welke certs zinvol zijn.
Ik zou het gewoon doen, en dan W10.
Het gaat er niet alleen om de cert, maar ook om hoe het werkt, zelfvertrouwen, ervaring etc.
Thanks guys!
https://borntolearn.mslea...pdate-windows-server-2016
Je kan ook gaan kijken naar een MTA examen. zijn opzich ook wel leerzaam voor hem denk ik. niveau daarvan is een stukje lager dan voor MCSASqu1zZy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:34:
Misschien niet een alledaagse vraag, maar wat is het makkelijkste Microsoft examen? Ik zit zelf te denken aan een OS (Windows 8, 10 bijvoorbeeld).
Mijn neefje is 15 en wil graag IT-er worden. Hij heeft zelf wel ervaring met bijvoorbeeld Windows 10, maar natuurlijk niet genoeg om een examen te gaan doen.
Hij is erg gedreven en wilt graag boeken lezen en voor te bereiden om een examen te behalen. Ik juich dit uiteraard toe, maar twijfel wat het makkelijkste is voor hem.
Richting weet hij nog niet dus het gaat meer om zelfvertrouwen.
70-680 (Windows 7)
70-687 (Windows 8.1)
70-698 (Windows 10 Beta)
Had ik hier al een maand geleden gepost :-) Maar wel nieuws zijn de beta periodes, altijd fijn om naar uit te kijken :-Dshadowman12 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:41:
Voor de geinteresseerden, hier een overzichtje wat de MCSA examens gaan worden voor Windows Server 2016:
https://borntolearn.mslea...pdate-windows-server-2016
Op m'n dashboard zie ik wel "Gefeliciteerd met het slagen voor Exam 487", maar als ik bij "certificaten" kijk, kan ik mijn certificaat nog niet downloaden. Hoelang duurt dit normaal gesproken?
Patience is the keyjustVR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:40:
Ik ben gisteren geslaagd voor 70-487 via een online proctored exam.
Op m'n dashboard zie ik wel "Gefeliciteerd met het slagen voor Exam 487", maar als ik bij "certificaten" kijk, kan ik mijn certificaat nog niet downloaden. Hoelang duurt dit normaal gesproken?
Verwijderd
1-2 weken naar mijn ervaring.justVR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:40:
Moet me nog iets meer focussen op de cmdlets voor bitlocker en de cmdlets voor de password replication van een RODC.
Volgende week maar weer proberen, gelukkig heb ik een booster pack
1-2 dagen is mijn ervaring.justVR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:40:
Ik heb in de afgelopen 2 maanden 346, 347, 410 en 411 af kunnen vinken. 346 kon gebruikt worden als substituut voor 412, dus ik heb lekker efficient met 4 examens 2 MCSAs binnen kunnen halen.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Zelf heb ik nog niet veel kennis van server 2012 of uberhaupt servers.
Graag wil ik mij hierin verdiepen, ik vroeg mij af of ik zonder al te veel ervaring met MCSA kan beginnen?
Ik heb in deze topic het een en ander over nugget en pluralsight video's gelezen.
Aan de hand van deze video's is dat alleen video's volgen of ook zelf doen?
Mijn advies:manii schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:12:
Ik zou graag willen beginnen met MCSA server 2012, de reden hiervan is omdat mijn werkgever pas over is naar 2012.
Zelf heb ik nog niet veel kennis van server 2012 of uberhaupt servers.
Graag wil ik mij hierin verdiepen, ik vroeg mij af of ik zonder al te veel ervaring met MCSA kan beginnen?
Ik heb in deze topic het een en ander over nugget en pluralsight video's gelezen.
Aan de hand van deze video's is dat alleen video's volgen of ook zelf doen?
1) Boek lezen
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
2) Hands-on ervaring op doen door labs te maken in het boek
3) Pluralsight of CBT bekijken
https://www.cbtnuggets.co...r-2012-training-70-410-r2
https://www.pluralsight.c...r-2012-install-config-pt1
4) Maken oefenexamen
*knip* ExamCollection zijn geen oefenvragen....
5) Examen
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2016 16:35 ]
Verwijderd
Niet helemaal eens met punt 4. Examcollection is gewoon een braindump (zie bijv. de reacties hier http://www.examcollection...THLEEN.188q.vce.file.html)Squ1zZy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Mijn advies:
1) Boek lezen
4) Maken oefenexamen
*knip* ExamCollection zijn geen oefenvragen
5) Examen
Kijk liever dan op http://www.measureup.com/...ws-Server-2012-P3962.aspx
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2016 16:36 ]
Bedankt voor je reactie, ik zal even kijken of ik het boek deze week al ga bestellen.Squ1zZy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Mijn advies:
1) Boek lezen
4) Maken oefenexamen
[mbr]*knip* ExamCollection zijn geen oefenvragen....[/mbr]
5) Examen
Ik heb gewoon iets nodig waar ik wat praktijk kennis opdoen voordat ik echt met MCSA bezig ga.
manii schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:14:
[...]
Bedankt voor je reactie, ik zal even kijken of ik het boek deze week al ga bestellen.
Ik heb gewoon iets nodig waar ik wat praktijk kennis opdoen voordat ik echt met MCSA bezig ga.
- Installeer Hyper-V
- Download de 180 dagen trail van Server 2012
- ????
- Profit!
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Verwijderd
Ik volg een opleiding systeembeheer momenteel (waarin we dus leren werken in server 2012 en ook 2 modules van cisco zien).
Ik wil graag wat extra doen en ASAP MCSA halen voor windows 2012 r2.
Ik volg momenteel in mijn vrije tijd de online cursus op youtube van 'microsoft mcsa/mcse learning channel'. 70-410.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met dat youtube channel. Ik vind alles alvast zeer duidelijk uitgelegd, maar vraag me nu af of je daar effectief alles in ziet om te slagen voor het MCSA examen?
Thx alvast voor reacties
Verwijderd
Als je alleen video's kijkt en verder niets hands on uitvoert acht ik de kans klein dat je het in 1 keer haalt. Lees gewoon de tips die al eerder gegeven zijn hier.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:44:
Hey,
Ik volg een opleiding systeembeheer momenteel (waarin we dus leren werken in server 2012 en ook 2 modules van cisco zien).
Ik volg momenteel in mijn vrije tijd de online cursus op youtube van 'microsoft mcsa/mcse learning channel'. 70-410.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met dat youtube channel. Ik vind alles alvast zeer duidelijk uitgelegd, maar vraag me nu af of je daar effectief alles in ziet om te slagen voor het MCSA examen?
Thx alvast voor reacties
Verwijderd
Ik vond dat dat channel opvallend weinig views had voor zo duidelijke uitleg, en de structuur in opbouw.
Grtz
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2016 13:03 ]
Heb je een linkje welke je kijkt?Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:44:
Hey,
Thx alvast voor reacties
Verwijderd
Niet vanop mn gsm, maar de channel name heb ik hierboven vernoemd. Daar kan je naar playlist gaan en zie je 70-410
Je bedoelt dus dit kanaal? Eh...ik denk dat er weinig mensen ervaring hebben met het kanaal, de video's zijn allemaal nog geen 100-500x bekeken (per stuk)....Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:44:
Hey,
Thx alvast voor reacties
Nee helaas nietshadowman12 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:22:
Meer mensen de invite voor de beta van 70-743 gekregen (Upgrading Your Skills to MCSA: Windows Server 2016 (beta)) ?
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Ik ga m de 26e doen. Nog een weekje spelen met Server 2016 dus :-)
De nieuwe powershell for linux/osx zal niet in het examen zitten gelukkig. Ik verwacht ook de komende twee weken de uitslagen te krijgen van de betas 70-698 en 70-339. Eerste verwacht ik gehaald te hebben, de twee alleen met veel guesses :-)
Succes, had hem graag free willen proberen maar vriendjes van M$ gunnen dat niet of ik had eerder mijn 2012 moeten halen zodat ik wel bij de genoemde selectietraject zat.paella schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:45:
[...]
Ik ga m de 26e doen. Nog een weekje spelen met Server 2016 dus :-)
De nieuwe powershell for linux/osx zal niet in het examen zitten gelukkig. Ik verwacht ook de komende twee weken de uitslagen te krijgen van de betas 70-698 en 70-339. Eerste verwacht ik gehaald te hebben, de twee alleen met veel guesses :-)
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Welk examen precies? Ik heb zelf pas https://www.bol.com/nl/p/...rements/9200000042875591/ gekocht. Nog geen examen gedaan, maar lijkt wel redelijk toereikend te zijn.racoon schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:10:
Heeft er iemand voor mij boeken voor het office 365 examen?
70-346 en 70-347 neem ik aan?racoon schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:10:
Heeft er iemand voor mij boeken voor het office 365 examen?
Klopt
Is het nog altijd zo dat je bij microsoft een gratis herexamen kan/mag doen als je het eerste examen niet gehaald hebt. En moet ik hiervoor iets speciaals doen?
Ik kan wel boosterpacks vinden etc. waarbij je desnoods 4 herexamens mag doen maar dat is natuurlijk overdreven.
Verwijderd
Alleen als je een voucher hebt. Anders idd een boosterpack. Die zijn niet eens zo heel gek duur trouwens, zou aanraden die gewoon te pakken.prekz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:25:
Misschien een te snelle vraag maar ik kan het even niet vinden.
Is het nog altijd zo dat je bij microsoft een gratis herexamen kan/mag doen als je het eerste examen niet gehaald hebt. En moet ik hiervoor iets speciaals doen?
Ik kan wel boosterpacks vinden etc. waarbij je desnoods 4 herexamens mag doen maar dat is natuurlijk overdreven.
Nee, dat was nooit het geval - dat was eerder mogelijk via een second-shot, maar die moest je wel activeren/aanvragen/betalen (in de actie periodes) bij het boeken van het eerste examen. Je moest daarvoor dus altijd iets speciaals doen.prekz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:25:
Nu is dat mogelijk via de booster packs - die trouwens maar tot eind Augustus te kopen zijn.
Ik snap wel waar het gevoel vandaan komt, die 2nd shot is er volgens mij (met tussenpozen van een paar maand max) wel een heeeeeele tijd geweest.Qwerty-273 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:31:
[...]
Nee, dat was nooit het geval - dat was eerder mogelijk via een second-shot, maar die moest je wel activeren/aanvragen/betalen (in de actie periodes) bij het boeken van het eerste examen. Je moest daarvoor dus altijd iets speciaals doen.
Nu is dat mogelijk via de booster packs - die trouwens maar tot eind Augustus te kopen zijn.
quote: 1The Microsoft Certification booster pack offer is a six-month promotional offer available between March 1, 2016, and August 31, 2016.
Houdt dat in dat je de boosterpack tot 31 augustus kunt kopen, en dat je tot en met 28 februari 2017 het examen kan afleggen met de voucher die in de boosterpack staat?quote: 2Practice tests must be activated by February 28, 2017, and are valid for thirty (30) days from activation.
Ik wil namelijk 1 september een examen doen (dat is dus na 31 augusuts
EDIT: Linkje naar de boosterpack trouwens: https://www.mindhub.com/P...utm_campaign=booster_pack
Ja, vanaf de aanschaf heb je 6 maanden de tijd om het (de) examen(s) te doen. Dus stel dat je de 4de herkansing nodig zou hebben, moet dat binnen die 6 maanden vallen.prekz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:38:
Houdt dat in dat je de boosterpack tot 31 augustus kunt kopen, en dat je tot en met 28 februari 2017 het examen kan afleggen met de voucher die in de boosterpack staat?
https://www.microsoft.com/en-us/learning/offers.aspx
https://borntolearn.mslea...ter-pack-offer-march-2016
All vouchers in the booster pack expire six (6) months from the date of purchase. You must schedule all MCP exams (include all retakes) within six months of purchase.
Nu wilde ik vanaf de Microsoft Website een evaluatie downloaden van Windows 2012.
Echter zie ik iets over het hoofd of niet ?

Want ik zie geen download voor Windows 2012 R2, alleen bijbehorende bestanden die je kunt downloaden.
Ik heb mij geregistreerd en een mail van MS ontvangen.
Maar hoe kan ik de ISO binnen halen ?
EDIT: lijkt erop dat ik gewoon even geduld moest hebben download was nu wel gestart
[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 24-08-2016 11:10 . Reden: Download gestart ]
2250 WP Zuid PVoutput
Als ze het over "practice test" hebben dan gaat het om de booster pack met oefen-examen-vragen er bij. Dat is dus niet een examen, maar een stuk software (of een website?) met een pakket vragen en antwoorden. Niet de echte vragen natuurlijk, maar vergelijkbare. Die software moet je dan voor die tijd geactiveerd hebben om mee te kunnen werken.prekz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:38:
[...]
[...]
Houdt dat in dat je de boosterpack tot 31 augustus kunt kopen, en dat je tot en met 28 februari 2017 het examen kan afleggen met de voucher die in de boosterpack staat?
Voor de (her)examens gelden iets andere regels zoals eerder uitgelegd.
Mag ik vragen wat dit paket kost?MdO82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:06:
Ik ben mij aan het voorbereiden om 70-410.
Nu wilde ik vanaf de Microsoft Website een evaluatie downloaden van Windows 2012.
Echter zie ik iets over het hoofd of niet ?
[afbeelding]
Want ik zie geen download voor Windows 2012 R2, alleen bijbehorende bestanden die je kunt downloaden.
Ik heb mij geregistreerd en een mail van MS ontvangen.
Maar hoe kan ik de ISO binnen halen ?
EDIT: lijkt erop dat ik gewoon even geduld moest hebben download was nu wel gestart
😲
Bedoel je "pakket"? En bedoel je daarmee 2012 R2? Die is gratis namelijk. Is een evaluation versie van 180 dagen.
Een proefexamen ergens kopen om in de materie van microsoft te komen?DJ-Promo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:43:
30 augustus examen voor de 410. In maart al een keer gedaan en gezakt met 580. Heb nu een lab draaien op mijn laptop en ben goed het boek weer aan het leren. Mensen nog tips?
Ik wil wat examen vouchers bestellen. nu heb ik een offerte binnen voor 195 euro per examen voor Microsoft..
Is dat niet wat duur? kan het ergens goedkoper?
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Tis dan ook een MCSA upgrade, dus het behandelt alle punten die in de "losse" 2016 examens komen te zitten. En inderdaad het gaat goed in op de verschillende punten (veel Hyper-V en ook lekker AD puzzelen).shadowman12 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:12:
Van de week het eerste beta examen gedaan voor Windows Server 2016, damm wat was dat een enorm pittig examen (70-743).
Nu weer lang wachten op de uitslag...
Ben er nu voor aan het leren. Maar shoot, misschien kan ik helpen. Wanneer heb je het examen?racoon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:17:
iemand al MCSA Office 365 gedaan en die ik er wat over mag vragen?
[ Voor 5% gewijzigd door YaYo86 op 29-08-2016 10:01 ]
Nu verder naar de 70-411.
70-346 en 70-347 behaald hier.racoon schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:17:
iemand al MCSA Office 365 gedaan en die ik er wat over mag vragen?
DJ-Promo: Gefeliciteerd
[ Voor 6% gewijzigd door Squ1zZy op 30-08-2016 19:50 ]
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.