[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
manii schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:43:
[...]

Met Scenario bedoel je een "bedrijf" wat jij moet ondersteunen/beheren?

Ben net met server 2012 begonnen en heb een video van nugget gezien, veel info maar best droog inderdaad. Wil misschien wel een abonnement op nugget of plural nemen. Vind het alleen nog best prijzig.

[...]

Succes!
Ja een soort fictief scenario van een fictief bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
shadowman12 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:56:
[...]

Ja een soort fictief scenario van een fictief bedrijf
Heb jij toevallig een abbo bij hun ? En is het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
manii schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:00:
[...]

Heb jij toevallig een abbo bij hun ? En is het waard?
Nee geen abbo. Ja super goed, het is het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Thanks, ondertussen (net) geslaagd! :)

Verwijderd

Climbon schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:38:
[...]

Dat klinkt bemoedigend ;) Succes vrijdag.
Late reply :P 412 is 4 december behaald! nu op naar MCSE 70-413/70-414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
Na 3x eindelijk geslaagd voor 70-980.....deze zou retired raken op 18 januari, en dan was ik niet blij geweest. Nu gelukkig verlengd voor drie jaar.

Next is MCSA: Windows 10 en VCP-6

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Pedr0 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:58:
Na 3x eindelijk geslaagd voor 70-980.....deze zou retired raken op 18 januari, en dan was ik niet blij geweest. Nu gelukkig verlengd voor drie jaar.

Next is MCSA: Windows 10 en VCP-6
Hoe was ie te doen? Wil hem volgend jaar ook gaan doen. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
shadowman12 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:45:
[...]

Hoe was ie te doen? Wil hem volgend jaar ook gaan doen. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen :).
Ik vond hem erg pittig, niet voor niets 3x over gedaan. Maar het is zoals ook staat beschreven gewoon 413 en 414. https://www.microsoft.com/nl-nl/learning/exam-70-980.aspx

Ik heb zelfs getwijfeld om 413 en 414 los te gaan doen!!

Ik kreeg 49 vragen waarvan 37 "normale" vragen en de rest in case vorm. In totaal drie cases!
Het examen van vandaag (lees: de 3de keer dus) was exact hetzelfde als de eerste. Dus precies dezelfde vragen, altijd handig want ik had veel opgeschreven en wist van een aantal vragen nu het juiste antwoord. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Pedr0 op 29-12-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:02:
[...]

Nee geen abbo. Ja super goed, het is het zeker waard.
Geen abo....maar je weet wel dat het super goed is? :?
Pedr0 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:00:
[...]

Ik vond hem erg pittig, niet voor niets 3x over gedaan. Maar het is zoals ook staat beschreven gewoon 413 en 414. https://www.microsoft.com/nl-nl/learning/exam-70-980.aspx

Ik heb zelfs getwijfeld om 413 en 414 los te gaan doen!!

Ik kreeg 49 vragen waarvan 37 "normale" vragen en de rest in case vorm. In totaal drie cases!
Het examen van vandaag (lees: de 3de keer dus) was exact hetzelfde als de eerste. Dus precies dezelfde vragen, altijd handig want ik had veel opgeschreven en wist van een aantal vragen nu het juiste antwoord. :+
Hoe kun je nu veel hebben opgeschreven...? Je mag toch geen schrijfmateriaal mee naar binnen nemen? O-)

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 29-12-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Iemand hier al ervaring met de nieuwe MCSD: Universal Windows Platform?
De laatste twee examens zijn nog in beta:
  1. 70-483 Programming in C#
  2. 70-354 Universal Windows Platform – App Architecture and UX/UI
  3. 70-355 Universal Windows Platform – App Data, Services, and Coding Patterns
Deze nieuwe MCSD-track is nog niet te vinden op de Belgische/Nederlandse certificatiepagina's (link bovenaan is naar Amerikaanse site), maar je weet nooit, dus: iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

TheVMaster schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:23:
[...]Hoe kun je nu veel hebben opgeschreven...? Je mag toch geen schrijfmateriaal mee naar binnen nemen? O-)
Binnen lag er bij mijn examens wel een schrijfplankje met stift... die je dan wel niet mee naar buiten mocht nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
TheVMaster schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:23:
[...]

Geen abo....maar je weet wel dat het super goed is? :?

[...]

Hoe kun je nu veel hebben opgeschreven...? Je mag toch geen schrijfmateriaal mee naar binnen nemen? O-)
Als je snel thuis bent kan je veel opschrijven he....iets met geheugen? 8)

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Pedr0 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:40:
[...]

Als je snel thuis bent kan je veel opschrijven he....iets met geheugen? 8)
Vanmorgen 414 in de herkansing gedaan en t scheelt toch als je de cases al eerder hebt gelezen :)
Gehaald dus m'n MCSE in de pocket. Nu op naar VCP.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 09:42
Wellicht een domme vraag, maar ik krijg hier zelf niet echt duidelijkheid over.

Ik heb op dit moment geen Microsoft Certificering(en). Kan ik nu gewoon met 70-697 Configuring Windows Devices beginnen?

https://www.microsoft.com...ws-10-certifications.aspx

Of begrijp ik het verkeerd? Of is een andere om mee te beginnen beter? Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer.

Alvast hartelijk dank voor de opheldering!

[ Voor 15% gewijzigd door Henkiscool op 05-01-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Henkiscool schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:40:
Wellicht een domme vraag, maar ik krijg hier zelf niet echt duidelijkheid over.

Ik heb op dit moment geen Microsoft Certificering(en). Kan ik nu gewoon met 70-697 Configuring Windows Devices beginnen?

Of begrijp ik het verkeerd? Of is een andere om mee te beginnen beter? Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer.

Alvast hartelijk dank voor de opheldering!
Ja je kan voor dit examen inschrijven via Pearson VUE, als je denk de stof te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Henkiscool schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:40:
Dat kan, maar de MCSA voor Windows 10 vereist MCSA van Win 8(.1) en die Configuring Windows Devices die je zelf linkte. Het lijkt me logischer om met de examens voor MCSA van Win 8(.1) te starten: 70-687 en 70-688.

Ik heb dezelfde fout gemaakt en (nogal onvoorbereid) dat examen (70-697) gaan doen. Ik zou zeggen: onderschat het niet. Komen nogal wat vragen in van MS InTune en Azure enzo.
Dat examen heb ik last-minute ingepland aangezien mijn werkgever nog vouchers over had om 't examen te gaan doen (de vouchers vervielen 31 dec, tevens mijn laatste werkdag).

Nu wil ik zelf de 70-687 en 70-688 gaan halen, maar vind het moeilijk om hier €300 voor uit te trekken. Is er een manier om deze examens goedkoper af te leggen? Groepsinkoop ergens? Mijn werkgever had toen "buy 10 get 20" vouchers. Dat maakt het al goedkoper, als we deze kunnen delen?
Is er verschil tussen NL en BE (ik zit in BE -> examens bij Pearson Vue / Global Knowledge examencentrum)

Edit:
Dit vond ik zelf al:
http://www.vouchers4exam....cation-test-voucher-.html (tot 15/01)
http://www.vouchers4exam....cation-test-voucher-.html (tot 10/02)
http://www.getcertified4l...ational-Early-Expiry.html

[ Voor 11% gewijzigd door Tweaker36 op 05-01-2016 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15

Qwerty-273

Meukposter

Tweaker36 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:43:
Is er een manier om deze examens goedkoper af te leggen?
Van MS (op elke pagina van examens):
* Secondary and higher education students are eligible for special academic pricing. Pricing does not reflect any promotional offers or reduced pricing for Microsoft IT Academy program members, Microsoft Certified Trainers, and Microsoft Partner Network program members.

Daarnaast kan een organisatie via haar Volume Licensing agreement ook kortingen / vouchers kopen.
A. Microsoft training and certification solutions are available within Volume Licensing in all regions. Contact your Volume Licensing account manager with any questions about pricing, licensing, and accelerated discounting.

Dus als je geen student bent, en niet werkzaam bent bij een werkgever die hier aan meedoet, zal je of 150 euro moeten betalen (prijzen in NL, BE, DE, FR - maar bijvoorbeeld "slechts" 75 euro in PL) of kijken naar deze voucher aanbieders, waarbij je wel moet bedenken hoe betrouwbaar de aanbieder is. Dat is namelijk een grijze markt met handel in vouchers die via andere wegen zijn aangekocht.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyr91
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-08 12:05
iemand al het examen 70-697 gedaan zo ja wat kan je verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiscool
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 09:42
Hartelijk dank voor de info.

Ik ga beginnen met Windows 8.1 Configuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21
Ikheb 697 gedaan (in beta) en natuurlijk mag je daar van MS niet veel over zeggen dan. Maar als je W7 of W8(.1) examens hebt gedaan dan is het niet heel veel anders.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik wil niemand beledigen of een discussie starten, maar ben benieuwd naar het volgende:

Ik heb inmiddels 38 Microsoft examens behaald in ruim 10 jaar tijd, maar ik twijfel vaak over de qualiteit van de papiertjes. Met name dat het papiertje weinig betekent. Iedereen kan het examen halen en veel mensen om me heen doen het met oefenexamens binnen 2 dagen. Ik ben er ruim 2 maanden mee bezig en dan baal ik als iemand naast me het examen in 2 dagen heeft behaald. Tuurlijk val je een keer door de mand, maar als ik een Exchange 2003 machine moet beheren moet ik ook weer even nadenken gezien het alweer even geleden is.

Of je behaald het examen en krijg je de juiste opdracht niet van de werkgever (gedetacheerd) en heel trost ben ik niet op gezien zelfs 5 jarige MCP zijn:

http://www.bbc.com/news/technology-30054140

Hoe kijken jullie tegen de Microsoft papieren aan? Ik doe het meer voor de werkgever en voor een leuk CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Squ1zZy schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:04:
Ik wil niemand beledigen of een discussie starten, maar ben benieuwd naar het volgende:

Ik heb inmiddels 38 Microsoft examens behaald in ruim 10 jaar tijd, maar ik twijfel vaak over de qualiteit van de papiertjes. Met name dat het papiertje weinig betekent. Iedereen kan het examen halen en veel mensen om me heen doen het met oefenexamens binnen 2 dagen. Ik ben er ruim 2 maanden mee bezig en dan baal ik als iemand naast me het examen in 2 dagen heeft behaald. Tuurlijk val je een keer door de mand, maar als ik een Exchange 2003 machine moet beheren moet ik ook weer even nadenken gezien het alweer even geleden is.

Of je behaald het examen en krijg je de juiste opdracht niet van de werkgever (gedetacheerd) en heel trost ben ik niet op gezien zelfs 5 jarige MCP zijn:

http://www.bbc.com/news/technology-30054140

Hoe kijken jullie tegen de Microsoft papieren aan? Ik doe het meer voor de werkgever en voor een leuk CV.
Ik ben nu 18 jaar (professioneel) bezig heb in al die jaren 43 Microsoft examens gehaald. In het begin was het inderdaad vaak omdat het moest om een leuke detacheerklus te krijgen, maar eigenljk is die omslag in 2006 gekomen. Toen kreeg ik de gelegenheid om voor het eerst een Beta examen te doen (Windows Vista). Sinds die tijd heb ik denk ik 75-80% van m'n examens in beta gehaald. Het grote voordeel van het halen van examens tijdens de beta periode is wel dat er geen Testkings, etc voor zijn. Daarnaast krijg je op je examen de tekst Charter bij je certificering staan (die krijg je als je het examen binnen 6 mnd haalt nadat het examen beschikbaar is gekomen).

Natuurlijk vinden veel mensen dat de 'waarde' van de Microsoft certificaten de laatste jaren enorm gedaald is, maar ik ben het daar niet mee eens. Klanten (zowel bij detachering als tijdens projecten, want ook dan wil de klant vaak 'bewijs' zien van de specifieke technische kennis) vinden de certificaten toch nog wel heel belangrijk. Vaak is dat een eerste filter tijdens het uitzoeken van de CV's die een klant ontvangt.

Mensen zonder de gevraagde kennis (en het eerste filter is toch vaak het certificaat) vallen vaak direct af.

Tja...ik vind het behalen van certificaten zeker belangrijk, voor zowel mezelf als voor de werkgever (en m'n CV). Wel wil ik opmerken dat ik er meer plezier aan beleef als ik het certificaat haal als er nog een Charter stempeltje op gezet kan worden (dus of in beta of in ieder geval in de eerste 6 mnd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:43:
[...]

Ik ben nu 18 jaar (professioneel) bezig heb in al die jaren 43 Microsoft examens gehaald. In het begin was het inderdaad vaak omdat het moest om een leuke detacheerklus te krijgen, maar eigenljk is die omslag in 2006 gekomen. Toen kreeg ik de gelegenheid om voor het eerst een Beta examen te doen (Windows Vista). Sinds die tijd heb ik denk ik 75-80% van m'n examens in beta gehaald. Het grote voordeel van het halen van examens tijdens de beta periode is wel dat er geen Testkings, etc voor zijn. Daarnaast krijg je op je examen de tekst Charter bij je certificering staan (die krijg je als je het examen binnen 6 mnd haalt nadat het examen beschikbaar is gekomen).

Natuurlijk vinden veel mensen dat de 'waarde' van de Microsoft certificaten de laatste jaren enorm gedaald is, maar ik ben het daar niet mee eens. Klanten (zowel bij detachering als tijdens projecten, want ook dan wil de klant vaak 'bewijs' zien van de specifieke technische kennis) vinden de certificaten toch nog wel heel belangrijk. Vaak is dat een eerste filter tijdens het uitzoeken van de CV's die een klant ontvangt.

Mensen zonder de gevraagde kennis (en het eerste filter is toch vaak het certificaat) vallen vaak direct af.

Tja...ik vind het behalen van certificaten zeker belangrijk, voor zowel mezelf als voor de werkgever (en m'n CV). Wel wil ik opmerken dat ik er meer plezier aan beleef als ik het certificaat haal als er nog een Charter stempeltje op gezet kan worden (dus of in beta of in ieder geval in de eerste 6 mnd).
Benoem jij al je behaalde examens op je CV? Of alleen de certificaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Squ1zZy schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:04:
Ik zie het hele certificeren (cisco, ms, vmware etc) meer als een noodzakelijk kwaad. Ergens moet ik op papier bewijzen dat ik de kennis heb die ik zeg te hebben.
Ik ben meestal ook laat met certificeren, laat mij er maar lekker eerst mee werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Squ1zZy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:20:
[...]

Benoem jij al je behaalde examens op je CV? Of alleen de certificaten?
Op mijn CV benoem ik alleen de behaalde certificaten (dus MCSE, MCTS, MCSA, MCITP, MCT, etc). anders heb ik meer dan één pagina nodig en dat is wat overdreven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38
ik heb op mijn CV gewoon een linkje naar mijn MCP-site op staan. Anders is het idd teveel

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:37:
[...]

Op mijn CV benoem ik alleen de behaalde certificaten (dus MCSE, MCTS, MCSA, MCITP, MCT, etc). anders heb ik meer dan één pagina nodig en dat is wat overdreven :+
En als je nou 2 examens hebt behaald voor b.v. SQL, maar geen cert? Dan heb je eventueel wel basiskennis, maar wordt niet getoond op je CV.

Een link naar je de MCP site wordt over het algemeen niet gelezen heb ik begrepen van recruiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Squ1zZy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:56:
[...]

En als je nou 2 examens hebt behaald voor b.v. SQL, maar geen cert? Dan heb je eventueel wel basiskennis, maar wordt niet getoond op je CV.

Een link naar je de MCP site wordt over het algemeen niet gelezen heb ik begrepen van recruiters.
Dan heb je toch een MCTS "titel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Oogje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:06:
[...]

Is dat zo? MTA bedoel je? MCTS is er niet meer volgens mij.

https://www.microsoft.com...ng/sql-certification.aspx

Als je 70-462 en 70-463 doet heb je na mijn idee geen cert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Squ1zZy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Is dat zo? MTA bedoel je? MCTS is er niet meer volgens mij.

https://www.microsoft.com...ng/sql-certification.aspx

Als je 70-462 en 70-463 doet heb je na mijn idee geen cert?
Ik heb 2 dingen onder MCTS staan, SCCM2012R2 en SQL2005 (ooit 1 examen voor gedaan).
Daar was mn opmerking op gebaseerd eigenlijk, maar goeie vraag dan eigenlijk :P

Als ik een beetje rondkijk dan heb je inderdaad gelijk. Voor je CV, indien relevant, zou ik dan wel losse examens opnemen als je nog niet een MCSA/MCSE of andere titel hebt voor dat onderdeel.

[ Voor 16% gewijzigd door Oogje op 06-01-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Oogje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:06:
[...]

Dat ligt aan het examen, de meest recente examens hebben dit niet meer...

Is het jullie ook opgevallen toevallig dat de MS Learning website het niet doet (als je bent ingelogd in ieder geval :(). Nu wil ik een examen reschedulen en dat moet 24h vantevoren, maar helaas kan dat nu dus niet....misschien moet ik maar even bellen :+

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 06-01-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, wilde vanmiddag een examen boeken maar gaat niet. Zie ook de Twitter van MSLearning:
https://twitter.com/MSLearning

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
ZeRoC00L schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:21:
Ja, wilde vanmiddag een examen boeken maar gaat niet. Zie ook de Twitter van MSLearning:
https://twitter.com/MSLearning
Het kan wel, via de chat op de Pearson website zag ik op Twitter (van @MSLearning) voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:52:
[...]

Het kan wel, via de chat op de Pearson website zag ik op Twitter (van @MSLearning) voorbij komen.
Heeft geen haast, kijk morgen wel, als het dan nog niet werkt probeer ik het via de chat.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Morgen de herkansing van m'n 70-412 ....... wish me luck

EDIT: Zojuist MCSA 2012 behaald !! Woohoo!! _/-\o_ _/-\o_

Maar het examen viel me zwaar tegen, dat wel.

[ Voor 50% gewijzigd door DigitalExorcist op 08-01-2016 15:29 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
crazyr91 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:45:
iemand al het examen 70-697 gedaan zo ja wat kan je verwachten?
Er is een CBT nugget video inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyr91
paella schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:15:
[...]

Er is een CBT nugget video inmiddels.
Alleen bij cbt nuggets zelf te vinden of ook al ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

crazyr91 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:51:
[...]

Alleen bij cbt nuggets zelf te vinden of ook al ergens anders?
Ook bij Pluralsight. Googlen is toch niet zo moeilijk? :9

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik zag vandaag dat er een beta examen is voor 70-345. Is er een manier om te zien hoe lang dit beschikbaar blijf? Wanneer loopt de beta af?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Mentox schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:10:
Ik zag vandaag dat er een beta examen is voor 70-345. Is er een manier om te zien hoe lang dit beschikbaar blijf? Wanneer loopt de beta af?
Waar zag je dat er een beta is? Voor zover ik het kan zien is die beta niet publiek, althans op Born to Learn vindt ik er niets over....de beta loopt vaak maar voor een week of 2 a 3....dus snel registreren, als je beschikt over een code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-345.aspx

Ik heb een code gekregen maar wanneer ik probeer te registreren krijg ik geen optie om een datum the selecteren.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Mentox schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:30:
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-345.aspx

Ik heb een code gekregen maar wanneer ik probeer te registreren krijg ik geen optie om een datum the selecteren.
Eh....hoe bedoel je? Ik zal het ook eens proberen....

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fJdC4HFt1sNUk0Bj09o0BpM8/full.jpg

Eh...welke keuze maak je hier? Ik zie trouwens dat het examen waarschijnlijk gewoon vol is, het is bij de beta's wel zo dat het gaat op first come, first serve. Aangezien ik alleen 12 januari als datum krijg en die dus (blijkbaar) niet meer beschikbaar is zou kunnen wijzen op het feit dat het examen en vol is en de beta afloopt na 12 januari.

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 11-01-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyr91
FREAKJAM schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:07:
[...]

Ook bij Pluralsight. Googlen is toch niet zo moeilijk? :9
Plurasight heeft andere video's dan CBT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

crazyr91 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:43:
[...]

Plurasight heeft andere video's dan CBT.
Je vroeg toch of er ergens anders videos te vinden waren. Of was dat cryptisch?

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 11-01-2016 13:46 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
FREAKJAM schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:45:
[...]

Je vroeg toch of er ergens anders videos te vinden waren. Of was dat cryptisch?
*kuch* :9 Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf even zoeken... 8)

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 11-01-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

TheVMaster schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:56:
[...]

*kuch* :9 Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf even zoeken... 8)
Ja, dat probeer ik meneer dus duidelijk te maken 8)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyr91
ik heb gezocht naar gratis CBT nugget filmpjes voor 70-697 alleen die kon ik niet vinden. vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

crazyr91 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:02:
ik heb gezocht naar gratis CBT nugget filmpjes voor 70-697 alleen die kon ik niet vinden. vandaar dat ik het vroeg.
CBT Nuggets is niet gratis. Je kunt een trial van 7 dagen afnemen (en dan moet je vervolgens betalen). Maar dat had je gewoon kunnen lezen op de website.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 11-01-2016 14:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyr91
dat had ik inderdaad gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Wat is handig trouwens. Ik heb net (afgelopen vrijdag) m'n MCSA 2012 gehaald, is het beter om door te gaan voor MCSE (en dan Private Cloud, daar zie ik wel heil in) of kan ik beter nog even wachten en dan gelijk maar voor Windows 2016 gaan?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Zakelijk gezien zal 2012R2 nog wel een poosje de markt domineren dus de bijbehorende certificering lijkt me nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Heeft iemand ervaring met 331 Core Solutions of Microsoft SharePoint Server 2013?

Ik heb al aardig wat ervaring op het Sharepoint platform en ben benieuwd of dit examen zonder aanvullende training te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Welke course is aan te raden als je met HYPER-V gaat werken in de toekomst.

Kwam zelf volgende tegen

-Configuring and Administering Hyper-V in Windows Server 2012 (MOC55021)

http://www.isescomputrain...Server-2012-MOC55021.html

- 70-414
Windows Server 2012 R2 (70-414) Virtualization Infrastructure

Alvast bedankt voor het advies :)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
jin schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:41:

Kwam zelf volgende tegen

- 70-414

Ligt eraan in hoeverre je ermee gaat werken :-) ga je datacenter-clusters bouwen of ga je gevirtualiseerde werkplekken aanbieden? Misschien is System Center dan (zeker in het laatste geval) ook een goeie om mee te nemen? Hyper-V is een nogal breed begrip waar je alle kanten mee op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Oogje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:52:
Zakelijk gezien zal 2012R2 nog wel een poosje de markt domineren dus de bijbehorende certificering lijkt me nooit weg.
Dat denk ik ook, die certificering heb ik nu dus (MCSA) maar ik denk dat MCSE:Private Cloud dan wel een mooie vervolgstap zou zijn. Ben niet van plan gelijk weer in de boeken te storten..

2016 kan ik altijd nog als 'upgrade' doen tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

hmzzz. 70-473 Design and Implement Cloud Data Platform Solutions (beta) is toch een stuk minder SQL en toch een stuk meer Azure dan verwacht.......

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

DigitalExcorcist schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:44:
[...]

Ligt eraan in hoeverre je ermee gaat werken :-) ga je datacenter-clusters bouwen of ga je gevirtualiseerde werkplekken aanbieden? Misschien is System Center dan (zeker in het laatste geval) ook een goeie om mee te nemen? Hyper-V is een nogal breed begrip waar je alle kanten mee op kan.
Zal voornamelijk server en netwerk virtualisatie zijn. Wellicht een mirror configuratie als uitval/backup..

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Net voor de tweede keer gezakt voor 70-413. De eerste keer met 500 punten, nu 3 maanden later met 675 punten. Behoorlijk zuur.

Maar mag ik zeggen dat sommige vragen echt belachelijk zijn... Een Direct Access high avaibilty bouwen doormiddel van Powershell... Serieus...

En nog een maffe vraag, Windows 2012 R2 zonder local disk implementeren. Had de keuze tussen: DVD, Cloud Storage, iSCSISAN en een Scale out file server.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
TheVMaster schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:35:
[...]

Eh....hoe bedoel je? Ik zal het ook eens proberen....

[afbeelding]

Eh...welke keuze maak je hier? Ik zie trouwens dat het examen waarschijnlijk gewoon vol is, het is bij de beta's wel zo dat het gaat op first come, first serve. Aangezien ik alleen 12 januari als datum krijg en die dus (blijkbaar) niet meer beschikbaar is zou kunnen wijzen op het feit dat het examen en vol is en de beta afloopt na 12 januari.
Ik heb gisteravond een SME mail gekregen met een code. Helaas was gisteren de registratie-engine in maintenance dus kon ik nog niet registeren. Vanochtend vroeg lukt het me te registreren. En de code kon ik tot uiterlijk 12 feb gebruiken. Dus de 12e heb ik het examen gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
- 70-414
70-414 is het Implementing an Advanced Server Infrastructure examen:

https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-414.aspx

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kwam zelf volgende tegen

- 70-414

74-409 is ook aan te raden. Al helemaal als je MSCE 2012 server volgt. 410 + 411 + 74-409 geldt ook als een volwaardig MSCE MCSA pad.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:34:
[...]

Ik heb gisteravond een SME mail gekregen met een code. Helaas was gisteren de registratie-engine in maintenance dus kon ik nog niet registeren. Vanochtend vroeg lukt het me te registreren. En de code kon ik tot uiterlijk 12 feb gebruiken. Dus de 12e heb ik het examen gepland.
Ik kreeg hem gisteravond ook, maar ik sla deze over...ik zie al helemaal in de cloud met email....dus on-premises examens voor mail doe ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Watje. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Jazzy op 13-01-2016 17:46 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
extra cert is toch fijn? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ik heb tóch het idee dat het hele cloud-gebeuren leuk is, maar erg tijdelijk zal blijken. Vooral alle discussie rond privacy van data, grote bedrijven mijden 'de' cloud toch al als de pest - ik zie meer heil in private cloud-omgevingen. Zo veel mogelijk on premises, maar wel overal ter wereld toegankelijk voor eigen medewerkers. "Men" wil toch graag zaken zelf in beheer houden, of 'onder controle' krijgen, of als je toch als MKB naar 'de cloud' wil ga je in zee met een kleinere partij itt tot Amazon en Azure. Dan zijn er wel andere bedrijven die zelf cloudoplossingen bieden binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik denk dat er wel degelijk een markt is voor cloud. Sterker nog, dat blijkt nu al :). En daarom wil ik me op beide terreinen blijven ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeros82
  • Laatst online: 20-05-2024
FREAKJAM schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:09:
[...]

74-409 is ook aan te raden. Al helemaal als je MSCE 2012 server volgt. 410 + 411 + 74-409 geldt ook als een volwaardig MSCE pad.
70-410 + 70-411 + 74-409 is MSCA. Voor MSCE heb je ook nog 70-413 en 70-414 nodig (althans voor Server Infrastructure). Er zijn tegenwoordig 7 verschillende MSCE titels te behalen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Jeros82 op 14-01-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Jeros82 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:14:
[...]

70-410 + 70-411 + 74-409 is MSCA. Voor MSCE heb je ook nog 70-413 en 70-414 nodig (althans voor Server Infrastructure). Er zijn tegenwoordig 7 verschillende MSCE titels te behalen ;)
My bad. Ik bedoelde MSCA uiteraard.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Cloud is here to stay maar datzelfde geldt voor on-premises. We hebben in het verleden allerlei ontwikkelingen gezien (mainframe, client-server, server-based, hosted, etc.) maar het is nooit 100% van het één of het ander geworden en dat zal nu niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Moet jij zeggen... :+

En inderdaad...Cloud is here to stay.....zal geen 100% worden, maar verwacht wel dat een groot aantal on-premises zaken richting de cloud zal verdwijnen.....vooral Exchange.... :9

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Grr. :( :)

Maar ik heb 70-345 voor morgen ingepland, wordt voor mij ook de eerste keer dat ik een online proctored examen ga doen. Heb de technische test al gedaan maar het lukte me niet zo goed om een scherpe foto te maken van mijn rijbewijspasje met de cams van mijn Surface 3 Pro, zal het ook nog eens met een paspoort proberen. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:08:
[...]

Moet jij zeggen... :+

En inderdaad...Cloud is here to stay.....zal geen 100% worden, maar verwacht wel dat een groot aantal on-premises zaken richting de cloud zal verdwijnen.....vooral Exchange.... :9
De plannen van Microsoft zijn om over 10 jaar geen on-premise versie meer van Exchange uit te brengen, en zo iedereen naar de cloud te krijgen, zelfde geldt voor Windows Server trouwens, alleen nog maar Azure VM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Je moet hierbij heel goed opletten naar wie je luistert en vooral niet vergeten dat cloud een vendorgedreven ontwikkeling is. Cloud wordt niet ontwikkeld op basis van vraag uit de markt maar aangeboden en gepushed door leveranciers. Eerste was Amazon en toen volgend Microsoft en Google uit angst dat ze de boot zouden missen. Miljarden zijn geïnvesteerd in datacenters en die moeten nu terugverdiend worden. Heb je je wel eens afgevraagd waarom je radiospotjes voor Office 365 hoort? Heb je ooit reclame voor Exchange, SQL of Small Business Server op de radio gehoord? En kijk ook maar naar de hele Microsoft organisatie die nu in eerste plaats afgerekend wordt op verkochte Azure en Office 365 licenties.

In die context is het totaal niet relevant wat Microsoft zegt wat er over 10 jaar gaat gebeuren. Het is relevant hoe de markt zich ontwikkelt en vroeg of laat zal Microsoft haar koers weer moeten aanpassen of de boot missen. En ik zeg je, het zal zo'n vaart niet lopen. Overigens is 10 jaar een belachelijk lange horizon in ons vak, het is al moeilijk genoeg om te voorspellen hoe de markt er over drie jaar uit ziet. Weet nog dat Gartner voorspelde hoe snel het aandeel VDI desktops naar 30% zou stijgen, het is uiteindelijk bij 8-10% gebleven.

Anyway, wat voor Microsoft geldt gaat voor ons ook op natuurlijk. Gewoon kijken waar het geld (lees: werk) zit en zorgen dat jij daar ook bent. Voor mij als Exchange en Office 365 man betekent dat gewoon blijven ontwikkelen op beide oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:59:
[...]

De plannen van Microsoft zijn om over 10 jaar geen on-premise versie meer van Exchange uit te brengen, en zo iedereen naar de cloud te krijgen, zelfde geldt voor Windows Server trouwens, alleen nog maar Azure VM's
Yeah...right! Als dat al zo zou zijn, dan zou het niet publiekelijk bekend zijn...ohw kan het zo wel even vragen overigens (zitten hier wat MS Corp Azure mensen om me heen), maar ik verwacht dat ik het dan niet mag melden i.v.m. NDA enzo : :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

shadowman12 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:59:
De plannen van Microsoft zijn om over 10 jaar geen on-premise versie meer van Exchange uit te brengen, en zo iedereen naar de cloud te krijgen,
Mwa dat was al de vraag bij 2013, of er nog wel een volgende versie zou komen, of dat office 365 de enige "opvolger" zou blijven. Nu zien we 2016, en daar komen vast nog meerder van. On-premise is niet iets wat ja kan schrappen, of je wilt als bedrijf een complete markt aan je voorbij laten lopen. Er zijn genoeg bedrijven die hun data niet in de cloud willen hebben. (er zijn er ook genoeg die dat wel willen :P ).
Maar dat is redelijk off-topic. Btw voor de exchange 2016 beta, de code op born to learn is anders dan in de sme mail zag ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Overigens is het on-premises.

Een "premise" is "a proposition supporting or helping to support a conclusion.".

En "premises":
- a tract of land including its buildings.
- a building together with its grounds or other appurtenances.
- the property forming the subject of a conveyance or bequest.

Maar dat terzijde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:46:
[...]

Yeah...right! Als dat al zo zou zijn, dan zou het niet publiekelijk bekend zijn...ohw kan het zo wel even vragen overigens (zitten hier wat MS Corp Azure mensen om me heen), maar ik verwacht dat ik het dan niet mag melden i.v.m. NDA enzo : :9
Ik heb het gehoord van een collega die MVP is, en met mensen van corp hierover heeft gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:20:
[...]

Ik heb het gehoord van een collega die MVP is, en met mensen van corp hierover heeft gesproken.
Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, aangezien (als het al klopt) die MVP dan een NDA verbroken heeft en het volgens mij dus nooit zomaar zou vertellen, mits het een grapje is natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Even een tip voor iedereen die een Online Proctored examen wil inplannen: let goed op van 12AM is dus niet lunchpauze maar midden in de nacht. :( Zat ik dan vannacht met kleine oogjes achter mijn laptop een examen te doen, kwam er om vijf voor twaalf achter terwijl ik een paar wijntjes op had en naar bed wilde gaan. Ging voor mijn gevoel nog best goed eigenlijk. :)

Was trouwens 70-345 in beta. Kwalitatief vond ik het een erg goed examen, heb maar bij een stuk of vijf vragen feedback gegeven omdat er wat onduidelijkheden in zaten. Verder heel duidelijk en erg uitdagend.

[ Voor 28% gewijzigd door Jazzy op 15-01-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jazzy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:57:
Even een tip voor iedereen die een Online Proctored examen wil inplannen: let goed op van 12AM is dus niet lunchpauze maar midden in de nacht. :( Zat ik dan vannacht met kleine oogjes achter mijn laptop een examen te doen, kwam er om vijf voor twaalf achter terwijl ik een paar wijntjes op had en naar bed wilde gaan. Ging voor mijn gevoel nog best goed eigenlijk. :)

Was trouwens 70-345 in beta. Kwalitatief vond ik het een erg goed examen, heb maar bij een stuk of vijf vragen feedback gegeven omdat er wat onduidelijkheden in zaten. Verder heel duidelijk en erg uitdagend.
:+ wist je dat niet....12pm = 's middags...maar eh....dat lijkt me inderdaad wel waardeloos....dat je er dus een paar minuten vantevoren achter komt dat je een examen moet doen.....nu maar hopen dat je hem gehaald hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ja hoor, lach maar. :D Maar het ging best goed, volgens mij heb ik hem wel gehaald. Werd alleen bij de laatste twee vragen wat lastiger om geconcentreerd te blijven, ik kreeg na de gewone vragen opeens nog een extra case. En nu het wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jazzy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:40:
Ja hoor, lach maar. :D Maar het ging best goed, volgens mij heb ik hem wel gehaald. Werd alleen bij de laatste twee vragen wat lastiger om geconcentreerd te blijven, ik kreeg na de gewone vragen opeens nog een extra case. En nu het wachten...
;) ik heb me daar ook wel eens in vergist, maar eh...ik vind de wachttijd (8-12 wkn) best lang eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
De 345 beta loopt nog tot 12 februari (dan doe ik m dus). Gisteren de 398 beta gedaan. Lastig, gaat dus vooral om Intune, Office 365, EMS, etc, etc. Ik denk niet dat ik m gehaald heb, maar je weet nooit waar een beetje logisch nadenken en educated guessing toe kan leiden... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

paella schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:56:
je weet nooit waar een beetje logisch nadenken en educated guessing toe kan leiden... :-)
690 punten vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik zal mijn score te zijner tijd hier melden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 18:55
398 was inderdaad erg lastig.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik ga donderdag 70-697 doen, ben heel erg benieuwd naar dit examen. Hopelijk kan ik hiermee MCSA:W10 binnen tikken ;)

Iemand nog tips hiervoor? Heb je echt heel veel Intune/Azure kennis nodig hiervoor? Nee toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Pedr0 op 19-01-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Qwerty-273 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:03:
[...]

Mwa dat was al de vraag bij 2013, of er nog wel een volgende versie zou komen, of dat office 365 de enige "opvolger" zou blijven. Nu zien we 2016, en daar komen vast nog meerder van. On-premise is niet iets wat ja kan schrappen, of je wilt als bedrijf een complete markt aan je voorbij laten lopen. Er zijn genoeg bedrijven die hun data niet in de cloud willen hebben. (er zijn er ook genoeg die dat wel willen :P ).
Maar dat is redelijk off-topic. Btw voor de exchange 2016 beta, de code op born to learn is anders dan in de sme mail zag ik. ;)
Correctie: genoeg bedrijven die hun data niet in de cloud MOGEN hebben. Overheden, semi-publieke sector, fabrieken met gevoelige data, noem maar op.

MS zal wel met z'n klanten mee moeten. Ja, als je een winkeltje hebt of een garagebedrijfje met 3 man is de cloud nog leuk. Maar als je 10.000 seats hebt en totáál geen controle meer over je datastromen omdat alles in die zogenaamde 'cloud' hangt, ben je de bok. Al is het maar omdat je geen internetconnectie zult vinden die 100mbit naar 10.000 man kan gaan sturen.

On-premises zal in zekere vorm altijd noodzakelijk blijven. Private clouds, dat zou nog kunnen. Maar je houdt als serieus bedrijf geen stand als je alles uitbesteed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Grappig, ik heb de 398 beta gedaan dus en de uitslag laat nog wel even op zich wachten, maar op de Microsoft Learning website dashboard staat "Try again with Exam 398: Planning for and Managing Devices in the Enterprise"... Beetje voorbarig van MS... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:44:
Grappig, ik heb de 398 beta gedaan dus en de uitslag laat nog wel even op zich wachten, maar op de Microsoft Learning website dashboard staat "Try again with Exam 398: Planning for and Managing Devices in the Enterprise"... Beetje voorbarig van MS... :-)
Dat is altijd zo als je een beta gedaan hebt....'k zie het ook altijd staan. Vaag dat ze dat niet even kunnen aanpassen naar iets zinnigs.
Pedr0 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:02:
Ik ga donderdag 70-697 doen, ben heel erg benieuwd naar dit examen. Hopelijk kan ik hiermee MCSA:W10 binnen tikken ;)

Iemand nog tips hiervoor? Heb je echt heel veel Intune/Azure kennis nodig hiervoor? Nee toch?
Volgens mij valt dat voor de 70-697 wel mee, al is Azure AD Join en MDM natuurlijk wel een essentieel onderdeel van Windows 10 :+
Ik heb hem overigens voor volgende week dinsdag op het programma staan...pfff..heb hem al twee keer moeten verplaatsen.
Hij was wel te doen....maar goed, vind al die nieuwe examens met Intune, AAD, System Center, Client maakt het ook wel lastiger.....veel verschillende stof...

[ Voor 48% gewijzigd door TheVMaster op 20-01-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Op basis van Windows 8(.1) kennis kom je echt een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of je nog op een andere manier dan met een creditcard een Microsoft examen kunt aanvragen? Ik zie geen andere opties en ik heb geen creditcard. Mijn bedrijf wil me er prima bij helpen, maar volgens mij kunnen zij het examen niet namens mij aanvragen. Ik wil namelijk binnenkort 70-486 gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zo MCSA: W10 that is. 70-697 was (redelijk) te doen....net genoeg. ;)

Stiekem toch vragen over zaken die ik niet verwacht in dit soort examen. Heb daar ook commetaar op gegeven. Ik heb het dan over meer Servergerichte vragen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:56:
Iemand enig idee of je nog op een andere manier dan met een creditcard een Microsoft examen kunt aanvragen? Ik zie geen andere opties en ik heb geen creditcard. Mijn bedrijf wil me er prima bij helpen, maar volgens mij kunnen zij het examen niet namens mij aanvragen. Ik wil namelijk binnenkort 70-486 gaan doen.
Ga even samen met iemand die de cc gegevens heeft achter een computer zitten. Registreer je dan voor het examen en laat diegene de cc gegevens invullen. Dat lijkt me het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzy schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:49:
[...]
Ga even samen met iemand die de cc gegevens heeft achter een computer zitten. Registreer je dan voor het examen en laat diegene de cc gegevens invullen. Dat lijkt me het makkelijkst.
Ik was al een beetje tot de conclusie gekomen dat dat de snelste oplossing zou zijn. Bedankt voor de bevestiging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

MCSA: Windows 2012 in de pocket! Zojuist mijn laatste examen (74-409) ook behaald. Blij! :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Zohw....MCSA Windows 10 in de pocket. Vanavond via een online proctored examen de 697 gedaan, wat een drama was dat. Had last van een klapperende (500Mbit) internetverbinding......het leek wel een inbelverbinding bij vlagen......een aantal keren telefonisch contact gehad met de Indier aan de andere kant van de lijn...maar uiteindelijk heb ik hem wel gehaald....op naar de 534 nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Zohw....MCSA Windows 10 in de pocket. Vanavond via een online proctored examen de 697 gedaan, wat een drama was dat. Had last van een klapperende (500Mbit) internetverbinding......het leek wel een inbelverbinding bij vlagen......een aantal keren telefonisch contact gehad met de Indier aan de andere kant van de lijn...maar uiteindelijk heb ik hem wel gehaald....op naar de 534 nu :+

Zie dat je met de 697 ook de Microsoft Specialist Configuring Windows Devices binnen tikt....naast MCSA Windows 10 dus....altijd leuk om met een enkel examen twee certificeringen binnen te halen :+

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 26-01-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

TheVMaster schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:10:

Zie dat je met de 697 ook de Microsoft Specialist Configuring Windows Devices binnen tikt....naast MCSA Windows 10 dus....altijd leuk om met een enkel examen twee certificeringen binnen te halen :+
Ik had toevallig hetzelfde. Toen ik 74-409 had gehaald mocht ik mezelf naast MSCA: Windows 2012 ook Microsoft Specialist: Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center noemen :+

is everything cool?

Pagina: 1 ... 56 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.