PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
MVA is inderdaad zeer goed als voorbereiding op een examen.[b][message=43815874,noline]
Voor wat betreft oefen materiaal trouwens: MVA is ook erg goed! Microsoft Virtual Academy. Voor een aantal examens staan daar erg goede en volledige video's op.Sit back, relax and learn.
Vroeger kreeg je ze nog gratis opgestuurdTanuki schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:55:
Dat is vanuit Microsoft zo, dat het geld kost.Dus er gaat geen enkel test-center zijn dat gratis een certificaat uitgeeft.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Verwijderd
Jaar geleden of zo was het nog 10€ vanuit Amerika (via MCP website) voor 1 certi + voor de rest die je wilt hebben 0,10€?Widow schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:51:
[...]
Vroeger kreeg je ze nog gratis opgestuurdmaar daar zijn ze in 2007 of zo mee gestopt. Ik heb nog wel ergens een MCSE 2003 hardcopy liggen geloof ik. Maar, laten we eerlijk wezen, wie vraagt er nog naar een hardcopy tegenwoordig
alle CV aanvragen zijn digitaal, dus een hardcopy is leuk voor aan de muur, maar daar houd het wel op volgens mij.
Is dat opeens zo veranderd dan?
Special MCSA offer: Step up to Windows 10
Earn an MCSA certification (Microsoft Certified Solutions Associate) in Windows 8 by May 31, 2015 and you’ll be eligible to take a Windows 10 exam (Exam 697) for free. Plus you will get a free Second Shot on an MCP exam if needed. Get the details

Wil vlot daarna 70-688 doen, dan snel door naar win10 wanneer mogelijk.
Maar ik kan je wel vertellen dat tijdens een toets het kan gebeuren dat je iets tegen komt wat je nog niet kent. Dat moet je niet erg vinden. Je kent de rest wel. Je moet je pas zorgen maken als je NIKS kent. Als je iets niet weet kun je die vraag markeren en door naar de volgende. Dan kun je daarna nog tijd spenderen aan vragen die je niet kent :-)
In mijn ogen viel 70-687 heel erg mee. Laat je vooraf niet gek maken door mensen die beweren dat je de toetsen alleen kan halen als je VCE'tjes leert of dat ze express vragen stellen over obscure feitjes/instellingen om maar te zorgen dat je zakt. Het is voor MS ook belangrijk dat men de toetsen haalt. De toets is dus niet gericht op zakken. Maar op werkelijk toetsen van kennis. Helaas bepalen zij wat getoetst moet worden en niet wij ;-)
Dat komt ook wel goed lijkt me. Het wordt voornamelijk foute antwoorden wegstrepen, zoals bijvoorbeeld ook bij Cisco examens.MadDonkey schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:43:
co2301, helaas teken je een NDA voordat je de toets gaat doen dus je mag het niet inhoudelijk over de toets hebben.
Maar ik kan je wel vertellen dat tijdens een toets het kan gebeuren dat je iets tegen komt wat je nog niet kent. Dat moet je niet erg vinden. Je kent de rest wel. Je moet je pas zorgen maken als je NIKS kent. Als je iets niet weet kun je die vraag markeren en door naar de volgende. Dan kun je daarna nog tijd spenderen aan vragen die je niet kent :-)
In mijn ogen viel 70-687 heel erg mee. Laat je vooraf niet gek maken door mensen die beweren dat je de toetsen alleen kan halen als je VCE'tjes leert of dat ze express vragen stellen over obscure feitjes/instellingen om maar te zorgen dat je zakt. Het is voor MS ook belangrijk dat men de toetsen haalt. De toets is dus niet gericht op zakken. Maar op werkelijk toetsen van kennis. Helaas bepalen zij wat getoetst moet worden en niet wij ;-)
Vind het vooral verelend dat er weinig oefenmateriaal van Microsoft's kant wordt uitgebracht..
Ik ben persoonlijk meer te vinden voor Pluralsight. CBT Nuggets draait gewoon veel te veel rond de pot en elk filmpje duurt al rap 1h terwijl dit zeker in 30min kan verteld worden. Pluralsight vind ik meer praktischer en meer to the point. Soms wel wat minder theoretischer, maar kan je achteraf altijd meer over opzoeken.jin schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:19:
Ik wil de MCSA 2012 als zelfstudie gaan doen. Heb eigenlijk keuze uit 2 websites voor zelfstudie materiaal (naast boeken uiteraard)
CBTNuggets
Voordeel
- Geeft ook Test Software (Transcender)
Nadeel
- relatief hoge kosten per jaar ($996 per jaar voor premium)
Pluralsight (voormalig Trainsignal)
Voordeel
-lage kosten ($500 per jaar)
Nadeel
-weinig extra materiaal bij courses
Wat adviseren jullie ?
En wat is realistisch qua planning voor halen van de 3 examens via zelfstudie ? . Zelf denk ik dat het binnen 6 maanden wel moet lukken.
Heb 346 gedaan.. lijkt 347 veel hierop?
Helaas online weinig oefenmateriaal te vinden.
Ik heb beide en ben toch meer voor de CBT. Op Pluralsight is ook niet alles te vinden overigens.dotacom schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:37:
[...]
Ik ben persoonlijk meer te vinden voor Pluralsight. CBT Nuggets draait gewoon veel te veel rond de pot en elk filmpje duurt al rap 1h terwijl dit zeker in 30min kan verteld worden. Pluralsight vind ik meer praktischer en meer to the point. Soms wel wat minder theoretischer, maar kan je achteraf altijd meer over opzoeken.
*knip* Niet doen.....
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 16-03-2015 19:57 ]
De eerste, en misschien wel belangrijkste, noem je zelf al: Goed en rustig lezenco2301 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:10:
Aanstaande dinsdag m'n allereerste examen, bij Pearson Vue, iemand nog laatste tips voor het maken van zo'n examen? Merkte bij het maken van wat test vragen dat ik nogal gehaast ben, en niet altijd goed de vragen lees. Moet ik wel erg goed op gaan letten.
Neem de tijd, ik heb altijd tijd genoeg.
Raak niet in de stress als je een paar vragen niet zo 1 2 3 weet, hou die rust.
Succes met je examen!!!
- Lezen, lezen en nog eens lezen: 2x de vraag lezen kan geen kwaad. Je hebt echt tijd zat en bovendien kan je de tijd in de gaten houden. Als voorbeeld neem ik "machine does run on..." en "machine doesn't not run on...". Dat maakt wel een verschil en je leest er snel overheen.co2301 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:10:
Aanstaande dinsdag m'n allereerste examen, bij Pearson Vue, iemand nog laatste tips voor het maken van zo'n examen? Merkte bij het maken van wat test vragen dat ik nogal gehaast ben, en niet altijd goed de vragen lees. Moet ik wel erg goed op gaan letten.
- Kom op tijd: Neem daar wat te drinken en relax. Als je moet haasten omdat je te laat bent ga je niet goed het examen in. Ook moet je een formulier tekenen. Ik lees het meestal niet meer, maar het kost wel tijd als je het wel wilt lezen.
- Adres gegevens: Zorg dat je het adres weet, maar ook waar je eventueel moet parkeren etc. Dit komt ook weer terug op "kom op tijd". Je kan wel 10 minuten van te voren aankomen, maar als je het niet kan vinden is 10 minuten erg weinig.
- Wees voorbereid: Doe je oefen examens en ga pas op examen als je denkt er klaar voor te zijn. Lukt het niet, verzet dan het examen (24 uur van de voren anders kan herplannen niet meer).
- Identificatie: Neem altijd 2 identificaties mee om je te identificeren.
- Traagheid: Bij de meeste test-centers zijn de machines niet zo snel. Het komt wel eens voor dat het iets trager is en zeker bij de uitslag. Meestal gaat het goed dus wees niet zenuwachtig als de volgende vraag 10 seconde duurt voor het op het scherm staat.
- Kluisje: Misschien een klein dingetje, maar misschien wel goed als heads-up. Je spullen moeten in een kluisje (sleutels, telefoon tas etc) en je broekspijpen moeten even omhoog om te laten zien dat je geen telefoon of camera in je sok hebt zitten.
Welk examen? En uiteraard succes
TheVMaster: Een idee om examen tips mee te nemen in de topic start?
Ik heb ze beide gedaan met onder andere de training op MVA. Die training is voor de 346 en 347 tegelijk. Als je naar de examen requirements kijkt kan je wel achterhalen wat voor de 346 en wat voor de 347 is.C6DL schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:59:
Iemand ervaring met de office365 70-347 examen?
Heb 346 gedaan.. lijkt 347 veel hierop?
Helaas online weinig oefenmateriaal te vinden.
TechNet is bevat ook veel studiemateriaal. Ook hier staan veel verwijzingen: https://anderseideblog.wo...ling-office-365-services/
De 346 is vooral migratie en opzet. De 347 gaat dieper in op het beheer van Exchange en SharePoint. Daar hoort PowerShell bij maar ook de GUI, je hebt dus kennis nodig van beide.
Het leven is te kort om te testen
Ben te snel geneigd om op een antwoord te klikken zodra ik iets herken uit de vraag; hopelijk kan ik dat van me afzetten tijdens het 'echie'.St00mwals schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:31:
[...]
De eerste, en misschien wel belangrijkste, noem je zelf al: Goed en rustig lezen
Neem de tijd, ik heb altijd tijd genoeg.
Raak niet in de stress als je een paar vragen niet zo 1 2 3 weet, hou die rust.
Succes met je examen!!!
-Daar stonden wat dingen tussen die ik nog niet wist, top bedankt!! Ik ga voor 70-687; Dacht laat ik een makkelijk examen kiezen om als eerst te doen, gezien de hoeveelheid stof had ik beter meteen 70-410 kunnen doen hehe.Squ1zZy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:31:
[...]
..
TheVMaster: Een idee om examen tips mee te nemen in de topic start?
Mag je eigenlijk pen en papier gebruiken tijdens het examen? Lijkt me wel zo fijn om wat op te kunnen schrijven.
Je krijgt een gelamineerd A4tje en een stift die je na het examen weer moet inleverenco2301 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:05:
Mag je eigenlijk pen en papier gebruiken tijdens het examen? Lijkt me wel zo fijn om wat op te kunnen schrijven.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
ThanksOogje schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:32:
[...]
Je krijgt een gelamineerd A4tje en een stift die je na het examen weer moet inleveren
edit; wait what, gelamineerd? of gelinieerd?
[ Voor 10% gewijzigd door co2301 op 22-03-2015 20:39 ]
[ Voor 28% gewijzigd door punisher007 op 22-03-2015 20:53 ]
Of is alles gelimiteerd tot bv de eerste minuut of iets dergelijks ?
je kan dan de videos volledig bekijken. geen toegang tot extra files/informatie. enkel video toegang.C6DL schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:52:
Weet iemand of je tijdens de 7 daagse trial bij CBT Nuggets volwaardige toegang heb tot de filmpjes?
Of is alles gelimiteerd tot bv de eerste minuut of iets dergelijks ?
Maar gelukkig wel de 70-687 vanmorgen gehaald
No production networks were harmed during this posting
Nice, heb er toch nog 2 in de planning voor 30 juni.paella schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:32:
https://borntolearn.mslea...fying-mcp-exam-by-june-30
Gratis ebook als je slaagt
Zat gisteren even te kijken naar een test examen van server2012, maar dat lijkt veel minder diepgaand dan win8, kan iemand dat bevestigen?
Oogje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:38:
[...]
Nice, heb er toch nog 2 in de planning voor 30 juni.
2 kansenpaella schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:58:
"The offer is limited to one free eBook code per person."
[...]
Ach.....bij de MCSE Enterprise Devices and Apps kreeg ik heel veel WDS vragen...ik kan geen enkele klant waarbij WDS wordt ingezet zonder MDT (al dan niet gecombineerd met ConfigMgr)...co2301 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:03:
Verbazingwekkend hoe Microsoft wel niet doordramt dat je als kandidaat switches van de CMD commands uit je hoofd moet kennen.. Ik neem aan dat iedere ITer gewoon /? meermaals gebruikt..
Maar gelukkig wel de 70-687 vanmorgen gehaald
Verwijderd
Het maakt mij niet zoveel uit als ik 4 examens moet doen i.p.v. 3. Ik weet ook dat veel grote bedrijven nog gewoon op 2008 draaien en de besluitvorming van die bedrijven kennende zal het nog wel even duren eer dat die overgaan naar wat anders.
Wat raden jullie aan? Ik heb deze draad grotendeels gelezen, maar ik ben er niet uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 11:43 ]
Ik was (en ben dat ook nog wel een beetje) er van overtuigd dat ik nog een examen moet doen om MCSA Windows Server 2012 gecertificeerd te zijn, maar Microsoft denkt daar toch anders over blijkbaar
We've got that ring of confidence
Verwijderd
Op de site van Global Knowledge vind ik dat er alternatieven zijn voor 70-412 die je MCSA compleet maken. Misschien in jouw geval van toepassing?Yukkie schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:35:
Ik was (en ben dat ook nog wel een beetje) er van overtuigd dat ik nog een examen moet doen om MCSA Windows Server 2012 gecertificeerd te zijn, maar Microsoft denkt daar toch anders over blijkbaar
http://www.globalknowledg...ingen/MCSA-certificering/
We've got that ring of confidence
De studie begint echter pas in september en daardoor wil ik de komende 6 maanden certificaten halen door middel van zelfstudie. Ik heb al 70-680, 685 en ITIL Foundations. Kan iemand mij in de goede richting helpen met gewilde certificaten? Beide richtingen (technisch en bedrijfskundig) van IT interesseren me.
Zelf dacht ik sowieso Prince2 te halen.
Maar opvallend: ik wil nu het boek bestellen voor het 70-411 examen.
Maar man, wat een prijzen! De vorige boeken van MS waren een 50-tal euro. Nu kost hij maar liefst 170 euro!
Er is er eentje van 150, maar ik zie niet direct wat het verschil is.
http://www.bol.com/nl/s/b...rchtext/70-411/index.html
Server 2012?FreeShooter schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:20:
Na 2.5 jaar reizen en werken (niets relevant) kom ik binnenkort weer naar Nederland. Het plan is om mijn deeltijd-studie als Business IT & Management af te maken (leerjaar 1 en 2 gedaan) en tegelijkertijd te werken in IT. Ik heb een MBO4 Systeembeheerder 'diploma' en 3 jaar ervaring als junior systeembeheerder.
De studie begint echter pas in september en daardoor wil ik de komende 6 maanden certificaten halen door middel van zelfstudie. Ik heb al 70-680, 685 en ITIL Foundations. Kan iemand mij in de goede richting helpen met gewilde certificaten? Beide richtingen (technisch en bedrijfskundig) van IT interesseren me.
Zelf dacht ik sowieso Prince2 te halen.
70-410
70-411
70-412
Nu ben ik bezig met 70-412. Vorige week heb ik mijn eerste poging gedaan, nu heb ik potjandorie het weer met 682 punten niet gehaald.
Ik heb het volgende aan voorbereiding gedaan:
CBT-nuggets gekeken samen met technet, mijn eigen Hyper-v Lab omgeving en wat proef examens gemaakt.
Ik heb er nu zoveel tijd in zitten en vind het nogal frustrerend dat ik het telkens net niet haal.
Misschien hebben jullie nog wat tips voor me..
Verwijderd
Je hebt geen boek gebruikt zo te lezen? Wellicht is dat een tip. Zelf heb ik altijd boeken gebruikt en meerdere malen hoger dan 800% gescoord.Mr.Jingles schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:29:
Ik heb jullie advies nodig, ik ben sinds november vorig jaar bezig met MCSA. Maar ik heb moet zeggen dat ik behoorlijk wat moeite heb de examens te halen. Ik heb om 70-411 te halen 3 pogingen nodig gehad. Ik scoorde telkens net te weinig. (682, 670) De laatste poging heb ik precies 700 gehaald.
Nu ben ik bezig met 70-412. Vorige week heb ik mijn eerste poging gedaan, nu heb ik potjandorie het weer met 682 punten niet gehaald.
CBT-nuggets gekeken samen met technet, mijn eigen Hyper-v Lab omgeving en wat proef examens gemaakt.
Ik heb er nu zoveel tijd in zitten en vind het nogal frustrerend dat ik het telkens net niet haal.
Succes met het voorbereiden.
Ik heb een Sybex boek, maar nog niet veel gebruik van gemaakt. Welke boek(en) gebruik jij?Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:47:
[...]
Je hebt geen boek gebruikt zo te lezen? Wellicht is dat een tip. Zelf heb ik altijd boeken gebruikt en meerdere malen hoger dan 800% gescoord.
Succes met het voorbereiden.
Ben zelf MCSE Server Infra (Das 410,411,412,413,414co2301 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:41:
Heeft iemand zowel ervaring met server2012 (70-410) als windows8 (70-687)?
Zat gisteren even te kijken naar een test examen van server2012, maar dat lijkt veel minder diepgaand dan win8, kan iemand dat bevestigen?
Over Win 8 kan ik weinig zeggen, maar qua Win 7 was het veelal "WDS" meuk en weinig common configuraties. Af en toe met geluk 1 of 2 vragen die wel makkelijk zijn en vaak voorkomen.
Qua 410: Ik heb inmiddels begrepen dat ik het examen alweer vernieuwd is, maar kijk vooral even op de site van het examen @ MS zelf. Daar staat de hoeveel in % uitgelegd.
Ik zat op veel HyperV meuk en dingen zoals Load balancing (en wat er om heen hangt).
Succes met je MCSA
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik gebruik de officiele Microsoft Press boeken; die kosten bij Bol of in de MS Store ongeveer 35 Euro per stuk. De info is voldoende voor de examens mits je wel de extra moeite doet om even wat extra whitepapers te lezen.Mr.Jingles schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:03:
[...]
Ik heb een Sybex boek, maar nog niet veel gebruik van gemaakt. Welke boek(en) gebruik jij?
Zorg er wel voor dat je de boeken voor het goede examen bestelt! Zoals bekend zijn een aantal examens aangepast naar R2-features en daar wordt, zeker in 413 en 414 hard op ingezet in sommige hele kleine (maar essentiele details).
Verder is mijn tip om niet CBT filmpjes maar om Pluralsight filmpjes te kijken; ik vind CBT teveel van hak op de tak. Maar dat is misschien heel persoonlijk.
Met bovenstaande zaken MCSE:SI en MCSE:DI gehaald en dit jaar verder met 532, 533 en 534 en daarnaast nog 1Y0-351 en 1Y0-351 doen en heeeel misschien ook nog 1Y0-300. Dan vind ik weer ff genoeg
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Heb je dit al gezien:Mr.Jingles schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:29:
Ik heb jullie advies nodig, ik ben sinds november vorig jaar bezig met MCSA. Maar ik heb moet zeggen dat ik behoorlijk wat moeite heb de examens te halen. Ik heb om 70-411 te halen 3 pogingen nodig gehad. Ik scoorde telkens net te weinig. (682, 670) De laatste poging heb ik precies 700 gehaald.
https://borntolearn.mslea...dows-server-2012-services
Is een wiki met link naar whitepapers en andere resources die ik een tijdje geleden heb gemaakt in samenwerking met Microsoft Learning.
[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 11-04-2015 00:19 ]
Inmiddels heb ik de eerste uren met CBTnugget erop zitten. Het valt me op dat ze redelijk snel door de materie heen gaan. Vooral het Virtual Machine Manager gedeelte.
Nu zat ik nog eens de "examen eisen" te lezen en viel mij het volgende op:
Plan for deploying servers to Microsoft Azure infrastructure as a service (IaaS); plan for deploying servers to public and private cloud by using AppController and Windows PowerShell; plan for multicast deployment; plan for Windows Deployment Services (WDS) |
In de Nuggets geen woord over Azure...
Maar ook bij borntolearn geen woord over Azure: https://borntolearn.mslea...g-a-server-infrastructure
Hoe ga ik er ooit achter komen wat ze dan van me willen weten? Ik heb wel Azure ervaring, maar niet met AppController...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Hier ben ik ool nat op gegaan met 70-413. Moet hem nog een x overdoen, zover ik weet dekt het 2012R2 boek wel meer hierover. Maar destijds was dit ook al erg wazig toem het examen was bijgewerkt naar R2 + Azure.kw_nl schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:27:
Hard bezig met 70-413. Het is volgens mij een lastig examen. In elk geval voor mij als ik de onderwerpen zo bekijk.
Inmiddels heb ik de eerste uren met CBTnugget erop zitten. Het valt me op dat ze redelijk snel door de materie heen gaan. Vooral het Virtual Machine Manager gedeelte.
Nu zat ik nog eens de "examen eisen" te lezen en viel mij het volgende op:
Plan for deploying servers to Microsoft Azure infrastructure as a service (IaaS); plan for deploying servers to public and private cloud by using AppController and Windows PowerShell; plan for multicast deployment; plan for Windows Deployment Services (WDS)
In de Nuggets geen woord over Azure...
Maar ook bij borntolearn geen woord over Azure: https://borntolearn.mslea...g-a-server-infrastructure
Hoe ga ik er ooit achter komen wat ze dan van me willen weten? Ik heb wel Azure ervaring, maar niet met AppController...
Bestellen dan maar...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Je kan het ebook bij de microsoftpressstore.com kopen voor $16 als je MCP bent.kw_nl schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:21:
Dit boek vertelt er inderdaad meer over: http://www.bol.com/nl/p/d...ructure/9200000025419327/
Bestellen dan maar...
Dat boek heb ik destijds ook besteld, dekt inderdaad al veel meer.kw_nl schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:21:
Dit boek vertelt er inderdaad meer over: http://www.bol.com/nl/p/d...ructure/9200000025419327/
Bestellen dan maar...
Ik had destijds het ongeluk dat het examen al was bijgewerkt maar de leerstof nog niet.. Helaas kwam er bij mij toch best wel veel Azure in voor. Zo'n 15% volgens mij.
Momenteel ben ik bezig met 70-410.
De cursus heb ik bijna af.
Daarna wil ik enkele oefenexamen doen van de volgende aanbieders:
Kaplan SelfTest
MeasureUp
Transcender
Ik heb reeds wat onderzoek verricht naar alle drie aanbieders, en iedereen zegt wat anders.
Transcender wordt doorgaans aanbevolen, en is ook duurder dan andere twee aanbieders. En, het oefenmateriaal van Transcender schijnt ook nog moeilijker te zijn dan het examen examen volgens de reviews op het net.
Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaring met deze drie aanbieders en eventueel welke aanbieder wordt aanbevolen.
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de ervaring van andere tweakers bij een van deze aanbieders.lawkexarib schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 23:11:
Daarna wil ik enkele oefenexamen doen van de volgende aanbieders:
Kaplan SelfTest
MeasureUp
Transcender
Ik heb vroeger wel gebruik gemaakt van Transcenders, maar sinds Vista doe ik alle examens zowat in beta....dan zijn er eigenlijk nog geen boeken of examenstof beschikbaar.lawkexarib schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:39:
Is er niet één mede-tweaker die gebruik maakt van de door Microsoft aanbevolen aanbieders hierboven?
Het is uiteraard een tijdje geleden, maar wat waren destijds jouw ervaring met Transcenders simulator programma?TheVMaster schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:10:
[...]
Ik heb vroeger wel gebruik gemaakt van Transcenders, maar sinds Vista doe ik alle examens zowat in beta....dan zijn er eigenlijk nog geen boeken of examenstof beschikbaar.
Ehh....je vraagt me nu hoe mijn ervaringen van 10 jaar geleden waren? Geen idee meer....volgens mij waren toen de vragen inderdaad ook moeilijker dan de echte examens...lawkexarib schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:00:
[...]
Het is uiteraard een tijdje geleden, maar wat waren destijds jouw ervaring met Transcenders simulator programma?
https://www.microsoft.com/learning/nl-nl/exam-70-483.aspx
Ik heb basiskennis C#, maar vroeg me af of het als beginner te doen is om te studeren voor dit examen.
Ik sta op het punt om 70-413 te gaan maken. Heb denk ik alle onderwerpen wel aardig onder de knie, maar Azure is bij mij ook een beetje een ondergeschoven kindje omdat ik vooral met VMware werk. Ik gebruik een technet Virtual Lab over Appcontroller (https://vlabs.holsystems....s&altadd=true&labid=11983), hopelijk dekt dat een beetje de lading voor het examen. Wellicht heeft iemand hier nog een nuttige resource voor aanvullend studiemateriaal?ro3lie schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:58:
[...]
Hier ben ik ool nat op gegaan met 70-413. Moet hem nog een x overdoen, zover ik weet dekt het 2012R2 boek wel meer hierover. Maar destijds was dit ook al erg wazig toem het examen was bijgewerkt naar R2 + Azure.
Running \ Cycling: Strava
Geen idee; heb je het officiele boek gelezen?gkoers schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:28:
[...]
Ik sta op het punt om 70-413 te gaan maken. Heb denk ik alle onderwerpen wel aardig onder de knie, maar Azure is bij mij ook een beetje een ondergeschoven kindje omdat ik vooral met VMware werk. Ik gebruik een technet Virtual Lab over Appcontroller (https://vlabs.holsystems....s&altadd=true&labid=11983), hopelijk dekt dat een beetje de lading voor het examen. Wellicht heeft iemand hier nog een nuttige resource voor aanvullend studiemateriaal?
70-413 R2 heb ik zonder problemen gehaald met het Microsoft Press boek en (helaas) de bijbehorende CBT Nuggets videos. Wat ik al eerder heb geschreven; CBT is niet mijn pakkie-an; vind het vervelende video's om naar te luisteren maar de voorbereiding was voldoende; dacht dat ik tegen de 900 punten heb gehaald.
Dit documentje even doorlezen, dan zie je wat voor Azure er gevraagd kunnen worden:gkoers schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:28:
[...]
Ik sta op het punt om 70-413 te gaan maken. Heb denk ik alle onderwerpen wel aardig onder de knie, maar Azure is bij mij ook een beetje een ondergeschoven kindje omdat ik vooral met VMware werk. Ik gebruik een technet Virtual Lab over Appcontroller (https://vlabs.holsystems....s&altadd=true&labid=11983), hopelijk dekt dat een beetje de lading voor het examen. Wellicht heeft iemand hier nog een nuttige resource voor aanvullend studiemateriaal?
http://download.microsoft...AA5C43A/70-413_OD_R2.docx
Klopt, de Exam-Ref voor 70-413 is helemaal up-to-date inmiddels voor het examen. Dus als je twijfelt is het echt aan te raden dat aan te schaffen.MAX3400 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 07:42:
[...]
Geen idee; heb je het officiele boek gelezen?
70-413 R2 heb ik zonder problemen gehaald met het Microsoft Press boek en (helaas) de bijbehorende CBT Nuggets videos. Wat ik al eerder heb geschreven; CBT is niet mijn pakkie-an; vind het vervelende video's om naar te luisteren maar de voorbereiding was voldoende; dacht dat ik tegen de 900 punten heb gehaald.
[ Voor 47% gewijzigd door Turdie op 24-04-2015 11:58 ]
volgens mij heb ik dan iets gemist

2250 WP Zuid PVoutput
Thanks voor dat documentje, dat wordt dan mijn studiedocumentje voor het weekend denk ik. Blijkbaar zitten de examencenters in het noorden vrij vol, want ik kon pas over een maand terecht. Nu dus maar in Zwolle geboekt, maar eigenlijk iets eerder dan gepland.. dinsdag as. alshadowman12 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:21:
[...]
Dit documentje even doorlezen, dan zie je wat voor Azure er gevraagd kunnen worden:
http://download.microsoft...AA5C43A/70-413_OD_R2.docx
[...]
Klopt, de Exam-Ref voor 70-413 is helemaal up-to-date inmiddels voor het examen. Dus als je twijfelt is het echt aan te raden dat aan te schaffen.
@MdO82: mcp.microsoft.com is heeeel traag vandaag, liep ik net bij het boeken ook al tegenaan.
Voor 70-688 maar wat serieuzer / gestructureerder leren, vond het toch nog wel erg lastig voor iemand die uitgebreide home user beheer ervaring heeft maar niet op enterprise niveau.
No problems here... Kreeg eerst wel een Access Denied op een webpage maar zit nu gewoon naar mijn transcripts te kijken.MdO82 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:38:
Ik probeer nu mijn transcript te bekijken, maar klopt het dat de pagina mcp.microsoft.com niet meer bestaat
volgens mij heb ik dan iets gemist
Ter info: dat document staat gewoon op de site van Microsoft bij de examen-vereisten (klik maar op Windows Server 2012 R2 in het blauw).

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 24-04-2015 15:20 ]
Verwijderd
Inderdaad goed een boek doorlezen, Technet erbij. Ik hoor het vaker "ik ken alles wel", en dan achteraf blijken die mensen toch te zakken.gijoy schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:02:
Vandaag 70-687 gehaald met 700 punten in de gratis herkansing (eerste keer iets van 650). Op einde nog een vraag die ik had gemarkeerd gewijzigd van een vaag commando wat wel oké leek naar een vertrouwd commando waarvan ik niet wist dat die het kon. Aan technet te zien heeft dat me gered
Voor 70-688 maar wat serieuzer / gestructureerder leren, vond het toch nog wel erg lastig voor iemand die uitgebreide home user beheer ervaring heeft maar niet op enterprise niveau.
Als je je goed voorbereidt moet het allemaal best te doen zijn. Succes in ieder geval.
Gefeliciteerd! Die is niet makkelijk inderdaad.gkoers schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:14:
Jeuj! 413 gehaald! Weinig van het oranjegedoe meegekregen afgelopen weekend en veel op technet gezeten. Examen vond ik het moeilijkste tot nu toe (vooral de cases waren lastig), maar de score (790) viel me echt zwaar mee. Had zelf tegen het eind het idee dat het 'm niet ging worden nl. #blij
Stel je geeft op dat je weinig kennis hebt van Windows Update. Krijg je dan juist meer of minder vragen daarover of heeft het geen enkele invloed op de uiteindelijk gestelde vragen?
Het zou geen enkele invloed mogen hebben. Je toetst een bepaalde kennis set, als je zelf kunt aangeven welke je beheerst en welke niet, kun je dus zelf bepalen waar je veel vragen over krijgt. Dat zou oneerlijk zijn.Hotzenwalder schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:26:
Aan het begin van je Microsoft examen krijg ik de laatste tijd een onderzoek waarin me gevraagd wordt hoe ik mijn kennis inschat voor de verschillende kennisgebieden van het betreffende examen. Je kunt dacht ik opgeven of je veel kennis hebt of juist weinig (en alles wat daar tussenin zit). Weet iemand of de keuzes die je daar maakt van invloed zijn op de vragen die uiteindelijk in je examen gevraagd worden?
Stel je geeft op dat je weinig kennis hebt van Windows Update. Krijg je dan juist meer of minder vragen daarover of heeft het geen enkele invloed op de uiteindelijk gestelde vragen?
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Nee, er zijn altijd een set vragen en die worden aan de hand daarvan niet geselecteerd.Hotzenwalder schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:26:
Aan het begin van je Microsoft examen krijg ik de laatste tijd een onderzoek waarin me gevraagd wordt hoe ik mijn kennis inschat voor de verschillende kennisgebieden van het betreffende examen. Je kunt dacht ik opgeven of je veel kennis hebt of juist weinig (en alles wat daar tussenin zit). Weet iemand of de keuzes die je daar maakt van invloed zijn op de vragen die uiteindelijk in je examen gevraagd worden?
Hoe hebben jullie alles geleerd? Vind de stof niet super interessant wil namelijk door naar fuctioneel beheerder dus ga hierna voor asl, bisl.
Maar leerwijze is gewoon zorgen dat je alle onderdelen waarop het examen je toetst, beheerst. Ik neem aan dat niet de volledige 850 pagina's hoeft te lezen en wel enige kennis hebt.. Kijk even op https://www.microsoft.com/learning/nl-nl/exam-70-680.aspx voor de onderwerpen van het examen en pak de onderdelen uit het boek die je nog niet beheerst.
CBT Nuggets samen met het boek. Beetje klooien met VirtualBox en Windows 7 Iso's. En hier en daar nog de Professor Messer filmpjes op YouTube bekeken.Versteegrob schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:12:
Zie hier weinig terug over de leerwijze voor 70-680. Heb net itil gehaald en dat deed ik door alles netjes samen te vatten, dat kan prima met een boek van 350blz. Gisteren boek voor 70-680 besteld,850blz slik:)
Hoe hebben jullie alles geleerd? Vind de stof niet super interessant wil namelijk door naar fuctioneel beheerder dus ga hierna voor asl, bisl.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Ja, dat is een eis. Net even alles doorgelezen en het moet wel lukken zo te zien. Heb een IT opleiding gedaan en werk in de IT dus Windows 7 moet lukken. Heb nog twee maanden, bedankt voor de tips. ITIL heb ik in een klein maandje gedaan, zou mooi zijn als dit ook lukt.gkoers schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:45:
Ik neem aan dat het een eis van je detacheerder is dat je 70-680 moet halen dan? Want waarom zou je anders ermee bezig gaan als je iets anders wilt doen..
Maar leerwijze is gewoon zorgen dat je alle onderdelen waarop het examen je toetst, beheerst. Ik neem aan dat niet de volledige 850 pagina's hoeft te lezen en wel enige kennis hebt.. Kijk even op https://www.microsoft.com/learning/nl-nl/exam-70-680.aspx voor de onderwerpen van het examen en pak de onderdelen uit het boek die je nog niet beheerst.
Ik heb dat wel is gevraagd aan Microsoft Learning, maar toen zeide ze dat de vragen niet invloed beinvloedt tijdens het examen. Ze hebben gewoon een pool van vragen en daar wordt tijdens ieder examen random vragen voorgeschoteld aan de test kandidaat.Hotzenwalder schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:26:
Het is alleen voor een soort onderzoek na een tijdje of het examen goed aansluit op de kennis van de kandidaten. Liberty Munson gaat dan feedback op de vragen langs en kijkt of het examen moet worden aangepast en doe nog wat verder onderzoek naar de vragen.
Op haar Twitter account post ze wel wat interessante dingen naar hoe een exam wordt ontwikkeld en hoe dat werkt:
https://twitter.com/LibertyMunson
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 02-05-2015 12:10 ]
Ah een Paper-MCSE duswolfstein89 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:21:
hallo allemaal, ik ga binnenkort op voor 70-640 maar mijn kennis van de microsoft examens zijn van enkele jaren geleden. toendertijd bereidde ik me altijd voor via certexams en pass4sure vce bestanden. Echter zie ik dat dit allemaal niet meer zo handig mogelijk is. hoe is jullie ervaring met het leren voor examens ? gebruiken jullie een programma dat hierop lijkt of bekijken jullie filmpjes o.i.d.
Waarom ga je niet direct voor 2012 exams, i.p.v nu nog de 2008 examens doen?
Het gebruik van VCE's is niet toegestaan. Mocht Microsoft daar achter komen (geen idee of en hoe dat zou kunnen overigens), dan heb je kans dat je je certificeringen kwijt raakt...wolfstein89 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:21:
hallo allemaal, ik ga binnenkort op voor 70-640 maar mijn kennis van de microsoft examens zijn van enkele jaren geleden. toendertijd bereidde ik me altijd voor via certexams en pass4sure vce bestanden. Echter zie ik dat dit allemaal niet meer zo handig mogelijk is. hoe is jullie ervaring met het leren voor examens ? gebruiken jullie een programma dat hierop lijkt of bekijken jullie filmpjes o.i.d.
Geen idee wat je nu nog bent/hebt aan certificering en wat je van plan bent te gaan worden. Vergeet even niet dat een bedrijf als Globalknowledge nog amper 2008-trainingen geeft. Heb even mijn VUE-credentials niet bij de hand maar weet niet eens of je nog ergens een 2008-examen kan boeken.wolfstein89 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:21:
Als je nog/al MCSA of MCSE 2003 bent, waarom ga je dan niet meteen voor 70-417 en sla je meteen alle tussenliggende bende over? Van 2003 naar 2008 naar 2012 wordt je helemaal dol van alle kleine wijzigingen; van 2003 naar 2012 moet je uiteindelijk toch 70-417 doen dus dat is het enige wat je hoeft te leren.
Misschien een hele botte maar reflecterende vraag: waarom wil je 70-640 gaan doen? Heb je collega's die het moeten doen? Weet je dat Server 2008 (het produkt) eigenlijk al EOL is tenzij je Extended Support hebt afgekocht? Ergo, is het handig dat je uberhaupt nog 70-640 gaat doen in de hoop/wens de komende jaren iets te kunnen doen met die kennis?
Heb een paar jaar ervaring en heb inmiddels de training-kit doorgelezen. Ook van plan via Transcenders een extra voorbereiding te doen. Is dit voldoende of hebben jullie aanvullende tips?
Omdat je voor 70-417 minimaal 2008 gecertificeerd moet zijn misschienMAX3400 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:49:
[...]
Als je nog/al MCSA of MCSE 2003 bent, waarom ga je dan niet meteen voor 70-417 en sla je meteen alle tussenliggende bende over?
http://social.technet.mic...-to-mcsa-server-2012.aspx ?Oogje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:44:
[...]
Omdat je voor 70-417 minimaal 2008 gecertificeerd moet zijn misschien
Voor zover ik weet van @MSLearning, is MCSA 2003 genoeg om in 1x naar MCSA 2012R2 te gaan.
Officiele pagina van MS zelf: https://www.microsoft.com/learning/en-us/exam-70-417.aspxMAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:57:
[...]
http://social.technet.mic...-to-mcsa-server-2012.aspx ?
Voor zover ik weet van @MSLearning, is MCSA 2003 genoeg om in 1x naar MCSA 2012R2 te gaan.
Who should take this exam?
This exam is intended for IT professionals who want to validate the skills and knowledge necessary to implement the Windows Server 2012 core infrastructure services. Candidates have already earned the MCSA: Windows Server 2008 certification or one of the following MCITP certifications: Virtualization Administrator on Windows Server 2008 R2, Enterprise Messaging Administrator 2010, Lync Server Administrator 2010, SharePoint Administrator 2010, or Enterprise Desktop Administrator on Windows 7.
Dan zijn ze goed tegenstrijdig bezig links & rechts: https://www.microsoft.com...server-certification.aspxOogje schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:59:
[...]
Officiele pagina van MS zelf: https://www.microsoft.com/learning/en-us/exam-70-417.aspx
[...]
How to upgrade to the MCSA: Windows Server 2012 certification
You can upgrade these certifications to the MCSA: Windows Server 2012 certification.
MCSA: Windows Server 2008
MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008
MCITP: Enterprise Administrator on Windows Server 2008
MCITP: Virtualization Administrator on Windows Server 2008 R2
MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010
MCITP: Lync Server Administrator 2010
MCITP: SharePoint Administrator 2010
MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7
MCDST: Windows XP
MCSE: Windows 2000
MCSA: Windows 2000
MCSA: Security on Windows 2000
MCSA: Security on Windows 2003
MCSA: Windows Server 2003
MCSE: Security on Windows 2000
MCSE: Security on Windows 2003
MCSE: Windows Server 2003
MCSA: Messaging on Windows Server 2000
MCSA: Messaging on Windows Server 2003
MCSE: Messaging on Windows Server 2000
MCSE: Messaging on Windows Server 2003
Wel raar dat het ooit op de MCP pagina ook niet bij mijn mogelijkheden stond om dit pad te volgen. Ik heb dus braaf 410/411/412 gedaan.
Anyways, als het nu wel kan zou ik dus ook rechtstreeks upgraden en de 2008 stap overslaan
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Zeker handig; ik zou me alleen even bedenken of het nuttig is. Ik ken weinig trainingscentra die 74-409 in de kast hebben liggen en ook het aantal ref-guides is op 1 vinger te tellen, zeg maar. Je wordt wel redelijk in het diepe gegooid als je weinig/niets van virtualisatie afweet.sjorremans schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:51:
Kwam er gisteren achter dat je voor het MCSA traject het 70-412 examen mag vervangen voor bijvoorbeeld een 74-409. Handig!
Daarnaast, maar dat ben ik; 412 is niet heel lastig en je pikt daar veel meer van op als je daarna ook nog 43 & 414 wil gaan doen.
De Server 2008 examens zijn nog volop in te plannen, dat is geen enkel probleem. Sterker nog de eind data welke eerst bij Microsoft te vinden waren zijn allemaal komen te vervallen en tot voorkort nog geen nieuwe bekend.MAX3400 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:49:
[...]
Geen idee wat je nu nog bent/hebt aan certificering en wat je van plan bent te gaan worden. Vergeet even niet dat een bedrijf als Globalknowledge nog amper 2008-trainingen geeft. Heb even mijn VUE-credentials niet bij de hand maar weet niet eens of je nog ergens een 2008-examen kan boeken.
Als je nog/al MCSA of MCSE 2003 bent, waarom ga je dan niet meteen voor 70-417 en sla je meteen alle tussenliggende bende over? Van 2003 naar 2008 naar 2012 wordt je helemaal dol van alle kleine wijzigingen; van 2003 naar 2012 moet je uiteindelijk toch 70-417 doen dus dat is het enige wat je hoeft te leren.
Misschien een hele botte maar reflecterende vraag: waarom wil je 70-640 gaan doen? Heb je collega's die het moeten doen? Weet je dat Server 2008 (het produkt) eigenlijk al EOL is tenzij je Extended Support hebt afgekocht? Ergo, is het handig dat je uberhaupt nog 70-640 gaat doen in de hoop/wens de komende jaren iets te kunnen doen met die kennis?
Zover ik heb begrepen is er nog te veel vraag naar Server 2008 certificering en heeft Microsoft daarom besloten de examens langer beschikbaar te houden. Zo wil ik nog 70-643 en 70-647 binnen halen en daarne upgrade naar MCSA 2012.
Eén van de redenen is dat Server 2008R2 nog wel even in het wild zal blijven bestaan. Zelf ken ik verschillende organisaties die in de laatste twee jaar nog gemigreerd zijn naar Server 2008R2 en niet snel direct weer door migreren naar Server 2012R2.
[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 12-05-2015 10:38 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Duidelijk verhaal; als dat voor jou het beste / fijnste traject is en er is werk voor je, dan kan je er zeker voor gaan. Ik ben iemand van minste weerstand en zou persoonlijk de tijd voor 2008 niet meer willen investeren._Dune_ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:32:
[...]
Zover ik heb begrepen is er nog te veel vraag naar Server 2008 certificering en heeft Microsoft daarom besloten de examens langer beschikbaar te houden. Zo wil ik nog 70-643 en 70-647 binnen halen en daarne upgrade naar MCSA 2012.
Mijn opinie in dit topic is ook iets anders van insteek; op werk lopen er al trajecten met Windows 10 en Server 2016 en ik kijk voornamelijk zo ver mogelijk vooruit op basis van aanwezige kennis van huidige produkten en de snelheid waarmee we klanten willen/mogen bedienen.
Yup, ook mijn 414 waren 5 casussen met, als je het kon uitprinten, iets van totaal 20 A4'tjes met info. Het is een beetje "klant stelt functionele vragen met beperkte technische kennis" en jij moet "functioneel naar 100% correct technisch" vertalen in het antwoord.swtimmer schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:41:
Nieuwe baan en moest ook aan de bak. Nog nooit eerder zo'n certificaat hoeven te halen en het was toch zeker wel 6 jaar geleden dat ik voor het laatst een toets heb gemaakt. Gelukkig wel in een keer gehaald en ben dus nu officieel 70-534 certified. Veel casussen met veel leeswerk, is dit normaal voor dit soort examens?
Inderdaad. In dit examen ook vooral belangrijk om te weten welke tools allemaal beschikbaar zijn en hoe die in elkaar zitten qua SLA en kosten. Pittig, maar niet heel moeilijk als je al een beetje met Azure bezig bent.MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:43:
[...]
Yup, ook mijn 414 waren 5 casussen met, als je het kon uitprinten, iets van totaal 20 A4'tjes met info. Het is een beetje "klant stelt functionele vragen met beperkte technische kennis" en jij moet "functioneel naar 100% correct technisch" vertalen in het antwoord.
Mij was namelijk ook verteld dat je minimaal 2008 moest hebben, zeker de moeite waard om even uit te zoeken.
Bel desnoods even een examen-centrum in de buurt of stuur een twee naar @MSLearning. Die laatste kan soms langzaam reageren; vragen van mij over studiemateriaal duurde ook iets van 4 dagen.Sneezydevil schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:53:
Vandaag 70-687 en 70-688 gehaald, nu wou ik als volgende 70-410 gaan doen, maar als ik het hierboven goed begrijp moet ik es kijken of ik niet meteen 70-417 kan doen, heb namelijk Server 2003 al.
Mij was namelijk ook verteld dat je minimaal 2008 moest hebben, zeker de moeite waard om even uit te zoeken.
Neemt niet weg dat 417 sowieso wel een fijner boek is om te lezen; zelfs als je niet kan upgraden en dus 410 moet gaan doen, vind ik 417 een welkome aanvulling qua schrijfstijl en info.

hahaha, welkom in devops landMAX3400 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:16:
Lees net de requirement voor 532 / 533 / 534... Iets zegt me dat ik 532 echt niet de eerste keer ga halen; deployment van web jobs op Azure en SQL Instances troubleshooten???
Computer says no

Anderhalf uur mogen wachten voor ik kon beginnen. Er was net een storing bij Ziggo aan de gang, waardoor de connectie vanuit het examencenter naar het Pearson VUE systeem niet gemaakt kon worden. Tijdens het examen ook regelmatig de melding over timeouts, maar ik heb het examen toch af kunnen maken.
Vandaag even verder niks uitvoeren en dan vanaf dinsdag mezelf maar weer eens gaan oriënteren of verdere certificering
Je kan veel sneller terecht bij Startel in Roden als je ze even belt of het formulier invult op hun site.gkoers schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:37:
[...]
Thanks voor dat documentje, dat wordt dan mijn studiedocumentje voor het weekend denk ik. Blijkbaar zitten de examencenters in het noorden vrij vol, want ik kon pas over een maand terecht. Nu dus maar in Zwolle geboekt, maar eigenlijk iets eerder dan gepland.. dinsdag as. alDus geen tijd meer voor een boek, maar zeker iets om te overwegen voor 414 dus begrijp ik.
@MdO82: mcp.microsoft.com is heeeel traag vandaag, liep ik net bij het boeken ook al tegenaan.
Altijd fijn die storingen. Ik heb al 2x een BSOD gehad bij het wachten op de score.nextware schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:41:
Vanmorgen mijn certificering voor het 74-409 examen (Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center) gehaald![]()
![]()
Anderhalf uur mogen wachten voor ik kon beginnen. Er was net een storing bij Ziggo aan de gang, waardoor de connectie vanuit het examencenter naar het Pearson VUE systeem niet gemaakt kon worden. Tijdens het examen ook regelmatig de melding over timeouts, maar ik heb het examen toch af kunnen maken.
Vandaag even verder niks uitvoeren en dan vanaf dinsdag mezelf maar weer eens gaan oriënteren of verdere certificering
Maar gefeliciteerd
Ze rekenen daar wel even dik 20% extra voor, maar dat kan inderdaad. Nu ga ik deze keer even in Meppel kijken voor 70-414. Met free second shot nog snel even proberen of het deze maand lukt, gelukkig staat er weer een lang studieweekend voor de deur.klungeltweaker schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:55:
[...]
Je kan veel sneller terecht bij Startel in Roden als je ze even belt of het formulier invult op hun site.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.