[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 102 Laatste
Acties:

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
frankwopereis schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:04:
[...]

"gewoon" zelfstudie is niet voor iedereen gewoon.. Het kost inderdaad "gewoon wat" tijd en energie, maar onderschat het niet ;) Dikke boeken ben ik ook niet zo van, maar het kan wel handig zijn om die door te nemen, wat je kent sla je gewoon over. En alle 3 op 1 dag, als je dat lukt: _/-\o_
Tnx voor de tips, 3 examens in een keer gaat hem dus niet worden.

Ik heb zelf ook behoefte aan klassikale training hier in, maar ik begreep van mijn werkgever dat dit geen optie is. |:( Hoe is dat bij jullie geregeld?

Welke studie boeken hebben jullie?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Effective immediately, we're partnering with Pearson VUE to bring you new location and appointment options when scheduling your exams. (You can still take our exams at Prometric testing centers through December 31, 2014, but starting January 1, 2015, all of our testing will be delivered by Pearson VUE only.)

Apart, altijd Prometric gedaan...

https://powershellisfun.com

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:12:
Effective immediately, we're partnering with Pearson VUE to bring you new location and appointment options when scheduling your exams. (You can still take our exams at Prometric testing centers through December 31, 2014, but starting January 1, 2015, all of our testing will be delivered by Pearson VUE only.)

Apart, altijd Prometric gedaan...
Vroegah was het ook Pearson VUE

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ro3lie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:17:
[...]

Vroegah was het ook Pearson VUE
Je kon toen beide doen dacht ik, heb mijn examens al een keer moeten samenvoegen bij Microsoft op een MCP account maar dat kan ook zijn omdat ze bij het examencentrum gewoon een nieuw MCPID hadden aangevraagd voor mij ipv mijn eigen te gebruiken ;)

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:47

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Mr.Jingles schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:11:
[...]

Ik heb zelf ook behoefte aan klassikale training hier in, maar ik begreep van mijn werkgever dat dit geen optie is. |:( Hoe is dat bij jullie geregeld?

Training is er wel geloof ik, maar is vrij duur en wellicht niet nodig.
Wat boeken betreft; lees een stuk terug:) Je vragen zijn al (veel te) vaak beantwoord ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13
Ik vind zo'n cursus maar mwoah mwoah.. Het kost je werkgever aardig wat geld, dat klopt.
Heb 3 cursussen gevolgd omdat mijn vorige werkgever nog vouchers over had die opgemaakt moesten worden maar ik vond zo'n cursus nou niet echt heel bijzonder eerlijk gezegd.

Cursussen zijn niet echt mijn ding, de mensen die er toen zaten ook niet. Het is leuk om bekend te raken met de stof en je altijd vragen kan stellen maar ik leer het liever zelf door een paar VM'tjes te installeren en zelf aan de slag te gaan.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Mr.Jingles schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:11:
[...]

Ik heb het begin (MCSE 2003 en zo) wel klassikaal gedaan, maar dat kostte echt klauwen met geld. Niet mijn geld, maar ik zat met een aardige studieschuld destijds bij dat bedrijf. Dus daarom zou ik het zelf niet meer op die manier doen. Ik kijk tegenwoordig gewoon de CBT nugget of Trainsignal video's, ik klik in mn eigen demo omgeving mee, en dan blijft 90% wel hangen.

Boeken ben ik niet zo van, tenzij het een PDFje is, das altijd handig als naslagwerk. Dat komt ook een beetje omdat destijds voor Server 2012 veel boeken onwijs laat uitkwamen, waardoor ik er achter ben gekomen dat die video's en een lab omgeving net zo goed werkt. En die video's zijn er veel sneller al.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
sjorremans schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:32:
Ik vind zo'n cursus maar mwoah mwoah.. Het kost je werkgever aardig wat geld, dat klopt.
Heb 3 cursussen gevolgd omdat mijn vorige werkgever nog vouchers over had die opgemaakt moesten worden maar ik vond zo'n cursus nou niet echt heel bijzonder eerlijk gezegd.

Cursussen zijn niet echt mijn ding, de mensen die er toen zaten ook niet. Het is leuk om bekend te raken met de stof en je altijd vragen kan stellen maar ik leer het liever zelf door een paar VM'tjes te installeren en zelf aan de slag te gaan.
Ligt er een beetje aan, ik heb nog nooit deelgenomen aan zo'n officiële cursus maar bij mijn huidige werkgever wordt er iemand ingehuurd met kennis van zaken en die weet hoe hij stof over brengt. Eerst ga je dan door wat slides maar daarna is het per persoon (of per twee) de omgeving zelf opzetten en terwijl je bezig bent doet de docent dit ook en laat de cruciale punten zien en geeft hier uitleg bij. Werkt zeer prettig moet ik zeggen. En voor de werkgever is het veel goedkoper om een persoon voor zeg drie dagen in te huren voor een groepje dan iedereen naar een cursus sturen.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
Een goede trainer is inderdaad cruciaal.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Microsoft examens kun je nu online doen:
http://borntolearn.mslear...ed-mcp-and-mta-exams.aspx

Voor nu alleen nog beschikbaar in de US, maar meer landen volgen snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:03:
Microsoft examens kun je nu online doen:
http://borntolearn.mslear...ed-mcp-and-mta-exams.aspx

Voor nu alleen nog beschikbaar in de US, maar meer landen volgen snel.
Nou als ik die 'eisen' zo zie...dan mogen ze dat lekker US Only laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:22:
[...]

Nou als ik die 'eisen' zo zie...dan mogen ze dat lekker US Only laten :+
Ik vind het wel handig, vooral omdat wij nu als firma al twee keer gehad hadden dat een examen niet afgenomen kon worden door een storing o.i.d. Leuk als je daar dan tijd voor vrijmaakt. Dit zou zo'n probleem in theorie weg kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ben benieuwd wat voor gevolgen dit trouwens weer gaat hebben voor het "lekken" van examen vragen. Lijkt me dat dit nu nog eenvoudiger/vaker zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 21:47

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

punisher007 schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:52:
Ben benieuwd wat voor gevolgen dit trouwens weer gaat hebben voor het "lekken" van examen vragen. Lijkt me dat dit nu nog eenvoudiger/vaker zal gebeuren.
Klopt, ik ben sowieso geen voorstander van thuis maken.
Je kunt een cameratje achter je ophangen of screenrecorder.. en iemand doormiddel van trilsignalen o.i.d. de antwoorden laten doorgeven. Erg fraudegevoelig als je het mij vraagt.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Iemand die mij kan vertellen of het aangeraden is om de windows 8 examens af te leggen alvorens je de windows server 2012 probeert?

Ter info: heb altijd met windows 7 gewerkt (windows 8 op nog geen enkel toestel gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Je kan gewoon Windows Server 2012 doen zonder Windows 8 te doen.

• dude88
  • Niet online
Dat is de vraag niet...

Ik denk dat het wel zonder te doen is, maar wel afhankelijk van je praktijk ervaring.

Als je erg nieuw ben met Windows Server dan kan het wel toegevoegde waarde hebben. Al is het maar om te wennen aan de MS examen en hun stijl van examenvragen e.d.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:58:
Hallo,

Iemand die mij kan vertellen of het aangeraden is om de windows 8 examens af te leggen alvorens je de windows server 2012 probeert?

Ter info: heb altijd met windows 7 gewerkt (windows 8 op nog geen enkel toestel gebruikt)
Nou als je helemaal geen ervaring hebt met win8...
Tegenwoordig zitten er in de server examens best wel een aantal vragen over windows 8. Met name de features van Server 2012 die alleen maar werken met een win8 OS. Bijv. DirectAccess zonder PKI infra.

Computer says no

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
Zijn er hier mensen die ervaring hebben, met het MOS examen outlook 2013 ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 09:19
Gebruik nu voor 70-687 (Win8) een officiële training guide en CBT nuggets, nu valt het me op dat er tot nu toe in het boek wel wat command line werk naar voren komt, maar bij de nuggets helemaal niet.

Aangezien dit m'n eerste MS examen wordt heb ik niet zo veel ervaring met de vraagstijl (wel online wat oefen examens gedaan, maar zijn meestal maar 5-10 vragen), komen er in het echte examen wel vragen met CLI naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik baal er trouwens wel van dat er geen beta is for 70-533 dat azure examen, vind het ook raar dat er wel eentje voor developers is en niet voor it-pro's. Van Liberty Munson kreeg ik terug dat er geen beta's is zodat mensen sneller het examen kunnen doen. Yeaah Right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er is gewoon nog steeds geen Windows Phone certificeringstraject. :( Alleen het oude, op WP7 gebaseerde, traject is er nog, maar 1 examen daarvan is retired.

Hoelang duurt het nog, Microsoft?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Laatst online: 14-09 13:20
Hallo.

In het verleden heb ik mijn MCSA gehaald, met een klassikale cursus erbij. Nu wil ik eigenlijk door zelfstudie, en proefexamens mijn MCSA 2012 gaan halen. Waar kan ik losse examens boeken, want bij heel veel aanbieders (zoals Computrain, etc), moet ik dan ook direct de cursus erbij nemen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 14-09 08:49
mister9 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:39:
Hallo.

In het verleden heb ik mijn MCSA gehaald, met een klassikale cursus erbij. Nu wil ik eigenlijk door zelfstudie, en proefexamens mijn MCSA 2012 gaan halen. Waar kan ik losse examens boeken, want bij heel veel aanbieders (zoals Computrain, etc), moet ik dan ook direct de cursus erbij nemen.

Thanks!
In de openingspost staat de link naar de site voor examens boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Laatst online: 14-09 13:20
died_laughing schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:49:
[...]

In de openingspost staat de link naar de site voor examens boeken.
Bekeken, maar ik zie ze niet. Enkel naar proef-examens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Via Pearson Vue en Prometric kun je gewoon boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 09:19
mister9 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:39:
Hallo.

Thanks!
Als je het exam nummer zoekt op de MS site vind je boeken / exam prep boeken

https://www.microsoft.com/learning/en-us/exam-70-687.aspx

Als je bijvoorbeeld hier helemaal naar beneden scrollt staan de Books.

[ Voor 11% gewijzigd door co2301 op 04-10-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Heb gisteren 70-410 afgelegd en gehaald met score van 887. Ik vond het wel lastig examen, het boek is niet voldoende. Heb bij twee vragen ook nog comments neergezet, aangezien die een beetje vaag waren.

Volgende studiemateriaal gebruikt:
- CBT nuggets 2012 R2
- Exam Ref 70-410 Installing and Configuring Windows Server 2012 R2
- Microsoft Official Academic course Lab Manual 70-410
- Microsoft Official Academic course Installing and configuring Windows Server 2012 70-410
- Aantal belangrijke Powershell commando's: http://mcsa-70-410.blogsp...ands-for-mcsa-70-410.html
- Technet voor meer Powershell
- Oefenvragen http://www.tech-faq.com/7...osoft-windows-server.html

Het MOAC boek behandeld geen R2 materiaal, maar was wel een stuk uitgebreider en diepgaander.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 15-10-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Welk boek kunnen jullie het beste aanraden voor 70-687 Configuring Windows 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Bedankt Zenix voor het delen van je ervaringen!
Ik heb dit jaar de 70-461, 70-462 en 70-463 behaald voor mijn MCSA SQL2012, en wil nu de 70-410 en 70-411 behalen voor om MCSA Server 2012 te worden.

Zijn er mensen die kunnen aangeven of deze iets makkelijker zijn dan de SQL examens?, die vond ik erg lastig in vergelijking met die van mijn MCSA Windows 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:20
Lennart_1337 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:57:
Bedankt Zenix voor het delen van je ervaringen!
Ik heb dit jaar de 70-461, 70-462 en 70-463 behaald voor mijn MCSA SQL2012, en wil nu de 70-410 en 70-411 behalen voor om MCSA Server 2012 te worden.

Zijn er mensen die kunnen aangeven of deze iets makkelijker zijn dan de SQL examens?, die vond ik erg lastig in vergelijking met die van mijn MCSA Windows 2003
Apples & Oranges, SQL is toch hele andere koek dan Server 2012? Denk niet dat er een hele goede vergelijking te maken valt tussen deze 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Klein vraagje.

Ik heb vorig jaar een certificaat gehaald en heb dus een account voor op Microsoft zijn certificatie pagina in te loggen.
Ik heb nu vorige week nog een certificaat gehaald. Ik heb hier een mail over gekregen van Microsoft (met een MC ID in) maar ik kan precies nergens vinden hoe ik dit certificaat toevoeg aan mijn bestaande account.

Iemand hier enige ervaring mee ? Ik zou verwachten dat MS het nieuwe certificaat automatische aan mijn bestaand account had toegevoegd ,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Zou automatisch moeten gaan. Kan een paar weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
MarkoAlmelo schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:20:
Heb nog nooit gehad dat het langer dan 2 dagen duurde......in theorie kan het langer duren, maar meestal staat hij er gewoon binnen 24 uur bij.
Nactive schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:15:
Klein vraagje.

Ik heb vorig jaar een certificaat gehaald en heb dus een account voor op Microsoft zijn certificatie pagina in te loggen.
Ik heb nu vorige week nog een certificaat gehaald. Ik heb hier een mail over gekregen van Microsoft (met een MC ID in) maar ik kan precies nergens vinden hoe ik dit certificaat toevoeg aan mijn bestaande account.

Iemand hier enige ervaring mee ? Ik zou verwachten dat MS het nieuwe certificaat automatische aan mijn bestaand account had toegevoegd ,,,
Wat voor mail heb je precies gekregen van Microsoft? En als je nu inlogt (met je Microsoft Account) op de MCP Member pagina en dan kijkt bij je Transcript, hoeveel examens staan daar nu op?

Welk examen heb je vorige week gedaan? Het kan namelijk best zijn dat je meer dan één examens moet afleggen, voordat je een nieuwe certificering haalt...

[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 19-10-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Je zou toch sowieoso dat nieuwe examen moeten zien, ook al geeft je dat nog niet gelijk een nieuwe titel? Het is in ieder geval een extra MCP.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Nactive schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:15:
Klein vraagje.

Had je al een MCP ID met certificaten?
Zoja. Even regional Center bellen en de MCP ID's geven, dan kunnen ze de accounts samenvoegen. Wel even bedenken welke MCP ID je wilt behouden.
MarkoAlmelo schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:20:
Bij mij stond het binnen dag erop via Prometric. Bij Pearson Vue moet het nog sneller gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 19-10-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Ik heb net Microsoft gecontacteerd. Het probleem is zoals Zenix aangaf dat bij mijn laatste examen om een of andere reden er een nieuw profiel is aangemaakt. Ze gaan nu die twee profielen mergen en dan zou alles in orde moeten zijn.

Bedankt voor de hulp hier!

[ Voor 3% gewijzigd door Nactive op 20-10-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Vandaag het Outlook 2013 examen gemaakt, helaas net niet gehaald :'( (46 vragen in 50 minuten is iets aan de krappe kant voor mij schijnbaar :X )

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Vandaag bij een Vue center examen 70-413 gedaan (en gehaald!) en toen ik thuiskwam stond de uitslag er op de MS site al op. Op de naar volgende. :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vandaag voor de 70-417 gegaan (upgrade naar MCSA 2012). Helaas net niet gehaald...

Ik moet zeggen dat ik de MS examens steeds lastiger en onrealistischer vind worden. Wat boeit het om PS commando's letterlijk uit je hoofd te kennen. In de praktijk weet ik hoe een commando begint, type dat in en druk vervolgens een paar keer op TAB totdat de juiste syntax in beeld verschijnt. MS examens worden steeds meer op de punten en de comma's zo, terwijl ze in mijn ogen beter toepassing van de technieken en middelen kunnen toetsen.

Ik heb naderhand nog even gesproken met medewerkers van het examencentrum. Het schijnt dat MS dit soort (detail)vragen wel moet gaan stellen, omdat de simpelere (realistischer) vragen tegenwoordig door het meerendeel middels testkings uit het hoofd stampt. MS weet dat en anticipeert hierop door meer detail uit te gaan vragen.

Het wordt hoog tijd voor lab-based examens...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Question Mark schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:50:

Ik heb naderhand nog even gesproken met medewerkers van het examencentrum. Het schijnt dat MS dit soort (detail)vragen wel moet gaan stellen, omdat de simpelere (realistischer) vragen tegenwoordig door het meerendeel middels testkings uit het hoofd stampt. MS weet dat en anticipeert hierop door meer detail uit te gaan vragen.

Heeft Cisco, bij CCNP, in ieder geval wel. Heb er nu twee gehaald, maar zit redelijk wat simulator vragen in die best pittig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Weet ik, toen ik destijds het CCNP troubleshooting examen moest doen bestond dit uit vier of vijf simulaties. Citrix had destijds ook een "configuring and troubleshoot" examen, wat bestond uit 15 labs en 25 multiple choice vragen.

MS heeft het een tijdje geprobeerd, op flash gebasseerde simulaties. Vanwege performance problemen bij de examencentrums is dit echter teruggedraait. Toch jammer, biedt een omgeving aan die je ook krijgt als je met Technet virtual labs aan de gang gaat, en geef een aantal opdrachten/cases aan de student die het examen doet.

Als dit volwaardige VM's zijn maakt het dan ook niet uit hoe je als student de opdrachten maakt. Heb je voorkeur voor de Gui, klik het lekker in de gui bij elkaar. Vind je Powershell fijner werken, dan rond je de labs in Powershell uit. Je zou zelfs als MS zijnde een aantal machines als core aanbieden, waarbij het enablen van de GUI wel dichtzit. Je dwingt daarmee het gebruik van commandline tooling af.

Je kunt op deze manier veel beter toetsen:

Een opdracht zou bv kunnen zijn om een omgeving zo in te regelen dat bv ipads en non-domainjoined Windows 8 laptops toch via een authenticatie mechanisme bij een web-applicatie kunnen komen.

Je moet als student dan niet alleen weten welke techniek je hiervoor in moet zetten (workplace join), maar ook welke randvoorwaarden hiervoor nodig zijn, en hoe je dit daadwerkelijk bij elkaar moet "klikken".

Je test dan veel beter en breder dan met alleen multiple choice vragen, waarbij men in mijn ogen een beetje teveel doorschiet naar detailvragen.

Ik ben persoonlijk fan van een mix. Een paar mulitiple choice vragen om wat specifieke kennis te vragen, en een aantal labs.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Volgens mij heben ze zelfs ook een tijdje echte VM based examens gehad. Ook weer teruggedraaid vanwege problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik vind het wel goed dat ze detail vragen stellen, omdat je "dumpers" het dan moeilijkers maakt. En daarnaast moet je ook de details weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Nou .... ligt aan het type details. Het mag wat mij betreft wel wat meer aansluiten bij de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:41:
Ik vind het wel goed dat ze detail vragen stellen, omdat je "dumpers" het dan moeilijkers maakt. En daarnaast moet je ook de details weten.
Mee eens, maar je maakt soms wel wat kleine fouten doordat je echt 100% goed moet lezen. Een vraag die je technisch prima kunt beantwoorden, maar door de vraagstelling toch foutief beantwoordt is niet de juiste oplossing voor het geven van een goed examen.

Nu kijk ik zelf altijd extra goed mijn vragen na en onderschep ik dit soort dingen meestal wel. Maar ik denk dat men hier wel een punt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

shadowman12 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:41:
Wat boeit het of ik bv. exacte powershell commando, inclusief parameters uit mijn hoofd ken.

Als ik in de praktijk iets met DCHP in powershell moet doen en ik weet het commando niet, dan type ik wel "get-help *DHCP*" in. Dan heb ik binnen vijf seconden het exacte commando ook gevonden.

De manier van toetsen komt totaal niet over met hoe werkzaamheden in de praktijk uitgevoerd worden. Dat is mijn punt een beetje.

Details over werking van features, of over hoe zaken "onder de motorkap" werken zijn prima. Dat is informatie die een beheerder ook hoort te weten om te begrijpen waarom bepaalde instellingen gemaakt moeten worden (en vanwege sneller kunnen troubleshooten). Ik ben liever mijn studietijd kwijt aan het inlezen en achterhalen van dat soort detailinformatie, dan stompzinnig Powershell commando's uit mijn hoofd leren.

Ter info, van de 84 vragen in mijn examen gingen er ongeveer 60 over Powershell commando's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Laatst online: 08-09 14:22
Ik heb gister mijn eerste microsoft certificaat gehaald (70-410), als ik hem nu wil delen ben ik een transcript ID nodig, iemand enig idee waar ik deze kan vinden? Heb al wel een access code maar dus nog geen transcript ID. Mijn microsoft ID is het dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

dicee schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:02:
Ik heb gister mijn eerste microsoft certificaat gehaald (70-410), als ik hem nu wil delen ben ik een transcript ID nodig, iemand enig idee waar ik deze kan vinden? Heb al wel een access code maar dus nog geen transcript ID. Mijn microsoft ID is het dus niet....
Als je certificaat is bijgeschreven op https://www.microsoft.com/learning/en-us/dashboard.aspx , dan kun je vanaf daar je transscript delen met andere mensen ( https://mcp.microsoft.com...directorypreferences.aspx )

[ Voor 10% gewijzigd door Tags NL op 25-10-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Question Mark schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:50:
Ik heb een keer en beta-examen gedaan en dat was een lab-based examen. Was wel fijn om te doen, maar blijkbaar was het voor MS geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Als je certificaat is bijgeschreven op https://www.microsoft.com/learning/en-us/dashboard.aspx , dan kun je vanaf daar je transscript delen met andere mensen ( https://mcp.microsoft.com...directorypreferences.aspx )
Het is me gelukt bedankt! Ik gebruikte google chrome om mijn transcript id te bekijken maar dan stond er alleen maar <auto_generated>. Ik moest blijkbaar IE gebruiken, nu is het gelukt!

Vraagje aan iedereen... Ik zit nog op school en heb ondertussen 70-410 dus gehaald. 70-411 en 70-412 volgen nog. Is het verstandig om tijdens school ook vast bezig te gaan met 70-687 en 70-688? Hebben deze certificeringen (687 & 688) echt een meerwaarde als ik klaar ben met mijn opleiding? Ik wil wel graag microsoft beheer kant op, om het zo maar te omschrijven(nog niet precies duidelijk wat ik wil, maar sowieso de microsoft kant op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dicee schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:09:
[...]

Het is me gelukt bedankt! Ik gebruikte google chrome om mijn transcript id te bekijken maar dan stond er alleen maar <auto_generated>. Ik moest blijkbaar IE gebruiken, nu is het gelukt!

Vraagje aan iedereen... Ik zit nog op school en heb ondertussen 70-410 dus gehaald. 70-411 en 70-412 volgen nog. Is het verstandig om tijdens school ook vast bezig te gaan met 70-687 en 70-688? Hebben deze certificeringen (687 & 688) echt een meerwaarde als ik klaar ben met mijn opleiding? Ik wil wel graag microsoft beheer kant op, om het zo maar te omschrijven(nog niet precies duidelijk wat ik wil, maar sowieso de microsoft kant op).
Als je je MCSA al gehaald hebt zou ik voor bijv. MCSE gaan. Of kijk of je na je MCSA misschien een paar netwerktechnische diploma's kunt doen. Je hoeft niet meteen volledig MS te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:14:
[...]

Als je je MCSA al gehaald hebt zou ik voor bijv. MCSE gaan. Of kijk of je na je MCSA misschien een paar netwerktechnische diploma's kunt doen. Je hoeft niet meteen volledig MS te kiezen.
Ik heb ook al een aantal Cisco diploma's en hier komen er ook nog een aantal van bij tijdens mijn school periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
dicee schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:09:
[...]

Maak gewoon eerst maar 70-411 en 70-412 af, en focus je op het goed afronden van je studie, certifceringen heb je daarna nog genoeg tijd voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001

Qwerty-273

Meukposter

Ach, lab based als bij Cisco? Daar is de help ook compleet weggesloopt uit het "lab", dus dan moet je nog steeds het commando tot de punt en comma precies weten. Enige plus is dat je dan wel feedback krijgt of het commando gelukt is of niet. Kan je nog een paar keer "gokken" tot je de punt en comma op de juiste plek hebt neergezet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

waar kan ik een microsoft examen afleggen regio limburg belgie? zou graag mijn 70-687 gaan doen.

heb intussen al gebelt naar plantaan en ascento die geven enkem een opleiding

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bschuermans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-03 13:49
Volgende staat op de site van prometric.com:

OAK3 Academy Hasselt
Phone 32 11 77 17 21
Site Code BL29
Kempische Steenweg 305 402
Hasselt 3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank u. heb al meteen geboekt voor de 3e december.
ben momenteel bezig met de cbt nuggets videos en de boek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 20:12
Vandaag mijn 410 examen gedaan, maar gezakt helaas (Score 675). Echt op 2 vragen niet gehaald.

Ik ben het ergens ook wel eens met Question Mark hierboven. Ik zelf heb er veel tijd in gestopt om de stof eigen te maken, op oefenexamens scoorde ik thuis erg goed, maar met de echte examen ging ik nat.
Het lijkt bijna alsof MS je dwingt om toch naar de braindumps te gaan grijpen.

Ik heb zelf CBT nuggets gekeken, in mijn eigen lab geknutseld en in de Sybex boek gestudeerd.
Jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Gisterochtend examen gedaan bij Global Knowledge (helaas gezakt 607 punten, 70-410), maar die geven geen examens meer van Prometric maar van Pearson VUE. Weten jullie welke examencenters nog de Prometric examens geven? Vanavond gemaild naar Computrain en Decisco.

Het lijk er op dat sommige vragen bij Pearson VUE nieuw, anders geformuleerd, maar er ook dezelfde vragen zijn. Ik heb nu één Prometric en één Pearson VUE examen gedaan dus misschien klopt het niet wat ik hierboven zeg.

Heeft iemand anders al een examen gedaan bij Pearson VUE? Zijn er op examcollection.com al nieuwe examens bekend met vragen van Pearson VUE (Als die er al zijn)?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ventrigo schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:15:
Gisterochtend examen gedaan bij Global Knowledge (helaas gezakt 607 punten, 70-410), maar die geven geen examens meer van Prometric maar van Pearson VUE. Weten jullie welke examencenters nog de Prometric examens geven? Vanavond gemaild naar Computrain en Decisco.

Het lijk er op dat sommige vragen bij Pearson VUE nieuw, anders geformuleerd, maar er ook dezelfde vragen zijn. Ik heb nu één Prometric en één Pearson VUE examen gedaan dus misschien klopt het niet wat ik hierboven zeg.

Heeft iemand anders al een examen gedaan bij Pearson VUE? Zijn er op examcollection.com al nieuwe examens bekend met vragen van Pearson VUE (Als die er al zijn)?
Computrain doet mij volgens mij Prometric examens, daar doe ik meestal examen omdat die het dichtste bij mij in de buurt zitten. En is wel een fijne partij. Global Knowledge mijdt ik zoveel mogelijk.

Ik heb vroeger voordat Prometric de enige partij voor Microsoft examens werd, een aantal keer examen gedaan via Pearson VUE. En vondt/vindt Pearson VUE fijner. Het zou best kunnen zijn dat met de overgang naar Pearson VUE meteen de vragen zijn geupdate, dat gebeurt sowieso een keer in de zoveel tijd (nieuwe vragen toevoegen en feedback van kandidaten verwerken), dat is gewoon onderdeel van het proces bij Microsoft Learning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof je de vragen geleerd hebt i.p.v. de stof. Is dat wel een goed idee denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:05:
[...]

Klinkt alsof je de vragen geleerd hebt i.p.v. de stof. Is dat wel een goed idee denk je?
Ik heb het boek en de video's ook gekeken, maar wat ik persoonlijk merk is dat ik de praktijk ervaring mis. Heb ook gestoeid met de virtual labs, maar daar volg je ook een stappen plan zonder dat er echt een storing is die je moet oplossen. Persoonlijk merk ik dat je dan, net zoals het leren van de vragen, ook niet ver komt.

Heb jij nog een idee waar ik nog meer naar kan kijken (boeken, video's, website's , programma's)?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Zelf oefenen in virtuele omgevingen.

Ps: Het gebruik van de vragen mag niet en als ze erachter komen worden al je certificeringen ingetrokken en kun je in de toekomst ook geen nieuwe certificeringen doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[..]
Je weet dat de 'oefenexamens' van examcollection echte vragen bevatten en dat dat niet wordt gewaardeerd door Microsoft? Met andere woorden : het is gewoon illegaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Een certificaat is dan ook bedoeld om aanwezige kennis en ervaring aan te tonen op een simpel papiertje. Als je de stof dus nog niet (goed) kent, betekent dat eigenlijk ook dat je nog niet toe bent aan het certificaat. De Nederlandse detacheerders willen zelfs dat de eerste lijns helpdesk medewerker een dikke map met certificaten heeft zodat ze de persoon makkelijk kunnen plaatsen bij een klant voor een leuke prijs. Zonder dat daar nou direct echt ervaring achter zit.

Juist door het lekken van de examenvragen en de juiste antwoorden, wordt de waarde van de certificering minder en dat is jammer voor de mensen die wel juist de ervaring en kennis hebben. In de praktijk al vaak genoeg meegemaakt dat je iemand voor je hebt met een berg certificaten maar geen enkele echte kennis, en iemand met een certificaat hier en daar die juist wel ervaring heeft en juist daardoor zijn werk beter kan doen. Op papier heeft de eerste de voorkeur van HR etc... en dat is gewoon jammer.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Qwerty-273 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:39:
Op papier heeft de eerste de voorkeur van HR etc... en dat is gewoon jammer.
Dat kun je een HR/Detacheerder op zich niet eens kwalijk nemen...

Nou heb ik nooit zoveel intakegesprekken, maar mijn laatste twee intakes zijn eigenlijk simpel "papieren" intakes geweest. Ik ben die twee keer puur geslecteerd op basis van ervaring en inderdaad papiertjes (ik heb d'r een stuk of 60). De deal was eigenlijk al rond voordat er ook maar één gesprek met mij heeft plaatsgevonden.

Pas als bedrijven fatsoenlijke intake gesprekken gaan houden, waarbij je ook even een uurtje met de reeds aanwezige techneuten moet gaan babbelen worden certificaten veel minder belangrijk dan nu... Een recruiter is iemand die eigenlijk het aanbod en de vraag op elkaar afstemt. Momenteel is er kennelijk meer vraag naar certificaten dan goede inhoudelijke kennis... helaas...

[/offtopic]

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 05-11-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Qwerty-273 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:39:
Een certificaat is dan ook bedoeld om aanwezige kennis en ervaring aan te tonen op een simpel papiertje. Als je de stof dus nog niet (goed) kent, betekent dat eigenlijk ook dat je nog niet toe bent aan het certificaat. De Nederlandse detacheerders willen zelfs dat de eerste lijns helpdesk medewerker een dikke map met certificaten heeft zodat ze de persoon makkelijk kunnen plaatsen bij een klant voor een leuke prijs. Zonder dat daar nou direct echt ervaring achter zit.

Juist door het lekken van de examenvragen en de juiste antwoorden, wordt de waarde van de certificering minder en dat is jammer voor de mensen die wel juist de ervaring en kennis hebben. In de praktijk al vaak genoeg meegemaakt dat je iemand voor je hebt met een berg certificaten maar geen enkele echte kennis, en iemand met een certificaat hier en daar die juist wel ervaring heeft en juist daardoor zijn werk beter kan doen. Op papier heeft de eerste de voorkeur van HR etc... en dat is gewoon jammer.
Helemaal mee eens.

Eigenlijk zou er voor moeten worden gezorgd dat de stekker uit dat soort illegale sites wordt getrokken, maar dat schijnen hele lange juridische procedures te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De enige echte oplossing die ik zie is de opzet van examens dusdanig gaan veranderen dat het stomweg uit je hoofd leren van antwoorden niet voldoende is om te slagen. Men moet IMHO meer gaan toetsen op het juist kunnen toepassen van methodieken en het op kunnen lossen van praktijktlabs.

Hell, van mijn part maken ze er mondelinge examens van, waarbij je door een examinator doorgezaagd gaat worden over diverse oplossingen: "Lees deze case eens door.... Welke oplossing zou je toepassen en leg mij eens in eigen woorden uit waarom je kiest voor deze oplossing". Met een beetje examinator wordt cheaten dan vrijwel onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Cisco heeft in dat opzicht het wel iets beter aangepakt (over de jaren heen) met hun entry examens. Een simulatie lab, en daarnaast een vragen pool met volgens mij over de duizend vragen voor 1 bepaald examen. Dat leer je dan niet meer zo makkelijk uit je hoofd. In vergelijking met MS waar ze vaak een vragen pool volgens mij hebben tussen de 100 en 200 vragen per examen en het ontbreken van een simulatie lab..

--
Ze hadden natuurlijk wel MCM, MCA en MCSM maar dat was kwa geld en tijd niet haalbaar voor velen.

[ Voor 11% gewijzigd door Qwerty-273 op 05-11-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik heb het idee dat MS het wel prima vind...

Er doen nu veel mensen examen, dat zijn toch inkomsten. Veel ITers met papieren, dus hun producten worden veel gebruikt.

VMware doet het met een verplichte week cursus, ook niet verkeerd, alleen de kosten voor de werkgeven stijgen tot zo'n 5000 Euro voor een cursus met examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 14-09 08:49
Ik kan me van vroegere microsoft examens herinneren dat je ook een simulatie kreeg. Volgens mij was dat oa bij Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dude88 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:55:
Ik heb het idee dat MS het wel prima vind...

Er doen nu veel mensen examen, dat zijn toch inkomsten. Veel ITers met papieren, dus hun producten worden veel gebruikt.
Ik denk dat de marge minimaal is voor MS. Vergeet niet dat een examencentrum en Prometric ook hun marge nog van het bedrag afsnoepen. Het ontwikkelen en uitbrengen van een examen is ook niet gratis.
VMware doet het met een verplichte week cursus, ook niet verkeerd, alleen de kosten voor de werkgeven stijgen tot zo'n 5000 Euro voor een cursus met examen.
Ik heb me bij die verplichte training anders dood verveeld. Ik had al een jaar of vijf ervaring met VMWare ESX, en heb werkelijk niets nieuws geleerd of gezien. Die verplichte curcus kostte mijn werkgever wel even 2500 euro voor de curcus, en ik was een week niet facturabel wat ook nog eens 4000 euro kostte.
died_laughing schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:44:
Ik kan me van vroegere microsoft examens herinneren dat je ook een simulatie kreeg. Volgens mij was dat oa bij Vista.
Ze hebben het inderdaad heel even gehad. Maar dat waren eigenlijk korte opdrachtjes om even snel iets in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Vandaag te horen gekregen dat ik mezelf mag gaan voorbereiden voor het 74-409 examen (Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center) *O*

Er lijken alleen (nog) geen Microsoft Press boeken over dit onderwerp beschikbaar te zijn... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
nextware schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:50:
Vandaag te horen gekregen dat ik mezelf mag gaan voorbereiden voor het 74-409 examen (Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center) *O*

Er lijken alleen (nog) geen Microsoft Press boeken over dit onderwerp beschikbaar te zijn... -O-
Nee klopt, maar wellicht heb je wel wat aan deze wiki:
409: Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Centerr

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 06-11-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Had deze al gevonden, maar in ieder geval hartelijk dank voor het posten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Je kan ook kijken of je bij iemand die de cursus gevolgd heeft, het boek 20409b kunt lenen.

Verder heb ik zelf destijds ook een blog post gemaakt met interessante info:
http://blog.bjornhouben.c...yper-v-and-system-center/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Veeam heeft een gratis ebook voor 409.,ff googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:42:

Verder heb ik zelf destijds ook een blog post gemaakt met interessante info:
http://blog.bjornhouben.c...yper-v-and-system-center/
Deze was handig, heb ik ook gebruikt ;) + die nuggets van MS zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Laatst online: 10-09 23:37
Great news! Microsoft is bringing back the free Azure and Office 365 exam offer today. Supply is limited, so visit the special MCP voucher portal now to request yours.

Aan te vragen via: http://borntolearn.mslearn.net/goodstuff/p/mcp.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jammer dat je een examen tot 31 december moet afnemen. Is Office 365 te doen in een maand tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Question Mark schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:50:
[...]
Ik denk dat de marge minimaal is voor MS. Vergeet niet dat een examencentrum en Prometric ook hun marge nog van het bedrag afsnoepen. Het ontwikkelen en uitbrengen van een examen is ook niet gratis.
Dan is juist volume een oplossing, hoe meer mensen hoe meer winst ;)
[...]
Ik heb me bij die verplichte training anders dood verveeld. Ik had al een jaar of vijf ervaring met VMWare ESX, en heb werkelijk niets nieuws geleerd of gezien. Die verplichte curcus kostte mijn werkgever wel even 2500 euro voor de curcus, en ik was een week niet facturabel wat ook nog eens 4000 euro kostte.
Dan is het idd vervelend, ben je relatief nieuw dan ga je echt wel wat van opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Question Mark schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:50:
[...]

[...]

[...]
Ze hebben het inderdaad heel even gehad. Maar dat waren eigenlijk korte opdrachtjes om even snel iets in te stellen.
Er was ook nog even voor server 2008 dat lab examen (83-640), was de lab variant van 70-640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32

RVW

Nieuwe MCSE: Enterprise Devices and Apps

http://borntolearn.mslear...ise-devices-and-apps.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Nice....ik krijg net twee invites voor nieuwe beta examens :

70-695: Deploying Windows Devices and Enterprise Apps (beta)
70-696: Managing Enterprise Devices and Apps (beta)

Laat dat nu net de twee examens zijn voor de nieuwe MCSE :+ Gelijk maar even inboeken...

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2014 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Hier ook invites ontvangen, ga de 71-695 a.s. vrijdag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:46:
Nice....ik krijg net twee invites voor nieuwe beta examens :

70-695: Deploying Windows Devices and Enterprise Apps (beta)
70-696: Managing Enterprise Devices and Apps (beta)

Laat dat nu net de twee examens zijn voor de nieuwe MCSE :+ Gelijk maar even inboeken...
Heb hem ook binnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 21-11-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Hoe maak je kans op dergelijke invites? Is dat puur random, of op basis van historie (dus: als je je veel examens hebt gedaan op een bepaald vlak)?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Aanmelden als Subject Matter Expert:

https://connect.microsoft.com/site862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33
Iemand van de MCT-ers hier die meedoet met "wie haalt de meeste examens in een maand?"challenge van MS en Prometric? https://vouchers.cloudapp.net/mct/default.aspx
Als je MCT-er bent kun je dan een maand lang gratis examens halen. verlengd tot 31-12-14

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Best wel kansloos eigenlijk, alsof MS z'n eigen certificeringen niet serieus neemt :X

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om enkele examens te gaan doen om mijn wat verouderde kennis (mcse 2000) op te krikken
(ao 70-410 en 70-341 en 70-409)

ik heb toendertijd de officiele boeken gebruikt van microsoft. maar nu zijn die boeken uit de reeks Microsoft Official Academic Course. wel stevig aan de prijs.

zijn deze examen technisch en kennis technisch erg goed of is het zonde van het geld? of zijn er betere trainings boeken voor deze modules, zoek geen naslag maar puur examen training

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:59
Ik ben van plan om de 70-415 en 70-416 examens te maken.
Nu lees ik al eerder terug in dit forum dat er geen boeken van zijn.
Ik ben ook aan het zoeken, maar alle boeken die zijn niet meer te leveren.

Weten jullie waarom dit is?

• Mandera
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:17:
Ik ben van plan om enkele examens te gaan doen om mijn wat verouderde kennis (mcse 2000) op te krikken
(ao 70-410 en 70-341 en 70-409)

ik heb toendertijd de officiele boeken gebruikt van microsoft. maar nu zijn die boeken uit de reeks Microsoft Official Academic Course. wel stevig aan de prijs.

zijn deze examen technisch en kennis technisch erg goed of is het zonde van het geld? of zijn er betere trainings boeken voor deze modules, zoek geen naslag maar puur examen training
De Exam Ref. boeken van Microsoft Press zullen denk ik aan je wensen voldoen. :)

Plus nog wat Technet en videomateriaal. Heb je een lab? Microsoft heeft gratis virtual TechLabs o.i.d. - kun je online oefenen in een omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

https://borntolearn.mslea...re-architecture-beta-exam

Microsoft recently released a new Azure architecture certification exam in beta: Exam 534 Architecting Microsoft Azure Solutions. This is an invitation to take the beta version of the exam at no cost for the first 500 registrants.

Exam 70-534 - Architecting Microsoft Azure Solutions (beta)
http://bit.ly/534BetaInvite

[ Voor 21% gewijzigd door Qwerty-273 op 15-12-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Klopt het dat de examens via Pearson VUE redelijk wat duurder zijn geworden, er lijkt nu zo'n ¬30,- VAT/BTW over het standaard bedrag van ¬150,- heen te komen, was wel even schrikken 180,- euro.

Subtotal: 150.00

VAT: 31.50
ESTIMATED TOTAL DUE: EUR 181.50

Iemand dit al opgemerkt?

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 15-12-2014 20:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Was een tijdje geleden toch al opgehoogd bij Prometric van 150 naar 175?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Midden / eind November heb ik nog gewoon een examen ingeboekt bij Prometric voor 150,- euro, maar het examen opzich kost nog gewoon 150,- euro er wordt nu alleen zo'n 30 euro VAT/BTW overheen genomen.

[ Voor 36% gewijzigd door _Dune_ op 15-12-2014 20:19 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik heb vorige week nog examens geboekt bij zowel Prometric als VUE...allen 150 euro.

Heb overigens de 346 binnen getikt....nu de 347 nog en dan kan ik weer een MCSA bijschrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
347 is heel veel SHP, hele berg "zet de stappen in de juiste volgorde" vragen ook nog. Ik vond het geen pretje. Ze zijn tenminste gratis tot de 31ste. 346 is doodeenvoudig.
Pagina: 1 ... 50 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.