Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussiesWidow schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:13:
Is er eigenlijk ook een Cisco Certified topic op GoT ergens of niet? Heb ff gekeken onder netwerken, maar kon het daar niet vinden.
MCSE was al in de pocket begin dit jaar!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Behaald met 820 puntenKiswum schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:07:
@Pcdealer, succes met je 70-672 examen vandaag broer! Je kunt het!
Aah hoe heb ik dat kunnen missen

MCSA Windows 8 upgrade, de 70-689? Ik heb die vanochtend gedaan, examen was goed te doenPedr0 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:47:
Ik ga ook maar eens weer beginnen na 2 maanden niks doen.........te beginnen met de upgrade naar MCSA:Win8.
MCSE was al in de pocket begin dit jaar!
887 - 700 - 800
700! That was close........Local Host schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:38:
Gister 070-417 gehaald en dus MCSA 2012 geworden
887 - 700 - 800
Foutje meer en alles over!
Gefeliciteerd!
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Ik zag de score ook staan aan het eind ( er staat dan alleen 700 ) en dacht idd van "zo dat is op het randje "Rudi Vader schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:19:
[...]
700! That was close........
Foutje meer en alles over!
Gefeliciteerd!
Ik heb 70-646 gehaald vorig jaar augustus. Dit is dus nog MCITP.
Nu wil ik uiteraard nog 70-640 en 642 halen. Hiermee heb je dan MCSA 2008.
MAAR klopt dit wel? MCITP komt te vervallen. Naar mijn idee word dit gewoon MCSA 2008.
De examens zijn toch hetzelfde? Dus of je ze nou in de MCITP tijd haalt of met de nieuwe naam MSCA 2008? Of staat dit los van elkaar?
Hoop dat mijn vraag word begrepen zo!
Verwijderd
Het examen 70-646 is 1 van de 3 vereiste examens voor het vroegere MCITP Server Administrator. Alle mensen die in het verleden een MCITP Server Administrator of Enterprise Administrator behaald hebben, hebben van Microsoft gratis MCSA: Windows Server 2008 titel erbij gekregen.mannetje19 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:54:
Heb dit forum een beetje doorgelezen maar het volgende is mij niet helemaal duidelijk...
MAAR klopt dit wel? MCITP komt te vervallen. Naar mijn idee word dit gewoon MCSA 2008.
De examens zijn toch hetzelfde? Dus of je ze nou in de MCITP tijd haalt of met de nieuwe naam MSCA 2008? Of staat dit los van elkaar?
Zoals je op de desbetreffende pagina kan zien is 70-646 nog steeds 1 van de 3 vereiste examens voor MCSA: Windows Server 2008. Wellicht krijg je wel niet meer de MCITP Server Adminstrator titel, maar enkel de MCSA: Windows Server 2008.
Vandaag 70-680 behaald met maar liefst 950 punten :-)
Op naar MCSA 7, maar eerst beslissen of ik voor de 685 of 686 ga...
EDIT:
Na wat opzoek werk denk ik voor de 685. Hij leunt dichter aan bij mijn huidige job. De 686 heeft dan weer het voordeel makkelijker te kunnen doorstromen naar de mcse desktop infrasructure, maar die ambitie heb ik niet.
[ Voor 30% gewijzigd door hanzer op 10-04-2013 16:18 ]
Op een of andere manier doe ik altijd veel langer over een client examen.
Score weet ik niet meer precies, ik geloof 768 (768 en 780)
Achja, MCSA: Windows 8 is nu ook binnen!
De hele portal ziet er inmiddels alweer anders uit.
Iemand tips welke materiaal ik het beste kan gebruiken om de examens 70-321/323 te halen?
Liefste heb ik een ebook oid, kan ik in alle rust het doornemen. Zijn de examens ook veranderd aangezien er nieuwere opties bij zijn gekomen?
Whatever.
Gefeliciteerd man! Pfff...ik begin achter te lopenPedr0 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:59:
Ik heb overigens vorige week 70-689 gedaan en ik moet zeggen hij was goed te doen, maar sommige zaken waren echt van die client examen vragen.
Op een of andere manier doe ik altijd veel langer over een client examen.
Score weet ik niet meer precies, ik geloof 768 (768 en 780)
Achja, MCSA: Windows 8 is nu ook binnen!
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 11-04-2013 12:47 ]
Ik heb ze alweer meer dan een jaar geleden in beta gedaan, dus ze zullen wellicht zijn veranderd. Maar bij deze de resources die ik heb gebruikt destijds. Wellicht dat je er wat aan hebt:Harmen schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:46:
Ben zelf gestart met de Jumpstarts van Office 365. Helaas is het materiaal al wat ouder.
De hele portal ziet er inmiddels alweer anders uit.
Iemand tips welke materiaal ik het beste kan gebruiken om de examens 70-321/323 te halen?
Liefste heb ik een ebook oid, kan ik in alle rust het doornemen. Zijn de examens ook veranderd aangezien er nieuwere opties bij zijn gekomen?
http://bjornhouben.wordpr...65-beta-exams-experience/
Mag ik vragen hoe je aan dat proefexamen bent gekomen?Shinji schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:35:
Morgen op voor 70-410, proefexamen gemaakt en die wel gehaald maar blijf het idee houden dat ze veel buiten het boek vragen en daar hou ik niet van omdat het dan lastiger in te schatten is waar je staat. Afgelopen dagen nog maar wat losse technet pagina's gelezen over onderwerpen die ik in proefexamen tegenkwam en waarvan ik dacht daar weet ik nog te weinig van. Overigens ook enkele dingen tegengekomen waar ik nog nooit van had gehoord.
Ik herken je probleem overigens hoor. Ik heb alleen de exam ref gelezen maar vertrouw het ook nog niet, ik heb ook de course guide besteld. De trainsignals en cbt nuggets heb ik ook al bekeken maar toch heb ik het idee dat er veel vragen van buiten het boek in het examen zullen zitten.
Proefexamen is een eigenlijk een groot woord. Was een site met 15 oefenvragen:kibber schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:15:
[...]
Mag ik vragen hoe je aan dat proefexamen bent gekomen?
Ik herken je probleem overigens hoor. Ik heb alleen de exam ref gelezen maar vertrouw het ook nog niet, ik heb ook de course guide besteld. De trainsignals en cbt nuggets heb ik ook al bekeken maar toch heb ik het idee dat er veel vragen van buiten het boek in het examen zullen zitten.
http://www.accelerated-id...-70410-practice-test.aspx
Staat ergens knop "Start practice test"
Zijn hoop dezelfde vragen maar komen ook wel andere in voor als je hem nog een keer doet
Shinji schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:55:
...
op naar 70-411. Daar is echter voor zover ik kan zien nog geen boek voor.

Afgelopen week de cursus gehad, advies was om z.s.m. examen te doen.
Zijn er nog ergens kortigscodes te vinden?
Vroegah stonden er altijd voorin/achterin het cursus boek wel een..
[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 13-04-2013 10:43 ]
| Security Management |
Verder mbt korting neem ik aan dat je deze al hebt gevonden : www.90daystomcsa.com
Ook nog heel even second shot.
Wat was de reden trouwens dat werd aangeraden om z.s.m. examen te doen ?
Zoals punisher007 aangeeft zijn deze niet zomaar te verkrijgen. Mocht je het examen achter de rug hebben zou ik hem overigens best over willen nemenbord4kop schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:43:
[...]
[afbeelding]
Afgelopen week de cursus gehad, advies was om z.s.m. examen te doen.
Zijn er nog ergens kortigscodes te vinden?
Vroegah stonden er altijd voorin/achterin het cursus boek wel een..
Dat advies om z.s.m examen te doen lijkt me gewoon omdat je nu de cursus hebt gehad en alles nog vers is of is daar een andere reden voor?
Ik ga nu eerst maar met de CBT Nuggets aan de gang.
- je wat oefeningen doet (of al werkt met 2012)
- het boek nog een keer doorleest
Boek overnemen moet ik even overleggen met de baas, die heeft de cursus betaald
| Security Management |
De MCITP certificeringen komen per 31 Juli 2013 in principe te vervallen, maar als jij voor die tijd 70-640 en 70-642 weet binnen te halen, dan levert jou dat de MICITP SA 2008 en MCSA 2008 op. Wanneer je het laatste examen na Juli 2013 haalt krijg je alleen MCSA 2008.mannetje19 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:54:
Heb dit forum een beetje doorgelezen maar het volgende is mij niet helemaal duidelijk...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
betekend dat je na 31 Juli nog examens kan boeken van de 2008 serie?_Dune_ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:54:
[...]
De MCITP certificeringen komen per 31 Juli 2013 in principe te vervallen, maar als jij voor die tijd 70-640 en 70-642 weet binnen te halen, dan levert jou dat de MICITP SA 2008 en MCSA 2008 op. Wanneer je het laatste examen na Juli 2013 haalt krijg je alleen MCSA 2008.
Ja, 70-640, 642 en 646 zijn gewoon te halen.Oid schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:34:
[...]
betekend dat je na 31 Juli nog examens kan boeken van de 2008 serie?
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Hoi,Oid schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:34:
[...]
betekend dat je na 31 Juli nog examens kan boeken van de 2008 serie?
Tot mijn verbazing zag ik het net ook dat het mogelijk is om na 31 juli 2013 de examens; 70-640, 70-642 en 70-642 te kunnen halen.
Bron: http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=SAWWIAcDKdT
Shinji schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:55:
[...], op naar 70-411. Daar is echter voor zover ik kan zien nog geen boek voor.
This book is due for release on 31 Aug 2013
http://www.microsoft-pres...ts/product.asp?ref=310932
Dit artikel verschijnt waarschijnlijk 22 aug. 2013 of later.
http://comcol.nl/exam-ref...-windows-server-2012.html
Dit artikel verschijnt waarschijnlijk 22 sep. 2013 of later.
http://comcol.nl/cert-pre...70-410-70-411-70-412.html
[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 14-04-2013 19:45 ]
Ja, allemaal nog niet gereleased dus. En aangezien ik de overige examens 411 en 412 ook in 2013 moet doen wordt het dan wat krapjes. Maar CBT Nuggets, technet en labs kom je een heel eind
Dus
Mcsa 7 -> mcsa windows 'blue'
Of
mcsa 7 -> Mcsa 8 -> mcsa windows 'blue'
Dat is me niet geheel duidelijk, maar ik vermoed dat je voor elk os een mcsa zal moeten halen?
Blue is toch gewoon een grote Windows 8 update? (Geen compleet nieuw OS). Dus dan blijft het volgens mij gewoon Windows 8.hanzer schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:05:
Als je je mcsa windows 7 wil updaten, moet je hoe dan ook eerst naar de mcsa windows 8 te updaten, of zou ik kunnen wachten op het nieuwe volgende os?
Dus
Mcsa 7 -> mcsa windows 'blue'
Of
mcsa 7 -> Mcsa 8 -> mcsa windows 'blue'
Dat is me niet geheel duidelijk, maar ik vermoed dat je voor elk os een mcsa zal moeten halen?
Ik zal me anders formuleren; kan ik met mijn mcsa een OS versie overslagen of moet ik voor elk OS een mcsa upgrade examen doen?
En dan nog een andere vraag:
Het behalen van een MCSA Windows Server 2012 kan je blijkbaar op een moeilijke of een makkelijke manier....
Als je het moeilijk wil, doe je 3 examens (410, 411, 412) en ben je mcsa 2012.
Wil je snel mcsa 2012 behalen doe je enkel 686 (win7) + upgrade to 2012 (417).
Toch straf eigenlijk, dezelfde titel, maar 1 examen minder. Of ben ik volledig mis?
[ Voor 53% gewijzigd door hanzer op 16-04-2013 21:33 ]
Je gaat van desktop OS (Windows 7, 686) naar een server OS (Server 2012, 417). Lijkt me sowieso dat dit niet kan. De upgrade kan je waarschijnlijk alleen doen als je MCSA 2008 R2 hebt.hanzer schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:50:
Ik dacht dat blue de opvolger was. :-d
Ik zal me anders formuleren; kan ik met mijn mcsa een OS versie overslagen of moet ik voor elk OS een mcsa upgrade examen doen?
Het behalen van een MCSA Windows Server 2012 kan je blijkbaar op een moeilijke of een makkelijke manier....
Toch straf eigenlijk, dezelfde titel, maar 1 examen minder. Of ben ik volledig mis?
Die snelle methode werkt niet want je moet MCSA Win 7 zijn en dat is 680 + 685 of 686. Dus 2 examens en de upgrade zijn er ook 3.hanzer schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:50:
Ik dacht dat blue de opvolger was. :-d
En vergis je niet in de upgrade..... dat is ook gewoon 410 + 411 + 412 in 1. 3 afzonderlijke examens die je achter elkaar moet afleggen. En voor 1 zakken, alles niet halen. Dus niet dat al je voor de 411 gezakt was, dat je dan wel 410 en 412 hebt. Ik heb hem gedaan. Wist niet precies hoe het werkte.... je sluit steeds een examen af (eenmaal afgesloten, kan je niet meer terug). Maar ik heb hem wel. Of je uitslag staat ook alleen een score per examen. En niet op welk onderdeel je beter of minder in was.
M.a.w..... je doet er wel degelijk meer voor en je hebt dan ook 2 certificaten.
Ik ging daarvan uit omdat ik volgende gelezen had:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| How to upgrade to the MCSA: Windows Server 2012 certification? You can upgrade these certifications to the MCSA: Windows Server 2012 certification. MCSA: Windows Server 2008 MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008 MCITP: Enterprise Administrator on Windows Server 2008 MCITP: Virtualization Administrator on Windows Server 2008 R2 MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010 MCITP: Lync Server Administrator 2010 MCITP: SharePoint Administrator 2010 MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7 |
Ik ga volgende maand mijn 685 doen, dan ben ik mcsa windows 7.
Dan ga ik voor de mcsa windows server 2012.
En als ik dan nog zin heb, de upgrade naar mcsa windows 8 en de 686 lijkt me ook nog tof :-)
[ Voor 60% gewijzigd door hanzer op 17-04-2013 09:32 ]
Gefeliciteerd!TheVMaster schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:55:
Zohw...vandaag eindelijk m'n MCT certificaat binnen gekregenMag ik ook trainingen gaan geven....
MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7 = MCSA Win 7, dus 2x examen..hanzer schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:25:
Ah ok. Bedankt!
Ik ging daarvan uit omdat ik volgende gelezen had:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 How to upgrade to the MCSA: Windows Server 2012 certification? You can upgrade these certifications to the MCSA: Windows Server 2012 certification. MCSA: Windows Server 2008 MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008 MCITP: Enterprise Administrator on Windows Server 2008 MCITP: Virtualization Administrator on Windows Server 2008 R2 MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010 MCITP: Lync Server Administrator 2010 MCITP: SharePoint Administrator 2010 MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7
Ik ga volgende maand mijn 685 doen, dan ben ik mcsa windows 7.
Dan ga ik voor de mcsa windows server 2012.
En als ik dan nog zin heb, de upgrade naar mcsa windows 8 en de 686 lijkt me ook nog tof :-)
Maarre.... net zo'n cursus gek als ik ben dus.... bij mij staan er ook nog genoeg op stapel. (413 t/m 416 + Win 8 upgrade)
Daar was ik mis, bedankt!Rudi Vader schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:21:
MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7 = MCSA Win 7, dus 2x examen..
Ik zou graag beginnen met 70-640, welk boek kan ik dan het beste aanschaffen?
op bol.com vind ik veel soorten namelijk.
Graag raad !
http://www.bol.com/nl/s/b...0/sc/books_all/index.html
Ik heb het trainingkit boek van microsoft gebruikt in combinatie met CBT nugget filmpjes.qwasd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:22:
hoeveel punten had je?
Graag raad !
Ik had 529 punten. Ik heb TrainSignal training in het verleden gebruikt en recentelijk TestOut training.qwasd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:22:
hoeveel punten had je?
Graag raad !
Link dat het aangeeft dat het kan: http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=SAWWIAcDKdT
Link dat het aangeeft dat het niet kan: http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=ewam0iMUc6x
Kan iemand van hier met zijn contacten bij Microsoft even navraag doen of je bovenstaande examens na 31 juli nog wel kunt doen of niet.
Ik ben benieuwd en ik denk anderen ook
Ik zat er zelf aan te denken om voor de MCSA 2008 te gaan en daarna 70-417 om MCSA 2012 te krijgen.
[ Voor 36% gewijzigd door qwasd op 18-04-2013 13:58 ]
Waar lees jij in de link dat het niet meer kan?lawkexarib schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:04:
Onlangs gaf ik aan dat het mogelijk is om de examens: 70-640, 70-642 en 70-646 na 31 juli te kunnen doen. Echter, vandaag heb ik een link van een collega ontvangen, waarin staat dat het juist niet kan;
Link dat het aangeeft dat het kan: http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=SAWWIAcDKdT
Link dat het aangeeft dat het niet kan: http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=ewam0iMUc6x
Kan iemand van hier met zijn contacten bij Microsoft even navraag doen of je bovenstaande examens na 31 juli nog wel kunt doen of niet.
Ik ben benieuwd en ik denk anderen ook
MCITP EA kan niet meer, nee. Het MCITP certificaat kan je dan welliswaar niet meer halen, MCSA 2008 kan met de door jouw genoemde examens wel gehaald worden. Per 31 juli vervalt MCITP, MCSA 2008 blijft met een beperkt aantal examens gewoon bestaan.
Ik kom ze in het hele nieuwe certificeringsverhaal niet meer tegen.
Oh oké. Ik was in veronderstelling dat het niet mogelijk was om genoemde examens te kunnen doen, omdat de titel MCITP dan vervalt. Het is dus wel mogelijk, en je krijgt de titel MCSA. Prima lijkt mijRudi Vader schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:30:
[...]
Waar lees jij in de link dat het niet meer kan?
MCITP EA kan niet meer, nee. Het MCITP certificaat kan je dan welliswaar niet meer halen, MCSA 2008 kan met de door jouw genoemde examens wel gehaald worden. Per 31 juli vervalt MCITP, MCSA 2008 blijft met een beperkt aantal examens gewoon bestaan.
[ Voor 6% gewijzigd door lawkexarib op 19-04-2013 13:30 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Succes! Laat even weten hoe die gaat. Ik wil hem over een paar weken doen.SkiFan schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:58:
70-417 staat voor donderdag a.s. ingeplanned. Hopen dat ik m haal.
Misschien heb je hier wat aan te voorbereiding:SkiFan schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:58:
70-417 staat voor donderdag a.s. ingeplanned. Hopen dat ik m haal.
Preparation resources for the exam 70-417
Zelf vond ik een paar maanden geleden 70-417 erg meevallen, maar dat kan inmiddels anders zijn
Iemand hier die dit al heeft gedaan?
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Mijn MCP ID was tot nu toe altijd verbonden aan mijn vorige e-mail adres. Sinds kort heb ik dit naar een nieuw email adres verhuisd (zie http://www.kolltveit.org/?p=91 ). Ik kan nu inloggen met mijn nieuwe Windows Live ID op de MCP member site en zie dan ook mijn Microsoft Transcript. Alles is compleet, so far so good.
Maar op mijn transcript staat nog steeds mijn oude email adres! En dat wil ik nou juist niet meer gebruiken en ook niet delen met mensen.
Hoe kan ik dit veranderen? Kan het zijn dat het gewoon nog een aantal dagen duurt en het dan vanzelf bijgewerkt is? Of moet ik hiervoor van de week met Microsoft gaan bellen?
Ik ga binnenkort ook verhuizen, dus dan moet het adres op het transcript ook meewijzigen. Mijn Windows Live Profile heb ik al helemaal aangepast.
[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 30-04-2013 09:15 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Pas je gegevens bij Prometric ook even aan.Lethalis schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:05:
Even een vraag, want ik kan het nergens vinden..
Mijn MCP ID was tot nu toe altijd verbonden aan mijn vorige e-mail adres. Sinds kort heb ik dit naar een nieuw email adres verhuisd (zie http://www.kolltveit.org/?p=91 ). Ik kan nu inloggen met mijn nieuwe Windows Live ID op de MCP member site en zie dan ook mijn Microsoft Transcript. Alles is compleet, so far so good.
Maar op mijn transcript staat nog steeds mijn oude email adres! En dat wil ik nou juist niet meer gebruiken en ook niet delen met mensen.
Hoe kan ik dit veranderen? Kan het zijn dat het gewoon nog een aantal dagen duurt en het dan vanzelf bijgewerkt is? Of moet ik hiervoor van de week met Microsoft gaan bellen?
Ik ga binnenkort ook verhuizen, dus dan moet het adres op het transcript ook meewijzigen. Mijn Windows Live Profile heb ik al helemaal aangepast.
Het kan zijn dat er hier een koppeling tussen zit (heb ik ooit wel eens gehad).
Blijkbaar duurt dat gewoon een dag..
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Jups...been there....done thatPedr0 schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:12:
Ik zit een beetje te twijfelen of ik ook MCSE Desktop Infra ga doen, http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=qVRiOr0BVlb
Iemand hier die dit al heeft gedaan?
Yeah.....de 70-688 gehaald met 850 pnt. Eindelijk ook MCSA Windows 8
[ Voor 71% gewijzigd door TheVMaster op 02-05-2013 15:23 ]
waarmee heb je je voorbereid, ben er ook mee bezig. CBT al bekeken maar zoek eigenlijk nog meer bronnen over dit onderwerp.shadowman12 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:21:
Yeah....Vandaag geslaagd voor 70-414 met 850 punten
Ik heb gewoon de exam objectives bekeken en daar heb ik resources bij gezocht op TechNet.Oid schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:05:
[...]
waarmee heb je je voorbereid, ben er ook mee bezig. CBT al bekeken maar zoek eigenlijk nog meer bronnen over dit onderwerp.
Volgende stap is ITIL => LPIC-1 (Linux) eerste examen => MCSE Desktop of Server. Twijfel nog een beetje wat ik zal doen, maar heb een voorkeur voor server. Hoe zit dat bij jullie?
@shadowman12
Top, gefeliciteerd!
Congrats dude! Afhankelijk waar je je op richt (MCSE Desktop = meer VDI enzo)....ik heb eerst de Desktop gedaan en heb (na SCCM 2012) ook de Server Infra op de agenda staan.JPtjee007 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:02:
Geslaagd voor de 70-417! Viel mij uiteindelijk best mee. Kan natuurlijk ook zijn omdat ik mij extreem goed voorbereid heb. (Alle 410/411 en 412 filmpjes van TrainSignal bekeken en het 70-417 boek gelezen)
Volgende stap is ITIL => LPIC-1 (Linux) eerste examen => MCSE Desktop of Server. Twijfel nog een beetje wat ik zal doen, maar heb een voorkeur voor server. Hoe zit dat bij jullie?
@shadowman12
Top, gefeliciteerd!
Heb je die resources nog ergens opgeslagen en zou je die willen delen? Ik wil hem ook nog gaan doen binnenkort.shadowman12 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:15:
[...]
Ik heb gewoon de exam objectives bekeken en daar heb ik resources bij gezocht op TechNet.
414: Implementing an Advanced Server Infrastructurepunisher007 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:18:
[...]
Heb je die resources nog ergens opgeslagen en zou je die willen delen? Ik wil hem ook nog gaan doen binnenkort.
Die heb ik zelf gemaakt en heeft MSL voor me gepubliceerd, en hou eventuele wijzigen bij als moderator
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 08-05-2013 14:34 ]
Thanks! Ga ik toch voor Server Infrastructure! Nu eerst ITIL... Dat is pas droog zeg. ;-)TheVMaster schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:45:
[...]
Congrats dude! Afhankelijk waar je je op richt (MCSE Desktop = meer VDI enzo)....ik heb eerst de Desktop gedaan en heb (na SCCM 2012) ook de Server Infra op de agenda staan.
Verwijderd
Thanks, heb hem ook gehaald met dank aan zowel de links als het 20414a boek. Blijft echter nog steeds een pittig examen imho.shadowman12 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:32:
[...]
414: Implementing an Advanced Server Infrastructure
Die heb ik zelf gemaakt en heeft MSL voor me gepubliceerd, en hou eventuele wijzigen bij als moderator.
dan wens ik je heel veel succes met de server examens als je deze al pittig vind.
Wceend schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:30:
[...]
dan wens ik je heel veel succes met de server examens als je deze al pittig vind.
Zal ook wel te maken hebben dat ik 0,0 ervaring heb met het configureren van Windows 7 in een bedrijfsomgeving
Een aantal jaar geleden heb ik MCDST (270,271,272) en MCSA (290,291) gehaald. Daarna heb ik nooit meer wat gedaan hiermee. Zijn deze certificaten nog te upgraden naar Windows 7/8 en Server 2008/12.
Of moet ik in de huidige MCSA structuur weer van scratch af aan beginnen en welke examen nummers zijn dit dan?
wil zelf ook het mcsa traject in zelfstudie, voor de exams 70-687 en 70-688.
mijn vraag is welke boeken zijn goed en waar te starten.
alvast bedankt
Log in op mcp.microsoft.com, en dan heb je linksboven ergens een Certification Planner. Zoek daar de certificering op die je wilt behalen, en je ziet automatisch wat je al hebt en nog moet behalen voor de certificering.RemkoDJ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:40:
Ik heb een vraagje waarom iemand mij misschien kan antwoorden:
Een aantal jaar geleden heb ik MCDST (270,271,272) en MCSA (290,291) gehaald. Daarna heb ik nooit meer wat gedaan hiermee. Zijn deze certificaten nog te upgraden naar Windows 7/8 en Server 2008/12.
Of moet ik in de huidige MCSA structuur weer van scratch af aan beginnen en welke examen nummers zijn dit dan?
Je hebt voor MCSA Windows 8 nog niet gek veel boeken. Ik heb zelf de 70-789 gedaan (wat een upgrade examen is naar MCSA WindowsMJLJO schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:10:
beste mede tweakers
wil zelf ook het mcsa traject in zelfstudie, voor de exams 70-687 en 70-688.
mijn vraag is welke boeken zijn goed en waar te starten.
alvast bedankt
Mijn plannen voor de 70-414 zijn ff vertraagd trouwens, zit deze maand bij een klant een migratie af te maken, maar die toko zit aan de andere kant van het land
Ik heb gisteren het 70-642 Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring gehaald.
Dit was mijn eerste certificaat en ben nu aan het kijken voor een vervolg.
Mijn vraag is eigenlijk of het nog zin heeft om 70-680 (windows 7) te gaan halen of ik beter voor de 70-687 (windows 8 ) variant kan gaan.
Zelf denk ik eraan om toch voor windows 7 te gaan omdat dat toch nog meer gebruikt word in het bedrijfsleven maar misschien zit ik er met deze beredenering naast.
Heeft iemand van jullie enig idee wat ik het beste kan doen?
De overige examennummers zijn overigens 70-640 en 70-646
[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 17-05-2013 16:38 . Reden: Examennummers opgezocht ]
Met de examens 70-648 en 70-646 ben je geupgrade van MCSA 2003 naar MCSA 2008 (volgens mij heb je dan ook MCTS of MCITP, maar in deze certificeringen heb ik niet veel kennis, te ondoorzichtig).RemkoDJ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:40:
Ik heb een vraagje waarom iemand mij misschien kan antwoorden:
Je moet je dan wel haasten doordat het laatste examen 31 juli afgerond moet zijn.
Ik heb onlangs deze trainingen afgerond, maar ik was helaas gezakt voor 70-648. Ik moet voor mezelf de komende 5 weken beide examens halen doordat ik een training naar 2012 half juni op de planning heb staan.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Mijn score was 760, net gehaald dus
automation fanboy
Succes morgen!Pedr0 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:28:
Morgen ga ik 70-416 doen zodat ik ook MCSE DI kan noteren. Ben erg benieuwd......70-415 vond ik erg goed te doen.
Ik moet ook netwerken gaan berekenen. Kan ik ook klasse b netwerken verwachten tijdens het examen?
[ Voor 7% gewijzigd door Isane op 23-05-2013 12:08 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Rudi Vader op 23-05-2013 15:26 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
My two cents:Techno Overlord schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:00:
Ik moet van mijn nieuwe baas '70-243 Administering and Deploying System Center 2012 Configuration Manager' gaan halen voor medio juni. Ik heb zelf alleen '70-680 Windows 7, Configuring'. Is dit doable en moet ik echt diep gaan om het te halen of is het wel te doen. Ik heb ervaring met Windows Server en Exchange maar geen certificaten. Iemand ervaring met 70-243 en hoe dit het beste aan te pakken?
SCCM 2012 installeren en er mee spelen. SCCM is echt een product wat je in de vingers moet krijgen.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Had je deze ook al gezien:?Techno Overlord schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:53:
Ik had al wat basic ervaring met SCCM 2012 in de zin van wat APP-V applicaties toevoegen. Ben inmiddels er ook achter dat jouw tip wel handig is. VMware installeert nu eerst Windows Server 2012....
FREE Microsoft System Center 2012 SP1 Configuration Manager Exam Study Guide for Exam 70-243
[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 23-05-2013 20:05 ]
Jij moet binnen drie weken dat examen halen terwijl je er bijna geen ervaring mee hebt? Fijne baas is dat, ik zou dan eerst maar eens die cursus eisen!Techno Overlord schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:00:
Ik moet van mijn nieuwe baas '70-243 Administering and Deploying System Center 2012 Configuration Manager' gaan halen voor medio juni. Ik heb zelf alleen '70-680 Windows 7, Configuring'. Is dit doable en moet ik echt diep gaan om het te halen of is het wel te doen. Ik heb ervaring met Windows Server en Exchange maar geen certificaten. Iemand ervaring met 70-243 en hoe dit het beste aan te pakken?
Op z'n minst...hoe kan een werkgever dat nu EISEN? Ik bedoel...dan heb je dat certificaat...en dan? Hij verwacht dan dat hij je kan verhuren als expert...? Pfff....dan val je zo door de mand, geen goede reclame voor je werkgever ook.Yanze schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:27:
[...]
Jij moet binnen drie weken dat examen halen terwijl je er bijna geen ervaring mee hebt? Fijne baas is dat, ik zou dan eerst maar eens die cursus eisen!
Overigens vind het ik het wel jammer dat daar nog steeds zo mee wordt omgegaan. Daarnaast is het ook wel jammer dat een IT Pro zelf niet probeert z'n certificering op peil te houden...dat is natuurlijk niet alleen in het belang van je werkgever, maar ook in je eigen belang...

Verwijderd
70-680 en 70-685 kun je beide binnen één maand halen.MarkoAlmelo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:53:
Ik ben bezig met de leerstof voor 70-680.
Ik moet ook netwerken gaan berekenen. Kan ik ook klasse b netwerken verwachten tijdens het examen?

De stof komt aardig overeen ?Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:03:
[...]
70-680 en 70-685 kun je beide binnen één maand halen.
Verwijderd
vindt ik wel, ik heb de 70-680 al in de pocket, zelfde geld voor ITIL v3. maar de 70-680 en 685 komen aardig overeen
top, bedanktVerwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:03:
[...]
vindt ik wel, ik heb de 70-680 al in de pocket, zelfde geld voor ITIL v3. maar de 70-680 en 685 komen aardig overeen
Ik heb vrijdag 14 juni examen 70-680.
ITIL heb ik al in binnen
Hopen dat ik m haal
[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 24-05-2013 11:34 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:58:
Ik wens je veel succeskomt vast wel goed, CBT-nuggets en een collectie met vragen hehe
Exact
Ik ben nu druk bezig met de CBT's en véél oefenen.
Ik hoop dit examen voor 31 juli binnen te hebben.
Mocht iemand nog nuttige tips hebben waar extra op gelet moet worden dan hoor ik dit graag
2250 WP Zuid PVoutput
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.