Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd voor een aantal examens de expiry date 31 juli 2013 voorbij zien komen.Downloader91 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:40:
Kan iemand mij vertellen wanneer de expire date is voor server 2008 examens ?
Hier kan je zien welke exams zijn verlopen of gaan verlopen. http://www.microsoft.com/...-certification-exams.aspxDownloader91 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:40:
Kan iemand mij vertellen wanneer de expire date is voor server 2008 examens ?
Training Guide: Configuring Windows 8
ISBN:9780735673229
Bij comcol was het boek goedkoper dan bij bol.
[ Voor 10% gewijzigd door died_laughing op 12-02-2013 10:26 ]
Als ik jouw was zou ik voor de 70-686 gaan hiermee behaal je ook de titel MCSA Windows 7.
Maar geeft je ook het recht om eventuele upgrade examens te doen.
Xenophoben schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:39:
Iemand ervaring met 70-685 en 70-686? Welke zouden jullie eerst proberen te halen?
Cloud ☁️
Goede tip... Welk boek heb jij gebruikt voor je examen? Ik lees op internet meerdere slechte verhalen over de self paced training kit voor 70-686.Downloader91 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:58:
70-685 en 70-686 heb ik alle bij behaald.
Als ik jouw was zou ik voor de 70-686 gaan hiermee behaal je ook de titel MCSA Windows 7.
[...]
70-680 + 70-685 of 70-680 + 70-686 zijn samen al MCSA Windows 7. 70-685 en 70-686 samen zijn niet nodig. Zie hier. MCITP Windows 7 wordt MCSA Windows 7. En aangezien 70-686 bij MCSA niet meer genoemd wordt, verwacht ik een uitfasering ervan (heb de retired exam site nog niet bekeken)Downloader91 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:58:
70-685 en 70-686 heb ik alle bij behaald.
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Rudi Vader op 13-02-2013 13:53 ]
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Ik heb jullie advies even nodig
Ik ben een student en heb de mogelijkheid om Micrososft-certificaten te behalen.
Ik moet eerst een MTA-examen afleggen en heb deze gekozen:
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=98-372
Het probleem hierbij is dat er geen cursusmateriaal aanwezig is. Iemand een idee wat voor niveau ik kan verwachten en hoe ik dit best instudeer?
Daarnaast zal ik waarschijnlijk dit examen afleggen:
http://www.microsoft.com/learning/en/us/html5-offer.aspx
Daarbij heb ik opnieuw dezelfde vraag. Hier is wel cursusmateriaal aanwezig, maar welk niveau moet ik verwachten?
Daarnaast zal ik nog 1 van deze examens afleggen:
http://www.microsoft.com/...s/mcsd-certification.aspx
Opnieuw heb ik de vraag: wat voor niveau kan ik verwachten en wat is de waarde van deze certificaten op de arbeidsmarkt?
Alvast bedankt
Allereerst is de vraag: wat wil je zelf? Developper worden?Bv202 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:09:
Hey,
Ik ben een student en heb de mogelijkheid om Micrososft-certificaten te behalen.
Het probleem hierbij is dat er geen cursusmateriaal aanwezig is. Iemand een idee wat voor niveau ik kan verwachten en hoe ik dit best instudeer?
Daarbij heb ik opnieuw dezelfde vraag. Hier is wel cursusmateriaal aanwezig, maar welk niveau moet ik verwachten?
Opnieuw heb ik de vraag: wat voor niveau kan ik verwachten en wat is de waarde van deze certificaten op de arbeidsmarkt?
Alvast bedankt
Ben niet zo thuis in het developper gebeuren maar volgens mij kan je een Visual Studio versie bij Microsoft downloaden. En er zijn .NET boeken te vinden. Hoeft misschien niet helemaal aan te sluiten bij deze training, als je de kneepjes maar onder de knie kan krijgen.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Verwijderd
heeft er nog iemand problemen met zijn microsoft account?
Ik kan sinds deze week niet meer aanmelden. Als ik wil aanmelden, dan krijg ik de vraag voor de MC ID en de access code. Wanneer ik een access code opvraag en deze dan hierna invul, kan ik nog steeds niet aanmelden. Heeft hier nog iemand problemen mee gehad? Of weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Blijkbaar werkt het weer naar behoren.
[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 18-02-2013 11:38 ]
Heb er eigenlijk nog nooit last van gehad, vandaag voor 't eerstdennismaus schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:07:
Ik heb daar ook wel eens last van. Maar het makkelijkst is inloggen en bij de vraag om je mc id, nogmaals naar https://mcp.microsoft.com/mcp te browsen. Dan kom je wel netjes op de site.
Microsoft Regional Service Centers: Europe
Ik had het issue wel met Firefox maar niet met IE
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 18-02-2013 12:21 ]
Verwijderd
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Hier heb je een pdf ftp://ftp.certiport.com/M...TA_SSG_Developer_crop.pdf met oefenvragen van certiport. De echte vragen zullen wat moeilijker zijn maar in de pdf wordt ook aangegeven wat je allemaal moet weten, en waar je het kan vinden. Als je de oefenvragen kan maken en het begrijpt, denk ik wel dat je het haalt.Bv202 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:09:
Hey,
Alvast bedankt
Ik doe de MTA examens op school, en ben meestal ook snel klaar met die examens, ze maken het wel makkelijk met die slechte meerkeuze vragen zodat je niet eens gaat twijfelen. De eerste had ik nog goed voor geleerd, maar achteraf bleek dat niet echt nodig. De andere 4 heb ik samenvattingen gelezen van het boek en examen gemaakt.technopeuter schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:41:
Had afgelopen vrijdag een MTA examen, ik kende de stof en kan ook snel lezen, stond ook zo snel weer voor de balie dat ik er een opmerking over kreeg. Heb geen testking gebruikt maar ik ben gepokt en gemazeld in examens maken en geef er ook training in dus ik lees snel ken de strategien van MS.
Echte braindumpgebruikers zijn vaak nog sneller, die moeten ze gewoon afschieten. ik wil alleen nog maar beta's doen, dan bewijs je tenminste wat.
[ Voor 50% gewijzigd door Zenix op 19-02-2013 12:00 ]
Hmm ja, is een optie. Ik wil op die machine alleen ook kleine kantoorwerkzaamheden gaan doen dus een scherm is dan wel handigralpje schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:34:
Geen monitoren. Lekker ESXi of Hyper-V draaien en via RDP je server overnemen.
Verwijderd
Al jaren lang ervaring met 2003 en 2008 maarja door omstandigheden eigenlijk nooit voor certificering gegaan.
Verwacht eigenlijk ook weinig moeite te hebben met de onderwerpen in 2012. Maarja wil niet on voorbereid het examen ingaan dus wil een "goed" boek die alle onderwerpen even goed aanstipt en wat praktijk voorbeelden geeft..
Iemand ervaring met de MS Press boeken?
http://comcol.nl/thema_microsoftcertification/
Verwijderd
Ik heb besloten om alleen de Exam Ref te bestellen..Shinji schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:46:
Ik zie dat er twee verschillende soorten boeken zijn. De training guide en exam reference. Zit hier veel verschil tussen? Heb in ieder geval de CBT nuggets van 70-410 gekeken en zag daar niet echt spannende dingen. Kan ik dan beter de exam reference nemen of training guide?
Wij draaien hier op het werk al w2012 live en heb ook een speel domeintje..
De CBT's ben ik nu ook aan het kijken en de onderwerpen die aan bod komen ga ik een beetje mee aan het spelen..
Ik heb genoeg 2008 ervaring en ken 90% wel..
Het zijn net even de nieuwe dingetjes die ik even onder de knie moet krijgen. En Powershell

Dus ik kijk de video's en lees daarna de reference even door zodat ik de theorie een beetje tot me kan nemen en dan examen doen...
ik wil mij gaan certificeren in windows server 2008
echter, op http://www.microsoft.com/...server-certification.aspx zie ik dat de MCITP EA certificering "retired" in juli 2013.
Ik ga het niet halen om 4 examens voor juli 2013 te halen omdat ik hier nog niet veel ervaring mee heb, de 70-680 heb ik wel. Is het dan verstandig om voor mcitp te gaan of zal ik voor MCSA: Windows Server 2008 gaan?
edit: nu zie ik ook dat de 70-643 vervalt op 31 juli 2014. dan lijkt me de mcitp niks meer waard, klopt dat?
[ Voor 10% gewijzigd door sikking op 22-02-2013 10:03 ]
Verwijderd
Het is echt niet zo dat je op 1 augustus 2014 niets meer kent van het systeem omdat je papiertje verlopen is..
Dus als jij nog zeker 2-3 jaar met windows 2008 blijft werken gewoon lekker 2008 doen..
Verwacht je toch binnen een jaar meer met 2012 te werken zou ik nu voor 2012 gaan..
Veel dingen uit 2012 is hetzelfde (qua theorie) als in 2008, dus op zich ook heel bruikbaar.
Je kan nog gewoon de MCITP SA doen, die wordt MCSA 2008. 3 examens (70-640, 70-642 en 70-646, deze gaan er niet uit per 31/7), dan pak je de 70-417 en ben je in 4 examens 2 maal gecertificeerd. Om ook nog wat uit je 70-680 te halen, kan je nog voor de 70-685 gaan en daarna door met de 70-689, dan heb je ook 2 certificaten. Papier is belangrijk (daar kijkt men als eerste naar), ervaring doe je toch op in de praktijk.sikking schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:54:
hallo mensen, ik heb jullie advies nodig.
ik wil mij gaan certificeren in windows server 2008
echter, op http://www.microsoft.com/...server-certification.aspx zie ik dat de MCITP EA certificering "retired" in juli 2013.
Ik ga het niet halen om 4 examens voor juli 2013 te halen omdat ik hier nog niet veel ervaring mee heb, de 70-680 heb ik wel. Is het dan verstandig om voor mcitp te gaan of zal ik voor MCSA: Windows Server 2008 gaan?
edit: nu zie ik ook dat de 70-643 vervalt op 31 juli 2014. dan lijkt me de mcitp niks meer waard, klopt dat?
Ik zou gewoon voor de 2008 nog gaan, ook al is het voor een jaar. Als je nu met 2008 werkt (ik neem het aan, anders had je daar in den beginne niet voor gekozen) heb je er niet zoveel aan dat je voor 2012 gecertificeerd bent. 2008 is beperkter. En er zijn veel meer resources op het internet over te vinden.
Doordat de EA en SA allebei MCSA 2008 worden en de EA examens op retired staan, is er voor nu geen meerwaarde meer voor die EA. Ik vermoed dat de term MCITP per 31/7 helemaal gaat vervallen, maar dat is mijn aanname.
Mee eens maar je kan beter met een 2008 kennis in 2012 eerst gaan werken, anders grijp je op diverse punten mis. Namelijk, de onderdelen die MS beter of uitgebreider in 2012 geregeld zijn dan in 2008.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:45:
Sikking, je moet niet naar de geldigheid kijken. Het gaat erom waar jij het meest mee werkt en hoelang je er nog mee in aanraking komt.
... knip ...
Veel dingen uit 2012 is hetzelfde (qua theorie) als in 2008, dus op zich ook heel bruikbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Rudi Vader op 22-02-2013 16:29 ]
Ik ga binnenkort maar eens bezig met Exchange 2013 certificering. Laatste Exchange waarvoor ik een certificaat had was 5.5, alle tussenliggende versies wel beheerd/geinstalleerd maar nooit toegekomen aan certificering.
Zou het handig zijn om bv eerst nog 70-410 te doen?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
automation fanboy
Hoe betrouwbaar zijn deze antwoorden / vragen voor het officiële examen van microsoft?
Verwijderd
Velen aanzien dit als cheaten, omdat de vragen die je daar vindt vaak terugkomen op het echte examen.G.Scholtens schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:15:
Nu kwam ik deze ook tegen op examcollection, dit examen doe ik nu regelmatig thuis en kom ik meestal op 8 a 900 punten uit.
Designing and Providing Microsoft Volume Licensing Solutions to Small and Medium Organizations
Same here, vandaag gehaald. Ik vond het echt een verkapt Hyper-V examen, ik had veel meer dingen verwacht over DAC en IPAM bijvoorbeeld.Punkbuster schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:58:
Vandaag 70-417 gedaan, en gehaald. Was best pittig. Nu wel MCSA 2012!
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
En ik kreeg het advies te gaan voor Windows sever 2008 + 2012 upgrade. Omdat er inderdaad richting de zomer wat examens vervallen. Omdat ik 70-640 al heb gehaald kan ik met 70-642 en 70-646 naar Server 2008. En vanuit daar naar MCSA Windows server 2012.
Verwijderd
Daar kwam ik inderdaad ook al achter. Vaak wordt er wel verwezen naar Technet artikels waar mee informatie beschikbaar is over een bepaald onderwerp. Die zijn wel nuttig. Ik neem aan dat je inmiddels weet dat het 64 is?Shinji schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:34:
Vind het Exam Ref boek voor 70-410 maar wazig, op zich de teksten zijn heel duidelijk maar telkens aan het eind staan dan een paar oefen vragen over een bepaald objective. Ik ben er al heel wat tegen gekomen die gewoon totaal niet in het betreffende objective behandeld worden. Zoals nu objective 2.1 vraag 1 over maximum aantal volume shadow copies voor een bepaald volume. Terug zitten zoeken maar staat er totaal niet in. En dit zijn ook niet de feitjes waar je in het werk dagelijks mee wordt geconfronteerd.
Zelf ook nog een vraag: Ik ben op zoek naar de MS 70-410 press training kit exam prep. Bij mijn boek zat geen DVD helaas. Iemand met een url of zo? Alleen voor de oefentoets van MS dus. Tot heden nog niets kunnen vinden.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 16:42 ]

Ja, alleen ik heb er dan echt zo'n gevoel bij, wat mis ik nog meer aan informatie die ik nodig heb voor het examen. Overigens zie ik die verwijzingen naar technet artikelen ook niet in het boek staan. En het is een beetje loos als je met een Exam Reference boek niet af zou kunnen voor een examen qua leerstof. Alles is wel te vinden op het internet maar ik koop juist een boek om alles mooi gebundeld te hebben.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:04:
[...]
Daar kwam ik inderdaad ook al achter. Vaak wordt er wel verwezen naar Technet artikels waar mee informatie beschikbaar is over een bepaald onderwerp. Die zijn wel nuttig. Ik neem aan dat je inmiddels weet dat het 64 is?.
Zelf ook nog een vraag: Ik ben op zoek naar de MS 70-410 press training kit exam prep. Bij mijn boek zat geen DVD helaas. Iemand met een url of zo? Alleen voor de oefentoets van MS dus. Tot heden nog niets kunnen vinden.
Verwijderd
wat raden jullie mij aan, ik heb al MCSE/MCSA 2003, nu zit ik tussen MCSE2012 of MCIT Professional 2008,
Als je inlogt op de MCP site kan je upgrade paths bekijken voor de certificering die je op dit moment hebt. Als je bijvoorbeeld een of twee examens hoeft te doen voor je MCITP 2008 EA zou ik die doen, en daarna de upgrade naar 2012 doen.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:52:
Beste Allemaal,
wat raden jullie mij aan, ik heb al MCSE/MCSA 2003, nu zit ik tussen MCSE2012 of MCIT Professional 2008,
Echt hatelijk dat alle boeken van de 70-413, 70-414 en de 70-689 nog niet uit zijn

edit: linkje: https://mcp.microsoft.com...ificationsInProgress.aspx
[ Voor 22% gewijzigd door Widow op 05-03-2013 09:00 ]
Bedankt voor de tip! Had ik nog niet gezien. Bookmarked!
Heb dit topic al redelijk doorzocht naar 70-410. Wat raden jullie aan voor de 70-410? CBT-Nuggets of de boeken? Als ik de recensies lees is de ene gek van het boek en de andere vindt het onderdelen missen.
Hoe denken jullie daarover?
[ Voor 36% gewijzigd door JPtjeeNL op 05-03-2013 10:15 ]
Graag gedaanJPtjee007 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:14:
[...]
Bedankt voor de tip! Had ik nog niet gezien. Bookmarked!
Heb dit topic al redelijk doorzocht naar 70-410. Wat raden jullie aan voor de 70-410? CBT-Nuggets of de boeken? Als ik de recensies lees is de ene gek van het boek en de andere vindt het onderdelen missen.
Hoe denken jullie daarover?
90 Days to MCSA: Windows Server 2012 Edition
En hier:
90 Days to MCSA
[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 05-03-2013 15:11 ]
Afgelopen week geslaagd voor 70-680 met 800 punten :-).
Nu bezig met 70-686.
Nu vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om in de avond uren examen te doen bij prometric.
Weet iemand dat?
Dacht ik al. Bedankt voor de tip! Zo werk ik ook inderdaad. Je moet het dus van 2 dingen hebben, CBT Nuggets en bijv. E-Learning. Ik denk dat ik het zo ga doen. Kan via school E-Learning verkrijgen en die is best volledig moet ik zeggen.Widow schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:52:
[...]
Graag gedaanen wat betreft de CBT's of boeken, ik ben zelf erg van "learning by doing", dus ik pak een boek of CBTs en ga het in mn eigen testomgeving ook uitproberen. Als ik het alleen lees onthoud ik misschien 25%, als ik het doe iets van 80-90%
met alleen een boek of CBT's red ik het iig niet, voor het examen.
I'm in! Wordt flink studeren, dat wel!shadowman12 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:10:
Microsoft Learning heeft een nieuwe campagne voor Windows Server 2012:
En hier:
90 Days to MCSA
Bedankt.shadowman12 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:10:
Microsoft Learning heeft een nieuwe campagne voor Windows Server 2012:
En hier:
90 Days to MCSA
Meteen me maar even aangemeld.
Wat ik eruit begrijp is dat het exam pack tot 31 december 2013 geldig is en dat je het eerste examen voor 31 mei moet inplannen om het gratis second shot te krijgen.
Nog ff over nadenken
[ Voor 71% gewijzigd door sh4dow op 06-03-2013 13:24 ]
Dat verschilt steeds maar verwacht tussen de 45 en 65 vragen.G.Scholtens schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:37:
Vrijdag ga ik voor 70-687 (configuring windowshoeveel vragen kan ik verwachten op het examen? Kan dat nergens terug vinden op de site van microsoft.
Zullen er waarschijnlijk iets van rond de 50 zijn. Ik ga eind deze maand voor het upgrade examen (70-689), handig om voor te leren zonder dat er boeken voor beschikbaar zijnG.Scholtens schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:37:
Vrijdag ga ik voor 70-687 (configuring windowshoeveel vragen kan ik verwachten op het examen? Kan dat nergens terug vinden op de site van microsoft.

Op 4 september 2012 kwam server 2012 uit, en sommige exam refs, zoals de 70-414, komen pas in september 2013 uit. Duurt dus gewoon een _JAAR_ voordat ze met boeken komen! Had wel iets sneller gemogen jongens, we willen ons allemaal certificeren, schiet niet op zonder boeken!
Ik heb zelf MCSA 2003, gisteren mijn eerste MCSA upgrade naar 2008 gehad en na 3 lessen + veel huiswerk zal ik over 2 maanden geslaagd moeten zijn voor de upgrade.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:52:
Beste Allemaal,
Vervolgens doe ik nog een upgrade van MCSA 2008 naar 2012, deze hoop ik eind juni te halen.
Ik heb zelf gekozen voor deze 2 upgrade paden. Ik weet niet wat de beste/snelste keus is bij MCSE 2003, maar MCITP zou ik toch wel links laten liggen, doordat alles weer terug gaat naar MCSA.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Raden jullie tevens aan om 70-410, 70-411 en 70-412 te doen om MCSA Windows Server 2012 te worden, of valt het 70-417 upgrade examen ook aan te raden? Ik heb nog geen eerdere server certificaten behaald van server. Wellicht lijkt mij 70-410, 70,411 en 70-412 beter om los te doen zodat ik meer kennis over alles op doe?
[ Voor 38% gewijzigd door JPtjeeNL op 07-03-2013 16:06 ]
Wat heb je nodig? Je kan meteen door met 689 maar als je het niet nodig hebt, doe je wat anders.JPtjee007 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:56:
Vrijdag wordt ik naar alle waarschijnlijkheid MCITP Windows 7. Raden jullie aan om vervolgens de 689 te doen om de boel te upgraden, of zal ik dat pas bij een volgend besturingssysteem doen?
Raden jullie tevens aan om 70-410, 70-411 en 70-412 te doen om MCSA Windows Server 2012 te worden, of valt het 70-417 upgrade examen ook aan te raden? Ik heb nog geen eerdere server certificaten behaald van server. Wellicht lijkt mij 70-410, 70,411 en 70-412 beter om los te doen zodat ik meer kennis over alles op doe?
Certificaat technisch gezien maakt het geen moer uit of je 410, 411 en 412 los doet of 417 in eens. Je doet in de 417 die andere 3 in een. Als je de 417 gehaald hebt, kan je altijd de losse documentatie doorlopen.... net wat je wil.
MCITP = MCSA maakt geen moet uit. Haal je MCITP, krijg je MCSA er gratis bij en andersom.Kiswum schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:29:
Ik heb de laatste maanden veel vacatures bekeken, maa IT functies met een verwijzing naar MCSA heb ik misschien 2X zovaak gezien dan MCITP. Als MCITP inderdaad boeken in de vacature, dan stond MCSA er alsnog vaak bij. Ik heb het hier overigens over systeembeheer functies in Brabant.
Mag je wel upgraden als je nog geen andere server certificaten hebt? Hij heeft alleen mcitp w7 verder niets dan moet je toch gewoon het normale traject doen met 410 411 en 412?Rudi Vader schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:22:
[...]
Wat heb je nodig? Je kan meteen door met 689 maar als je het niet nodig hebt, doe je wat anders.
Certificaat technisch gezien maakt het geen moer uit of je 410, 411 en 412 los doet of 417 in eens. Je doet in de 417 die andere 3 in een. Als je de 417 gehaald hebt, kan je altijd de losse documentatie doorlopen.... net wat je wil.
Bedankt voor de reacties.dennismaus schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:24:
[...]
Mag je wel upgraden als je nog geen andere server certificaten hebt? Hij heeft alleen mcitp w7 verder niets dan moet je toch gewoon het normale traject doen met 410 411 en 412?
Nee ik heb straks MCITP: Windows 7 Enterprise Desktop Administrator. Dat is blijkbaar hetzelfde als MCSA Windows 7 zag ik op de MS Learning site. Hier vanaf mag je upgraden met de 70-417 naar MCSA Windows Server 2012.
Ik ga dus de 70-417 doen. Maar wat vinden jullie van de 70-689. Slim om te doen? Ik heb het inderdaad niet nodig, maar ik weet niet wat er met de volgende Windows gaat gebeuren. Moet ik dan alsnog het upgrade examen doen naar Windows 8 en daarna het upgrade examen naar Windows 9, of kan ik ook van Windows 7 direct naar Windows 9?
Ik moet zeggen dat het examen goed te doen is. Als je redelijke ervaring hebt met de combinatie van server 2008 en server 2012 dan is het examen goed te doen. In het examen had ik redelijk wat vragen over Hyper V en bijna geen vragen over certificaten.
Nu kijken wat de volgende examens worden. Of ik ga de Server Infrastructure doen (70-413 en 70-414) of ik ga de Sharepoint kan op (70-341 en 70-432).
Heb je al wel ervaringen met Windows Server systemen ? Anders denk ik dat een upgrade niet zo heel veel effect zal hebben als je de basis überhaupt niet kent. Anders kun je wellicht beter het hele server traject doorlopen.Nee ik heb straks MCITP: Windows 7 Enterprise Desktop Administrator. Dat is blijkbaar hetzelfde als MCSA Windows 7 zag ik op de MS Learning site. Hier vanaf mag je upgraden met de 70-417 naar MCSA Windows Server 2012.
De 70-417 gaat ervan uit dat je al ervaring hebt op Windows Server 2008:
Exam 70-417 validates skills related to the core technology features and functionality of Windows Server 2012, from the existing knowledge base of a Microsoft Certified Systems Administrator (MCSA) on Windows Server 2008
[ Voor 50% gewijzigd door nextware op 08-03-2013 14:29 ]
Het waren er 60, maar geslaagd met 883puntenWidow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:34:
[...]
Zullen er waarschijnlijk iets van rond de 50 zijn. Ik ga eind deze maand voor het upgrade examen (70-689), handig om voor te leren zonder dat er boeken voor beschikbaar zijn
Allereerst gefeliciteerd met de 70-417! Lijkt mij een pittig examen! Je hebt wel flink aantal punten gescoord. Waarmee heb je geleerd als ik vragen mag? Boek, CBT Nuggets, etc. of beide?nextware schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:13:
Vandaag op examen geweest voor 70-417. Geslaag met 925 punten.
Ik moet zeggen dat het examen goed te doen is. Als je redelijke ervaring hebt met de combinatie van server 2008 en server 2012 dan is het examen goed te doen. In het examen had ik redelijk wat vragen over Hyper V en bijna geen vragen over certificaten.
Nu kijken wat de volgende examens worden. Of ik ga de Server Infrastructure doen (70-413 en 70-414) of ik ga de Sharepoint kan op (70-341 en 70-432).
[...]
Heb je al wel ervaringen met Windows Server systemen ? Anders denk ik dat een upgrade niet zo heel veel effect zal hebben als je de basis überhaupt niet kent. Anders kun je wellicht beter het hele server traject doorlopen.
De 70-417 gaat ervan uit dat je al ervaring hebt op Windows Server 2008:
[...]
Ja wel al wat ervaring met Windows Server. Niet op het gebied van certificering, maar wel met het er mee werken. Via school bijvoorbeeld een aantal boeken erover moeten volgen, dus de basis is er denk ik al.
Bedankt voor je advies! Denk toch dat ik de 70-417 neem.
Jij ook gefeliciteerd met je 70-686JPtjee007 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:18:
Vanmiddag 70-686 gehaald, dat maakt mij MCSA/MCITP Windows 7.
[...]
Allereerst gefeliciteerd met de 70-417! Lijkt mij een pittig examen! Je hebt wel flink aantal punten gescoord. Waarmee heb je geleerd als ik vragen mag? Boek, CBT Nuggets, etc. of beide?
Ja wel al wat ervaring met Windows Server. Niet op het gebied van certificering, maar wel met het er mee werken. Via school bijvoorbeeld een aantal boeken erover moeten volgen, dus de basis is er denk ik al.
Bedankt voor je advies! Denk toch dat ik de 70-417 neem.
Het examen vond ik echt goed meevallen. Ik had zelf verwacht dat het een stuk pittiger zou zijn. Zoals ik al eerder aangaf, had ik veel vragen over het Hyper V gedeelte van Windows 2012. En laat ik daar nou net veel mee gewerkt hebben
Ik heb geleerd mbt het Microsoft Press 70-417 boek. Daarnaast heb ik de laatste maanden redelijk veel ervaring op kunnen doen met Server 2012 (lang leve migratie trajecten bij klanten). Daarbij ook al een aantal jaren ervaring met Server 2008.
Thanksnextware schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:50:
[...]
Jij ook gefeliciteerd met je 70-686![]()
Het examen vond ik echt goed meevallen. Ik had zelf verwacht dat het een stuk pittiger zou zijn. Zoals ik al eerder aangaf, had ik veel vragen over het Hyper V gedeelte van Windows 2012. En laat ik daar nou net veel mee gewerkt hebben. Dus dat waren veel eenvoudige vragen.
Ik heb geleerd mbt het Microsoft Press 70-417 boek. Daarnaast heb ik de laatste maanden redelijk veel ervaring op kunnen doen met Server 2012 (lang leve migratie trajecten bij klanten). Daarbij ook al een aantal jaren ervaring met Server 2008.
Denk dat ik dat boek ook maar eens aan ga schaffen. Alhoewel ik ook de CBT Nuggets erg goed te doen vind. Met een boek moet je natuurlijk gaan lezen naast je virtuele bakken. Middels CBT Nuggets wordt alles real live gedaan en kun je het nadoen. Bedankt voor de informatie!
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ja, je krijgt een bepaald percentage terug van de belasting.donald_dick schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:01:
Stel dat mijn huidige werkgever niet akkoord ga met mijn opleidingsplan om MCSA te behalen, kan ik dat dan zelf regelen? En kan ik deze kosten dan opgeven bij de belasting als opleidingskosten?
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ja, de drempel voor studiekosten in 2013 is 250 euro.Pedr0 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:29:
Ja, je krijgt een bepaald percentage terug van de belasting.
Verwijderd
Ja, dat kan. Zie bovenstaande opmerkingen én deze PDF van de Belastingdienst zelf.donald_dick schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:01:
Stel dat mijn huidige werkgever niet akkoord ga met mijn opleidingsplan om MCSA te behalen, kan ik dat dan zelf regelen? En kan ik deze kosten dan opgeven bij de belasting als opleidingskosten?
Ah mooi, dan ga ik maar eens binnenkort beginnenVerwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:40:
[...]
Ja, dat kan. Zie bovenstaande opmerkingen én deze PDF van de Belastingdienst zelf.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
We hebben een primeur in Nederland, how cool is that?!
[ Voor 27% gewijzigd door Pedr0 op 12-03-2013 10:07 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
70-672 gepland voor de 26ste a.s.
Slagingsscore: 700
Maximale score: 1000
Behaald: 940
Eh..was jij nog geen MCP dan!?PcDealer schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:51:
* PcDealer is geslaagd @ New Horizons Eindhoven op 12 maart jl voor 70-671 en mag zich MCP noemen
Objective 5.1 oefenvraag 3 is als volgt:
Which of the following is not true about an object's attributes?
A. Administrators must manually supply information for certain attributes.
B. Every container object has, as an attribute, a list of all the other objects it contains.
C. Leaf objects do not contain attributes.
D. Active Directory automatically creates the globally unique identifier (GUID)
Het wordt verder niet in de tekst behandeld dus was even een beetje een logisch nadenken kwestie alleen weet ik nu niet wat nou het correcte antwoord is.
Mijn idee was dat antwoord D het antwoord was dat ze zochten aangezien een GUID niet echt praktisch mogelijk is tenzij het bijvoorbeeld op MAC adres gebaseerd is of iets dergelijks, anders is het moeilijk na te gaan of het ook echt globally unique is.
A was het volgens mij niet vanwege dat het niet persé een vereiste is dat je iets handmatig invoert (het kan wel, maar hoeft niet). B weet ik sowieso dat dit zo is en hetzelfde geldt voor C.
Dus ik daarna mijn antwoorden nakijken en daar bleek het volgende te staan:
Correct answers: A,B,C
A. Correct: Some attributes are created automatically, whereas administrators must supply information for other attributes manually.
B. Correct: A container object has, as one of iets attributes, a list of all the other objects it contains.
C. Correct: Leaf objects have attributes that contain information about the specific resource the object represents.
D. Incorrect: Some attributes are created automatically, such as the globally unique identifier (GUID) that the domain controller assigns to each object when it creates it.
Het antwoord lijkt dus te zijn dat A, B en C alle drie niet waar zijn en D wel. Maar dat is tegenstrijdig met de uitleg die achter de antwoorden zijn gegeven. Dan zou het misschien kunnen zijn dat het andersom is gedaan (en dus D het goede antwoord is) maar dat lijkt ook niet het geval te zijn aangezien daar bij de uitleg wordt aangegeven dat de GUID automatisch wordt gegenereerd.
Het is mij nu niet meer helemaal duidelijk wat nou het goede antwoord zou moeten zijn.
//edit
Heb ik altijd hè, heel verhaal typen en nadat je gepost heb zie je het antwoord. C natuurlijk, ik had dat antwoord niet helemaal goed gelezen en trapte zelf in de valkuil van het zoeken naar welke niet correct is of juist wel. Blijft voor de rest raar dat er zulke fouten in zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 18-03-2013 00:51 ]
Ken het boek zelf niet, maar kijk ook naar : http://oreilly.com/catalog/errata.csp?isbn=0790145369826Shinji schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:48:
Of ik wordt gek of er zitten echt best veel fouten in het 70-410 Exam Ref boek.
[ Voor 80% gewijzigd door punisher007 op 18-03-2013 16:33 ]
Handig, al wordt daar ook nog steeds aangegeven dat D het juiste antwoord is terwijl dit tegenstrijdig is met de uitleg gegeven erachter:punisher007 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:32:
[...]
Ken het boek zelf niet, maar kijk ook naar : http://oreilly.com/catalog/errata.csp?isbn=0790145369826
Heb hem maar even ingeschotenNote from the Author or Editor:
p303 q3 should read as follows
3. Correct answers: D
A. Incorrect: Some attributes are created automatically, whereas administrators must
supply information for other attributes manually.
B. Incorrect: A container object has, as one of its attributes, a list of all the other
objects it contains.
C. Correct: Leaf objects have attributes that contain information about the specific
resource the object represents.
D. Incorrect: Some attributes are created automatically, such as the globally unique
identifier (GUID) that the domain controller assigns to each object when it creates
it.
Nope? Ik weet, het mijn kennis lijkt heel groot
Ik heb het idee dat die exam ref boeken een beetje snel klaar moesten zijn. In de 70-417 exam ref stonden wat foutjes, niet alleen in vragen maar ook ContoNso.com ipv Contoso, dat soort geneuzel. Ik ben net begonnen in de 70-413, daar nog geen fouten in kunnen vinden sofar.Shinji schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:48:
Of ik wordt gek of er zitten echt best veel fouten in het 70-410 Exam Ref boek.
Gheh licentiesPcDealer schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:51:
* PcDealer is geslaagd @ New Horizons Eindhoven op 12 maart jl voor 70-671 en mag zich MCP noemen
(Ik weet het, die is niet lang meer geldig, maar door verscheidene redenen toch voor deze gekozen)
ik gebruik de microsoft press boek(+ cd examen) en maak bijzonder veel vce exams.
Nu heb ik toch enkele vragen:
- bij die vce exams zitten er volgens mij wel wat fouten?
- bij vce exams zit er ook regelmatig een vraag waarbij je antwoorden in juiste volgorde moet zetten. Die kan ik echt niet hebben en vraag me dan ook af of die erbij zitten in het echte examen. Is het daar niet enkel multiple choice?
- de testvragen op de cd bij de microsoft boek zijn merkbaar makkelijker dan die bij de vce examens. Welke komen het dichts bij het echte examen?
Thx!
En ja, toch wel wat angst voor het examen...
De 70-647 is wel de moeilijkste van de hele reeks , als ik morgen slaag ben ik super blij. Halen moet ik hem , anders zijn die 4 andere examens waar ik een jaar tegenaan geploeterd heb niks meer waard
Vce is een file formaat dat gebruikt wordt om examens mee te maken. Over het algemeen zijn dit examens die illegaal zijn en waar het gebruik ervan als cheaten wordt beschouwd: http://www.microsoft.com/...px#item-ID0EGAAAABAAAAABAhanzer schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:54:
Als kennismaking met de examens ga ik zeer binnenkort 680 (win7) afleggen. Namelijk binnen 2 weken.
(Ik weet het, die is niet lang meer geldig, maar door verscheidene redenen toch voor deze gekozen)
ik gebruik de microsoft press boek(+ cd examen) en maak bijzonder veel vce exams.
Nu heb ik toch enkele vragen:
- bij die vce exams zitten er volgens mij wel wat fouten?
- bij vce exams zit er ook regelmatig een vraag waarbij je antwoorden in juiste volgorde moet zetten. Die kan ik echt niet hebben en vraag me dan ook af of die erbij zitten in het echte examen. Is het daar niet enkel multiple choice?
- de testvragen op de cd bij de microsoft boek zijn merkbaar makkelijker dan die bij de vce examens. Welke komen het dichts bij het echte examen?
Thx!
En ja, toch wel wat angst voor het examen...
De vraag eronder is ook een leuke: If Microsoft learns that a candidate used a “brain dump” site to prepare for an exam, this candidate will be permanently banned or prohibited from taking any future Microsoft Certification exams and may be decertified from the Microsoft Certification Program.punisher007 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:50:
[...]
Vce is een file formaat dat gebruikt wordt om examens mee te maken. Over het algemeen zijn dit examens die illegaal zijn en waar het gebruik ervan als cheaten wordt beschouwd: http://www.microsoft.com/...px#item-ID0EGAAAABAAAAABA
En als je per sé een brain dump nodig hebt om een examen te halen, misschien moet je dan dat examen maar niet doen en beter leren, meer experimenteren met het pakket zelf of een andere manier van studeren (boek ipv nuggets of andersom of andere nuggets, klasikale training)????
http://www.selftestsoftwa...test/microsoft/70-647.kap
Ik keur het verder ook niet goed dat men die vce's uit hun kop leren en verder het boek niet aanraken, maar ik vind wel dat dergelijke examens op een verantwoorde manier gecombineerd kunnen worden met andere examen materiaal. Iedereen die VCE's kent, heeft ze gebruikt ook al durven die mensen het niet toe te geven.
Verder kan het gebruik van fora en filmpjes een toegevoegde waarde kunnen zijn om je beter voor te bereiden op het examen.
Nogmaals alles moet in balans zijn, dus een book/e-book in combinatie met virtuele machines, testexamens en filmpjes.
Bij veel bootcamps word er ook hevig gebruik van gemaakt, al weet ik niet of er nog bootcamps gegeven worden.
Half mei zal mijn upgrade van MCSA 2008 ->2012 gaan starten en moet ik eigenlijk voor die tijd gecertificeerd zijn voor MCSA 2008, anders lopen er 2 trajecten door elkaar.
Realistische oefenexamens had ik overigens ook bij mijn ITIL V3 cursus vorige week.
De 70-647 gehaald met een score van 840.
In totaal 1,5 jaar over gedaan om het te halen , ik hoop dat 2012 wat makkelijker gaat. Het lastigste vind ik nog steeds die certificaten en wanneer je welke vorm moet gebruiken. Volgens mij had ik die dan ook wel allemaal fout
(kan hij zijn eigen slagingspercentage opkrikken)Diversity schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:18:
Wat mij wel opvalt is bij elke cursus die ik gevolgd heb komt de docent er zelf ermee om het examen met de VCE's te oefenen...
Bij veel bootcamps word er ook hevig gebruik van gemaakt, al weet ik niet of er nog bootcamps gegeven worden.
Het ligt er aan hoe je het gebruikt. Als je flink gaat stampen op die vce's om het te halen, is het niet goed. Als je een x aantal vragen selecteert om te kijken hoe je er voor staat, is het wat anders. Maar voor Microsoft is het gebruik van deze dumps verboden en 'strafbaar' op straffe van een levenslange ban.
En terecht. Maar als iemand dit zou moeten weten dan zijn het die docenten zelf.Rudi Vader schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:19:
[...]
(kan hij zijn eigen slagingspercentage opkrikken)
Het ligt er aan hoe je het gebruikt. Als je flink gaat stampen op die vce's om het te halen, is het niet goed. Als je een x aantal vragen selecteert om te kijken hoe je er voor staat, is het wat anders. Maar voor Microsoft is het gebruik van deze dumps verboden en 'strafbaar' op straffe van een levenslange ban.
Kan me niet voorstellen dat je dat zou doen....overigens verwacht ik zelf ook binnenkort MCT te zijn en als ik iets niet aan ga moedigen is het VCE's gebruiken....dat slaat toch ook nergens opDiversity schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:18:
Wat mij wel opvalt is bij elke cursus die ik gevolgd heb komt de docent er zelf ermee om het examen met de VCE's te oefenen...
Dat hangt er van af, vind ik.TheVMaster schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:37:
[...]
Kan me niet voorstellen dat je dat zou doen....overigens verwacht ik zelf ook binnenkort MCT te zijn en als ik iets niet aan ga moedigen is het VCE's gebruiken....dat slaat toch ook nergens op
Ik vind het erg prettig om in de aanloop naar een examen door middel van een test-examen eens te kijken op welke gebieden ik nog 'flaws' heb, zodat ik die nog bij kan spijkeren.
Ik ga echt niet alle vragen uit m'n kop leren (werkt bij mij ook niet, ik moet weten hoe iets werkt anders blijft het niet hangen bij me), maar deze manier van werken vind ik wel prettig.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Even voor de duidelijkheid , ik gebruik het zelf niet hoorTheVMaster schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:37:
[...]
Kan me niet voorstellen dat je dat zou doen....overigens verwacht ik zelf ook binnenkort MCT te zijn en als ik iets niet aan ga moedigen is het VCE's gebruiken....dat slaat toch ook nergens op
Binnenkort (over paar maanden
Zo bedoel ik het ook maar als je in tijd van 6 dagen voor 3 examens gaat, zoals met een bootcamp (o.a.Compu'Train), dan ben je veroordeeld tot die vce's en is het per definitie fout om te gebruiken. Een beetje kennis peilen kan geen kwaad.ralpje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:12:
[...]
Dat hangt er van af, vind ik.
Ik vind het erg prettig om in de aanloop naar een examen door middel van een test-examen eens te kijken op welke gebieden ik nog 'flaws' heb, zodat ik die nog bij kan spijkeren.
Ik ga echt niet alle vragen uit m'n kop leren (werkt bij mij ook niet, ik moet weten hoe iets werkt anders blijft het niet hangen bij me), maar deze manier van werken vind ik wel prettig.
Sja dat had ik dus ook een keer bij een 5-daagse training. Halve middag met 8 vragen bezig geweest, hele discussies van medestudenten over dat bepaalde informatie niet in de vraag stond maar wel van belang was voor het antwoord. Hallo, real world scenario anyone, je krijgt in het echte leven ook niet altijd alle informatie die van belang is...Diversity schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:18:
Ga niet vertrouwen op VCE examens, het geeft een aardig beeld van wat je kan verwachten in een examen maar de kans is groot dat er fouten in zitten. En die drag & drop vragen zitten ook in het echte examen. Maar je hebt echt _genoeg_ tijd voor het examen, meestal 3 uur, dus je hebt alle tijd om de drag & drop vragen te doen. Nog rukker zijn case studies, die krijg je in de wat lastigere examens, 2 meter tekst en dan 10 vragen voor een specifieke oplossing.hanzer schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:54:
Als kennismaking met de examens ga ik zeer binnenkort 680 (win7) afleggen. Namelijk binnen 2 weken.
Lekker man, congrats! MCITP EA is denk ik het lastigste examen dat ik ooit heb gedaan, heeft me idd meerdere pogingen gekost, en dat in anderhalf jaar ofzo... Zeker geen makkelijk examen, maar wel veel van geleerd. En duik idd ff in het PKI/CA verhaal, daar krijg je in latere examens ook vragen over, zoals de 70-417.Diversity schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:55:
Woohoo, ik mag me vanaf vandaag MCITP:EA noemen.
De 70-647 gehaald met een score van 840.
In totaal 1,5 jaar over gedaan om het te halen , ik hoop dat 2012 wat makkelijker gaat. Het lastigste vind ik nog steeds die certificaten en wanneer je welke vorm moet gebruiken. Volgens mij had ik die dan ook wel allemaal fout. Dus daar moet ik nog even flink induiken. Dus op naar 2012
.
Tnx![...]
Lekker man, congrats! MCITP EA is denk ik het lastigste examen dat ik ooit heb gedaan, heeft me idd meerdere pogingen gekost, en dat in anderhalf jaar ofzo... Zeker geen makkelijk examen, maar wel veel van geleerd. En duik idd ff in het PKI/CA verhaal, daar krijg je in latere examens ook vragen over, zoals de 70-417.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.