[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:03:
Dat je er een opleiding voor nodig hebt is natuurlijk eigenlijk te slecht voor woorden.
Ze zouden es naar t motto van de belastingdienst moeten luisteren :+

Ik raak af en toe ook hopeloos de weg kwijt in t woud genaamd Licenties en t liefst zou ik willen dat een collega van me die opleiding gaat volgen O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Oogje op 11-12-2010 15:35 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Gelukkig hebben wij daar iemand voor (die er horendol van wordt), ik wil daar echt helemaal niets mee te maken hebben.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Heb vandaag mijn eerste certificaat behaald mede dankzij het het boek en oefentoetsen via school. (70-642)

Ik lees al hier door dit topic aardig wat mensen die Visual CertExam Suite gebruiken. Alleen je hebt .vce files nodig om ze te gebruiken. Alleen als ik deze opzoek kom ik dus ook op sites uit die gebruik maken van Braindumps. Ik lees dat ik illigaal is en vraag me dus af waar jullie deze vce files officieel vandaan kan halen zonder dat het Braindumps zijn?

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jeffroiscool schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:09:
Heb vandaag mijn eerste certificaat behaald mede dankzij het het boek en oefentoetsen via school. (70-642)

Ik lees al hier door dit topic aardig wat mensen die Visual CertExam Suite gebruiken. Alleen je hebt .vce files nodig om ze te gebruiken. Alleen als ik deze opzoek kom ik dus ook op sites uit die gebruik maken van Braindumps. Ik lees dat ik illigaal is en vraag me dus af waar jullie deze vce files officieel vandaan kan halen zonder dat het Braindumps zijn?
Eh...volgens mij zijn de meeste van die vce's ook gemaakt van 'illegaal' spul. Volgens mij zijn er officieel alleen de Transcenders (of hoe heten ze ook alweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

TheVMaster schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:17:
[...]

Eh...volgens mij zijn de meeste van die vce's ook gemaakt van 'illegaal' spul. Volgens mij zijn er officieel alleen de Transcenders (of hoe heten ze ook alweer).
Dat klinkt als wegblijven ervan dan maar D:

Waar moet ik anders GOEDE oefentoetsen vandaan halen D:

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Jeffroiscool schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:31:
[...]

Dat klinkt als wegblijven ervan dan maar D:

Waar moet ik anders GOEDE oefentoetsen vandaan halen D:
kopen bij measureup?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Arfman schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:03:
Dat je er een opleiding voor nodig hebt is natuurlijk eigenlijk te slecht voor woorden.
Er is gewoon veeeeeel keus met verschillende eigenschappen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik zou graag een certificaat willen halen als web developer 4.0 (Exam 70-515).
Ik heb nog geen ervaringen met deze certificaten maar is een zelfstudie aan te raden of is het toch wel heel verstandig om een cursus te nemen?

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Even een korte update van mijn kant.

Vanochtend mijn eerste certificaat behaald (925/1000), namelijk 70-680. Heel wat van verwacht maar dat viel allemaal wel mee. Ik had uit voorzorg verschrikkelijk veel parameters uit mijn hoofd geleerd, maar uiteindelijk was volgens mij de enige parameter vraag over een command line van Windows Remote Management (winrm).

Uiteindelijk heel veel gehad aan de video's van CBT Nuggets, echt een wereld oplossing wanneer je bijna in slaap valt door de leesstof.

Maandag dus 70-685 in de planning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:21
MrLeeeet schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:50:
Even een korte update van mijn kant.

Vanochtend mijn eerste certificaat behaald (925/1000), namelijk 70-680. Heel wat van verwacht maar dat viel allemaal wel mee. Ik had uit voorzorg verschrikkelijk veel parameters uit mijn hoofd geleerd, maar uiteindelijk was volgens mij de enige parameter vraag over een command line van Windows Remote Management (winrm).

Uiteindelijk heel veel gehad aan de video's van CBT Nuggets, echt een wereld oplossing wanneer je bijna in slaap valt door de leesstof.

Maandag dus 70-685 in de planning..
Gefeliciteerd! Ik vond 70-680 ook eigenlijk best wel een makkie
Ik heb van de week 70-272 behaald waardoor ik mijn MCDST nu binnen heb :') Moest dit helaas nog doen van mijn detacheerder

Nu nog even ITIL doen en dan kan ik mijn salarisverhoging van 200 euro binnen harken 8)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
hoeveel vragen voor de 70-680 en minium 700/1000 halen?
ik gebruik de cbt nuggets video`s en de training kit.

[ Voor 33% gewijzigd door Elkristo78 op 19-12-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Elkristo78 schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:02:
hoeveel vragen voor de 70-680 en minium 700/1000 halen?
ik gebruik de cbt nuggets video`s en de training kit.
:+ De hoeveelheid vragen weet ik niet enneh....je moet altijd 700 punten halen om te slagen, hoeveel vragen je dan goed moet hebben is niet te zeggen. Dit heeft ondere te maken met het gewicht van de vraag in het geheel (dus hoeveel punten je voor een juist beantwoorde vraag krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 15:59
Voor diegenen die niet regelmatig op borntolearn kijken, de beta van 71-169 (Windows Small Business Server 2011) staat open. Code is SBSS.

Registreren kan op dit moment nog niet, door een FU van Prometric. :)

Hij loopt tot 13 januari, het produkt zou zo rond de kerst op Technet Plus te vinden zijn.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
En SBS 2011 is nu ook te vinden op Technet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
SkiFan schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:31:
Bedankt!! Vandaag aangemeld!! :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
SkiFan schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:31:
Heb me aangemeld voor het examen :+
Maar eh....ik zie SBS 2011 wel staan op Technet, maar kan de install disk niet downloaden...de repair disk wel overigens. Vaaaaag....

• ThinClientQ
  • Laatst online: 28-09 09:18
[quote]TheVMaster schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:42:
[...]

Heb me aangemeld voor het examen :+
Maar eh....ik zie SBS 2011 wel staan op Technet, maar kan de install disk niet downloaden...de repair disk wel overigens. Vaaaaag....
[/quote]

Hoe zit het met de leermaterialen van SBS2011? Eerste Beta examen..

Op Microsoft Learning Beta FAQ staat:

[quote]
Q. Are study materials available for a beta exam?

A.

In most cases, you will have access to a preparation guide. Although we try to make preparation guides and learning material available as early as possible, there may not be material ready in time to support a beta exam. Generally, people who are interested in beta exams are self-motivated and experienced with the technology or work with the beta product. We recommend that you consult your peers, community resources for the product group, and early-adopter articles to learn more.[/quote]

Is er een preperation guide beschikbaar? Heb al stad en land afgezocht.

http://borntolearn.mslear...server-7-configuring.aspx

Klopt het dat de preperation guide alleen de lijst van onderwerpen is?

[ Voor 10% gewijzigd door ThinClientQ op 23-12-2010 08:35 ]

• SkiFan
Ja, klopt. Preparation Guide is altijd redelijk summier, voor de voorbereiding van beta's heb je nog geen self-study guides enz.

Ben m nu voor het eerst aan het installeren, minimum harddisk requirement: 80 GB. Eens kijken of ie met 8 GB Ram door de setup wil komen, officieel minimaal geheugen is 10 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:59

Woohooo

Smilie, James Smilie

Op MSDN staat de download wel van SBS 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 09:51

JK

Krijg je tegenwoordig na het behalen van een Microsoft certificaat dat nog toegestuurd?
Ik heb in oktober mijn MCSA gehaald (ja, lekker laat :+ ) en heb nog geen certificaat en geen pasje gezien.

Op de MCP site zie ik wel dat je 'm kan bestellen (certificaat, niet het pasje) en dan mag je meteen je creditcard laten zien...

Voor MCDST heb ik destijds wel een pasje & certificaat gehad en deze week heb ik nog een 70-236 examen, waardoor ik als het goed is ook MCTS wordt, dus dan zou ik 2 pasjes en 2 certificaten moeten ontvangen...

[ Voor 24% gewijzigd door JK op 27-12-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
JK schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:42:
Krijg je tegenwoordig na het behalen van een Microsoft certificaat dat nog toegestuurd?
Ik heb in oktober mijn MCSA gehaald (ja, lekker laat :+ ) en heb nog geen certificaat en geen pasje gezien.

Op de MCP site zie ik wel dat je 'm kan bestellen (certificaat, niet het pasje) en dan mag je meteen je creditcard laten zien...

Voor MCDST heb ik destijds wel een pasje & certificaat gehad en deze week heb ik nog een 70-236 examen, waardoor ik als het goed is ook MCTS wordt, dus dan zou ik 2 pasjes en 2 certificaten moeten ontvangen...
Deze krijg je niet meer toegestuurd. Microsoft is gestopt met het verzenden van de certificaten, de enige manier om ze via de post te krijgen is ervoor te betalen. Zie borntolearn voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

Qwerty-273

Meukposter

Daarnaast zijn de pasjes vervangen door een virtueel visitiekaartje op https://www.mcpvirtualbusinesscard.com die je zelf kan samenstellen. Waar je dan iets als https://www.mcpvirtualbus...pkeRosink/interactivecard mee kan maken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Zo afgelopen vrijdag m'n 70-663 ook gehaald. Niet echt heel spannend.

Ben nu MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010 ;)

Next!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JK schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:42:

Je kunt ze toch printen via pdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Hmmm spijtig om dat te lezen op borntolearn. Zogenaamd vanwege 'going green', maar dan bedoelen ze wel die Dollarbiljetten ipv de blaadjes van de bomen.
Digitaal is toch ook niets meer waard (zoals die VCard), en je kan wel een PDF uitprinten ,maar dat kan iedereen. Even je naam wijzigen in het bestandje en je bent zo wat je maar wilt zijn bij Microsoft. De certificaten hadden ook nog een hologrammetje oid erop om de echtheid aan te tonen. Uitprinten is goedkoop en het pasje wat je nu niet meer hebt vind ik gewoon jammer. Want de prijzen van de examen zijn niet gedaald.

Maar ik zal wel een vodje uitprinten en ophangen. ;w Ben benieuwd als je een uitgeprint PDFje of een digitaal visite kaartje laat zien bij een nieuwe werkgever, hoe ze daar op reageren.

Ik weet niet waar ze bij Microsoft mee bezig zijn, maar volgens mij is het echt allemaal niets meer waard. Plus tig zogenaamde ICT'ers die alleen de antwoorden van examens leren en niets snappen van hoe of wat. Ik heb een collega die MCSA heeft gehaald, maar niet eens weet hoe hij een nieuwe map moet maken (serieus!!!). Iedereen bij z'n vorige werkgever moest een MCSA certificaat hebben, volgens mij zelfs de schoonmaakster. Dus even snel wat antwoorden leren en hop, je bent het.. het stelt ook allemaal niets meer voor. Schrok er echt van hoe bizar weinig die collega van computers weet en toch gecertificeerd is als systeembeheerder voor W2K3. Gelukkig doet hij bij ons heel weinig IT-gerelateerd werk. 8)
Maargoed, hoeveel van dit soort figuren werken er wel niet wereldwijd bij bedrijven?

Ik ga nog even verder studeren, donderdag is de grote dag. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:42
Ik ga JK niet quoten dan wordt het berichtje te lang. Je kan via de MCP website je toekomstige/huidige werkgever rechten geven om bij je transcript te komen. Dan kan hij rechtstreeks bij Microsoft checken of jij de benodigde certificaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

De MCP site geeft aan dat de pasjes weer terugkomen eind februari 2011, en dat je ze dan kan bestellen.
Dus ze zijn bezig met een comeback van die dingen.

Toevallig afgelopen week een aantal certificaten besteld dat is net wat mooier vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Bedankt voor jullie antwoorden. Het blijft toch een rare zaak van MS. Zeker in geval van certificeringen waar je gewoon goed je best op doet en dan je certificaatje op een inkjet printer mag afdrukken (even los van tientallen dollars neer te leggen, of dat je het digitaal kan laten zien aan je werkgever). De pasjes mogen van mij weer zsm terugkomen, dus we wachten begin 2011 gewoon af.

Morgen 70-236, Exchange. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

JK schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:30:
De pasjes mogen van mij weer zsm terugkomen, dus we wachten begin 2011 gewoon af.
Ik heb dan echter nog nooit mijn pasje gebruikt voor iets. Werkgever is blij met een uitdraai van mijn transcript (en vraagt dus ook niet om elk certificaat te laten zien) en vraagt zo goed als nooit of ze dit online mogen zien. Heb je de oude pasjes dan daadwerkelijk ergens voor gebruikt? Gewoon uit intresse, ik wist nooit wat ik met die pasjes moest/kon doen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Qwerty-273 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:18:
[...]

Ik heb dan echter nog nooit mijn pasje gebruikt voor iets. Werkgever is blij met een uitdraai van mijn transcript (en vraagt dus ook niet om elk certificaat te laten zien) en vraagt zo goed als nooit of ze dit online mogen zien. Heb je de oude pasjes dan daadwerkelijk ergens voor gebruikt? Gewoon uit intresse, ik wist nooit wat ik met die pasjes moest/kon doen.
Helemaal mee eens. Je kunt er niets mee (die pasjes) en je hebt er ook niets aan. Enneh..die certificaten kun je bestellen. 9 dollar voor 1 en dan voor elke volgende 50ct erbij geloof ik, dus als je dat eens per jaar doet dan valt het nogal mee qua kosten :)

Ze hebben dat ook vooral gedaan, volgens mij, omdat 90% van de mensen die certificaten toch weggooide. Nu krijgen alleen de mensen die ze echt graag willen hebben er eentje.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 30-12-2010 00:32 ]

• JK

JK

Ik heb niet het Microsoft pasje gebruikt, maar wel onlangs eentje van HP om een bepaalde garantie te eisen die ik zelf wilde oplossen ivm onkunde van een reparatiebedrijf.
Maar aan een echt certificaat heb je meer dan het pasje, dat toegegeven.

Oh well.. genoeg over die pasjes en officiele certificaten ;) . Overigens 70-236 met 833 punten gehaald, dus nu MCTS Exchange 2007 certificaat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:07

Red Boll

Kick Ass!

JK schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:05:
Ik heb een collega die MCSA heeft gehaald, maar niet eens weet hoe hij een nieuwe map moet maken (serieus!!!). Iedereen bij z'n vorige werkgever moest een MCSA certificaat hebben, volgens mij zelfs de schoonmaakster.
Euh? Overdrijf je niet een héél héél klein beetje, misschien? 8)7

Dat je na jaren ook niet meer alles weet van je MSCA examens/opleidingen kan natuurlijk gebeuren.
Niet een nieuwe folder kunnen aanmaken is behoorlijk ongeloofwaardig. :O

[ Voor 26% gewijzigd door Red Boll op 31-12-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is op dit moment het "slimste" om mee te beginnen? Ik ken iemand die 2 jaar ervaring heeft als Local Support en 2e lijns servicedesk die opnieuw gaat beginnen als 2e lijns servicedesk. Het zal veelal op desktop niveau zijn. Ze draaien daar XP, maar ze gaan over naar Windows 7.

Is de Windows XP certificering nog wat waard op de markt? Zoals MCDST? Of is het het beste om met 70-680 te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:49:
Wat is op dit moment het "slimste" om mee te beginnen? Ik ken iemand die 2 jaar ervaring heeft als Local Support en 2e lijns servicedesk die opnieuw gaat beginnen als 2e lijns servicedesk. Het zal veelal op desktop niveau zijn. Ze draaien daar XP, maar ze gaan over naar Windows 7.

Is de Windows XP certificering nog wat waard op de markt? Zoals MCDST? Of is het het beste om met 70-680 te beginnen?
De support op Windows XP is volgens mij al verlopen (standard support) en zit nu in de extended support fase. Ik zou dus met Windows 7 aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Het XP examen loopt daarnaast ook ENORM achter op de huidige techniek. Ik bedoel dan bijv hardware, breedband internet, etc.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:49:

Tja, lastig. Wanneer ik er de tijd (en geld) voor zou hebben zou ik (met de kennis van nu) MCDST (XP) doen, dan MCITP-EST ((Vista) 70-620+70-622) en dan pas richting Windows 7.

Zeker de Vista examens waren heel makkelijk dus die kun je zo inkoppen. Het hele rijtje achter elkaar ziet er toch wel goed uit op je CV (XP > VISTA > W7) en je scored er meteen een paar leuke MS Credentials mee. :+
Niet te vergeten leer je enorm veel over de ontwikkeling van het deskop OS. Dit kan je bij troubleshooten soms enorm helpen.

@punisher007: Je krijgt soms inderdaad een jaren 80 gevoel bij de oudere examens, op zich zit daar toch wel leuke achtergrond kennis tussen en kun je meer begrip krijgen waarom bepaalde inrichtingen zijn zoals ze zijn in je infrastructuur.

[ Voor 10% gewijzigd door Red Boll op 01-01-2011 17:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Red Boll schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:58:
[...]

Tja, lastig. Wanneer ik er de tijd (en geld) voor zou hebben zou ik (met de kennis van nu) MCDST (XP) doen, dan MCITP-EST ((Vista) 70-620+70-622) en dan pas richting Windows 7.

Zeker de Vista examens waren heel makkelijk dus die kun je zo inkoppen. Het hele rijtje achter elkaar ziet er toch wel goed uit op je CV (XP > VISTA > W7) en je scored er meteen een paar leuke MS Credentials mee. :+
Niet te vergeten leer je enorm veel over de ontwikkeling van het deskop OS. Dit kan je bij troubleshooten soms enorm helpen.

@punisher007: Je krijgt soms inderdaad een jaren 80 gevoel bij de oudere examens, op zich zit daar toch wel leuke achtergrond kennis tussen en kun je meer begrip krijgen waarom bepaalde inrichtingen zijn zoals ze zijn in je infrastructuur.
Daar heb je helemaal gelijk in, in veel bedrijven kom je vaak nog oude zooi tegen ;). Zelf zie ik het nu niet echt om Vista en Windows 7 certified te zijn, want die OS-en verschillen op aantal features bijna niet. Maar voor je CV is het altijd goed natuurlijk ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 02-01-2011 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Naja op zich wat je leert voor XP, Vista, Win7 neem je in principe ook mee naar Server 2003, 2008, 2008R2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:50:
Naja op zich wat je leert voor XP, Vista, Win7 neem je in principe ook mee naar Server 2003, 2008, 2008R2.
hmm, ik zie toch tegenstrijdige berichten :P
Ze heeft wel 2 jaar XP kennis. Het halen van MCDST zou dus makkelijk moeten zijn.

Server 2003 wordt nog veel gebruikt, maar ook daar kan je je afvragen of op dit moment nog slim is om met 2003 te beginnen. Het examen moeten we zelf betalen. Als de werkgever het had betaald had het makkelijker geweest. Boeken heb ik al, dus dat scheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Vouchers zijn via internet voor rond de 70 euro uit te halen, dus dat valt wel mee. Wat ik met name bedoelde met het meenemen van kennis is dat:
-XP eenzelfde basis heeft als Server 2003
-Vista eenzelfde basis heeft als 2008
-Windows 7 eenzelfde basis heeft als Server 2008 R2

Verder blijven standaard principes zoals NTFS rechten, Share rechten, User rechten etc hetzelfde qua principe.

Verder kun je studiekosten boven de 500 euro aftrekken van de belasting.

[ Voor 8% gewijzigd door punisher007 op 02-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

shadowman12 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:28:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, in veel bedrijven kom je vaak nog oude zooi tegen ;). Zelf zie ik het nu niet echt om Vista en Windows 7 certified te zijn, want die OS-en verschillen op aantal features bijna niet. Maar voor je CV is het altijd goed natuurlijk ;).
In de ts staat een fout. Bij MCTS wordt er abusievelijk vanuit gegaan dat het alleen voor technische trajecten geldt. Ik ben echter bezig met studeren voor MCTS Volume Licensing for SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
PcDealer schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:09:
[...]

In de ts staat een fout. Bij MCTS wordt er abusievelijk vanuit gegaan dat het alleen voor technische trajecten geldt. Ik ben echter bezig met studeren voor MCTS Volume Licensing for SMB.
MCTS is ook wel degelijk technisch (Technology Specialist), en Volume Licensing heeft ook wel een technische inslag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

shadowman12 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:09:
[...]

MCTS is ook wel degelijk technisch (Technology Specialist), en Volume Licensing heeft ook wel een technische inslag ;).
Alsik dit lees:
Microsoft Technology Specialists zijn gespecialiseerd in het bouwen, troubleshooten en debuggen van een bepaalde Microsoft technology.
Vind ik licensing toch een vreemde eend in de bijt :)

Voor "bouwen" kan ik nog iets fantaseren. Maar voor debuggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:40
PcDealer schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:08:
[...]

Alsik dit lees:
[...]

Vind ik licensing toch een vreemde eend in de bijt :)

Voor "bouwen" kan ik nog iets fantaseren. Maar voor debuggen...?
jup ook debugging: http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=70-660

:)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Wat ik van het verschil tussen MCTS en MCITP heb begrepen is dat MCTS betrekking heeft op producten en je ergens een productspecialist in kan worden, met MCITP kun je een bepaalde rol gaan vervullen in een organisatie.
Op zich een mooi verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Red Boll schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:18:
Wat ik van het verschil tussen MCTS en MCITP heb begrepen is dat MCTS betrekking heeft op producten en je ergens een productspecialist in kan worden, met MCITP kun je een bepaalde rol gaan vervullen in een organisatie.
Op zich een mooi verhaal :)
Dit is verwerkt in de TS, en dus aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 02-01-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geslaagd voor mijn 70-680 :)

Kan bij mijn CV worden toegevoegd:

70-270 Installing, Configuring and Administering Windows XP Professional (July 2005)
70-271 Supporting Users and Troubleshooting Windows XP OS (September 2005)
70-272 Supporting Users and Troubleshooting Applications Windows XP OS (October 2005)
70-290 Managing and Maintaining Windows Server 2003 Environment (December 2005)
70-291 Managing and Maintaining Windows Server 2003 Network Infrastructure (May 2006)
70-293 Planning and Maintaining Windows Server 2003 Network Infrastructure (August 2006)
70-284 Implementing and Managing Exchange Server 2003 (September 2006)
70-294 Planning and Maintaining Windows Server 2003 AD Infrastructure (November 2006)
70-297 Designing a Windows Server 2003 AD and Network Infrastructure (November 2006)
70-350 Implementing ISA Server 2004 (February 2007)
70-299 Implementing Security Windows Server 2003 (April 2007)
70-285 Designing Exchange Server 2003 (May 2007)
70-298 Designing Security Windows Server 2003 (May 2007)
70-620 Configuring Windows Vista Client (July 2007)
70-624 Deploying and Maintaining Windows Vista Operating System (February 2008)
70-649 Upgrading MCSE from Windows Server 2003 to Windows Server 2008 (March 2008)
70-450 Designing, Optimizing and Maintaining SQL 2008 (November 2009)
70-401 Microsoft System Center Configuration Manager Configuring (June 2010)
70-647 Windows Server 2003 Enterprise Administrator (September 2010)
70-680 Windows 7 Configuring (Januari 2011)

Op naar de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:53:
Gefeli.

Trouwens een vraag voor iedereen over zijn of haar cv met betrekking tot de ms examens. Vermeld je op je cv alle examens die je behaald hebt? Of alleen de titles (waarbij je de MCTS achterwege laat wanneer je ook de bijbehorende MCITP hebt) en geef je daarnaast een uitdraai van je transcript er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qwerty-273 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:55:
[...]

Gefeli.

Trouwens een vraag voor iedereen over zijn of haar cv met betrekking tot de ms examens. Vermeld je op je cv alle examens die je behaald hebt? Of alleen de titles (waarbij je de MCTS achterwege laat wanneer je ook de bijbehorende MCITP hebt) en geef je daarnaast een uitdraai van je transcript er bij?
Ik vermeld ook mijn examens. Ik heb b.v. SQL 2008 gedaan, maar geen title/cert. Ik wil toch laten zien dat ik wat SQL 2008 kennis heb en dat ik meerdere examens per jaar doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
[...]

Gefeli.

Ik vermeld alleen mijn relevante titels. In mijn geval MCSE 2003 en MCITP EA 2008.
Eventueel met de aanvulling van Windows 7 certificaat ipv bijv Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Even aanpassen op je CV ? :)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:53:

70-647 Windows Server 20038 Enterprise Administrator (September 2010)

[ Voor 5% gewijzigd door punisher007 op 04-01-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

St00mwals schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:22:
[...]

Ik vermeld alleen mijn relevante titels. In mijn geval MCSE 2003 en MCITP EA 2008.
Eventueel met de aanvulling van Windows 7 certificaat ipv bijv Windows Vista.
Ik heb alleen de titels op LinkedIn staan. Ook de voorafgaande titels zoals MCP en MCSA voor MCSE i.v.m. zoekopdrachten.
Wat ik met de MCTS'en ga doen weet ik niet, of allemaal of alleen de meeste relevante.
Bij MCITP heb ik wel de aanvulling EST. Moet de "echte" MCITP nog halen namelijk (SA/EA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Gelukkig nog niet nodig gehad! Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met het halen van developer certificaten ?
Ik zou graag een certificaat willen halen als web developer 4.0 (Exam 70-515)
Is een zelfstudie aan te raden of is het toch wel heel verstandig om een (prijzige)cursus te nemen?

Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 07:22
PcDealer schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:09:
[...]

dat doen niet veel mensen! is ook erg moeilijk, alles e-learning, het is zeer moeilijke leerstof en veranderd sneller dan je schaduw!

Trouwens als mensen hun certificaten op hun CV zetten (maar er net als bij mij) te weinig plek is kun je ook je 'transcriptsharingcode' en ww neerzetten en natuurlijk de link ernaartoe! gaf bij mij erg pos. reacties! (lees binnen een week zat ik er...)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gefeli.

Ikzelf vermeld alleen de behaalde certiciferingen, incl. de volledige titel.
Als werkgevers een overzicht willen kunnen ze van mij een uitdraai krijgen van mijn transcript (alleen als ze erom vragen)...

Andere vraag, zijn er hier al mensen die examen 70-659 hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 22:27
Hooiopdevork schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:59:
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met het halen van developer certificaten ?
Ik zou graag een certificaat willen halen als web developer 4.0 (Exam 70-515)
Is een zelfstudie aan te raden of is het toch wel heel verstandig om een (prijzige)cursus te nemen?

Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee :)
Er zijn bedrijven die een examen training aanbieden van 1 dag. Daarin worden meestal 'voorbeeld' vragen behandeld die je nog wel eens terug wil vinden op de examens. 8)7 Super simpel zo.

[ Voor 5% gewijzigd door barfieldmv op 07-01-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:11:
[...]
Andere vraag, zijn er hier al mensen die examen 70-659 hebben gedaan?
Yup, wat wil je weten? (Ik heb ze alle 3, ben Virtualization Administrator 2008 Charter Member)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 10:46
Word dat ook als Charter Member vermeld op je transcript?

Vandaag toevallig 71-169 sbs 2011 beta exam gedaan
Was toen met virtualization beta examen net gezakt, hoop dat ik dit beta examen wel gehaald heb, was goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Nee, dat Charter Member staat alleen op de certificaten zelf.

Zie hieronder:

Microsoft Certification Status

Credential Certification / Version Date Achieved

Microsoft Certified Systems Engineer Jun 09, 2009
Microsoft Windows Server 2003 Jun 09, 2009

Microsoft Certified Systems Administrator Nov 28, 2008
Microsoft Windows Server 2003 Nov 28, 2008

Microsoft Certified IT Professional Feb 22, 2008
Virtualization Administrator 2008 R2 Jun 24, 2010
Server Administrator May 21, 2010
Enterprise Desktop Support Technician 7 Dec 10, 2009
Enterprise Desktop Administrator 7 Dec 10, 2009
Enterprise Administrator Nov 18, 2009
Enterprise Desktop Support Technician Feb 22, 2008

Microsoft Certified Professional Jan 17, 2008

Microsoft Certified Technology Specialist Jan 17, 2008
Windows 7 and Office 2010, Deployment Jul 22, 2010
Windows Server 2008 R2, Desktop Virtualization Jun 24, 2010
Windows Server 2008 R2, Server Virtualization Dec 18, 2009
Windows 7, Configuration Dec 10, 2009
Windows Server 2008 Active Directory, Configuration Sep 24, 2009
Windows Server 2008 Applications Infrastructure, Configuration Sep 24, 2009
Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuration Sep 24, 2009
Microsoft Internet Security and Acceleration (ISA) Server 2006, Configuration Nov 28, 2008
Microsoft Windows Vista, Configuration Jan 17, 2008

Microsoft Certification Exams Completed Successfully

Exam ID Description Date Completed
681 TS: Windows 7 and Office 2010, Deploying Jul 22, 2010
669 TS: Windows Server 2008 R2, Desktop Virtualization Jun 24, 2010
646 Pro: Windows Server 2008, Server Administrator May 21, 2010
693 PRO: Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator Jan 13, 2010
659 TS: Windows Server 2008 R2, Server Virtualization Dec 18, 2009
680 TS: Windows 7, Configuring Dec 10, 2009
647 Pro: Windows Server 2008, Enterprise Administrator Nov 18, 2009
686 PRO: Windows 7, Enterprise Desktop Administrator Oct 16, 2009
685 PRO: Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician Oct 09, 2009
649 TS: Upgrading Your MCSE on Windows Server 2003 to Windows Server 2008, Technology Specialist Sep 24, 2009
297 Designing a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory and Network Infrastructure Jun 09, 2009
294 Planning, Implementing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure Mar 20, 2009
293 Planning and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure Feb 06, 2009
351 TS: Microsoft Internet Security and Acceleration Server 2006, Configuring Nov 28, 2008
291 Implementing, Managing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure Jul 30, 2008
290 Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment Jun 04, 2008
622 Pro: Microsoft Desktop Support – ENTERPRISE Feb 22, 2008
620 TS: Configuring Microsoft Windows Vista Client Jan 17, 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
barfieldmv schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:14:
[...]

Er zijn bedrijven die een examen training aanbieden van 1 dag. Daarin worden meestal 'voorbeeld' vragen behandeld die je nog wel eens terug wil vinden op de examens. 8)7 Super simpel zo.
Kun je eens een paar van deze bedrijven noemen? Ik vind alleen maar cursussen van 5 dagen.
Daarnaast zou je toch ook de Self-Paced Training Kit van microsoft kunnen gebruiken, of word hier niet alles in behandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hooiopdevork schreef op maandag 10 januari 2011 @ 07:03:
[...]

Kun je eens een paar van deze bedrijven noemen? Ik vind alleen maar cursussen van 5 dagen.
Daarnaast zou je toch ook de Self-Paced Training Kit van microsoft kunnen gebruiken, of word hier niet alles in behandeld?
Computrain biedt volgens mij ook examentrainingen. Niet alles heeft tegenwoordig meer een Self-Placed Training Kit. Maar bij de meeste examens komen ze goed overeen met de exam objectives.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 10-01-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkiFan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:25:
[...]

Yup, wat wil je weten? (Ik heb ze alle 3, ben Virtualization Administrator 2008 Charter Member)
Nou ik wilde eigenlijk weten of deze 'te doen' is.
Ik ben er echter vandaag al achter gekomen dat deze nogal makkelijk is, want ik was na 20 minuten examen doen al klaar en geslaagd...

CBT nugget was voor mij voldoende om te begrijpen waar het over gaat, ik heb helaas geen hardware om het zelf te bouwen.
Aangezien de nugget ook SCVMM 2008 behandelt denk ik dat ik die ook maar ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
SCVMM is geen bijster complex produkt. Het is wel een erg praktisch produkt. Je kunt alles ook wel met de cluster tools en zo, maar hier is het handig dat alles in 1 console zit. Het examen vond ik ook niet schokkend moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:43
29-12 gezakt voor 70-290, 44 vragen, 555 punten, 700 vereist.
Ik ging er tot nu van uit dat ik dik gezakt was, maar mijn docent zei dat dit betekende dat ik juist eigenlijk bijna geslaagd was. Ja, ik zoek dus een second opinion...tia! :) _/-\o_

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 16:07

Meneer iCy

swarma

555 en dan bijna geslaagd? Welke docent heb je dan want 555 is echt niet bijna. 670 zou wel bijna zijn.

Succes met leren de volgende keer.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
iCy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:12:
555 en dan bijna geslaagd? Welke docent heb je dan want 555 is echt niet bijna. 670 zou wel bijna zijn.

Succes met leren de volgende keer.
Tx...dit dacht ik dus eigenlijk zelf ook. Calc.exe zegt dat ik 9 van de 44 vragen fout heb gehad, docent zegt dat de puntenverdeling anders is en dat ik er echt dichter bij zat....Doane confused.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Doane schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:44:
[...]
Tx...dit dacht ik dus eigenlijk zelf ook. Calc.exe zegt dat ik 9 van de 44 vragen fout heb gehad, docent zegt dat de puntenverdeling anders is en dat ik er echt dichter bij zat....Doane confused.
Zo dit verhaaltje doorlezend, als ik in jouw schoenen stond, zou ik z.s.m afscheid nemen van die docent.Hij brengt je alleen maar in de war. 555 is gewoon niet gehaald en ook net niet gehaald, dat zou 699 o.i.d zijn. Zelf heb ik een examen een keer echt net gehaald toen had ik 701 ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 12-01-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
555 is NIET bijna geslaagd in mijn ogen :) Wel is het zo dat sommige vragen zwaarder tellen dan anderen, waardoor je dus niet simpelweg kan zeggen dat je x van de totaal aantal vragen fout had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
punisher007 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 06:40:
555 is NIET bijna geslaagd in mijn ogen :) Wel is het zo dat sommige vragen zwaarder tellen dan anderen, waardoor je dus niet simpelweg kan zeggen dat je x van de totaal aantal vragen fout had.
Dat sommige vragen zwaarder of minder wegen klopt zeer zeker. Maar 44 vragen en 555 punten betekent wel dat diegene bijna de helft fout had. Stuk of 20 fout van de 44 oftewel DIK gezakt zoals Punisher al zei. Ik denk dat die docent je moed heeft in willen praten en dat je het met nog een keer goed studeren misschien wel gaat redden. Ik zou ook niet zonder diep de boeken in te duiken het examen nog een keer doen hoor want het resultaat zal niet veel anders zijn.

Ik hoorde van onze examinator laatst dat iemand het gepresteerd had om een score van rond de 150 te halen. Als je puur gokt haal je normaal gesproken nog meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand tips voor het leren van examen 70-640? Ik zit nu dat boek door te nemen (Self Paced Training Kit) maar godallejezus wat een gortdroge stof *blaast stof van bureau af* :X

Iemand tips om het iets ... levendiger te maken?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 12:53
Arfman schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:39:
Iemand tips voor het leren van examen 70-640? Ik zit nu dat boek door te nemen (Self Paced Training Kit) maar godallejezus wat een gortdroge stof *blaast stof van bureau af* :X

Praktijk opdrachten oefenen, zelf AD / Dns opzetten in een virtuele omgeving.
Het is zeker droog maar wat praktijk erdoor maakt het ook gelijk een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
RagEnigma schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:59:
[...]

Dat sommige vragen zwaarder of minder wegen klopt zeer zeker. Maar 44 vragen en 555 punten betekent wel dat diegene bijna de helft fout had. Stuk of 20 fout van de 44 oftewel DIK gezakt zoals Punisher al zei. Ik denk dat die docent je moed heeft in willen praten en dat je het met nog een keer goed studeren misschien wel gaat redden. Ik zou ook niet zonder diep de boeken in te duiken het examen nog een keer doen hoor want het resultaat zal niet veel anders zijn.

Ik hoorde van onze examinator laatst dat iemand het gepresteerd had om een score van rond de 150 te halen. Als je puur gokt haal je normaal gesproken nog meer dan dat.
Damn ja, da's weer kansloos de andere kant op :) Dank voor de reacties, ik ga studeren... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Arfman schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:39:

Leer omgaan met teleurstelling en verman jezelf ;) Levendiger dat dit is er niet. (Misschien die Learnkey-video's? Ik word zo langzamerhand gillend gek van die Aaron Spurlock die met die monotone stem van 'm de 70-290 vertelt bij de filmpjes... |:( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
En dan te bedenken, dat 290 nog de interessantere van de 2 is, 291 is helemaal gortdroog. Wat is dat bij 2008, 642?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
dhonline schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:59:
[...]

Praktijk opdrachten oefenen, zelf AD / Dns opzetten in een virtuele omgeving.
Het is zeker droog maar wat praktijk erdoor maakt het ook gelijk een stuk duidelijker.
Na praktijk is een goede optie:
De vragen van het boek bekijken / meegeleverde programma kunnen ook hoop duidelijkheid bieden.
De uitleg van de vragen bieden hoop uitkomst, laat ook zien welk hoofdstuk je opnieuw moet lezen.

Maar ben benieuwd wat de praktijkervaring is van Arfman.
Daarvan hangt het advies ook vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Erwinvz1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:55:
[...]

Na praktijk is een goede optie:
De vragen van het boek bekijken / meegeleverde programma kunnen ook hoop duidelijkheid bieden.
De uitleg van de vragen bieden hoop uitkomst, laat ook zien welk hoofdstuk je opnieuw moet lezen.

Maar ben benieuwd wat de praktijkervaring is van Arfman.
Daarvan hangt het advies ook vanaf.
Praktijkervaring gaat niet veel verder dan wat services stoppen/starten. Ik kan natuurlijk wel Windows servers inrichten en het gewone beheer doen, maar van diepere AD kennis heb ik geen kaas gegeten (ben NetWare/VMware man). Dus voor mij is alles 'nieuw'. Ik zie wel veel overeenkomsten maar alle tools en uitdrukkingen heten weer net anders e.d.
Ben op zoek gegaan naar wat video's en wel wat gevonden, vraag me alleen af of er ook dergelijke video's zijn zonder dat ze zo "Amerikaans" zijn (.. great ... awesome ... like ..., etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Woei, 70-680 in de pocket.

Even een vraagje:
Wat kan ik het beste doen?
A ) Mijn MCDST upgraden naar MCITP: Enterprise Desktop Support Technician – Windows 7
B ) Mijn MCDST upgraden naar MCTS (Windows Vista – Configuration) and MCITP: Enterprise Support
C ) Mijn MCSA upgraden naar MCITP: Server Administrator on Windows Server 2008
D ) Mijn MCSA upgraden naar MCITP: Enterprise Administrator on Windows Server 2008

Zelf kan ik nu EA het beste gaan doen aangezien 680 geen onderdeel van SA is. Echter de korste klap naar meer salaris is punt a, b en c (zijn maar 2 certificaten die je hoeft te doen per punt).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Nou ik wilde eigenlijk weten of deze 'te doen' is.
Ik ben er echter vandaag al achter gekomen dat deze nogal makkelijk is, want ik was na 20 minuten examen doen al klaar en geslaagd...

CBT nugget was voor mij voldoende om te begrijpen waar het over gaat, ik heb helaas geen hardware om het zelf te bouwen.
Aangezien de nugget ook SCVMM 2008 behandelt denk ik dat ik die ook maar ga doen...
Welke Nuggets heb je gebruikt? Die van 70-652?
Ik ben namelijk ook van plan mijn Hyper-V certificering te halen, ik vraag me af of 659 veel verschilt met 70-652.

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 24-01-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Arfman schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:01:
Ik kan natuurlijk wel Windows servers inrichten en het gewone beheer doen,
\o/
Je bent al halverwege :P Hele volksstammen die dat met papiertje op zak nog niet eens kunnen.
maar van diepere AD kennis heb ik geen kaas gegeten (ben NetWare/VMware man). Dus voor mij is alles 'nieuw'. Ik zie wel veel overeenkomsten maar alle tools en uitdrukkingen heten weer net anders e.d.
Ach, zie het zo: als je conceptueel doorhebt wat je directory servers nu doen is het verschil eigenlijk niet zo heel groot.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gefeli.

Als ik daar even op mag reageren.
Ik zie dat veel mensen dit doen... alle examens in de CV.
Dit vind ik echt overdreven en zelfs een beetje opschepperig.
Je CV moet je kort en bondig houden. Zet dus enkel je status er in (MCSE) en doe er bijvoorbeeld een link bij naar Microsoft, naar je overzicht van behaalde examens. Dit is dan tevens `bewijs´.
Ik zie ik mensen MCP erin zetten EN MCSA bijvoorbeeld EN MCSE.
Ook dit vind ik overdreven want indien je MCSE hebt, ben je ook automatisch MCSA en MCP: wederom opvulling dus.

En als ik toch bezig ben: OOK zijn er mensen die in hun handtekening in de email of forum sig kenbaar maken dat ze een bepaalde titel hebben. Soms staan er hele opsommingen.
niet doen. is een beetje sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Daarom houd ik het gewoon op certified prutser. Dat dekt de lading tenminste :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:53:
[...]

Welke Nuggets heb je gebruikt? Die van 70-652?
Ik ben namelijk ook van plan mijn Hyper-V certificering te halen, ik vraag me af of 659 veel verschilt met 70-652.
Er bestaat een nugget die Hyper-V (70-652) en SCVMM (70-403) in één keer bespreken, dit omdat er veel verwevenheid is tussen de 2 technologiën.
Die verwevenheid zie je ook terug in het examen van Hyper-V.

de nugget beschrijft wel de wijzigingen van Hyper-V R2 (70-659) en die versie van Windows Server 2008 (niet R2).
het dekt echter wel de lading om het examen te doen.

uiteraard is het raadzaam zelf met de materie te spelen als je over de vereiste hardware beschikt...
vrijdag ga ik 70-403 doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:00:
[...]

Er bestaat een nugget die Hyper-V (70-652) en SCVMM (70-403) in één keer bespreken, dit omdat er veel verwevenheid is tussen de 2 technologiën.
Die verwevenheid zie je ook terug in het examen van Hyper-V.

de nugget beschrijft wel de wijzigingen van Hyper-V R2 (70-659) en die versie van Windows Server 2008 (niet R2).
het dekt echter wel de lading om het examen te doen.

uiteraard is het raadzaam zelf met de materie te spelen als je over de vereiste hardware beschikt...
vrijdag ga ik 70-403 doen...
Thanks, die Nugget had ik inderdaad gevonden :). Ik gebruik zelf vaak Nuggets om examens te leren. Behoorlijk leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik ga volgende maand 70-536 Microsoft .NET Framework - Application Development Foundation doen. Maar weet iemand die dat examen heeft gedaan wat er voornamelijk voor vragen in voorkomen. Ik bedoel, je hebt heel hoofdstuk over Regular Expressions, maar ik weet zeker dat niet het hele examen daarover gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 14:59
Ik ben bezig met mijn MCIPT:EA

Nu heb ik gister mijn 70-680 examen gedaan (met succes)

Mijn vraag is nu wat de meest logische volgorde is om verder te gaan?

Eerst 70-640 of 70-642?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:01:
[...]
Dit vind ik echt overdreven en zelfs een beetje opschepperig.
:O
Ook dit vind ik overdreven want indien je MCSE hebt, ben je ook automatisch MCSA en MCP: wederom opvulling dus.
Anyway, op digitale cv verslinders met niet zulke kundige recruiters kun je dan wel eens buiten de boot vallen wanneer de afkortingenmachine weer gaat ratelen. Het is in mijn ogen niet onverstandig om al je relevante credentials om die reden wel te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:51
[...]
En als ik toch bezig ben: OOK zijn er mensen die in hun handtekening in de email of forum sig kenbaar maken dat ze een bepaalde titel hebben. Soms staan er hele opsommingen.
niet doen. is een beetje sneu.
Lol, bij ons is het een standaard. Staat zelfs op je visitekaartje... komt misschien ook wel omdat we een Microsoft bedrijf zijn. Natuurlijk is MCSA en MCSE noemen over the top.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:35:
[...]

Thanks, die Nugget had ik inderdaad gevonden :). Ik gebruik zelf vaak Nuggets om examens te leren. Behoorlijk leerzaam.
zeer zeker.
SCVMM heb ik vandaag gedaan en na half uurtje werk geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Zo vandaag de 70-668 Sharepoint ITPRO gehaald met 838 \o/
Was niet echt moeilijk. Voor een design examen vond ik hem eigenlijk wel een beetje te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Laatst online: 12:48
Woohoo , eindelijk goedkeuring van bedrijf om MCITP : Windows Server 2008 R2 te gaan doen :)

Nu ben ik al een +- 4 jaar ( werkzaam ) in de IT , wat zeggen jullie dan van de moeilijkheids graad van het studie traject ?

Ik zie veel mensen die er een jaar over doen ? is dit gemiddeld ?

graag hoor ik julli mening

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige bedrijven stelt MCITP niks voor, ik hoef nog maar een papiertje, dat van 70-647, maar de MCITP stelt in Nederland niks voor, het is alleen volgens mij om aan klanten te tonen dat het personeel gecertificeerd is, maar niemand realiseert zich wat echt werk van een MCITP Enterprise Administrator is, juist die moet eigenlijk netwerken ontwikkelen, eigenlijk best hoog gecertificeerd maar bij bedrijf waar ik werk stelt het niks voor.

Nee mensen die er 1 jaar over doen moeten of heel goed kunnen leren of cheaten op examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Laatst online: 12:48
is MCITP w2k8 zo lastig dan of algemeen microsoft examens ?

Ik heb wel gehoord dat je veel kennis kunt hebben maar tenminst op examen moet het de " microsoft" manier .

Ach ja ik ga me ervoor zitten en duimen dat ik het haal :)

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Moeilijkheidsgraad valt reuze mee in mijn ogen (makkelijker dan 2003) en er is voldoende studiemateriaal (boeken + video's) om de stof goed te leren beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even een hardware vraag: Ik heb het onderstaand systeem op het oog voor labdoeleinden van MCITP:SA en EA. Mijn idee was om de 64GB SSD te gebruiken voor Windows 7, niets spannends gewoon alledaags gebruik.

De 128GB SSD wil ik gebruiken voor het installeren van Server 2008 R2 met Hyper-V. In Hyper-V wil ik alles gaan bouwen. Mijn vraag is: Is 128GB storage voldoende voor alle VHD's die ik nodig heb voor SA en EA?

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 104,-€ 104,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 208,70€ 208,70
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 75,-€ 150,-
1AMD Phenom II X6 1055T 95W€ 158,91€ 158,91
1Asus M4A89TD PRO/USB3€ 147,55€ 147,55

P.S.: CPU heb ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:51
Het is krap, in sommige cases heb ik 4 servers te gelijk draaien die ik al snel 40 GB geef. Ik heb 2 HD's gewoon SATA, 750 GB (voor Win2008R2 en dualboot Windows 7) en een 1TB (voor me VHD's en download stuff).

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• jelbo
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Hoi,

Op mijn werk ga ik me bezighouden met Windows 2008 R2 en vooral AD policies en gebruikersrechten. Aangezien ik nog geen enkel Microsoft certificaat heb lijkt het me verstandig dat ik het MCITP: Server Administrator certificaat ga behalen. Daarvoor moet ik dan Exam 70-640, 70-642 en 70-646 halen en de cursussen M6425, M6426, M6421 en M6430 volgen.

Nu wordt deze opleiding door enkele Nederlandse bedrijven integraal aangeboden, maar ook door een Indiaas bedrijf waar ik een positief artikel over las. Iemand van jullie hier ervaringen mee? Of met een 16-20 daagse cursus in het algemeen? Het klinkt nogal zwaar :P

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
jelbo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:33:
Daarvoor moet ik dan Exam 70-640, 70-642 en 70-646 halen en de cursussen M6425, M6426, M6421 en M6430 volgen.
Dat van die examens klopt, maar niemand verplicht je om die cursussen te doen. Zelfstudie kan net zo goed. Maar neem aan dat de baas betaalt?

• NielsHarley
  • Laatst online: 05-10 10:46
Als de baas betaald is dit misschien een optie

Gecombineerde training voor 640/642
http://www.tstc.nl/training.php?id=138
Toevallig zelf vorig week gedaan

Met zelf studie kijk eens naar de CBT of trainsignal films en dan zelf maar hobby'en met win2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

De baas betaald inderdaad. Die gecombineerde training is misschien ook wel wat, dan heb ik niet alles in een keer. NielsHarley, hoe is je ervaring met die training?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.