ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Of omdat ze de juiste mensen kennen, krijgen ze toch het plekje van IT manager toegeschoven....SkiFan schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:59:
Tsja, maar dat soort mutsen vallen in de praktijk gigantisch door de mand, en worden dan bijvoorbeeld therapeutisch heler of zo (ja echt!).
Ik zie net dat MS twee nieuwe Expert examens de deur uitheeft gedaan voor Office 2007. Ja inderdaad 2007. Heeft er eigenlijk iemand hier zijn certificering binnen voor Office? Ik vraag me er altijd bij af waar je deze certificering nou eigenlijk voor zou kunnen inzetten? Of kom je dan meer in de administrative hoek terecht? Heb daar zelf nog nooit een vraag naar zulke cvertificering in terug zien komen.
http://borntolearn.mslear...pert-beta-exams-open.aspx
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Wel, dat vraag ik me ook al jaren af eerlijk gezegd: wie doet er eigenlijk Office certifiëring?Qwerty-273 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:04:
[...]
Of omdat ze de juiste mensen kennen, krijgen ze toch het plekje van IT manager toegeschoven....
Ik zie net dat MS twee nieuwe Expert examens de deur uitheeft gedaan voor Office 2007. Ja inderdaad 2007. Heeft er eigenlijk iemand hier zijn certificering binnen voor Office? Ik vraag me er altijd bij af waar je deze certificering nou eigenlijk voor zou kunnen inzetten? Of kom je dan meer in de administrative hoek terecht? Heb daar zelf nog nooit een vraag naar zulke cvertificering in terug zien komen.
http://borntolearn.mslear...pert-beta-exams-open.aspx
Office Developers die macro's maken voor bedrijven enzo?YellowOnline schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:36:
[...]
Wel, dat vraag ik me ook al jaren af eerlijk gezegd: wie doet er eigenlijk Office certifiëring?
Denk dat ook de combinatie met Sharepoint een leuke is. Zaken zoals InfoPath zijn dan een waardevolle aanvulling.YellowOnline schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:36:
[...]
Wel, dat vraag ik me ook al jaren af eerlijk gezegd: wie doet er eigenlijk Office certifiëring?
Gisteren trouwens het SQL beheer examen gehaald. Weer eentje van de lijst eraf. Ondanks het feit dat het koud was buiten, toch even zweten bij het examenkantoor.
Whiiiiiiiii
op naar de volgende I guess...
Nu is het alweer een tijdje geleden dat ik examen heb gedaan en ben ik van plan me in te schrijven voor 70-649 (upgrade examen MCSE 2003 > MCITP 2008. Tijdens het inschrijven zie ik op de Promtric site dat de duur van het examen 2:15 uur is. Ik heb als taal English Second Language opgegeven. De tijdsduur verbaast mij. Ik meende voorheen langer de tijd te krijgen. Kan iemand bevestigen dat voor 70-649 inderdaad 2:15 uur staat?
AULXJMHR
zet ff je dm aan.DPhoenix schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:45:
Mijn laatste paar examens heb ik bij CompuTrain in Utrecht gedaan. Ik schreef me altijd in via hun site. Echter dan is het € 140 + € 25 administratiekosten. Computrain schrijft je dan in bij Promtric. Wanneer je je zelf inschrijt via Prometric heb je de administratiekosten niet. Tot zover mijn intro.
Nu is het alweer een tijdje geleden dat ik examen heb gedaan en ben ik van plan me in te schrijven voor 70-649 (upgrade examen MCSE 2003 > MCITP 2008. Tijdens het inschrijven zie ik op de Promtric site dat de duur van het examen 2:15 uur is. Ik heb als taal English Second Language opgegeven. De tijdsduur verbaast mij. Ik meende voorheen langer de tijd te krijgen. Kan iemand bevestigen dat voor 70-649 inderdaad 2:15 uur staat?
diskeltische lurker
Proficiat! Was hij moeilijk?
[ Voor 5% gewijzigd door X-DraGoN op 27-10-2010 16:58 ]
Mwa, ging wel
Maandag heb ik examen 70-647, toch wel een beetje zenuwachtig.. Dit is de laatste voorlopig. Ik heb gelezen dat de cases die in dit examen zitten eerst niet meetelden, maar per 1 november dus wel. Laat het net komende maandag 1 november zijn...
Naja moed houden zullen we maar zeggen.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik heb vorige week 649 ook geboekt..DPhoenix schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:45:
...
| Security Management |
Iemand tips ? Wat moet ik voor het praktijkgedeelte kunnen ?
Appointment Duration (HH:MM): 3:45
Bijna 4 uur voor een paar vragen ?
Dacht dat ik hiervoor heel wat moest kunnen inrichten.
Optioneel kunnen we de examens doen bij prometric. Dan wel de 72-640 en 72-642. Zijn deze identiek hetzelfde ?
Zijn deze gewenst als je gaat solliciteren voor systeem beheerder ? Of moet je onmiddellijk de 70-646 er ook bij doen zodat je dan 'MCITP: Server Administrator' bent?
Wat raden jullie mij aan?
640 en 642 zijn wel degelijke verschillende onderdelen. Er zal wel wat overlap zijn.
Als je de kans krijgt, moet je de examens sowieso doen!
En dan inderdaad ook 646 erbij doen. Twee certificaten... of MCITP zijn, heeft echt veel meerwaarde als je gaat solliciteren.
Maar vergis je niet, een makkie zijn de examens niet (en terecht
EDIT:
Met de twee certificaten ben je geen MCTIP server admin!
Voor MCITP enterprise admin moet je er ook een client certificaat bij hebben (bijv 620 of 680) en 4x core (bijv. 640, 642, 646 en 647).
[ Voor 20% gewijzigd door bord4kop op 03-11-2010 19:46 ]
| Security Management |
@bord4kop: Ik bedoelde de 72-640 en 70-640. Of deze inhoud hetzelfde is, of identiek is
Ik weet dat het geen makkie zal zijn. Ik heb de boeken hier voor mij liggen.
Dus ik zou beter ze alle 3 doen
Excuses... (klik)
640 is eigenlijk de basis, veel netwerk e.d. (zoals IP, DNS, RAS, etc.) en eigenlijk basis AD uitgelegd. 642 gaat meer de diepte in.
300 euro voor 1 examen?

Ze kosten 140 als je bij Prometric boekt, zelfs minder als je een voucher op ebay zoekt.
EDIT;
@ seekerNL
Helemaal mee eens! Zonder beheersing van de stof ben je een prutser, wat voor papieren je ook hebt
Maar modules beheers je toch als je ze geleerd hebt en dan slaagt voor het examen?
Of bedoel je dat je zonder ervaring eigenlijk geen echte SA of EA bent?
Waar ik me overigens wel in kan vinden
[ Voor 40% gewijzigd door bord4kop op 03-11-2010 20:30 ]
| Security Management |
Klopt als een bus, ik heb de boeken hier zelfs voor me liggenVerwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:52:
[...]
640 gaat toch over active directory? En 642 gaat over het netwerk beheer, DNS, ip, routing, etc.
* bord4kop = prutser
EDIT:
aha, nou zie ik het; 070-640 en 070-642 versus 072-640 & 072-642
DAT bedoelde je dus, excuses..
* bord4kop = echt een prutser
[ Voor 19% gewijzigd door bord4kop op 03-11-2010 20:30 ]
| Security Management |
Wat ik hier eerder in het topic gelezen heb is dat deze in principe hetzelfde zijn, alleen is de 72-xxx voor studenten bedoeld en daarom goedkoper dan 70-xxx oid.wouterDE schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:45:
@bord4kop: Ik bedoelde de 72-640 en 70-640. Of deze inhoud hetzelfde is, of identiek is
[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 03-11-2010 20:11 ]
Naja het praktijk gedeelte werkte gewoon nog niet zoals het moest en zorgde voor veel overlast bij zowel de examen instituten als ook bij de mensen die examens deden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:11:
[...]
Jammer is dat, want dat zou waarde van certificaat ombrengen.
Wat ontvang je dan concreet? En waar ga je mee aan de slag?
Waar betaal je met andere woorden precies voor?
Kareem Abdul-Jabbar
Over MCT'ers gesproken, ik kan alleen maar complimenten uitdelen aan Christian van MasterIT.
Aangezien je zegt een aantal elementen, geeft het wel een compleet beeld?SkiFan schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:12:
Je krijgt een soort viewer, met daarin een aantal elementen van de cursus.
Kareem Abdul-Jabbar
Heeft je organisatie Technet? Dan krijg je ook een aantal gratis cursussen, en vaak krijg je die ook bij Software Assurance.
Okee, mail ontvangen.SkiFan schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:34:
Ik vind van wel. Het trainingsmateriaal van Microsoft is niet slecht. Als je me even je emailadres geeft, kan ik je wat screenshots mailen. Bovendien, als je op borntolearn kijkt, vind je volgens mij het eea aan gratis learning snacks.
Heeft je organisatie Technet? Dan krijg je ook een aantal gratis cursussen, en vaak krijg je die ook bij Software Assurance.
[ Voor 10% gewijzigd door Kareem op 05-11-2010 10:47 ]
Kareem Abdul-Jabbar
Kijk eens naar bijvoorbeeld deze ? http://borntolearn.mslear...dience-participation.aspxKareem schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:45:
Hoe zien de e-learning trainingen er in de praktijk uit?
Wat ontvang je dan concreet? En waar ga je mee aan de slag?
Waar betaal je met andere woorden precies voor?
Mag ik me nu al MCITP noemen? MCITP: Server Administrator of MCITP: Enterprise Administrator in ieder geval nog niet. Ik zie dat je trouwen Enterprise Administrator kan worden zonder Server Administrator te doen.
AULXJMHR
Voor MCITP:SA heb je naast 70-649 ook nog 70-646 nodig. Echter kun je dan ipv 646 beter 647 te doen voor EA, heb je verder alleen nog een client examen als 620/680 nodig (welke je mogelijk toch al hebt).DPhoenix schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:38:
Mag ik me nu al MCITP noemen? MCITP: Server Administrator of MCITP: Enterprise Administrator in ieder geval nog niet. Ik zie dat je trouwen Enterprise Administrator kan worden zonder Server Administrator te doen.
Eh...gericht op web beheer? Waar haal je dat nu weer vandaan?Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:35:
[...]
Ik denk dat die 2 wat je noemt voldoende zou moeten zijn voor systeem administrator, 70-646 is meer gericht op web beheer. Maar ligt natuurlijk op wat voor functie je solliciteert.
Wel demotiverend dat jullie school zegt dat optioneel is.
[ Voor 63% gewijzigd door TheVMaster op 09-11-2010 13:57 ]
Verwijderd
Beste Yipman, het boek waar jij over praat gaat over 70-643 en daar staat iets in over IIS en sharepoint.
70-646 gaat meer over planning en onderhoud en heeft niks met webservers te maken.
Jammer dat het telkens weer zo moet lopenTheVMaster schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:02:
[modbreak]Ik heb zojuist het topic weer opgeschoond en laat dit een laatste keer zijn. De volgende keer gaat dit topic op slot en gooi ik de sleutel weg.[/modbreak]

Ja erg jammer..en daarom gaan we nu weer on-topic verder.loewie1984 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:45:
[...]
Jammer dat het telkens weer zo moet lopen
MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-662]: Configuring Microsoft Exchange Server 2010
had je dat nodig danshadowman12 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:55:
Whoehoehoehoe, het Exchange 2010 Self-Placed boek is beschikbaar:
MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-662]: Configuring Microsoft Exchange Server 2010
i did
A wise man's life is based around fuck you
[ Voor 86% gewijzigd door PascalvE op 09-11-2010 21:06 ]
Hebben jullie nog tips voor dit specifieke examen? Heb even gekeken naar de links in de OP, kan helaas geen gratis oefenexamens vinden. En wat zijn de nuggets waar iedereen het over heeft?
Ligt hier inmiddels op het bureau, binnenkort maar eens aan beginnenshadowman12 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:55:
Whoehoehoehoe, het Exchange 2010 Self-Placed boek is beschikbaar:
Praktijkervaring heb ik tot nu toe alleen met Exchange 2000 en 2003, dus denk dat het wel nuttig is...
Het is daarmee niet langer nodig om voor drie weken bij MS in Redmond te zijn. Je krijgt twee examens die je in een aantal prometric test centers kan afleggen. Voor Europa is dat momenteel in Berlijn, Duitsland en een 4-tal locaties in de UK. Maar ik verwacht in de loop van de tijd dat meer locaties beschikbaar komen.
Voor de MCM SQL 2008 heb je twee examens die bestaan uit een "knowledge exam" in mc-vorm, en een "lab exam" waar je dus los gelaten wordt in een lab omgeving. De eerste kost volgens de prometric site een slordige 367 euro voor Duitsland, het lab examen is nog in ontwikkeling en de prijs is nog niet bekend.
Als dit ook beschikbaar komt voor de andere richtingen, zou dat best eens interessant kunnen zijn om te overwegen. Zeker als je dan niet lang van huis/werk bent en tot zo ver de kosten best meevallen.
-- edit
Op http://www.microsoft.com/...tion/master-sql-path.aspx staan er wel prijzen voor de US:
Microsoft SQL Server 2008 Microsoft Certified Master: Knowledge Exam (US$500)
Microsoft SQL Server 2008 Microsoft Certified Master: Lab Exam (US$2,000)
[ Voor 11% gewijzigd door Qwerty-273 op 10-11-2010 14:30 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
De nuggets is een vorm van computerbased training (vooral video) http://www.cbtnuggets.com/Muncher schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:46:
Morgen voor het eerste examen doen, 70-680. Vind het erg spannend! Heb het boek doorgenomen en een online course gevolgt. Vind het moeilijk in te schatten wat het niveau van de vragen zijn.
Hebben jullie nog tips voor dit specifieke examen? Heb even gekeken naar de links in de OP, kan helaas geen gratis oefenexamens vinden. En wat zijn de nuggets waar iedereen het over heeft?
Deze geven een goed overzicht maar je hebt nog steeds een boek en praktische oefening nodig.
Examen 70-680 valt wel mee, let wel op er zijn behoorlijk wat detail vragen over Deployment en WAIK.
En dan echt op het niveau van welke commando's heb je nodig om drivers toe te voegen aan een image file.
Omdat je nog maar 1 dag hebt zou ik dat deel nog eens goed bekijken.
Ik ben wel online aanwezig de hele dag (nacht hier in Nederland), eens kijken of het wat is.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Ik ben er over aan het nadenkenTyson schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:35:
Wie heeft zich overigens ingeschreven voor de Microsoft Certified Career Conference?
Ik ben wel online aanwezig de hele dag (nacht hier in Nederland), eens kijken of het wat is.
Verwijderd
nu is alleen de vraag wat word er behandeld ? en wat van voorbereiding moet je doen ?
op de microsoft site staat nog niks namelijk
http://www.microsoft.com/...on/cert-vstudio.aspx#tab2
dus iemand toevallig al dat examen gedaan? en weet welke doelstellingen er zijn?
Wel toch, even bij de examens kijken:Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:26:
aangezien het MCPD Windows Developer 4 upgrade examen te boeken is bij prometric wilde ik me er op gaan voor bereiden.
nu is alleen de vraag wat word er behandeld ? en wat van voorbereiding moet je doen ?
op de microsoft site staat nog niks namelijk
http://www.microsoft.com/...on/cert-vstudio.aspx#tab2
dus iemand toevallig al dat examen gedaan? en weet welke doelstellingen er zijn?
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=70-511&locale=en-us#tab2
Nu wil ik het toch weer gaan oppakken. Ik zie dat het MCITP verhaal is bijgekomen. Wat is nu wijsheid? Proberen voor de 2008 certificering (MCITP:SA) te gaan, of toch proberen het MCSA traject af te maken?
maw: never give up!
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
ik heb ooit in een grijs verleden wel de Vista course gedaan maar met mijn suffe kop geen examen er achter aan gedaan. Nu twijfel ik om alsnog het Vista examen te doen of Windows 7 waar ik zelf thuis en @ work mee werk. Wat raden jullie aan? De volledige W7 cursus zit er niet in, zal wat zelfstudie worden dus.
Godfather Bodybuilding topic reeks
'k zou gewoon het Windows 7 examen doen....MrJ schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:39:
Sinds kort wil ik mij weer verder certificeren voor MS producten. Volgend jaar naw wat W2k8 curussen en nu wil ik nog een client examen halen.
ik heb ooit in een grijs verleden wel de Vista course gedaan maar met mijn suffe kop geen examen er achter aan gedaan. Nu twijfel ik om alsnog het Vista examen te doen of Windows 7 waar ik zelf thuis en @ work mee werk. Wat raden jullie aan? De volledige W7 cursus zit er niet in, zal wat zelfstudie worden dus.
Ik zou ook zeker Windows 7 doen. Het verschil tussen 7 en Vista qua examens is niet groot. Ik heb ze destijds beide afgelegd. Waarbij het examen van Vista zich vooral focuste op de nieuwe dingen die in het besturingssysteem zaten ligt de focus van het Windows 7 examen met name op 'Windows 7 in de bedrijfsomgeving' waarbij vooral wat gewicht wordt gelegd op de deployment ervan.TheVMaster schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:50:
[...]
'k zou gewoon het Windows 7 examen doen....
Maar het is goed te behappen zonder al te veel bombarie, dikke boeken en cursussen. Zelfstudie is goed te doen, en als je bekend bent met de microsoft kind-of-way zaken zoals het netwerkcentrum met advanced sharing centrum, en het onderhoudscentrum kom je al heel ver.
Ik ben nu bijna klaar met mijn stage in het buitenland(5 dec vertrek ik naar huis) en ga eind Februari beginnen met de opleiding Bedrijfskundige Informatica.
Dat betekent dus dat ik ongeveer 3/3,5 maand vakantie heb maar ben niet van plan om stil te gaan zitten.
Nu is mijn vraag of er een certificaat te halen is in die tijdspan met het oog op ontwerpen van netwerken/web applicaties. Ik heb op de website van LOI gekeken maar volgens mij is dat niet nodig aangezien ik al een vooropleiding heb in de ICT (alhoewel je niks leert op het MBO heb ik wel veel geleerd door eigen study).
mischien is MCPD of MCSA wat ?
heel erg bedankt alvast,
Wouter
Tja dat is een vraag die je zelf het beste kan beantwoorden. Je moet gewoon een goede planning maken en rekening houden met je andere bezigheden tijdens de 'vakantie'. Als jij zegt ik wil 4 uur per dag spenderen aan studie voor bijvoorbeeld mcsa. Dan kun je elke drie tot vier weken wel een examen inplannen.whoopy_ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:56:
Nu is mijn vraag of er een certificaat te halen is in die tijdspan
Ik zou me eerst eens goed orienteren op wat je precies wil, 'netwerken, web' is een ruim begrip. En ik zie het verband niet direct met een MCSA certificering. Als je zegt ik wil standaard serverkennis opdoen. Begin dan met het MCITP SA traject. 2003 begint nu echt achterhaald te raken, en zeker als je blanco erin gaat zou ik me gewoon focussen op de huidige technologie.
Succes iig
Ik heb op het MBO de kant van het programmeren gekozen, mischien is dit een goed begin ?:
MCTS: .NET Web Applications
Ik wil gewoon wat dieper in de stof gaan dan wat ik tot nu toe heb gehad.
wat bevelen jullie trouwens aan qua studie ? zelf-studie of LOI ?
Ik snap dat dit verschilt per persoon maar ik bedoel het meer op een manier van: is het een enorme hap informatie die je moet slikken of glij je er na een tijdje wel in ?
ben ook maar een "MBO-er" he
Slechte zaak. De stof van het 70-536 examen zorgde voor een vrij goede basiskennis van het .net framework. Ik zou je eigenlijk aanraden om je wel gewoon voor te bereiden voor het 536 examen, omdat het gewoon een goede basis is. Maar je kunt dus ook direct voor een mcts certificering inzetten. Koop het boek van 70-536.
Als je een beetje feeling hebt voor het .net programmeren is het allemaal prima te doen hoor. Ik werk alleen met zelfstudie. Ik werk echter al een aantal jaartjes ongecertificeerd met .net, dus of dat effectief is te vergelijken weet ik niet. Voor mijn certificering werkte ik echter alleen in vb.net en heb mijn certificering in c# gedaan (ook een keuze die je moet maken overigens, het verschil is niet heel groot, maar je marktwaarde stijgt wel met c#).
MCTS is erg goed te doen met de Microsoft boeken (die staan op de certificeringspagina aangegeven). Pas bij de MCPD certificering wordt zelfstudie een grotere uitdaging omdat MS daar geen boeken voor uitgeeft.
toch bedankt voor de info jongens !
Verwijderd
Hoop het in een week of 3-4 door te kunnen nemen en in januari een examen te doen.
Daarna door voor 70-663 iemand een idee welk boek ik hiervoor het beste kan gebruiken??
Voor 70-663 is geen Microsoft boek beschikbaar, en zal er ook niet komen. In ieder geval niet een Self Placed Learning Kit.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:36:
Sinds gisteren het boek voor Exchange 2010 binnen, (MCTS Self-Paced Training Kit (Exam 70-662): Configuring Microsoft Exchange Server 2010).
Hoop het in een week of 3-4 door te kunnen nemen en in januari een examen te doen.
Daarna door voor 70-663 iemand een idee welk boek ik hiervoor het beste kan gebruiken??
Maar dit boek behandeld wel de onderwerpen van 70-663:
Microsoft Exchange Server 2010 Administration: Real World Skills for MCITP Certification and Beyond [Exams 70-662 and 70-663]
Ik zelf heb mijn opleidingstarget voor dit jaar al gehaald, dus ga ik in Januari eens kijken of ik dan nog een examen ga doen. Misschien wel Exchange 2010 of ITIL of 70-647 om ook de MCTIP:EA titel te behalen.
[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 24-11-2010 19:04 ]
Verwijderd
Voor mij (ben ook maar een MBO-er ;-) ) heeft een zelf studie geholpen en aangezien ik al wat "hands-on ervaring" had was de informatie die ik binnenkreeg met de zelf studie makkelijker te verteren.whoopy_ schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:41:
ok, bedankt voor de tip !:)
wat bevelen jullie trouwens aan qua studie ? zelf-studie of LOI ?
Ik snap dat dit verschilt per persoon maar ik bedoel het meer op een manier van: is het een enorme hap informatie die je moet slikken of glij je er na een tijdje wel in ?
ben ook maar een "MBO-er" he
Om mijn MCITP Enterprise Administrator te halen moet ik nog 1 examen doen (70-647), het boek van mspress wat ik heb gaat uit van Windows Server 2008 en Windows Vista als client.
Weet iemand waar ze in de huidige examens vanuit gaan?
Server 2008 of 2008 R2?
Windows Vista of Windows 7?
Zal voor het examen niet zo heel veel uitmaken, maar bereid me uiteraard het liefst zo goed mogelijk voor en dus ook met de juiste versies van Windows.
Server 2008 en Windows Vista. Al zul je Vista kennis niet echt nodig hebben in het 70-647 examenRFdeGroot schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:00:
Even een vraagje.
Om mijn MCITP Enterprise Administrator te halen moet ik nog 1 examen doen (70-647), het boek van mspress wat ik heb gaat uit van Windows Server 2008 en Windows Vista als client.
Server 2008 of 2008 R2?
Zal voor het examen niet zo heel veel uitmaken, maar bereid me uiteraard het liefst zo goed mogelijk voor en dus ook met de juiste versies van Windows.
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 27-11-2010 13:39 ]
Dan weet ik wat ik het beste kan gebruiken in mijn vmware test omgeving
Ben er namelijk al eens eerder tegenaangelopen in 1 van de examens voor MCSE 2003, gingen ze in het examens ineens uit van een nieuwere versie van server 2003 en dat was best irritant ivm bepaalde nieuwe features.
Voor welke examens precies dat mag je zelf uitzoeken, maar al zijn er dingen veranderd ... dan zal de impact niet zo groot zijn. Persoonlijk zou ik gewoon de 2008 R2 features ook goed doornemen. Zeker aangezien je dit in de praktijk waarschijnlijk meer zal tegenkomen.
Verwijderd
Nu maar eens mijn volgende traject bekijken.
Ik heb vorige week de 70-647 gedaan (geslaagdRFdeGroot schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:00:
Even een vraagje.
Server 2008 of 2008 R2?
MCITP-SA..
Nog 1-tje voor EA
Examen viel me eigenlijk best mee; 48 vragen verdeeld over 3 blokken.
Veel TS (-gateway) paar HyperV en redelijk wat LDS.
| Security Management |
http://borntolearn.mslear...30/crossing-the-line.aspx
Het kwam me behoorlijk bekend voor en zou passen met het verhaal wat hier destijds rond ging.
Lekker zeg dit is mijn Tweet die in het artikel wordt gebruikt. Ik had een beetje gevoel dat ze 't in de doofpot aan het stoppen waren, maar blijkbaar dus nietQwerty-273 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:44:
Sorry dat ik het weer oprakel, maar is dit op het Born to Learn blog niet gerelateerd aan de offtopic posts en heftige discussie een tijdje geleden in dit topic?
Het kwam me behoorlijk bekend voor en zou passen met het verhaal wat hier destijds rond ging.
Deze vindt ik ook wel grappig (gaat over mijn Tweet)
The student who reported the trainer didn’t whisper in our ear; he used a megaphone in a public square.
Wat Twitter al niet te weeg kan brengen
[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 01-12-2010 16:33 ]
Verwijderd
Ja dat klopt een vergelijkbaar verhaal is hier tijd terug door mij gepost geweest, maar veel mensen willen niet geloven dat MCTer Braindumps promoten / aanraden, dan is van je zult de MCTer wel verkeerd begrepen hebben.Qwerty-273 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:44:
Sorry dat ik het weer oprakel, maar is dit op het Born to Learn blog niet gerelateerd aan de offtopic posts en heftige discussie een tijdje geleden in dit topic?
Dit e-mail adres om die MCT en dump sites aan te geven heb ik nog nergens eerder kunnen vinden tctips@microsoft.com
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 18:13 ]
Voordat hierover nu weer een discussie gaat ontstaan : Volgens mij ging het niet over het wel of niet geloven, maar over de manier waarop dit ter discussie werd gebracht.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:18:
[...]
Ja dat klopt een vergelijkbaar verhaal is hier tijd terug door mij gepost geweest, maar veel mensen willen niet geloven dat MCTer Braindumps promoten / aanraden, dan is van je zult de MCTer wel verkeerd begrepen hebben.
Dit e-mail adres om die MCT en dump sites aan te geven heb ik nog nergens eerder kunnen vinden tctips@microsoft.com
Maar het lijkt mij beter voor iedereen als we die discussie niet meer gaan opnieuw gaan voeren.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 01-12-2010 19:15 ]
Verwijderd
Al vindt ik verhaal wat gepost was wel erg vergelijkbaar met mijne en dan heb ik gewoon over wat de MCT antwoord in dat verhaal.
- 70-667:TS: Microsoft SharePoint 2010, Configuring
[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 03-12-2010 17:26 ]
Ik denk zelf dat 70-685 wel mee gaat vallen voor 70-680 daarentegen moet ik zeker wel het broodnodige leren.
Verwijderd
Ik weet niet wat jouw bedrijf je geadviseerd heeft, maar waar ik werk wordt het gebruik van examen dumps gedoogd, want de Microsoft certificeringen zijn al gedowngraded tot papiertjes die alleen moet halen voor de sier en functie uitoefen die je behaald heb is vaak niet geval.
Ik zou gewoon eerlijk tegen je werkgever zijn en zeggen dat je die papiertjes niet op een eerlijke manier kan halen en je het risico loopt dat je voor rest van je leven geen Microsoft examen meer mag doen als ze je betrappen op gebruik er van.
Je moet namelijk de agreement ondertekenen als je op examen gaat. Dankzij die examendumps zijn die Microsoft certificeringen niks meer waard en dat is eigenlijk de schuld van MCTer's en MCSTer's en andere ICTer's die het promoten ( Vandaar dat ik de website weg laat waar je die dumps kunt krijgen, want dat is promoten, de websites noemen waar het te vinden is ).
Enige tip die ik heb is heel goed studeren en je kennis testen met de oefenvragen op de cd rom van Self Paced training kit bijvoorbeeld.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 20:59 ]
Aangezien het je eerste Microsoft examens worden is het extra verstandig om je "Second Shot" codes aan te vragen ("Gratis" herexamens zeg maar). Mocht je het niet in 1 keer halen omdat je misschien nog erg moet wennen aan de manier van examineren lopen in ieder geval de examkosten niet op.[b][message=35145719,noline]Hebben er mensen nog tips voor mij qua voorbereiding? Tot nu toe heb ik de boeken in ebook formaat, videocursussen en natuurlijk Visual Certexam Suite.
Zorg wel dat je nog een herexamen kunt inplannen voor je deadline.
Linkje: http://www.microsoft.com/...r/en/us/career-offer.aspx
(Let op: het is niet altijd mogelijk om een second shot voucher aan te vragen)
Mocht je nog twijfelen of je alle kennis uit de ebooks's en videocursussen in de vingers hebt: ga lekker klooien op een Windows 7 bak tot je het wel snapt!
Anyhow, héél veel succes!
Thanks! Ik heb al een Window 7 in vmware draaien dus daar kan ik lekker mee klooien.
Verwijderd
Daar kon jij je ook niet bewust van zijn, want veel mensen adviseren het gebruik en ook sommige MCTer's en in laatste geval doe je meestal toch wat de docent / trainer / leraar etc je adviseert, de MCTer waar ik les van had die raade de oefenvragen op cdrom van self paced training kit af omdat die outdated zijn en hij gaf het advies om die braindumps als examen voorbereiding te gebruiken, wat hij er dan wel nog bij zei was dat als je alleen de braindumps deed jezelf voor gek houdt.MrLeeeet schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:06:
@YipMan Hmmm.. zo heb ik het niet bekeken. Studeren ga ik sowieso doen, maar ik was me er niet echt van bewust dat ik de boel zou bedonderen zoals jij het nu zegt. Zijn die examens van examdumps echt 1 op 1 van wat ik binnenkort voorgeschoteld krijg?
Ja die die braindumps zijn echt 1 op 1 zoals je tijdens examen voorgeschoteld krijgt alleen soms zijn er al nieuwe vragen en die zitten dan niet in die gelekte dump, al mijn klasgenoten hebben zo hun examens behaald, maar ze durven niet zoals mij het hier te vertellen ( Ik ben daarom gestopt, want het was of braindumps blijven doen en binnen 1 maand MCITP EA zijn of stoppen, want er was te weinig tijd om het eerlijk te kunnen halen ).
Beste is braindumps te vergelijken met wiet, want wiet gebruik wordt gedoogd en is eigenlijk niet legaal om te gebruiken en zo zit dat ook met braindumps en daarom hoor je niet veel mensen kraaien erover, en zelfs sommige MBO instellingen gedogen het, want zo'n MCTer wordt nog niet eens geschorst.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 22:00 ]
Ik wil hier niet de moraalridder uithangen hoor, maar ik wil wel graag mijn certificaat en kennis onderbouwen indien dit van mij verwacht word.
Vrijdag doe ik 70-272.. dit omdat ik van mijn detacheerder eerst mijn MCDST+ITIL verplicht moet halen voordat ik uberhaupt salarisverhoging krijg
Ik wilde eigenlijk gelijk verder met het MCITP:SA traject maar dat mocht dus niet
Goed krijg wel strakjes 200 euro salarisverhoging omdat ik 2 weken geleden ook 70-680 heb behaald
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik ben geen held in sharepoint, maar met 2 weken hard studeren heb ik het beta examen hiervan gehaald. Ik heb nog wel wat aantekeningen. PM me maar even als je ze wil hebben.shadowman12 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:26:
Omdat een collega van mij naar een andere afdeling gaat, moet ik zijn project overnemen waar hij inzit. Dat is o.a een hele grote implementatie van Sharepoint 2010. Weet iemand daarom een goed boek over Sharepoint 2010, en heeft iemand ervaring met het volgende examen:
- 70-667:TS: Microsoft SharePoint 2010, Configuring
Ik heb al heel wat deelassessments gedaan. En omg het is best pittig. Gelukkig werk ik dagelijks met Microsoft licenties.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.