Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:49
Zo examen ingepland voor volgende week vrijdag

MS-102

Dan even rust. Een nieuwe baan+MS-102 leren is best pittig tegelijk. Elke avond leren en smiddags hele dag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Unknown Alien schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:34:
Zo examen ingepland voor volgende week vrijdag

MS-102

Dan even rust. Een nieuwe baan+MS-102 leren is best pittig tegelijk. Elke avond leren en smiddags hele dag werken.
Veel succes!

Maar wat doe je 's ochtends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
YaYo86 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 08:55:
[...]

Veel succes!

Maar wat doe je 's ochtends?
Poepen 8)

Zou denk ik Teams MS700 en SP ook nog willen doen. Alleen mijn huidige opdrachtgever doet niks met teams en sharepoint :'(

Moet dat voorzichtig gaan introduceren en ze de voordelen laten zien. Leuk project iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Unknown Alien schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:15:
[...]

Poepen 8)

Zou denk ik Teams MS700 en SP ook nog willen doen. Alleen mijn huidige opdrachtgever doet niks met teams en sharepoint :'(

Moet dat voorzichtig gaan introduceren en ze de voordelen laten zien. Leuk project iig.
Daarom, niks pittigs aan dus.

Ik denk niet dat je werkgever perse iets met Teams en SP moet doen om een certificering te behalen. Ik zou zeggen haal die kennis op en probeer je werkgever te overtuigen met die kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
YaYo86 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:20:
[...]

Daarom, niks pittigs aan dus.

Ik denk niet dat je werkgever perse iets met Teams en SP moet doen om een certificering te behalen. Ik zou zeggen haal die kennis op en probeer je werkgever te overtuigen met die kennis.
Ik ben ook vader van 2 jonge kinderen, getrouwd, voetbal trainer etc. Ik heb heel wat minder tijd dan, wanneer je alleen een partner hebt of alleen bent.

Ik ben freelance IT service manager, dus verantwoordelijk voor de gehele IT landschap. Super gave opdracht <3

Ik kan pas om 20:00 gaan leren tot 21:30, dan even mijn vrouw irriteren en dan naar bed :D

Ik vind dat wel pittig, al vind ik MS102 echt leuk, maar dat vind ik van elk examen waar ik voor leer wel :)

Een organisatie een tooling zoals SP laten adopteren is niet zomaar even een cursusje doen en dan de functionele kant late nzien, daar gaat wel heel wat meer aan vooraf.

Zelf werk ik al ~15 jaar met SP en 5 jaar met teams. Alleen nooit gecertificeerd en nu ik ZZPer ben geworden is dat wel handig voor je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Unknown Alien schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:15:
[...]

Poepen 8)

Ms-102 vond ik laatst een leuk examen, ook niet heel moeilijk eigenlijk.

Microsoft SharePoint heeft helaas geen examen meer 😕 Enige stukje zit in MS-700 maar is best beperkt.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
HKLM_ schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:56:
[...]

Ms-102 vond ik laatst een leuk examen, ook niet heel moeilijk eigenlijk.

Microsoft SharePoint heeft helaas geen examen meer 😕 Enige stukje zit in MS-700 maar is best beperkt.
Ohh geen SP meer :/

Anyway vanmiddag geslaagd voor MS-102

Dus nu M365 admin expert certificaat *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Unknown Alien schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:07:
[...]

Gefeliciteerd 🥳

Hoe heb je het examen ervaren?

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 19-04-2024 19:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
HKLM_ schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:13:
[...]

Gefeliciteerd 🥳

Hoe heb je het examen ervaren?
Sommige dingen erg makkelijk. Had 57 vragen.

Conditional access en complainces, MFA, PIM, DLP en alle portals weet ik allemaal wel. Doe dat de afgelopen jaren voor het werk.

Denk Q4 MS-700 doen. Teams vind ik een erg mooie tool.

Heb nu weer tijd om met mijn zoontje te gamen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Unknown Alien schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:28:
[...]

Sommige dingen erg makkelijk. Had 57 vragen.

Conditional access en complainces, MFA, PIM, DLP en alle portals weet ik allemaal wel. Doe dat de afgelopen jaren voor het werk.

Denk Q4 MS-700 doen. Teams vind ik een erg mooie tool.

Heb nu weer tijd om met mijn zoontje te gamen <3
Haha dat laatste is erg herkenbaar :D

MS-700 is leuk inderdaad, staat ook nog op mijn lijst maar eerst AZ-140 rond augustus :X

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
HKLM_ schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:32:
[...]

Haha dat laatste is erg herkenbaar :D

MS-700 is leuk inderdaad, staat ook nog op mijn lijst maar eerst AZ-140 rond augustus :X
AZ-140 heb ik ook gedaan. Ook leuk en intresant, vond ik wel de lastigste tot nu toe. Komt, omdat ik nog geen opdracht heb gehad om iets met virtual desktop of App. te doen. Dus meeste was nieuw.

Nu 2 jaar verder en nog steeds niks aan kunnen doen qua werk :-(

Meeste hebben VMware of ze gebruiken Citrix\Xennapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Unknown Alien schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:18:
[...]

AZ-140 heb ik ook gedaan. Ook leuk en intresant, vond ik wel de lastigste tot nu toe. Komt, omdat ik nog geen opdracht heb gehad om iets met virtual desktop of App. te doen. Dus meeste was nieuw.

Nu 2 jaar verder en nog steeds niks aan kunnen doen qua werk :-(

Meeste hebben VMware of ze gebruiken Citrix\Xennapp.
Ik kom AVD nu wel meer tegen, omdat partijen aan het weg migreren zijn van Citrix. Voornamelijk AVD voor de legacy applicaties.

Als ze een remote desktop willen hebben adviseer ik eigenlijk Windows 365.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:59
Unknown Alien schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:07:
[...]

Nog gefeliciteerd Ray! *O*

Zelf deze week ook geslaagd voor de AZ900 na jaren weinig gedaan te hebben :$ Nu even oriënteren wat de volgende gaat worden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
SpeedyNick schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:02:
[...]

Nog gefeliciteerd Ray! *O*

Zelf deze week ook geslaagd voor de AZ900 na jaren weinig gedaan te hebben :$ Nu even oriënteren wat de volgende gaat worden 8)
SC-900 is ook heel leuk en leerzaam :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:59
HKLM_ schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:21:
[...]

Dank voor de tip, ga ik even nader bekijken! 👍

Was trouwens ook even de huidige learning paden van microsoft aan het onderzoeken, maar kijk ik nou compleet verkeerd of staan die echt slecht beschreven? 🤔

Gelukkig wel genoeg andere sites met informatie hierover, risico alleen is dat deze informatie outdated is natuurlijk 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
SpeedyNick schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:45:
[...]

Dank voor de tip, ga ik even nader bekijken! 👍

Was trouwens ook even de huidige learning paden van microsoft aan het onderzoeken, maar kijk ik nou compleet verkeerd of staan die echt slecht beschreven? 🤔

Gelukkig wel genoeg andere sites met informatie hierover, risico alleen is dat deze informatie outdated is natuurlijk 🙂
Volgens mij is dit de huidige cert path pdf van msft
https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE2PjDI

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
HKLM_ schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:21:
[...]

Is een MUST, zeker in jouw rol @SpeedyNick d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Graag jullie advies... ik heb al een rijtje certificeringen (MS-100, MS-101, MS-500, MS-700, MS-203, MS-220, PL-900, AZ-900, SC-900, MCSA server 2012, MCSE 2000 :p) en wil nu een volgende doen, die ook interessant kan zijn voor komende opdrachten. Je ziet veel vraag naar security. Eerst dacht ik aan SC-300, maar dat lijkt wel veel raakvlakken te hebben met MS-500. AZ-500 is ook een goede kandidaat. Ik heb geen AZ-104, alhoewel ik een paar jaar geleden best ver gekomen ben met zelfstudie. De terminologie en basiskennis van Azure heb ik wel.
Maar goed, AI is nu ook hot en wellicht kan het ook zin hebben daarop in te zetten. Iets met copilot ofzo.

Wat kunnen jullie aanraden? SC-300, AZ-500 of een AI cert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ligt eraan wat je nodig hebt voor je werk, SC-300 en AZ-500 behandelen beide verschillende onderdelen van Azure namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:07
Vandaag MD-102 behaald, geen enkele vraag over MDT en dergelijke gehad, heerlijk examen. Dat wordt binnenkort MS-102 inplannen om expert te behalen. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Goed werk en gefeliciteerd.

Succes met de volgende, maar onderschat die examens niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Davidas schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:50:
Vandaag MD-102 behaald, geen enkele vraag over MDT en dergelijke gehad, heerlijk examen. Dat wordt binnenkort MS-102 inplannen om expert te behalen. :)
Gefeliciteerd! Ik had ook niet heel veel MDT eigenlijk in november. Vind het md-102 verder een heerlijk gebalanceerd examen qua inhoud.

MS-102 was ook leuk maar daar had ik wel wat moeite met Purview.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
segil schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:19:
Graag jullie advies... ik heb al een rijtje certificeringen (MS-100, MS-101, MS-500, MS-700, MS-203, MS-220, PL-900, AZ-900, SC-900, MCSA server 2012, MCSE 2000 :p) en wil nu een volgende doen, die ook interessant kan zijn voor komende opdrachten. Je ziet veel vraag naar security. Eerst dacht ik aan SC-300, maar dat lijkt wel veel raakvlakken te hebben met MS-500. AZ-500 is ook een goede kandidaat. Ik heb geen AZ-104, alhoewel ik een paar jaar geleden best ver gekomen ben met zelfstudie. De terminologie en basiskennis van Azure heb ik wel.
Maar goed, AI is nu ook hot en wellicht kan het ook zin hebben daarop in te zetten. Iets met copilot ofzo.

Wat kunnen jullie aanraden? SC-300, AZ-500 of een AI cert?
SC-200 is als je security wilt doen wel een mooi examen. Of AI-100 als je AI in Azure wilt doen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
HKLM_ schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:12:
[...]

SC-200 is als je security wilt doen wel een mooi examen. Of AI-100 als je AI in Azure wilt doen.
SC-300 en AZ-500 ook vind ik, maar we kunnen weinig adviseren zonder context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
YaYo86 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:55:
[...]

SC-300 en AZ-500 ook vind ik, maar we kunnen weinig adviseren zonder context.
SC-300 is wel meer gericht op Identity waarbij SC-200 vooral het defender / sentinel stuk lijkt te pakken.

Maar je hebt gelijk, iets meer context van @segil is fijn.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

segil schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:19:
Je ziet veel vraag naar security. Eerst dacht ik aan SC-300, maar dat lijkt wel veel raakvlakken te hebben met MS-500.
Dat klopt, want MS-500 is retired. Er zijn drie security certs die interessant zijn.

SC-200: Defender en alles daaromheen, met een stukje Sentinel. Interessant voor SOC operators, security admins, etc.
SC-300: Identity gericht.
SC-400: Vooral gericht op document security. Purview, DLP, retention, sensitivity labels, etc.

SC-300 is wat mij betreft een must-have.
SC-400 is erg interessant. Is bij veel organisaties nog een beetje een ondergeschoven kindje, maar ook met de komst van copilot waar dat steeds belangrijker. Ik verwacht een sterke groei in de vraag naar deze certs de komende tijd.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:00:
[...]

SC-300 is wel meer gericht op Identity waarbij SC-200 vooral het defender / sentinel stuk lijkt te pakken.

Maar je hebt gelijk, iets meer context van @segil is fijn.
@YaYo86 @HKLM_
Ja snap ik. Als ik die eens context helder voor mezelf had, zou ik ook fijn vinden :)

Ik vind alles wel interessant aan Azure / Entra-ID. Al heb ik begrepen dat bij SC-200 wel heel veel sentinel zit. En ik heb momenteel niet de mogelijkheid hiermee ervaring op te doen bij een klant. Alles zal voor nu vooral uit zelfstudie moeten bestaan. SC-300 is ook boeiend, maar heeft wel veel raakvlakken met MS-500, die ik al heb.

Ik wil vooral mijn profiel verbeteren, want ik ben van plan om als Freelancer te beginnen.
ralpje schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:04:
[...]

Dat klopt, want MS-500 is retired. Er zijn drie security certs die interessant zijn.

SC-200: Defender en alles daaromheen, met een stukje Sentinel. Interessant voor SOC operators, security admins, etc.
SC-300: Identity gericht.
SC-400: Vooral gericht op document security. Purview, DLP, retention, sensitivity labels, etc.

SC-300 is wat mij betreft een must-have.
SC-400 is erg interessant. Is bij veel organisaties nog een beetje een ondergeschoven kindje, maar ook met de komst van copilot waar dat steeds belangrijker. Ik verwacht een sterke groei in de vraag naar deze certs de komende tijd.
Bedankt voor het overzicht. SC-400 trekt me persoonlijk wat minder. Vooral zaken als labels en policies vind ik nogal droge stof. Heb daarentegen wel praktijk ervaring opgedaan met e-Discovery en DLP policies. Misschien toch maar eens daar naar kijken.

@rapje Wat vind je van AZ-500? Op Reddit lees ik dat dat ook een must have is.

Als ik het zo bekijk, moet ik wel eerlijk bekennen dat puur SOC werk mij ook niet echt trekt. Hele dag alleen maar security meldingen afhandelen is niet mijn ding. ff puzzelen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
segil schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:27:
[...]

Ja snap ik. Als ik die eens zou hebben :)

Ik vind alles wel interessant aan Azure / Entra-ID. Al heb ik begrepen dat bij SC-200 wel heel veel sentinel zit. En ik heb momenteel niet de mogelijkheid hiermee ervaring op te doen bij een klant. Alles zal voor nu vooral uit zelfstudie moeten bestaan. SC-300 is ook boeiend, maar heeft wel veel raakvlakken met MS-500, die ik al heb.

Ik wil vooral mijn profiel verbeteren, want ik ben van plan om als Freelancer te beginnen.

[...]

Bedankt voor het overzicht. SC-400 trekt me persoonlijk wat minder. Vooral zaken als labels en policies vind ik nogal droge stof. Heb daarentegen wel praktijk ervaring opgedaan met e-Discovery en DLP policies. Misschien toch maar eens daar naar kijken.

Als ik het zo bekijk, moet ik wel eerlijk bekennen dat puur SOC werk mij ook niet echt trekt. Hele dag alleen maar security meldingen afhandelen is niet mijn ding. ff puzzelen nog.
MS-500 is wel retired toch? Dacht dat dit jaar de laatste renewals plaatsvinden. Dan is SC-300 toch een goed alternatief en waarschijnlijk snel te halen voor je.

Is AZ-140 Azure Virtual Desktop of MS-721 Teams Collaboration Communications Systems niet wat voor je?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:32:
[...]

MS-500 is wel retired toch? Dacht dat dit jaar de laatste renewals plaatsvinden. Dan is SC-300 toch een goed alternatief en waarschijnlijk snel te halen voor je.

Is AZ-140 Azure Virtual Desktop of MS-721 Teams Collaboration Communications Systems niet wat voor je?
Ja klopt, alleen leer ik dan niet zoveel nieuws erbij. Beetje zonde van mijn tijd en geld.

Bedankt voor die 2 anderen, zal daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

segil schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:27:
[...]

AZ-500 is prima, maar als je echt in de modern workplace hoek zit niet nodig. Is echt puur gericht op Azure infra. Wil je wel meer die kant op, dan zijn AZ-104, AZ-140 in eerste instantie betere opties denk ik.
De MS-721 is ook nog wel interessant als je meer met Teams (telefonie, room oplossingen) wilt doen.
Het is lastig concreet iets te roepen zonder je huidige rol / functie / doel te kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Binnenkort de nieuwe Microsoft Build met nieuwe Challenges. Spijtig genoeg geen vouchers dit jaar, maar een digital badge. Poeh poeh, Microsoft weet het wel te verkopen.

https://www.microsoft.com...e/build/registration/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
segil schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:46:
Binnenkort de nieuwe Microsoft Build met nieuwe Challenges. Spijtig genoeg geen vouchers dit jaar, maar een digital badge. Poeh poeh, Microsoft weet het wel te verkopen.

https://www.microsoft.com...e/build/registration/2024
Sorry hoor maar waarom zouden ze voor deze build vouchers voor examens willen geven.
Ik zie challenges voor Azure AI, Microsoft Frabric, Github Copilot, Copilot for Microsoft 365 en Microsoft Copilot for Security. Alleen voor Azure AI is er iets van een examen de rest is gewoon fun en volstaat een digital badge prima want een voucher heeft geen zin want er is geen examen beschikbaar.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Sorry hoor maar waarom zouden ze voor deze build vouchers voor examens willen geven.
Ik zie challenges voor Azure AI, Microsoft Frabric, Github Copilot, Copilot for Microsoft 365 en Microsoft Copilot for Security. Alleen voor Azure AI is er iets van een examen de rest is gewoon fun en volstaat een digital badge prima want een voucher heeft geen zin want er is geen examen beschikbaar.
Voorgaande builds waren er toch altijd vouchers? Volgens mij ook generieke vouchers voor andere examens. Het lijkt erop dat MS kortingen op examens aan het terugschroeven is. Aangezien ik de kosten zelf moet dragen, is elke korting meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:02
Begin dit jaar reeds AZ900 en AI900 makkelijk gehaald.
Nu reeds enkele weken bezig met AZ800. Erg interessant allemaal.
De theorie krijg ik aardig onder de knie, maar hopelijk niet teveel labs in het examen. Moeilijk te onthouden waar alle instellingen precies zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:31
sandpatt schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:25:
Begin dit jaar reeds AZ900 en AI900 makkelijk gehaald.
Nu reeds enkele weken bezig met AZ800. Erg interessant allemaal.
De theorie krijg ik aardig onder de knie, maar hopelijk niet teveel labs in het examen. Moeilijk te onthouden waar alle instellingen precies zitten.
Goed bezig! d:)b

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
segil schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Voorgaande builds waren er toch altijd vouchers? Volgens mij ook generieke vouchers voor andere examens. Het lijkt erop dat MS kortingen op examens aan het terugschroeven is. Aangezien ik de kosten zelf moet dragen, is elke korting meegenomen.
Bij de vorige builds warend de builds wel meer gerelateerd aan de examens waarme ze een match zagen. Dat is met de huidige buids niet echt het geval vandaar de keuze. ze zijn de kortingen wel aan het terug schroeven inderdaad.

Maar volgens mij is deze ook nog actief tot June 30th, 2024: https://developer.microso...ays-to-learn-it#segment-2 waarbij je 50% off kan krijgen. https://developer.microso...cial-rules#eligible-exams

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 17-05-2024 11:03 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:01:
[...]

Bij de vorige builds warend de builds wel meer gerelateerd aan de examens waarme ze een match zagen. Dat is met de huidige buids niet echt het geval vandaar de keuze. ze zijn de kortingen wel aan het terug schroeven inderdaad.

Maar volgens mij is deze ook nog actief tot June 30th, 2024: https://developer.microso...ays-to-learn-it#segment-2 waarbij je 50% off kan krijgen. https://developer.microso...cial-rules#eligible-exams
Ja klopt, voor een aantal examens. Toevallig niet voor de SC-300 waar ik nu mee bezig ben. Wel voor de SC-400 die ik erna wil gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
segil schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:13:
[...]

Ja klopt, voor een aantal examens. Toevallig niet voor de SC-300 waar ik nu mee bezig ben. Wel voor de SC-400 die ik erna wil gaan doen.
Toch de SC-300 maar aan het halen :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:32:
[...]

Toch de SC-300 maar aan het halen :P
Ja, toch maar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Hoe werken jullie eigenlijk naar een examen toe? Ik volg standaard de Learn modules en die vind ik al lang genoeg duren.

Soms hop ik even de portal in om het een en ander bij elkaar te klikken, maar dan spendeer ik er stiekem toch weer te veel tijd. Afleiding dus..

Doe je iets vergelijkbaars of pak je het juist heel anders aan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:43:
Hoe werken jullie eigenlijk naar een examen toe? Ik volg standaard de Learn modules en die vind ik al lang genoeg duren.

Soms hop ik even de portal in om het een en ander bij elkaar te klikken, maar dan spendeer ik er stiekem toch weer te veel tijd. Afleiding dus..

Ja, zo doe ik het ook. En gebruik nog wel eens Pluralsight, maar dat is een service via mijn werkgever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online

Ik pak ook Learn, en soms nog een leuk fysiek boek over het onderwerp.
Daarnaast configureer ik eigenlijk heel erg veel in een demo omgeving en probeer ik er op werk mee te werken of te zorgen dat ik er mee kan gaan werken.

Over het algemeen trek ik 3 maandjes uit voor een examen.

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 17-05-2024 11:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaYo86

Dat is geen afleiding, hands-on experience is cruciaal. Ik doe het ook op die manier.

Ik gebruik ook MS Learn, Pluralsight, YouTube, Udemy en een relevant boek (exam ref, mits deze recent is)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidas
En voor de Azure examens kan ik John Savill zijn video's erg aanraden op YouTube. Heeft me echt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
YaYo86 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Dat is geen afleiding, hands-on experience is cruciaal. Ik doe het ook op die manier.

Ik gebruik ook MS Learn, Pluralsight, YouTube, Udemy en een relevant boek (exam ref, mits deze recent is)
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik probeer een beetje de balans te bewaken, net zoals dat je 'vroegâh' op school ook aantekeningen maakte i.p.v. alles opschrijven. En dat is nog wel eens een strijd. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Davidas schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:58:
En voor de Azure examens kan ik John Savill zijn video's erg aanraden op YouTube. Heeft me echt geholpen.
Ja dat is een hele goede bron voor Azure stuff inderdaad!

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Hoe snel doen jullie de renewals eigenlijk? Mijne is vanavond vrijgekomen voor renewal en heb nu een half jaar de tijd.

Denk dat ik hem morgenochtend in de trein even doe maar ik vindt een half jaar van te voren ook wel weer lang haha

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
HKLM_ schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:19:
Hoe snel doen jullie de renewals eigenlijk? Mijne is vanavond vrijgekomen voor renewal en heb nu een half jaar de tijd.

Denk dat ik hem morgenochtend in de trein even doe maar ik vindt een half jaar van te voren ook wel weer lang haha
Volgens mij maakt het niet zo veel uit? Als je ‘m nu doet ben je er 1,5 jaar weer vanaf.

Zelf doe ik het zo snel mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Ik doe het zelf zodra ik de renewal mail krijg, zit 9 van de 10 keer toch achter m’n laptop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
@Gr4mpyC3t @YaYo86 Vanmorgen in bed op mijn Iphone gedaan :D
25 vragen in totaal van best wat verschillende onderwerpen maar niet heel moeilijk ofzo. (En gehaald dus)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
HKLM_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:43:
@Gr4mpyC3t @YaYo86 Vanmorgen in bed op mijn Iphone gedaan :D
25 vragen in totaal van best wat verschillende onderwerpen maar niet heel moeilijk ofzo. (En gehaald dus)
Gefeliciteerd! Is toch niet voor te stellen dat sommigen het laten verlopen? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Gefeliciteerd! Is toch niet voor te stellen dat sommigen het laten verlopen? _O-
Nee dat snap je echt niet nee.. maar moet zeggen dat ik momenteel niet echt meerwaarde zie in deze vorm van renewals.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
HKLM_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:55:
[...]

Nee dat snap je echt niet nee.. maar moet zeggen dat ik momenteel niet echt meerwaarde zie in deze vorm van renewals.
Eens. Heb de indruk dat ze vooral willen dat je weer wat leest over 'what's new' en dat is het dan wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:30:
[...]

Eens. Heb de indruk dat ze vooral willen dat je weer wat leest over 'what's new' en dat is het dan wel weer.
Zelfs dat whats new valt heel vies tegen, ik zag dus dat het renewal voor het laatst is bijgewerkt in Q4 2023. Alles wat daarna komt zit er nog niet eens in als Cloud PKI, Intune Suite, EPM, EAM etc etc en dat zijn juist de grote dingen van Q1 2024 in intune die wil je dan toch gewoon toetsen on een renewal maar dat zal ik wel verkeerd zien :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de certificaten die je nodig moet hebben om een systeembeheerder functie te kunnen beoefenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:22:
Wat zijn de certificaten die je nodig moet hebben om een systeembeheerder functie te kunnen beoefenen?
Neem eens een kijkje op de Microsoft Learn website zou ik zeggen. Of was je daar al geweest? ;)

https://learn.microsoft.c...ation&roles=administrator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Dat is nogal breed. Wat bedoel je precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Niets.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:45:
[...]

Neem eens een kijkje op de Microsoft Learn website zou ik zeggen. Of was je daar al geweest? ;)

https://learn.microsoft.c...ation&roles=administrator
Thanks, dat laat idd zien wat er behaald moet worden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Hangt heel erg af van wat je gaat doen maar ik zou voor een systeembeheerder AZ-800 en AZ-801 iig aanraden.

AZ-800: AZ-800: Administering Windows Server Hybrid Core Infrastructure

AZ-801: AZ-801: Configuring Windows Server Hybrid Advanced Services

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 15-06-2024 19:31 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Laatst online: 21:40
Even dit topic reviven :)

vanochtend mijn AZ-140 gehaald, dat zoeken op Microsoft Learn scheelt wel echt gigantisch zeg.

Ik wil denk ik als afsluiter voor dit jaar nog een security focused examen doen.

Ik heb de MS-102, MD-102, AZ-140 en AZ-104.

Kwa werk wel echt de focus op modern work, maar twijfel of ik aansluitend AZ-500 of SC-300 ga doen, beide wel net een ander raakvlak.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerwinnn op 16-07-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gerwinnn schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:02:

vanochtend mijn AZ-140 gehaald, dat zoeken op Microsoft Learn scheelt wel echt gigantisch zeg.

Ik wil denk ik als afsluiter voor dit jaar nog een security focused examen doen.

Kwa werk wel echt de focus op modern work, maar twijfel of ik aansluitend AZ-500 of SC-300 ga doen, beide wel net een ander raakvlak.
Mijn werk heeft ook focus op modern work (voornamelijk endpoint management) en heb SC-300 nu ook al een tijdje en die heeft denk een betere overlap met modern workplace onderwerpen dan AZ-500, afhankelijk je specifieke inrichting uiteraard. Maar ik denk dat SC-300 best prima te doen, als je tijdens werk al regelmatig met Entra ID, M365 en eventueel ook al wat hebt gespeeld met Kusto via LAW/Sentinel en/of Advanced hunting query via MDE

Congrats btw met AZ-140 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Gerwinnn schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:02:

Nice, ik ben nog aan het leren voor AZ-140 hoe was het examen?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

HKLM_ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Toevallig afgelopen week de AZ-140 als training gegeven. Blijft een leuk topic. Ben inderdaad ook benieuwd naar hoe het examen was, die van mij is al een paar jaar geleden :+

Voor wat betreft de security vragen hierboven: SC-300 is prima, SC-200 is ook erg leuk (zeker als je meer Defender etc. aan de slag wilt) en de SC-400 is stiekem ook interessant. Vooral focus op data security / governance / compliance, maar met de komst van Copilot is dat juist weer een hot topic aan het worden.

De AZ-500 is mwa voor jouw doel; vooral focus op het beveiligen van Azure infa (SQL, storage, etc.). Ik zou als je echt aan de modern work kant zit toch de SC-reeks aanbevelen.

[ Voor 11% gewijzigd door ralpje op 18-07-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
falcon123 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:08:
[...]

Mijn werk heeft ook focus op modern work (voornamelijk endpoint management) en heb SC-300 nu ook al een tijdje en die heeft denk een betere overlap met modern workplace onderwerpen dan AZ-500, afhankelijk je specifieke inrichting uiteraard. Maar ik denk dat SC-300 best prima te doen, als je tijdens werk al regelmatig met Entra ID, M365 en eventueel ook al wat hebt gespeeld met Kusto via LAW/Sentinel en/of Advanced hunting query via MDE

Congrats btw met AZ-140 d:)b
Dankjewel!
Entra en M365 zijn gesneden koek maar zeker kusto nog weinig mee gedaan dus dat lijkt me mooi om in te duiken :)/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwinnn
HKLM_ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Ja ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorbereiding beter had gekund

Als ik het op breek kreeg ik vooral vragen over storage types en fslogix.
1 arm template moeten decoden. :)
wat conditional access en MSIX app attach en log analytics.

niks gehad over autoscaling.
best wat vragen over image management maar dat vind ik niet zo moeilijk.

en flink wat vragen over disaster recovery waar ik ook het laagst op heb gescoord. :)

al met al had ik nog een kwartier over aan het einde, het zoeken op Microsoft learn helpt mij vooral met van die stamp vragen over welk powershell cmd'let je moet gebruiken voor een bepaalde taak etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Ik kwam vanmiddag bij een soort toeval op de examen pagina voor MD-102 en zie daar best groot een melding staan dat het examen een zeer grote wijziging gaat krijgen vanaf 17 september en was wel benieuwd wat er ging veranderen. (Zie hier onder)

Ik begin toch wel echt moeite te krijgen met deze wijzigingen in het rol-based examen model. Ik snap dat de techniek wijzigt etc en heb daar ook heel veel mee te maken maar mijn examen van vorig jaar coverde wel deze items en ik mis dus de changes. Je krijgt nu dus dat mensen MD-102 gecertificeerd op basis van "oude skills" en Nieuwe skills. Die jaarlijkse renewals zijn ook zwaar onder de maat om dit helemaal goed op te vangen. De waarde van examens gaat zo echt nog meer verloren vind ik omdat het niks meer zegt over skills aangezien het telkens wordt aangepast in onderstaande vorm. Doe mij maar weer gewoon de product examens terug zodat ik lekker een full Intune examen, Windows deployment examen kan doen etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPAAHwhBJsyUUEbd71pl3VEGQwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZC1ndNjrO2cwIiIv0tx1oZgj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAVooeNC2nykC_Q8CaUU6H_-NyE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cUjc8VC93qPzaKbXC958Sseu.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 21-07-2024 14:58 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Iemand hier een oplossing voor of hetzelfde witte scherm als je een examen wilt inboeken?
Zodra ik op de Exam pagina van bijvoorbeeld az-140 op boek exam klik krijg ik in een tab dit scherm te zien en die gaat niet weg, browser, cookies etc het maakt niks uit en dit is al een paar dagen :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt74A51am9vlNXCFM3eSeHDc-b4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MourDXGb7inSblHKL4SqT3lf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 22-07-2024 20:57 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
HKLM_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:56:
Iemand hier een oplossing voor of hetzelfde witte scherm als je een examen wilt inboeken?
Zodra ik op de Exam pagina van bijvoorbeeld az-140 op boek exam klik krijg ik in een tab dit scherm te zien en die gaat niet weg, browser, cookies etc het maakt niks uit en dit is al een paar dagen :-(

[Afbeelding]
Heb hetzelfde op iOS. Morgen eens kijken of het binnen Windows wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:12

Mimiix

Professioneel Prutser

HKLM_ schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:56:

[Afbeelding]
Geinig, ik krijg hetzelfde. Lijkt op een issue in de pagina.

Op Edge werkt ie wel bij mij.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 13:08
HKLM_ schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:56:
Ik kwam vanmiddag bij een soort toeval op de examen pagina voor MD-102 en zie daar best groot een melding staan dat het examen een zeer grote wijziging gaat krijgen vanaf 17 september en was wel benieuwd wat er ging veranderen. (Zie hier onder)

Ik begin toch wel echt moeite te krijgen met deze wijzigingen in het rol-based examen model. Ik snap dat de techniek wijzigt etc en heb daar ook heel veel mee te maken maar mijn examen van vorig jaar coverde wel deze items en ik mis dus de changes. Je krijgt nu dus dat mensen MD-102 gecertificeerd op basis van "oude skills" en Nieuwe skills. Die jaarlijkse renewals zijn ook zwaar onder de maat om dit helemaal goed op te vangen. De waarde van examens gaat zo echt nog meer verloren vind ik omdat het niks meer zegt over skills aangezien het telkens wordt aangepast in onderstaande vorm. Doe mij maar weer gewoon de product examens terug zodat ik lekker een full Intune examen, Windows deployment examen kan doen etc.
Ook geen kleine wijziging, ik zit er over te denken om dit examen te gaan leren maar dan kan ik beter even afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

HKLM_ schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:56:

Ik begin toch wel echt moeite te krijgen met deze wijzigingen in het rol-based examen model. Ik snap dat de techniek wijzigt etc en heb daar ook heel veel mee te maken maar mijn examen van vorig jaar coverde wel deze items en ik mis dus de changes. Je krijgt nu dus dat mensen MD-102 gecertificeerd op basis van "oude skills" en Nieuwe skills. Die jaarlijkse renewals zijn ook zwaar onder de maat om dit helemaal goed op te vangen.
Die jaarlijkse renewals dekken juist met name de changes in het curriculum sinds het jaar daarvoor. Door het halen van de renewal toon je dus aan de je de gewijzigde / toegevoegde zaken begrijpt en dat je kennis dus nog 'up to date' is.
Sure, je kunt het renewal examen halen door de antwoorden te googlen terwijl je de renewal doet, maar ook dan leer je door het doen van de renewal over al die nieuwe zaken.

Ik ben heel blij met deze nieuwe methodiek. In combinatie met de wijziging in de manier waarop Microsoft de examens inricht (er wordt veel meer getest op toepasbaarheid (en dus begrip) van de kennis dan keiharde feitjes (die je gewoon uit een test examen in je hoofd kon stampen) is de certificering imho juist meer waard geworden: er zijn veel minder 'papieren MCSE'ers' en een geldige certificering toont echt aan dat je 'bij' bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ralpje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Die jaarlijkse renewals dekken juist met name de changes in het curriculum sinds het jaar daarvoor. Door het halen van de renewal toon je dus aan de je de gewijzigde / toegevoegde zaken begrijpt en dat je kennis dus nog 'up to date' is.
Sure, je kunt het renewal examen halen door de antwoorden te googlen terwijl je de renewal doet, maar ook dan leer je door het doen van de renewal over al die nieuwe zaken.

Ik ben heel blij met deze nieuwe methodiek. In combinatie met de wijziging in de manier waarop Microsoft de examens inricht (er wordt veel meer getest op toepasbaarheid (en dus begrip) van de kennis dan keiharde feitjes (die je gewoon uit een test examen in je hoofd kon stampen) is de certificering imho juist meer waard geworden: er zijn veel minder 'papieren MCSE'ers' en een geldige certificering toont echt aan dat je 'bij' bent.
Dan nog heb je genoeg mensen in het veld die goed kunnen stampen en direct door de mand vallen als ze daadwerkelijk iets moeten doen.

Ik zou het wel waarderen als ze de renewals iets zwaarder maken. Bij wijze van het publiceren van een ‘updates curriculum’ die je een aantal keer door moet nemen en vervolgens thuis in de examenomgeving succesvol af rondt.

Het is zonde als juist die groep mensen de waarde van zo’n certificering onderuit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Gr4mpyC3t schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:57:
[...]

Ik zou het wel waarderen als ze de renewals iets zwaarder maken. Bij wijze van het publiceren van een ‘updates curriculum’ die je een aantal keer door moet nemen en vervolgens thuis in de examenomgeving succesvol af rondt.
Als het verschil te groot wordt in de examenstof komt er vanzelf wel weer een 'update examen' achtig iets, waarmee je een transitie naar een nieuwe examenvorm kunt doen.

Voorlopig eerst maar eens zorgen dat ze het hele MCT programma weer een beetje op de rit krijgen, de MCT-status weer wat meer waarde geven én de backend voor de trainers weer goed op orde krijgen. Daarna komt ook de inhoud vanzelf wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik had begrepen van MS, dat ze ook een andere richting in willen om je MS kennis aan te duiden. Dat gedeelte wat bij je certifications staat. Wilde neteven kijken hoe dat heet, maar ik krijg na inloggen de melding dat ik te vaak een verkeerd wachtwoord hebt gebruikt... mijn password vault heeft niet zelf een ander wachtwoord verzonnen 8)7

*edit*
Applied skills, had van een MS trainer begrepen dat MS hier meer waarde aan wilt gaan toevoegen ipv de huidige manier van certificeringen.

[ Voor 18% gewijzigd door Unknown Alien op 25-07-2024 12:03 ]

• Dukeh
  • Laatst online: 23:44

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Vanochtend geslaagd voor de AZ-900. MS900 had ik al. Zit nu te twijfelen om voor de AZ-104 te gaan.. Iemand ervaring hiermee?

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

• HKLM_
  • Nu online
Dukeh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:14:
Vanochtend geslaagd voor de AZ-900. MS900 had ik al. Zit nu te twijfelen om voor de AZ-104 te gaan.. Iemand ervaring hiermee?
Er staan wel wat ervaringen in dit topic :)

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 :+

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 15-08-2024 19:18 ]

Cloud ☁️

• YaYo86
Zeker. Is een stuk lastiger dan de 900 maar goed te doen gezien je solide basis. Uiteraard wel ff goed studeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Iemand al eens wat vernomen van een alternatief op MS-203 (Exchange) of een examen welke Exchange content gaat coveren?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Helaas nog niet, ben wel geïnteresseerd zodra ie uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Ik heb zojuist het SC-300-examen geprobeerd, maar veel vragen kwamen niet overeen met de stof die ik via Udemy had geleerd. De vragen die ik wel wist, kwamen pas aan het einde van het examen, waardoor ik nog maar 15 minuten had om 30 vragen te beantwoorden. Dit zorgde ervoor dat ik in tijdnood kwam. Mijn advies: als je een vraag tegenkomt die je niet weet, maak een snelle gok en ga direct door naar de volgende vraag. Beantwoord eerst de vragen die je zeker weet zo snel mogelijk. Nadat je alle vragen hebt beantwoord, kun je teruggaan naar het begin om je antwoorden te controleren.

[ Voor 33% gewijzigd door Snoll3bulk op 31-08-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Best wel een pittig examen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Snoll3bulk schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:26:
Ik heb zojuist het SC-300-examen geprobeerd, maar veel vragen kwamen niet overeen met de stof die ik via Udemy had geleerd. De vragen die ik wel wist, kwamen pas aan het einde van het examen, waardoor ik nog maar 15 minuten had om 30 vragen te beantwoorden. Dit zorgde ervoor dat ik in tijdnood kwam. Mijn advies: als je een vraag tegenkomt die je niet weet, maak een snelle gok en ga direct door naar de volgende vraag. Beantwoord eerst de vragen die je zeker weet zo snel mogelijk. Nadat je alle vragen hebt beantwoord, kun je teruggaan naar het begin om je antwoorden te controleren.
Hoe oud is de udemy cursus? Ik doe vaak een microsoft assessment op de learn pagina van het examen (meestal 50 vragen ofzo) als ik daar goed doorheen kom pak ik het examen.

Vragen die ik niet weet of twijfel vul ik wel altijd in maar noteer om later op terug te komen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Mensen met SC-200 ervaring hier? Begin oktober heb ik hele week Global Knowledge training via mijn werkgevert namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
YaYo86 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:02:
Mensen met SC-200 ervaring hier? Begin oktober heb ik hele week Global Knowledge training via mijn werkgevert namelijk.
Ja zorg dat je KQL onder de knie krijgt :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:46
YaYo86 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:02:
Ik heb die Global Knowledge cursus ook gevolgd, maar ik had een instructeur die letterlijk Microsoft Learn erbij pakte en dat voorlas. Ik had voornamelijk meer aan de labs waarin je kon spelen met KQL, etc., want de instructeur zelf was echt bagger..

Overigens vond ik het examen erg pittig en staat mijn 2e poging over een aantal weken gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Hoianddoei schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:15:
[...]

Ik heb die Global Knowledge cursus ook gevolgd, maar ik had een instructeur die letterlijk Microsoft Learn erbij pakte en dat voorlas. Ik had voornamelijk meer aan de labs waarin je kon spelen met KQL, etc., want de instructeur zelf was echt bagger..

Overigens vond ik het examen erg pittig en staat mijn 2e poging over een aantal weken gepland.
Het trainings materiaal verschilt nog wel eens inderdaad… net als de MCT die de training geeft.
Zelf een 4 tal meer op zo’n meerdaags training geweest en het viel altijd tegen qua inhoud.

Sindsdien lekker thuis met een lab, YouTube, Learn en soms een boek :) scheelt zo 2K op je studieovereenkomst :X

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
HKLM_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:37:
[...]

Hoe oud is de udemy cursus? Ik doe vaak een microsoft assessment op de learn pagina van het examen (meestal 50 vragen ofzo) als ik daar goed doorheen kom pak ik het examen.

Vragen die ik niet weet of twijfel vul ik wel altijd in maar noteer om later op terug te komen.
Ja Microsoft Assessment is misschien ook fijner om te doen. Udemy staat bij: Laatst bijgewerkt februari 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
HKLM_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:13:
[...]

Ja zorg dat je KQL onder de knie krijgt :)
Vreselijk onderwerp dat. Ik ga mijn best doen!
Hoianddoei schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:15:
[...]

Als de eerst dag tegenvalt sturen we hem de laan uit en eisen we een ander. We zitten met een aardige groep namelijk.
HKLM_ schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Het trainings materiaal verschilt nog wel eens inderdaad… net als de MCT die de training geeft.
Zelf een 4 tal meer op zo’n meerdaags training geweest en het viel altijd tegen qua inhoud.

Sindsdien lekker thuis met een lab, YouTube, Learn en soms een boek :) scheelt zo 2K op je studieovereenkomst :X
Dat soort dingen hoor ik vaker helaas. Maar gelukkig is geld geen probleem bij mijn werkgevert!

Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brekke007
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 10:41
Iemand nog recent geprobeerd een certificaat te renewen?
Telkens ik op de knop klikt vraagt de website om in te loggen, dan log ik in, en dan kom ik opnieuw op dezelfde pagina terecht.
Ik zit dus in een loop.
Heb al andere browser, incognito en zelf andere computer geprobeerd, maar kom er niet uit.
Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd9ARTaEJtV7FfI3PK6hTVlohg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q0kX6JA64nEGYEGSBAavhqGw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 11:16

ptjuh

New day, same old shit

brekke007 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:39:
Telkens ik op de knop klikt vraagt de website om in te loggen, dan log ik in, en dan kom ik opnieuw op dezelfde pagina terecht.
Ik zit dus in een loop.
Heb al andere browser, incognito en zelf andere computer geprobeerd, maar kom er niet uit.
Iemand suggesties?

[Afbeelding]
Ik kan gewoon een renew sessie aanvragen :)

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

YaYo86 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Als de eerst dag tegenvalt sturen we hem de laan uit en eisen we een ander. We zitten met een aardige groep namelijk.
Veel trainingsorganisaties huren ZZP trainers in voor de trainingen. De hier specifiek genoemde Global Knowledge staat bij die trainers niet direct bekend om hun organisatie, betaalprofiel, etc.
Het zou dus goed kunnen dat je bij andere opleiders gepassioneerdere trainers (en vaak ook trainers met meer praktijkervaring) vindt dan bij GK.

Zeg ik dat netjes, zo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
ralpje schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:00:
[...]

Veel trainingsorganisaties huren ZZP trainers in voor de trainingen. De hier specifiek genoemde Global Knowledge staat bij die trainers niet direct bekend om hun organisatie, betaalprofiel, etc.
Het zou dus goed kunnen dat je bij andere opleiders gepassioneerdere trainers (en vaak ook trainers met meer praktijkervaring) vindt dan bij GK.

Zeg ik dat netjes, zo? :p
Welke raad jij aan? Ik zal die dan eens bekijken en mogelijk opperen bij mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik vind het niet correct om hier tips te gaan geven, aangezien ik zelf als freelance trainer voor een aantal van die partijen werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Laatst online: 15-09 17:15

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

brekke007 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:39:
Ik zit dus in een loop.
Iemand suggesties?

[Afbeelding]
:P Het is nog geen 180 dagen voor einddatum (als die 16 maart is) :+
(Renew kan vanaf 180 dagen voor huidige einddatum)

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekke007
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 10:41
RazorX4 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:26:
[...]

:P Het is nog geen 180 dagen voor einddatum (als die 16 maart is) :+
(Renew kan vanaf 180 dagen voor huidige einddatum)
Oké dat was het dus, I feel pretty dumb now.
Ondertussen is er een nieuw knopje bijgekomen voor de renew te starten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Zojuist AZ-140 (Azure Virtual Desktop) gedaan en behaald *O*

Heb vooral theorie en wat lab ervaring ermee dus was nog wel pittig maar ook voor het eerst de learn pagina gebruikt en daarmee wel wat kunnen verifiëren.

Echt best happy nee want heb er hard aan moeten trekken afgelopen tijd :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 12:18
Ik heb in het verleden ook twee azure developer examens gedaan. Vond het elke keer wel weer gedoe om mn bureau helemaal leeg te halen voor zo'n examen. Hoe doen jullie dat? Laten jullie gewoon alles erop staan, of gaan jullie naar het exam centre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
AreUhungry schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:17:
Ik heb in het verleden ook twee azure developer examens gedaan. Vond het elke keer wel weer gedoe om mn bureau helemaal leeg te halen voor zo'n examen. Hoe doen jullie dat? Laten jullie gewoon alles erop staan, of gaan jullie naar het exam centre?
Ik ga naar een examen centrum, vindt dat leeghalen van mijn ruimte te veel gedoe.
En ik hoor de laatste tijd veel klachten over protector examens, laats zag ik een post van iemand die drie uur in de queu had gestaan omdat ze te weinig protectors hadden die dag…

Cloud ☁️

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Davidas
MD-102 en MS-102 behaald. oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRwoAh-Y3AlGP_FOiVps0MJ3A8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cPYx4U8U0fScCY19oZCi2xgb.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.