-The_Mask- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:37:
[...]
Als ik het verhaal zo lees wel degelijk, want max 60% verbetering is natuurlijk niet echt veel.

Dan is de HD5870 maar een heel klein beetje sneller dan de HD4890 1GHz en de HD5850 waarschijnlijk gewoon langzamer/gelijk...
Niet veel? Ik vind 60% sneller dan een 4870 best wel veel. Het is al zo vaak aan bod geweest in deze topics dat zelfs een snelheids verdubbeling tussen twee generaties wel écht uitzonderlijk is. Dus: 2x zo snel is uitzonderlijk en zou een fantastische prestatie zijn (dit is ongeveer waar CJ op hint). Als het 1.6x zo snel zou zijn, dan zou dat een hele redelijke prestatie verbetering zijn tussen twee generaties. Een verbetering van 2.6x zo snel (wat sommige mensen blijkbaar graag willen lezen in Fud zijn berichten) is nog nooit vertoond en lijkt mij beslist niet aan de orde.
Om het bericht er nog maar eens bij te pakken:
DirectX 11 40nm leap
We've heard that AIT's soon to lunch DirectX 11 performance card, something that we know as RV870 and something that AMD calls Evergreen, should be roughly 1.6 times faster than the RV770 chip.
Hier zegt hij 1.6x zo snel / 1.6x sneller (dat is precies hetzelfde).
RV770 is the chip behind ATI's Radeon HD 4870 card and it showed quite good performance, so this 1.6 times performance increase can give you a general idea that the new chip should be quite fast.
Nogmaals: 1.6 keer de performance van de HD4870.
Of course 1.6 times is the best case scenario and it should be less than that in some cases, but overall this 40nm chip should be a good step forward for ATI.
En nog eens: 1.6 keer.
Als Jantje 1 appel heeft en Kees heeft 5 keer meer appels dan bedoel je ook niet dat Kees 6 appels heeft, dan bedoel je dat Kees 5 appels heeft. Het staat er zo duidelijk als wat, als je 2.6 keer de performance wilt lezen, dan wil je het gewoon te rooskleurig zien.
En nogmaals, face it: 1.6 keer zo snel als een HD4870 is een hele nette prestatie verbetering naar een nieuwe generatie. CJ hint meer op 2 keer zo snel, wat fenomenaal zou zijn. Van één generatie naar een andere en dan 2.6 keer zo snel zou nog nooit eerder vertoond zijn en lijkt me dus nogal ongeloofwaardig (plus dat Fud dan overal 2.6 ipv 1.6 zou hebben staan

).