darkdesign schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:29:
Niet om heel negatief te doen, maar ik overweeg sterk om bij de volgende generatie consoles geen playstation meer te nemen. Dat heeft niets te maken met het offline zijn het PSN want ik ben niet iemand vaak games speelt. Dat heeft wel te maken met het feit dat mijn persoonlijke gegevens en CC nummer nu in handen zijn van derden.
Je verwacht natuurlijk van een bedrijf als Sony dat er zorgvuldig wordt omgegaan met gevoelige informatie, het voelt nu dus een beetje alsof ik als klant niet veel beteken omdat mijn gegevens bijna zijn weggegeven -ingepakt en met een mooie strik erom- als ik de berichten mag geloven.
Morgen ook maar even een nieuw CC nummer aanvragen want ik heb weinig zin om straks een hoop tijd kwijt te zijn om niet gerechtigde afschrijvingen te laten vergoeden.
Heb er geen ervaring mee want do niet aan die amerikaanse stijl van credit aankopen. Heb zo een kaart niet.
Het is CC eigen dat je afhankelijk bent van die toko waar je van CC gebruik maakt.
Het is dus je eigen vertrouwen wat je aan bedrijven geeft waar je CC op los laat.
Zo ver ik weet vinden de meesten dat niet fijn en daarvoor gebruiken ze PayPal.
Soort klant winkel abstractie. Dat lijkt mij veiliger. Maar veel belangrijker annoniemer
Maar uiteraard wordt CC wereldwijd veel gebruikt en veel veilige mogelijk heden meer locaal.
Tot nu to kan ik zonder CC.
Ik werk locaal met iDeal.
Dus die PSN cards vind ik fijn. Daarvoor tja koop ik niks.
Steam ondersteund nu ook iDeal dus de kans dat ik ooit iets koop is groter geworden.
Dus ik verwijt Sony niks. Gegevens veiligheid is relatief. En met CC dump je gegevens bij bedrijven als of je zout aan het stooien bent.
Ik maak me alleen heel klein beetje zorgen over die volle 50 euries tegoed die ik nog heb opstaan.
Maar meer zorgen om mijn gamers stats.
cq account.
Gezien sony en MS console en PC kaartjes gebruiken. Zijn ze allemaal zorgen vrij voor mij.
Neem aan dat nextgen dat ook zal aanbieden.
Enige next gen op korte termijn zall de Wii 2 zijn. Die zal dan meteen op spect voor gaat lopen.
Dan zal MS en Sony toch snel opvolgen.
Ik focus me meer op games als je dan bepaalde platform nodig heb dan koop ik die gewoon.
Games koop ik in de winkel contant. bij die ik ben niet gek winkel.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K