Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind... Is wel 23% gezakt maar dat is over de hele vorige maand ook.
en denk ook wel dat die natuurramp daar iets mee te maken heeft.

En mijn bron. was vanmiddag zo'n duitse zender met het beurs nieuws.(wat je niet al tegenkomt tijdens het zappen als je voetbalclub het vern**kt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het zou netjes zijn als Sony ervoor zou zorgen dat ik een nieuwe creditcard krijg, maar nee, ik moet hier weer zelf achteraan.
Ik zou mijn CC zeker laten vervangen (met nieuw CC nummer welteverstaan) als ik hem bij PSN had geregistreerd.
Wat een stel angsthazen hier als het om de creditcardgegevens gaat :)
Je bent gewoon gedekt voor misbruik mits je zelf niet nalatig bent geweest. Aangezien je die gegevens hebt afgegeven bij Sony en zij gehackt zijn is daar geen sprake van. Ik heb tot dusver alleen positieve ervaringen met m'n creditcardmaatschappij en zie geen reden om m'n kaart te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

_Christiaan_ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:30:
[...]

Dat ligt eigenlijk wel een beetje in de lijn met Sony. M.a.w. dit past bij hun image: schijt hebben aan je klanten. Net als het eruit slopen van functionaliteit, nadat je de console hebt gekocht (lees: otherOS). Net als het bewust onversleuteld versturen van data tussen PS3 en PSN. Net als het gebruiken van een verouderde Red Hat-distributie met known vulnerables op een server met 70 miljoen creditcardgegevens en andere persoonlijke data.

Het zou netjes zijn als Sony ervoor zou zorgen dat ik een nieuwe creditcard krijg, maar nee, ik moet hier weer zelf achteraan. Ik heb het zojuist even gedaan; de dame kreeg "de hele dag door" aanvragen vanwege PSN.
Soy kan voor JOU niet een nieuwe creditcard aanvragen. Zou toch te gek zijn als ze dat wel konden? Wat de lek op de server was is nog geen eens bekend, en ze hebben zelf al aangegeven dat zijzelf nietop de hoogte waren van dit veiligheidslek. Balen dat dit is gebeurd, maar baseer je uitspraken wel op feiten. (Zo hebben ze geen eens 70 miljoen creditcard gegevens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De twit van playstationeu:

Some PSN and Qriocity services to be available this week: bit.ly/jJKkte

2 a 4 weken??!?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 09:35
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:51:

2 a 4 weken??!?
Als ik me niet vergis begint de week daar op zondag, dus bij ons ergens komende week.. Dus als PSN donderdag weer online komt is PSN in totaal 2 weken off-line geweest.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Uitmuntende risk management inderdaad van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Squatjj schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:21:
[...]

Soy kan voor JOU niet een nieuwe creditcard aanvragen. Zou toch te gek zijn als ze dat wel konden? Wat de lek op de server was is nog geen eens bekend, en ze hebben zelf al aangegeven dat zijzelf nietop de hoogte waren van dit veiligheidslek. Balen dat dit is gebeurd, maar baseer je uitspraken wel op feiten. (Zo hebben ze geen eens 70 miljoen creditcard gegevens).
Volgens mij waren ze wel op de hoogte, anders had ik dat mailtje van Sony niet gekregen... En mn creditcard maatschappij wist niet van het PSN lek (iig niet van Sony, wel van de aantallen creditcard blokkades vanwege PSN)

Die 70 miljoen sloeg meer op het aantal gebruikers

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet om heel negatief te doen, maar ik overweeg sterk om bij de volgende generatie consoles geen playstation meer te nemen. Dat heeft niets te maken met het offline zijn het PSN want ik ben niet iemand vaak games speelt. Dat heeft wel te maken met het feit dat mijn persoonlijke gegevens en CC nummer nu in handen zijn van derden.

Je verwacht natuurlijk van een bedrijf als Sony dat er zorgvuldig wordt omgegaan met gevoelige informatie, het voelt nu dus een beetje alsof ik als klant niet veel beteken omdat mijn gegevens bijna zijn weggegeven -ingepakt en met een mooie strik erom- als ik de berichten mag geloven.

Morgen ook maar even een nieuw CC nummer aanvragen want ik heb weinig zin om straks een hoop tijd kwijt te zijn om niet gerechtigde afschrijvingen te laten vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:51:

2 a 4 weken??!?
Dat wilt psn inderdaad deze week, maar of het ook gaat gebeuren is een andere vraag.
Denk zelfs mocht het deze week uitkomen. dan we heel veel storingen vanwege fouten in het nieuwe systeem krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik hoef geen compensatie gewoon PSN zo snel mogelijk weer in de lucht. Als alles weer werkt en veilig is ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Kimo schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:43:
Ik hoef geen compensatie gewoon PSN zo snel mogelijk weer in de lucht. Als alles weer werkt en veilig is ben ik tevreden.
Ik denk er net zo over.
Ik wil weer online kunnen gamen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

darkdesign schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:29:
Niet om heel negatief te doen, maar ik overweeg sterk om bij de volgende generatie consoles geen playstation meer te nemen. Dat heeft niets te maken met het offline zijn het PSN want ik ben niet iemand vaak games speelt. Dat heeft wel te maken met het feit dat mijn persoonlijke gegevens en CC nummer nu in handen zijn van derden.

Je verwacht natuurlijk van een bedrijf als Sony dat er zorgvuldig wordt omgegaan met gevoelige informatie, het voelt nu dus een beetje alsof ik als klant niet veel beteken omdat mijn gegevens bijna zijn weggegeven -ingepakt en met een mooie strik erom- als ik de berichten mag geloven.

Morgen ook maar even een nieuw CC nummer aanvragen want ik heb weinig zin om straks een hoop tijd kwijt te zijn om niet gerechtigde afschrijvingen te laten vergoeden.
Tja, heel logisch. PC is dan de beste keuze, want, tja, Windows Live accounts van Microsoft zijn de afgelopen jaren ook gegevens van gestolen ;( het gaat niet echt goed dus...

Mocht het trouwens helpen: er zit encryptie op de creditcard codes en op t moment is er geen bewijs dat creditcard gegevens zijn gestolen. Dus mochten ze de database daarvan al hebben, er zit in ieder geval encryptie op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ik denk dat Sony hier niets kan doen dit is gewoon dikke pech. Windows live accounts zijn ook gekraakt waardoor ook gegevens van mensen op straat liggen. Overal gebeurd het.
Maar het geeft wel aan om je adres en je CC gegevens niet online op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder zeiden ze nog dat het PSN op 4 mei weer gedeeltelijk online gaat, je kunt in ieder geval weer online spelen en het altijd populaire PlayStation Home bezoeken. De functionaliteiten die nog niet aan staan deze week komen aan het einde van de maand weer online.

Maar dus we kunnen heel de maand mei helemaal niets kopen in de shop...beetje jammer.
Had speciaal paar prepaid cards gehaald voor uitbreidingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
4 mei? Waar lees je dat?!

(altijd zo popupaire Home? 8)7 )

Laten we hopen dat die 30 dagen gratis plus niet meteen begint als het netwerk weer online is. Want dan zou je niks kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lees(las) ik op de "betrouwbare"site van gamekings.tv

En hoe toepasselijk ook,we mogen weer volop knallen in cod en bf op 4 mei ..... :D :D :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Sony zegt dat PSN gefaseerd vanaf deze week weer online gaat. Dus dat kan inderdaad 2 mei tot en met 8 mei zijn. Overigens is er een statement geweest van 4 mei, omdat op dat moment een of andere DLC uit zou komen, waarvan Sony had gezegd dat dat mogelijk zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een kul post. Het eerste stuk is totaal niet beredeneerd. Het tweede stuk evenmin, noem dan maar eens betrouwbare berichten. En over je laatste stuk, je hebt weinig zin om in het geval van misbruik een paar telefoontjes te plegen, maar dit alvast van te voren doen is geen probleem, alsof dat zoveel minder tijd gaat kosten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Ik vind het niet zo'n rare post hoor. Hij legt het zelf niet uit, maar Sony zegt zelf dat ze vrij oude versies van essentiële softwareonderdelen draaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:45:
[...]Wat een kul post. Het eerste stuk is totaal niet beredeneerd. Het tweede stuk evenmin, noem dan maar eens betrouwbare berichten. En over je laatste stuk, je hebt weinig zin om in het geval van misbruik een paar telefoontjes te plegen, maar dit alvast van te voren doen is geen probleem, alsof dat zoveel minder tijd gaat kosten.....
Wat mij heel erg verbaast is dat talloze mensen het Sony heel zwaar aanrekenen dat ze ervan op de hoogte zijn geweest en "niets" hebben gedaan, terwijl ze zelf nu al dagen op de hoogte zijn dat er CC-gegevens zijn gestolen en zelf (nog) niet hebben ingegrepen. 8)7

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik voel me ook niet genoodzaakt om in te grijpen. Als er iets raars gebeurd met mijn account is een belletje naar de bank of CC-maatschappij voldoende om het terug te draaien. Nieuwe CC kost mij waarschijnlijk meer moeite. Daarbij is helemaal niet gezegd dat de CC-gegevens op straat liggen en hebben banken nog geen problemen gezien.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Er is nog geen daadwerkelijk bewijs dat er CC gegevens zijn gestolen. Al het nieuws dat naar buiten komt is: misschien, wellicht, mogelijk. Nu zegt Sony weer dat er mogelijk 10 miljoen CC gegevens zijn buitgemaakt. CC maatschappijen zeggen, je hoeft je CC niet te blokkeren als er geen misbruik van is gemaakt, hou je afschriften in de gaten. Daarnaast hebben de CC maatschappijen zelf ook werknemers die dit in de gaten houden. Ook de berichten over dat de CC gegevens beveiligd zijn verschillen. Sony zegt dat ze geencrypt zijn, maar andere zeggen weer van niet. CVC codes zijn niet buitgemaakt, andere zeggen weer van wel.

@hieronder:

PSN kaarten waren volgens mij pas later beschikbaar in Nederland. Daarnaast is een CC veel handiger, aangezien je niet elke keer naar de winkel hoeft indien je wat wilt kopen in de PSN store.

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-05-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 14:30
Gebruikers vragen er eigenlijk ook zelf wel beetje om. Alles wat door de mens is gemaakt is te kraken dus nooit 100% veilig. De mens is op deze manier zijn eigen plezier aan het verzieken. Dit geeft nogmaals aan dat het systeem met prepaid kaarten prima werkt en gevoeligheid bijna nul is. Mensen die hun cc gegevens ergens registreren moeten dit zelf weten natuurlijk.

Dat Sony met een compensatie komt is prima maar voor mij hoeft dat niet. Psn terug online is het belangrijkste zodat ik weer gebruik kan maken van de functies waarvoor ik bij aanschaf voor betaalt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:01:
PSN kaarten waren volgens mij pas later beschikbaar in Nederland. Daarnaast is een CC veel handiger, aangezien je niet elke keer naar de winkel hoeft indien je wat wilt kopen in de PSN store.
PSN-kaarten waren inderdaad pas later beschikbaar.
Een CC is niet veel handiger, je kunt bij veel onlineshops de PSN-Cards kopen waarna je de code krijgt om je portemonnee aan te vullen..

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Stewie!

Keen must die!

Vibravis schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:09:
Gebruikers vragen er eigenlijk ook zelf wel beetje om. Alles wat door de mens is gemaakt is te kraken dus nooit 100% veilig. De mens is op deze manier zijn eigen plezier aan het verzieken. Dit geeft nogmaals aan dat het systeem met prepaid kaarten prima werkt en gevoeligheid bijna nul is. Mensen die hun cc gegevens ergens registreren moeten dit zelf weten natuurlijk.

Dat Sony met een compensatie komt is prima maar voor mij hoeft dat niet. Psn terug online is het belangrijkste zodat ik weer gebruik kan maken van de functies waarvoor ik bij aanschaf voor betaalt heb.
Het is al meerdere malen teruggekomen in dit topic, op de frontpage. Met CC betalen is veilig, je loopt geen enkel risico, de CC maatschappij heeft dit risico gedekt. Juist door de paranoide reacties her en der van mensen die hun credit card laten blokkeren uit "voorzorg" of degene die geen CC willen omdat ze denken dat deze onveilig is, krijg je dat gevoel van onveiligheid. Daar is geen enkele basis voor op emotie na.
OPSLAGHOND schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:30:
[...]

PSN-kaarten waren inderdaad pas later beschikbaar.
Een CC is niet veel handiger, je kunt bij veel onlineshops de PSN-Cards kopen waarna je de code krijgt om je portemonnee aan te vullen..
Dus je kan kiezen door veilig en direct met je CC te betalen, of door bij vage handelaartjes online je kaartjes te kopen (hoe betaal je daar dan?) en die omslachtig in te voeren bij PSN.

[ Voor 18% gewijzigd door Stewie! op 02-05-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dus, hoe kan ik nou weten dat mijn creditcard-gegevens door de hackers ontdekt/gestolen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
Dat weet je niet. maar je moet gewoon je afschriften controleren, en als er iets niet klopt aan de bel trekken bij je CC-maatschappij.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 11-09 22:33
ProfoundValue schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:59:
Dus, hoe kan ik nou weten dat mijn creditcard-gegevens door de hackers ontdekt/gestolen zijn?
Pas als het misbruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Bij misbruik op deze schaal ziet de CC maatschappij het ook erg snel en die handelen dan direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Stewie! schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:35:
[...]

Het is al meerdere malen teruggekomen in dit topic, op de frontpage. Met CC betalen is veilig, je loopt geen enkel risico, de CC maatschappij heeft dit risico gedekt. Juist door de paranoide reacties her en der van mensen die hun credit card laten blokkeren uit "voorzorg" of degene die geen CC willen omdat ze denken dat deze onveilig is, krijg je dat gevoel van onveiligheid. Daar is geen enkele basis voor op emotie na.

(...)
Het risico is weliswaar gedekt, mits je binnen een bepaalde tijd de fraude meldt (op zich geen probleem) en mits je kan laten zien dat het geen nalatigheid van jezelf is (meestal ook geen probleem). De reden dat ik zelf mn kaart toch uit voorzorg geblokkeerd heb, is omdat dit minder moeite is dan achteraf fixen, en omdat ik geen zin heb om met argusogen mn creditcard-afschriften in de gaten te moeten houden.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 12-09 11:30

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:51:
Klote voor PSN gebruikers dit zeg :(

Sony kan niet er voor zorgen dat je een nieuwe Credit Card krijgt. Alleen de kaarthouder of de ING kan dit doen. Zou wel gek zijn als ik of de Albert Heijn voor jou een nieuwe kaart kon aanvragen bijvoorbeeld.

Ik zou mijn CC zeker laten vervangen (met nieuw CC nummer welteverstaan) als ik hem bij PSN had geregistreerd. Een medewerker kan roepen dat het sowieso gedekt is, wat een reguliere medewerker niet eens zal mogen roepen, maar daar zou ik niet blind op varen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van mogelijke diefstal, misbruik, verlies etc van je Credit Card (zie voorwaarden van elke bank en financieringsmaatschappij).

Weet je wat een flink stuk omslachtiger is dan een week wachten op een nieuwe kaart en 30 seconden bellen om hem te activeren? Er achter komen dat je volledige CC limiet is besteed doordat een enorm bedrag van je betaalrekening wordt afgeschreven op 2 mei/ 1 juni. Kun je fijn geld lenen van anderen voor boodschappen, je hypotheekverstrekker/huurbaas/zorgverzekeraar etc op de hoogte stellen dat je later moet betalen, achter je bank aanzitten om het terug te krijgen... En dat is ervan uitgaand dat je sowieso je geld terug krijgt. Kan me voorstellen dat je bank moeilijk doet omdat jij wist dat die gegevens bij een derde lagen. Als je gebeld hebt, zal dat vastgelegd zijn door de bank, doe je niets zou het wel eens problematisch kunnen worden.

Anderzijds zal PSN wel contact hebben gehad met Mastercard/Visa om dit te bespreken. Een enorme vaart zal het waarschijnlijk niet lopen. Maar wil je zeker zijn van geen gedoe; zie hierboven.
Denk je dat iedereen hun boodschappen, je hypotheekverstrekker/huurbaas/zorgverzekeraar etc met hun CC betaalt :? Dit is amerika niet :)

ik vond het allemaal ook erg kut dat POTENTIEEL m'n cc gegevens zijn gejat, maar kan nu alleen maar afwachten. Gelukkig is ING ook op de hoogste van de fraude, en hou de komende maanden m'n afschrifen goed in de gaten voor rare dingen.

nog een vraagje, kan ik al wel patches voor games downloaden of doet dat het ook nog niet op het psn?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ja fijn hoor. PSN kan dan wel deze week online komen, maar dat betekend dat ik nog steeds geen Mortal Kombat online kan spelen :( Ik moet namelijk eerst het online gedeelte activeren via PSN-store! Het fixen van de PSN-store kan nog wel een paar weken duren zo te horen. FFFUUU~!

[ Voor 16% gewijzigd door Deem op 02-05-2011 16:49 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:47:
Ja fijn hoor. PSN kan dan wel deze week online komen, maar dat betekend dat ik nog steeds geen Mortal Kombat online kan spelen :( Ik moet namelijk eerst het online gedeelte activeren via PSN-store! Het fixen van de PSN-store kan nog wel een paar weken duren zo te horen. FFFUUU~!
owkee, dat wist ik niet. is dat bij crysis 2 ook niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het gaat goed met Sony. Sony Online Entertainment (weer een andere tak van Sony, dus heeft niks te maken met PSN en Sony Computer Entertainment) heeft vandaag haar servers offline gegooid...

http://maintenance.station.sony.com/
Dear valued SOE Customers,

We have had to take the SOE service down temporarily. In the course of our investigation into the intrusion into our systems we have discovered an issue that warrants concern for us to take the service down effective immediately. We will provide an update later today (Monday).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
Deem schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:47:
Ooooow k*t zeg, daar heb ik inderdaad ook nog niet aan gedacht. Shitzooi. Maar hopen dat de PSN store zo snel mogelijk online komt dan...iemand idee?

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 12-09 07:14

SG

SG surft naar info hardewaren

Heb er geen ervaring mee want do niet aan die amerikaanse stijl van credit aankopen. Heb zo een kaart niet.
Het is CC eigen dat je afhankelijk bent van die toko waar je van CC gebruik maakt.
Het is dus je eigen vertrouwen wat je aan bedrijven geeft waar je CC op los laat.

Zo ver ik weet vinden de meesten dat niet fijn en daarvoor gebruiken ze PayPal.
Soort klant winkel abstractie. Dat lijkt mij veiliger. Maar veel belangrijker annoniemer
Maar uiteraard wordt CC wereldwijd veel gebruikt en veel veilige mogelijk heden meer locaal.

Tot nu to kan ik zonder CC.
Ik werk locaal met iDeal.
Dus die PSN cards vind ik fijn. Daarvoor tja koop ik niks.
Steam ondersteund nu ook iDeal dus de kans dat ik ooit iets koop is groter geworden.

Dus ik verwijt Sony niks. Gegevens veiligheid is relatief. En met CC dump je gegevens bij bedrijven als of je zout aan het stooien bent.

Ik maak me alleen heel klein beetje zorgen over die volle 50 euries tegoed die ik nog heb opstaan.
Maar meer zorgen om mijn gamers stats.
cq account.
Gezien sony en MS console en PC kaartjes gebruiken. Zijn ze allemaal zorgen vrij voor mij.

Neem aan dat nextgen dat ook zal aanbieden.

Enige next gen op korte termijn zall de Wii 2 zijn. Die zal dan meteen op spect voor gaat lopen.
Dan zal MS en Sony toch snel opvolgen.

Ik focus me meer op games als je dan bepaalde platform nodig heb dan koop ik die gewoon.
Games koop ik in de winkel contant. bij die ik ben niet gek winkel.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
  • Laatst online: 31-07 19:34
Freakin US military is ruthless, shut down the PSN, drive bin laden nuts with no PSN, he goes crazy like most of the kids on the forums, and gets careless.
Now that the US got him, they turn it back on!
:+

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk149 op 02-05-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:53
IS het wel mogelijk om demo's te downen?
Wacht al weken tot ik MK9 demo kan spelen maar kom maar niet PSN op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Dude, leef je onder een steen?

PSN IS DOWN! Nee, je kan niets downen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Laatst online: 26-10-2022
Lampuhkap schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:07:
Dude, leef je onder een steen?

PSN IS DOWN! Nee, je kan niets downen!
Behalve updates/patches voor games dan, dat werkt wel nog gewoon ;)

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In japan is psn al online.

Meerdere mensen Twitteren het :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:17:
In japan is psn al online.

Meerdere mensen Twitteren het :)
Maar hier nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Ik wil mijn PSP Go weleens gebruiken zo langzamerhand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Waffle schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:31:
Ik heb evt nog een psp3000 te koop met umd schijfjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Waffle schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:31:
Je kan op CFW gaan, totdat de PSN Store online komt (dit duurt namelijk nog langer als de online game functie).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.E.No.1 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:27:
[...]

Ooooow k*t zeg, daar heb ik inderdaad ook nog niet aan gedacht. Shitzooi. Maar hopen dat de PSN store zo snel mogelijk online komt dan...iemand idee?
Dat is wel heel zuur inderdaad!
De payed-services waaronder psn store komen einde van de maand weer online. (als alles meezit...uh...niet nog meer tegen zit natuurlijk.)

Japan weer online is goed nieuws!
En heb goede hoop dat wij morgen weer online kunnen knallen/scheuren/etc, verder geen bron, gewoon zomaar een gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk t ook ja! Beter wel want t wachten begint hard te irriteren nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 08:02
Sony heeft al eerder gesteld dat PSN gefaseerd weer online komt. Dat de Japanse markt als eerste weer mag is dus waarschijnlijk een teken dat ze ook per regio gefaseerd weer online brengen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Mooi toch eigenlijk.

Wat die Amerikanen allemaal wel niet kunnen bereiken als de Playstation servers plat liggen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:02:
Mooi toch eigenlijk.

Wat die Amerikanen allemaal wel niet kunnen bereiken als de Playstation servers plat liggen.
:D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah!! psn online in japan!

hopelijk is het morgen hier ook online kan egt niet w8ten om te gaan gamen.
en over die compensatie van Sony, vindt ik wel leuk en aardig, maar had van mij niet allemaal gehoeven,
ben allang weer blij dat ik weet dat ik deze week nog online kan, en de multie player van crysis 2 plat kan gaan spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik denk dat ze ook alleen mensen die met hoofdletters typen compensatie geven. En mensen die multiplayer goed typen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:16:
yeah!! psn online in japan!

hopelijk is het morgen hier ook online kan egt niet w8ten om te gaan gamen.
en over die compensatie van Sony, vindt ik wel leuk en aardig, maar had van mij niet allemaal gehoeven,
ben allang weer blij dat ik weet dat ik deze week nog online kan, en de multie player van crysis 2 plat kan gaan spellen.
Japan is NIET online !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Bij SCO zijn ook cc gegevens buitgemaakt. Aldus Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Oeioeioei... Dit gaat niet goed. Wat een ramp voor Sony zeg. Ik kan me voorstellen dat gamepublishers en ontwikkelaars van PSN downloadable games en content op zijn minst 'not amused' zijn. Die lopen nu behoorlijk wat inkomsten mis.
Ik als klant zal pas nieuwe games gaan kopen als iig PSN het weer doet. Dat betekend dat games die afgelopen maand en komende 2 weken uitkomen waarschijnlijk slechter verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

En dat bevestig ik.

Sony zegt dat het niet online is - en er zijn 0,0 spelers online op PS3 Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

PSN zou (naar verwachting) toch gedeeltelijk weer online komen vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:44:
PSN zou (naar verwachting) toch gedeeltelijk weer online komen vandaag?
4 Mei zou het weer online komen..Morgen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nee, ze hebben nooit die ETA vastgelegd volgens mij.
Ze hebben gezegd dat ze hopen hem deze week weer deels up te brengen. Als ze tegen problemen aanlopen zal dat gewoon langer duren.

Ze brengen hem ook gefaseerd up per regio, dus met pech zit de halve wereld al weer te gamen voor hier de stekker er weer ingaat :)

[ Voor 29% gewijzigd door SidewalkSuper op 03-05-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Vorige week dinsdag zeiden ze dat ze een deel binnen een week weer online wouden krijgen (vandaag dus), afgelopen zondag zei Kaz dat ze het 'deze week' gedeeltelijk weer online zouden brengen.

Afwachten en hopen maar, de Store gaat sowieso nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Grannd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:01:
Vorige week dinsdag zeiden ze dat ze een deel binnen een week weer online wouden krijgen (vandaag dus)
Hier doelde ik inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:51:
Nee, ze hebben nooit die ETA vastgelegd volgens mij.
Ze hebben gezegd dat ze hopen hem deze week weer deels up te brengen. Als ze tegen problemen aanlopen zal dat gewoon langer duren.

Ze brengen hem ook gefaseerd up per regio, dus met pech zit de halve wereld al weer te gamen voor hier de stekker er weer ingaat :)
Sony heeft afgelopen nacht in Japan een persconferentie gegeven waarin ze zeggen spijt te hebben dat hun netwerk is gehackt en alle problemen dat dat met zich meebracht. Verder zeiden ze nog dat het PSN op 4 mei weer gedeeltelijk online gaat, je kunt in ieder geval weer online spelen en het altijd populaire PlayStation Home bezoeken. De functionaliteiten die nog niet aan staan deze week komen aan het einde van de maand weer online.

Om de geleden schade te compenseren geeft Sony iedere PSN-gebruiker een maand lang toegang tot PlayStation Plus. Ook lijkt het erop dat iedereen een game cadeau krijgt, hier gaat het hoogstwaarschijnlijk om een downloadable titel, maar dat is nog niet zeker.

In de persconferentie zei Sony ook nog wat noemenswaardigs, namelijk dat zij geen beveiligingsexpert in huis hadden voor de hack. Hadden zij dit wel kon het probleem waarschijnlijk wel voorkomen worden. Sony heeft in ieder geval hun lesje geleerd en een beveiliger in huis gehaald. Wanneer iedere user volgende week voor het eerst in gaat loggen zullen zij als eerst hun wachtwoord moeten veranderen, daarna kan iedereen weer lekker online gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Heb je daar een bron voor? Vooral die data (4 mei en eind v/d maand?), volgens mij is de laatste persconferentie die van zondag geweest in Japan.

Ik zou het wel erg vinden als het nog een (kleine) maand gaat duren voordat de Store weer up zou zijn, dat zou Sony een hele hoop inkomsten kosten, naast uitgevers die niet blij zullen zijn vanwege gemiste inkomsten van DLC of downloadable games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:54:
Heb je daar een bron voor? Vooral die data (4 mei en eind v/d maand?), volgens mij is de laatste persconferentie die van zondag geweest in Japan.

Ik zou het wel erg vinden als het nog een (kleine) maand gaat duren voordat de Store weer up zou zijn, dat zou Sony een hele hoop inkomsten kosten, naast uitgevers die niet blij zullen zijn vanwege gemiste inkomsten van DLC of downloadable games.
Staat op vele gamesites. Gamekings,Insidegamer IGN. Is mischien niet 100% betrouwbaar,maar toch als overal die datum staat dan hoop ik wel dat het klopt ja :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Nou, Ik zou me er niet op vast pinnen als ik jullie was. Ik sluit niet uit dat het nog wel eens een stuk langer kan gaan duren allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:59:
Nou, Ik zou me er niet op vast pinnen als ik jullie was. Ik sluit niet uit dat het nog wel eens een stuk langer kan gaan duren allemaal.
Ik verwacht het zelf ook niet(denk eerder einde van de maand),maar hopen mag altijd he :P Mis men multiplayer ondertussen wel :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je ergens zien waar je creditcard gegevens staan in je ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:23:
Hoe kan je ergens zien waar je creditcard gegevens staan in je ps3?
PlayStation®Network gedeelte. (waar ook de Store link te vinden is)

Die info kan je alleen vinden als je ingelogd bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 03-05-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus psn nog niet online leuk is dat wat stelletje slackers bij sony volgens mij is er meer gebeurt dan ze tot nu toe gezegt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Deem schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:59:
In live blogs, zoals die van engadget, heb ik geen datum zien voorbij komen. Enkel en alleen ergens deze week (volgens Nederlandse twitter was dat tussen afgelopen zondag en zaterdag. Dus zaterdag, volgens PlayStationNL twitter, op z'n laatst online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb zojuist gebeld met de CC-maatschappij en die vinden het nu toch echt verstandig om mijn CC te blokkeren en een nieuwe te nemen. Dit omdat Sony hun niet van duidelijke info voorziet en zij willen voorkomen dat er de komende tijd veel geld heen en weer geboekt moet gaan worden (lees: verlies voor de CC-maatschappij als Sony niet betaald).
Dus kaart geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd.
Tevens net maar al mijn on-line PW's die eventueel enigzins leken op mijn PW bij PSN gewijzigd.
Pffffff, wat een !@#!#.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

JoepW schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:02:
Ik heb zojuist gebeld met de CC-maatschappij en die vinden het nu toch echt verstandig om mijn CC te blokkeren en een nieuwe te nemen. Dit omdat Sony hun niet van duidelijke info voorziet en zij willen voorkomen dat er de komende tijd veel geld heen en weer geboekt moet gaan worden (lees: verlies voor de CC-maatschappij als Sony niet betaald).
Dus kaart geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd.
Tevens net maar al mijn on-line PW's die eventueel enigzins leken op mijn PW bij PSN gewijzigd.
Pffffff, wat een !@#!#.
Nog geen grote zorgen. De wachtwoorden zijn gehashed en er zit encryptie op de creditcard gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01

JoepW

iRacer & Home Assistant

Jaja..... Dat hebben ze niet echt ontkend en ook dat is te kraken ;)
Zeker als je dat lekker ergens op een 'eigen' systeempje kan doen. Alle tijd.....
----------
Trouwens dit is niet echt vertrouwenwekkend:
http://blog.eu.playstatio...s-security-press-release/
----------
Maar goed. Zal vanaf dat PSN hernieuwd on-line gaat wel een vesting zijn dat PSN ;) Dan snel maar weer lekker gamen en dit alles vergeten. Ik heb alles gedaan om last te voorkomen.

[ Voor 90% gewijzigd door JoepW op 03-05-2011 20:21 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit al gelezen( weet niet of ik link mag neerzetten dus als het niet mag moet maar iemand hem weghalen)
http://www.gamekings.tv/n...week-18-welcome-back-psn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:03:
[...]

Nog geen grote zorgen. De wachtwoorden zijn gehashed en er zit encryptie op de creditcard gegevens.
---------------
JoepW schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:04:
Jaja..... Dat hebben ze niet echt ontkend en ook dat is te kraken ;)
Zeker als je dat lekker ergens op een 'eigen' systeempje kan doen. Alle tijd.....
----------
Trouwens dit is niet echt vertrouwenwekkend:
http://blog.eu.playstatio...s-security-press-release/
----------
Maar goed. Zal vanaf dat PSN hernieuwd on-line gaat wel een vesting zijn dat PSN ;) Dan snel maar weer lekker gamen en dit alles vergeten. Ik heb alles gedaan om last te voorkomen.
Op basis van twee berichten ga ik dit denk ik ook maar even doen morgen!
Lijkt me denk ik wel het verstandigste? Of jullie moeten dermate goede argumenten hebben dat het niet hoeft... maar daar ga ik niet echt van uit. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk komt het morgen gedeeltelijk online, maar ik ga er maar niet van uit.
wel jammer dat al die xbox fanboys dit als een leuk moment nemen om de ps3 af te kraken. ook wel jammer dat dit gebeurd maar ik vind het meer de schuld van de hackers dan van sony (sony had nog steeds wel een betere beveiliging moeten hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:14:
Iemand dit al gelezen( weet niet of ik link mag neerzetten dus als het niet mag moet maar iemand hem weghalen)
http://www.gamekings.tv/n...week-18-welcome-back-psn/
Volgens mij mag je plaatsten wat je wilt maar als ik zo kijk naar de reacties op de poll dan sla ik dit snel over. Pubers die reageren en gooien met ziektes die je niemand toe wenst. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vibravis schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:31:
[...]

Volgens mij mag je plaatsten wat je wilt maar als ik zo kijk naar de reacties op de poll dan sla ik dit snel over. Pubers die reageren en gooien met ziektes die je niemand toe wenst. :X
Gaat mij ook niet om die nutteloze zinloze mensen die daar reageren...

Maar om het nieuwstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vibravis schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:31:
[...]

Is inderdaad heel erg daarzo, gaat helemaal nergens meer over.

Heb hier nog een stukje nieuws over creditcards:
nytimes.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

In addition to the information above, the 10,700 direct debit records from accounts in Austria, Germany, Netherlands and Spain, include:

bank account number
customer name
account name
customer address.
Bedoelen ze dan de CC nummer of juist iets totaal anders?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:42
Ik hoop wel dat PSN vandaag weer online komt hoor !

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

FikkieHo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 01:50:
[...]

Bedoelen ze dan de CC nummer of juist iets totaal anders?
Incassogegevens, dus bankrekeningnummers.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:32:
hopelijk komt het morgen gedeeltelijk online, maar ik ga er maar niet van uit.
wel jammer dat al die xbox fanboys dit als een leuk moment nemen om de ps3 af te kraken.
Andersom zou het net zo hard gebeuren hoor, waarom neemt iedereen dit toch zo persoonlijk op? Ik heb beide consoles, maar alleen een abbo op XBL omdat ik dit persoonlijk meer bij mijzelf vind passen.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:32:
ook wel jammer dat dit gebeurd maar ik vind het meer de schuld van de hackers dan van sony (sony had nog steeds wel een betere beveiliging moeten hebben).
Absoluut, Sony heeft z'n zaakjes helaas slecht geregeld. Maar een ding is zeker: ze hebben hier een harde les uit geleerd, twee eigenlijk: don't fuck with hackers ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door jvalks op 04-05-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
Laat PSN maar weer online komen, want zonder PSN is de PS3 echt een kut apparaat.
Er is geen game leuk om offline te doen.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
Punkbuster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:30:
Laat PSN maar weer online komen, want zonder PSN is de PS3 echt een kut apparaat.
Weet niet van wat voor soort games jij houdt maar er zijn zat games die offline ook leuk zijn om te doen. Ik noem een Metal Gear Solid 4, Ratchet and Clank, Infamous, Uncharted, God of War etc etc...

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, das nogal persoonlijk denk ik... Ik heb juist niet zoveel met het online gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Ik moet zeggen voor mij is het de afgelopen tijd niet anders dan anders kwa PSN, ik ben meer van de single player games en stream vanaf m'n laptop van series en films.
Maar kan me voorstellen dat als je veel multiplayered dat dit zwaar .... is. (maar ook weer niet het einde v.d. wereld).
Een maand lang gratis Plus, kan je daar wat mee? Toegang tot wat extra demos, wellicht een DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Toch nog even de ING gebeld mbt de creditcard, maar zij zagen nog geen reden om actief te gaan blokkeren. Dan vertrouwen we daar maar even op. Heb nog 3 maanden voordat ik hem echt nodig heb (vakantie), en kijk tegen die tijd nog wel even wat de situatie is.

-edit-
En over het offline zijn; ach, ik heb PES weer even gespeeld, stukje Fight Night. Genoeg offline te doen. Jammer alleen Bad Company 2 online er niet in zit op het moment.

[ Voor 26% gewijzigd door cheiron op 04-05-2011 10:05 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Nee joh, het is een perfecte blu-ray speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

cheiron schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:04:
Toch nog even de ING gebeld mbt de creditcard, maar zij zagen nog geen reden om actief te gaan blokkeren. Dan vertrouwen we daar maar even op. Heb nog 3 maanden voordat ik hem echt nodig heb (vakantie), en kijk tegen die tijd nog wel even wat de situatie is.

-edit-
En over het offline zijn; ach, ik heb PES weer even gespeeld, stukje Fight Night. Genoeg offline te doen. Jammer alleen Bad Company 2 online er niet in zit op het moment.
Dat was te verwachten. ING neemt het nooit zo nauw met security.

Interpay vertelde mij een heel ander verhaal. Volgens hun was het wel de moeite waard (voorkomen > genezen)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Goed stuk: http://online.wsj.com/art...04576301390633143966.html
New details emerged about Sony Corp.'s investigation into one of the biggest data breaches in history, as the company attempts to piece together who stole personal information from more than 100 million accounts on its online game networks.

At least some of the attacks came from a Malaysia-based server, a person familiar with the matter said, though it wasn't clear if any of the hacking was actually done from there, or whether only the server there was used.

On Tuesday, a U.S. spokesman for Sony confirmed some of the companies helping to investigate the breach and secure its network against further intrusions. The security firms named are Protiviti Inc., Guidance Software Inc. and Data Forté Corp., which specialize variously in forensic computer investigations and security consulting.

The company has also retained the services of the law firm Baker & McKenzie in connection with the matter. Representatives of the law firm and two of the security firms didn't respond to requests for comment. Guidance Software declined to comment.

Political pressure on Sony for a more complete accounting of its handling of the data breach has been increasing. Sen. Richard Blumenthal (D., Conn.) on Tuesday sent a letter to Sony executives saying he is "deeply concerned about the egregious inadequacy of Sony's efforts thus far to notify its customers of these breaches or to provide adequate protections for users whose personal and financial information may have been compromised."

Mr. Blumenthal, who sent an earlier letter to Sony asking about the timing of its notification of customers about the data intrusion, said he will ask Attorney General Eric Holder to investigate Sony's handling of the crisis at a Senate judiciary committee hearing on Wednesday. The House Committee on Energy and Commerce has asked Sony about the matter, and has scheduled its own hearing Wednesday.

Separately, the head ombudsman at the data-privacy office in the northern-German state of Schleswig-Holstein on Tuesday said German privacy officials will query Sony about the breach, including what steps the company has taken to notify its clients about the risks.

A Sony spokesman couldn't be reached for comment on the letter from Mr Blumenthal or the statements in Germany.

The attack on Sony involved the theft of personal data that include names, passwords and addresses from accounts on its PlayStation Network and Sony Online Entertainment gaming services. Sony said last week that 10 million credit-card numbers may also have been taken from the PlayStation network.
Sony says it's working with the Federal Bureau of Investigation in San Diego, where the data center housing the company's game network was based.
The company shut down its PlayStation Network on April 20 and Sony Online Entertainment service on May 1 after discovering the intrusions.

Sony says it is in the process of moving its data center to a new "more secure location" that it declines to disclose. The company says it hopes to restore at least portions of its PlayStation Network service this week.

No details have emerged on the identities of suspects. Speculation about attackers often focuses on countries in Eastern Europe, some of which have large numbers of skilled programmers and computer technicians.

Last month, for example, U.K. police announced arrests that included a Latvian and a Lithuanian living in Briton in connection with malicious software called SpyEye that is designed to steal victims' personal data. Dave Jevans, chairman of a security firm called IronKey, says he is aware of more than 100 arrests in such cases, with most alleged perpetrators identified as Eastern European.

But the world of online crime is evolving quickly, including multiple layers of perpetrators and paid partners—some of which may be unwitting participants. The FBI last week cited 20 incidents between March 2010 and April 2011 in which the online banking credentials of small-to-medium-sized U.S. businesses were compromised and used to initiate wire transfers to Chinese companies near the border with Russia. It put total attempted fraud amounts to approximately $20 million, which actual losses of $11 million.

Details about how the hackers breached Sony's defenses remain sketchy. Company officials over the weekend said attackers exploited a vulnerability in a variety of software known as a Web application server, which was used to attack databases containing customer records.

Derek Manky, a senior strategist with the security-technology firm Fortinet Inc., said high-profile companies like Sony that store valuable data online frequently run afoul of such security flaws. "It's just a matter of time until hackers find a way in," he said.

Data stolen in such breaches is often sold in shadowy online marketplaces where fraudsters dwell. Some investigators, though, say they haven't seen credible offers of data from the Sony intrusion in those forums.

E.J. Hilbert, a former FBI agent who is now at security consulting firm Arixmar, said he's not sure the Sony intrusion was a "monetary hack" because he would expect to see a meaningful uptick in the amount of personal data being brokered online. Mr. Hilbert said the intrusion feels more like a "slap in the face" aimed at Sony.

A spokeswoman for American Express Co. said the company is working with Sony and has seen no uptick in fraudulent purchases following the intrusion. A spokesman for MasterCard Inc. said itis working with Sony to confirm if any of its customers are at risk. Visa Inc. said it is aware of the Sony incident but declined further comment.

Prior to the intrusion, Sony was the target of online mischief-makers, including a loosely associated band of Internet vigilantes known as Anonymous, who sought to disable some of the company's online properties. Anonymous has denied involvement in the data breach. A Sony spokesman said the companydoesn't have any evidence that Anonymous was involved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadream schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:50:
Ik moet zeggen voor mij is het de afgelopen tijd niet anders dan anders kwa PSN, ik ben meer van de single player games en stream vanaf m'n laptop van series en films.
Maar kan me voorstellen dat als je veel multiplayered dat dit zwaar .... is. (maar ook weer niet het einde v.d. wereld).
Een maand lang gratis Plus, kan je daar wat mee? Toegang tot wat extra demos, wellicht een DLC?
met playstation plus krijg je gratis games, gratis dlc, gratis avatars, games uitproberen etc.
kijk even hier: http://nl.playstation.com/playstationplus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:41:
[...]

met playstation plus krijg je gratis games, gratis dlc, gratis avatars, games uitproberen etc.
kijk even hier: http://nl.playstation.com/playstationplus/
....gedurende de looptijd van het abonnement. Dus na die maand heb je er niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
_Christiaan_ schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:38:
[...]

Dat was te verwachten. ING neemt het nooit zo nauw met security.

Interpay vertelde mij een heel ander verhaal. Volgens hun was het wel de moeite waard (voorkomen > genezen)
Als klant zul je sowieso de komende tijd je rekening in de gaten zult moeten houden. Of je vraagt een gratis nieuwe kaart aan en bent van het hele gezeur af. Lijkt mij idd een nobrainer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:13
Laudor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:46:
[...]

....gedurende de looptijd van het abonnement. Dus na die maand heb je er niets meer aan.
Niet helemaal waar, sommige dingen (zoals Dynamic Premium Themes :+ ) mag je houden na de periode. Dus ff in die maand alles van PSN+ downloaden zou ik zeggen voor de mensen die het niet hebben :D . Let op oudere games en mini's e.d. worden replaced door de content vd nieuwe maand. Weet niet of dit ook het geval is met themes e.d.

Zie: http://blog.us.playstatio...-your-questions-answered/

Onder elk type content staat iets als:
These are yours to keep forever once you have downloaded them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week komt het PlayStation Netwerk online, aldus Sony. Maar wanneer deze week juist is nog altijd onbekend. Vele hoopte dat het PSN ten laatste vandaag of morgen online zou komen, maar de kans bestaat nu dat dit sowieso al niet zal gebeuren omdat de Japanse overheid antwoorden wilt.
De Japanse overheid wilt namelijk enkele antwoorden voordat Sony het PSN terug online zet. Zo willen ze weten voor 6 mei hoe Sony ervoor wilt zorgen dat dit niet weer gebeurt en willen ze informatie omtrent de gestolen gegevens.

The Japanese government demands the following reports from Sony Computer Entertainment Japan.

Facts of the leak and their safety management by May 6
Measures to prevent a recurrence before reopening the service

Dit alles moet dus gebeuren voor 6 mei en als deze gegevens niet verstrekt zijn aan de Japanse overheid, dan mag het PSN niet online. Naargelang het hoofdkwartier van PlayStation in Japan ligt, kan dit ook gevolgen hebben voor ons. Echter moeten we nog niet onmiddellijk beginnen te wanhopen, de kans bestaat natuurlijk dat Sony deze gegevens morgen al aan de Japanse overheid geeft.

(Denk dat ik het maar opgeef voor deze week....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rabobank raad juist aan om je kaart te blokkeren. Ook gewoon al uit voorzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:17:
Deze week komt het PlayStation Netwerk online, aldus Sony. Maar wanneer deze week juist is nog altijd onbekend. Vele hoopte dat het PSN ten laatste vandaag of morgen online zou komen, maar de kans bestaat nu dat dit sowieso al niet zal gebeuren omdat de Japanse overheid antwoorden wilt.
De Japanse overheid wilt namelijk enkele antwoorden voordat Sony het PSN terug online zet. Zo willen ze weten voor 6 mei hoe Sony ervoor wilt zorgen dat dit niet weer gebeurt en willen ze informatie omtrent de gestolen gegevens.
Damn! Dacht juist dat ze 4 mei (vandaag) weer gingen beginnen met PSN online te gooien

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mon0lith schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:44:
[...]

Damn! Dacht juist dat ze 4 mei (vandaag) weer gingen beginnen met PSN online te gooien
Ik ook.(ik heb volgens mij zelf dat bericht hier geplaatst) Maar elke dag geeft sony weer een andere bericht en ETA.... Ze hebben beetje de mentaliteit daar van Agh joh we gaan er morgen wel mee aan de slag( volgens mij )
Maar 4 mei is nog niet afgelopen... Ik wacht gewoon op het moment dat ik tijdens het games het pop-upje krijg met u bent nu aangemeld bij playstation network.. :P 8) (is een klein beetje heel erg verslaafd aan gamen :9 )
Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Let op:
~~~[html]Dit topic heeft een recordaantal posts waarin vragen worden gesteld die allang beantwoord zijn. Ook informatie wordt dubbel of driedubbel gepost.

Voordat je iets post, kijk eerst even of het al bekend is.~~~[/html]