Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Het is volgens mij heel simpel, als je privé gegevens van miljoenen mensen opslaat, ben je hiervoor verantwoordelijk. Of het nou je schuld is of niet wanneer deze gejat worden.

Wat je je vervolgens kan af vragen men hiervoor redelijkerwijs voldoende stappen heeft ondernomen om diefstal te voorkomen. Het ziet er naar uit dat dit niet het geval is, maar er is nog niet voldoende info naar buiten gekomen om dit met zekerheid vast te stellen.

Voorlopig stel ik Sony dus wel verantwoordelijk, maar of ik ze het ook kwalijk ga nemen valt nog te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Sony zegt zelf dat persoonlijke data gewoon plain op de servers zijn opgeslagen en dat alleen creditcard informatie ook daadwerkelijk encrypted was.
Dit lijkt me zekerheid genoeg om vast te stellen dat er niet voldoende stappen zijn genomen om die informatie te beschermen, hoe sterk de security om naar binnen te geraken ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sony is wil deze gebeurtenis in de toekomst voorkomen en bouwt daarom gaat daarom PSN beter beveiligen. De vraag is of Sony dit niet al eerder had moeten doen. Achteraf praten is makkelijk. Het moet altijd eerst uit de hand lopen, voordat er wat gebeurd. Punt blijft dat elke beveilging te kraken is, maar Sony verantwoordelijk is voor de data en z'n best moet doen deze zo goed mogelijk te beveiligen. Helaas zijn er namelijk mensen op de wereld die de data willen stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:57
Uitlaatklepje :P

Afbeeldingslocatie: http://psx-scene.com/forums/images/news/SonyIsntGoodWithComputers.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sloeberjong schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:48:
[...]

Ik geloof dat jij hier de denkfout maakt. Ongeacht de beveiliging van Sony is de hacker hier de crimineel die de spullen jat. Of ik thuis nou een eenvoudig slot heb of een superslot dan is het nog aan niemand om mijn huis binnen te dringen en mijn spullen te jatten! Dus ik geef af op hackers zoals ik ook afgeef op de inbreker die ooit mijn PS3 heeft gejat uit m'n huis. Het is schorem dat gewoon achter de tralies hoort.
Een dief zal hier anders over denken, en dat recht heeft hij net als jij. Jammer voor de dief alleen dat jij de middelen hebt om hem te onderdrukken.
Het is een andere vraag of Sony voldoende maatregelen genomen had omdat het toch wel gaat om een niet geringe hoeveelheid persoonlijke data. Maar zelfs al zou er alleen de meest basale beveiliging zijn dan kun je nog niet zeggen dat het hun eigen schuld is. Mensen moeten gewoon met hun jatten van andermans spullen afblijven!
In dat geval zou jij nu niet in Nederland mogen wonen, want dit land is ooit ook van anderen afgepakt. Ben maar blij dat die diefstal uiteindelijk onbestraft blijft.
[...]

Het is helaas waar, maar zoals met alle criminaliteit dient er wel tegen opgetreden te worden, zeker op dergelijke schaal hoop ik toch wel dat ze de daders weten te vinden en te bestraffen (ook al zal dat vast niet eenvoudig of waarschijnlijk wezen :/ ).
Je spreekt jezelf tegen. Eerst vertel je mij dat ik een denkfout maak, vervolgens geef je me gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde vandaag allemaal geruchten via verschillend websites dat van het weekend het netwerk weer aangaat

Weet iemand hierzo daar mischien meer van?

Begin een beetje afkickverschijnselen te krijgen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:25:
Ik hoorde vandaag allemaal geruchten via verschillend websites dat van het weekend het netwerk weer aangaat

Begin een beetje afkickverschijnselen te krijgen haha.
Enige Sony reactie daarover:
Q: When will the PlayStation Network and Qriocity be back online?
A: Our employees have been working day and night to restore operations as quickly as possible, and we expect to have some services up and running within a week from yesterday. However, we want to be very clear that we will only restore operations when we are confident that the network is secure.
http://blog.eu.playstatio...-and-qriocity-outage-faq/

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 28-04-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:25:

In het artikel op de fronpage wordt gesproken over 3 mei.

In de tussentijd worden er allerlei wilde geruchten de wereld in geslingerd. Zie bijv: http://www.psfocus.nl/2_2...ross_game_voice_chat.aspx

Als het waar is kan ik alleen maar juichen *O* *O* *O*

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een geluk bij een ongeluk dan haha.
Off-topic. Hey jackal131 jij bent ook uit men vriendenlijst verdwenen( men neefje heeft alles leeggegooid omdat die al die pop ups irritant vond maar hij wist niet hoe die het uit kon zetten) is het goed als ik je weer toevoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat Sony nu nieuwe functionaliteit gaat toevoegen aan PSN, en op die manier de testfase verlengt. Of het moet echt al volledig klaar hebben gestaan voordat dit begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:32:
Inderdaad een geluk bij een ongeluk dan haha.
Off-topic. Hey jackal131 jij bent ook uit men vriendenlijst verdwenen( men neefje heeft alles leeggegooid omdat die al die pop ups irritant vond maar hij wist niet hoe die het uit kon zetten) is het goed als ik je weer toevoeg?
Geen probleem!
PWM schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:38:
Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat Sony nu nieuwe functionaliteit gaat toevoegen aan PSN, en op die manier de testfase verlengt. Of het moet echt al volledig klaar hebben gestaan voordat dit begon.
Daarom zeg ik ook dat het wilde geruchten zijn ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Jackal131 op 28-04-2011 14:41 ]

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dit soort dingen mogen in het vervolg netjes via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif ;)

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 28-04-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe dom is dat mediavolk eigenlijk dat ze nog steeds 77 miljoen PSN-users zeggen?
Er zijn talloze mensen (lees: users) met meer dan 1 account.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat ze ook de ballen hebben diegenen aan te pakken die voor deze hack verantwoordelijk zijn !

Ben er niet blij mee dat dit gebeurd is maar kom op zeg daar gaan we weer een stel usa advocaten die $$$ zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15
Zojuist van de mevrouw van de Bart Smit gehoord dat het nog minimaal een week gaat duren.

* zucht *

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
martijntjuhh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:23:
Zojuist van de mevrouw van de Bart Smit gehoord dat het nog minimaal een week gaat duren.
* zucht *
Oei, dat is doorgaans toch wel een erg betrouwbare bron. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:05:
[...]

Hoop dat ze ook de ballen hebben diegenen aan te pakken die voor deze hack verantwoordelijk zijn !

Ben er niet blij mee dat dit gebeurd is maar kom op zeg daar gaan we weer een stel usa advocaten die $$$ zien :(
Ik hoop voornamelijk dat Sony eens wat aan de beveiliging doet, want als Sony niet aan de beveiligings eisen voldeed (waarmee ze nu ook worden aangeklaagd) hebben zij een erg groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Laatst online: 02-05 19:15
OPSLAGHOND schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:32:
[...]

Oei, dat is doorgaans toch wel een erg betrouwbare bron. _O-
Zij hadden het van Sony gehoord ;)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

martijntjuhh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:44:
[...]

Zij hadden het van Sony gehoord ;)
Volgens mij heeft die medewerker het gewoon fout vertaald. Sony zelf gaf dinsdag "within a week". Dat is dus tussen NU en dinsdag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CC gegevens zijn niet bekent bij Sony..maar maanden terug heb ik via de store in PS3 een add-on gekocht voor battlefield, loop ik dan ook het gevaar ?
Dus geen CC gegevens gekoppeld aan Account of dergelijke alleen eens iets gekocht.

Zo ja, CC opzeggen ? of nog even wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdeurloo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12-2023
IK WIL COD SPELEN, ONLINE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Koop een xbox.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:42:
Mijn CC gegevens zijn niet bekent bij Sony..maar maanden terug heb ik via de store in PS3 een add-on gekocht voor battlefield, loop ik dan ook het gevaar ?
Dus geen CC gegevens gekoppeld aan Account of dergelijke alleen eens iets gekocht.

Zo ja, CC opzeggen ? of nog even wachten ?
Als ze je cc gegevens niet hebben is er geen gevaar hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Mon0lith schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:07:
Ik heb net ook het mailtje gekregen van playstation.
Maar het word naar een andere e-mail gestuurd dan die ik voor PSN gebruik :/

Ook staat er in de mail om in te loggen en je wachtwoord te veranderen...
Hoe kan je nou lnloggen als het netwerk eruit ligt?
Dat zal dan geen mailtje zijn van goede aard :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:37:
[...]

Als ze je cc gegevens niet hebben is er geen gevaar hè ;)
Ja ok maar ik heb iets gekocht met de cc, en vraag me af of dat die gegevens tijdens het aankoop ook zijn opgeslagen door sony?
Dan zouden ze toch alsnog mijn gegevens hebben neem ik aan ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

freddy0519 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:01:
[...]

Dat zal dan geen mailtje zijn van goede aard :)
Had het verkeerd gelezen als je paar pagina's terug leest ;)

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:16:
[...]

Ja ok maar ik heb iets gekocht met de cc, en vraag me af of dat die gegevens tijdens het aankoop ook zijn opgeslagen door sony?
Dan zouden ze toch alsnog mijn gegevens hebben neem ik aan ?
Je zegt het zelf al je hebt iets gekocht met je CC via playstation store over het algemeen hebben ze dan gewoon je gegevens.
ze hebben alleen je veiligheidscode (CVC code) niet dus er is op somige manieren wel dingen mee te doen.
Als je 100% zeker wil zijn neem dan even contact op met je credit card maatschappij en vraag desnoods een nieuwe pas aan kost je max 5-10 euro en dan ben je zeker weten gedekt.
Zoniet even afwachten wat er gaat komen.

Zelf mag ik gelukkig zijn er staat wel een credit card in maar dat is mijn oude die een half jaar geleden geblokkeerd is, heb nooit mijn nieuwe gelinkt omdat er niets was wat ik wilde kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 12-09 10:32

Stewie!

Keen must die!

Als je credit card gegevens gelekt zijn krijg je gratis een nieuwe. Je bent altijd gedekt. In paniek zelf een nieuwe aanvragen en daarvoor betalen heeft geen enkel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:17
Blijkbaar is Sony niet helemaal eerlijk en zijn de creditcard gegevens niet encrypted:

Niet beveiligde creditcard gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 17:20
Verstekbakker schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:18:
Je spreekt jezelf tegen. Eerst vertel je mij dat ik een denkfout maak, vervolgens geef je me gelijk.
Ik spreek je tegen op het feit dat hackers/dieven "noodzakelijk" zijn zoals je eerder stelde en op het feit dat we niet zouden moeten afgeven op de hackers omdat Sony maar beter had moeten beveiligen. Daar zat je denkfout, want of er nou een goede of een slechte beveiliging aanwezig is de hacker is en blijft de crimineel.

Ik gaf je gelijk op het punt dat ze er nu eenmaal zijn en dat je ermee moet leren leven (door een zo goed mogelijke beveiliging te plaatsen). Dus ik spreek mezelf niet tegen, ik reageerde op 2 verschillende stellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

morm schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:12:
Blijkbaar is Sony niet helemaal eerlijk en zijn de creditcard gegevens niet encrypted:

Niet beveiligde creditcard gegevens
Volgens geruchten misschien wel, dit staat op bloomberg:
Spokesmen for Wells Fargo & Co., American Express Co. and MasterCard Inc. said they were monitoring cardholder accounts and hadn’t seen unauthorized activity relating to Sony.
http://www.bloomberg.com/...ion-user-data-breach.html

Iets betrouwbaarder dan de zoveelste geruchten over de hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Van de FP, upcoming nieuws: 'Hackers PSN maakten gegeven 2,2 miljoen creditcards buit'

Ik vraag me nog steeds af of mijn CC gegevens nog ergens in Sony z'n database staat. Ik heb namelijk via accountbeheer mijn CC gegevens verwijderd nadat ik een aankoop had gedaan.

[ Voor 51% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-04-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je je er echt druk over maakt, laat je kaart dan blokkeren. Heb je binnen 5 werkdagen een nieuwe. Ik had mijn CC wel in PSN zitten en heb 'm uit voorzorg geblokkeerd. Geloof zelf wel dat het wel zal loslopen, maar better safe than sorry, zeg ik maar. Bovendien was mijn kaart nog een behoorlijke tijd geldig, dus ik geen zin om me al die tijd druk te maken of hij nu wel/niet is gehacked. 5 dagen zonder CC overleef ik wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
De Tweakers-journalisten zijn weer goed bezig: een artikel met vage aannames op basis van IRC-chats. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:25:
Van de FP, upcoming nieuws: 'Hackers PSN maakten gegeven 2,2 miljoen creditcards buit'

Ik vraag me nog steeds af of mijn CC gegevens nog ergens in Sony z'n database staat. Ik heb namelijk via accountbeheer mijn CC gegevens verwijderd nadat ik een aankoop had gedaan.
Is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik heb altijd een CC aan mijn PSN gekoppeld gehad, maar sinds ik laatst wat account-gegevens heb gewijzigd dus niet meer. In hoeverre historische CC-data daar ook stond opgeslagen zou ik wel willen weten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De hackers die verantwoordelijk waren voor de PlayStation Network-hack, zeggen de gegevens van 2,2 miljoen creditcards buit te hebben gemaakt, inclusief beveiligingscodes. De database zou inmiddels te koop worden aangeboden.

Dit valt op te maken uit gesprekken die plaatsvonden op een underground-forum, waar TrendMicro-beveiligingsexpert Kevin Stevens kon meelezen. Volgens Stevens zeiden de hackers dat de database die ze tijdens hun inbraak in Playstation Network hebben buitgemaakt, de cvv2-beveiligingscodes bevatte.

De database die de hackers in handen hebben, zou alle gegevens bevatten die PSN-gebruikers hebben ingevuld. Naast de naw-gegevens zijn dit onder meer het wachtwoord, een eventueel telefoonnummer, het e-mailadres en de geboortedatum. Van de creditcard zijn, indien opgegeven, het creditcardnummer, de vervaldatum en de beveiligingscode opgeslagen.

Het is niet bekend of de hackers de cvv2-codes van de creditcards daadwerkelijk in handen hebben of dat ze zo de verkoopprijs proberen op te drijven. Volgens Sony wordt deze driecijferige code, die wordt gebruikt om transacties te autoriseren, niet van gebruikers gevraagd en al helemaal niet opgeslagen.

Stevens zegt dat hij de echtheid van de beweringen niet kon controleren omdat hij de database zelf niet heeft gezien. De hackers zouden de database in eerste instantie - tevergeefs - aan Sony hebben aangeboden.

Ondertussen duiken er ook meer details op over hoe de hackers toegang tot de PSN-systemen zouden hebben verkregen. De authenticatieserver van PSN zou voorzien zijn geweest van een Red Hat-distributie met Apache 2.2.19 aan boord. Deze verouderde versie van de webserversoftware zou diverse kwetsbaarheden bevatten die misbruikt kunnen zijn om toegang te krijgen.
Toch vreemd dat Sony zegt dat er geen cvv2 codes zijn gestolen, omdat deze niet worden gevraagd. Wat volgens mij niet klopt, want ze vragen wel degelijk de 'beveiligings code' (CVC) als je een aankoop op PSN doet via een CC.
De hackers zeggen dan ook dat ze wel de cvv2 codes hebben. Wat is waar..

@ Pompi, ik heb de mail een paar dagen geleden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
Heeft iedereen hier eigenlijk al de mail gehad die Sony volgens hun naar iedereen zou sturen voor uiterlijk gister? Want ik heb die niet gehad, zou dat dan kunnen betekenen dat mijn account niet 'compromised' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Pompi schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:12:
Heeft iedereen hier eigenlijk al de mail gehad die Sony volgens hun naar iedereen zou sturen voor uiterlijk gister? Want ik heb die niet gehad, zou dat dan kunnen betekenen dat mijn account niet 'compromised' is?
ik heb hem al gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Stewie! schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:11:
Als je credit card gegevens gelekt zijn krijg je gratis een nieuwe. Je bent altijd gedekt. In paniek zelf een nieuwe aanvragen en daarvoor betalen heeft geen enkel voordeel.
Inderdaad. Daarbij houden creditcardmaatschappijen sowieso alles goed in de gaten (als ze het niet vertrouwen blokkeren ze het en bellen ze je om te vragen of je deze daadwerkelijk gedaan hebt, uit eigen ervaring) en als er een transactie tussen zit die onterecht is dan stellen ze je schadeloos (ook uit eigen ervaring). Ze kunnen je wel iets verwijten als je zelf slordig met je gegevens om gaat, maar daar is hier geen sprake van. Geen reden om paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nieuwe faq op psn:
http://blog.eu.playstatio...-qriocity-services-faq-2/

trophies / friendlist zijn intact.
Er worden 'speciale'events gehouden om mensen van met de betaal diensten tegemoet te komen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Laatst online: 15-12-2024
Heren een vraag. Ik weet niet 100% zeker of ik nog nooit mijn creditcard gegevens heb ingevoerd op het PSN. Ik heb nog nooit iets gekocht op PSN waarvoor ik moet betalen, dat weet ik wel 100% zeker, kan ik dan concluderen dat ik m'n creditcard gegevens nooit heb moeten invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BFmango schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:25:
Heren een vraag. Ik weet niet 100% zeker of ik nog nooit mijn creditcard gegevens heb ingevoerd op het PSN. Ik heb nog nooit iets gekocht op PSN waarvoor ik moet betalen, dat weet ik wel 100% zeker, kan ik dan concluderen dat ik m'n creditcard gegevens nooit heb moeten invullen?
Ja daar kan je volgens mij wel van uit gaan het is niet verplicht een CC intevullen voor een PSN account dus in de store kom je zoiezo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Voor de zekerheid mijn CC ook maar laten blokkeren. Heb geen zin in allerlei rompslomp achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Jackal131 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:57:
Voor de zekerheid mijn CC ook maar laten blokkeren. Heb geen zin in allerlei rompslomp achteraf.
Welke rompslomp?
Of zonder wat te hoeven doen alles geregeld te krijgen in het geval je kaartgegevens gestolen zijn
Of zelf gaan bellen, regelen, betalen, geen kaart kunnen gebruiken en paniek om niets?

Credit cards zijn hartstikke veilig - en je bent hiervoor gedekt door de maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er klaar mee, ik wil online gamen op mijn ps3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:54:
Ik ben er klaar mee, ik wil online gamen op mijn ps3 :(
dan ben je zeker niet de enige die dat vind!
zal psn dit weekend nog online komen? ik hoop het zo!!!
anders is mijn dit weekend weer na de klote :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
op zn vroegst dinsdag maar ik denk eerder eind volgende week

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii4all schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:57:
op zn vroegst dinsdag maar ik denk eerder eind volgende week
ik vind dit echt belachelijk!
toen ze offline gingen zijden ze 2 dagen!
en nu is het al bijna 2 weken. echt schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
[b]Stewie! schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:27:[/
Of zelf gaan bellen, regelen, betalen, geen kaart kunnen gebruiken en paniek om niets?
Één telefoontje naar de bank, vijf werkdagen later nieuwe kaart in de brievenbus. Nou nou, wat een rompslomp en een paniek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:00:
[...]

ik vind dit echt belachelijk!
toen ze offline gingen zijden ze 2 dagen!
en nu is het al bijna 2 weken. echt schandalig
Heb je een bron waar Sony heeft gezegd dat ze 2 dagen na het offline halen weer online zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:32
Stewie! schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:27:
[...]

Welke rompslomp?
Of zonder wat te hoeven doen alles geregeld te krijgen in het geval je kaartgegevens gestolen zijn

Credit cards zijn hartstikke veilig - en je bent hiervoor gedekt door de maatschappijen.
De rompslomp om je CC steeds in de gaten te moeten houden misschien? het bellen als toch blijkt dat er bedragen zijn afgeschreven? Eventueel eigen risico (schijnt bij sommige CC's zo te zijn).

Het lijkt me dus best slim om gewoon maar een nieuwe aan te vragen, zoals hierboven al gezegd kost dat maar 1 telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Pompi schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:12:
Ik heb 'm ook niet gehad.

Ik heb wel de voorzorgsmaatregel genomen om een nieuwe CC aan te vragen. Toen ik belde vroegen ze meteen of het met de Plastation te maken had. Krijg dus kostenloos een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:03:
[...]

Heb je een bron waar Sony heeft gezegd dat ze 2 dagen na het offline halen weer online zouden zijn?
http://blog.eu.playstatio...e-on-psn-service-outages/

ik heb het toch goed gelezen of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

"We wanted to alert you that it may be a full day or two before we’re able to get the service completely back up and running."

Een later blog bericht meld:

Posted on 28 April
Q: When will the PlayStation Network and Qriocity be back online?
A: Our employees have been working day and night to restore operations as quickly as possible, and we expect to have some services up and running within a week from yesterday. However, we want to be very clear that we will only restore operations when we are confident that the network is secure.

[ Voor 35% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-04-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die week dat is ook al anderhalf nu. Ze zeiden dat ze probeerden dit weekend in ieder geval een paar dingen online te hebben. Maar ja dat zal dan wel de playstation store zijn ofzo, zodat we in ieder geval nog kunnen kopen en hun geld bezorgen.

BAH :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:40:
Die week dat is ook al anderhalf nu. Ze zeiden dat ze probeerden dit weekend in ieder geval een paar dingen online te hebben. Maar ja dat zal dan wel de playstation store zijn ofzo, zodat we in ieder geval nog kunnen kopen en hun geld bezorgen.

Je moet ingelogd zijn om in de PSN Store te kunnen komen dus alles moet weer werken voordat de Store weer online kan.
Eerst zal er een firmware update komen denk ik, of we daarna gelijk online kunnen durf ik niet te zeggen

Game Updates kan je nu nog steeds downloaden omdat dit geen onderdeel is van PSN. (Je hebt recht op patches/updates ookal heb je geen PSN account)

[ Voor 20% gewijzigd door Ike. op 29-04-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:40:

Lijkt me dat juist het deel waar betalingen over en weer gaan als laatste online komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kunne ze nu toch wel de game servers al open gooien
zodat we online kunne gamen, ik hoef toch niks te kopen.
p.s. dat hadden ze allang kunnen doen volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:49:
dan kunne ze nu toch wel de game servers al open gooien
zodat we online kunne gamen, ik hoef toch niks te kopen.
p.s. dat hadden ze allang kunnen doen volgensmij
Nee, daarvoor moet authenticatie werken en daar zat juist de hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verstekbakker schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:18:
[...]
Een dief zal hier anders over denken, en dat recht heeft hij net als jij.
Nee hoor, een dief heeft het recht niet om iets te stelen. Dat recht neemt ie.

Maar daar gaat het mij even niet om. Ik vraag me in het kader van deze hack af hoe het eigenlijk kan dat ze CC gegevens hebben kunnen stelen. Ik meende dat CC organisaties het verbieden om die gegevens op te slaan in een online systeem. Dat lijkt me ook helemaal niet zo gek. Als je de CC wilt checken, kun je dat met een call doen naar een extern systeem. Zulke dingen zijn goed te beveiligen. Want als ik het goed begrijp stond die hele shizzle op het online systeem en niet eens encrypted. Ik kan me niet voorstellen dat CC maatschappijen daarmee accoord gaan. Dit is vragen om fraude natuurlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha het is om te janken, dat ze dat alleen al zeggen. Dat het in hun gedachten opkomt om zoiets te zeggen, getuigt wel van arrogantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:53:
[...]Haha het is om te janken, dat ze dat alleen al zeggen. Dat het in hun gedachten opkomt om zoiets te zeggen, getuigt wel van arrogantie :(
Weet je wat om te janken is?
Dat bepaalde jongens hier niet op het forum te vinden zijn totdat er wat te zeuren is of er iets te halen valt.
Dat was precies hetzelfde met het klokgebeuren en ook toen Sony OtherOS een rotschop gaf.
Als alles weer voorbij is dan zijn ze ineens weer spoorloos. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:53:
[...]

Haha het is om te janken, dat ze dat alleen al zeggen. Dat het in hun gedachten opkomt om zoiets te zeggen, getuigt wel van arrogantie :(
Komt misschien niet netjes over, maar als bedrijf moet Sony ook z'n belangen verdedigen. Dat er behoorlijke fouten gemaakt zijn staat als een paal boven water, maar dat betekent niet dat men dan niet op alle fronten de schade moet beperken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
Natuurlijk wil Sony zoveel mogelijk de schuld wegschuiven, maar het is wel hún netwerk. Als jij je fiets niet op slot zet en hij wordt gestolen is het ook jouw schuld. Als jij een ijzerdraadje als slot gebruikt ook. Echter als je een degelijk slot met typegoedkeuring had is het niet jouw schuld.

Dat zal even onderzocht moeten worden of Sony genoeg heeft gedaan. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat gezien alles zonder encryptie werd evrstuurd tussen ps3 en server, en daarnaast het opgeslagene niet geëncrypt was.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Sony mag z'n belangen, net zoals andere multinationals, ook wel verdedigen, echter moeten ze wel kijken in hoeverre hun gebruikers voorwaarden wel rechtsgeldig zijn. Ik zie zelf vaker clausules staan in algemene voorwaarden welke heel mooi zijn geformuleerd, maar echt totaal tegen de wet in Nederland ingaan.

Het zou mooi worden als een bedrijf bijvoorbeeld mensen mag gaan arresteren omdat ze iets doen wat tegen de algemene voorwaarden ingaat. Echter is zo'n voorbeeld geven net zo hard aandacht zoeken als een artikel op nu.nl. De algemene voorwaarden van PSN zijn al langer bekend dan gister en er is dus helemaal niets 'ontdekt'. Klinklare aandachtzoekerij.

Wat ik dus wil zeggen is dat zowel Sony als de inbrekers (hackers) beide zeer waarschijnlijk schuldig zijn. Sony enerzijds aan het niet voldoende verdediging bieden voor de zeer gevoelige gegevens van klanten en anderzijds de hackers voor het misbruik maken van gaten in de beveiliging.

Het begint nu namelijk steeds verder naar voren te komen dat Sony onder andere relatief oude software draaide op de servers met gevoelige informatie. Dat zou je als een vorm van nalatigheid kunnen zien. Ook dat er totaal geen encryptie zat op de informatie-uitwisseling tussen PSN en de gebruiker is niet geheel netjes te noemen. Hierop inbreken zou dan niet eens computervredebreuk moeten zijn, omdat er geen beveiliging omzeild hoefde te worden.

Wat mij een deugd zou doen, zou dat Sony uberhaupt zijn gevoelige data uit zou besteden aan een partij welke vaker met gevoelige data werken, een creditcardmaatschappij zelf bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:21:
[...]

Weet je wat om te janken is?
Dat bepaalde jongens hier niet op het forum te vinden zijn totdat er wat te zeuren is of er iets te halen valt.
Dat was precies hetzelfde met het klokgebeuren en ook toen Sony OtherOS een rotschop gaf.
Als alles weer voorbij is dan zijn ze ineens weer spoorloos. |:(
Dit topic is toch ervoor bedoeld om over PSN te babbelen of niet?
Dus je kan wel zeuren over dat ik dit post, maar ik kan al een week niet online, en dat vind ik triestig ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Ze zijn wel degelijk aansprakelijk voor het lekken van de CCgegevens (als deze gestolen zijn). Aangezien ze deze niet eens op de server die met internet verbonden is mochten hebben staan.

Offtopic: Zou Jeremy het lukken om in 6 uur en 45 minuten 695km af te leggen? Spannund! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hakulaku schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:48:
[...]

Ze zijn wel degelijk aansprakelijk voor het lekken van de CCgegevens (als deze gestolen zijn). Aangezien ze deze niet eens op de server die met internet verbonden is mochten hebben staan.

Offtopic: Zou Jeremy het lukken om in 6 uur en 45 minuten 695km af te leggen? Spannund! 8)7
Lijkt mij wel toch?
Hoe wil je anders vanaf je huisje aankopen doen in de PS Store met je Credit Card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

ProfoundValue schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:05:
[...]

Lijkt mij wel toch?
Hoe wil je anders vanaf je huisje aankopen doen in de PS Store met je Credit Card?
Aankopen doen mag je, dit zal de PSstore natuurlijk niet weigeren. Maar het opslaan van de gegevens van je creditcard mag officieel niet op een server dat met internet verbonden staat. Officieel is een sony alleen een tussen schakel tussen jou en je creditcard maatschappij. De creditcard maatschappij maakt geld aan sony over en factureert het aan jou. Sony heeft er totaal geen baat bij om deze gegevens op te slaan (behalve er voor te zorgen dat het gebruiksgemak verhoogt wordt en dat je eerder impuls aankopen gaat doen). Wat sony eigenlijk had moeten doen is de creditcard gegevens door middel van een soort "cookie" op je PS3 op te slaan en dat deze het formulier bij een PSstore aankoop automatisch zou invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

De psn foutmelding is anders. Ipv onderhoud krijg ik nu eens sms fout. Hopelijk wijst dit erop dat ze psn weer in de lucht aan het brengen zijn.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:58:
[...]

Dit topic is toch ervoor bedoeld om over PSN te babbelen of niet?
Dus je kan wel zeuren over dat ik dit post, maar ik kan al een week niet online, en dat vind ik triestig ja!
Dankjewel opslaghond, ik begrijp precies wat je bedoeld. En misschien bedoelde hij jou helemaal niet ykruis, ik begrijp iig precies waar hij op doelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://ps3life.nl/nieuws/...-nu-ook-in-het-onderzoek/

Holy shit. Denk als ik die hacker zou zijn, dat ik nu wel alle kleuren van de regenboog aan het schijten ben haha..
Denk "als" die gepakt word dat we never nooit meer iets van hem horen..

Straffen die idioot!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Laatst online: 26-10-2022
http://blog.us.playstatio...o-be-available-this-week/

Er komt dus toch een 'refund' voor consumenten? Nou zat ik hier niet direct op te wachten, maar kan sommigen toch vrolijk stemmen denk ik...
quote: Sony
Central components of the “Welcome Back” program will include:
  • Each territory will be offering selected PlayStation entertainment content for free download. Specific details of this content will be announced in each region soon.
  • All existing PlayStation Network customers will be provided with 30 days free membership in the PlayStation Plus premium service. Current members of PlayStation Plus will receive 30 days free service.
  • Music Unlimited powered by Qriocity subscribers (in countries where the service is available) will receive 30 days free service.

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Livestream Persconferentie van Sony over PSN Hack.

en hier liveblog van engadget.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
http://www.insidegamer.nl...psn-deze-week-online.html

Hmmm, ik kan dus waarschijnlijk pas ergens deze maand de nieuwe PSP Go vullen. Toch maar CFW dan?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Wat kunnen we het beste downloaden als we psn+ members worden?
All existing PlayStation Network customers will be provided with 30 days free membership in the PlayStation Plus premium service. Current members of PlayStation Plus will receive 30 days free service.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Wii4all schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:49:
Wat kunnen we het beste downloaden als we psn+ members worden?
All existing PlayStation Network customers will be provided with 30 days free membership in the PlayStation Plus premium service. Current members of PlayStation Plus will receive 30 days free service.
Niets, want de30 dagen dat je PSN Plus krijgt is de PSN Store dicht, die komt pas in fase 2 online. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 01-05-2011 09:52 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Jumpman schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:51:
[...]Niets, want de30 dagen dat je PSN Plus krijgt is de PSN Store dicht, die komt pas in fase 2 online. ;)
Denk jij nu echt dat Sony zo dom is om mensen na al dit gezeur een nutteloze vergoeding te geven?
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat die 30 dagen pas ingaan als de Store weer werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week kunnen we dus weer on-line gamen... Mooi
Maar zal zeker pas vrijdag of zaterdag zijn haha.

(glas is altijd halfleeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hilarisch die sigaar uit eigen doos van Sony, alle PSN-leden die PSN+ krijgen, downloaden straks mooi iets op hun Plus-account wat na 30 dagen weer verdwenen is, tenzij ze de PSN+-subscriptie zelf verlengen en de kosten betalen.

Geef dan niks :)

Ze compenseren ook niks nog, want ze gaan er vanuit dat er geen creditcardinformatie is buitgemaakt.
Sony is not presently compensating customers for the data leak because it doesn't have any evidence of credit card fraud, and Kaz says if Sony gets such reports it will deal with them on a case-by-case basis.
Vind ik nogal opvallend, want er zijn al claims van mensen dat er met hun kaart fraude zou zijn gepleegd. Misschien is Sony hiervan nog niet op de hoogte.

[ Voor 52% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-05-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:06:
Hilarisch die sigaar uit eigen doos van Sony, alle PSN-leden die PSN+ krijgen, downloaden straks mooi iets op hun Plus-account wat na 30 dagen weer verdwenen is, tenzij ze de PSN+-subscriptie zelf verlengen en de kosten betalen.
Sony is een bedrijf? :z
Geef dan niks :)
Zeg dan niks. Er komt nog meer (zie onderaan in het rood).
Ze compenseren ook niks nog, want ze gaan er vanuit dat er geen creditcardinformatie is buitgemaakt.
[...]
Vind ik nogal opvallend, want er zijn al claims van mensen dat er met hun kaart fraude zou zijn gepleegd. Misschien is Sony hiervan nog niet op de hoogte.
Ze kunnen van alles claimen, maar totdat het echt bewezen is zijn het niets meer dan woorden.
Compensatie
Sony onthulde tijdens de persconferentie ook het 'Welcome Back'-initiatief, bedoeld om de getroffen gebruikers te compenseren. Zo wordt er in de komende week per regio gratis PlayStation-content beschikbaar gesteld en krijgt iedere gebruiker dertig dagen gratis lidmaatschap van PlayStation Plus.

Gebruikers die op dit moment al lid zijn van PS+ krijgen een verlenging van dertig dagen. Ook leden van de Qriocity-service krijgen dertig dagen bij hun abonnement opgeteld.

[ Voor 25% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-05-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ze willen toch een mooie daad stellen blijkbaar door de mensen iets te geven voor hun nalatigheid.
Dan moet je niet met iets aankomen wat 30dagen geldig is en het je daarna geld gaat kosten. Dan moet je er minstens voor zorgen, dat 1 van de dingen die je verandert is, dat je niet functionaliteit verliest waar je voor hebt betaald zodra je PSN+-account afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:20:
Ze willen toch een mooie daad stellen blijkbaar door de mensen iets te geven.
Dan moet je niet met iets aankomen wat 30dagen geldig is en het je daarna geld gaat kosten.
Daar kiest iedereen zelf voor, die 30 dagen die krijg je.
Dan moet je er minstens voor zorgen, dat 1 van de dingen die je verandert is, dat je niet functionaliteit verliest waar je voor hebt betaald zodra je PSN+-account afloopt.
Je weet dat het zo werkt en dat staat ook overal.
Als je dit accepteert en vervolgens besluit te betalen, dan moet je ook niet achteraf gaan zeuren. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Tuurlijk weet ik hoe het werkt, daarom heb ik ook geen Plus-account. Dat iemand weet hoe iets werkt is voor mij nog steeds geen reden om het goed te keuren dat betaalde functionaliteit weer ontnomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:47:
Tuurlijk weet ik hoe het werkt, daarom heb ik ook geen Plus-account. Dat iemand weet hoe iets werkt is voor mij nog steeds geen reden om het goed te keuren dat betaalde functionaliteit weer ontnomen wordt.
Jij keurt het niet goed, daarom heb je zoals jezelf al aangeeft ook geen PSN+.
Zo zal iedereen die hetzelfde denkt als jij geen PSN+ nemen.
Degenen die het wel hebben zijn er wel mee akkoord gegaan of zijn (een beetje) dom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie actie van Sony, had voor mij niet eens gehoeven, als psn dalijk maar als vanouds (hopelijk beter) werkt. Heb geen plus account en zal ik ook nooit nemen ook omdat het inhoudelijk voor mij niets toevoegd.
Alhoewel misschien bevalt die ene maand zo goed dat ik toch een abbo neem, misschien zijn er wel veel meer mensen die er dan zo over denken dus dan is het een nog strakkere actie in het voordeel van Sony :)

Alleen lijkt het me sterk dat je na die maand, alle shit die je via Plus verkregen hebt in een keer foetsie zou zijn. Zou wat zijn zeg, heb je een jaar lang Plus gebruikt zeg je het op vanwege (whatever) ben je al je shit kwijt. Lijkt me vrij sterk allemaal.

Spotten met trieste incidenten gaan wat mij betreft te ver, die hou je maar voor je.

[ Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 01-05-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Persoonlijk vind ik de tot nu toe voorgestelde compensatie erg matig. Zelf heb ik al een Playstation Plus account en daar ben ik dan ook trots op, alleen vind ik een compensatie van € 4,17 erg matig voor een bedrijf welke (al) mijn persoonlijke informatie laat stelen.

Ook valt het me zwaar dat Sony niet z'n verantwoordelijkheid lijkt te nemen en individuele gebruikers maar mondjesmaat informatie voert. Het had ze wel degelijk flink gesierd als ze bij elke update hun gebruikers een 'persoonlijk bericht' hadden verzonden. Als laatste valt me dan weer zwaar tegen dat de persconferentie in het Japans is.

Uiteindelijk gaat het mij erom dat ik veel plezier heb van mijn Playstation, maar dat de houding van Sony mij soms helemaal niet aanstaat, en dat terwijl ik zo'n 30 PS3 spellen op de plank heb liggen en zo'n 50 downloadable games heb. Ook heb ik een Move, PS Eye, PSTwo en PSP Go. Met andere woorden, ik sponsor het bedrijf al lang genoeg, en verwacht er ook weleens wat voor terug eigenlijk.

Als laatste viel me nog het volgende op tijdens de persconferentie:
quote: Engadget
Q: Was this hack exploiting a known vulnerability, or a new one? A: The one at this time was a known vulnerability, but SNEI management was not aware of it. We're creating an information security officer to improve that.
/frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:29:
Alleen lijkt het me sterk dat je na die maand, alle shit die je via Plus verkregen hebt in een keer foetsie zou zijn. Zou wat zijn zeg, heb je een jaar lang Plus gebruikt zeg je het op vanwege (whatever) ben je al je shit kwijt. Lijkt me vrij sterk allemaal.
Zo is het toch, als je niet meer betaald kun je het niet meer gebruiken. Ook al zijn het standalones of weet ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:34:
Persoonlijk vind ik de tot nu toe voorgestelde compensatie erg matig. Zelf heb ik al een Playstation Plus account en daar ben ik dan ook trots op, alleen vind ik een compensatie van € 4,17 erg matig voor een bedrijf welke (al) mijn persoonlijke informatie laat stelen.
Compensatie
Sony onthulde tijdens de persconferentie ook het 'Welcome Back'-initiatief, bedoeld om de getroffen gebruikers te compenseren. Zo wordt er in de komende week per regio gratis PlayStation-content beschikbaar gesteld en krijgt iedere gebruiker dertig dagen gratis lidmaatschap van PlayStation Plus.

Gebruikers die op dit moment al lid zijn van PS+ krijgen een verlenging van dertig dagen. Ook leden van de Qriocity-service krijgen dertig dagen bij hun abonnement opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:40:
[...]Zo is het toch, als je niet meer betaald kun je het niet meer gebruiken. Ook al zijn het standalones of weet ik wat.
Zo is het dus niet. Niet alles komt te vervallen.
Alles wat je hebt gekocht met PSN+korting blijft sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
OPSLAGHOND schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:48:
[...]

Zo is het dus niet. Niet alles komt te vervallen.
Alles wat je hebt gekocht met PSN+korting blijft sowieso.
Ja kom op zeg, dat tel je toch niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:50:
[...]Ja kom op zeg, dat tel je toch niet mee.
Er zijn maandelijks zat games, uitbreidingen, thema's etc. etc. die je met (flinke) korting kunt kopen.
Die korting krijg je als PSN+member, dus dat telt mee.

[ Voor 9% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-05-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik had het wel gelezen hoor, maar ik ben gewoon bang dat dit enorm gaat tegenvallen. Zoals Sony mij tot nu toe nog teleurgesteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

alex3305 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:01:
[...]

Ik had het wel gelezen hoor, maar ik ben gewoon bang dat dit enorm gaat tegenvallen. Zoals Sony mij tot nu toe nog teleurgesteld heeft.
Dat ligt eigenlijk wel een beetje in de lijn met Sony. M.a.w. dit past bij hun image: schijt hebben aan je klanten. Net als het eruit slopen van functionaliteit, nadat je de console hebt gekocht (lees: otherOS). Net als het bewust onversleuteld versturen van data tussen PS3 en PSN. Net als het gebruiken van een verouderde Red Hat-distributie met known vulnerables op een server met 70 miljoen creditcardgegevens en andere persoonlijke data.

Het zou netjes zijn als Sony ervoor zou zorgen dat ik een nieuwe creditcard krijg, maar nee, ik moet hier weer zelf achteraan. Ik heb het zojuist even gedaan; de dame kreeg "de hele dag door" aanvragen vanwege PSN.

[ Voor 5% gewijzigd door _Christiaan_ op 01-05-2011 14:44 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 12-09 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb voor de zekerheid net maar even ING gebeld. Zij geven aan dat ze het niet nodig vinden om je CC te vernieuwen. Ze hebben zelf onderzoek gedaan en zeggen dat er geen CC gegevens van hun klanten zijn vrij gekomen. Hoe ze dat dan weten is mij een raadsel, maar goed. Ze zijn op de hoogte van de PSN hack en gaven bij voorbaat al aan dat eventuele fraude als gevolg hiervan gedekt is, iets wat ze normaal gesproken niet zomaar aangeven aldus de beste man. Vervangen mocht uiteraard wel, maar hij speelde erg in op dat dat voor mij als klant ook nogal omslachtig is. Ergo, ik hou m'n huidige kaart voorlopig gewoon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klote voor PSN gebruikers dit zeg :(

Sony kan niet er voor zorgen dat je een nieuwe Credit Card krijgt. Alleen de kaarthouder of de ING kan dit doen. Zou wel gek zijn als ik of de Albert Heijn voor jou een nieuwe kaart kon aanvragen bijvoorbeeld.

Ik zou mijn CC zeker laten vervangen (met nieuw CC nummer welteverstaan) als ik hem bij PSN had geregistreerd. Een medewerker kan roepen dat het sowieso gedekt is, wat een reguliere medewerker niet eens zal mogen roepen, maar daar zou ik niet blind op varen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van mogelijke diefstal, misbruik, verlies etc van je Credit Card (zie voorwaarden van elke bank en financieringsmaatschappij).

Weet je wat een flink stuk omslachtiger is dan een week wachten op een nieuwe kaart en 30 seconden bellen om hem te activeren? Er achter komen dat je volledige CC limiet is besteed doordat een enorm bedrag van je betaalrekening wordt afgeschreven op 2 mei/ 1 juni. Kun je fijn geld lenen van anderen voor boodschappen, je hypotheekverstrekker/huurbaas/zorgverzekeraar etc op de hoogte stellen dat je later moet betalen, achter je bank aanzitten om het terug te krijgen... En dat is ervan uitgaand dat je sowieso je geld terug krijgt. Kan me voorstellen dat je bank moeilijk doet omdat jij wist dat die gegevens bij een derde lagen. Als je gebeld hebt, zal dat vastgelegd zijn door de bank, doe je niets zou het wel eens problematisch kunnen worden.

Anderzijds zal PSN wel contact hebben gehad met Mastercard/Visa om dit te bespreken. Een enorme vaart zal het waarschijnlijk niet lopen. Maar wil je zeker zijn van geen gedoe; zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch heb ik het gevoel(helaas)dat het wel eens veel langer dan een week kan gaan duren nog.
Ik zit meer te denken aan 2 a 4 weken,mocht het langer nog duren als 4 weken denk ik dan sony echt financiele moeilijkheden gaat krijgen. Sony is nou al op de beurs volgens mij meer dan 25% gezakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:57:
Sony is nou al op de beurs volgens mij meer dan 25% gezakt.....
Bron?

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Let op:
~~~[html]Dit topic heeft een recordaantal posts waarin vragen worden gesteld die allang beantwoord zijn. Ook informatie wordt dubbel of driedubbel gepost.

Voordat je iets post, kijk eerst even of het al bekend is.~~~[/html]