De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 201 Laatste
Acties:
  • 853.355 views

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:09
.oisyn schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:57:
Misschien volgens de letter van de standaard, al ben ik daar niet eens zeker van.
Dat bedoelde ik idd.
Die grote paarse op vrijdag zal wel zijn : "Agenda invullen" :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:29

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik wil verder niks omgooien, maar als ik een initialisatiesequence lees van alleen maar hardcoded adressen met hardcoded waarden, dan kunnen die adresjes al makkelijk gevangen worden in leesbare defines.

Mooi stuk overigens, maar ik blijf liever van dingen af als ze werken.

Ik kom er bij dit stukje achter dat ik bij een fijne Juno-equivalent werk en precies die dingen waar hij over babbelt storen me ook geruime tijd. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hillie schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 02:28:
[...]
Ik kom er bij dit stukje achter dat ik bij een fijne Juno-equivalent werk en precies die dingen waar hij over babbelt storen me ook geruime tijd. :)
Dat komt me inderdaad ook zo enorm bekend voor, en stoort me ook enorm.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:14

MBV

Heel nederland is een Juno-equivalent: nergens heb je zoveel managers als in Nederland. Zelfs als je je bedrijf zo hebt ingericht als Microsoft (en sinds 2000 is daar ook het een en ander veranderd, als je andere (meer recente) verhalen leest...), dan heb je de overheid nog. De overheid waar een minister een idioot micromanagement voorstel doet die een directe impact heeft op een miljoen mensen, heel 'daadkrachtig' dat direct gaat uitvoeren, en over 2 maanden zit iedereen met de gebakken peren.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Wijs blij dat jullie maar één overheid hebben. 8)7

https://fgheysels.github.io/

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat valt ook wel mee hoor. Het is natuurlijk afhankelijk om welk aspect het gaat, maar als je een beetje pech hebt pist eerst de landelijke regering over een besluit, dan de provinciale, en uiteindelijk heeft de gemeente ook nog een vinger in de ondertussen wel erg waterige pap. Zie ook Wikipedia: Politiek en overheid in Nederland.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 05-01-2011 10:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:27
CodeCaster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:52:
Dat valt ook wel mee hoor. Het is natuurlijk afhankelijk om welk aspect het gaat, maar als je een beetje pech hebt pist eerst de landelijke regering over een besluit, dan de provinciale, en uiteindelijk heeft de gemeente ook nog een vinger in de ondertussen wel erg waterige pap. Zie ook Wikipedia: Politiek en overheid in Nederland.
En dan heb je in sommige gemeentes nog die stadsdelen :P Om nog maar niet te beginnen over de waterschappen, die ook nog wel het een en ander te zeggen hebben als je je iig op het gebied van waterbeheer etc begeeft.

• MBV

MBV

@CodeCaster: ik denk dat het andersom gaat. Jouw project heeft in theorie alleen met de gemeente te maken, vervolgens komt een boze buurman op Hart van Nederland, wat wordt overgenomen op het NOS journaal in de categorie 'groot onrecht', waarna er kamervragen gesteld worden, en de minister kijkt in hoeverre hij/zij daar actie op uit kan voeren. Wat vervolgens als 'groot succes' en 'daadkrachtig' wordt gecommuniceerd naar de potentiele kiezer 8)7

Volgens mij zie je aan die grote drang naar daadkracht op minuscule probleempjes dat dit kabinet nog maar een paar maanden te gaan heeft: in elk geval Opstelten doet alsof elke dag de laatste kan zijn :X

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 05-01-2011 12:01 ]

• whoami
Nou, als ik naar NL kijk, dan lijkt het me toch of alles daar beter geregeld is dan in Belgie, en daar wel doortastend opgetreden wordt.

Politieke structuur in belgie, en ja, ook wij hebben dan nog eens provincies en gemeenten met hun besturen.
En als het over het gerecht gaat, is dit dan weer opgedeelt in kantons etc... 8)7

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Hillie schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 02:28:
Mja, ik zie zelf ook enorme raakvlakken die mij ook storen. Probleem is dus: hoe kom je bij een bedrijf terecht die dat niet heeft? Ben bijna bang dat ik dan naar de VS moet, want hoewel mijn bedrijf zo z'n issues heeft, bij veel (vooral grote) bedrijven is het nog erger.

https://niels.nu

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:11

defiant

Moderator General Chat
MBV schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:40:
Heel nederland is een Juno-equivalent: nergens heb je zoveel managers als in Nederland.
Probleem met Juno-management is dat het ook nog eens zichzelf versterkt, omdat het er teveel zijn worden er manieren gevonden om het bestaansrecht te rechtvaardigen. Daarnaast is vaak ook nog eens zo dat die managers zichzelf vaak te goed vinden voor personeelsmanagement taken en er dus vaak een opgetuigde HR afdeling worden gecreëerd die op hun beurt ook weer hun bestaansrecht continu moeten bewijzen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Hydra
defiant schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:34:

Probleem met Juno-management is dat het ook nog eens zichzelf versterkt, omdat het er teveel zijn worden er manieren gevonden om het bestaansrecht te rechtvaardigen. Daarnaast is vaak ook nog eens zo dat die managers zichzelf vaak te goed vinden voor personeelsmanagement taken en er dus vaak een opgetuigde HR afdeling worden gecreëerd die op hun beurt ook weer hun bestaansrecht continu moeten bewijzen.
Wij hebben ook op een klein bedrijf (30 man) een aparte HR manager. En die maakt zichzelf ook heel druk :) Grappig dat als je met hem een afspraak probeert te plannen dat hij dan altijd "druk" is. Waarmee in hemelsnaam?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05

Hoogie2004

Whohooooo

Even voor de leuk, iets wat ik niet kan. Figuurzagen, maar dan voor gevorderden:
http://iknowican.nl/2011/...n-waanzinnig-figuurzagen/

My iRacing profile | Strava

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Hoogie2004 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:00:
Even voor de leuk, iets wat ik niet kan. Figuurzagen, maar dan voor gevorderden:
http://iknowican.nl/2011/...n-waanzinnig-figuurzagen/
hehe, nice.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• MBV

MBV

defiant schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:34:
[...]

Het probleem is niet eens zozeer dat het zelfversterkend is: het probleem is meer dat ze speciaal worden opgeleid om hun bestaansrecht te rechtvaardigen. Tegenwoordig kan iedereen een HBO- of WO-managementstudie doen, zonder iets echt te kunnen of ooit iets zelf te doen. "Wat kan jij nu met je studie doen? " "andere mensen laten werken" 8)7

Maargoed, dat zal wel iets van de 'techneuten' zijn. In het KIVI/NIRIA-blad 'de Ingenieur' wordt daar al 4 jaar over 'gezeurd'.

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 05-01-2011 15:39 ]

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 15:35
Ik heb liever een programmeur die een managementcursus gedaan heeft dan een manager die een programmeurscursus gedaan heeft.

/stomme zelfbedachte wijsheden

Onze organisatie is nog te behappen. Ik heb een projectmanager die mijn uren inplant en projecten aanneemt, en daarboven een directeur (die eerder de taak van projectmanager op zich nam) die met de andere directeuren praat. En een algemeen directeur die de directeuren in toom houdt, ;D.

Afdeling is ~10 - ~15 man, hele bedrijf is iets van 600 groot. Maar nu zitten wij redelijk dicht bij het hoofdmanagement, kan me goed voorstellen dat bij de andere afdelingen / sub-bedrijven er nog een - twee lagen bij zitten.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:16
YopY schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:55:
Ik heb liever een programmeur die een managementcursus gedaan heeft dan een manager die een programmeurscursus gedaan heeft.
Als je geluk hebt ja. Ik ken ook genoeg programmeurs die je absoluut niet als manager wilt hebben. Die gaan op random momenten idiote eisen erdoor pushen "omdat het ze een goed idee lijkt", luisteren niet naar je "want ze weten het beter" en zijn niet in staat om nee te zeggen tegen een klant als die weer een nieuwe feature wil waardoor je nooit je deadlines haalt. Typisch lui die al wat ouder zijn, niet helemaal bij zijn gebleven bij de laatste ontwikkelingen en vanuit hun 30 jaar fortran-coden-ervaring orders gaan geven.

Nou wil ik niet zeggen dat het altijd beter is met een goedopgeleide manager (zeker omdat juist die lui weer geen flauw benul hebben van waar het daadwerkelijk over gaat - dat is soms positief als ze je daarom vrijheid geven maar ook vaak negatief als ze verkeerde beslisingen pushen) maar ik denk dat het in de praktijk even vaak misgaat met een programmerende manager als met een managende programmeur :)

[ Voor 6% gewijzigd door FragFrog op 05-01-2011 17:21 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Je wil gewoon iemand die goed is met mensen als manager. Maar dat zit in jezelf, niet in je MBA.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:29

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hydra schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:08:
Mja, ik zie zelf ook enorme raakvlakken die mij ook storen. Probleem is dus: hoe kom je bij een bedrijf terecht die dat niet heeft? Ben bijna bang dat ik dan naar de VS moet, want hoewel mijn bedrijf zo z'n issues heeft, bij veel (vooral grote) bedrijven is het nog erger.
Ik woon & werk in de VS, silicon valley, voor een softwaretoko van een paar duizend man. Niet alles is zoals die Juno-beschrijving, maar de hoeveelheid managementlagen is fors te noemen en ik herkende ook wel wat aspecten van de beschreven politiek en met name het non-ownership van zaken. Totdat iets een succes dreigt te worden, dan zie je vanzelf dat meetings drukker bezocht worden door mensen die zich ook even moeten laten horen, zodat ze "hebben bijgedragen aan het succes".

Ik lach er maar wat om, en de 3 lagen management boven me zijn geschikte lui, ook qua werk, dus dat zit dan wel OK.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:48

Salandur

Software Engineer

Bij het bedrijf waar ik tegenwoordig werk wordt met Scrum gewerkt. Echt een verademing. Geen gedoe meer met steeds wisselende prioriteiten en 80 dingen tegelijk doen, maar gewoon lekker 4 weken bezig met vooraf vastgestelde user stories. Ook geen gezeur met managers die even er snel iets door willen duwen of gaan strijken met jouw succesen, want iedereen weet welk scrum team wat heeft gedaan. Ik geloof dat wij 1 manager op 10 mensen rond hebben lopen binnen de IT, maar voor de rest van het bedrijf kan dat verschillen.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• whoami
Ik vond het ook een verademing. Helaas is het hier een stille dood gestorven...

• MBV

MBV

Ik werk hier ook met 'scrum', sticky notes, user stories etc. Maar de scrum-filosofie is nog niet echt in de hele organisatie doorgedrongen, zullen we maar zeggen. En 'definition of done' is niet bij alle programmeurs hetzelfde ("Unit tests hiervoor? Daar moet je maar een sticky note voor maken, geen tijd voor." :/).

Scrum verandert ook niks aan 100 managers die druk bezig zijn met hun baan behouden, en sturen op de verkeerde dingen (ondanks scrum kan je pushen op het aantal gevonden bugs, comments/defects bij code reviews, etc, niet dat dat hier gebeurt). Als je wilt zien hoe je onnodige managers voorkomt moet je de Eckart notes lezen, over hoe Eckart Wientjens BSO had georganiseerd (lijkt veel op het oude CMG).

• Salandur

Salandur

Software Engineer

whoami schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:01:
Ik vond het ook een verademing. Helaas is het hier een stille dood gestorven...
Dan hebben jullie als ontwikkelteam (ontwikkelaars, tester en architecten) niet goed genoeg het belang voor jullie aan kunnen tonen aan het 'management' voor deze ontwikkelmethodiek. Koop het boekje 'de kracht van scrum' en geef het aan je manager. Misschien dat je het dan weer opgestart krijgt.
MBV schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:20:
Ik werk hier ook met 'scrum', sticky notes, user stories etc. Maar de scrum-filosofie is nog niet echt in de hele organisatie doorgedrongen, zullen we maar zeggen. En 'definition of done' is niet bij alle programmeurs hetzelfde ("Unit tests hiervoor? Daar moet je maar een sticky note voor maken, geen tijd voor." :/).

Scrum verandert ook niks aan 100 managers die druk bezig zijn met hun baan behouden, en sturen op de verkeerde dingen (ondanks scrum kan je pushen op het aantal gevonden bugs, comments/defects bij code reviews, etc, niet dat dat hier gebeurt). Als je wilt zien hoe je onnodige managers voorkomt moet je de Eckart notes lezen, over hoe Eckart Wientjens BSO had georganiseerd (lijkt veel op het oude CMG).
Als je inderdaad probeerd te scrummen maar er lopen ook nog teveel 'managers' rond dan gaat het niet echt werken. Een manager behoort er voor te zorgen dat zijn mensen hun werk goed kunnen doen en daarbij dus obstakels op te ruimen en is daardoor dus meer een facilitator en mediator dan een werker. En dat laatste zie je nog wel eens bij veel managers.

Wel grappig overigens dat de DoD niet gelijk is bij alle programmeurs, maar dan hadden jullie dat probleem ook al gehad zonder scrum want het is in feite gewoon een standaard die binnen het bedrijf geldt. Wij hangen ook daadwerkelijk een 'UnitTest' briefje op bij een user story, zodat we zeker weten dat het ook gebeurd. Hetzelfde geldt voor code reviews, daar hangt ook een briefje voor. En we denken er over om ook een preview briefje op te gaan hangen om de ontwikkelaars vooraf te laten overleggen en nadenken over welke oplossingsrichting gekozen gaat worden. Bovendien is dat ook weer ingeplande tijd waardoor je beter kan inschatten of je niet te veel in een sprint gaat doen.

Eckart Notes heb ik toevallig thuis liggen (ooit gewonnen op een JFall/JSpring), maar nog niet uitgelezen. Wel een erg grappige schrijfstijl overigens en behoorlijk boeiend als ik het mij goed herinner.

[ Voor 36% gewijzigd door Salandur op 06-01-2011 11:30 ]

• MBV

MBV

DoD is niet zo gek lang geleden veranderd, waarbij er meer nadruk is komen te liggen op testen door de developer zelf i.p.v. over de schutting gooien richting de testers. En bij gebrek aan harde standaarden, krijg je dan verschillen.
Eckart Notes heb ik in 1 ruk uitgelezen. Erg makkelijk toegankelijk, leuk geschreven etc.

• whoami
Salandur schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:27:
[...]

Dan hebben jullie als ontwikkelteam (ontwikkelaars, tester en architecten) niet goed genoeg het belang voor jullie aan kunnen tonen aan het 'management' voor deze ontwikkelmethodiek. Koop het boekje 'de kracht van scrum' en geef het aan je manager. Misschien dat je het dan weer opgestart krijgt.
Toch wel hoor. :)
Echter, scrum staat of valt met de 'backlog'. En als de persoon die in staat voor de 'backlog' de directe manager is van de R&D afdeling (en dus ook jouw directe manager is), en die persoon komt niet meer met een backlog opdraven, dan is het gedaan. Volgens mij weet de CTO zelfs gewoon niet dat er niet meer echt gescrummed wordt.

• Salandur

Salandur

Software Engineer

Al eens naar de CTO gestapt? Misschien moet hij maar de product owner worden.

• whoami
Hehe, lekker jeugdigde naiviteit. Zo gaat het hier nl. niet aan toe ...
jammer maar helaas.

• Salandur

Salandur

Software Engineer

nou, zo jeugig ben ik niet meer. Maar je moet altijd bij jouw directielid binnen kunnen lopen om een probleem aan te kaarten, zeker als je het vermoeden hebt dat hij niet van je probleem af weet.

• YopY
Ik ben blij dat mijn directe managers (project manager en de chef) links achter en rechts achter in een kantoortje zitten, respectievelijk :+. De projectmanager loopt ook gerust naar mij toe om dingen te vragen, ipv ze door te drukken. Die doet tenminste niet (nouja, soms) alsof ze er verstand van heeft.

• Hydra
Bij ons zijn ze bij development ook met "Scrum" begonnen. Nouja, hun opvatting van Scrum dan. Userstories en geeltjes zul je niet ontdekken. En onze CEO komt regelmatig met "nieuwe' goeie ideeen die wat hem betreft voorrang hebben. En klantwensen die vanuit ons (consultancy) aangeleverd worden, die worden niet binnen een half jaar geimplementeerd. Waar een klein bedrijf groot in kan zijn: zich gedragen als een groot ambtelijk apparaat. Best bizar dat je in een bedrijf van 30 man 3 management lagen hebt.

• MBV

MBV

Ik zou haast zeggen: wat doe je daar nog? ;) Ik vraag me trouwens af wat er overblijft van Scrum als je het bord met geeltjes en userstories weghaalt, aangezien dat het enige is wat bij veel bedrijven aan Scrum wordt gedaan. De andere dingen eruit (vooraf doelen definieren voor de sprint, grooming, snelle acceptatie door klant, direct klantcontact) blijven daar vaak bij achter.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vermoed de standup meeting aan het begin van de dag.

Trouwens, vergelijkbaar is 'Jullie werken iteratief dus dan kunnen we altijd met veranderde wensen aankomen toch?'. En vervolgens 1 feature op manier A willen, dan manier B, dan toch weer op manier A en dan weer op manier B en dan ineens afvragen waarom het zo lang duurt ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Salandur

Salandur

Software Engineer

puur scrum bestaat uit 4 dingen (specificaties): product backlog (userstories), spring backlog (taken), sprint burndown, release burndown. De rest is puur om de communicatie te verbeteren. Dus de post-its, standups, pokeren, retrospective etc is allemaal implementatie ;)

Dus als je dus de userstories weghaalt ben je niet meer aan het scrummen.

• Hydra
Janoz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:16:
Ik vermoed de standup meeting aan het begin van de dag.
Neuh, daar doen ze ook niet meer aan :)
MBV schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:07:
Ik zou haast zeggen: wat doe je daar nog? ;)
Ben ook aan het rondkijken. Vond het een beetje treurig dat er met kerst kennelijk nieteens meer een flesje wijn van 12E afkon. Dat het niet zo goed gaat okay, maar 30*12 is niet echt een bedrag om wakker van te liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 06-01-2011 16:27 ]

• Cartman!
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:16:
En vervolgens 1 feature op manier A willen, dan manier B, dan toch weer op manier A en dan weer op manier B en dan ineens afvragen waarom het zo lang duurt ;)
Klinkt als de denkwijze van de gemiddelde klant :+

• Hydra
Cartman! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:38:
Met klanten kun je daar meestal betere afspraken mee maken dan met managers in mijn ervaring. :)

• MBV

MBV

Cartman! schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Nee, de klant denkt (in mijn geval): "Wij willen dit achterlijk gestoorde dingetje, want wij vinden dat logisch", waarop mijn manager zegt "dat is prima". Vervolgens vragen wij "Maar wat nou als er X gebeurt?" Manager vraagt het aan klant, die gaat vergaderen, en dan moet er A gebeuren. Vervolgens maak je het, is het niet handig, en moet het B worden. Op een gegeven moment worden ze het zat, moet dat hele achterlijk gestoorde dingetje eruit, en daar gaat weer een hele sprint werk door het putje...

• HawVer
  • Laatst online: 06-02 09:54
Ik ben geen vb.net kenner, sterker nooit wat mee gedaan. Maar dit moet toch gewoon mogelijk zijn? Is iemand die werkt met mijn control die deze fout krijgt. Ik heb hem nooit eerder gezien:

http://img535.imageshack.us/i/activenaviband2.png

Instantie van het type naviband die je vergelijkt met een instantie van het type naviband.

[ Voor 16% gewijzigd door HawVer op 07-01-2011 08:29 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
HawVer schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:28:
Ik ben geen vb.net kenner, sterker nooit wat mee gedaan. Maar dit moet toch gewoon mogelijk zijn? Is iemand die werkt met mijn control die deze fout krijgt. Ik heb hem nooit eerder gezien:

Instantie van het type naviband die je vergelijkt met een instantie van het type naviband.
Misschien het woordje 'Is' gebruiken?

Anders properties vergelijken: bla.id = bloep.id.
Vaak hebben zulke controls ook een ActiveId-achtige property die je direct kan vergelijken.

Maar dan weet ik nog niet waarom het hier niet lukt. Ik dacht dat = in de hoogste klasse (object) al defined was en alles daarmee vergeleken kon worden...

[ Voor 25% gewijzigd door Davio op 07-01-2011 08:57 ]

• BM
  • Laatst online: 00:05

BM

Admin Softe Goederen
Davio schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:54:
[...]

Misschien het woordje 'Is' gebruiken?

Anders properties vergelijken: bla.id = bloep.id.
Vaak hebben zulke controls ook een ActiveId-achtige property die je direct kan vergelijken.

Maar dan weet ik nog niet waarom het hier niet lukt. Ik dacht dat = in de hoogste klasse (object) al defined was en alles daarmee vergeleken kon worden...
'Is' word gebruikt om te kijken of een object van een bepaald type is, niet of 2 objecten gelijk zijn. (tenzij VB.Net daarin fundamenteel afwijkt van C#?)

Wellicht is er wel een .Equals methode die je kunt gebruiken? :) Indien die wel bestaat hebben de makers van dat control niet de moeite genomen om de = operator te koppelen aan de .Equals (wat volgens mij wel logisch zou zijn :))

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 07-01-2011 09:00 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
HawVer schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:28:

Object.ReferenceEquals om te kijken of de objecten dezelfde geheugen adressen hebben en dus wel gelijk zijn. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door barfieldmv op 07-01-2011 10:16 ]

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-02 21:24
BM schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:00:
'Is' word gebruikt om te kijken of een object van een bepaald type is, niet of 2 objecten gelijk zijn. (tenzij VB.Net daarin fundamenteel afwijkt van C#?)
Yep: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/kb136x1y.aspx
The Is operator determines if two object references refer to the same object. However, it does not perform value comparisons. If object1 and object2 both refer to the exact same object instance, result is True; if they do not, result is False.
In vb.net moet je bijv. TypeOf(object) Is String gebruiken om een type te checken.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Weer wat geleerd. :) Heb een half jaartje met VB.Net gewerkt, maar ben daar dit niet tegen gekomen. Verder gebruik ik alleen C#, vandaar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• whoami
BM schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:19:
Weer wat geleerd. :) Heb een half jaartje met VB.Net gewerkt, maar ben daar dit niet tegen gekomen. Verder gebruik ik alleen C#, vandaar.
Is juist hetzelfde in C#

• Salandur

Salandur

Software Engineer

MBV schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:28:
[...]

Nee, de klant denkt (in mijn geval): "Wij willen dit achterlijk gestoorde dingetje, want wij vinden dat logisch", waarop mijn manager zegt "dat is prima". Vervolgens vragen wij "Maar wat nou als er X gebeurt?" Manager vraagt het aan klant, die gaat vergaderen, en dan moet er A gebeuren. Vervolgens maak je het, is het niet handig, en moet het B worden. Op een gegeven moment worden ze het zat, moet dat hele achterlijk gestoorde dingetje eruit, en daar gaat weer een hele sprint werk door het putje...
Misschien wat vaker prototypen of PoCcen en daar userstories aan hangen. Dan gooi je uiteindelijk wat minder werk weg. Het is overigens de rol van product owner om dit goed helder te krijgen wat er gemaakt moet gaan worden, in samenspraak met de klant. En voordat een story sprint ready is, wordt er bij ons ook altijd nog door een business analist en/of informatie analist en een architect naar gekeken voordat de story opgenomen wordt in de backlog en sprintplanning.

[ Voor 0% gewijzigd door Salandur op 07-01-2011 10:50 . Reden: ready moest sprint ready zijn ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:47
En voordat een story ready is, wordt er bij ons ook altijd nog door een business analist en/of informatie analist en een architect naar gekeken voordat de story opgenomen wordt in de backlog en sprintplanning.
Een story is toch ready als de acceptatie criteria goed is doorlopen? Het wordt immers geaccepteerd wanneer de criteria is behaald.
Mocht blijken dat de criteria niet goed is, dan zou dat een story in de volgende sprint worden om het onderdeel uit te breiden dat de overige criteria ook wordt behaald.

Dat is volgens mij de theorie, in de praktijk zal/is dit vaak anders zijn lijkt me.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Salandur

Salandur

Software Engineer

Jan_V schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:40:
[...]

Een story is toch ready als de acceptatie criteria goed is doorlopen? Het wordt immers geaccepteerd wanneer de criteria is behaald.
Mocht blijken dat de criteria niet goed is, dan zou dat een story in de volgende sprint worden om het onderdeel uit te breiden dat de overige criteria ook wordt behaald.

Dat is volgens mij de theorie, in de praktijk zal/is dit vaak anders zijn lijkt me.
ik bedoelde sprint ready :). een story is inderdaad ready of compleet als alle acceptatie criteria zijn gehaalt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 19:04

Haan

dotnetter

Altijd lekker, changing specs. Moest ik eerst halsoverkop een functie gaan bouwen om bestanden uit een SharePoint library te vissen, heb ik net uitgezocht hoe dat werkt en bijna alles af, blijkt het niet meer nodig te zijn en zou ik zelf PDF bestanden moeten genereren ipv deze uit SharePoint op te vragen |:(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MBV

MBV

Salandur schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:31:
[...]

Misschien wat vaker prototypen of PoCcen en daar userstories aan hangen.
Elke sprint gaat er een build de deur uit richting de klant. Het ging hier o.a. over de interface met een ander embedded apparaat in 1 groter product, en daar kwamen steeds meer onduidelijkheden naar boven over de interface daarmee. Uiteindelijk waren de onduidelijkheden daarover weg, was er een duidelijke spec over de UI, en tijdens de sprint heeft de klant besloten dat het toch niet hoefde :')

• YopY
Haan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:06:
Altijd lekker, changing specs. Moest ik eerst halsoverkop een functie gaan bouwen om bestanden uit een SharePoint library te vissen, heb ik net uitgezocht hoe dat werkt en bijna alles af, blijkt het niet meer nodig te zijn en zou ik zelf PDF bestanden moeten genereren ipv deze uit SharePoint op te vragen |:(
Dan trek je je schouders op, "their loss". D'r zou verplicht een hoger tarief moeten gelden voor werken onder druk / met een strakke tijdslimiet, imho. Een spoed-toeslag oid, een soort van boete voor als de klant iets snel wil zonder er goed over nagedacht te hebben.

En de "I told you so"-toeslag die eerder eens een keer langskwam, :p.

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/good_code.png

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@hierboven
Lol

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Ja, zag hem vandaag ook op xkcd, dat wordt weer een printout voor op kantoor. :)

• Soultaker
  • Laatst online: 13-02 14:38
Ik herken me hier helemaal niet in. 8)

Denk dat Randall Munroe gewoon beter kan tekenen dan programmeren.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Programmeer jij nooit voor klanten dan? :+

Wat is het trouwens rustig in Programming trouwens. Niet dat ik zelf veel post, maar er valt nu zelfs weinig te lurken...

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Errr, nee toch? In C# kun je via 'is' direct controleren of een object van een bepaald type is, en niet 2 objecten vergelijken op reference? :?

Xbox

Verwijderd

svnX is best geniaal. Ik krijg het bericht: "certificate..... to accept press (p)", dat is gewoon het directe bericht wat de svn binary terugstuurt :)

Moet je eerst weer via commandline het certificaat accepteren... Ik blijf vandaag ook met de terminal werken :P

Verwijderd

Het zal vast oud zijn, maar geniaal: http://imgs.xkcd.com/verizon_billing.mp3

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:23

Lye

* Lye heeft vandaag zn nieuwe speelgoed binnengekregen..

Van een single core 2.2 Ghz / 1GB ram naar een hexacore 2.8 ghz / 8gb ram plus een 24" monitor erbij. Eindelijk weer dual monitor setup :D Nou alleen nog ff een plekje zoeken waar ik dit allemaal kwijt kan :P

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:36
w00ps redirect naar homepage interne site. Geniaal :+

jaa zal wel iets met proxy zijnzo

• whoami
BM schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:45:
[...]

Errr, nee toch? In C# kun je via 'is' direct controleren of een object van een bepaald type is
Inderdaad.
en niet 2 objecten vergelijken op reference? :?
Dat heeft er toch niks mee te maken ? :?

• .oisyn
  • Laatst online: 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat jullie definitie wat hetzelfde is verschilt :)

In VB.Net:
a Is b => reference equality
TypeOf(a) Is T => type equality

In C#
object.ReferenceEquals(a, b) => reference equality
a is T => type equality

Mja, dan sta ik toch aan de kant van BM :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
OK, ik dan ook. :P
zoals .oisyn het uitlegt is het idd correct.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Dat is ook wat ik bedoelde :p
Was al bang dat ik gek begon te worden.

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig, broooeeem

Xbox

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:51
Daar word ik gewoon verdrietig van zeg.

- knip -

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:X Wat een stel mongolen. Maar het lijkt me een vrij duidelijke zaak, gewoon de rekening niet betalen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-02 14:53
.oisyn schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:53:
[...]

:X Wat een stel mongolen. Maar het lijkt me een vrij duidelijke zaak, gewoon de rekening niet betalen :)
Dat heb ik ook eens geprobeerd bij kpn. Op zich lukte het 'niet betalen' gedeelte wel (ging toen om een geschil van 50 euro, dus viel wel mee), alleen is 't toch best lastig als kpn vervolgens je aansluiting afsluit.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het ging om een mobiele telefoon. Zat alternatieven, lijkt me zo :)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
zomg nee toch, dit is echt erg

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 07-01-2011 19:36 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:09
Die zucht van die gast op het einde .. "I think i have to do this again" .. haha

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:47
Zo, m'n eerste beta van een website is af, moet alleen wachten tot de dns wijzigingen zijn doorgevoerd, zodat ik ook daadwerklijk de site via ftp kan deployen, via IP kan niet (of lukt mij gewoon niet).
Zou verder kunnen gaan bouwen aan de site, of iets anders, maar denk maar even iets anders te gaan doen. Morgen is er weer een dag en overmorgen en....

Wel leuk om snel kleine site/portaaltjes te bouwen. Snel resultaat.
Meest lastige vind ik toch altijd wel een mooie stijl bij een site (of app) zoeken. Had/heb een abo op BuyTemplates, maar daar ben ik nu toch ook wel klaar mee. Eigenlijk een half jaar geleden al, maar het abo werd ineens verlengd met een half jaar.

Nog meer mensen hier die templates gebruiken voor hun sites? Heb nu een Wordpress template gepakt en deze omgebouwd tot die goed naar mijn smaak werkte in ASP.NET.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Cartman!
  • Niet online
tja, dat is wel ongeveer het niveau van mensen bij helpdesks bij de gemiddelde telecom- of kabeprovider, ik heb ervaring met zulk soort gesprekken helaas :(

• YopY
grr, een of andere poolse spambot heeft in mijn wordpress ingebroken, :@. Gelukkig heb ik oplettende redacteuren / admins die ineens een hello world-post zagen.

Gelijk WP geupdate (was waarschijnlijk de oorzaak), alle passwords gewijzigd, ben nu nog eens een backup aan het maken.

En backups zijn ook kud, ben een mysql backup aan het maken via CPanel, die zet gelijk de hele website op slot zodat hij gewoon helemaal niet meer werkt :+.

Stiekem wil ik af van shared hosting en dat geneuzel met PHP, MySQL, Wordpress en vBulletin, vooral die laatste staat me echt niet aan. Aan de andere kant, ook geen zin in drukte of veel geld uitgeven. Denk ook niet dat er mensen zijn die duizenden euros aan mij willen spenderen zodat ik mijn baan op kan zetten en het wiel opnieuw kan uitvinden 'in my image', :+.

Is er overigens een pakket dat een website (-log) / forum en evt. image gallery (= user generated content) combineert dat het qua features en performance en dergelijke haalt bij Wordpress en vBulletin apart? D'r zijn alternatieve CMSen, maar daar wordt vaak via vage hacks een ander forumsysteem aangeknoopt, en d'r zijn forum-plugins voor CMSen, maar die hebben maar een fractie van de features van 'dedicated' forum softwares.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
YopY schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:00:
grr, een of andere poolse spambot heeft in mijn wordpress ingebroken, :@. Gelukkig heb ik oplettende redacteuren / admins die ineens een hello world-post zagen.

Gelijk WP geupdate (was waarschijnlijk de oorzaak), alle passwords gewijzigd, ben nu nog eens een backup aan het maken.

En backups zijn ook kud, ben een mysql backup aan het maken via CPanel, die zet gelijk de hele website op slot zodat hij gewoon helemaal niet meer werkt :+.

Stiekem wil ik af van shared hosting en dat geneuzel met PHP, MySQL, Wordpress en vBulletin, vooral die laatste staat me echt niet aan. Aan de andere kant, ook geen zin in drukte of veel geld uitgeven. Denk ook niet dat er mensen zijn die duizenden euros aan mij willen spenderen zodat ik mijn baan op kan zetten en het wiel opnieuw kan uitvinden 'in my image', :+.

Is er overigens een pakket dat een website (-log) / forum en evt. image gallery (= user generated content) combineert dat het qua features en performance en dergelijke haalt bij Wordpress en vBulletin apart? D'r zijn alternatieve CMSen, maar daar wordt vaak via vage hacks een ander forumsysteem aangeknoopt, en d'r zijn forum-plugins voor CMSen, maar die hebben maar een fractie van de features van 'dedicated' forum softwares.
Van wordpress kun je iig in 1x een goede backup van maken. En heeft vBulletin niet ook zo'n functie. Dan is het slechts 2x in de admin panels klikken :). (Of heb je er zelf nog wat dingen aangeknoopt?)

~ Mijn prog blog!

• YopY
mja, op shared hosting hebben die backup functies nog wel eens moeite om de database te backuppen, hij loopt al snel tegen database / CPU limieten aan. D'r zit wel een backup functie in CPanel, die doet gelijk een backup van alle bestanden en databases - dat werkt via mysqldump op de server zelf, werkt veel beter.

...Maar die werkt ook niet meer, aangezien we meer dan 4 GB aan data hebben :+. Om nu een backup te maken moeten we contact opnemen met de helpdesk. Vandaar de losse database backup.

mja, nu andere problemen oplossen, blijkbaar heeft het forum last van een brakke databaseverbinding (en het is niet doordat de site ineens veel drukker is). Maar even support inschakelen.

• Soultaker
  • Laatst online: 13-02 14:38
Cartman! schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:38:
tja, dat is wel ongeveer het niveau van mensen bij helpdesks bij de gemiddelde telecom- of kabeprovider, ik heb ervaring met zulk soort gesprekken helaas :(
Is dat dat verhaal over $0.02 vs ¢0.02?

Het ergste daarvan vond ik nog wel dat de officiële reactie uiteindelijk was dat ze wel wilden schikken voor de helft van het gewenste bedrag. Dat leek ze wel eerlijk, omdat ze dan allebei de helft moesten toegeven, maar feitelijk eisen ze dan nog steeds 50x zoveel als ze oorspronkelijk toegezegd hadden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klinkt alsof ze dus nooit daadwerkelijk gesnapt hebben dat ie gelijk had, en dan maar gewoon de rekening door de helft hebben gedaan zodat ie ophield met z'n gezeur.

Verwijderd

Soultaker schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:16:
[...]

Is dat dat verhaal over $0.02 vs ¢0.02?

Het ergste daarvan vond ik nog wel dat de officiële reactie uiteindelijk was dat ze wel wilden schikken voor de helft van het gewenste bedrag. Dat leek ze wel eerlijk, omdat ze dan allebei de helft moesten toegeven, maar feitelijk eisen ze dan nog steeds 50x zoveel als ze oorspronkelijk toegezegd hadden.
Uiteindelijk is de klager in het gelijk gesteld: http://verizonmath.blogspot.com/

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:35
Dat ie het geduld kan opbrengen om ein-de-loos alles rustig uit te leggen... Ik had zelf gewoon de rekening betaald en klaar ermee. Maarja, dan heb je ook geen leuk verhaal natuurlijk. :)

Moest wel lachen toen hij de mevrouw aan de lijn had:
*Sigh*
Here we go again.
Do you understand the difference between 1 dollar and 1 cent?
- Definitely.
Do you understand the difference between half a dollar and half a cent?
- Definitely.
Do you understand the difference between .002 dollar and .002 cents?
- No.
|:(

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Lees de topicwarning even...

[ Voor 102% gewijzigd door RobIII op 08-01-2011 17:09 ]

• Cartman!
  • Niet online
alwinuzz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 08:01:
Dat ie het geduld kan opbrengen om ein-de-loos alles rustig uit te leggen... Ik had zelf gewoon de rekening betaald en klaar ermee. Maarja, dan heb je ook geen leuk verhaal natuurlijk. :)
In mijn ogen ben je dan een slappe consument, ik zou tot het gaatje gaan met zulke dingen. Heb al een jaar gratis digitale HD tv gekeken bij UPC omdat ik tot t gaatje gegaan ben, dat scheelde me mooi 12 x 35 euro = 420 euro door gewoon even door te zetten om je gelijk te halen. Wist je dat UPC een afdeling "klantbehoud" heeft? Lijkt me dat als je daar een afdeling voor hebt je toch zelf wel weet dat je iets verkeerd doet :P

• alwinuzz
Als ik drie keer een half uur moet bellen, brieven moet schrijven, en elke keer een idioot antwoord krijg van 'ja maar het staat zo in het systeem meneer'. En dan de frustratie die dat geeft. Dat is het me gewoon niet waard, ik de slappe consument betaal die 70 dollar/euro wel. :P Daar hopen ze ook op natuurlijk.

420 euro is al een stuk meer geld, en korting op je hypotheek ofzo, daar doe ik het wel voor.

Misschien kan je uitweiden over hoe je tot het gaatje bent gegaan bij UPC? Ik wil ook wel gratis HD tv hosselen. ;)

Ben trouwens tevreden analoge ziggo klant

Verwijderd

Waarom heb ik Basic Instinct nooit eerder gekeken? Damn... Sharon Stone...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 15:55 ]

• YopY
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:52:
Waarom heb ik Basic Instinct nooit eerder gekeken? Damn... Sharon Stone...
Have you ever fucked on cocaine, ctor? It's nice :+.

Verwijderd

Jep ;)

• Cartman!
  • Niet online
alwinuzz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:20:
Misschien kan je uitweiden over hoe je tot het gaatje bent gegaan bij UPC? Ik wil ook wel gratis HD tv hosselen. ;)
Da's echt een te lang verhaal om zo even te vertellen... in t kort gingen er wat dingetjes mis waar ik compensatie voor wilde:
- pas na 3 keer aanmelden kwam m'n aanmelding door
- verkeerde mediabox uitgeleverd
- verkeerde facturen verstuurd
- OnDemand die niet werkte

Dat vond ik de moeite waard, uiteindelijk heb ik het hoofd van die afdeling klantbehoud het voorstel gedaan voor de gratis maanden om met verse start te beginnen en na wat heen en weer argumenteren ging ze ermee akkoord :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Het vervelende van klantenservice is dat het vaak zo is dat de andere kant helemaal niet kan regelen wat jij wil door de inflexibiliteit van het systeem. En als dingen met de hand moeten gaat het al helemaaaaaaal fout.

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

blind ik ben!
pff waarom houdt de kater niet op?

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 15:28 ]

Verwijderd

Eigen PHP forum software aan het schrijven. Veeeeel meer werk aan dan ik gedacht had aan het begin van dit project. Maar als dit klaar is nooit meer sukkelen met forum software die me niet bevalt.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

Angry Birds op de PC *O*

Wat een tof spel is/blijft het toch :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 07:41

Sebazzz

3dp

Ze moeten maar iets maken om savegames op te slaan of zelfs te syncen tussen devices. Als ik een nieuwe ROM installeer ben ik alle progress kwijt. :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Hmm... Ik ben gezwicht... Toch maar even WoW-Cataclysm gedownload :')

• alwinuzz
Cartman! schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:02:
[...]

Da's echt een te lang verhaal om zo even te vertellen... in t kort gingen er wat dingetjes mis waar ik compensatie voor wilde:
- pas na 3 keer aanmelden kwam m'n aanmelding door
- verkeerde mediabox uitgeleverd
- verkeerde facturen verstuurd
- OnDemand die niet werkte

Dat vond ik de moeite waard, uiteindelijk heb ik het hoofd van die afdeling klantbehoud het voorstel gedaan voor de gratis maanden om met verse start te beginnen en na wat heen en weer argumenteren ging ze ermee akkoord :)
Ha ok, heb je wel goed voor elkaar gekregen! Maar als ik dat ook zou willen, moet ik eerst hopen dat UPC/Ziggo het genoeg verkloot... Ik heb toch liever dat ze het gelijk goed doen.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Briljant, net helemaal geluisterd, beter als de crap op de radio :+

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:31:
Eigen PHP forum software aan het schrijven. Veeeeel meer werk aan dan ik gedacht had aan het begin van dit project. Maar als dit klaar is nooit meer sukkelen met forum software die me niet bevalt.
Jouw wiel is veel ronder zometeen :D :)

• YopY
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:31:
Nee, maar wel veel tijd kwijt aan ontwikkelen en onderhoud, :+. Niet dat ik er ook niet aan zit te denken om hetzelfde te doen (zie bovenstaande rants), natuurlijk, maar het is wel een pokkegrote klus die zich waarschijnlijk niet zal terugbetalen.

edit: ook leuk, alle websites stuq, om een of andere reden zijn alle modules (OSGI) verwijderd / stuq, :(. Suboptimaal. Webshop(s) werken niet, collega die nieuwsbrieven de deur uit wil sturen (weer) teleurstellen (vorige week performanceproblemen op de server), en d'r is niks dat ik (direct) kan doen, moet allemaal doorgestuurd worden naar de hostingpartij (kpn) die het weer doorstuurt naar de leverancier (de mensen die er verstand van (horen) te hebben. Maar daar heb ik ook weer mijn twijfels bij - vorige week performanceproblemen, wat doet de leverancier? twee mensen de logfiles laten bekijken. Wat sturen die terug? SQL foutmeldingen, één per half uur of iets dergelijks. Als dat al performanceproblemen kan opleveren...)

* YopY rant.
* YopY neemt nog een bakkie.

[ Voor 41% gewijzigd door YopY op 10-01-2011 10:37 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Cartman! schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:39:
[...]
In mijn ogen ben je dan een slappe consument, ik zou tot het gaatje gaan met zulke dingen. Heb al een jaar gratis digitale HD tv gekeken bij UPC omdat ik tot t gaatje gegaan ben, dat scheelde me mooi 12 x 35 euro = 420 euro door gewoon even door te zetten om je gelijk te halen. Wist je dat UPC een afdeling "klantbehoud" heeft? Lijkt me dat als je daar een afdeling voor hebt je toch zelf wel weet dat je iets verkeerd doet :P
Ik heb inderdaad een vergelijkbaar verhaal bij Ziggo gehad. Door een fout aan hun kant had ik het totale pakket zenders ( inclusief film1 etc. ), die helaas ook in rekening gebracht werden. Elke keer kon ik erover bellen, en dan paste ze de factuur netjes aan, en werd het te veel betaalde bedrag in mindering gebracht bij de volgende factuur. Na 3 maal een verkeerde factuur gehad te hebben, heb ik het bedrag laten storneren, en heb ik ze gebeld dat ze het geld opnieuw af mochten schrijven als ze de facturatie op orde hadden ( En eventueel de kanalen geblokkeerd hadden, maar dat vond ik niet zo belangrijk ). Na 2 maanden gestorneerd te hebben kreeg ik opeens een brief dat ze me af gingen sluiten als ik niet binnen 2 dagen zou betalen. Nadat ik weer boos gebeld had, was de conclusie dat de enige manier om de afsluiting te voorkomen was, dat ik het geld over zou maken en ze het achteraf weer zouden corrigeren. Na lang doorzeuren bleek er ook nog een optie te zijn om alle openstaande facturen te laten vervallen. Aangezien het niet mijn fout was hebben ze de facturen laten vervallen, en heb ik dus +- 6 maanden gratis het totale zenderpakket gehad, en daarbovenop 2 maanden gratis internet/tv/telefonie 8). Het heeft me alleen wel een hoop tijd en ergernis gekost :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 16:00
Woy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:36:
[...]

Ik heb inderdaad een vergelijkbaar verhaal bij Ziggo gehad. Door een fout aan hun kant had ik het totale pakket zenders ( inclusief film1 etc. ), die helaas ook in rekening gebracht werden. Elke keer kon ik erover bellen, en dan paste ze de factuur netjes aan, en werd het te veel betaalde bedrag in mindering gebracht bij de volgende factuur. Na 3 maal een verkeerde factuur gehad te hebben, heb ik het bedrag laten storneren, en heb ik ze gebeld dat ze het geld opnieuw af mochten schrijven als ze de facturatie op orde hadden ( En eventueel de kanalen geblokkeerd hadden, maar dat vond ik niet zo belangrijk ). Na 2 maanden gestorneerd te hebben kreeg ik opeens een brief dat ze me af gingen sluiten als ik niet binnen 2 dagen zou betalen. Nadat ik weer boos gebeld had, was de conclusie dat de enige manier om de afsluiting te voorkomen was, dat ik het geld over zou maken en ze het achteraf weer zouden corrigeren. Na lang doorzeuren bleek er ook nog een optie te zijn om alle openstaande facturen te laten vervallen. Aangezien het niet mijn fout was hebben ze de facturen laten vervallen, en heb ik dus +- 6 maanden gratis het totale zenderpakket gehad, en daarbovenop 2 maanden gratis internet/tv/telefonie 8). Het heeft me alleen wel een hoop tijd en ergernis gekost :(
Min of meer hetzelfde verhaal gehad met mijn Ziggo internetverbinding. Ca. 3 maanden lang gekampt met verbindingsproblemen. Uiteindelijk netjes een brief gestuurd waarin ze in gebreke werden gesteld en betalingen gestorneerd. Ongeveer een week later een e-mail (niet eens een brief), dat er betaald moest worden of alles afgesloten zou worden.
Met veel getouwtrek, waaronder het direct aanschrijven v/d directie en het hoofd public relations kwamen we tot een oplossing: we zouden de eerstvolgende 3 maanden niet gefactureerd krijgen. (Wie ziet de truc daar? Slimme manier van het bedrijf om je toch nog 3 maanden gebonden te houden tot de gemoederen bedaard zijn...)

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-02 09:37

defcon84

Multipass?

vakantie voorbij :(
voormiddag verspilt aan emails lezen
eens zien waar we mee bezig waren..

• YopY
defcon84 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:04:
vakantie voorbij :(
voormiddag verspilt aan emails lezen
Dat heb ik al na twee dagen geen mails lezen, met wat geluk :+.
Pagina: 1 ... 96 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak