De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.787 views

Verwijderd

Hmmmm, bijzondere tijd om wakker te worden... Dan maar aan de slag!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 03:36:
Die dagen heb ik ook weleens ja :P

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-12 23:39
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 03:36:
Ik zit te denken wanneer/of ik naar bed zal gaan. Ben bezig de mysql sources te doorgronden, en dat gaat nog wel even duren. 8)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-12 11:38

Hoogie2004

Whohooooo

Waarom zitten de eerste kopjes uit de koffieautomaat altijd vol met stukjes... Bah, koffie met stukjes.
Er is dus een nadeel aan om half 7 beginnen, de stukjes in de koffie :-( .

My iRacing profile | Strava

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je hebt toch een wasbak... O-) Blijven pakken en weggooien tot de stukjes eruit zijn. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:01:
Je hebt toch een wasbak... O-) Blijven pakken en weggooien tot de stukjes eruit zijn. :P
Ik neem al het 3e of 4e bakkie, en dan zitten de stukjes dus onderin... Die kom je pas tegen op het einde van het kopje, dat drink ik dus ook uiterst voorzichtig...

* Hoogie2004 vind de koffie overigens zonder stukjes ook niet erg lekker

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49

Haan

dotnetter

Hier nog iPhone bezitters die zich hebben verslapen? Ik ben benieuwd wie van m'n collega's vandaag te laat gaat komen en dat als excuus gebruikt :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:02

Matis

Rubber Rocket

Vandaag zou niet meer mogen voorkomen, aangezien het nu wel de eerste week van het nieuwe jaar is en niet week 52 in het jaar 2011.
Ik had overigens exact hetzelfde probleem met een scriptje van mij :P
Matis in "[alg] Slechtste programmeervoorbeelden d..."

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Yay, mijn Open NOS aanvraag is vandaag gevalideerd.

Nu nog verzinnen wat ik er precies mee van plan was. :P

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Hoogie2004 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:56:
Waarom zitten de eerste kopjes uit de koffieautomaat altijd vol met stukjes... Bah, koffie met stukjes.
Er is dus een nadeel aan om half 7 beginnen, de stukjes in de koffie :-( .
Ik heb officiëel mijn vertrouwen in koffieautomaten opgezegd. Eigen bakje koffie zetten dan maar.

En de verwarming is stuq.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

YopY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:17:
[...]

Ik heb officiëel mijn vertrouwen in koffieautomaten opgezegd. Eigen bakje koffie zetten dan maar.

En de verwarming is stuq.
Ik ook, maar eigen bakkie zetten is geen optie, of ik moet het meenemen van thuis, en daar wordt het ook niet echt beter op...

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Davio schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:04:
Yay, mijn Open NOS aanvraag is vandaag gevalideerd.

Nu nog verzinnen wat ik er precies mee van plan was. :P
Ik had ook een verzoek tot de API-subscription ingediend. Heb tot op heden nog niets gehoord :(

Edit;
matis, We hebben je aanvraag behandeld en je Open NOS account geactiveerd. Je kunt via de website inloggen om je IP adressen door te geven. We gebruiken de opgegeven IP adressen (of reeks) om de aanvragen te valideren. Inloggen doe je via de knop rechtsboven in het hoofdmenu. Tevens gebruiken we deze informatie voor het bijhouden van statistieken. We hebben je toegang verleend op basis van de hieronder opgegeven beschrijving:
*O*

[ Voor 41% gewijzigd door Matis op 03-01-2011 09:54 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Net even gekeken naar die API, geinig, wist niet dat ze zoiets aanbieden. Plus het is nog gratis ook, leuke dienst.

• Davio
D-Raven schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:39:
Net even gekeken naar die API, geinig, wist niet dat ze zoiets aanbieden. Plus het is nog gratis ook, leuke dienst.
Ja, ze zijn zo moeilijk niet, bij de publieke omroep. Hoort ook niet, het is immers publiek, we betalen er allemaal voor. :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Matis schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:43:
[...]

Ik had ook een verzoek tot de API-subscription ingediend. Heb tot op heden nog niets gehoord :(

Edit;
[...]

*O*
Nice, wat ben je ermee van plan?

Is dat voor je sig bedoeld?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wolfboy schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:23:
Nice, wat ben je ermee van plan?

Is dat voor je sig bedoeld?
Neen, ik wilde hem eigenlijk voor teletekst gebruiken, maar die functionaliteit wordt nog niet ondersteund. Voor mijn sig blijf ik nog wel even Nu.nl gebruiken, want daar kijk ik zelf eigenlijk altijd op als het gaat over nieuws.

De API wil ik dus voor onze non-profit voetbalvereniging gebruiken. Zodat ik een component in Joomla kan schrijven waarin de actuele teletekst-pagina's met betrekking tot afgelastingen en uitslagen kunnen worden weergegeven.

Op deze manier kan ik er in ieder geval mee experimenteren en alvast een MVC-project opzetten voor Joomla met de functionaliteit er in.

• YopY
Hoogie2004 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:24:
[...]

Ik ook, maar eigen bakkie zetten is geen optie, of ik moet het meenemen van thuis, en daar wordt het ook niet echt beter op...
Ik heb het meegenomen van huis ;D. Filterhoudertje van een euro bij de blokker en gaan met die banaan. Moet je wel een waterkoker en een koffiekan hebben natuurlijk.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Wat een gekloot is het uitlezen van Active Directory i.c.m. ASP.NET zeg. Ik wil weten of de huidige user lid is van een bepaalde groep, maar dit werkt niet goed met trusts. Dus keer ik het om en wil ik weten welke users in een bepaalde groep zitten en zo bepalen of mijn user daarbij hoort of niet.

Maar ik loop verdorie de hele tijd tegen access denied-meldingen aan wanneer geprobeerd wordt om data uit te lezen van een ander domain (die trusted is), enz. enz.

Wat een gedoe.

We are shaping the future

Verwijderd

Waarom mag dit:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
public class test
{
    static String s = "statisch";
    String t = "niet statisch";

public static void main(String[] args)
    {       
        test t = new test();

System.out.println(t.t);
        System.out.println(t.s);
    }
}

Ik krijg weliswaar een warning, maar de compiler laat het wel gebeuren. Iemand die hier wat background over kan geven?
C# laat het, zoals ik zou verwachten, niet toe.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Waarom zou het niet mogen? println verwacht gewoon een String toch? Geen static String?
Zodra het eenmaal doorgegeven wordt als parameter wordt er niet meer naar gekeken, want je kan het niet "static" doorgeven.
Snap ik, daarom snapte ik eerst de vraag niet ;) . Had de het feit dat hij de String dmv een instantie benaderde over het hoofd gezien.

[ Voor 62% gewijzigd door EddoH op 03-01-2011 16:35 ]

• CoolGamer
  • Laatst online: 14:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

EddoH schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:12:
Waarom zou het niet mogen? println verwacht gewoon een String toch? Geen static String?
Omdat s bij de class hoort, niet bij de instantie van de class. t hoort wel bij de instantie van de class.

Zodra het eenmaal doorgegeven wordt als parameter wordt er niet meer naar gekeken, want je kan het niet "static" doorgeven.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Omdat 's' static is, maar nu binnen de context van een instance van test wordt aangeroepen (t.s), dat lijkt me niet de bedoeling van static.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ah duh.. goeiemorgen... ja dan snap ik je vraag...

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

In de handleiding van Java staat gewoon dat het kan, maar dat het wel afgeraden wordt. Je kan dan de static members niet goed onderscheiden van de instance members. Waarom het niet kan staat er niet in. Ik ben wel benieuwd wat de redenering hier achter geweest was. Vreemde keus eigenlijk om het toch toe te laten om een static member te laten aanroepen m.b.v. een reference naar een instance member.

[ Voor 11% gewijzigd door CoolGamer op 03-01-2011 16:22 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Do not declare or override instance members in static classes.

If the design of a class suggests that there should be instance members, the class should not be marked static.
Dus. Waarom het in Java wel mag: geen idee. :P

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 03-01-2011 16:24 ]

• YopY
Je krijgt een waarschuwing omdat s statisch is en je hem officiëel aan moet roepen als test.s, ipv (effectief) new test().s. Maar de Java compiler is slim genoeg om door te hebben dat je eigenlijk test.s bedoelt. Je kunt nl ook niet een variabele twee keer declareren in een class door hem static en niet static te definiëren (als dat logisch klinkt).

En wat anders. Unit tests. Woei.

Java:
1
2
3
4
5
6
    @Test
    public void testConvertURLEncodeParameters() throws URLCreationException {
        KeyValue kv1 = new KeyValueImpl("(>'_')>+--", "<(O_o)>"); // Kirby! ^_______^
        String expected = DEFAULT_ADDRESS + "/" + DEFAULT_ACTION + "?%28%3E%27_%27%29%3E%2B--=%3C%28O_o%29%3E";
        runTests(mockConfigService(DEFAULT_ADDRESS, EMPTY, EMPTY), mockQuery(DEFAULT_ACTION, kv1), expected);
    }

Verwijderd

YopY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:23:
Je krijgt een waarschuwing omdat s statisch is en je hem officiëel aan moet roepen als test.s, ipv (effectief) new test().s. Maar de Java compiler is slim genoeg om door te hebben dat je eigenlijk test.s bedoelt. Je kunt nl ook niet een variabele twee keer declareren in een class door hem static en niet static te definiëren (als dat logisch klinkt).
Mjah, slim, ik vind het maar een rare keuze. Heb binnenkort een toets java en zag dat stukje code en dacht, dat compiled natuurlijk niet! Wel dus! Toch maar goed dat ik de taal nog even naloop.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 16:29 ]

• YopY
Java is niet quirkloos, ;p. Is een beetje een edgecase, neem maar gewoon aan dat het niet zal werken, geloof niet dat het praktisch is dat toetsen vragen hebben over dit soort randzaken.

Hiero staan trouwens nog wel meer vage / diepe dingen van Java en de JDK, als mensen dat boeit. Of het allemaal praktische info is valt te betwijfelen, maar het is boeiend leesvoer.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Nog meer mensen de laatste tijd een beetje last van connectieproblemen met Git? Ik krijg regelmatig bij het pullen/pushen vage errors dat ik niet kan verbinden en even later gaat het weer wel...

Met github bedoel ik btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 03-01-2011 19:22 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:50

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:27:
[...]

Mjah, slim, ik vind het maar een rare keuze.
Er zijn meer talen waarbij de class scope de parent is van de instance scope. Zie bijv. C++ of Python.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

YopY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:03:
Java is niet quirkloos, ;p. Is een beetje een edgecase, neem maar gewoon aan dat het niet zal werken, geloof niet dat het praktisch is dat toetsen vragen hebben over dit soort randzaken.
Nou, een dergelijke vraag kwam langs op een toets in voorgaande jaren. Welke van de volgende statements geven welke output, vergezeld met een rijtje van dat soort dingen. Blijkbaar toch toetsvoer.

Verwijderd

wat van opleiding doe je dan ?

Verwijderd

AI aan uni en heb een dringende behoefte aan het halen van een 10, dus ik ga wel degelijk elke quirck die ik kan vinden (en relevant is voor de stof) proberen te kennen. Heb nog ruim twee weken, dus dat moet wel lukken denk ik. Geen zin in instinkertjes en voor een C# ontwikkelaar is het eerder genoemde zeker een instinkertje :P
Want C# zegt in zo'n geval:
code:
1
Error   1   Member 'Book.Program.test' cannot be accessed with an instance reference; qualify it with a type name instead

Deze wil ik nog even delen, beetje sentimenteel nummer, maar een typisch bewijs dat er uit Nederland echt kwalitatief goede muziek komt:

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 20:41 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:28
TheCoolGamer schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:16:
Omdat s bij de class hoort, niet bij de instantie van de class. t hoort wel bij de instantie van de class.
Het ding is onderdeel van de class, het object is een instantie van die class dus is de string ook onderdeel van het object.

Ik zie niet waarom dat niet zou mogen of waarom het 'slecht' zou zijn eigenlijk.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Haha, ik heb een 11 gehaald voor een java practicum :P

• Davio
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:24:
Volgens mij had ik dat ook eens, in mijn 1e jaar informatica, met één of ander Mandelbrot-progje waarbij je kon inzoomen en kèkke kleurtjes kon gebruiken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zijn er hier nog mensen die naar het MS Webcamp gaan 20/21 januari?
En iemand suggesties voor een goed/leuk hotel in de omgeving van De Fabrique / Westkanaaldijk? Of moet ik 't maar met 1 van deze of deze doen? 't Mag wat kosten maar ik hoef ook weer niet de presidentiële suite... denk ik :P

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 04-01-2011 11:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:34:
Zijn er hier nog mensen die naar het MS Webcamp gaan 20/21 januari?
En iemand suggesties voor een goed/leuk hotel in de omgeving van De Fabrique / Westkanaaldijk? Of moet ik 't maar met 1 van deze doen? 't Mag wat kosten maar ik hoef ook weer niet de presidentiële suite... denk ik :P
Jammer dat het een Webcamp is, want dat is wel erg dicht bij huis. Je kan daar dan wel lekker even karten na je webcamp, dat zit namelijk in het zelfde gebouw ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:24:
heb een dringende behoefte aan het halen van een 10,
Is dat even jammer zeg.... :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Hoe kan je eigenlijk een 11 halen? wat moet ik me daarbij voorstellen?

"10" is toch "perfect"/100%?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Davio
Gamebuster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:31:
Hoe kan je eigenlijk een 11 halen? wat moet ik me daarbij voorstellen?

"10" is toch "perfect"/100%?
Bonuspunt uiteraard voor een extra opdracht.

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Soms worden er ook compensatie-punten toegevoegd als het een erg moeilijk oplosbare opdracht blijkt (bijv. omdat de uitleg 'vergeten' was). Dan kunnen ze moeilijk alleen de onvoldoendes extra punten geven.

• Gamebuster
farlane schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:47:
[...]

Het ding is onderdeel van de class, het object is een instantie van die class dus is de string ook onderdeel van het object.

Ik zie niet waarom dat niet zou mogen of waarom het 'slecht' zou zijn eigenlijk.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
public class A
{
  public static int staticProperty = 0;
}

public class B extends A
{
  public static int staticProperty = 1;
}

public class Main
{
  {
    A b = new B();
    System.out.println(b.staticProperty);
  }
}

Wat is output? "1" of "0"? Of compile error?

Zelf niet gekeken. Durf geen gok te maken. :P

edit:
Ik kreeg "0" terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2011 13:56 ]

Verwijderd

Davio schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:36:
[...]

Bonuspunt uiteraard voor een extra opdracht.
precies :)

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Compile error denk ik. Heb het ook niet getest. Je kan niet zomaar een public field overschrijven in een child-class.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gamebuster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:49:
[...]

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
public class A
{
}

public class B extends A
{
}

public class Main
{
  public static main(String[] args)
  {
    A b = new B();
  }
}

Wat is output? "1" of "0"? Of compile error?

Zelf niet gekeken. Durf geen gok te maken. :P
1 denk ik. Gaat wel over methods:
If a subclass defines a class method with the same signature as a class method in the superclass, the method in the subclass hides the one in the superclass.
Oh wacht, je declareert hem als A. :+

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 04-01-2011 13:59 ]

• Gamebuster
0 krijg je terug. Geen warnings.

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
public class TestMain
{
    {
        A b = new B();
    }
}

Java:
1
2
3
4
public class A
{
} 

Java:
1
2
3
4
public class B extends A
{
}

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heb het getest. Het antwoord is 0. Wel een warning tijdens het compileren.

• Gamebuster
TheCoolGamer schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:58:
Heb het getest. Het antwoord is 0. Wel een warning tijdens het compileren.
Ik niet?

code:
1
2
3
4
compile-single:
run-single:
0
BUILD SUCCESSFUL (total time: 1 second)

code:
1
2
3
4
Toby-Hinloopens-MacBook-Pro:~ tobyhinloopen$ java -version
java version "1.6.0_22"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_22-b04-307-10M3261)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 17.1-b03-307, mixed mode)

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2011 14:00 ]

• farlane
Tuurlijk krijg je een 0 terug want je hebt een A en geen B.

In welk opzicht verschilt dit van non-static velden eigenlijk? :?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

The static field A.staticProperty should be accessed in a static way
is de warning die ik krijg.

Ik maak gebruik van de Java-compiler die in Eclipse zit.

[ Voor 21% gewijzigd door CoolGamer op 04-01-2011 14:02 ]

• Gamebuster
farlane schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:59:
[...]

Tuurlijk krijg je een 0 terug want je hebt een A en geen B.

In welk opzicht verschilt dit van non-static velden eigenlijk? :?
A b = new B();

Het is een B, wat weer een subclass is van A. Als je die velden non-static maakt, krijg je "1" terug.

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
public class A
{
  public int regularProperty = 0;
} 
public class B extends A
{
  public int regularProperty = 1;
}
public class TestMain
{
    {
        A b = new B();
        System.out.println(b.regularProperty);
    }
}

output: "00"

edit: ow, niet. :9

[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2011 14:04 ]

• farlane
Gamebuster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:01:
[...]

A b = new B();

Het is een B, wat weer een subclass is van A. Als je die velden non-static maakt, krijg je "1" terug.

Je hebt em geupcast naar een A.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Dat komt omdat je nieuwe field de oude wel hide, maar aangezien je var van type A is zal de compiler naar dat field binden. Als je een methode zou getNormalField() en die zou overiden dan zou je natuurlijk wel de waarde uit B krijgen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 19:56

MBV

Ik weet uit ervaring dat functies in B de waarde van B.regularProperty zien, en functies in a de waarde van A.regularProperty. Met dank aan iemand die copy-paste inheritance toepaste: copy/paste A naar B, B extends A, en vervolgens B gebruiken 8)7 Van een postdoc die parsers bouwt zou je toch wat beter verwachten...

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Eindelijk mijn haat-liefde verhouding met Active Directory aan de kant gezet (lees, dat stuk is klaar) :D Vage meldingen soms....

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-01-2011 15:02 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

A b = new B();

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
public class A
{
  public int regularProperty = 0;
} 
public class B extends A
{
  public int regularProperty = 1;
}
public class TestMain
{
    {
        A b = new B();
        System.out.println(b.regularProperty);
    }
}

Iets met early/static binding van fields versus late/dynamic binding van methods? :p

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Wat is perl toch een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend platform om mee te communiceren.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MBV schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:11:
Ik weet uit ervaring dat functies in B de waarde van B.regularProperty zien, en functies in a de waarde van A.regularProperty. Met dank aan iemand die copy-paste inheritance toepaste: copy/paste A naar B, B extends A, en vervolgens B gebruiken 8)7 Van een postdoc die parsers bouwt zou je toch wat beter verwachten...
Dat heeft natuurlijk alles met de manier van binding te maken, zoals RayNbow al aanhaalt. De compiler zal in class B weten dat je naar een static field van B verwijst, in A is het logisch dat hij naar die van A verwijst. Als je een variabele van type A hebt, zal die naar die van A verwijzen en als je een var van type B hebt zal die naar die van B verwijzen.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de volgende code oplevert
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
class Foo
{
    public static int Bar = 10;
}

Foo a = null;

system.out.writeln( a.Bar );

Krijg je dan een NPE of krijg je netjes 10?

• Gamebuster
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
public class A
{
} 

public class TestMain
{
    {
        A a = null;
        System.out.println(a.staticProperty);
    }
}

code:
1
2
0
BUILD SUCCESSFUL (total time: 0 seconds)

[ Voor 52% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2011 16:22 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:10:
[...]

Dat heeft natuurlijk alles met de manier van binding te maken, zoals RayNbow al aanhaalt. De compiler zal in class B weten dat je naar een static field van B verwijst, in A is het logisch dat hij naar die van A verwijst. Als je een variabele van type A hebt, zal die naar die van A verwijzen en als je een var van type B hebt zal die naar die van B verwijzen.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de volgende code oplevert
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
class Foo
{
    public static int Bar = 10;
}

Foo a = null;

system.out.writeln( a.Bar );

Krijg je dan een NPE of krijg je netjes 10?
Ik vind dat je een compile-error moet krijgen, zoals in .NET:
Member 'Melp.Foo' cannot be accessed with an instance reference; qualify it with a type name instead

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 04-01-2011 16:32 ]

https://fgheysels.github.io/

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:28:
[...]
Ik vind dat je een compile-error moet krijgen, zoals in .NET:
[...]
Ben ik het ook mee eens, maar in java is het blijkbaar toegestaan, en is het dus zelfs mogelijk om via een null reference een static op te vragen.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat gedrag van Java lijkt me overgenomen van C++:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
class Foo
{
    public:
    static int bar;
};
int Foo::bar = 3;

int main(char argc, char *argv[])
{
    Foo *x = 0;
    std::cout << x->bar << std::endl;
    return 0;
}

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

In Eclipse geeft hij een warning, ondanks het wel gewoon werkt:
Null pointer access: The variable b can only be null at this location
Je kan Eclipse zelfs instellen dat hij warned/error'd zodra een variabele mogelijk null is. Maar of een field dan static is wordt niet meegenomen.

De Eclipse compiler heeft wel meer van die slimmigheidjes die in de standaard java compiler missen.

[ Voor 11% gewijzigd door CoolGamer op 04-01-2011 17:33 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:57:
[...]

Iets met early/static binding van fields versus late/dynamic binding van methods? :p
Vertel dat aan de PHP'ers, met hun "late static binding" :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49

Haan

dotnetter

Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:43:
[...]

Ben ik het ook mee eens, maar in java is het blijkbaar toegestaan, en is het dus zelfs mogelijk om via een null reference een static op te vragen.
Het compilet wel, maar wat gebeurt er @ runtime?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Haan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:08:
[...]

Het compilet wel, maar wat gebeurt er @ runtime?
Het zal compile-time al omgezet worden naar een static aanroep. Naar de reference zal niet eens worden gekeken.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:40:
[...]

Vertel dat aan de PHP'ers, met hun "late static binding" :P
Vertellen heeft geen zin als ze niet willen luisteren. :+

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 19:56

MBV

Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:10:
[...]

Ik vond het ook meer raar dat iemand 'copy/paste inheritance' toepast. Ik heb alle variabelen weggegooid uit klasse B, alle functies die exact dezelfde inhoud hadden weg, en alle functies die exact dezelfde inhoud hadden als klasse X gegenereerd door JavaCC, en ik had ineens nog maar 1/30 van de code over :Y)

Buiten de gegenereerde code om had ik geen enkele regel onnodige code duplication :*)

• farlane
RayNbow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:04:
Dat gedrag van Java lijkt me overgenomen van C++:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
class Foo
{
    public:
    static int bar;
};
int Foo::bar = 3;

int main(char argc, char *argv[])
{
    Foo *x = 0;
    std::cout << x->bar << std::endl;
    return 0;
}
Kweenie maar volgens mij is dat undefined behavior. Heeft ie ook koffie gezet? :P

Verwijderd

Wat vinden jullie van het fenomeen Stored Procedures in MySQL? :9 En dan bijvoorbeeld om een 'product' te activeren? Like:
"ActivateProduct(1337);"

Ik vind het een beetje uhhh.... crap? Op de verkeerde plek? :+

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:39
Ken MySQL verder niet, maar vind het op zich een normale SP, zo op het eerste gezicht.
Waarschijnlijk wordt het activated bitje op 1 gezet, maar wellicht ook andere velden, welke je als front-end developer niet wilt/hoeft te zien. Scheelt weer om 1 aanroep te doen ipv 5 verschillende.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:42:
[...]

Kweenie maar volgens mij is dat undefined behavior. Heeft ie ook koffie gezet? :P
Misschien volgens de letter van de standaard, al ben ik daar niet eens zeker van. 'x' wordt natuurlijk nooit daadwerkelijk gedereferenced, de expressie levert gewoon Foo::bar op.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik heb het alleen even getest tegen g++. Ik heb hier geen C++ standaard liggen, dus ik weet niet zeker wat de uitvoer echt hoort te zijn. :p

• Soultaker
  • Laatst online: 05:55
Het lijkt me dat niet elk voorkomen van -> daadwerkelijk tot een pointer dereference leidt. Zo is sizeof(p->x) ook gewoon een geldige expressie, ongeacht of *p geldig is of niet.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zit zijdelings m'n gewone werk een agenda van iemand in Exchange te restoren (iets met schoenmaker en leest enzo :X :P ). De-tering; als dat mijn agenda was werd ik gek (en ik ben toch wel wat gewend):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MjVsZ0FVtOrUjX5BOVMUHgpr/thumb.png

En zo ziet 'ie er, week na week, uit tot eind 2011(!) en al vanaf het jaar knoop :o Dat mens leeft in 'r agenda. Verklaart wel waarom ze met tranen in 'r ogen kwam vragen of er nog iets te redden viel uit een lege agenda O+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Soultaker
Sowieso flinke werkdag als je van acht tot zes ingeplanned hebt. :/ Gelukig heeft ze maandag vrij. :+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
RobIII schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:26:
En zo ziet 'ie er, week na week, uit tot eind 2011(!) en al vanaf het jaar knoop :o Dat mens leeft in 'r agenda. Verklaart wel waarom ze met tranen in 'r ogen kwam vragen of er nog iets te redden viel uit een lege agenda O+
Neem aan dat je der hebt verteld dat ding voortaan te backuppen :P

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zit zijdelings m'n gewone werk een agenda van iemand in Exchange te restoren (iets met schoenmaker en leest enzo :X :P ). De-tering; als dat mijn agenda was werd ik gek (en ik ben toch wel wat gewend):

[afbeelding]

Met zo'n onmisbare agenda is het misschien verstandig om naar een online agenda zoals in BPOS of Google apps over te stappen.

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:54:
[...]

Met zo'n onmisbare agenda is het misschien verstandig om naar een online agenda zoals in BPOS of Google apps over te stappen.
Alsof je daar de garantie hebt dat data nooit verloren zal gaan. Hotmail liet ook even zien dat je niet ten alle tijden op je mailtjes hoeft te rekenen. Ik zou gewoon aanraden om het te backuppen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:48:
Wat vinden jullie van het fenomeen Stored Procedures in MySQL? :9 En dan bijvoorbeeld om een 'product' te activeren? Like:
"ActivateProduct(1337);"

Ik vind het een beetje uhhh.... crap? Op de verkeerde plek? :+
Nee hoor, klopt helemaal. :) Vanuit je software wil je een product activeren, whatever dat is, en laat je datalaag maar lekker bepalen hoe dat gedaan wordt. Met een enum('Y', 'N') Activated, of een ActivationDate = NOW(), of ... :)

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:46
Zo, mijn TFS2GIT script weer bijgewerkt op Github. Blijkt dat je per eigen Github project nu een eigen Wiki kan toevoegen.Ideale plek om straks mijn documentatie in op te nemen.

Iemand anders nog zware fan van GitHub?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
* Avalaxy vindt GitHub ook fijn om mee te werken :)

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
*Elnaeth werkt sinds zeer kort bij een bedrijf waar zijn voorname werkzaamheden met ASP.NET te maken hebben, maar hij is zelf opgegroeid in PHP :P

Wat is dat even wennen.. Maar goed, het is leerzaam en handig, want op de opleiding gebruiken we C#. Half jaartje tot stage, tot die tijd lekker wat centen bijverdienen tijdens her leren :+

Overigens even iets anders, kent iemand toevallig een goedkope IIS+MSSQL host? Ik ben zelf wezen kijken voor een VPS maar dan zit ik toch op 40euro per maand voor 512 MB ram met win2003 server >_>
Was aan het denken om een leuk stukkie software te schrijven in asp.net maar als ik er zo zwaar voor kom aan het betalen is het ook niet meer leuk :P

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Caelorum schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:33:
[...]

Neem aan dat je der hebt verteld dat ding voortaan te backuppen :P
Waar denk je dat ik uit aan 't restoren was? ;)
Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:54:
[...]

Die zal na een CTRL-A -> Shift-Del (of weet ik wat ze uitgespookt had, "opeens was alles weg" uhuh) hetzelfde probleem geven (en kom dan maar eens aan een backup ;) )

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 04-01-2011 20:18 ]

Over mij

• Caelorum
elnaeth schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:13:
Overigens even iets anders, kent iemand toevallig een goedkope IIS+MSSQL host? Ik ben zelf wezen kijken voor een VPS maar dan zit ik toch op 40euro per maand voor 512 MB ram met win2003 server >_>
Was aan het denken om een leuk stukkie software te schrijven in asp.net maar als ik er zo zwaar voor kom aan het betalen is het ook niet meer leuk :P
Kijk hier even -> http://www.microsoft.com/web/hosting/home

• elnaeth
_/-\o_ _/-\o_

Zeer groot is mijn dank! Ik had totaal geen idee dat dit bestond <3

(mijn eerste gedachte was dan ook dat je me aan ging raden zelf IIS te draaien en mijn PC gewoon 24/7 te laten hosten :P)

• Caelorum
elnaeth schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:20:
[...]
_/-\o_ _/-\o_

Zeer groot is mijn dank! Ik had totaal geen idee dat dit bestond <3
Ik ook niet maar een tripje naar http://www.asp.net/ en een klikje op hosting bracht me daarheen. ^^

Verwijderd

elnaeth schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:13:
Ik ben zelf wezen kijken voor een VPS maar dan zit ik toch op 40euro per maand voor 512 MB ram met win2003 server >_>
Win2003 bak met 512MB ram voor 40 euro p/m? :9 Da's wel een beetje aan de hoge kant, moet kunnen voor nog geen 25 incl. btw. ;)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:07

Sebazzz

3dp

Mededeling: .NET data binding is _/-\o_
Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:43:
[...]

In Java is het een null pointer :Y)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:19:
Het lijkt me dat niet elk voorkomen van -> daadwerkelijk tot een pointer dereference leidt. Zo is sizeof(p->x) ook gewoon een geldige expressie, ongeacht of *p geldig is of niet.
Dat klopt, maar het punt is dat de expressie voor de -> wel geëvalueerd moet worden, ookal reference je een static. Bla()->x zal ook gewoon Bla() aanroepen, ookal is x een static member van het type wat Bla retourneert. Ook bij p->x waarbij p van een type is dat een operator->() heeft gedefinieerd, zal die operator worden aangeroepen.

Maar ik heb het even opgezocht:
quote: 5.2.5
1. A postfix expression followed by a dot . or an arrow ->, optionally followed by the keyword template (14.8.1), and then followed by an id-expression, is a postfix expression. The postfix expression before the dot or arrow is evaluated58) the result of that evaluation, together with the id-expression, determine the result of the entire postfix expression.

58) This evaluation happens even if the result is unnecessary to determine the value of the entire postfix expression, for example if the id-expression denotes a static member.

[..]

3. If E1 has the type “pointer to class X,” then the expression E1->E2 is converted to the equivalent form
(*(E1)).E2
RayNbow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:04:
Ik heb het alleen even getest tegen g++. Ik heb hier geen C++ standaard liggen, dus ik weet niet zeker wat de uitvoer echt hoort te zijn. :p
Natuurlijk, een compiler zal in de werkelijkheid een nutteloze dereference van een pointer gewoon wegoptimaliseren.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 04-01-2011 21:11 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zo, na 4.5 dag bij de klant eindelijk fatsoenlijke access rights om volop te kunnen klooien. Ik zag alweer een hoop huilenswaardige shizzle voorbijschuiven, hiep hoi!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Als ik dat lees moet ik altijd aan: http://www.joelonsoftware.com/articles/fog0000000069.html denken.

• elnaeth
Wat een heerlijk stuk, zo ongelooflijk veel herkenbare dingen :)

Denk dat hij inderdaad gelijk heeft, ik zou best mijn eigen website een keer helemaal opnieuw willen maken, maar hij doet het gewoon zoals het nu is.. Veel positieve dingen van leden gehoord, en ik weet niet of dat nog wel zo zou zijn als ik het allemaal from scratch maak..

Food for thought in ieder geval, altijd leuk.

• Soultaker
.oisyn schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:42:
Dat klopt, maar het punt is dat de expressie voor de -> wel geëvalueerd moet worden, ookal reference je een static.
Bedoel je nu "moet" als in "het is (in z'n algemeenheid) nodig" of als in "de standaard schrijft voor dat het gebeurt"? Het eerste zie ik namelijk niet (het lijkt me dat je altijd de statische referentie kunt resolven, want het statische type van de expressie links van de -> operator is altijd bepaald zonder iets te evaluëren).
Maar ik heb het even opgezocht:
Nice. :) Blijkbaar toch undefined behaviour in het geval van de nul-pointer.

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 04-01-2011 21:52 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01

[afbeelding]

Kan ze tussen al die afspraken door ook nog wat werk verrichten ? :P

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

whoami schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:53:
[...]
Kan ze tussen al die afspraken door ook nog wat werk verrichten ? :P
Wie weet zijn die afspraken d'r werk? :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien is het de agenda van iemand anders die ze aan het bespioneren is :P

Verwijderd

Of is ze hoger management.. De agenda van m'n pa zit ook altijd van half 9 tot (veel te) laat vol... Ze zouden dat soort agenda's gewoon eens moeten laten zien aan de mensen op de werkvloer, misschien krijgen ze dan wat meer respect voor 'die luie pakken die alleen maar geld zitten te verdienen'.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik kan er niet veel over los laten (d'uh) maar 't is veel werkoverleg, managementbladiebla etc ;) En die agenda is letterlijk dus tot 31 dec 2011 vol

Over mij

Pagina: 1 ... 95 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak