Die dagen heb ik ook weleens jaVerwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 03:36:
Hmmmm, bijzondere tijd om wakker te worden... Dan maar aan de slag!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik zit te denken wanneer/of ik naar bed zal gaan. Ben bezig de mysql sources te doorgronden, en dat gaat nog wel even duren.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 03:36:
Hmmmm, bijzondere tijd om wakker te worden... Dan maar aan de slag!
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Er is dus een nadeel aan om half 7 beginnen, de stukjes in de koffie
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik neem al het 3e of 4e bakkie, en dan zitten de stukjes dus onderin... Die kom je pas tegen op het einde van het kopje, dat drink ik dus ook uiterst voorzichtig...CodeCaster schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:01:
Je hebt toch een wasbak...Blijven pakken en weggooien tot de stukjes eruit zijn.
* Hoogie2004 vind de koffie overigens zonder stukjes ook niet erg lekker
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik had overigens exact hetzelfde probleem met een scriptje van mij
Matis in "[alg] Slechtste programmeervoorbeelden d..."
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Nu nog verzinnen wat ik er precies mee van plan was.
Ik heb officiëel mijn vertrouwen in koffieautomaten opgezegd. Eigen bakje koffie zetten dan maar.Hoogie2004 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 07:56:
Waarom zitten de eerste kopjes uit de koffieautomaat altijd vol met stukjes... Bah, koffie met stukjes.
Er is dus een nadeel aan om half 7 beginnen, de stukjes in de koffie.
En de verwarming is stuq.
Ik ook, maar eigen bakkie zetten is geen optie, of ik moet het meenemen van thuis, en daar wordt het ook niet echt beter op...YopY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:17:
[...]
Ik heb officiëel mijn vertrouwen in koffieautomaten opgezegd. Eigen bakje koffie zetten dan maar.
En de verwarming is stuq.
Ik had ook een verzoek tot de API-subscription ingediend. Heb tot op heden nog niets gehoordDavio schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:04:
Yay, mijn Open NOS aanvraag is vandaag gevalideerd.
Nu nog verzinnen wat ik er precies mee van plan was.
Edit;
matis, We hebben je aanvraag behandeld en je Open NOS account geactiveerd. Je kunt via de website inloggen om je IP adressen door te geven. We gebruiken de opgegeven IP adressen (of reeks) om de aanvragen te valideren. Inloggen doe je via de knop rechtsboven in het hoofdmenu. Tevens gebruiken we deze informatie voor het bijhouden van statistieken. We hebben je toegang verleend op basis van de hieronder opgegeven beschrijving:
[ Voor 41% gewijzigd door Matis op 03-01-2011 09:54 ]
Ja, ze zijn zo moeilijk niet, bij de publieke omroep. Hoort ook niet, het is immers publiek, we betalen er allemaal voor.D-Raven schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:39:
Net even gekeken naar die API, geinig, wist niet dat ze zoiets aanbieden. Plus het is nog gratis ook, leuke dienst.
Nice, wat ben je ermee van plan?Matis schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:43:
[...]
Ik had ook een verzoek tot de API-subscription ingediend. Heb tot op heden nog niets gehoord
Edit;
[...]
Is dat voor je sig bedoeld?
Neen, ik wilde hem eigenlijk voor teletekst gebruiken, maar die functionaliteit wordt nog niet ondersteund. Voor mijn sig blijf ik nog wel even Nu.nl gebruiken, want daar kijk ik zelf eigenlijk altijd op als het gaat over nieuws.Wolfboy schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:23:
Nice, wat ben je ermee van plan?
Is dat voor je sig bedoeld?
De API wil ik dus voor onze non-profit voetbalvereniging gebruiken. Zodat ik een component in Joomla kan schrijven waarin de actuele teletekst-pagina's met betrekking tot afgelastingen en uitslagen kunnen worden weergegeven.
Op deze manier kan ik er in ieder geval mee experimenteren en alvast een MVC-project opzetten voor Joomla met de functionaliteit er in.
Ik heb het meegenomen van huis ;D. Filterhoudertje van een euro bij de blokker en gaan met die banaan. Moet je wel een waterkoker en een koffiekan hebben natuurlijk.Hoogie2004 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:24:
[...]
Ik ook, maar eigen bakkie zetten is geen optie, of ik moet het meenemen van thuis, en daar wordt het ook niet echt beter op...
Maar ik loop verdorie de hele tijd tegen access denied-meldingen aan wanneer geprobeerd wordt om data uit te lezen van een ander domain (die trusted is), enz. enz.
Wat een gedoe.
We are shaping the future
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public class test { static String s = "statisch"; String t = "niet statisch"; public static void main(String[] args) { test t = new test(); System.out.println(t.t); System.out.println(t.s); } } |
Ik krijg weliswaar een warning, maar de compiler laat het wel gebeuren. Iemand die hier wat background over kan geven?
C# laat het, zoals ik zou verwachten, niet toe.
Snap ik, daarom snapte ik eerst de vraag nietZodra het eenmaal doorgegeven wordt als parameter wordt er niet meer naar gekeken, want je kan het niet "static" doorgeven.
[ Voor 62% gewijzigd door EddoH op 03-01-2011 16:35 ]
Omdat s bij de class hoort, niet bij de instantie van de class. t hoort wel bij de instantie van de class.EddoH schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:12:
Waarom zou het niet mogen? println verwacht gewoon een String toch? Geen static String?
Zodra het eenmaal doorgegeven wordt als parameter wordt er niet meer naar gekeken, want je kan het niet "static" doorgeven.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door CoolGamer op 03-01-2011 16:22 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Dus. Waarom het in Java wel mag: geen idee.Do not declare or override instance members in static classes.
If the design of a class suggests that there should be instance members, the class should not be marked static.
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 03-01-2011 16:24 ]
En wat anders. Unit tests. Woei.
1
2
3
4
5
6
| @Test public void testConvertURLEncodeParameters() throws URLCreationException { KeyValue kv1 = new KeyValueImpl("(>'_')>+--", "<(O_o)>"); // Kirby! ^_______^ String expected = DEFAULT_ADDRESS + "/" + DEFAULT_ACTION + "?%28%3E%27_%27%29%3E%2B--=%3C%28O_o%29%3E"; runTests(mockConfigService(DEFAULT_ADDRESS, EMPTY, EMPTY), mockQuery(DEFAULT_ACTION, kv1), expected); } |
Verwijderd
Mjah, slim, ik vind het maar een rare keuze. Heb binnenkort een toets java en zag dat stukje code en dacht, dat compiled natuurlijk niet! Wel dus! Toch maar goed dat ik de taal nog even naloop.YopY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:23:
Je krijgt een waarschuwing omdat s statisch is en je hem officiëel aan moet roepen als test.s, ipv (effectief) new test().s. Maar de Java compiler is slim genoeg om door te hebben dat je eigenlijk test.s bedoelt. Je kunt nl ook niet een variabele twee keer declareren in een class door hem static en niet static te definiëren (als dat logisch klinkt).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 16:29 ]
Hiero staan trouwens nog wel meer vage / diepe dingen van Java en de JDK, als mensen dat boeit. Of het allemaal praktische info is valt te betwijfelen, maar het is boeiend leesvoer.
Met github bedoel ik btw.
[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 03-01-2011 19:22 ]
Er zijn meer talen waarbij de class scope de parent is van de instance scope. Zie bijv. C++ of Python.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:27:
[...]
Mjah, slim, ik vind het maar een rare keuze.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Nou, een dergelijke vraag kwam langs op een toets in voorgaande jaren. Welke van de volgende statements geven welke output, vergezeld met een rijtje van dat soort dingen. Blijkbaar toch toetsvoer.YopY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:03:
Java is niet quirkloos, ;p. Is een beetje een edgecase, neem maar gewoon aan dat het niet zal werken, geloof niet dat het praktisch is dat toetsen vragen hebben over dit soort randzaken.
Verwijderd
Want C# zegt in zo'n geval:
1
| Error 1 Member 'Book.Program.test' cannot be accessed with an instance reference; qualify it with a type name instead |
Deze wil ik nog even delen, beetje sentimenteel nummer, maar een typisch bewijs dat er uit Nederland echt kwalitatief goede muziek komt:
[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 20:41 ]
Het ding is onderdeel van de class, het object is een instantie van die class dus is de string ook onderdeel van het object.TheCoolGamer schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:16:
Omdat s bij de class hoort, niet bij de instantie van de class. t hoort wel bij de instantie van de class.
Ik zie niet waarom dat niet zou mogen of waarom het 'slecht' zou zijn eigenlijk.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Volgens mij had ik dat ook eens, in mijn 1e jaar informatica, met één of ander Mandelbrot-progje waarbij je kon inzoomen en kèkke kleurtjes kon gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:24:
Haha, ik heb een 11 gehaald voor een java practicum
En iemand suggesties voor een goed/leuk hotel in de omgeving van De Fabrique / Westkanaaldijk? Of moet ik 't maar met 1 van deze of deze doen? 't Mag wat kosten maar ik hoef ook weer niet de presidentiële suite... denk ik
[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 04-01-2011 11:48 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Jammer dat het een Webcamp is, want dat is wel erg dicht bij huis. Je kan daar dan wel lekker even karten na je webcamp, dat zit namelijk in het zelfde gebouwRobIII schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:34:
Zijn er hier nog mensen die naar het MS Webcamp gaan 20/21 januari?
En iemand suggesties voor een goed/leuk hotel in de omgeving van De Fabrique / Westkanaaldijk? Of moet ik 't maar met 1 van deze doen? 't Mag wat kosten maar ik hoef ook weer niet de presidentiële suite... denk ik
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:24:
Haha, ik heb een 11 gehaald voor een java practicum
Is dat even jammer zeg....heb een dringende behoefte aan het halen van een 10,
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
"10" is toch "perfect"/100%?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Bonuspunt uiteraard voor een extra opdracht.Gamebuster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:31:
Hoe kan je eigenlijk een 11 halen? wat moet ik me daarbij voorstellen?
"10" is toch "perfect"/100%?
farlane schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:47:
[...]
Het ding is onderdeel van de class, het object is een instantie van die class dus is de string ook onderdeel van het object.
Ik zie niet waarom dat niet zou mogen of waarom het 'slecht' zou zijn eigenlijk.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public class A { public static int staticProperty = 0; } public class B extends A { public static int staticProperty = 1; } public class Main { public static void main(String[] args) { A b = new B(); System.out.println(b.staticProperty); } } |
Wat is output? "1" of "0"? Of compile error?
Zelf niet gekeken. Durf geen gok te maken.
edit:
Ik kreeg "0" terug.
[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2011 13:56 ]
Verwijderd
preciesDavio schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:36:
[...]
Bonuspunt uiteraard voor een extra opdracht.
1 denk ik. Gaat wel over methods:Gamebuster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:49:
[...]
Java:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 public class A { public static int staticProperty = 0; } public class B extends A { public static int staticProperty = 1; } public class Main { public static main(String[] args) { A b = new B(); System.out.println(b.staticProperty); } }
Wat is output? "1" of "0"? Of compile error?
Zelf niet gekeken. Durf geen gok te maken.
Oh wacht, je declareert hem als A.If a subclass defines a class method with the same signature as a class method in the superclass, the method in the subclass hides the one in the superclass.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 04-01-2011 13:59 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
| public class TestMain { public static void main(String[] args) { A b = new B(); System.out.println(b.staticProperty); } } |
1
2
3
4
| public class A { public static int staticProperty = 0; } |
1
2
3
4
| public class B extends A { public static int staticProperty = 1; } |
Ik niet?TheCoolGamer schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:58:
Heb het getest. Het antwoord is 0. Wel een warning tijdens het compileren.
1
2
3
4
| compile-single: run-single: 0 BUILD SUCCESSFUL (total time: 1 second) |
1
2
3
4
| Toby-Hinloopens-MacBook-Pro:~ tobyhinloopen$ java -version java version "1.6.0_22" Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_22-b04-307-10M3261) Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 17.1-b03-307, mixed mode) |
[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2011 14:00 ]
Tuurlijk krijg je een 0 terug want je hebt een A en geen B.
In welk opzicht verschilt dit van non-static velden eigenlijk?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
is de warning die ik krijg.The static field A.staticProperty should be accessed in a static way
Ik maak gebruik van de Java-compiler die in Eclipse zit.
[ Voor 21% gewijzigd door CoolGamer op 04-01-2011 14:02 ]
A b = new B();farlane schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:59:
[...]
Tuurlijk krijg je een 0 terug want je hebt een A en geen B.
In welk opzicht verschilt dit van non-static velden eigenlijk?
Het is een B, wat weer een subclass is van A. Als je die velden non-static maakt, krijg je "1" terug.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public class A { public static int staticProperty = 0; public int regularProperty = 0; } public class B extends A { public static int staticProperty = 1; public int regularProperty = 1; } public class TestMain { public static void main(String[] args) { A b = new B(); System.out.println(b.staticProperty); System.out.println(b.regularProperty); } } |
output: "00"
edit: ow, niet.
[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2011 14:04 ]
Je hebt em geupcast naar een A.Gamebuster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:01:
[...]
A b = new B();
Het is een B, wat weer een subclass is van A. Als je die velden non-static maakt, krijg je "1" terug.
Dat komt omdat je nieuwe field de oude wel hide, maar aangezien je var van type A is zal de compiler naar dat field binden. Als je een methode zou getNormalField() en die zou overiden dan zou je natuurlijk wel de waarde uit B krijgen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-01-2011 15:02 ]
Iets met early/static binding van fields versus late/dynamic binding van methods?Gamebuster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:01:
[...]
A b = new B();
Java:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 public class A { public static int staticProperty = 0; public int regularProperty = 0; } public class B extends A { public static int staticProperty = 1; public int regularProperty = 1; } public class TestMain { public static void main(String[] args) { A b = new B(); System.out.println(b.staticProperty); System.out.println(b.regularProperty); } }
output: "00"
Dat heeft natuurlijk alles met de manier van binding te maken, zoals RayNbow al aanhaalt. De compiler zal in class B weten dat je naar een static field van B verwijst, in A is het logisch dat hij naar die van A verwijst. Als je een variabele van type A hebt, zal die naar die van A verwijzen en als je een var van type B hebt zal die naar die van B verwijzen.MBV schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:11:
Ik weet uit ervaring dat functies in B de waarde van B.regularProperty zien, en functies in a de waarde van A.regularProperty. Met dank aan iemand die copy-paste inheritance toepaste: copy/paste A naar B, B extends A, en vervolgens B gebruikenVan een postdoc die parsers bouwt zou je toch wat beter verwachten...
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de volgende code oplevert
1
2
3
4
5
6
7
8
| class Foo { public static int Bar = 10; } Foo a = null; system.out.writeln( a.Bar ); |
Krijg je dan een NPE of krijg je netjes 10?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public class A { public static int staticProperty = 0; } public class TestMain { public static void main(String[] args) { A a = null; System.out.println(a.staticProperty); } } |
1
2
| 0 BUILD SUCCESSFUL (total time: 0 seconds) |
[ Voor 52% gewijzigd door Gamebuster op 04-01-2011 16:22 ]
Ik vind dat je een compile-error moet krijgen, zoals in .NET:Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:10:
[...]
Dat heeft natuurlijk alles met de manier van binding te maken, zoals RayNbow al aanhaalt. De compiler zal in class B weten dat je naar een static field van B verwijst, in A is het logisch dat hij naar die van A verwijst. Als je een variabele van type A hebt, zal die naar die van A verwijzen en als je een var van type B hebt zal die naar die van B verwijzen.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de volgende code oplevert
Java:
1 2 3 4 5 6 7 8 class Foo { public static int Bar = 10; } Foo a = null; system.out.writeln( a.Bar );
Krijg je dan een NPE of krijg je netjes 10?
Member 'Melp.Foo' cannot be accessed with an instance reference; qualify it with a type name instead
[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 04-01-2011 16:32 ]
https://fgheysels.github.io/
Ben ik het ook mee eens, maar in java is het blijkbaar toegestaan, en is het dus zelfs mogelijk om via een null reference een static op te vragen.whoami schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:28:
[...]
Ik vind dat je een compile-error moet krijgen, zoals in .NET:
[...]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| class Foo { public: static int bar; }; int Foo::bar = 3; int main(char argc, char *argv[]) { Foo *x = 0; std::cout << x->bar << std::endl; return 0; } |
Je kan Eclipse zelfs instellen dat hij warned/error'd zodra een variabele mogelijk null is. Maar of een field dan static is wordt niet meegenomen.Null pointer access: The variable b can only be null at this location
De Eclipse compiler heeft wel meer van die slimmigheidjes die in de standaard java compiler missen.
[ Voor 11% gewijzigd door CoolGamer op 04-01-2011 17:33 ]
Vertel dat aan de PHP'ers, met hun "late static binding"RayNbow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:57:
[...]
Iets met early/static binding van fields versus late/dynamic binding van methods?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het compilet wel, maar wat gebeurt er @ runtime?Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:43:
[...]
Ben ik het ook mee eens, maar in java is het blijkbaar toegestaan, en is het dus zelfs mogelijk om via een null reference een static op te vragen.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Het zal compile-time al omgezet worden naar een static aanroep. Naar de reference zal niet eens worden gekeken.Haan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:08:
[...]
Het compilet wel, maar wat gebeurt er @ runtime?
Vertellen heeft geen zin als ze niet willen luisteren..oisyn schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:40:
[...]
Vertel dat aan de PHP'ers, met hun "late static binding"
Ik vond het ook meer raar dat iemand 'copy/paste inheritance' toepast. Ik heb alle variabelen weggegooid uit klasse B, alle functies die exact dezelfde inhoud hadden weg, en alle functies die exact dezelfde inhoud hadden als klasse X gegenereerd door JavaCC, en ik had ineens nog maar 1/30 van de code overWoy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:10:
[...]
Dat heeft natuurlijk alles met de manier van binding te maken, zoals RayNbow al aanhaalt. De compiler zal in class B weten dat je naar een static field van B verwijst, in A is het logisch dat hij naar die van A verwijst. Als je een variabele van type A hebt, zal die naar die van A verwijzen en als je een var van type B hebt zal die naar die van B verwijzen.
Buiten de gegenereerde code om had ik geen enkele regel onnodige code duplication
Kweenie maar volgens mij is dat undefined behavior. Heeft ie ook koffie gezet?RayNbow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:04:
Dat gedrag van Java lijkt me overgenomen van C++:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 class Foo { public: static int bar; }; int Foo::bar = 3; int main(char argc, char *argv[]) { Foo *x = 0; std::cout << x->bar << std::endl; return 0; }
Verwijderd
"ActivateProduct(1337);"
Ik vind het een beetje uhhh.... crap? Op de verkeerde plek?
Waarschijnlijk wordt het activated bitje op 1 gezet, maar wellicht ook andere velden, welke je als front-end developer niet wilt/hoeft te zien. Scheelt weer om 1 aanroep te doen ipv 5 verschillende.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Misschien volgens de letter van de standaard, al ben ik daar niet eens zeker van. 'x' wordt natuurlijk nooit daadwerkelijk gedereferenced, de expressie levert gewoon Foo::bar op.farlane schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:42:
[...]
Kweenie maar volgens mij is dat undefined behavior. Heeft ie ook koffie gezet?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En zo ziet 'ie er, week na week, uit tot eind 2011(!) en al vanaf het jaar knoop
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Neem aan dat je der hebt verteld dat ding voortaan te backuppenRobIII schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:26:
En zo ziet 'ie er, week na week, uit tot eind 2011(!) en al vanaf het jaar knoopDat mens leeft in 'r agenda. Verklaart wel waarom ze met tranen in 'r ogen kwam vragen of er nog iets te redden viel uit een lege agenda
Met zo'n onmisbare agenda is het misschien verstandig om naar een online agenda zoals in BPOS of Google apps over te stappen.RobIII schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:26:
Ik zit zijdelings m'n gewone werk een agenda van iemand in Exchange te restoren (iets met schoenmaker en leest enzo![]()
). De-tering; als dat mijn agenda was werd ik gek (en ik ben toch wel wat gewend):
[afbeelding]
En zo ziet 'ie er, week na week, uit tot eind 2011(!) en al vanaf het jaar knoopDat mens leeft in 'r agenda. Verklaart wel waarom ze met tranen in 'r ogen kwam vragen of er nog iets te redden viel uit een lege agenda
Alsof je daar de garantie hebt dat data nooit verloren zal gaan. Hotmail liet ook even zien dat je niet ten alle tijden op je mailtjes hoeft te rekenen. Ik zou gewoon aanraden om het te backuppen.Woy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:54:
[...]
Met zo'n onmisbare agenda is het misschien verstandig om naar een online agenda zoals in BPOS of Google apps over te stappen.
Nee hoor, klopt helemaal.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:48:
Wat vinden jullie van het fenomeen Stored Procedures in MySQL?En dan bijvoorbeeld om een 'product' te activeren? Like:
"ActivateProduct(1337);"
Ik vind het een beetje uhhh.... crap? Op de verkeerde plek?
Iemand anders nog zware fan van GitHub?
Wat is dat even wennen.. Maar goed, het is leerzaam en handig, want op de opleiding gebruiken we C#. Half jaartje tot stage, tot die tijd lekker wat centen bijverdienen tijdens her leren
Overigens even iets anders, kent iemand toevallig een goedkope IIS+MSSQL host? Ik ben zelf wezen kijken voor een VPS maar dan zit ik toch op 40euro per maand voor 512 MB ram met win2003 server >_>
Was aan het denken om een leuk stukkie software te schrijven in asp.net maar als ik er zo zwaar voor kom aan het betalen is het ook niet meer leuk
Waar denk je dat ik uit aan 't restoren was?Caelorum schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:33:
[...]
Neem aan dat je der hebt verteld dat ding voortaan te backuppen
Die zal na een CTRL-A -> Shift-Del (of weet ik wat ze uitgespookt had, "opeens was alles weg" uhuh) hetzelfde probleem geven (en kom dan maar eens aan een backupWoy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:54:
[...]
Met zo'n onmisbare agenda is het misschien verstandig om naar een online agenda zoals in BPOS of Google apps over te stappen.
[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 04-01-2011 20:18 ]
Over mij
Kijk hier even -> http://www.microsoft.com/web/hosting/homeelnaeth schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:13:
Overigens even iets anders, kent iemand toevallig een goedkope IIS+MSSQL host? Ik ben zelf wezen kijken voor een VPS maar dan zit ik toch op 40euro per maand voor 512 MB ram met win2003 server >_>
Was aan het denken om een leuk stukkie software te schrijven in asp.net maar als ik er zo zwaar voor kom aan het betalen is het ook niet meer leuk
Caelorum schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:16:
[...]
Kijk hier even -> http://www.microsoft.com/web/hosting/home
Zeer groot is mijn dank! Ik had totaal geen idee dat dit bestond
(mijn eerste gedachte was dan ook dat je me aan ging raden zelf IIS te draaien en mijn PC gewoon 24/7 te laten hosten
Ik ook niet maar een tripje naar http://www.asp.net/ en een klikje op hosting bracht me daarheen. ^^elnaeth schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:20:
[...]
![]()
![]()
Zeer groot is mijn dank! Ik had totaal geen idee dat dit bestond
Verwijderd
Win2003 bak met 512MB ram voor 40 euro p/m?elnaeth schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:13:
Ik ben zelf wezen kijken voor een VPS maar dan zit ik toch op 40euro per maand voor 512 MB ram met win2003 server >_>
In Java is het een null pointerWoy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:43:
[...]
Ben ik het ook mee eens, maar in java is het blijkbaar toegestaan, en is het dus zelfs mogelijk om via een null reference een static op te vragen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat klopt, maar het punt is dat de expressie voor de -> wel geëvalueerd moet worden, ookal reference je een static. Bla()->x zal ook gewoon Bla() aanroepen, ookal is x een static member van het type wat Bla retourneert. Ook bij p->x waarbij p van een type is dat een operator->() heeft gedefinieerd, zal die operator worden aangeroepen.Soultaker schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:19:
Het lijkt me dat niet elk voorkomen van -> daadwerkelijk tot een pointer dereference leidt. Zo is sizeof(p->x) ook gewoon een geldige expressie, ongeacht of *p geldig is of niet.
Maar ik heb het even opgezocht:
quote: 5.2.51. A postfix expression followed by a dot . or an arrow ->, optionally followed by the keyword template (14.8.1), and then followed by an id-expression, is a postfix expression. The postfix expression before the dot or arrow is evaluated58) the result of that evaluation, together with the id-expression, determine the result of the entire postfix expression.
58) This evaluation happens even if the result is unnecessary to determine the value of the entire postfix expression, for example if the id-expression denotes a static member.
[..]
3. If E1 has the type “pointer to class X,” then the expression E1->E2 is converted to the equivalent form
(*(E1)).E2
Natuurlijk, een compiler zal in de werkelijkheid een nutteloze dereference van een pointer gewoon wegoptimaliseren.RayNbow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:04:
Ik heb het alleen even getest tegen g++. Ik heb hier geen C++ standaard liggen, dus ik weet niet zeker wat de uitvoer echt hoort te zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 04-01-2011 21:11 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Wat een heerlijk stuk, zo ongelooflijk veel herkenbare dingenVerwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:08:
Als ik dat lees moet ik altijd aan: http://www.joelonsoftware.com/articles/fog0000000069.html denken.
Denk dat hij inderdaad gelijk heeft, ik zou best mijn eigen website een keer helemaal opnieuw willen maken, maar hij doet het gewoon zoals het nu is.. Veel positieve dingen van leden gehoord, en ik weet niet of dat nog wel zo zou zijn als ik het allemaal from scratch maak..
Food for thought in ieder geval, altijd leuk.
Bedoel je nu "moet" als in "het is (in z'n algemeenheid) nodig" of als in "de standaard schrijft voor dat het gebeurt"? Het eerste zie ik namelijk niet (het lijkt me dat je altijd de statische referentie kunt resolven, want het statische type van de expressie links van de -> operator is altijd bepaald zonder iets te evaluëren)..oisyn schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:42:
Dat klopt, maar het punt is dat de expressie voor de -> wel geëvalueerd moet worden, ookal reference je een static.
Nice.Maar ik heb het even opgezocht:
[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 04-01-2011 21:52 ]
Kan ze tussen al die afspraken door ook nog wat werk verrichten ?RobIII schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:26:
Ik zit zijdelings m'n gewone werk een agenda van iemand in Exchange te restoren (iets met schoenmaker en leest enzo![]()
). De-tering; als dat mijn agenda was werd ik gek (en ik ben toch wel wat gewend):
[afbeelding]
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
Wie weet zijn die afspraken d'r werk?whoami schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:53:
[...]
Kan ze tussen al die afspraken door ook nog wat werk verrichten ?
Verwijderd
Over mij
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak