https://fgheysels.github.io/
Wel een beetje klote; in Belgie is telecom nl. niet zo goedkoop als in NL.Alex) schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:41:
Ik gebruik Google Maps Navigatie vrij regelmatig binnen NL, en dat werkt gewoon echt heel goed. De dataconnectie heb je inderdaad wel nodig (wat niet zo handig is in het buitenland) maar met mijn FUP-Vodafone-verbinding binnen NL hoor je mij niet klagen.
Daarvoor had ik TomTom op mijn E-ten X500 en Xperia X1 en dat werkte ook erg goed.
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat MS alleen Windows 7 op tablets wilde hebben (geen bron). Wellicht dat iemand toch nog eens bedenkt om WP7 ergens op te zetten, maar geloof dat er nogal strikte hardware eisen zijn voor de apparaten waar dit op mag draaien (resolutie, knoppen layout, etc.)whoami schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:53:
Nog eens over Windows Phone 7; komen er (in de toekomst) ook tablets die op dat OS draaien ?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
We houden hier op GoT niet zo van "Welke Taal" topics/vragen, aangezien iedereen zijn "eigen" taal zal willen promoten.Uchiha1911 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 01:23:
Ik zit nu in 5VWO en mijn interesse in de informatica en vooral in het programmeren begint steeds groter te worden. Daarom wil ik ook de stap gaan nemen om voor mezelf te beginnen met programmeren. Ik heb op internet al wat rondgekeken wat de beste programmeertaal zou zijn om mee te starten. Vaak kwam ik uit op Python. Heeft iemand hier een andere mening over? Ben je het hier mee eens: waarom is Python een goede opstap? Heb je een andere mening: wat is volgens jou de beste taal om mee te beginnen?
Ik zou zeggen begin gewoon met Python, zoals je zelf bedacht had. Er is niks mis met die taal. Lekker simpel om mee te beginnen, maar ook zeker krachtig genoeg om complexe zaken mee te doen. Als je wat meer ervaring hebt kun je altijd nog eens naar andere talen kijken, en zelf bedenken wat daar beter/slechter aan is.
Er schijnt ook een offline modus te zijn/komen ( nieuws: Google geeft Google Maps for Mobile 5 offline-modus )whoami schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:56:
[...]
Wel een beetje klote; in Belgie is telecom nl. niet zo goedkoop als in NL.
[ Voor 16% gewijzigd door Woy op 29-12-2010 09:05 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wat is er mis met de PyDev extensie van Eclipse? En eventueel ActiveState Komodo als je een commercieel product wilt...roy-t schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:51:
Nouja het enige dat er mis is met python (voor beginners) is dat er geen fatsoenlijke IDE's voor zijn en geen interface builders (zover ik weet). Je zit dus vrij lang vast aan programma's maken die allen tekst outputten, totdat je het wat beter snapt..
Dingen als control flow en logica kun je in bijna elke taal wel leren, en wat dat betreft is Python gewoon een goede keuze. Dat neemt niet weg dat zowel Java, C#, vb.net of een andere taal dat ook zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Woy op 29-12-2010 10:04 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
@simplendi hey bedankt voor de tip!
Uhm, je class hééft al een base class. Dat is meestal een Page, Window of UserControl. Als je een andere baseclass wil dan zul je dat in je XAML moeten specificeren (het root element van de XML is je base class), maar het moet natuurlijk wel een WPF class zijn (of natuurlijk een eigen control oid die daar weer van extend).Jan_V schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:33:
Wil een base class toevoegen voor m'n views, maar krijg continu de melding dat een partial class niet van verschillende base klassen kan overloaden. Ja, logisch, maar ik kan de andere gedeelte van de partial class niet vinden. Waarschijnlijk bouwt MVVM Light onderwater nog het een en ander (designer/resource file?).
Dit is een van de redenen waarom ik zo'n hekel hem om frameworks te gebruiken. Minder controle en overzicht op de uitgevoerde code.
[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 29-12-2010 11:21 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Had dus niets met MVVMLight te maken, maar met m'n gebrekkige kennis van Silverlight.
Met C# zit je natuurlijk ook niet meteen vast aan windows, daar hebben ze namelijk mono voor uitgevonden.Boudewijn schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:33:
Imo is python wel interessant omdat het redelijk vernieuwend is, maar dat is C# ook.
Voordeel is wel dat het allemaal stukken lichter is en je niet van windows afhankelijk bent.
Verwijderd
http://tweakers.net/ext/f/d3NRNFZkkfWQVIJshIsCwxvP/full.png
Write once, read many
nieuws: Ministeries nemen omstreden cybercrime-rapport niet over
Ik vraag me af wat zo'n onderzoekje nou kost... Vind het echt belachelijk dat het bedrijf dat zo'n bedroevend onderzoek aflevert gewoon betaald word (voor zover ik weet).Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:56:
Even wat lachvoer van de frontpage:
Write once, read many
* Hoogie2004 word ook onderzoeker voor de overheid, mocht ik ooit in banennood komen
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-12-2010 13:25 ]
In ander nieuws, de IO monad is 45 jaar oud.
(Okay, de verjaardag was eig. 10 maanden geleden...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
hehe, die "grote computer"Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:56:
Write once, read many
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Mobiel dataverkeer bij telenet: 1€/MBwhoami schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:56:
[...]
Bij Mobistar 0.10€/MB
Als je een abbo neemt bij Telenet krijg je die Omnia 7 wel aan minder dan halve prijs. Moet je wel 2 jaar bij dezelfde provider voor blijven.
[ Voor 21% gewijzigd door whoami op 29-12-2010 14:48 ]
Hier 10 € per maandwhoami schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:47:
[...]
Mobiel dataverkeer bij telenet: 1€/MB
Bij Mobistar 0.10€/MB
Als je een abbo neemt bij Telenet krijg je die Omnia 7 wel aan minder dan halve prijs. Moet je wel 2 jaar bij dezelfde provider voor blijven.
Verwijderd
Ik betaal 15 euro per maand voor 2GB verkeer en 1000 sms'en. Valt allemaal nog mee hoor. Heb me nog nooit moeten inhouden op men android foonwhoami schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:56:
[...]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 15:00 ]
Nou nee, want die zou tenminste nog iets uitgezocht hebben,Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:04:
bij dat onderzoek hebben ze wel erg gefaalt. maar zoon verklarende woordenlijst is wel lachen. lijkt wel of ze een willekeurige huisvrouw hebben gevraagt om het ff uit te zoeken wat het betekend
Zulk soort dingen zijn heel eenvoudig te voorkomen. Voordat er met het onderzoek begonnen wordt laat je de onderzoekers langskomen in een vergaderingetje en laat je ze even - aan de systeembeheerder - uitleggen wat een bepaalde set aan termen betekent. Een onderzoeker naar cybercrime moet op zijn minst toch weten wat een webserver is? het verschil tussen een DNS, een webserver en een host server? (toegegeven, weet zelf ook niet wat een host server eigenlijk is. Wat twee dingen betekent: 1. het bestaat niet of 2. het is zeldzaam)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
hahaYopY schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:13:
[...]
Nou nee, want die zou tenminste nog iets uitgezocht hebben,.
Zulk soort dingen zijn heel eenvoudig te voorkomen. Voordat er met het onderzoek begonnen wordt laat je de onderzoekers langskomen in een vergaderingetje en laat je ze even - aan de systeembeheerder - uitleggen wat een bepaalde set aan termen betekent. Een onderzoeker naar cybercrime moet op zijn minst toch weten wat een webserver is? het verschil tussen een DNS, een webserver en een host server? (toegegeven, weet zelf ook niet wat een host server eigenlijk is. Wat twee dingen betekent: 1. het bestaat niet of 2. het is zeldzaam)
"Ik ken het niet, dus het bestaat niet."
@hieronder: hij zei het bestaat niet óf het is zeldzaam hè.
[ Voor 13% gewijzigd door Soultaker op 29-12-2010 15:53 ]
Nee, ik moest gewoon lachen om die opmerking van hemSoultaker schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:50:
Kun je in plaats van YopY uit te lachen dan uitleggen wat een host server wel is?
Ik ken het namelijk ook niet, al claim ik ook geen netwerkexpert te zijn en laat ik me niet inhuren als overheidsconsulent.
Google weet ook geen antwoord.
http://google.com/search?q=%22host+server%22
[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 29-12-2010 15:53 ]
.oisyn schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:53:
Is je mario nou al af?
wel af en toe nog aan't kloten met game development, maar veel afgeleid laatste tijd.
Had wel dit gemaakt in klein weekje, tijdje terug:
http://kutcomputers.nl/jsrts/
Broncode is een troep, was meer om te testen wat HTML5+canvas een beetje kon. Bezig om het te herschrijven in Java, maar het blijft puur een hobby-projectje en niet iets waar ik fulltime mee aan de slag kan/ga. (wat ik oorspronkelijk wel van plan was)
Wordt ook geen MMO meer, was misschien toch iets te veel van het goede
burn!.oisyn schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:53:
Is je mario nou al af?
Ik vraag me af of die 'onderzoekers' zich nu schamen. Overigens is hun site ook lachwekkend! Is gemaakt met Adobe GoLive 6. Adove GoLive 9 is in 2008 stop gezet omdat Dreamweaver beter zou zijn.
Mischien moet je in je java versie wel collision detection er in doen.Gamebuster schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:58:
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 29-12-2010 16:02 ]
welke provider ?Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:59:
[...]
Ik betaal 15 euro per maand voor 2GB verkeer en 1000 sms'en. Valt allemaal nog mee hoor. Heb me nog nooit moeten inhouden op men android foon
Zit er al in.Caelorum schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:00:
[...]
burn!
Ik vraag me af of die 'onderzoekers' zich nu schamen. Overigens is hun site ook lachwekkend! Is gemaakt met Adobe GoLive 6. Adove GoLive 9 is in 2008 stop gezet omdat Dreamweaver beter zou zijn.
[...]
Mischien moet je in je java versie wel collision detection er in doen.
Maar het wordt een (mini) RTS, het is niet de bedoeling dat je de tankjes met WSAD gaat besturen. Het idee is dat je je tegenspeler zo snel mogelijk afmaakt en dat je dan vrijwel direct opnieuw begint met de volgende speler via een matchmaking systeem. Rondes krijgen ook een timer mee; na 3/5/10 minuten stopt de ronde en wint degene met de meeste units/health/resources/whatever.
Wil 'm in de toekomst uitwerken voor tablets en mobieltjes (iOS) als hobby-projectje. Schrijf het eerst in Java omdat ik me thuis voel in Java en dan niet telkens afgeleid raak door gebrek aan kennis rond Objective-C en cocoa.
Mijn logica is absoluut,Gamebuster schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:48:
[...]
haha
"Ik ken het niet, dus het bestaat niet."

Netbeans weet niet meer wat wit is
Hij zal die #fff wel lezen als #000fff ^^Gamebuster schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:57:
[afbeelding]
Netbeans weet niet meer wat wit is
Hun site bestaat uit 3 dubbele geneste framesets die ze gebruiken om te positioneren. Zo'n misbruik van frames ben ik nog nooit tegengekomen.Caelorum schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:00:
[...]
burn!
Wat een verschil tussen chrome en Firefox (3,6.x) FF = 6fps en chrome is 60fps. Ik wist dat de js engine in chrome beter was, maar dit is wel een heel groot verschilGamebuster schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:58:
[...]
nooit echt aan begonnen.
wel af en toe nog aan't kloten met game development, maar veel afgeleid laatste tijd.
Broncode is een troep, was meer om te testen wat HTML5+canvas een beetje kon. Bezig om het te herschrijven in Java, maar het blijft puur een hobby-projectje en niet iets waar ik fulltime mee aan de slag kan/ga. (wat ik oorspronkelijk wel van plan was)
Wordt ook geen MMO meer, was misschien toch iets te veel van het goede
+/- 80fps in FF hier (3.6.13 voor Linux )D-Raven schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:59:
Wat een verschil tussen chrome en Firefox (3,6.x) FF = 6fps en chrome is 60fps. Ik wist dat de js engine in chrome beter was, maar dit is wel een heel groot verschil
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik heb met een venstertje van ongeveer 800x600 zo'n 70fps op een 2.8GHz dual core.
Ook Firefox 3.6.13, maar dan voor Mac OS X.
Chrome 8.0.552.231 doet het met zo'n 120fps.
Heb IE9 eigenlijk nooit geprobeerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 29-12-2010 21:28 ]
IE9: 50 fps @ 1680x1050 op een C2D 1.8Ghz T7100 met een Intel GMA X3100 (dacht ik)Gamebuster schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:28:
Hangt ook erg sterk af van de grootte van het venster, overigens.
Ik heb met een venstertje van ongeveer 800x600 zo'n 70fps op een 2.8GHz dual core.
Ook Firefox 3.6.13, maar dan voor Mac OS X.
Chrome 8.0.552.231 doet het met zo'n 120fps.
Heb IE9 eigenlijk nooit geprobeerd.
Maar dit is wel heel erg offtopic dacht ik zo
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 29-12-2010 22:41 ]
zal wel weer een bug zijn, zitten er wel meer in deze versie
[ Voor 23% gewijzigd door dragontje124 op 29-12-2010 22:59 ]
Is een server niet een host...Gamebuster schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:51:
[...]
Nee, ik moest gewoon lachen om die opmerking van hem
Google weet ook geen antwoord.
http://google.com/search?q=%22host+server%22
Want volgens mij is er niet zoiets als een clientserver
dus het is nogal dubbelop
[ Voor 3% gewijzigd door bvdbijl op 30-12-2010 00:45 ]
DIY KidsVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:56:
Write once, read many
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Correct me if im wrong, maar die `maker` wil toegang tot jouw systeem, niet zijn eigen programma. Bovendien hoeft een backdoor natuurlijk niet door de originele developer te zijn, het kan net zogoed er later in worden gehacked.Backdoor - Achterdeur in een programma om als maker nog toegang tot het programma te hebben.
Zo zijn er nog wel een aantal waar geen commentaar bij staat, maar alsnog bijzonder onnozel zijn.
ik wel, en erger,hostname schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:55:
[...]
Hun site bestaat uit 3 dubbele geneste framesets die ze gebruiken om te positioneren. Zo'n misbruik van frames ben ik nog nooit tegengekomen.
Gelukkig hebben ze die site vervangen door eentje met tabellen.
Kijk dat je het simpel wilt houden kan ik me voorstellen, ben het dan ook niet volledig met alle kritieken eens, maar toch... Bijv. IP adres: het had beter gekunt dan "9 cijfers" maar het idee is er. Beter: een bundel van 4 cijfers tussen de 0 en 255 die een unieke identificatie biedt voor één internetverbinding. Het IP-adres kan echter wel wisselen als de verbinding verbroken wordt.
Om dan nog maar niet te beginnen over ipv6. Beter hadden ze gewoon niks gezegd over de lengte, want dat is toch niet boeiend voor het onderzoek. Het enigste wat de mensen moeten weten is dat het een identificatienummer is voor een verbinding die met de snelheid van het licht kan veranderen en waar je dus vrijwel niks aan hebt. Zoals je zelf al opmerkte.dtech schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:53:
Het is toch belachelijk dat zelfs mensen die dat soort dingen horen te onderzoeken niet de rudimentaire technische kennis blijken te hebben die nodig is voor zo'n onderzoek.
Kijk dat je het simpel wilt houden kan ik me voorstellen, ben het dan ook niet volledig met alle kritieken eens, maar toch... Bijv. IP adres: het had beter gekunt dan "9 cijfers" maar het idee is er. Beter: een bundel van 4 cijfers tussen de 0 en 255 die een unieke identificatie biedt voor één internetverbinding. Het IP-adres kan echter wel wisselen als de verbinding verbroken wordt.
Hoe ik het vaak uitleg is dat het jouw postcode is, hiermee kunnen mensen weer terug vinden.
Verwijderd
Ik denk mobile vikings. Zit er ook bij. Wel enkel edge maar voor Smartphone gebruik vind ik dat voldoende. Enkel als ik mijn laptop eraan hang zou ik soms toch iets sneller willen gaan
Maar met natuurlijk de opmerking erbij dat dit adres regelmatig gewijzigd kan worden dat het (bijvoorbeeld) via proxies gemaskeerd kan worden.CyCloneNL schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:08:
Volgens mij is de representatie van dat adres niet echt belangrijk, of dat nou 4 cijfers zijn of 8 heximale getallen.
Hoe ik het vaak uitleg is dat het jouw postcode is, hiermee kunnen mensen weer terug vinden.
Lekker rustig hier wel, ben nu code aan het refactoren van dertig geneste ifs naar exceptions.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Omdat het altijd al zo werkte denk ik, ook in Delphi XE werkt het nog zo. Overigens vind ik dit juist weer handig, maar dat is dus persoonlijke voorkeur.CodeCaster schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:49:
Aargh waarom wordt in de Delphi 6-IDE het selecteren van tekst ook onthouden voor Undo?
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 30-12-2010 13:22 ]
Ook vervelend als ze het in de Verkenner doen.
Zo had iemand bij ons een keer de inetpub map versleept naar een andere locatie omdat hij continu aan het klikken was. Was ook gelijk de laatste keer dat hij op een productie server mocht komen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik doe mee, maar verwacht er niet teveel van. M'n vriendin is lekker een paar dagen weg wanneer het plaatsvindt, dus telefoon uit en een weekend full-time nerden. Nice.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:24:
Facebook organiseert de Hacker cup. Qualificatieronde op 7 januari. Wie doet mee?
Meh, 6 minuten is voor mij veel te kort, omdat ik 6 minuten lang aan het googlen ben naar de juiste tool.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:24:
Facebook organiseert de Hacker cup. Qualificatieronde op 7 januari. Wie doet mee?
Ja, die moet je eigenlijk zelf bouwen, dat doen echte hackers, dat snap ik heus wel, daarom ben ik ook geen echte hacker.
Het cr/hacken heeft mij in mijn jonge internetjaren ook niet echt geboeid, maar ik ben dan ook iemand die bij een RPG waar je voor goed of kwaad kan kiezen (SW:Kotor) altijd voor 100% goed gaat.
Maar ik ga zeker naar de puzzeltjes kijken en zie wel hoe ver ik daarmee kom.
Verder lijkt het nogal op de Google CodeJam qua contest format. Niet zo origineel van Facebook! Maar wel leuk misschien, en beter goed gejat dan slecht verzonnen...
Ik krijg niet de indruk dat het om hacken in de zin van inbreken gaat.Davio schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:38:
Meh, 6 minuten is voor mij veel te kort, omdat ik 6 minuten lang aan het googlen ben naar de juiste tool.
Ja, die moet je eigenlijk zelf bouwen, dat doen echte hackers, dat snap ik heus wel, daarom ben ik ook geen echte hacker.
[ Voor 48% gewijzigd door Soultaker op 31-12-2010 01:35 ]
Veel leuker om te vertellen dat je volgend jaar niet meer komtHoogie2004 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 07:00:
Laatste dag van het jaar. Nog eventjes doorhalen, en dan de baas vertellen dat ik dit jaar niet meer kom
Het zit me deze week niet mee met mijn computer op mijn werk. Woensdag wilde mijn computer niet meer opstarten, en dus eindelijk een nieuwe computer, maar wel de hele dag bezig geweest om alles weer zo in te richten zoals ik het wilde ( En de eindejaarsschoonmaak van mijn werkplek, dus het was toch nog wel een beetje nuttig )
Vandaag kom ik op mijn werk, blijkt mijn PC niet goed afgesloten omdat er een programma een "Are you sure to quit" dialog had. Klik ik die weg, gaat hij updates installeren
[ Voor 53% gewijzigd door Woy op 31-12-2010 09:54 ]
Dat weten we vanavond pas.Woy schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:51:
[...]
Veel leuker om te vertellen dat je volgend jaar niet meer komt
Als je in het ziekenhuis werkt kun je altijd nog zeggen: "Tot vannacht"
Puzzeltjes zijn wel grappigVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:24:
wth? ligt het aan mij of moet je hier een programma schrijven dat enkel inputdata leest en vervolgens "meep meep\r\n" schrijft? waar slaat dat nou op?
[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 31-12-2010 13:23 ]
Het gaat u goed PRG-meneren
Je probeert nog te veel te doen. Je hoeft de inputdata niet eens te lezenGamebuster schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:22:
http://www.facebook.com/careers/puzzles.php?puzzle_id=3
wth? ligt het aan mij of moet je hier een programma schrijven dat enkel inputdata leest en vervolgens "meep meep\r\n" schrijft? waar slaat dat nou op?
En volgens mij verwachten ze enkel een \n als newline
[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 31-12-2010 13:43 ]
Waar het op slaat, is dat dat simpele testproblemen zijn waarmee je kunt testen of het systeem überhaupt werkt. De eerste keer dat ik een antwoord inzond had ik bijvoorbeeld geen Makefile meegestuurd. Dan krijg je een melding dat het programma niet gecompileerd kon worden, maar (uit veiligheidsoverwegingen) geen precieze foutmelding.Gamebuster schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:22:
Om dat soort dingen te debuggen is het handig als het probleem zelf zo triviaal is dat je de oorzaak makkelijk kunt vinden. Vandaar dat je voor "meepmeep" alleen maar iets hoeft te printen en geen files hoeft te lezen. Voor "hoppity" moet je dan voor het eerst een bestand openen en iets met de inhoud doen. Als je beide problemen kunt oplossen, kun je blijkbaar met het systeem overweg, en kun je je daarna op de meer serieuze problemen richten.
Wel erg slordig geschreven, totaal geen structuur.
edit:
wordt wel erg chaotisch nu, toch maar even wat ordenen hier
[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 31-12-2010 16:10 ]
Kunnen we hier straks de boel met een gerust hart afsluiten.
Er waren hier op het forum toch vroegâh ook wel eens van die geinige programmeerwedstrijdjes. Gebeurt dat nog wel eens?Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:24:
Ja, loopt een topic over. Programmeervuur o.i.d.New schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:56:
[...]
Er waren hier op het forum toch vroegâh ook wel eens van die geinige programmeerwedstrijdjes. Gebeurt dat nog wel eens?
Nee, volgens mij heeft het ook meer weg van Project Euler-achtige taken.Soultaker schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:32:
Moet je hier een Facebook account voor hebben?
Verder lijkt het nogal op de Google CodeJam qua contest format. Niet zo origineel van Facebook! Maar wel leuk misschien, en beter goed gejat dan slecht verzonnen...
[...]
Ik krijg niet de indruk dat het om hacken in de zin van inbreken gaat.
Ik heb de 1e puzzel (hoppity) maar snel in elkaar geflanst met PHP, was wel ff kloten met de command line.
Zo nog ff relaxen voor oud en nieuw echt losbarst. Voor het nieuwe jaar heb ik op de planning staan om shadow maps toe te voegen aan mijn deferred rendering engine. Plus nog een hele meuk andere dingen die voor die engine op de wishlist staan. Ik heb maar een TRAC en SVN omgeving ervoor aangemaakt. Nu alleen de post commit hook nog goed krijgen (TRAC onder Windows blijft een hel.oisyn schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:49:
60 fps, Chrome - Core 2 Quad @ 3GHz - 1920x1200
@ .Oisyn, hey jij hebt toch meegewerkt aan Lara Croft GOL? Net alvast gekregen voor mijn verjaardag, net even het eerste leveltje geprobeerd in co-op, zit leuk in elkaar!
Nah, al die damn python libraries goed krijgen is een hel, had op een gegeven moment drie versies naast elkaar, enkel voor alle trac meuk
Om de een of andere vage reden doet m'n webserver anex router er anderhalve minuut over om een extern request naar 10.0.0.1 te routen (z'n interne IP) maar gaan requests naar 127.0.0.1 wel direct door. Wilde even een website update laten zien aan een opdrachtgever, twee dagen aan het klieren geweest waarom intern de test sites prima liepen maar extern continue voor timeouts zorgen
Ah well, gelukkig heb ik geen wordpress blog..
1
| javascript:R=0;%20x1=.1;%20y1=.05;%20x2=.25;%20y2=.24;%20x3=1.6;%20y3=.24;%20x4=300;%20y4=200;%20x5=300;%20y5=200;%20DI=document.images;%20DIL=DI.length;%20function%20A(){for(i=0;%20i-DIL;%20i++){DIS=DI[%20i%20].style;%20DIS.position='absolute';%20DIS.left=(Math.sin(R*x1+i*x2+x3)*x4+x5)+%22px%22;%20DIS.top=(Math.cos(R*y1+i*y2+y3)*y4+y5)+%22px%22}R++}setInterval('A()',5);%20void(0); |
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Waarom overigens
1
| setInterval('A()',5) |
en niet
1
| setInterval(A,5) |
[ Voor 97% gewijzigd door Gamebuster op 31-12-2010 19:53 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Werkt niet met Pale Moon (Firefox).Sebazzz schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:28:
Voer deze code even uit in je adresbalk
JavaScript:
1 javascript:R=0;%20x1=.1;%20y1=.05;%20x2=.25;%20y2=.24;%20x3=1.6;%20y3=.24;%20x4=300;%20y4=200;%20x5=300;%20y5=200;%20DI=document.images;%20DIL=DI.length;%20function%20A(){for(i=0;%20i-DIL;%20i++){DIS=DI[%20i%20].style;%20DIS.position='absolute';%20DIS.left=(Math.sin(R*x1+i*x2+x3)*x4+x5)+%22px%22;%20DIS.top=(Math.cos(R*y1+i*y2+y3)*y4+y5)+%22px%22}R++}setInterval('A()',5);%20void(0);
Ja dat ze daar geen beter systeem voor kunnen vinden. Bij andere applicaties had ik nooit last van dit soort library problemen.FragFrog schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:49:
[...]
Nah, al die damn python libraries goed krijgen is een hel, had op een gegeven moment drie versies naast elkaar, enkel voor alle trac meukDe hook naar SVN is dan weer vrij simpel gelukkig.
Om de een of andere vage reden doet m'n webserver anex router er anderhalve minuut over om een extern request naar 10.0.0.1 te routen (z'n interne IP) maar gaan requests naar 127.0.0.1 wel direct door. Wilde even een website update laten zien aan een opdrachtgever, twee dagen aan het klieren geweest waarom intern de test sites prima liepen maar extern continue voor timeouts zorgen
Ah well, gelukkig heb ik geen wordpress blog..
Wat voor SVN hook script heb jij gebruikt onder windows trouwens. Ik probeerde eerste direct het volgende laten uit te voeren in de hook.
1
| C:\python26\Scripts\trac-admin.exe "C:\Project\Map" changeset added $REV |
Maar toen kwam ik er achter dat subversion altijd eerst het repository path en daarna het revisie nummer erachter gooit als argument en dat je eigenlijk altijd een appart script moet gebruiken. (Lekker handig, een van de main features van TRAC is ondersteuning van SVN, maar om SVN te laten werken moet je naast allemaal extrene libraries installeren ook nog eens zelf een post commit hook script schrijven...?!)
Of zijn er andere die-hards hiero?
Ach, ik lig ook met mijn laptop op de bank, maar mijn vriendin ligt ernaast, dan mag het.Gamebuster schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 23:11:
Alleen ik ben zo insociaal om 1 uur voor oud & nieuw nog te werken aan een website.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Wel op Firefox 4, en ook op 3.6 geloof ik.
Wachten tot die herrie over is en dan eindelijk naar bed
[ Voor 55% gewijzigd door Gamebuster op 01-01-2011 00:21 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Snake schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 00:29:
Gelukkig nieuwjaarbeste wensen en veel ge programmeervreugde in 2011.
Vrij eenvoudig batch ding van het web geplukt ooit:roy-t schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 22:44:
Wat voor SVN hook script heb jij gebruikt onder windows trouwens. Ik probeerde eerste direct het volgende laten uit te voeren in de hook.
1
2
3
4
5
| SET REPOS=%1 SET REV=%2 SET TRAC_ENV="c:/progra~1/Trac/environment" C:/Progra~1/Python/python C:/Progra~1/Trac/Source/contrib/trac-post-commit-hook -p %TRAC_ENV% -r %REV% |
Opslaan als post-commit.bat in je hooks directory, dir's aanpassen en het zou moeten werken. Tenminste, als je alle libraries etc in orde hebt
Hij roept dus als het goed is een of ander standaard trac post-commit python script aan, weet het verder ook niet
PresentGamebuster schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 23:11:
Alleen ik ben zo insociaal om 1 uur voor oud & nieuw nog te werken aan een website.
Gelukkig nieuwjaar devtuig
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Even langs huis, en strakss door naar een teknofeest in Utrecht
Hmm, dat lijkt een oud script, maar ik krijg het nieuwe ook niet aan de praat.FragFrog schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:04:
[...]
Vrij eenvoudig batch ding van het web geplukt ooit:
code:
1 2 3 4 5 SET REPOS=%1 SET REV=%2 SET TRAC_ENV="c:/progra~1/Trac/environment" C:/Progra~1/Python/python C:/Progra~1/Trac/Source/contrib/trac-post-commit-hook -p %TRAC_ENV% -r %REV%
Opslaan als post-commit.bat in je hooks directory, dir's aanpassen en het zou moeten werken. Tenminste, als je alle libraries etc in orde hebt
Hij roept dus als het goed is een of ander standaard trac post-commit python script aan, weet het verder ook niet
Echt raar.
Zelfs als ik het volgende letterlijk in post-commit.bat zet gebeurt er niets (nouja er komt een merge foutmelding bij committen, tenzijn ik wat spullen ECHO voor en achter.. dan krijg ik geen foutmelding maar werkt het nog steeds niet
1
2
3
| ECHO "START 123" C:\python26\Scripts\trac-admin C:\Projects\TRAC\Project1 changeset added "Engine Project" 99999 ECHO "EINDE 123" |
Deze code werkt wel vanaf de commandline... Zal wel weer iets geks zijn, nouja anders maak ik nog wel een eigen topicje.
Gelukkig nieuwjaar!
Kater? Eerst water, de rest komt later
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Even een HTML-only mirror maken van een op PHP-gebaseerd projectje middels
wget -m -k -K -E http://localhost/index.php
wget --mirror --convert-links --backup-converted --html-extension http://localhost/index.php
Dit omdat mijn vriendin een website met daarin haar portfolio, POP en PAP moest maken en ik het onnodig veel werk vond om het haar alleen in HTML te laten doen. Daarom dynamisch in PHP middels includes/requires en wat scandirs.
Dus nu even een HTML-mirror maken die zij dan op CD kan branden, zodat de docenten het ook gewoon offline kunnen bekijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 02-01-2011 13:13 ]
Bart De Smet: MinLINQ - The Essence of LINQ
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Ik zou namelijk graag eerst 'Type', dan 'Name' en dan 'Value'. Misschien een beetje mierenneukerig, maar ik wil het!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak