idd, dat doe je toch met een PieDistributionService oid? (met bijv. een new ForumPieDistributionService('/14') instantie)Sebazzz schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:18:
Gefeliciteerd hoor
Al twijfel ik of het uitdelen van de taart wel bij de verantwoordelijkheden van de taart hoort! Slecht softwareontwerp
haha altijd lache hier eh xD
iig nog gefeliciteerd Haan!
Ik ben ook een projectje aant uitstellen tot Razor en EF CodeFirst final zijn
iig nog gefeliciteerd Haan!
Ik ben ook een projectje aant uitstellen tot Razor en EF CodeFirst final zijn
Nou kunnen jullie wel lachen om taart, maar onze Software Architect heeft de taart-api voor de Hema nog gemaakt. En dat werkt dus echt ongeveer als:
Waarna de volgende dag een taart op de mat ploft!
code:
1
| Hema.BakTaart(...); |
Verwijderd
Dat is gewoonweg geniaal. Net als 'Motor' gebruiken ipv 'Engine'creator1988 schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:56:
Nou kunnen jullie wel lachen om taart, maar onze Software Architect heeft de taart-api voor de Hema nog gemaakt. En dat werkt dus echt ongeveer als:
code:
1 Hema.BakTaart(...);
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| try { Pie pie = distributer.getDistributedPieForUser(GetUserByNickname("ZpAz")); if(pie == null) { throw new CakeDoesNotExistException(":'("); } else { System.out.println("Om nom nom!"); } } catch(CakeDoesNotExistException e) { System.out.err("The cake is a lie!"); } |
[ Voor 4% gewijzigd door ZpAz op 13-12-2010 12:46 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Lol @ Portal reference. 
Maar geeft de methode getDistributedPieForUser niet al een error?
Maar geeft de methode getDistributedPieForUser niet al een error?
[ Voor 57% gewijzigd door Davio op 13-12-2010 12:49 ]
kostda ?.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:28:
* .oisyn heeft nu ook een Windows Phone 7 telefoon \o/ (Samsung Omnia 7)
https://fgheysels.github.io/
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Oh Oh nieuwe codeer standaard
Tabs ipv spaties?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dat Portal 2 maar snel uit is
ik gebruik altijd spaties btw
jullie? poll?
ik gebruik altijd spaties btw
jullie? poll?
Spaties zijn inderdaad echt lame. Spacebar ram fest ftl.
Ik gebruik geloof ik spaties, ik geloof dat ik VS op die manier heb ingesteld althans
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Twee spaties in Delphi, vier in Visual Studio.
En ik heb me weer een leuk project op de hals gehaald joh
ASP.NET, nul ervaring mee (alleen classic ASP), een paar kleine aanpassingen moet altijd lukken. HTML en CSS en zo doe ik al jaren (parttime
) dus dat zou geen probleem moeten zijn...
Ware het niet dat de link-elementen naar de CSS hardcoded naar de live-omgeving staan te verwijzen
Het lijkt er steeds meer op dat hier permanent stonede mensen in dienst zijn geweest of zo.
En ik heb me weer een leuk project op de hals gehaald joh
Ware het niet dat de link-elementen naar de CSS hardcoded naar de live-omgeving staan te verwijzen
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2010 15:41 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nee, accolades op een nieuwe regel geen spatie tussen () of [] etc. Oftewel het wordt er allemaal niet leesbaarder op
Voor mij...
* RayNbow gebruikt in Haskell iig een variabel aantal spaties.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dus je drukt letterlijk +- 4 keer je spatiebalk in, voor elk indentatie-niveau?
Wat voor een voordeel heeft dat boven tabben?
Mijn IDE lost het wel voor me op.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dat is het punt niet, de IDE lost het wel op. Het punt is hoe het in de code komt, als \t of als ' '.CyCloneNL schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:03:
Dus je drukt letterlijk +- 4 keer je spatiebalk in, voor elk indentatie-niveau?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Oh, dat idee is niet eens in me opgekomen, m'n IDE lost dat toch gewoon op
[ Voor 3% gewijzigd door TJHeuvel op 13-12-2010 16:27 ]
Grappige pol, maar wat nu als ik een tab indruk, maar mijn IDE ingesteld heb om daar 4 spaties van te maken?Avalaxy schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:49:
Poll: Wat gebruik jij?
• 2 spaties
• 4 spaties
• een tab
• anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb gestemd voor '4 spaties' aangezien ik dat prefereer, maar eigenlijk zou het antwoord 'wat de codingstijl van m'n huidige project voorschrijft' er ook nog tussen moeten.
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Kennelijk prefereer je dan toch het gebruiken van je tab toetsroy-t schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:40:
[...]
Grappige pol, maar wat nu als ik een tab indruk, maar mijn IDE ingesteld heb om daar 4 spaties van te maken?.
In elke standaard programmeertaal is 4 spaties / 1 tab van 4 karakters breed wel genoeg.
Als je dan een beetje op je nesting let, dan is dat prima te doen.
Als je echter een XML / HTML / DOM document op wilt maken, waar het juist om nesting draait, is 4 karakters misschien te veel en gebruik ik er liever 2.
Als je dan een beetje op je nesting let, dan is dat prima te doen.
Als je echter een XML / HTML / DOM document op wilt maken, waar het juist om nesting draait, is 4 karakters misschien te veel en gebruik ik er liever 2.
Hmmzja, maar dan staat er uiteindelijk niet een tab character maar vier keer een spatieAvalaxy schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:56:
[...]
Kennelijk prefereer je dan toch het gebruiken van je tab toets
* FragFrog heeft ook maar tab gestemd, ga toch niet als een idioot continue op spatie rammen
lol, soms hebben gamedevs maar apparte problemen:
http://forums.tigsource.com/index.php?topic=16272.0
http://forums.tigsource.com/index.php?topic=16272.0
Een tab wordt bij ons automagisch twee spaties. Dan blijft de outline voor zowel Linux als Windows en de daarbij behorende IDE/tekstverwerkers/consoles allemaal hetzelfde.
Één van de weinige afspraken omtrent code die we hebben
Één van de weinige afspraken omtrent code die we hebben
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik kijk er niet naar waarin een tab wordt veranderd. Ik gebruik altijd de standaard van de IDE die ik op dat moment aan het gebruiken ben.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Verwijderd
Mijn voorkeur gaat uit naar tabs, zodat iedereen in z'n IDE zelf in kan stellen of dat twee, drie, of 80 ziljoen spaties worden. Zo blijft de lay-out behouden maar kan iedereen naar eigen voorkeur werken.
Visual Studio - en ik denk andere IDE's ook - maakt van een 'tab' toets geen tab character maar gewoon 4 spaties of whatever je hebt ingesteld.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:02:
Mijn voorkeur gaat uit naar tabs, zodat iedereen in z'n IDE zelf in kan stellen of dat twee, drie, of 80 ziljoen spaties worden.
Overigens zou ik geen eigen code stijl aanhouden als je met meerdere mensen werkt, maar gewoon afspreken 'we doen x spaties gebruiken' etc
Verwijderd
Dat is in te stellen.Sebazzz schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:08:
Visual Studio - en ik denk andere IDE's ook - maakt van een 'tab' toets geen tab character maar gewoon 4 spaties of whatever je hebt ingesteld.
De code moet er natuurlijk wel uniform uitzien, daar heb je een code standard voor. Maar als je daar netjes in zet dat tabs gebruikt moeten worden dan kan iedereen vervolgens zelf kiezen hoe dat weergegeven wordt. Daar lijkt me niets mis mee.Sebazzz schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:08:
Overigens zou ik geen eigen code stijl aanhouden als je met meerdere mensen werkt, maar gewoon afspreken 'we doen x spaties gebruiken' etc
Lang leve de magische combinatie in Visual Studio: Ctrl-K + Ctrl-D.
We are shaping the future
Ook dat is in te stellenAvalaxy schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:15:
Eclipse doet wel tabs uit zichzelf.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Crappy poll, want het is nu niet duidelijk waar je om vraagt. Ik denk dat 90% van de mensen sowieso op tab drukt naar een hoger niveau in te springen, maar dat zegt niets over of er spaties of tab karakters opgeslagen worden.Avalaxy schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:49:
Poll: Wat gebruik jij?
Ik vind het in Visual Studio wel irritant dat sommige dingen standaard pas te benaderen zijn nadat je twee toetsencombinaties hebt gemaakt. Zo extreem veel features heeft Visual Studio nou ook weer niet in z'n menu's zitten dat er 2 nodig zijn.Alex) schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:38:
Lang leve de magische combinatie in Visual Studio: Ctrl-K + Ctrl-D.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Dat maakt toch ook niks uit? Stel dat je in notepad zou coden, wat zou je typen? Er zijn gewoon mensen die continu op de spatiebalk rammen hoorSoultaker schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:09:
[...]
Crappy poll, want het is nu niet duidelijk waar je om vraagt. Ik denk dat 90% van de mensen sowieso op tab drukt naar een hoger niveau in te springen, maar dat zegt niets over of er spaties of tab karakters opgeslagen worden.
Het maakt uit omdat het document, als je het in een andere editor/viewer opent, er opeens heel anders uit kan zien. Dat is sowieso de reden dat er conventies voor zijn. Een van de argumenten om überhaupt spaties te gebruiken is dat die altijd één karakter breed zijn (elke respectable programmeur werkt met fixed width fonts) en niet afhankelijk van de tabinstellingen van de editor.
Voor tabs zijn er minimaal drie interpretaties:
Dus om samen te vatten: of er tabkarakters of spaties ingevoegd worden als je op tab drukt maakt álles uit. Welke knop de gebruiker fysiek indrukt om die karakters daar te krijgen (of helemaal geen, aangezien veel IDEs ook iets van auto-indentatie ondersteunen) maakt me daarentegen niets uit.
Voor tabs zijn er minimaal drie interpretaties:
- Elke tab lijnt sprint naar het eerstvolgende veelvoud van X (waarde van X kan variëren; 2, 3, 4 en 8 komen voor). Dit is analoog aan een typemachine en in de praktijk de meest gebruikelijke variant.
- Elke tab staat voor X spaties (waarde van X kan weer variëren).
- Als de eerste variant, maar tabstops zijn elastisch
Dus om samen te vatten: of er tabkarakters of spaties ingevoegd worden als je op tab drukt maakt álles uit. Welke knop de gebruiker fysiek indrukt om die karakters daar te krijgen (of helemaal geen, aangezien veel IDEs ook iets van auto-indentatie ondersteunen) maakt me daarentegen niets uit.
Waarom onthoud ik toch altijd die 4-cijferige codes? ... En ik heb er al zoveel ...
To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
* Haan tabt er lekker op los
of eigenlijk valt dat wel mee, meeste tabs doet de IDE wel voor me.
Net wel even gecheckt, Visual Studio maakt van een tab netjes 4x spaties. Zijn er serieus mensen die daarvoor 4x op spatie rammen? En als je toevallig 2 indentaties nodig hebt 8x?
Dat is sowieso toch hartstikke foutgevoelig?
Net wel even gecheckt, Visual Studio maakt van een tab netjes 4x spaties. Zijn er serieus mensen die daarvoor 4x op spatie rammen? En als je toevallig 2 indentaties nodig hebt 8x?
[ Voor 12% gewijzigd door Haan op 13-12-2010 19:36 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ook leuk als je een blok code met één spatie wil laten inspringenHaan schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:34:
* Haan tabt er lekker op los
Net wel even gecheckt, Visual Studio maakt van een tab netjes 4x spaties. Zijn er serieus mensen die daarvoor 4x op spatie rammen? En als je toevallig 2 indentaties nodig hebt 8x?Dat is sowieso toch hartstikke foutgevoelig?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
CTRL-K, CTRL-DCodeCaster schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:39:
[...]
Ook leuk als je een blok code met één spatie wil laten inspringen
code:
1
| :'a,'bs/^/ / |
edit:
@hieronder: een stukje code (van mark a tot mark b) een spatie inspringen.
[ Voor 67% gewijzigd door Soultaker op 13-12-2010 20:22 ]
@Soultaker: wat doet dat?
VS staat ingesteld op tab = 2 spaties, maar sommige editors (waaronder Perforce merger) hebben tab= 4 spaties. Vervolgens gaan mensen editten tijdens het mergen om te zorgen dat het compileert, en heb je code die op de meest onmogelijke manieren inspringt
code:
1
| :set ts=2 sw=2 expandtab smartindent |
VS staat ingesteld op tab = 2 spaties, maar sommige editors (waaronder Perforce merger) hebben tab= 4 spaties. Vervolgens gaan mensen editten tijdens het mergen om te zorgen dat het compileert, en heb je code die op de meest onmogelijke manieren inspringt
Tab=2 is dan ook voor prutsers. Échte mannen gebruiken tab=4
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan denk ik niet dat je nog een kwart van VS hebt gebruikt hoorTheCoolGamer schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:12:
[...]
Ik vind het in Visual Studio wel irritant dat sommige dingen standaard pas te benaderen zijn nadat je twee toetsencombinaties hebt gemaakt. Zo extreem veel features heeft Visual Studio nou ook weer niet in z'n menu's zitten dat er 2 nodig zijn.
Gelukkig is alles naar wens in te stellen via de opties.
.oisyn schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:19:
Zijn jullie trouwens bekend met Crow's foot notation? Ik kom het nog wel eens tegen en gebruik het nu ook in m'n afstudeerthesis, maar m'n professor had er nog nooit van gehoord.
Uh, dat is toch gewoon de standaard relatie-aanduiding o.a. gebruikt door MySQL Workbench? Lijkt me een vrij standaard notatie in de informatie-analyseHaan schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:42:
[...]
![]()
Zijn jullie trouwens bekend met Crow's foot notation? Ik kom het nog wel eens tegen en gebruik het nu ook in m'n afstudeerthesis, maar m'n professor had er nog nooit van gehoord.
Dit leer je op het eerste jaar HBO informatica.
Verwijderd
Hey, ik plaats dit even hier omdat het niet helemaal waardig is voor een heel nieuw topic denk ik.
Ik ben aan het bedenken of ik na mijn VWO informatica wil gaan studeren, nu is er een probleem. Ik ben echt niet goed in wiskunde, als ik hard leer dan snap ik het wel maar anders echt niet! De rest van de NT'ers vinden wiskunde juist erg makkelijk. Dus mijn vraag is: hoe hard heb je wiskunde nodig voor een programmeer-studie? Op het moment programmeer ik ook wel, maar dan heb ik niet het idee dat er veel wiskunde aan te pas komt. Misschien komt dit doordat de programma's die ik programmeer niet heel erg ingewikkeld zijn?
Ik heb nog een vraag
Voor degene die een programmeer-baan hebben: ik vind programmeren leuk, maar als ik wil programmeren moet ik mezelf hier wel echt even toe zetten. Ik ga sneller een potje black ops spelen dan 'even lekker programmeren'. Was dit bij jullie ook zo?
Ik ben aan het bedenken of ik na mijn VWO informatica wil gaan studeren, nu is er een probleem. Ik ben echt niet goed in wiskunde, als ik hard leer dan snap ik het wel maar anders echt niet! De rest van de NT'ers vinden wiskunde juist erg makkelijk. Dus mijn vraag is: hoe hard heb je wiskunde nodig voor een programmeer-studie? Op het moment programmeer ik ook wel, maar dan heb ik niet het idee dat er veel wiskunde aan te pas komt. Misschien komt dit doordat de programma's die ik programmeer niet heel erg ingewikkeld zijn?
Ik heb nog een vraag
Voor degene die een programmeer-baan hebben: ik vind programmeren leuk, maar als ik wil programmeren moet ik mezelf hier wel echt even toe zetten. Ik ga sneller een potje black ops spelen dan 'even lekker programmeren'. Was dit bij jullie ook zo?
Of je echt wiskunde nodig hebt ligt er heel erg aan wat je gaat doen. Als je 3D programming gaat doen moet je bv. wel goed met matrices om kunnen gaan, maar voor het bouwen van GUI's en dergelijk heb je juist weer geen wiskunde nodig. Ook andere vakken zoals databases, cisco, etc. heb je uiteraard ook geen wiskunde voor nodig.
Ik ben zelf ook slecht in wiskunde, maar heb het ook nog niet heel erg nodig gehad.
Wat betreft dat laatste is dat toch echt je eigen motivatie. Ik ben vrijwel compleet gekapt met gamen sinds ik studeer, maar ik ken ook genoeg informatica lui die alleen het minimale doen wat van ze verwacht wordt en de rest van hun tijd zitten te verdoen aan gamen. Ieder z'n eigen ding.
Ik ben zelf ook slecht in wiskunde, maar heb het ook nog niet heel erg nodig gehad.
Wat betreft dat laatste is dat toch echt je eigen motivatie. Ik ben vrijwel compleet gekapt met gamen sinds ik studeer, maar ik ken ook genoeg informatica lui die alleen het minimale doen wat van ze verwacht wordt en de rest van hun tijd zitten te verdoen aan gamen. Ieder z'n eigen ding.
Op de universiteit dan nietSebazzz schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:01:
Dit leer je op het eerste jaar HBO informatica.
Verwijderd
Crow's foot is toch een 1 op veel (1 of meer) relatie? of zit ik er dan helemaal naast
ik speel eigenlijk nooit spelletjes meer, ik ga liever een beetje prutsen in vs of dingetjes uitzoeken voor het werk welke dan wat mooier gemaakt moeten wordeIk heb nog een vraag![]()
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 22:21 ]
Wij deden ERD's altijd volgens de UML standaard. Ik heb op het HBO Technische Informatica ook nog nooit van de Crow Foot gehoord binnen ERD's.Haan schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:08:
Op de universiteit dan nietIk heb net ook gezocht in mijn database 'bijbel' , maar daar komt het ook helemaal niet in voor. Dat zou dan misschien een beetje verklaren waarom m'n supervisor het niet kent.
Zoals ik al zei, wij gebruikten daarvoor de UML-notatie.
Het ligt misschien per opleiding welke lesmethode ze gebruiken ofzo.
Sinds ik van m'n hobby m'n werk heb gemaakt raak ik de pc thuis zo min mogelijk aan. Af en toe nog wel eens klein hobby projectje (ben nu wel weer heel erg into WP7), gamen doe ik eigenlijk alleen nog in vakanties en weekends. Na een hele dag achter het scherm staat m'n hoofd daar echt niet meer naar.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:02:
Ik heb nog een vraag![]()
Inderdaad, ik kan me ook niet herinneren dat ik de Crow Foot notatie op de HBO geleerd heb. Zover ik weet werd altijd de UML notatie gebruikt, maar het is ook al weer een tijdje geleden, dus kan me best vergissen
[ Voor 40% gewijzigd door Woy op 13-12-2010 22:25 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ligt eraan op welke school je zit. Ik heb eerst een jaar Informatica gedaan aan Avans Hogeschool, doe dat nu bij Hogeschool Utrecht. Bij Avans moesten we de UML variant gebruiken, nu op HU de Crow Foot notatie. Overigens vind ik zelf de UML variant prettiger, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
Ik heb zelf ook op de Avans gezeten, vreemd dat er zulk verschil zit tussen dezelfde opleidingen.ShitHappens schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:35:
Ligt eraan op welke school je zit. Ik heb eerst een jaar Informatica gedaan aan Avans Hogeschool, doe dat nu bij Hogeschool Utrecht. Bij Avans moesten we de UML variant gebruiken, nu op HU de Crow Foot notatie. Overigens vind ik zelf de UML variant prettiger, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
Wiskunde is nodig, ik had op de UT ook de meeste moeite met alle wiskundevakken, maar afhankelijk van wat je daadwerkelijk gaat doen gebruik je verschillende soorten wiskunde. Zoals hierboven gemeld, 3D bijvoorbeeld leunt veel zwaarder op matrixrekening, terwijl dingen die ik doe veel meer verzamelingenleer zijn. Dergelijke algebraische dingen liggen mij bijvoorbeeld veel beter.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:02:
Hey, ik plaats dit even hier omdat het niet helemaal waardig is voor een heel nieuw topic denk ik.
Overigens zijn voor zaken als ogenschijnlijk simpele for-lusjes of GUIs de wiskundige achtergronden ook behoorlijk handig.
Ik heb me nooit echt veel beziggehouden met code kloppen buiten de studie. Dat zal voor sommigen een dik minpunt zijn, ik lig er niet wakker van. Nu ben ik 40 tot 60 uur in de week (alleszins aardig) betaald bezig en als ik thuiskom is er tijd voor gezin, een potje knallen op de PS3 of aan de photoshop zitten. Ik klop thuis eigenlijk niks, maar heb momenteel ook niks in het hoofd waar ik meer mee zou willen doen.Ik heb nog een vraag![]()
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Echt programmeren doe ik thuis ook niet veel meer, wel ben ik gemiddeld 1 a 2 avonden in de week bezig met het kijken van podcasts, of het lezen van vak gerelateerde content.
Op de hoogte blijven van wat er gaande is in je vakgebied vindt ik persoonlijk heel belangrijk, ik besteed er dan ook redelijk wat tijd aan in de week.
Op de hoogte blijven van wat er gaande is in je vakgebied vindt ik persoonlijk heel belangrijk, ik besteed er dan ook redelijk wat tijd aan in de week.
Da's waar, ik lees geregeld wat vakliteratuur door.
[ Voor 3% gewijzigd door Hillie op 13-12-2010 23:28 ]
bij 6 geneste if's met belachelijk lange functienamen is dat toch anders best handig.oisyn schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:19:
Ik moest ook altijd hard werken voor Wiskunde B op de Havo, maar was altijd wel goed in Natuurkunde. Op de een of andere manier lag de gewone wiskunde me niet zo, maar als het nuttig was wel (en probeer eens een Natuurkunde-som zonder wiskunde te vinden). Op de Uni gingen alle instromers van het HBO collectief door het ijs bij kansrekening&statistiek en algebra, maar dat had ook iets met de studeermentaliteit (boeken, wat zijn dat?) te makenVerwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:02:
Ik ben aan het bedenken of ik na mijn VWO informatica wil gaan studeren, nu is er een probleem. Ik ben echt niet goed in wiskunde, als ik hard leer dan snap ik het wel maar anders echt niet!
Juist dan is een fatsoenlijke tabdiepte aan te raden, om toch overzicht te houden. Ik werk in een ouderwetser veld, en sommigen houden zich aan prehistorische "max 80 chars breed tikken" enzo. Tja, tegenwoordig hebben we allemaal een breedbeeld. Dat betekent niet dat je zoveel mogelijk op 1 regel moet proppen, maar er is op het vlak van horizontale ruimte wel e.e.a. gebeurd sinds 1973.MBV schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:32:
bij 6 geneste if's met belachelijk lange functienamen is dat toch anders best handig
Juist als je 6 geneste if's heb zou ik toch eens gaan nadenken om een gedeelte daarvan te extraheren naar een eigen function.
Ik probeer wel altijd alles op 80 chars te houden. Hoewel ik al m'n taakbalken al op een ander scherm heb staan, heb ik wel vaak 2 bestanden tegelijkertijd open (naast elkaar), en heb ik precies 106 chars in beeld (per regel).
Ik probeer wel altijd alles op 80 chars te houden. Hoewel ik al m'n taakbalken al op een ander scherm heb staan, heb ik wel vaak 2 bestanden tegelijkertijd open (naast elkaar), en heb ik precies 106 chars in beeld (per regel).
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
* Hoogie2004 vindt het maar vroeg, en is al 2 uur bezig (mompelt iets met koffie)
* YopY +1't. Blijkbaar vinden mensen het nodig dat je twee uur eerder begint om iets uit te rollen dat sowieso uren duurt.Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:35:
* Hoogie2004 vindt het maar vroeg, en is al 2 uur bezig (mompelt iets met koffie)
Nja, ik begin standaard om half 7, ben ik ook om 3 uur klaarYopY schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:46:
[...]
* YopY +1't. Blijkbaar vinden mensen het nodig dat je twee uur eerder begint om iets uit te rollen dat sowieso uren duurt.
Vandaag aan het kijken naar eenvoudige manieren om een configuratie te dupliceren naar andere omgevingen (SharePoint 2010, bijvoorbeeld het aanmaken van een Search Service Application)
Verwijderd
Als je WO informatica wil gaan doen zul je met best veel wiskunde te maken krijgen. Discrete wiskunde, logica, continue wiskude, lineaire algebra en nog wat kansrekening, statistiek en verzamelingenleer.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:02:
Ik heb nog een vraag![]()
Daarnaast zul je nog wat programmeervakken krijgen, zoals een inleidend vak object-georienteerd programmeren (java over het algemeen tegenwoordig), je zult wat te maken krijgen met functioneel programmeren (Haskell waarschijnlijk), misschien nog iets logisch programmeren (ProLog ligt voor de hand) en verder zul je nog wat vakken tegenkomen waarvoor je eea. zal moeten programmeren, zoals vertalerbouw.
Op het HBO zul je ook wiskunde tegenkomen, maar in mindere mate, je zult wat meer management achtige vakken volgen, wat reflectie moeten doen en uiteraard ook wat programmeren.
Het grootste verschil zit 'em in de mate van theorie: HBO is meer praktijkgestuurd, WO probeert je in beginsel op te leiden tot wetenschapper.
Als je het niet zeker weet zou ik als ik jou was, als je de capaciteiten hebt, zeker met WO beginnen, mocht je het te theoretisch vinden kun je altijd nog de overstap naar het HBO doen.
Ik weet niet of dit voor elke uni geldt, maar je werkt over het algemeen aan weinig vakken in een kwartaal en vaak heb je werkgroepen, waarin je met een studentassistent en een klein groepje studenten aan het huiswerk werkt, zodat je hulp kunt inschakelen waar nodig. Als je je werkgroep huiswerk goed kent, dan lukt de toets ook wel. Key is: goed bijhouden ken je theorie!
Ik heb een HBO opleiding gedaan en ben nu bezig met een WO opleiding en die manier van werken spreekt me persoonlijk een stuk meer aan.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 08:58 ]
Het ligt er denk ik vooral aan in welke tijd je op school hebt gezeten, en niet zozeer op wélke school je zat. Op de HU (toen nog HvU) heb ik (samen met WoyShitHappens schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:35:
Ligt eraan op welke school je zit. Ik heb eerst een jaar Informatica gedaan aan Avans Hogeschool, doe dat nu bij Hogeschool Utrecht. Bij Avans moesten we de UML variant gebruiken, nu op HU de Crow Foot notatie.
Échte mannen gebruiken widescreensMBV schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:32:
[...]
bij 6 geneste if's met belachelijk lange functienamen is dat toch anders best handig
[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2010 08:50 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Ok bedankt voor jullie vele reacties!
Uit jullie posts kan ik opmaken dat er wel degelijk wiskunde aan te pas gaat komen maar dat het wel goed te doen is. We zullen zien!
Uit jullie posts kan ik opmaken dat er wel degelijk wiskunde aan te pas gaat komen maar dat het wel goed te doen is. We zullen zien!
Waarom begin je dan zo idioot vroeg ?
nou nou.. ik gebruik 2x 20" schermen, niet breedbeeld!
eentje voor VS en eentje voor men browser
dat programmeert echt lekker
natuurlijk heb ik liever 2x 24" breedbeeldjes ja
Voor de files naar kantoor en voor de files weer terug. Zo doe ik het tenminste, maar dan niet zo extreem, rond 7 uur de deur uit, is al vroeg genoeg
Verwijderd
Ik ben de laatste weken in de vrije tijd weer wat aan het programmeren (centjes verdienen naast m'n studiedefcon84 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:16:
[...]
1x 19" met daarin een citrix sessie (net niet fullscreen) waarin ik ontwikkeldefcon84 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:16:
[...]
Helaas is het policy hier dat er geen multiscreen setups gebruikt worden. Grootste deel van de afdeling is geen ontwikkelaar, dus daar heeft het geen meerwaarde voor. Maar vind het wel jammer dat de investering van een paar 100 euro te veel is. Volgens mij heb je als bedrijf dat geld in een dag terugverdiend...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb 2x 22" breedbeelddefcon84 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:16:
[...]
Thuis een 22" wide en een oude 22" CRT van iiyama, maar die gaat binnenkort plaats maken voor een 24" wide.
Verwijderd
op het werk 2x een 22" wide screen. 1 om te programmeren 1 voor de datasheets / concept
wil eigenlijk nog wel een derde scherm er bij.
wil eigenlijk nog wel een derde scherm er bij.
Ik zit thuis @ 2x 19". Maar ik ga binnenkort naar 2x 23", zelfde als wat ik op mn werk heb.
Dat wordt dan 2x deze
Dat wordt dan 2x deze
2x19" 5:4, maar op 1280px breed kan je wel aardig wat code kwijt. Enneh, echte mannen schrijven gewoon fatsoenlijke code en zorgen dat je geen 6 geneste ifs nodig hebt.
Dat ligt aan de opleiding. Bij de HHS zal je alleen maar management met een beetje database-spul krijgen (en wordt je dus opgeleid om pakketten als SAP te configureren), op de TH Rijswijk kregen we dat bijna niet en ging het alleen maar over programmeren etc. Volgens mij zijn die verschillen ook te vinden op Universiteiten. Kijk dus heel goed wat voor opleiding je aan begint, vraag bij de open dag waar de accenten liggen, vraag hoe de verhouding in uren ligt, en kijk wat bij je past.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:48:
[...]
Op het HBO zul je ook wiskunde tegenkomen, maar in mindere mate, je zult wat meer management achtige vakken volgen, wat reflectie moeten doen en uiteraard ook wat programmeren.
Het grootste verschil zit 'em in de mate van theorie: HBO is meer praktijkgestuurd, WO probeert je in beginsel op te leiden tot wetenschapper.
2x 30"
Regels zijn bij dan ook regelmatig langer dan 80 karakters, dat mag duidelijk zijn. Thuis 3x 20" overigens. En wat heerlijk dat Windows 7 eindelijk goeie multi monitor support heeft via RDP
[ Voor 37% gewijzigd door sig69 op 14-12-2010 10:01 ]
Idd. Echte mannen zetten die 6 ifs gewoon op 1 regel.MBV schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:59:
[...]
2x19" 5:4, maar op 1280px breed kan je wel aardig wat code kwijt. Enneh, echte mannen schrijven gewoon fatsoenlijke code en zorgen dat je geen 6 geneste ifs nodig hebt.
Heerlijk. Laatste twee weken van het jaar zullen flink aanpoten worden als ik zie wat er voor mij allemaal nog gepland staat.
Als je die flexibiliteit hebt is dat echt heerlijk hoor. Ik begin om 7:00 en ga lekker rond 15:00 naar huis (soms werk ik een a twee dagen tot 16:00 en compenseer dat door een andere dag lekker om 13:00 ~ 14:00 naar huis te gaan). Met een rit van 1:20 (enkele reis) is het wel prettig om door te kunnen rijden (rijd liever 1,5 uur zonder files dan 1 uur met files). De wekker gaat dan wel om 5:00 en ik moet rond 5:45 in de auto zitten, maar ik ben lekker voor 17:00 thuis. In de zomer is het goed te doen 5:00, maar in de winter is het soms wel zwaar.Haan schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:16:
[...]
![]()
Voor de files naar kantoor en voor de files weer terug. Zo doe ik het tenminste, maar dan niet zo extreem, rond 7 uur de deur uit, is al vroeg genoeg
Zo houdt ik nog wat tijd over om freelance klusjes te doen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik doe hetzelfde, echter door de lunch begin ik half uur eerder en ben dan ook om 3 klaar..Gertjan. schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:18:
[...]
Als je die flexibiliteit hebt is dat echt heerlijk hoor. Ik begin om 7:00 en ga lekker rond 15:00 naar huis (soms werk ik een a twee dagen tot 16:00 en compenseer dat door een andere dag lekker om 13:00 ~ 14:00 naar huis te gaan). Met een rit van 1:20 (enkele reis) is het wel prettig om door te kunnen rijden (rijd liever 1,5 uur zonder files dan 1 uur met files). De wekker gaat dan wel om 5:00 en ik moet rond 5:45 in de auto zitten, maar ik ben lekker voor 17:00 thuis. In de zomer is het goed te doen 5:00, maar in de winter is het soms wel zwaar.
Zo houdt ik nog wat tijd over om freelance klusjes te doen.Kan zelfs nog afspraken met "mijn eigen" klanten maken binnen kantoor tijden zonder vrije uren op te moeten nemen.
Idioot vroeg valt wel mee als je eraan gewend bent. Sta nu rond kwart voor 6 op, en rijdt rond 5 over 6 weg. Dan ben ik stipt half 7 @ work. Smiddags, iets over 3 in de auto, en half 4 lekker thuis
Hoe doen jullie dat??
Ik kom in de winter vaak met moeite om 8 uur mijn nest uit (half 9 beginnen +- 20-30 min rijden)
Dus blijf vaker tot half 6-6
Ik kom in de winter vaak met moeite om 8 uur mijn nest uit (half 9 beginnen +- 20-30 min rijden)
[ Voor 11% gewijzigd door ThaStealth op 14-12-2010 11:13 ]
Mess with the best, die like the rest
Ik werk van 10:00 tot 18:00 (probeer ik althans, soms is het 11:00-19:00
). Reistijd is 10 min enkele reis
Verwijderd
Wekker aan de andere kant van je kamer neerleggen en vaak laten herhalenThaStealth schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:12:
Hoe doen jullie dat??
Vanmorgen werd ik half 6 wakker, dus meteen maar begonnen met werken (reistijd: 5seconden)
Wekker zetten en opstaan. Ik heb wel dat ik door de week maar 5 a 5,5 uur slaap per nacht. Als ik eerder naar bed ga, wordt ik gewoon ook eerder wakker, en als ik dan toch wakker ben, ga ik wel werken. (ga dus rond 12 naar bed) Het gekke is, in het weekend slaap ik wel probleemloos 10 uur per nacht ofzo.ThaStealth schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:12:
Hoe doen jullie dat??
Als je vaak genoeg files hebt waardoor je reistijd van 1:20 naar 2:30 loopt leer je vanzelf sneller je bed uit te komen. In de periode dat men tussen Nijmegen en Arnhem de A50 open had liggen (+ een situatie waarin een van de rijbanen naar de andere kant van de vangrail werd verplaatst) leerde ik snel genoeg dat ik niet na 6:30 daar in de buurt moest komen, want dan stond je makkelijk een half uur tot een uur vast. 2 uur heen, 2 uur terug en daar tussen nog 8 uur werken breekt je vanzelf op.ThaStealth schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:12:
Hoe doen jullie dat??
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hoeveel uur werk je dan per week? Ik werk van 8:30 tot 17:00 met een half uur pauze, dus 8 uur per dag werken maakt 40 uur per week..oisyn schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:20:
Ik werk van 10:00 tot 18:00 (probeer ik althans, soms is het 11:00-19:00). Reistijd is 10 min enkele reis
40 uur per week, pauze is bij ons inbegrepen.
Dat is wel lekker. Ik werk overigens op papier 36 uur per week en bouw dan 4 uur per week ADV op..oisyn schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:29:
40 uur per week, pauze is bij ons inbegrepen.
Dat heb ik ookThaStealth schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:12:
Hoe doen jullie dat??
Ik ben geen ochtendmens denk ik, ga veel relaxter weg als ik wat later kan beginnen.
Zelfde. Beetje kud dat je dan ook gelijk 40 uur vakantie op moet nemen (?) als je een weekje vakantie wilt, maar vooruit.HuHu schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:34:
[...]
Dat is wel lekker. Ik werk overigens op papier 36 uur per week en bouw dan 4 uur per week ADV op.
En 5 uur in de installatie. Anderhalve site klaar, xD. Moeten 13 gedaan worden. Maar hopen dat het wat vlotter gaat vanaf nu,
ik thuis 24" wide, leuk om te gamen / film te kijken maar niet om te devven vind ik..
ik krijg maar geen tickets voor hans teeuwen te pakke
ik krijg maar geen tickets voor hans teeuwen te pakke
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak