https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik heb verder geen uitspraken gedaan over het OS. Ook als Android of iOS dat zou doen zou ik em in de sloot kieperen. ( Das niet waar, ik zou het ding gewoon niet kopen ).oisyn schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:56:
Ja, want bij Android is nog nooit een app gerevoked door Google. Oh, wacht...
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
(Error) Message boxes zijn sowieso irritant.CodeCaster schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:56:
Geweldig programma, dat Google Calendar Sync. Standaard synchroniseert 'ie iedere 15 minuten je Outlook-calendar naar je Google-account. Behalve als Outlook niet is opgestart of je een niet-ondersteunde versie van Outlook draait (2010 64-bit), want dan krijg je ieder kwartier een error-messagebox voor je kiezen
![]()
Dus als je een uur van je werkplek bent heb je er vier, en als je je pc voor het weekend vergeet af te sluiten heb je er héél véél.
Je zou toch beter verwachten van Google.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Sowieso zijn blocking dialogs niet meer van deze tijd. Net als de OpenFileDialog / SaveFileDialog die je hele UI thread blocken.farlane schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:04:
[...]
(Error) Message boxes zijn sowieso irritant.
Veel plezier met je dumbphone danfarlane schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:02:
[...]
Ik heb verder geen uitspraken gedaan over het OS. Ook als Android of iOS dat zou doen zou ik em in de sloot kieperen. ( Das niet waar, ik zou het ding gewoon niet kopen )
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik vind het ook enorm raar dat als outlook niet draait, hij kennelijk zelf outlook opstart. Ik zit met een issue dat ik niet altijd een VPN connectie op kan zetten en Outlook niet altijd aanstaat, en ik dan iedere keer inderdaad van die klote outlook popups krijgt omdat 'ie niet met Exchange kan connectenCodeCaster schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:56:
Geweldig programma, dat Google Calendar Sync. Standaard synchroniseert 'ie iedere 15 minuten je Outlook-calendar naar je Google-account. Behalve als Outlook niet is opgestart of je een niet-ondersteunde versie van Outlook draait (2010 64-bit), want dan krijg je ieder kwartier een error-messagebox voor je kiezen
![]()
Dus als je een uur van je werkplek bent heb je er vier, en als je je pc voor het weekend vergeet af te sluiten heb je er héél véél.
Je zou toch beter verwachten van Google.
https://niels.nu
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wie heeft ook verzonnen dat F5 naast F4 zitSebazzz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:03:
XSLT draaien in VS2010 is Alt+F5. Ik druk al vijf keer op Alt+F4
Kater? Eerst water, de rest komt later
Twee tegengestelde acties die inderdaad misschien te dicht bij elkaar liggen.
Firefox: Doe maar eens CTRL-F5 en daarna CTRL-F4.
Op sommige toetsenborden is het gegroepeerd in groepen van 3Haan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:11:
Bij een beetje normaal toetsenbord zit dan ook een stukje ruimte tussen de F4 en F5 knop
Verwijderd
Op een Mac is het nog leuker. Met cmd+w sluit je bijv. een tabblad af, met cmd+q het hele huidige programma. Daar heb je een stuk minder ruimte tussen.Davio schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:24:
Is wel typisch: In veel programma's sluit je met Iets-F4 af en met Iets-F5 kan je reloaden / starten.
Nu scheelt het ook dat Logitech op hun site extreem hoge prijzen hanteerd als adviesprijs (in mijn ervaring althans)
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 08-12-2010 14:52 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee, dat is volgens mij nog de oude; dit was gewoon het laatste model.BM schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:52:
Ligt er nogal aan. De wave 450 staat voor zo'n 20 euro in de pricewatch.
Nu scheelt het ook dat Logitech op hun site extreem hoge prijzen hanteerd als adviesprijs (in mijn ervaring althans)
Volgens de frontpage moet je 1x in de 2 weken je toestel opnieuw unlocken ( en de apps opnieuw installeren? )
Handig ...
L-VIS schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:36:
Zo heb ik op school ooit een shortcut gemaakt. Men kon doormiddel van ctrl+S het programma afsluiten. Erg handig, wist ik veel dat heel de wereld dat ook gebruikte voor opslaan.
* YopY heeft f1 tm f7 bij elkaar zitten op één helft van zijn gespleten toetsenbord.
Kun je voor jouw dumbphone trouwens ook developen en debuggen?
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2010 15:08 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zat mensen die daar nog steeds in trappen.YopY schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:06:
[...]
en in (sommige) online spellen trappen mensen er ook nog steeds in dat alt+f4 en ctrl+alt+delete een cheat is of de toetsencombinatie om iets in het spel te doen.
* YopY heeft f1 tm f7 bij elkaar zitten op één helft van zijn gespleten toetsenbord.
Standaard reactie is dan altijd: "Ctrl-F4".What is the shortcut for ability X ?
Dat mag wel dan? Ook als je niet developed?.oisyn schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:07:
Volgens de frontpage ja. Of je gaat op de legale toer en neem je een developer account zodat je telefoon geunlockt blijft. Want de hele reden is dat je een hack gebruikt die je telefoon laat denken dat je een dev account hebt zonder dat je er een hebt.
Nee.Kun je voor jouw dumbphone trouwens ook developen en debuggen?
Ik was eigenlijk van plan om een Desire Z aan te schaffen om daarmee wat te gaan prutsen maar als ik dit soort dingen lees word ik wel minder blij eerlijk gezegd: +/- 400 euro en je mag er niet mee doen wat je zelf wilt. Idealisme is dat niet volgens mij, meer verontwaardiging.
Yup, iedereen mag een dev account aanvragen. Kost wel geld, $99 per jaar. Wat dat betreft is het ook niet zo vreemd dat de telefoon zo nu en dan controleert of jij nog wel over dat abonnement beschikt.farlane schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:34:
[...]
Dat mag wel dan? Ook als je niet developed?
Op het moment dat je zegt dat je een telefoon zonder meer in de sloot plempt (beeldspraak, dat snap ik ook wel, dat is het punt dan ook niet) door een lullige feature als development support dan klinkt dat in mijn oren meer als ideologie dan iets dat je in de praktijk daadwerkelijk enorm dwars gaat zitten. Je huidige telefoon gooi je ook niet in de sloot, en die heeft die hele feature niet eens dat je 'm kunt unlockenIk was eigenlijk van plan om een Desire Z aan te schaffen om daarmee wat te gaan prutsen maar als ik dit soort dingen lees word ik wel minder blij eerlijk gezegd: +/- 400 euro en je mag er niet mee doen wat je zelf wilt. Idealisme is dat niet volgens mij, meer verontwaardiging.
Met mijn WM telefoon mocht ik alles. Nu heb ik een WP7, en ben ik er honderdduizend* keer blijer mee.
*Gemeten met een officiele geijkte happy-o-meter
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2010 15:42 ]
Of bij een laptop niet.Caelorum schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:39:
[...]
Op sommige toetsenborden is het gegroepeerd in groepen van 3
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik heb zelf een HTC Desire en dan heb je dat gedoe dus niet. Je kan prutsen wat je wilt, ook met een unrooted toestel (maar dan zijn bepaalde dingen afgeschermd, bv stukken van het filesystem enzo).farlane schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:34:
Ik was eigenlijk van plan om een Desire Z aan te schaffen om daarmee wat te gaan prutsen maar als ik dit soort dingen lees word ik wel minder blij eerlijk gezegd: +/- 400 euro en je mag er niet mee doen wat je zelf wilt. Idealisme is dat niet volgens mij, meer verontwaardiging.
/shameless TUDelft (+eigen ego?) plug
[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 09-12-2010 07:34 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Honger zeg....
Vanmiddag nog eventjes wat styling, en dan weekend
Verwijderd
Resultaat was wel zoals verwacht
ik vond het examen toch wat anders als de 3.5 examens. was in 4 modules opgedeelt en voor elke moet je minimaal 700 punten hebben.
ik weet iig nu waar ik aan moet gaan werken.
degene die het nog gaan doen.
hier nog iets advies
De examens gaan hoofdzakelijk over WCF en WPF en ADO.net.
[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 09-12-2010 14:04 ]
Upgrade examens vielen mij ook zwaar. De losse examens daarintegen zijn wel een makkieVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:44:
Vandaag de 70-521 upgrade examen gedaan.
Resultaat was wel zoals verwacht![]()
ik vond het examen toch wat anders als de 3.5 examens. was in 4 modules opgedeelt en voor elke moet je minimaal 700 punten hebben.
ik weet iig nu waar ik aan moet gaan werken.
degene die het nog gaan doen.
hier nog iets advies
Verwijderd
hahah ja idd een complotMBV schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:03:
Tja, wat verwacht je dan als Linux-freak? 1 groot complot van Microsoft!
ondertussen al een jaar of 4 bijna geen linux meer aangeraakt. dus mn nickname is niet meer helemaal van toepassing
de 3.5 examens waren wel goed te doen. (ik heb me ook op het verkeerde voorbereid. dacht dat het over parrallele extensie , Tasks ed zou gaan (de nieuwe dingen dus in .net 4))
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 14:14 ]
Op mijn toetsenbord heb ik maar één groep van F-toetsen. http://cl.ly/3ZILCaelorum schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:39:
[...]
Op sommige toetsenborden is het gegroepeerd in groepen van 3
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Hint: windows_freak bestaat nog nietVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:12:
[...]
hahah ja idd een complot.. (die nick stamt nog uit de tijd dat ik vond dat alles op linux moest draaien en windows slecht was.)
ondertussen al een jaar of 4 bijna geen linux meer aangeraakt. dus mn nickname is niet meer helemaal van toepassing
de 3.5 examens waren wel goed te doen. (ik heb me ook op het verkeerde voorbereid. dacht dat het over parrallele extensie , Tasks ed zou gaan (de nieuwe dingen dus in .net 4))
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2010 15:58 ]
Hier ook op stuk gegaan; wat mij wel verbaast is dat ze op elke conferentie staan te roepen hoe awesome PLINQ enzo is en ze helemaal niets erover vragen in exams.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:44:
Verwijderd
bij mij was het grootste probleem toch de WPF. ado.net was geen probleem verder 883 punten.creator1988 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:05:
[...]
Hier ook op stuk gegaan; wat mij wel verbaast is dat ze op elke conferentie staan te roepen hoe awesome PLINQ enzo is en ze helemaal niets erover vragen in exams.
toen ik de score kreeg op het scherm was het wel ff schrikken. krijg je alleen de laagste score te zien.
binnen kort maar eens gebruik maken van de free second shot en me ff verdiepen in de WPF
Oh serieus? Ik had 650 ofzo op mijn upgrade; maar ik nam aan dat dat voor het gehele exam was. Computer crashte dus ik kreeg mijn results niet mee; moest ik Prometric maar voor bellen.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:31:
[...]
bij mij was het grootste probleem toch de WPF. ado.net was geen probleem verder 883 punten.
toen ik de score kreeg op het scherm was het wel ff schrikken. krijg je alleen de laagste score te zien.![]()
binnen kort maar eens gebruik maken van de free second shot en me ff verdiepen in de WPF
Het project draaide door het niet tonen van exceptions ook alleen maar op één workstation, omdat de database in sourcesafe natuurlijk absoluut niet gelijk was aan die in productie. Als ik tijd over heb zal ik de databases even scripten en in de ontwikkeldatabaseserver hangen zodat mensen er een kopie van kunnen trekken, maar nu is het project tenminste te runnen op twéé workstations, al een hele vooruitgang.
Het opruimen van troep personen die niet kunnen programmeren is echt het minst fijne van dit vak, maar je leert er wel veel van, vooral hoe het niet moet.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 09-12-2010 17:33 ]
Oh ja, voor ik het vergeet: SourceSafeSebazzz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:42:
Een post in de Devschuur® met het woord "SourceSafe" waarin niet gerant wordt over SourceSafe, dat zie je niet veel.
Hahaha, ik wou al zeggen, roep nou niet te hardSebazzz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:42:
Een post in de Devschuur® met het woord "SourceSafe" waarin niet gerant wordt over SourceSafe, dat zie je niet veel.
Verwijderd
Iemand die hier wel verstand van heeft?
Ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten waarom je denkt dat ie oneindig is
[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2010 18:39 ]
Verwijderd
Wat ik dacht was: de verzameling is leeg, dus niet aftelbaar en daarmee dus ook niet eindig, maar dat klopt sowieso al niet, want een oneindige verzameling kan ook aftelbaar zijn en haal dus begrippen door elkaar.
Toch komt het een beetje raar over; hoe kan iets leegs nou eindig zijn, er is niets!
maar het draait natuurlijk om de kardinaliteit en die is 0 en dus eindig.
Aan het einde van de dag heb je soms rare kronkels!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 19:06 ]
Gelukkig is dat een feature van SSCodeCaster schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:32:
Als ik hier nou nog één keer een project tegenkom waarbij de exceptions worden opgegeten dan purge ik de hele SourceSafe-database en beginnen we opnieuw met alle software.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Net even mee zitten spelen en het ziet er echt tof uitcreator1988 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:43:
Over de glamour-side van development. Nieuwe project is live waar ik aan de viewer heb zitten klussen: http://www.funda.nl/koop/...rhaavestraat-1/360-fotos/ . Vooral de invoer is awesome maar die kunnen jullie dan weer niet zien (-:.
Vooral de 3D-rendering verloopt erg soepel
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Klopt, drie keer een file heen en weer moven en hij verdwijnt zó naar /dev/null
Een andere benaderingen zouden kunnen zijn: als je een eindige verzameling hebt die niet leeg is, dan kun je er een element afhalen en die verzameling is dan uiteraard ook eindig. { 1, 2, 3 } -> { 1, 2 } -> { 1 } -> { }. Dus { } is eindig.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:01:
Argumenten is een groot woord, ik zat het even te overpeinzen in de bus.
Wat ik dacht was: de verzameling is leeg, dus niet aftelbaar en daarmee dus ook niet eindig, maar dat klopt sowieso al niet, want een oneindige verzameling kan ook aftelbaar zijn en haal dus begrippen door elkaar.
Toch komt het een beetje raar over; hoe kan iets leegs nou eindig zijn, er is niets!
maar het draait natuurlijk om de kardinaliteit en die is 0 en dus eindig.
Aan het einde van de dag heb je soms rare kronkels!
En ook, de machtsverzameling van een oneindige verzameling is zelf ook oneindig - er zitten immers oneindig veel elementen in de verzameling, dus er zijn oneindig veel subsets. De enige subset van { } is { } zelf, de machtsverzameling is derhalve { { } }. Dit is een verzameling met 1 element, en derhalve eindig. Als de machtsverzameling eindig is, kan de verzameling zelf nooit oneindig zijn. Dus { } is eindig.
Ik ken nog een andere organisatie met dezelfde afkorting die dezelfde features heeftWoy schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:09:
Ik vind vooral de auto corrupt functie van SS handig
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2010 11:19 ]
3D rendering?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat probeerde ik te zeggen, van een aantal foto's een 3D-plaatje (laten) genereren. Dat vind ik wel geinig gedaan.oisyn schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:51:
't is meer gewoon een perspectieve transformatie op een aantal foto's. Aan de andere kant, echte 3d rendering is ook niet meer dan perspetieve transformaties op textures
Reviews schrijven en modden op de frontpage helpt een hoop. En met het schrijven van reviews kun je ook een beetje oefenen met je schrijfstijlcreator1988 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:56:
Over dat karma: kan je dat niet gewoon kopen ofzo? Ik wil een tweakblog maar in mijn huidige karmawhore tempo duurt dat nog een half jaar!
Paar reviews planten, zit je zo op 5000. Zo was ik ook op 5000 gekomencreator1988 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:56:
Over dat karma: kan je dat niet gewoon kopen ofzo? Ik wil een tweakblog maar in mijn huidige karmawhore tempo duurt dat nog een half jaar!
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gerelateerd: het komt me ook wel eens voor dat ik in plaats van control-W (close tab) per ongeluk op control-Q (quit) druk. F7U12! Maar als je daar rekening mee moet gaan houden bij je shortcuts wordt 't allemaal wel heel ingewikkeld.Davio schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:24:
Is wel typisch: In veel programma's sluit je met Iets-F4 af en met Iets-F5 kan je reloaden / starten.
Nu kan ik niet meer deployen naar m'n Xbox. Maar ik heb thuis toch al geen tijd om te programmeren, ik lees op avonden dat ik niet met vrienden (of vriendin) hang artikelen over development en deployment, ben bezig met het uitrollen van een CMS en rommel wat aan met Microsoft-certificatenBeste * CodeCaster ,
U ontvangt deze e-mail omdat uw abonnement op App Hub proeflidmaatschap (12 maanden) is geannuleerd op vrijdag 10 december 2010.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 10-12-2010 12:54 ]
Ik ben van .be en men vriendin is van .nlSoultaker schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:27:
[...]
Gerelateerd: het komt me ook wel eens voor dat ik in plaats van control-W (close tab) per ongeluk op control-Q (quit) druk. F7U12! Maar als je daar rekening mee moet gaan houden bij je shortcuts wordt 't allemaal wel heel ingewikkeld.
Dus als ik daar op de pc bezig ben heb ik qWerty ipv aZerty..
je kan men frustraties wel begrijpen als eens een undo (ctrl-z) moet doen
Moet elke keer weer de tutorial googlen en kost me toch al snel een half uur om het te vinden en de juiste stappen te doorlopen.
Dat ze dat niet automatisch verlengen verbaast me een beetje.CodeCaster schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:53:
Bye bye XNA, het is nu echt over voor mij:
[...]
Nu kan ik niet meer deployen naar m'n Xbox. Maar ik heb thuis toch al geen tijd om te programmeren, ik lees op avonden dat ik niet met vrienden (of vriendin) hang artikelen over development en deployment, ben bezig met het uitrollen van een CMS en rommel wat aan met Microsoft-certificatenDevven is voor onder werktijd
Wel beter zo natuurlijk.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
- Html.EditorFor die niet fatsoenlijk wil werken omdat spark alleen maar reference types als ViewModels ondersteund.
- Parsen van child views die om de gekste redenenen niet werken omdat een of andere Html.Iets call niet geparsed wordt maar als platte text geoutput wordt.
- kan nog wel even doorgaan
Dan nog liever de k-u-t syntax van de standaard viewengine..
Nu moet ik dus uit die PHP code gaan reverse-engineeren hoe die service werkt, en uitvogelen wat bijvoorbeeld een functie als
1
2
3
4
5
| private function get_signature($postdata=array()) { ksort($postdata); return hash_hmac("whirlpool",$_SERVER['SERVER_ADDR'].":".implode(':', $postdata), $this->config['key']); } |
doet
* Haan gaat zo eens een topic openen om hiermee geholpen te worden
[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 10-12-2010 14:18 ]
Maargoed: geen idee of het helpt, maar OAuth doet zoiets ook. postdata op alfabetische volgorde zetten (anders kun je verschillende signatures maken voor eenzelfde request), en hashen.
[ Voor 4% gewijzigd door OnTracK op 10-12-2010 14:27 ]
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Kan je geen WSDL vragen aan de ontwikkelaar?Haan schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:17:
Wat fijn, we moeten een JSON service aanroepen vanuit een .NET class library. Echter, de 'documentatie' van de service bestaat uit pdf waarin staat wat de service kan (alleen de beschrijving, geen functienamen). en twee PHP files met wat voorbeeld code
[...]
Heeft een JSON service dat? Maar de ontwikkelaar is niet zo erg responsief.. Uiteindelijk is het ook niet mijn probleem, ik werd om hulp gevraagd door een collega die er ook al niet uit kwamStyxxy schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:25:
[...]
Kan je geen WSDL vragen aan de ontwikkelaar?
Ik vermoed dat het om een RESTful webservice gaatHaan schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:44:
[...]
Heeft een JSON service dat? Maar de ontwikkelaar is niet zo erg responsief.. Uiteindelijk is het ook niet mijn probleem, ik werd om hulp gevraagd door een collega die er ook al niet uit kwam
[ Voor 98% gewijzigd door creator1988 op 10-12-2010 15:26 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Vertel mij watJanoz schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:28:
karma whore
[ Voor 26% gewijzigd door ZpAz op 10-12-2010 18:58 . Reden: Typow ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Nu moet ie het wel doen, en inderdaad die code werkt niet.
[ Voor 37% gewijzigd door ZpAz op 10-12-2010 16:20 ]
De WebForms of die nieuwe Razor?D-Raven schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:15:
Ok dat was de druppel, volgend MVC project wordt weer met de standaard viewengine. Heb mn buik vol van Spark.
Maar ik kan uit je reactie opmaken dat Spark nog niet volwassen genoeg is om fatsoenlijk mee te devven?
Dus in plaats van ergens op klikken moet je telkens aan je beeldscherm gaan likkenZpAz schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:18:
How, onlick is heel wat anders als onclick, vandaar dat mijn code niet werd uitevoerd![]()
[afbeelding]
Dat lijkt me nou niet echt gebruikersvriendelijk. Of is het voor een Pr0n site ofzo
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2010 17:01 ]
Spark was oorspronkelijk geschreven voor Monorail (Castle's MVC frameworK) en hebben vervolgens een adapter geschreven voor ASP.NET MVC zodat deze daarin ook is te gebruiken.Caelorum schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:32:
[...]
De WebForms of die nieuwe Razor?
Maar ik kan uit je reactie opmaken dat Spark nog niet volwassen genoeg is om fatsoenlijk mee te devven?
Alleen omdat deze engine niet specifiek voor asp.net mvc is geschreven werkt deze op een aantal punten nog niet echt lekker.. In Monorail loop je overigens niet tegen deze problemen op. Echter spark draait alweer een aantal jaartjes mee.
Heb nog niet gewerkt met de Razor engine, maar zit eigenlijk ook niet te wachten op alweer een andere opmaak taal. Net als met Linux distributies kun soms de keuze weer net te ver doorslaan ;-(
En nu IronRuby steeds populairder wordt zal ik er ook niet lang meer aan ontkomen om Ruby te gaan leren..
Waarom ben ik nou niet gewoon bakker geworden of zo?! Broden kun je niet kopieren, het concept blijft hetzelfde, hoewel er variaties bestaan in de ingredienten..
If it isn't broken, fix it until it is..
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik was in PHP bezig met een framework, namelijk een standaard db-layer met ondersteuning voor verschillende databases waaronder MySQL. Ik weet dat ADOdb bestaat en dat al het werk dus eigenlijk al gedaan is, maar het was meer als oefening voor mezelf, omdat PHP al enige tijd geleden is en ik in het verleden al vaker zoiets in elkaar had geflanst. Maar dat was eigenlijk alleen op MySQL gericht en als ik van dbms zou switchen, zou ik alsnog alle functies aan moeten passen.
Dus ik wilde het goed doen deze keer, lees: OO.
En terwijl ik aan het sleutelen was, kwam ik erachter dat ik één klasse nodig had met dummy-functies met een private variable met daarin het object van de daadwerkelijke implementatie. En het leek me netjes om die implementatie-klasses een interface te laten implementeren.
Ik bedacht me: "hier is vast een Design Pattern voor" en ik begon in mijn uni-boek over OO en Design Patterns te bladeren en warempel: Het Strategy DP leek precies wat ik nodig had. Ik las verder en wat bleek? De manier die in het boek beschreven stond, was precies dezelfde die ik al gebruikt had! Toen was ik toch wel trots dat ik met logisch nadenken hetzelfde had bereikt.
Verwijderd
Toen was ik toch wel trots dat ik met logisch nadenken hetzelfde had bereikt.
Zo zie je maar waar een beetje logisch denken al niet toe kan leiden. Zondermeer begrijp ik trouwens ook waarom je het doet - ja, er bestaan zondermeer goed uitgewerkte oplossingen voor, maar, door zoiets zelf te doen krijg je toch een betere grip op de materie.
Anders blijft het enkel bij het toepassen van geile tools en meer niet.
Destijds was ik helemaal niet bezig met designpatterns. Wel grappig dat je het toen al 'goed' had.
Wees niet ongerust, er zit evengoed genoeg rommel tussen, maar dat zal ik ook over 10 jaar denken over mijn huidige werk.
Lekker op de bank
Dat denk ik soms van m'n werk van een week geleden al. Hell, soms van een uur geledenZaZ schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 02:17:
maar dat zal ik ook over 10 jaar denken over mijn huidige werk.
Vandaag nog deze wazigheid tegen 't lijf gelopen in code van een paar weken oud
[ Voor 126% gewijzigd door RobIII op 11-12-2010 02:54 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ja, maar dan moet daar toch nog wel een argumentatie aan toegevoegd worden?MBV schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:35:
Design patterns zijn ook niet zozeer geniaal, maar meer een beschrijving van standard practice. De 4 auteurs zijn eens bij elkaar gaan zitten, hebben helder opgeschreven hoe ze bepaalde terugkerende dingen oplossen, en dat wordt vervolgens opgehemeld. Zie het liever als een boekje met vocabulaire: "Ik heb hier een observer pattern toegepast" is heel wat korter dan de exacte beschrijving
Nouja dat opzich wel, maar ik wordt er gek van de gebrekkige Intellisense (SparkSense, toegegeven het is nog steeds onder ontwikkeling dus het wordt steeds beter langzaamaan).Caelorum schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:32:
[...]
De WebForms of die nieuwe Razor?
Naast dat, is de foutafhandeling af en toe nogal vaag. Zo vreet hij null pointer reference exceptions op als je een child view renderert (bv, door m.d.v een RenderPartial welke weer een Html.EditorFor uitvoert, waardoor je dus een geneste aanroep doet).
Op dat moment output hij de code als rouwe tekst ipv te parsen.
Dat is dus het probleem waar ik gisteren zo lang mee bezig was, het zet je volledig op het verkeerde been.
Mijn probleem was dus dat het object welke ik meegaf aan de EditorFor null was, ipv dat daar een expection gethrowed werd of dat de aanroep zelf als tekst terugkomt, werd de EditorFor template welk getoond maar sommige aanroepen daarin werkten dan weer niet (Html.TextBoxFor weer wel, maar Html.EenOfAndereExtensionMethodDieJeZelfGeschrevenHebt() weer niet). Wat het dus nogal vaag maakte.
Toegegeven dit is niet volledig de schuld van Spark, maar het is wel verdomde irritant.
Daar staat wel weer tegenover dat een hele hoop dingen in Spark veel beter zijn opgelost als in de standaard viewengine of razor. Iets bouwen om je views uit een database te laden bv is ubersimpel in spark.
Maar op een of andere manier gebeurd het regelmatig dat ik in mijn code ergens een subtiele fout maak waardoor mn view niet werkt, en er dan geen duidelijke foutmeldingen worden teruggegeven (lees: geen) en daar heb ik gewoon momenteel even mn buik vol van.
Intussen werkt het al weer met wat hulp van de aanbieder van de serviceHaan schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:44:
[...]
Heeft een JSON service dat? Maar de ontwikkelaar is niet zo erg responsief.. Uiteindelijk is het ook niet mijn probleem, ik werd om hulp gevraagd door een collega die er ook al niet uit kwam
1
2
| Pie pie = ReceivePieFromUser(GetUserByNickname("GoTCoast")); pie.DistributeTo(GetUsersBySubForumId(14)); |
Al twijfel ik of het uitdelen van de taart wel bij de verantwoordelijkheden van de taart hoort! Slecht softwareontwerp
Verwijderd
Ik leg het anders uit - dat het een eigenschap is van de taart dat deze uitdeelbaar is.Sebazzz schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:18:
Gefeliciteerd hoor
Al twijfel ik of het uitdelen van de taart wel bij de verantwoordelijkheden van de taart hoort! Slecht softwareontwerp
Pie implementeert IDistributable, dus het moest wel zoSebazzz schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:18:
Gefeliciteerd hoor
Gefelicitaart
En ook IDisposable neem ik aan? Ik zou hem wel in een using of try/finally gooien danHaan schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:28:
[...]
Pie implementeert IDistributable, dus het moest wel zo
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak