If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
To Apple or not to Apple? That's the banana!
Je zal verbaasd zijn hoeveel webapplicaties niet op Windows draaien.mac-er schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:35:
Eigelijk best wel grappig om te zien dat er zoveel Unix developers zijn terwijl de meeste bedrijven op Windows draaien!
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
En , in welk weeknummer valt 1 januari dan, en wat is het weeknummer van 31/12 van het vorige jaar ?
https://fgheysels.github.io/
Volgens mijn kalender app (Kubuntu) valt Zondag 1 januari 2012 in week 52 en dus 31/12 ook. Maandag begint week 1, welke dan dus gewoon 7 dagen telt.whoami schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:19:
Hoeveel dagen telt de eerste week van een jaar, als 1 januari op een zondag valt ?
En , in welk weeknummer valt 1 januari dan, en wat is het weeknummer van 31/12 van het vorige jaar ?
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Poll: Welke taal gebruik jij hoofdzakelijk?
• PHP
• ASP
• C#
• C
• C++
• Java
• Ruby
• Visual Basic
• Perl
• Python
• Delphi
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welk platform ontwikkel je vooral?
• Windows
• Unix/Linux
• Mac
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Als je voor de backend code dan zit je al snel op Linux of Unix te werken.mac-er schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:35:
Eigelijk best wel grappig om te zien dat er zoveel Unix developers zijn terwijl de meeste bedrijven op Windows draaien!
Welke standaard hou je er op na? ISO 8601 specificeert het een en ander (namelijk week 1 is de eerste week met een dinsdag), maar in nederland geld de norm "de eerste week met 4 weekdagen". Verder hangt het er vanaf welke dag je ziet als eerste dag van de week. Daarnaast zijn er verschillende interpretaties van of een jaar maximaal 52 of 53 weken kan hebben.whoami schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:19:
Hoeveel dagen telt de eerste week van een jaar, als 1 januari op een zondag valt ?
Visual Basic, reken je daar ook VB.NET onder of alleen VB.NET?
ASP, noem je hiermee ASP Classic of ASP.NET of beiden?
Indien dat zo is, mensen werken in C# en ASP.NET dan bijvoorbeeld. Hoe komt dat in je poll naar voren?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Tevens Objective-C aan het leren voor iOS.
Ook aan het spelen met C++.
Ik programmeer echter alleen als hobby. Af-en-toe neem ik een freelance website-klusje aan om wat bij te verdienen wanneer ik een nieuw speeltje wil.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Wat een kutcomponent is Zend_Mail toch intern. Was me al vaker opgevallen als ik weer eens iets wilde extenden of doen wat mij niet werd toegelaten door dat onding. Maar nu de maintainer van Zend_Mail al een tijdje AWOL is, en diens opvolger alleen Japans spreekt en geen enkel issue begrijpt, terwijl er wel issues (bugs / feature requests) binnenkwamen. Daarom heb ik dat component overgenomen voor ZF2, en zou ik 't wel "even" refactoren. Het refactoren is gelukt, alle unittests werken (externe API is vrijwel niet veranderd), maar volgens mij gaat geen enkele mailclient mijn emails snappen. Waarom kunnen sommige mensen geen degelijke unittests schrijven...
Wel leuk overigens als je alle mail-gerelateerde RFC's aan 't doorspitten bent, kom je tot de ontdekking (ik geloof in RFC 2822) dat een intelligent persoon ooit besloten heeft dat 1 email wel meerdere from-adressen/mailboxen kan hebben. Hoe ik dat moet interpreteren weet ik niet, en ik heb nog geen enkele mailclient kunnen vinden die daar mee om kan gaan. Gelukkig heeft een nog intelligenter persoon later ooit nog eens besloten dat stukje te deprecaten, omdat't toch niet zo'n succes ging worden.
(Ja, ik ben nog steeds ZF fanboy
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Beter dan dat milieu-geneuzel
Ik gebruik bijvoorbeeld
1
| $this->assertNotEmpty($this->oDataValidator->sPasswordHash); |
Waarbij $sPasswordHash dus een waarde is die intern in een methode van het DataValidator object wordt gebruikt.
Lijkt me nogal omslachtig om van elke waarde die je wilt testen een property + getter + setter van te maken en overal $this-> voor te zetten?
Dat zou dan vooral passen bij: "voor" welk platform ontwikkel je.bvdbijl schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:21:
Misschien moet je "Het web" als platform toevoegen?
Overigens, qua talen zou er ook wel "overig" bij mogen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
[ Voor 78% gewijzigd door CodeCaster op 06-12-2010 19:29 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ontwikkel op Windows, maar onze code draait op embedded-Linux systeemborden
[ Voor 39% gewijzigd door Matis op 06-12-2010 19:33 ]
Maar dan moet je hem wel al buiten je methode (in de class) declareren (en dus overal this-> voor zetten)?CodeCaster schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:28:
@Avalaxy: als 'ie public is niet.
Matis schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:33:
@ Avalaxy, ik mis (V)HDL / Verilog
Er mist nog heel wat meer, maar ik heb gewoon de populairste talen gecopy-paste van googleHillie schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:01:
[...]
Hehehe, ik mis e & SystemVerilog. Plus PSL/SVA/OVL.
[ Voor 49% gewijzigd door Avalaxy op 06-12-2010 20:02 ]
Hehehe, ik mis e & SystemVerilog. Plus PSL/SVA/OVL.
* Matis vraag overplaatsing aan naar de C++-hoek
Van mijn lang, zal ze leven niet. Software jongens, bah
Maak je eigen poll, schavuit!Matis schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:03:
En ik maar denken dat ik een populaire taal programmeerde![]()
* Matis vraag overplaatsing aan naar de C++-hoek
Van mijn lang, zal ze leven niet. Software jongens, bah
Hardware is maar een klein hoekje in vergelijking met de softwarewereld.Matis schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:03:
En ik maar denken dat ik een populaire taal programmeerde
Lekker clean, enorme std library, en zeer breed toepasbaar (eigenlijk overal)
Verder de laatste tijd ook veel C voor embedded projecten
@Matis technisch gezien is VHDL geen programmeer taal, maar een hardware beschrijvingstaal
[ Voor 18% gewijzigd door Sh4wn op 06-12-2010 20:28 ]
It's all in the nameSh4wn schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:28:
@Matis technisch gezien is VHDL geen programmeer taal, maar een hardware beschrijvingstaal
Edit; heeft er overigens iemand ooit met Witty gewerkt? Ik ben J4F op zoek naar een strong-typed web development taal om eens te proberen. Ik heb wel eens python geprobeerd, maar daar kreeg ik de webservice niet lekker aan de praat
[ Voor 30% gewijzigd door Matis op 06-12-2010 20:45 ]
Verwijderd
hoe kijken werkgevers aan tegen een persoon met een propedeuse informatica van de open universiteit ?
ik ben namelijk aan het kijken op informatica te gaan doen ( totaal 7 jaar) maar stel dat ik na 2,5 jaar door omstandigheden er niet meer aan toe kom qua tijd ed. heeft de propedeuse dan nog enige waarde op de arbeidsmarkt ? zijn er hier nog mensen die deze opleiding hebben gedaan en wat is hun ervaring?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.Avalaxy schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:01:
[...]
Maar dan moet je hem wel al buiten je methode (in de class) declareren (en dus overal this-> voor zetten)?
Ik zou zeggen: je hebt nog steeds geen diploma, alleen bewezen dat je het eerste jaar hebt gehaald. Dat lukt (gokje) 90% van de mensen die aan zo'n opleiding begint, dus dat zegt helaas bar weinig over jou naar een potentiële werkgever toe.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:59:
ff vraagje (is denk ik geen eigen topic waard)
hoe kijken werkgevers aan tegen een persoon met een propedeuse informatica van de open universiteit ?
ik ben namelijk aan het kijken op informatica te gaan doen ( totaal 7 jaar) maar stel dat ik na 2,5 jaar door omstandigheden er niet meer aan toe kom qua tijd ed. heeft de propedeuse dan nog enige waarde op de arbeidsmarkt ? zijn er hier nog mensen die deze opleiding hebben gedaan en wat is hun ervaring?
Je zou wel gewoon kunnen proberen eerst je bachelor te halen (eventueel op een hogeschool, dan riskeer je echter wel dat je een aantal vakken moet inhalen als je alsnog je master wil halen en - maar daarvan moet je voor jezelf bepalen of dat een voordeel of juist een nadeel is - het niveau is lager).
Voor mijn werk programmeer / ontwikkel ik onder andere in / voor:mac-er schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:19:
Zitten hier eigelijk voornamelijk windows of ook wel wat unix (o.a. mac) ontwikkelaars?
Talen:
- C#
- Progress / OpenEdge
- PHP / HTML / CSS / JavaScript
- Objective-C
- Windows Desktop
- iPad
- Web
- Maatwerkpakketten
Ik doe momenteel HBO Informatica. En uit de statistieken kan ik vertellen dat het echt niet 90% het eerste jaar halen. Vooral niet binnen 1 jaar.CodeCaster schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:17:
Ik zou zeggen: je hebt nog steeds geen diploma, alleen bewezen dat je het eerste jaar hebt gehaald. Dat lukt (gokje) 90% van de mensen die aan zo'n opleiding begint, dus dat zegt helaas bar weinig over jou naar een potentiële werkgever toe.
Op dit moment ben ik aan het springen tussen de vakken van het eerste jaar & het tweede jaar.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
platform Mac en Windows en target idem dito.
Ben aan kijken naar Q7Basic maar dat is in Alpha.
Verwijderd
Nog iets, ik zou graag ook wat actiever bezig zijn met PHP, ook al vind ik het niet echt een geweldig fijne taal (het 'voelt' naar mijn mening wat te rommelig aan), is het praktisch om er bedreven in te zijn.
Het lijkt me dus leuk om bij te kunnen dragen aan een project, bugfixes verzorgen, of iets dergelijks.
Iemand tips voor een leuk project waar vrijwilligers aan mee kunnen werken?
[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 22:04 ]
Voor school C#.
Voor hobby C# en C++.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
ik programmeer voornamelijk inmac-er schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:19:
Zitten hier eigelijk voornamelijk windows of ook wel wat unix (o.a. mac) ontwikkelaars?
Talen:
- C#
- PHP
- C (embedded)
- Delphi (oude meuk)
- Windows Desktop
- Windows Server
- Embedded hardware (op ATMega gebasseerd)
- Windows CE
GoTCoast schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:34:
[...]
Ik doe momenteel HBO Informatica. En uit de statistieken kan ik vertellen dat het echt niet 90% het eerste jaar halen. Vooral niet binnen 1 jaar.
Op dit moment ben ik aan het springen tussen de vakken van het eerste jaar & het tweede jaar.
You're rightTegelijkertijd staat het
studierendement van het Nederlandse hoger onderwijs onder druk: na zeven jaar is
bijna 35% van de hbo-studenten uitgevallen of heeft nog geen diploma gehaald,
voor het wo is dit 25%. Hierbij valt op dat de uitval vooral in het eerste studiejaar
hoog is. Dit gaat samen met veel wisselingen tussen studies.
Niet voor zover ik weet. Maar een propedeuse zegt dan ook absoluut helemaal niets over wat je al dan niet kan. Sterker nog, met een universitaire bachelor mag je vaak genoeg nog hard je best doen een baan te krijgen die bij je opleiding past. Zonder master (en bij de beta studies vaak zelfs zonder PhD) is het voor veel studies knap lastig een baan te vinden die echt goed aansluit.Avalaxy schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:02:
Over de opleiding kan ik inhoudelijk niks zeggen, maar is het niet zo dat je propedeuse vervalt als je niet binnen 10(?) jaar je opleiding helemaal af maakt?
Dat maakt het overigens ook zo rot dat ze stufi voor master's willen afschaffen, zeker voor meerjarige masters
Terzijde, bij mijn studie hadden na een jaar welgeteld 7 van de 45 studenten hun P gehaald. Echt helemaal triviaal is het natuurlijk ook weer niet
[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 06-12-2010 23:07 ]
Dat valt m.i. nogal mee hoor.FragFrog schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:06:
Zonder master (en bij de beta studies vaak zelfs zonder PhD) is het voor veel studies knap lastig een baan te vinden die echt goed aansluit.
Mijn ervaring in mijn omgeving is juist dat een PhD helemaal niet bevordelijk is voor je baankeuze later. Je zit dan voornamelijk vast in de onderzoekswereld. Zelf doe ik L&R (nog 1,5 maand! woei!) en ik, en vele met mij, vinden het momenteel erg makkelijk om leuk en goed betaald werk te vinden in ieder geval.FragFrog schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:06:
[...]Zonder master (en bij de beta studies vaak zelfs zonder PhD) is het voor veel studies knap lastig een baan te vinden die echt goed aansluit.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Hangt uiteraard van je studie af, maar zomaar verder met datgene waar je tijdens je studie mee bezig bent geweest is vaak nog knap lastig. Ik heb vroeger natuur/sterrenkunde gestudeerd en doe nu KI. Het enige wat echt bij die studies aansluit is onderzoek doen (of een communicatie master kiezen en iets als voorlichter worden, maar ook dan is het raakvlak met je studie minimaal), en daar zul je toch echt een PhD voor moeten hebben. Met iets als technische natuurkunde of econometrie rol je misschien wat makkelijker het bedrijfsleven in op een passende plek met alleen een master, maar ik ken legio medestudenten die nu iets lopen te doen waarvan de enige overeenkomst met hun studie is dat "het iets technisch is met data" - geen zin / mogelijkheid om door te leren en daarom maar het bedrijfsleven ingegaan - zoals een wiskundige die nu voorlichter is geworden, een sterrenkundige die bedrijfsanalyst is, een neerlandicus die software test, etc.Hillie schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:33:
Dat valt m.i. nogal mee hoor.
Sterker nog, bij sterrenkunde werd me letterlijk verteld dat als je iets daarmee wilde doen je uberhaupt geen keuze had en maar gewoon moest proberen een promotieplek te vinden. Idem vertellen geneeskundestudenten mij geregeld dat je met alleen je master geneeskunde weinig meer kan doen dan huisarts worden en klaagt m'n vriendin dat ze met haar archeologie master zowat alleen maar aan de slag kan als gemeente-archeoloog. Die is dan ook hard op zoek naar een PhD plek
//edit
Tja, wat ik al zei, iets als technische natuurkunde levert je al wel snel een baan op - werd ook altijd doodgegooid met vacatures toen ik nog in de natuurkundehoek zat - waarvan het merendeel trouwens helemaal niet ook daadwerkelijk aansloot bij de studiearmageddon_2k1 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:38:
Mijn ervaring in mijn omgeving is juist dat een PhD helemaal niet bevordelijk is voor je baankeuze later. Je zit dan voornamelijk vast in de onderzoekswereld. Zelf doe ik L&R (nog 1,5 maand! woei!) en ik, en vele met mij, vinden het momenteel erg makkelijk om leuk en goed betaald werk te vinden in ieder geval.
[ Voor 24% gewijzigd door FragFrog op 07-12-2010 00:52 ]
Verwijderd
In het algemeen is een propedeuse niks waard. Leuk om aan de muur te hangen, maar in geval van brand hoef je 'm niet te redden. Daar komt nog bij dat de arbeidsmarkt op het moment niet al te briljant is. Voor een schoolverlater met een diploma is het al erg lastig om aan een baan te komen, laat staan iemand die dat diploma niet heeft. Wat je nodig hebt is werkervaring, maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst ergens aangenomen worden.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:59:
ff vraagje (is denk ik geen eigen topic waard)
Voordele van de IT is dat je zelf ook zonder diploma heel veel werkervaring op kan doen. Moet je alleen wel een beetje ondernemend zijn, en affiniteit met de IT-branch hebben. En naar mijn idee ontbreekt dat laatste nou vaak bij mensen die iets IT-gerelateerds doen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:56:
[...]
Wat je nodig hebt is werkervaring, maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst ergens aangenomen worden.Voor afstudeerders geld dan ook dat het erg belangrijk is om een afstudeerplek te vinden met perspectief op een baan.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Zeker waar. Ik ben inmiddels al bij meerdere bedrijven aan het werk geweest als webdeveloper zonder wat voor IT-gerelateerd diploma whatsoever. Inmiddels heb ik een paar jaar ervaring op m'n CV staan en verdien ik meer dan m'n collega die vers van het HBO afkomt met diplomaFreeaqingme schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:27:
Voordele van de IT is dat je zelf ook zonder diploma heel veel werkervaring op kan doen.
Ligt er wel aan welke kant je op wilt. Een beetje programmeren gaat wel lukken, maar echt bezig zijn met bedrijfsprocessen (ITIL e.d.) en professioneel netwerken (Cisco) gaat al een stuk lastiger worden. Maar uiteindelijk is alles wel thuis te leren als je het écht wilt aangezien er voor alles boeken te vinden zijn op GoogleFreeaqingme schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:27:
[...]
Voordele van de IT is dat je zelf ook zonder diploma heel veel werkervaring op kan doen. Moet je alleen wel een beetje ondernemend zijn, en affiniteit met de IT-branch hebben. En naar mijn idee ontbreekt dat laatste nou vaak bij mensen die iets IT-gerelateerds doen.
Ik denk dat het voor beta-richtingen als electro en werktuigbouw vaak dichter tegen de studie aanligt. Maar vergis je niet, WO is, uitzonderingen daargelaten, geen specifieke beroepsopleiding.FragFrog schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:46:
Hangt uiteraard van je studie af, maar zomaar verder met datgene waar je tijdens je studie mee bezig bent geweest is vaak nog knap lastig. Ik heb vroeger natuur/sterrenkunde gestudeerd en doe nu KI. Het enige wat echt bij die studies aansluit is onderzoek doen (of een communicatie master kiezen en iets als voorlichter worden, maar ook dan is het raakvlak met je studie minimaal), en daar zul je toch echt een PhD voor moeten hebben. Met iets als technische natuurkunde of econometrie rol je misschien wat makkelijker het bedrijfsleven in op een passende plek met alleen een master, maar ik ken legio medestudenten die nu iets lopen te doen waarvan de enige overeenkomst met hun studie is dat "het iets technisch is met data" - geen zin / mogelijkheid om door te leren en daarom maar het bedrijfsleven ingegaan - zoals een wiskundige die nu voorlichter is geworden, een sterrenkundige die bedrijfsanalyst is, een neerlandicus die software test, etc.
Sterker nog, bij sterrenkunde werd me letterlijk verteld dat als je iets daarmee wilde doen je uberhaupt geen keuze had en maar gewoon moest proberen een promotieplek te vinden. Idem vertellen geneeskundestudenten mij geregeld dat je met alleen je master geneeskunde weinig meer kan doen dan huisarts worden en klaagt m'n vriendin dat ze met haar archeologie master zowat alleen maar aan de slag kan als gemeente-archeoloog. Die is dan ook hard op zoek naar een PhD plek
Je noemt trouwens een hoop alfa/gamma studies, daar is het uitzicht op vakgerelateerd werk bij menig studie ook beperkt. Ik weet niet of het verstandig is studenten aan te zetten tot het kiezen van een studie met fatsoenlijke arbeidsperspectieven, maar ik denk wel dat het verstandig is dat studenten met een minder courante studierichting zich bijtijds gaan informeren over hun opties op de markt. Daar voorkom je toch weer teleurstellingen mee.
Nogmaals, er stond "op" welk platform. Ik ontwikkel ook op windows, maar onze code draait op de PS3 en de Xbox 360Matis schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:33:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
www.whiskysamples.eu stopt ermee, dus op alles wat er nog over is, staat 20% korting
sla je slag zou ik zeggen ^_^
(coupon code: Stop)
De week waar de 4de januari invalt is Week 1. No exceptionswhoami schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:19:
haha prachtigMatis schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:07:
Stond onderaan een email van mijn collega:
[afbeelding]
Beter dan dat milieu-geneuzel
Verwijderd
De werkervaring heb ik al zat (ben de 30 al een tijd gelden gepasseerd). Ik wil het meer doen als om me zelf te verbeteren. En als ik er in de toekomst nog wat aan heb zou helemaal mooi zijnVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:56:
Wat je nodig hebt is werkervaring, maar daarvoor moet je natuurlijk wel eerst ergens aangenomen worden.
Een sample is zo'n mini-flesje waar je een glas of 2 uithaalt?defcon84 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:05:
Zo.. net even 18 whiskysamples besteld voor 108 euro
www.whiskysamples.eu stopt ermee, dus op alles wat er nog over is, staat 20% korting
Kater? Eerst water, de rest komt later
In NL ofzo ...defcon84 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:05:
Zo.. net even 18 whiskysamples besteld voor 108 euro
[...]
De week waar de 4de januari invalt is Week 1. No exceptions
Volgens mij is het hier:
De eerste week van het jaar start op de eerste dag van het jaar, dus 1 januari.
Als die eerste januari dan op een zaterdag valt, dan telt week 1 slechts 2 dagen, en start deze ook niet op 'maandag', waarop alle andere weken wel vallen.
https://fgheysels.github.io/
Yup 3CL flesje, dus eigenlijk 1 glas (dram)Haan schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:23:
[...]
Een sample is zo'n mini-flesje waar je een glas of 2 uithaalt?
perfecte manier om wat meer verschillende whiskies te drinken zonder dat je elke keer een nieuwe fles moet kopen :-) en dan koop ik meestal een fles van degene die mij aanstaan
nee hoor, in Belgiëwhoami schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:46:
[...]
In NL ofzo ...
Volgens mij is het hier:
De eerste week van het jaar start op de eerste dag van het jaar, dus 1 januari.
Als die eerste januari dan op een zaterdag valt, dan telt week 1 slechts 2 dagen, en start deze ook niet op 'maandag', waarop alle andere weken wel vallen.
Ik weet niet het in Zulte (be) is, maar hier in Hamont (be) en ongeveer de rest van de wereld MOET de eerste week minimum 4 dagen hebben.. maw de week waar de 4de januari invalt is week 1.
quote: wikiVolgens ISO 8601 en NEN 2772 is de eerste week van een jaar de week die vier of meer dagen van dat bewuste jaar bevat. Omdat, volgens NEN 2772, de eerste dag van de week een maandag is, komt het erop neer dat week 1 de week is, waarin de eerste donderdag van dat jaar zit of de week waar 4 januari in valt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lekker wijf die nieuwe Lara
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ja, ik ontwikkel op Windows (VHLD-code) maar ook op Linux (namelijk de embedded Linux)..oisyn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:11:
Nogmaals, er stond "op" welk platform. Ik ontwikkel ook op windows, maar onze code draait op de PS3 en de Xbox 360
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2010 11:44 ]
Verwijderd
VHDL ben ik bekend mee ja.
Een language description voor een description language. Is een beetje als een DTD voor een DTD...
Gelukkig ben ik me er van bewust dat deze onzin niet bestaat
idd :-) is dat eigenlijk nog steeds Alison Carroll?
Verwijderd
Ja, natuurlijk. Ik doelde eigenlijk meer op de DTD voor een DTD.oisyn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:10:
Onzin? Goed, het heet vast geen VHLD, maar natuurlijk heeft het wel een language description
Wikipedia: Von Hippel–Lindau disease.oisyn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:10:
Onzin? Goed, het heet vast geen VHLD, maar natuurlijk heeft het wel een language description
Verwijderd
Ben nu op stage met een mbed aan het aanspelen van NXP. Best wel grappig dingetje, alleen geen idee voor projecten. Iemand?
Heb nu wel al een simpele webserver draaien
Verwijderd
Woot woot, dat lijkt me echt episch. Waar werk je?.oisyn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:11:
[...]
Nogmaals, er stond "op" welk platform. Ik ontwikkel ook op windows, maar onze code draait op de PS3 en de Xbox 360
psst: .oisynVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:28:
[...]
Woot woot, dat lijkt me echt episch. Waar werk je?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Zo episch is 't niet, .oisyn is maar een chagerijn op 't werk ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:28:
[...]
Woot woot, dat lijkt me echt episch. Waar werk je?
Verwijderd
Als je daarentegen een beetje industrie zit dan begin je in te zien dat sales niets te maken heeft met kwaliteit. Je kan nog zo'n topgame maken en dan toch niet het publiek krijgen dat het verdient (zie bijv. Beyond Good and Evil), of juist zo'n ontzettende kutgame maken die vervolgens door iedereen wordt gekocht (zie bijv. Iron Man)als je een goeie game aflevert dan wordt hij misschien wel gespeelt door 15 miljoen mensen
Desalniettemin, we werken wel samen met een studio die in het verleden behoorlijk goed werk heeft afgeleverd (zoals de Legacy of Kain games Soul Reaver en Defiance, en zoals het er nu naar uit ziet Lara Croft and the Guardian of Light), en een andere studio die ook echt een potentiele topper in handen heeft (Deus Ex 3), en daar word ik wel vrolijk van ja
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2010 20:19 ]
Een game doet het vaak beter dan een of andere database koppeling of best-practice die ontwikkeld is en ook door 15 miljoen mensen wordt gebruikt. Beetje jammer, dat wel.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:55:
Mij lijkt dat best wel vet, als je een goeie game aflevert dan wordt hij misschien wel gespeelt door 15 miljoen mensen. Dat je dan gewoon een winkel in kan lopen en dan zeggen: "Hee dat heb ik gemaakt" of op de bank zit bij een vriend met een PS3 en dan even alle easter eggs onthult haha
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
.oisyn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:18:
Hear hear, mister "3 bits geeft 6 mogelijkheden"...
[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 07-12-2010 21:02 ]
De oorzaak... Raad eens...
.
.
.
.
.
Een verkeerd geconfigureerde load balancer.
Handig, een acceptatie- en productieomgeving die niet identiek zijn.
We are shaping the future
Hele avond lekker zitten klooien, kan ik het niet deployen naar m'n phoneApplication launch failed. Ensure that the device screen is unlocked and device is developer unlocked. For details on developer unlock, visit http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=195284.
Edit:
Crap, ja dus. Startte net de vorige versie van m'n app, en toen kreeg ik mooi de melding dat hij "revoked by microsoft" was. Beetje jammer dit, hopelijk komt er nog een (werkbare) oplossing. En dan het liefst van Microsoft zelf natuurlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door sig69 op 07-12-2010 22:17 ]
Ik heb er zelf ook wat moeite mee. Zorg dat je screen niet gelockt is, en dat de Zune software niet aan het syncen is. Probeer de kabel steeds los te trekken en er weer in te stoppen.
Kunnen ze waarschijnlijk wel regelen aan de hand van het certificaat?.oisyn schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:12:
Niet dat ik weet, er is ook geen update geweest in tussentijd (en dat merk je denk ik wel, volgens mij is dat een volledige reset van je foon).
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2010 22:47 ]
Ik hoop dat er snel iets op gevonden wordt. Officieel danwel minder officieel
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2010 23:00 ]
False alarm: Microsoft isn’t remotely locking your phone
In our preliminary discussions with Microsoft, we were surprised to hear that after a short amount of time — approximately two weeks — phones unlocked via ChevronWP7 would revert back to their original locked state. We couldn’t verify this claim at the time and didn’t look into it again.
Our bad. Don’t panic, though!
Contrary to circulating reports, Windows Phone 7 devices unlocked via ChevronWP7 are not being targeted by Microsoft. Instead, the phone is reverting back as a result of a periodic check. Simply put, the phone rings Microsoft and asks “Hey, am I supposed to be unlocked?”. If Microsoft responds with a “No, what are you thinking?”, the phone apologizes and initiates a lock down.
Unfortunately, while in this state, an unsigned application launch results in a misleading (and scary sounding) error message:
“[application name] has been revoked by Microsoft. Please uninstall it.”
This is not the case.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
We are shaping the future
Android gaat nog behoorlijk, en dan nog, het is gewoon jouw apparaat dus..Alex) schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:41:
Ja, maar in hoeverre is dat nog anders bij een iPhone of hedendaagse Android-smartphone? Zie maar hoeveel moeite HTC en Motorola doen om te voorkomen dat je ook maar iets doet met je Android-smartphone wat niet standaard-gebruik is... wat Microsoft doet vind ik best wel meevallen.
Huh? Op mijn standaard htc telefoon kan ik keurig in het settings menu aangeven dat ik ook APK's van andere bronnen kan installeren. Daarnaast kan ik keurig het vinkje aanzetten waarmee ik mijn standaard telefoon kan debuggen. Mijn standaard telefoon kan ik dan gewoon aan mijn gratis Eclipse met gratis SDK hangen en zo door de code heen stappen.Alex) schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:41:
Ja, maar in hoeverre is dat nog anders bij een iPhone of hedendaagse Android-smartphone? Zie maar hoeveel moeite HTC en Motorola doen om te voorkomen dat je ook maar iets doet met je Android-smartphone wat niet standaard-gebruik is... wat Microsoft doet vind ik best wel meevallen.
Pas wanneer je je applicatie in de market wilt hebben zul je eenmalig een certificaat moeten kopen.
Het enige waar HTC en Motorola moeilijk over doen (alhoewel dat bij HTC erg meevalt) is het installeren van een compleet nieuw OS op je telefoon. Voor de rest kun je bijna alles zonder dat je je telefoon unlocked of geroot hebt.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb geleerd dat een OS waar ik vrolijk van word belangrijker is dan het idealisme dat je alles kan en mag met je telefoon, waar je in de praktijk amper gebruik van maakt.farlane schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:55:
Vind je het het niet vervelend dat je geen kl@ten te vertellen hebt over je eigen telefoon?
Daarnaast had ik gewoon gerekend op dit soort unlock hacks, waar ik prima mee kan leven
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2010 10:28 ]
Zoals Janoz al zegt valt het met Android erg mee. Volgens mij kun je op alle Androids gewoon unsigned apps draaien en idd zelfs debuggen ( Wel op mijn SE iig ). Het is wel jammer dat ze hun eigen software wel verplicht stellen en niet eenvoudig te verwijderen is. Maar zelfs het home-screen e.d. kun je wel gewoon vervangen voor wat anders.Alex) schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:41:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Klopt, het verschil is dat je bij Android eventueel je applicatie ook zonder de Market zou kunnen verspreiden. ( Al is dat ook niet echt gebruikersvriendelijk )..oisyn schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:30:
Even voor de goede orde, het kan ook op alle iphones en windows phones. Het enige verschil is dat je eenmalig een dev license moet kopen a $99.
Iemand nog goeie tips hoe icons/images in een externe assembly geplaatst kunnen worden en deze visueel ingesteld kunnen worden?
Hail to the king baby!
Nja, als je er op rekent en er vrolijk van wordt.oisyn schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:14:
Ik heb geleerd dat een OS waar ik vrolijk van word belangrijker is dan het idealisme dat je alles kan en mag met je telefoon, waar je in de praktijk amper gebruik van maakt.
Daarnaast had ik gewoon gerekend op dit soort unlock hacks, waar ik prima mee kan leven. Het OS is pas een maand of twee uit, ik vond het al heel wat dat deze tool er zo snel was
Ik zou een telefoon die zichzelf terugzet naar een toestand waarin iemand anders vindt dattie moet zijn meteen in de sloot kieperen.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak