De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.776 views

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
SQL Prompt is pas koning!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
BM schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:49:
Ik zoek een stukje code wat ik hier op GoT ooit gezien heb geloof ik.

Was volgens mij een stuk code wat in games gebruikt word om iets heel basaals te berekenen (omtrek van circel oid), maar wat echt op een bizarre manier gedaan werd, met vele bitshifts etc. Lekker vaag, maar weet iemand welke code dit was?

Is hier een discussie gaande waar dit prima in zou passen :)
Bedoel je de Quake 3 manier van het uitrekenen van de inverse van een wortel? ( 1/sqrt(x) )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
float InvSqrt (float x){
    float xhalf = 0.5f*x;
    int i = *(int*)&x;
    i = 0x5f3759df - (i>>1);
    x = *(float*)&i;
    x = x*(1.5f - xhalf*x*x);
    return x;
}

[ Voor 26% gewijzigd door dtech op 03-12-2010 13:51 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
SSMS 2008 en hoger hebben ook al IntelliSense, maar daarvoor was het idd onmisbaar.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
dat heb je niet meer nodig als je Mgmt Studio 2008 gebruikt. :)

Maar het was een handige tool, da's zeker.

https://fgheysels.github.io/

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Nou.. ik heb sql prompt dan nooit gebruikt, maar de intellisense in SSMS 2008 is nou niet echt _super_ helft van de tijd breekt het of werkt het niet, is mijn ervaring tenminste.
Vooral als je meerdere databases beschikbaar hebt gaat het vaak mis.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
D-Raven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:07:
Nou.. ik heb sql prompt dan nooit gebruikt, maar de intellisense in SSMS 2008 is nou niet echt _super_ helft van de tijd breekt het of werkt het niet, is mijn ervaring tenminste.
Vooral als je meerdere databases beschikbaar hebt gaat het vaak mis.
Af-en-toe even CTRL-SHIFT-R raggen ;) (Of edit->intellisense->refresh local cache)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Moet je de goede database kiezen in die dropdown. Standaard word daar altijd master neergezet. Per ongeluk kiest hij wel eens de goede, maar vaak gaat het inderdaad fout als je meerdere databases hebt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jip_86 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:16:
Moet je de goede database kiezen in die dropdown. Standaard word daar altijd master neergezet. Per ongeluk kiest hij wel eens de goede, maar vaak gaat het inderdaad fout als je meerdere databases hebt.
Meerdere instances zijn helemaal een feest. Als je twee instances open hebt staan die beiden een database genaamd "Foo" hebben dan weet je nooit op welke database de query die je voor je hebt uitgevoerd gaat worden. Ja, als je hovert over de naam van de tab, maar dan ben je weer vijf seconden verder, en veranderen kun je het ook wel met de "Change Connection" knop, maar toch :P

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 03-12-2010 15:29 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn heeft nu ook een Windows Phone 7 telefoon \o/ (Samsung Omnia 7)
dtech schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:46:
[...]

Bedoel je de Quake 3 manier van het uitrekenen van de inverse van een wortel? ( 1/sqrt(x) )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
float InvSqrt (float x){
    float xhalf = 0.5f*x;
    int i = *(int*)&x;
    i = 0x5f3759df - (i>>1);
    x = *(float*)&i;
    return x;
}
Dit is vandaag de dag echt niet meer aan te raden, een float naar mem schrijven en dat direct als int lezen en andersom zorgt voor enorme stalls. Met SSE2 intrinsics kan hetzelfde trucje wel een stuk sneller (float en integer operaties op dezelfde registers), maar ook dat is niet echt nodig gezien de sqrt performance van tegenwoordig.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2010 15:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• D-Raven
.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:28:
Nice, uit je reactie kan ik opmaken dat je er wel blij mee bent? Ik ben er zelf nogal sceptisch over :+
Wat zijn jou bevindingen?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

BM

Moderator Spielerij
dtech schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:46:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
float InvSqrt (float x){
    float xhalf = 0.5f*x;
    int i = *(int*)&x;
    i = 0x5f3759df - (i>>1);
    x = *(float*)&i;
    return x;
}
Geloof dat dat 'm is ja, bedankt! :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D-Raven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:34:
[...]

Nice, uit je reactie kan ik opmaken dat je er wel blij mee bent? Ik ben er zelf nogal sceptisch over :+
Ik heb hem ook een tijdje in mijn handen gehad. Het OS is nog wat beperkt, maar de telefoon zelf is echt goed, mooi display, GUI werkt ok, alles is quick en responsive. Social networks zijn mooi geintegreerd.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:34:
[...]

Waar ben je sceptisch over? Ik vind het een heerlijke telefoon iig :). Alleen Bing Maps werkt niet heel erg fijn op dit moment - je kunt niet een lokale search doen, dat kan alleen met de algemene search die ook websites zoekt. En bij die paar adressen die ik heb ingevoerd vind ie iig niet de lokatie. Maar dit schijnt vooral te maken te hebben met het feit dat hij hier nog niet officieel uit is.

Maar vooral de aggregatie van allerlei accounts, social networking sites etc. vind ik erg hip. Zo kun je bijvoorbeeld ook contacten van verschillende bronnen (exchange servers, SIM, facebook, etc.) aan elkaar koppelen en die als 1 contact in je telefoon laten zien.

En idd, het super amoled scherm van samsung is fantastisch en verder loopt de UI echt supersmooth.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2010 16:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

aggregatie van allerlei accounts doet mijn Hero ook al hoor. En de Hero heeft wel een werkende market ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Woei, bijna alle requirements en dingen zijn klaar, volgende week beginnen met uitrollen, *O*.

En tegelijk ook nog wat (client-side) optimalisaties gedaan, aantal JS downloads teruggebracht van 15 naar 5 (met evt. extra die pas na het inladen geladen worden, en dat alleen als ze nodig zijn), aantal CSS downloads ook van 15 naar 9 waarvan het overgrote meerendeel site-specifiek ingeladen wordt, dit kan nog teruggebracht worden naar 2 als we dezelfde tool (Maven Samaxes) integreren met de site-specifieke CSS / presentaties.

Maakt het veel uit? geen flauw idee, zien we wel :+.

Edit: Even testje gedaan met wat tooltjes, verschil: marginaal, :+. De CSS en JS resources zijn (ongecached) binnen een raam van 150 ms binnen, waarbij (voor zover ik kan zien) het grootste deel gewacht wordt op de server. Maar toch, het kan per (ongecachte) pageview al gauw 20 requests schelen, dat zal toch wel iets uitmaken.

...Nu nog de webredactie(s) leren plaatjes te comprimeren, :+. Paginagrote afbeeldingen van auteurs zijn (in verhouding met JS / CSS) niet liev voor bandbreedtegebruik.

[ Voor 30% gewijzigd door YopY op 03-12-2010 16:32 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Janoz schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:18:
aggregatie van allerlei accounts doet mijn Hero ook al hoor. En de Hero heeft wel een werkende market ;).
Mijn market werkt ook hoor :)

En alleen Hero, of is het een Android feature (zo ja: zeg dat dan! :P)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2010 16:23 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Afgelopen DevDays werd mij iets verteld over dat LINQ op de achtergrond zo slim zou zijn dat het meerdere threads zou opstarten. Waarom duren de volgende statements dan exact even lang?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
foreach (int i in _intList)
{
   DoSomething(i);
}

// En...

_intList.ForEach(x => DoSomething(x));

Of is dat dan weer geen LINQ? Ik ga weer verder Googlen...

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 03-12-2010 16:52 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

CodeCaster schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:50:
Afgelopen DevDays werd mij iets verteld over dat LINQ op de achtergrond zo slim zou zijn dat het meerdere threads zou opstarten. Waarom duren de volgende statements dan exact even lang?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
   DoSomething(i);
}

// En...

Ik ga weer verder Googlen...
Ik denk dat je met Parallel.ForEach moet werken. Voor zover ik weet is ForEach gewoon exact hetzelfde als foreach.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

CodeCaster schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:50:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
   DoSomething(i);
}

// En...

Of is dat dan weer geen LINQ? Ik ga weer verder Googlen...
Dit is geen LINQ. ForEach is een feature van de List zelf, en niet een toevoeging die is meegekomen met LINQ.

Ik denk dat je zoekt naar Parallel Extensions. Die foreach daar werkt wel op meerdere threads.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het zou ook wel heel veel code breken als de standaard ForEach ineens multithreaded zou zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2010 16:56 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:56:
Het zou ook wel heel veel code breken als de standaard ForEach ineens multithreaded zou zijn.
Daar dacht ik dus ook al aan :) Het is ook alweer meer dan een half jaar geleden, en ik had nu pas tijd om ernaar te kijken :P Parallellisme was natuurlijk de term die ik zocht, bedankt.

En inderdaad, met Parallell.ForEach() is de code grofweg tweemaal zo snel.

Links voor wie geïnteresseerd is: Data Parallelism (Task Parallel Library), Parallel Programming in the .NET Framework.

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:15

Lye

Pff, vandaag in de trein de gedachte om eventjes een filmpje te kijken (2 uur treinen, kan dus zat). Start ik mn netbook op, zie ik dat de kernel updates die ik gisteren geinstalleerd had mn audio en video drivers gemolt hadden. Nouja, geen probleem, eventjes fixen.. Zit ik weer een tijdje te klooien in Geany en een terminal krijg ik ondertussen nog een aantal vreemde blikken en de opmerking "waarom ik toch in godsnaam nog met dos werk".. Dat maar even voor lief nemen en terug naar mn terminal en zowaar na bijna 40 minuten (van Groningen naar Hoogeveen) werken de drivers weer en kan ik eindelijk met mn film beginnen.

En toen had ik geen zin meer in film kijken en eindig ik met het ontwerpen van een python scriptje dat mn muziek collectie kan ordenen. Wat ben ik toch ook een nerd af en toe :(

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Google Translate

Dat duitse taaltje klinkt maar raar hoor :9 (klik "luisteren")

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• D-Raven
Gamebuster schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:24:
Google Translate

its the google translate rap!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Zie ook Beatboxen met Google Translate (HK-XS vereist)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Gamebuster schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:24:
Google Translate

Nieuwe gimmick in de maak - Google Translate beatboxen! _/-\o_

Verwijderd

Zo.. Weer een ervaring rijker. De vriendin van een vriend van me werkt op een kinderdagverblijf in Oud-Krispijn (zo'n mooie kutwijk) en heeft ons gevraagd zwarte piet te spelen...
Ik had geen idee wat ik er van kon verwachten, maar ik ben leuk met kinderen, dus meteen 'ja' gezegd.
Eerst even een beetje strooien en over toestellen rennen en vliegen in de gymzaal, waar ik al meteen 'Rommelpiet' werd gedoopt door de kinderen (die overigens allemaal authentiek zwart zijn :+).
Het was zo grappig, het leuke was dat sommige van die bijdehandjes het wel door hadden, er kwam wat haar onder mn pruik vandaag, 'Piet waarom heeft u blonde haren' (oeps), maar toch vonden ze het allemaal prachtig! Tikkertje spelen, snoepgoed strooien en een beetje proberen die kinderen te leren jongleren.
Vervolgens cadeautjes uitpakken en wat me eigenlijk het meest verbaasde was de oprechte blijheid van die kleine mensjes. En zelfs de bijdehandjes wilden allemaal bij de rommelpiet op schoot bij het cadeautjes uitdelen, ze gaven knuffels na het openmaken van de cadeaus en waren helemaal heppie de peppie.
Ik ging er met behoorlijke vooroordelen heen, want het is _echt_ een slechte buurt, maar het was zo leuk! Een uitgelezen moment om de H uit ADHD weer eens even de vrije loop te laten gaan :*)
Een van die kinderen zei nog: 'ik wil later ook Piet worden', ik dacht: 'mwah je kleurtje heb je in ieder geval al mee' :p
Echt heel leuk om een keer te doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 19:01 ]

Verwijderd

grrrrrrrrrrr

net ff me nieuwe htpc in elkaar gezet, zitten de sata aansluitingen op 2a3cm van een plaat in een antec fusion. 8)7

Morgen maar een dremel lenen en een stuk uit de kast slijpen >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:17:
Morgen maar een dremel lenen en een stuk uit de kast slijpen >:)
Heerlijke hands-on mentaliteit. ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Haan

dotnetter

CodeCaster schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:13:
[...]

Daar dacht ik dus ook al aan :) Het is ook alweer meer dan een half jaar geleden, en ik had nu pas tijd om ernaar te kijken :P Parallellisme was natuurlijk de term die ik zocht, bedankt.

En inderdaad, met Parallell.ForEach() is de code grofweg tweemaal zo snel.

Links voor wie geïnteresseerd is: Data Parallelism (Task Parallel Library), Parallel Programming in the .NET Framework.
Ik kan vanaf de iPad het even niet goed opzoeken, mAar wat ze daar vertelden over parallel Linq was de AsParallel extension method als ik me goed herinner. Daarmee kan je dus heel simpel een bestaande Linq query parallel uit laten voeren.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Lye schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:18:
Pff, vandaag in de trein de gedachte om eventjes een filmpje te kijken (2 uur treinen, kan dus zat). Start ik mn netbook op, zie ik dat de kernel updates die ik gisteren geinstalleerd had mn audio en video drivers gemolt hadden. Nouja, geen probleem, eventjes fixen.. Zit ik weer een tijdje te klooien in Geany en een terminal krijg ik ondertussen nog een aantal vreemde blikken en de opmerking "waarom ik toch in godsnaam nog met dos werk".. Dat maar even voor lief nemen en terug naar mn terminal en zowaar na bijna 40 minuten (van Groningen naar Hoogeveen) werken de drivers weer en kan ik eindelijk met mn film beginnen.

En toen had ik geen zin meer in film kijken en eindig ik met het ontwerpen van een python scriptje dat mn muziek collectie kan ordenen. Wat ben ik toch ook een nerd af en toe :(
Op een Mac met MacOs zou je dat niet kunnen gebeuren ;)
Op een PC met windows ook niet zo heel snel, of je moet een virus definitie update doen >:)

Overigens is dat een van de redenen waarom mijn pogingen te Linux-en vaak stranden, ik pruts nogal graag met dingen en als het kapot gaat duurt het soms erg lang om het goed te krijgen (in Windows ook wel hoor, maar daar ken ik beter de weg en is het niet erg weer helemaal opnieuw te beginnen), dan is mijn interesse vaak heel snel weer verdwenen. Op zich jammer, want blijf Linux toch erg leuk vinden, maar helaas gaat het veel tijd kosten om daar kennis in op te doen (en tijd heb ik helaas niet zo erg veel meer met allerlei andere (technische) hobby's).

Vandaag ook wat met LINQ gespeeld (hoewel ik MCTS .NET 3.5 ben kon het me nooit erg boeien en was ik nogal anti "generated code"), ik was positief verbaasd hoe lekker het wel niet werkte. De syntax is even wennen, maar voelt toch wel vertrouwd. Daarnaast stond ik te kijken van de code die richting de db ging, ik had het niet zo optimaal verwacht.

Zo maak ik vaak queries als:
SQL:
1
2
3
where
   (@productId IS NULL OR Product.ProductId = @productId) AND
   (@productColorId Is NULL OR Product.ProductColorId = @productColorId)

Deze gebruik ik vaak voor zoekopdrachten om te zorgen dat ik vrij weinig storedprocedures nodig heb. Als ik dit in LINQ maak geeft LINQ op het moment dat de variabele productId NULL is de hele parameter niet naar de DB mee (en geeft dus alleen de productColorId parameter naar de DB). Ik stond hier echt van te kijken. Daarnaast vind ik het leuk te zien dat de == operator binnen LINQ case-insensitive (afhankelijk van de collation van de DB geloof ik) kan werken en dat een contains statement automatisch naar een LIKE % % wordt omgezet. Echt mooi om te zien.

Vond het wel erg boeiend om te zien met de SQL profiler wat er op en neer ging qua data

Wat ik overigens wel minder vond was dat een storedprocedure via linq-to-sql een enkele rij verwacht (en terug zal geven), schijnt wel omheen te programmeren, maar met bovenstaande code heb ik weinig SP's meer nodig :)

[ Voor 30% gewijzigd door .Gertjan. op 03-12-2010 22:09 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Linq to SQL wordt volgens mij niet meer geüpdate, omdat de opvolger er al is: Entity Framework.

We are shaping the future

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:24:
Linq to SQL wordt volgens mij niet meer geüpdate, omdat de opvolger er al is: Entity Framework.
:( mmm, loop ik alweer achter de feiten aan. Volgende punt voor de TODO-lijst: Entity Framework onderzoeken :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Sebazzz
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:24:
Ik las ergens dat MS gewoon aan Linq2SQL bleef werken, en dat EF en Linq2SQL naast elkaar blijven bestaan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Sebazzz schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:40:
[...]

Ik las ergens dat MS gewoon aan Linq2SQL bleef werken, en dat EF en Linq2SQL naast elkaar blijven bestaan.
Ja, dat klopt volgens wat ik gelezen heb ook ongeveer.

Voor EF worden er wel nieuwe features ontwikkeld, terwijl voor L2S voornamelijk bugfixes uitkomen.

Ik heb met beide gewerkt en vond L2S eigenlijk makkelijker.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wat ik beetje jammer vond is dat resharper + Linq2EF soms nog al rare suggesties gaf.

C#:
1
where stringX == null || stringX.Equals(String.Empty)

Word aanbevolen om daar
C#:
1
where String.IsNullOrEmpty(stringX)

van te maken. Alleen ondersteund Linq2EF die code niet :+

Zo zijn er wel meer taalconstructies die je niet binnen (alle) linq queries kunt gebruiken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Davio
Ik kwam er ook achter dat je met Linq2EF geen objecten kunt vergelijken à la:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
// Even een voorbeeldje zonder method chain

// Werkt wel met Linq2Sql, niet met Linq2Ef
Profile activeProfile = whatever;
var profs = from p in context.Profiles
            where p == activeProfile
            select p;

// Met Linq2Ef moet je dan op keys vergelijken, dus
var profs = from p in context.Profiles
            where p.ID == activeProfile.ID
            select p;

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:15
Was het niet zo dat het ook wel met het EF kon (objecten vergelijken), maar dat dat een enorm performance verlies had?
Was hier ergens eerder in het topic naar voren gekomen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Sebazzz
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Even een Das Keyboard besteld, meer code efficiënter typen 8)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Ik heb van de week het volgende boek besteld bij Bol.com, kreeg vannacht een mailtje dat hij verstuurd was, vandaag binnen gekregen. :Y
Afbeeldingslocatie: http://i.gh.vg/uploads/klein/Ckj9z-Oc8b_bygo0m.jpg

Had al een PDF ervan, maar een boek van papier leest toch vele malen beter. :9 Ben benieuwd, vandaag maar weer eens een begin maken. :D

Verwijderd

Das Keyboard II
$999.00
?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 16:22 ]

• CoolGamer
  • Laatst online: 10:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:20:
Ik heb van de week het volgende boek besteld bij Bol.com, kreeg vannacht een mailtje dat hij verstuurd was, vandaag binnen gekregen. :Y
[afbeelding]

Had al een PDF ervan, maar een boek van papier leest toch vele malen beter. :9 Ben benieuwd, vandaag maar weer eens een begin maken. :D
Op het eerste gezicht is het maar een raar taaltje met die al die blokhaken overal. Maar zodra je daar aan gewent bent is het wel een fijn taaltje om mee te werken.

Retain, autorelease en release moet je even doorkrijgen. Ook is het vreemd dat je "messages" kunt sturen naar nil's. Voor de rest is het een object georiënteerde taal die sterk lijkt op andere.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 16:19
.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:28:
Nice, gefeliciteerd. Ik heb zelf een HTC Trophy, erg mooi spul. Ben je van plan om zelf apps te gaan maken?

Roomba E5 te koop

• Lye

Lye

.Gertjan. schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:01:
[...]

Op een Mac met MacOs zou je dat niet kunnen gebeuren ;)
Op een PC met windows ook niet zo heel snel, of je moet een virus definitie update doen >:)

Overigens is dat een van de redenen waarom mijn pogingen te Linux-en vaak stranden, ik pruts nogal graag met dingen en als het kapot gaat duurt het soms erg lang om het goed te krijgen (in Windows ook wel hoor, maar daar ken ik beter de weg en is het niet erg weer helemaal opnieuw te beginnen), dan is mijn interesse vaak heel snel weer verdwenen. Op zich jammer, want blijf Linux toch erg leuk vinden, maar helaas gaat het veel tijd kosten om daar kennis in op te doen (en tijd heb ik helaas niet zo erg veel meer met allerlei andere (technische) hobby's).
Als ik een Mac kon betalen had ik er ook wel een gehaald denk ik, het geld is het me nu gewoon niet waard. En Windows was ook een ramp op mn netbookje. Ach, het is ook niet zo heel veel werk om die drivers weer werkend te krijgen, moest alleen de goede bestanden weervinden, aantal keer rebooten en een scriptje maken om dit in de toekomst te voorkomen :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

sig69 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:49:
[...]

Nice, gefeliciteerd. Ik heb zelf een HTC Trophy, erg mooi spul. Ben je van plan om zelf apps te gaan maken?
Ik ga wel wat hobbyen (heb 'm al geunlockt met die chevron tool van laatst ;)), maar weet niet of ik ook wat ga submitten. Was begonnen met een eigen versie van Freecell als testcase :)

• Alex)
FreeCell, doe je dat in Silverlight of in XNA?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Silverlight leek me handiger, ik zie niet echt een reden om voor een typische game-aanpak te gaan (met gameloop en alles) aangezien het voornamelijk UI-based is. Daarnaast, WPF ken ik een beetje, XNA zo goed als niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 04-12-2010 23:06 ]

• Davio
Jan_V schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:41:
Was het niet zo dat het ook wel met het EF kon (objecten vergelijken), maar dat dat een enorm performance verlies had?
Was hier ergens eerder in het topic naar voren gekomen.
Ik heb volgens mij anders ergens op MSDN gelezen dat het niet kon.

Ik had ook een project dat eerst met Linq2Sql werkte met de eerder genoemde queries en niet toen ik van mijn context een EF-context gemaakt had, moest ik overal die keys achter plakken.

• Gamebuster
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:20:
[afbeelding]

Mag ik de PDF? :9

Verwijderd

Zie je DM's.

Helaas, de directeur wou geen informatica op onze school laten geven omdat onze systeembeheerder daar niet de nodige certificaties voor had. Dat is niet heel gek, want het netwerk ligt ook altijd plat. Maar hij scheen wel de nodigde certificaten te hebben voor zijn normale werk :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 14:40 ]

Verwijderd

Bij de meeste scholen ligt het netwerk wel eens plat, als je een paar 100 van die hackertjes rond heb lopen vinden ze altijd wel wat, tenminste dat wat in de tijd dat ik op school zat. (de systeembeheerders hadden het meeste daar toen wel goed op order) terwijl ze altijd wel de nieuwste dingen hadden

Verwijderd

Gaaf ding, ben benieuwd hoe hij typt (en hoeveel herrie dat maakt). :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:51:
[...]

Gaaf ding, ben benieuwd hoe hij typt (en hoeveel herrie dat maakt). :)
http://store.artlebedev.com/electronics/optimus-maximus/

• Gamebuster

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Daar liggen m'n handen na een dagje werken wel van in de bomen. Misschien ben ik verwend met Natural toetsenborden. Geef mij maar een mooi gespleten ergonomisch gevalletje, al meer dan een decennium een lifesaver. Ik zit ook liever achter m'n desktop dan m'n laptopje voor een beetje tikwerk. Ieder z'n meug natuurlijk, maar 'best keyboard ever', mwoah, eye of the beholder zullen we maar zeggen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
als we het dan toch over keyboards hebben, mag www.elitekeyboards.com natuurlijk niet ontbreken.. ik geloof dat FILCO (fabrikant van deze bordjes) ook alle mechanische switches maakt voor bijv das keyboard en een (erg mooi) toetsenbord van steelseries. maar dit is toch wel een beetje mijn droombord:
http://elitekeyboards.com...ds,hhkbpro2&pid=pdkb400bn
overweeg om hem aan te schaffen, samen met de tas die ze ervoor verkopen, nu mijn laptop tobo alweer begint te desintegreren. Voor een laptop trouwens nog steeds heel degelijk; ik heb een vaio, met mooie losstaande toetsen en niet al te plasticige feel. Beetje vergelijkbaar met dat bord van Apple dus :)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Razer heeft sinds kort ook een paar mooie bordjes in het assortiment:

De BlackWidow en BlackWidow Ultimate

Beide maken gebruik van Cherry MX Blue switches onder de toetsen.

Lijken me behoorlijk fijn om eerst een tijdje flink mee te werken/proggen en vervolgens flink te fraggen >:)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
hm. $80 voor een bordje met mechanische toetsen valt eigenlijk nog best mee.. 't is dat ik kleiner zoek en bovendien niet al te beste ervaring met razer heb. Toch maar even doorsparen dan :p

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
Ik wil ook het liefst zo'n ergonomisch toetsenbordje, zoals de Microsft Natural of de Logitech Wave, maar omdat ik voornamelijk achter mijn Apple zit is het irritant met de windowstoets op de 'verkeerde' plaats.

Daarom zoek ik of een ergonomisch toetsenbordje met Apple toetsen of een tool die het om kan gooien (de alt toets naar "CMD" en de Windows-toets dan naar alt). Heeft iemand hier ervaring mee?
Werk nu achter de draadloze versie van de Apple toetsenbord, maar daar krijg ik toch een last van.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik rag zelf erg fijn op een dinovo. Gewoon omdat er *geen* numpad aanzit en het een van de eerste borden was met een laptopaanslag en een kleine polssteun (itt de ultra-x dingen die ook van later datum zijn).

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Die "klak-klak" switches zijn natuurlijk fijn, maar voor mij alleen geschikt als ze in een MS natural gemod kunnen worden. Da's wel jammer inderdaad, dat menig bord van die matige schakelaartjes heeft. Overigens heb ik weinig te klagen over de MS natural 4000 (of die in de wireless 7000 deskop set), schakelaars lijken aardig goed tot dusverre (alweer enige tijd in gebruik).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 19:56

MBV

GoTCoast schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:59:
Ik wil ook het liefst zo'n ergonomisch toetsenbordje, zoals de Microsft Natural of de Logitech Wave, maar omdat ik voornamelijk achter mijn Apple zit is het irritant met de windowstoets op de 'verkeerde' plaats.

Daarom zoek ik of een ergonomisch toetsenbordje met Apple toetsen of een tool die het om kan gooien (de alt toets naar "CMD" en de Windows-toets dan naar alt). Heeft iemand hier ervaring mee?
Werk nu achter de draadloze versie van de Apple toetsenbord, maar daar krijg ik toch een last van.
zit gewoon in OSX: toetsenbordvoorkeuren kan je per toetsenbord instellen, en daar juist ctrl/alt/win verwisselen :) Gebruik niet Intellitype, dat werkt domweg niet op Mac. Hoe ze het verprutsen weet ik niet, maar ze doen het big-time :X

Systeemvoorkeuren -> toetsenbord -> 1e 'tabblad' -> 'speciale toetsen', button ergens onderin.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 05-12-2010 23:20 ]

Verwijderd

kaesve schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:25:
als we het dan toch over keyboards hebben, mag www.elitekeyboards.com natuurlijk niet ontbreken.. ik geloof dat FILCO (fabrikant van deze bordjes) ook alle mechanische switches maakt voor bijv das keyboard en een (erg mooi) toetsenbord van steelseries. maar dit is toch wel een beetje mijn droombord:
http://elitekeyboards.com...ds,hhkbpro2&pid=pdkb400bn
overweeg om hem aan te schaffen, samen met de tas die ze ervoor verkopen, nu mijn laptop tobo alweer begint te desintegreren. Voor een laptop trouwens nog steeds heel degelijk; ik heb een vaio, met mooie losstaande toetsen en niet al te plasticige feel. Beetje vergelijkbaar met dat bord van Apple dus :)
Mechanische keyboards zijn inderdaad geweldig! Zelf heb ik gewoon een Cherry G80-3000, iets betaalbaarder (in Duitsland) dan die dingen van Elitekeyboards (al zou ik nog wel een keer zo'n Filco willen hebben).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zweer bij mijn UltraX van €15

• Gamebuster
GoTCoast schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:59:

http://www.google.com/search?q=windows+key+mapper

Zo gebeurd. Had ik ook gedaan op mijn windows bak. Heb zelfs de media-toetsen kunnen "mappen" en die F13 tot F19 toetsen
.
.oisyn schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:28:
Hij wil juist een keymapper voor OS X.
oeps

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 06-12-2010 00:41 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij wil juist een keymapper voor OS X.

Verwijderd

.oisyn schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:35:
Zeker een zeer prettig toetsenbordje!

• Alex)
Ik zweer ook bij de UltraX die ik thuis heb staan, wat een heerlijk toetsenbord is dat - en ik heb 'm nog wel cadeau gekregen van iemand. :)

Helaas is er een pootje doorgebroken, waardoor hij niet meer zelfstandig rechtop kan staan :-(

• Hoogie2004
  • Laatst online: 14:58

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:41:
Ik zweer ook bij de UltraX die ik thuis heb staan, wat een heerlijk toetsenbord is dat - en ik heb 'm nog wel cadeau gekregen van iemand. :)

Helaas is er een pootje doorgebroken, waardoor hij niet meer zelfstandig rechtop kan staan :-(
Koop dan voor die 15 euro een nieuwe :+

Ik zweer bij mijn Logitech Wave. Typt echt heerlijk, en mijn handen zijn duidelijk minder vermoeid na een dag als bij de standaard ramplank van het werk hier.

My iRacing profile | Strava

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
MBV schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:19:
[...]

zit gewoon in OSX: toetsenbordvoorkeuren kan je per toetsenbord instellen, en daar juist ctrl/alt/win verwisselen :) Gebruik niet Intellitype, dat werkt domweg niet op Mac. Hoe ze het verprutsen weet ik niet, maar ze doen het big-time :X

Systeemvoorkeuren -> toetsenbord -> 1e 'tabblad' -> 'speciale toetsen', button ergens onderin.
Wow, bedankt. Ik wist niet dat het standaard mogelijk was!

Nu maar op zoek naar een mooi goedtypende toetsenbord. Ik zit te neigen naar de Logitech Wave. Lijkt me zo heerlijk!

Edit: Nu ik ook zo zit te kijken. De Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 lijkt me ook prettig.
Heeft iemand ervaringen van de Logitech Wave of de Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000? Ik zit ongeveer zo'n 10 uur per dag achter de computer (incl prive/gamen).

Morgen maar ff de stad in (Enschede) om daar even rond te kijken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ryur op 06-12-2010 10:38 ]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

Davio schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:28:
[...]

Ik heb volgens mij anders ergens op MSDN gelezen dat het niet kon.

Ik had ook een project dat eerst met Linq2Sql werkte met de eerder genoemde queries en niet toen ik van mijn context een EF-context gemaakt had, moest ik overal die keys achter plakken.
Het gaat ook idd niet, want je mag geen non-scalar variable in een EF query gebruiken..
ie gooit dan een NotSupportedException met het bericht "Unable to create a constant value of type EntityType. Only primitive types ('such as Int32, String, and Guid') are supported in this context."

gelukkig gaat dit niet in EF, want je zou elke property EN elk Navigation property (en dus recursive elk property daarvan) met elkaar gaan vergelijken dan.. en je kan wel nagaan hoelang dit zou duren :+

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:15
GoTCoast schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:34:
[...]

Edit: Nu ik ook zo zit te kijken. De Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 lijkt me ook prettig.
Heeft iemand ervaringen van de Logitech Wave of de Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000? Ik zit ongeveer zo'n 10 uur per dag achter de computer (incl prive/gamen).
Bij de Wave vind ik het delete+insert blok zo irritant. De MS toetsenborden hebben (voor zover ik weet) een 'gewoon' blok daar zitten met 6 toetsen. Veel Logitech toetsenborden hebben 1 lange insert (of delete?) en dus een andere layout. Het is maar wat je fijner vind.

Zeer tevreden 4000 gebruiker hier.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Microsoft Curve 2000, werkt prima voor dat geld.

En ik heb ook altijd ruzie met die Microsoft Virtual PC hè. Regelmatig wordt het klembord op m'n host om zeep geholpen en kan ik daarop dus gewoon helemaal niet meer copypasten, soms werkt het kopiëren van tekst van een VM naar m'n hosts of tussen VM's onderling niet, en nu geeft 'ie speciale toetsen zoals tab en de Windows-toets niet meer door aan m'n VM. Als ik in m'n VM nu alt+tab druk dan gaat m'n host alt-tabben...

Dit komt ongeveer eens per week voor, en de enige oplossing die ik tot dusver heb kunnen vinden is het afsluiten van alle VM's, host rebooten, en de VM's één voor één weer opstarten 8)7 Kost me een bak tijd iedere week, niet normaal.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Doe mij maar zo'n mooie oude IBM toetsenbord. Tikt heerlijk.

• Hoogie2004
  • Laatst online: 14:58

Hoogie2004

Whohooooo

Jan_V schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:48:
[...]

Bij de Wave vind ik het delete+insert blok zo irritant. De MS toetsenborden hebben (voor zover ik weet) een 'gewoon' blok daar zitten met 6 toetsen. Veel Logitech toetsenborden hebben 1 lange insert (of delete?) en dus een andere layout. Het is maar wat je fijner vind.
Ik heb de 'oude' wave nog kunnen vinden (dus niet die met alle multimedia crap eromheen). Met in totaal 9 extra multimedia toetsen aan de bovenkant, en een normaal blok insert/delete/enz. (zoeentje met 6 toetsen)
Afbeeldingslocatie: http://gambit.blob.core.windows.net/bisonoffice/img/prods/500/log910001421_2_1.jpg

De nieuwe wave toen ook gezien, maar die leek me idd niet heel erg fijn door dat rare insert-blok...
Afbeeldingslocatie: http://stackpointer.org/blog/wp-content/uploads/2008/05/logitech-wave.jpg
CodeCaster schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:50:
En ik heb ook altijd ruzie met die Microsoft Virtual PC hè. Regelmatig wordt het klembord op m'n host om zeep geholpen en kan ik daarop dus gewoon helemaal niet meer copypasten, soms werkt het kopiëren van tekst van een VM naar m'n hosts of tussen VM's onderling niet, en nu geeft 'ie speciale toetsen zoals tab en de Windows-toets niet meer door aan m'n VM. Als ik in m'n VM nu alt+tab druk dan gaat m'n host alt-tabben...
Dat copy-pasten kan helpen als je op je VM het process 'RDPClip.exe' om zeep helpt en opnieuw start (soms tot 2 keer toe, ik heb het in mijn hulp-applicatie toegevoegd, net als IISReset command). Hier helpt het wel (wij verbinden wel via remote desktop)

[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-12-2010 11:42 ]

My iRacing profile | Strava

• defcon84

defcon84

Multipass?

die heb ik ook hier opt werk :D
werkt perfect en kost geen drol!

heb deze moete kopen omdat de 4000 niet in Azerty layout was :(

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Net drie kwartier opzoek geweest naar het standaard .Net icon. Nog nergens kunnen vinden :( Zal vast ergens in een dll in windows staan.

Hail to the king baby!

• Haan
  • Laatst online: 13:22

Haan

dotnetter

defcon84 schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:00:
[...]

die heb ik ook hier opt werk :D
werkt perfect en kost geen drol!

heb deze moete kopen omdat de 4000 niet in Azerty layout was :(
Hier ook al jaren tevreden met de MS curve 2000 :) Ik zie dat ik er zelfs een keer een review over heb geschreven :P Intussen aan het tweede exemplaar bezig, eerste heeft het 2 jaar uitgehouden, toen waren een paar toetsen stuk (dat levert leuke taferelen op als dat net de letters zijn die in je wachtwoord voorkomen waarmee je op je pc inlogt, ik snapte er niks van :P )
urk_forever schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:05:
Net drie kwartier opzoek geweest naar het standaard .Net icon. Nog nergens kunnen vinden :( Zal vast ergens in een dll in windows staan.
Via google geprobeerd? Daar zit wel wat tussen toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Haan op 06-12-2010 12:34 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

urk_forever schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:05:
Het enige wat ik kan vinden:
If you use Icon to specify a custom window icon, you can restore the default application icon by setting Icon to null.
System.Windows.Forms.dll bevat in ieder geval geen icons.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 06-12-2010 12:44 ]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
@Haan: Ik kom alleen wat .Net 1.1 icons tegen en kleine icons.

Ik zoek deze: Afbeeldingslocatie: http://www.downloadatoz.com/_imgbank/or/oradirect-net-data-provider/OraDirect-NET-Data-Provider.icon.gif en dan op meerdere resoluties.

Het rare is, dit is niet het default icon wat Visual Studio aan het project toekent. Het lijkt iets van Windows te zijn.

@CodeCaster: Ik had ook al in de mscorlib.dll gekeken, maar daar kon ik ook niets in vinden.

Hail to the king baby!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 16:19
.oisyn schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:35:
Me too!

Roomba E5 te koop

• Soultaker
  • Laatst online: 19:40
Is er nog iets bijzonders aan de UltraX, bijvoorbeeld ten opzichte van de Logitech Deluxe 250 die ik nu gebruik?
offtopic:
"Deluxe" is een interessante productnaam voor een toestenbord waar letterlijk niets speciaals aan te vinden is.

Mijn hoofdcriteria bij het kopen van een toetsenbord zijn prijs (ik denk niet dat ik ooit meer dan €10,- betaald heb voor een toetsenbord) en layout (liefst zo standaard mogelijk; liefst geen extra toetsen) maar ik zie me nog wel eens €5,- extra betalen als zo'n toetsenbord merkbaar lekkerder typt of iets dergelijks...

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10 09:26
Haan schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:30:
Hier ook al jaren tevreden met de MS curve 2000 :) Ik zie dat ik er zelfs een keer een review over heb geschreven :P Intussen aan het tweede exemplaar bezig, eerste heeft het 2 jaar uitgehouden, toen waren een paar toetsen stuk (dat levert leuke taferelen op als dat net de letters zijn die in je wachtwoord voorkomen waarmee je op je pc inlogt, ik snapte er niks van :P )
Bij de mijne was de ENTER kapot gegaan, heb ik gefixed door de pause/break-toets eruit te slopen, en die in het entergat te steken. Heb zo denk ik nog een jaar verder gewerkt voordat ik een nieuwe kocht voor €17 :P

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:00

Arethusa

Niet die server

Ik zweer ook bij de UltraX, ik wil geen ander model toetsenbord meer. Dat hoeft ook nog niet gezien ik er een 3 tal thuis heb liggen. Mijn zusters hebben elk zo'n toetsenbord gehad, toen ze in de gaten hadden hoe fijn de mijne werkte. Ze hebben alleen nu een laptop waardoor ze het toetsenbord niet meer nodig vonden. Ik vind het wel handig gezien ik nu een hoop reserve materiaal heb.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42
Hoogie2004 schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:32:
Ik heb de 'oude' wave nog kunnen vinden (dus niet die met alle multimedia crap eromheen). Met in totaal 9 extra multimedia toetsen aan de bovenkant, en een normaal blok insert/delete/enz. (zoeentje met 6 toetsen)
[afbeelding]

De nieuwe wave toen ook gezien, maar die leek me idd niet heel erg fijn door dat rare insert-blok...
[afbeelding]
[...]
Ik wordt juist tegenwoordig helemaal gek als ik niet op een toetsenbord met een grote delete knop kan werken :)
Het fijne aan zo'n grote knop is dat ik gewoon met mijn pink de delete-knop in kan rammen. De insert knop zit overigens op die nieuwe waves bovenin naast de printscreen en pause/break kno'p. Wel zo handig, kan je em ook niet per ongelijk inrammen.

Dat blok ziet er dan ook uit als:
homeend
delpage up
delpage down

• defcon84

defcon84

Multipass?

die ultraX is gewoon recht.. niemand last van de polsen?
DEiE schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:37:
[...]

Bij de mijne was de ENTER kapot gegaan, heb ik gefixed door de pause/break-toets eruit te slopen, en die in het entergat te steken. Heb zo denk ik nog een jaar verder gewerkt voordat ik een nieuwe kocht voor €17 :P
jezelf niet TE hard verwennen eh _O-

[ Voor 7% gewijzigd door defcon84 op 06-12-2010 13:48 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heeft MS nu echt geen fatsoenlijke optie om de *.exe.config van XBAP applicaties aan te passen nadat de hele boel gedeployed is? :?
Tig manifest files aanpassen en opnieuw signen lijkt me niet helemaal de bedoeling....

Xbox

• mac-er
  • Laatst online: 15-12 12:08
Zitten hier eigelijk voornamelijk windows of ook wel wat unix (o.a. mac) ontwikkelaars?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• FragFrog
  • Laatst online: 21:24
defcon84 schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:48:
die ultraX is gewoon recht.. niemand last van de polsen?
Nope, juist doordat het ding zo plat ligt hoef ik mijn pulsen niet omhoog te draaien om te typen. Ideaal dus. Bedrijf waar ik laatst zat had ze ook, op alle werkplekken. Grote hulde :Y)

* FragFrog is inmiddels toe aan zijn derde UltraX

M'n eerste is inmiddels stuque, tweede hangt aan m'n server en derde type ik nu op :+
Soultaker schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:33:
Is er nog iets bijzonders aan de UltraX, bijvoorbeeld ten opzichte van de Logitech Deluxe 250 die ik nu gebruik?
Platte toetsen, gaat meer richting een laptop-tobo dan een 'normaal' keyboard, en dat vinden veel mensen als ze er eenmaal aan gewend zijn veel prettiger :)

[ Voor 39% gewijzigd door FragFrog op 06-12-2010 14:24 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:17
mac-er schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:19:
Zitten hier eigelijk voornamelijk windows of ook wel wat unix (o.a. mac) ontwikkelaars?
Naar mijn eigen schatting is het 90% of meer Windows waarvan 80% of meer .NET.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ontwikkel voor Windows, maar m'n code draait ook in Linux en Mac OS. Telt dat ook?

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Zie regelmatig C# voorbij vliegen, is met Mono toch wel eenvoudig te porten, onbewuste semi-multiplatform developers :+

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• mac-er
  • Laatst online: 15-12 12:08
Ik zelf ben me op dit moment eens aan het verdiepen in Objective C, een Mac programmeertaal dus :*) Maar brengen jullie dan ook bewust multi-platform software uit?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• Soultaker
  • Laatst online: 19:40
Ik ontwikkel eigenlijk alleen voor Linux en FreeBSD (betaald dan, ik hobby ook wel eens wat onder Windows) hoewel ik niet weet of ik als ontwikkelaar tel omdat ik momenteel werkeloos ben. :+

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:41

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Steuntrekkert :( :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

urk_forever schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:54:
@Haan: Ik kom alleen wat .Net 1.1 icons tegen en kleine icons.

Ik zoek deze: [afbeelding] en dan op meerdere resoluties.

Het rare is, dit is niet het default icon wat Visual Studio aan het project toekent. Het lijkt iets van Windows te zijn.

@CodeCaster: Ik had ook al in de mscorlib.dll gekeken, maar daar kon ik ook niets in vinden.
Dat is standaard .NET icoon, volgens mij is dat de standaard voor alle forms die je aanmaakt in een .NET project met VS, lijkt me mogelijk dat die zich in de MS.Windows.Forms.dll bevind, of misschien word ie in je applicatie gelinkt (in dat geval, maak een lege app met dat icoon, en kijk daar in :P)

-niks-

• defcon84

defcon84

Multipass?

FragFrog schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:20:
[...]

Nope, juist doordat het ding zo plat ligt hoef ik mijn pulsen niet omhoog te draaien om te typen. Ideaal dus. Bedrijf waar ik laatst zat had ze ook, op alle werkplekken. Grote hulde :Y)

* FragFrog is inmiddels toe aan zijn derde UltraX

M'n eerste is inmiddels stuque, tweede hangt aan m'n server en derde type ik nu op :+

[...]

Platte toetsen, gaat meer richting een laptop-tobo dan een 'normaal' keyboard, en dat vinden veel mensen als ze er eenmaal aan gewend zijn veel prettiger :)
ja mijn 2000 is ook behoorlijk plat :)
maar ik bedoel recht, als in niet-curved :p
farlane schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:54:
[...]

Naar mijn eigen schatting is het 90% of meer Windows waarvan 80% of meer .NET.
ik ook C# :)
we zullen eens een poll moete doen :p

• Nick_S
  • Laatst online: 22-12 13:59

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

(jarig!)
Hier een Java programmeur en ontwikkel webapplicaties voor webbrowsers.

Mijn ontwikkelmachine draait laatste Kubuntu versie, maar binnen het team hebben we eigenlijk van alles draaien. Windows, (K)Ubuntu, Mac. Ik merk wel dat er steeds minder (Java) ontwikkelaars Windows gaan draaien.

Als IDE gebruik ik meestal Eclipse icm. command line (Git, SVN, Maven, Bash)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Lye

Lye

Eigenlijk alleen Linux hier, al zouden mn programma's ook op Windows moeten draaien (Geen idee, gebruik Windows alleen voor multimedia).
Pagina: 1 ... 85 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak