De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.774 views

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:21:
[...]

Nonsens. Met informatica (bij een degelijk geïmplementeerd vak althans) leer je niet met Windows om te gaan ofzo, maar basisinformatie over computers en communicatie e.d. Dat is dus geheel onafhankelijk van de gebruikte hardware of software.
Ander belangrijk deel van informatica is ook informatieanalyse. Vaak wordt het informatiekunde genoemd, maar is toch wel belangrijk als je de "echte informatica" kant uit wilt gaan. Het is gortdroge stof over het algemeen, maar wel belangrijk in mijn ogen.

Vaak ziet men informatica als "iets met computers" en denken dat je daar guru wordt in Windows en Office, maar niets is minder waar.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:43
.oisyn schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:21:
[...]

Nonsens. Met informatica (bij een degelijk geïmplementeerd vak althans) leer je niet met Windows om te gaan ofzo, maar basisinformatie over computers en communicatie e.d. Dat is dus geheel onafhankelijk van de gebruikte hardware of software.
Wij leerden inderdaad hoe een computer in elkaar zat, wat de verschillende (vereiste) onderdelen waren en specifieker hoe een apparaat als een harde schijf (globaal) werkt. Ook kregen wij een introductie over HTML en rekenen in Excel. Relatief uiteenlopend dus, maar nog steeds informatie waar ik zowat dagelijks wat aan heb. Vooral het rekenen (met formules) in Excel wil vandaag de dag nog weleens van pas komen.

• zoutepopcorn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05-2023
Deze post is een merge van het topic [java] Goede (beginners)cursus Java
Via www.voti.nl/hvu kwam ik wat leuke Java college's tegen op youtube.

Met onze vriend google zag ik dat ook de Assigments, Slides, Handouts en een oud handboek beschikbaar waren.

Op de stanford site is een mooi overzicht :+ ....

Er is nog een andere site mocht er hier wat op ontbreken.

The Art & Science of java wordt er ook bij gebruikt en is online gezet door een professor. De nieuwe versie heb ik niet, die kan je natuurlijk wel bestellen.

Ik vond het zelf leuk om af en toe een filmpje te kijken, een assigment te maken enzo. Ook heeft Stanford een eigen Eclipse omgeving waarin bij mij alles in één keer werkte ook makkelijk voor op een USB stickie ofzo..

Mocht iemand anders nog een aantal van dit soort college's / cursussen weten hoor ik het graag...

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 01-12-2010 23:45 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
alex3305 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:24:
[...]

Wij leerden inderdaad hoe een computer in elkaar zat, wat de verschillende (vereiste) onderdelen waren en specifieker hoe een apparaat als een harde schijf (globaal) werkt. Ook kregen wij een introductie over HTML en rekenen in Excel. Relatief uiteenlopend dus, maar nog steeds informatie waar ik zowat dagelijks wat aan heb. Vooral het rekenen (met formules) in Excel wil vandaag de dag nog weleens van pas komen.
In mijn tijd (2 jaar geleden zat ik nog op de Havo dus nog geen eens zo lang geleden) hadden we op school Informatica & Informatiekunde.

Bij Informatiekunde (verplicht vak in het eerste jaar) krijgen we wat hierboven is gezegd.
Bij Informatica (keuzevak in 4 & 5 Havo) kregen wij Databases (SQL, met Access 2007), Java (GUI bij elkaar klikken in een super onstabiel programma) en Analyse (FCO-IM met Casetalk).
Daarnaast hadden we nog een keuzeprojectje waarbij ik mij heb verdiept in PHP.

Vond het best een leuk vak. Bij Java was ik een van de 'mede-docenten', was de beste in het Java-gedeelte (afgesloten met een 10; die ik ook echt nodig had om mijn Havo te halen O-) ).
En nu studeer ik HBO Informatica. Dus ik heb veel aan het vak gehad!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Even een vraagje hier omdat ik het niet nodig vind hier een topic over te openen :-)
Ik heb vaker met PHP frameworks gewerkt (CodeIgniter, Zend 1.41.5) maar nu na dat ik een maand of wat even niet geprogged heb wilde ik zelf eens een hobby-cms'je bouwen (weer) maar nu met alle kennis die ik opgedaan heb en met de kennis uit public libraries zoals Doctrine, Zend etc.

Waar ik altijd tegenaan loop zijn Views. Het concept MVC is simpel en werkt lekker, maar ik weet nooit hoe ik Views moet implementeren. Bij CodeIgniter had ik het probleem dat ik tig view-bestandjes had die gerenderd werden en dan was het kwa onderhoudbaarheid prut. Het fijnste lijkt me dat je erg veel in PHP-code werkt en bijvoorbeeld $output->addScript(...) kan doen. Dan kan die 'view' dat allemaal verzamelen en cachen e.d.

Mijn vraag is dus: hoe doen jullie dit? Wat is wijsheid. Waar zijn goede use-cases?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:45
Het Zend Framework is van versie 1.0 naar 1.5 gegaan. Kuddos voor de mense die van 't bestaan van 1.4 afweten >:)

Daarnaast denk ik dat dit toch echt een eigen topic gaat nodig hebben... ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Oops,1.5 inderdaad :-) Okee, ik open wel een eigen topic.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Voor diegenen die moeite hebben met algebra, hier een a-z verhandeling: Algebra
Ben je klaar? Dan mag je direct verder met de volgende cursus: Calculus! Calculus

Het wordt allemaal erg duidelijk uitgelegd door de beste man en schrijft mee. Handige aanvulling op je boeken!
Ga er maar even voor zitten, want het zijn nogal wat filmpjes ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:23:
Ben je klaar? Dan mag je direct verder met de volgende cursus: Calculus! Calculus

Het wordt allemaal erg duidelijk uitgelegd door de beste man en schrijft mee. Handige aanvulling op je boeken!
Blegh wiskunde :P

Verwijderd

Sprak hij in het 'Programming' forum :P

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:41:
Sprak hij in het 'Programming' forum :P
Het is eigenlijk maar zelden dat ik echt werk met "zware" wiskunde in m'n applicaties. -en als ik eraan kom, zit ik vrijwel alles te googlen, want dan moet ik opeens mijn wiskundige kennis even weer uitgraven :P

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 01-12-2010 21:34 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat lijkt me stug. Informatica is namelijk gewoon een tak van wiskunde. De meeste mensen denken bij wiskunde alleen aan algebra en calculus, maar het is veel meer dan dat :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
.oisyn schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:35:
Dat lijkt me stug. Informatica is namelijk gewoon een tak van wiskunde. De meeste mensen denken bij wiskunde alleen aan algebra en calculus, maar het is veel meer dan dat :)
Ja, owke, maar als ik het woord "wiskunde" hoor, denk ik aan uitgebreide formules.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 19:56

MBV

@iosyn: Tja, waarom noemen ze de faculteit dan Wiskunde & Informatica? Als jouw stelling klopt (W&I=W) zouden de profs het toch wel hernoemen? :P En oh ja: als W+I = W dan is de informatica dus eigenlijk waardeloos :+

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MBV schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:00:
En oh ja: als W+I = W dan is de informatica dus eigenlijk waardeloos :+
Dus WI is waardeloos? Vertel jij 't ze?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:39:
[...]

Ja, owke, maar als ik het woord "wiskunde" hoor, denk ik aan uitgebreide formules.
Maar dat ligt aan jou. Als je wiskunde hoort kun je net zo goed aan algoritmes denken.
MBV schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:00:
@iosyn: Tja, waarom noemen ze de faculteit dan Wiskunde & Informatica?
@BMV: Tja, als het zo verschillend is, waarom is het dan ondergebracht in 1 faculteit :Y)
Natuurlijk behelst informatica meer dan alleen de wiskundige gedeeltes. Systeembeheer kun je bijv. uiteraard moeilijk onder wiskunde scharen. Maar het ging over programmeren.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 01-12-2010 22:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-12 21:06

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:18:
Maar dat ligt aan jou. Als je wiskunde hoort kun je net zo goed aan algoritmes denken.
Wiskunde heeft wel wat overlap met Informatica. Zo zou je natuurlijk een casus kunnen hebben in Wiskunde. Bijvoorbeeld: Los de volgende vergelijking op: ....
In dat geval kun je met een aantal rekenregels (laten we het libraries van een programmeertaal noemen) tot een oplossing komen.

Alleen denk ik dat het er wel heel veel mee te maken hebt in welke tak van de Informatica je terecht komt. Wanneer je met bijvoorbeeld 3D engines of DSP aan de gang gaat, dat je andere formules gebruikt dan dat je GUI's bouwt.

Ikzelf heb Technische Informatica gedaan. Bij het aansturen van een PLC heb ik nog nooit een formule hoeven te gebruiken. Het is logica, zonder intelligente formules. Natuurlijk moet je daarvoor wel abstract en systeembreed kunnen denken, maar gebruiken van formules; Nah.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:24:
Alleen denk ik dat het er wel heel veel mee te maken hebt in welke tak van de Informatica je terecht komt. Wanneer je met bijvoorbeeld 3D engines of DSP aan de gang gaat, dat je andere formules gebruikt dan dat je GUI's bouwt.
Maar dan heb je het weer over formules. Natuurlijk pas je bijna geen algebra en calculus toe in GUI applicaties. Maar weldegelijk algoritmes. Zoals sorteren, filteren, random permutaties, kortste pad berekeningen en reguliere expressies. Mensen als Donald Knuth en Edsger Dijkstra waren wiskundigen en hebben enorm veel betekend voor de informatica. En heus niet door het opstellen van formules :)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 01-12-2010 22:38 ]

Verwijderd

Vergeet daarnaast verzamelingenleer en databases niet.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12 19:56

MBV

En natuurlijk is logica ook een vorm van wiskunde. Sowieso is een algoritme vaak de uitwerking van een ingewikkelde formule, ook als dat op het oog een domme opeenstapeling van if/else is met hier en daar een optelling. Als je fatsoenlijk Logica hebt gehad zal je zo nu en dan zeggen: Hey, deze conditie die verspreid is over 10 regels kan ook in 1 regel!

En zonder kennis van Set theory is het vaak moeilijk om efficiente queries te schrijven.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik durf te stellen dat de stap van wiskunde naar informatica een zeer kleine is, beide vergen een beetje dezelfde manier van denken.

In wiskunde is het: probleem -> simpeler maken -> oplossen.
In informatica is het toch niet veel anders?

Je hebt een groot probleem, bijvoorbeeld dat je een GUI app met business logica moet schrijven, hakt het in simpele stukjes (design patterns, lagen scheiden) en vult het dan in.

Ik heb zelf gewoon een affiniteit met het oplossen van problemen en het optimaliseren daarvan, het zoeken naar een elegante oplossing. Je kan in de wiskunde 1 + 1 ook oplossen door er 1 + (1789 - 1789) + 1 van te maken, maar veel zin heeft dat niet. Evenzo in de informatica, al word je in de informatica gelijk hard gestraft omdat je niet oneindig lang wil wachten tot je algoritme klaar is.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:23:

Die vent is een held! :D _O_ Die kan zo in 't rijtje { Bob Ross, Chuck Norris, … } :P
Believe it or not; I just sat thru the first whole 1:19h of Algebra (http://slash14.nl/p3s56) fascinated by the guy & brushing up...#dorkfun
Allemaal oude gesneden koek vooralsnog, maar toch leuk om te zien d:)b Binnenkort eens wat meer van kijken want 't is nogal roestig geworden :P

Zo heb ik nog wel wat leuk spul in mijn bookmarks staan overigens:
http://groups.csail.mit.e...abelson-sussman-lectures/
http://channel9.msdn.com/...ng-Fundamentals-Chapter-1
Ik had er nog meer maar kan ze zo snel niet meer vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 12-10-2012 00:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Davio schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:09:
Ik durf te stellen dat de stap van wiskunde naar informatica een zeer kleine is, beide vergen een beetje dezelfde manier van denken.

In wiskunde is het: probleem -> simpeler maken -> oplossen.
In informatica is het toch niet veel anders?

Je hebt een groot probleem, bijvoorbeeld dat je een GUI app met business logica moet schrijven, hakt het in simpele stukjes (design patterns, lagen scheiden) en vult het dan in.

Ik heb zelf gewoon een affiniteit met het oplossen van problemen en het optimaliseren daarvan, het zoeken naar een elegante oplossing. Je kan in de wiskunde 1 + 1 ook oplossen door er 1 + (1789 - 1789) + 1 van te maken, maar veel zin heeft dat niet. Evenzo in de informatica, al word je in de informatica gelijk hard gestraft omdat je niet oneindig lang wil wachten tot je algoritme klaar is.
In de wiskunde wordt je ook gestraft. Je moet namelijk langer hoofdrekenen. Zolang sinus en tanges maar niet terugkomen in het programmeren vind ik het goed.

Daarnaast is (voor mij) programmeren makkelijker te snappen dan wiskunde. Omdat je een specifiek doel hebt dat je wil bereiken, wat het sowieso al makkelijker maakt dan een vage vraagstelling als: bereken de top van de parabool.

Verwijderd

Deze post is een merge van het topic [java] Goede (beginners)cursus Java
Weet niet of ik dit zomaar mag posten, maar het staat gewoon open, dus tsjah: http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/diktaat/imp2009.pdf dictaat van imp. programmeren universteit utrecht in 2009. Die vinden veel mensen die ik ken duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 01-12-2010 23:46 ]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

http://redmondmag.com/art...icrosoft-did-in-2010.aspx

ik ga niet echt akkoord met de volgorde van die lijst..

• Davio
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:32:
[...]
In de wiskunde wordt je ook gestraft. Je moet namelijk langer hoofdrekenen. Zolang sinus en tanges maar niet terugkomen in het programmeren vind ik het goed.

Daarnaast is (voor mij) programmeren makkelijker te snappen dan wiskunde. Omdat je een specifiek doel hebt dat je wil bereiken, wat het sowieso al makkelijker maakt dan een vage vraagstelling als: bereken de top van de parabool.
Ach, in de wiskunde is het soms moeilijk in te zien wat er precies van je verlangd wordt. Maar als je de top van een parabool moet hebben en je ziet dat je nodig hebt: ax2 + bx + c = d (raakpunt met de formule y = d), dan kun je invullen en oplossen, abc-formule met één uitkomst of ontbinden in factoren en klaar.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik ben het er ook niet mee eens. Als programmeur zijnde zou VS 2010 een stuk hoger op de lijst mogen en WP 7 een stukje lager (gezien de marktverliezen met Android).
Sharepoint vind ik nog steeds niet lekker werken, maar IE9 met zijn HTML5 en het meer accepteren van de algemene standaarden vind ik dan wel weer een mooie vooruitgang :)

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:31:
Zo heb ik nog wel wat leuk spul in mijn bookmarks staan overigens:
http://groups.csail.mit.e...abelson-sussman-lectures/
http://channel9.msdn.com/...ng-Fundamentals-Chapter-1
Ik had er nog meer maar kan ze zo snel niet meer vinden.
Ik denk dat je www.academicearth.org ook wel zal kunnen waarderen :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou VS2010 zelfs op 1 willen hebben; sterker: ik vind het het beste MS product evah. Sure, de OS-sen en SQL Server zijn ook niet mis (IMHO) maar van VS2010 sta ik elke dag weer versteld wat er allemaal in zit en anders wel wat er met simpele dingen als macro's/addons bij te klussen is. Zeker met zaken als NuGet is het imho nu helemaal compleet en echt een über-platform om mee te werken.

En dan mag SQL Server 2008 R2 op de tweede plek van mij; man wat baal ik als ik met een ander RDBMS dan SQL server moet werken. En sure, ik heb een aardige bias omdat ik van huis uit gewend ben te werken met MSSQL, maar ook hier zijn de ontwikkeltools/IDE/etc echt gewoon een factor <veel> beter dan bij de concurrentie.

Maar da's allemaal dus nogal subjectief :P
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat je www.academicearth.org ook wel zal kunnen waarderen :)
Bookmarked :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 02-12-2010 09:54 ]

Over mij

• defcon84

defcon84

Multipass?

VS2010 zet ik idd ook op 1 :-)

de cloud en sharepoint mag een heel pak lager..
daar is, vind ik, nog steeds werk aan!

SQL Server & Bing mogen wat hoger

en IE9 en WP7 staan daar goed
het is een engels artikel dus het feit dat er nog geen nl ondersteuning in wp7 zit mag je niet mee rekenen..

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Kan ik me wel in vinden idd :)

Gefeliciteerd BTW *O*

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Het zal vast ook wel van de schrijver afhangen. Als je geen echte .net ontwikkelaar bent dan is VS2010 al snel een minder goed ding. Als je daarentegen websites bouwt en van je baas net een WP7 telefoon gehad hebt snap ik wel dat WP7 en IE9 hoger komen.

• Davio
Van mij mag IE9 wel op 1, omdat ik het heel erg opmerkelijk en een goede ontwikkeling vind dat ze een keer wél voor een standaard kiezen, namelijk HTML5, en daarmee hun eigen SilverLight niet zo hard pushen als eerst.

Ook al zou ik zelf natuurlijk nooit IE gebruiken. :D

• defcon84

defcon84

Multipass?

hah dat taartje was me nog niet opgevallen :D

Proficiat Rob-met-Romeinse-3

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Gefeliciteerd RobIII *O*

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:42
RobIII schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:53:
Ik zou VS2010 zelfs op 1 willen hebben; sterker: ik vind het het beste MS product evah.
Ik heb VS2010 nu een tijdje gebruikt, en om eerlijk te zijn ben ik meer weg van de vorige versie. En dat eigenlijk vooral omdat MRU tabs kapot zijn en het een stuk trager lijkt te zijn geworden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het bot, maar dat is voornamelijk om de nieuwe C++0x features. Heb niet echt last van traagheid.

• Sebazzz
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Traagheid ligt aan je extensies of machine. Ik heb er met .NET development ook geen last van.
Het enige wat ik wel zwak vind, is dat als er een add-on conflicteert met een andere add-on, dat de IDE kan crashen en niet de fouten afvangt en weergeeft.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• PrisonerOfPain
Sebazzz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:38:
Traagheid ligt aan je extensies of machine.
Lijkt me sterk dat een Core 2 Duo zonder Add-Ins / macros de oorzaak is ;-). Voorals nog blame ik de auto-complete/auto-compile features.

[ Voor 11% gewijzigd door PrisonerOfPain op 02-12-2010 11:41 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

het enige 'minpunt' aan VS2010 is dat het veel geheugen vreet.. maar kheb er weinig last van eerlijk gezegt

A jQuery plugin for crashing IE6. That'll teach those motherf!%@*#s to upgrade their s#*t.
http://plugins.jquery.com/project/crash

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

PrisonerOfPain schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:41:
[...]

Voorals nog blame ik de auto-complete/auto-compile features.
Die zaten er ook al in in VS2008 SP1.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• PrisonerOfPain
Sebazzz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:46:
[...]

Die zaten er ook al in in VS2008 SP1.
Ze zijn substantieel op 't schop genomen voor C++ waar het nu 9/10 niet faalt terwijl het voorheen (in VS2008) veel vaker mis ging.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Haan

dotnetter

defcon84 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:45:
het enige 'minpunt' aan VS2010 is dat het veel geheugen vreet.. maar kheb er weinig last van eerlijk gezegt

[...]

Die persoon heeft het blijkbaar heel erg gehad met IE6 :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• defcon84

defcon84

Multipass?

Haan schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:56:
[...]

Die persoon heeft het blijkbaar heel erg gehad met IE6 :P
haha ja blijkbaar :)
alhoewel wij IE6 niet meer ondersteunen, ga ik nog niet zo een gekke dingen doen :p

Iemand van jullie al ervaring met EF Code First?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

defcon84 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:11:
[...]

haha ja blijkbaar :)
alhoewel wij IE6 niet meer ondersteunen, ga ik nog niet zo een gekke dingen doen :p

Iemand van jullie al ervaring met EF Code First?
Ik heb er goede ervaringen mee :) Maar ik weet niet of het de juiste opzet is om aan een project te beginnen. Normaal design je eerst de DB, je tekent het uit en dergelijke, en DAN programmeer je daartegen. Maar voor kleine projectjes neemt het je echt wel wat werk uit handen. Overigens doe ik liever een database via de SQL BI Studio, dan zit je DB ook en passent in source countrol.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Snake schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:43:
[...]

Ik heb er goede ervaringen mee :) Maar ik weet niet of het de juiste opzet is om aan een project te beginnen. Normaal design je eerst de DB, je tekent het uit en dergelijke, en DAN programmeer je daartegen. Maar voor kleine projectjes neemt het je echt wel wat werk uit handen. Overigens doe ik liever een database via de SQL BI Studio, dan zit je DB ook en passent in source countrol.
Nou... zo `normaal´ is het niet om met je DB te beginnen kwa design..

Ik begin zelden met het ontwerpen van mn DB. Ik ontwerp eerst mn domain model, en daaruit komen vanzelf wel de entiteiten cq structuren die ik wil opslaan.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:41:
[...]

Lijkt me sterk dat een Core 2 Duo zonder Add-Ins / macros de oorzaak is ;-). Voorals nog blame ik de auto-complete/auto-compile features.
Hier ook een Core 2 Duo. Ik heb trouwens wel het bijhouden van changes uitstaan (jeweetwel, die gekleurde balk aan de zijkant). Dat was in 2008 (iig pre SP1) ook ontzettend traag, en ik heb sindsdien altijd mijn settings gemigrate.

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik werk normaal gewoon via SQL Server Management Studio, nog nooit met BI Studio gewerkt :-/ aanrader?
men volgend projectje ga ik toch eens met CF werken :) lijkt me wel eens leuk! + leerrijk natuurlijk :-)
de hele tijd hetzelfde is ook nix eh :)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 20:33
Snake schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:43:
[...]

Genereert die dan automatisch sql scripts?
Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar zit al tijden met een vraag in het achterhoofd hoe je nou eigenlijk een beetje fatsoenlijk je DB in sourcecontrol kunt zetten. Het continu maken van update scripts en die in SS te plaatsen is me te veel werk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• BM
  • Laatst online: 15:26

BM

Moderator Spielerij
Jan_V schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:25:
[...]

Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar zit al tijden met een vraag in het achterhoofd hoe je nou eigenlijk een beetje fatsoenlijk je DB in sourcecontrol kunt zetten. Het continu maken van update scripts en die in SS te plaatsen is me te veel werk.
Volgens mij is dat wel exact wat die tool doet. Volgens mij inclusief de mogelijkheid om scripts te genereren om van versie x naar versie y van de DB te gaan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:31:
[...]

Volgens mij is dat wel exact wat die tool doet. Volgens mij inclusief de mogelijkheid om scripts te genereren om van versie x naar versie y van de DB te gaan.
Werkt dat een beetje dan? Als kolom A ineens mist en B is erbij gekomen, doet 'ie dan een drop & add column (data kwijt), of alter (data behouden)?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Haan

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:17:
[...]
Hier ook een Core 2 Duo. Ik heb trouwens wel het bijhouden van changes uitstaan (jeweetwel, die gekleurde balk aan de zijkant). Dat was in 2008 (iig pre SP1) ook ontzettend traag, en ik heb sindsdien altijd mijn settings gemigrate.
Nooit over nagedacht dat je dat uit zou kunnen zetten.. Ik doe daar toch nooit iets mee, dus als dat eventueel scheelt in performance is dat altijd mooi meegenomen :9

• BM

BM

Moderator Spielerij
CodeCaster schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:44:
[...]

Werkt dat een beetje dan? Als kolom A ineens mist en B is erbij gekomen, doet 'ie dan een drop & add column (data kwijt), of alter (data behouden)?
Even voor de duidelijkheid, ik heb er nooit mee gewerkt :) Dat is wat ik van collegas begrepen had. Heb me aantal keer voorgenomen er eens naar te kijken, maar tis er nooit van gekomen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
D-Raven schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:08:
[...]

Nou... zo `normaal´ is het niet om met je DB te beginnen kwa design..

Ik begin zelden met het ontwerpen van mn DB. Ik ontwerp eerst mn domain model, en daaruit komen vanzelf wel de entiteiten cq structuren die ik wil opslaan.
Dat is gewoon een kwestie van voorkeur.
Ik ben ook gewend om met mijn DB model te starten, en nadien pas het domein model te ontwerpen.
Zeer zeker, het is gemakkelijker om eerst je domein model te maken, en nadien je DB model zodanig te maken dat het makkelijk mapbaar is op je domein model.

Als je eerst met je DB model bgint, ga je daar minder toegevingen op doen. Het is dan zaak om je domein model ook zo goed mogelijk te maken, en ervoor te zorgen dat je geen toegevingen moet doen.

https://fgheysels.github.io/

• defcon84

defcon84

Multipass?

zo. ik stop wat eerder vandaag :w
lekker een wandelingetje maken in de sneeuw met me vriendin *O*

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

CodeCaster schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:44:
[...]

Met de Visual Studio Tools for Databases (VSTDB) wordt er een ALTER gegenereerd. Hij gooit dus ook niet zomaar data weg.
In de deployment settings zit ook een optie dat het genereren van het deployment script gestopt wordt als blijkt dat er dataverlies op kan treden.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 22:44
Ik vind VS2010 een draak, al was het alleen al omdat het zich niet houdt aan de rest van mijn (XP) user interface ( blauw wtf? ) en ondanks dat ik font smoothing uit heb staan het toch font smoothing doet.

Het lijkt hij ook (weer) langzamerder te zijn geworden en de help is nog altijd k@t.

VS2008 kan ik nu aardig mee uit de voeten trouwens, vet produkt. :D

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Freeaqingme
farlane schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:40:
Ik vind VS2010 een draak, al was het alleen al omdat het zich niet houdt aan de rest van mijn (XP) user interface ( blauw wtf?
Misschien tijd om te upgraden? Op windows 3.11 zal 't er vast ook niet geweldig uitzien. Ik ken MS's IDE nog uit de tijd dat vb6 'je van het' was. en ben blij dat ik sindsdien eclipes kan gebruiken :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

VS2010 is idd wat trager als VS2008. De meeste projecten doe ik nog in VS2008 ivm windows CE5 support.
zelf vind ik 2010 wel stukken mooier als de 2008 versie, sommige dingen zijn net even wat handiger (dual screen support) maar het is ook wel een stukje gewenning , maar VS2008 en 2010 zijn de beste ide die ik ken.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Database ontwerpen voor een webshop *O*

* Avalaxy likes

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

farlane schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:40:
ondanks dat ik font smoothing uit heb staan het toch font smoothing doet.
Dat komt door WPF. Device Independend Pixel enzo. Oplossing was bij mij om geen XP meer te gebruiken :')

• Gamebuster
defcon84 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:45:

[...]

JavaScript:
1
function(x){for(x in document.open);}

hmm, apart.

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Persoonlijk gebruik ik VS2010, maar het crasht nog wel eens in native C++ mode (die ik voornamelijk gebruik). Gebruik geen add-ins of extensies ofzo :) Gemiddeld 1x per werkdag ofzo, wat ik toch jammer vind, gezien VS2008 slechts 2x gecrasht was in een jaar ofzo. Volgens mij is het de nieuwe intellisense die nog wel eens op hol wilt slaan. Het leert je wel aan regelmatig CTRL+S te duwen in elk geval :)

In C# heb ik nooit problemen gehad, andere talen nooit gebruikt.

-niks-

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
* RobIII een positieve note zet bij bovenstaande users

@rest: Jullie hebben allemaal een negatieve note :( >:)

:+ :>

Over mij

• Freeaqingme
*O* Afbeeldingslocatie: http://i2.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/50/lens2353871_1230583811cherry-pie-recipe.jpg (werkt dat met terugwerkende kracht? :D)

Gezien het feit (O-)) dat iedereen hier fan is van het Zend Framework, ben ik nog op zoek naar ideen voor Zend_Mail in ZF2. Laat maar komen, kan ik morgen nog wat coden.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jan_V schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:25:
[...]

Red-Gate heeft ook source control tools voor databases ( Gebaseerd op SQL Compare ). Feitelijk sla je gewoon een DB Model op, en een tool genereert scripts om een bestaande DB te converteren naar de aangegeven versie. De Red-Gate tools zijn zeer handig als je met databases aan het werken bent. Zo kun je ook de data die in de tabellen zit versionen ( Waar nodig natuurlijk )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Freeaqingme schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:52:
Misschien tijd om te upgraden? Op windows 3.11 zal 't er vast ook niet geweldig uitzien. Ik ken MS's IDE nog uit de tijd dat vb6 'je van het' was. en ben blij dat ik sindsdien eclipes kan gebruiken :D
Soms mis ik de softwarewereld wel. In het veld waarin ik zit hoor ik nogal eens verbaasde en klagende reacties als ik Eclipse met commerciele DVT plugin wil gebruiken, waar menigeen texteditors zonder syntaxhighlighting gebruikt. Je ziet vi, emacs (menigeen zonder speciale mode) en nedit (zonder extra highlighting), en dan kijkt men al gek op als ik nedit uit de kast trek met syntax highlighting, of, erger nog, DVT-Eclipse opzet.

Als men de voordelen dan ziet, dan wordt er nog graag geklaagd over dat je toch wel 2 minuten kwijt bent om een projectje op te zetten met je bestaande sources, dat het meer geheugen gebruikt dan vi of dat je een paar seconden een splashscreen ziet als je het zaakje opstart (alleen nodig als er weer een druif de ontwikkel-VM op z'n bek laat gaan met een rotte simulatie).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Jan_V
Woy schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:12:
[...]

Red-Gate heeft ook source control tools voor databases ( Gebaseerd op SQL Compare ). Feitelijk sla je gewoon een DB Model op, en een tool genereert scripts om een bestaande DB te converteren naar de aangegeven versie. De Red-Gate tools zijn zeer handig als je met databases aan het werken bent. Zo kun je ook de data die in de tabellen zit versionen ( Waar nodig natuurlijk )
Cool: http://www.red-gate.com/p..._Source_Control/index.htm
Wist wel van het bestaan van de compare af, aangezien ik die in het verleden wel gebruikt heb, maar dit is een geweldige extensie. Zodra ik weer eens een SQL opdracht heb voor een klant met groot budget moet dit maar eens worden aangeschaft. Lijkt me handig.

• Haan

Haan

dotnetter

Freeaqingme schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:12:
Gezien het feit (O-)) dat iedereen alle arme drommels die PHP gebruiken, hier fan zijn van het Zend Framework, ben ik nog op zoek naar ideen voor Zend_Mail in ZF2. Laat maar komen, kan ik morgen nog wat coden.
Er zat een foutje in je post O-)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MLM schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:29:
Persoonlijk gebruik ik VS2010, maar het crasht nog wel eens in native C++ mode (die ik voornamelijk gebruik). Gebruik geen add-ins of extensies ofzo :) Gemiddeld 1x per werkdag ofzo, wat ik toch jammer vind, gezien VS2008 slechts 2x gecrasht was in een jaar ofzo. Volgens mij is het de nieuwe intellisense die nog wel eens op hol wilt slaan. Het leert je wel aan regelmatig CTRL+S te duwen in elk geval :)
Ah ja, heb zelf Visual Assist en heb VS' intellisense dan ook uit staan :). Overigens werken we op 't werk nog met 2008, ik heb geen idee hoe 2010 zich verhoudt met grote projecten.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2010 20:08 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

.oisyn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:07:
[...]

Ah ja, heb zelf Visual Assist en heb VS' intellisense dan ook uit staan :). Overigens werken we op 't werk nog met 2008, ik heb geen idee hoe 2010 zich verhoudt met grote projecten.
Wij werken met een aantal vrij grote solutions. Intellisens etc werken vrij snel. Het enige waar we problemen mee hebben is dat er in een van de solutions een WinForm controls project zit dat niet leuk meedoet.
Op het moment dat je daar iets in een designer doet is het gelijk klaar, na 1x builden zijn er assemblies in gebruik en kun je Visual Studio opnieuw opstarten om het weer vrij te geven.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

We hebben het over C++ he :). Intellisense van .Net talen is nooit echt een probleem geweest imho.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2010 20:25 ]

• Haan

Haan

dotnetter

omfg ik had al bijna m'n muis vertrapt van frustratie omdat ie bij vlagen nog heel slecht reageerde. Muismat gekocht (wit bureau, dat wil ook weleens problemen geven), maar nog steeds last. Maar nu zie ik opeens dat het snoer soms is omgekruld en onder de muis komt te zitten, waardoor deze een beetje omhoog komt en niet goed op de ondergrond ligt |:(
* Haan muist vanaf nu weer lekker verder

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zeg je nu dat jij bij programmeren een muis nodig hebt? :o
:P

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Sebazzz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:00:
We programmeren niet allemaal in een text-only linux-console. Sommige hier hebben ook een gui die ze kunnen gebruiken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door CoolGamer op 02-12-2010 21:12 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Met VS heb ik ook niet zo vaak een muis nodig. :) Keyboard shortcuts zijn een belangrijk onderdeel van VS.

• Gamebuster
touchpad op laptop ftw

lekker in de buurt; niet je hele hand naar die muis moeten brengen, welke een halve meter verder ligt

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:04

RayNbow

Kirika <3

Pfft... trackpoint/accupoints zijn beter. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:18:
Met VS heb ik ook niet zo vaak een muis nodig. :) Keyboard shortcuts zijn een belangrijk onderdeel van VS.
Maar hoe typ je die shortcuts op je onscreen keyboard als je geen muis hebt :?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
.oisyn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:50:
[...]

Maar hoe typ je die shortcuts op je onscreen keyboard als je geen muis hebt :?
Met het touchpad in je scherm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

RayNbow schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:45:
Pfft... trackpoint/accupoints zijn beter. ;)
Eensch!

* Wolfboy is nog steeds op zoek naar een trackpoint keyboard voor z'n normale PC

Helaas zijn ze allemaal duur (100+ euro) of niet meer leverbaar :(

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Zoo, dat was een uiterst productieve avond...
Eerst 2 kuub sneeuw verplaatst naar de voortuin, om er vervolgens samen met m'n vriendin 2 sneeuwpoppen van te maken.
Ski/snowboardoutfit aan tegen de kou en nattigheid :P

• farlane
Freeaqingme schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:52:
Misschien tijd om te upgraden? Op windows 3.11 zal 't er vast ook niet geweldig uitzien.
Typische reactie weer. Vergroot het je produktiviteit veel die transparante windows?

VS2008 draait als een trein op XP, waarom zou dat met 2010 niet kunnen? Omdat het zo nodig font smoothing moet doen?

Windows XP draait als een tierelier. Heb Vista en Windows 7 geprobeerd tot net voor het punt van door het raam toedeledokien. Waarschijnlijk kan ik er niet aan ontsnappen, maar ik ga mijn best doen om het zo lang mogelijk uit te stellen. Misschien kan ik daarna VS2008 wel draaien onder Linux Mint.
Ik ken MS's IDE nog uit de tijd dat vb6 'je van het' was. en ben blij dat ik sindsdien eclipes kan gebruiken :D
Ik heb de VB6 IDE altijd altijd als erg prettig ervaren. Qua snelheid kan Eclipse daar nog in geen honderd jaar aan tippen.

[edit]
Zie trouwens dat ik niet de enige ben die XP nog best lekker vind werken

[ Voor 9% gewijzigd door farlane op 03-12-2010 00:31 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Een technische reden: Windows XP is inmiddels bijna 10 jaar oud, de architectuur is verouderd en gaat niet meer onderhouden worden. Er zijn 2 major releases geweest van Windows waarin de architectuur flink is veranderd (driver- en security-wise) en Aero Glass en Peek werken inderdaad wel productiviteit-verhogend, naast dat het er gewoon nice uitziet.

We are shaping the future

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Aaargh net twee uur zitten debuggen op iets waanzinnig geniepigs.

Ik importeer bestanden in Matlab met dlmread. De delimiter in de bestanden is een spatie. Bij sommige files kreeg ik echt bizarre resultaten, waarbij hele lappen data onjuist werden geimporteerd.

Twee uur later kom ik erachter de bestanden 'ter optische verfraaing' zijn voorzien van een extra spatie voor elk positief getal, zodat de negatieve getallen netjes op een lijn komen te staan met de positieve. De dlmread in Matlab leest dus voor elk positief getal een extra lege cel, die wordt opgeslagen als 0. Bijna onzichtbaar want de data bestaat grotendeels uit nullen :S

Als ik de oelewapper vind die die extra spatie heeft bedacht dan eis ik mijn nachtrust terug :P

TabCinema : NiftySplit

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb geen problemen met Aero enzo, maar dat blauwe tintje had van mij ook niet gehoeven. Heb zelf een plugin geinstalleerd die systeemkleuren forceert, maar je ziet dat het niet echt native is.
Vind het overigens vrij frappant dat MS zelf zich totaal niet aan eigen guidelines houdt.
Ongeveer de helft van hun tools gaan recht tegen hun eigen GUI guidelines in.

Lekker op de bank

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Dat blauwe tintje van Aero (default) kun je gewoon instellen in het Control Panel. Voor VS2010 is er een Theme-plugin waarmee je het kleurenschema nog wat kunt wijzigen.

We are shaping the future

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Alex) schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:30:
Dat blauwe tintje van Aero (default) kun je gewoon instellen in het Control Panel. Voor VS2010 is er een Theme-plugin waarmee je het kleurenschema nog wat kunt wijzigen.
Ja het blauwe tintje van Aero zelf heb ik het ook niet over.
En zoals je kunt lezen heb ik die plugin al.

Lekker op de bank

• Freeaqingme
farlane schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:29:
[...]

Typische reactie weer. Vergroot het je produktiviteit veel die transparante windows?
Nouja, Ik ben nu een jaar of vijf gelukkig ubuntu gebruiker, en iedereen moet gewoon lekker gebruiken waar hij/zij blij mee is. Alleen na 10 jaar begin je (kennelijk) tegen de beperkingen aan te lopen, en een goede oplossing daarvoor is upgraden.

• farlane
Freeaqingme schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:40:
Nouja, Ik ben nu een jaar of vijf gelukkig ubuntu gebruiker, en iedereen moet gewoon lekker gebruiken waar hij/zij blij mee is. Alleen na 10 jaar begin je (kennelijk) tegen de beperkingen aan te lopen, en een goede oplossing daarvoor is upgraden.
Mijn punt is dat het helemaal geen beperking is van XP, maar van VS. Het draait ook gewoon op XP ( en waarom ook niet, de veranderingen die zijn aangebracht in het OS tov XP zijn niet zo wereldschokkend als de marketingafdeling van MS je wil doen geloven ) , maar de hele omgeving ziet eruit alsof het door een peuter ingekleurd is.

Is is toch idioot dat je een plugin zou moeten installeren om een pakket van MS te laten voldoen aan de development guidelines van MS. Do as i say ...

Anyways, ik zal er in the end toch niet onderuit komen maar klagen lucht wel op af en toe.

• Jan_V
Werd via Twitter er net op gewezen dat er een jQuery library voor Sharepoint 2010 is: http://spservices.codeplex.com/
Super cool! Momenteel nog wat beperkte functionaliteit, maar dat zal vast wel worden uitgebreid.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik ben bijna twee weken bezig met het debuggen waarom mijn GoT-profiel updater geen goede plaatjes meer upload, maar alleen maar een oude :'(
Wanneer ik het via de website geforceerd doe, dan gaat het goed. Maar wanneer mijn scheduler de taak uitvoert, wordt mijn icoon niet ververst :?
Blijkt dus dat een scheduled-task geen PATH-variabele kan gebruiken en daardoor dus de imagemagick-functies niet kan benaderen. :F
Nu heb ik dus maar het volledige pad gebruikt en werkt alles naar behoren.

I haz a cry :'(

• Haan

Haan

dotnetter

Sebazzz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:00:
Ik klik vaak heen-en-weer tussen Visual Studio en GoT O-) En ja dat kan ook met toetsenbord, maar navigeren op GoT gaat toch wat makkelijker met muis ;)

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Muizen zijn helaas nog regelmatig nodig als je aan webdevelopment doet (en je, le slik, door websites moet klikken). Had wel een addon voor Firefox gevonden die nummertjes zet bij klikbare elementen op een pagina, maar da's nog niet een 100% vervanging. En bestanden selecteren in een pakket als Eclipse gaat nogal lastig met toetsenbord alleen. Zijn wel handige keyboard shortcuts voor allerlei taken, overigens. Veel tips & trucs over Eclipse overigens op http://eclipseone.wordpress.com/.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik zoek een stukje code wat ik hier op GoT ooit gezien heb geloof ik.

Was volgens mij een stuk code wat in games gebruikt word om iets heel basaals te berekenen (omtrek van circel oid), maar wat echt op een bizarre manier gedaan werd, met vele bitshifts etc. Lekker vaag, maar weet iemand welke code dit was?

Is hier een discussie gaande waar dit prima in zou passen :)

Xbox

• defcon84

defcon84

Multipass?

Woy schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:12:
[...]

RedGate heeft idd heerlijke programma's!!!
ik werk regelmatig met SQL Data Compare, SQL Compare en natuurlijk de .NET Reflector _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:02:
Zoo, dat was een uiterst productieve avond...
Eerst 2 kuub sneeuw verplaatst naar de voortuin, om er vervolgens samen met m'n vriendin 2 sneeuwpoppen van te maken.
Ski/snowboardoutfit aan tegen de kou en nattigheid :P
haha heb ik gistere ook gedaan, maar heb geen skipak.. dus gewoon de laarzen aan en na 30 minuten voelde ik men tenen echt niet meer 8)7
heerlijk om terug te spelen als een kind in de sneeuw 8)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.NET Reflector is natuurlijk van oorsprong geen RedGate tool, maar is gewoon over genomen van Lutz Roeder. Idd wel een handige tool.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• defcon84

defcon84

Multipass?

Woy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:42:
[...]

.NET Reflector is natuurlijk van oorsprong geen RedGate tool, maar is gewoon over genomen van Lutz Roeder. Idd wel een handige tool.
Natuurlijk _/-\o_

even de Silverlight firestarter keynote kijken tijdens de lunch :)

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik kom er nu pas achter dat het lezen/schrijven van binaire data (in Matlab) ongeveer 23414356 keer sneller is dan ascii :+

TabCinema : NiftySplit

Pagina: 1 ... 84 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak