De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 201 Laatste
Acties:
  • 853.310 views

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Het stinkt hier naar Döner eet eens door.

[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-11-2010 13:55 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:34

Sebazzz

3dp

defcon84 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:51:
[...]

heel mooi land ja, maar onmogelijke taal :X
Een taal is slechts een tool :Y)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-02 09:37

defcon84

Multipass?

haha mjah.. dan liever spaans ofzo zodat ik naar het zuiden kan :-)
weg uit deze koude :D

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
[...]

Ach, voor iemand die C++ (NL) kent, is Java (NO) snel genoeg te leren. Lisp (FI) echter is een heel ander geval...

petersmit.eu

Verwijderd

Poeh, daar kan ik inderdaad weinig soep van brouwen. In het Noors zie je nog wel een berg overeenkomsten, maar dat Fins... Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSik0Efa54cdcvAX7k-tAL2A4mFWQI2JDrfGHsmT1c_O-ANx8SqmA

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:39:
Poeh, daar kan ik inderdaad weinig soep van brouwen. In het Noors zie je nog wel een berg overeenkomsten, maar dat Fins... [afbeelding]
Alle talen die overmatig accenten op hun letters zetten, zijn sowieso lastig. :)

• Pete
Davio schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:46:
[...]

Alle talen die overmatig accenten op hun letters zetten, zijn sowieso lastig. :)
Ik denk dat met accenten normaliter á en à worden bedoeld. Fins heeft een alfabet van 28 letters (ä en ö zijn aparte letters die geen relatie hebben met a en o), niet zo overmatig dus.

petersmit.eu

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Komt omdat Zweeds en Noors net als het Nederlands van Germaanse komaf is. Het Fins daarentegen is net als het Hongaars van een of ander wazig volk uit de middeleeuwen die geografisch geisoleerd lagen en daardoor hun hele eigen taal ontwikkelde.

• defcon84

defcon84

Multipass?

heh op efnet #asp.net zitte we al jaar en dag samen met een deel finnen.. goede jongens allemaal maar dat taaltje ja haha

wist je dat er geen "alstublieft" bestaat in het Fins :o

• Davio
Geef mij het Hawaiiaans maar, 5 klinkers, 8 medeklinkers, lekker makkelijk. :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:46
defcon84 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:10:
Volgens google translate is het gewoon Ole hyvä?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:09:
Damn it! In Limburg en Groningen al volop sneeuw, maar hier nog niks! Huiliehuilieboehoe!!!
Gatver, straks weer door die ranzige meuk naar huis fietsen. En het is nog glad ook....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:59
Avalaxy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:25:
[...]

volgens google translate is dat dan weer "Gelieve". Ik kan het best geloven dat er geen rechstreekse vertaling is en dat die twee woorden dus een net iets andere betekenis hebben.

• Avalaxy
Caelorum schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:37:
[...]

volgens google translate is dat dan weer "Gelieve". Ik kan het best geloven dat er geen rechstreekse vertaling is en dat die twee woorden dus een net iets andere betekenis hebben.
Met google zelf vind ik dan weer "you're welcome" als vertaling, klinkt best redelijk :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Maar alsjeblieft kan bij ons twee dingen betekenen, een verzoek (please, s'il vous-plait), of iets aangeven (voilá). Engels heeft volgens mij ook niet 1 woord voor de laatste.

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 26-11-2010 16:42 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• defcon84

defcon84

Multipass?

Weeekeeeennnddd!!!! :9~ *O*
Avalaxy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:25:
[...]

Google is kortbij, maar niet helemaal juist :-)
quote: een fin op irc
[15:08:58] <@***> Closest word is 'ole hyvä' in finnish, literally 'be good'
[15:09:05] <@***> or something like 'kiitos' which is literally 'thank you'

• Pete
In het fins is er inderdaad geen "please"-alstublieft. Vandaar ook dat Finnen vaak geen 'please' gebruiken in het Engels.

Ole hyvä is inderdaad 'wees goed' en wordt gebruikt als je iets aangeeft-alstublieft.

Trouwens, soms gooien Finnen een extra kiitos (dank) in als ze iets vragen. In een café: "Kahvia, kiitos" (koffie, dank je) waar wij zouden zeggen "Koffie alstublieft".

[ Voor 29% gewijzigd door Pete op 26-11-2010 20:35 ]

petersmit.eu

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Iemand deze blogpost al gezien? Een GTK3 backend gebaseerd op HTML5 en web-sockets. Straks kunnen we GIMP laden in een webbrowser ;)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:39
Het is wel cool natuurlijk, maar (zoals de weblog auteur ook vraagt): wat heb je er eigenlijk aan? Je applicatie draait nog steeds op de server. Als je remote access wil kun je al VNC draaien, en er zijn ook VNC applicaties in Java (applets), Flash en HTML5. Dus tja...?

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

JanDM schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:04:
Iemand deze blogpost al gezien? Een GTK3 backend gebaseerd op HTML5 en web-sockets. Straks kunnen we GIMP laden in een webbrowser ;)
Oh happy day, pixmaps heen en weer sturen, dat gaat vast enorm efficient en lag-vrij zijn :)
Maar het is wel een leuke hack

-niks-

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Eindelijk sneeuw in Zwitserland :D

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 22:35

BoAC

Memento mori

Soultaker schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:35:
Het is wel cool natuurlijk, maar (zoals de weblog auteur ook vraagt): wat heb je er eigenlijk aan? Je applicatie draait nog steeds op de server. Als je remote access wil kun je al VNC draaien, en er zijn ook VNC applicaties in Java (applets), Flash en HTML5. Dus tja...?
Een voordeel is natuurlijk dat je op de client niet meer nodig hebt dan een browser, zonder specifieke plugins ed :) en op de server geen vnc behoeft te installen..

[ Voor 4% gewijzigd door BoAC op 27-11-2010 13:31 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Potverdorie! In de testomgeving onze betalingsherinneringen op alle mogelijke manieren getest en TOCH gaat er in productie nog één fout #bug
Natuurlijk nét bij onze grootste reseller met de grootst mogelijke afwijking :X Dus meteen maar even achteraan gebeld dat 't niet klopt(e). Uiteraard bedenk je dan op zaterdagochtend onder de douche waar de fout waarschijnlijk zit. En ik ben dan zo'n eppo die dat niet kan laten liggen tot dinsdag (maandags papa-dag) dus maar even remote op 't werkstation op de zaak ingelogd, oorzaak gelokaliseerd, opgelost in de testomgeving en geverifieerd. Dinsdag dus alleen nog de fix uitrollen :Y)
En dat voor een zaterdagochtend terwijl we op bezoek zijn bij opa en oma :D

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

RobIII schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:58:
[...]

Natuurlijk nét bij onze grootste reseller met de grootst mogelijke afwijking :X Dus meteen maar even achteraan gebeld dat 't niet klopt(e). Uiteraard bedenk je dan op zaterdagochtend onder de douche waar de fout waarschijnlijk zit. En ik ben dan zo'n eppo die dat niet kan laten liggen tot dinsdag (maandags papa-dag) dus maar even remote op 't werkstation op de zaak ingelogd, oorzaak gelokaliseerd, opgelost in de testomgeving en geverifieerd. Dinsdag dus alleen nog de fix uitrollen :Y)
En dat voor een zaterdagochtend terwijl we op bezoek zijn bij opa en oma :D
ik ken dat idd, lekker weekend aan het vieren en dan ineens zo'n ereuka momentje wat dan ook per direct uitgevoerd moet worden :P

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Skohsl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
defcon84 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:10:
heh op efnet #asp.net zitte we al jaar en dag samen met een deel finnen.. goede jongens allemaal maar dat taaltje ja haha

`Als het u belieft' is eerlijk gezegd ook niet echt een woord in het Nederlands.
Dus `gelieve' zou niet eens zo'n verkeerde vertaling zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Skohsl op 27-11-2010 14:31 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Er zat een spook in mijn mac. Muis ging opeens alle kanten op en klikte willekeurig dingen aan (zomaar ergens, niet gericht). Internet stekker eruit getrokken en het ging gewoon door. Muis eruit getrokken en ging nog steeds gewoon door. batterijen uit Apple's bluetooth toetsenbord gehaald en het stopte 8)7

Nog nooit zoiets meegemaakt :P
Batterijen weer erin gedaan en alles deed weer normaal.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Even niets te doen gehad, dus voor mijn Surface project even een custom installer gemaakt. Maakt 100% gebruik van eigen componenten, maar zit supergoed in elkaar en heeft ook rollback mogelijkheden enzo. Gewoon, omdat het kan :Y)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Oh joepie, een volledig custom installer. Wat is er mis met Windows Installer? :+

We are shaping the future

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Te complex. Voor deze doeleinden, paar bestandjes kopiëren en een XML bestand aanpassen en een shortcut maken voldoet het prima. En alles is zo generiek opgezet dat er makkelijk uitgebreidere taken zijn te maken.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zo moeilijk is het niet, op een gegeven moment klikt het en zie je dat Noors en Zweeds dicht bij Nederlands liggen. Zelf een tijd in Zweden gewoond en ik kon een redelijk eindje wegknauwen in het Zweeds.

De taal is het probleem niet, maar kijk meer naar de cultuur en hoe mensen zijn. Dat zal je denk ik meer aanpassing kosten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Heh die lui van de nieuwe WP7 unlock tool ChevronWP7 zijn ook gewoon naieve kinderen die graag aandacht willen zeg. Leuke blog-post "our stance on piracy" (http://www.chevronwp7.com...1408/our-stance-on-piracy) maar ze gaan er gewoon aan voorbij dat, ondanks dat hun hack niet percee bedoelt is voor illegale software, het wel voornamelijk daarvoor gebruikt gaat worden zodra XAPP beveiliging gekraakt is.

~ Mijn prog blog!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Weet iemand toevallig mogelijk is om in XML Schema de content van een element te laten afhangen van het attribuut dat aan het element hangt? Ik loop al de hele middag te zoeken maar dat levert niets op.

Bijvoorbeeld hier kan type "url" of "base64" zijn en het type content is dan "anyURI" of "base64Binary". Is het mogelijk om daar dus in XML schema een constraint op te zetten?
XML:
1
<p:pasfoto type="url"> ... </p:pasfoto>

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Gamebuster schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:39:
Er zat een spook in mijn mac. Muis ging opeens alle kanten op en klikte willekeurig dingen aan (zomaar ergens, niet gericht). Internet stekker eruit getrokken en het ging gewoon door. Muis eruit getrokken en ging nog steeds gewoon door. batterijen uit Apple's bluetooth toetsenbord gehaald en het stopte 8)7

Nog nooit zoiets meegemaakt :P
Batterijen weer erin gedaan en alles deed weer normaal.
Draait 't toevallig op 27 MHz en was de buurman het Sinterklaascadeau van z'n zoontje, een radiografisch bestuurbare auto, alvast aan het uitproberen? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Sebazzz schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:31:
Weet iemand toevallig mogelijk is om in XML Schema de content van een element te laten afhangen van het attribuut dat aan het element hangt? Ik loop al de hele middag te zoeken maar dat levert niets op.

Bijvoorbeeld hier kan type "url" of "base64" zijn en het type content is dan "anyURI" of "base64Binary". Is het mogelijk om daar dus in XML schema een constraint op te zetten?
XML:
1
<p:pasfoto type="url"> ... </p:pasfoto>
Kun je niet beter een element pasfoto declareren met een choice van content types?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<xs:element name="pasfoto">
  <xs:complexType>
      <xs:choice>
        <xs:element name="url" />
        <xs:element name="base64" />
      </xs:choice>
  </xs:complexType>
</xs:element>

• Gamebuster
CodeCaster schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:41:
[...]

Draait 't toevallig op 27 MHz en was de buurman het Sinterklaascadeau van z'n zoontje, een radiografisch bestuurbare auto, alvast aan het uitproberen? :P
Nee, er lag een kabel op mijn wacom tablet, die toevallig aangesloten was en waarbij toevallig de touch-functie aanstond (die normaal uitstaat, maar op een of andere manier aan stond)

waarschijnlijk verschoof ik die kabel toen ik de batterijen eruit haalde, waardoor het stopte. Ik had het even later weer een paar keer en uiteindelijk viel het me op dat het tablet gek aan het doen was en dat er een kabel op lag.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

MTWZZ schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:42:
[...]

Kun je niet beter een element pasfoto declareren met een choice van content types?
Dat is een optie, maar het gaat er meer om of het op deze manier mogelijk is :)

• Alex)
Grr, een exception in een SharePoint Timer Job. Die krengen zijn lastig te debuggen :(

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:23
Vorige keer dat ik dat heb moeten doen heb ik de code geloof ik in een console applicatie gestopt die onder het app pool account draaide. Niet ideaal, maar het werkte redelijk waar ik het voor nodig had.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Sebazzz schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:55:
[...]

Dat is een optie, maar het gaat er meer om of het op deze manier mogelijk is :)
is xsi:type dan geen uitkomst?

• Alex)
Jan_V schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:44:
Vorige keer dat ik dat heb moeten doen heb ik de code geloof ik in een console applicatie gestopt die onder het app pool account draaide. Niet ideaal, maar het werkte redelijk waar ik het voor nodig had.
Ik heb nu dit bovenaan de Execute-method gezet van de timerjob:
C#:
1
2
3
4
5
6
#if DEBUG
    if (Debugger.IsAttached)
    {
        Debugger.Break();
    }
#endif

Vervolgens dus als debugcode deployen naar SharePoint en Visual Studio aan OWSTIMER.EXE attachen. Werkt prima. :)

• defcon84

defcon84

Multipass?

tgaat veeelste koud worden deze week :( -O-

[ Voor 6% gewijzigd door defcon84 op 29-11-2010 09:57 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04

Hoogie2004

Whohooooo

defcon84 schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:57:
Helemaal waar. Echter dat is alleen de eerste 5 min in de auto :D
Verder voordeel, als het hard genoeg blijft vriezen, SCHAATSEN :D

My iRacing profile | Strava

• dev10
  • Laatst online: 06-02 22:12
Hoogie2004 schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:22:
Helemaal waar. Echter dat is alleen de eerste 5 min in de auto :D
* dev10 gaat gewoon iedere dag naar zijn werk fietsen. Goed aankleden en ik vind het heerlijk. :)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz zit nu gedetacheerd bij de overheid. Ik moet wel op de fiets aangezien de treehugging hippies het niet nodig vinden om parkeerplaatsen aan te leggen (het enige dat ze bereiken is dat de buurt een schijthekel aan de toko heeft omdat die mensen overdag hun auto niet eens meer in de buurt van hun eigen huis kwijt kunnen).

Straks verhuizen we naar een ander pand en daar hebben we op 200 werkplekken een whooping hoeveelheid van....

(tromgeroffel)

12 parkeerplaatsen (waarvan 2 alvast voor bezoekers worden gereserveerd)

• Davio
dev10 schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:41:
[...]

* dev10 gaat gewoon iedere dag naar zijn werk fietsen. Goed aankleden en ik vind het heerlijk. :)
Moest vanochtend lekker krabben toen ik mijn auto verplaatste. Maar ben wel lekker naar mijn werk gefietst, is toch maar 10 min. :)

Verwijderd

defcon84 schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:57:
TE koud bestaat niet in Nederland! Hopelijk kunnen we dit jaar weer een Molentocht rijden 8)
Ik vind de zomer echt fabeltastisch, lekker in de rivier liggen, BBQ-en op de strandjes, veel zon en lange dagen, maar de winter is ook heerlijk! Lekker vroeg donker, koud, kitscherige kerstversiering overal not to mention: vuurwerk het kind in mij :P :) Eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als er wat sneeuw zou vallen, maar dat is zo zonde van het ijs.
Het enige waar ik echt een hekel aan heb is druilerig herfstweer. Liever -15 met zon, dan +15 met regen.

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 10:08
Janoz schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:51:
* Janoz zit nu gedetacheerd bij de overheid. Ik moet wel op de fiets aangezien de treehugging hippies het niet nodig vinden om parkeerplaatsen aan te leggen (het enige dat ze bereiken is dat de buurt een schijthekel aan de toko heeft omdat die mensen overdag hun auto niet eens meer in de buurt van hun eigen huis kwijt kunnen).

Straks verhuizen we naar een ander pand en daar hebben we op 200 werkplekken een whooping hoeveelheid van....

(tromgeroffel)

En van die 10 zijn er ook nog 5 gereserveerd voor directie/management volk?

Het moet gaan sneeuwen! Wil sneeuwballen gevecht houden met collega's, en een slee achter 1 van de auto's binden en gaan crossen op een leeg parkeer terrein hiertegenover!

Weet iemand of het mogelijk is in Visual Studio 2008 om @ runtime te bekijken welke objecten er allemaal in het geheugen zitten?

[ Voor 9% gewijzigd door ThaStealth op 29-11-2010 11:00 ]

Mess with the best, die like the rest

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

ThaStealth schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:59:
[...]
Weet iemand of het mogelijk is in Visual Studio 2008 om @ runtime te bekijken welke objecten er allemaal in het geheugen zitten?
Volgens mij niet maar ANTS Memprofiler kan dat wel.

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
[..]
[..] op een leeg parkeer terrein hiertegenover!
Wat gemeen! :+

• Davio
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:58:
[...]

TE koud bestaat niet in Nederland! Hopelijk kunnen we dit jaar weer een Molentocht rijden 8)
Ik vind de zomer echt fabeltastisch, lekker in de rivier liggen, BBQ-en op de strandjes, veel zon en lange dagen, maar de winter is ook heerlijk! Lekker vroeg donker, koud, kitscherige kerstversiering overal not to mention: vuurwerk het kind in mij :P :) Eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als er wat sneeuw zou vallen, maar dat is zo zonde van het ijs.
Het enige waar ik echt een hekel aan heb is druilerig herfstweer. Liever -15 met zon, dan +15 met regen.
Molentocht? Kom je uit de omgeving van Gorinchem soms?
Mijn vader heeft hem wel eens gereden in de regio.

Maar geef mij de zomer maar, daar ben ik in geboren.

Sneeuw is alleen leuk als het niet op de weg valt.

Verwijderd

Ja klopt, die molentocht. 75KM bikkelen :P

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 09:23

Arethusa

Niet die server

Davio schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:21:
[...]
Sneeuw is alleen leuk als het niet op de weg valt.
Het meeste valt langs de weg, dat scheelt al een hoop.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Davio
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:27:
Ja klopt, die molentocht. 75KM bikkelen :P
Mjah, niet voor mij, al was ik op de basisschool op mijn ijshockeyschaatsen wel sprintkampioen van groep 7 en 8.

Verwijderd

Is ook cool ja :), straks m'n noren en ijshockeys voor de zekerheid maar vast even laten slijpen :P

• defcon84

defcon84

Multipass?

voor mij hoeft dat ijs buiten toch allemaal niet.. als ik wil schaatsen ga ik wel naar een indoor schaatsbaan :)
het schaatsen leeft hier in .be ook veeeel minder dan bij jullie :)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[..]
[..] op een leeg parkeer terrein hiertegenover!
Ach.. Right back at him: Het sneeuwt hier behoorlijk ;)

Oh, en ik heb vanochtend wel moeten krabben, maar dat was de auto van mijn vrouw. Gelukkig is het een Focus met, naast achterruit, ook voorruitverwarming waardoor ik enkel de zijramen daadwerkelijk heb hoeven krabben.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04

Hoogie2004

Whohooooo

De sneeuw is bijna in eindhoven volgens sneeuwradar.nl *O* *O*

My iRacing profile | Strava

• dev10
  • Laatst online: 06-02 22:12
Inmiddels sneeuwt het hier een beetje. Begint langzaamaan wit te kleuren.

[rant]

Ik begin me inmiddels echt af te vragen wat het praktisch nut is van een MBO opleiding applicatieontwikkelaar. Vandaag heb ik het gehad met m'n SLB'er over m'n afstudeeropdracht. Dit zal waarschijnlijk een iPhone applicatie worden voor het bedrijf waar ik werk. Zijn reactie letterlijk overgenomen: 'Dat is leuk ontwikkelen in XNA en Silverlight.' :F Hij geeft nota bene programmeervakken.

Ander verhaal van een studiegenoot die een verslag heeft ingeleverd en daarin op iedere pagina halverwege de pagina de zin 'Wilt u over deze zin contact met mij opnemen' gezet. Vorig jaar heeft hij de opdracht ingeleverd en die is afgetekend, maar hij wacht nog steeds op de reactie van die docent.

[/rant]

• defcon84

defcon84

Multipass?

Hoogie2004 schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:05:
De sneeuw is bijna in eindhoven volgens sneeuwradar.nl *O* *O*
dan is het ook bijna bij mij thuis ;(

• alienfruit
  • Laatst online: 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Hier is er maar 5cm gevallen :( :(

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Hoorde net dat t in Den Bosch ook sneeuwt.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Warme laptop :Y)

Door Windows 7 :(

Volgende installatie gooi ik er weer Vista op.

• Gamebuster
Hier in Almere ook aardig laagje sneeuw.
Sebazzz schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:22:
Warme laptop :Y)

Door Windows 7 :(

Volgende installatie gooi ik er weer Vista op.
Speel met energie-besparing instellingen; zover ik me kan herinneren waren bepaalde settings in Vista anders dan in 7.

• Avalaxy
Weet iemand hoe je in excel, als je een apart datum veld en een apart tijd veld hebt, deze kunt combineren tot een soort timestamp?

Ik heb nu dus kolom C met 24-06-2005 en kolom D met bijvoorbeeld 11:03:36, hiervan wil ik maken 24-06-2005 11:03:36 zodat ik dit makkelijk kan importeren in Oracle. Mijn data import tool kan namelijk geen velden combineren, dus zal ik het al in excel moeten doen.

Ik heb geprobeerd dingen te combineren met =C4&" "&D4 maar dan gaat hij 'rekenen' met de datum en tijd (die hij als getallen ziet) waardoor ik een heel raar getal als 39237 ofzo krijg. Ik heb ook gezocht naar het 'casten' van m'n getallen naar een string, dat zou misschien moeten kunnen met TEXT, maar dat lukt me niet.

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
=C4 + D4 werkt bij mij prima!

• Haan

Haan

dotnetter

Voor de developers onder ons die weleens wat doen met (social media) API's: http://app.apigee.com/console/
Super handig om API functies in te testen / debuggen :9

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 15:31

Freelance

(..)

Avalaxy schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:28:
Weet iemand hoe je in excel, als je een apart datum veld en een apart tijd veld hebt, deze kunt combineren tot een soort timestamp?
Heb hier alleen de nederlandse excel ter beschikking, maar =TEKST.SAMENVOEGEN(A1,B1) werkt hier ok!

[ Voor 55% gewijzigd door Freelance op 29-11-2010 16:43 ]

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik werd erop gewezen door @twitterapi. Werkt geweldig ja.

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 15:52
Freelance schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:43:
[...]

Heb hier alleen de nederlandse excel ter beschikking, maar =TEKST.SAMENVOEGEN(A1,B1) werkt hier ok!
=CONCATENATE

is voor de Engelse versie

• Avalaxy
Bij mij niet, dan gaat ie getallen optellen.

Heb het nu opgelost via Format cell -> date -> [formaat] en vervolgens bij elkaar optellen. Hoe simpel :')

Ik snap soms niet waarom ik alles altijd in de moeilijke hoek zoek :P
SumBeam schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:45:
[...]

=CONCATENATE

is voor de Engelse versie
Concat had ik ook al geprobeerd, doet volgens mij hetzelfde als C4&D4. Het probleem lag in het formaat van de data :F

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 29-11-2010 16:46 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

zo.. gister avond 2.5uur gereden :/
deze 'maar' morgen 1.5 uur
(normaal 50min)

• Haan

Haan

dotnetter

Ik moest gisteren van Rotterdam naar Haarlem, na het horen over de files eerst maar daar een hapje blijven eten en wat doorgewerkt, toen rond 8 uur de weg op gegaan en 0,0 files gehad. Alleen wat langzamer rijden vanwege de sneeuw. Vanmorgen van Haarlem naar Hilversum eigenlijk ook nergens last van gehad :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

Reptile209

- gers -

Avalaxy schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:28:
Ik heb geprobeerd dingen te combineren met =C4&" "&D4 maar dan gaat hij 'rekenen' met de datum en tijd (die hij als getallen ziet) waardoor ik een heel raar getal als 39237 ofzo krijg. Ik heb ook gezocht naar het 'casten' van m'n getallen naar een string, dat zou misschien moeten kunnen met TEXT, maar dat lukt me niet.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar dat 'rare getal' is gewoon je datetimestamp. Zet de cellformatting van dat getal maar eens op 'Date/time', dan komt het netjes voor elkaar. Jouw post hierboven is gemaakt op 40511,6861, wat dan netjes weer naar 29-11-2010 16:28 wordt omgezet.

Zo scherp als een voetbal!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ja Haan, als ik niet naar Javier Guzman zou gaan was ik ook wat langer gebleven :-)
maar dat wou ik echt niet missen :D
(tryout van zijn nieuwe show _/-\o_ _O-)

en dan vind je zoiets: 7(8)7
http://svn.codehaus.org/g...vy/runtime/ArrayUtil.java

als C#/VB programmeur vind ik dat grappig _O-

• RayNbow
  • Laatst online: 13:52

RayNbow

Kirika <3

Die kwam ook al voorbij in [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4. ;)

(Daarnaast is dit geen taal-specifiek probleem)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-02 16:53

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:52

Lye

defcon84 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:57:
Ja Haan, als ik niet naar Javier Guzman zou gaan was ik ook wat langer gebleven :-)

Ik vind het als Java/Python/PHP programmeur ook erg grappig, echt een gedrocht als je het mij vraagt. Java heeft ook gewoon oplossingen voor variabele argumenten

• defcon84

defcon84

Multipass?

haha ja ok, ik weet niet exact hoe java werkt natuurlijk, daarmee had ik er 'mijn' talen bijgezet :p
wie weet.. mss zeg ik wel iets stoms eh :P

• creator1988
  • Laatst online: 06-02 15:53
F*k, 70-523 op 3 vragen niet gehaald. Niet normaal hoeveel WCF en EF daar in zit.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

defcon84 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:57:

Heeft java niet zoiets als ... (ja letterlijk ... in code)?

http://download.oracle.co...ide/language/varargs.html

varargs dus, gelijk params in c#.

[ Voor 11% gewijzigd door Snake op 30-11-2010 13:07 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

dat is balen,
ik wil zelf binnenkort de 70-521 doen. maar heb nog geen idee hoe me daar op voor te bereiden,
heb iig nog wel een examen met een free second shot, dus misschien maar de eerste keer om te kijken en de tweede keer voor het echte werk (als ik de eerste keer zak). hoop iig niet de veel wcf ben hier de vorige keer ook een keer voor gezakt :(

• .oisyn
  • Laatst online: 00:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uhm, laten we die discussie voorzetten vanaf hier: Freeaqingme in "[alg] Slechtste programmeervoorbeelden d..."

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Gamebuster schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:27:
Speel met energie-besparing instellingen; zover ik me kan herinneren waren bepaalde settings in Vista anders dan in 7.
In Vista hoefte ik hem niet op energiebesparing te gooien om hem stil te houden hoor :p En met energiebesparing maakt Windows 7 nog steeds meer lawaai.
Snake schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:05:
[...]

Heeft java niet zoiets als ... (ja letterlijk ... in code)?

http://download.oracle.co...ide/language/varargs.html
Aparte syntax vind ik dat, but that's just me :)

• creator1988
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:07:
dat is balen,
ik wil zelf binnenkort de 70-521 doen. maar heb nog geen idee hoe me daar op voor te bereiden,
heb iig nog wel een examen met een free second shot, dus misschien maar de eerste keer om te kijken en de tweede keer voor het echte werk (als ik de eerste keer zak). hoop iig niet de veel wcf ben hier de vorige keer ook een keer voor gezakt :(
In 70-523 was sowieso 25% WCF; want 1 blok van 20 vragen (80 in totaal). Verder stuk of 15 over Entity Framework, en meer vragen over Webforms dan over MVC 2 (wat ik dan weer apart vond).

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

creator1988 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:33:
[...]

In 70-523 was sowieso 25% WCF; want 1 blok van 20 vragen (80 in totaal). Verder stuk of 15 over Entity Framework, en meer vragen over Webforms dan over MVC 2 (wat ik dan weer apart vond).
Hoezo is dat apart? Webforms bestaat een stuk langer en wordt voor zover ik weet vaker gebruikt dan MVC. Daarnaast is het zo dat beide vormen naast elkaar blijven bestaan, Microsoft heeft aangegeven dat MVC geen vervanger voor Webforms wordt, maar slechts een alternatief.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• creator1988
.Gertjan. schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:20:
[...]

Hoezo is dat apart? Webforms bestaat een stuk langer en wordt voor zover ik weet vaker gebruikt dan MVC. Daarnaast is het zo dat beide vormen naast elkaar blijven bestaan, Microsoft heeft aangegeven dat MVC geen vervanger voor Webforms wordt, maar slechts een alternatief.
Het is een upgrade exam van MCPD 3.5 -> MCPD 4.0; ergo: iedereen heeft al een shitload aan Webform vragen moeten beantwoorden voor de vorige versie. Zoveel nieuws is er nou ook niet onder de zon in Webforms in 4.0.

• Jan_V
Hmm, in dat geval moet ik me dus maar eens verder gaan verdiepen in WCF, wil het examen ook binnenkort doen, maar moet eerst MCTS & MCPD Sharepoint 2010 halen en daarna .NET 4.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Mijn plan is om voor Windows Developer 4 te gaan. Ik heb met aardig wat .NET-onderdelen ondertussen een aardig beetje ervaring (toegegeven: grotendeels hobby-, proof-of-concept- en testprojecten) en hoop m'n kennis door certificering uit te breiden en te bewijzen.

Het gaat dan om de volgende (deel)certificaten:
  • Exam 70-511: .NET Framework 4, Windows Applications
  • Exam 70-513: .NET Framework 4, Service Communication Applications
  • Exam 70-516: .NET Framework 4, Data Access
  • Exam 70-518: (PRO): Designing and Developing Windows Applications Using Microsoft .NET Framework 4
Nu de baas nog lief aankijken...

• Jan_V
4x 150 euro, denk dat de baas dat wel prima vind. Kan die weer een hoger uurtarief rekenen en dan is zo'n examen er zo uit.

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

creator1988 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:55:
[...]

Het is een upgrade exam van MCPD 3.5 -> MCPD 4.0; ergo: iedereen heeft al een shitload aan Webform vragen moeten beantwoorden voor de vorige versie. Zoveel nieuws is er nou ook niet onder de zon in Webforms in 4.0.
Mmm, dat is ook wel weer zo. Wist niet dat het om een upgrade examen ging, maar was het niet zo dat je om te upgraden gewoon het "normale" examen volgt (wat je dus ook zou doen als je net zou beginnen)?

Ik zou ook graag mijn .NET certificaten uitbreiden/updaten (ben nu MCTS .NET 3.5 web applications), maar omdat ik nu in een bedrijf zit wat zich focust op Microsoft Dynamics (AX/NAV) is die kans helaas vrij klein :(. We werken geregeld wel met .NET (bijvoorbeeld in de sharepoint portal of in aanroepende applicaties), maar het is helaas niet onze hoofdfocus. Bestaat wel weer een kans dat ik MCP/MCTS op het vlak van AX moet worden, maar met de nieuwe eisen vanuit Microsoft betekent dat dat je naast technisch ook functioneel behoorlijk wat moet leren (vooral het financiële deel schijnt vrij heftig te zijn, zeker voor mensen als ik die al moeite hebben met het verschil tussen bruto en netto ;) ).

We zullen het maar zien als een uitdaging 8)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• defcon84

defcon84

Multipass?

jammer dat die certificaten hier niet vereist zijn :(

Verwijderd

Iemand nog ideën hoe ik de schoolleiding aanpraat toch informatica bij ons op school te geven? Of op zijn minst kiesbaar als een module.

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:03:
Iemand nog ideën hoe ik de schoolleiding aanpraat toch informatica bij ons op school te geven? Of op zijn minst kiesbaar als een module.
Beetje buzzkill, maar denk niet dat het je gaat lukken. Bij ons was informatica van zo'n niveau dat iedereen die een beetje aanleg had meer wist dan de scope van het vak.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 15:35
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:03:
Ligt er maar net aan wat je onder "informatica" verstaat. Hou er rekening mee dat dit niet het niveau zal overstijgen van datgene dat je nu al hebt.

• defcon84

defcon84

Multipass?

DEiE schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:15:
[...]

Beetje buzzkill, maar denk niet dat het je gaat lukken. Bij ons was informatica van zo'n niveau dat iedereen die een beetje aanleg had meer wist dan de scope van het vak.
mss kan je de lat iets hoger leggen als het een keuzevak met toegangsexamen is 8)

• Davio
DEiE schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:15:
[...]

Ja, dat is volgens mij een pertinent probleem op scholen.

Sowieso hebben de kinderen thuis ook vaak betere hardware staan en nieuwere software en dan heeft het geen zin.

In mijn tijd (ben nog maar 25, zo'n 10 jaar geleden dus), kregen we les in Lotus terwijl iedereen thuis al lang Excel gebruikte. Maar gelukkig mochten we elke vrijdagmiddag Counter-striken op die prutcomputers, dat was wel lachen. :) Beta 4.0 begonnen we mee, geloof ik en speel het heel af en toe nog wel eens.

Programmeren kan wel gegeven worden, omdat er een aantal basis-ideeën inzitten die boven elke willekeurige imperatieve taal staan. Design patterns zijn bijvoorbeeld in Java en C# toepasbaar.

Desnoods leer je mensen alleen om een for-loopje te schrijven.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Davio schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:26:
[...]

Ja, dat is volgens mij een pertinent probleem op scholen.

Sowieso hebben de kinderen thuis ook vaak betere hardware staan en nieuwere software en dan heeft het geen zin.

In mijn tijd (ben nog maar 25, zo'n 10 jaar geleden dus), kregen we les in Lotus terwijl iedereen thuis al lang Excel gebruikte. Maar gelukkig mochten we elke vrijdagmiddag Counter-striken op die prutcomputers, dat was wel lachen. :) Beta 4.0 begonnen we mee, geloof ik en speel het heel af en toe nog wel eens.

Programmeren kan wel gegeven worden, omdat er een aantal basis-ideeën inzitten die boven elke willekeurige imperatieve taal staan. Design patterns zijn bijvoorbeeld in Java en C# toepasbaar.

Desnoods leer je mensen alleen om een for-loopje te schrijven.
hah wij mochten ons 10 jaar geleden (ben nu 26) op school uitleven in VBA in Access 8)7
gelukkig had iedereen ook Unreal Tournament _/-\o_

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Jan_V schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:46:
4x 150 euro, denk dat de baas dat wel prima vind. Kan die weer een hoger uurtarief rekenen en dan is zo'n examen er zo uit.
Ik wil er wel voor leren natuurlijk ;) Het boek van Microsoft Press voor WFC wordt eind februari 2011 verwacht. :)

En wij kregen op de havo bij het vak informatica les in programmeren in Pascal. En quizzen in het programma "Babbage", volgens mij door de docent zelf ontwikkeld. Was best een leuk vak, voor dat ene uurtje per week :)

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 01-12-2010 11:25 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 00:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Davio schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:26:
Nonsens. Met informatica (bij een degelijk geïmplementeerd vak althans) leer je niet met Windows om te gaan ofzo, maar basisinformatie over computers en communicatie e.d. Dat is dus geheel onafhankelijk van de gebruikte hardware of software.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:26
Mja een presentatie over een hardware onderdeel of een lego robot bouwen. Maar de lessen gebruiken toch allemaal windows pc's. Simpel omdat dat op de school al aanwezig is. Ik heb ook gewoon office lesjes gehad toen :P
Pagina: 1 ... 83 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak