Het stinkt hier naar Döner eet eens door.
[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-11-2010 13:55 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Het stinkt hier naar Döner eet eens door.
[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-11-2010 13:55 ]
Een taal is slechts een tooldefcon84 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:51:
[...]
heel mooi land ja, maar onmogelijke taal
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ach, voor iemand die C++ (NL) kent, is Java (NO) snel genoeg te leren. Lisp (FI) echter is een heel ander geval...defcon84 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:51:
[...]
heel mooi land ja, maar onmogelijke taal
Verwijderd
Alle talen die overmatig accenten op hun letters zetten, zijn sowieso lastig.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:39:
Poeh, daar kan ik inderdaad weinig soep van brouwen. In het Noors zie je nog wel een berg overeenkomsten, maar dat Fins... [afbeelding]
Ik denk dat met accenten normaliter á en à worden bedoeld. Fins heeft een alfabet van 28 letters (ä en ö zijn aparte letters die geen relatie hebben met a en o), niet zo overmatig dus.Davio schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:46:
[...]
Alle talen die overmatig accenten op hun letters zetten, zijn sowieso lastig.
Volgens google translate is het gewoon Ole hyvä?defcon84 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:10:
wist je dat er geen "alstublieft" bestaat in het Fins
Gatver, straks weer door die ranzige meuk naar huis fietsen. En het is nog glad ook....Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:09:
Damn it! In Limburg en Groningen al volop sneeuw, maar hier nog niks! Huiliehuilieboehoe!!!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
volgens google translate is dat dan weer "Gelieve". Ik kan het best geloven dat er geen rechstreekse vertaling is en dat die twee woorden dus een net iets andere betekenis hebben.Avalaxy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:25:
[...]
Volgens google translate is het gewoon Ole hyvä?
Met google zelf vind ik dan weer "you're welcome" als vertaling, klinkt best redelijkCaelorum schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:37:
[...]
volgens google translate is dat dan weer "Gelieve". Ik kan het best geloven dat er geen rechstreekse vertaling is en dat die twee woorden dus een net iets andere betekenis hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 26-11-2010 16:42 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Google is kortbij, maar niet helemaal juist :-)Avalaxy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:25:
[...]
Volgens google translate is het gewoon Ole hyvä?
quote: een fin op irc[15:08:58] <@***> Closest word is 'ole hyvä' in finnish, literally 'be good'
[15:09:05] <@***> or something like 'kiitos' which is literally 'thank you'
[ Voor 29% gewijzigd door Pete op 26-11-2010 20:35 ]
Oh happy day, pixmaps heen en weer sturen, dat gaat vast enorm efficient en lag-vrij zijnJanDM schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:04:
Iemand deze blogpost al gezien? Een GTK3 backend gebaseerd op HTML5 en web-sockets. Straks kunnen we GIMP laden in een webbrowser
-niks-
Een voordeel is natuurlijk dat je op de client niet meer nodig hebt dan een browser, zonder specifieke plugins edSoultaker schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:35:
Het is wel cool natuurlijk, maar (zoals de weblog auteur ook vraagt): wat heb je er eigenlijk aan? Je applicatie draait nog steeds op de server. Als je remote access wil kun je al VNC draaien, en er zijn ook VNC applicaties in Java (applets), Flash en HTML5. Dus tja...?
[ Voor 4% gewijzigd door BoAC op 27-11-2010 13:31 ]
Natuurlijk nét bij onze grootste reseller met de grootst mogelijke afwijkingPotverdorie! In de testomgeving onze betalingsherinneringen op alle mogelijke manieren getest en TOCH gaat er in productie nog één fout #bug
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
ik ken dat idd, lekker weekend aan het vieren en dan ineens zo'n ereuka momentje wat dan ook per direct uitgevoerd moet wordenRobIII schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:58:
[...]
Natuurlijk nét bij onze grootste reseller met de grootst mogelijke afwijkingDus meteen maar even achteraan gebeld dat 't niet klopt(e). Uiteraard bedenk je dan op zaterdagochtend onder de douche waar de fout waarschijnlijk zit. En ik ben dan zo'n eppo die dat niet kan laten liggen tot dinsdag (maandags papa-dag) dus maar even remote op 't werkstation op de zaak ingelogd, oorzaak gelokaliseerd, opgelost in de testomgeving en geverifieerd. Dinsdag dus alleen nog de fix uitrollen
En dat voor een zaterdagochtend terwijl we op bezoek zijn bij opa en oma
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
`Als het u belieft' is eerlijk gezegd ook niet echt een woord in het Nederlands.defcon84 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:10:
heh op efnet #asp.net zitte we al jaar en dag samen met een deel finnen.. goede jongens allemaal maar dat taaltje ja haha
wist je dat er geen "alstublieft" bestaat in het Fins
[ Voor 7% gewijzigd door Skohsl op 27-11-2010 14:31 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
We are shaping the future
Zo moeilijk is het niet, op een gegeven moment klikt het en zie je dat Noors en Zweeds dicht bij Nederlands liggen. Zelf een tijd in Zweden gewoond en ik kon een redelijk eindje wegknauwen in het Zweeds.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
1
| <p:pasfoto type="url"> ... </p:pasfoto> |
Draait 't toevallig op 27 MHz en was de buurman het Sinterklaascadeau van z'n zoontje, een radiografisch bestuurbare auto, alvast aan het uitproberen?Gamebuster schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:39:
Er zat een spook in mijn mac. Muis ging opeens alle kanten op en klikte willekeurig dingen aan (zomaar ergens, niet gericht). Internet stekker eruit getrokken en het ging gewoon door. Muis eruit getrokken en ging nog steeds gewoon door. batterijen uit Apple's bluetooth toetsenbord gehaald en het stopte![]()
Nog nooit zoiets meegemaakt
Batterijen weer erin gedaan en alles deed weer normaal.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Kun je niet beter een element pasfoto declareren met een choice van content types?Sebazzz schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:31:
Weet iemand toevallig mogelijk is om in XML Schema de content van een element te laten afhangen van het attribuut dat aan het element hangt? Ik loop al de hele middag te zoeken maar dat levert niets op.
Bijvoorbeeld hier kan type "url" of "base64" zijn en het type content is dan "anyURI" of "base64Binary". Is het mogelijk om daar dus in XML schema een constraint op te zetten?
XML:
1 <p:pasfoto type="url"> ... </p:pasfoto>
1
2
3
4
5
6
7
8
| <xs:element name="pasfoto"> <xs:complexType> <xs:choice> <xs:element name="url" /> <xs:element name="base64" /> </xs:choice> </xs:complexType> </xs:element> |
Nee, er lag een kabel op mijn wacom tablet, die toevallig aangesloten was en waarbij toevallig de touch-functie aanstond (die normaal uitstaat, maar op een of andere manier aan stond)CodeCaster schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:41:
[...]
Draait 't toevallig op 27 MHz en was de buurman het Sinterklaascadeau van z'n zoontje, een radiografisch bestuurbare auto, alvast aan het uitproberen?
Dat is een optie, maar het gaat er meer om of het op deze manier mogelijk isMTWZZ schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:42:
[...]
Kun je niet beter een element pasfoto declareren met een choice van content types?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
is xsi:type dan geen uitkomst?Sebazzz schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:55:
[...]
Dat is een optie, maar het gaat er meer om of het op deze manier mogelijk is
Ik heb nu dit bovenaan de Execute-method gezet van de timerjob:Jan_V schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:44:
Vorige keer dat ik dat heb moeten doen heb ik de code geloof ik in een console applicatie gestopt die onder het app pool account draaide. Niet ideaal, maar het werkte redelijk waar ik het voor nodig had.
1
2
3
4
5
6
| #if DEBUG if (Debugger.IsAttached) { Debugger.Break(); } #endif |
Helemaal waar. Echter dat is alleen de eerste 5 min in de auto
* dev10 gaat gewoon iedere dag naar zijn werk fietsen. Goed aankleden en ik vind het heerlijk.Hoogie2004 schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:22:
Helemaal waar. Echter dat is alleen de eerste 5 min in de auto
Moest vanochtend lekker krabben toen ik mijn auto verplaatste. Maar ben wel lekker naar mijn werk gefietst, is toch maar 10 min.dev10 schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:41:
[...]
* dev10 gaat gewoon iedere dag naar zijn werk fietsen. Goed aankleden en ik vind het heerlijk.
Verwijderd
TE koud bestaat niet in Nederland! Hopelijk kunnen we dit jaar weer een Molentocht rijden
En van die 10 zijn er ook nog 5 gereserveerd voor directie/management volk?Janoz schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:51:
* Janoz zit nu gedetacheerd bij de overheid. Ik moet wel op de fiets aangezien de treehugging hippies het niet nodig vinden om parkeerplaatsen aan te leggen (het enige dat ze bereiken is dat de buurt een schijthekel aan de toko heeft omdat die mensen overdag hun auto niet eens meer in de buurt van hun eigen huis kwijt kunnen).
Straks verhuizen we naar een ander pand en daar hebben we op 200 werkplekken een whooping hoeveelheid van....
(tromgeroffel)
12 parkeerplaatsen (waarvan 2 alvast voor bezoekers worden gereserveerd)
[ Voor 9% gewijzigd door ThaStealth op 29-11-2010 11:00 ]
Mess with the best, die like the rest
Volgens mij niet maar ANTS Memprofiler kan dat wel.ThaStealth schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:59:
[...]
Weet iemand of het mogelijk is in Visual Studio 2008 om @ runtime te bekijken welke objecten er allemaal in het geheugen zitten?
Janoz schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:51:
[..]
Wat gemeen!ThaStealth schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:59:
[..] op een leeg parkeer terrein hiertegenover!
Molentocht? Kom je uit de omgeving van Gorinchem soms?Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:58:
[...]
TE koud bestaat niet in Nederland! Hopelijk kunnen we dit jaar weer een Molentocht rijden![]()
Ik vind de zomer echt fabeltastisch, lekker in de rivier liggen, BBQ-en op de strandjes, veel zon en lange dagen, maar de winter is ook heerlijk! Lekker vroeg donker, koud, kitscherige kerstversiering overal not to mention: vuurwerk het kind in mij![]()
Eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als er wat sneeuw zou vallen, maar dat is zo zonde van het ijs.
Het enige waar ik echt een hekel aan heb is druilerig herfstweer. Liever -15 met zon, dan +15 met regen.
Het meeste valt langs de weg, dat scheelt al een hoop.Davio schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:21:
[...]
Sneeuw is alleen leuk als het niet op de weg valt.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Mjah, niet voor mij, al was ik op de basisschool op mijn ijshockeyschaatsen wel sprintkampioen van groep 7 en 8.
Verwijderd
Janoz schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:51:
[..]
ThaStealth schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:59:
[..] op een leeg parkeer terrein hiertegenover!
Ach.. Right back at him: Het sneeuwt hier behoorlijk
dan is het ook bijna bij mij thuisHoogie2004 schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:05:
De sneeuw is bijna in eindhoven volgens sneeuwradar.nl![]()
Speel met energie-besparing instellingen; zover ik me kan herinneren waren bepaalde settings in Vista anders dan in 7.Sebazzz schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:22:
Warme laptop
Door Windows 7
Volgende installatie gooi ik er weer Vista op.
Heb hier alleen de nederlandse excel ter beschikking, maar =TEKST.SAMENVOEGEN(A1,B1) werkt hier ok!Avalaxy schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:28:
Weet iemand hoe je in excel, als je een apart datum veld en een apart tijd veld hebt, deze kunt combineren tot een soort timestamp?
[ Voor 55% gewijzigd door Freelance op 29-11-2010 16:43 ]
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
=CONCATENATEFreelance schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:43:
[...]
Heb hier alleen de nederlandse excel ter beschikking, maar =TEKST.SAMENVOEGEN(A1,B1) werkt hier ok!
Bij mij niet, dan gaat ie getallen optellen.st0p schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:37:
=C4 + D4 werkt bij mij prima!
Concat had ik ook al geprobeerd, doet volgens mij hetzelfde als C4&D4. Het probleem lag in het formaat van de data
[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 29-11-2010 16:46 ]
Beetje mosterd na de maaltijd, maar dat 'rare getal' is gewoon je datetimestamp. Zet de cellformatting van dat getal maar eens op 'Date/time', dan komt het netjes voor elkaar. Jouw post hierboven is gemaakt op 40511,6861, wat dan netjes weer naar 29-11-2010 16:28 wordt omgezet.Avalaxy schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:28:
Ik heb geprobeerd dingen te combineren met =C4&" "&D4 maar dan gaat hij 'rekenen' met de datum en tijd (die hij als getallen ziet) waardoor ik een heel raar getal als 39237 ofzo krijg. Ik heb ook gezocht naar het 'casten' van m'n getallen naar een string, dat zou misschien moeten kunnen met TEXT, maar dat lukt me niet.
Zo scherp als een voetbal!
Die kwam ook al voorbij in [alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4.defcon84 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:57:
en dan vind je zoiets:![]()
http://svn.codehaus.org/g...vy/runtime/ArrayUtil.java
als C#/VB programmeur vind ik dat grappig
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik vind het als Java/Python/PHP programmeur ook erg grappig, echt een gedrocht als je het mij vraagt. Java heeft ook gewoon oplossingen voor variabele argumentendefcon84 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:57:
Ja Haan, als ik niet naar Javier Guzman zou gaan was ik ook wat langer gebleven :-)
maar dat wou ik echt niet missen
(tryout van zijn nieuwe show![]()
)
Heeft java niet zoiets als ... (ja letterlijk ... in code)?defcon84 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:57:
Ja Haan, als ik niet naar Javier Guzman zou gaan was ik ook wat langer gebleven :-)
maar dat wou ik echt niet missen
(tryout van zijn nieuwe show![]()
)
[ Voor 11% gewijzigd door Snake op 30-11-2010 13:07 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Verwijderd
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
In Vista hoefte ik hem niet op energiebesparing te gooien om hem stil te houden hoorGamebuster schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:27:
Speel met energie-besparing instellingen; zover ik me kan herinneren waren bepaalde settings in Vista anders dan in 7.
Aparte syntax vind ik dat, but that's just meSnake schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:05:
[...]
Heeft java niet zoiets als ... (ja letterlijk ... in code)?
http://download.oracle.co...ide/language/varargs.html
In 70-523 was sowieso 25% WCF; want 1 blok van 20 vragen (80 in totaal). Verder stuk of 15 over Entity Framework, en meer vragen over Webforms dan over MVC 2 (wat ik dan weer apart vond).Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:07:
dat is balen,
ik wil zelf binnenkort de 70-521 doen. maar heb nog geen idee hoe me daar op voor te bereiden,
heb iig nog wel een examen met een free second shot, dus misschien maar de eerste keer om te kijken en de tweede keer voor het echte werk (als ik de eerste keer zak). hoop iig niet de veel wcf ben hier de vorige keer ook een keer voor gezakt
Hoezo is dat apart? Webforms bestaat een stuk langer en wordt voor zover ik weet vaker gebruikt dan MVC. Daarnaast is het zo dat beide vormen naast elkaar blijven bestaan, Microsoft heeft aangegeven dat MVC geen vervanger voor Webforms wordt, maar slechts een alternatief.creator1988 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:33:
[...]
In 70-523 was sowieso 25% WCF; want 1 blok van 20 vragen (80 in totaal). Verder stuk of 15 over Entity Framework, en meer vragen over Webforms dan over MVC 2 (wat ik dan weer apart vond).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Het is een upgrade exam van MCPD 3.5 -> MCPD 4.0; ergo: iedereen heeft al een shitload aan Webform vragen moeten beantwoorden voor de vorige versie. Zoveel nieuws is er nou ook niet onder de zon in Webforms in 4.0..Gertjan. schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:20:
[...]
Hoezo is dat apart? Webforms bestaat een stuk langer en wordt voor zover ik weet vaker gebruikt dan MVC. Daarnaast is het zo dat beide vormen naast elkaar blijven bestaan, Microsoft heeft aangegeven dat MVC geen vervanger voor Webforms wordt, maar slechts een alternatief.
Nu de baas nog lief aankijken...
- Exam 70-511: .NET Framework 4, Windows Applications
- Exam 70-513: .NET Framework 4, Service Communication Applications
- Exam 70-516: .NET Framework 4, Data Access
- Exam 70-518: (PRO): Designing and Developing Windows Applications Using Microsoft .NET Framework 4
Mmm, dat is ook wel weer zo. Wist niet dat het om een upgrade examen ging, maar was het niet zo dat je om te upgraden gewoon het "normale" examen volgt (wat je dus ook zou doen als je net zou beginnen)?creator1988 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:55:
[...]
Het is een upgrade exam van MCPD 3.5 -> MCPD 4.0; ergo: iedereen heeft al een shitload aan Webform vragen moeten beantwoorden voor de vorige versie. Zoveel nieuws is er nou ook niet onder de zon in Webforms in 4.0.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Beetje buzzkill, maar denk niet dat het je gaat lukken. Bij ons was informatica van zo'n niveau dat iedereen die een beetje aanleg had meer wist dan de scope van het vak.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:03:
Iemand nog ideën hoe ik de schoolleiding aanpraat toch informatica bij ons op school te geven? Of op zijn minst kiesbaar als een module.
Ligt er maar net aan wat je onder "informatica" verstaat. Hou er rekening mee dat dit niet het niveau zal overstijgen van datgene dat je nu al hebt.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:03:
Iemand nog ideën hoe ik de schoolleiding aanpraat toch informatica bij ons op school te geven? Of op zijn minst kiesbaar als een module.
mss kan je de lat iets hoger leggen als het een keuzevak met toegangsexamen isDEiE schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:15:
[...]
Beetje buzzkill, maar denk niet dat het je gaat lukken. Bij ons was informatica van zo'n niveau dat iedereen die een beetje aanleg had meer wist dan de scope van het vak.
Ja, dat is volgens mij een pertinent probleem op scholen.DEiE schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:15:
[...]
Beetje buzzkill, maar denk niet dat het je gaat lukken. Bij ons was informatica van zo'n niveau dat iedereen die een beetje aanleg had meer wist dan de scope van het vak.
hah wij mochten ons 10 jaar geleden (ben nu 26) op school uitleven in VBA in AccessDavio schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:26:
[...]
Ja, dat is volgens mij een pertinent probleem op scholen.
Sowieso hebben de kinderen thuis ook vaak betere hardware staan en nieuwere software en dan heeft het geen zin.
In mijn tijd (ben nog maar 25, zo'n 10 jaar geleden dus), kregen we les in Lotus terwijl iedereen thuis al lang Excel gebruikte. Maar gelukkig mochten we elke vrijdagmiddag Counter-striken op die prutcomputers, dat was wel lachen.Beta 4.0 begonnen we mee, geloof ik en speel het heel af en toe nog wel eens.
Programmeren kan wel gegeven worden, omdat er een aantal basis-ideeën inzitten die boven elke willekeurige imperatieve taal staan. Design patterns zijn bijvoorbeeld in Java en C# toepasbaar.
Desnoods leer je mensen alleen om een for-loopje te schrijven.
Ik wil er wel voor leren natuurlijkJan_V schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:46:
4x 150 euro, denk dat de baas dat wel prima vind. Kan die weer een hoger uurtarief rekenen en dan is zo'n examen er zo uit.
[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 01-12-2010 11:25 ]
Nonsens. Met informatica (bij een degelijk geïmplementeerd vak althans) leer je niet met Windows om te gaan ofzo, maar basisinformatie over computers en communicatie e.d. Dat is dus geheel onafhankelijk van de gebruikte hardware of software.Davio schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:26:
Sowieso hebben de kinderen thuis ook vaak betere hardware staan en nieuwere software en dan heeft het geen zin.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq