Nee, annoying. Ik vanmorgen naar de site van de utrechtse stadsschouwburg, is er tegenwoordig een wachtrij. Op zich een fijn systeem, ware het niet dat ik er niets van wist, dus ik was plek 574. Toen ik bijna aan de beurt was was alles uitverkochtdefcon84 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:54:
ik krijg maar geen tickets voor hans teeuwen te pakke
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2010 12:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb zelf ook een 24" breedbeeldscherm, maar dat vind ik juist heerlijk devven. VS2010 open met 2 code files naast elkaar. En dan op mijn (oude 19") 2e scherm documentatie enzo.defcon84 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:54:
ik thuis 24" wide, leuk om te gamen / film te kijken maar niet om te devven vind ik..
Ik vind najib amhali leuker. Die Hans is maar een lul.defcon84 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:54:
ik thuis 24" wide, leuk om te gamen / film te kijken maar niet om te devven vind ik..
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik probeer rond 9 uur te beginnen, maar dat lukt de laatste tijd vaker niet dan wel. Is gelukkig niet zo'n probleem hier, en dan blijf ik gewoon wat langer. Heb ook 's avonds nog wel eens wat te doen (service upgrades die niet overdag kunnen ofzo), dus uiteindelijk klopt het allemaal wel ongeveer denk ik.ThaStealth schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:12:
Hoe doen jullie dat??
Ik kom in de winter vaak met moeite om 8 uur mijn nest uit (half 9 beginnen +- 20-30 min rijden)
Dus blijf vaker tot half 6-6
Ik heb ze wel te pakken kunnen krijgen gelukkig.defcon84 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:54:
[ Voor 16% gewijzigd door sig69 op 14-12-2010 12:22 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
F5 F5 F5 betaling creditcard.. f5f5f5f5... en ineens:
Betaalbevestiging
Totale kostprijs : ---
Deze bestelling is al verwerkt 27602628-9
ben benieuwd..
quote: http://www.nrc.nl/<!--[if IE]><![endif]-->
<!-- daarom dus: http://webforscher.wordpr...0/ie-6-slowing-down-ie-8/
Moet die beste jongen in zijn voorbeelden wél de juiste code gebruiken nAh!
-->
quote: http://www.nrc.nl/<div class="sjembek">
quote: http://www.nrc.nl/<div class="watskeburt">
quote: http://www.nrc.nl/<div class="watisnjouw">
toet toet boing boing centjes verdienen
...faciliteert een warme en een koude kant
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
1
2
3
| display: table; /* dit zou verboden moeten worden */ [...] display: table-cell; /* en dit trouwens ook */ |
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Grappig, maar niet zo professioneel! Ondanks dat weinig mensen het überhaupt ooit zullen zien, vind ik het niet zo slim.AtleX schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:31:
NRC.nl heeft een webdeveloper met humor:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 12:48 ]
What heeft dit met professioneel te maken? Professioneel betekent niet "ontdaan van alle humor"Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:48:
[...]
Grappig, maar niet zo professioneel! Ondanks dat weinig mensen het überhaupt ooit zullen zien, vind ik het niet zo slim.
1
2
3
4
5
| .column.youp { /* youp is wat eh... breder */ width: 432px } /* eerst nog die cartoons transparanterig maken met ImageMagick ofzo voor dit kan */ |
Hij doet wel aan een hoop commentaar
[ Voor 25% gewijzigd door TJHeuvel op 14-12-2010 13:00 ]
Ach zolang hij niet zijn werkgever aan het uitschelden is vindt ik het nog wel kunnen. Ik schrijf zelf ook af en toe comments die verwijzen naar inside jokes.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:48:
[...]
Grappig, maar niet zo professioneel! Ondanks dat weinig mensen het überhaupt ooit zullen zien, vind ik het niet zo slim.
"why so serious"
Verwijderd
Ik zou dit soort dingen niet zo snel in door derden leesbare code neer zetten, anderen zien dit ook. Potentiële opdrachtgevers zouden het mogelijkerwijs kunnen lezen en het verwarren met het niet serieus nemen van je werk of de klant. Het is misschien wat vergezocht, maar het straalt in ieder geval geen professionaliteit uit.Pete schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:57:
[...]
What heeft dit met professioneel te maken? Professioneel betekent niet "ontdaan van alle humor"
1
2
3
4
| .column.youp { /* youp is wat eh... breder */ width: 432px } |
Neemt niet weg dat ik wel een grappige remark + naamgeving vind
Tja, zie bovenstaande. Ik zal de laatste zijn die stopt met grapjes en klieren, maar wel intern.D-Raven schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:01:
"why so serious"
Het zou bij een ex-werkgever niet eens door de review komen en het zou zeker niet gewaardeerd worden bij de bazen (financiële sector, scheelt misschien, want stoffige, serieuze, digibeten
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 13:22 ]
Denk dat het verschilt per bedrijf, niet zo zeer per sector. Maar sommige dingen zijn gewoon teveel van het goede qua comments.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:05:
Tja, zie bovenstaande. Ik zal de laatste zijn die stopt met grapjes en klieren, maar wel intern.
Het zou bij een ex-werkgever niet eens door de review komen en het zou zeker niet gewaardeerd worden bij de bazen (financiële sector, scheelt misschien, want stoffige, serieuze, digibeten).
Ben dan ook voor clean code naar de client. Die heeft er niks aan, al die blokken met comments, al die spaties, tabs en enters.
moet toch kunne!
Gaat me niet zo om de snelheid, iedereen heeft redelijk internet tegenwoordig. Het is een klant en die vraagt om een website, niet om commentaar verborgen in z'n pakketje. Dit geval is het niet hele erge commentaren, maar kan goed begrijpen dat een klant hier niet om gevraagd heeft.jip_86 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:31:
Daarbij moeten al die comments in css ook over de lijn.
Als het je eigen bedrijf, website of wat dan ook is, moet je het zelf weten (doe het zelf ook met regelmaat, zeker als IE weer eens vrolijk doet), maar tja.. ik vind het bij klanten nogal een gray area, but thats me.
Tuurlijk, daar heb je localhost en je Git/SVN commits voor..defcon84 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:42:
ik hou wel van wat lachen tijdens het programmeren
moet toch kunne!
[ Voor 16% gewijzigd door graceful op 14-12-2010 13:49 ]
Verwijderd
*zucht*
/me gaat weer verder met workarounds fixen om Cufon werkend te houden..
Nu maar even tussendoor lekker klooien in MySQL. Ze willen hier de gemiddelde tijdsduur van een bepaalde actie. Ik heb de begin end eindtijd in een tabel als unix timestamp. Ik zou denk eindtijd - begintijd = tijdsduur en vervolgens hier het gemiddelde van pakken met AVG.
[ Voor 46% gewijzigd door alienfruit op 14-12-2010 14:19 ]

Kwam ze ook al tegen op ander forum
Nu is het niet eens een gniffel.
Een breed element, duidelijk tochroy-t schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:47:
Ik vind het ook erg onprofessioneel, verder maak je zelf het overdragen van je werk erg lastig, een stijl "TopLeftMenu" hoef je niet uit te leggen, maar wat is een stijl "Youp"?
Speciale styling voor de column van Youp?roy-t schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:47:
Ik vind het ook erg onprofessioneel, verder maak je zelf het overdragen van je werk erg lastig, een stijl "TopLeftMenu" hoef je niet uit te leggen, maar wat is een stijl "Youp"?
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Nou is TopLeftMenu nou net een voorbeeld die weer niet goed isroy-t schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:47:
.column.Youp vind ik overigens wel een voorbeeld van goede naamgeving hoor
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Oh, ja, dat zou natuurlijk kunnen. Ik dacht zelf aan een bredere kolom dan de normale, want: die kleine dikke met die bril.NetForce1 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:07:
[...]
Speciale styling voor de column van Youp?
En begin je nu wel te gniffelenDavio schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:57:
Ik had enigszins kunnen lachen als bij "Deze Wicky is van:" Assange had gestaan.
Nu is het niet eens een gniffel.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Viki-leaks.
Verwijderd
HahaBtM909 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:36:
[...]
En begin je nu wel te gniffelen
[afbeelding]
te quick and dirty
Maarja
Erg interessant, die heb ik ff gemist dit jaarAtleX schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:31:
NRC.nl heeft een webdeveloper met humor:
http://webforscher.wordpr...0/ie-6-slowing-down-ie-8/
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2010 21:06 ]
Ik ga sws niet voor een Samsung, slechte ervaringen mee. Daarnaast overweeg ik toch om een Android-based telefoon te kopen.
Maar ik moet nog tot april van volgend jaar voordat ik mag verlengen
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
unrelated:
http://bsd.slashdot.org/s...ored-OpenBSDs-IPSEC-Stack
Stiekem toch wel een beetje zenuwachtig, ondanks dat ik al mijn punten bij het functioneringsgesprek in juni van dit jaar met vlag en wimpel gehaald heb.
Om me sterker te maken voor de salarisonderhandelingen heb ik het volgende boekje (op aanraden van collega's) aangeschaft: http://www.bol.com/nl/p/n...01004004702333/index.html
Staan echt een aantal mooie weerwoorden in, wanneer je manager denkt zich te kunnen verschuilen achter CAO en/of financiële malaise
wat isser niet handig aan dan?boto schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:06:
Oh god ik word gek. jQuery is leuk, maar handig is anders.
Niet heel toevallig het keuzevak Onderhandelen over salaris van de Hogeschool Rotterdam gevolgd?Matis schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:50:
Maandag mijn eerste beoordelingsgesprek![]()
Stiekem toch wel een beetje zenuwachtig, ondanks dat ik al mijn punten bij het functioneringsgesprek in juni van dit jaar met vlag en wimpel gehaald heb.
Om me sterker te maken voor de salarisonderhandelingen heb ik het volgende boekje (op aanraden van collega's) aangeschaft: http://www.bol.com/nl/p/n...01004004702333/index.html
Staan echt een aantal mooie weerwoorden in, wanneer je manager denkt zich te kunnen verschuilen achter CAO en/of financiële malaise
Neen, sowieso niet aan de Hogeschool Rotterdam gestudeerd en al helemaal niet het vak Onderhandelen gevolgd. Volgens mij kunnen/konden we dat helemaal niet kiezen op de Avans.Avalaxy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:30:
Niet heel toevallig het keuzevak Onderhandelen over salaris van de Hogeschool Rotterdam gevolgd?
Dat is jammer, want elke Euro salarisverhoging die je nu in de wacht sleept, betaald zich de rest van je loopbaan binnen het bedrijf exponentieel terug.
Verwijderd
loon1/2?Dat is jammer, want elke Euro salarisverhoging die je nu in de wacht sleept, betaald zich de rest van je loopbaan binnen het bedrijf exponentieel terug.
Nou het zal denk ik meer aan mij liggen. Maar ik krijg gewoon heel veel overbodige bestandjes als ik met jQuery werk. Er staat ook niet echt een soort handleiding van wat handig is.
bijvoorbeeld: je wilt met ajax een commennt posten op je nieuws item. Hoe wordt dat meestal gedaan? of ik zoek gewoon niet hard genoeg.
[ Het lukt natuurlijk wel, maar ik heb altijd het gevoel dat wat ik doe niet SUPER handig is]
[ Voor 9% gewijzigd door boto op 15-12-2010 11:33 ]
Wutboto schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:32:
Nou het zal denk ik meer aan mij liggen. Maar ik krijg gewoon heel veel overbodige bestandjes als ik met jQuery werk. Er staat ook niet echt een soort handleiding van wat handig is.
Als je het over jQuery UI hebt, dan is het idd een ander verhaal, al kun je daar natuurlijk alle componenten uit smijten die je niet nodig hebt.
Bijvoorbeeld
[ Voor 31% gewijzigd door Matis op 15-12-2010 11:44 ]
Verwijderd
naar het niet-grappige plaatjes topic?eagle00789 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:34:
Kan een modje deze ...leaks even afsplitsen?
Verwijderd
Trouwens wel bizar hoe traag Visual Studio 2010 soms kan zijn. Ik heb een redelijk systeem (Q9550, 4gig, 64bit Win7), maar ik sleep net een control en het hapert gewoon! Terwijl het een minuscuul project is!
Misschien tijd voor een snellere HDD? SSD lijkt me wel blits
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 12:18 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Het is niet zo vreemd dat bij het eerste control een hoop DLLs en dergelijke worden ingeladen.Waarom verwacht je dat het slepen van een control veel hdd-resources nodig heeft?
Verwijderd
Ik zoek gewoon een excuus om nieuwe spullen te kopen, daarnaast is het het traagste ding in m'n pc.armageddon_2k1 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:23:
Waarom verwacht je dat het slepen van een control veel hdd-resources nodig heeft? :-) Kijk, niks mis met een SSD, maar ik zou niet verwachten dat dat soort dingen sneller gaan. Eerder het opstarten en laden van een project.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 13:40 ]
Ik gebruik het in combinatie met PHP, ik heb het niet over de jquery zelf of de javascript die het gebruikt.Matis schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:41:
[...]
Wuthttp://code.jquery.com/jquery-1.4.4.js Dat is alles
Één javascript-bestand.
Als je het over jQuery UI hebt, dan is het idd een ander verhaal, al kun je daar natuurlijk alle componenten uit smijten die je niet nodig hebt.
[...]
Bijvoorbeeld
Meer over de backend, database queries enzo. Ik zoek daar nog steeds een handige handleiding voor : het structureren van uw site.
EXTRA rant: ik wil beetje decent OOP leren: ik heb niks aan het FIETS voorbeeld. In godsnaam.
http://download.oracle.co.../java/concepts/index.htmlboto schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:42:
[...]
Ik gebruik het in combinatie met PHP, ik heb het niet over de jquery zelf of de javascript die het gebruikt.
Meer over de backend, database queries enzo. Ik zoek daar nog steeds een handige handleiding voor : het structureren van uw site.
EXTRA rant: ik wil beetje decent OOP leren: ik heb niks aan het FIETS voorbeeld. In godsnaam.
Deze Java-tutorial had mij enorm geholpen. Wel "echt" lezen, niet snel doorskippen
btw, ook weer een fiets-voorbeeld
http://developer.apple.co...ual/OOP_ObjC/OOP_ObjC.pdf
Deze vind ik ook erg goed; OOP i.c.m. Objective-C. Gaat wel wat meer in op ObjC-specifieke concepten.
[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 15-12-2010 14:06 ]
Volgens mij is het onderwerp alweer ten ruste, toch?eagle00789 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:34:
Kan een modje deze ...leaks even afsplitsen?
Grats! Die game lijkt me echt good fun om met z'n tweeen te doen. Nu alleen die tweede persoon nog vinden ..
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Meh, dat probleem heb ik ook vaak. Mijn vriendin heeft helaas niet zo'n hand-game-coördinatie als ik, al vindt ze bowlen op de Wii wel leuk.farlane schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:40:
[...]
Grats! Die game lijkt me echt good fun om met z'n tweeen te doen. Nu alleen die tweede persoon nog vinden ..
Woman doet Jewelquest ... 'nuff saidDavio schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:37:
[...]
Meh, dat probleem heb ik ook vaak. Mijn vriendin heeft helaas niet zo'n hand-game-coördinatie als ik, al vindt ze bowlen op de Wii wel leuk.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Als ik de reacties op de FP mag geloven wel.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:45:
Is MS Security Essentials een geschikte virusscanner?
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2010 15:46 ]
Ik vind van wel, gebruik hem zelf op elke PC die ik beheer voor zowel mezelf als mijn familie.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:45:
Is niet erg uitgebreid, maar dat hoeft ook niet. Doet wat het moet doen.
Ik vind de syntax lelijk van jQuery. Doe mij maar lekker kale Javascript. Als je eenmaal HTML DOM specs kent kan je prima JS schrijven dat zelfs werkt in IE6 zonder te testen.
Ja, dat is kut.oisyn schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:00:
Totdat je wat event handlers wil gaan schrijven.
Vooral de wat minder gebruikelijke events, zoals mouse-wheel en resize.
Maarja... om daarvoor nou een compleet framework in te laden... Ik maak mijn eigen functies wel om de gebreken op te vangen, eventueel rip ik het deel wat ik nodig heb van mootools of jQuery.
[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 15-12-2010 16:06 ]
Ik vind van wel, stuk sneller dan de meeste virus scanners en -tot nu toe- nog geen boot problemen gehad door false positives.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:45:
Bah, paar dagen bezig geweest met ontwikkelen en testen van een calculator voor mn telefoon (standaard app kan alleen in landscape mode.. Wie heeft dat bedacht
Verwijderd
Lye schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:24:
[...]
Ik vind van wel, stuk sneller dan de meeste virus scanners en -tot nu toe- nog geen boot problemen gehad door false positives.
Davio schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:55:
[...]
Ik vind van wel, gebruik hem zelf op elke PC die ik beheer voor zowel mezelf als mijn familie.
Is niet erg uitgebreid, maar dat hoeft ook niet. Doet wat het moet doen.
Works for me.oisyn schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:46:
Als ik de reacties op de FP mag geloven wel.
snel en duidelijk.. meer moet ik niet hebben
Je kunt jQuery nauwelijks een framework noemen. 't Is meer een utility library. En enorm handig, 't scheelt een hoop kopzorgen.Gamebuster schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:03:
Maarja... om daarvoor nou een compleet framework in te laden... Ik maak mijn eigen functies wel om de gebreken op te vangen, eventueel rip ik het deel wat ik nodig heb van mootools of jQuery.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
We moeten voor school als opdracht een site maken. Zit er ook de verplichting aan dat we een verslag erbij moeten doen om de code uit te leggen. We mogen geen comments hiervoor gebruiken, omdat we het anders gewoon gekopieerd zouden kunnen hebben >_>.
[/rant]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wat heeft een framework met de omvang te maken?ZpAz schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:13:
Een compleet framework, toe maar, is het al 16kb groot? Wat gecached wordt, en als je de Google API gebruikt waarschijnlijk al gecached is?
Komt er één uur voordat de stuurgroep de definitieve go/no-go geeft een no-go van applicatiebeheer, de website (SharePoint 2007) performt niet goed genoeg, vooral het laden van de homepage duurt te lang.
Geweldig.
We are shaping the future
Kater? Eerst water, de rest komt later
Extra servertje erbijknallen is wel iets wat voor de toekomst voorzien is, maar op dit moment nog niet gepland.
Of haal even een profiler (tip: JetBrains dotTrace 4 Performance) door de site heen. Componenten die rare dingen in de code doen kunnen ook nog weleens flink wat problemen veroorzakenHaan schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:19:
Extra servertje in de farm knallen en gaan met die banaan
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Doet me denken aan een vorige baan, eigen LSF queue gekregen en fans in de CAD-crew: "Hey Hilmar, iedere machine die we aan je queue toewijzen krijgt direct 100% utilization! Wat doe je ermee man?".Haan schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:19:
Extra servertje in de farm knallen en gaan met die banaan
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Lijkt me niet echt de manier de werking van een webpart ?Alex) schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:40:
Eén van de webparts harkt door de hele site collection heen op zoek naar bepaalde informatie, die ook nog eens live moet zijn. Valt dus te herleiden naar de requirements maar evenzogoed is het vervelend.... hier gaan we het morgen dus uitgebreid over hebben.
Tijd geleden dat ik iets met SP heb gedaan, maar hier zijn toch wel handigere methoden voor te verzinnen?
(nu is het moeilijk oordelen aan de hand van de info die we hier krijgen natuurlijk
Lijkt me handiger dat de webpart de info krijgt van een op de achtergrond werkende indexer/crawler oid, tenminste als ie de info van de hele collection moet halen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 22:03 ]
Hoe dan ook... plenty lelijke hacks denkbaar.
Caching inbouwen of een indexer opzetten lijkt me niet echt een lelijke hack?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Probably een domme/onwetende opmerking; maar wat merkte bij seminaries was dat SharePoint wel wat tijd nodig had om op te warmenAlex) schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:12:
Komt er één uur voordat de stuurgroep de definitieve go/no-go geeft een no-go van applicatiebeheer, de website (SharePoint 2007) performt niet goed genoeg, vooral het laden van de homepage duurt te lang.
Trouwens, iemand hier ervaringen met het PartialUpdatePanel?
Verwijderd
Je kan toch ook gewoon events aan SP hangen? Zodra er een item bijkomt, geupdate wordt etc, dan je eigen data bijwerken?Alex) schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:04:
We gaan nu kijken wat de mogelijke alternatieven zijn. Eentje is distributed caching implementeren (en wanneer een item CUD't de cache updaten of legen), een andere is een indexer die zeer regelmatig wordt geüpdate, nog een andere is de data asynchroon inladen.
Hoe dan ook... plenty lelijke hacks denkbaar.
Na 2-3 uur begon die wel lekker te draaien
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Yup. Van MySQL 5.0 naar Microsoft SQL Server 2008. DAT is pas een upgrade!Freeaqingme schreef op donderdag 16 december 2010 @ 03:26:
Mysql 5.5 gereleased. Iedereen al z'n devbox geupgraded?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Verwijderd
Even iets... Als ik in VS2010, in m'n server explorer met een database verbonden ben, kan ik heel makkelijk een diagrammetje maken. Ik kan deze echter niet zo m'n solution explorer in schuiven, iemand tips? Als ik ze namelijk in m'n solution explorer zou hebben kan ik ze heel makkelijk commiten met Ankhsvn
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 08:33 ]
Snake schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:17:
Yup. Van MySQL 5.0 naar Microsoft SQL Server 2008. DAT is pas een upgrade!
Ik heb laatst een inhouse website/overzicht gemaakt waarin ik vanuit PHP moest communiceren met een MSSQL database (2008). Wat werd ik daar verdrietig van. GROUP BY werkt niet zoals ik gehoopd/verwacht had vanuit mijn MySQL verleden en ook zijn er een groot aantal verschillen die ik niet positief vind.
In PHP moet je weer opzoek naar de DLL's om PDO te kunnen laten babbelen met MSSQL en dan is het ook nog de kunst om het geoptimaliseerd te krijgen.
* Matis zou dat niet als upgrade zien.
kleine toevoegingVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:39:
Niet SQL Server afstraffen omdat je PHP gebruikt en MySQL het fout doet
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 08:50 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak