De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.757 views

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:01

Sebazzz

3dp

Ja, er is een simulator. Alleen de SDK en Simulator werkt ook alleen maar op Windows Vista Business 32-bit :( Dus voor hem op Windows 7 te laten installeren moet je de installer patchen, en om hem op 64-bit te laten werken moet je iedere assembly patchen, lekker handig. Maar dat is wel gelukt.

Het enige probleem waar ik wel mee zit, twee projectleden hebben een laptop met een verticale resolutie van kleiner 800 pixels dus daar weigert de simulator op te starten. Ben ik blij dat ik een 15,6" laptop met 1680x1050 pixels heb :) Ik kan echter de Simulator niet patchen, ik weet bij decompilatie wel welk stuk code wordt gebruikt, maar ik krijg de Simulator niet meer gecompileerd na decompilatie, waarschijnlijk omdat het in managed C++ is geschreven. Voorlopig moeten die projectleden maar zonder simulator testen of een vga-kabel meenemen...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Kun je niet in VMware ontwikkelen? Dan kun je volgens mij ook gewoon een grotere resolutie kiezen dan je fysiek hebt (zodat je met scrollbalken werkt)?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Devven op een laptop lijkt me sowieso extreem vervelend, op mijn werk moet ik af en toe kleine programma's schrijven, ook op een laptop... whahahayywyya :(.

~ Mijn prog blog!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Avalaxy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:45:
Kun je niet in VMware ontwikkelen? Dan kun je volgens mij ook gewoon een grotere resolutie kiezen dan je fysiek hebt (zodat je met scrollbalken werkt)?
Dat is een mogelijkheid ja, maar Visual Studio wil je niet in een VM draaien. Ik weet niet zeker hoe lekker remote deploying en debugging werkt, en niet iedereen is uitgerust met een harddisk van meer dan 250 GB.
Ik zal het er eens ingooien, kijken hoe levensvatbaar dat is :)
roy-t schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:51:
Devven op een laptop lijkt me sowieso extreem vervelend, op mijn werk moet ik af en toe kleine programma's schrijven, ook op een laptop... whahahayywyya :(.
Valt mee, je wilt alleen een snelle processor hebben (ik heb een Q9000) en een hoge resolutie (>= 1600x900). Het enige nadeel van mijn laptop is dat ie een hoop hitte produceert in Windows en dat je door de metalen buitenkant al snel met zweterige polsen heb. Thuis gooi ik hem in een dockingstation en draai ik hem dualscreen, en als ik Windows niet nodig heb draai ik sowieso Ubuntu Linux.

[ Voor 37% gewijzigd door Sebazzz op 23-09-2010 17:13 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Avalaxy
Sebazzz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:52:
[...]

niet iedereen is uitgerust met een harddisk van meer dan 250 GB.
Opzich zou een simpele Vista x86 installatie met wat development tooltjes niet meer dan 30GB nodig moeten hebben, wat je gewoon dynamisch kunt laten alloceren afaik. Als je de VM dan ook nog eens gewoon 2 cores (in het geval van een dual-core) en een sloot geheugen toewijst zou je opzich niet eens zo heel veel verschil moeten merken :)

Enig nadeel is het vreselijk trage opstarten :P

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:06
Sebazzz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:52:
[...]

Dat is een mogelijkheid ja, maar Visual Studio wil je niet in een VM draaien. Ik weet niet zeker hoe lekker remote deploying en debugging werkt, en niet iedereen is uitgerust met een harddisk van meer dan 250 GB.
Ik zal het er eens ingooien, kijken hoe levensvatbaar dat is :)
Dev al een behoorlijke tijd in VM's, samen met VS2008/VS2010, gaat prima.
Wel is het aan te bevelen om een externe hdd te nemen, omdat de schijf anders zoveel aan het swappen is tussen host en guest.
Heb nu een behoorlijke sterke processor (i7), maar deed het voorheen op een gewone core2duo van 2.x MHz. Nog nooit last gehad met VS. Tegenwoordig kun je ook gewoon je VM over alle schermen heen stretchen dus kun je VS ook nog over alle monitoren heen slepen.

Vind het ideaal werken. Als het even kan dev ik wel liever op m'n laptop zelf, maar dat komt meer omdat je dan wat beter kunt alt-tabben en de Aero interface hebt. Vind eye-candy top! :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:35
Er slaapt iemand bij vara.nl, want het lijkt me niet dat ik dit mag zien :+

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12 18:48
Behalve een heel slechte website zie ik niets? Misschien kan je even omschrijven danwel een screenshot maken van wat je wel/niet ziet?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:02

CoolGamer

What is it? Dragons?

Freeaqingme schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:29:
Behalve een heel slechte website zie ik niets? Misschien kan je even omschrijven danwel een screenshot maken van wat je wel/niet ziet?
Je ziet de broncode van het script. Gewoonlijk wordt dat script uitgevoerd en zie je alleen het resultaat van het script. De broncode is dan niet te achterhalen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:15

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Best knap van Safari dat het alle mogelijke "cookies" tegenhoudt zodra je gebruik maakt van Private Browsing. (onder FAQ) Ze hebben daar wel goed nagedacht over die feature.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De incognito browsing feature van Chrome laat alleen de LSO cookie door.
.edit: nee toch niet helemaal, als je iets langer wacht tussen sessies is die ook weg.

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2010 22:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12 23:16

CMG

Sebazzz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:41:
Ja, er is een simulator. Alleen de SDK en Simulator werkt ook alleen maar op Windows Vista Business 32-bit :( Dus voor hem op Windows 7 te laten installeren moet je de installer patchen, en om hem op 64-bit te laten werken moet je iedere assembly patchen, lekker handig. Maar dat is wel gelukt.

Het enige probleem waar ik wel mee zit, twee projectleden hebben een laptop met een verticale resolutie van kleiner 800 pixels dus daar weigert de simulator op te starten. Ben ik blij dat ik een 15,6" laptop met 1680x1050 pixels heb :) Ik kan echter de Simulator niet patchen, ik weet bij decompilatie wel welk stuk code wordt gebruikt, maar ik krijg de Simulator niet meer gecompileerd na decompilatie, waarschijnlijk omdat het in managed C++ is geschreven. Voorlopig moeten die projectleden maar zonder simulator testen of een vga-kabel meenemen...
Dan run je toch gewoon Vista Business 32-bits? Is vast wel een Windows Server 2008 R2 op je kantoor waar Hyper-V op kan... Lekker RDP-en; werkt prima, iig een stuk fijner dan te lopen kloten met MSI's :)

NKCSS - Projects - YouTube

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

CMG schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:00:
[...]

Dan run je toch gewoon Vista Business 32-bits? Is vast wel een Windows Server 2008 R2 op je kantoor waar Hyper-V op kan... Lekker RDP-en; werkt prima, iig een stuk fijner dan te lopen kloten met MSI's :)
Ik heb geen kantoor, ik heb een school, en zij hebben geen Windows Servers waar ik even op mag zitten We hebben het geregeld, het is goed zo, alleen die resolutiecheck nog :P We kunnen de Surface app wel direct draaien, maar missen dan multitouch, dus debugging en testing is niet onmogelijk :)

• SPFarm.Ville()
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 17:44
Nog geen uur binnen en al mijn vierde kop koffie... gelukkig is het de laatste vrijdag van dit jaar (A)

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

Sebazzz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:05:
Hmm, lekker met WPF gaan kloten voor Microsoft Surface, en met WCF voor een bijbehorende webservice. Wordt nog interessant :)
Nice! daar kunnen niet veel devvers van zegge dat ze ervaring mee hebben :9
dat probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden.. op het werk zit ik met 2x 20" schermpjes op een quadcore.. werkt heerlijk. maar als je even van thuis iets moet doen op de laptop.. hatelijk |:(
RetroTycoon schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:15:
haha woeps :-)

[ Voor 42% gewijzigd door defcon84 op 24-09-2010 09:04 ]

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Ach, het is te doen als je er een extern beeldscherm aan hangt (zoals ik heb). En natuurlijk apart tobo + muis... eigenlijk wel een beetje sneu, laptop zelf staat wat aan de zijkant hier ^^.

Hm, wat gaan we vandaag eens doen... Prutsen, zoals gewoonlijk :).

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44

Haan

dotnetter

Ik moet ook vaak devven op een laptop, en dat is best kut. Zeker omdat de laptop intussen behoorlijk verouderd is qua hardware. Gelukkig komt er over een 1-2 maanden een nieuwe desktop voor in de plaats, met dan 2 x 24" scherm erbij :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• defcon84

defcon84

Multipass?

RetroTycoon schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:15:
Freeaqingme schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:29:
blijkbaar zien sommige wel de gewone site..

ik zie dit
aangezien het begint met "zn_country_iso_##" lijkt het alsof de fout zich alleen voordoet als je vanuit het buitenland de site bezoekt.. :)

• Haan

Haan

dotnetter

Ik wou al zeggen, ik zie de site wel gewoon. Heb je het al ergens gemeld zodat ze het kunnen fixen?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

defcon84 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:37:
[...]

[...]

blijkbaar zien sommige wel de gewone site..

ik zie dit
aangezien het begint met "zn_country_iso_##" lijkt het alsof de fout zich alleen voordoet als je vanuit het buitenland de site bezoekt.. :)
In welk land zit jij dan? Of welke taal instelling heb jij in je browser?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Haan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:38:
Ik wou al zeggen, ik zie de site wel gewoon. Heb je het al ergens gemeld zodat ze het kunnen fixen?
dat zal ik eens doen ja :-)
LuCarD schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:44:
[...]

In welk land zit jij dan? Of welke taal instelling heb jij in je browser?
België :-)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Zo laatste dag bij de klant aangebroken :) taart uitgedeeld aan m'n soon-to-be ex-projectmedewerkers en afscheid genomen van de diverse personen bij de klant met wie ik 2 jaar heb samengewerkt.

Pas als je weg gaat realiseer je wat er allemaal is bereikt :)

Verwijderd

Laurens-R schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:54:
Zo laatste dag bij de klant aangebroken :) taart uitgedeeld aan m'n soon-to-be ex-projectmedewerkers en afscheid genomen van de diverse personen bij de klant met wie ik 2 jaar heb samengewerkt.

Pas als je weg gaat realiseer je wat er allemaal is bereikt :)
Altijd vervelend lijkt me, als je er jaren met plezier gewerkt hebt. :P Taart bij afscheid heb ik nooit gedaan, maar ik kreeg dan ook bij het ook pas (bijna letterlijk) "last minute" te horen, dat het m'n laatste dag was. :+

Hmm, ik drink iets wat op koffie zou moeten lijken, Senseo. Dan zou je denken "Zolang er maar cafeïne in zit!"... Yeah right, decaf. :N

• Haan

Haan

dotnetter

Wie heeft er gisteren trouwens de Keuringsdienst van Waarde gezien? Ging over koffie uit bedrijfsautomaten, leuk om te zien, vooral het commentaar van een barista die koffie ging proeven uit verschillende automaten :P

• defcon84

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:25:
[...]
...
Hmm, ik drink iets wat op koffie zou moeten lijken, Senseo. Dan zou je denken "Zolang er maar cafeïne in zit!"... Yeah right, decaf. :N
ooohww.. Developer's Hell!
Haan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:47:
Wie heeft er gisteren trouwens de Keuringsdienst van Waarde gezien? Ging over koffie uit bedrijfsautomaten, leuk om te zien, vooral het commentaar van een barista die koffie ging proeven uit verschillende automaten :P
en wat was de conclusie?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind dat juist prachtig, thuis hebben we altijd decaf (m'n ouders en schoonouders drinken dat, zelf drink ik geen koffie) en als je dan iemand n kopje koffie geeft en het niet zegt dan is t "ohh, dat had ik echt nodig" / "ik kan niet zonder cafeine" enzo. Zolang je het niet weet ga je t verschil niet eens merken heb ik t idee. Zelfde met cola overigens, daar zijn ook decaf-varianten van.

• Ram0n
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

(jarig!)
Haan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:32:
Ik moet ook vaak devven op een laptop, en dat is best kut. Zeker omdat de laptop intussen behoorlijk verouderd is qua hardware. Gelukkig komt er over een 1-2 maanden een nieuwe desktop voor in de plaats, met dan 2 x 24" scherm erbij :)
Ik dev thuis eigenlijk best vaak op m'n laptop, maar dat is ook gewoon een prima bak met een 17,3" scherm, een fijn toetsenbord en een extern scherm ernaast :) Werkt prima!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Haan

Haan

dotnetter

Vrij veel verschil tussen verschillende automaten, de ene vond ie niet eens op koffie lijken, terwijl het ergens anders nog best redelijk was.
@CartMan!: als je getraind bent op het proeven van koffie, merk je natuurlijk wel het verschil, maar dat geldt voor zoveel dingen ;)

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:49:
Ik vind dat juist prachtig, thuis hebben we altijd decaf (m'n ouders en schoonouders drinken dat, zelf drink ik geen koffie) en als je dan iemand n kopje koffie geeft en het niet zegt dan is t "ohh, dat had ik echt nodig" / "ik kan niet zonder cafeine" enzo. Zolang je het niet weet ga je t verschil niet eens merken heb ik t idee. Zelfde met cola overigens, daar zijn ook decaf-varianten van.
Ik merk 't wel hoor... Decaf lijkt vaak op een "slap bakkie". :Y Snap niet dat mensen dat niet door hebben, net als met Cola light (of 9 v/d 10 andere light producten), dat proef je toch! :F

• Cartman!
  • Niet online
Je kunt ook een slap bakkie zetten met cafeine natuurlijk. Light vs suiker is een veel groter contrast qua smaak.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:36

Salandur

Software Engineer

koffie uit apparaten is lang niet altijd echte koffie. hier hebben we een apparaat staat dat siroop gebruikt. bij bepaalde lichtinval in je kopje lijkt er net een laagje olie op te drijven....

omdat ik nog steeds niks te doen heb op mijn werk, heb ik een uitbreiding gemaakt in de maven-ear-plugin waar veel java e programmeurs wat aan hebben. zie ook de volgende bugmelding

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Cartman! schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:03:
Je kunt ook een slap bakkie zetten met cafeine natuurlijk. Light vs suiker is een veel groter contrast qua smaak.
Zie de quotes, het is niet echt een normaal slap bakje, maar er zit gewoon een heel duidelijk verschil in. En het gaat in mijn geval om Senseo, dat is altijd wel even sterk. Als ik er een verkeerde pad in doe proef ik het verschil echt heel duidelijk hoor. :9

Verwijderd

Lekker, thee en spa rood :P

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Doe maar Cola en Fernandes, daar krijg je energie van, vooral glucose waar je hersenen het weer goed op doen :)
defcon84 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:01:
[...]

Nice! daar kunnen niet veel devvers van zegge dat ze ervaring mee hebben :9
Met wat? Surface, WPF of WCF?

• defcon84

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:49:
[...]

Ik merk 't wel hoor... Decaf lijkt vaak op een "slap bakkie". :Y Snap niet dat mensen dat niet door hebben, net als met Cola light (of 9 v/d 10 andere light producten), dat proef je toch! :F
Ik merk het ook meestal wel hoor.. mss niet altijd aan de smaak.. maar wel aan het aantal regels code per uur 8)
Salandur schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:12:
koffie uit apparaten is lang niet altijd echte koffie. hier hebben we een apparaat staat dat siroop gebruikt. bij bepaalde lichtinval in je kopje lijkt er net een laagje olie op te drijven....
haha ja idd, dat hebben wij hier op het werk ook
machine van Douwe Egberts.
best goed te drinken eigenlijk :-)
Surface natuurlijk :)

Verwijderd

Op m'n oude stage hadden we zo'n automaat waar zo'n pak met "siroop" in gaat, dat is toch wel een van de lekkerste koffie die ik gehad heb bij een bedrijf. Heb één keer gehad dat ik echt dat "WTF!? Ik vroeg om koffie.. :') "... Bij m'n oude werk hadden ze een Peze automaat, die is ook heel goed.. :Y

• CMG

CMG

Ben in ieder geval blij om te horen dat er een Suftware emu is; ben nu met een project bezig dat we ook naar Surface willen brengen; scheelt als je niet direct 25k hoeft uit te geven aan zo'n ding (of zijn ze al in prijs gezakt?)

• CMG

CMG

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:11:
[...]

Op m'n oude stage hadden we zo'n automaat waar zo'n pak met "siroop" in gaat, dat is toch wel een van de lekkerste koffie die ik gehad heb bij een bedrijf. Heb één keer gehad dat ik echt dat "WTF!? Ik vroeg om koffie.. :') "... Bij m'n oude werk hadden ze een Peze automaat, die is ook heel goed.. :Y
Moest voor mijn vorige werkgever bij een DNA analyse bedrijfje in A'dam langs vorig jaar, daar hadden ze gewoon een professioneel espresso apparaat met verse bonen... daar kan toch echt niks tegen op hoor...

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12 18:57
CMG schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:15:
espresso apparaat met verse bonen... daar kan toch echt niks tegen op hoor...
QFT

Hier ook zo'n apparaat staan. Geweldige koffie komt daar uit.

• defcon84

defcon84

Multipass?

CMG schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:15:
[...]

Moest voor mijn vorige werkgever bij een DNA analyse bedrijfje in A'dam langs vorig jaar, daar hadden ze gewoon een professioneel espresso apparaat met verse bonen... daar kan toch echt niks tegen op hoor...
ja natuurlijk niet :)
hebben we thuis ook :9~

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:45
Dat krijg je bij vers gemalen koffie ook. Klein beetje vet/olie dat in de koffiebonen zit en in het water terecht komt. Olie van coffeebonen wordt overigens voor behoorlijk wat gebruikt en is ook de reden dat "namaak koffie"/siroop niet smaakt zoals de echte koffie.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En Nespresso heerst gewoon. :+

Donderdag een verzoek ingeschoten om een poort te laten forwarden voor een webservice die van buitenaf bereikbaar moet zijn. Kreeg vrijdagmiddag een mailtje terug dat het was geregeld.

Tot vrijdagmiddag vijf uur kreeg ik echter geen verbinding van buitenaf, ja, wel verbinding maar het verzoek erna werd steeds geweigerd. WCF-errors zijn sowieso extreem wazig en zeggen doorgaans niet wat de échte fout is, maar dat terzijde. Net even een half uurtje MSDN-forums gelezen en lopen proberen...

Heeft 'ie in ISA de service als Server Rule (en niet als Web Publishing Rule) aangemaakt, en in IIS de site geen hostnaam meegegeven. Deze combinatie van factoren leidde ertoe dat mijn service alleen luistert op de lokale computernaam 8)7 Goh, nee, dan kun je er van buitenaf nog steeds niet bij nee. En ja, dan werkt telnet wel (verbinding klapt eruit na het versturen van de Host-header).

Alles even goedgezet en nu werkt het. Ik denk dat ik mezelf ook maar promoveer tot ISA- en IIS-beheerder.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Jan_V
  • Laatst online: 15:06
Heb gemerkt dat het sowieso wel handig is om veel kennis te hebben van ISA en IIS (en ook serverbeheer een beetje). De netwerkbeheerders waar ik mee heb gewerkt stoppen vaak (ook met kennis) na de installatie/configuratie van het OS. Ligt misschien meer aan de mensen waarmee ik heb gewerkt, maar toch.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Boehoe, net zo'n 'Nationale Entertainment Card' gekregen a € 20,-... Blijken zowel bol.com als Selexyz 'em niet te accepteren! Zucht.

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:48:
Boehoe, net zo'n 'Nationale Entertainment Card' gekregen a € 20,-... Blijken zowel bol.com als Selexyz 'em niet te accepteren! Zucht.
Ik heb ook nog een boekenbon van €50,- liggen. Maar om die in te wisselen moet ik naar de winkel. Het kan niet als je de boeken thuis laat bezorgen. Beetje jammer.

• YopY
Ik kreeg ook een entertainment card vorig jaar met kerst, heb ik wat games bij de media markt van gekocht. Ja, dat kan de helft goedkoper over het internet, maar die accepteert die kaarten niet :+.

@vandaag, maar eens wat zitten prutsen met android. De SDK heeft wat zijn eigen logica (ja euuhh... override maar een 'tig callback functies, dan doet 'ie het wel), maar is op zich wel grappig in mekaar gezet.

Nu er nog iets nuttigs mee maken, :+.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Aanstaande maandag mag ik voor de eerste keer op kosten van de baas op een vijf-daagse cursus. Als het goed is heb ik over een kleine week twee certificaten op zak; te weten:
VHDL for FPGA Design
Advanced VHDL

Spannend :P Ik wist overigens niet dat cursussen zo ongelofelijk duur waren :X

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 25-09-2010 22:06 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:12

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Grappig is ook dat die cursussen soms door docenten van de universiteit worden gegeven. De ene dag vertellen ze het verhaal aan de studenten die voor dat verhaal en nog veel meer colleges 1600 euro per jaar betalen. Terwijl als die docent dat verhaal in cursus vertelt hij er zo 1600 euro voor alleen dat college voor kan rekenen :P

Nog even een vraag die waarschijnlijk te simpel is voor een eigen topic.
Modbreak:Dit is een hoekje voor wat luchtige praat, geen helpdesk. ;) Als je vragen hebt, toch graag in een eigen topic. :)

[ Voor 45% gewijzigd door NMe op 26-09-2010 00:40 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Mr_gadget schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:11:
Grappig is ook dat die cursussen soms door docenten van de universiteit worden gegeven. De ene dag vertellen ze het verhaal aan de studenten die voor dat verhaal en nog veel meer colleges 1600 euro per jaar betalen. Terwijl als die docent dat verhaal in cursus vertelt hij er zo 1600 euro voor alleen dat college voor kan rekenen :P
Mja, studenten heb je er waarschijnlijk meer van dan cursisten, wat dus al in kosten scheelt, en daarnaast betaald de overheid de universiteit wel voor studenten en niet voor cursisten.

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je doet in die code verschillende dingen fout die misschien inderdaad wel te simpel zijn voor een eigen topic. Het zijn basisdingen uit de programmeertaal. Het is misschien handiger dat je jezelf meer inleest over c. Zo is de return het laatste wat in een functie wordt uitgevoerd. Wat daarna komt wordt niet meer gedaan. Ik zou ook eens kijken naar "(int)log10(num)", dat doet niet wat je wilt. Ook vergeet je ruimte te alloceren voor de null-char op het einde van elke char*.

[ Voor 8% gewijzigd door CoolGamer op 25-09-2010 23:28 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Matis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:06:
Aanstaande maandag mag ik voor de eerste keer op kosten van de baas op een vijf-daagse cursus. Als het goed is heb ik over een kleine week twee certificaten op zak; te weten:
VHDL for FPGA Design
Advanced VHDL

Spannend :P Ik wist overigens niet dat cursussen zo ongelofelijk duur waren :X
Beetje cursus kost inderdaad wat. Welkom bij het genootschap wiens code ik mag spanken. ;) (Ik doe designverificatie).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• denyos
  • Nu online
CMG schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:14:
Ben in ieder geval blij om te horen dat er een Suftware emu is; ben nu met een project bezig dat we ook naar Surface willen brengen; scheelt als je niet direct 25k hoeft uit te geven aan zo'n ding (of zijn ze al in prijs gezakt?)
Ze zijn ondertussen behoorlijk in prijs gezakt als is 13,5k nog steeds behoorlijk veel natuurlijk.

Strava

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Modbreak:Dit is een hoekje voor wat luchtige praat, geen helpdesk. ;) Als je vragen hebt, toch graag in een eigen topic. :)
Ik heb toch wel een heel klein donkerbruin vermoedentje dat de universiteit niet volledig op die jaarlijkse E1600 van de studenten draait ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Janoz schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:46:
[...]

Ik heb toch wel een heel klein donkerbruin vermoedentje dat de universiteit niet volledig op die jaarlijkse E1600 van de studenten draait ;)
Klopt, op die 1600€ wordt nog een subsidie gegeven door de overheid. Als je echter een tweede studie na je eerste studie gaat doen mag je zelf wel het volledige bedrag ophoesten, wat zo'n 7500€ per jaar is.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Nog wel meer ook soms Alex. Prijs per studie verschilt zowel per universiteit als per studie, hier aan de RuG bijvoorbeeld betaal je afhankelijk van wat je wilt doen tussen de 6.800e en 32.000e per jaar voor een studie zonder subsidie.

Ga je dat omrekenen naar hoeveel college je soms krijgt, zeker wanneer je bijvoorbeeld aan het afstuderen bent, is dat nog een aardige hoeveelheid :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
alex3305 schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:09:
[...]

Klopt, op die 1600€ wordt nog een subsidie gegeven door de overheid. Als je echter een tweede studie na je eerste studie gaat doen mag je zelf wel het volledige bedrag ophoesten, wat zo'n 7500€ per jaar is.
Dat is niet helemaal waar, wanneer je bijvoorbeeld een tweede master wil doen na je eerste dan is de instelling vrij om de kosten hiervan te kiezen. Er zijn universiteiten (zoals de TU Delft) die hiervoor geen andere bedragen hanteren maar ook enkele die bizarre kosten in rekening brengen. Hoeft niet 7.5k te kosten dus.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hillie schreef op zondag 26 september 2010 @ 08:28:
Beetje cursus kost inderdaad wat. Welkom bij het genootschap wiens code ik mag spanken. ;) (Ik doe designverificatie).
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Je verifieert een (ik neem aan software-)design, maar hoe gaat dat dan precies in zijn werk?
Controleer jij de gemaakte opdrachten van cursisten oid?

• ThaStealth
  • Laatst online: 18-12 11:10
Vind het altijd zo verveld om een nieuwe klasse te maken die alleen voor dataopslag object gebruik. Alle public en private properties aanmaken, constructor schrijven die als argumenten de verschillende properties krijgt, en vervolgens de koppeling maken..

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
public class Car
{
    private int maxSpeed;

public int MaxSpeed
    {
          get {return maxSpeed; }
    } 

public Car(int maxSpd)
   {
     maxSpeed = maxSpd;
   }

}

Dat moet toch automatisch kunnen, dat alleen de private variable aangemaakt moeten worden en dat het systeem automagisch de bijbehorende constructor en properties fantaseerd (of de properties read/write zijn of 1 van de 2 maakt me dan nog niet uit). Bij het opzetten van nieuwe applicaties van ik soms al een halve dag bezig met alleen die dingen in te vullen, hersendodend werk..

Mess with the best, die like the rest

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Resharper kan met Alt+Insert een menu weergeven waar onder andere opties voor property generatie en constructor generatie staan vermeld.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
ThaStealth schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:47:
Vind het altijd zo verveld om een nieuwe klasse te maken die alleen voor dataopslag object gebruik. Alle public en private properties aanmaken, constructor schrijven die als argumenten de verschillende properties krijgt, en vervolgens de koppeling maken..

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
public class Car
{
    private int maxSpeed;

public int MaxSpeed
    {
          get {return maxSpeed; }
    } 

public Car(int maxSpd)
   {
     maxSpeed = maxSpd;
   }

}

Dat moet toch automatisch kunnen, dat alleen de private variable aangemaakt moeten worden en dat het systeem automagisch de bijbehorende constructor en properties fantaseerd (of de properties read/write zijn of 1 van de 2 maakt me dan nog niet uit). Bij het opzetten van nieuwe applicaties van ik soms al een halve dag bezig met alleen die dingen in te vullen, hersendodend werk..
Dat kan korter!

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public class Car
{
    public int MaxSpeed { get; private set; }

public Car(int maxSpd)
    {
      maxSpeed = maxSpd;
    }
}

:+

Wat trouwens handig kan zijn voor het maken van de properties... Excel gebruiken. In kolom A het stukje 'public', in kolom B de naam van je property en in C het laatste stukje. Copy/pasta naar Visual Studio en je hebt een data-class. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 26-09-2010 22:53 ]

We are shaping the future

• Avalaxy
Automagisch genereren van Getters en Setters? Dat is inderdaad prima automatisch te doen :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
// NOG korter, wel beetje ander behavior:

public class Car
{
    public int MaxSpeed { get; set; }
    public int Valves { get; set; }
    public int CylinderHeads { get; set; }
}

En dan
C#:
1
2
3
4
5
6
Car car = new Car() 
{
    MaxSpeed = 240,
    Valves = 32, 
    CylinderHeads = 8,
};

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Is een optie, maar dan zou je in theorie een geïnstantieerd Car-object kunnen krijgen waar bijvoorbeeld het aantal CylinderHeads nog op 0 staat. En dan komt je auto toch niet ver vooruit.

Hoe dan ook heb je een parameterloze constructor wel nodig als je met XmlSerialization aan de gang wilt.

We are shaping the future

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex) schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:06:
Is een optie, maar dan zou je in theorie een geïnstantieerd Car-object kunnen krijgen waar bijvoorbeeld het aantal CylinderHeads nog op 0 staat. En dan komt je auto toch niet ver vooruit.

Hoe dan ook heb je een parameterloze constructor wel nodig als je met XmlSerialization aan de gang wilt.
Nooit met een electrische auto gereden? :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• defcon84

defcon84

Multipass?

dcm360 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:15:
[...]
Mja, studenten heb je er waarschijnlijk meer van dan cursisten, wat dus al in kosten scheelt, en daarnaast betaald de overheid de universiteit wel voor studenten en niet voor cursisten.
Kan je als cursist je kosten niet declareren bij de belastingen en op die manier een deel terug krijgen?

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 13:12
defcon84 schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:17:
[...]

Kan je als cursist je kosten niet declareren bij de belastingen en op die manier een deel terug krijgen?
Als cursist niet, want die heeft geen kosten :) Voor z'n werkgever natuurlijk wel aftrekbaar.
Dat neemt niet weg dat een dagje cursus à € 1.500 per cursist gewoon absurd is als je het mij vraagt. Cursus wordt gegeven aan een groepje van 8 personen, dat is dus € 12.000,- voor één dag docent/ruimte/apparatuur!

[ Voor 3% gewijzigd door BertS op 27-09-2010 08:24 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sebazzz schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:50:
Resharper kan met Alt+Insert een menu weergeven waar onder andere opties voor property generatie en constructor generatie staan vermeld.
tsss, heb je daar in Visual Studio een plugin voor nodig? Zit dat er niet standaard in?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Janoz schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:26:
[...]

tsss, heb je daar in Visual Studio een plugin voor nodig? Zit dat er niet standaard in?
Visual Studio is best wel kut als het om refactoring gaat, daar zit gewoon niets voor in. Er is een reden dat ze voor Resharper 322 euro vragen, als het al in Visual Studio zou zitten is er geen geld mee te verdienen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:58

BM

Moderator Spielerij
Janoz schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:26:
[...]

Volgens mij kan VS wel standaard properties maken van variabelen :)

En wat is er anders mis met 'prop' -->tab-tab?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HuHu schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:30:
[...]

Visual Studio is best wel kut als het om refactoring gaat, daar zit gewoon niets voor in.
LOLWUT?
Refactoring in VS2008

• roy-t
  • Laatst online: 17-10 16:43
Ja en je kunt ook je eigen code snippets schrijven waardoor je prop tab tab kunt uitbreiden zodat deze ook de private variables erbij maakt.

~ Mijn prog blog!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hmm... ik had moeten typen: Visual Studio in de C++ Environment. Daar heb je dat niet.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ah ok :) Voor C# is 'ie in ieder geval wel fijn.

• Haan

Haan

dotnetter

Het was voor mij alleen wel even zoeken voor ik wist dat 'encapsulate field' betekent dat je van een field een property maakt :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-12 19:50

alienfruit

the alien you never expected

De week begint weer lekker... hele reeks PHP code zitten kloppen en maar vragen waarom het niet werkt
$slides != $this->slides
Ik zal het wel nooit leren... maar ja het PHP werk eens in n maanden helpt natuurlijk niet.

• Cartman!
  • Niet online
En in een andere taal zou dat wel werken dan?

• defcon84

defcon84

Multipass?

gebruiken jullie ook altijd: "Copyright © <%: DateTime.Today.Year %> Bedrijfsnaam"? ^_^

• Cartman!
  • Niet online
Nee, ik gebruik geen ASP(.NET?) en sowieso vermelden wij de naam van ons bedrijf niet publiekelijk op de producten die we maken, alleen in code.

• YopY
Snake schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:16:
[...]

Nooit met een electrische auto gereden? :+
Dan moet je geen CylinderHeads property in je Car stoppen, maar een abstracte Engine maken met als subtype ElectricEngine (met daarin geen CylinderHead property maar een euh. Wattage?). :+
defcon84 schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:45:
gebruiken jullie ook altijd: "Copyright © <%: DateTime.Today.Year %> Bedrijfsnaam"? ^_^
Nee, ik gebruik "Copyright <jaar van starten> - present websitenaam", :+. Geen flauw idee of het veel uitmaakt of dat het legaal gezien correct is, maar boeie, het is maar een forum met spam.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

YopY schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:38:
[...]

Dan moet je geen CylinderHeads property in je Car stoppen, maar een abstracte Engine maken met als subtype ElectricEngine (met daarin geen CylinderHead property maar een euh. Wattage?). :+
Wattage? Vermogen. Of zeg je ook het meterrage in plaats van lengte/afstand? :P

• Freeaqingme
alienfruit schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:13:
De week begint weer lekker... hele reeks PHP code zitten kloppen en maar vragen waarom het niet werkt
$slides != $this->slides
Ik zal het wel nooit leren... maar ja het PHP werk eens in n maanden helpt natuurlijk niet.
Heb je error reporting wel op -1 staan, en display_errors op 1? Dan had je als het goed is een melding moeten krijgen dat je een undefined property gebruikte, danwel een undefined variable.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Cartman! schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:47:
Nee, ik gebruik geen ASP(.NET?) en sowieso vermelden wij de naam van ons bedrijf niet publiekelijk op de producten die we maken, alleen in code.
of natuurlijk soortgelijke code in php/...
YopY schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:38:
[...]
Nee, ik gebruik "Copyright <jaar van starten> - present websitenaam", :+. Geen flauw idee of het veel uitmaakt of dat het legaal gezien correct is, maar boeie, het is maar een forum met spam.
ik zie hieronder '© 1998 - 2010 Tweakers.net' staan.. dat is wss de juiste manier :-)

want als ik zoiets zie staan als "2008 Bedrijf", dan heb ik meteen zoiets van pfff die site is al 2jaar niet geüpdatet :+

[ Voor 8% gewijzigd door defcon84 op 27-09-2010 12:47 ]

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-12 22:44
HuHu schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:46:
[...]

Hmm... ik had moeten typen: Visual Studio in de C++ Environment. Daar heb je dat niet.
Daar heb je dan weer Visual Assist X voor, maar goed dat is ook niet gratis.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Weet iemand een makkelijke 3D engine. Ik wil een klein stadje maken met gebouwen en wegen, en daar beetje doorheen lopen verder niks. UT engine e.d. zijn iets te ingwikkeld en uitgebreid daarvoor.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

GameMaker? :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ogre3D? Unity?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Freeaqingme
IK ben nog op zoek naar een leuke tool om db versiebeheer mee te kunnen doen. Zit zelf naar dbdeploy te kijken, iemand nog suggesties? Moet overigens uiteraard wel OSS en gratis zijn :D

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Soms zie je het gewoon niet...
(16:14) Sebas: weet je wat irritant is met die lightweight msdn, die werkt prima maar je kan geen .NET framework versie selecteren
(16:14) Sebas: dus als je niet uit kijkt zit je met de 1.1 of 4.0 documentatie te werken
(16:15) Johan: bovenaan staat toch een linkje, other versions?
:F

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:10:
Weet iemand een makkelijke 3D engine. Ik wil een klein stadje maken met gebouwen en wegen, en daar beetje doorheen lopen verder niks. UT engine e.d. zijn iets te ingwikkeld en uitgebreid daarvoor.
http://irrlicht.sourceforge.net/

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

En anders de Quake 3 engine?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Megamind schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:10:
QML3D 8)

Het is nog in ontwikkelfase, maar ziet er zeer eenvoudig uit :)
http://labs.qt.nokia.com/2010/08/10/qml3d-demo/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://www.devmaster.net/engines/
Zo, volgend onderwerp ;)

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat het @ teken precies doet in php? Ik probeer te Googelen om er achter te komen, maar Google geeft geen nuttige resultaten. Voorbeeldje:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function fetch( )
{
   // Do stuff
   // Etc ...

return @mysql_fetch_array( $result, $type );
}
?>

• Freeaqingme
Zal ik van de gelegenheid gebruik maken mijn goed-genegeerde vraag te bumpen :D
Freeaqingme schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:41:
IK ben nog op zoek naar een leuke tool om db versiebeheer mee te kunnen doen. Zit zelf naar dbdeploy te kijken, iemand nog andere suggesties? Moet overigens uiteraard wel OSS en gratis zijn :D

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
monnick schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:51:
Kan iemand mij vertellen wat het @ teken precies doet in php? Ik probeer te Googelen om er achter te komen, maar Google geeft geen nuttige resultaten. Voorbeeldje:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
function fetch( )
{
   // Do stuff
   // Etc ...

return @mysql_fetch_array( $result, $type );
}
?>
Foutonderdrukking

[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 27-09-2010 17:52 ]

• Freeaqingme
monnick schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:51:
Kan iemand mij vertellen wat het @ teken precies doet in php?
Error suppression

EDIT: Damn I'm slow

[ Voor 4% gewijzigd door Freeaqingme op 27-09-2010 17:53 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, volgend onderwerp :+

• ThaStealth
  • Laatst online: 18-12 11:10
Vanmiddag de nieuwe release van het .NET magazine gekregen (versie 10.09 build 03) maar waarom gaan 32 pagina's over sharepoint, Leuk allemaal, maar mij boeit dat dus echt geen drol.... De interessante onderwerpen zoals windows phone 7/VS2010/WPF komen veel minder aan bod, best wel jammer.

Mess with the best, die like the rest

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:45
IE en debug mogelijkheden.. geez.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2Ywe/content

Mja, er zijn maar 200 lijnen in dat document.

De error komt natuurlijk in geen van de andere browsers, welke wel de juiste lijnen aangeven voor.. dus daar kan ik ook niet kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door ZpAz op 27-09-2010 20:33 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Pagina: 1 ... 69 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak