De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.758 views

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
IE en debugging is redelijk bagger ja. Nu heb je in IE 8 wel de Developer Tools (F12) die een scriptdebugger hebben, en je kunt Visual Studio attachen. Dat scheelt.

We are shaping the future

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12 18:44
YopY schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:38:

[...]

Nee, ik gebruik "Copyright <jaar van starten> - present websitenaam", :+. Geen flauw idee of het veel uitmaakt of dat het legaal gezien correct is, maar boeie, het is maar een forum met spam.
Het varieert. In België en Nederland heeft zo'n copyright of het (c) teken helemaal geen juridische of legale kracht. Je kan het enkel gebruiken om te informeren. Auteursrechten gaan sowieso van kracht zodra je een werk maakt dat binnen auteursrechten valt: daarvoor hoef je niets te doen. In andere landen is dat teken soms wel nodig. In de USA was het vroeger nodig, maar nu niet meer.

Verwijderd

ThaStealth schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:17:
Vanmiddag de nieuwe release van het .NET magazine gekregen (versie 10.09 build 03) maar waarom gaan 32 pagina's over sharepoint, Leuk allemaal, maar mij boeit dat dus echt geen drol.... De interessante onderwerpen zoals windows phone 7/VS2010/WPF komen veel minder aan bod, best wel jammer.
Elke keer pagina's vol SharePoint meuk. Helaas weinig echt technische stukken :(

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:45
Alex) schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:42:
IE en debugging is redelijk bagger ja. Nu heb je in IE 8 wel de Developer Tools (F12) die een scriptdebugger hebben, en je kunt Visual Studio attachen. Dat scheelt.
Die IE8 debugger helpt idd ook niet veel. Zal maar eens Visual Studio installeren dan.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:06
MSDN Magazine is dan misschien leuker. Moet uiteraard ook voor worden betaald, maar dat gaat vaak wel iets dieper in op de 'normale' .NET dingen en niet alleen op Sharepoint, Biztalk, Dynamics, etc.

Je kunt het magazine uiteraard ook gratis online lezen natuurlijk. Is geloof ik in pdf vorm beschikbaar.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Matis schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:51:
[...]

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Je verifieert een (ik neem aan software-)design, maar hoe gaat dat dan precies in zijn werk?
Controleer jij de gemaakte opdrachten van cursisten oid?
Ik doe hardwareverificatie. Waar je in de cursus waarschijnlijk een klein testbenchje voor tikt bouw ik complete verificatieomgevingen, meestal simulatiegebaseerd, soms d.m.v. formele verificatie. Meestal dus constrained randomized setups om de boel mee door te fluiten.

Verder werk ik in de VS, ik doe niks met jouw cursus. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:15

Matis

Rubber Rocket

Hillie schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:14:
Ik doe hardwareverificatie. Waar je in de cursus waarschijnlijk een klein testbenchje voor tikt bouw ik complete verificatieomgevingen, meestal simulatiegebaseerd, soms d.m.v. formele verificatie. Meestal dus constrained randomized setups om de boel mee door te fluiten.

Verder werk ik in de VS, ik doe niks met jouw cursus. :)
Ah ja, VHDL wordt idd ook veel gebruikt in HW-verificatie inderdaad. Wijzelf gebruiken het in FPGA's, daardoor hoeven wij ons in de cursus niet te richten op verificatie. Hoogstens simulatie.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:01

Sebazzz

3dp

Wat een rotdag. Het lijkt alsof ik tussen vrijdagochtend en zondagavond al mijn software engineering skills ben verloren. Dit wordt niets meer vandaag. Straks maar slapen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had vandaag ook een kutdag. Of althans, ik kwam er vlak voor ik naar huis ging achter dat het een kutdag was. Ben al twee dagen op zoek naar een race condition op de PS3 waarvan ik de oorzaak nog niet kan verklaren. Het vervelende is dat dat soort dingen zo ondeterministisch als de tyfus zijn, en al helemaal vervelend is dat een crash op de PPU niet ook de SPU's stopt - als je dus in de debugger kijkt naar de context van de crash dan zijn de SPU's al klaar met hun werk waardoor je niet kunt zien waar ze nou mee bezig waren.

Goed, ik dus mijn code peperen met asserts om allerlei dingen uit te sluiten, maar geen van de asserts triggerden op de SPU's zelf, dus ik ging er vanuit dat daar alles goed zat. Maar na 2 dagen zoeken kon ik verder niets vinden, waardoor wat onderbuikgevoelens boven kwamen borrelen. En jawel, een ASSERT(0) in de code gezet, zelfs die deed het niet.

Bleek dat asserts op de SPU's een hele tijd terug al waren uitgeschakeld omdat een brakke implementatie van de assert handler teveel geheugen innam waardoor sommige jobs te groot werden om op de SPU te runnen (die dingen hebben maar een local store van 256kB waar zowel code als data in moet). Ik kan nu dus fijn overnieuw beginnen met het uitsluiten van allerlei cases omdat mijn eerdere bevindingen dus blijkbaar op niets waren gebaseerd... !@#!%@^&%^@#$#$@#@%^#^&#%@#$% :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:36

Salandur

Software Engineer

eind van de middag een 2e sollicitatiegesprek gehad en onderweg naar huis werd ik gebeld dat ik een aanbieding ga krijgen. maakt mijn ernstig saaie werkdag weer goed :)
de koffie daar is alleen niet van de beste kwaliteit...

@.oisyn: ja das inderdaad flink frustrerend.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Hillie

Hillie

Matis schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:39:
[...]

Ah ja, VHDL wordt idd ook veel gebruikt in HW-verificatie inderdaad. Wijzelf gebruiken het in FPGA's, daardoor hoeven wij ons in de cursus niet te richten op verificatie. Hoogstens simulatie.
VHDL wordt alleen in verificatie gebruikt door mensen die geen kaas van verificatie hebben gegeten. Het is een designtaal, met testbenchelementen. :)

Wat zie jij als verschil tussen verificatie en simulatie? Een simulatie draai je niet zomaar, daar heb je meer voor nodig dan alleen je design.

edit: Je zult in de praktijk merken dat functionele verificatie in onderwijs een ondergeschoven kindje is, maar in de dagelijkse praktijk een steeds grotere factor in het ontwikkelingsproces is.

[ Voor 14% gewijzigd door Hillie op 27-09-2010 22:57 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
.oisyn schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:34:
Ik had vandaag ook een kutdag. Of althans, ik kwam er vlak voor ik naar huis ging achter dat het een kutdag was. Ben al twee dagen op zoek naar een race condition op de PS3 waarvan ik de oorzaak nog niet kan verklaren.

...

Bleek dat asserts op de SPU's een hele tijd terug al waren uitgeschakeld omdat een brakke implementatie van de assert handler teveel geheugen innam waardoor sommige jobs te groot werden om op de SPU te runnen (die dingen hebben maar een local store van 256kB waar zowel code als data in moet). Ik kan nu dus fijn overnieuw beginnen met het uitsluiten van allerlei cases omdat mijn eerdere bevindingen dus blijkbaar op niets waren gebaseerd... !@#!%@^&%^@#$#$@#@%^#^&#%@#$% :(
Toch ben ik jaloers op je omdat jij de mogelijkheid hebt om dat soort progwerk te doen op dat soort consoles/systemen. :P Sorry m'n dev-hartje begint harder te kloppen bij dit soort verhalen... desalniettemin is dit geval wel kut voor je ;(

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:34:
Ik had vandaag ook een kutdag. Of althans, ik kwam er vlak voor ik naar huis ging achter dat het een kutdag was. Ben al twee dagen op zoek naar een race condition op de PS3 waarvan ik de oorzaak nog niet kan verklaren. Het vervelende is dat dat soort dingen zo ondeterministisch als de tyfus zijn, en al helemaal vervelend is dat een crash op de PPU niet ook de SPU's stopt - als je dus in de debugger kijkt naar de context van de crash dan zijn de SPU's al klaar met hun werk waardoor je niet kunt zien waar ze nou mee bezig waren.

Goed, ik dus mijn code peperen met asserts om allerlei dingen uit te sluiten, maar geen van de asserts triggerden op de SPU's zelf, dus ik ging er vanuit dat daar alles goed zat. Maar na 2 dagen zoeken kon ik verder niets vinden, waardoor wat onderbuikgevoelens boven kwamen borrelen. En jawel, een ASSERT(0) in de code gezet, zelfs die deed het niet.

Da's wel balen. Zoiets soortgelijks heb ik ook eens gehad, tijdje geleden, ook met asserts. Code overgenomen uit een oud Borland C++ project en overgezet naar VC++. Veel dingen lopen aanpassen die niet meer wilde compilen en toen draaide de code perfect in debug mode. Toen de code in release mode proberen, het ene probleem na het andere. Bleek men functionele code in asserts() te hebben staan, die VC++ in release mode eruit haalt (maar Borland laat ze staan). Arrgghhh...

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 11:25
@Sebazzz: zo'n dag had ik gisteren ook. Ook een bedrijfsuitje gehad vrijdags :P?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

jip_86 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:59:
@Sebazzz: zo'n dag had ik gisteren ook. Ook een bedrijfsuitje gehad vrijdags :P?
Nee, wel een lang weekend. Vrijdag stappen, zaterdag stappen, zaterdag hele dag Rotterdam, zondag hele dag Amsterdam. Hoop gelopen en een hoop gedaan en weinig geslapen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Sjonguh, wat is ImageMagick toch een PITA. Het werkt gisteren perfect op mijn Mac maar op deze Linux bak faalt het elke keer en hier moet het via een PHP script. Lekker efficient werken *not*.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44

Haan

dotnetter

Lekker is dat ja, dat soort dingen heb ik ook wel eens :P Bijvoorbeeld dat je je op een gegeven moment afvraagt waarom je wijzigingen in de code geen effect lijken te hebben en dan maar alles weg sloopt, waarna er nog steeds niets gebeurt.. totdat blijkt dat je een dll uit de Release ipv Debug map aan het gebruiken bent |:(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• HuHu
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:25:
Sjonguh, wat is ImageMagick toch een PITA. Het werkt gisteren perfect op mijn Mac maar op deze Linux bak faalt het elke keer en hier moet het via een PHP script. Lekker efficient werken *not*.
Ik heb het op Windows en Linux juist goed werkend, maar op de Mac wil het niet echt. Het zeurt elke keer over de libjpeg enzo.

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Aaha, ik heb het gecompileerd met Macports en lijkt gewoon te werken. Hetzelfde commando hieronder werkte prima op de Mac in de command-line maar wil nog niet werken op de Linux bak. Volgens mij zit de ESXi te klooien. Mijn ervaring is dat virtuele machines wel vaker voor vreemde problemen zorgen.

code:
1
gm convert plaatje.jpg -size 320x240 plaatje_cropped.png

• creator1988
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:47:
[...]

Elke keer pagina's vol SharePoint meuk. Helaas weinig echt technische stukken :(
Hee, mijn artikel over expression trees in nummer 1 was technisch :>

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Zucht, gaat lekker hiero!

code:
1
gm convert plaatje.jpg -crop 320x240+0+0 plaatje_cropped.png

moeten gebruiken 8)7

offtopic:
Bij jullie ook lekker frisjes?

• HuHu
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:44:
Zucht, gaat lekker hiero!

code:
1
gm convert plaatje.jpg -crop 320x240+0+0 plaatje_cropped.png

moeten gebruiken 8)7

offtopic:
Bij jullie ook lekker frisjes?
Het verschil tussen -size en -crop staat gewoon duidelijk in de documentatie hoor :P.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

creator1988 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:25:
[...]

Hee, mijn artikel over expression trees in nummer 1 was technisch :>
Grappig, hij ligt hier nog op het toilet. Ik zal het artikel nog eens lezen. De vele informatie over SharePoint heeft wellicht ook te maken met de conferentie die vandaag en morgen aan de gang is in Den Haag.

En WCF debuggen is een hel. Ik krijg een "Toegang geweigerd" (en ja, ik ga de systeembeheerder slaan voor het installeren van een NL server-OS) op een in IIS gehoste service als die naar het eventlog wil schrijven. Hij draait onder een account dat dat gewoon zou moeten kunnen. Maar bestanden schrijven doet 'ie ook al niet, toch de rechten maar eens nakijken.

Ah - bestanden ging hij schrijven in %systemroot%\System32\inetsrv in plaats van in de wwwroot, dat verklaart al de helft. Nu het eventlog nog.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 28-09-2010 11:36 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Woeii cappuchino van 2 euro dat in 2 slokken op is :p.

Microsoft heeft ook last van het klok / klepel syndroom mbt SEO... Titel van de IE8 site (http://www.microsoft.com/...t-explorer/default.aspx): "Internet Explorer 8 Windows 7 Security Features Malware Privacy". Wat vroeger in meta keywords geplaatst wordt pleuren ze nu in de title blijkbaar.

Meta keywords gebruiken ze ook nog steeds:

"internet explorer 8 in windows 7, internet explorer 8 security, internet explorer 8 privacy, internet explorer 8 malware protection, compare ie8"

...Maar van clientside performance hebben ze nog niet gehoord - 21 CSS stylesheets (waarvan een aantal conditioneel afhankelijk van of je IE6, 7 of 8 hebt), 19 externe JS bestanden + ~15 losse stukjes JS (+ 12 stukjes die uitgevoerd worden afhankelijk van je Windows versie), undsoweiter.

Oké, ze moeten ook oudere versies van IE ondersteunen voor die pagina... maar moet dat nu zo? Je zou denken dat ze ook dat soort dingen gaan verbeteren samen met hun eigen browser.

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

Neverwinterx schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:43:
[...]

Het varieert. In België en Nederland heeft zo'n copyright of het (c) teken helemaal geen juridische of legale kracht. Je kan het enkel gebruiken om te informeren. Auteursrechten gaan sowieso van kracht zodra je een werk maakt dat binnen auteursrechten valt: daarvoor hoef je niets te doen. In andere landen is dat teken soms wel nodig. In de USA was het vroeger nodig, maar nu niet meer.
aah tnx voor de info :-) kon ik hier maar voten ;)
Jan_V schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:53:
MSDN Magazine is dan misschien leuker. Moet uiteraard ook voor worden betaald, maar dat gaat vaak wel iets dieper in op de 'normale' .NET dingen en niet alleen op Sharepoint, Biztalk, Dynamics, etc.

Je kunt het magazine uiteraard ook gratis online lezen natuurlijk. Is geloof ik in pdf vorm beschikbaar.
die kreeg ik vroeger ook thuisgestuurd.. tot MS besliste om deze niet meer in .BE te verdelen :-/

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mmmmm ik zit net dit artikel te lezen: http://blogs.msdn.com/b/e...parentheses-part-two.aspx

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
        class P
        {
            class B
            {
                public class M
                {
                    public static implicit operator D(M m)
                    {
                        return null;
                    }
                }
            }

delegate D D();

class C : B
            {
                new public D M()
                {
                    return null;
                }
            }

static void Main()
            {
                // methode M uitvoeren op een nieuwe instantie van C
                D d1 = new C().M();

// die returned een nieuwe instance van de class M (B.M). 
                // kan dus worden B.M() en die wordt dan door de implicit geconverteerd naar D
                D d2 = new C.M();

D d3 = new C().M;
            }
        }

Ik zit al 2 uur te kijken wat die 'C().M' eigelijk doet... kan iemand dat even uitleggen? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is niet C().M, het is new C().M. Oftewel, (new C()) . M. Je vraagt dus gewoon M op van een nieuwe instance van C (wat resulteert in een delegate die wijst naar de functie op regel 18).

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2010 14:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Haan

Haan

dotnetter

Tenzij dit een of ander raadsel of obscure examenvraag is, zou ik zeggen WTF is dat voor code ;)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:14:
Het is niet C().M, het is new C().M. Oftewel, (new C()) . M. Je vraagt dus gewoon M op van een nieuwe instance van C (wat resulteert in een delegate die wijst naar de functie op regel 18).
Right! Nu heb ik 'm :D Thanks!
Haan schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:15:
Tenzij dit een of ander raadsel of obscure examenvraag is, zou ik zeggen WTF is dat voor code ;)
Is toch leuk om over na te denken? ;) lees deze blog maar eens, staat vol met dat soort dingen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wheehehe, van diezelfde site
The specification is clear on this point; as (in the non-dynamic case) is defined as a syntactic sugar for is.

However, in practice the CLR provides us instruction isinst, which ironically acts like as. Therefore we have an instruction which implements the semantics of as pretty well, from which we can build an implementation of is. In short, de jure is is is, and as is as is is, but de facto is is as and as is isinst.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2010 14:39 ]

• YopY
In short, de jure is is is, and as is as is is, but de facto is is as and as is isinst.
Duidelijk verhaal :+.

• Haan

Haan

dotnetter

if as is is and is is is, is is as as isint 8)7
hoofdpijn

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 28-09-2010 16:50 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Naja, jullie laten de markeringen weg, dan wordt t vaag ja. :P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hillie schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:55:
VHDL wordt alleen in verificatie gebruikt door mensen die geen kaas van verificatie hebben gegeten. Het is een designtaal, met testbenchelementen. :)
It's all in the name ;)
Wat zie jij als verschil tussen verificatie en simulatie? Een simulatie draai je niet zomaar, daar heb je meer voor nodig dan alleen je design.
Voor een simulatie heb je inderdaad naast je UUT nog een TB entiteit met TB een Architecture. Voor een verificatie programmeer je de PFGA gebruik je hem met TEXTIO, SignalTap en/of statusLEDjes etc. om de werking van je applicatie te verifiëren. Zie het als een soort debuggen.
edit: Je zult in de praktijk merken dat functionele verificatie in onderwijs een ondergeschoven kindje is, maar in de dagelijkse praktijk een steeds grotere factor in het ontwikkelingsproces is.
We zijn bijna wel genoodzaakt om functionele verificatie toe te passen. Te meer omdat onze FPGA's gevoed worden met 2 x 3GBit/s-video en dat in de meeste gevallen ook nog op FPGA's een relatief lage speedgrade. Onze timings staan zo strak, daar kan een simulator niet tegenop.

Wel leuk overigens, om eindelijk een keer op niveau hier in de Devschuur te kunnen praten over echte onderwerpen :D :+

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 00:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

*zucht* Ik krijg nu al sinds 8 uur vanavond om de 9 minuten een dagknaller binnen. Begonnen bij 19 augustus en ik ben nu bij 4 september. Er heeft blijkbaar weer een prutser aan de verkeerde knoppen gezeten....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

E-mail sturen is dan ook een vak :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Hillie

Hillie

Kijk aan. Wat je beschrijft is meer een grote integratietest, en toont ook eigenlijk direct de zwakke punten van toplevel verificatie in een FPGA aan: Zeer beperkte zichtbaarheid van je hardware. Afhankelijk van je aanpak op blok- en subsystemniveau is dat een kleiner of groter issue, maar je loopt nog altijd tegen het feit aan dat grote integratietesten problemen op blokniveau kunnen blootleggen die eerder niet gevonden en/of opgelost zijn.

Zoals je zegt is niet alles in simulatie te doen, een reden dat ook hardwareoplossingen nog altijd populair zijn (denk aan een Palladium o.i.d.).

De structuur die je aangeeft (device met een RTL TB'tje ertegenaan geplakt) is, helaas m.i., nog erg populair, maar schiet al gauw tekort als je meer dan een kleine "oh ja, hij leeft" test wilt doen. Wat geavanceerdere aanpakken gebruiken daar aparte talen voor (e, SV, of assertion-based in PSL of SVA) en natuurlijk bijbehorende methodologieen.

Hardware is inderdaad vaak wel een ondergeschoven kindje. ;) :+

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Joepiedoepie, wat zit die Hyves API toch geweldig in elkaar. Overal dode links, bijzonder slecht Engels dat ik nog eens in eerste klas middelbare school niet had, allemaal typfouten, dubbelzinning, soms slecht gedocumenteerd, en vage output af en toe. :(

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nee de Facebook API is lekker, daarbij kan je niet eens meer settings updaten :P

• Haan

Haan

dotnetter

Nee dan de LinkedIn API, met z'n throttle limiet :/ Mag je per user 25 search calls doen per dag, ben je beetje aan het testen / debuggen, kan je een dag later pas weer verder, of je moet een aantal apps aanmelden en steeds van key wisselen |:(

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Haan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:35:
Nee dan de LinkedIn API, met z'n throttle limiet :/ Mag je per user 25 search calls doen per dag, ben je beetje aan het testen / debuggen, kan je een dag later pas weer verder, of je moet een aantal apps aanmelden en steeds van key wisselen |:(
Hebben ze geen aparte developer keys? Ik dacht dat de meeste API's daar wel onderscheid tussen maken. Nadeel is dan wel dat de developer key (met onbeperkte requests) misbruikt kan worden, maar dat neem je dan gewoon in je policy op.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:11
Janoz schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:43:
*zucht* Ik krijg nu al sinds 8 uur vanavond om de 9 minuten een dagknaller binnen. Begonnen bij 19 augustus en ik ben nu bij 4 september. Er heeft blijkbaar weer een prutser aan de verkeerde knoppen gezeten....
Een dagknaller ? :?

https://fgheysels.github.io/

• Haan

Haan

dotnetter

@Gertjan: Je kan wel de status van je applicatie instellen (dev of live), maar daar zit verder geen verschil in qua requests voor zover ik weet.
Klinkt als reclame die normaal gesproken 1x per dag gemaild wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door Haan op 29-09-2010 09:00 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

iets a la iBood :P

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Lekker aan het wachten tot de klant de testomgeving weer aanzet... En willen wel vanochtend de change request verwerkt hebben 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door alienfruit op 29-09-2010 09:07 ]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Creepy schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:46:
E-mail sturen is dan ook een vak :+
En ze zijn bij.

Dagknaller SPAM

prutsers....

Geen dagknallers meer voor mij.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

.Gertjan. schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:48:
[...]

Hebben ze geen aparte developer keys? Ik dacht dat de meeste API's daar wel onderscheid tussen maken. Nadeel is dan wel dat de developer key (met onbeperkte requests) misbruikt kan worden, maar dat neem je dan gewoon in je policy op.
Makkelijker is om de developer key's gewoon naar een dummy omgeving te laten wijzen gevuld met John Does.

• D-Raven
@ janoz,

Wel grappig dat de tijd waarop je ze ontvangt ook steeds een beetje later is

• Haan

Haan

dotnetter

D-Raven schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:31:
@ janoz,

Wel grappig dat de tijd waarop je ze ontvangt ook steeds een beetje later is
Hij zal wel niet de enige zijn aan wie die mails zijn verstuurd, dus waarschijnlijk duurde het steeds een paar minuten voor de volgende dag verstuurd kon worden :P Benieuwd of die server nu op spam blacklists is terechtgekomen >:)

• YopY
Zonet vergadering... de baas begint nu over 'resources' te praten wanneer ze het over extern ingehuurde extra krachten heeft, :+. Afdeling wordt te groot, vroegah (toen er nog maar 3 mensen in de 'afdeling' waren) werden ze nog gewoon 'mensen' genoemd, vaak zelfs bij voornaam.

FTE's is nog zo'n term. (fulltime eenheid volgens mij - maw gewoon een werknemer)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Janoz schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:17:
[...]

En ze zijn bij.

[afbeelding]

prutsers....

Geen dagknallers meer voor mij.
Jij krijgt ze iig nog. Ik heb van iBood sinds 12 september al geen mail meer ontvangen.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

YopY schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:21:
FTE's is nog zo'n term. (fulltime eenheid volgens mij - maw gewoon een werknemer)
Een FTE is geen werknemer. ;) Je kan een afdeling van 3 FTE hebben met 4 werknemers.

[ Voor 33% gewijzigd door AtleX op 29-09-2010 11:29 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• defcon84
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

YopY schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:21:
Zonet vergadering... de baas begint nu over 'resources' te praten wanneer ze het over extern ingehuurde extra krachten heeft, :+. Afdeling wordt te groot, vroegah (toen er nog maar 3 mensen in de 'afdeling' waren) werden ze nog gewoon 'mensen' genoemd, vaak zelfs bij voornaam.

altijd jammer als je een nummertje wordt :(

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Wow, duurde maar 3.5 uur om de server aan te zetten. Gaat steeds sneller daaro ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:15:
Eigenlijk is het gebruik van een PNG voor een cookie bij nader inzien een beetje dom. Waarom een PNG? Het gaat om het gebruiken van de lokale cache van de user. Genereer dus gewoon een javascriptje, bereik je precies hetzelfde en je bent niet afhankelijk van canvas support.
Even een wat oudere quote aanhalen, maar was het idee niet om zoveel mogelijk clientside manieren te vinden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt, wat is je punt precies?

• chem
  • Laatst online: 19-12 11:34

chem

Reist de wereld rond

Mag ik hier nog komen als ik > 12 maanden voor het laatst fatsoenlijk gedevved heb?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
chem schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:30:
Mag ik hier nog komen als ik > 12 maanden voor het laatst fatsoenlijk gedevved heb?
Alleen als 'Gek Getrouwd Dev Mannetje' de oorzaak is. :P

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tuurlijk!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Devilly schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:32:
[...]

Alleen als 'Gek Getrouwd Dev Mannetje' de oorzaak is. :P
Owh ja, dat moest ik maar eens aanpassen. Dat Dev Mannetje that is :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij heb jij nog nooit fatsoenlijk gedevved :+

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Wat is de juiste manier om een poll te bakken?

Ik kan best aardig met PHP omgaan, maar ik heb nog nooit eerder zelf een poll gebouwd :+

Wat ik nu heb:
Radiobuttons met submitbutton waar een antwoord gekozen kan worden -> antwoord wordt gelinked aan het IP van de voter en in de database uitgelezen -> percentage wordt berekend door (stemmen / totaalaantalstemmen) * 100 -> percentages worden ge-output.

Ik heb alleen geen idee wat de beste manier is om dit te visualiseren, mensen willen natuurlijk van die leuke gekleurde balkjes erbij hebben.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Met een span met | per procent en dat stijlen. Uiteraard. Of met Maani. Of met gd. Of niet.

• whoami
raaaagh...

Net een paar R#-refactorings gedaan:
Ik had een aantal nieuwe classes geschreven, en voor 't gemak heb ik die gewoon allemaal in één file gezet.
Nadien heb ik 'move class to another file' gedaan.
Toen ik dit voor de laatste class gedaan had, werd VS.NET plots afgesloten.

Opnieuw opgestart: die nieuwe files zaten niet in mijn project. 'Add existing item' gedaan, files gevonden en toegevoegd, maar die files zijn gewoon leeg. |:( :( :( :'(

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

fokking 2 dagen werk.

• chem

chem

Reist de wereld rond

.oisyn schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:35:
[...]

Volgens mij heb jij nog nooit fatsoenlijk gedevved :+
GA ES DOOD.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Later, goed? ;)

• chem

chem

Reist de wereld rond

• Haan

Haan

dotnetter

whoami schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:25:
raaaagh...

Net een paar R#-refactorings gedaan:
Ik had een aantal nieuwe classes geschreven, en voor 't gemak heb ik die gewoon allemaal in één file gezet.
Nadien heb ik 'move class to another file' gedaan.
Toen ik dit voor de laatste class gedaan had, werd VS.NET plots afgesloten.

Opnieuw opgestart: die nieuwe files zaten niet in mijn project. 'Add existing item' gedaan, files gevonden en toegevoegd, maar die files zijn gewoon leeg. |:( :( :( :'(

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

fokking 2 dagen werk.
Tip voor de volgende keer: doe refactor -> move types into matching files, dan doet ie ze allemaal in 1x verplaatsen naar aparte files. Maar wel ontzettend kut dat je code weg is :( geen source Control?

• whoami
Wel source control, maar ik had die dingen nog geen enkele keer ingechecked ...

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Soms gebeurt dat, en dat is erg vervelend. Maar de tweede keer doe je het altijd beter ;)

• whoami
Toch nog iets kunnen recupereren uit de recycle bin. :)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het is natuurlijk geen backup, maar het aanzetten van volume shadow copy op mijn project directory heeft me al een keer gered van een domme fout :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-12 10:24
Hmm, vroeger met mirc kon je altijd test(een variable) als de variable 1 is dan krijg je test 1.
Dit kan toch ook met c++ :$?

voorbeeld:

code:
1
2
3
int test1 = 10;
int one = 1;
cout << test(one);

Dat ging toch op de een of andere manier... alleen hoe (a)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe wil je het javascriptje clientside genereren (read: opslaan in de cache om later weer te gebruiken)?

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 29-09-2010 17:35 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• X_lawl_X
  • Laatst online: 17-12 09:48
Mijn informaticaleraar zegt dat een Instance een voorbeeld is van een object. Ik zeg dat dit niet zo is. Wie heeft er gelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door X_lawl_X op 29-09-2010 18:19 ]

• denyos
  • Laatst online: 22:54
Logisch de docent....

les 1: Docenten hebben altijd gelijk
les 2: Als de docent geen gelijk heeft treed altijd regel 1 in werking

edit: Een Instantie is wat mij betreft geen voorbeeld van een object. De class zou ik eerder als voorbeeld zien, en dan de instantie is zoals de naam al zegt een instantie waarmee je werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door denyos op 29-09-2010 17:41 ]

Strava

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De class is de blauwdruk en een instance ís een object.

{signature}

• Haan

Haan

dotnetter

Een instance is een object ja: Stel je hebt een class Foo, en je zegt Foo myFoo = new Foo(), dan is myFoo een instance van Foo. En per definitie ook een object, want het is geen value type.

Maar om te zeggen dat een instance een vóórbeeld is van een object, is misschien twijfelachtig, want het zijn in principe twee dezelfde dingen.

[ Voor 28% gewijzigd door Haan op 29-09-2010 17:46 ]

• denyos
  • Laatst online: 22:54
Ik ben het eens met de uitleg van Haan en Voutloos, maar het voorbeeld van het object intepreteerde ik dus meer als de blauwdruk. Aan de hand van het voorbeeld weet je precies hoe je instantie er uit ziet.

Strava

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:34:
[...]

Hoe wil je het javascriptje clientside genereren (read: opslaan in de cache om later weer te gebruiken)?
Nee, die genereer je serverside. Net als de PNG, die werd ook serverside gegenereerd. Het idee is dat je dat ding genereert op het moment dat de gewone cookie is gezet (de generator ziet dat). Als er geen cookie is gezet (bijv omdat die is verwijderd) dan returnt de generator dat dat ding niet gechanged is, en dus haalt je browser het uit z'n cache.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:44:
En per definitie ook een object, want het is geen value type.
Dat hangt nogal van je definitie van objecten af. Er is geen reden om value types niet als object te zien, behalve door limitaties van sommige talen (zoals Java)

• D-Raven
ARGH, ben ik nu de enige die zich rot ergert aan mensen die zeggen: Sequel server, ipv SQL server.
In de jaren 70 heette het Sequel, nu niet meer. Dus ffs noem het gewoon bij zn naam. SQL Server!

*roar*

[/irritatie rant]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:19:
[...]

Nee, die genereer je serverside. Net als de PNG, die werd ook serverside gegenereerd. Het idee is dat je dat ding genereert op het moment dat de gewone cookie is gezet (de generator ziet dat). Als er geen cookie is gezet (bijv omdat die is verwijderd) dan returnt de generator dat dat ding niet gechanged is, en dus haalt je browser het uit z'n cache.
Ja fuckeduck... Ik had 't detail gemist dat hij serverside die PNG genereert (dacht dus dat hij een canvas-hack daarvoor gebruikte :/)... Lekker als je alles clientside wilt doen :+

En ja, ik zeg Sequel ipv Es Qu El :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 29-09-2010 19:16 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Negentig procent van mijn collega's zegt 'sequel', dus dat neem ik dan ook over...
whoami schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:18:
Toch nog iets kunnen recupereren uit de recycle bin. :)
Het zal wel de gewenning aan ontzettend brakke IDE's, gare sourcecontrolsystemen en vastlopende plugins zijn, maar voor ik een ingrijpende verandering doorvoer maak ik altijd een kopie van de projectmap.

En ja, de map _Oud in m'n projectmap staat vol, heel vol.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 29-09-2010 19:18 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
D-Raven schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:04:
ARGH, ben ik nu de enige die zich rot ergert aan mensen die zeggen: Sequel server, ipv SQL server.
Nee :P

• D-Raven
BtM909 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:15:
[...]

En ja, ik zeg Sequel ipv Es Qu El :Y)
/slap :P
CodeCaster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:17:
Negentig procent van mijn collega's zegt 'sequel', dus dat neem ik dan ook over...
Dus als iedereen in de sloot springt, spring jij er achteraan ? :P
Gedeelde smart is altijd goed :D

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zeg altijd sequel en erger me aan es-kuu-el >:)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

D-Raven schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:59:
Dus als iedereen in de sloot springt, spring jij er achteraan ? :P
Hangt er vanaf, staat er een lekker wijf aan de overkant? En is er geen brug of boot in de buurt? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 29-09-2010 20:18 ]

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
Let wel, er staat: in de sloot, en niet erover :9

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
D-Raven schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:04:
In de jaren 70 heette het Sequel, nu niet meer. Dus ffs noem het gewoon bij zn naam. SQL Server!

*roar*

\[/irritatie rant]
* Cartman! eens is

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Het is inderdaad Ess Que El.

Wat zijn programmeurs toch nerds :+

Freelance Unity3D developer

Verwijderd

weer een hoop tijd lopen te kloten met de serialport implementatie van .NET
als er heel snel data binnenkomt bv door een microcontroller welke binnen 10ms na de vraag om data al reageert dan vuurt de framework niet altijd een event af. waardoor er dus geen data gelezen word als die er is.
resultaat is dus dat het af en toe niet doet.

na een aantal uurtjes googlen en lezen blijkt dit probleem als sinds .net 2 al te bestaan. 8)7
krijg je dus 2 opties. of Commstudio gaan kopen :S voor 800 dollar of zelf het via de dll rechts streeks gaan inlezen.

• Haan

Haan

dotnetter

CyCloneNL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:55:
Het is inderdaad Ess Que El.

Wat zijn programmeurs toch nerds :+
Maar daar staat in de comments weer dit:
SQL might be pronounced as S-Q-L, but SQL Server is pronounced Sequel Server. That's coming directly from Microsoft on their product.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
Och, als ik me aan dat soort dingen zou gaan ergeren, dan zou ik beter niet meer kunnen werken.

Erger me meer aan developers die zich er niet aan kunnen houden om sources daadwerkelijk in sourcecontrol te zetten, Sourcecontrol te gebruiken, of het nut er niet van in zien.
Wat ik ook wel vervelend vind, maar minder erg, is ontwikkelaars die niet het nut (in willen) zien van unit testing. Op zich niet erg, want dan zou je ze moeten kunnen overtuigen, maar als ze daar niet naar willen luisteren is ook vervelend.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Haan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:03:
[...]

[...]
Ik doe het altijd al zo, Sequel Server is minder dubbelzinning dan alleen Sequel uitgesproken.
Erger me meer aan developers die zich er niet aan kunnen houden om sources daadwerkelijk in sourcecontrol te zetten, Sourcecontrol te gebruiken, of het nut er niet van in zien.
Ik doe 'nog maar' schoolprojecten maar source control valt niet meer weg te denken imo.

[ Voor 34% gewijzigd door Sebazzz op 29-09-2010 21:11 ]

• D-Raven
Haan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:03:
[...]

[...]
Ja ok, maar dat is niet ANSI declared :D
Yes, that's right, non-ANSI standard statements must always be called SEQUEL. If your code is 100% ANSI compliant then you may call it S-Q-L.
:D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is idd es kjoe el, maar volgens mij is het bij SQL Server altijd al sequel server geweest. Overigens zeg ik zelf altijd es kuu el, en niet es kjoe el ;)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:51:
Het is idd es kjoe el, maar volgens mij is het bij SQL Server altijd al sequel server geweest. Overigens zeg ik zelf altijd es kuu el, en niet es kjoe el ;)
We hebben hem bij ons op het werk SuQqeL genoemd, omdat iedereen een hekel aan SQL heeft :D

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Matis schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:00:
[...]

We hebben hem bij ons op het werk SuQqeL genoemd, omdat iedereen een hekel aan SQL heeft :D
O/R mappers en Linq FTW :Y)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:45
.oisyn schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:51:
Es kuu el ftw! :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Pagina: 1 ... 70 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak