De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.757 views

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 22:44
Sebazzz schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:31:
Erg vervelend dat mijn school dit niet biedt. Met Visual Studio is Team Foundation Server ook wel een pre, daar zit gelijk alles in. Ik zou wel een VM kunnen regelen met Windows Server 2008, SQL server en TFS maar dat kost enorm veel moeite om op te zetten en er zijn maar een beperkt aantal poorten die naar buiten open staan om mee te communiceren.
Misschien heeft dat iets te maken met kosten voor de school?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:01

Sebazzz

3dp

farlane schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:37:
[...]

Misschien heeft dat iets te maken met kosten voor de school?
We hebben toch MSDNAA? Ze zouden zelfs kunnen zeggen: vul hier je keys in en je hebt toegang. Dit is wel een beetje kortzichtig, maar qua licentiekosten is het probleem er niet.

En trac en dergelijke zijn allemaal gratis, dat is dan het probleem niet, en dat bieden ze afaik ook niet aan. Wel bieden ze PHP en een J2EE applicatieserver die we tot nu toe nog niet nodig hebben gehad (we hebben al gratis hosting, en J2EE is makkelijk om lokaal te testen).

Gelukkig hebben we wel Subversion, gelukkig dat wel :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:44

Haan

dotnetter

Licentiekosten zijn natuurlijk niet de enige kosten die je moet maken als je een hele TFS omgeving aan wil bieden aan je studenten ;) Dat kost ook de nodige hardware en uren om te onderhouden e.d. Ik kan me voorstellen dat de kosten daarvoor wel op kunnen lopen als je veel studenten die faciliteiten aan wilt bieden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wie weet wat een DDOS kabouter is?? :P

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Als er veel mensen van gebruik willen maken, dan wordt het toch juist rendabel om het aan te bieden? ;)

Sowieso kunnen ze wel een paar lessen doen over projectmanagement, hoe veel mensen nog steeds met dropbox werken :F

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Haan

Haan

dotnetter

Sebazzz schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:08:
Als er veel mensen van gebruik willen maken, dan wordt het toch juist rendabel om het aan te bieden? ;)

Sowieso kunnen ze wel een paar lessen doen over projectmanagement, hoe veel mensen nog steeds met dropbox werken :F
Kosten per persoon zullen dan wel omlaag gaan, maar totale kosten natuurlijk niet ;)
Megamind schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:07:
Volgens Google gaat het om een groepje script-kiddies die een aantal jaar geleden een aantal overheids-sites en Geenstijl heeft geDDOSt. Of bedoelde je dat niet?

[ Voor 27% gewijzigd door Haan op 20-09-2010 12:13 ]

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Hoogie2004 schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:40:
Hier is de koffie iig gratis. Echter de drinkbaarheid haalt het niet bij lekkere eigengezette koffie uit een filtertje :)
Ik zou zeggen, laat het smaken
Hier ook, maar hetzelfde probleem - doordat de koffie nagenoeg ondrinkbaar is, laat staan herkenbaar als zijnde koffie, zijn we genoodzaakt om óf geheelonthouding te praktiseren, óf naar het koffiehuisje tegenover de ingang te gaan á 2 euro per klein kopje cappuchino. :'(.
quote: Roy-t
Ah we zijn eindelijk over van Excel naar TRAC, wat werkt dat een stuk lekkerder zeg. (Nou was het mijn schuld dat we/ik excel gebruikte om bugs bij te houden, ik dacht 'kan wel met die paar computers'. Ik had het fout...)
Gefeliciteerd, :). Hopelijk kun je iedereen aan een officiele manier van werken krijgen icm Trac, hier heb ik het idee dat er wat weerstand is tegen het gebruik van trac voor kleine dingetjes (bijv. wijzigingen maken zonder dat hier een issue voor open staat. Kleine dingetjes, maar toch).
Megamind schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:07:
Een forum / website flooden met plaatjes van Wesley Sneijder? :D

• Megamind
Haan schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:10:
[...]

Volgens Google gaat het om een groepje script-kiddies die een aantal jaar geleden een aantal overheids-sites en Geenstijl heeft geDDOSt. Of bedoelde je dat niet?
Ik weet het niet :P We moeten een presentatie maken, ethiek, daarbij moeten we een aantal begrippen kennen:
DDoS-kabouters
Hacktivisme
De toetjesterrorist
Netwerkzoeking
:')

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Dat kun je niet serieus menen? Voor een presentatie? Waarvoor? :D

~ Mijn prog blog!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Sebazzz schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:31:
[...]

Erg vervelend dat mijn school dit niet biedt. Met Visual Studio is Team Foundation Server ook wel een pre, daar zit gelijk alles in. Ik zou wel een VM kunnen regelen met Windows Server 2008, SQL server en TFS maar dat kost enorm veel moeite om op te zetten en er zijn maar een beperkt aantal poorten die naar buiten open staan om mee te communiceren.
TFS 2010 draait anders ook prima op een netbook met Windows 7 is mijn ervaring. Geen Server 2008 voor nodig :D

We are shaping the future

Verwijderd

Wat was dat??? Ze Germans 'ave arrived??

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Gaat lekker met het internet de laatste tijd...
Ik had dit hele weekeind al geen Internet thuis, en net was zelfs Tweakers down!

Iets met stroomstoring blijkt..

Freelance Unity3D developer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, t.net was gewoon down. Lag niet aan jou ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12 23:16

CMG

Was een issue met de loadbalancers.

NKCSS - Projects - YouTube

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:07
Megamind schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:29:
[...]

Ik weet het niet :P We moeten een presentatie maken, ethiek, daarbij moeten we een aantal begrippen kennen:
DDoS-kabouters
Hacktivisme
De toetjesterrorist
Netwerkzoeking
:')
En dat is dan een HBO opleiding, tjees.. Anyway, ik heb even in 2006 zuigt (boek van Geenstijl) gekeken en daar staat de term 'DDoS-kabouters' niet in maar wel DdOSsen met daarbij als definitie:
quote: Geenstijl
Digitaal stampvoeten, vooral in zwang bij online kleuters. Soort van internetaanval, bedoeld om websites uit te schakelen. Zie ook; zielig.
en als ik het goed heb, hebben de DDoS-kabouters toentertijd Geenstijl zelf geDdOSt. :9

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Sebazzz schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:08:

Zeker eens. Gewoon een kwartaal lang er een vak over geven ofzo :P

Het is dat ik nieuwsgierig ben en daarom met tools als Git, Trac, Maven en Hudson aan de slag ben gegaan, maar anders had niemand het me ooit verteld :)

En idd werkt volgens mij vrijwel iedereen met Dropbox voor grote projecten :+

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 20-09-2010 16:38 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:03:
[...]

TFS 2010 draait anders ook prima op een netbook met Windows 7 is mijn ervaring. Geen Server 2008 voor nodig :D
Het moet wel centraal beschikbaar zijn hè, en school is de enige die dat kan bieden. Tenzij school mij geld voor een vrije VPS geeft, moet ik het maar doen met de middelen die ik heb, dat is op het moment alleen Subversion.
Avalaxy schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:37:
[...]

En idd werkt volgens mij vrijwel iedereen met Dropbox voor grote projecten :+
Met als gevolg project corruption met projecten zoals van Eclipse.

Ik werkte al in het tweede kwartaal van het eerste jaar met Subversion. Op de helft van het project was ik niet de enige meer die programmeerde, en van Subversion "had ik wel eens gehoord" dus even uitzoeken hoe en wat en bingo :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-12 11:25
Haan schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:00:
Licentiekosten zijn natuurlijk niet de enige kosten die je moet maken als je een hele TFS omgeving aan wil bieden aan je studenten ;) Dat kost ook de nodige hardware en uren om te onderhouden e.d. Ik kan me voorstellen dat de kosten daarvoor wel op kunnen lopen als je veel studenten die faciliteiten aan wilt bieden.
Zou het? Ik vraag me af of het onderhouden van een SVN/Wiki/Mantis omgeving niet meer kost.

• Alex)
Even hierop de aandacht vestigen:

Important: ASP.NET Security Vulnerability

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12 18:48
De hack is vulnerability is 1 ding, maar de voorgestelde workaround van Microsoft vind ik als php'er nog veel hilarischer.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• denyos
  • Laatst online: 19-12 18:57
Tja je kan er om lachen qua work around, maar als zo snel na het uitlekken van de vulnerability er al een behoorlijk eenvoudige workaround is vind ik het netjes. Ben benieuwd of het bij php ook zo snel en relatief eenvoudig gefixed zou zijn.

Strava

• Freeaqingme
nouja, als je door deze bug getroffen bent is 't natuurlijk wel lullig. Maar als je een workaround aanbiedt die enkel aan security by obscurity doet kan je daar toch niet heel trots op zijn...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar als je een workaround aanbiedt die enkel aan security by obscurity doet
Ik zie er niets "security by obscurity" aan eigenlijk. Natuurlijk, de oplossing is geen pareltje, maar wel een goede en effectieve tijdelijke workaround totdat de daadwerkelijke oorzaak is verholpen. De fout is dat er teveel informatie wordt teruggegeven, de workaround verhindert dat. Helemaal geen security by obscurity, maar een lek wat een brute force aanval enorm kan verkorten dat gedicht wordt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Freeaqingme
fair enough, dat had ik anders begrepen. * taking his words zuruck *

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat een blunder. Heel onprofessioneel _o-

• Alex)
monnick schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:40:
Wat een blunder. Heel onprofessioneel _o-
Want? Wat is er onprofessioneel aan?

Ik vind dat ze best wel snel een workaround geven... zoals al eerder aangegeven is het geen pareltje, maar het geeft in ieder geval wat tijd tot er een goede oplossingen gevonden kan worden. :)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:06
Is het sowieso niet handig om je fouten naar een foutpagina te laten wijzen?
Zo weet je tenminste zeker dat men nooit een yellow screen krijgt op je site.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 21:58

Hoogie2004

Whohooooo

Ik weet niet of het aan de koffie ligt, of aan het goed slapen van vannacht. Maar het schiet eindelijk eens lekker op. Begin dit SQL zelfs langzaam door te krijgen :+

edit: Nooit geweten dat je een conditional count kan uitvoeren in een select. Het wordt leuker en leuker

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-09-2010 09:20 ]

My iRacing profile | Strava

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Behoorlijk nasty bug. Ik vraag me af of asp.net MVC hier ook last van heeft, omdat deze bv geen ViewState gebruikt e.d.

Ja dus.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 21-09-2010 10:17 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Jan_V schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 07:26:
Is het sowieso niet handig om je fouten naar een foutpagina te laten wijzen?
Zo weet je tenminste zeker dat men nooit een yellow screen krijgt op je site.
Ja maar het gaat er in dit geval om dat je voor alle foutcodes 1 pagina gebruikt ipv aparte 404, 500, etc pagina's. Er zit een fout in het mechanisme voor het weergeven van die verschillende foutcodes waarmee een kwaadwillende toegang krijgt tot 'systeem' asp.net bestanden zoals je web.config.

(Zie voor detail info, de eerder geposte link naar Scott Gu's blog)

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 21-09-2010 10:31 ]

• alex3305
Meer mensen hier achter hun werkplek met een pak tissues/toiletpapier/keukenrol en een verstopte neus?
:w

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 10:33
alex3305 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:32:
Meer mensen hier achter hun werkplek met een pak tissues/toiletpapier/keukenrol en een verstopte neus?
:w
Yep + griep.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Wat doe jij dan op je werkplek 8)7 Ik bedoel +1 voor dedication, maar je hebt jezelf (en je baas) er uiteindelijk mee als je een week ofzo uit de running bent.

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 15:48
Laurens-R schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:52:
[...]

Wat doe jij dan op je werkplek 8)7 Ik bedoel +1 voor dedication, maar je hebt jezelf (en je baas) er uiteindelijk mee als je een week ofzo uit de running bent.
en je hebt de kans dat je andere collega's besmet. Soms is het beter om gewoon enkele dagen thuis te blijven/werken ;)

• roy-t
Arrrgg op een ander forum (creators.xna.com) weer iemand die vanuit niets een 3D game wil maken, de eerste keer dat iemand zeg, begin eens simpel, begin 2D meteen "DONT MENTION 2D, I ASKED FOR 3D ADVICE"...

Ik wou dat ze daar net zo snel als hier slotjes zouden zetten, want dat soort mensen leren het toch nooit....

~ Mijn prog blog!

• YopY
roy-t schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:28:
Arrrgg op een ander forum (creators.xna.com) weer iemand die vanuit niets een 3D game wil maken, de eerste keer dat iemand zeg, begin eens simpel, begin 2D meteen "DONT MENTION 2D, I ASKED FOR 3D ADVICE"...

Ik wou dat ze daar net zo snel als hier slotjes zouden zetten, want dat soort mensen leren het toch nooit....
Nou nee. Het XNA forum (en platform) is (neem ik aan) gericht op beginners, en dus moet het ook beginner-friendly zijn. Als ik een 3D game wil maken kun je me het advies geven dat dat zeer lastig zal zijn, maar het echt opdringen zou ik niet doen.

Maak dan een standaardpost (samen met de anderen die zich daaraan ergeren) met een lijstje artikelen over het bouwen van een 3D engine dat je zo in zo'n topic kunt copypastaen - en dan liefst op volgorde van moeilijkheid, beginnend bij een globaal overzicht mbt het bouwen van een engine, en dan doorgaand naar lineaire algebra, shaders, hardware, en weet ik veel wat er nog meer bij komt kijken (heb slechts een half idee). En 2D natuurlijk.

Want ik geloof zo dat er een paar dozijn van dat soort topics per maand naar voren komen daaro. En dat daar altijd een paar dozijn mensen bovenopspringen van "OMG WAT BEN JUH UHN IDIOOD BEGIN FF MET BESTAANDE ENGINE EN 2d"

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YopY schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:01:
[...]
Nou nee. Het XNA forum (en platform) is (neem ik aan) gericht op beginners, en dus moet het ook beginner-friendly zijn. Als ik een 3D game wil maken kun je me het advies geven dat dat zeer lastig zal zijn, maar het echt opdringen zou ik niet doen.
XNA is niet zozeer op beginners gericht, maar meer op hobbyisten. Natuurlijk moet je ergens beginnen, maar ook daar geld, dat je natuurlijk beter geholpen word als je gewoon normaal reageert, en dus ben je een behoorlijke hork als je meteen zo begint te razen als iemand je goed advies probeert te geven.

Je kunt ook op een normale manier zeggen dat je niet met 2D wilt beginnen, maar meteen met 3D. ( En de andere kant op geld het zelfde natuurlijk, je kunt ook op een normale manier zeggen dat het misschien slim is om eerst eens wat ervaring met 2D op te doen. )

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 21-09-2010 12:04 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eigenlijk is Half Life 2 helemaal niet zo'n mooie game... Ben 'm aan het doorspelen (had ik nog nooit gedaan namelijk), maar ik verbaas me erover hoe matig de artwork eigenlijk is. En dat terwijl iedereen zo lyrisch was over de graphics destijds. En ja, sommige screenshots zijn juweeltjes, maar als je het daadwerkelijk gaat spelen dan is het meeste gewoon grauw, lelijk, low poly en recht-toe-recht-aan. Textures die niet mooi in elkaar overlopen, dingen die rond moeten zijn die er ontzettend hoekig uitzien, alles met hoeken van 90 graden... Bah. Valt me echt tegen van Valve.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Vergeet niet dat Half-Life 2 al weer uit 2004 is he.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 20:03

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:05:
Eigenlijk is Half Life 2 helemaal niet zo'n mooie game... Ben 'm aan het doorspelen (had ik nog nooit gedaan namelijk), maar ik verbaas me erover hoe matig de artwork eigenlijk is. En dat terwijl iedereen zo lyrisch was over de graphics destijds. En ja, sommige screenshots zijn juweeltjes, maar als je het daadwerkelijk gaat spelen dan is het meeste gewoon grauw, lelijk, low poly en recht-toe-recht-aan. Textures die niet mooi in elkaar overlopen, dingen die rond moeten zijn die er ontzettend hoekig uitzien, alles met hoeken van 90 graden... Bah. Valt me echt tegen van Valve.
http://www.cinematicmod.com/ ;)

Je hebt er wel een state-of-the-art PC voor nodig, maar het speelt gruwelijk O+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:13:
Vergeet niet dat Half-Life 2 al weer uit 2004 is he.
Denk je echt dat ik zo dom ben om 'm met games van nu te vergelijken? ;)
Doom 3 is mooier. Far Cry is mooier. Hell, zelfs Quake 3 (1999) heeft betere artwork :)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2010 12:18 ]

• roy-t
YopY schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:01:
[...]

Maak dan een standaardpost (samen met de anderen die zich daaraan ergeren) met een lijstje artikelen over het bouwen van een 3D engine dat je zo in zo'n topic kunt copypastaen - en dan liefst op volgorde van moeilijkheid, beginnend bij een globaal overzicht mbt het bouwen van een engine, en dan doorgaand naar lineaire algebra, shaders, hardware, en weet ik veel wat er nog meer bij komt kijken (heb slechts een half idee). En 2D natuurlijk.

Want ik geloof zo dat er een paar dozijn van dat soort topics per maand naar voren komen daaro. En dat daar altijd een paar dozijn mensen bovenopspringen van "OMG WAT BEN JUH UHN IDIOOD BEGIN FF MET BESTAANDE ENGINE EN 2d"
Het is gewoon bijna onmogelijk om in een keer vanuit niets (geen programmeer ervaring) een 3D RPG te maken, dan kun je wel zeggen welke tools je nodig hebt naast XNA maar dan gaat iemand gewoon stuk. Als je rustig begint kun je wel ergens komen :). Het beste advies is gewoon beginnen met 2D.

~ Mijn prog blog!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:16:
[...]
Doom 3 is mooier. Far Cry is mooier. Hell, zelfs Quake 3 (1999) heeft betere artwork :)
Ach het is in ieder geval mooier dan Coronel Indoor Karting :+
Maar die heeft natuurlijk by far superior networking ;)

• alex3305
roy-t schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:28:

Doet me denken aan iemand die zonder enige ervaring een MMORTS wilde maken :')

• Cartman!
  • Niet online
Matis schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:14:
[...]

http://www.cinematicmod.com/ ;)

Je hebt er wel een state-of-the-art PC voor nodig, maar het speelt gruwelijk O+
Zo mooi vind ik de screens niet. Weleens Crysis, Bad Company 2 of Modern Warfare 2 gespeeld? Dat ziet er toch echt beter uit imo.

• monnick
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:16:
[...]

Iets met.....persoonlijk? Ik vond Half Life 2 één van de mooiste games die ik ooit gespeeld heb. De artstyle vind ik juist heel erg goed. De hele sfeer die in dat spel wordt neergezet vind ik geweldig. Zelfs als ik het spel nu nog zie vind ik het heel erg goed eruit zien. _/-\o_

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Cartman! schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:27:
Zo mooi vind ik de screens niet. Weleens Crysis, Bad Company 2 of Modern Warfare 2 gespeeld? Dat ziet er toch echt beter uit imo.
Dat is waar, maar die engines zijn dan ook veel nieuwer en meer geoptimaliseerd voor de PC's van nu. De screenshots vallen inderdaad wat tegen, maar als je de game met en zonder mod hebt gespeeld, dan wil je eigenlijk nooit meer zonder spelen ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

monnick schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:28:
[...]

Iets met.....persoonlijk? Ik vond Half Life 2 één van de mooiste games die ik ooit gespeeld heb. De artstyle vind ik juist heel erg goed. De hele sfeer die in dat spel wordt neergezet vind ik geweldig. Zelfs als ik het spel nu nog zie vind ik het heel erg goed eruit zien. _/-\o_
Ik zeg niet dat de sfeer of de gameplay niet goed is, of dat ze de techniek niet in huis hebben. Maar het gaat om kleine details. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/566/566202/half-life-2-20041115110946747-000.jpg

Het gras maakt een hoek van 90 graden met de muur. Er is totaal geen overgang in het hoekje. De stenen van de ene muur worden ook ineens afgekapt door de andere muur. Die berg afval is gewoon een simpele low poly mesh met een rotzooi-texture erop. Wat ze wel goed hebben gedaan zijn de sceneries en character models en animations. Maar het detail mist gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2010 12:35 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:05:
Kun je, als game developer nog genieten van een game als je er zo kritisch tegenover staat? Kan je je nog echt inleven?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Graphics heeft geen zak met gameplay te maken :). Overigens erger ik me in HL2 dan ook wel weer aan de ladders (waar je nooit fatsoenlijk op of af komt) en de handling van verschillende voertuigen.

Overigens ben ik ook wel een beetje uitgekeken op de Doom-achtige FPS games waarin je op aliens moet knallen en continu op zoek bent naar health en ammo. Games als Call of Duty vind ik dan toch iets leuker. Of de Crytek games tot aan de helft (die op een of andere manier altijd beginnen als enigszins realistische schooter maar eindigen met het knallen op aliens 8)7)

[ Voor 110% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2010 12:50 ]

• monnick
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:32:
[...]
Het gras maakt een hoek van 90 graden met de muur. Er is totaal geen overgang in het hoekje. De stenen van de ene muur worden ook ineens afgekapt door de andere muur. Die berg afval is gewoon een simpele low poly mesh met een rotzooi-texture erop. Wat ze wel goed hebben gedaan zijn de sceneries en character models en animations. Maar het detail mist gewoon.
Oke, daar kan ik niet tegen op :p Ik ben blij dat dat soort dingen me niet opvallen als ik normaal door een spel heen speel ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ja, in their defense, ik speel het nu op 1680x1050, wat in die tijd nog ongehoord was. En als alles er veel scherper uit ziet vallen dat soort dingen ook sneller op natuurlijk :)

• Haan

Haan

dotnetter

Het is altijd lastig als je ergens teveel van weet, dan ga je er met andere ogen naar kijken en dingen zien die verder niemand opvalt. Zo heeft een vriend van me bij de televisie gewerkt als technicus / bij de regie en die kan niet meer normaal naar bijvoorbeeld een live show kijken, omdat hij steeds zit mee te denken over de camerastanden en wanneer ze een ander shot zouden moeten nemen e.d.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wat ik mij nou altijd afvroeg, waarom portte ID software hun games ook naar Linux. Doom 3 bijvoorbeeld is naar Linux geport en Quake 4 en ET:QW ook, maar waarom? Ideologie? En waarom releasen ze de source code van hun engines na een paar jaar, ook ideologie?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

They put the id in ideologie ;)
Maar idd, dat is het precies.

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2010 13:45 ]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

.oisyn schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:41:
...
Overigens erger ik me in HL2 dan ook wel weer aan de ladders (waar je nooit fatsoenlijk op of af komt)
...
daar kan ik me ook aan ergeren! is in bf:bc2 net hetzelfde..
of het feit dat je niet kan schieten als je op een ladder zit. Kom je boven en zie je iemand, maar kan je niets anders doen dan gewoon doodgaan.. 8)7

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Haan schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:28:
Het is altijd lastig als je ergens teveel van weet, dan ga je er met andere ogen naar kijken en dingen zien die verder niemand opvalt. Zo heeft een vriend van me bij de televisie gewerkt als technicus / bij de regie en die kan niet meer normaal naar bijvoorbeeld een live show kijken, omdat hij steeds zit mee te denken over de camerastanden en wanneer ze een ander shot zouden moeten nemen e.d.
Dat is idd jamer. Ikzelf zit in de broadcast industry en kan sinds dat moment niet meer naar een TV-uitzending kijken zonder de Wikipedia: Widescreen signaling te zien (zeker bij de RTL-uitzendingen). Ook de MPEG-blokken zijn overduidelijk aanwezig en interlacing is nog steeds een bitch :'(

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

OMG. Net Windows Vista in een VPC geïnstalleerd om zo IE9 te kunnen draaien (op mijn werk gebruiken we nog XP). Zie ik dat de standards modus terug gaan tot IE7 :| Hoe lang gaan ze dat volhouden? Zitten we dan straks met 23 standards modusen?

• lauwsa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-12 10:24
Dat lijkt me echt vervelend als je weer eens ouderwets voor de tv in slaap wilt vallen :S En blokken in het scherm, nog nooit gezien :P gelukkig ;)

Wij hebben nog zoon oude tv met z'n connon er achter. Alleen comedia central heeft weer eens en update gedaan. Nu hebben we nog kleiner beeld :P 25% onder en boven is zwart..

• YopY
Good Fella schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:19:
OMG. Net Windows Vista in een VPC geïnstalleerd om zo IE9 te kunnen draaien (op mijn werk gebruiken we nog XP). Zie ik dat de standards modus terug gaan tot IE7 :| Hoe lang gaan ze dat volhouden? Zitten we dan straks met 23 standards modusen?
Standards zijn gemaakt om op 23 verschillende manieren geinterpreteerd te worden, :+.

Niet alleen zitten browserbowers te vechten met verschillende interpretaties van de w3c standaarden, het team van IE zit ook nog eens te vechten over de interpretaties van hun voorgangers en de zelf uitgevonden standaarden die ze blijkbaar toch niet helemaal af willen schaffen.

Zijn er overigens nog veel webapplicaties die alleen in IE 6 werken?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

BM

Moderator Spielerij
Aaargh..... wat heb ik een hekel aan welk rechtensysteem dan ook. Nu al een uur aan het vechten met SQL Server en IIS om te zorgen dat mijn webservice bij de database kan. Snap er geen f*ck meer van, en heb het ook to-taal gehad hiermee.
Useraccountje aangemaakt en daarmee verbinding gemaakt en klaar.... als het doorgaat naar acceptatie/productie mag de afdeling beheer het uitzoeken, dat ging ze vorige keer ook prima af :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Crazy D

I think we should take a look.

BM schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:20:
... Nu al een uur aan het vechten .... als het doorgaat naar acceptatie/productie mag de afdeling beheer het uitzoeken, dat ging ze vorige keer ook prima af :p
Volgende keer gewoon direct beheer even vragen hoe zij dat doen :P Dan heb je het vast binnen het uur voor elkaar ;)

Exact expert nodig?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pfff wat een prutsers bij twitter :P

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:12:
Pfff wat een prutsers bij twitter :P
Wie gebruikt er dan ook de normale web-interface van twitter, als je op de wc zit heb je toch geen PC bij de hand :+

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Lijkt inderdaad een vrij basic fout te zijn. Volgens mij is de gouden regel van (web)development dat je cliënt nooit moet vertrouwen. Ben benieuwd wat er nog meer allemaal mis is :X

• alex3305
Sebazzz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:14:
Lijkt inderdaad een vrij basic fout te zijn. Volgens mij is de gouden regel van (web)development dat je cliënt nooit moet vertrouwen. Ben benieuwd wat er nog meer allemaal mis is :X
Een tijd terug kon je de API ook misbruiken om iedereen je te laten volgen :D. Ook zo'n ge-wel-dige bug.

• Haan

Haan

dotnetter

En daarvoor was het een tijd mogelijk om de limiet op 140 tekens te omzeilen door een bug in de API.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:50
Woy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:13:
[...]

Wie gebruikt er dan ook de normale web-interface van twitter, als je op de wc zit heb je toch geen PC bij de hand :+
Afbeeldingslocatie: http://montieandme.files.wordpress.com/2009/07/pc-toilet-funny.jpg

• YopY
Aaargh..... wat heb ik een hekel aan welk rechtensysteem dan ook. Nu al een uur aan het vechten met SQL Server en IIS om te zorgen dat mijn webservice bij de database kan. Snap er geen f*ck meer van, en heb het ook to-taal gehad hiermee.
Useraccountje aangemaakt en daarmee verbinding gemaakt en klaar.... als het doorgaat naar acceptatie/productie mag de afdeling beheer het uitzoeken, dat ging ze vorige keer ook prima af :p
Ik heb een betere: een exception dat hij een bepaalde 'bundle' (dwz package oid) niet kan vinden: 'netscape.ldap' terwijl ik geen flauw idee heb of en zo ja waar die ooit gebruikt zou worden, :s.

Programmeren met dit CMS is nagenoeg black box programmeren. Externe bibliotheek gebruiken is nagenoeg onmogelijk, documentatie is nagenoeg afwezig, nagenoeg is afwezig support, en om de zoveel tijd / installaties van het ding dat je aan het ontwikkelen bent moet je je hele lokale installatie weggooien en opnieuw installeren omdat er *iets* stuk is en je geen idee hebt wat dat maar mag zijn. En vragen naar developer support worden pas na minimaal een week beantwoord, soms pas nadat je er handmatig weer naar vraagt.

/rant.

En ik zelf zou ook geen controle doen op apestaartjes achter URLs. Waarschijnlijk heeft dit te maken met regexes - wat ook behoorlijk black box / magisch programmeren is, imho, zeker als je van te voren niet vaststelt dat een @ achter een url kan leiden tot vaudten en misbruik en dergelijke.

Maar vooruit. Geen systeem is bugvrij, zelfs niet een systeem dat zo relatief eenvoudig is als twitter (want je kunt een gelijksoortig systeem in een middagje in elkaar prutsen. Nee, niet zodanig dat het miljoenen per seconde aan kan, maar ge begrijpt wat ik bedoel)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
SqlServer & IIS staan wel of niet op dezelfde machine ?
(Wellicht het 'double hop' probleem als ze niet op dezelfde machine staan).

https://fgheysels.github.io/

• TJHeuvel
  • Niet online
roy-t schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:19:
Het is gewoon bijna onmogelijk om in een keer vanuit niets (geen programmeer ervaring) een 3D RPG te maken, dan kun je wel zeggen welke tools je nodig hebt naast XNA maar dan gaat iemand gewoon stuk. Als je rustig begint kun je wel ergens komen :). Het beste advies is gewoon beginnen met 2D.
Meestal is dit ook omdat ze niet door hebben wat voor een omvang zo'n project heeft, waar je allemaal aan moet denken. Gelukkig zijn er wel wat mensen die wel kunnen aanduiden dat het maken van een MMORPG geen kinderspel is ;).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet iemand nog een GDB front-end voor Windows. Zowel IDA Pro als WinGDB lopen vast als ik ermee probeer te connecten naar de debugstub van vmware :/. De "gewone" GDB (MinGW) werkt wel maar is een draak om mee te werken.

.edit: hmm blijkbaar werkt de 64 bits versie van IDA Pro weer wel gewoon 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 22-09-2010 01:50 ]

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Kwam net dit tegen: http://samy.pl/evercookie/ Nice :)

Aunt bunny is coming to get me!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

BM

Moderator Spielerij
whoami schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:51:
[...]

SqlServer & IIS staan wel of niet op dezelfde machine ?
(Wellicht het 'double hop' probleem als ze niet op dezelfde machine staan).
Jep, gewoon mijn 'lokale' ontwikkelmachine (is stiekem een Citrix/Terminal server bak, maar goed).

Ben nooit een held geweest met rechten.... zo maar eens verder stoeien, want hoewel ik dacht dat het gister werkte, krijg ik nog steeds geen data terug :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Megamind
Zijn er nog devves die hier Firebird draaien als productie?

• Haan

Haan

dotnetter

pff 't is vaak rennen of stilstaan de laatste tijd, nu is het weer tijd om te rennen :F * Haan neemt nog maar een bakkie

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 21:58

Hoogie2004

Whohooooo

* Hoogie2004 gaat koffie halen voor de afdeling

My iRacing profile | Strava

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
Java Dev environment opzetten met grails & groovy brol en al -> wat een hell.

Ik wil gewoon een java project gecompiled krijgen. :'(

https://fgheysels.github.io/

• Haan

Haan

dotnetter

Argh, heb ik eindelijk een beetje mooie ASP.NET MVC site gemaakt, blijkt het deployen weer een b*tch te zijn. Vandaag geen zin meer in..

• CMG

CMG

Haan schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:34:
Argh, heb ik eindelijk een beetje mooie ASP.NET MVC site gemaakt, blijkt het deployen weer een b*tch te zijn. Vandaag geen zin meer in..
Als je IIE7 hebt is het makkelijk; zit je nog met IIS6 moet je de .NET ISAPI filter toevoegen aan * en validate file exists uitzetten; iets wat de performance niet direct ten goede komt...

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Simply think of it as cookies that just won't go away.
Ik word daar als eindgebruiker niet echt blij van :/

• Avalaxy

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ja, ik wilde eerst de /me-tag gebruiken, maar dat stond zo raar. Foutje mijnerzijds, dat neemt echter niet weg dat je ook best inhoudelijk had mogen reageren om mijn bericht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 22-09-2010 17:05 ]

• Haan

Haan

dotnetter

CMG schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:47:
[...]

Als je IIE7 hebt is het makkelijk; zit je nog met IIS6 moet je de .NET ISAPI filter toevoegen aan * en validate file exists uitzetten; iets wat de performance niet direct ten goede komt...
Ik had dat wel gedaan (IIS6), en toen werkte het half, IIS7 wil ook niet helemaal lekker werken, dus ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben. Vrijdag nog eens opnieuw proberen met de standaard MVC 2 template, dan kan ik uitsluiten of het aan mijn gepruts ligt, of aan Microsoft :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is het verschil tussen local storage en global storage? De pagina's die het over webstorage hebben onderscheiden altijd session storage en global danwel local storage, maar ik zie ze het nooit over zowel local als global hebben (wat mij doet vermoeden dat het hetzelfde ding is - de W3C pagina over web storage heeft het ook alleen maar over local storage). Maar jouw link zegt allebei.

.edit: ah
The specifications also mention that all the domains at an equal or lower level of the one defined for a global storage object can access its storage data. Fortunately browser developers didn't implement it as per specifications. They never supported public data storage and specifically not top-level-domain data access. Firefox in fact went to the extent of blocking access to any domain other than the one you specify.

After the browsers implemented their version of global storage, and their implementation made sense, WHATWG modified the specifications. They replaced global storage with local storage where you cannot specify domains; the data you store is automatically associated with the domain under which the script is running.
Ergo, exit global storage.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 22-09-2010 17:13 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

Haan schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:04:
[...]

Ik had dat wel gedaan (IIS6), en toen werkte het half, IIS7 wil ook niet helemaal lekker werken, dus ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben. Vrijdag nog eens opnieuw proberen met de standaard MVC 2 template, dan kan ik uitsluiten of het aan mijn gepruts ligt, of aan Microsoft :P
het grote nadeel van IIS6 vind ik dat je een extensie aan je route moet toevoegen :-/ zie zo lelijk uit..
bvb {controller}.mvc/{action}/{id}
of je moet met een wildcard of urlrewriting werken..

voor mij is nu de enige optie: gewoon upgraden naar IIS7 8)

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-12 23:01
Matis schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:54:
Na een paar keer refresh heb ik nog steeds geen cookie gekregen. Maar dat kan natuurlijk aan Noscript + Default deny op cookies liggen :)

Maar als ik een browser wil tracken, heb ik meerdere opties, en helemaal geen cookies nodig:
https://panopticlick.eff.org/

Bezoek eens een willekeurige pagina

• TJHeuvel
  • Niet online
Programmer pickup lines, hilarisch _O-
` If you like to Swing, my whole framework is at your IDisposable `

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Matis schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:54:
[...]

[...]

Dat snap ik :) Vooral die PNG is extreem smerig. Maar goed we hebben het over http://en.wikipedia.org/wiki/Samy_%28XSS%29

Aunt bunny is coming to get me!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12 10:45

Arethusa

Niet die server

CyCloneNL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:59:
Hahal, er zitten wel juweeltjes tussen, jij was op zoek naar een goeie pickup line? ;)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• CMG

CMG

Lol, perfect na Stephen Lynch die ik net voor de 73e keer gezien heb :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

iH8 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:53:
[...]

Dat snap ik :) Vooral die PNG is extreem smerig.
Extreem slim gevonden vind ik juist :D

• defcon84

defcon84

Multipass?

"Are you into Inversion of Control?"
haha _O-

• CMG

CMG

defcon84 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:06:
[...]

"Are you into Inversion of Control?"
haha _O-
Voor veel meer is de twitter live feed wel handig: http://twitter.com/#search?q=ProgrammerPickupLines

• YopY
iH8 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:53:
Dat snap ik :) Vooral die PNG is extreem smerig.[/url]
http://blog.nihilogic.dk/...using-canvas-and-png.html is ook zoiets (is volgens mij eerder hier gelinkt). Zie ook: speelbaar Mario spel in de achtergrond :+.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eigenlijk is het gebruik van een PNG voor een cookie bij nader inzien een beetje dom. Waarom een PNG? Het gaat om het gebruiken van de lokale cache van de user. Genereer dus gewoon een javascriptje, bereik je precies hetzelfde en je bent niet afhankelijk van canvas support.

• YopY
Javascript is óók een mogelijkheid. Lijkt me meer een project van zoveel mogelijk manieren bedenken dan praktische toepassingen.

En wat anders:

Stiekem is JSP en Javascript door mekaar best wel lelijk (jsp genereert code dat javascript aanroept, als dat logisch klinkt):

Java Server Page:
1
<button onclick="return Webshop.add('${fn:replace(row['bookEanCode'], ' ', '')}', '${linkAjaxBoekToevoegen.url}', {smallcart:'${linkAjaxWinkelmandKlein.url}'});" title="In winkelmand plaatsen">bla</button>

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

YopY schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:51:
Javascript is óók een mogelijkheid. Lijkt me meer een project van zoveel mogelijk manieren bedenken dan praktische toepassingen.
Het gaat om het gebruik van de lokale cache, die slaat de data op. Het gebruik van een script is geen extra mogelijkheid boven dat van een PNG; het biedt dus geen extra zekerheid. Beide methoden gebruiken de lokale cache - werkt de een niet, dan werkt de ander ook niet. De PNG methode is echter een stuk omslachtiger en vereist veel meer browsersupport (canvas) dan het cachen van een JS file (direct uitvoerbare code).

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2010 14:23 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hmm, lekker met WPF gaan kloten voor Microsoft Surface, en met WCF voor een bijbehorende webservice. Wordt nog interessant :)

• Avalaxy
Sebazzz schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:05:
Hmm, lekker met WPF gaan kloten voor Microsoft Surface, en met WCF voor een bijbehorende webservice. Wordt nog interessant :)
Waarop testen jullie die code? Is er een soort simulator? Want er is maar 1 zo'n tafel zover ik weet.
Pagina: 1 ... 68 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak