De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.753 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-12 14:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

P-Storm schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:40:
De bedoeling was om uit een tekstbestand met gesorteerde lijst van woorden in te lezen, dat in een lijst of hashset stoppen. Daarna keek ik of een woord in de lijst bestaat. Er is dus geen behoefte aan resizen.
Hoe vul je de container dan zonder dat hij intern resized? Dat was mijn punt. Dat doet ie wel, tenzij je van tevoren al opgeeft wat de capacity moet zijn.

Maar idd, een hashset gebruiken om string lookups te doen is idd een stuk sneller dan lineair over een array heen lopen om de string te vinden.
alex3305 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:19:
Of je gebruikt een LinkedList zolang je niets in het 'midden' hoeft te verwijderen.
Een gelinkte lijst heeft al helemaal geen O(1) random access tijd. En een string zoeken kan in een (gesorteerde) array nog altijd in O(log N), dat kan in een gelinkte lijst ook niet (O(N))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:00
CodeCaster schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:49:
Leuk, Delphi en Visual Studio tegelijk open hebben. De werking van F5 en F9 zijn omgedraaid in beide programma's 8)7

En je steeds maar afvragen waarom het breakpoint verdwijnt terwijl je alleen maar verder wil runnen :P
Mijn collega's hebben hetzelfde probleem als ze Delphi op mijn computer gebruiken: die staat namelijk ingesteld op de keybindings van VS (dus F5=Run en F9=breakpoint). Gewoon omdat ik de VS keybindings gewoon was voordat ik met Delphi begon. Het is altijd even lachen als een collega even probeert te debuggen met die instellingen :) Ik verander dan meestal de keybindings terug naar de default instellingen, anders blijk ik maar bezig uitleg te geven

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
[koffie]Een grote (!) cappuchino van de coffee company. Veel te duur, maar vooruit maar weer.[/koffie]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18

Haan

dotnetter

Ik ga vandaag voor het eerst een ASP.NET applicatie bouwen op basis van MVC ipv webforms, ben erg benieuwd hoe dat gaat werken :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12 10:45

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Gisteren gezien ja... vond het laatste echt alweer over the top.. dat ie die tekst tekent was het tofste vond ik :)

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Uit het artikel erover staat ook nog een ander linkje naar iets cools, een hybrid map.

Ik zou zoiets wel is op een TomTom willen zien :p

Freelance Unity3D developer

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

Haan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:26:
Ik ga vandaag voor het eerst een ASP.NET applicatie bouwen op basis van MVC ipv webforms, ben erg benieuwd hoe dat gaat werken :)
Heb je er een boek over gelezen?
ik gebruik het ook sinds kort en vind het Separation of Concerns pattern wel lekker :9~
ASP.NET MVC heeft met mij een fan bij

natuurlijk gebruik ik ook nog webforms voor onze intranet sites enz. dat zou te complex worden in MVC. 8)7

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 21:37
roy-t schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:58:
Damn. Als hobbyist game progammer heb ik af en toe een proxy nodig om de render code te testen. Vroeger allerlei software geprobeerd (Blender, TruSpace, XSI mod tool, etc..) maar er was allemaal wel wat mis mee. Uiteindelijk Blender gehouden omdat het daar wel in lukte, ondanks dat de interface echt zoo ontzettend vreselijk slecht was.

Nu blijkt dat recentelijk een nieuwe Blender beta is uitgekomen (feature complete) die echt vooral qua UI ontzettend veel beter is geworden.

Waarom de oude UI zo slecht was moet je hier maar even lezen: http://blogs.computerworl...ttack_the_blender_example

Maar de nieuwe UI is echt heel erg clean en overzichtelijk
[afbeelding]

En nog steeds ontzettend aanpasbaar trouwens. Een hoop rare quircks zijn weg, zoals dat er geen scrollbars waren op panels, waardoor je panels moest draggen om verborgen opties te zien :/.
Dat is niet de nieuwe interface van blender, maar van het programma Modo van Luxology.
Maar blender 2.5 is inderdaad heel wat verbeterd t.o.v. de voorgaande versies.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 16:46

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Denk dat het programma maken voor het Concertgebouw moeilijker is dan menig programmeer klusje zoals we die hier kennen. Beschikbaarheid van dirgenten en orkesten liggen vaak al een jaar of meer van te voren vast, wil je er nog een goede solist bij ben je helemaal klaar.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Yanik schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:41:
[...]

Dat is niet de nieuwe interface van blender, maar van het programma Modo van Luxology.
Maar blender 2.5 is inderdaad heel wat verbeterd t.o.v. de voorgaande versies.
DOh! je hebt gelijk, had ik helemaal niet gezien toen. Ik dacht dat het gewoon een ander thema was.

~ Mijn prog blog!

• Haan

Haan

dotnetter

defcon84 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:34:
[...]

Heb je er een boek over gelezen?
ik gebruik het ook sinds kort en vind het Separation of Concerns pattern wel lekker :9~
ASP.NET MVC heeft met mij een fan bij

natuurlijk gebruik ik ook nog webforms voor onze intranet sites enz. dat zou te complex worden in MVC. 8)7
(nog) geen boek gelezen. Wel heb ik de 196 pagina's tutorial van NerdDinner geopend om de basics een beetje van af te kijken :)

• YopY
defcon84 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:34:
SoC is geen 'pattern', SoC is één van de pilaren van OOP, modulair programmeren, en algemene nozelheid. imho. en :+. Zie ook: wikipedia.

Vindt het overigens wel grappig dat mensen lyrisch worden over MVC in ASP terwijl het ten eerste een 30+ jaar oude techniek is en ten tweede al jarenlang geimplementeerd is in andere talen. Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die gewoon vastzitten vanuit hun werkgever aan ASP, voor hun is het natuurlijk wel een verbetering.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-12 10:45

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

roy-t schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:39:
[...]

DOh! je hebt gelijk, had ik helemaal niet gezien toen. Ik dacht dat het gewoon een ander thema was.
Sowieso, sinds 2.5 (meen ik) is er een goeie update aan de interface geweest. Dat al gezien?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:31
YopY schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:00:
[...]Vindt het overigens wel grappig dat mensen lyrisch worden over MVC in ASP terwijl het ten eerste een 30+ jaar oude techniek is en ten tweede al jarenlang geimplementeerd is in andere talen. Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die gewoon vastzitten vanuit hun werkgever aan ASP, voor hun is het natuurlijk wel een verbetering.
Het gaat dan ook voornamelijk om dat het zo mooi inhaakt op/onderdeel is van het .net framework. Ik ben zelf iig erg tevreden over de flexibiliteit en kracht die wordt geboden. De ontwikkelaars van ASP.net MVC proberen zoveel mogelijk in de handen van de uiteindelijke ontwikkelaars te leggen en geen andere werkwijze/ontwikkel-iets voor te schrijven, anders dan het houden aan het MVC-pattern.
Een ongewoon iets in de wereld van Microsoft web tools, IMO.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 15-09-2010 14:22 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

Haan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:58:
[...]

(nog) geen boek gelezen. Wel heb ik de 196 pagina's tutorial van NerdDinner geopend om de basics een beetje van af te kijken :)
dat komt uit Professional ASP.NET MVC van Wrox :-)
Ik heb V2 van dat boek gelezen en die tutorial zit echt VOL met fouten -O-

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Klopt inderdaad. Je kunt beter een meer algemeen boek van asp.net mvc lezen, of de standaard tutorials op de algemene website.
Ik verwacht dat de NerdDinner tutorial geupdate zal worden aan de hand van de MVC 3 preview, hopelijk worden er dan een hoop onzinnige dingen eruit gehaald.

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik had toch meer verwacht van Scott Hanselman, Phil Haack, Scott Guthrie (o.a.)

volgende keer ga ik toch weer terug naar de 'In Action' reeks boeken

• Haan

Haan

dotnetter

Hebben jullie een paar concrete voorbeelden van wat er echt fout is in die tutorial / boek, voordat ik meteen verkeerde dingen aan leer? :P (ik ben me overigens bewust van het feit dat de tutorial MVC 1 is, en ik zelf MVC 2 gebruik), komt de sessie MVC 2 van Scott Hanselman op DevDays2010 een half jaar later toch nog van pas :9

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58
Argh!! Zit je een website te debuggen. Ineens uit het niets "500 Internal Server Error" op localhost, ook mooi!

Zoeken, zoeken, Google, etc. Stond allemaal dat het met .htaccess te maken heeft, die verwijderd. Nog steeds geen resultaat. Weer zoeken, maar toen voor de grap maar eens van PHP 5.2 naar PHP 5.3 geswitcht, om te kijken of die het nog wel deed. Staat er vrolijk onderaan de pagina "Parser error in orders.api.php on line 307." Open je het bestand, zie je dat je een accolade vergeten bent, 8)7 DOH!

Wel slecht overigens dat de hele website zonder concrete foutmelding ermee op z'n bek kan gaan... Overigens daarna wel weer de .htaccess bestanden terug moeten zetten voor mod_rewrite :9.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-12 21:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou natuurlijk ook even in de errorlogs kunnen kijken, i.p.v. eindeloos turen op Google, waarom je een 500 krijgt. Scheelt vaak een hoop tijd om de oorzaak van het probleem te vinden.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

BM

Moderator Spielerij
Mijn 1e project(je) bij deze klant staat live *O*

Oke... het werkt dan welliswaar nog niet helemaal, maar dat is meer een configuratie probleem dan een fout van mijn kant. :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Haan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:12:
Hebben jullie een paar concrete voorbeelden van wat er echt fout is in die tutorial / boek, voordat ik meteen verkeerde dingen aan leer? :P (ik ben me overigens bewust van het feit dat de tutorial MVC 1 is, en ik zelf MVC 2 gebruik), komt de sessie MVC 2 van Scott Hanselman op DevDays2010 een half jaar later toch nog van pas :9
Wat is nou het onwijze verschil tussen ASP.net MVC 1 en MVC 2?
Ik had een boek over MVC 1.0, en daarmee kan ik prima mvc 2 applicaties bouwen. Is er ergens een overzicht met changes?

Freelance Unity3D developer

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
BM schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:33:
Mijn 1e project(je) bij deze klant staat live *O*

Oke... het werkt dan welliswaar nog niet helemaal, maar dat is meer een configuratie probleem dan een fout van mijn kant. :)
Laat me even weten hoe je ze daar van overtuigd... bij mij lukt dat nooit :+

• Caelorum
defcon84 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:09:
ik had toch meer verwacht van Scott Hanselman, Phil Haack, Scott Guthrie (o.a.)

volgende keer ga ik toch weer terug naar de 'In Action' reeks boeken
Ik heb zelf "Pro ASP.net MVC 2 Framework" van Steven Sanderson
Echt een mooi boek waarbij wel wordt verwacht dat de gerbuiker al enige kennis heeft van ASP.net, maar geen van MVC. De schrijver legt het een en ander uit door een webapplicatie te maken van scratch, met tot halverwegen het boek volgens mij geen fouten. Hij neemt ook meteen wat best practices mee, haalt wat unittest zooi aan en overige methodieken en patterns die handig kunnen zijn.
IMO best een mooi boek, en best een tripje naar een boekenwinkel waard om te kijken of het ook wat voor jou is :)
CyCloneNL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:36:
[...]

Wat is nou het onwijze verschil tussen ASP.net MVC 1 en MVC 2?
Ik had een boek over MVC 1.0, en daarmee kan ik prima mvc 2 applicaties bouwen. Is er ergens een overzicht met changes?
http://www.asp.net/learn/...s-new-in-aspnet-mvc#_TOC3

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
alex3305 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:15:
Argh!! Zit je een website te debuggen. Ineens uit het niets "500 Internal Server Error" op localhost, ook mooi!

Zoeken, zoeken, Google, etc. Stond allemaal dat het met .htaccess te maken heeft, die verwijderd. Nog steeds geen resultaat. Weer zoeken, maar toen voor de grap maar eens van PHP 5.2 naar PHP 5.3 geswitcht, om te kijken of die het nog wel deed. Staat er vrolijk onderaan de pagina "Parser error in orders.api.php on line 307." Open je het bestand, zie je dat je een accolade vergeten bent, 8)7 DOH!

Wel slecht overigens dat de hele website zonder concrete foutmelding ermee op z'n bek kan gaan... Overigens daarna wel weer de .htaccess bestanden terug moeten zetten voor mod_rewrite :9.
Friendly errors in IE uitzetten?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• dev10
  • Laatst online: 16-12 18:57
alex3305 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:15:
Wel slecht overigens dat de hele website zonder concrete foutmelding ermee op z'n bek kan gaan...
Dat kun je instellen in je PHP configuratie dacht ik. ;)

• defcon84

defcon84

Multipass?

Haan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:12:
in code snippet 1.3 gaat het al fout:
C#:
1
2
3
4
5
6
    public void Delete(Dinner dinner) {
        foreach(var rsvp in dinner.RSVPs) {
            entities.RSVPs.DeleteObject(dinner.RSVPs);
        }
        entities.Dinners.DeleteObject(dinner);
    }

moet natuurlijk entities.RSVPs.DeleteObject(rsvp); zijn..

code snippet 1.55:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[HttpPost]
public ActionResult Create(Dinner dinner) {

if (ModelState.IsValid) {
        dinner.HostedBy = "SomeUser";

dinnerRepository.Add(dinner);
        dinnerRepository.Save();

return RedirectToAction("Details", new { id=dinner.DinnerID });        
    }

return View(new DinnerFormViewModel(dinnerToCreate));
}

waar komt die dinnerToCreate ineens vandaan?

of gewoon in de tekst staat:
"For example, consider the following code snippet from the e file in our project (which we will be looking
at shortly)."
de 'e file'??? uit de context kan je natuurlijk wel afleiden dat het over de Site.Master file gaat.

en dan zijn ze gewoon stukken code vergeten te printen... zoals de NearestDinners method.. die moet je dus zelf maar verzinnen :-)

er staat ook ineens:
"While still a 1.0 product, ASP.NET MVC sits on top of, and was developed
with, everything that makes System.Web a powerful and stable part of the .NET Framework."
Het book gaat over MVC 2.. niet 1.0!!

Dat zijn degene die ik nog herinner, maar er zijn er nog een 10-tal meer. Het is dus duidelijk dat ze gewoon H1 van het eerste boek hebben gekopieerd en een paar aanpassingen hebben gedaan zodat het met de Entity Framework werkt.. maar een heeeeleeeboel fouten hebben gemaakt/laten staan..

Verder wel een goed boek... en mooie reference..
maar ik zou eerder MVC 2 in Action of Pro ASP.NET MVC 2 Framework aanraden

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48

BM

Moderator Spielerij
Laurens-R schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:38:
[...]

Laat me even weten hoe je ze daar van overtuigd... bij mij lukt dat nooit :+
De foutmelding die we van de 3e partij waar we mee communiceren terugkrijgen impliceert een foute username/password. Dat is niet mijn probleem iig :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Vanavond om 20.00 komt er iets op www.beautyoftheweb.com/invite te staan, vermoedelijk de aankondiging van IE 9 beta. Ik ben benieuwd... de platform previews zagen er goed uit. :)

We are shaping the future

• Caelorum
Alex) schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:14:
Vanavond om 20.00 komt er iets op www.beautyoftheweb.com/invite te staan, vermoedelijk de aankondiging van IE 9 beta. Ik ben benieuwd... de platform previews zagen er goed uit. :)
IE9 Beta Webcast: Tune in
ieblog 14 Sep 2010 4:25 PM Comments 77
Since March, many of you have downloaded the IE9 platform preview builds and visited the Test Drive site. Your thoughtful feedback in the comments here and in the bugs you’ve logged in Connect is helping to make a better IE9. On Wednesday, 10:30am PST, you can tune in to a web cast to learn more about what’s next with IE9 Beta live from San Francisco.
Internet Explorer 9 Beta
September 14, 2010
On Wednesday, Sept. 15, Microsoft will announce the beta of Internet Explorer 9 at a worldwide press event in San Francisco. The live webcast of the event and news of Internet Explorer 9 Beta will be available at 10:30 am PDT Wednesday.
Op zijn minst een aankondiging dus, maar ik verwacht dat ze de beta gaan releasen.

• Alex)
Op http://www.beautyoftheweb.com zie ik inmiddels een downloadlink staan.. spannend!

• Haan

Haan

dotnetter

defcon84 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:07:
[...]

in code snippet 1.3 gaat het al fout:
C#:
1
2
3
4
5
6
    public void Delete(Dinner dinner) {
        foreach(var rsvp in dinner.RSVPs) {
            entities.RSVPs.DeleteObject(dinner.RSVPs);
        }
        entities.Dinners.DeleteObject(dinner);
    }

moet natuurlijk entities.RSVPs.DeleteObject(rsvp); zijn..

code snippet 1.55:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[HttpPost]
public ActionResult Create(Dinner dinner) {

if (ModelState.IsValid) {
        dinner.HostedBy = "SomeUser";

dinnerRepository.Add(dinner);
        dinnerRepository.Save();

return RedirectToAction("Details", new { id=dinner.DinnerID });        
    }

return View(new DinnerFormViewModel(dinnerToCreate));
}

waar komt die dinnerToCreate ineens vandaan?

of gewoon in de tekst staat:
"For example, consider the following code snippet from the e file in our project (which we will be looking
at shortly)."
de 'e file'??? uit de context kan je natuurlijk wel afleiden dat het over de Site.Master file gaat.

en dan zijn ze gewoon stukken code vergeten te printen... zoals de NearestDinners method.. die moet je dus zelf maar verzinnen :-)

er staat ook ineens:
"While still a 1.0 product, ASP.NET MVC sits on top of, and was developed
with, everything that makes System.Web a powerful and stable part of the .NET Framework."
Het book gaat over MVC 2.. niet 1.0!!

Dat zijn degene die ik nog herinner, maar er zijn er nog een 10-tal meer. Het is dus duidelijk dat ze gewoon H1 van het eerste boek hebben gekopieerd en een paar aanpassingen hebben gedaan zodat het met de Entity Framework werkt.. maar een heeeeleeeboel fouten hebben gemaakt/laten staan..

Verder wel een goed boek... en mooie reference..
maar ik zou eerder MVC 2 in Action of Pro ASP.NET MVC 2 Framework aanraden
Ok, maar dat zijn dus gewoon slordigheden / typo's, geen fouten als in zaken verkeerd vertellen zodat je op een verkeerde manier aan het werk gaat.

• Laurens-R
IE9 is leuk :) Draait lekker vlot... rendering is ook prima (en snel!) :) ik vind um gewoon goed *O*

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Laurens-R schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:41:
IE9 is leuk :) Draait lekker vlot... rendering is ook prima (en snel!) :) ik vind um gewoon goed *O*
Ook CSS3 en HTML5?

• Alex)
Jazeker!

de Hypotheker

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:48
Opera heeft 159+7 punten, IE9 niet...

http://html5test.com/

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:29

Sebazzz

3dp

Firefox 206 + 9 bonus. Dit is Firefox 4b7pre op Ubuntu 10.10.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

217+10 voor Chrome stable

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2010 01:10 ]

• D-Raven
FireFox 3.6.8 139 + 4 punten. Niet geheel verwonderlijk natuurlijk.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Haan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:15:
[...]

Ok, maar dat zijn dus gewoon slordigheden / typo's, geen fouten als in zaken verkeerd vertellen zodat je op een verkeerde manier aan het werk gaat.
nee dat idd niet.. maar het is gewoon frustrerend na een tijdje.. een paar foutjes staan wel in elk boek natuurlijk, maar dit was wel heel erg 8)7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Twee dagen voor niks aan het debuggen geweest vanwege het niet goed functioneren van een library op een embedded platform. De port die ik had gemaakt werkte wel op een development bord maar niet op het echte systeem. Omdat het systeem maar 32KB main RAM heeft, en 2 keer 16KB voor respectievelijk Ethernet en USB, had ik buffers aangemaakt in het USB gebied omdat we dat blok niet gebruiken. Gaandeweg bleken er ook crashes in de Ethernet driver voor te komen als er voldoende activiteit was. Nu blijkt: een of andere idioot heeft in de ethernet driver voor het demosysteem de USB en Ethernet geheugenblokken verwisseld waardoor de Ethernet driver vrolijk de buffers van de library stond te verneuken en andersom 8)7 Toen ik dat eenmaal ontdekt had draaide het wel weer perfect *O*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• YopY
11 + 0 punten voor IE 5.55 :+. 12 voor IE 6. Crash bij IE 5.0.

• defcon84

defcon84

Multipass?

139 + 4 puntent voor FF 3.6.10 :)

TortoiseSVN v1.6.10.19898 64-bit is bugged btw..
net terug moeten gaan naar 1.6.9.19725 omdat er geen context menu meer was :-/

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
defcon84 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:20:

Kut, ik heb 'm net geïnstalleerd en kom er ook achter inderdaad ;(.

Verwijderd

defcon84 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:20:
139 + 4 puntent voor FF 3.6.10 :)

Je moet hem nog een keer installeren, dan krijg je je context menu er weer bij. Blijjkt een probleem te zijn met major upgrades (maar dat is nu gefixed). Hier is meer info te vinden: http://tortoisesvn.net/majorupgrade

• D-Raven
Is dat niet een bekend probleem? Volgens mij verhelp je het door m nog eens te installeren.

update: ^^ wat hij zegt idd

[ Voor 17% gewijzigd door D-Raven op 16-09-2010 11:55 ]

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:35

Flapmo

and back is gigi!

Haan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:15:
[...]

Let bij de tutorial even op dat je jezelf niet aanleert om alles via ViewData["stringkey"] = blaat te gaan doen. Pas op het einde worden viewmodel geintroduceerd maar ik zou toch sterk aanraden ViewModels te gebruiken indien je het niet direct afkan met een simpel DB object alleen.

Met string-keys werken is irritant (geen intellisense) en een viewmodel laat je ook nog eens een beetje nadenken over je structuur :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• defcon84

defcon84

Multipass?

Flapmo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:55:
[...]

Let bij de tutorial even op dat je jezelf niet aanleert om alles via ViewData["stringkey"] = blaat te gaan doen. Pas op het einde worden viewmodel geintroduceerd maar ik zou toch sterk aanraden ViewModels te gebruiken indien je het niet direct afkan met een simpel DB object alleen.

Met string-keys werken is irritant (geen intellisense) en een viewmodel laat je ook nog eens een beetje nadenken over je structuur :).
ik ben ook voorstander van van viewmodel, maar er is niets mis met ViewData hoor :)
ik gebruik dat bvb voor de <title> enz..

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 18:48
231+12 points voor Chrome dev (7.0.517.5)

• Flapmo
  • Laatst online: 20:35

Flapmo

and back is gigi!

defcon84 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:04:
[...]

ik ben ook voorstander van van viewmodel, maar er is niets mis met ViewData hoor :)
<title> als in title van de page, of <title> als in je <h1> meuk. In het laatste geval, ik heb een globalized + localized project lopen dus daar gaat het momenteel via de .resx :). Om die keys nou weer door te geven via ViewData is wat onhandig.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Wat is het dood rustig hier... :+ Heb het vandaag zo dat ik niet eens m'n stoel af hoef voor koffie. :D Het is wel Senseo, dat is dan wel weer jammer... :9

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:58

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:24:
Wat is het dood rustig hier... :+ Heb het vandaag zo dat ik niet eens m'n stoel af hoef voor koffie. :D Het is wel Senseo, dat is dan wel weer jammer... :9
Nja, jij krijgt iig nog koffie. Op mijn bekertje staat Koffie++ met melk en suiker. Kreeg net Koffie zwart, en nu Capuchino..... Lezen blijkt moeilijk

My iRacing profile | Strava

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoogie2004 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:27:
[...]

Nja, jij krijgt iig nog koffie. Op mijn bekertje staat Koffie++ met melk en suiker. Kreeg net Koffie zwart, en nu Capuchino..... Lezen blijkt moeilijk
Dan moet je ook gewoon lekker zelf koffie halen. Is nog goed ook om af en toe van je buro weg te lopen, meestal krijg je de beste ingevingen bij het koffie automaat ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:24:
Ik moet het voorlopig doen met Nescafé oploskoffie.. Dus zo slecht heb je het nog niet.

Daarnaast is het werken in de ICT wel zwaar.. Begin last van mijn kont te krijgen, moet denk ik wat vaker rondjes gaan lopen :9.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Een volle thermoskan Douwe Egberts Rood hier op mn bureau. Op ambachtelijk wijze gezet ;)

Het kontprobleem is een bekende. Tip: koop een zakje drop en zet die aan de andere kant van je kantoor...

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Woy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:31:
[...]

Dan moet je ook gewoon lekker zelf koffie halen. Is nog goed ook om af en toe van je buro weg te lopen, meestal krijg je de beste ingevingen bij het koffie automaat ;)
Nja, ik kan niet elk half uur koffie gaan halen voor de hele afdeling, 15 kopjes ofzo. Dat schiet ook niet op. Als dit zo doorgaat, ga ik wel alleen voor mezelf halen, al wordt me dat niet in dank afgenomen O-)

Verwijderd

Godskolere wat is die OCW-DUO website verschrikkelijk trage meuk zeg pffffffff

• Haan

Haan

dotnetter

Bah, vanmorgen in de auto op weg naar kantoor begon ik me steeds minder lekker te voelen, dus maar terug naar huis gereden en ziek gemeld. Vandaag maar even geen koffie voor mij, maar wel veel thee. Heb ik mooi eens tijd om ongegeneerd uren met de iPad te spelen :P

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-12 10:29

Salandur

Software Engineer

ik heb het nu wel een beetje gehad op mijn werk. al weken niks te doen... als programeur 8)7 drink te veel koffie, heb te veel hoofdpijn en geen zin er iets aan te veranderen :(
weet iemand nog een leuk open source java projectje waar wat extra hulp nodig is?

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• SPFarm.Ville()
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 17:44
Het is weer een typische vrijdag. Zowel SQL als InfoPath hebben zich tegen mij gekeerd. |:(

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

SPFarm.Ville() schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:38:
Het is weer een typische vrijdag. Zowel SQL als InfoPath hebben zich tegen mij gekeerd. |:(
Laat dat toevallig dezelfde SQL server zijn als die zich tegen mij heeft gekeerd. Koffie please :+

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12 07:59
defcon84 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:04:
[...]

Dan liever een speciale 'Master' property op je view model welke op de master page aangesproken wordt. (Gewoon al je view models afleiden van een IProvidesMasterViewModel o.i.d.)

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50
Zo, kom er net per ongeluk achter dat je .NET 3.x language features kunt gebruiken in een .NET 2.0 project.
Had via de foreach-snippet het woord 'var' laten staan en deze werd herkend. De eerste hit op Google wees mij er op dat dit inderdaad mogelijk is. Samen met nog wat andere dingen die ik zo enorm mis in 2.0 (get, set).

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• creator1988
Jan_V schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:11:
Zo, kom er net per ongeluk achter dat je .NET 3.x language features kunt gebruiken in een .NET 2.0 project.
Had via de foreach-snippet het woord 'var' laten staan en deze werd herkend. De eerste hit op Google wees mij er op dat dit inderdaad mogelijk is. Samen met nog wat andere dingen die ik zo enorm mis in 2.0 (get, set).
Alleen hebben mensen met VS 2005 dan niets meer aan je project.

• D-Raven
Vage shit hier. Bij een klant zijn ze SAP gaan aanroepen via WCF proxy's vervolgens staat de IIS te stuiteren kwa cpu usage.
Asp.net webapp, gebruikte voorheen ASMX om te calls te maken. Blijkbaar was de load die ze op acceptatie genereerde niet genoeg om dit probleem naar boven te laten komen.

• Laurens-R
Bwegh wat een dag... zit hier de hele boel bij elkaar te snotteren, heb verhoging en een opgezwollen keel.

en zo voelt m'n hoofd -> |:( :X

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jan_V schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:11:
Wat opzich logisch is, aangezien het allemaal nog gewoon op de .NET 2.0 runtime draait. Het var keyword is gewoon een beetje syntactic sugar, aangezien het alsnog gewoon static typed is.

.NET 3.0 introduceert alleen wat nieuwe library's, en bij 3.5 is de compiler aangepast, maar niet de runtime.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55
Je kan zelfs extension methods gebruiken in .NET 2.0

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat kreeg ik alleen niet voor elkaar voor Windows Mobile (3.5 taalfeatures in op een 2.0 framework bedoel ik). De compiler klaagde over missende attributes oid.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2010 14:39 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:38:
Dat kreeg ik alleen niet voor elkaar voor Windows Mobile (3.5 taalfeatures in op een 2.0 framework bedoel ik). De compiler klaagde over missende attributes oid.
Je moet ook wel de 3.5 compiler gebruiken, maar dan kan het nog wel draaien op de2.0 runtime ( Mits de juiste assembly's beschikbaar zijn natuurlijk )

• creator1988
Voor extension methods moet je nog een andere truc uithalen, werkt niet 100% out of the box.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
creator1988 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:11:
Voor extension methods moet je nog een andere truc uithalen, werkt niet 100% out of the box.
Wat dan? Het is in principe gewoon een compiler truc
C#:
1
2
3
4
5
6
static class FooExtension {
    static void SomeExtension( this Foo ){}
}

Foo foo = new Foo();
foo.SomeExtension();

word door de compiler toch gewoon vertaald in
C#:
1
2
3
4
5
static class FooExtension {
    static void SomeExtension( Foo ){}
}
Foo foo = new Foo();
FooExtension.SomeExtension(foo);

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Woy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:14:
[...]

Wat dan? Het is in principe gewoon een compiler truc
Niet als je het in een public static class gaat gebruiken, er moet metadata aanwezig zijn dat het een extention method is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het was idd met extension methods. De betreffende metadata bestond niet voor de compact framework, en zelf die attribuut definieren had uiteraard ook geen nut. Maar wat is de truc dan?

.edit: dit werkte bij mij dus niet. Of misschien deed ik het gewoon niet goed, en trok ik de conclusie dat het gewoon niet kon.

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2010 15:31 ]

• SPFarm.Ville()
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 17:44
Hmm wat gaan de builds op mijn ontwikkelbak weer snel vandaag, of gaat de tijd gewoon langzaam. :P

• YopY
Vrijdagmiddag, prutsen-met-javascript middag. Over de afgelopen anderhalf jaar zijn er steeds meer JS bibliotheken in de templates gekomen die op twee dozijn sites gebruikt worden, ik dacht, dat ken beter.

Stap 1: JQuery en vrienden van Google's CDN halen. Levert al aardig wat op, maar voornamelijk (denk ik) omdat de headers (content e.d.) goed ingericht zijn bij google.

Stap 2: soort van dynamisch inladen van libraries, alleen als ze nodig zijn.

Echter, kritisch probleem nu: ik kan geen kekke naam bedenken voor de functie, :(.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
function bootstrap(requiredfunction, callback, liburl) {
    if (requiredfunction) {
        callback();
    } else {
        $.getScript(liburl, callback);
    }
}

'bootstrap' heet hij nu, maar da's meer voor algehele applicatie initialisatie (en het is niet eens een applicatie, go figure). loadAndRun heb ik ook geprobeerd, is wat letterlijker... maar bekt niet goed. Gief inspiration? :+

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Vrijdagmiddag, prutsen-met-hibernate middag. Eerste keer voor mij (doe weinig met RDBMSen direct vanuit Java) en ik heb een hele tijd tegen een suf probleem aan zitten staren. Ik dacht dat Hibernate niet met m'n (vrij simpele) model overweg kon en stond op het punt het idee Hibernate te gaan gebruiken te scrappen tot ik er achter kwam dat ik simpelweg het verkeerde object aan het afdrukken was in m'n testklasje 8)7

TGIF :)

https://niels.nu

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

YopY schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:42:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
function bootstrap(requiredfunction, callback, liburl) {
    if (requiredfunction) {
        callback();
    } else {
        $.getScript(liburl, callback);
    }
}
Hoe werkt deze code in de praktijk?

• CoolGamer
  • Laatst online: 18-12 21:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zo te zien kijkt hij of requiredfunction al is gedefinieerd. Is dat het geval, dan wordt gelijk de callback aangeroepen. Is dat niet het geval wordt het script ingeladen(liburl) en zal het script requiredfunction moeten instellen. Vervolgens wordt dan de callback aangeroepen vanuit getScript.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:50
creator1988 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:13:
[...]

Alleen hebben mensen met VS 2005 dan niets meer aan je project.
Dat is op zich geen issue, aangezien wanneer een project is geconverteerd naar 2008, je hem dan toch niet meer (goed) kunt openen in 2005. Dll's weet ik trouwens niet, maar web applicaties sowieso niet.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55
.oisyn schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:28:
Het was idd met extension methods. De betreffende metadata bestond niet voor de compact framework, en zelf die attribuut definieren had uiteraard ook geen nut. Maar wat is de truc dan?

.edit: dit werkte bij mij dus niet. Of misschien deed ik het gewoon niet goed, en trok ik de conclusie dat het gewoon niet kon.
Gewoon zelf de ExtensionAttribute class definieren in de juiste namespace. C'est tout.

c/p uit een projectje van me:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
// The code below should only be integrated in the project if we target the .NET Framework 2.0
// This code is necessary if we want to use extension methods in .NET 2.0.
// If we target the .NET framework 3.x, we should remove the NET_FRAMEWORK_2_0 constant from the 
// conditional compilation symbols list.   Otherwise, the compiler will issue an error saying that 
// the ExtensionAttribute is defined at multiple places.

#if NET_FRAMEWORK_2_0

namespace System.Runtime.CompilerServices
{
    /// <summary>
    /// Indicates that a method is an extension method, or that a class or assembly contains extension methods. 
    /// </summary>
    /// <remarks>
    /// If you are writing a compiler that supports extension methods, your compiler should emit 
    /// this attribute on each extension method and on each class and assembly that contains one or more extension methods. 
    /// </remarks>
    [Serializable]
    [AttributeUsage(AttributeTargets.Method)]
    public sealed class ExtensionAttribute : Attribute
    {
        // This class (Attribute) is necessary to be able to implement extension methods in projects
        // that target .NET 2.0
        // When targetting .NET 3.x, this class should not be included in the compilation process,
        // since it is already defined in the .NET 3.x framework.
    }
}

#endif

[ Voor 53% gewijzigd door whoami op 17-09-2010 16:39 ]

https://fgheysels.github.io/

• Haan

Haan

dotnetter

TheCoolGamer schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:20:
Zo te zien kijkt hij of requiredfunction al is gedefinieerd. Is dat het geval, dan wordt gelijk de callback aangeroepen. Is dat niet het geval wordt het script ingeladen(liburl) en zal het script requiredfunction moeten instellen. Vervolgens wordt dan de callback aangeroepen vanuit getScript.
Ik denk dat oisyn dat ook wel ziet, maar zich afvraagt hoe het performt in de praktijk.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheCoolGamer schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:20:
No shit sherlock ;). M'n vraag was hoe je hiermee maakt dat hij een script laadt op het moment dat je 'm gebruikt. Wrapt ie de API zelf (bijv. de functie JeMoeder() die de bij de eerste aanroep jemoeder.js inlaadt, waarna JeMoeder() wordt overschreven met de daadwerkelijke implementatie), of moet je alsnog handmatig de bootstrap() functie aanroepen in ieder script waarin je JeMoeder() wilt gebruiken.

@whoami: volgens mij had ik precies dat gedaan, maar werkte dat alsnog niet... Maar zoals ik al zei, wellicht deed ik iets niet goed. Ik trok iig vrij snel de conclusie dat het wel niet zou gaan werken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2010 16:45 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sebazzz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:24:
[...]

Niet als je het in een public static class gaat gebruiken, er moet metadata aanwezig zijn dat het een extention method is.
Door het this keyword geef je aan de compiler aan dat het een extension method is. Die vertaald dat dan weer naar een attribute in je assembly zodat de assembly gewoon compatible blijft met de 2.0 runtime. Maar het is en blijft gewoon syntactic sugar, en puur een compiler truc. In feite zou de compiler elke static functie als extension method op het type van de eerste parameter kunnen gebruiken.

• YopY
quote: .oysin
M'n vraag was hoe je hiermee maakt dat hij een script laadt op het moment dat je 'm gebruikt. Wrapt ie de API zelf (bijv. de functie JeMoeder() die de bij de eerste aanroep jemoeder.js inlaadt, waarna JeMoeder() wordt overschreven met de daadwerkelijke implementatie), of moet je alsnog handmatig de bootstrap() functie aanroepen in ieder script waarin je JeMoeder() wilt gebruiken.
Nog niet, helaas, maar dat zou wel prettig zijn. Hoe dat geimplementeerd zou moeten worden - als dat uberhaupt mogelijk is - ben ik nog niet achter. Heb ik vrijdagmiddag op SO gevraagd, morgen maar eens kijken of daar antwoorden op gekomen zijn. Het zou ideaal zijn als je gewoon $('element').fancybox() aan zou kunnen roepen zonder dat je dat allemaal via die bootstrap methode hoeft te doen. Javascript autoloading. Een Google zoektochtje levert alleen PHP implementaties op, tot zover...

Maar ik denk niet dat het mogelijk is, vooralsnog. Functie X() overschrijven terwijl het uitgevoerd wordt... zou problemen opleveren bij alle andere talen die ik ken. Maar we kijken er morgen even naar.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Maandag :Z
Kom maar op met die koffie :Y) . Lekker SQL'len de hele dag

• YopY
Hoogie2004 schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:34:
:D heb m'n eigen koffiemaak-gear meegenomen (plastieken filterhoudertje, filters, thermoskan en koffie). Kan me zo maar 4-10 euro / week besparen.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

YopY schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:23:
[...]

:D heb m'n eigen koffiemaak-gear meegenomen (plastieken filterhoudertje, filters, thermoskan en koffie). Kan me zo maar 4-10 euro / week besparen.
Hier is de koffie iig gratis. Echter de drinkbaarheid haalt het niet bij lekkere eigengezette koffie uit een filtertje :)
Ik zou zeggen, laat het smaken

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 15:49
Hoogie2004 schreef op maandag 20 september 2010 @ 07:34:
Ik wilde dat ik de hele dag mocht gaan SQL'len. Ik moet nu de RFC protocollen doorwerken over de FTP protocol en daar een ontwerp/anaylse van maken.
Als ik geluk heb mag ik vandaag een miniprototype van maken :D

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
Good luck with that...

Ik denk dat er geen enkele FTP server is die echt de RFC's implementeerd. Ze hebben allemaal hun eigen streken.

Ben je bezig met een client of een server?

petersmit.eu

• roy-t
Ah we zijn eindelijk over van Excel naar TRAC, wat werkt dat een stuk lekkerder zeg. (Nou was het mijn schuld dat we/ik excel gebruikte om bugs bij te houden, ik dacht 'kan wel met die paar computers'. Ik had het fout...)

~ Mijn prog blog!

• Ryur
Pete schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:43:
Good luck with that...

Ik denk dat er geen enkele FTP server is die echt de RFC's implementeerd. Ze hebben allemaal hun eigen streken.

Ben je bezig met een client of een server?
Implementeerd echt geen enkele echt de RFC's? Apart.
Ik schrijf zelf de client (wegens tijdnood, hoef ik de server niet).
Maar dan kan ik toch niet testen als mijn client zich aan de RFC's houdt en de (meeste) servers niet?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

GoTCoast schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:49:
[...]

Implementeerd echt geen enkele echt de RFC's? Apart.
Ik schrijf zelf de client (wegens tijdnood, hoef ik de server niet).
Maar dan kan ik toch niet testen als mijn client zich aan de RFC's houdt en de (meeste) servers niet?
Mwah, valt op zich wel mee. Er zitten en zaten bijvoorbeeld ook in populaire webservers zat bugs die te wijten zijn aan een verkeerde interpretatie van een RFC. Dat maakt niet dat ze onbruikbaar zijn, hooguit dat ze onwenselijk gedrag vertonen in exotische situaties.

TRWTF is waarom je anno 2010 zelf nog een FTP-client gaat schrijven. Is er geen library beschikbaar?
roy-t schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:44:
Ah we zijn eindelijk over van Excel naar TRAC, wat werkt dat een stuk lekkerder zeg. (Nou was het mijn schuld dat we/ik excel gebruikte om bugs bij te houden, ik dacht 'kan wel met die paar computers'. Ik had het fout...)
Geautomatiseerde issuetrackingsystemen zijn bij een developersgroep met .Developers.Count > 2 sowieso wel een must. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ryur
CodeCaster schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:01:
[...]

Mwah, valt op zich wel mee. Er zitten en zaten bijvoorbeeld ook in populaire webservers zat bugs die te wijten zijn aan een verkeerde interpretatie van een RFC. Dat maakt niet dat ze onbruikbaar zijn, hooguit dat ze onwenselijk gedrag vertonen in exotische situaties.

TRWTF is waarom je anno 2010 zelf nog een FTP-client gaat schrijven. Is er geen library beschikbaar?
Als het aan mij lag was ik gaan SQL'en (mijn lievelingsgedeelte van programmeur).
Maar dit is een opdracht voor school meer.

Het leren werken met Sockets enz.

• D-Raven
Wat betreft de basis functionaliteiten zal een FTP client/server zich wel degelijk aan de standaarden houden. Wellicht dat ze wat extra data meesturen naast wat er standaard verwacht wordt volgens de protocol definitie maar niet meer dan dat.
Nogal vreemd als ze dat niet doen niet? Als een server zich niet aan de standaarden houden, hoe wil een client applicatie dan ooit succesvol met die server communiceren?

• Laurens-R
Ah maandag... laatste week bij m'n huidige klant. Vanaf volgende week weer op naar de volgende uitdaging.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

CodeCaster schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:01:
[...]

Geautomatiseerde issuetrackingsystemen zijn bij een developersgroep met .Developers.Count > 2 sowieso wel een must. :P
Erg vervelend dat mijn school dit niet biedt. Met Visual Studio is Team Foundation Server ook wel een pre, daar zit gelijk alles in. Ik zou wel een VM kunnen regelen met Windows Server 2008, SQL server en TFS maar dat kost enorm veel moeite om op te zetten en er zijn maar een beperkt aantal poorten die naar buiten open staan om mee te communiceren.

• roy-t
@Sebazzz, bij grotere projecten krijgen wij op school echt een heel systeem met TRAC, SVN, Forum, allemaal geintegreerd, erg mooi spul.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1 ... 67 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak