De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.744 views

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-12 14:15
Moet je wel natuurlijk de settings veranderen van de text editor.
Die staan overigens voor c# standaard echt op een vage manier ingesteld! Waarom moet alles met een nieuwe lijn beginnen? Alsof je zeeën van ruimte hebt in de hoogte om die zooi af te beelden. Daarnaast maakt het de code nu ook niet echt duidelijker ofzo.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:35

Crazy D

I think we should take a look.

Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind het wel lekker om wat witruimte te hebben tussen m'n code (en dat geldt ook voor brackets op nieuwe regels). En dankzij regions vind ik dat het allemaal best overzichtelijk te houen is.
Een boek heeft toch ook paragraven? Dat is niet omdat het boek dan dikker wordt en dus duurder gemaakt kan worden :D

Exact expert nodig?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-12 14:15
Mja een beetje witruimte is, IMO, niet erg. Overigens in een boek worden (bijna)witregels gebruikt om blokken tekst van elkaar te onderscheiden. In Visual Studio worden alleen (bijna)witregels gebruikt om regels code te onderscheiden.
OK zwaar overdreven, maar ik vraag me echt af waarom een functie of klasse beter leesbaar wordt doordat de openingsbracket op een nieuwe regel staat.net als een if/else constructie trouwens. De indent zorgt er toch voor dat je ziet wat tot wat behoort?

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 08-09-2010 08:24 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Op zich zijn methoden idealiter best klein, net als klassen.
Wanneer je zorgt dat een methode niet groter wordt dan 50 regels past alles prima op 1 scherm. Zo niet, dan zou ik toch eens een scherm met een hogere resolutie aanschaffen.

Vind het ook prettig al die white-space. Ziet het er een beetje georganiseerd uit, inderdaad een beetje als paragrafen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Er zijn natuurlijk genoeg andere redenen om ervoor te zorgen dat een methode niet langer dan 50 regels gaat worden ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Caelorum schreef op woensdag 08 september 2010 @ 07:21:
[...]

Moet je wel natuurlijk de settings veranderen van de text editor.
Die staan overigens voor c# standaard echt op een vage manier ingesteld! Waarom moet alles met een nieuwe lijn beginnen? Alsof je zeeën van ruimte hebt in de hoogte om die zooi af te beelden. Daarnaast maakt het de code nu ook niet echt duidelijker ofzo.
Dat is de coding standard voor C#, zoals je het ook in alle samples e.d. tegenkomt. Ik adviseer je om je eraan te houden, omdat dit je code ook makkelijker te lezen maakt voor anderen. Daarnaast vind ik het ook wel fijn dat de { en } op dezelfde regelpositie staan, zodat me in één oogopslag duidelijk is dat het stuk code dat ertussen staat binnen hetzelfde blok hoort.

Ik heb Visual Studio inmiddels ook zo ingesteld dat hij voor JavaScript (JScript) hetzelfde doet, en de settings voor markup ook lichtelijk gewijzigd.

Bovendien, als ik een file voor me krijg die niet goed geformat is doe ik Ctrl-K, Ctrl-D, en ga ik vervolgens aan het werk ermee. En daarna gaat hij source control in en is alle moeite die je hebt gedaan om het document precies zo uit te lijnen zoals jij dat 'mooi vindt' weer kwijt. :+

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat de coding guidelines zijn van het bedrijf / project / klant, daar kunnen soms verschillen in zitten. Denk ook aan het verschil tussen tabs en spaces...

We are shaping the future

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-12 22:39

Sebazzz

3dp

Dat is de coding standard voor C#, zoals je het ook in alle samples e.d. tegenkomt. Ik adviseer je om je eraan te houden, omdat dit je code ook makkelijker te lezen maakt voor anderen. Daarnaast vind ik het ook wel fijn dat de { en } op dezelfde regelpositie staan, zodat me in één oogopslag duidelijk is dat het stuk code dat ertussen staat binnen hetzelfde blok hoort.
Ik zoiets nog nooit in een officieel document zien staan. Persoonlijk heb ik liever het bracket op dezelfde regel, het scheelt schermruimte, en bovendien format het wat makkelijker.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij is het wel zo'n beetje de standaard die MS zelf ook aanhoud in code samples etc.
Persoonlijk vind ik het ook fijner als brackets op een nieuwe regel beginnen. Als dat niet zo is ben ik direct de weg kwijt in een document :+ Zoals Alex) ook al aangaf, als ik zo'n bestand voor me heb is het een gevalletje ctrl-k-d en hij staat weer zoals ik dat fijn vind :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Damn, we krijgen nu statistiek in R, leuk zou je denken, maar de leraar is er nou niet bepaald ingeslaagd om uit te leggen hoe R werkt (tot zo ver).

Leuke uitspraak ook:
Als je alles tussen haakjes zet betekend dat printen
. Dat effect hebben haakjes wel, maar dat komt omdat alles tussen haakjes gevalueerd wordt en er dan een tijdelijke nieuwe variabele op de stack wordt gezet, R ziet dat er geen statement maar een variabele staat en print deze dus uit... Haakjes zijn geen magische print functie..

Ook vertelde hij ons dat je aan het einde van je R sessie altijd dit moet doen:
S:
1
remove(list = ls())

Maar waarom heeft hij ons niet kunnen uitleggen. Ik heb zelf even met R gespeeld maar wat dit nu precies doet is nog een vraag.

Na een beetje pielen met R lijkt het dat ls() alle gebruikte variabelen retourneerd en dat list gewoon een tijdelijke variabele is maar waarom dan geen remove(ls())? Wat voor nut heeft het om expliciet die variabele list te noemen.

Ook is het sowieso even wennen dat dit werkt omdat zover ik begreep alles pass-by-value is in R.

Edit (remove(ls()) geeft "Error in remove(ls()) : ... must contain names or character strings". Maar het is me een raadsel hoe dit dan geparsed wordt, kan R geen impliciete tijdelijke (anonieme) variabele aanmaken?

[ Voor 9% gewijzigd door roy-t op 08-09-2010 09:16 ]

~ Mijn prog blog!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12 15:23
Sebazzz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:39:
[...]
Ik zoiets nog nooit in een officieel document zien staan.
Kan het "officiele document" zo snel niet vinden, maar is dit ook goed genoeg?

http://blogs.msdn.com/b/brada/archive/2005/01/26/361363.aspx

• Sebazzz
  • Laatst online: 18-12 22:39

Sebazzz

3dp

Het blijft imho puur een kwestie van smaak, bovendien vind ik code duidelijker met braces op dezelfde lijn. Belangrijker is dat je consistent bent.

@hieronder: Als er een coding standaard is afgesproken, dan is het natuurlijk een ander verhaal ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Sebazzz op 08-09-2010 09:58 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Alex) schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:32:
[...]

Bovendien, als ik een file voor me krijg die niet goed geformat is doe ik Ctrl-K, Ctrl-D, en ga ik vervolgens aan het werk ermee. En daarna gaat hij source control in en is alle moeite die je hebt gedaan om het document precies zo uit te lijnen zoals jij dat 'mooi vindt' weer kwijt. :+
:D herkenbaar. Had een collega die ook zijn eigen coding standaard er op na hield. Net zoals Sebazzz wou hij zijn haakjes op dezelfde regel. If statements in javascript style e.d. Voorbijgaand aan het feit dat we gewoon coding standaarden hebben in het bedrijf.

Ik heb gewoon een keer reformat all (resharper) op de complete solution gedaan en toen gaf hij t maar op :D

• D-Raven
Sebazzz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:56:
Het blijft imho puur een kwestie van smaak, bovendien vind ik code duidelijker met braces op dezelfde lijn. Belangrijker is dat je consistent bent.

@hieronder: Als er een coding standaard is afgesproken, dan is het natuurlijk een ander verhaal ;)
Het is ook een kwestie van smaak (en over smaak valt niet te twisten :P).
Ik heb al gemerkt dat sommige mensen er haast religieuze opvatting over op na houden. Wat nogal vervelend is als je afspraken er over aan het maken bent. (niet dat ik zeg dat jij zo iemand bent)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Raven op 08-09-2010 10:03 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

D-Raven schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:56:
[...]

:D herkenbaar. Had een collega die ook zijn eigen coding standaard er op na hield. Net zoals Sebazzz wou hij zijn haakjes op dezelfde regel. If statements in javascript style e.d. Voorbijgaand aan het feit dat we gewoon coding standaarden hebben in het bedrijf.

Ik heb gewoon een keer reformat all (resharper) op de complete solution gedaan en toen gaf hij t maar op :D
Dat soort praktijken zouden natuurlijk verbeterd kunnen worden door code review, worden voorkomen door pair programming en worden afgevangen door je code automatisch te laten formatten voor het in source control gaat, zoals blijkbaar bij Alex) gebeurt :)

Maar uiteraard niet voordat er coding guidelines zijn opgesteld zodat voor iedereen duidelijk is waar 'ie zich aan moet houden.

[/stating the obvious]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:42

Haan

dotnetter

Ik probeer me ook altijd te houden aan de MS code guidelines (voor zover het om .NET code gaat uiteraard ;) ). Je kan ook bijv. met tools als StyleCop (automatisch) controleren of je opmaak goed is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• D-Raven
CodeCaster schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:07:
[...]

Dat soort praktijken zouden natuurlijk verbeterd kunnen worden door code review, worden voorkomen door pair programming en worden afgevangen door je code automatisch te laten formatten voor het in source control gaat, zoals blijkbaar bij Alex) gebeurt :)

Maar uiteraard niet voordat er coding guidelines zijn opgesteld zodat voor iedereen duidelijk is waar 'ie zich aan moet houden.

\[/stating the obvious]
Preaching to the choir hier.. Helaas gaat het doorvoeren van dat soort veranderingen niet zo snel...
Niet alle ontwikkelaars hebben daar zin in, en mensen van hogerhand zien vaak het voordeel niet, alleen maar de kosten.
Maar automatisch formatten voordat het source control in gaat is wel een leuke. Eens kijken hoe ik dat icm svn voor elkaar kan krijgen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zeg ook niet dat het hier consistent gebeurt hoor :P Het is weer eens zo'n gevalletje van "iedereen weet het, niemand doet het". Een collega is nu wel bezig met de .NET coding guidelines samen van Microsoft te vatten en te combineren met een andere, ik geloof die van de JSF, en binnenkort hebben we er overleg over. Het moet gewoon company-wide doorgevoerd worden, want soms wordt er echt een potje van gemaakt.

Als het schrijven van code je werk is snap ik niet dat je je niet aan regels wil houden. Kijk, leuk als je voor jezelf werkt, maar als je in een team werkt en lokale variabelen gaat prefixen met een underscore en alle membervariabelen wil declareren als public omdat je dan geen setters en getters hoeft te schrijven ("Huh, kun je die ook laten genereren?") dan is dat gewoon duidelijk een gevalletje klok-klepel. Het kost je een keer een uurtje lezen en je profiteert er de rest van je tijd van...

En ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe we via de nog aan te schaffen Team Foundation Server en/of Resharper kunnen afdwingen dat de code aan bepaalde regels voldoet. Ik zal binnenkort eens wat gaan lezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 08-09-2010 10:30 ]

• D-Raven
Ik keek net nog even in dit topic. Realiseerde me net: Net als ik WCF certified ben, eerste antwoord wat ik op het onderwerp geef is. Gebruik geen wcf... :D moest wel even hardop lachen toen.

• Alex)
Zucht, vaag probleempje hier. Ik heb een project waar Page Layouts voor SharePoint in komen te staan. Somehow werkt de IntelliSense niet goed voor die dingen, en op het moment dat ik Ctrl-K + Ctrl-D doe, worden mijn ASP.NET-tags gelowercased. Alleen de tags uit de asp:-namespace, de andere namespaces gaan goed.

ASP.NET:
1
<asp:Content ContentPlaceHolderID="meukee">oi</asp:Content>

wordt:
ASP.NET:
1
<asp:content contentplaceholderid="meukee">oi</asp:content>

Nu staat er wel een web.config in de root van het project waarin een paar namespaces worden gedefinieerd, maar ik vind het echt gek dat dit foutgaat in de asp:-namespace...

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-12 14:38
Onder Tools -> Options, Languages -> HTML. En daar heb je een setting als 'force lowercase' ofzo. Die wil dat nog wel eens vern**ken.

Tools -> Options -> Text Editor -> HTML -> Format -> Capitalization

[ Voor 22% gewijzigd door creator1988 op 08-09-2010 13:09 ]

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

CodeCaster schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:23:
En ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe we via de nog aan te schaffen Team Foundation Server en/of Resharper kunnen afdwingen dat de code aan bepaalde regels voldoet. Ik zal binnenkort eens wat gaan lezen :)
Met TFS is dat op zich simpel. Je hoeft alleen een build script te schrijven welke failed als FxCop 'fouten' terug geeft. Vervolgens kun je in TFS instellen dat bij elke commit dit build script moet worden uitgevoerd.

Een erg goed boek over MsBuild/TFS is 'Inside the Microsoft build engine'.

If it isn't broken, fix it until it is..

• creator1988
Niemand_Anders schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:18:
[...]

Met TFS is dat op zich simpel. Je hoeft alleen een build script te schrijven welke failed als FxCop 'fouten' terug geeft. Vervolgens kun je in TFS instellen dat bij elke commit dit build script moet worden uitgevoerd.

Een erg goed boek over MsBuild/TFS is 'Inside the Microsoft build engine'.
Kan volgens mij ook gewoon via MSBuild, zonder TFS?

• Alex)
creator1988 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:06:
Onder Tools -> Options, Languages -> HTML. En daar heb je een setting als 'force lowercase' ofzo. Die wil dat nog wel eens vern**ken.

Tools -> Options -> Text Editor -> HTML -> Format -> Capitalization
Daar heb ik al gekeken...

Server tag: Assembly definition
Server attributes: Assembly definition
Client tag: Lowercase
Client attributes: Lowercase

De server-opties kan ik wijzigen, maar de client-opties zijn grayed out. Erg vaag.

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

creator1988 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:21:
[...]

Kan volgens mij ook gewoon via MSBuild, zonder TFS?
Ik denk het wel ja. Maar in Visual Studio kun je niet kiezen uit meerdere build scripts en ik weet niet of je bij elke build ook direct FxCop wilt runnen.. Maar volgens mij is er een target AfterBuild waar je custom tasks kun runnen.

In TFS kun je ook een commit 'shelven'. Is vergelijkbaar met een normale commit, alleen is dit meer een soort van draft. Terwijl je wijzigingen op de plank liggen, kun je een bijvoorbeeld aan een hotfix werken en deze committen. Vervolgens kun je weer terug naar je feature branch, je wijzigen unshelven en daarna de wijzigingen aanbrengen zodat je commit wel lukt.

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:32:
[...]

Dat is de coding standard voor C#, zoals je het ook in alle samples e.d. tegenkomt. Ik adviseer je om je eraan te houden, omdat dit je code ook makkelijker te lezen maakt voor anderen.
Wat een onzin. Je gaat je toch niet puur en alleen omdat ome Microsoft dat voorschrijft je aan een bepaalde code standard houden? 8)7 Als je binnen een bestaande organisatie werkt zullen die meestal een code standard hebben (nja, dat hoop ik dan maar) en heb je je daar aan te houden. Voor eigen projecten kun je mag ik hopen zelf nadenken, en dus zelf bepalen wat je wel of niet handig vindt.

Belangrijk is dan uiteraard wel dat je consistent bent, dat is veel belangrijker voor de leesbaarheid dan of je een { nou wel of niet op een nieuwe regel plaatst. Bij groepswerk is het uiteraard weer handig om zelf afspraken te maken, eventueel d.m.v. een code standard (voor een vakje op school is een code standard overkill, voor een project van een paar jaar is het vrij handig).

Verwijderd

Tjah, coding standard heeft ook een nadeel. Als de manager de coding standard voorschrijft en je iedere 6 maanden een nieuwe manager hebt krijg je hele fijne code kan ik je uit ervaring melden. :X

• creator1988
Zo. 2 uur verspild aan het maken van een spelletje wat ge-easteregged wordt in mijn nieuwe project.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
roy-t schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:15:
Edit (remove(ls()) geeft "Error in remove(ls()) : ... must contain names or character strings". Maar het is me een raadsel hoe dit dan geparsed wordt, kan R geen impliciete tijdelijke (anonieme) variabele aanmaken?
Probleem is dat je dan een vector(array) met namen meegeeft, ipv de namen apart als individuele parameters. Omdat R nogal dynamisch is, zou je bijv. wel do.call("remove",list(ls())) kunnen doen, maar dat is niet nodig omdat je ook een expliciete parameter "list" kan opgeven. Er is dan ook een verschil tussen remove(list<-ls()) en remove(list=ls()), vandaar dat "<-" vaak wordt aangeraden voor toekenning van variabelen.

In het menu is er een optie Misc->Remove all Objects. Dit is niet echt nodig als je R afsluit, zeker niet als je je workspace toch niet opslaat. Je gebruikt het als je met iets nieuws wil beginnen, waarbij het onhandig is als er al allerlei variabelen gebruikt zijn.
Ook is het sowieso even wennen dat dit werkt omdat zover ik begreep alles pass-by-value is in R.
Dit is niet helemaal correct. Je zou het meer als pass-as-text kunnen zien, waarbij de functie de text evalueert. In principe kan een functie vervolgens een variabele in zijn parent-environment terugzetten, waardoor je dus pass-by-reference krijgt. Dit is echter hoogst ongebruikelijk. Toch een voorbeeldje: :p
S:
1
2
3
setone=function(a){assign(as.character(match.call()[2]),1,parent.frame())}
setone(ditwordt1)
ditwordt1

Normaal krijg je gewoon een object/lijstje terug met waardes als er meer dan 1 ding te retourneren valt.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:40:
Tjah, coding standard heeft ook een nadeel. Als de manager de coding standard voorschrijft en je iedere 6 maanden een nieuwe manager hebt krijg je hele fijne code kan ik je uit ervaring melden. :X
Wat heeft je manager met de coddestandaard te maken? Dat horen de developers onderling te bepalen imo. Althans, zo is het hier en daar ben ik erg blij mee. Onlangs de hungarian-notatie er uit weten te duwen :9

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:08:
[...]

Wat heeft je manager met de coddestandaard te maken? Dat horen de developers onderling te bepalen imo. Althans, zo is het hier en daar ben ik erg blij mee. Onlangs de hungarian-notatie er uit weten te duwen :9
Het bedrijf deelt jouw mening hierin helaas niet. :(

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:10:
[...]

Het bedrijf deelt jouw mening hierin helaas niet. :(
Ik snap ook niet waarom je manager dat moet bepalen. Is die man zelf programmeur en werkt hij er zelf mee? Ik denk dat je beter in het team goede/ duidelijke afspraken kan maken over de guidelines.
Jullie moeten de code lezen en schrijven, dus voor jullie zijn die guidelines een soort van handleiding.

Je gaat toch ook niet elke keer voor een tv de handleiding veranderen, dat is net zoiets. Je moet dat op 1 manier gebruiken/ bedienen, tenzij er op die manier niet gewerkt kan worden. Gewoon duidelijke afspraken waarover goed is nagedacht werkt het beste.

Wij hebben hier met het ontwikkelteam ook onze eigen guidelines ontwikkeld, daar heeft een manager niets over te zeggen in die hoedanigheid. Ook als hij wel als programmeur meewerkt is hij niet de enige met inspraak, je moet het met een team doen (ontwikkelen) dus als je met elkaar afspraken maakt werkt het vaak stukken beter.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:03
Soms zijn er wel bedrijfsbrede richtlijnen, die dan boven richtlijnen gaan die binnen een afzonderlijk team afgesproken worden. Ik kan me voorstellen dat je er als manager voor wil zorgen dat de code die binnen jouw team ontwikkeld wordt, ook binnen het bedrijf herbruikbaar is.

• Cartman!
  • Niet online
Uiteraard maar ik denk niet dat de geschetste situatie gaat over een groot bedrijf met bedrijfsbrede richtlijnen. Dan zou je echt niet elke x tijd een nieuwe codestandaard hebben want dan wordt het alleen maar onwerkbaar omdat je nog moet nadenken over welke standaard er toen was. Maargoed.... zulke onderwerpen zullen bij een hoop managers wellicht niet doordringen in de koppies alszijnde belangrijk, zo is t ook weer helaas.

Verwijderd

Daarnaast heeft iedereen z'n eigen voorkeuren. Vaak is er geen goed of slecht, alleen voorkeur. Dan kom je met een team van 5 man daar gewoon niet makkelijk uit en moet er iemand de knoop doorhakken. Resultaat is echter dat de code dus allemaal verschillende soorten stijlen door elkaar heen is en alsnog een puinzooi.

• .oisyn
  • Laatst online: 12:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff, ik vind mijn eigen standaard altijd beter dan die van mijn collega's, dus die gebruik ik gewoon :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:57:
Pff, ik vind mijn eigen standaard altijd beter dan die van mijn collega's, dus die gebruik ik gewoon :+
Ben jij Frank of Jaap? Of Peter? :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Soultaker
Hilarisch. :o Maar was z'n rekening nu verkeerd, of vond 'ie het gewoon leuk om te discussiëren met een clueless rep?

Als je echt je 500 dollar terug wil zien moet je aardig lef hebben om dit soort e-mailtjes te sturen, want de kans is natuurlijk groot dat ze uiteindelijk gewoon de stroom afsluiten en een deurwaarder sturen in plaats van met je in discussie te gaan...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Onderin In de linkerkolom staat:
Update:
Received a revised account for the amount of $247.34

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Niemand_Anders schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:06:
[...]

Ik denk het wel ja. Maar in Visual Studio kun je niet kiezen uit meerdere build scripts en ik weet niet of je bij elke build ook direct FxCop wilt runnen.. Maar volgens mij is er een target AfterBuild waar je custom tasks kun runnen.
Je kunt in TFS (2010 in ieder geval) gewoon meerdere build definitions maken hoor. Denk bijvoorbeeld aan een continuous integration build die op elke check-in draait en een hourly/daily build die ook FxCop, StyleCop etc draait

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• roy-t
pedorus schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:55:
[...]

Probleem is dat je dan een vector(array) met namen meegeeft, ipv de namen apart als individuele parameters. Omdat R nogal dynamisch is, zou je bijv. wel do.call("remove",list(ls())) kunnen doen, maar dat is niet nodig omdat je ook een expliciete parameter "list" kan opgeven. Er is dan ook een verschil tussen remove(list<-ls()) en remove(list=ls()), vandaar dat "<-" vaak wordt aangeraden voor toekenning van variabelen.

In het menu is er een optie Misc->Remove all Objects. Dit is niet echt nodig als je R afsluit, zeker niet als je je workspace toch niet opslaat. Je gebruikt het als je met iets nieuws wil beginnen, waarbij het onhandig is als er al allerlei variabelen gebruikt zijn.

[...]

Dit is niet helemaal correct. Je zou het meer als pass-as-text kunnen zien, waarbij de functie de text evalueert. In principe kan een functie vervolgens een variabele in zijn parent-environment terugzetten, waardoor je dus pass-by-reference krijgt. Dit is echter hoogst ongebruikelijk. Toch een voorbeeldje: :p
S:
1
2
3
setone=function(a){assign(as.character(match.call()[2]),1,parent.frame())}
setone(ditwordt1)
ditwordt1

Normaal krijg je gewoon een object/lijstje terug met waardes als er meer dan 1 ding te retourneren valt.
Thanks, nu begrijp ik al meteen beter hoe R werkt, jammer dat dit soort dingen niet gewoon in college naar voren komen. Ik had echt verwacht het eerste college wat over hoe R intern werkt te horen, dat moet je toch een beetje weten om er mee te werken, en we kunnen al programmeren na 1~2 jr...

Zo werd een rant toch nog nuttig :).

~ Mijn prog blog!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-12 17:26

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Soultaker
De man die met een getekende spin wilde betalen was anders ook wel leuk. :P

edit:
Oh, dat is dezelfde kerel. 8)7 Er staat wel meer leuks op z'n website (zie http://www.27bslash6.com/) maar je gaat je wel afvragen of 't allemaal echt gebeurd is.

[ Voor 40% gewijzigd door Soultaker op 08-09-2010 22:59 ]

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-12 16:18
[...]

Inderdaad managers (zolang ze die pet op hebben) horen zich niet met dit soort dingen bezig te houden. Bovendien krijg je als je het als groep maakt een stabielere standaard omdat er meerdere mensen verantwoordelijk zijn. Een ander groot voordeel is dat de standaard meer door mensen geaccepteerd wordt omdat ze hem ook zelf gemaakt hebben.

Wij hebben wel nog hungarian notation, moet ik ook maar eens proberen eruit te wippen (wat doen jullie in zo'n geval met bestaande code? Omzetten? Omzetten bij grote wijzigingen? Niet omzetten?

Wat bij ons wel vreemd is is dat het gebruiken van een return value van een functie er door 1 persoon uit is gewipt (werd ook door PC-Lint op gecontroleerd) en dit was ook nog een ZZP'er.

Succesje voor deze maand we zitten met ons project nu op subversion ipv sourcesafe :D

• Jan_V
  • Nu online
Werk nu ook enige tijd met Subversion (icm Visual Studio), maar heb nog niet direct de voordelen gevonden ten opzichte van SourceSafe. Wel gehoord dat een SS database snel corrupt kan raken, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Vind het tot nu toe dan ook wel goed.
met SVN heb ik wel problemen gehad dat m'n sources niet meer goed op te halen waren en nog wat andere fratsen. Komt natuurlijk omdat ik totaal geen kennis heb van svn, maar tot nu toe krijg ik geen warme gevoelens hierbij.

Gelukkig wordt er steeds meer TFS gebruikt bij de omgevingen waar ik werk. Dat vind ik dan wel weer prettiger werken :)

• D-Raven
Normaal boeit het mij niet zo welk source control systeem er gebruikt wordt maar voor Visual Source Desctruction System ben ik toch wel klinisch allergisch..

Belachelijk product..

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 18:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Soultaker schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:55:
De man die met een getekende spin wilde betalen was anders ook wel leuk. :P

edit:
Oh, dat is dezelfde kerel. 8)7 Er staat wel meer leuks op z'n website (zie http://www.27bslash6.com/) maar je gaat je wel afvragen of 't allemaal echt gebeurd is.
Ja dat vraag ik me ook af. Missing Missy heb ik destijds wel erg om gelachen of het nou echt is of niet.

Lekker op de bank

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-12 16:18
Jan_V schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:41:
Werk nu ook enige tijd met Subversion (icm Visual Studio), maar heb nog niet direct de voordelen gevonden ten opzichte van SourceSafe. Wel gehoord dat een SS database snel corrupt kan raken, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Vind het tot nu toe dan ook wel goed.
met SVN heb ik wel problemen gehad dat m'n sources niet meer goed op te halen waren en nog wat andere fratsen. Komt natuurlijk omdat ik totaal geen kennis heb van svn, maar tot nu toe krijg ik geen warme gevoelens hierbij.

Gelukkig wordt er steeds meer TFS gebruikt bij de omgevingen waar ik werk. Dat vind ik dan wel weer prettiger werken :)
Ben erg gecharmeerd van de atomic commits en ook is het erg handig dat we nu de files niet meer exclusive locken en achteraf mergen. Hiermee kunnen we vaker doorwerken als we in een aantal veelgebruikte files spulletjes moeten aanpassen. En ook snelheid van een checkout of edit is gewoon zoveel hoger als VSS.

Wij moesten voor ons project ook ongeveer elk jaar naar een nieuwe database omdat de oude dan om de haverklap corrupt raakte.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
D-Raven schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:44:
Normaal boeit het mij niet zo welk source control systeem er gebruikt wordt maar voor Visual Source Desctruction System ben ik toch wel klinisch allergisch..

Belachelijk product..
Heb er alleen maar slechte verhalen over gehoord, maar voor de doelen waar ik het tot nu toe voor gebruikt heb werkte het eigenlijk prima. Waar ik nu zit word SVN gebruikt, maar zie er zo op het oog ook niet echt de meerwaarde van.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je al wel eens met meer dan 1 persoon tegelijk aan hetzelfde project in VSS gewerkt? Dan begint het drama pas.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Janoz schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:53:
Heb je al wel eens met meer dan 1 persoon tegelijk aan hetzelfde project in VSS gewerkt? Dan begint het drama pas.
Uhm, ja. Oke, je kunt niet met meerdere mensen aan 1 file werken, maar dat is iig bij mij nooit een heel groot probleem geweest.

Xbox

• Haan

Haan

dotnetter

Kom ik toch even een fantastische folderstructuur tegen van een oud project in SourceControl:
$/klantnaam - PostcodeCheck/PostcodeCheck/PostcodeCheck/Development/PostcodeCheck/PostcodeCheck/webservice
8)7

• Niemand_Anders

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

MTWZZ schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:47:
[...]

Je kunt in TFS (2010 in ieder geval) gewoon meerdere build definitions maken hoor. Denk bijvoorbeeld aan een continuous integration build die op elke check-in draait en een hourly/daily build die ook FxCop, StyleCop etc draait
Het ging hier om de FxCop task toe te voegen aan de build zonder gebruik van TFS. Dat in TFS meerdere build scripts gebruikt kunnen worden, was al eerder aan de orde gekomen.

Alleen heb je in Visual Studio (stand alone) het probleem dat je geen overkopelende build voor je solution hebt. Je zult de FxCop tasks dus handmatig aan elk csproj bestand moeten toevoegen of in elk geval een import van een shared build file met daarin een custom target welke FxCop aanroept.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Haan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:37:
Kom ik toch even een fantastische folderstructuur tegen van een oud project in SourceControl:
[...]
8)7
Het is in ieder geval duidelijk wat die webservice doet... tenzij het een service is die gebruikers authenticeert.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

Pfff... Wat is inheritance toch fijn om mee te werken. Ik heb nu een project met EF 4 met daarin enkele entities voor mediaobjecten (video, audio, afbeelding en files). Veel references en properties zijn hetzelfde, maar ik kan geen inheritance gebruiken omdat de PK van de verschillende tabellen verschillend is, omdat er bij bijv. video's en files tabel gebruik wordt gemaakt van SQL Filestream. De PK moet dan een GUID zijn.
Voor de andere entities is het een int :S Heb nu heel veel 'if typeof(ojb) is video'

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Beuh prototype project.

Prototype 1: webservice aanroepen, xml met xslt naar html doen. Veel werk om bestaande JSP's om te vormen naar XSL.

Prototype 2: webservice aanroepen, xml parsen, resultaat tonen met JSP.

Prototype 2.1: webservice aanroepen, xml parsen naar gelijksoortige Java object structuur, tonen met JSP.

Prototype 2.2: webservice aanroepen, xml omvormen naar generiek / recursieve structuur met maps, lists en waarden. Probleem: name clashes, verschil tussen attributen, subnodes, text nodes, werkt mogelijk niet goed in jsp (omdat je effectief met Objects werkt die zowel Map, List als waarde kunnen zijn).

Prototype 2.3:webservice aanroepen, xml parsen met DOM, JSP zelf document laten parsen dmv XML JSTL tag. Werkt niet - org.apache.xpath bibliotheek is niet aanwezig in CMS, maar wordt wel gebruikt.

Ik leun naar 2.1 op het moment, maar da's veel werk qua onderhoud (omdat de data objecten ook aangepast moeten worden wanneer de uitvoer verandert. Kan automagisch gegenereerd worden, evt). 2.3 lijkt het minste werk te zijn (meeste logica in de JSP's), dus dat zal hem waarschijnlijk wel worden als we het aan de praat krijgen.

Bah. Ik wil echt programmeren -_-.

Edit: Ook leuk, mensen die het opredden om SVN systeembestanden (verborgen, .svn map) te comitten en daarmee de repository verklooien.

[ Voor 5% gewijzigd door YopY op 09-09-2010 12:55 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gheh, als je het volgende C++ programma maakt:
C++:
1
2
3
4
int main()
{
    return 0;
}

Dan begint AVG te klagen. "Potentially unwanted program", en "Potentially harmfull program HackTool.KOF detected" 8)7

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stomme, korte vraag, maar ik heb vereenvoudigd gezien een klasse Adres (Straat, Postcode, ...), een klasse Locatie (Naam) en een klasse Persoon.

Wat is dan "wijzer", een Persoon een property Adres geven van het type Adres, of een Persoon de klasse Adres laten implementeren (dus dat je Persoon.Straat kunt doen in plaats van Persoon.Adres.Straat)... voor beide vormen is wel wat te zeggen vind ik. Nu weet ik wel dat "implements" doorgaans staat voor de relatie is-een, en een Persoon is geen Adres, maar een persoon heeft wel altijd een woonadres... Volgens de specificaties ('t gaat om een webservice) moet een Persoon een property Straat hebben. Dat kan ik dan natuurlijk ook in de getters en setters oplossen (String Straat { get { return this.Adres.Straat; } }.

Ik hoef niet per se een voorgekauwd antwoord, leesvoer mag ook. :)

[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 09-09-2010 15:16 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-12 23:03
Ik zou zeggen dat je Persoon een Adres attribuut zou moeten geven, ook handig met het oog op multiplicity (meerdere Locaties?).

• YopY
CodeCaster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:09:
Stomme, korte vraag, maar ik heb vereenvoudigd gezien een klasse Adres (Straat, Postcode, ...), een klasse Locatie (Naam) en een klasse Persoon.

Wat is dan "wijzer", een Persoon een property Adres geven van het type Adres, of een Persoon de klasse Adres laten implementeren (dus dat je Persoon.Straat kunt doen in plaats van Persoon.Adres.Straat)... voor beide vormen is wel wat te zeggen vind ik. Nu weet ik wel dat "implements" doorgaans staat voor de relatie is-een, en een Persoon is geen Adres, maar een persoon heeft wel altijd een woonadres... Volgens de specificaties ('t gaat om een webservice) moet een Persoon een property Straat hebben. Dat kan ik dan natuurlijk ook in de getters en setters oplossen (String Straat { get { return this.Adres.Straat; } }.

Als je Persoon.Straat doet (dwz zoals je zegt persoon adres laten implementeren) zit je logisch gezien verkeerd - je zegt dan dat een straat (en andere adresgegevens) een onderdeel zijn van een persoon, ipv een onafhankelijke entiteit. Meerdere personen kunnen immers ook hetzelfde adres delen.

Dat is zoiets als euh. Boek.Voornaam, waar voornaam een eigenschap is van (een van de) auteurs van een boek.

Hou maar lekker gescheiden, heb je ook minder code per bestand / class (en minder = goed... tot zover natuurlijk).

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CodeCaster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:09:

Het lijkt mij fout om Persoon Adres te laten implementeren. Aangezien het om een web-service gaat zou ik gewoon een class maken die die webservice het best representeerd ( Een soort DTO ) en dus Persoon gewoon een property Straat geven, In mijn BL zou ik gewoon een Persoon een Adres property geven. Je kunt dan eventueel gewoon een cast operator definiëren zodat je makkelijk tussen de 2 types kun wisselen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, net twee servertjes met elk 36TB aan storage binnen. Dan ben je al snel een paar dagen aan het syncen :P

• Haan

Haan

dotnetter

Wat zijn eigenlijk jullie meningen mbt het loggen van data in applicaties? Bij voorkeur naar database, of gewoon simpel als text in logbestanden wegschrijven? Mijn voorkeur gaat uit naar een database, omdat je daarin o.a. makkelijk kan zoeken, filteren, e.d. terwijl dat bij losse files een stuk lastiger gaat.

Met loggen bedoel ik overigens het loggen van foutenmeldingen e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 09-09-2010 17:00 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het is sowieso een goed idee om een aparte set classes te gebruiken voor je webservice en wat je zelf intern gebruikt. De eerste set kun je rechtstreeks uit de wsdl's genereren. Vervolgens hoef je alleen een stukje conversie aan te passen wanneer de wsdl veranderd en is je interne domain niet meer afhankelijk van die wsdl's.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-12 10:27
Aarg, ik krijg echt een hekel aan zend framework. Ik probeer de value van mijn submit als volgt in te stellen "<span></span>Login".
Dit werkt niet:
PHP:
1
$submit->setLabel ( "<span></span>Login");

Die output letter <span></span>Login (dit dus: <span></span>Login). Dit werkt ook al niet :(
PHP:
1
2
$submit->setAttrib( 'escape', false );
$submit->clearFilters();

Heeft er iemand een tip?

[ Voor 11% gewijzigd door mathijs92 op 09-09-2010 17:27 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-12 17:26
.oisyn schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:48:
Gheh, als je het volgende C++ programma maakt:
C++:
1
2
3
4
int main()
{
    return 0;
}

Dan begint AVG te klagen. "Potentially unwanted program", en "Potentially harmfull program HackTool.KOF detected" 8)7
Nja het eerste heeft ie wel gelijk in. :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oh, dus je gebruikt AVG als debugger :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mithras
  • Niet online
mathijs92 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:09:
Aarg, ik krijg echt een hekel aan zend framework. Ik probeer de value van mijn submit als volgt in te stellen "<span></span>Login".
Dit werkt niet:
PHP:
1
$submit->setLabel ( "<span></span>Login");

Die output letter <span></span>Login (dit dus: <span></span>Login). Dit werkt ook al niet :(
PHP:
1
2
$submit->setAttrib( 'escape', false );
$submit->clearFilters();

Heeft er iemand een tip?
Geen idee precies, maar dit werkte bij mij wel altijd (al ging het om een description):
PHP:
1
2
3
4
$this->addElement('text', 'specialfield', array(
  'escape' => false,
  'description' => 'Dit is een <span>asd</span> beschrijving'
));

• FragFrog
  • Laatst online: 11:53
Haan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:00:
Wat zijn eigenlijk jullie meningen mbt het loggen van data in applicaties? Bij voorkeur naar database, of gewoon simpel als text in logbestanden wegschrijven? Mijn voorkeur gaat uit naar een database, omdat je daarin o.a. makkelijk kan zoeken, filteren, e.d. terwijl dat bij losse files een stuk lastiger gaat.
Ik gebruik beide eigenlijk. Het voordeel van loggen naar bestand is dat met PHP in elk geval je vrij simpel errors door kan sturen naar de generieke webserver logservice (met error_log) en je request daar niet op hoeft te wachten - sneller dus, en goed geschikt voor generieke error informatie.

Niet-afgevangen exceptions daarentegen log ik vaak in een DB, samen met user details, tijd, locatie en backtrace. Komen zelden voor, maar als ze er zijn wil je wel alle mogelijke informatie tot je beschikking hebben :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Jan_V
  • Nu online
Haan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:00:

Met loggen bedoel ik overigens het loggen van foutenmeldingen e.d.
Zelf doe ik het meestal in een tekstbestandje, omdat het redelijk snel te doen is. Mooier vind ik wel in een db om dezelfde redenen die jij al aangeeft. Ik weet niet of ik het in dezelfde database zou zetten als de 'applicatie' zelf. In het verleden heb ik namelijk db's gezien met logtabellen van enkele GB's groot, waardoor een db backup/restore best lang duurde, alleen maar door die logtabellen. Wellicht hier een andere db voor nemen, of in ieder geval niet in een los db bestand opslaan.

Verder vind ik een eventlog warning/error/critical ook wel handig. Doe ik ook nooit, maar lijkt me nuttig. Een beheerder die onderhoud pleegt op de server(s) ziet dan snel dat er iets niet aan de hand is. Als ontwikkelaar kijk je normaliter immers niet zoveel in eventlogs.

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:24
En wat doe je als je DB er uit ligt? (Gebeurt natuurlijk als het goed is nooit, maar een exception krijg je als het goed is ook nooit :P ).

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 18:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Dit is een van de dingen waarvoor ik sqlite inzet. Meestal gebruik ik dan ook de database voor andere dingen. Net effe wat meer volwassen dan een file en minder drastisch dan een echte database

Lekker op de bank

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-12 10:27
mithras schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:58:
[...]

Geen idee precies, maar dit werkte bij mij wel altijd (al ging het om een description):
PHP:
1
2
3
4
$this->addElement('text', 'specialfield', array(
  'escape' => false,
  'description' => 'Dit is een <span>asd</span> beschrijving'
));
Nee, dat wil dus niet werken (description verander ik dan in label)

• YopY
Ik haat Javascript. Definitief nu. Hoe moelijk kan het zijn, denk je, om paginering toe te voegen aan iets van twee kolommen, waarvan er meerdere op een pagina kunnen staan?

Behoorlijk. Vooral als je te lui / onkundig bent om zelf iets in elkaar te schroeven (of, optimistischer, je het NIH-syndroom probeert te voorkomen), en het enige wat je kunt vinden óf een pagineringsysteem is waar je zelf je pagina klik event af kunt handelen dat niet werkt als er meer dan één op een pagina staan, óf een systeem dat alleen werkt bij netjes afgebakende elementen (wat deze kolommen niet zijn dus).

En het is wat lastig om het af te schuiven op iemand anders, :/.

• mithras
  • Niet online
YopY schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:13:
Ik haat Javascript. Definitief nu. Hoe moelijk kan het zijn, denk je, om paginering toe te voegen aan iets van twee kolommen, waarvan er meerdere op een pagina kunnen staan?

Behoorlijk. Vooral als je te lui / onkundig bent om zelf iets in elkaar te schroeven (of, optimistischer, je het NIH-syndroom probeert te voorkomen), en het enige wat je kunt vinden óf een pagineringsysteem is waar je zelf je pagina klik event af kunt handelen dat niet werkt als er meer dan één op een pagina staan, óf een systeem dat alleen werkt bij netjes afgebakende elementen (wat deze kolommen niet zijn dus).

En het is wat lastig om het af te schuiven op iemand anders, :/.
http://datatables.net :? Support pagination van tabellen (dus ook met meerdere kolommen) waarvan je meerdere instances op een pagina kunt zetten :)

• D-Raven
Zolang client side paginating en sorting een optie is werkt het heerlijk. Het integreert ook met Jquery UI overigens.

• YopY
mithras schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:39:
[...]
http://datatables.net :? Support pagination van tabellen (dus ook met meerdere kolommen) waarvan je meerdere instances op een pagina kunt zetten :)
Het is alleen geen tabel, ;). Het zijn een paar ULs die naast elkaar gerenderd worden.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<div class="dinges">
  <ul class="column first">
    <li>zooi</li>
    <li>rommel</li>
    <li>etc</li>
  </ul>
  <ul class="column last">
    <li>prut</li>
    <li>faeces</li>
    <li>nog zoiets</li>
  </ul>
</div>

http://pastebin.com/F7BqQaxh voor javascript code (dat mogelijk in het slechtste programmeervoorbeeld topic hoort, :+. Javascript is niet mijn sterkste punt). Het specifieke hieraan is dat het precies werkt met die kolommen - hij toont, als je 4 per pagina moet doen, de eerste twee li's in elke kolom.

En ja, je zou op zich die kolommen eruit kunnen slopen en het gewoon met css doen... maar dat heeft nog wat voeten in aarde want dit draait ondertussen op een *tig websites en de CSSerts hebben het te druk met andere sites om bestaande sites te gaan onderhouden voor dit soort zooi.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

ow wacht laat maar...

ik lees weer eens krom..

[ Voor 67% gewijzigd door LuCarD op 10-09-2010 16:26 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Haan

Haan

dotnetter

Pff, ik werd gevraagd om 'even' te helpen met een stuk maatwerk dat naar een andere omgeving overgezet moest worden. Dat was vanmorgen om 9 uur, nu is het net klaar :/ De code bleek namelijk vol te staan met hard-coded tabel- en veldnamen, die natuurlijk niet overeen kwamen. Uiteindelijk besloten dat het het best was om dat er allemaal uit te slopen en te vervangen door configuratie in xml. Is meteen veel netter ook :)

• Matis
  • Laatst online: 18-12 14:11

Matis

Rubber Rocket

Ik wilde vandaag beginnen met het uitproberen van Joomla 1.6 beta 8. Dus ik vrolijk een nieuwe MySQL database aangemaakt en alle bestanden op de webserver geslingerd. Doorloop ik de Webbased Installer van Joomla 1.6, blijkt dus dat je minimaal MySQL 5.0.4 nodig hebt om Joomla 1.6 te kunnen gebruiken/installeren.
Dus ik laat een aantal scheldwoorden en surf op hoge poten naar de website van mijn webhoster. MySQL 5 is alweer van 27 November 2008. Kijk ik op hun site, blijkt dat ze al met de migratie van MySQL 4 naar 5 bezig zijn en dat (als mate van proef) je alvast gebruik kunt maken van MySQL 5 op poortje 3351.

Helemaal top O+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Matis schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:33:
MySQL 5 is alweer van 27 November 2008.
Ehm nee, 5 is van eind 2005 en mysql 4 is al dusdanig lang EOL dat het niet meer gedraaid zou mogen worden. :>

{signature}

• Matis
  • Laatst online: 18-12 14:11

Matis

Rubber Rocket

Voutloos schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:54:
[...]
Ehm nee, 5 is van eind 2005 en mysql 4 is al dusdanig lang EOL dat het niet meer gedraaid zou mogen worden. :>
Ohja, ik was idd abuis met 5.1 :$
Edit; mooi plaatje ook van: Wikipedia: MySQL
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/timeline/c71c4df0d0130f13941864d6238563da.png

[ Voor 28% gewijzigd door Matis op 11-09-2010 11:49 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Aaargh....veel te lang bezig geweest om uit te zoeken waarom een website altijd dezelfde pagina voorschotelt (namelijk de pagina met id=1):
PHP:
1
2
3
4
if ($id=!"")
{
  ....
}

Zondagen zijn ook niet bedoeld om te werken.

When life gives you lemons, start a battery factory

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je dat vaker hebt, misschien jezelf maar Yoda conditions aanleren. :+

{signature}

• D-Raven
Pff ben bezig met het onderzoeken van het gebruik van rule engines voor een klant. Maar het is misschien iets teveel voor de maandag ochtend :Z

* D-Raven pakt nog n bakkie pleur.

• roy-t
Damn. Als hobbyist game progammer heb ik af en toe een proxy nodig om de render code te testen. Vroeger allerlei software geprobeerd (Blender, TruSpace, XSI mod tool, etc..) maar er was allemaal wel wat mis mee. Uiteindelijk Blender gehouden omdat het daar wel in lukte, ondanks dat de interface echt zoo ontzettend vreselijk slecht was.

Nu blijkt dat recentelijk een nieuwe Blender beta is uitgekomen (feature complete) die echt vooral qua UI ontzettend veel beter is geworden.

Waarom de oude UI zo slecht was moet je hier maar even lezen: http://blogs.computerworl...ttack_the_blender_example

Maar de nieuwe UI is echt heel erg clean en overzichtelijk
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d1/Modo202Bugatti_MartinAlmstrom.png

En nog steeds ontzettend aanpasbaar trouwens. Een hoop rare quircks zijn weg, zoals dat er geen scrollbars waren op panels, waardoor je panels moest draggen om verborgen opties te zien :/.

~ Mijn prog blog!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 22:19
Zo! Nu kan Blender eens serieus mee gaan doen. In het verleden er ook wel eens wat mee gespeeld, maar als je na een dik uur tutorials volgen nog moet nadenken of je de linker- of rechtermuisknop moet hebben bij functie X is er toch echt iets mis met de user interface.

Het doet me nu wat meer denken aan Google SketchUp.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-12 21:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

Op deze manier ziet het er inderdaad stukken werkbaarder uit. Ook een stuk moderner trouwens. Ik heb ook een aantal Blender tutorials gevolgd, maar Blender had zo'n aparte "super handige" interface dat ik het grootste deel van die tutorials al vergeten ben. Dit is echt een stap vooruit.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-12 13:13
[url]ttp://www.malevole.com/mv/misc/killerquiz/[/url]

Herken de real language inventors. Mijn score was 10 out of 10, weet niet of dat positief is...

[ Voor 3% gewijzigd door Freeaqingme op 14-09-2010 02:25 . Reden: Waarom maakt myreact zelf geen url's van url's? :'( ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Haan

Haan

dotnetter

Freeaqingme schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 02:25:
http://www.malevole.com/mv/misc/killerquiz/

Herken de real language inventors. Mijn score was 10 out of 10, weet niet of dat positief is...
Ik heb een score van 9/10 terwijl ik er 2 fout had :? Maar ik (her)kende geen enkele naam, puur intuïtie :Y)

• roy-t
TheCoolGamer schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:21:
Op deze manier ziet het er inderdaad stukken werkbaarder uit. Ook een stuk moderner trouwens. Ik heb ook een aantal Blender tutorials gevolgd, maar Blender had zo'n aparte "super handige" interface dat ik het grootste deel van die tutorials al vergeten ben. Dit is echt een stap vooruit.
Het enige dat ik nu heb is dat ik alleen maar de camera kan roteren (mmb) maar niet de viewport draggen. Dat was toch cltr+mmb? Argg :P

~ Mijn prog blog!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 14:13

defcon84

Multipass?

hmm ik had maar 6/10.. kmag niet in law inforcement of als IT recruter gaan werken _O-

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Leuk, Delphi en Visual Studio tegelijk open hebben. De werking van F5 en F9 zijn omgedraaid in beide programma's 8)7

En je steeds maar afvragen waarom het breakpoint verdwijnt terwijl je alleen maar verder wil runnen :P

• P-Storm
  • Laatst online: 12:33
Ik moet echt een keer een fatsoenlijke cursus volgen. Iets met mogelijkheden van collecties met Visual Basic .net enzo. Vandaag heb ik geleerd dat Hashset vs list, dat Hashset veel sneller presteert. Na een kleine benchmark kwam ik daar snel achter.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Vul Hashset met 10^4 elementen.
Lees random 10^6 elementen achter elkaar uit.
Meet de tijd

Vul lijst met 10^4 elementen.
Lees random 10^6 elementen achter elkaar uit.
Meet de tijd

Tijdens mijn eerste test vond k al dat het programma er lang over deed, bleek dat hij al die tijd in de lijst bezig was. Ik moet ook nog een keer een fatsoenlijke profiler installeren, dan kan ik vaker dit soort dingen optimaliseren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Profiler schmofiler, veel beter heb je een veel fatsoenlijkere basis mbt verschillende datastructuren zodat je van begin af aan de juiste kunt gebruiken, ipv dmv trial & error de juiste datastructuur eruit pakken adhv een synthetische benchmark die waarschijnljik toch niet overeen komt met de praktijksituatie ;).

Overigens, ik weet niet wat de aard van je lookup is, maar als dat op basis van index is dan zijn zowel de lijst als de hashset O(1). Waarbij je de lijst sneller kan vullen omdat die niet hoeft te rehashen bij een resize. Of je stelt gewoon van tevoren een goede capacity in, zodat die resize niet eens plaatsvindt.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2010 18:27 ]

• P-Storm
  • Laatst online: 12:33
De bedoeling was om uit een tekstbestand met gesorteerde lijst van woorden in te lezen, dat in een lijst of hashset stoppen. Daarna keek ik of een woord in de lijst bestaat. Er is dus geen behoefte aan resizen.

Is er een boek die jullie aanraden om me beter in te lezen in verschillende datastructuren?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 22:19
Of je gebruikt een LinkedList zolang je niets in het 'midden' hoeft te verwijderen.

Daarnaast gebruikten wij op school het volgende boek:
quote: Avans
Data structures & algorithms in Java
Second edition
Robert Lafore
ISBN: 0 672 32453 9

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-12 23:03

404?

• roy-t
P-Storm schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:40:
De bedoeling was om uit een tekstbestand met gesorteerde lijst van woorden in te lezen, dat in een lijst of hashset stoppen. Daarna keek ik of een woord in de lijst bestaat. Er is dus geen behoefte aan resizen.

Is er een boek die jullie aanraden om me beter in te lezen in verschillende datastructuren?
Ik kan het boek "Algorithm Design" aanraden (komen erg veel datastructuren in voor). Of een taal specifiek boek wat zich right op datastructuren (geeft vaak leuke inzichten).

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1 ... 66 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak