De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.737 views

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12 19:13
farlane schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:05:
Waarom maak je/de TS hier in godsvredesnaam zo'n probleem van? Wat is er nou zo vervelend aan het project ff als netbeans project inleveren als de docent er om vraagt?
Het is hoogstens frustrerend. Maar als docent is het ook niet lekker om voor elke student eerst weer een andere IDE te moeten gaan installeren. Vaak zat bij ons ook gezegd.
Daarnaast krijg je in je bedrijf ook IDE x waar intussen al drie nieuwe versies van zijn in combinatie met een ouderwets versiebeheersysteem. Daar kan je ook wel op schelden maar dat is waar je mee moet werken.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:47

RayNbow

Kirika <3

jip_86 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:18:
[...]

Het is hoogstens frustrerend. Maar als docent is het ook niet lekker om voor elke student eerst weer een andere IDE te moeten gaan installeren. Vaak zat bij ons ook gezegd.
Een slimme docent levert een skeletproject aan met een build-file (zoals bijv. een Makefile of een Ant build.xml), zodat de studenten gewoon iets kunnen doen als `make submit` of `ant zip`. :Y)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11

Matis

Rubber Rocket

RayNbow schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:07:
Een slimme docent levert een skeletproject aan met een build-file (zoals bijv. een Makefile of een Ant build.xml), zodat de studenten gewoon iets kunnen doen als `make submit` of `ant zip`. :Y)
Voor Java-projecten heb je 9/10 geen makefile meer nodig, maar ik snap niet waarom scholen hameren op IDE's. Het is toch een grafische representatie van een stukje code. Als ik alles met het handje in kladblok wil doen, dan is daar toch niets mis mee? Het getuigt (IMO) juist van eigen inzet als je in een niet-door-school-aangedragen-IDE gaat werken.
Zo hebben we voor veel projecten in SharpDevelop gewerkt voor C#-projecten, we hadden VS wel voorhandig, maar in SharpDevelop zaten toentertijd een aantal handige features (versie-beheer en annotations) welke VS niet out-of-the box had.
Onze docent wist niet eens dat er zoiets als SharpDevelop was, en toen hij hoorde dat het nog gratis was ook, viel zijn klus open.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Matis schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:24:
[...]

Voor Java-projecten heb je 9/10 geen makefile meer nodig,
Een build file is anders best verdomd handig om geautomatiseerd +/- 25 ingestuurde projecten te compileren, de testcases te compileren en te runnen, en de coverage-rapporten te genereren.
* RayNbow spreekt uit ervaring als ex-studentassistent. ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je een standaard kiest, voorkom je juist allemaal configuratieproblemen, maak je vergelijken makkelijker, en laat je de student kennis maken met die standaard.

Het kan best dat het niet je eigen voorkeur is, maar daar moet je maar overheen zetten, daar leer je alleen maar van. :) Bovendien gaat het er bij een bedrijf net zo aan toe. Je zal je toch bij de afspraken qua codestyle, omgeving, versioning system etc neer moeten leggen.

Uiteraard kan je het wel een keer ter sprake brengen, maar als je dat 40u/week doet ga je je collega's binnen no-time vervelen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 22-08-2010 12:05 ]

{signature}

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
quote: Niemand_Anders
Het grootste probleem van ICT opleidingen is dat het zo-ie-zo al jaren duurt om alle lesstof te schrijven.
Sowieso schrijf je zo, :+.

Ik geloof overigens ook niet dat het jaren duurt om lesstof te schrijven. De meeste ICT opleidingen - en dan vooral degenen die met programmeren te maken hebben (informatica et al) - hebben vaak een vast riedeltje aan opdrachten. Oké, die moeten geschreven worden en uitgewerkt worden - maar alle opdrachten die ik in mijn opleiding gehad heb kan iedereen in een middagje uitwerken.

De taal / omgeving zelf waar ze in moeten werken is een ander verhaal, echter daar hoeft een school geen aparte lesstof voor te maken - de leraren moeten zichzelf echter wel constant blijven ontwikkelen, regelmatig andere talen leren, etcetera.

Mbt licenties, dat is in veel talen tegenwoordig een non-issue. Bijna elke taal kun je zonder licentiekosten leren, en voor bijna elke taal zijn goede gratis ontwikkelomgevingen beschikbaar. Dat scholen nog vasthouden aan Delphi moeten ze dan vervolgens zelf maar weten.
quote: alexzoveel
Tegenwoordig gebruik ik vooral NetBeans en Visual Studio, die wel al het bovenstaande hebben, maar daarin betrap ik mijzelf toch weleens op het invullen van één letter dan even scrollen naar de juiste methode/property/etc.
Da's toch niet erg? Een programmeur behoort - imo - kennis te hebben van het programmeren zelf, het bouwen van een programma op basis van requirements (oid), niet een waslijst aan objecten, properties en functies uit zijn hoofd te kennen. Het is natuurlijk wel handig (tot zover), maar niet noodzakelijk - zeker niet als een IDE dat beter kan onthouden dan jijzelf. (Ik kan ook adviseren om algemene kennis te hebben van beschikbare functionaliteit in een standaardlibrary van een programmeertaal en evt. van wat er op de markt is - dat voorkomt dat je voor een bepaald probleem een eigen oplossing gaat ontwikkelen terwijl dat helemaal niet nodig is).
quote: jip
Daarnaast krijg je in je bedrijf ook IDE x waar intussen al drie nieuwe versies van zijn in combinatie met een ouderwets versiebeheersysteem. Daar kan je ook wel op schelden maar dat is waar je mee moet werken.
Niet altijd. In C# / .NET heb je vaak geen keuze, nee, maar bij Java des te meer - zeker als je een build tool als Ant of, liever nog, Maven gebruikt. Daarmee kan je project bij iedereen compilen onafhankelijk van de gebruikte IDE of andere ontwikkeltool.

Scholen zouden dit imho ook moeten leren - kunnen studenten lekker gaan werken in de IDE die zij het prettigst vinden, en heeft de leraar ook geen problemen meer met dat soort zaken.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-12 21:22

Sebazzz

3dp

Niet altijd. In C# / .NET heb je vaak geen keuze, nee, maar bij Java des te meer - zeker als je een build tool als Ant of, liever nog, Maven gebruikt. Daarmee kan je project bij iedereen compilen onafhankelijk van de gebruikte IDE of andere ontwikkeltool.
Je hebt MSBUILD voor .NET ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:19
Sebazzz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:34:
[...]
Of NAnt.
Ooit begonnen met NAnt, maar nadien toch maar naar msbuild overgeschakeld.

https://fgheysels.github.io/

• YopY
Sebazzz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:34:
[...]
Zijn er ook IDE's die goed mee kunnen komen met visual studio? (daar doelde ik nl. specifiek op, het topic gaat wat over het gebruik van een bepaalde IDE bij een bepaalde taal). Ik hoor eigenlijk alleen maar over VS bij C# / .NET, terwijl het bij Java altijd over Eclipse vs Netbeans vs IntelliJ gaat.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik denk, maar ik heb geen bron, dat voor C# Visual Studio het meest gebruikt is. Maar je hebt natuurlijk ook Sharpdevelop en MonoDevelop, maar ik heb nooit de moeite genomen. Wat ik nu heb werkt gewoon. Zoals ze af en toe zeggen, VS is koning :p

Alleen Mono heb ik wel eens geprobeerd, dat werkte best wel aardig, maar toch was er qua usability wel wat op de IDE aan te merken. Het is wel grappig dat je probeersels bijna Java-style op ieder platform werkt.

Zolang je de juiste tools hebt geïnstalleerd zou kan je het natuurlijk overal gebruiken, msbuild is gewoon een CLI tool en dat geldt voor de C# compiler evengoed.

[ Voor 15% gewijzigd door Sebazzz op 22-08-2010 22:59 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

YopY schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:50:
[...]

Zijn er ook IDE's die goed mee kunnen komen met visual studio? (daar doelde ik nl. specifiek op, het topic gaat wat over het gebruik van een bepaalde IDE bij een bepaalde taal). Ik hoor eigenlijk alleen maar over VS bij C# / .NET, terwijl het bij Java altijd over Eclipse vs Netbeans vs IntelliJ gaat.
Mja, de enige (serieuze) concurrent in .NET land is volgens mij SharpDevelop (of MonoDevelop als je liever op basis van Mono en Linux apps bouwt).

Komt wellicht ook dat .NET min of meer een homogeen platform is (iedereen werkt met producten van Microsoft, enkele (slimme ;) ) ALT.NETters daargelaten) en Java meer een heterogeen platform is (verschillende IDEs, verschillende app servers, verschillende Data Access oplossingen enzovoorts...)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sebazzz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:58:
Ik denk, maar ik heb geen bron, dat voor C# Visual Studio het meest gebruikt is. Maar je hebt natuurlijk ook Sharpdevelop en MonoDevelop, maar ik heb nooit de moeite genomen. Wat ik nu heb werkt gewoon. Zoals ze af en toe zeggen, VS is koning :p

Alleen Mono heb ik wel eens geprobeerd, dat werkte best wel aardig, maar toch was er qua usability wel wat op de IDE aan te merken. Het is wel grappig dat je probeersels bijna Java-style op ieder platform werkt.

Zolang je de juiste tools hebt geïnstalleerd zou kan je het natuurlijk overal gebruiken, msbuild is gewoon een CLI tool en dat geldt voor de C# compiler evengoed.
Agreed, VS vind ik tot nu toe ook de beste IDE voor C#, maar het nadeel is natuurlijk het prijskaartje. Je hebt natuurlijk C#-Express, maar dat is niet te vergelijken. Ik vond SharpDevelop goed werken en om even een C#-applicatie in elkaar te draaien zonder daarvoor een licentie te hoeven aanschaffen en rechtenvrij te kunnen gebruiken, dat is toch wel erg prettig.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er veel developpers zich vast blijven bijten in VS, maar ik denk niet dat ik het bij mijn baas er doorheen krijg om een VS-licentie te krijgen, als ik een C#-project wil doen.

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 11:11

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Begrijp ik goed dat Maven en het gebruik van unittests nog steeds niet wordt onderwezen op HBO's e.d.? Blijft het onderwijs nou achter de feiten aanlopen? Balkenende heeft altijd hoog van de toren lopen blazen over onze zgn kennis-economie. Het is toch van de gekke dat kennis van goede technieken uit het bedrijfsleven niet wordt overgedragen aan studenten? Of wordt dat dan naar master-opleidingen gedelegeerd?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb op het HBO Technische Informatica wel unittests gehad, sterker nog, ze waren verplicht tijdens/bij mijn afstuderen om te implementeren.
Achteraf heb ik daar een hele hoop aan gehad, want het heeft me veel mogelijke bugs vroegtijdig laten detecteren.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Aangezien ik net me tweede jaar in gaat kan ik er niet veel over zeggen, maar over build tools en unittesting is niet veel gezegd. Alleen op unittesting is subtiel gewezen, maar de meeste studenten gaan daar helaas dan niet naar kijken. Zelf heb ik het wel gedaan en ook gedeeltelijk gebruikt, maar toen na twee weken een projectlid vertrok was er weinig tijd over om tests te schrijven. We hadden met z'n tweëen alle tijd nodig die we konden krijgen om het project af te maken.

Maargoed ik zie de meeste ook gewoon lekker met dropbox werken, en dan klagen over project corruption. Van wat ik heb gezien was ik vorig jaar de enige groep in de klas die met versiebeheer werkte, ik zou niet eens weten hoe het anders zou moeten.

Verwijderd

Ik moet ook dat boek met BlueJ(voor HBO Informatica Avans), ik ga dat dus niet gebruiken. Heb hopelijk sowieso vrijstelling aangezien ik op universiteit al java programmeren heb gehaald :P

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Deh, het is weer maandag, vandaag verder werken aan de security in de applicatie. Op zich wel leuk onderdeel, het is vrij uitgebreid dus ik moet eerst lekker abstract denken.

Alleen jammer dat we Winforms moeten gebruiken. Als je databindings van WPF goed kent is Winforms altijd een stapje terug. Die databindings zijn een stuk ingewikkelder.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:07

Hoogie2004

Whohooooo

Bleh maandagochtend, beetje stroef vandaag... En niet eens programmeren vandaag, maar een technisch ontwerp maken. Laat ik daar nu net geen zin in hebben.

My iRacing profile | Strava

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hoogie2004 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:40:
Bleh maandagochtend, beetje stroef vandaag... En niet eens programmeren vandaag, maar een technisch ontwerp maken. Laat ik daar nu net geen zin in hebben.
Welcome to the real world :P
Hier gaat het ook weer als dramaandag, vrijdagmiddag nog een build gedraaid van een stukje code, dat nu ONGEWIJZIGD niet meer wil bouwen. AFAIK zijn er geen updates op mijn Ubuntu Server geïnstalleerd, maar ik vrees met grote vrezen :'(

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Ohja! Ik moet nog een stukje documentatie schrijven over hoe ik het brandingverhaal van onze SharePoint-solution heb aangepakt. Nouja, eitje: 2 custom master pages, HTTP-module die de application.master van files in de _layouts-folder wijzigt, en nog een klein stukje scripting dat CSS3 PIE inlaadt maar pas nadat de pagina is geladen. (meer specifiek: $(document).ready())

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 23-08-2010 08:48 ]

We are shaping the future

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:07

Hoogie2004

Whohooooo

Matis schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:43:
[...]

Welcome to the real world :P
Hier gaat het ook weer als dramaandag, vrijdagmiddag nog een build gedraaid van een stukje code, dat nu ONGEWIJZIGD niet meer wil bouwen. AFAIK zijn er geen updates op mijn Ubuntu Server geïnstalleerd, maar ik vrees met grote vrezen :'(
Dat zijn altijd de 'leuke' issues, om je haren bij uit te trekken. Zeker als je de updates moet nalopen welke het is... Het is zo jammer dat er vaak zoveel tijd in gaat zitten.

My iRacing profile | Strava

• YopY
Ik vindt het vandaag wel best. Ga vandaag beginnen met het bouwen van een prototype van een module die ons CMS in staat stelt zijn data uit Alfresco te halen (een 'content repository', heel erg flex en pr0 enzo als ik ze geloven mag). Dit ter vervanging van een relationele database - waar overigens (imo) niks mis mee was, alleen het systeem dat de gegevens importeert uit een XML bestand is zo braq als wat (XML bestand wordt geexporteerd uit ons administratiesysteem, de websites gebruiken een 'lite' versie daarvan). Dat oude was gemaakt in een obscure zelf-ontwikkelde programmeertaal voor een oudere versie van datzelfde CMS (en had moeite met grotere XML bestanden, dus wordt het nog complexer). Het bedrijf dat dat onderhield rekende zo 6 - 8 uur (á 120 euri / uur) om één veld extra uit te lezen en in te voeren in de database...

Als ik het hier voor het zeggen had zou ik gewoon een nieuwe XML parser bouwen, maar hogerop hebben ze besloten om het gehele ding te vervangen met iets anders. Ach ja, het houdt mij van de straat... en ik ben al lang blij dat ik een keer een project krijg waar ik echt mag programmeren, ipv dingetjes doen als XSL bijwerken en applicatiebeheersdingen, :/.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12 11:17
YopY schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:07:
Ach ja, het houdt mij van de straat... en ik ben al lang blij dat ik een keer een project krijg waar ik echt mag programmeren, ipv dingetjes doen als XSL bijwerken en applicatiebeheersdingen, :/.
Applicatie integratie staat anders best leuk op je CV hoor ;) Is veel vraag naar, en Alfresco is één van de meest gebruikte open-source CMS-en ter wereld.

• alienfruit
  • Laatst online: 15-12 18:15

alienfruit

the alien you never expected

Lekker bezig geweest met unit tests en mock objects. Nu is mijn vroeg hoe gebruiken jullie mock objects? Na lang nadenken maak ik een interface en vervolgens maak ik de unit tests voor het uitgedokterde architectuur via mocking. Volgende stap, review van het ontwerp bij redelijk begin ikecht met uitwerken van de classes/code?. Hoe doen jullie het? Genoeg vragen voor maandagmorgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 23-08-2010 10:04 . Reden: zinnen nog wat krommer gemaakt ]

• alienfruit

alienfruit

lammert schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:40:
Applicatie integratie staat anders best leuk op je CV hoor ;) Is veel vraag naar, en Alfresco is één van de meest gebruikte open-source CMS-en ter wereld.
Ja, nog meegeholpen met de interaction design ;) Een degelijk ECMS geworden.

• creator1988
  • Laatst online: 16-12 14:38
En ik mag vandaag gewoon lekker javascript'en :)

• Killemov

Killemov

YopY schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:07:
Ik vindt het vandaag wel best. Ga vandaag beginnen met het bouwen van een prototype van een module die ons CMS in staat stelt zijn data uit Alfresco te halen (een 'content repository', heel erg flex en pr0 enzo als ik ze geloven mag).
Een CMS die zijn content uit een ander CMS haalt ... ehm, apart? Alfresco heeft echt veel ingangen en kan je tegenwoordig ook als vervanging van Sharepoint gebruiken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

alienfruit schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:03:
Lekker bezig geweest met unit tests en mock objects. Nu is mijn vroeg hoe gebruiken jullie mock objects? Na lang nadenken maak ik een interface en vervolgens maak ik de unit tests voor het uitgedokterde architectuur via mocking. Volgende stap, review van het ontwerp bij redelijk begin ikecht met uitwerken van de classes/code?. Hoe doen jullie het? Genoeg vragen voor maandagmorgen :)
Easymock FTW. (Tenminste, wanneer je java gebruikt). Komt je probject ook niet vol te zitten met allemaal nutteloze mock implementaties.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• alienfruit

alienfruit

Ik mag lekker jaren oude code (zonder commentaar/docs) geschreven door een voortganger uit pluizen.

Janoz, ik gebruik zelf momenteel Mockito (Java en AS3) en het werkt prima! Mock objects zelf is nogal nieuw voor mij. Maar ja, lekker experimenteren onder werktijd...

[ Voor 46% gewijzigd door alienfruit op 23-08-2010 10:48 ]

• creator1988
Killemov schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:32:
[...]

Een CMS die zijn content uit een ander CMS haalt ... ehm, apart? Alfresco heeft echt veel ingangen en kan je tegenwoordig ook als vervanging van Sharepoint gebruiken.
Als je Alfresco als DMS gebruikt niet zo heel gek.

• YopY
lammert schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:40:
Zal ik onthouden :D.
Killemov schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:32:
Apart? Misschien, echter Alfresco is ook een document management system - dat is nu net het onderdeel dat we hiervoor gebruiken. Het CMS dat we voor onze websites gebruiken is nog niet aan vervanging toe (lees: heeft teveel geld en tijd gekost). Wij gebruiken gewoon een onderdeel van het pakket om data in op te slaan en webservices om die gegevens weer op te halen.

iig, net vergaderd hierover. Ik ga de komende twee (of drie) weken twee prototypes maken om de gegevens te verwerken. De gegevens komen binnen vanuit een gewone webservice als XML.

Oplossing 1:

De eerste oplossing is gelijk aan hoe we nu al een externe webservice gebruiken die achter onze webshop(s) zit (bevat alle artikelen, gebruikersaccounts / winkelwagens, etc - wij geven slechts gebruikersacties door aan die service). We roepen de service aan, de XML uitvoer komt in de gebruikerssessie terecht (ook een XML boom), die uitvoer parsen we vervolgens dmv XSL in de presentatie.

Voordelen: Snel op te zetten omdat de infrastructuur e.d. al bestaat.
Nadelen: Werkt niet met bestaande caching structuur (cache + XSL template calls = uitvoer, XSL template uitvoer wordt niet gecached). Tussenoplossing: ook dat cachen. Nog een nadeel: Elke pagina wordt voor elke gebruiker apart opgehaald. Ook dit zou nog gecached kunnen worden evt.

Oplossing 2:

Een Java module schrijven die de webservice aanroept en de gegevens zelf parset en in gewone Java objecten zet. Deze worden doorgegeven aan standaard JSP templates en uitgepoept.

Voordelen: Werkt met cachingstructuren (gegevens worden opgevraagd dmv pagina-elementen), Echt Programmeren.
Nadelen: Veel code, zelf veel data-objecten in elkaar schroeven. Dit laatste zou op te lossen zijn door automagisch gegenereerde objecten adhv SOAP oid (lees: dat de server teruggeeft welke XML structuren hij teruggeeft, dat aan de hand daarvan data-objecten gegenereerd worden)

Beide ga ik (snel en vies) uitwerken om te kijken wat het beste voor ons werkt.

Woei

• creator1988
Localization met Resharper is echt konings. Met een minuut of 10 heb ik een heel scherm naar resources verplaatst.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat heet internationalization ;).

i18n is dus het geschikt maken van een applicatie voor verschillende locales. Localization is vervolgens het toespitsen op specifieke locales.

[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 23-08-2010 15:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De log van van een lib in mn project toont:
code:
1
DBG: "VideoServer: Connect Succeeded To Node Failed"

..dus...

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:13
Je weet in ieder geval dat je logging werkt. Oh, en dat je een error(?) message hebt die aan een update toe is :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• YopY
En toch vliegt een dag voorbij als je voor de verandering een projectje hebt waar je je volledig op kunt storten, ipv hap-snap hoeven te zoeken naar werk dat altijd bestaat uit kleine klusjes van 10 minuten.

Zeker als je jezelf betrapt op het even kijken naar T.net tussen die klusjes door, :+.

• Killemov

Killemov

YopY schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:14:
Apart? Misschien, echter Alfresco is ook een document management system - dat is nu net het onderdeel dat we hiervoor gebruiken.
Ja, DUH, een document is toch ook content?!?! Waarschijnlijk bedoel je dat je de Lucene-indexering gebruikt. Die kun je ook gewoon (nou, ja ... ) integreren in andere omgevingen waaronder nagenoeg kale databases of filesystemen.

Misschien is het goed te om weten dat je binnen Alfresco heel veel kunt aanpassen en toevoegen met Java, JavaScript en tegenwoordig ook met PHP. Je zou dus je custom ingang met Java in Alfresco kunnen maken.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:49

BM

Moderator Spielerij
EddoH schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:48:
De log van van een lib in mn project toont:
code:
1
DBG: "VideoServer: Connect Succeeded To Node Failed"

..dus...
Duidelijk toch? Je VideoServer heeft succesvol verbinding gemaakt met een Node met de naam 'Failed'. Niks mis mee, niks aan doen :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

YopY schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:46:
En toch vliegt een dag voorbij als je voor de verandering een projectje hebt waar je je volledig op kunt storten, ipv hap-snap hoeven te zoeken naar werk dat altijd bestaat uit kleine klusjes van 10 minuten.

Zeker als je jezelf betrapt op het even kijken naar T.net tussen die klusjes door, :+.
Daar heb ik zelf ook last van. Als ik tussen projecten in zit (ook projecten van meerdere weken), duurt het even voordat ik weer genoeg 'moed' heb verzameld om de volgende te gaan doen. Tweakers, dailyWTF etc zijn dan een welkome afleiding.

• YopY
Killemov schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:49:
Ja, DUH, een document is toch ook content?!?! Waarschijnlijk bedoel je dat je de Lucene-indexering gebruikt. Die kun je ook gewoon (nou, ja ... ) integreren in andere omgevingen waaronder nagenoeg kale databases of filesystemen.

Misschien is het goed te om weten dat je binnen Alfresco heel veel kunt aanpassen en toevoegen met Java, JavaScript en tegenwoordig ook met PHP. Je zou dus je custom ingang met Java in Alfresco kunnen maken.
Document, content, komt op hetzelfde neer - hoe dan ook, een indirecte collega heeft (volgens mij in Javascript) een webservice geprogrammeerd (alhoewel ik geen flauw idee heb hoeveel hij precies geprogrammeerd heeft), die ik aanroep om de gegevens uit te plukken. Het kan zijn dat hij ook Lucene gebruikt of gaat gebruiken, maar ook hier heb ik geen flauw idee van. Qua de uitwerking van het project zijn we nog redelijk in het begin van alles.
CodeIT schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:40:
Daar heb ik zelf ook last van. Als ik tussen projecten in zit (ook projecten van meerdere weken), duurt het even voordat ik weer genoeg 'moed' heb verzameld om de volgende te gaan doen. Tweakers, dailyWTF etc zijn dan een welkome afleiding.
Ach ja... Ding is, er is genoeg werk, alleen het is alles van dat 'dat moet eens een keer gebeuren'-werk van 10 minuutjes of waar je een vijftal mensen om moet vragen.

ik vindt nieuwe projecten juist leuk. Het is dat gefröbel waar ik zo moe van wordt, dag schiet niet op, je moet zoeken om werk, etc. Gisteren was een goeie dag, lekker een groot deel van de dag met het eerste prototype bezig gegaan, laatste twee uurtjes de code gerefactored die daarvoor gebruikt wordt (= bestaande code door iemand anders gemaakt, roept een webservice aan en doet wat met xml / xsl).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Was deze al voorbijgekomen... Wel een oud artikel, maar wordt ineens overal "gehyped": http://blog.nihilogic.dk/...using-canvas-and-png.html

JS en CSS compressen in een PNG en dan door middel van Canvas client-side uitpakken (om oa. load threads te besparen)...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
lets each pixel have a value 0-255 corresponding to the ascii value of the character in the script.
UTF8 gebruiken zorgt ervoor dan dat deze methode je hele code zal breken dus? Wel iets om rekening mee te houden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, da's onzin. Maar die stelling klopt dan ook niet helemaal, want ASCII heeft maar 128 tekens. Wat ze doen is gewoon de binary JS en CSS data - in welke encoding ze ook staan - zien als pixels, met een byte per pixel. Vervolgens worden die pixels weer teruggezet in de originele bytes. Als ze dus UTF-8 zijn (en je gebruikt ook daadwerkelijk de tekens >= 128, want verder is UTF-8 ASCII-compatible) dan krijg je uiteindelijk ook weer de UTF-8 bytes eruit.

.edit: nope, disregard that. Ze gebruiken String.fromCharCode(), die unicode codepoints verwacht. Dus in welke encoding je ook zit, bij bytes >= 128 all bets are off (hoewel latin-1 nog wel redelijk overeenkomt met de unicode codepoints). Het kán wel, maar dan moet je eerst de UTF-8 chars gaan zitten decoden naar hun unicode codepoints.

Wat ik zou hebben gedaan is niet in js de string opbouwen en die eval'en, maar een script tag aan het document toevoegen met een data-uri als src attribuut, hoewel je dan waarschijnljik wel weer een base64 encoding eroverheen moet gooien...

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 24-08-2010 11:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heeft dat überhaupt wel nut? Is het niet veel makkelijker om gewoon HTTP compression toe te passen? Of mis ik wat?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Cartman!
  • Niet online
We krijgen bezoek van de BSA, hopelijk kan ik gewoon blijven werken...genoeg te doen :{

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom eigenlijk?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Klokkenluider?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Omdat de BSA wel vaker routine (al dan niet aangekondigde) controles doet.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je bent toch niet verplicht om daaraan mee te werken ?
Wij hebben ook al een paar keer een brief gehad, maar nog nóóit iemand gezien.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
EvilB2k schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:27:
Op grond waarvan kunnen ze binnenkomen bij een routinecontrole? Volgens mij hebben ze altijd aanwijzingen nodig van te voren dacht ik, maar goed, ik dacht ook dat ze het nooit aankondigden. :p

Anyway, dit schreeuwt natuurlijk om verhalen :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EvilB2k schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:27:
Het lijkt me dat de BSA niet zomaar binnen kan komen vallen, en zonder goede reden zal de FIOD/justitie lijkt me ook niet zomaar meewerken met een huiszoekingsbevel

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik dacht dat ie hier ook was gepost, maar wie heeft een linkje naar het volgende plaatje:

twee mannetjes die staan afgebeeld, waarvan d'r eentje in IE is "gerendered"?

• Killemov

Killemov

Precies, de BSA en soortgelijke organisaties als BREIN hebben geen enkel recht om zonder toestemming over de drempel te stappen. Hmmm ... nu ik er toch over denk is de vergelijking met vampiers snel gemaakt.

En als we dan toch code als bitmaps gaan versturen doe het dan wel gelijk goed met een fucked-up programmeertaal als Piet.

• YopY
BtM909 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:55:
Was deze al voorbijgekomen... Wel een oud artikel, maar wordt ineens overal "gehyped": http://blog.nihilogic.dk/...using-canvas-and-png.html

JS en CSS compressen in een PNG en dan door middel van Canvas client-side uitpakken (om oa. load threads te besparen)...
Originele toepassing van HTML 5 en image technologieën is het wel :+. Praktisch waarschijnlijk niet - ik neem aan dat als ze daarmee betere compressie kunnen krijgen én dat het snel te verwerken is, dat het al lang verwerkt zou zijn in een of andere compressietechnologie (gzip en vrienden).

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Woy schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Het lijkt me dat de BSA niet zomaar binnen kan komen vallen, en zonder goede reden zal de FIOD/justitie lijkt me ook niet zomaar meewerken met een huiszoekingsbevel
Klopt als een bus, maar ze proberen het toch. Een paar keer gebeurd bij mijn vorige werkgever. In princiepe kan je ze weigeren bij de deur; maar het bedrijf werkt er dan toch maar aan mee. Had ook te maken met het feit dat er in het verre verleden ooit eens een illegaal kopieetje van Winzip ofzo was aangetroffen. Denk dat je dan intern op een blacklist of iets dergelijks komt.

• YopY
[rant]argh argh argh ik haat javascript en prutsen met externe jquery bibliotheken en gedrag dat niet klopt en gepruts argh |:( als ik zeg 'maak van dat stukje html een lightbox' precies volgens de handleiding moet je dat gewoon doen ipv apart gedrag vertonen vuile hond asdf wryy[/rant]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

YopY schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:08:
[rant]argh argh argh ik haat javascript en prutsen met externe jquery bibliotheken en gedrag dat niet klopt en gepruts argh |:( als ik zeg 'maak van dat stukje html een lightbox' precies volgens de handleiding moet je dat gewoon doen ipv apart gedrag vertonen vuile hond asdf wryy[/rant]
Of je schrijft zelf een lightbox. Zo idioot lastig is dat niet :+

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Embedding denied... Here's a link instead :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh ja die link krijg je toch ook als je er gewoon op klikt, slimpie ;)

ICE HOCKEY BY ACTIVISION!!!!

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 24-08-2010 15:53 ]

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

LOL Blast from the past.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:53:
Euh ja die link krijg je toch ook als je er gewoon op klikt, slimpie ;)
Moet je wel een extra keer klikken. :p

• mux
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Killemov schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:43:

En als we dan toch code als bitmaps gaan versturen doe het dan wel gelijk goed met een fucked-up programmeertaal als Piet.
Briljant!

Verwijderd

EvilB2k schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:59:
[...]

Klopt als een bus, maar ze proberen het toch. Een paar keer gebeurd bij mijn vorige werkgever. In princiepe kan je ze weigeren bij de deur; maar het bedrijf werkt er dan toch maar aan mee. Had ook te maken met het feit dat er in het verre verleden ooit eens een illegaal kopieetje van Winzip ofzo was aangetroffen. Denk dat je dan intern op een blacklist of iets dergelijks komt.
Je moet ze ook gewoon weigeren, aangezien het gewoon een bedrijf is zonder enige speciale rechten.
offtopic:
Als je gehoord wordt door de politie moet je ook gewoon ook zwijgen als het graf, zelfs als zij allerlei onwaarheden verkondigen. Er is nl. geen wet die zegt dat wat je zegt ook ontlastend gebruikt kan worden. Nee, alleen dingen die je zegt kunnen tegen je te gebruikt worden.

Als je overigens je huis van een niet-penetreerbaar materiaal maakt en zelf nooit iets aanneemt van wie dan ook kun je volgens mij niet eens gedaagd worden (en dus ook nooit vervolgd voor wat dan ook), maar misschien moet ik niet met een te logisch oog naar de wet kijken :)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:55:
[...]

Je moet ze ook gewoon weigeren, aangezien het gewoon een bedrijf is zonder enige speciale rechten.
offtopic:
Als je gehoord wordt door de politie moet je ook gewoon ook zwijgen als het graf, zelfs als zij allerlei onwaarheden verkondigen. Er is nl. geen wet die zegt dat wat je zegt ook ontlastend gebruikt kan worden. Nee, alleen dingen die je zegt kunnen tegen je te gebruikt worden.

Als je overigens je huis van een niet-penetreerbaar materiaal maakt en zelf nooit iets aanneemt van wie dan ook kun je volgens mij niet eens gedaagd worden (en dus ook nooit vervolgd voor wat dan ook), maar misschien moet ik niet met een te logisch oog naar de wet kijken :)
Ze hoeven niet aan je deur te komen om je te dagen. Ze kunnen het net zogoed via het 8 uur nieuws doen die jij dan weer net zit te kijken :P.
In het geval van ThePiratebay was twitter blijkbaar ook al voldoende. Indien je dan vervolgens niet komt opdagen wordt je gewoon bij verstek veroordeeld.... so much for your logic..

• Cartman!
  • Niet online
Hey Rob, waar is m'n icon nou? :+

• YopY
D-Raven schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:01:
[...]

Ze hoeven niet aan je deur te komen om je te dagen. Ze kunnen het net zogoed via het 8 uur nieuws doen die jij dan weer net zit te kijken :P.
In het geval van ThePiratebay was twitter blijkbaar ook al voldoende. Indien je dan vervolgens niet komt opdagen wordt je gewoon bij verstek veroordeeld.... so much for your logic..
Volgens mij mag je dan in beroep gaan en ze aan laten tonen dat je er van op de hoogte was. Lijkt mij tenminste.

• Alex)
Lekker begin van de dag: net m'n ontwikkel-VM weer opgestart, besluit m'n videokaartdriver over z'n nek te gaan. Flits, flits, flits, vastgelopen. Omdat ik geen zin had om te wachten maar een harde reboot gegeven en in de tussentijd capuccino gehaald :9

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BtM909 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:39:
Ik dacht dat ie hier ook was gepost, maar wie heeft een linkje naar het volgende plaatje:

twee mannetjes die staan afgebeeld, waarvan d'r eentje in IE is "gerendered"?
Iemand toevallig deze niet gelezen O-)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Arg, ik ben niets waard als programmeur vandaag, net 2 uur bezig geweest met een uiterst triviale bug waarvan ik wist waar die zat :/.

Eigenlijk moet ik nu verder met het dialoog systeem uitbreiden, maar dat is altijd zo saai (en voelt zo smerig).

Achja, misschien eerst maar even zelf wat gamen.

~ Mijn prog blog!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Doe een siësta, of ga even liggen? De meest goede ideëen krijg ik als ik bijna slaap :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Valve Steam heeft ons zojuist gefeliciteerd met de release van Maffia II. Hebben we helemaal niet aan gewerkt, maar toch, thanks Valve, voor de doos met champagne en snacks!

(Echt, serieus, wat een stel lamzakken werken daar, zeg. Ze doen de ene fuck-up na de andere met Kane&Lynch 2 PC, waar we wél aan hebben gewerkt, en dan krijg je dit 8)7)

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 25-08-2010 13:10 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Misschien wordt de doos met champagne en snacks voor Deus Ex 3 wel bij de maker van Mafia II bezorgd :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kane & Lynch 2 ;)

• Voutloos
  • Niet online
Is het ook propere champagne? Aka pics or didnt happen. ;)

{signature}

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

4 flessen degelijke champagne en een doos met nootjes e.d. Het gebaar is uiteraard mooi. En er zijn de laatste tijd heel veel Steam games gereleased dus een fout door een een of andere typmiep is natuurlijk zo gemaakt.

We waren wel van plan nog even een foto van ons aan de champagne richting 2K Tjechië (de devs van Maffia 2) te sturen bij wijze van bedankje ;)

• Alex)
Argh, typfouten in een model-class |:(

code:
1
Poll.Awnser
;(

• creator1988
Alex) schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:22:

code:
1
Poll.Awnser
;(
Tijd voor resharper! CTRL+R, R

• Alex)
Ik heb ReSharper <3

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:22:

code:
1
Poll.Awnser
;(
Lang leve intellisense :P

• NetForce1
  • Laatst online: 17-12 18:14

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

creator1988 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:29:
[...]

Moet je zelfs voor dat soort functionaliteit een (betaalde) plugin hebben in Visual Studio?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
creator1988 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:29:
[...]

Wat doet dat dan?

Visual Studio kan gewoon renamen met F2 :)

Freelance Unity3D developer

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

CyCloneNL schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:55:
[...]

Wat doet dat dan?

Visual Studio kan gewoon renamen met F2 :)
Refactor -> Rename ;-)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:19
NetForce1 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

Moet je zelfs voor dat soort functionaliteit een (betaalde) plugin hebben in Visual Studio?
Nee VS.NET heeft ook refactor mogelijkheden (waaronder rename).
Resharper biedt een uitgebreidere set van refactor mogelijkheden.

https://fgheysels.github.io/

• creator1988
whoami schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:10:
[...]

Nee VS.NET heeft ook refactor mogelijkheden (waaronder rename).
Resharper biedt een uitgebreidere set van refactor mogelijkheden.
VS's rename mist vaak zaken die in MVC views worden gebruikt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BtM909 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:03:
[...]

Iemand toevallig deze niet gelezen O-)
Het was even zoeken, maar ik heb hem weer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c60py8wSI4cye2aZ9baC26N/full.png

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

cool :)

[ Voor 110% gewijzigd door Guillome op 25-08-2010 20:13 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Voutloos
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:02:
We waren wel van plan nog even een foto van ons aan de champagne richting 2K Tjechië (de devs van Maffia 2) te sturen bij wijze van bedankje ;)
En dan krijg je een foto terug met 8 flessen champagne namens jullie game :D

{signature}

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

_o_

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:54:
[...]
En dan krijg je een foto terug met 8 flessen champagne namens jullie game :D
I seriously doubt that (het zullen er eerder minder zijn dan meer), maar als dat het geval is: touché ;).

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 25-08-2010 17:02 ]

• creator1988
Ok. ASCII art maken kan iedereen tegenwoordig, maar ik wil van een bronbestand (CSS file) en een gegeven afbeelding ASCII art bakken. CSS is vrij flexibel met zijn whitespace dus zou toch mogelijk moeten zijn. Anyone?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Leuke timelapse van een gameprogrammeur die in zijn eentje een spel maakt.

http://tv.gawker.com/5620...eed:+kotaku/full+(Kotaku)

~ Mijn prog blog!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-12 10:27
Aah, ik krijg een hier een .doc bestand met een hoopje textboxen. Nou moet een gebruiker op mijn (op linux gehoste) website een formulier invullen, de gegevens daarvan moeten in die doc komen. Volgens mij is dit helemaal niet mogelijk, of ligt dat nu aan mij? :(
Een extra VPS huren en daar windows server op knallen is niet echt een optie, dat wordt nogal duur/overkill voor een hobby projectje :(

* mathijs92 bedankt de organisatie die het formulier moet ontvangen |:(

• NetForce1
  • Laatst online: 17-12 18:14

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

mathijs92 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:30:
Aah, ik krijg een hier een .doc bestand met een hoopje textboxen. Nou moet een gebruiker op mijn (op linux gehoste) website een formulier invullen, de gegevens daarvan moeten in die doc komen. Volgens mij is dit helemaal niet mogelijk, of ligt dat nu aan mij? :(
Een extra VPS huren en daar windows server op knallen is niet echt een optie, dat wordt nogal duur/overkill voor een hobby projectje :(

* mathijs92 bedankt de organisatie die het formulier moet ontvangen |:(
Moet het perse Word zijn dan? Dan kun je misschien met OpenOffice, of met Apache POI aan de slag. Anders kun je ook met een alternatief formaat werken; bijv. rtf of pdf is prima te handlen meestal.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:04
pdf'jes genereren?

pdf'jes genereren en die naar een pdf2doc extractie mail-adres sturen met als afzender die organisatie?

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/workaround.png

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• YopY
roy-t schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:49:
Leuke timelapse van een gameprogrammeur die in zijn eentje een spel maakt.

http://tv.gawker.com/5620...eed:+kotaku/full+(Kotaku)
Wou dat ik zo snel kon programmeren :+. Zo lijkt het net alsof het makkelijk is.

• Cartman!
  • Niet online
OnTracK schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:48:
pdf'jes genereren?

pdf'jes genereren en die naar een pdf2doc extractie mail-adres sturen met als afzender die organisatie?

[afbeelding]
Hoe kun je eigenlijk een afbeelding uit een .doc trekken als iemand weer eens een screenshot stuurt waar je de kleine lettertjes niet kan lezen doordat het Word zit geplakt? Waarom men niet gewoon de jpg opstuurt is me overigens nog steeds een raadsel :?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

De jpg opsturen impliceert dat men 'm eerst als jpg opslaat ;)

Als je op PrtScn en Ctrl-V in word (of een e-mail) doet sla je die stap over

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Cartman! schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:03:
[...]

Hoe kun je eigenlijk een afbeelding uit een .doc trekken als iemand weer eens een screenshot stuurt waar je de kleine lettertjes niet kan lezen doordat het Word zit geplakt?
Volgens mij kan je gewoon een afbeelding selecteren, CTRL-C en dan CTRL-V in paint of een andere imaging programma. Ik weet alleen niet of je daar nog een beetje kwaliteit uit krijgt.
Waarom men niet gewoon de jpg opstuurt is me overigens nog steeds een raadsel :?
Dat is waarschijnlijk het enige programma waar ze plaatjes in weten te plakken. Ik ken zelfs mensen die al hun mailjes gewoon vanuit word sturen :?

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 26-08-2010 09:17 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:03:
[...]

Hoe kun je eigenlijk een afbeelding uit een .doc trekken als iemand weer eens een screenshot stuurt waar je de kleine lettertjes niet kan lezen doordat het Word zit geplakt? Waarom men niet gewoon de jpg opstuurt is me overigens nog steeds een raadsel :?
Ach... ik krijg ook wel eens een Hotmail HTML-pagina opgestuurd met de melding "hier zit de foto in".

Maar om een afbeelding uit Word te krijgen kun je hem aanklikken, vervolgens kopiëren (ctrl-c) en dan in een willekeurig fotobewerkingsprogramma weer plakken. Alleen als mensen de compressie-optie van Word gebruiken (al dan niet onbewust), dan heb je er geen reet meer aan.
Pagina: 1 ... 63 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak