Dat dat uberhaupt mogelijk is is gewoon gruwel..Woy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:14:
[...]
Dat is waarschijnlijk het enige programma waar ze plaatjes in weten te plakken. Ik ken zelfs mensen die al hun mailjes gewoon vanuit word sturen
Zo, pfff
Eindelijk de OpenID library van Jan Rain gefixt zodat ie het ook lokaal goed doet
Een hoop strict errors eruit gehaald. Zonde dat iemand zoveel moeite doet om zo'n standaard te implementeren en dan niet het ff netjes in PHP5 wil overtikken
Nu kan ik ook Google en Yahoo als OpenID-provider supporten, dat wilde met Zend_Openid niet lukken namelijk (staat als TODO nog bij hun).
Haha, ik bedenk me net toch een fantastische prank. Een custom stylesheet maken die, gebruik makend van CSS3 transforms, de document.body een transform geeft van 180 graden. En dat dan bij een collega installeren als ie even niet achter z'n bureau zit.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 26-08-2010 16:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hehehe, dat is een goeie... morgen hier ook ff doen, ik weet wel een gast die gaat flippen als ie t zien
Da's een idee wat ik al eeuwen heb om bij een community van me te doen op 1 april. Hint?.oisyn schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:30:
Haha, ik bedenk me net toch een fantastische prank. Een custom stylesheet maken die, gebruik makend van CSS3 transforms, de document.body een transform geeft van 180 graden. En dat dan bij een collega installeren als ie even niet achter z'n bureau zit.
Moeten mensen hun vraag hier op GoT gaan stellen
Als je ziet wat je met Safari transformations kan doen, daar krijg je echt iedereen gek mee. Stel je eens voor: een trillend browserscherm dat continue 3px omhoog/omlaag gaat. Of een die 20x/sec 3 graden heen en weer draait.oisyn schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:30:
Pff, ik ben vandaag bezig geweest om een example voor het gebruik van een API om te schrijven naar een class met meer dan alleen de main-functie.
Wat een drama, de geleverde brondcode besloeg in totaal zo'n 2000 regels, waarvan hoogstens 10 regels commentaar was.
Nu netjes alles in functies gestopt met een logische naam en ook nog een beetje refactoring toegepast. Daarnaast heb ik, samen met de handleiding ook nog een hoop commentaar toegevoegd.
Ik snap niet dat professionele bedrijven op zo;n kansloze manier hun voorbeelden uitleveren.
Wat een drama, de geleverde brondcode besloeg in totaal zo'n 2000 regels, waarvan hoogstens 10 regels commentaar was.
Nu netjes alles in functies gestopt met een logische naam en ook nog een beetje refactoring toegepast. Daarnaast heb ik, samen met de handleiding ook nog een hoop commentaar toegevoegd.
Ik snap niet dat professionele bedrijven op zo;n kansloze manier hun voorbeelden uitleveren.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik presenteer u, de fantastische Upside Down Chrome extension
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nog mensen die zouden willen helpen bij het maken van een HTML5 topic?
Zie Het grote HTML5 topic
Het moet uitgebreider
Zie Het grote HTML5 topic
Het moet uitgebreider
Beetje jammer dat Flash niet meer reageert zodra deze extensie actief is. Maar voor de rest is het een geweldige extensie..oisyn schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:29:
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Een paar dagen bezig geweest met het programmeren in windows mobile. Ff wennen, zeker met deployen steeds enzo, en als de applicatie crasht dan moest ik soms best wel even wachten voor het programma weer accesible was om te runnen.
Het doel: Een HTC HD2 (windows mobile 6.5) met g-sensor, een Lego NXT mindstorms r/c autootje en een bluetooth-verbinding (SPP). Sturen door het naar links en rechts draaien van het mobieltje, vooruit en achteruit rijden door naar voren en achter te kantelen.
Het resultaat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PrTBZ8vsENM]
Ik heb het nu in C# gemaakt. In eerste instantie dacht ik dat het nodig was om C++ te gebruiken i.v.m. de Widcomm bluetooth stack. Daar een paar dagen aan besteed, en ik weet niet of het nodig was of niet, maar ik heb iig een seriele-poort open (goeie kans dat ik die seriele poort gewoon al had...).
De aansturing gebeurd d.m.v. Direct Control van de NXT unit. Dus op de NXT draait geen aparte software, maar die hoeft alleen maar de bluetoothverbinding te openen met mn HD2.
Het doel: Een HTC HD2 (windows mobile 6.5) met g-sensor, een Lego NXT mindstorms r/c autootje en een bluetooth-verbinding (SPP). Sturen door het naar links en rechts draaien van het mobieltje, vooruit en achteruit rijden door naar voren en achter te kantelen.
Het resultaat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PrTBZ8vsENM]
Ik heb het nu in C# gemaakt. In eerste instantie dacht ik dat het nodig was om C++ te gebruiken i.v.m. de Widcomm bluetooth stack. Daar een paar dagen aan besteed, en ik weet niet of het nodig was of niet, maar ik heb iig een seriele-poort open (goeie kans dat ik die seriele poort gewoon al had...).
De aansturing gebeurd d.m.v. Direct Control van de NXT unit. Dus op de NXT draait geen aparte software, maar die hoeft alleen maar de bluetoothverbinding te openen met mn HD2.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
geniaal, jammer dat er niemand op de zaak Chrome heeft.oisyn schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:29:
Het zou helemaal tof zijn als hij het random doet, of alleen op bepaalde sites
@hierboven, dat is wel tof gedaan, ik heb ooit op een blauwe maandag een C# applicatie voor mijn Diamond 2 gemaakt, maar dat was idd ook lastig met het deployen en debuggen van de applicatie. Voor sommige eventen had je weer echte device-input nodig, maar dat werkte toentertijd niet echt jofel (WiMo 6.1 en VS 2008)
[ Voor 41% gewijzigd door Matis op 26-08-2010 21:22 ]
Blijkbaar bestond ie trouwens al: https://chrome.google.com...mnogaandoecmdhkbcgolhfefd
Die seriele poort is idd standaardJaWSnl schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:16:
maar ik heb iig een seriele-poort open (goeie kans dat ik die seriele poort gewoon al had...).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wanneer is het weer 1 april? Dat zou ik ook kunnen doen op een *tig uitgeverij / tijdschriftensites.oisyn schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:30:
...oké, is misschien niet echt tactisch, maar wel even grappig.
* YopY gaat in een loos uurtje eens een stukkie JS bakken die de pagina irritant rond laat draaien
[ Voor 9% gewijzigd door YopY op 27-08-2010 10:01 ]
Gewoon intikken in je adresbalk:
Voor FF moet je daar mozTransform van maken
javascript:rot=0;setInterval('document.body.style.webkitTransform="rotate("+(++rot)+"deg)"',16);0Voor FF moet je daar mozTransform van maken
ROFL.oisyn schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:39:
javascript:rot=0;setInterval('document.body.style.webkitTransform="rotate("+(++rot)+"deg)"',16);0
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| body:after{ content: url(img01.jpg) url(img02.jpg) url(img03.jpg); display: none; } |
Content gebruikte ik al voor deze doeleinde, maar wist eigenlijk niet dat je meerdere resources zou kan (pre)loaden
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Internet is ineens een paar keer leuker geworden.oisyn schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:39:
javascript:rot=0;setInterval('document.body.style.webkitTransform="rotate("+(++rot)+"deg)"',16);0
Die javascript van .oisyn doet het niet op Firefox 4 beta 4. (ja ik heb webkit door moz vervangen !) Ik krijg gewoon '0' op het scherm te zien.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
En als je van die laatste 0 een false maakt?
void(0); i.p.v. 0 zorgt er wel voor dat je op de huidige pagina blijft met Firefox.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Wat suf, waarom eigenlijk?
.edit: overigens werkt het roteren niet.
.edit2: of wellicht komt dat omdat ik gewoon nog een oude versie heb
. Moz moet trouwens met een hoofdletter.
.edit: overigens werkt het roteren niet.
.edit2: of wellicht komt dat omdat ik gewoon nog een oude versie heb
[ Voor 91% gewijzigd door .oisyn op 27-08-2010 12:06 ]
De code voor Firefox:
Het is MozTransform, niet mozTransform.
JavaScript:
1
| javascript:rot=0;setInterval('document.body.style.MozTransform="rotate("+(++rot)+"deg)"',16);void(0) |
Het is MozTransform, niet mozTransform.
Ik snap nog steeds niet waarom void(0) wel werkt maar gewoon null niet.
.edit: ah, undefined werkt wel. En void(0) returnt undefined, en niet null, zoals ik op tal van webpagina's lees.
.edit: ah, undefined werkt wel. En void(0) returnt undefined, en niet null, zoals ik op tal van webpagina's lees.
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 27-08-2010 12:08 ]
Dat zei ik toch
Ook maar amper 1 minuut eerder
Jezus van die perspective transform snap ik dus echt geen kloot
.edit: oh, volgens mij bugt Chrome gewoon, want al die voorbeelden die hier staan werken ook niet fatsoenlijk
.edit: oh, volgens mij bugt Chrome gewoon, want al die voorbeelden die hier staan werken ook niet fatsoenlijk
[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 27-08-2010 12:30 ]
Laat me raden, Logitech muis met een Freescroll®℠©™ scrollwieltje. Die dingen gaan zo makkelijk kapot, vooral middle click (mouse 3).
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Thuis alvast begonnen aan mijn nieuwe stageopdracht. Het begon er al mee dat CMS Made Simple Smarty nodig had, terwijl dat niet standaard bij mijn xampp installatie zat. Toen maar Smarty installeren, niet zo moeilijk. Doet de template het eindelijk. Open ik het admingedeelte, krijg ik allemaal vreemde errors. Smarty installatie nogmaals onderzocht, met mijn stagebegeleider gepraat, zitten pielen... En maar niet uitkomen. Kom ik er een dag later achter dat er in config.php ook nog het lokale pad wordt opgeslagen.... Zegt mijn werkgever "Dat had ik je ook wel kunnen vertellen
"..
Beuh, prototype #2 uitwerken. Ditmaal handmatig de XML uitlezen en in een objectstructuur pleuren... monikkenwerk zonder al te veel automatisme (en [url=http://commons.apache.org/digester/]Commons Digester]. Ik weet wel - zodra we officieel gaan ga ik er flink op pushen dat we een occifiële XML structuur opbouwen mét een DTD of wat daar tegenwoordig maar voor gebruikt wordt. Er zijn (weet ik uit ervaring) tooltjes waarmee je die objectstructuur adhv die DTD kunt maken, waardoor alles veel vlotter kan gaan. In theorie dan
Muiswieltje?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Mijn vrijdagavond
Nee het is een Microsoft Comfort Optical 3000. Ik heb hele goede ervaringen met MS muizen, maar deze heeft zo'n "no friction" muiswieltje die niet klikt, ben er nu wel aan gewend, maar nu doet deze het af en toe ook niet meerSebazzz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:33:
[...]
Laat me raden, Logitech muis met een Freescroll®℠©™ scrollwieltje. Die dingen gaan zo makkelijk kapot, vooral middle click (mouse 3).
Edit:
Ik wil eigenlijk deze muis weer:

Maar die staat niet meer in de pricewatch
Edit:
Nog een geweldig topic gevonden: I want to make a MMORPG in HTML
[ Voor 27% gewijzigd door roy-t op 28-08-2010 10:06 ]
What the fuck?roy-t schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:20:
Edit:
Dat dit kan op teh interwebs
[/alberto-stegeman]
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
So? Ik ben hier bezig met een multiplayer Warcraft-II emu in HTML5 en JS, geen enkel probleemroy-t schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:20:
Edit:
Vooruit, heb er wel een JAVA websocket server voor moeten schrijven en de huidige status is pre-alpha, maar details
[ Voor 7% gewijzigd door FragFrog op 28-08-2010 14:15 ]
Het was een grapMatis schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:02:
[...]
SQL
Verklaar je nader
Of mis ik de sarcasme![]()
Ikzelf heb een tijd geleden de Razer Imperator gekocht. Het is feitelijk een gamemuis, maar is vooral door de hoge DPI heel goed geschikt voor applicaties zoals Photoshop, waarnaast je ook de zijknoppen qua positie kunt aanpassen. Ergonomisch dus. Ook z'n alle 'fancy' zaken zoals lampjes uit te zetten en heb je niet per se een driver nodig.roy-t schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:20:
[...]
Nee het is een Microsoft Comfort Optical 3000. Ik heb hele goede ervaringen met MS muizen, maar deze heeft zo'n "no friction" muiswieltje die niet klikt, ben er nu wel aan gewend, maar nu doet deze het af en toe ook niet meer.
Edit:
Ik wil eigenlijk deze muis weer:
[afbeelding]
Maar die staat niet meer in de pricewatch.
[...]
Nja, je weet het natuurlijk nooit zeker. Op zo'n manier ontstaan natuurlijk de tofste projecten
Voor ieder apparaat is altijd een driver nodigalex3305 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:34:
[...]
Ergonomisch dus. Ook z'n alle 'fancy' zaken zoals lampjes uit te zetten en heb je niet per se een driver nodig.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
ToucheSebazzz schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:13:
Voor ieder apparaat is altijd een driver nodig
Pff ik ben al bijna een week opzoek naar een fatsoenlijke decoder voor 10bits ruwe YCrCb / YUV waarmee ik thumbnails kan genereren uit een bestand dat ik genereer. Helaas heeft imagemagick geen ondersteuning voor de 10bits variant (alleen de 8bits). FFMpeg heeft geen native v210 ondersteuning, maar het valt er wel in te sleutelen. Mencoder heb ik nog niet bekeken, maar op teh interwebz krijg ik ook geen bevestiging dat dat native werkt
Misschien zelf toch maar iets schrijven dat de voor een tussenoplossing zorgt
Of kent één van jullie nog andere pakketten voor Linux?
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 28-08-2010 19:58 ]
Correctie:Sebazzz schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:13:
[...]
Voor ieder apparaat is altijd een driver nodig
Op de meeste, hedendaagse (Windows) computers hoef je geen aparte software te installeren om de muis te kunnen utiliseren. Waarnaast de instellingen toch in de computermuis opgeslagen blijven.
Dat is geen correctie. Eerder een aanvulling want je blijft een driver nodig hebben. Dat die al standaard in Windows aanwezig is is heel iets anders en ik denk ook dat Sebazzz daar op doeldealex3305 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:14:
[...]
Correctie:
Op de meeste, hedendaagse (Windows) computers hoef je geen aparte software te installeren om de muis te kunnen utiliseren. Waarnaast de instellingen toch in de computermuis opgeslagen blijven.
Je moet het lezen als een rectificatie van z'n eigen post.denyos schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:55:
[...]
Dat is geen correctie. Eerder een aanvulling want je blijft een driver nodig hebben. Dat die al standaard in Windows aanwezig is is heel iets anders en ik denk ook dat Sebazzz daar op doelde
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
HTML5 inderdaad, dit is een topic uit 2006FragFrog schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:13:
[...]
So? Ik ben hier bezig met een multiplayer Warcraft-II emu in HTML5 en JS, geen enkel probleemHet racisme in z'n post negeer ik voor het gemak maar even
Vooruit, heb er wel een JAVA websocket server voor moeten schrijven en de huidige status is pre-alpha, maar details
(Verder vergelijkt de TS daar HTML met JAVA, C# en C++, hij weet dus echt niet wat het is en denkt WOW ofzo te maken met HTML4).
En daarmee kan het ook gewoon
Toegegeven, het is wat lastiger, maar als je kijkt naar die geweldige DHTML lemmings implementatie die hier al meerdere keren voorbijgekomen is zitten daar zowat alle elementen al in (voor multiplayer zul je iets van COMET / AJAX moeten gebruiken, maar dat is geen enorm obstakel). Alleen 'echt' 3D kun je met HTML4 niet snel voor elkaar krijgen zonder iets als flash te gebruiken, maar dat zie ik niet in z'n eisen staan - en met een topdown perspective en creatief z-index gebruik kom je dan nog wel een eind.
Je zou verbaasd zijn wat je met wat animated gifjes en een ton aan javascript allemaal wel niet kan
Maar toegegeven, dat weet die gast zelf ook niet zo te zien, wat een idioot
[ Voor 5% gewijzigd door FragFrog op 29-08-2010 12:24 ]
=D is het te laat om een project te beginnen om dat daadwerkelijk te doen? Wow wat een ranzigheid zou dat geven. Alles moet in een paar html bestanden... Damn...
Als je kijkt in het profiel van die gekke gast zie je ook dat hij constant van die rare berichten plaatst, met vergelijkingen die nergens op slaan enzo. Ik ken de termen niet zo goed, maar volgens mij is flamewar het goede woord. Hij post constant controversiele dingen die overduidelijk idioot zijn en waar iedereen dolgraag op reageert. Zelf voert ie ze soms halverwege een thread nog wat extra's toe.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
TrollJaWSnl schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:35:
volgens mij is flamewar het goede woord.
Toen ik
las, toen ging m'n toverstaf-alert al aanFor example whites will be suited for a sorcerer for their high intelligence. Blacks will be better suited for warriors as they are strong and low intelligence. Chinese will be well suited as archers becuase they are small and nible.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Je moet ook niet denken met je toverstafBtM909 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:14:
Toen ik
[...]
las, toen ging m'n toverstaf-alert al aan
Mijn steenkolen-alarm ging af:
The entered name contains invalid signs!
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
iig, maandagochtend, -_-. Eerst even weekplanninkje in elkaar prutsen omdat ik anders hap-snap van alles door mekaar ga doen (meer nog dan ik normaal al doe), eerste twee uur per dag deze week eens besteden aan openstaande tickets in de bugtracker.
...nouja, in theorie. 9 uur gebeld over een openstaand issue (bij een issue tracker van De Leverancier), aan de hand daarvan een ticket of twee moeten openen. Dan even logfile doorspitten voor wat extra informatie om aan die ticket toe te voegen... error hier (SQLExceptions), error daar (SSLHandshakeException), argh.
Je denkt "Goh, ik ga vanochtend eens wat dingen oplossen", maar in de praktijk is het "Goh, heb vandaag weer 8 nieuwe tickets / issues geopend en nog niks opgelost".
Vandaag toch maar wat meer tijd besteden daaraan dus
[reclame]@studenten, we hebben een vacature openstaan voor een stagiair. Als issues uitzoeken en oplossen je ding is, laat je horen :+[/reclame].
Bleh. óf ik moet officieel de manusje-van-alles worden, óf we moeten de manusje-van-alles / issue-oplos-nerd taak verdelen onder de drie developers hier, want nu komen zowel de kleine issues oplossen als de grotere projecten uitvoeren onder druk te staan. M'n collega had het er net over dat in het bedrijf waar hij vandaan komt (de bovengenoemde De Leverancier) ze zo 5 mensen op een project zetten waar we er hier maar ééntje op zetten (projectmanager, architect, engineer, euh. nog zo twee hippe namen). Vindt ik zelf wat overbodig, maar hij had wel een punt ergens - zo kan iedereen zich op een taak richten, ipv dat ze alles zelf moeten regelen.
[/maandagochtendrant]
edit: grote cappuchino van de coffee company.
Vandaag nog een dagje vakantie en dan morgen weer aan het werk. Net alvast een blik in de mailbox geworpen en wat todo-vlaggetjes gezet, het valt reuze mee zo te zien
Kater? Eerst water, de rest komt later
Tja... voor kleine teams lijkt het idd op het eerste gezicht overbodig, maar mijn persoonlijke ervaring leert dat zo'n duidelijke rollenverdeling wel bijdraagt aan de voortgang van een project e.d. Er is gewoon minder geneuzel over wie wat wanneer gaat doen.Bleh. óf ik moet officieel de manusje-van-alles worden, óf we moeten de manusje-van-alles / issue-oplos-nerd taak verdelen onder de drie developers hier, want nu komen zowel de kleine issues oplossen als de grotere projecten uitvoeren onder druk te staan. M'n collega had het er net over dat in het bedrijf waar hij vandaan komt (de bovengenoemde De Leverancier) ze zo 5 mensen op een project zetten waar we er hier maar ééntje op zetten (projectmanager, architect, engineer, euh. nog zo twee hippe namen). Vindt ik zelf wat overbodig, maar hij had wel een punt ergens - zo kan iedereen zich op een taak richten, ipv dat ze alles zelf moeten regelen.
Ik moet bij 'architect' altijd aan The Matrix denken
[rant] Welke ik persoonlijk nogal een overtrokken rol in het verhaal vind hebben. Afgezien van wat interessant doen met mooie woorden draagt hij inhoudelijk bijzonder weinig bij aan het verhaal. [/rant]
on a sidenote: EvilB2k heet dus voortaan Laurens-R .. ik heb het een beetje gehad met vage nicknames
on a sidenote: EvilB2k heet dus voortaan Laurens-R .. ik heb het een beetje gehad met vage nicknames
[ Voor 20% gewijzigd door Laurens-R op 30-08-2010 12:05 ]
Dankzij De Leverancier moet ik denken aan 'omhooggevallen developer',Haan schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:45:
Ik moet bij 'architect' altijd aan The Matrix denken![]()
[afbeelding]
* Alex) zwaait naar collegaLaurens-R schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:53:
Hier the usual... SharePoint 2007-devwerk! Best geinig... zo nu en dan. En het scheelt soms weer een kappersbeurt...
We are shaping the future
* Laurens zwaait terug* Alex) zwaait naar collega
Hier is het overigens ook een typische maandagmorgen... * nog maar een bak koffie *
edit: 't is erger met me dan ik dacht ...
[ Voor 20% gewijzigd door Laurens-R op 30-08-2010 14:11 ]
Ggrrrrrrr... Net ruim een uur zitten debuggen omdat PHP van de een op de andere dag mijn waardes ineens met een komma af ging ronden in plaats van met een punt 
Ik heb werkelijk geen idee hoe het kan, maar zonder ergens aan te zitten werkte m'n tagcloud dus ineens niet meer na een nachtje slapen
Ik heb werkelijk geen idee hoe het kan, maar zonder ergens aan te zitten werkte m'n tagcloud dus ineens niet meer na een nachtje slapen
Heeft iemand hier intussen ook al iets gedaan met SharePoint 2010? Ik hoor er eigenlijk vrij weinig nog over.
Localization settings van je server veranderd? Daar heb ik in iedergeval een hoop geneuzel mee gehadAvalaxy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:10:
Ggrrrrrrr... Net ruim een uur zitten debuggen omdat PHP van de een op de andere dag mijn waardes ineens met een komma af ging ronden in plaats van met een punt
De dev-ervaring is er flink op vooruit gegaan in ieder geval. Je kan tenminste fatsoenlijk webparts F5-debuggen zonder allerlei deployment scripts uit te voeren.Haan schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:12:
Heeft iemand hier intussen ook al iets gedaan met SharePoint 2010? Ik hoor er eigenlijk vrij weinig nog over.
Maar je moet wel een flinke development laptop/server hebben. 8 Gig intern geheugen is toch wel aan te raden, icm een lokale SQL Server. Niet echt ontwikkel-VPC vriendelijk dus. Wellicht wel een goede motivatie om bij de baas een nieuwe laptop los te peuteren
[ Voor 25% gewijzigd door Laurens-R op 30-08-2010 14:19 ]
Hmm, ik heb wel de setlocale van plaats veranderd in m'n code, wellicht dat het dan daardoor komtCyCloneNL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:14:
[...]
Localization settings van je server veranderd? Daar heb ik in iedergeval een hoop geneuzel mee gehad
Ik heb echter de waarde niet veranderd, misschien pakte hij hem eerst niet? Ik kreeg in ieder geval geen waarschuwing met strict error reporting aan.
Tja, bij kleine projectjes die op zich ook wel door 1 iemand gedaan kunnen worden is er niet echt een rol voor een architect binnen het project, maar wanneer de projecten groter worden kun je niet zonder fatsoenlijke architect.
Bij de kleinere projecten is de rol van architect eerder een rol die de richting van de gehele afdeling bepaald.
Bij de kleinere projecten is de rol van architect eerder een rol die de richting van de gehele afdeling bepaald.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Slurpt een SP2010 installatie zoveel geheugen dan, ook bij een default installatie al? Ik voorzie dat er binnen een paar maanden wel wat SP2010 ontwikkeling gedaan moet gaan worden bij ons, dus kan geen kwaad om alvast rekening te houden met dat soort zakenLaurens-R schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:17:
[...]
De dev-ervaring is er flink op vooruit gegaan in ieder geval. Je kan tenminste fatsoenlijk webparts F5-debuggen zonder allerlei deployment scripts uit te voeren.
Maar je moet wel een flinke development laptop/server hebben. 8 Gig intern geheugen is toch wel aan te raden, icm een lokale SQL Server. Niet echt ontwikkel-VPC vriendelijk dus. Wellicht wel een goede motivatie om bij de baas een nieuwe laptop los te peuteren
Wij gebruiken nu voor het meeste dev-werk een image met Windows Server 2008 die we verder zo hebben ingericht dat het meeste dev-werk out-of-the-box meteen uitgevoerd kan worden (dus Visual Studio, SQL Server, diverse tools etc en allemaal al geconfigureerd), deze omgevingen draaien dan in VMWare. Dat werkt nu heel goed, alleen kan het geheugen misschien een beperkende rol gaan spelen bij zwaardere software.
CruiseControl.NET geupgraded.
Nu kan ik geen detailed overviews van mijn builds meer bekijken.
Ik mis gewoon de opties 'view unittest results', etc...
Nu kan ik geen detailed overviews van mijn builds meer bekijken.
Ik mis gewoon de opties 'view unittest results', etc...
https://fgheysels.github.io/
Ja het slurpt inderdaad behoorlijk. Kijk even hier zou ik zeggen: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc262485.aspxSlurpt een SP2010 installatie zoveel geheugen dan, ook bij een default installatie al?
Let daarnaast op het feit dat een x64 bit OS vereist is, dus houd daar rekening mee ivm VM keuze. Je zal dan al snel bij VMWare/ Hyper-V / VirtuaBox uitkomen gok ik zo.
Daarnaast heb je ook minimaal Visual Studio 2010 nodig. TFS2010 is niet verplicht maar wel prettig btw.
[ Voor 29% gewijzigd door Laurens-R op 30-08-2010 14:42 ]
Thanks voor de info! We gebruiken nu al Server 2008 R2 voor alles, dus dat is geen issue danLaurens-R schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:40:
[...]
Ja het slurpt inderdaad behoorlijk. Kijk even hier zou ik zeggen: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc262485.aspx
Let daarnaast op het feit dat een x64 bit OS vereist is, dus houd daar rekening mee ivm VM keuze. Je zal dan al snel bij VMWare/ Hyper-V / VirtuaBox uitkomen gok ik zo.
Laatste weekje hier. Beetje de laatste puntjes op de i zetten, en testen.
Dan eindelijk aan het afstuderen
Dan eindelijk aan het afstuderen
Zou aanbevelen om naast je normale Windows 7 boot ook nog Server 2008R2 te installeren, zodat je zeker alle resources kunt gebruiken van je systeem. Scheelt weer een aantal GB die normaal je host opslokt.Laurens-R schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:40:
[...]
Ja het slurpt inderdaad behoorlijk. Kijk even hier zou ik zeggen: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc262485.aspx
Daarnaast heb je ook minimaal Visual Studio 2010 nodig. TFS2010 is niet verplicht maar wel prettig btw.
Zoeken op 'VHD Boot' in Google en je komt al een heel eind.
Op deze manier kan je denk ik al SPF met 4GB draaien en SPS met 6GB. Uiteraard voor een beetje goede performance is 8 zeker wel vereist en 16 nog fijner, maar ja, dat is zo enorm duur momenteel. Uiteraard is de hardware wel goedkoper dan de developer (http://www.codinghorror.c...ammers-are-expensive.html)
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Waarom zou je (juist) een dev omgeving in een VM draaien? Wat is daarin voor jullie het toegevoegde nut? Want dit maakt een systeem vaak juist net ietsjes trager, wat bij devven en vaak debuggen mij er vervelend lijkt.
En een goed image terugzetten op een HD is net zo snel als een image installeren in een VM lijkt me?
En een goed image terugzetten op een HD is net zo snel als een image installeren in een VM lijkt me?
Wie heeft er al eens met SQL Server CE geprutst voor een app op een desktop-omgeving ?
https://fgheysels.github.io/
Meerdere omgevingen, of als je graag linux draait in een windows/mac-bedrijf. Ook makkelijk te restoren zonder dat je al je andere zaken kwijt bent. Makkelijker backups maken, eenvoudig verplaatsbaar naar andere computers. Er zijn genoeg redenen, maar ik vind het zelf inderdaad ook net te onhandig en te traag voelenroy-t schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:26:
Waarom zou je (juist) een dev omgeving in een VM draaien? Wat is daarin voor jullie het toegevoegde nut? Want dit maakt een systeem vaak juist net ietsjes trager, wat bij devven en vaak debuggen mij er vervelend lijkt.
Kort gezegd doe ik dagelijks het technische beheer voor 5 SharePoint klanten. Virtualisatie is dan een mustroy-t schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:26:
Wij ontwikkelen voor het grootste deels in VMs. Wat denk je dat trager is:
- 1 VM met een enkele sharepoint omgeving voor een klant.
- of meerdere sharepoint sites voor meerdere klanten op 1 fysieke machine + bijbehorende SQL Server Instances + Visual Studio 2010 IDE.
Daarnaast wil m'n klant me geen budget geven om elke dag een image terug te zetten (en dat kan afhankelijk van je klant nog wel eens even duren qua omgeving
).
just food for thought...
Edit: Dat terzijde... ben net klaar met het ontwikkelen van m'n asp.net website met custom httpmodules. Slikt Plesk die website niet bij m'n hoster
- 1 VM met een enkele sharepoint omgeving voor een klant.
- of meerdere sharepoint sites voor meerdere klanten op 1 fysieke machine + bijbehorende SQL Server Instances + Visual Studio 2010 IDE.
Edit: Dat terzijde... ben net klaar met het ontwikkelen van m'n asp.net website met custom httpmodules. Slikt Plesk die website niet bij m'n hoster
[ Voor 36% gewijzigd door Laurens-R op 31-08-2010 10:24 ]
Ik ben heel blij met mijn baan: echt embedded werken, precies zoals ik dat wilde. Maar ik had van tevoren wel even moeten verzinnen dat ik meer tijd kwijt ben aan het maken van rebuilds dan met programmeren zelf
Zo, nette oplossing van een probleem.
* Gebruiker (webmaster van een website van een tijdschrift over het jezelf in ongemakkelijke posities brengen ter bevordering van lichamelijke en geestelijke gezondheid) meldt een probleem, product toont niet in de webshop. Melding netjes in issue tracker, prioriteit 'immediate'.
* Ontwikkelaar annex helpdesker annex manusje-van-alles (lees:ik) doe een eerste analyse, pagina's nakijken, productdatabase nakijken, logfiles nakijken, en vindt niks speciaals. Koppel dit terug.
* Gebruiker koppelt terug dat een redacteur mogelijk de productpagina aangepast heeft
* Ik controleer dit, vergelijk het met eenzelfde pagina op een andere website (over het inhaleren van kruidig ruikende smeulstokjes tijdens de dagelijkse portie zelfreflectie) en zet de vergelijking tussen de twee pagina's bij de issue (als opmerking), met daarbij de conclusie (de te tonen informatie is veranderd van 'toon product' naar 'toon producten in dezelfde categorie'), stel voor om dit aan te passen
* Gebruiker keurt dit goed
* Ik voer de wijziging uit, controleer de uitkomst, en bevestig dat het opgelost is. Issue opgelost. Addendum: suggestie om het bewerken van dat soort pagina's (dynamische pagina's) te ontzeggen voor redacteuren. (edit: reactie daarop: 'ik ga uit van hun zorgvuldigheid', hmm... ;p ach, als het nog eens voorkomt...)
Netjes, snel, en zeer goed / uitgebreid gedocumenteerd. Kan ik wel over, zo hoort het.
* YopY ontwricht zijn eigen schouder
* Gebruiker (webmaster van een website van een tijdschrift over het jezelf in ongemakkelijke posities brengen ter bevordering van lichamelijke en geestelijke gezondheid) meldt een probleem, product toont niet in de webshop. Melding netjes in issue tracker, prioriteit 'immediate'.
* Ontwikkelaar annex helpdesker annex manusje-van-alles (lees:ik) doe een eerste analyse, pagina's nakijken, productdatabase nakijken, logfiles nakijken, en vindt niks speciaals. Koppel dit terug.
* Gebruiker koppelt terug dat een redacteur mogelijk de productpagina aangepast heeft
* Ik controleer dit, vergelijk het met eenzelfde pagina op een andere website (over het inhaleren van kruidig ruikende smeulstokjes tijdens de dagelijkse portie zelfreflectie) en zet de vergelijking tussen de twee pagina's bij de issue (als opmerking), met daarbij de conclusie (de te tonen informatie is veranderd van 'toon product' naar 'toon producten in dezelfde categorie'), stel voor om dit aan te passen
* Gebruiker keurt dit goed
* Ik voer de wijziging uit, controleer de uitkomst, en bevestig dat het opgelost is. Issue opgelost. Addendum: suggestie om het bewerken van dat soort pagina's (dynamische pagina's) te ontzeggen voor redacteuren. (edit: reactie daarop: 'ik ga uit van hun zorgvuldigheid', hmm... ;p ach, als het nog eens voorkomt...)
Netjes, snel, en zeer goed / uitgebreid gedocumenteerd. Kan ik wel over, zo hoort het.
* YopY ontwricht zijn eigen schouder
[ Voor 5% gewijzigd door YopY op 31-08-2010 12:46 ]
Is het zo bijzonder bij jullie dat een probleem eenvoudig op te lossen is dat je dat hier komt melden? 
* Haan rent
* Haan rent
Wij gebruiken het als "cache" voor een sensor systeem. Op een desktop worden sensor gegevens verzameld en in een CE database gezet. Die worden dan weer periodiek gesynchroniseerd met de server.whoami schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:49:
Wie heeft er al eens met SQL Server CE geprutst voor een app op een desktop-omgeving ?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
1 way? Of 2 way? Hoe handel je conflicten af?Woy schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:55:
[...]
Wij gebruiken het als "cache" voor een sensor systeem. Op een desktop worden sensor gegevens verzameld en in een CE database gezet. Die worden dan weer periodiek gesynchroniseerd met de server.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
1 way, er kunnen dus geen conflicten optredenSnake schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:52:
[...]
1 way? Of 2 way? Hoe handel je conflicten af?
[ Voor 23% gewijzigd door Woy op 31-08-2010 14:58 ]
Ja,Haan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:48:
Is het zo bijzonder bij jullie dat een probleem eenvoudig op te lossen is dat je dat hier komt melden?
* Haan rent
En ik wou gewoon ranten (mede door gebrek aan koffie), laat me. * YopY achtervolgt
Misschien veel te eenvoudig gedacht en waarschijnlijk niet eens mogelijk, maar kun je voor conflicten niet gewoon guids gebruiken?Snake schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:52:
[...]
1 way? Of 2 way? Hoe handel je conflicten af?
Tenzij je iets anders bedoeld natuurlijk.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik kom net dit topic tegen. Worth reading...
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Hahaha.
C#:
1
2
| Exception up = new Exception("Something is really wrong."); throw up; //ha ha |
freakingme schreef op woensdag 01 september 2010 @ 03:10:
C#:
1
| stop(); // Hammertime! |
Hij bedoelt waarschijnlijk conflicten als er bijvoorbeeld een record aan 2 kanten gewijzigd zijn, tussen een synchronisatie. Dat los je niet op met GUID's.Jan_V schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:30:
[...]
Misschien veel te eenvoudig gedacht en waarschijnlijk niet eens mogelijk, maar kun je voor conflicten niet gewoon guids gebruiken?
Tenzij je iets anders bedoeld natuurlijk.
C#:
1
| /* This is O(scary), but seems quick enough in practice. */ |
C++:
1
| // sometimes I believe compiler ignores all my comments |
Made me smile
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| /* Welcome to Sun Microsystems, can I take your order please? */ if(!hp->happy_flags & HFLAG_FENABLE) return happy_meal_bb_write(hp, tregs, reg, value); /* Would you like fries with that? */ hme_write32(hp, &tregs->frame, (FRAME_WRITE | (hp->paddr << 23) | ((reg & 0xff) << 18) | (value & 0xffff))); while(!(hme_read32(hp, &tregs->frame) & 0x10000) && --tries) udelay(20); /* Anything else? */ if(!tries) printk(KERN_ERR "happy meal: Aieee, transceiver MIF write bolixed\n"); /* Fifty-two cents is your change, have a nice day. */ |
Begon vanmorgen met een svn update. Build, Run.. *clickety click*: *poef* "stackoverflow exception in system.web.dll"...
Gisteren voordat ik naar huis ging werkte het nog... lang leven svn revert.
De iPad van het werk is binnen!
De felrode ikea bank ook (bij ons dan)
Verwijderd
straks de wcf (70-503) examen gedaan. en gezakt
het was mn tweede examen vandaag de pro examen voor mcpd ea had ik gehaald (90% was simpel, 5 % gegokt, en de andere 5% was fout)
het examen viel me flink tegen qua moeilijkheid, met zeer weinig pratijk ervaring op dat gebied was het examen toch te moeilijk voor me, (679 punten )
al meer mensen hier dat examen gedaan ? en geslaagt de eerste keer of ook een herexam nodig?
het was mn tweede examen vandaag de pro examen voor mcpd ea had ik gehaald (90% was simpel, 5 % gegokt, en de andere 5% was fout)
het examen viel me flink tegen qua moeilijkheid, met zeer weinig pratijk ervaring op dat gebied was het examen toch te moeilijk voor me, (679 punten )
al meer mensen hier dat examen gedaan ? en geslaagt de eerste keer of ook een herexam nodig?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak