prototype schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:48:
Urgh, eigen bedrijf hebben isn't as easy as easy as it sounds, meer emailen tegenwoordig dan coden overdag, meer coden dan slapen in de nacht

Volgens mij lopen hier meer startup oprichters/developers rond. Hoe gaat het bij jullie eraan toe?
Tijd om iemand in te huren voor de administratie en communicatie,

.
Je kunt ook helemaal "2.0" gaan een een soort stackoverflow website opzetten waar algemene vragen gesteld kunnen worden en beantwoord door behulpzame vrijwilligers.
quote: Sebazz
Er is wel een library met annotations beschikbaar die fields naar properties kan expanden maar ik weet niet of dat 'mag' of in de categorie 'slechte programmeervoorbeelden' valt. De naam van deze lib moet ik je schuldig blijven.
D'r zijn tegenwoordig mensen die zeggen dat je in de praktijk eigenlijk zo weinig mogelijk getters / setters moet gebruiken. Geef de voorkeur aan ctors en / of builders, (bean) classes met alleen final properties, dat soort zaken. Voor mijn eigen projecten tot nu toe zou dat op zich wel kunnen, een ctor waar je wat velden in kunt zetten (of een builder als het veel velden zijn), en een ctor die een JDBC ResultSet kan verwerken.
Wat ik overigens ook in Java mis is dat er geen preprocessor is. Kijk bijvoorbeeld naar Android en hoeveel debug en verbose messages er per seconde gelogd worden, dat wil je toch niet in je release code hebben voor een mobiel, gelimiteerd, platform?
Goed punt, zelfs al staat die logging uit (wat met Log4J / NET kan), is die code nog steeds aanwezig en wordt het nog steeds uitgevoerd - veel opbouwen van strings e.d. Een preprocessor is één optie, echter het lijkt mij dat een JVM flag die logging calls helemaal uitschakelt of inschakelt (afhankelijk van hun niveau) meer 'Java' zou zijn - dat kun je ook met asserts doen. Die code is dan nog wel aanwezig, maar wordt (als ik het goed heb) simpelweg niet uitgevoerd.
Aspectgeoriënteerd programmeren is hier ook een mogelijke uitkomst - als je bepaalde zaken wilt gaan loggen, activeer je het logging aspect met een bepaald niveau. Ik weet niet of dat kan in Android, of dat het uberhaupt zo werkt, maar de theorie daarachter lijkt me wel logisch.