[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
In navolging van de systeembeheerders (Systeembeheerders en hun problemen - deel 31) heb ik ook maar een '1 april grap'-programma geschreven.
Ik heb voor een project een keer een proxy geschreven, die nu weer goed van pas kwam. Vanaf middernacht worden alle plaatjes omgekeerd en worden de populairste niet werk sites omgeleid (bijv. geenstijl.nl gaat naar reformatorischdagblad.nl). Alle Google queries gaan via lmgtfy.com
Gelijk even testen hoe de proxy het onder load (vooral met het flippen van de plaatjes) uithoudt.
LOL. Netjes, vooral die ltmgtfy grap ;-)CodeIT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:23:
Ik moet vandaag veel wachten (testen met Windows 7 Embedded), dus tijd voor iets anders.
In navolging van de systeembeheerders (Systeembeheerders en hun problemen - deel 31) heb ik ook maar een '1 april grap'-programma geschreven.
Ik heb voor een project een keer een proxy geschreven, die nu weer goed van pas kwam. Vanaf middernacht worden alle plaatjes omgekeerd en worden de populairste niet werk sites omgeleid (bijv. geenstijl.nl gaat naar reformatorischdagblad.nl). Alle Google queries gaan via lmgtfy.com
Gelijk even testen hoe de proxy het onder load (vooral met het flippen van de plaatjes) uithoudt.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Moet ik er even weer werk van maken, heb het namelijk erg druk dus jammer genoeg moet ik dat onderaan op de stapel leggen. (Chaotisch leven hiero)Cartman! schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:20:
[...]
Manuel: waarom sowieso geen Suhosin patch installeren? Opzich heb je er nergens last mee van en mocht dat wel zo zijn moet je even een paar simpele settings tweaken.
Ja, dat is je eigen schuld. Je moet niet 30 seconden voor je tram vertrekt naar buiten hollen, je weet de dienstregelingen van dat ding. Voor teveel mensen in een trein bestaat ook een oplossing: niet als dom vee bij de trappen blijven staan, maar een stukje lopen.Haan schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:56:
...blij dat ikmorgen weer lekker met de auto in de file kan staan trouwens.. alles liever dan trams die net voor je neus wegrijden, kou vatten op perrons en met teveel mensen in een trein gepropt zitten
Ik heb vaak zat een vrijwel leeg rijtuig gehad van Amsterdam naar Utrecht, tijdens de spits.
We are shaping the future
Het ziet er nu trouwens ook eens naar uit dat ik zo door de regen met wind tegen op de fiets naar huis moet

* Haan baalt een beetje
Het punt is, treinen zijn bijna nooit vol. Mensen gaan staan in de middelste coupe's terwijl voor en achter nog zitplekken zat zijn (en soms zelfs vrijwel leeg, zoals Alex) ook al zei). * .oisyn binnenkort ook weer aan de auto. Al is het voor mij maar 10 minuten fietsen naar m'n werkHaan schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:19:
tram had ik nog wel kunnen voorkomen idd, maar een trein die vol is, is gewoon vol, daar doe je niets tegen.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2010 18:06 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Het was zeker interessant, maar een hoop informatieHaan schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:56:
Zo, ik ben nu wel redelijk verzadigd met .Net 4, AJAX 4, Silverlight 4, C# 4, MVC, MVVM e.d.
- Keynote
- ASP.NET MVC 2: Basics, Introduction (Scott is dróóg! Met z'n wormhole
)
- Developing for Windows 7 with the Windows API Code Pack
- C# 4.0 and Beyond (dynamic, eval, named en optional parameters
al was Anders Hejlsberg het daar niet mee eens
)
- HTML 5 and Internet Explorer 9 ( http://www.ietestdrive.com/
)
- Geek Night Keynote, leuk zo'n crashende telefoon en wat breakdancers (?), maar verder niet echt boeiend helaas. Om kwart voor negen zijn we na de hamburgers maar naar huis gegaan, was ik was op. Had nog naar "Making Your Blog Suck Less" willen gaan, gezien de resultaten van de GoT-verkiezingen...
- Lap Around .NET 4 was aardig wat herhaling van wat we bij C# 4.0 and Beyond al gehoord hadden
- ALM Best Practices: Using Version Control, waarbij Team Foundation Server de hemel in geprezen werd
- WCF Data Services Beyond the Basics, erg veel info over OData
- Repeatable Software Architecture and Development Using Visual Studio 2010 Ultimate. Het werd net zo saai uitgelegd als het klinkt, terwijl het op zich een goed onderwerp was. Ik schat dat een kwart van de bezoekers vroegtijdig de zaal verliet...
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 31-03-2010 18:25 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
- Keynote met Turbo Pascal op Windows 7
- What’s hot in ASP.NET 4.0
- Developing for Windows 7 with the Window API Code Pack
- C# 4.0 and Beyond
- HTML 5 and Internet Explorer 9
Tram maakte het wel wat onhandig, maar de algemene indruk was goed.
Die turbo pascal was echt wel cool ja
Ben daarna naar EF 4.0 geweest en dat was heel mooi, vooral subobjecten creeeren op basis objecten uit je tabellen.
Wat ik wel jammer vond was dat als je explicit loading moet doen dat ge .Include("Countries.Cities") moet doen, als een string dus. Moest je model wijzigen moet je de code gaan afzoeken naar die string instances. Ze hadden beter iets gedaan als .Include(o => o.Countries.Cities).
Ook naar een sessie geweest van Gill Cleeren en Katrien De Grave (oid) over Silverlight vs WPF. Eigelijk kwam het erop neer dat tenzij je effectief een aantal van die WPF specifieke dingen nodig hebt dat je beter af bent met Silverlight + WCF, makkelijker te deployen, rechtermuisknop support, print support. Silverlight is echt al stukken beter als Flash.
Dan een sessie over TDD gezien, met een persoon die 'was' als 'whas' (in het Engels) schreef
App Lifecycle Management was ook leuk, veel informatie in TFS, reports ed...
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nou goed dat kan je er natuurlijk ook wel zelf in hacken met een heel simpele expression tree parser.Snake schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:26:
Wat ik wel jammer vond was dat als je explicit loading moet doen dat ge .Include("Countries.Cities") moet doen, als een string dus. Moest je model wijzigen moet je de code gaan afzoeken naar die string instances. Ze hadden beter iets gedaan als .Include(o => o.Countries.Cities).
Dag 1
- Keynote
- ASP.NET MVC 2: Basics, Introduction
- What’s New in Silverlight 4: Part 1, ik ben (nog) geen Silverlight man, maar is wel mooi spul opzich. Maar eigenlijk wilde ik naar de sessie 'Moving from ASP.NET WebForms to MVC', maar die zaal dat zaaltje zat zo vol dat er zelfs mensen buiten bleven staan om via de deur mee te kunnen kijken
- jQuery for the ASP.NET Developer, als je met ASP.Net werkt, kan je gewoon niet meer om jQuery heen, zeker nu op MIX10 is aangekondigd dat MS stopt met ontwikkelen van hun eigen AJAX Toolkit en met jQuery aan het samenwerken is om de functionaliteit als plugin voor jQuery beschikbaar te maken.
- Lap Around .NET 4, wat is er nieuw in .Net 4.0 (ook weer door Scott Hanselman
)
- PaaS: Microsoft Dynamics xRM, inhoud viel wat tegen, ging erg in op de werking, en het customizen van Dynamics CRM, als je dat voor je werk doet, weet je dat wel
Maar wel heel cool dat de demo's in CRM 5 waren, daar krijg ik zelf deze maand pas toegang toe.
- ASP.NET Ajax 4.0, sessie over AJAX 4.0 waarvan de ontwikkeling nu dus gestopt is
- C# 4.0 New Features, over dynamic, Co-/Contra variantie en named/optional parameters.
en dat vond ik eigenlijk wel erg cool.
Exact expert nodig?
Zou het wel relaxed vinden om een tukje te kunnen doen oid. Of een lijntje cafeïne.
Ongerelateerd; tegenwoordig nog steeds bezig met Mangler (ventrilo compatible client voor linux) maar dan voor...... Android!
Emulator valt nog wel mee.. Eclipse is een drama.Megamind schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:07:
Ontwikkelen voor Android is leuk, maar de emulator is traag zegIemand een truukje om deze sneller te laten werken?
[ Voor 31% gewijzigd door danslo op 01-04-2010 14:58 ]
Bedoel je daarmee polymorphic queries ? Iets wat al -even denken- 1000 jaar in NHibernate zit ?[b][message=33743918,noline]
Ben daarna naar EF 4.0 geweest en dat was heel mooi, vooral subobjecten creeeren op basis objecten uit je tabellen.
Als je het goed aanpakt, zou dat wel mee moeten vallen. (Goed aanpakken als in: gebruik maken van Repository pattern, en dan heb je enkel daar (in de repository dus) data-access code).Wat ik wel jammer vond was dat als je explicit loading moet doen dat ge .Include("Countries.Cities") moet doen, als een string dus. Moest je model wijzigen moet je de code gaan afzoeken naar die string instances. Ze hadden beter iets gedaan als .Include(o => o.Countries.Cities).
https://fgheysels.github.io/
Mijn advies, leer er mee werken. Het is echt een super handige functie als je even snel een bestaande file in je project wil includen.Sebazzz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:09:
[...]
*insert facepalm smiley*. Ja dat was het. Het gebeurde ineens na een subversion update.
http://hawvie.deviantart.com/
Ik kan me nog een RobIII blog herinneren over een applicatie die 100k DLL's genereerde (op zo'n manier waarschijnlijkjip_86 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:49:
Vooral Compiler as a Service; C# code als string aanvoeren en uitvoeren was erg cool.

[ Voor 59% gewijzigd door Sebazzz op 01-04-2010 16:30 ]

Ah gefeliciteerd!Alex) schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:40:
Zojuist vernomen dat ik voor het 3e jaar op rij een Microsoft MVP Award in ontvangst mag nemen
* roy-t belt ms op: wat ik alweer niet? (Achja dan moet ik er ook iets voor doen
FeliAlex) schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:40:
Zojuist vernomen dat ik voor het 3e jaar op rij een Microsoft MVP Award in ontvangst mag nemen
CongratsAlex) schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:40:
* Matis mag zich vanaf vandaag bezig houden met het ontwikkelen van een memtest in VHDL
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Mijn Nexus One vliegt de deur uit als die uitkomt
Dan ook een goed half uur met Scott Hanselman. Zeer toffe persoon om mee te klappen.
It was a great day!
Nu MEF gaan leren
Is dat een Vlaamse uitdrukking?Snake schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:11:
Zeer toffe persoon om mee te klappen.
Hoe verhoud de WP7 zich tot de iPhone? Ik twijfel tussen de nieuwe iPhone en een WP7 phoneSnake schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:11:
Net een conversatie gehad met Charlie Kindel over de Windows Phone 7. En ik heb het ding dus live gezien. Man man wat een apparaat, het heeft dus bijna alles.
Mijn Nexus One vliegt de deur uit als die uitkomt![]()
Dan ook een goed half uur met Scott Hanselman. Zeer toffe persoon om mee te klappen.
It was a great day!![]()
Nu MEF gaan leren
Ben daarnaast wel .NET ontwikkelaar, dus zou dan in principe ook apps kunnen schrijven
Ja.
En het heeft niets te maken met 'klappen uitdelen'.
https://fgheysels.github.io/
Euh het is een heel jong platform, van de grond op gebouwd op Windows 6 CE.HMS schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:07:
[...]
Hoe verhoud de WP7 zich tot de iPhone? Ik twijfel tussen de nieuwe iPhone en een WP7 phone.
Ben daarnaast wel .NET ontwikkelaar, dus zou dan in principe ook apps kunnen schrijven
Microsoft wil niet zich meten met de iPhone, het is hun gedachte niet van 'dit zit in de iPhone, dus dat moeten wij ook hebben'.
Neen ze luisteren naar de mensen (hence dat Copy Paste er nu waarschijnlijk wel inkomt).
Het is een zeer mooi apparaat, zo van die leuke gimmicks, bvb: je bent muziek aan het luisteren en dan ben je een mailtje aan het versturen. Wil je even controle over muziek duw je gewoon op volume omhoog en krijg je bovenaan zo'n popup bar. Leuk!
Danku waarde medebelg voor het uitleggen van mijn taalgebruik.whoami schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:43:
[...]
Ja.
Was je ook daar?
Heb gisteren een halfuurtje rock band staan spelen met Scott Hanselman, leuke kerel inderdaadSnake schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:11:
Net een conversatie gehad met Charlie Kindel over de Windows Phone 7. En ik heb het ding dus live gezien. Man man wat een apparaat, het heeft dus bijna alles.
Mijn Nexus One vliegt de deur uit als die uitkomt![]()
Windows Phone 7 ziet er bijzonder goed uit. Ben sterk aan het overwegen om android hiervoor te vervangen, en dat terwijl ik dol ben op mijn android. Apps maken voor Windows Phone ziet er zeer eenvoudig uit en de interface is bijzonder smooth (al zal er wel een beest van een processor in Charlie zijn prototype zitten).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
De reden dat ik het vroeg is dus dat ik mijn iPhone 3G dit jaar ga vervangenSnake schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:57:
[...]
Euh het is een heel jong platform, van de grond op gebouwd op Windows 6 CE.
Microsoft wil niet zich meten met de iPhone, het is hun gedachte niet van 'dit zit in de iPhone, dus dat moeten wij ook hebben'.
Neen ze luisteren naar de mensen (hence dat Copy Paste er nu waarschijnlijk wel inkomt).
Het is een zeer mooi apparaat, zo van die leuke gimmicks, bvb: je bent muziek aan het luisteren en dan ben je een mailtje aan het versturen. Wil je even controle over muziek duw je gewoon op volume omhoog en krijg je bovenaan zo'n popup bar. Leuk!
Verwijderd
In Zwitserland (en Duitsland vast ook) gebruiken ze het ook; Kreeg een mailtje van een klant:whoami schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:43:
[...]
Ja.
'Klappt super!!!'. Nog nooit eerder gezien eigenlijk!

Als je er dan ook meteen bijzegt waar het dan wél mee te maken heeft?whoami schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:43:
[...]
Ja.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Even omgevormd voor de Nederlanders: "Zeer toffe persoon om mee te praten.".oisyn schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:56:
[...]
Als je er dan ook meteen bijzegt waar het dan wél mee te maken heeft?
HMS schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:14:
lol. Scott Hanselman -> held

"Zeer toffe persoon om mee te kleppen."Styxxy schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:07:
[...]
Even omgevormd voor de Nederlanders: "Zeer toffe persoon om mee te praten."
Het spreekwoord "uit de school klappen" zal er wel op gebaseerd zijn denk ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Jegorex op 02-04-2010 15:43 ]
Anyhow, in PHP maakte ik veel gebruik van het MVC-pattern, wat mij veel houvast gaf. Dit vond ik heerlijk werken, maar ik vroeg me af wat een geschikt design pattern is voor Windows applicaties (in bijvoorbeeld C#). Bij PHP werkte MVC goed (voor mij) omdat het een enkele request is waar het riedeltje doorlopen wordt via de controller en dan de view op het laatst gerenderd wordt. Maar een Windows app is niet '1 request', maar gewoon 'continu'.
Hoe pakken jullie dat aan? Bijvoorbeeld een Form als 'Controller', welke de DB-connecties e.d. aanroept en de Views (zichzelf dus) vult? Maar wat als je een DB connectie bijvoorbeeld gedeeld wil hebben bij verschillende applicatie-onderdelen? In PHP zou ik een singleton gebruiken, maar hoe zou je het in C# aanpakken?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
In C# bestaat het 'static'-keyword. Dit kun je gebruiken om een databaseverbinding te openen en beschikbaar te houden, en ook om methods te maken waarvoor je niet steeds een class hoeft te instantiëren.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:55:
Maar wat als je een DB connectie bijvoorbeeld gedeeld wil hebben bij verschillende applicatie-onderdelen? In PHP zou ik een singleton gebruiken, maar hoe zou je het in C# aanpakken?
En er zijn meer mensen die zich afvroegen hoe je MVC in WinForms doet, zie StackOverflow
[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 03-04-2010 18:07 ]
D'ohAlex) schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:06:
[...]
In C# bestaat het 'static'-keyword. Dit kun je gebruiken om een databaseverbinding te openen en beschikbaar te houden, en ook om methods te maken waarvoor je niet steeds een class hoeft te instantiëren.

In ieder geval bedankt voor de link!
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Enniehoe, 5 uur later, nog steeds geen idee hoe het moet. Misschien dat jullie een hint kunnen geven in welke richting ik moet denken/zoeken, want de gegeven info lijkt geen verhouding met elkaar te hebben, of je moet aannames maken, wat volgens mij niet de bedoeling is.
9. HIV, The NYSHD reports a 10% rate of the HIV-virus for the "at-risk" population. Under certain conditions, a preliminary screening test for the HIV-virus is correct 95% of the time. (Subjects are not told that they are HIV infected until additional tests verify the results). If someone is randomly selected from the "at-risk" population, what is the probability that they have the HIV-virus if it is known that they have tested positive in the initial screening?
Ik heb het over getypt vanuit een PDFje, misschien zitten er nog wat zpelfoutjes in10. Use the same data from exercise 9; If someone is randomly selected from the "at-risk" population, what is the probability that they have the HIV-virus if it is know that they have tested negative in the initial screening?
Wikipedia: Bayes' theorem
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Dat het om de Bayes Theorie draait weet ik. Ik was opzoek naar twee items welke ik in de matrix kan opnemen, zodat ik de percentages kan invullen.pedorus schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:08:
Naast koffie kunnen we ook wel huiswerkantwoorden aanbieden, maar daar moet natuurlijk wel wat tegenoverstaan... Heeft zij of jij nog een zus?
Wikipedia: Bayes' theorem
Daarnaast heeft zij nog twee zussen en ik nog ééntje
edit; of doelde je op voorbeeld, welke overeen komt met *mijn* probleem? Wikipedia: Bayes' theorem
[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 05-04-2010 17:27 ]
70-536: Application Development Foundation... wat een droge stof zeg. Ik ben er wel achter dat het heel goed lezen is, ik heb net een score van 73% gehaald bij een Transcender-test. Even pauze nu...
Precies, er staan slechts twee percentages, dus het lijkt me dat je P(+|D) en P(D) toch wel moet kunnen vinden, gematched aan ex. 1? Voor 10 kun je gewoon P(-|D)=1-P(+|D) en P(-|N)=1-P(+|N) nemen.Matis schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:25:
[...]
Dat het om de Bayes Theorie draait weet ik. Ik was opzoek naar twee items welke ik in de matrix kan opnemen, zodat ik de percentages kan invullen.
Daarnaast heeft zij nog twee zussen en ik nog ééntje
edit; of doelde je op voorbeeld, welke overeen komt met *mijn* probleem? Wikipedia: Bayes' theorem
Daarnaast zou ik die onbezette, mooie, intelligente die op nerds valt nemen... Werkt vast hier. Als dat een lege subset oplevert, moet je eerst de set uitbreiden...
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Mijn idee zal wel te simpel zijn, maar ik zie twee mogelijkheden:Matis schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:47:
9. HIV, The NYSHD reports a 10% rate of the HIV-virus for the "at-risk" population. Under certain conditions, a preliminary screening test for the HIV-virus is correct 95% of the time. (Subjects are not told that they are HIV infected until additional tests verify the results). If someone is randomly selected from the "at-risk" population, what is the probability that they have the HIV-virus if it is known that they have tested positive in the initial screening?
- De "initial screening" is de test die 95% kans heeft om goed te zijn: >> Het antwoord is dan 95%
- De "initial screening" is een andere test (of een willekeurige met een kans dat het de 95% test is): >> Antwoord is niet te geven.
Bezoek eens een willekeurige pagina
Op .NET gebied weet ik dat er in sneltreinvaart nieuwe features en ontwikkelingen komen. En voor mijn gevoel komen lijkt Java niet zo snel te vernieuwen als .NET.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Oftwel: namespaces, late static binding, closures, __callStatic(), __invoke(), nieuwe (native) mysql driver en verbeterde autoloading & geheugenverbruik. Lang verwachte verbeteringen in ieder geval
Er zijn wel boeken met dat specifieke doel, maar volgens mij ben je gewoon het beste af met het boek van Aaron Hillegass. De eerste 3 hoofdstukken leggen zo'n beetje de basis uit van objective-c en daarna volgt de Cocoa API. Je moet met dat boek snel aan de slag kunnen, verwacht ik.cls schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:55:
Is er nu eigenlijk een 'standaard' boek voor C ontwikkelaars die naar Objective-C willen overstappen? Tegenwoordig op een Mac (Mini) dus ik moet bijna wel
...
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Ben geen held in kansstat...Matis schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:47:
Pff, ik zit me al heel de halve dag stuk te staren op een statistiekvraag van mijn vriendin. Ze zei dat ze er niet uit kwam, waarop ik overmoedig zei: "Mietje, dat doe ik wel even".
Enniehoe, 5 uur later, nog steeds geen idee hoe het moet. Misschien dat jullie een hint kunnen geven in welke richting ik moet denken/zoeken, want de gegeven info lijkt geen verhouding met elkaar te hebben, of je moet aannames maken, wat volgens mij niet de bedoeling is.
...maar als ik dit interpreteer als:9. HIV, The NYSHD reports a 10% rate of the HIV-virus for the "at-risk" population. Under certain conditions, a preliminary screening test for the HIV-virus is correct 95% of the time. (Subjects are not told that they are HIV infected until additional tests verify the results). If someone is randomly selected from the "at-risk" population, what is the probability that they have the HIV-virus if it is known that they have tested positive in the initial screening?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| static Prob P(double p) { return p * PTrue + (1-p) * PFalse; } static Prob HIV() { return P(0.1); } static Prob Test(bool hasHIV) { return from correct in P(0.95) select correct ? hasHIV : !hasHIV; } static Prob Question9() { return from hasHIV in HIV() from testResult in Test(hasHIV) where testResult select hasHIV; } |
...en dit als:10. Use the same data from exercise 9; If someone is randomly selected from the "at-risk" population, what is the probability that they have the HIV-virus if it is know that they have tested negative in the initial screening?
1
2
3
4
5
6
7
| static Prob Question10() { return from hasHIV in HIV() from testResult in Test(hasHIV) where !testResult select hasHIV; } |
...dan komt uit dit programma:
1
2
3
4
5
6
7
8
| static void Main(string[] args) { var q9 = Question9(); var q10 = Question10(); Console.WriteLine(q9 / q9.Norm1()); Console.WriteLine(q10 / q10.Norm1()); Console.ReadKey(); } |
...de volgende uitvoer:
<0.678571428571428*True, 0.321428571428572*False> <0.0058139534883721*True, 0.994186046511628*False>
(Achtergrondinformatie over de gebruikte monad staat in deze draad)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Van de at-risk groep heeft 10% HIV, 90% niet.
De testresultaten voor de 10% met HIV zijn:
9.5% heeft wel HIV volgens de test, 0.5% (ten onrechte) niet.
Voor de andere 90% geeft de test:
85.5% geen HIV, 4.5% ten onrechte wel als HIV+ getest.
Dus uit de controle groep zal 9.5% + 4.5% als HIV+ worden aangemerkt door de test. 9.5% daarvan heeft daadwerkelijk HIV, dus antwoord voor vraag 9 is 9.5 ÷ 14 ~ 67.86%
De andere 86% wordt getest als niet HIV+, maar 0.5% heeft toch wel HIV, 0.5% ÷ 86% ~ 0.58%
Die ben ik ook aan het leren. Veel security, vind het niet het meest interesante boek.Alex) schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:37:
* Alex) zit zich voor te bereiden op z'n examen van morgen
70-536: Application Development Foundation... wat een droge stof zeg. Ik ben er wel achter dat het heel goed lezen is, ik heb net een score van 73% gehaald bij een Transcender-test. Even pauze nu...
Maar welk gebruik boek gebruik je ? Ik http://www.amazon.com/o/ASIN/0735626197?tag=betteraddons-20 deze.
In de java wereld komen de ontwikkelingen niet van sun / Oracle maar vanuit de open source community. Die dan later weer door Sun/Oracle en de JCP tot standaard worden verheven. Iets ander model dan .NET, maar ook in de Java wereld komen steeds betere vernieuwingen uit. BTW. meer features is niet altijd beter.OMX2000 schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:12:
Maar guys.... onder het mom van wat speelt er nu bij de rest van de (niet .net) wereld. Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Java, PHP en Ruby?
Op .NET gebied weet ik dat er in sneltreinvaart nieuwe features en ontwikkelingen komen. En voor mijn gevoel komen lijkt Java niet zo snel te vernieuwen als .NET.
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
(Yield is echt magisch en eng tegelijkertijd btw...)
Ik de first edition.Snake schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 06:53:
[...]
Die ben ik ook aan het leren. Veel security, vind het niet het meest interesante boek.
Maar welk gebruik boek gebruik je ? Ik http://www.amazon.com/o/ASIN/0735626197?tag=betteraddons-20 deze.
En nu ben ik zenuwachtig
Interessant lijstje, het meeste is wel bekend / niet relevant voor mij, maar je komt zo toch af en toe nog wat dingen tegen die je nog niet wist en wel kan gebruikenroy-t schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:08:
Dit is trouwens nog een gaaf topic een hele grote verzameling met allemaal features/truuks/keywords in C# die je waarschijnlijk niet allemaal kent: http://stackoverflow.com/...033/hidden-features-of-c#
Wat yield precies doet is me nog altijd niet duidelijk trouwens
@Alex) : succes!
Je kan het beste even het volgende stukje code volgen in de debugger, en kijken wat de output is.Haan schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:59:
[...]
Interessant lijstje, het meeste is wel bekend / niet relevant voor mij, maar je komt zo toch af en toe nog wat dingen tegen die je nog niet wist en wel kan gebruiken
@Alex) : succes!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| using System; using System.Collections.Generic; namespace ConsoleApplication2 { class Program { public static void Main(string[] args) { foreach (var item in GetIEnumerable()) { Console.WriteLine("Got {0}", item); } foreach (var item in GetList()) { Console.WriteLine("Got {0}", item); } System.Diagnostics.Debugger.Break(); } static IEnumerable<int> GetIEnumerable() { for (int x = 0; x <= 10; x++) { Console.WriteLine("Yield returning {0}" , x); yield return x; } } static List<int> GetList() { List<int> temp = new List<int>(); for (int x = 0; x <= 10; x++) { Console.WriteLine("Adding {0} to list", x); temp.Add(x); } Console.WriteLine("Returning List"); return temp; } } } |
bij yield returned hij element per element, en gaat de foreach loop dus verder, terwijl bij de list hij eerst ALLE items fetched en dan pas de operatie erop doet
Hoezo is yield eng?roy-t schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:08:
Dit is trouwens nog een gaaf topic een hele grote verzameling met allemaal features/truuks/keywords in C# die je waarschijnlijk niet allemaal kent: http://stackoverflow.com/...033/hidden-features-of-c#
* RayNbow vindt trouwens yield beperkt in C# vergeleken met Python's yield...
De uitleg van yield is altijd onduidelijk op internet. Maar grofweg zijn dit twee dezelfde stukken code:Haan schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:59:
[...]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| static void IEnumerable<string> ValidatePerson(Person person) { var strings = new Collection<string>(); if (String.IsNullOrEmpty(person.Name)) { strings.Add("De naam van de persoon kan niet leeg zijn"); } if (person.Age < 0) { strings.Add("De persoon heeft geen geldige leeftijd"); } return strings; } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| static void IEnumerable<string> ValidatePerson(Person person) { if (String.IsNullOrEmpty(person.Name)) { yield return "De naam van de persoon kan niet leeg zijn"; } if (person.Age < 0) { yield return "De persoon heeft geen geldige leeftijd"; } yield break; } |
Yield = geef een element terug en wacht op de volgende aanroep.
Yield! = geef een complete reeks 1 voor 1 terug en wacht op de volgende aanroep.
[ Voor 3% gewijzigd door cfern op 06-04-2010 12:22 ]
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
De vergelijking van Sebazzz is wat ongelukkig omdat het wel essentieel is dat het stuk code tot aan de volgende yield pas wordt uitgevoerd als je het volgende element opvraagt, en niet al als de IEnumerable wordt opgevraagd.
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2010 12:48 ]
De enige workaround die ik kan verzinnen voor C# is om te werken met IE<IE<T>> en die dan plat te slaan:cfern schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:20:
Ik mis nog steeds een yield! (F# syntax) in C#.
Yield = geef een element terug en wacht op de volgende aanroep.
Yield! = geef een complete reeks 1 voor 1 terug en wacht op de volgende aanroep.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| static class FlattenExtension { public static IEnumerable<T> Flatten<T>(this IEnumerable<IEnumerable<T>> xss) { foreach (var xs in xss) foreach (var x in xs) yield return x; } } class Program { static IEnumerable<IEnumerable<int>> example() { yield return new List<int> { 1, 2, 3 }; yield return new List<int> { 4, 5, 6 }; } static void Main(string[] args) { foreach (var x in example().Flatten()) Console.WriteLine(x); Console.ReadKey(); } } |
maar dan moet je zelf de MoveNext gaan implementeren, dus eigelijk je eigen IEnumerator<T> maken..oisyn schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:44:
[..]
De vergelijking van Sebazzz is wat ongelukkig omdat het wel essentieel is dat het stuk code tot aan de volgende yield pas wordt uitgevoerd als je het volgende element opvraagt, en niet al als de IEnumerable wordt opgevraagd.
Zo doe ik het ook. Geeft wat extra code, maar werkt wel.De enige workaround die ik kan verzinnen voor C# is om te werken met IE<IE<T>> en die dan plat te slaan:
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
Ik heb een object die een aantal gegevens verzameld van een website/service. In sommige gevallen levert een zoekopdracht meerdere resultaten op, en wil ik van de gebruiker weten wat de juiste keuze is. Op dit moment los ik dit op door op dat moment botweg een ShowDialog aan te roepen op een keuzeformulier. Dit werkt opzich prima, gebruiker kan kiezen, en de thread wacht netjes tot er een keuze gemaakt is. Maar ergens lijkt het me een hele lelijke oplossing om in een classlibrary een formulier op te nemen. Het zou zomaar kunnen dat in de toekomst er geen WinForm maar een WinService oid gebruik van maakt (kans is klein, is priveproject, maar toch), en dan heb je geen fluit aan je formulier.
Is er een makkelijke manier om de keuze te delegeren naar de aanroepende partij (in mijn geval een winForm applicatie), zonder daar hele grote aanpassingen voor te moeten doen?
Vond het geen eigen topic waard, zo belangrijk is het ook weer niet
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Syntactische suiker is dan ook niet een slecht iets oidSnake schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:25:
[...]
maar dan moet je zelf de MoveNext gaan implementeren, dus eigelijk je eigen IEnumerator<T> maken.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| static void IEnumerable<string> ValidatePerson(Person person) { class MyEnumerator : IEnumerator<string> { public string Current { get; set; } Person person; int state = 0; public MyEnumerator(Person person) { this.person = person; } public void Reset() { throw new InvalidOperationException("not supported"); } public bool MoveNext() { if (state == 0) { state++; if (String.IsNullOrEmpty(person.Name)) { Current = "De naam van de persoon kan niet leeg zijn"; return true; } } if (state == 1) { state++; if (person.Age < 0) { Current = "De persoon heeft geen geldige leeftijd"; return true; } } return false; } } class MyEnumerable : IEnumerable<string> { Person person; public MyEnumerable(Person person) { this.person = person; } public Enumerator<string> GetEnumerator() { return new MyEnumerator(person); } } return new MyEnumerable(person); } |
[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2010 14:41 ]
Zo goed?
[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 06-04-2010 14:52 ]
feli!
Feli tho, wat is je einddoel qua certificering?
[ Voor 8% gewijzigd door creator1988 op 06-04-2010 14:55 ]

Kom op, yield is niet eng.
Als mensen gewend zijn aan meerdere exit points (meer dan 1 return statement), waarom zijn dan meerdere entry points (coroutines) dan eng?
[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 06-04-2010 18:26 ]
Yeah, mijn vriendin was vandaag (gelukkig) niet de enige die geen kaas kon maken van die vraag. Je uitwerking correspondeert met de oplossing van de docent._js_ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 01:16:
Uitwerken zonder wikipedia en C# geeft dezelfde antwoorden voor de statistiekvragen.
Van de at-risk groep heeft 10% HIV, 90% niet.
De testresultaten voor de 10% met HIV zijn:
9.5% heeft wel HIV volgens de test, 0.5% (ten onrechte) niet.
Voor de andere 90% geeft de test:
85.5% geen HIV, 4.5% ten onrechte wel als HIV+ getest.
Dus uit de controle groep zal 9.5% + 4.5% als HIV+ worden aangemerkt door de test. 9.5% daarvan heeft daadwerkelijk HIV, dus antwoord voor vraag 9 is 9.5 ÷ 14 ~ 67.86%
De andere 86% wordt getest als niet HIV+, maar 0.5% heeft toch wel HIV, 0.5% ÷ 86% ~ 0.58%
Thnx btw, voor de moeite
Verwijderd
70-536 was nog wel een "leuk" boek. om te leren. weet niet welke je nu gaat doen maar als hetSnake schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 06:53:
[...]
Die ben ik ook aan het leren. Veel security, vind het niet het meest interesante boek.
ado.net is en je hebt het microsoft boek. dan sterkte. (wat een k*t boek is dat zeg) veel over entities maar geen duidelijk verhaal.
maar heb examen gehaald. 900 punten. meeste goed te doen behalve entities omdat ik er geen beeld van kon maken bij die vragen
70-505 lees wel lekker weg en is een erg makkelijk onderwerp (vrijdag examen en dan weet ik dus of het echt makkelijk is)
Is zo'n boek ook geschikt om 'gewoon te lezen'?Snake schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 06:53:
[...]
Verwijderd
(boek is na de tijd wel ernstig verkleurd)
Bij mij werkt dat vaak averechts, ik doe liever adhv het boek een opdracht dan om het *droog* te lezen. Ik weet niet of het een *doe-boek* is, maar leren door doen werkt bij mij vaak beter.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:06:
ja hoor.. boek mee gehad om vakantie lekker elke dag een paar uur lezen op het strand.
(boek is na de tijd wel ernstig verkleurd)
Ah ja, dat was het woord waar ik vanmiddag maar niet op kon komenRayNbow schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:38:
(coroutines)

Daarnaast gebruikt hij enorm veel JavaBeans & JavaEE wat wij pas volgend jaar (of zelfs nog later, dat weet ik zo niet) krijgen.
(Sorry ff frustraties kwijt)
.oisyn: Gefeliciteerd

Feli .oisyn
http://www.ishetalvijfuur.nl/GoTCoast schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:44:
Jullie reageren ook snel achter mij. Vervelen jullie je daar ofzo?
GoT is toch ook 'werk'
@GotCoast: Hier is het geen werk, maar een mislukte ICT-opleiding
[ Voor 15% gewijzigd door Manuel op 09-04-2010 11:22 ]
Ik krijg altijd een vreemde smaak in mijn mond bij 'ICT-opleiding', of ligt dat meer aan mij?Manuel schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:22:
Van harte .oisyn
@GotCoast: Hier is het geen werk, maar een mislukte ICT-opleiding
Hier, neem wat taartcreator1988 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:30:
Ik krijg altijd een vreemde smaak in mijn mond bij 'ICT-opleiding', of ligt dat meer aan mij?

Ik denk dat dat niet aan jou ligt. Juist omdat er op zoveel niveau's ICT opleidingen bestaan is het begrip gewoon vaag. (En ja, ik doe ook zo'n opleiding)Ik krijg altijd een vreemde smaak in mijn mond bij 'ICT-opleiding', of ligt dat meer aan mij?
Je mag dus geen transcompilers meer gebruiken

Ik snap het ook niet, qua performance en stabiliteit maakt het niets uit (ik heb liever dat een Java/C# programmeur een translator gebruikt dan dat ze in C aanrommelen.oisyn schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:22:
nieuws: Apple scherpt programmeerregels iPhone OS 4 aan
Je mag dus geen transcompilers meer gebruiken. Waar sláát dat in hemelsnaam op?
De tweakers worden zo wel naar Android enzo gedreven, lijkt me ook niet handig voor Apple.
Gefeliciteerd!
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 09-04-2010 15:40 ]
Verwijderd
boek was al simpel en het examen nog simpeler. (ok al het heel simpel was had ik alles wel goed kunnen heben).
maar na 40 min stond ik weer buiten.
Je doet je nickname niet echt eer aan hèVerwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:40:
vandaag het 70-505 examen gedaan. echt goed de doen. 935 punten met 4 vragen fout.
boek was al simpel en het examen nog simpeler. (ok al het heel simpel was had ik alles wel goed kunnen heben).
maar na 40 min stond ik weer buiten.
Hoe gaan ze zoiets detecteren? Ze hebben toch je broncode niet, of moet je bij je applicaties je broncode meeleveren?.oisyn schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:36:
Maar dit gaat nergens meer over. [..]
Elk framework laat zijn patterns na?Sebazzz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:26:
[...]
Hoe gaan ze zoiets detecteren? Ze hebben toch je broncode niet, of moet je bij je applicaties je broncode meeleveren?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak