De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
creator1988 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:30:
[...]

Ik krijg altijd een vreemde smaak in mijn mond bij 'ICT-opleiding', of ligt dat meer aan mij?
Couldn't agree more with you... Hier op deze locatie is het zo dat de leerkrachten eerst nog cursussen moeten volgen en dan geven ze al wel het vak zonder enige praktijk ervaring te hebben gehad. Dus ze nemen alles klakkeloos aan wat uit het boek komt.. Vaak is dit ook nog wel verkeerd, wil je ze verbeteren, schorsing aan je broek hangen. :)

Wat is de school-wereld toch mooi. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik heb een Linq probleem gepost op SO. Wellicht dat iemand hier er een antwoord op heeft.

http://stackoverflow.com/...cate-removal-with-a-twist

Als je de eerste bent kun je mooi SO credits scoren :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
.oisyn schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:36:
Maar dit gaat nergens meer over. Alsof het wat uitmaakt in welke taal je de broncode intypt. Als je zelf dezelfde code produceert als een flash-naar-C compiler dan mag het dus wel, maar als diezelfde code uit die flash-naar-C compiler komt rollen dan mag het dus niet. Wat is het verschil? Nul komma nul. Wat gaat Apple doen, over mijn schouders meekijken om te zien in welke taal ik de letters heb ingetypt?
Ja dit is echt niet te snappen, maar waarschijnlijk verteld Apple toch niet waarom ze dit gedaan hebben, hoewel we er allemaal wel naar kunnen raden.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

roy-t schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 08:51:
Ja dit is echt niet te snappen, maar waarschijnlijk verteld Apple toch niet waarom ze dit gedaan hebben, hoewel we er allemaal wel naar kunnen raden.
Ja, Apple port zelf alle applicaties welke niet voldoen aan de richtlijnen voor OS4 naar OS4 en verkoopt ze dan zelf in hun appstore :')

Echt kansloos, waar MS en Google juist blij zijn met (misschien wat minder nette) apps en het toejuichen met IDE's etc., sluit Apple zijn mobiele OS steeds meer. En dan ook nog de plugins voor Adobe stoppen, bah :r

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Matis schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:15:
[...]

Echt kansloos, waar MS en Google juist blij zijn met (misschien wat minder nette) apps en het toejuichen met IDE's etc., sluit Apple zijn mobiele OS steeds meer. En dan ook nog de plugins voor Adobe stoppen, bah :r
Als ik Adobe was zei ik: geen Flash op iPhone? Oki, geen Photoshop meer voor Mac.

Dan is Apple nogmaals de helft van z'n customers kwijt, want die moeten dan naar Windows :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:10

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:22:
nieuws: Apple scherpt programmeerregels iPhone OS 4 aan
Je mag dus geen transcompilers meer gebruiken |:(. Waar sláát dat in hemelsnaam op?
Net zo veel als het bullshitargument dat nu wordt aangedragen. 8)7

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

@hierboven: Die site is ook lekker objectief. "Andere platformen hebben wel mulititasking en dit resulteert in een rotzooi voor de gebruikers omdat hun de applicaties in de achtergrond moeten opruimen" :z Ik heb op Android echt geen taskkiller nodig hoor...
Snake schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:40:
[...]

Als ik Adobe was zei ik: geen Flash op iPhone? Oki, geen Photoshop meer voor Mac.
Dan is Apple nogmaals de helft van z'n customers kwijt, want die moeten dan naar Windows :)
Dan is Adobe misschien de helft van zijn klanten kwijt? Er bestaat meer dan Photoshop ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Sebazzz op 10-04-2010 13:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Sebazzz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:57:
Dan is Adobe misschien de helft van zijn klanten kwijt? Er bestaat meer dan Photoshop ;)
Ik denk dat voor de grafische doelgroep Adobe producten meer onmisbaar zijn dan de Mac :)

Ik snap die hele discussie over dat multitasking niet echt; dat is toch een techniek die al sinds de prehistorie bestaat? Waarom doet Apple ineens zo moeilijk en laten ze het lijken alsof het een geweldig probleem is en ze nu de oplossing hebben gevonden? Vaag verhaal... symbian doet dat prima bij mij, nooit problemen gehad.

[ Voor 36% gewijzigd door Zoijar op 10-04-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Sebazzz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:57:
Dan denk ik dat je er goed naast zit, aangezien ik nog maar amper (/geen) echte alternatieven heb gevonden voor de Mac / Windows met dezelfde functionaliteit als Illustrator en Photoshop. Apple zou dit eigenlijk puur verdient hebben vanwege de actie om Adobe te dwarsbomen om geen applicaties van hun op de iPhone / iPad te mogen laten draaien. Net of multi-tasking nou echt zo gecompliceerd en speciaal is.

Ze maken er net een soort heilige graal van en dat alleen maar zelfgeschreven applicatie in Objectieve-C, C / C++ goed genoeg zijn. Net of de output van de Adobe compiler dan zulke prut is dat elke iPhone / iPad er door zal crashen.

Apple heeft een te snelle beslissing gemaakt als je het mij vraagt, ze hebben nog niet eens de resultaten gezien van hoe het nou draait. Net of ze bang zijn dat iedereen dan in AS3 gaat schrijven en niet meer in C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Apple is gewoon bang minder geld te kunnen verdienen aan de mensen die een iPod/Pad hebben.
Zodra ze Flash toestaan kunnen de meeste programma's ook in flash gemaakt worden en flash bestanden kunnen gratis gedownload worden of op een website geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inderdaad geen serieuze alternatieven voor Photoshop (op OSX), maar het zal me niet verbazen als daar aan gewerkt wordt... Zou wel iets voor Apple zijn om daar een goedkoper alternatief voor te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Maar tot die tijd zit men dan vast aan een pakket wat dan outdated is, zoals Adobe ook zegt werken ze aan CS5 en als daar nou net weer handige tools inzitten en alleen Windows gebruikers er straks gebruik van kunnen maken dan zul je zien dat mensen wel beginnen te twijfelen om terug over te stappen naar Windows.

Zo helpt Adobe ook Windows met het terugveroveren van een betere positie op de markt. :) Win/Win voor MS eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:15:
[...]

Correct me if im wrong, maar kondigde Microsoft laatst niet aan dat je voor Windows Phone 7 alleen XNA/Silverlight mocht gebruiken? En dat ze daarbij Firefox uitsluiten?

Ik zeg niet dat het goed is, alleen dan Apple niet de enige is. Bovendien is het vanuit een commercieel oogpunt nog begrijpelijk ook.

[ Voor 15% gewijzigd door TJHeuvel op 10-04-2010 20:01 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 18:23

BM

Moderator Spielerij
CyCloneNL schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:24:
[...]

Correct me if im wrong, maar kondigde Microsoft laatst niet aan dat je voor Windows Phone 7 alleen XNA/Silverlight mocht gebruiken? En dat ze daarbij Firefox uitsluiten?

Ik zeg niet dat het goed is, alleen dan Apple niet de enige is. Bovendien is het vanuit een commercieel oogpunt nog begrijpelijk ook.
Denk dat het scheelt dat MS het direct zegt, en Apple het achteraf aanpast. Daarnaast vraag ik me af of MS moeilijk doet als je via een tool andere code/technieken omzet naar een XNA/Silverlight/WPF applicatie.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
CyCloneNL schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:24:
[...]

Dan bij deze ;) nieuws: Mozilla staakt ontwikkeling Firefox voor Windows Mobile dan moet je een stukje naar beneden scrollen voor .oisyn zijn reacties, daar staat precies in dat het wel mogelijk is zolang de taal maar naar .NET IL compileert.

Reacties die erbij horen:
.oisyn in 'nieuws: Mozilla staakt ontwikkeling Firefox voor Windows Mobile'
Sebazzz in 'nieuws: Mozilla staakt ontwikkeling Firefox voor Windows Mobile'

En de reden waarom MS alleen .NET / Silverlight toe laat:
djexplo in 'nieuws: Mozilla staakt ontwikkeling Firefox voor Windows Mobile'
Orion84 in 'nieuws: Mozilla staakt ontwikkeling Firefox voor Windows Mobile'
BM schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:05:
[...]

Denk dat het scheelt dat MS het direct zegt, en Apple het achteraf aanpast. Daarnaast vraag ik me af of MS moeilijk doet als je via een tool andere code/technieken omzet naar een XNA/Silverlight/WPF applicatie.
Dat lijkt mij niet eerlijk gezegd, dit omdat de code dan als nog naar hun manier is gecompiled en nog steeds geen gevaarlijke commando's kunnen worden uitgevoerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
IMHO heeft Android dit wel goed geregeld: 99% van de apps zijn puur Java, met alle voordelen daarvan. Maar toch is het met de NDK mogelijk om native code te gebruiken. Er is nu eenmaal een berg complexe en/of performance kritieke code in C/C++ geschreven (browsers, codecs, etc.) en die schrijf (of compileer) je niet even om naar een managed taal :)

Browsers hebben JIT-compilers met allerlei low-level tricks, codecs gebruiken inline asm, etc. In theorie is het vast mogelijk om dit naar bytecode te compileren, in de praktijk is het geen optie.

[ Voor 19% gewijzigd door user109731 op 10-04-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het is gewoon goed geregeld dat het platform vrij is. Je kan installeren wat je maar wilt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
Jegorex schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:01:
Apple is gewoon bang minder geld te kunnen verdienen aan de mensen die een iPod/Pad hebben.
Zodra ze Flash toestaan kunnen de meeste programma's ook in flash gemaakt worden en flash bestanden kunnen gratis gedownload worden of op een website geopend worden.
Ik ben bang dat je het niet helemaal begrepen hebt. ;)

Apple wil in Flash CS5 een mogelijkheid maken om je applicatie die je in Flash gemaakt hebt, om te zetten naar Objective C code om van daaruit de hele bups aan te leveren bij Apple. Dit gaat niet over de Flash player voor Mac, maar het omzetten van ActionScript (en JavaScript zoals met het product van Appcelelator) naar Objective C/C++. De software die daar uit zou komen, zou dus gewoon via de AppStore verkocht gaan worden en niet gedownload van het web.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waarom Apple deze stap maakt. Daarvoor is m'n kennis voor wat betreft de iPhone SDK en dergelijke te beperkt. Ik heb zelf een iPhone en heb er een hoop plezier van, maar deze actie van Apple heeft er wel voor gezorgd dat ik als ik m'n abonnement ga verlengen, ik niet blindelings voor een iPhone ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
dev10 schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:51:
[...]

...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb waarom Apple deze stap maakt. Daarvoor is m'n kennis voor wat betreft de iPhone SDK en dergelijke te beperkt. Ik heb zelf een iPhone en heb er een hoop plezier van, maar deze actie van Apple heeft er wel voor gezorgd dat ik als ik m'n abonnement ga verlengen, ik niet blindelings voor een iPhone ga.
Apple doet dit waarschijnlijk vooral om te voorkomen dat software eenvoudig voor de iPhone geschreven kan worden en daarna ook verkocht kan worden op andere mobiele platformen, zoals bijvoorbeeld Android, Windows Mobile, etc... Op dit moment heeft Apple de grootste applicatie bibliotheek van alle mobiele telefoons (185.000 apps) en dat willen ze graag zo houden. Het wordt een stuk minder eenvoudig om applicaties voor meerdere platformen tegelijk uit te brengen en de meeste ontwikkelaars zullen toch wel bij het Apple platform blijven, gezien daar het meeste geld te verdienen is. Edit: gebruikers hebben trouwens ook de neiging om het platform te kiezen met de meeste applicaties, zaken als bijvoorbeeld hardware zijn van ondergeschikt belang.

Het is eigenlijk een beetje de omgekeerde wereld van de desktop een aantal jaar terug. De meeste ontwikkelaars bleven op Windows ontwikkelen omdat daar het geld te verdienen was. Microsoft zorgde er voor dat applicaties minder makkelijk te poorten waren door technologie als bijvoorbeeld DirectX.

[ Voor 5% gewijzigd door MacWolf op 11-04-2010 15:53 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hier is het antwoord:

Steve Jobs Responds To iPhone SDK Complaints: ‘Intermediate Layers Produce Sub-Standard Apps’

Over the last few days, the web has been awash with news that Apple has changed its iPhone developer SDK agreement to ban the use of “applications that link to Documented APIs through an intermediary translation or compatibility layer”, which nullifies Adobe’s upcoming Flash-to-iPhone conversion tool and may also ban many other developer tools. Despite heated reactions from Adobe and many developers, Apple has remained silent on the change. However, it looks like Steve Jobs may have just broken through the wall of silence to address the changes to Section 3.3.1 — via an email exchange with a developer.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wat een kul antwoord :/

offtopic:
De eerste link uit je signature is stuk:
Incorrect information in file: './alex_pickmyicon/users.frm'
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik weet het... een databasetable is corrupt. Ik krijg 'm niet gerepareerd en eigenlijk ben ik te lui om 'm te fixen... :+

Edit: toch maar even gefixt. Maar ik wil dat ooit nog eens rewriten naar ASP.NET MVC. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Alex) op 11-04-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

"[...] Apple doesn’t want a ‘meta-platform’ to exist between the iPhone and developers, as this would facilitate simultaneous development for competitors’ platforms [...]"

omg :X Want portable code is bad... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een staaltje vendor lock-in waar zelfs Microsoft een puntje aan kan zuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Apple komt er toch wel mee weg, Apple heeft nergens een monopolie op of iets wat maar in de buurt komt. En de mensen die Apple producten gebruiken blijven er over het algemeen wel 'trouw' aan, want het zijn gewoon fijne producten om mee te werken. En voor bijvoorbeeld mij versterkt het alleen maar het gevoel dat ik blij ben dat ik Android heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
De EU heeft jaren achter MS aangezeten omdat ze standaart een eigen browser meeleveren.
Wordt het niet eens tijd dat ze achter Apple aan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die vraag heb ik al eens gesteld, onder meer vanwege het "op een iPhone mag je alleen Safari hebben"-verhaal. Het antwoord vanuit de EU was dat er genoeg keuzevrijheid is op de markt, en daardoor Apple ermee wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik heb deze in de nieuwssubmit gepleurd trouwens nav je linkje hier :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Jegorex schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:47:
De EU heeft jaren achter MS aangezeten omdat ze standaart een eigen browser meeleveren.
Wordt het niet eens tijd dat ze achter Apple aan gaan?
Waarom moet de EU volgens jouw achter Apple aan gaan zitten?

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik wil niet voor Jegorex spreken maar: omdat Apple op een veel extremere manier zijn platform ontoegankelijk wil maken voor de competitie. (Maar Apple heeft nog geen monopoly)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

En dat snap ik dus niet. Microsoft heeft toch net zo min een monopolie?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Vandaag de launch van Visual Studio 2010 d:)b

Kijk ik vanochtend met volle verwachting op de site en daar staat dat binnen enkele minuten een live webcast begint. Inmiddels is die tijd verstreken en nog geen webcast. Denk ga ik eens even kijken hoe laat het is op de locatie waar de livecast opgenomen gaat worden (Las Vegas). Is het daar pas net 12 april en duurt het nog een kleine 10 uur voordat het launch event daadwerkelijk begint...

Leuk sites die een countdown maken die gebasseerd is op de tijd op de machine van de bezoeker :')

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Alex) schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:11:
Die vraag heb ik al eens gesteld, onder meer vanwege het "op een iPhone mag je alleen Safari hebben"-verhaal. Het antwoord vanuit de EU was dat er genoeg keuzevrijheid is op de markt, en daardoor Apple ermee wegkomt.
Dat is ook zo'n kul, als je het vergelijkt met een Desktop-OS, dan zijn er ook legio mogelijkheden naast MS. Ik begrijp dat gebruikers minder snel van Desktop-OS switchen, maar dat zou toch ook geen reden hoeven zijn voor het "monopoliseren" van de browsers welke op elk OS (Desktop of Mobile) zouden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Het gaat allemaal niet om het uitsluiten van concurrenten tbv je eigen positie. Het gaat óók niet om een monopoliepositie (wat namelijk prima is toegestaan). Het gaat om je (monopolie)positie misbruiken om daarmee op oneerlijke wijze je concurrenten te benadelen.

Daar is onderzoek naar gedaan bij Microsoft, omdat ze a) een monopolie hadden en b) deze volgens de aanklacht misbruikte. Omdat Apple geen monopoliepositie heeft en niet op zeer onredelijke wijze de concurrenten uitsluit, maakt dat een aanklacht totaal geen zin heeft.

Natuurlijk is het stom en is de redenering onzinnig. Ik hoop daarom ook des te meer dat de applicaties voor Android (en wellicht WebOS of Meego) sneller uitkomen en die platformen daarom sneller met innovatieve applicaties komen. Met als gevolg dat de iPhone weer wat naar achteren wordt gedrukt. Maar ja, zo snel zal het allemaal niet lopen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.Gertjan. schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:15:
Leuk sites die een countdown maken die gebasseerd is op de tijd op de machine van de bezoeker :')
Dat is inderdaad een tegenvallertje ja. Zo te zien begint het event om 8.30, Las Vegas-tijd. Het is daar nu 1.26, dus nog 7 uur wachten. Rond half 6 Nederlandse tijd dus... net het tijdstip waarop ik in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Als je wilt kan ik het wel voor je opnemen Alex), ben er zelf namelijk ook wel nieuwsgierig naar. Neem aan dat je dan deze pagina bedoelt met de countdown?

http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/watch-it-live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die pagina bedoel ik inderdaad. Ik denk dat de webcasts later ook nog wel online zullen staan, waar het me eigenlijk voornamelijk over gaat is dat ik de download te pakken krijg (lang leve MSDN-subscriptions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Haha, ik denk dat ik maar eerst even een testversie ga downloaden of even de trial. Even kijken of ik via deze prutschool korting kan krijgen op VS2010. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 17:49
Wie van jullie switcht uberhaupt meteen? Wij wachten volgens mij zeker nog wel een jaar voor het platform zich bewezen heeft.

Vandaag RegexBuddy eindelijk binnen gekregen, supertool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57

Haan

dotnetter

Wazig, ik had toch echt een post verstuurd, maar die is blijkbaar niet aangekomen, gelukkig was ie nog terug te vinden in de history van Chrome O+

Ik gebruik VS2010 al sinds de RC voor productiewerk, maar dan wel zonder .Net 4.0 features d:)b

Als .Net 4.0 gereleased is, gaan we daar ook mee aan de slag, vooral verbeterde ondersteuning voor parallellisatie lijkt me erg interessant.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hmm 8:30 PDT is 17:30 CET. Kan nog wel even duren dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:23
mithras schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:35:
Daar is onderzoek naar gedaan bij Microsoft, omdat ze a) een monopolie hadden en b) deze volgens de aanklacht misbruikte. Omdat Apple geen monopoliepositie heeft en niet op zeer onredelijke wijze de concurrenten uitsluit, maakt dat een aanklacht totaal geen zin heeft.
De houding van Apple is volgens mij niet echt anders dan die van de producenten van de spelconsoles. Op de Wii, Xbox en Playstation wordt toch ook niet alles toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

creator1988 schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:18:
Wie van jullie switcht uberhaupt meteen? Wij wachten volgens mij zeker nog wel een jaar voor het platform zich bewezen heeft.

Vandaag RegexBuddy eindelijk binnen gekregen, supertool!
Wij sowieso niet eerder dan dat de xbox en ps3 plugins gereed zijn voor 2010, en verder moet er wel een reden zijn om te switchen. Naar 2005 gingen we ook pas omdat MS de support voor de XDK voor 2003 ging stoppen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hier is nog een interessante kijk op Apple's nieuwe regels:
Personally, I think the outrage should be over the metaphysical angle here, not the business angle. Apple is implicitly taking a position that apps are not “originally written” in the minds of developers, in the form of cognitive representations of problems and their solutions. They are taking a position that the brain is not a translation tool for mapping from these representations into C, Objective-C, or what have you. They are subscribing to the theory of a “ghost in the machine”, implying that at some point an app crosses some magical boundary from being an mental thing into a physical thing that is “written” in some definite programming language. They are maintaining this because, if they weren’t, every single iPhone app would violate their licensing agreement by virtue of the developer’s mind itself being a tool that produces Objective-C as an “intermediary result”. Apple may thus be the first company to bet the farm on Cartesian dualism.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
rutgerw schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:45:
[...]

De houding van Apple is volgens mij niet echt anders dan die van de producenten van de spelconsoles. Op de Wii, Xbox en Playstation wordt toch ook niet alles toegestaan?
Want? Als jij een cross-compiler maakt die jouw framework-code compileert naar bytecode dan zal de console dit toch gewoon uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
creator1988 schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:00:
[...]

Want? Als jij een cross-compiler maakt die jouw framework-code compileert naar bytecode dan zal de console dit toch gewoon uitvoeren?
Inderdaad, niet alles, maar op bijvoorbeeld wel alles wat naar MSIL vertaald kan op de Xbox360 gedraaid worden.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rutgerw schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:45:
[...]

Maar je mag wél kiezen welke tools je gebruikt om je applicatie te produceren. Als het uiteindelijk maar een uitvoerbare binary produceert. Tools die met 1 druk op de knop binaries voor zowel de Wii, Xbox 360 als de PS3 genereren worden gewoon toegestaan. Een heel erg essentieel verschil met wat Apple doet, want die wil gewoon geen applicaties die ook op andere platforms draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 12-04-2010 12:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
[spam] Ik zat al een tijdje te kijken naar de verschillen tussen XML en JSON en na een beetje informatie vergaren er maar is een blog item aan gewijd misschien vinden jullie dit ook interessant? Het is vrij basic maar wel leuk om even te lezen denk ik, opmerkingen en toevoegingen zijn natuurlijk welkom. http://roy-t.nl/index.php...on-blob-ini-xml-and-json/ [/spam].

Zijn er hier trouwens nog meer mensen die een tech blogje bijhouden?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
roy-t schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:59:
[spam] Ik zat al een tijdje te kijken naar de verschillen tussen XML en JSON en na een beetje informatie vergaren er maar is een blog item aan gewijd misschien vinden jullie dit ook interessant? Het is vrij basic maar wel leuk om even te lezen denk ik, opmerkingen en toevoegingen zijn natuurlijk welkom. http://roy-t.nl/index.php...on-blob-ini-xml-and-json/ [/spam].
Klein dingetje:
JSON (Java Serialized Object Notation)
Het is JavaScript Object Notation, het is eigenlijk een subset van JS.
also don’t mind the name, JSON is usable in any language, but it’s best suited for languages in the C family (C, C++, C#, JAVA, JAVASCRIPT etc..).
Waarom is JSON geschikter voor bijv. C dan Python? :? Als ik onderscheid zou maken zou het eerder high-level vs. low-level zijn: C mist bijvoorbeeld reflection, zodat JSON-serialization minder transparant is dan in high-level talen waar je at runtime de attributen van een class op kunt vragen en JSON/XML kunt genereren.

[ Voor 16% gewijzigd door user109731 op 12-04-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
roy-t schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:59:

Zijn er hier trouwens nog meer mensen die een tech blogje bijhouden?
Er is wel degelijk een parser voor JSON in .NET, de DataContractJsonSerializer . Wordt gebruikt in WCF.

Verder ga je helemaal voorbij de voordelen van XML t.o.v. JSON. XML heeft bv. XSD's en XPath. Verder is JSON voornamelijk cool voor javascript omdat je eval('json') kan doen, en er een object uit krijgt. Dat voordeel heb je niet in bv. C#, dus waarom het in C-style talen een groter voordeel zou opleveren weet ik niet.

Binary data heeft als nadeel dat je vast zit aan je classstructure en als je daar wijzigingen in maakt kan het object niet meer de-serialized worden. De XML serializer in .NET doet het veel netter, want die is daar veel minder strict in.

Human readability voordelen voor JSON? Mwah.

code:
1
2
3
<Person>
     <Name>creator1988</Name>
</Person>

is niet veel onduidelijker dan:

code:
1
2
3
{
    "person": { "name": "creator1988" }
}

Sterker nog, door alle curly braces, "'s en dubbele punten raak je veel sneller het overzicht kwijt, wat bij XML veel laster is. Voor XML ook betere editors, en XSD validation om het helemaal af te maken.

Zeker een array is somewhat een hell in JSON qua readability:

code:
1
{ "persons": [ { "name": "creator1988" }, { "name": "NMe" } ] }

[ Voor 46% gewijzigd door creator1988 op 12-04-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
@ JanDM, correct, is aangepast.
creator1988 schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:31:
[...]

Er is wel degelijk een parser voor JSON in .NET, de DataContractJsonSerializer . Wordt gebruikt in WCF.

Verder ga je helemaal voorbij de voordelen van XML t.o.v. JSON. XML heeft bv. XSD's en XPath. Verder is JSON voornamelijk cool voor javascript omdat je eval('json') kan doen, en er een object uit krijgt. Dat voordeel heb je niet in bv. C#, dus waarom het in C-style talen een groter voordeel zou opleveren weet ik niet.

Binary data heeft als nadeel dat je vast zit aan je classstructure en als je daar wijzigingen in maakt kan het object niet meer de-serialized worden. De XML serializer in .NET doet het veel netter, want die is daar veel minder strict in.

Human readability voordelen voor JSON? Mwah.

code:
1
2
3
<Person>
     <Name>creator1988</Name>
</Person>

is niet veel onduidelijker dan:

code:
1
2
3
{
    "person": { "name": "creator1988" }
}

Sterker nog, door alle curly braces, "'s en dubbele punten raak je veel sneller het overzicht kwijt, wat bij XML veel laster is. Voor XML ook betere editors, en XSD validation om het helemaal af te maken.

code:
1
Bedankt voor die tip over de Json serializer, ik zal eens kijken of ik dat ook in het artikel kan verwerken maar op http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb299886.aspx stond expliciet over implementation in .net
None so far, except an initial implementation as part of ASP.NET AJAX.
Vandaar dat ik dacht dat er geen serializer was.

Wat betreft de voordelen van XML, het ging hier puur over serializen om data op te slaan, maar ik zal wel even een noot plaatsen over XPATH, het is wel een feature die erg handig is voor XML natuurlijk, maar om dezelfde reden heb ik de directe executie van JSONs ook achterwegen gelaten. Het punt over binary data vs XML is ook interessant maar wel een beetje een slippery slope, ik kan zo snel niet vinden welke veranderingen aan een class breaking zijn voor XML en welke niet.

Wat betreft leesbaarheid van JSON versus XML, dat is natuurlijk erg persoonlijk, maar zelf vind ik het fijn dat er in JSON veel meer whitespace is, ook de atribuut notatie in XML vind ik erg onoverzichtelijk. Wat betreft arrays in JSON, dat kan ook over meerdere regels waar door het gewoon leesbaar is :)

Edit: ik heb het artikel aangepast en je naam er even bij gezet :). Ik zal ook even een post maken op technet zodat het msdn artikel even geupdate kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door roy-t op 12-04-2010 17:20 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Manuel schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:30:
Als je wilt kan ik het wel voor je opnemen Alex), ben er zelf namelijk ook wel nieuwsgierig naar. Neem aan dat je dan deze pagina bedoelt met de countdown?

http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/watch-it-live
De stream begint over 6/5 minuten, even dat iedereen het weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verder is JSON voornamelijk cool voor javascript omdat je eval('json') kan doen, en er een object uit krijgt.
Nonargument, want als je in JS serieus met JSON bezig wilt zijn gebruik je alsnog een JSON library, en geen eval()

Wat betreft voordelen / nadelen: ik vind JSON wat cleaner kwa structuur, maar daar staat tegenover dat je in XML wel veel meer metadata kwijt kunt mbv atributen, evt uit andere namespaces.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 12-04-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het prettig dat JSON een stuk minder verbose is dan XML, omdat tags worden afgesloten met een accolade in plaats van de naam nog maar eens te herhalen. Naar mijn mening wordt XML al snel een onoverzichtelijke tagsoup terwijl JSON een stuk leesbaarder is. Maar goed, de meningen over wat overzichtelijk is en wat niet lopen vaak nogal uiteen, dus het is vrij persoonlijk wat je het prettigst vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Net die presentatie gezien, moet zeggen het ziet er echt gaaf uit. Ben nu even goed diep wezen google'n en kwam uit bij Microsoft DreamSpark, hoef dan geen licentie te kopen tot die tijd dat ik studeer. Perfect is dat lijkt me :)

*Voor studenten / ROC's*
Scheelt me toch echt even weer x aantal euro's om dat te regelen, alleen kan ik niet vinden of het nou voor altijd gratis is of het nou maar voor 1 jaar gratis is. Heb namelijk niet echt zin om aan een abonnement aan te gaan. Artikelnummer op slim.nl is SNEMS120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
[...]

code:
1
Op zich waar, maar als je vervolgens kijkt hoeveel extra meuk je in XML zal neer moeten mikken om in XML dat voorbeeldje na te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<People>
     <Person>
          <Name>creator1988</Name>
     </Person>
     <Person>
          <Name>NMe</Name>
     </Person>
</People>

Dan vind ik de JSON versie toch een stuk prettiger lezen. Daarnaast zal je JSON over 't algemeen (wellicht net als XML) niet zelf schrijft maar gewoon laat genereren door je taal/framework op basis van een datastructuur. De mogelijkheid tot validatie is dan niet echt een issue meer en ook een losse editor om je datastructuur te maken is niet echt een issue ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leesbaarheid van json versus xml :z Ik laat die documenten altijd automatisch verwerken. :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Visual Studio 2010 en TFS 2010 staan as we speak te downloaden. Gelukkig loopt de VS2010-download via het Akamai-CDN, gaat het tenminste nog een beetje snel. Het schommelt tussen de 1 en 3 MB/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Voornamelijk de nieuwe bug-reporting features en het automatisch opstellen van vorderings verslagen zijn echte bruikbare features voor grotere bedrijven lijkt mij dan. Die bug-reporting feature is ook echt mooi uitgerust met desktop recording en nog wat andere gave tools.

Moet zeggen dat die debug-fouten ook wel epic waren, maar ze hadden zich er gelukkig al op voorbereid en een pre-compiled voorbeeld meegenomen. Dus ze hebben de zaakjes goed voor elkaar daar bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

De vraag is hoe geschikt JSON is voor grotere documenten. Ik zou grote documenten toch echt in XML formaat willen opslaan...
Alex) schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:17:
Visual Studio 2010 en TFS 2010 staan as we speak te downloaden. Gelukkig loopt de VS2010-download via het Akamai-CDN, gaat het tenminste nog een beetje snel. Het schommelt tussen de 1 en 3 MB/s :D
Crosspost vanuit het VS2010 topic: Ik heb VS2010 al gedownload, maar ik installeer hem nog niet want ik wil niet dat mijn VS2008 omgeving op het moment breekt. Volgens kwartaal maar installeren, dan wil ik toch Android development doen O+

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 12-04-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

verkeerde topic :$

[ Voor 83% gewijzigd door Matis op 12-04-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:41:
Leesbaarheid van json versus xml :z Ik laat die documenten altijd automatisch verwerken. :+
Altijd? Geloof er geen zak van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is ook totaal niet waar, maar evenwel kan ik maar niet de energie opbrengen om een significant deel van mijn leven aan deze heilige discussie te wijden. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:20
Inlezen in OAuth sinds Wrts het ondersteund en het veel beter is dan basic auth :)... Nog aanraders icm php?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 25-09 11:09
Ik wil binnenkort gaan werken aan een applicatie, maar die applicatie zal als belangrijkste functie het manipuleren van de grootte en positie van andere vensters moeten hebben. Sowieso in Windows, maar een multiplatform programmeertaal is een pre. Wat zou de meest geschikte programmeertaal zijn hiervoor?

Ik dacht dat dit het makkelijkst zou gaan in C#, omdat dat Microsofts kindje is, maar hebben jullie eventueel andere voorstellen? Als ik moet kiezen tussen een taal waar het makkelijk kan in Windows, maar niet in andere besturingssystemen of een taal waar het overal even moeilijk is, kies ik eerstgenoemde.

Oja, ik programmeer nu vooral in Java. Python komt er binnenkort aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
* Alex) is ondertussen VS2010 RTM Ultimate aan het installeren op z'n netbook.

Ik had 'm gedownload op een andere bak, vervolgens via wifi overgehaald naar m'n laptop. Toen kwam ik erachter dat ik geen memorystick heb die groot genoeg is, dus toen heb ik m'n smartphone in Disk-mode gezet, en aangesloten op m'n laptop. ISO overgezet, aangesloten op netbook, en nu staat hij vanaf daar te installen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Sebazzz schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:10:
De vraag is hoe geschikt JSON is voor grotere documenten. Ik zou grote documenten toch echt in XML formaat willen opslaan...
Ik snap niet waarom, niet dat er iets mis is met XML, maar waarom zou JSON ongeschikt zijn voor grotere documenten?

Verder over de leesbaarheid van de JSON array syntax:
code:
1
2
3
4
 "phoneNumber": [
             { "type": "home", "number": "212 555-1234" },
             { "type": "fax", "number": "646 555-4567" }
         ]

vs

code:
1
2
3
4
<phonenumbers>
    <number type='home'>12412</number>
    <number type='fax'> 42142</number>
</phonenumbers>

Zo heel veel verschil is er toch niet? Ja 1 regelig wordt het wat minder fijn, maar ja dat geld ook voor XML.

Wat betreft VS2010, zelf wacht ik nog even tot XNA4 uit komt, dan heb ik een echte reden om VS2010 te gaan gebruiken en dan zal ik hem van MSDAA trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door roy-t op 12-04-2010 23:36 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
.oisyn schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:26:
[...]

Nonargument, want als je in JS serieus met JSON bezig wilt zijn gebruik je alsnog een JSON library, en geen eval()
Wat is dit nou voor gelul? Als je in de source van jQuery kijkt, wordt JSON ook gewoon weggeschreven als iets als

code:
1
(new Function("return " + data))();

wanneer er geen native JSON parser in de browser aanwezig is (deze is beschikbaar via window.JSON in IE8 en FF3.6).

Verder zitten er volgens mij alleen een paar regexes in die de string valideren.

En daar zit nou de kracht van JSON. Simpele serialization. Alsof je de C#ON zou bedenken:

code:
1
"new Person { Name = "Jan", Age = 21 }"

Wanneer C# ook een eval() achtige functie zou hebben.

Over grote datasets en JSON vs. XML. Bij grote datasets (vanaf een MB of 100 o.i.d.) wil je niet meer het hele document model in memory inladen, voor XML zijn hier goede solutions voor: in C# kan je dit bijvoorbeeld goed doen met de XPathReader. JSON is wat dat betreft nog lang niet volwassen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik ben de weg weer eens kwijt in C++ templates :)

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
//ik heb deze functie
template<typename T>
void foo(const T &t); 

//en die wil ik specializen
template<typename I, typename A>
void foo<std::vector<I, A> >(const std::vector<I, A> &t)
{
}

//maar dat mag niet van de compiler

wie heeft die dingen nou ook zo complex gemaakt :P

dan maar de functie overloaden met een extra template :)

[ Voor 7% gewijzigd door MLM op 13-04-2010 10:39 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

creator1988 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:36:
[...]

Wat is dit nou voor gelul? Als je in de source van jQuery kijkt, wordt JSON ook gewoon weggeschreven als iets als
Ja, nadat hij het gevalideerd heeft, wat de rest ook had kunnen zien als je de hele context gepost had:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    parseJSON: function( data ) {
        if ( typeof data !== "string" || !data ) {
            return null;
        }

// Make sure leading/trailing whitespace is removed (IE can't handle it)
        data = jQuery.trim( data );

// Make sure the incoming data is actual JSON
        // Logic borrowed from http://json.org/json2.js
        if ( /^[\],:{}\s]*$/.test(data.replace(/\\(?:["\\\/bfnrt]|u[0-9a-fA-F]{4})/g, "@")
            .replace(/"[^"\\\n\r]*"|true|false|null|-?\d+(?:\.\d*)?(?:[eE][+\-]?\d+)?/g, "]")
            .replace(/(?:^|:|,)(?:\s*\[)+/g, "")) ) {

// Try to use the native JSON parser first
            return window.JSON && window.JSON.parse ?
                window.JSON.parse( data ) :

} else {
            jQuery.error( "Invalid JSON: " + data );
        }
    },

. Maar het punt was dat je een library aan het gebruiken was, en dus niet zelf eval aan het aanroepen bent. Ergo, het feit dat de JSON eval-baar is boeit dus geen zak. Je bewijst met je eigen post dat de mijne dus geen gelul was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MLM schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:36:
Ik ben de weg weer eens kwijt in C++ templates :)

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
//ik heb deze functie
template<typename T>
void foo(const T &t); 

//en die wil ik specializen
template<typename I, typename A>
void foo<std::vector<I, A> >(const std::vector<I, A> &t)
{
}

//maar dat mag niet van de compiler

wie heeft die dingen nou ook zo complex gemaakt :P

dan maar de functie overloaden met een extra template :)
Waarom zou je specifiek die ene foo willen specializen :? Daar bestaan namelijk gewoon overloads voor. Het is geen workaround ofzo, het is gewoon een betere oplossing (en tevens de hele reden waarom partial specialization niet mogelijk is - je kunt immers niet aangeven wélke foo<T> je aan het specializen bent)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Hmm ik heb gister het boek "The art of C++" (http://www.amazon.com/Art-C-Herbert-Schildt/dp/0072255129) gekocht voor €6,- bij de Slechte. Het is wel een editie uit 2004, maar om mijn C++ kennis wat op te hogen (is nu eigenlijk 0,0) zag dit er wel leuk uit. Er is veel commentaar op de amazon pagina dat het eigenlijk helemaal niet zo geavanceerd is als het boek doet denken, maar daar heb ik het ook niet voor gekocht :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

.oisyn schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:27:
[...]

Waarom zou je specifiek die ene foo willen specializen :? Daar bestaan namelijk gewoon overloads voor. Het is geen workaround ofzo, het is gewoon een betere oplossing (en tevens de hele reden waarom partial specialization niet mogelijk is - je kunt immers niet aangeven wélke foo<T> je aan het specializen bent)
Omdat hij de verkeerde overload pakt (en dan link error geeft op een missende foo<vector<int> >). Dus ik hoopte stiekum dat als ik hem zou specializeren hij wel de goeie zou pakken. Waarschijnlijk probeert ie te instantieren voor de declaratie van de overload zichtbaar is (ofzo, het is een 300 projecten 1000 files solution, ik doorzie het niet helemaal :P)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
.oisyn schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:26:
[...]

Ja, nadat hij het gevalideerd heeft, wat de rest ook had kunnen zien als je de hele context gepost had:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    parseJSON: function( data ) {
        if ( typeof data !== "string" || !data ) {
            return null;
        }

// Make sure leading/trailing whitespace is removed (IE can't handle it)
        data = jQuery.trim( data );

// Make sure the incoming data is actual JSON
        // Logic borrowed from http://json.org/json2.js
        if ( /^[\],:{}\s]*$/.test(data.replace(/\\(?:["\\\/bfnrt]|u[0-9a-fA-F]{4})/g, "@")
            .replace(/"[^"\\\n\r]*"|true|false|null|-?\d+(?:\.\d*)?(?:[eE][+\-]?\d+)?/g, "]")
            .replace(/(?:^|:|,)(?:\s*\[)+/g, "")) ) {

// Try to use the native JSON parser first
            return window.JSON && window.JSON.parse ?
                window.JSON.parse( data ) :

} else {
            jQuery.error( "Invalid JSON: " + data );
        }
    },

. Maar het punt was dat je een library aan het gebruiken was, en dus niet zelf eval aan het aanroepen bent. Ergo, het feit dat de JSON eval-baar is boeit dus geen zak. Je bewijst met je eigen post dat de mijne dus geen gelul was :)
Een library?! Dit is een klein stukje code:

- check of het enigszins lijkt op JSON
- eval het, hetzij native, hetzij via gewoon domweg uitvoeren

Dat is geen library, dat is gewoon normale code. Daarom is die eval zo belangrijk. Deserialization behoeft geen logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

rant: Waaom zijn C++ iostreams zo bagger? Soms heel traag (echt factor 10) en ze buggen flink met grote files. Ja, alle types zijn mooi 64bits, geen error bits of exceptions, maar het is maar de vraag wat hij er intern van maakt. Had het laatst al met tell() die vrolijk naar 32bit cast ergens diep in de library, en nu is het weer raak met seek die gewoon niet werkt. Ik dacht dat het tegenwoordig wel zou moeten werken.

Wat is een goed platform onafhankelijk (windows/linux) alternatief voor file I/O dat snel is en gewoon met 64bit adressering om kan gaan? edit: Qt's QFile maar eens proberen...
roy-t schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:38:
... gekocht voor €6,- bij de Slechte.
_/-\o_ Zo ben ik begonnen: computer boeken halen bij de Slegte (met een g overigens ;) ) Mijn eerste 80386 reference manual kwam daarvandaan. Zo heb ik protected mode ASM geleerd. Mooie herinnering :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zoijar op 13-04-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Klein vraagje (te klein voor eigen topic):
Kun je ergens in VS2008 instellen dat de access-modifier voor controls op een WinForm default Private moet zijn in plaats van Friend? (VB.NET)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

creator1988 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:33:
Dat is geen library, dat is gewoon normale code.
Een library zelf bestaat ook uit code. ;)
Edit: .oisyn bedoelt trouwens dat wanneer je parseJSON aanroept, je gebruik maakt van een library.
Daarom is die eval zo belangrijk. Deserialization behoeft geen logica.
Die validatie is onderdeel van de deserialization, dus er is wel degelijk sprake van logica.

[ Voor 12% gewijzigd door RayNbow op 13-04-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

creator1988 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:33:
[...]

Een library?! Dit is een klein stukje code:
jquery is geen library? Kom nou toch :)
Dat is geen library, dat is gewoon normale code. Daarom is die eval zo belangrijk. Deserialization behoeft geen logica.
Niemand doet eval(), iedereen gebruikt een library. De implementatie van jquery boeit geen drol. Jij roept toch alleen maar parseJSON() aan. Net zoals je dat in PHP of C# zou doen. En goh, die implementaties kennen idd geen eval(), maar toch werkt het net zo makkelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
.oisyn schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:13:
[...]
jquery is geen library? Kom nou toch :)
jQuery wel, er is geen JSON parse library.
Niemand doet eval(), iedereen gebruikt een library. De implementatie van jquery boeit geen drol. Jij roept toch alleen maar parseJSON() aan. Net zoals je dat in PHP of C# zou doen. En goh, die implementaties kennen idd geen eval(), maar toch werkt het net zo makkelijk.
Nee, onzin, dan zouden we net zo makkelijk XML moeten kunnen consumen met javascript, en dat kan absoluut niet zonder externe libraries. De implementatie van de json parser in jQuery is triviaal, die van Microsoft in het .NET framework absoluut niet.

Furthermore: élke library gebruikt van binnen eval() om te parsen. Er is een reden dat jQuery geen parseXML functie heeft die een normaal object kan bakken van een XML tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
RayNbow schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:46:
Die validatie is onderdeel van de deserialization, dus er is wel degelijk sprake van logica.
Nee, het is hoogstens een best-practice. Er verandert niets in het deserialization proces als je de validatie er uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

creator1988 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:43:
[...]

[...]

Nee, onzin, dan zouden we net zo makkelijk XML moeten kunnen consumen met javascript, en dat kan absoluut niet zonder externe libraries. De implementatie van de json parser in jQuery is triviaal, die van Microsoft in het .NET framework absoluut niet.

Furthermore: élke library gebruikt van binnen eval() om te parsen. Er is een reden dat jQuery geen parseXML functie heeft die een normaal object kan bakken van een XML tree.
Niet waar, er zijn browsers met een native (veiligere en snellere) implementatie van JSON waardoor je dus niet meer eval moet doen :) zie ook .oisyn zijn geplakte code.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Snake schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:45:
[...]

Niet waar, er zijn browsers met een native (veiligere en snellere) implementatie van JSON waardoor je dus niet meer eval moet doen :) zie ook .oisyn zijn geplakte code.
Daar refereerde ik zelf ook al aan, maar dit is iets van het laatste jaar. JSON fungeert echter prima zonder een native browserimplementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

creator1988 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:43:
[...]

Pardon? http://json.org
En daarnaast, hoe was jij in Javascript van plan zonder library die JSON weer te stringifyen?
Nee, onzin, dan zouden we net zo makkelijk XML moeten kunnen consumen met javascript, en dat kan absoluut niet zonder externe libraries.
Dit was geen discussie over JSON vs XML, maar over jouw argument dat specifiek voor javascript JSON handiger is terwijl dat voor andere talen niet geldt. Dat argument is uit de lucht gegrepen, omdat een programmeur toch geen eval() zal gebruiken, maar gebruik zal maken van een 3rd party library die de boel afhandelt (voor zowel serialization als deserialization). Het gebruik van JSON in Javascript is om die reden volledig gelijk aan welke andere taal dan ook.
De implementatie van de json parser in jQuery is triviaal, die van Microsoft in het .NET framework absoluut niet.
Zie boven, dit was geen XML vs JSON discussie. De triviaalheid van de implementatie is compleet niet van belang omdat je je daar toch niet mee bemoeit. Als jij in C# zowel een ParseJSON() functie als een ParseXML() hebt, dan kies je voor JSON danwel XML op basis van specifieke voor- en nadelen van de talen, niet op basis van hoe lastig het wel niet was om de parser implementaties te maken (en besides, de JSON parser in .Net is alsnog trivialer dan de XML parser, dus volgens je eigen rare redenatie zou je ook in C# voor JSON moeten kiezen 8)7).
Er is een reden dat jQuery geen parseXML functie heeft die een normaal object kan bakken van een XML tree.
En die reden kun je me vast vertellen? :). Want ook de parseXML functie zou triviaal zijn:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function parseXML(xmlString)
{
  var xmlDoc;
  if (window.DOMParser)
  {
    var parser=new DOMParser();
    xmlDoc=parser.parseFromString(text,"text/xml");
  }
  else // Internet Explorer
  {
    xmlDoc=new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
    xmlDoc.async="false";
    xmlDoc.loadXML(text); 
  }
  return xmlDoc;
}

(van w3schools.com, code een klein beetje aangepast)

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

creator1988 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:45:
Er verandert niets in het deserialization proces als je de validatie er uit haalt.
Behalve dat je dan geen JSON aan het parsen bent, maar JavaScript. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik snap niet wrm de background niet wordt overgeërfd... Ik heb een wrapper, met
Cascading Stylesheet:
1
background: #fff
en toch vertikken daarin geneste divs wit te worden... Wat doe ik nie goed? Test-case: http://devr.nl/index2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

creator1988 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:36:
[...]

Wanneer C# ook een eval() achtige functie zou hebben.
Oh, die heb je ook wel in C# :+
RetroTycoon schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:03:
Cascading Stylesheet:
1
en toch vertikken daarin geneste divs wit te worden... Wat doe ik nie goed? Test-case: http://devr.nl/index2.php
Heb je al eens met Firebug gekeken? Je wrapper is niet veel hoger dan de titel die hij bevat. Als je bijvoorbeeld de wrapper een hoogte van 1000px geeft dan zijn de inner divs wel wit. Oplossing is dus om de divs backgroundcolor mee te geven, want deze is bij default none/transparent.

[ Voor 59% gewijzigd door Sebazzz op 13-04-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Cascading Stylesheet:
1
RTFM :+

Je heb nu te weinig parameter meegegeven ;)

edit; en wat hierboven staat zou ook nog kunnen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 13-04-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Precies... da's nou shorthand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Matis schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:17:
[...]

RTFM :+

Je heb nu te weinig parameter meegegeven ;)
Je moet die F(*&ing Manual zelf misschien eens lezen :P
It does not matter if one of the property values are missing, as long as the ones that are present are in this order.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Woy schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:21:
Je moet die F(*&ing Manual zelf misschien eens lezen :P
You rest your case :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Hm.

http://today.java.net/art...nuances-java-50-each-loop

Zie eens puntje 10. De auteur stelt hier een soort van 'lazy loading' van objecten voor die uit ResultSets komen, dwz, je hebt een object (Iterator) met daarin een factory (method) en een ResultSet, die pas de ResultSet uit gaat lezen wanneer er echt over de verzameling resultaten geitereerd wordt.

Maar kun je dat zo gewoon gebruiken? Aangezien de documentatie van JDBC aangeeft dat een ResultSet automatisch closed wordt wanneer het bijbehorende Statement closed wordt, en een Statement wordt automatisch geclosed wanneer hij geGC'd wordt.

dwz... onderstaand werkt niet, neem ik aan?

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
public Iterator<Person> getPersons() {
    Connection conn = null;
    try {
        conn = getConnection();
        PreparedStatement state = conn.prepareStatement("SELECT * FROM persons");
        ResultSet rs = state.executeQuery();
        return new IterableResultSetWrapper<Person> (rs);
    } catch (SQLException e) {
        // log
    } finally {
        conn.close();
    }
}

(werkt niet omdat de Statement na de return 'uit scope' raakt en geGC'd wordt, waardoor de ResultSet in de iterator closed is).

Zou wel werken als je gelijk (gedurende de scope van die Statement dus) iets doet met de lijst van Persons, maar dus niet als je een Iterator hebt die je bijvoorbeeld terugstuurt naar je frontend presentatie.

Of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cascading Stylesheet:
1
Omdat de background(-color) property niet erft. Dan moet je expliciet { background: inherit } opgeven.

Zie ook http://www.w3.org/TR/CSS2...#propdef-background-color

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Nikolas schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:01:
Ik wil binnenkort gaan werken aan een applicatie, maar die applicatie zal als belangrijkste functie het manipuleren van de grootte en positie van andere vensters moeten hebben. Sowieso in Windows, maar een multiplatform programmeertaal is een pre. Wat zou de meest geschikte programmeertaal zijn hiervoor?

Ik dacht dat dit het makkelijkst zou gaan in C#, omdat dat Microsofts kindje is, maar hebben jullie eventueel andere voorstellen? Als ik moet kiezen tussen een taal waar het makkelijk kan in Windows, maar niet in andere besturingssystemen of een taal waar het overal even moeilijk is, kies ik eerstgenoemde.

Oja, ik programmeer nu vooral in Java. Python komt er binnenkort aan :)
Kan iemand mij hier even vooruit helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
tonyisgaaf schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:44:
[...]

Omdat de background(-color) property niet erft. Dan moet je expliciet { background: inherit } opgeven.

Zie ook http://www.w3.org/TR/CSS2...#propdef-background-color
Of, denk ik nog makkelijker, de wrapper een overflow: hidden meegeven. Dan is de wrapper namelijk echt een wrapper om alle inner elementen. Door de float vallen ze er nu namelijk buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Nikolas schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:26:
[...]

Kan iemand mij hier even vooruit helpen? :)
Het is een kwestie van EnumWindows en SetWindowPos api's aanroepen, dat kan vanuit C# of Java, maar ook vanuit nagenoeg elke andere taal, moeilijkheidsgraad zal niet verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Bedankt voor de informatie :)

[ Voor 83% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 13-04-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, morgen een dagje vrij.. :) Vorige week fulltime begonnen, ga nu nog elke dag met veel plezier.. :+ Hopelijk blijft dat nog een lange tijd. :Y Werk nu veel met CakePHP, werkt best mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm de komende dagen eens een afwisseling... In plaats van programmeren, ga ik wat linux (ubuntu) werk doen. Wat servertjes configureren enz. Wel leuk, want daar heb ik nog maar zeer weinig ervaring mee :) Niet echt diepgaand, maar wel een leuke afwisseling :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:19:
Zo, morgen een dagje vrij.. :) Vorige week fulltime begonnen, ga nu nog elke dag met veel plezier.. :+ Hopelijk blijft dat nog een lange tijd. :Y Werk nu veel met CakePHP, werkt best mooi. :)
Ik knapte af op Cake al tijdens de quickstart. Wie bedenkt een constructie zoals $this->post['Post']['id'] ipv gewoon $this->post->id of $post->id? Kan natuurlijk zijn dat ik het gewoon niet snap. Nee, ik heb meer met Zend Framework.

...en ik moet de projecten die ik al jaren in m'n hoofd heb eens uitwerken en daar tijd in investeren.

Edit @ self: Ik haat OSGI. Of begin er in ieder geval een serieus geval van onplezantheid bij te ontwikkelen. En bij het bedrijf dat hun CMS erop gebouwd heeft maar die mijn probleem niet kent en ook (nog) geen oplossing gevonden heeft (en toch flink uren rekenen). Zeker aangezien alles nu alweer te laat is.

[ Voor 19% gewijzigd door YopY op 15-04-2010 09:35 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak