De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.086 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

pfff

* Matis is bezig met een XSL(t) te schijven :P

Dat is toch best wel lastig werk, vooral omdat het debuggen erg lastig (tot niet) gaat. Daarnaast is de documentatie beperkt en is de syntax ook niet al te eenvoudig.

Al met al heb ik nu het gewenste resultaat. Een recursieve functie welke middels een ul-il-structuur ongeveer hetzelfde beeld geeft wanneer je een xml-document opent in een browser.

Nu kan er eindelijk een beetje geCSSed gaan worden :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:16:
[...]

Geen smaak ;) Jupiler / Hertog == party bier
En wat is er mis met een party?
Als het lekker weer is wil ik wel eens wat speciale biertjes uitproberen, maar in het weekend ben ik toch elke keer weer blij dat we flessen Hertog en Jupiler hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.delirium.be/photo/histoire/bout%20delirium.gif O.a.hier heb ik er nog een paar van. Probeer langzaam maar zeker alle speciaal biertjes uit die ze hebben bij de Gall.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De serviceklasse van type Web.Application.Brand.DataEndpoints.VrsService definieert een ServiceContract en neemt een ServiceContract over van type Web.Application.Brand.DataEndpoints.IVrsService. Contractovernames kunnen alleen worden gebruikt tussen interfacetypen. Als een klasse is gemarkeerd met ServiceContractAttribute moet dit het enige type in de hiërarchie zijn met ServiceContractAttribute. Overweeg het ServiceContractAttribute voor type Web.Application.Brand.DataEndpoints.IVrsService te verplaatsen naar een afzonderlijke interface die type Web.Application.Brand.DataEndpoints.IVrsService implementeert.
Euhm, wát? |:(

Edit: ah, gevonden. De ServiceContract-attribute stond zowel op m'n interface als op de implementerende klasse. Toch blijft het frustrerend dat één of andere pipo heeft bepaald dat de ontwikkelimages Nederlandstalig moeten zijn, met ook nog eens een Nederlandstalig language pack voor het .NET Framework erop. :r

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 22-03-2010 16:52 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Bij mij op kantoor wordt ook alleen Windows XP NL gesupport. Dus regel ik m'n eigen support wel en kan ik tenminste gewoon Windows 7 x64 EN gebruiken. Intussen lekker aan ranten op XP, zodat de supportafdeling op een gegeven ook doorkrijgt dat ze een beetje achterlopen >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:50:
[...]

Euhm, wát? |:(

Edit: ah, gevonden. De ServiceContract-attribute stond zowel op m'n interface als op de implementerende klasse. Toch blijft het frustrerend dat één of andere pipo heeft bepaald dat de ontwikkelimages Nederlandstalig moeten zijn, met ook nog eens een Nederlandstalig language pack voor het .NET Framework erop. :r
Beter dan "Niet nader omschreven fout" :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haan schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:55:
Bij mij op kantoor wordt ook alleen Windows XP NL gesupport.
Wat nog niet impliceert dat je geen engelse locale kan kiezen en geen engelse frameworks mag gebruiken :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:10:
Wat nog niet impliceert dat je geen engelse locale kan kiezen en geen engelse frameworks mag gebruiken :)
True that. Dat neemt nog niet weg dat een compleet Engels OS (imo) veel fijner werkt, dan een NL-talig OS met Engelse software/IDE's erop.

Bij het bedrijf waar ik stage liep mocht iedereen kiezen welke taal hij wilde gebruiken, de meeste financiële rakkers kozen voor NL, terwijl de meeste engineers gingen voor Engelstalige OSen.

Eigenlijk ken ik ook maar weinig niet-developpers welke de voorkeur geven aan een NL-talig OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik geloof dat ik een tijdje geleden hier hoorde dat mensen die een SVN server hadden geinstalleerd op hun computer (in mijn geval Visual-SVN) hierdoor telkens chkdsk voor hun neus kregen, nu heb ik exact dat zelfde probleem, het lijkt er op dat elke keer als ik VSVN start ik de volgende keer chkdsk voor mijn neus krijg. (Windows 7 x64 trouwens). Weet iemand hier een oplossing voor?

In ieder geval heeft het mij herinnerd dat ik maar een mini backupje hebt (echt essentiële data op een 256MB usb stick). Dus gister maar een 1TB WDC USB schijfje besteld (damn dat kost ook niets meer zeg, ik vond het gewoon zonde om voor 750 of 500GB te gaan).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zit de laatste tijd te kijken naar EF 4.0, eens kijken of dat interessant is voor wat grotere applicaties.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

roy-t schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 07:25:
Ik geloof dat ik een tijdje geleden hier hoorde dat mensen die een SVN server hadden geinstalleerd op hun computer (in mijn geval Visual-SVN) hierdoor telkens chkdsk voor hun neus kregen, nu heb ik exact dat zelfde probleem, het lijkt er op dat elke keer als ik VSVN start ik de volgende keer chkdsk voor mijn neus krijg. (Windows 7 x64 trouwens). Weet iemand hier een oplossing voor?
Ligt niet alleen aan SVN maar aan het oplock systeem van Windows 7. Hier komt een fix voor in SP1.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is helemaal niet grappig bedoeld, maar ik blijf maar glimlachen als ik dit zie :+

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/107jqcg.jpg

Hier 't verhaal erachter: http://desandro.com/articles/opera-logo-css/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

BtM909 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:11:
Het is helemaal niet grappig bedoeld, maar ik blijf maar glimlachen als ik dit zie :+

[afbeelding]

Maar als ik dan naar de CSS kijk, gebruiken ze daarvoor een "moz-border-radius", dus een specifieke Mozilla implementatie van border-radius. Dan vind ik het niet gek dat dat niet goed rendert in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ze gebruiken 3 verschillende syntaxen, zie het verhaal eronder.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
-moz-border-radius: 220px/235px;
-webkit-border-radius: 220px 235px;
border-radius: 220px/235px;

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Klopt, dat viel me ook al op, FF is niet gevoelig voor webkit (Chrome) en vice versa.

Wel grappig btw, ik dacht eerst dat IE een geintje was, dat vierkantje, maar in Redmond weten ze nog niet helemaal hoe ze een rondje moeten tekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In IE 9 weten ze het wel... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ze zouden wel moeten, ik bedoel, de rendering van IE is/was gewoon ronduit slecht. Eerst maakte het niet uit, want voor het grootste gedeelte van Windows gebruikers waren er toch geen andere browsers, maar met de druk van de EU en de opkomst van alternative (betere) browsers, moeten ze toch IE een oppoetsbeurt geven om twijfelende klanten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

IE9, standards, and why Acid3 isn't the priority

Comment op reddit:
[...] The point is that while chrome passes acid3, it has horrid results. And yet IE fails it, but actually does the correct rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Haan schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:00:
[...]

Maar als ik dan naar de CSS kijk, gebruiken ze daarvoor een "moz-border-radius", dus een specifieke Mozilla implementatie van border-radius. Dan vind ik het niet gek dat dat niet goed rendert in IE.
Er is een reden dat Gecko based browsers -moz extensions gebruiken. Zolang de feature nog niet als stabiel is aangemerkt, blijft het ook zo. Als je met Firebug kijkt zie je dat veel nieuwe CSS features die al volgens de standaard worden gebruikt nog intern wordt geconverteerd naar de vendor specifieke extensie.

Na wat klikken op de link van de poster boven me vond ik dit: http://my.opera.com/haava...03/17/microsoft-svg-table
Wij van WC eend lijken het goed te doen, maar laten alleen zien wat wij goed doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 23-03-2010 13:05 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
quote: Atlex
Ligt niet alleen aan SVN maar aan het oplock systeem van Windows 7. Hier komt een fix voor in SP1.
Goed om te horen, dan hoef ik me iig niet druk te maken over mijn schijven (toch even backuppen)
BtM909 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:11:

[afbeelding]

Wel grappig dat ik hier Opera 10.10 (wat hoger is dan Opera 10.5) gebruik en toch het logo net zo zie als volgens hun het in IE displayed...

[ Voor 18% gewijzigd door roy-t op 23-03-2010 13:52 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

roy-t schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:51:

Wel grappig dat ik hier Opera 10.10 (wat hoger is dan Opera 10.5) gebruik en toch het logo net zo zie als volgens hun het in IE displayed...
Ook Opera Mobile (10.00) maakt er een vierkant van :+

Maarre... http://www.opera.com/docs/history/ 10.10 is eigenlijk 10.1 dus helemaal niet hoger dan 10.5 ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Haan op 23-03-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
Omdat een foto vaak meer zegt dan woorden, het bewijs:
Opera 10.10

[ Voor 67% gewijzigd door Manuel op 23-03-2010 14:46 . Reden: *foto probs* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Dus zou je eigenlijk nog een vierkant plaatje toe moeten voegen met als onderschrift
Opera 10
"10.10lr, 10.10b1, 10.10
10.01
10.00a, 10.00b1, 10.00b2, 10.00b3, 10.00
Opera 9 9.64, 9.63, 9.62, 9.61, 9.6, 9.6b
9.52, 9.51, 9.5, 9.5b2, 9.5b1
9.27, 9.26, 9.25, 9.24, 9.23, 9.22, 9.21, 9.2, 9.2b
9.1
9.02, 9.01, 9.0, 9.0b2, 9.0b1, 9.0tp
Opera 8
8.54, 8.53, 8.52, 8.51, 8.5 "Bolton"
8.02, 8.01, 8.0, 8.0b3, 8.0b2, 8.0b1"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Haan schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:06:
[...]

Ook Opera Mobile (10.00) maakt er een vierkant van :+

Maarre... http://www.opera.com/docs/history/ 10.10 is eigenlijk 10.1 dus helemaal niet hoger dan 10.5 ;)
Doh en ik maar denken dat ik de nieuwste versie had!

Edit: nu werkt het inderdaad wel.

[ Voor 5% gewijzigd door roy-t op 23-03-2010 17:21 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Nevermind :+

[ Voor 86% gewijzigd door TJHeuvel op 23-03-2010 16:45 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Met die andere url snap ik pas wat er zo grappig aan is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

(Go is now supported under FreeBSD, and a Windows port is underway)
http://blog.golang.org/

Zeer interessante laatste blogpost. Your thoughts?

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Woei, de trage webapplicatie die al een jaar in ontwikkeling is mag worden herschreven in Silverlight *O*

Alleen zal dat ook op architectuurgebied wel wat inhouden, het huidige model leent zich niet om 1 op 1 te worden omgezet naar een webservices-based iets -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs op m'n iPhone gaat ie goed:
Afbeeldingslocatie: http://i.gh.vg/uploads/groot/Rk00xKc-Ccs08_txxaii5lm.jpg
:Y

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Android 2.1-update1 op de Motorola Milestone. Webkit-based browser.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cKlcfeHwoCzLycTLdCI142Ah/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 15:21

pieturp

gaffa!

antialiasing :X

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja klopt, dat blijkt een probleem in dit geval te zijn. Voor de rest in de browser is de antialiasing goed, maar bij het logo blijf je pixels zien. Als je uitzoomt is de kwaliteit wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice resolutie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:34

CoolGamer

What is it? Dragons?

Een mobiel heeft natuurlijk wat minder rekenkracht, waardoor het logisch is dat ze bepaalde dingen iets simpeler renderen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Daarom heb ik ook een Milestone gekocht, er gaat niets boven een groot scherm. Of het nou je developmentcomputer of je zakcomputer is :p

Nog een close-up en overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7rGMCcECyGkGX9OVIiSzwbBr/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mwa, ik vind het eigenlijk wel meevallen qua AA. Het is natuurlijk niet fraai, maar voor een *telefoontje* vind ik het de afbeelding super gerendered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Vind ik ook. + je moet zien dat die pixels veel dichter bij elkaar zitten op dat schermpje waardoor het echt niet opvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Nu het firefox logo maken met css :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Misschien iets voor een content voor de web designers hier. Of eerst oefenen op het IE logo, die is wat makkelijker denk ik :P

[ Voor 13% gewijzigd door Haan op 24-03-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:01:
Vind ik ook. + je moet zien dat die pixels veel dichter bij elkaar zitten op dat schermpje waardoor het echt niet opvalt!
Juist wel, daarom postte ik het ook. Het gebrek van AA tegenover de rest van de pagina valt behoorlijk op.
In zijn huidige detail wordt dat wel lastig.
Afbeeldingslocatie: http://archiv.thias-jacob.info/wp-content/uploads/2008/05/opera_128.png vs Afbeeldingslocatie: http://files.fosswire.com/2008/08/ff-logo-128sq.png
Zelfs het logo van de unbranded builds lijkt me niet makkelijk:
Afbeeldingslocatie: http://mozillalinks.org/wp/wp-content/uploads/firefox-unbranded.png

[ Voor 43% gewijzigd door Sebazzz op 24-03-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Entreebewijs voor DevDays 2010 is binnen :) Nu nog even een interessante agenda samenstellen, er valt wel een hoop te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Haan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:36:
Entreebewijs voor DevDays 2010 is binnen :) Nu nog even een interessante agenda samenstellen, er valt wel een hoop te kiezen.
Ik ga naar de Techdays volgende week. Alleen kan je geen agenda 'samenstellen', jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
Jeuj, ik moet een inschatten hoeveel tijd het kost om een uitgebreide rapportagetool te maken. Alleen, ik weet niet wat er in moet komen, daar gaan we pas over praten als we een indicatie van de tijd hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
dev10 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:27:
Jeuj, ik moet een inschatten hoeveel tijd het kost om een uitgebreide rapportagetool te maken. Alleen, ik weet niet wat er in moet komen, daar gaan we pas over praten als we een indicatie van de tijd hebben. 8)7
LOL!! Dit is echt te grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Dat soort verzoeken weiger ik gewoon als iemand bij komt met zo'n vraag. Pas met een concrete vraag kan ik een concreet antwoord geven. En als het om een complexe vraag gaat, of onbekend terrein, besteed ik eerst een aantal uur aan uitzoekwerk. Anders is de kans gewoon te groot dat je een verkeerde inschatting afgeeft, wat geheid voor gezeur gaat zorgen.

Je zou natuurlijk wel andere afspraken kunnen maken, bijvoorbeeld er zijn een x aantal dagen beschikbaar, je begint met bouwen en evalueert halverwege wat er wel en niet haalbaar binnen de tijd. Maar dan nog moet je natuurlijk wel eerst een plan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:42

Salandur

Software Engineer

gewoon 100.000 uur schatten en erbij zeggen dat ze dan het meest complete systeem van de wereld hebben...

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zucht, het systeem hier kent "codetabellen" (key/valuepairs die in CRM zijn opgeslagen in verschillende entiteiten). Een soortgelijk project heeft een method om all die dingen op te halen, en die wilde ik in dit project ook gebruiken. In het andere project werkt dit ook gewoon goed.

Het project waar ik nu aan werk, heeft dezelfde interfaces e.d.. je zou verwachten dat het dan toch wel werkt, want de beide projecten delen immers dezelfde basis... toch? Niet dus. De collection bleef leeg...

Wat mij opviel, nadat ik door verschillende interfaces heen was gestapt, zag ik in de CRM-accesslaag:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
public ObjectCollection FillAllCodeObject()
{
    // TODO dit implementeren
    //throw new NotImplementedException();
    ObjectCollection oc = new ObjectCollection();
    return oc;
}

|:( Had dan die NotImplementedException laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 25-09 11:48
Ik mag nu een project met ASP.NET verbeteren. Best wel cool zou je in het begin zeggen!

Maar dan krijg je het project.... ASP.NET 1.1 in borland delphi geschreven.......Met een components pakketje van een van de grote componentenboeren (wat dus niet helemaal goed werkt) en veel JS genereerd

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laat me raden, Infragistics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
Haan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:15:
Dat soort verzoeken weiger ik gewoon als iemand bij komt met zo'n vraag. Pas met een concrete vraag kan ik een concreet antwoord geven. En als het om een complexe vraag gaat, of onbekend terrein, besteed ik eerst een aantal uur aan uitzoekwerk. Anders is de kans gewoon te groot dat je een verkeerde inschatting afgeeft, wat geheid voor gezeur gaat zorgen.
Het is gewoon voor het kleine bedrijfje waar ik werk. (4 man, waarvan 1 parttime) Ik moest vandaag voor vier aankomende projectjes een tijdsinschatting maken, waarna we zouden overleggen wat prioriteit heeft. Gewoon even netjes voor drie projectjes de tijdsinschatting gemaakt en nu voor het derde project overleg gehad hoe we het gaan doen en alsnog tijdsinschatting gemaakt. Ik doe negen van de tien keer ook niets met zo'n verzoek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

* Matis mag vanaf 1 april aan de gang als fulltime VHDL-programmeur *O*

Woeptiedoo

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 24-03-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Matis schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:49:

Woeptiedoo
Gefeliciteerd.
Is het een domme vraag als ik vraag wat VHDL is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok, dit is wazig. Blijkbaar insert Chrome in extensions ook content scripts in XMLHttpRequests. Dus als je in je content script een XMLHttpRequest doet naar iets wat onder hetzelfde URL filter valt, dan krijg je een endless recursion van requests 8)7

.edit: hmm maar ik denk dat het jQuery is die die scripts daadwerkelijk runt, want ze runnen niet in de context van het request. Vaag, ik dacht dat er met een .load("<url> <selector>") juist geen scripts gerund zouden moeten.

[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 24-03-2010 23:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t

Woeptiedoo
Yughhh, ooit eens iets in moeten schrijven, maar dat is toch echt niets voor mij.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woeptiedoo
Grats!

Oh, Adobe's 1 april grap is er:

Denk ik dan, ziet er zo gephotoshopt uit... :9

Nu Apple nog, zullen ze flash aankondigen? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Telerik, mja, betwijfel of het wel mogelijk is wat ze willen, qua architectuur zit de site zo slecht in elkaar, hoop dat ik er nog iets van kan bakken

[ Voor 32% gewijzigd door ThaStealth op 25-03-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ach, al die controlboeren leveren een hoop scripts mee... bij voorkeur inline. De ene controlboer heeft alleen betere scripts dan de andere.

* Alex) denkt aan een Infragistics-grid wat IE bijna liet crashen, terwijl Telerik en DevExpress zich goed staande hielden. Er stonden slechts 650 rijen van een kolom of 8 in...

Edit: het cleanste grid wat ik heb gezien was met ASP.NET MVC, en werd geleverd door Telerik's ASP.NET MVC Extensions. Hele schone markup, en gebouwd op jQuery. En bloedsnel.

[ Voor 21% gewijzigd door Alex) op 25-03-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Alex) schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:41:
Ach, al die controlboeren leveren een hoop scripts mee... bij voorkeur inline. De ene controlboer heeft alleen betere scripts dan de andere.

* Alex) denkt aan een Infragistics-grid wat IE bijna liet crashen, terwijl Telerik en DevExpress zich goed staande hielden. Er stonden slechts 650 rijen van een kolom of 8 in...
Tsja het webproject heeft alleen tig miljoen kleine controlboercomponentjes en dus een shitload aan javascript erachter hangen, maakt het niet allemaal sneller dus.

Ergste vind ik meer de ontwikkelomgeving die om de 5-10 min crashed en het debuggen wat bijna onmogelijk is (kan soms gewoon geen breakpoints meer zetten) dan de hele componentenmeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het is zeker ook een solution waarin duizenden ascx'en en aspx'en staan, en waarbij een deel van de files voor 95% overeenkomt met een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Dat, en de naamgeving van elke ascx is anders in de pagina's waar ze gebruikt worden, en owja om het nog leuker te maken hebben de variabelenamen in de ene pagina compleet andere betekenissen dan in de andere, staan ze vaak ook nog in de public geknalt en zitten er 10.000 lege eventhandlers in van de telerik componenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

roy-t schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:45:
Yughhh, ooit eens iets in moeten schrijven, maar dat is toch echt niets voor mij.
Ja, parallelle code kloppen vergt idd een andere visie op software en de werking daarvan als bij een traditionele CPU met seriële code.

@de rest; thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 03:53:
[...]

Grats!

Oh, Adobe's 1 april grap is er:
[video]
Denk ik dan, ziet er zo gephotoshopt uit... :9

Nu Apple nog, zullen ze flash aankondigen? :+
Dit is geen grap van Adobe, ik ben blij dat het eindelijk in Photoshop komt _/-\o_. Het is een techniek die bekend staat als Seam Carving of Content-Aware Image Resizing, ontwikkeld door Shai Avidan en Ariel Shamir. Ze hebben dit werk gepresenteerd op de SIGGRAPH 2007, artikel: http://www.shaiavidan.org/papers/imretFinal.pdf

Ik heb het zelf eens geïmplementeerd en het werkt best geniaal. Het staat ook wel bekend als Liquid Resize of Retargeting. Er zijn al wel losse applicaties op internet die het kunnen, evenals plug-ins voor Photoshop. Adobe zelf had het aangekondigd voor CS5, blijkbaar komt het dus echt :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dat is inderdaad een bestaande techniek en dit werkt echt :) Mooi dat het er eindelijk standaard in komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zucht... Registreer me net bij de site van UPS en het wachtwoord blijkt maximaal 10 tekens lang te mogen zijn. Wat mij betreft sowieso al raar, maar nog fijner is dat een wachtwoord dat langer is gewoon afgekapt wordt, zónder een melding hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ram0n schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:50:
Wat mij betreft sowieso al raar, maar nog fijner is dat een wachtwoord dat langer is gewoon afgekapt wordt, zónder een melding hiervan.
Ieder zelfrespecterend DBMS zal nooit afkappen maar gewoon de query niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:07:
[...]

Ieder zelfrespecterend DBMS zal nooit afkappen maar gewoon de query niet accepteren.
Je weet niet hoe dit geregeld wordt, misschien wordt ie hij wel afgekapt voordat hij naar de database gestuurd wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ach, dat probleem ben ik wel eens vaker tegen gekomen toen ik nog een prive-aanmeld-php-programmaatje maakte.

Ik had een wachtwoord-veld van 30 groot, maar een md5 was/is natuurlijk 32 karakters. Het heeft me toen bijna 2 dagen gekost totdat ik er achterkwam dat MySQL gewoon de laatste karakter *verloor*. Waardoor een check van het huidige wachtwoord niet overeenkwam met de DB-entry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het feit dat ze maar tot 10 karakters toelaten wil waarschijnlijk zeggen dat ze het niet gehashed opslaan :X
[...]

Dat hangt er vanaf. Maar MySQL is dan ook geen gerespecteerde DB.

MSSQL geeft een mooie error. Data Truncation. Maar dat ze dan zeggen WELKE KOLOM? Neen je moet 36 velden appart bekijken :@

[ Voor 65% gewijzigd door Snake op 25-03-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:36:
MSSQL geeft een mooie error. Data Truncation. Maar dat ze dan zeggen WELKE KOLOM? Neen je moet 36 velden appart bekijken :@
Dat is een klein nadeel ja, maargoed, te lange velden hoor je in je Model al af te handelen. Niet door je DBMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sebazzz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:43:
[...]

Dat is een klein nadeel ja, maargoed, te lange velden hoor je in je Model al af te handelen. Niet door je DBMS.
Neen ik had een import van data. En de tabel was bvb char(10), dat wordt in LINQ to SQL / LINQ to EF gewoon string :) beetje foutgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ram0n schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:07:
Dat is inderdaad een bestaande techniek en dit werkt echt :) Mooi dat het er eindelijk standaard in komt!
Holy shit, dat is wel heel tof dan! Maar het lijkt er echt op dat het filmpje minstens zwaar overdreven is.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:02:
Holy shit, dat is wel heel tof dan! Maar het lijkt er echt op dat het filmpje minstens zwaar overdreven is.. :+
De afbeelding zal natuurlijk wel helemaal geoptimaliseerd zijn voor deze demo. En natuurlijk ook diverse malen geoefend etc. Dat neemt niet weg dat ik het een verbluffende techniek vind (mits het geen HOAX is, net als unlimited-detail dat misschien ook is :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Het filmpje is niet overdreven hoor, dit zijn zeker de mogelijkheden die je kunt verwachten. Rekentijd is wel wat aan de snelle kant in het filmpje, ze draaien het wel op een bovengemiddeld krachtige pc vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Een beetje hardwarematige acceleratie (CUDA oid) doet wonderen bij dit soort, betrekkelijk eenvoudige, doch grote berekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuHu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:05:
[...]

Het filmpje is niet overdreven hoor, dit zijn zeker de mogelijkheden die je kunt verwachten. Rekentijd is wel wat aan de snelle kant in het filmpje, ze draaien het wel op een bovengemiddeld krachtige pc vermoed ik.
Ik moet het nog zien... Als het al kan zal er wel wat aan de laadtijd gephotoshopt zijn. :+

*O* 1337e post *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Woeptiedoo
De leraar die gepoogd heeft mij iets van VHDL bij te brengen was in staat je te lynchen als je hardware beschrijven programmeren durfde te noemen... ;)

Maar feli

[ Voor 8% gewijzigd door Andre-85 op 25-03-2010 14:25 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Andre-85 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:23:
De leraar die gepoogd heeft mij iets van VHDL bij te brengen was in staat je te lynchen als je hardware beschrijven programmeren durfde te noemen... ;)

Maar feli
Ja, ik ben eigenlijk Hardware Engineer, dus geen programmeur volgens de functie-omschrijving. Wat dat betreft heeft je docent gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:38:
[...]

Ja, ik ben eigenlijk Hardware Engineer, dus geen programmeur volgens de functie-omschrijving. Wat dat betreft heeft je docent gelijk ;)
Wat doe je dan hier in /14!? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd wegwezen jij :X, we willen hier niet van die enge hardware mensen

:+

[ Voor 50% gewijzigd door Woy op 25-03-2010 14:57 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh, zit nou al heel de dag naar een stuk code te kijken. Alle gevoel er voor is uitgevallen lijkt het wel en heb er koppijn voor terug gekregen. yeey :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

:'( :'(

Ach, paars is gewoon mijn favo kleur denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Weet je zeker dat je niet geel bedoeld? :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:19:
:'( :'(

Ach, paars is gewoon mijn favo kleur denk ik :P
Zeg dat dan meteen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dan heb je toch het verkeerde beroep bij je favoriete kleur gekozen :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Woy schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:29:
Dan heb je toch het verkeerde beroep bij je favoriete kleur gekozen :+
Vast wel, zo blijkt maar weer, iedereen kan programmeur worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tja maar je favoriete kleur kun je niet zo makkelijk veranderen, maar je beroep wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Woy schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:37:
Tja maar je favoriete kleur kun je niet zo makkelijk veranderen, maar je beroep wel :P
Wist je dat mijn favoriete kleur rood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zeggen dat je favoriete kleur anders is, is niet hetzelfde als daadwerkelijk je favoriete kleur veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Volgens mij ben ik te bescheiden. Een collega van me (niet zo'n ervaren programmeur) is met iets bezig in C# maar krijgt de melding "Cannot assign value, field is read-only", dus ik: "Oh, dan moet je eens kijken of je het in de constructor kunt zetten."

Hij: "Jij bent echt een ervaren programmeur, anders weet je zoiets toch niet?"
Ik: "Ik probeer ook maar wat hoor, en ik heb hier nog nooit mee gewerkt"

(hier = Exchange Managed API)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Waarom zou je überhaupt een limiet zetten op de lengte van een wachtwoord? Hoe langer hoe beter toch!

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Inderdaad, wachtwoord zolang als je wilt en gewoon een hash in je database opslaan (SHA1 of MD5 met salt). Dan kan je gewoon een constante lengte gebruiken in de database :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat het wel verstandig is om altijd te salten, welke hashing je ook gebruikt. Ooit was MD5 ook veilig, tenslotte... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ik denk zelf dat het altijd verstandig is om het volgende advies op te volgen:
Use someone else’s password system. Don’t build your own.

De enige uitzondering is natuurlijke wanneer het je werk is om password schemes te ontwikkelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Net een minidiscussie met een vriend gehad over software-architectuur. Hij is van mening dat je voor een simpele applicatie je structuur ook simpel moet houden, en dat je dan geen multiple tiers nodig hebt, maar dat je best toe kunt met één laag die alles voor je doet.

Wat ben ik blij dat ik zíjn code niet hoef te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ben het ergens wel met 'm eens.
Oke, helemaal geen lagen is wellicht overbodig, maar zeker iets als een businesslaag kun je bij (hele) simpele programmas wel achterwege laten imho. Als de boel goed voorzien is van commentaar, hoeft het geen groot probleem te zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Mag ik schelden? Waarom implementeert microsoft zijn eigen events niet correct. Hoe kan ik in godsnaam fatsoenlijke databinding doen?

Hehe, maar genoeg over mij. Wie heeft er zin in koffie?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

HawVer schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:58:
Mag ik schelden? Waarom implementeert microsoft zijn eigen events niet correct. Hoe kan ik in godsnaam fatsoenlijke databinding doen?

Hehe, maar genoeg over mij. Wie heeft er zin in koffie?
Ik wilde eigenlijk meer voor bier gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

Standeman

Prutser 1e klasse

BM schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:46:
Ben het ergens wel met 'm eens.
Oke, helemaal geen lagen is wellicht overbodig, maar zeker iets als een businesslaag kun je bij (hele) simpele programmas wel achterwege laten imho. Als de boel goed voorzien is van commentaar, hoeft het geen groot probleem te zijn.
Maar kleine, simpele applicaties hebben nog wel eens de neiging om flink te groeien omdat de klant opeens allerlei functionaliteit erbij gaat bedenken. Beetje bij beetje wordt er weer een stuk code ergens tussen gefrut (excel parsertje hier, db call daar) en voordat je het weet heb je een draak van een applicatie waarbij elke change minimaal een week duurt en voor refactoring wordt geen budget vrijgemaakt.

Wat dat betreft kan je beter gelijk goed doen. Bij een simpele app kost dat echt niet veel meer tijd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1 ... 38 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak