If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
En wat is er mis met een party?
Als het lekker weer is wil ik wel eens wat speciale biertjes uitproberen, maar in het weekend ben ik toch elke keer weer blij dat we flessen Hertog en Jupiler hebben.
O.a.hier heb ik er nog een paar van. Probeer langzaam maar zeker alle speciaal biertjes uit die ze hebben bij de Gall.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 15:12 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Euhm, wát?De serviceklasse van type Web.Application.Brand.DataEndpoints.VrsService definieert een ServiceContract en neemt een ServiceContract over van type Web.Application.Brand.DataEndpoints.IVrsService. Contractovernames kunnen alleen worden gebruikt tussen interfacetypen. Als een klasse is gemarkeerd met ServiceContractAttribute moet dit het enige type in de hiërarchie zijn met ServiceContractAttribute. Overweeg het ServiceContractAttribute voor type Web.Application.Brand.DataEndpoints.IVrsService te verplaatsen naar een afzonderlijke interface die type Web.Application.Brand.DataEndpoints.IVrsService implementeert.
Edit: ah, gevonden. De ServiceContract-attribute stond zowel op m'n interface als op de implementerende klasse. Toch blijft het frustrerend dat één of andere pipo heeft bepaald dat de ontwikkelimages Nederlandstalig moeten zijn, met ook nog eens een Nederlandstalig language pack voor het .NET Framework erop.
[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 22-03-2010 16:52 ]
We are shaping the future
Kater? Eerst water, de rest komt later
Beter dan "Niet nader omschreven fout"Alex) schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:50:
[...]
Euhm, wát?
Edit: ah, gevonden. De ServiceContract-attribute stond zowel op m'n interface als op de implementerende klasse. Toch blijft het frustrerend dat één of andere pipo heeft bepaald dat de ontwikkelimages Nederlandstalig moeten zijn, met ook nog eens een Nederlandstalig language pack voor het .NET Framework erop.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wat nog niet impliceert dat je geen engelse locale kan kiezen en geen engelse frameworks mag gebruikenHaan schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:55:
Bij mij op kantoor wordt ook alleen Windows XP NL gesupport.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
True that. Dat neemt nog niet weg dat een compleet Engels OS (imo) veel fijner werkt, dan een NL-talig OS met Engelse software/IDE's erop..oisyn schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:10:
Wat nog niet impliceert dat je geen engelse locale kan kiezen en geen engelse frameworks mag gebruiken
Bij het bedrijf waar ik stage liep mocht iedereen kiezen welke taal hij wilde gebruiken, de meeste financiële rakkers kozen voor NL, terwijl de meeste engineers gingen voor Engelstalige OSen.
Eigenlijk ken ik ook maar weinig niet-developpers welke de voorkeur geven aan een NL-talig OS.
In ieder geval heeft het mij herinnerd dat ik maar een mini backupje hebt (echt essentiële data op een 256MB usb stick). Dus gister maar een 1TB WDC USB schijfje besteld (damn dat kost ook niets meer zeg, ik vond het gewoon zonde om voor 750 of 500GB te gaan).
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ligt niet alleen aan SVN maar aan het oplock systeem van Windows 7. Hier komt een fix voor in SP1.roy-t schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 07:25:
Ik geloof dat ik een tijdje geleden hier hoorde dat mensen die een SVN server hadden geinstalleerd op hun computer (in mijn geval Visual-SVN) hierdoor telkens chkdsk voor hun neus kregen, nu heb ik exact dat zelfde probleem, het lijkt er op dat elke keer als ik VSVN start ik de volgende keer chkdsk voor mijn neus krijg. (Windows 7 x64 trouwens). Weet iemand hier een oplossing voor?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Hier 't verhaal erachter: http://desandro.com/articles/opera-logo-css/
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Maar als ik dan naar de CSS kijk, gebruiken ze daarvoor een "moz-border-radius", dus een specifieke Mozilla implementatie van border-radius. Dan vind ik het niet gek dat dat niet goed rendert in IE.BtM909 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:11:
Het is helemaal niet grappig bedoeld, maar ik blijf maar glimlachen als ik dit zie
[afbeelding]
1
2
3
| -moz-border-radius: 220px/235px; -webkit-border-radius: 220px 235px; border-radius: 220px/235px; |
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Wel grappig btw, ik dacht eerst dat IE een geintje was, dat vierkantje, maar in Redmond weten ze nog niet helemaal hoe ze een rondje moeten tekenen
Ze zouden wel moeten, ik bedoel, de rendering van IE is/was gewoon ronduit slecht. Eerst maakte het niet uit, want voor het grootste gedeelte van Windows gebruikers waren er toch geen andere browsers, maar met de druk van de EU en de opkomst van alternative (betere) browsers, moeten ze toch IE een oppoetsbeurt geven om twijfelende klanten te houden.
Comment op reddit:
[...] The point is that while chrome passes acid3, it has horrid results. And yet IE fails it, but actually does the correct rendering.
Er is een reden dat Gecko based browsers -moz extensions gebruiken. Zolang de feature nog niet als stabiel is aangemerkt, blijft het ook zo. Als je met Firebug kijkt zie je dat veel nieuwe CSS features die al volgens de standaard worden gebruikt nog intern wordt geconverteerd naar de vendor specifieke extensie.Haan schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:00:
[...]
Maar als ik dan naar de CSS kijk, gebruiken ze daarvoor een "moz-border-radius", dus een specifieke Mozilla implementatie van border-radius. Dan vind ik het niet gek dat dat niet goed rendert in IE.
Na wat klikken op de link van de poster boven me vond ik dit: http://my.opera.com/haava...03/17/microsoft-svg-table
Wij van WC eend lijken het goed te doen, maar laten alleen zien wat wij goed doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 23-03-2010 13:05 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Goed om te horen, dan hoef ik me iig niet druk te maken over mijn schijven (toch even backuppen)quote: AtlexLigt niet alleen aan SVN maar aan het oplock systeem van Windows 7. Hier komt een fix voor in SP1.
Wel grappig dat ik hier Opera 10.10 (wat hoger is dan Opera 10.5) gebruik en toch het logo net zo zie als volgens hun het in IE displayed...BtM909 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:11:
Het is helemaal niet grappig bedoeld, maar ik blijf maar glimlachen als ik dit zie
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door roy-t op 23-03-2010 13:52 ]
Ook Opera Mobile (10.00) maakt er een vierkant vanroy-t schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:51:
Wel grappig dat ik hier Opera 10.10 (wat hoger is dan Opera 10.5) gebruik en toch het logo net zo zie als volgens hun het in IE displayed...
Maarre... http://www.opera.com/docs/history/ 10.10 is eigenlijk 10.1 dus helemaal niet hoger dan 10.5
[ Voor 81% gewijzigd door Haan op 23-03-2010 14:09 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Manuel op 23-03-2010 14:46 . Reden: *foto probs* ]
Opera 10
"10.10lr, 10.10b1, 10.10
10.01
10.00a, 10.00b1, 10.00b2, 10.00b3, 10.00
Opera 9 9.64, 9.63, 9.62, 9.61, 9.6, 9.6b
9.52, 9.51, 9.5, 9.5b2, 9.5b1
9.27, 9.26, 9.25, 9.24, 9.23, 9.22, 9.21, 9.2, 9.2b
9.1
9.02, 9.01, 9.0, 9.0b2, 9.0b1, 9.0tp
Opera 8
8.54, 8.53, 8.52, 8.51, 8.5 "Bolton"
8.02, 8.01, 8.0, 8.0b3, 8.0b2, 8.0b1"
Doh en ik maar denken dat ik de nieuwste versie had!Haan schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:06:
[...]
Ook Opera Mobile (10.00) maakt er een vierkant van
Maarre... http://www.opera.com/docs/history/ 10.10 is eigenlijk 10.1 dus helemaal niet hoger dan 10.5
Edit: nu werkt het inderdaad wel.
[ Voor 5% gewijzigd door roy-t op 23-03-2010 17:21 ]
[ Voor 86% gewijzigd door TJHeuvel op 23-03-2010 16:45 ]
Met die andere url snap ik pas wat er zo grappig aan is
http://blog.golang.org/(Go is now supported under FreeBSD, and a Windows port is underway)
Zeer interessante laatste blogpost. Your thoughts?
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Alleen zal dat ook op architectuurgebied wel wat inhouden, het huidige model leent zich niet om 1 op 1 te worden omgezet naar een webservices-based iets
Verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 21:30 ]
... en etcetera en zo
Een mobiel heeft natuurlijk wat minder rekenkracht, waardoor het logisch is dat ze bepaalde dingen iets simpeler renderen.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Daarom heb ik ook een Milestone gekocht, er gaat niets boven een groot scherm. Of het nou je developmentcomputer of je zakcomputer is
Nog een close-up en overzicht:
Misschien iets voor een content voor de web designers hier. Of eerst oefenen op het IE logo, die is wat makkelijker denk ik
[ Voor 13% gewijzigd door Haan op 24-03-2010 09:08 ]
Juist wel, daarom postte ik het ook. Het gebrek van AA tegenover de rest van de pagina valt behoorlijk op.Snake schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:01:
Vind ik ook. + je moet zien dat die pixels veel dichter bij elkaar zitten op dat schermpje waardoor het echt niet opvalt!
In zijn huidige detail wordt dat wel lastig.
vs 
Zelfs het logo van de unbranded builds lijkt me niet makkelijk:
[ Voor 43% gewijzigd door Sebazzz op 24-03-2010 10:33 ]
Ik ga naar de Techdays volgende week. Alleen kan je geen agenda 'samenstellen', jammer.Haan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:36:
Entreebewijs voor DevDays 2010 is binnenNu nog even een interessante agenda samenstellen, er valt wel een hoop te kiezen.
LOL!! Dit is echt te grappig...dev10 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:27:
Jeuj, ik moet een inschatten hoeveel tijd het kost om een uitgebreide rapportagetool te maken. Alleen, ik weet niet wat er in moet komen, daar gaan we pas over praten als we een indicatie van de tijd hebben.
Je zou natuurlijk wel andere afspraken kunnen maken, bijvoorbeeld er zijn een x aantal dagen beschikbaar, je begint met bouwen en evalueert halverwege wat er wel en niet haalbaar binnen de tijd. Maar dan nog moet je natuurlijk wel eerst een plan hebben..
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Het project waar ik nu aan werk, heeft dezelfde interfaces e.d.. je zou verwachten dat het dan toch wel werkt, want de beide projecten delen immers dezelfde basis... toch? Niet dus. De collection bleef leeg...
Wat mij opviel, nadat ik door verschillende interfaces heen was gestapt, zag ik in de CRM-accesslaag:
1
2
3
4
5
6
7
| public ObjectCollection FillAllCodeObject() { // TODO dit implementeren //throw new NotImplementedException(); ObjectCollection oc = new ObjectCollection(); return oc; } |
Maar dan krijg je het project.... ASP.NET 1.1 in borland delphi geschreven.......Met een components pakketje van een van de grote componentenboeren (wat dus niet helemaal goed werkt) en veel JS genereerd
Mess with the best, die like the rest
Het is gewoon voor het kleine bedrijfje waar ik werk. (4 man, waarvan 1 parttime) Ik moest vandaag voor vier aankomende projectjes een tijdsinschatting maken, waarna we zouden overleggen wat prioriteit heeft. Gewoon even netjes voor drie projectjes de tijdsinschatting gemaakt en nu voor het derde project overleg gehad hoe we het gaan doen en alsnog tijdsinschatting gemaakt. Ik doe negen van de tien keer ook niets met zo'n verzoek.Haan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:15:
Dat soort verzoeken weiger ik gewoon als iemand bij komt met zo'n vraag. Pas met een concrete vraag kan ik een concreet antwoord geven. En als het om een complexe vraag gaat, of onbekend terrein, besteed ik eerst een aantal uur aan uitzoekwerk. Anders is de kans gewoon te groot dat je een verkeerde inschatting afgeeft, wat geheid voor gezeur gaat zorgen.
Woeptiedoo
[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 24-03-2010 18:49 ]
Gefeliciteerd.Matis schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:49:
* Matis mag vanaf 1 april aan de gang als fulltime VHDL-programmeur
Woeptiedoo
Is het een domme vraag als ik vraag wat VHDL is?
.edit: hmm maar ik denk dat het jQuery is die die scripts daadwerkelijk runt, want ze runnen niet in de context van het request. Vaag, ik dacht dat er met een .load("<url> <selector>") juist geen scripts gerund zouden moeten.
[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 24-03-2010 23:26 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Yughhh, ooit eens iets in moeten schrijven, maar dat is toch echt niets voor mij.Matis schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:49:
Woeptiedoo
Verwijderd
Grats!Matis schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:49:
Woeptiedoo
Oh, Adobe's 1 april grap is er:
Denk ik dan, ziet er zo gephotoshopt uit...
Nu Apple nog, zullen ze flash aankondigen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 04:10 ]
Telerik, mja, betwijfel of het wel mogelijk is wat ze willen, qua architectuur zit de site zo slecht in elkaar, hoop dat ik er nog iets van kan bakkenAlex) schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:36:
Laat me raden, Infragistics?
[ Voor 32% gewijzigd door ThaStealth op 25-03-2010 08:33 ]
* Alex) denkt aan een Infragistics-grid wat IE bijna liet crashen, terwijl Telerik en DevExpress zich goed staande hielden. Er stonden slechts 650 rijen van een kolom of 8 in...
Edit: het cleanste grid wat ik heb gezien was met ASP.NET MVC, en werd geleverd door Telerik's ASP.NET MVC Extensions. Hele schone markup, en gebouwd op jQuery. En bloedsnel.
[ Voor 21% gewijzigd door Alex) op 25-03-2010 08:47 ]
Tsja het webproject heeft alleen tig miljoen kleine controlboercomponentjes en dus een shitload aan javascript erachter hangen, maakt het niet allemaal sneller dus.Alex) schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:41:
Ach, al die controlboeren leveren een hoop scripts mee... bij voorkeur inline. De ene controlboer heeft alleen betere scripts dan de andere.
* Alex) denkt aan een Infragistics-grid wat IE bijna liet crashen, terwijl Telerik en DevExpress zich goed staande hielden. Er stonden slechts 650 rijen van een kolom of 8 in...
Ergste vind ik meer de ontwikkelomgeving die om de 5-10 min crashed en het debuggen wat bijna onmogelijk is (kan soms gewoon geen breakpoints meer zetten) dan de hele componentenmeuk
Ja, parallelle code kloppen vergt idd een andere visie op software en de werking daarvan als bij een traditionele CPU met seriële code.roy-t schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:45:
Yughhh, ooit eens iets in moeten schrijven, maar dat is toch echt niets voor mij.
@de rest; thnx
Dit is geen grap van Adobe, ik ben blij dat het eindelijk in Photoshop komtVerwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 03:53:
[...]
Grats!
Oh, Adobe's 1 april grap is er:
[video]
Denk ik dan, ziet er zo gephotoshopt uit...
Nu Apple nog, zullen ze flash aankondigen?
Ik heb het zelf eens geïmplementeerd en het werkt best geniaal. Het staat ook wel bekend als Liquid Resize of Retargeting. Er zijn al wel losse applicaties op internet die het kunnen, evenals plug-ins voor Photoshop. Adobe zelf had het aangekondigd voor CS5, blijkbaar komt het dus echt
Ieder zelfrespecterend DBMS zal nooit afkappen maar gewoon de query niet accepteren.Ram0n schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:50:
Wat mij betreft sowieso al raar, maar nog fijner is dat een wachtwoord dat langer is gewoon afgekapt wordt, zónder een melding hiervan.
Verwijderd
Je weet niet hoe dit geregeld wordt, misschien wordt ie hij wel afgekapt voordat hij naar de database gestuurd wordt.Sebazzz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:07:
[...]
Ieder zelfrespecterend DBMS zal nooit afkappen maar gewoon de query niet accepteren.
Ik had een wachtwoord-veld van 30 groot, maar een md5 was/is natuurlijk 32 karakters. Het heeft me toen bijna 2 dagen gekost totdat ik er achterkwam dat MySQL gewoon de laatste karakter *verloor*. Waardoor een check van het huidige wachtwoord niet overeenkwam met de DB-entry
Dat hangt er vanaf. Maar MySQL is dan ook geen gerespecteerde DB.Sebazzz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:07:
[...]
Ieder zelfrespecterend DBMS zal nooit afkappen maar gewoon de query niet accepteren.
MSSQL geeft een mooie error. Data Truncation. Maar dat ze dan zeggen WELKE KOLOM? Neen je moet 36 velden appart bekijken
[ Voor 65% gewijzigd door Snake op 25-03-2010 13:37 ]
Dat is een klein nadeel ja, maargoed, te lange velden hoor je in je Model al af te handelen. Niet door je DBMS.Snake schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:36:
MSSQL geeft een mooie error. Data Truncation. Maar dat ze dan zeggen WELKE KOLOM? Neen je moet 36 velden appart bekijken
Neen ik had een import van data. En de tabel was bvb char(10), dat wordt in LINQ to SQL / LINQ to EF gewoon stringSebazzz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:43:
[...]
Dat is een klein nadeel ja, maargoed, te lange velden hoor je in je Model al af te handelen. Niet door je DBMS.
Verwijderd
Holy shit, dat is wel heel tof dan! Maar het lijkt er echt op dat het filmpje minstens zwaar overdreven is..Ram0n schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:07:
Dat is inderdaad een bestaande techniek en dit werkt echtMooi dat het er eindelijk standaard in komt!
De afbeelding zal natuurlijk wel helemaal geoptimaliseerd zijn voor deze demo. En natuurlijk ook diverse malen geoefend etc. Dat neemt niet weg dat ik het een verbluffende techniek vind (mits het geen HOAX is, net als unlimited-detail dat misschien ook isVerwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:02:
Holy shit, dat is wel heel tof dan! Maar het lijkt er echt op dat het filmpje minstens zwaar overdreven is..
Het filmpje is niet overdreven hoor, dit zijn zeker de mogelijkheden die je kunt verwachten. Rekentijd is wel wat aan de snelle kant in het filmpje, ze draaien het wel op een bovengemiddeld krachtige pc vermoed ik.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:02:
[...]
Holy shit, dat is wel heel tof dan! Maar het lijkt er echt op dat het filmpje minstens zwaar overdreven is..
Verwijderd
Ik moet het nog zien... Als het al kan zal er wel wat aan de laadtijd gephotoshopt zijn.HuHu schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:05:
[...]
Het filmpje is niet overdreven hoor, dit zijn zeker de mogelijkheden die je kunt verwachten. Rekentijd is wel wat aan de snelle kant in het filmpje, ze draaien het wel op een bovengemiddeld krachtige pc vermoed ik.
De leraar die gepoogd heeft mij iets van VHDL bij te brengen was in staat je te lynchen als je hardware beschrijven programmeren durfde te noemen...Matis schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:49:
Woeptiedoo
Maar feli
[ Voor 8% gewijzigd door Andre-85 op 25-03-2010 14:25 ]
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Ja, ik ben eigenlijk Hardware Engineer, dus geen programmeur volgens de functie-omschrijving. Wat dat betreft heeft je docent gelijkAndre-85 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:23:
De leraar die gepoogd heeft mij iets van VHDL bij te brengen was in staat je te lynchen als je hardware beschrijven programmeren durfde te noemen...![]()
Maar feli
Verwijderd
Wat doe je dan hier in /14!?Matis schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:38:
[...]
Ja, ik ben eigenlijk Hardware Engineer, dus geen programmeur volgens de functie-omschrijving. Wat dat betreft heeft je docent gelijk
[ Voor 50% gewijzigd door Woy op 25-03-2010 14:57 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Ach, paars is gewoon mijn favo kleur denk ik
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Vast wel, zo blijkt maar weer, iedereen kan programmeur wordenWoy schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:29:
Dan heb je toch het verkeerde beroep bij je favoriete kleur gekozen
Wist je dat mijn favoriete kleur rood is?Woy schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:37:
Tja maar je favoriete kleur kun je niet zo makkelijk veranderen, maar je beroep wel
Hij: "Jij bent echt een ervaren programmeur, anders weet je zoiets toch niet?"
Ik: "Ik probeer ook maar wat hoor, en ik heb hier nog nooit mee gewerkt"
(hier = Exchange Managed API)
Waarom zou je überhaupt een limiet zetten op de lengte van een wachtwoord? Hoe langer hoe beter toch!Sebazzz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:07:
Use someone else’s password system. Don’t build your own.
De enige uitzondering is natuurlijke wanneer het je werk is om password schemes te ontwikkelen.
Wat ben ik blij dat ik zíjn code niet hoef te onderhouden.
Oke, helemaal geen lagen is wellicht overbodig, maar zeker iets als een businesslaag kun je bij (hele) simpele programmas wel achterwege laten imho. Als de boel goed voorzien is van commentaar, hoeft het geen groot probleem te zijn.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hehe, maar genoeg over mij. Wie heeft er zin in koffie?
http://hawvie.deviantart.com/
Ik wilde eigenlijk meer voor bier gaanHawVer schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:58:
Mag ik schelden? Waarom implementeert microsoft zijn eigen events niet correct. Hoe kan ik in godsnaam fatsoenlijke databinding doen?
Hehe, maar genoeg over mij. Wie heeft er zin in koffie?
Maar kleine, simpele applicaties hebben nog wel eens de neiging om flink te groeien omdat de klant opeens allerlei functionaliteit erbij gaat bedenken. Beetje bij beetje wordt er weer een stuk code ergens tussen gefrut (excel parsertje hier, db call daar) en voordat je het weet heb je een draak van een applicatie waarbij elke change minimaal een week duurt en voor refactoring wordt geen budget vrijgemaakt.BM schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:46:
Ben het ergens wel met 'm eens.
Oke, helemaal geen lagen is wellicht overbodig, maar zeker iets als een businesslaag kun je bij (hele) simpele programmas wel achterwege laten imho. Als de boel goed voorzien is van commentaar, hoeft het geen groot probleem te zijn.
Wat dat betreft kan je beter gelijk goed doen. Bij een simpele app kost dat echt niet veel meer tijd.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak