De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.086 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Nu iedereen het weer over SVN e.d. heeft. Is er eigenlijk een version control systeem dat je makkelijk lokaal kan draaien (zonder meteen een apache server en mysql server te draaien), gewoon om je persoonlijke projectjes een beetje op orde te houden?

Edit: liefst met persoonlijke bugtracking functionaliteit en voor Windows.

(Eigenlijk wil ik gewoon svn+trac :P ).

[ Voor 19% gewijzigd door roy-t op 11-03-2010 18:32 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
SVN kan volgens mij ook gewoon file-based werken. Anders kan je het sowieso gewoon d.m.v. svn-serve dat meegeleverd word met SVN hosten.

GIT kan volgens mij ook gewoon file-based werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Woy op 11-03-2010 18:39 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Woy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:38:
SVN kan volgens mij ook gewoon file-based werken. Anders kan je het sowieso gewoon d.m.v. svn-serve dat meegeleverd word met SVN hosten.

GIT kan volgens mij ook gewoon file-based werken.
Hey dat wist ik helemaal niet. Thanks!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:57

Sebazzz

3dp

Hmm checkdisk problemen beginnen weer. Weer Subversion in combinatie met NTFS en Windows 7 :(
Voorlopige oplossing is door
chkntfs <schijfletter> /X
uit te voeren, maar daarmee haal je heel je schijf uit de checkdiskprocedure bij het booten. Als er dan een keer wel wat mis gaat, checkt ie je disk ook niet. En met fsutil kan je de dirty bit wel setten, maar niet unsetten. Het ideaalste zou een simpel programmaatje zijn dat bij de shutdown het dirty bit van je partitie af haalt. Als je systeem dan een keer crasht wordt de partitie gecontroleerd, en je hebt dan toch het vals alarm niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook redmine, werkt erg prettig. Alleen jammer dat de nieuwste versie een vrij nieuwe versie van rails nodig heeft die niet in debian zit (zelfs te nieuw voor unstable :X Hij is wel gebackport en dat werkt op zich prima, alleen zit er een bug in waardoor je geen version in kan stellen bij issues, dus die functionaliteit moet ik atm helaas missen. :( Qua features is het een heel leuk systeem. Sommigen dingen zijn wel wat basic maar vaak voldoet het wel. Alleen de wiki is wel erg basaal, daar gaan we toch maar een losse mediawiki installatie voor gebruiken.

Trac is ook leuk maar geeft mij nogal een half-af indruk. Het ontbreken van de mogelijkheid voor gebruikers om zelf hun wachtwoord aan te passen is hier een mooi voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:57:
alleen zit er een bug in waardoor je geen version in kan stellen bij issues, dus die functionaliteit moet ik atm helaas missen. :(
Welke versie gebruik je dan? Ik heb 0.8.7. en dan kan ik gewoon versies maken en gebruiken in issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf

als ik met paint een 2*2 256-kleuren bitmap opsla, ziet het er zo uit:

42 4D 3E 04................3E 04 00 00 zijn size bytes
00 00 00 00
00 00 36 04................36 04 00 00 zijn offset tot image data
00 00 28 00
00 00 02 00
00 00 02 00
00 00 01 00
08 00 00 00
00 00 08 00 (geen compressie, geen kleurenpalet, niet-bekende resolutie en nog wat)
00 00 00 00
00 00 00 00
00 00 00 00
00 00 00 00
00 00
<1024 bytes troep dit volgens de documentatie niets betekenen>
4F 00 00 00 00 4F 00 00 (image data: 2 rode en 2 zwarte pixels in blokpatroon, aligned op 4 bytes)

mijn eigen .bpm, uitgespuwd door mijn brakke programeercapaciteiten, is exact hetzelfde.
behalve de 2 onderstreepte waarden: deze zijn bij mij "00", ofwel 1024 bytes minder (little endianindian)

echter, geen enkel programma weet wat van mijn bmp te bakken, hebben die 1024 bytes toch nog enige betekenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgerw schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:03:
[...]

Welke versie gebruik je dan? Ik heb 0.8.7. en dan kan ik gewoon versies maken en gebruiken in issues.
offtopic:
0.9.1, de bug zit inderdaad niet in de 0.8 series. In 0.9.2 of 0.9.3 is het wel gefixt maar die is nog niet als backport beschikbaar, maar dat zal binnenkort wel komen want ik zie dat hij al wel in testing zit.

Ik had eerst redmine handmatig geïnstalleerd maar dat kost redelijk wat tijd qua onderhoud en die heb ik niet (meer) dus vandaar dat ik liever een apt package gebruik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:15:
wtf

als ik met paint een 2*2 256-kleuren bitmap opsla, ziet het er zo uit:

42 4D 3E 04................3E 04 00 00 zijn size bytes
00 00 00 00
00 00 36 04................36 04 00 00 zijn offset tot image data
00 00 28 00
00 00 02 00
00 00 02 00
00 00 01 00
08 00 00 00
00 00 08 00 (geen compressie, geen kleurenpalet, niet-bekende resolutie en nog wat)
00 00 00 00
00 00 00 00
00 00 00 00
00 00 00 00
00 00
<1024 bytes troep dit volgens de documentatie niets betekenen>
4F 00 00 00 00 4F 00 00 (image data: 2 rode en 2 zwarte pixels in blokpatroon, aligned op 4 bytes)

mijn eigen .bpm, uitgespuwd door mijn brakke programeercapaciteiten, is exact hetzelfde.
behalve de 2 onderstreepte waarden: deze zijn bij mij "00", ofwel 1024 bytes minder (little endianindian)

echter, geen enkel programma weet wat van mijn bmp te bakken, hebben die 1024 bytes toch nog enige betekenis?
Die 1024 bytes zijn het palet (256 kleuren, 4 bytes per kleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_js_ schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:13:
[...]

Die 1024 bytes zijn het palet (256 kleuren, 4 bytes per kleur)
wikipedia:
As mentioned above, the color palette is not used when the bitmap is 16-bit or higher; there are no palette bytes in those BMP files.
daarom had het voorbeeld dus geen palet 8)7
dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Grmbl, vaagheidje in HTML/JS. Ik gebruik jQuery's $(document).ready() om onload wat functies uit te voeren... maar ik kom er nu achter dat ze om één of andere vage reden 2x runnen. |:(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex) schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:15:
Grmbl, vaagheidje in HTML/JS. Ik gebruik jQuery's $(document).ready() om onload wat functies uit te voeren... maar ik kom er nu achter dat ze om één of andere vage reden 2x runnen. |:(
Toevallig deze bug: http://code.google.com/p/...slide/issues/detail?id=12

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hey thanks! Daar heeft het inderdaad mee te maken... ik doe een wrap om wat elementen uit te lijnen, en daar zit scripting in.

Edit: en opgelost. Code ietsjes aangepast zodat hij een niveautje dieper wrap()t, en de scripts niet opnieuw getriggerd worden.

Edit 2: Meteen maar in een blogpost gegooid.

Thanks Snake!

[ Voor 57% gewijzigd door Alex) op 12-03-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51

RayNbow

Kirika <3

Via Channel9 kwam ik deze twee filmpjes over analoge computers tegen:

Fire Control Computers Part 1 1953
Fire Control Computers Part 2 1953

Ik denk dat voor de meesten hier dit wel leuk en interessant materiaal is. :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Ik ben al een lange tijd lid van het blad "Microsoft .NET magazine".
Daar staat dit nummer (maart 2010) een artikel over Twitter in; wat een vervolgartikel is op het artikel van het nummer hiervoor (volgens mij december 2009).
Daarom mijn vraag: heeft iemand dit nummer nog liggen & kan of kopietjes maken van de desbetreffende artikelen of wilt het nummer wel verkopen aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 13:07

Arethusa

Niet die server

GoTCoast schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:43:
Daar staat dit nummer (maart 2010) een artikel over Twitter in; wat een vervolgartikel is op het artikel van het nummer hiervoor (volgens mij december 2009).
Daarom mijn vraag: heeft iemand dit nummer nog liggen & kan of kopietjes maken van de desbetreffende artikelen of wilt het nummer wel verkopen aan mij?
Staat het artikel niet hier tussen?
http://www.microsoft.com/.../netmagazine/default.mspx

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

note to self: eindig een comment niet met \ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
Ik heb hem. Hardstikke bedankt!
Wist nog geen eens dat je ze online kon lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 17:09
GoTCoast schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:43:
Hmm, nu je het zegt .... Ik ben daar al sinds 2002 ofzo (of langer?) op geabonneerd, maar het is toch al een hele poos (1 jaar , of langer ? ) geleden dat ik nog eens een gehad heb ...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je moet eens in de zoveel tijd aangeven dat je het blad nog steeds wil ontvangen. Je krijgt daar een mailtje over als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 09:20

Haan

dotnetter

Aan de ASP.Netters onder ons, hebben jullie ervaring met de Asp.Net AJAX toolkit?
Ik zit er nu een beetje mee te spelen en vind het best lekker werken, maar ik lees ook redelijk wat negatieve verhalen. Als ik die toolkit bekijk, is het volgens mij zo dat ze met die toolkit gewoon een aantal controls hebben gebouwd rondom jQuery, zodat je die makkelijk en snel in je pagina kan gooien. Bijvoorbeeld de calendar control is super handig. Als je op zoek bent naar wat simpele extra functionaliteit is deze toolkit best handig, en nog gratis + broncode ook.
Zijn er nog betere (ook gratis) alternatieven?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik zit nu te kijken naar Doctrine, maar veel methodes krijgen $options mee, maar ik kan nergens vinden wat de mogelijkheden van die options zijn. Niet in de API's, niet in de documentatie.... erg hinderlijk, omdat ik wel legio voorbeelden zien van mensen die options gedefineerd heben,

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Voor in het rijtje van rare dingen in PHP: een functie/method kan 2 parameters met dezelfde naam hebben :?

[ Voor 3% gewijzigd door hostname op 14-03-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:17:
note to self: eindig een comment niet met \ :X
Note to Darkstone: Syntax highlighting :Y).

En mbt Doctrine, is dat niet afhankelijk van de functie zelf? Klaag erover op de mailing lijsten, misschien is het dan over een paar jaar opgelost ;D.

Moet eens kijken wat ik vandaag ga doen. Omklooien in de SVN om een branch van een paar maand terug te integreren misschien, is hoognodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:31:
Nu iedereen het weer over SVN e.d. heeft. Is er eigenlijk een version control systeem dat je makkelijk lokaal kan draaien (zonder meteen een apache server en mysql server te draaien), gewoon om je persoonlijke projectjes een beetje op orde te houden?
Heb je al gekeken naar VisualSVN Server. Vind ik zelf een perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:39:
[...]

Daar heb je geen server voor nodig, gewoon een repository maken op je filesystem en daar je svn client naar laten wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:39:
[...]

Dit is wat ik op dit moment gebruik.

@ Erkens: oeh, ik wist helemaal niet dat dit kon, ga ik vanmiddag is even proberen, is natuurlijk nog makkelijker.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
zit momenteel op stage (Programmeur :) ) en het is echt een chaos, de website is down :X ze zijn nu bezig met hotfixes op de live-server volgens mij :X

[ Voor 26% gewijzigd door naam op 15-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

hostname schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:53:
Voor in het rijtje van rare dingen in PHP: een functie/method kan 2 parameters met dezelfde naam hebben :?
Ehm whut?

PHP:
1
function Foo($bar, $bar) {}

Ofwat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Haan schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:51:
Aan de ASP.Netters onder ons, hebben jullie ervaring met de Asp.Net AJAX toolkit?
Ik zit er nu een beetje mee te spelen en vind het best lekker werken, maar ik lees ook redelijk wat negatieve verhalen. Als ik die toolkit bekijk, is het volgens mij zo dat ze met die toolkit gewoon een aantal controls hebben gebouwd rondom jQuery, zodat je die makkelijk en snel in je pagina kan gooien. Bijvoorbeeld de calendar control is super handig. Als je op zoek bent naar wat simpele extra functionaliteit is deze toolkit best handig, en nog gratis + broncode ook.
Zijn er nog betere (ook gratis) alternatieven?
Afaik wordt AJAX gepromoot als zijnde 'sneller' (geen volledige page refresh). Edoch is het probleem bij die van ASP.NET dat de gehele viewstate wordt meegestuurd, wat een deel van de AJAX optimalisatie teniet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
Vaagheid op de Microsoft website. Ik wil voor een schoolopdracht Windows Server 2008 downloaden maar dat moet via Firefox, omdat die hem direct op m'n USB stick kan schrijven. Download manager geeft aan dan hij aan het initializen is. (Dat geval van Microsoft, niet die in Firefox.) Dat doet hij al een poosje, maar ondertussen komt het bestand wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Weet iemand hoe ik het beste SVN kan delen op een dual-boot windows/linux machine? Ik draai nu een SVN server met al mn projecten erop onder linux (dat werkt prima) maar ik dual boot diezelfde machine in windows 7 en dan zou ik graag bij dezelfde repositories kunnen. Ik heb geen zin om een appart systeem neer te zetten alleen voor svn... ik wil er ook van buitenaf bij kunnen, lieftst ongeacht welk OS is geboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:12
Zoijar schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:05:
Weet iemand hoe ik het beste SVN kan delen op een dual-boot windows/linux machine? Ik draai nu een SVN server met al mn projecten erop onder linux (dat werkt prima) maar ik dual boot diezelfde machine in windows 7 en dan zou ik graag bij dezelfde repositories kunnen. Ik heb geen zin om een appart systeem neer te zetten alleen voor svn... ik wil er ook van buitenaf bij kunnen, lieftst ongeacht welk OS is geboot.
Je kan op beide systemen een svn server inrichten. De repositories zet je op een gedeelde partitie die zowel onder Linux als onder Windows toegankelijk is. Geen idee of dit kan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het lijkt me dat dat werkt, maar tegelijk is het vragen om problemen. Met verschillende applicaties dezelfde data benaderen lijkt mij bad practice, er zal maar een miniem verschil in de manier van opslaan of controleren van het een of ander zitten tussen de verschillende versies. En zéker bij SVN, dat al zo gevoelig als de pest is voor corruptie (op langere termijn), zou ik het niet riskeren.

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 15-03-2010 12:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Zoijar schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:05:
Je kunt SVN server voor Windows op je Windows bak zetten en naar dezelfde repository laten wijzen.

Maar ik zou het niet doen - geen idee of je dan geen corruptie krijgt ofzo. In zo'n geval kun je beter je SVN repository op een ander systeem zetten. Een NAS of zoiets, iets dat altijd aan kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het eerste wat ik denk is: Apparte partitie met SVN erop, en dan SVN gewoon als file repository (niet met een server).

Die partitie kan je dan benaderen onder Windows en Linux.

Maaaaaaaaaaaaaar wat als er versie incompatibiliteit is? Ik weet het niet, vind het maar griezelig :P

Pffff, ik zit in de consultancy, en ik moet hier werken met Visual Studio 2005.

Gewoonweg verschrikkelijk. Ik kan nog niet eens de elementen van een lijst bekijken (je moet handmatig erover itereren)

[ Voor 27% gewijzigd door Snake op 15-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:53:

Die partitie kan je dan benaderen onder Windows en Linux.
Houd er wel rekening mee dat je je partitie als NTFS partioneert. Windows kan weinig met ext*, om maar wat te noemen. Verder zouden er geen problemen moeten zijn. Voor ik een apart systeem gebruikte als manusje-van-alles-server, was mijn laptop dual-boot met Ubuntu en Windows en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:14:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je je partitie als NTFS partioneert. Windows kan weinig met ext*, om maar wat te noemen. Verder zouden er geen problemen moeten zijn. Voor ik een apart systeem gebruikte als manusje-van-alles-server, was mijn laptop dual-boot met Ubuntu en Windows en dat werkte prima.
Goh ik zou toch liever de partitie partitioneren als FAT32.

Ik weet niet hoe goed de NTFS ondersteuning van Linux momenteel is, maar in mijn Linux periode ( :+ ) werd ik toch regelmatig begroet met een checkdisk scherm bij het booten in Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17

Matis

Rubber Rocket

Met NTFS-3G zou je gewoon NTFS moeten kunnen lezen en schrijven vanuit een Linux distro. Echter lever je wel in op de performance, maar of dat voor een SVN-server merkbaar is, lijkt me onwaarschijnlijk :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:14:
Windows kan weinig met ext*, om maar wat te noemen.
Er bestaan Windows drivers voor ext, maar die werkte niet in Win7 toen ik ze een tijdje terug nodig had :). Ook niet in de 64 bits versie van XP trouwens :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:19:
[...]

Er bestaan Windows drivers voor ext, maar die werkte niet in Win7 toen ik ze een tijdje terug nodig had :). Ook niet in de 64 bits versie van XP trouwens :/
True, voor Ext2 deden die het goed, voor Ext3 alleen als er niets in de journal stond (non cleane shutdown).

En ze waren ZEER traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ok, ik zal het eens proberen of ze dezelfde files kunnen lezen. NTFS werkt prima onder linux; ik gebruik mijn externe disk al om op die manier data te delen tussen de OSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:16:
[...]

Goh ik zou toch liever de partitie partitioneren als FAT32.

Ik weet niet hoe goed de NTFS ondersteuning van Linux momenteel is, maar in mijn Linux periode ( :+ ) werd ik toch regelmatig begroet met een checkdisk scherm bij het booten in Windows :)
Voor mij werkte het in ieder geval prima. Nooit problemen mee gehad. Nu helemaal niet meer, want de linux bak (samba, svn enz) staat altijd aan :)
.oisyn schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:19:
[...]

Die had ik nog niet gezien, maar aangezien ik nooit problemen heb gehad met het benaderen van NTFS onder Linux heb ik er ook geen behoefte aan gehad. Weer extra dependencies die kunnen falen :P
Voor mij is het sowieso niet handig, want mijn desktop, die van m'n broertje én die van m'n vader draaien inmiddels allemaal Windows 7 (alleen m'n laptop nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Voor de studie zijn we nu bezig met een multi-touch wall. 2 camera's in de onderste hoeken, en dan software die dat interpreteerd. Dat is allemaal gegeven. Maar nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik deze informatie om kan zetten naar TOUCHINPUT van windows 7. Een soort adapter maken dus. Wel tof zo, alleen we zijn het er met de hele projectgroep over eens dat deze manier van multitouch niet ideaal is, in vergelijking met de camera erachter.

Maar wel tof :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooropgesteld dat ik absoluut 0,0 verstand heb van touchscreen technieken heb ik er een vraag over.
Waarom een camera? Waarom geen druksensor(s)? Is dat te ongevoelig? Te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Onderwerp gaat over een multi-touchwall. Een druksensor van die afmeting zal niet echt goedkoop zijn. Daarnaast kun je vaak met een (paar) simpele webcam(s) en wat handige software al een heel eind komen waardoor je voor minder dan E100 al heel wat leuks in elkaar kunt zetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:45:
[...]

Afaik wordt AJAX gepromoot als zijnde 'sneller' (geen volledige page refresh). Edoch is het probleem bij die van ASP.NET dat de gehele viewstate wordt meegestuurd, wat een deel van de AJAX optimalisatie teniet doet.
Tenzij je geen viewstate of MVC gebruikt (waar er by default geen viewstate wordt meegestuurd)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sebazzz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:32:
[...]

Tenzij je geen viewstate of MVC gebruikt (waar er by default geen viewstate wordt meegestuurd)
Bij MVC is er uberhaupt geen sprake van een viewstate. Maar je hebt gelijk voor het eerste gedeelte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:30:
Onderwerp gaat over een multi-touchwall. Een druksensor van die afmeting zal niet echt goedkoop zijn. Daarnaast kun je vaak met een (paar) simpele webcam(s) en wat handige software al een heel eind komen waardoor je voor minder dan E100 al heel wat leuks in elkaar kunt zetten.
Ik ruik een hobby-projectje voor komende tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Snake schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:34:
[...]

Bij MVC is er uberhaupt geen sprake van een viewstate.
Van wat ik heb begrepen is het wel mogelijk. Niet dat je het wil, maar het kan geloof ik wel.

edit: Kan de bron niet meer vinden. :/ Volgens mij was het ook niet puur MVC maar WebForms gemixed met MVC

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 15-03-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Nog even over die multi-touch. Ik wil in C++ een adapter maken van de touch-output van de touch-server (eigen formaat) naar windows 7 format (TOUCHINPUT). Dat is op zich niet zo'n probleem. Maar... windows 7 gebruikt een functie GetTouchInputInfo() maar hier kan ik niet de SetTouchInputInfo van vinden. Neem dus niet aan dat dit bestaat.

Even verder gekeken wil deze functie een handle naar de TOUCHINPUT. Maar ik kan ook geen CreateTouchInputEvent vinden oid. Iemand enig idee hoe ik dan zo'n handle creeer?

edit: moet ik hier dan DECLARE_HANDLE gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door JaWSnl op 15-03-2010 22:10 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De CTP van de developer tools voor Windows Phone 7 zijn er, en ze zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
JaWSnl schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:07:
Nog even over die multi-touch. Ik wil in C++ een adapter maken van de touch-output van de touch-server (eigen formaat) naar windows 7 format (TOUCHINPUT). Dat is op zich niet zo'n probleem. Maar... windows 7 gebruikt een functie GetTouchInputInfo() maar hier kan ik niet de SetTouchInputInfo van vinden. Neem dus niet aan dat dit bestaat.
Wat zou zo'n functie moeten doen?
Even verder gekeken wil deze functie een handle naar de TOUCHINPUT. Maar ik kan ook geen CreateTouchInputEvent vinden oid. Iemand enig idee hoe ik dan zo'n handle creeer?
WM_TOUCH afvangen in je applicatie, de handle zit in lParam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat hij wil is de events van z'n touchserver simuleren als windows touch events.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
.oisyn schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:35:
Wat hij wil is de events van z'n touchserver simuleren als windows touch events.
Klopt. En waar ik ook zoek, ik kom er niet uit hoe ik die handle kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je zult waarschijnlijk een driver moeten schrijven. Muis en keyboard events kun je met SendInput() op applicatieniveau simuleren, maar ik zie zo snel niet iets vergelijkbaars voor de touch interface bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik heb recentelijk mn eerste paar drivers geschreven, voor linux althans, maar voor windows leek me dat wat te veel van het goeie (neem ik aan). Misschien kan ik in mn eigen app gewoon een TOUCHINPUT array maken waarna ik de pointer daarna doorgeef. De andere param van de message is nl. het aantal INPUTs achter die pointer. Dan niet geschikt voor native windows 7 touch maar goed genoeg voor een eigen test-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verveelde me dus heb even een wiel uitgevonden, hij is nog vrij vierkant, maar hij rolt al wel voor zover mogelijk. :+ Ben al een aantal keer aan het spelen geweest met Zend Framework, zo ook vanavond, maar ik was er al snel achter waarom ik het de vorige keren verwijderd heb; het werkt niet zoals ik het zou willen. :9

Dus toch maar eens begonnen aan een eigen "framework" die gebruik maakt van MVC, met een bescheiden 250 regels aan code begint de werking er al in te komen. Moet nog genoeg aan gebeuren, maar de basis doet het. :D

En nu slapen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Is het mooie van Zend Framework niet dat je alles eigenlijk los kan gebruiken en dus helemaal niet in het stramien van het 'oorspronkelijke' Zend Framework hoeft te zitten?

Ik ben nu ook bezig met een hobby CMS met Zend Framework en Doctrine. Werkt op het moment wel aardig. Vooral Doctrine vind ik een erg leuke library. Weet niet of het een beetje overkill is voor mijn app, maar we zien wel.

[ Voor 17% gewijzigd door armageddon_2k1 op 16-03-2010 08:19 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:15:
Is het mooie van Zend Framework niet dat je alles eigenlijk los kan gebruiken en dus helemaal niet in het stramien van het 'oorspronkelijke' Zend Framework hoeft te zitten?

Ik ben nu ook bezig met een hobby CMS met Zend Framework en Doctrine. Werkt op het moment wel aardig. Vooral Doctrine vind ik een erg leuke library. Weet niet of het een beetje overkill is voor mijn app, maar we zien wel.
Dat zou ik niet zo zien, nu moet ik zeggen dat ik er mee heb gewerkt t.e.m. 1.1 ofzo. En daarin was het toch vrij strikt van die klasse moet zo er uit zien en die zo.

Maar als je je hield aan die regels werkte het framework ook heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ik vond ZF best wel prettig werken, in vergelijking met de andere PHP frameworks. Geen vreemde sprongen of onlogische dingen heb ik toentertijd gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Volgens mij gaat er hier (=bij een klant) iets niet helemaal goed... net kon ik al niet bij mijn ontwikkel-VM (nu weer wel), en nu geeft TFS steeds foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Note to self: ook voor kleine projectjes netjes backups maken.

Was de afgelopen paar dagen aan het spelen met een PHP projectje, gewoon door in CoreFTP bestandjes te editen met NotePad. Net ging er iets fout met de ftp transfer --> 200 regels PHP foetsjie. Geen ramp maar toch wel heel zuur :(.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:02:

Was de afgelopen paar dagen aan het spelen met een PHP projectje, gewoon door in CoreFTP bestandjes te editen met NotePad. Net ging er iets fout met de ftp transfer --> 200 regels PHP foetsjie. Geen ramp maar toch wel heel zuur :(.
Heb ik ook wel eens gehad, gelukkig had m'n ftp client het bestand nog in cache staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 16:28
Bozozo schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:02:
Gelukkig waren we een paar pagina's geleden tot de conclusie gekomen dat ook voor kleine of hobby projectjes versiebeheer noodzakelijk/handig is ;)

* hostname is er ook op die manier achterkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En TFS werkt weer... bleken issues te zijn met de SQL-server. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mmm das ook weer lekker. Ik ben bezig met een .NET applicatie die gebruik maakt van de SerialPort class, en gebruik die gewoon op de volgende manier
C#:
1
2
3
using(SerialPort port = new SerialPort( portname, baudrate ) ) {
   ....
}

Maar de SerialPort class is zo fijn gemaakt dat er in de finalizer van de class alsnog een UnauthorizedAccesException gegooid kan worden, en die kan ik dus niet zo makkelijk afvangen :(

GC.SuppressFinalize zou het wel op moeten lossen, maar netjes is anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 16-03-2010 15:52 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
Woy schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:40:
Maar de SerialPort class is zo fijn gemaakt dat er in de finalizer van de class alsnog een UnauthorizedAccesException gegooid kan worden, en die kan ik dus niet zo makkelijk afvangen :(
Vooral met USB<->RS232 adapters blijken erg veel problemen te zijn in .NET ( Persoonlijk mogen ondervinden ).

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ondersteuning ervoor in .NET kapot is en daarom vermeden dient te worden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ild
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01-2024

Ild

Kent er iemand een tool of programma dat alle source code uit een Visual Studio Solution naar een .doc of .docx kan omzetten? Heb geen zin om alles te copy pasten... Of tegen donderdag zelf zo een tool te proberen schrijven... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zo moeilijk is dat niet toch? Open een solution file, itereer er doorheen en zoek alle .csproj's op (of .vbproj's als dat je ding is), open die en zoek alle .cs-files op. En paste ze allemaal onder elkaar.

In other news: even met de preview van IE 9 gespeeld... en dat werkt best lekker. Dingen als Google Maps en Bing Maps gaan heel erg vloeiend... waar Chrome soms een beetje hapert. Ze zijn goed bezig daar in Redmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het mag ook wel eens goed zijn als je bij versie 9 van je product bent :P Chrome zit in versie 2 tegenwoordig? (ik ben afgehaakt bij de eerste beta's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Chrome is bij 4. En zeker de moeite waard. Ik ben ook afgehaakt bij de eerste beta's, maar sinds de officiele release ben ik hooked :)

[ Voor 78% gewijzigd door .oisyn op 16-03-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alsof versienummering ook maar iets boeit. Het enige dat er toe doet is de 6 jaar stilstand na IE 6. :z Maar gelukkig raakt de vaart er weer in blijkbaar.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:10:
Het enige dat er toe doet is de 6 jaar stilstand na IE 6. :z
Bij Visual Studio 6 was dat trouwens precies zo bedenk ik me nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Chrome alweer bij versie 4, dat gaat dan ook hard zeg. Dan moet ik dat ook maar weer eens gaan proberen. Ik vond het in het begin al wel prettig werken, maar vooral de bug die er toen inzat dat kopiëren van een url niet werkte heeft mij doen afhaken.

edit:
meteen maar geïnstalleerd en overgeschakeld :)

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 16-03-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ik vind Chrome zelf nog steeds erg beta, en zeker geen versie 4 (dat impliceert toch een echt lang doorlopend product met stabiele basis, niet iets wat er pas een jaar of 2 is).

Nog steeds crashes by youtube nota bene, de laatste keer dat ik het probeerde (maand geleden ofzo). Achja boeie, zat andere browsers opera ftw

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik draai hier eigenlijk al sinds de publieke beta Chrome 5, werkt bij mij prima. Ook de plugins worden steeds beter en uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:59:
In other news: even met de preview van IE 9 gespeeld... en dat werkt best lekker. Dingen als Google Maps en Bing Maps gaan heel erg vloeiend... waar Chrome soms een beetje hapert. Ze zijn goed bezig daar in Redmond.
Ik heb me voorgenomen IE weer serieus te nemen zodra ze de volgende zaken (redelijk compliant of iig compatible met de rest) implementeren:
  • DOM{2,3}, met standaard event-model (weg met attachEvent, window.event, etc.)
  • <video> en <audio>, met tenminste Theora support
  • SVG
  • Snelle JS-engine
  • <canvas>
Met IE9 lijken ze eindelijk te werken aan de eerste 4 punten, waarvoor hulde. Nu Canvas nog en de achterstand op de rest is weer wat kleiner :)

Als gebruiker blijf ik bij Firefox en Chrome, IE draait niet op mijn OS en de extensies, performance en ontwikkelsnelheid van Chrome blijft geweldig.

[ Voor 10% gewijzigd door user109731 op 16-03-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

roy-t schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:20:
Nog steeds crashes by youtube nota bene, de laatste keer dat ik het probeerde (maand geleden ofzo).
Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, en ik gebruik al langer dan een jaar chrome op allerlei verschillende computers. Welk platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:13:
Bij Visual Studio 6 was dat trouwens precies zo bedenk ik me nu :)
Ik ben er echter nog niet uit of VS2003 nou beter was dan VS6 of niet.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 13:07

Arethusa

Niet die server

In mijn SQL Server 2005 Management studio heb ik een trial van Redgate's SQL Prompt geïnstalleerd.

Ik wilde een query schrijven met een inner join maar ik type neo (geen idee waarom).

Dit is wat ik toen zag:

Redgate SQL Prompt Neo

Na een Enter kwam dit in mijn query

SQL:
1
-- I know Kung-Fu.

Dat toverde toch wel een glimlach op mijn gezicht :P

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Humor _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Die is goed, nerdy maar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, gister door een topic hier op tweakers eens gaan kijken naar Project Euler, nou... Heb de eerste 11 zonder echt heel veel moeite op kunnen lossen, maar bij 12 blijf kom ik niet verder. Misschien dat m'n gebrek aan wiskunde-kennis meespeelt, met alleen VMBO-wiskunde kom je niet zo heel ver. :+

Hier nog mensen die programmeren in Obj-C? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

* Matis is vandaag begonnen met Chrome Extentions schrijven :)

Dat werkt eigenlijk te makkelijk :P

edit;
Wut
Traceback (most recent call last):
  File "/base/python_lib/versions/1/google/appengine/ext/webapp/__init__.py", line 507, in __call__
    handler.get(*groups)
  File "/base/data/home/apps/chromeextensionsdocs/1-1-4.338984471805518027/chromeextensionsdocs.py", line 81, in get
    for key in result.headers:
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'headers'

Er is iets stuk bij Google Code :P

[ Voor 54% gewijzigd door Matis op 17-03-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppunt van verveling? Zo snel mogelijk het miljoenste priemgetal berekenen? :9
Zit nu op 99 seconden, met PHP. :+ Nu denk maar even nuttigere dingen doen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:14:
Toppunt van verveling? Zo snel mogelijk het miljoenste priemgetal berekenen? :9
Zit nu op 99 seconden, met PHP. :+ Nu denk maar even nuttigere dingen doen. :Y
Welk algoritme gebruik je (er zijn er namelijk héél wat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styxxy schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:49:
[...]

Welk algoritme gebruik je (er zijn er namelijk héél wat)?
Uhh, zelf wat in elkaar geprutst, maar gebaseerd op "Sieve of Eratosthenes". Normale implementatie daarvan zorgde voor 3GB+ RAM en was niet vooruit te branden (kan ook zijn dat ik iets verkeerd had). Nu sla ik de getallen op waarvan ik weet dat ze géén priemgetallen zijn, alles wat daarna niet in die array voorkomt zijn wél priemgetallen. :+

Misschien is 't wel de belachelijkste manier die er is, maar het werkt.. Heb verder ook totaal geen verstand van Wiskunde, alleen op VMBO gehad.. :9 Aangezien PHP ook niet de snelste taal is die er is, valt de tijd volgens mij nog wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toont wel aan dat je waarschijnlijk alleen PHP kent, en geen andere talen. Anders zou je echt niet voor PHP hebben gekozen. Erg typisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:36:
Het toont wel aan dat je waarschijnlijk alleen PHP kent, en geen andere talen. Anders zou je echt niet voor PHP hebben gekozen. Erg typisch...
Onzin. Het maakt niets uit in welke taal je een probleem gaat oplossen. Snelheid doet er in dit geval waarschijnlijk weinig toe. Zo'n oefening is leerzaam in elke taal.

edit: Zeker als je 3GB verstookt kun je namelijk nog een hoop leren. :p

[ Voor 8% gewijzigd door zwippie op 17-03-2010 22:40 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwippie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:40:
[...]

Onzin. Het maakt niets uit in welke taal je een probleem gaat oplossen. Snelheid doet er in dit geval waarschijnlijk weinig toe. Zo'n oefening is leerzaam in elke taal.

edit: Zeker als je 3GB verstookt kun je namelijk nog een hoop leren. :p
Tja, denk dat ik wat verkeerd gedaan had, 3GB is wel erg veel. Maar goed, het zijn zo'n 16 miljoen getallen die ingeladen moesten worden, en waarschijnlijk dat het zomaar in een array gooien niet de meest optimale oplossing is. :9 edit: 10M getallen levert al zo'n 1,4GB op. :+

Verder ben ik vooral PHP'er ja, heb ook al een poging gedaan in Obj-C, maar daar redde ik 't tot nu toe nog niet mee, voor zover ik kwam viel de performance heel erg tegen, maar goed, dat zal vast aan mij zelf liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
.oisyn schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:43:
[...]

Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, en ik gebruik al langer dan een jaar chrome op allerlei verschillende computers. Welk platform?
Windows 7 x64, ik ben ook niet de enige trouwens: http://www.google.com/sea...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Edit: hoewel de meeste mensen het wat langer geleden gehad hebben dan ik zo te zien (lijken twee bugs, één in versie 2 en één in een versie van eind 2009).

[ Voor 16% gewijzigd door roy-t op 18-03-2010 08:16 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Argh, Visual Studio 2008 breakt niet meer op exceptions ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alex) schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:43:
Argh, Visual Studio 2008 breakt niet meer op exceptions ;(
Kan je aanzetten he, op welke dat ie moet breaken :)

Dat is misschien een van de interesantste verschillen tussen Java en C# (de meeste zijn gewoon nadelig voor Java :P ).

Maar het verplicht catchen van functies, wat is jullie opinie hierrond?

Mijn is dit: soms is het handig, je wordt verplicht degelijke code te schrijven (in java).

Maar sommige exceptions zijn zo idioot (je zorgt al dat die niet voorkomen door parameter checking oid) waardoor je gewoon een empty catch schrijft.

En Java ondersteunt dit niet:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
try
{
}
catch(Exception)
{
}

//... of

try
{
}
catch
{
}

Je moet altijd de exception expliciet een naam geven. Ik nijg toch meer naar C#. Is net wat intuitiver. Als ik een exception wil catchen doe ik dat, de compiler hoeft mij dat niet te vertellen.

[ Voor 63% gewijzigd door Snake op 18-03-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Snake schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:11:
[...]

Kan je aanzetten he, op welke dat ie moet breaken :)

Dat is misschien een van de interesantste verschillen tussen Java en C# (de meeste zijn gewoon nadelig voor Java :P ).

Maar het verplicht catchen van functies, wat is jullie opinie hierrond?

Mijn is dit: soms is het handig, je wordt verplicht degelijke code te schrijven (in java).

Maar sommige exceptions zijn zo idioot (je zorgt al dat die niet voorkomen door parameter checking oid) waardoor je gewoon een empty catch schrijft.

En Java ondersteunt dit niet:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
try
{
}
catch(Exception)
{
}

//... of

try
{
}
catch
{
}

Je moet altijd de exception expliciet een naam geven. Ik nijg toch meer naar C#. Is net wat intuitiver. Als ik een exception wil catchen doe ik dat, de compiler hoeft mij dat niet te vertellen.
Nouja ik vind altijd dat je echt hele speciale code moet hebben om een exception te gooien. Veel file code gooit een exception. Stel je wilt wat saven, en je krijgt een file not found exception. Dat kan niet want eerst check je in een ifje of het bestand en directory wel bestaat, ook check je in een ifje of je schrijf rechten hebt.

In C# kun je deze defensieve opzet gewoon gebruiken en dan alleen nog een IO exception af vangen (gebruiker trekt usb stick eruit). Of een algemene exception. In Java heb je nu echter veel onnodige catches.

(Ik weet trouwens niet 100% zeker of dit daadwerkelijk is wat valt onder de noemer 'defensive programming').

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:42

Salandur

Software Engineer

in java hebben ze de fout gemaakt dat heel veel exceptions runtimeexceptions hadden moeten zijn en geen checked exceptions. goed voorbeeld daarvan is het hele EJB 1 & 2 gebeuren. Remote en Create exceptions zijn goede voorbeelden van runtime exceptions die je af mag vangen, maar niet verplicht toe mag zijn.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:39
Wat wel mooi is aan java is dat je een functie het keyword "throws" + exception kan geven, dan hoef je de try-catch niet in de functie te doen, maar je ook een hele reeks exceptions in één keer afhandelen. Dat heb je in c# niet volgens mij.

neemt niet weg dat ik c# veel lekkerder vind werken dan java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik ben blij dat je in C# geen exceptions hebt die je verplicht af moet vangen. Imo moet je als programmeur zelf bepalen wat je met exceptions doet en waar en wanneer je ze afvangt.
Wat ik me nog kan herinneren van Java, is dat het verplicht afvangen van een exception alleen maar het gebruik van try {.. } catch (IOException e) { // do nothing } in de hand werkt.

Pagina: 1 ... 36 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak