De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.086 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:20

Haan

dotnetter

30 dagen trial staat weer geïnstalleerd in VS2010 *O*

R# kan nu blijkbaar ook een foreach loop naar LINQ converteren, grappig :)

Waarom geeft het volgende trouwens een compiler error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
public string Foo(bool isTrue)
{
    if (isTrue)
    {
        string bar = "bar";
        return bar;
    }
    string bar = "bar";
    return bar;
}
A local variable named 'bar' cannot be declared in this scope because it would give a different meaning to 'bar', which is already used in a 'child' scope to denote something else
Ik zou zeggen dat bar alleen binnen de scope van het if statement valt. Het gekke is ook, als je een else gebruikt, mag je wel een variabele 'bar' declareren.

[ Voor 68% gewijzigd door Haan op 04-03-2010 15:49 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De compiler redeneert als volgt: Foo definieert een 'bar'. In een child scope (if) definieer je vervolgens nog een bar. Binnen de if zijn beide bar's zichtbaar. Voeg je een 'else' toe, dan is binnen je 'if' alleen de eerste bar zichtbaar, omdat de 'else' een nieuwe scope introduceert.

Hier definieer je 'bar' echter idd pas na de if, maar hij zal de variabelen in de Foo-scope wel op 1 hoop gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door user109731 op 04-03-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:22:
Hoe zit dat eigenlijk met dat licensing model van R# ?
Ik zie op de site dat een corporate license 300$ kost. Maar, als ik de terms lees, dan lees ik tussen de regels door, dat je eigenlijk per user nog eens moet bijbetalen ?
Kan iemand daar eens zijn ervaringen over delen ?
Ik neem aan dat je de Commercial license bedoelt. Het enige verschil met de Personal license is dat hij niet persoon gebonden is. De Personal version mag je dus niet overdragen naar een andere persoon ( Als er een werknemer weggaat bijvoorbeeld ), als ik jou was zou ik dus gewoon proberen een Personal license te krijgen, want die is ook nog geldig ( voor jou ) als je bij je werkgever weg gaat ;). Je kan je werkgever proberen te overtuigen dat een Personal license maar ongeveer de helft kost.

@Haan: variabele declaraties gebeuren eigenlijk altijd aan het begin van een scope, ook al komen ze in je code pas later. Er word op de stack ook al aan het begin van een scope ruimte gealloceerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 04-03-2010 16:06 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35
Woy schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:05:
[...]

Ik neem aan dat je de Commercial license bedoelt. Het enige verschil met de Personal license is dat hij niet persoon gebonden is. De Personal version mag je dus niet overdragen naar een andere persoon ( Als er een werknemer weggaat bijvoorbeeld ), als ik jou was zou ik dus gewoon proberen een Personal license te krijgen, want die is ook nog geldig ( voor jou ) als je bij je werkgever weg gaat ;). Je kan je werkgever proberen te overtuigen dat een Personal license maar ongeveer de helft kost.
Aha.
Dus, stel je bent een bedrijf met 10 ontwikkelaars, en ieder van die 10 ontwikkelaars wil R# gebruiken, dan heb je niet genoeg aan één commercial license, maar moet je 10 licenses hebben.

Wa'n zever. Dan is het licentie-model van llblgen toch beter. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:19:
[...]
Wa'n zever. Dan is het licentie-model van llblgen toch beter. :P
Voor llblgen moet je toch ook per ontwikkelaar een licenentie hebben ( Zover ik kan zien op de site )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ah, ik dacht dat het vroeger anders was. nvm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik dacht even in de code van Firefox te duiken. Na het downloaden van een Mercury-repository die zo'n honderdduizend (!) bestanden bevat dacht ik me even te "storten" op deze bug.

about:memory
Heb er maar dit van gemaakt:
about:memory 2

Maar man, wat een hoop code :P Ze mogen er wel een plattegrond bijleveren 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 04-03-2010 17:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

JanDM schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:53:
De compiler redeneert als volgt: Foo definieert een 'bar'. In een child scope (if) definieer je vervolgens nog een bar. Binnen de if zijn beide bar's zichtbaar. Voeg je een 'else' toe, dan is binnen je 'if' alleen de eerste bar zichtbaar, omdat de 'else' een nieuwe scope introduceert.

Hier definieer je 'bar' echter idd pas na de if, maar hij zal de variabelen in de Foo-scope wel op 1 hoop gooien.
Dit zorgt wel vaak voor WTF momentjes (zeker de eerste paar keer dat je er tegenaan loopt).

Voor zover ik weet vind de compiler het wel goed als je dit doet binnen bijvoorbeeld een for/while loop (kan iemand dat eens testen?). Tenminste dat dacht ik. Sowieso moet je je afvragen of het wel wijs is om op deze manier te code. Binnen 1 functie krijgt een variabele namelijk 2 "levens" (en dus wss ook 2 betekenissen) wat mij niet echt lijkt bij te dragen aan de overzichtelijkheid.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
AtleX schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:09:
WRAAAAAAAAAAAAAAAH, klote Telerik RAD-rommel!
:+. Ik gebruik nu sinds kort Telerik controls in een winforms project. Wat een verademing in vergelijking met andere toolkits die ik gebruikt heb. Bij zo'n beetje alles kun je templates gebruiken waardoor je toch wel veel kunt customizen.

Dus dan ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar waar je tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

De beste treffer voor de overbelaste methode voor System.IO.TextWriter.Write(char) heeft enkele ongeldige argumenten
:)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Misschien komt XNA naar Windows Mobile!
Als het zo is wil ik zeker zo'n telefoontje, mobiele games zijn hip!

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
[feest]Woo het werkt! *O* [/feest]

@CodeCaster: Da's een van de redenen waarom ik niet met OS software bezig ben, <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
CyCloneNL schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:26:
Misschien komt XNA naar Windows Mobile!
Als het zo is wil ik zeker zo'n telefoontje, mobiele games zijn hip!
Dat is al harstikke zeker :D!!! En als XNA ontwikkelaar kan ik niet wachten (hoewel mijn WIP strategy game zich waarschijnlijk niet zo goed zal lenen voor een telefoon :P).

http://www.sgtconker.com/...wp7-are-set-to-get-it-on/

[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 05-03-2010 11:46 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Wat ik me dan afvraag, in hoeverre ondersteund het 3D? Aangezien de Zune dat niet doet, wil ik wel weten wat voor limieten er op zitten.

En zijn er dan nog kosten verbonden bij het ontwikkelen voor Windows Phone 7? Bij de Xbox180 toch wel?

[ Voor 28% gewijzigd door TJHeuvel op 05-03-2010 11:51 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hehe, ik heb vandaag wat ASP.NET-based grids zitten vergelijken. De bron: een SQL-server met zo'n 650 items erin. Het doel: een grid displayen met 10 rijen. DevExpress' ASPxGridView genereert op een lege pagina dan zo'n 45 KB aan markup, Telerik's radGridView doet het met 30 KB, en Telerik's MVC-grid doet het met 6 KB. :)

Infragistics heb ik ook nog geprobeerd, maar wat is dát een rommel zeg... waar de andere grids redelijk snel klaar waren hing het Infragistics-grid IE op... bah.

(Silverlight + Silverlight-enabled WCF-service erachter ftw)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Leuke bug in een vanilla Visual Studio 2008. Als die nog nooit gedraaid heeft kan je 'm niet updaten. :X Ik heb de SP1 installer gedownload die *iets* doet, vervolgens faalt met een lege error en als je dan Visual Studio probeert te starten vliegen de errors je om de oren. Als je dan een reïnstall van VS doet, die door de first run wizard heen helpt en dan pas update werkt 't wel.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Volgens mij heb ik dat wel vaak genoeg op die manier gedaan bij installatie van VS2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 20:16

Matis

Rubber Rocket

Haan schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:03:
Volgens mij heb ik dat wel vaak genoeg op die manier gedaan bij installatie van VS2008.
Zo werkt dat helaas ook met Office 2007.

Die programma's lijken zich pas te installeren/registreren op het moment dat je ze (voor de eerste keer) start.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Matis schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:36:
[...]

Zo werkt dat helaas ook met Office 2007.

Die programma's lijken zich pas te installeren/registreren op het moment dat je ze (voor de eerste keer) start.
Maar bij Office 2007 kan je de SP's slipstreamen. Dat gaat niet bij Visual Studio (ik heb nooit gesnapt waarom dat dat niet ging bij 2008. Bij 2005 ging dat wel...)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haan schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:03:
ik ook, al meerdere keren, dus dat die bug altijd optreedt is iig onzin :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hm, ik kan 't reproduceren op 2 PC's hier. 1 Met Vista en 1 met 7. Ik heb bij beide computers dezelfde nstallatiemedia van VS2008 gebruikt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Misschien ligt het aan de gekozen opties tijdens installeren. Ik doe alleen C# en de rest vink ik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb totnutoe altijd Visual Studio 2008 geïnstalleerd, en daarna meteen SP1 eroverheen. De VB-meuk, Crystal Reporting en weet ik veel wat nog meer gooi ik ook uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik kan het me niet herinneren dat tijdens het installeren van Visual Studio 2008 en vervolgens de updates via Microsoft Update er problemen optraden. Ik heb het gewoon gelijk achter elkaar gedaan zonder Visual Studio te starten, dus ik heb er ook geen last van gehad.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het lijkt mij ook dat als dat vaker voorkomt, dat er dan intussen wel een fix voor was uitgekomen, of dat er op z'n minst het een en ander over te googelen valt. Maar ik kan zo 1-2-3 niks vinden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AtleX schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:51:
Hm, ik kan 't reproduceren op 2 PC's hier. 1 Met Vista en 1 met 7. Ik heb bij beide computers dezelfde nstallatiemedia van VS2008 gebruikt.
Mijn installs zijn op XP x64 en Win7 x64 geweest, met C++ en C#, zonder VB en Crystal reports en andere meuk. Zowel vs 2008 als SP1 waren gemounte ISO disks.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Misschien zit het hem ook wel in welk type VS2008 je hebt. Ikzelf heb hier de Professional editie en ik installeer hem gewoon altijd als default, met alle meuk erbij :P

De SP(1) haal ik altijd via de Windows Updates binnen. Maar die wil pas installeren als ik VS2008 heb gestart en aangegeven heb welke mijn gewenste/favoriete programmeertaal is.

Ik hoef verder geen solutions te openen of aan te maken, alleen het start-scherm van VS laten zien is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
*stormt er doorheen* Zeg, zijn d'r ook leuke alternatieven of nette manieren om SQL in Java code te stoppen zonder dat in een gewone Java string te plakken? Ideeën daarover? Ik ga sowieso kijken of ik Hibernate kan toepassen deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:45

Salandur

Software Engineer

hibernate en ander ORM frameworks zijn inderdaad een goede oplossing. Als je over annotations beschikt kan je ook kijken naar JDO.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Salandur schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:39:
hibernate en ander ORM frameworks zijn inderdaad een goede oplossing. Als je over annotations beschikt kan je ook kijken naar JDO.
Zit meer een beetje te kijken naar iets dat goed / makkelijk samenwerkt in een OSGi omgeving - heb gelezen dat dat nogal wat voeten in de aarde kan hebben met Hibernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik zit even naar deze Java Hibernate tutorial te kijken op Youtube, maar ik wordt nu al gek door het ongelofelijke ADHD-gehalte van de muis :P

Ik snap dat het double-time is, maar wat ziet het eruit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik wil het filmpje ook zien maar de connectie naar Youtube is te traag hier tijdens de pauze :+

En dan bedenken dat ik werk in een bedrijf wat opereert op wereldniveau.

Nu ben ik niet bekend met Hibernate, maar je gaat mij toch niet vertellen dat je die XML documents zelf moet schrijven he ? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Snake op 08-03-2010 12:49 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

WTF :D Ik heb hem na twintig seconden weer afgezet, hier kun je echt niet lang naar kijken. Sowieso, tutorial-video's :N

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 08-03-2010 12:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Matis schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:41:
Ik zit even naar deze Java Hibernate tutorial te kijken op Youtube, maar ik wordt nu al gek door het ongelofelijke ADHD-gehalte van de muis :P

Ik snap dat het double-time is, maar wat ziet het eruit :X
Haha, die gast denkt van 'OH JA IK MOET EVEN HEEN EN WEER GAAN KIJK HIER EN DAN GAAN WE VERDER WRYYY!' *zoem*.

Lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YopY schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:17:
*stormt er doorheen* Zeg, zijn d'r ook leuke alternatieven of nette manieren om SQL in Java code te stoppen zonder dat in een gewone Java string te plakken? Ideeën daarover? Ik ga sowieso kijken of ik Hibernate kan toepassen deze keer.
Je zou eventueel script files als resources op kunnen nemen. Of in combinatie met Hibernate kan je het in mapping/config files opnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 08-03-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vraag: "Waarom moet dit, en die twee andere applicaties, als webapplicatie worden uitgevoerd? Jullie proberen op alle manieren een desktopapplicatie na te bootsen, met meerdere actieve documenten, tot zelfs een melding voor het afsluiten aan toe."
Antwoord: "Ja euh, geen idee."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Snake schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:43:

Nu ben ik niet bekend met Hibernate, maar je gaat mij toch niet vertellen dat je die XML documents zelf moet schrijven he ? :?
Dat valt allemaal best mee hoor. Ikzelf doe NHibernate, en daar heb je wel 'Fluent NHibernate', waarmee je die mappings kunt maken in code (niet in de domainclass zelf), ipv met Xml, maar ik verkies nog altijd die Xml.
Icm het XSD bestand dat meegeleverd wordt, heb je trouwens intellisense bij het maken van die mapping-xml in VS.NET. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:28
Alex) schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:18:
Vraag: "Waarom moet dit, en die twee andere applicaties, als webapplicatie worden uitgevoerd? Jullie proberen op alle manieren een desktopapplicatie na te bootsen, met meerdere actieve documenten, tot zelfs een melding voor het afsluiten aan toe."
Antwoord: "Ja euh, geen idee."
De echte WTF zou zijn moest die vraag door de klant gesteld worden en het antwoord van de developers komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat onze dedicated server geconfigureerd is op een maandag morgen.. :/
En ook nog zonder koffie... :+

Hoezo ik dat denk? :X
Afbeeldingslocatie: http://i.gh.vg/uploads/groot/1eMfmom2-pz1sjA_UyCLguzmb0n.jpg

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Otherside1982 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:54:
[...]

De echte WTF zou zijn moest die vraag door de klant gesteld worden en het antwoord van de developers komen >:)
Nee, die zeurt over textboxes die 1 pixel verkeerd staan, en volgens hem moet locatie met een k worden gespeld. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Watch-out for bullshit bingo :P

Ik kan niet op 't woord komen, maar hoe noem je ook alweer een database-omgeving die informatie uit diverse andere informatiestromen krijgt en daardoor de gelegenheid biedt om geconsolideerde data weer te geven?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 03:13
Misschien bedoel je een data warehouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Soultaker schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:02:
Misschien bedoel je een data warehouse?
Thank you _o_

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dat denk ik ook ja.
grmbl komt er net weer een post tussendoor

[ Voor 56% gewijzigd door Haan op 08-03-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nu lees ik het volgende bericht:
nieuws: 'Apple weigert applicaties die met een template gemaakt zijn'

Wordt daarmee gedoeld op een soort van library / framework wat daar gebruikt wordt?

Ikzelf heb geen ervaring/kennis met ontwikkeling op een iPhone, anders dan dat het in objC moet.

Mijn hamvraag, waarom worden die applicaties mogelijk geweigerd? Komt het omdat ze een aantal features niet aanbieden (landscape etc.) of wil Apple een monopolie houden op een app-builder/IDE?

[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 09-03-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Matis schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:33:
Nu lees ik het volgende bericht:
nieuws: 'Apple weigert applicaties die met een template gemaakt zijn'

Wordt daarmee gedoeld op een soort van library / framework wat daar gebruikt wordt?

Ikzelf heb geen ervaring/kennis met ontwikkeling op een iPhone, anders dan dat het in objC moet.

Mijn hamvraag, waarom worden die applicaties mogelijk geweigerd? Komt het omdat ze een aantal features niet aanbieden (landscape etc.) of wil Apple een monopolie houden op een app-builder/IDE?
Het is wat input veldjes invoeren, misschien nog een beetje drag&drop voor bepaalde widgets en je app is klaar. Omdat de aanvoer van informatie beperkt is (hier bijv. slechts een RSS feed) is de functionaliteit ook beperkt. En het gemak gaat uiteindelijk een hele hoop gelijkende applicaties opleveren die allemaal niet zoveel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Woy schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:06:
[...]

Je zou eventueel script files als resources op kunnen nemen. Of in combinatie met Hibernate kan je het in mapping/config files opnemen.
Hm, da's een idee ja. Lijkt me dan wel dat er óf een soort van metadata boven de .sql files meegenomen moet worden (d'r zijn wat variabelen die je in kunt vullen), óf per resource een class komt met daarin wat extra informatie.

Of ik neem het bestaande systeem als voorbeeld en voeg daar een tussenstap aan toe. Bestaande systeem is een webinterface waar je een query in kunt plaatsen, met daarbij configuratie zoals het koppelen van een ID in het query resultaat aan een pagina en het invullen van bepaalde variabelen.

@ app store verhaal
Ja, denk dat het is om 'app spam' tegen te gaan. Ze kunnen vanuit hun eigen voorwaarden zoals die nu zijn die apps niet zomaar weigeren (omdat de app gewoon goed in elkaar zit qua code e.d.). Kan me voorstellen dat er mensen zijn die een paar dozijn van dit soort insta-apps op de app store gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ah, duidelijk, het is dus een soort van Game Maker onder de iPhone-app-builders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Na al twee dagen tips geven en tutorials aanwezen, even als mijn eigen sourcecode voor A* pathfinding (in C#). Uiteindelijk maar een stukje geschreven voor iemand uit irc. Zo simpel mogelijk en kan een stuk sneller, maar dan heeft ie iig wat. Vond het wel zielig want die persoon is echt hard er mee bezig en het lukt hem echt niet.

Good luck met zijn bomberman clone...

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Matis schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:36:
Ah, duidelijk, het is dus een soort van Game Maker onder de iPhone-app-builders :P
Dat vind ik ook niet gek. Objective C lijkt me geen happy taal om in te programmeren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@interface classname : superclassname {
    // instance variables
}
+classMethod1;
+(return_type)classMethod2;
+(return_type)classMethod3:(param1_type)param1_varName;

-(return_type)instanceMethod1:(param1_type)param1_varName :(param2_type)param2_varName;
-(return_type)instanceMethod2WithParameter:(param1_type)param1_varName andOtherParameter:(param2_type)param2_varName;
@end
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
class classname : superclassname {
 public:
  // instance variables

// Class (static) functions
  static void* classMethod1();
  static return_type classMethod2();
  static return_type classMethod3(param1_type parameter_varName);

// Instance (member) functions
  return_type instanceMethod1(param1_type param1_varName, param2_type param2_varName);
  return_type instanceMethod2WithParameter(param1_type param1_varName, param2_type param2_varName=default);
};

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

roy-t schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:49:
Na al twee dagen tips geven en tutorials aanwezen, even als mijn eigen sourcecode voor A* pathfinding (in C#). Uiteindelijk maar een stukje geschreven voor iemand uit irc.
Je taalgebruik begint er ook al onder te lijden zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@Sebazzz, idd, een vriend van mij heeft in objC tijdens zijn stage een spel ontwikkeld voor de iPhone ( http://www.hydrotiltxl.com/ ).

Dat moest dus ook helemaal in objC. Geen pretje om daar aan te wennen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 09-03-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Haan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:57:
[...]

Je taalgebruik begint er ook al onder te lijden zo te zien :P
WTF ik lees het nu terug en ik denk nu het zelfde als jij. Wat dacht ik toen ik dat aan het typen was?

En dan heb ik nog spellingscontrole aan ook...

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Matis schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:09:
@Sebazzz, idd, een vriend van mij heeft in objC tijdens zijn stage een spel ontwikkeld voor de iPhone ( http://www.hydrotiltxl.com/ ).

Dat moest dus ook helemaal in objC. Geen pretje om daar aan te wennen ;)
Dat spel is dus gewoon een 1:1 kopie van Kororinpa?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:50:
Dat spel is dus gewoon een 1:1 kopie van Kororinpa?
Jij zegt het, als ik het zo zie, is Kororinpa voor de Wii en Hydrotilt voor de iPhone. Om nu te zeggen dat het een 1:1 kopie is vind ik wel een beetje kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Sebazzz schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:53:
[...]

Dat vind ik ook niet gek. Objective C lijkt me geen happy taal om in te programmeren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@interface classname : superclassname {
    // instance variables
}
+classMethod1;
+(return_type)classMethod2;
+(return_type)classMethod3:(param1_type)param1_varName;

-(return_type)instanceMethod1:(param1_type)param1_varName :(param2_type)param2_varName;
-(return_type)instanceMethod2WithParameter:(param1_type)param1_varName andOtherParameter:(param2_type)param2_varName;
@end
Ziet er niet eens zo dramatisch uit. Nog niet, ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
YopY schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:29:
[...]

Ziet er niet eens zo dramatisch uit. Nog niet, ;).
Ik ga er van huilen, wat doen al die plusjes en minnetjes. Ik heb wel eens gehoord dat ObjectiveC een bastaard kind was van een affaire tussen C en Visual Basic 6. Maar zo te zien is het nog erger...

Edit: ah + is blijkbaar het zelfde als static en - als public (of weglaten) in een interface declaratie

[ Voor 12% gewijzigd door roy-t op 10-03-2010 09:41 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrandWazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 21:25
roy-t schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Ik ga er van huilen, wat doen al die plusjes en minnetjes. Ik heb wel eens gehoord dat ObjectiveC een bastaard kind was van een affaire tussen C en Visual Basic 6. Maar zo te zien is het nog erger...

Edit: ah + is blijkbaar het zelfde als static en - als public (of weglaten) in een interface declaratie
Bastaard tussen C en VB? 8)7 Het is gewoon een object oriented versie van C welke hevig beinvloed is door Smalltalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
TheGrandWazoo schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:05:
[...]

Bastaard tussen C en VB? 8)7 Het is gewoon een object oriented versie van C welke hevig beinvloed is door Smalltalk.
Het was grappig bedoelt ;)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Willekeurig vraagje tussendoor: Weet iemand een goede oplossing (of een goede Google zoekopdracht) om vier willekeurige cijfers uit de reeks 1 t/m 4 te halen, zodanig dat alle 4 éénmaal gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
code:
1
Enumerable.Range (1, 4)

:Y) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
C#:
1
2
System.Random rnd = New System.Random();
IEnumerable<int> numbers = Enumerable.Range(1, 4).OrderBy(rnd => rnd.Next);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

* Sebazzz komt er net achter dat een tabel van 7000 cellen met in iedere cel een textbox een zware kost is voor Firefox en vooral IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Woy schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:49:
C#:
1
2
System.Random rnd = New System.Random();
IEnumerable<int> numbers = Enumerable.Range(1, 4).OrderBy(rnd => rnd.Next);
Is dit niet exact dezelfde 'niet random' fout als MS heeft gemaakt bij browserchoise.eu? Sorteren heeft een stabiele basis nodig ( x < y && y < z -> x < z).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
roy-t schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:08:
[...]

Is dit niet exact dezelfde 'niet random' fout als MS heeft gemaakt bij browserchoise.eu? Sorteren heeft een stabiele basis nodig ( x < y && y < z -> x < z).
Ik weet niet precies hoe order by werkt. De fout bij microsoft was dat het gewoon met een comparer gebeurde waar elke compare 2 random getallen gemaakt werden. Ik was er hier even van uitgegaan dat OrderBy elk element maar een keer een de rand functie aanroept, en dan is het wel "echt" pseudo Random. Grote kans dat dat echter niet het geval is, en dan heeft het dus inderdaad exact dezelfde fout

Ik zou even moeten kijken wat de OrderBy precies doet of dat ook echt zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 10-03-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:03
Hmm. Compilet dat wel? Ik zou iets als
code:
1
.OrderBy(x => rnd.Next())
verwachten.

Het is wel een vrij vieze oplossing die misschien vaak gewoon werkt, maar ook op z'n plaat kan gaan omdat meerdere keren x en y vergelijken telkens een andere uitkomst geeft (tenzij OrderBy de elementen eerst tagt met random floats en vervolgens op de gefixeerde waardes selecteert).

Hé, volgens mij klink ik nu als een echo. Ik moet eens wat sneller tikken.

[ Voor 10% gewijzigd door cfern op 10-03-2010 11:22 ]

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan natuurlijk ook iets van een shuffle extension method maken.
Ongeveer zoiets
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
public static class ShuffleExtension
{
    public static IEnumerable<T> Shuffle<T>( this IEnumerable<T> enumerable )
    {
        List<T> result = new List<T>(enumerable);
        Random rand = new Random();
        for(int i = result.Count; i > 1; i--)
        {
            int index = rand.Next(i);
            T lastItem = result[i - 1];
            result[i - 1] = result[index];
            result[index] = lastItem;
        }
        return result;
    }
}

En dan gewoon
C#:
1
IEnumerable<int> numbers = Enumerable.Range(1, 4).Shuffle();

Als er niet al iets van een shuffle functie is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:03
Ik heb toch maar even de suggestie van StackOverflow gepakt en het daadwerkelijke aantal aanroepen van de OrderBy delegate geteld:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
public static int CountComparisons (int N)
{
  int count = 0;
  var R = new Random();
  var ForceResult = 
    Enumerable.Range(1, N).OrderBy(x => { count++; return R.Next(); }).ToArray();
  return count;
}

Nu blijkt dat het aantal aanroepen van de orderBy delegate gelijk is aan het aantal elementen in de lijst. Het is dus een valide methode om even snel iets te shuffelen.

[ Voor 3% gewijzigd door cfern op 10-03-2010 11:42 ]

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Heb het opgelost met het volgende stukje, :).

Java:
1
2
3
4
Stack<Integer> stack = new Stack<Integer>();
stack.addAll(Arrays.asList(new Integer[] {1, 2, 3, 4}));
Collections.shuffle(stack);
LOG.log(Level.INFO, "Stack: " + stack.pop() + stack.pop() + stack.pop() + stack.pop());

Mwoah, dat moet het maar doen denk ik zo. Resultaten zijn waarden als:

code:
1
2
3
4
5
6
7
4132
2413
4213
2134
1342
3142
etc

[ Voor 11% gewijzigd door YopY op 10-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sebazzz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:01:
* Sebazzz komt er net achter dat een tabel van 7000 cellen met in iedere cel een textbox een zware kost is voor Firefox en vooral IE
Je kunt je sowieso afvragen wat voor user experience dat gaat opleveren... niemand vindt een lijst van 7000 cellen met invoervelden leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Paging zou inderdaad wel een goed idee zijn. 50 of 100 regels is een stuk beter behapbaar, voor zowel de browser als de gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen te implementeren is, indien de gebruiker bijna onderaan de pagina is, er een stuk bijgeladen wordt.

* Matis is begonnen met APS.net, beetje wennen, maar wel lekker :)

[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 10-03-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Net een discussie gehad met iemand van management en de "senior developer", over de webapplicatie die ze aan het bouwen zijn. Ik zit daar als externe partij bij. De applicatie is al best ver gevorderd, maar er zijn allerlei dingen die er een "net-niet-applicatie" van maken.

Bijvoorbeeld controls die zich net zo moeten gedragen als hun WinForms-broertjes, zoals een combobox en datepicker. Daarnaast zit je met een hoop state-gedoe, en ook het openhebben van meerdere actieve pagina's tegelijk. In tabbladen.

Het argument van de senior developer voor die keuze is "Ik denk dat webapplicaties de toekomst hebben, en dat het steeds meer richting het thin-clientmodel gaat. Daarnaast is het updaten van webapplicaties makkelijker, want organisaties willen vaak niet dingen (zoals Silverlight) deployen".

Mijn tegenargumenten:
- ClickOnce is prima te gebruiken voor client-side deployment, en bedrijven hebben vaak een managementsysteem (System Center, ZENworks, you name it)
- WinForms performt beter dan de huidige applicatie
- Je kunt zaken beter implementeren zonder door rare hoepels te moeten gaan
- Je hebt toegang tot lokale storage en devices

De persoon van management was inmiddels ook overtuigd geraakt van mijn argumenten... binnenkort een discussie over hoe nu verder te gaan met de applicaties die gebouwd worden... inmiddels al een jaar lang. Hopelijk wordt het omgebouwd, en dan meteen goed aangepakt.

Dingen die er nu o.a. missen:
- UI-standaarden voor kleurgebruik, taalgebruik en plaatsing van controls e.d.
- Scheiding tussen UI en data (de controllerlaag in MVC)

Ik wil proberen om, mocht er besloten worden de UI om te bouwen, UI-guidelines geïmplementeerd te krijgen. Ook wil ik dan kijken of er animo is voor een Ribbon.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Het ligt toch heel erg aan de applicatie zelf of die goed in een webapplicatie is te vangen? Natuurlijk zijn er nadelen, maar even zoveel voordelen.

Daarnaast lijkt me dat je best af kan stappen van de native look&feel om zo wel responsive widgets te kunnen inzetten (kijk naar simpele dingen als jQueryUI of ext.js). En deployement op één server lijkt me handiger dan een tool waarmee je op je clients alles moet deployen (ook al is dat erg gemakkelijk).

Dus het zo zwart/wit stellen lijkt me ook niet de juiste manier. Niet dat ik je ongelijk geef, maar enige nuance is wel nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, als je lokale storage en devices nodig hebt, dan lijkt een webapplicatie niet echt geschikt. De overige argumenten zijn weinig overtuigend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Fuck, ik wil hier thuis wat aan een privé projectje prutsen.

Wil ik inloggen in mijn Vault database (== Source control), lukt het niet. Ik :?

Kijk ik even in SQL Server, is die sgvault database 'suspect'. In de logs vind ik dingen terug van disk corruption. :X :X

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 10-03-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Voor de studie mag ik wat gaan klooien met een AT90USBkey. Het doel is om hem te gaan gebruiken als USB-host en er een mp3-speler van te maken. Leuk, is weer even geleden dat ik met een bordje heb geklooid.

Afbeeldingslocatie: http://mysite.verizon.net/restxsa0/AT90USBKEY_COLOR.jpg

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
whoami schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:26:
Fuck, ik wil hier thuis wat aan een privé projectje prutsen.

Wil ik inloggen in mijn Vault database (== Source control), lukt het niet. Ik :?

Kijk ik even in SQL Server, is die sgvault database 'suspect'. In de logs vind ik dingen terug van disk corruption. :X :X
Pfff, gelukkig heb ik hier een mooi backup plan. :Y)
Dit was de eerste keer dat het van pas kwam, dus toch opgelucht. (En direct ook een test dat alles goed werkt).
Maar toch bijna in de broek gescheten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:18:
[...]

Je kunt je sowieso afvragen wat voor user experience dat gaat opleveren... niemand vindt een lijst van 7000 cellen met invoervelden leuk.
Nee, je mist een beetje context. Het gaat om een importeer systeem waarbij de user moet aangeven welke kolommen welke soorten data zijn. Maargoed, 7000 textarea's is inderdaad wel moeilijk. Zelfs met 500 is het al veel. (Het zijn x rijen van 26 kolommen). Maar ik heb het in ieder geval aangepast, het moet ook op IE werken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 10-03-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
mithras schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:35:
Het ligt toch heel erg aan de applicatie zelf of die goed in een webapplicatie is te vangen? Natuurlijk zijn er nadelen, maar even zoveel voordelen.

Daarnaast lijkt me dat je best af kan stappen van de native look&feel om zo wel responsive widgets te kunnen inzetten (kijk naar simpele dingen als jQueryUI of ext.js). En deployement op één server lijkt me handiger dan een tool waarmee je op je clients alles moet deployen (ook al is dat erg gemakkelijk).
Agreed, maar in mijn ogen moet je iets niet een webapplicatie noemen als het op allerlei manieren de Windows look-and-feel moet benaderen, maar dan geskind. Er worden allerlei controls gebruikt, zoals tabbladen, comboboxen, datepickers, treeviews, en vrij veel dingen gaan steeds naar de server. Requests waar meer dan 500 KB aan HTML over de lijn gaat zijn helaas niet uitzonderlijk.

Ik heb jQuery er überhaupt geïntroduceerd, daarvoor werd alles gedaan danwel door DevExpress-controls, danwel door UpdatePanels. Dit wérkt wel, maar het is niet snel te noemen.
Dus het zo zwart/wit stellen lijkt me ook niet de juiste manier. Niet dat ik je ongelijk geef, maar enige nuance is wel nodig. ;)
Je hebt ook gelijk, maar als je per sé een webapplicatie wilt bouwen moet je in mijn ogen ook breken met het WinForms-principe, en je applicatie anders vormgeven. We lopen nu gewoon steeds tegen problemen aan, omdat we een in principe stateless protocol om willen vormen tot iets wat states ondersteunt.

Met ViewState en SessionState kom je wel een eind, maar ideaal is anders. SessionStates verlopen en de ViewState bedraagt al 250 KB (don't ask), nog zonder dat er volledig geserialiseerde objecten instaan met collections waar honderden items onder kunnen vallen.
eamelink schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:41:
Tsja, als je lokale storage en devices nodig hebt, dan lijkt een webapplicatie niet echt geschikt. De overige argumenten zijn weinig overtuigend :)
Devices zijn op dit moment nog niet nodig, maar ik kan me een moment bedenken dat men dit wel wil. Bijvoorbeeld om iets uit te kunnen printen. SQL Reporting Services gebruiken is dan ook niet ideaal. Lokale storage is iets wat nu nog niet nodig is, maar waar ik wel potentie inzie, bijvoorbeeld voor 'disaster recovery'-files.

De huidige webapplicatie bevat een menubalk met daaronder een reeks 'tabjes', onder ieder tabje valt een iframe. In dat iframe wordt een pagina geladen, zoals een klant. Omdat niet iedereen zomaar alles moet kunnen wijzigen, wordt standaard de hele pagina in alleen-lezenmodus getoond. Als je wil wijzigen moet je dit expliciet aangeven, en ook een reden.

Op dit moment is dat als volgt geïmplementeerd:
- Klik in de menubalk (buiten het iframe) op 'Wijzigen'
- Een javascript-actie wordt afgevuurd: het script zoekt de huidige actieve pagina op (foreach door de pagina en degene pakken die visible is), en roept op de ClientDocument weer een script aan. Als er geen script bestaat wordt een alert getoond.
- Dit script toont een in-page popup met daarin de benodigde vragen
- De gebruiker vult de vragen in en klikt op 'Bevestigen'
- De actieve tab wordt gesloten, en een nieuwe wordt geopend, met een paar andere parameters.

Als de gebruiker in de tussentijd (dus na het klikken op 'Bevestigen') een andere tab opent, wordt niet de oorspronkelijke tab gesloten, maar de tab die op dat moment openstaat. Hiervan komt niet eerst een bevestiging, het kan zijn dat de gebruiker dan dus werk kwijtraakt.

Ook bij het sluiten van de browser wordt er géén melding getoond. Ik weet dat het kan (onbeforeunload), maar ik vind dat allesbehalve een nette oplossing omdat je weinig controle hebt over wát er gebeurt. Je kunt weinig met de alert die getoond wordt, vanuit een UI-perspectief.

Daarnaast is de applicatie in z'n huidige vorm simpelweg traag, dit is niet gek als je je bedenkt dat er soms honderden script zijn. Een aantal wordt ingeladen adhv scriptfiles (die zijn goed te cachen), maar een hoop komt ook uit WebResource.axd-files (dynamisch gegenereerd dus), en een hoop andere scripts staan inline of worden zelfs ge'eval()d. De CSS is een zooitje en de HTML zit inmiddels ook vol trucs om alles goed geskind te hebben.

Men is het erover eens dat er iets moet gebeuren... of webbased een volledige rewrite, men heeft ASP.NET MVC gezien en dat performt als een malle*, of Silverlight, maar ik begin steeds meer te neigen naar WinForms + webservices voor de backend.

Ohja, trouwens: er zijn geen stresstests uitgevoerd op de webserver(s). De ontwikkelaars werken voornamelijk op localhost en dat schiet soms al niet op, maar straks moet er misschien wel 50 man tegelijk mee gaan werken, en er is geen enkel idee hoe de servers zich dan gaan houden.

*Ook met MVC kun je het traag maken, maar je hebt niet allerlei gare dingen zoals ViewStates e.d. wat al enorm scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was de druppel... Ik werk niet meer 's nachts! :/

Was nog even snel de laatste wijzigingen aan het doen aan een nieuwe site, helemaal klaar en lokaal getest. De nieuwe site staat in het mapje "nieuw", je kan dus wel raden wel welk mapje ik dan net weer níet overschreven heb... 8)7 Inderdaad, ik heb de normale site overschreven met de nieuwe site én geen backup lokaal. |:(

En de backup op de server kan ik wel bij, maar omdat het internet er hier uit ligt zit ik op mobiel internet, dus dat gaat hem niet worden... :N

Maar even de "werkzaamheden" melding aan gezet en dan moet morgen iemand anders de bestanden maar terug zetten... :|

Niet leuk dit.. -O-

offtopic:
@hierboven: daar hebben we die spamhoer ook weer.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 07:46

NielsNL

DigiCow

Pff, 2 dagen bezig geweest met 1 van m'n eerste jQuery progsels: een reageer-op-alles bericht plaatser, met ajax.
Alleen nog even een verwijder knopje maken
JavaScript:
1
2
3
$('.reactdel').click(function(){
   alert('test');
});
Maar dat werkt op de 1 of andere manier niet na een ajax request. Ook geen meldingen in firebug, script blijft ook gewoon werken.
* NielsNL haalt wat Coffee en gaat verder zoeken.
update:
hmm, blijkbaar heeft de "click" van een div voorrang op de "click" van een img binnen die div.
Nu nog een work-around maken. :P

[ Voor 13% gewijzigd door NielsNL op 11-03-2010 09:32 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

whoami schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:00:
[...]

Pfff, gelukkig heb ik hier een mooi backup plan. :Y)
Dit was de eerste keer dat het van pas kwam, dus toch opgelucht. (En direct ook een test dat alles goed werkt).
Maar toch bijna in de broek gescheten hoor.
Ik kan me voorstellen dat je wel even flink in de zenuwen zat :P Maar gelukkig is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
NielsNL schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:03:
Pff, 2 dagen bezig geweest met 1 van m'n eerste jQuery progsels: een reageer-op-alles bericht plaatser, met ajax.
Alleen nog even een verwijder knopje maken
JavaScript:
1
2
3
$('.reactdel').click(function(){
   alert('test');
});
Maar dat werkt op de 1 of andere manier niet na een ajax request. Ook geen meldingen in firebug, script blijft ook gewoon werken.
* NielsNL haalt wat Coffee en gaat verder zoeken.
Waarschijnlijk omdat je een element in je DOM toevoegt en die trigger daarvoor al is geplaatst. Die werkt dan niet meer op je nieuwe elementen. Hiervoor heeft jQuery .live() :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 07:46

NielsNL

DigiCow

mithras schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:33:
[...]
Waarschijnlijk omdat je een element in je DOM toevoegt en die trigger daarvoor al is geplaatst. Die werkt dan niet meer op je nieuwe elementen. Hiervoor heeft jQuery .live() :)
Ik kwam er net zelf achter...
Ik voeg nu de functie in wanneer de ajax request succesvol is, dat gaat ook goed.
Ik zal eens kijken naar .live implementeren, dat ziet er een stuk netter uit dan alles in de ajax request te plempen. Thnx!

[ Voor 9% gewijzigd door NielsNL op 11-03-2010 09:58 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor bugreports maken jullie gebruik van Mantis of Bugzilla (of andere omgevingen)? Zit naar beide te kijken, alleen niet zo heel veel zin :P om beide te installeren en te testen :/

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 11-03-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Voor bugs tracken gebruiken wij Redmine. Ik heb daar vooral voor gekozen omdat het meer is dan alleen bugtracken: er zit een wiki bij, een interface op versiebeheersysteem, je kan bestanden (documentatie of handleidingen) er op zetten.

Voor alleen bugtracken zou ik voor Mantis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

rutgerw schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:28:
Voor bugs tracken gebruiken wij Redmine. Ik heb daar vooral voor gekozen omdat het meer is dan alleen bugtracken: er zit een wiki bij, een interface op versiebeheersysteem, je kan bestanden (documentatie of handleidingen) er op zetten.

Voor alleen bugtracken zou ik voor Mantis gaan.
Dat is idd wat ik me afvraag... Als 't hele spul al op een website draait, met support, downloads, wiki's en manuals dan voldoet Mantis prima. Redmine ziet er trouwens ook interessant uit, ook maar eens even meenemen :)

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 11-03-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zo, had ik me net hier toch een vage melding: Invalid pointer (E_POINTER, code 0x80004003), wat na een hoop proberen bleek te komen omdat in de Configuration Manager bleek dat niet alle projecten gebuild werden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik ben intussen ook alweer uren aan het worstelen met een heel onlogisch probleem. Voor de mensen die het kennen: een plugin voor Dynamics CRM. Daarin een methode die 1, of 2 keer wordt aangeroepen, afhankelijk van de context. Deze methode moet data ophalen, maar faalt tijdens de 1e keer aanroepen altijd met een SQL time-out, terwijl op de server geen enkele activiteit valt te zien. Tweede keer aanroepen gaat perfect. Ook dezelfde code in een Console applicatie werkt gewoon prima :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:07
Transacties die de boel gelocked houden? Dus dat je je nog even moet aanmelden bij de lopende transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
BtM909 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:58:
Voor bugreports maken jullie gebruik van Mantis of Bugzilla (of andere omgevingen)? Zit naar beide te kijken, alleen niet zo heel veel zin :P om beide te installeren en te testen :/
Nu nog Mantis, maar hier willen we vanaf, omdat het voor de non-programmeurs (en non-techneuten) niet makkelijk te gebruiken is. Is misschien wel leuk voor kleine projectjes of puur als bugtracker, maar wij zoeken iets breders, waar je ook taken en dergelijke in kunt zetten en kunt plannen.

We hebben gekeken naar een aantal alternatieven, waar Trac en Redmine boven de rest uitstaken. Track hebben we uiteindelijk voor gekozen, omdat het breder gebruikt / ondersteund wordt. Beide hebben ze overigens grotendeels vergelijkbare features.

Wij hebben vooral interesse in het 'plannen' van issues onder een bepaalde milestone. Zo kunnen wij bijvoorbeeld (hebben we nu in gedachten) elke maand een milestone aangeven, en daaronder een rijtje issues (zowel bugs als feature requests) hangen. Zo zullen er (hopelijk) geen issues maandenlang blijven hangen zoals nu het geval is.

En d'r zit ook een wiki in (waar we ook naar zoeken, informatiebeheer is nu nog Word bestandjes op een netwerkshare zetten), integratie met SVN, dat soort zaken.

Beide draaien overigens niet in een standaard LAMP omgeving, als dat een obstakel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Argh, het zit hier niet mee vandaag. Gare errors uit Visual Studio, nu weer dat temporary classes niet gegenereerd kunnen worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:10:
Argh, het zit hier niet mee vandaag. Gare errors uit Visual Studio, nu weer dat temporary classes niet gegenereerd kunnen worden. :(
Ik heb wel eens op mijn desktop computer gehad dat de VS installatie spontaan corrupt lijkt te zijn. Rebooten of een repair installatie kan die soort dingen verhelpen. Een keer had ik zelfs een ExecutionEngineException in een applicatie :S Dat was dan wel Windows XP met admin account, daar is het natuurlijk wat makkelijker dat er ongewenste wijzigingen aangebracht worden, hoewel het natuurlijk niet eens voor mag komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 11-03-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 21:16
YopY schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:17:
Beide draaien overigens niet in een standaard LAMP omgeving, als dat een obstakel is.
Maar beide zijn wel redelijk makkelijk te integreren met Apache. Heb ze beiden ooit eens opgezet, en dat was binnen een half uurtje gepiept ;)

Uiteindelijk is de keuze op Redmine gevallen. Weet de precieze redenen niet meer precies, maar ik vond het in het algemeen wat lekkerder werken. Is alleen wel wat trager, vooral bij de eerste request. In de tijd dat ik het probeerde miste Trac ook nog fatsoenlijke support voor meerdere projecten, maar misschien dat dat inmiddels is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Het zit er wel in (projecten in Trac), maar we hebben nog niet gekeken of het wel werkt. We wachten op automatisering tot ze een testinstallatie voor ons doen, :+.

En * YopY heeft vandaag een soort van gebruikers-in-de-gaten-houd-systeem ontwikkeld voor zijn webservice.

Elke gebruiker krijgt een unieke key, elke aanroep moet voorzien zijn van een uitgegeven key, en elke aanroep wordt gelogd in een database zodat we kunnen zien wie onze webservice platspamt. Niks fancy overigens, slechts een random string (dus niks met SHA-202152369 of wat dan ook - het is geen banksysteem), maar het lijkt wel te werken.

En ook nog redelijk vlot, ;D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
API-keys dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:58:
Hier ook Redmine. Ben er wel tevreden mee, het werkt eenvoudig, integratie met SVN/Mercurial/etc. is nice (bijv. commits weergeven bij een bug) en de activity-pagina is wel handig. Trac ondersteunde destijds niet het aanmaken van meerdere projecten, zoals al gezegd.

Het is onder Linux/BSD/Mac vrij eenvoudig te installeren dankzij Phusion Passenger van onze prototype :)

Ben ook wel benieuwd naar Launchpad. Die is tegenwoordig lokaal te installeren, ik weet echter niet hoe goed dat werkt...

[ Voor 10% gewijzigd door user109731 op 11-03-2010 17:54 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak