[b][message=33572729,noline]Ik vind dat altijd zo'n kul dat scholen voorschrijven welke IDE's je moet gebruiken. Bij ons op school was dat veelal Borland in de eerste twee jaar en daarna godzijdank VS2003, toen we eindelijk MSDNAA ontdekten stapte iedereen privé al over op VS2008, maar school bleef op 2003 steken, waardoor projecten telkens weer gedowngraded en geüpgraded moesten worden.
zo erg is het nu ook weer niet
ik ben echter de enige die fatsoenlijk kan programeren (wat wil je dan, met 300 uur asm geprogsel...)
met een project wil je dat iedereen dezelfde IDE gebruikt, dan kom je op de pc's van school (overigens gloednieuwe bakken) al snel op dev c++ uit.
wat ik overigens een waardeloos flutprogramma vind
We hebben ook een periode in Eclipse moeten werken, was toen voor Java en dat werkte op zich wel aardig, alleen jammer dat er toen geen sleur-en-pleur GUI builder was, zoals die er in NetBeans wel is/was

ik heb het geprobeerd, en voor kleine dingen vind ik eclipse niet zo handig (je kan geen los file aanmaken? alleen projecten...)
ik probeer nog steeds een manier te vinden om een project gewoon in console te openen, niet in de ingebouwde console. die bugt redelijk met mijn beginners code...