Oke boys en girls even een weekje geen F5 in de devschuur, lekker een weekje weg!
Veel devplezier inde tussentijd!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat is natuurlijk dé manier om je nieuwe platform populair te maken bij developers, toch?creator1988 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:48:
Is er iemand hier registered iPhone developer? Ik wil wat spelen met de iPad SDK, maar kan deze niet downloaden zonder subscription.
En mijn idee van aanmaken account, even 80 eur betalen en dan spelen werkt niet, KVK uitreksels en handtekeningen van de directeur nodig volgens Apple.
Precies. Development voor je systeem wil je juist zo open mogelijk maken - gratis downloaden van de ontwikkeltools, uitgebreide documentatie, en indien mogelijk inspraak op de ontwikkeling van de API's en dergelijke. Microsoft z'n development tools zijn goed, bijvoorbeeld.Otherside1982 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:57:
[...]
Dat is natuurlijk dé manier om je nieuwe platform populair te maken bij developers, toch?
Steve Balmer mag dan wat vreemd gedaan hebben met zijn "Developers, developers, developers", maar op dat vlak heeft hij toch zeker een punt. Wat heb je aan een nieuw platform als er geen/amper developers zijn die toffe applicaties maken voor je platform.
1
2
3
| NSMutableDictionary *dictionary = [[NSMutableDictionary alloc] init]; [dictionary setObject:@"Object One" forKey:@"1"]; [dictionary setObject:@"Object Two" forKey:@"2"]; |
1
2
3
| var dictionary = new Dictionary<int, string>(); dictionary.Add(1, "Object one"); dictionary.Add(2, "Object two"); |
[ Voor 25% gewijzigd door creator1988 op 22-02-2010 09:54 ]
En hoe zit dat qua performance? Naar wat wordt MonoTouch gecompileerd? IL? En is er dan voor de iPhone een IL VM beschikbaar?creator1988 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:50:
iPhone development an sich is wel goed geregeld, al moet ik zeggen dat ik de devtools van Apple zelf een drama vind, en dat komt vooral omdat ik een ernstige haat heb ontwikkeld tegen Objective-C. Ik gebruik MonoTouch als extra laag, de interface builder is zo veel beter dan die van Apple zelf, en bovendien:
code:
1 2 3 NSMutableDictionary *dictionary = [[NSMutableDictionary alloc] init]; [dictionary setObject:@"Object One" forKey:@"1"]; [dictionary setObject:@"Object Two" forKey:@"2"];
of
code:
1 2 3 var dictionary = new Dictionary<int, string>(); dictionary.Add(1, "Object one"); dictionary.Add(2, "Object two");
Lijkt me duidelijk. Om over webservices nog maar niet te beginnen. http://www.iphonedevsdk.c...ow-call-soap-service.html.
Overigens is de iPhone SDK gewoon gratis toegangelijk, maar de nieuwe versie met iPad support is weer niet publiek beschikbaar. En inderdaad, Microsoft snapt dat veel beter, ontwikkelen voor Windows Mobile is gewoon goed geregeld als je dat met Compact Framework doet.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
We are shaping the future
De reden dat Apple dat niet doet is om de gebruikerservaring oid te behouden. Je voorkomt op die manier dat hobbyisten zomaar voor het platform gaan ontwikkelen en minder goede apps op de markt brengen.YopY schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:22:
[...]
Precies. Development voor je systeem wil je juist zo open mogelijk maken - gratis downloaden van de ontwikkeltools, uitgebreide documentatie, en indien mogelijk inspraak op de ontwikkeling van de API's en dergelijke. Microsoft z'n development tools zijn goed, bijvoorbeeld.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Doe het dan om te kunnen submitten naar de market. Op deze manier houd je ook mensen tegen die er in eerste instantie alleen naar willen kijken tegen. Ik meende dat het met XNA ook zo werkt.Sebazzz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:21:
[...]
De reden dat Apple dat niet doet is om de gebruikerservaring oid te behouden. Je voorkomt op die manier dat hobbyisten zomaar voor het platform gaan ontwikkelen en minder goede apps op de markt brengen.
XNA staat volgens mij niet toe om zonder subscription te developpen/debuggen voor de Xbox360. Windows ontwikkelen is gewoon gratis als je C# Express en XNA Game Studio gebruikt, allebei gratis.jip_86 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:11:
[...]
Doe het dan om te kunnen submitten naar de market. Op deze manier houd je ook mensen tegen die er in eerste instantie alleen naar willen kijken tegen. Ik meende dat het met XNA ook zo werkt.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
MonoTouch compileert gewoon naar native, niet via IL. Dat is namelijk niet toegestaan.Snake schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:02:
[...]
En hoe zit dat qua performance? Naar wat wordt MonoTouch gecompileerd? IL? En is er dan voor de iPhone een IL VM beschikbaar?
Monotouch uses Ahead-Of-Time compilation to produce a single statically compiled file - so it does not implement the .Net runtime on the iPhone. Monotouch uses binding to the iPhone libraries exposed to C#. There is no translation to Objective-C.
Dat begrijp ik, maar laat hobbyisten (imo) gewoon aanmodderen. Laat ze maar betalen zodra ze het in de app store willen zetten - dan betalen ze om hun app na te laten kijken.Sebazzz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:21:
[...]
De reden dat Apple dat niet doet is om de gebruikerservaring oid te behouden. Je voorkomt op die manier dat hobbyisten zomaar voor het platform gaan ontwikkelen en minder goede apps op de markt brengen.
Op een VM met Windows 7 & VS.NET 2010 RC, lukt het ookwhoami schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:16:
[...]
Dit marcheert dus perfect op een XP machine.
Als ik dit wil doen op een XP machine, dan wordt de target-directory netjes gemaakt, en de file mooi uit VSS gehaald.
Als ik hetzelfde doe op een Vista pc, dan wordt die target-directory niet gemaakt. Ik vind ook nergens een foutmelding of watdanook.
https://fgheysels.github.io/
[ Voor 23% gewijzigd door Haan op 22-02-2010 18:17 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nee nee, de oplossing is SVN er af te gooien en een echt versie beheer systeem te gebruikenSebazzz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:23:
Hmm Windows 7 heeft echt nog een paar bugs. Vandaag ontdekt dat Subversion verantwoordelijk is voor het opstarten van checkdisk bij iedere boot van Windows. Oplossing (of workaround) is voorlopig om de Windows Search Indexer uit te schakelen
Geen van beiden eigenlijk, een bug in het filesystem of de implementatie ervan, geintroduceerd in Windows 7. Veel programma's maken van tijdelijke bestanden gebruiken en herplaatsen deze, en hier zit de fout. Windows 7 wil sporadisch de schijf als dirty markeren als het herplaatsen fout gaat, en Subversion doet natuurlijk regelmatig bestanden herplaatsen.Haan schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:27:
Maar is dat dan een bug in Windows, of in Subversion?
Dat ís dus een bug Windows! Of wil je beweren van niet? (Leg uit.)Sebazzz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:30:
Geen van beiden eigenlijk, een bug in het filesystem of de implementatie ervan, geintroduceerd in Windows 7
[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 22-02-2010 19:07 ]
Misschien niet, want het komt af en toe ook in Vista voor heb ik gelezen. En zowel Vista als W7 implementeren NTFS 3.1. Misschien is het dus een fout in het design van het FS, maar boeiend. Wat het ook is, MS lijkt voorlopig er nog geen patch voor uit te brengen terwijl het al een tijdje in hun KB staat. Ik zie de FS driver overigens niet als onderdeel van het OS.Soultaker schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:07:
[...]
Dat ís dus een bug Windows! Of wil je beweren van niet? (Leg uit.)
[ Voor 28% gewijzigd door Sebazzz op 22-02-2010 20:39 ]
[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 22-02-2010 21:31 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
AtleX schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:30:
Bug in Windows, gevonden en gereport door een collega (& SVN + AnkhSVN developer) van mij: http://social.technet.mic...a9-4f67-ac82-bc39e0585148. Dat komt door dat vage oplock systeem dat geïntroduceerd is in Windows 7 geloof ik.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 26% gewijzigd door Haan op 23-02-2010 10:28 ]
* Matis streelt CVSHaan schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:26:
Dus als ik het goed begrijp is het een bug waar je voornamelijk (alleen maar?) last van hebt als je SVN gebruikt? Je roept het natuurlijk ook wel over jezelf af dan hè
* Haan aait Source Control en rent snel weg
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 23-02-2010 10:34 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 39% gewijzigd door Haan op 23-02-2010 10:38 ]
Source Control ?Haan schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:26:
Dus als ik het goed begrijp is het een bug waar je voornamelijk (alleen maar?) last van hebt als je SVN gebruikt? Je roept het natuurlijk ook wel over jezelf af dan hè
* Haan aait Source Control en rent snel weg
Als ie dat bedoeld ga ik schoppenwhoami schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:41:
[...]
Source Control ?
Source Control is de verzamelnaam van al zo'n dingen. Bedoel je misschien Sourcesafe ?
Xbox
Het conflicteert in ieder geval niet met Windows' NTFSBM schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:45:
[...]
Als ie dat bedoeld ga ik schoppen
D'r is geen enkele reden om tevreden te zijn met VSS
Nee, ik bedoel de Team Foundation Server Source Control. Volgens mij heet het daar gewoon 'Source Control', ik kan tenminste geen andere term vindenwhoami schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:41:
[...]
Source Control ?
Source Control is de verzamelnaam van al zo'n dingen. Bedoel je misschien Sourcesafe ?
[ Voor 46% gewijzigd door Haan op 23-02-2010 11:18 ]
Nu, vergeef me de vraag, wat is er zo klote aan?
[ Voor 29% gewijzigd door AtleX op 23-02-2010 11:43 ]
Oh ik heb het genoegen alleen met TFS te mogen werkenAtleX schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:40:
Wat er klote is een Visual SourceSafe?Het feit dat je DB constant stuk gaat? Dat je files hardlocked? Dat 't met binary data (afbeeldingen, Word, PDF, etc.) compleet over z'n nek gaat? Dat 't compleet onbruikbaar is over internet? Dat 't totaal stuk gaat als je met mensen uit verschillende tijdzones aan een project werkt?
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Bummer.Haan schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:35:
We krijgen hier op kantoor tegenwoordig de loonstroken gemaild. Krijg ik per ongeluk die van m'n baasMaar de filename was wel op mijn naam, dus het duurde nog even voor ik doorhad waarom m'n salaris opeens een stuk hoger was..
Dat is niet alleen met code. Ik heb dat ook met posts, README's, technische en niet-technische documentatie die ik schrijf.roy-t schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:53:
Waarom is het toch altijd zo dat je als je een dag later naar je code kijkt je altijd nog iets ziet dat het aanpassen waard is
Ik heb 'm zelfs gekocht toen we hier met een grote refactoring/redesign begonnen.roy-t schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:53:
Heeft iemand het book Object Oriented ReEngineering gelezen trouwens? Het is gratis te downloaden hier: http://scg.unibe.ch/download/oorp/ en het lijkt me erg interessant maar heb nog geen tijd gehad om het te lezen.
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
Dank voor de tip, ziet er inderdaad interessant uit! Ik vond het destijds bij het vak Software Engineering boring as hell, maar vind het nu jammer dat ik er destijds niet meer van opgestoken heb. Aan de andere kant, het werd ook wel extreeeeem saai gebracht...roy-t schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:53:
Heeft iemand het book Object Oriented ReEngineering gelezen trouwens? Het is gratis te downloaden hier: http://scg.unibe.ch/download/oorp/ en het lijkt me erg interessant maar heb nog geen tijd gehad om het te lezen.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
[ Voor 12% gewijzigd door BM op 24-02-2010 12:40 ]
Xbox
Pff, ik ben momenteel op huwelijksreis in Thailand voor 3 weken, maar zelfs dat stopt me niet om af en toe wat te postenVerwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:20:
Oke boys en girls even een weekje geen F5 in de devschuur, lekker een weekje weg!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:27:
[...]
Pff, ik ben momenteel op huwelijksreis in Thailand voor 3 weken, maar zelfs dat stopt me niet om af en toe wat te posten
Dat moet natuurlijk zijn:
[ Voor 8% gewijzigd door D-Raven op 24-02-2010 16:13 ]
Ik vond al dat het lang duurde eer er een .oisyn reactie kwam op m'n C++ topic.oisyn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:27:
[...]
Pff, ik ben momenteel op huwelijksreis in Thailand voor 3 weken, maar zelfs dat stopt me niet om af en toe wat te posten
Alsnog gefeliciteerd!.oisyn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:27:
[...]
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Gefeliciteerd!.oisyn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:27:
[...]
Internetcafe's in Thailand te overLuCarD schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:32:
En je mocht je laptop mee nemen op huwelijksreis???
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
1
2
3
4
5
6
7
8
| try { // iets dat exception gooit } catch (Exception e) { Console.WriteLine(new ExceptionHandler(e, MethodBase.GetCurrentMethod())); } |
O ja, en als het goed is worden alle onderliggende InnerExceptions ook geprint dmv recursion, maar ik kan zo snel geen situatie bedenken waarbij je ook InnerExceptions krijgt, iemand een idee toevallig?A(n) SoapException occurred while executing the requested operation.
Class: ConsoleApplication1.FooTester
Method: Void Test(System.String, System.Guid)
Detailed information:
-Errorcode: 0x80040217
[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 25-02-2010 15:41 ]
Het gooien van een Exception omdat een operatie gefaald heeft. Als je via de .NET Framework API werkt gooien dingen die falen meestal een Exception, dat wordt dan je InnerException.Haan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:38:
O ja, en als het goed is worden alle onderliggende InnerExceptions ook geprint dmv recursion, maar ik kan zo snel geen situatie bedenken waarbij je ook InnerExceptions krijgt, iemand een idee toevallig?
[ Voor 17% gewijzigd door Haan op 25-02-2010 16:52 ]
Misschien mis ik iets, maar kun je dat niet uit de stacktrace halen? Zoiets:Haan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:38:
Nieuwe situatie: context meegeven aan centrale exceptionhandler met MethodBase.GetCurrentMethod() en daar alle info uit trekken. Dan krijg je netjes iets als:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 try { // iets dat exception gooit } catch (Exception e) { Console.WriteLine(new ExceptionHandler(e, MethodBase.GetCurrentMethod())); }
1
2
| StackTrace trace = new StackTrace(); MethodBase method = trace.GetFrame(1).GetMethod(); |
[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 25-02-2010 21:45 ]
Geweldig! De site is sowieso uit het jaar 0, maar het kostte me inderdaad 0,0 moeite om erbij te komen. Vooral ook leuk dat het wachtwoord in de url-balk blijft staan.pedorus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:15:
Belangrijkste NU-tech nieuws nu: Gegevens honderden PvdA’ers op straat.
Nadere inspectie geeft dat het wachtwoord in een .js-bestand stond/nog steeds staat...
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Die was ik ook tegengekomen, maar niet beseft dat je dat ook zo kan gebruiken. Dat is inderaad nog mooier, nu hoef ik alleen nog maar de exception zelf mee te gevenJanDM schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:38:
[...]
Misschien mis ik iets, maar kun je dat niet uit de stacktrace halen? Zoiets:
C#:
1 2 StackTrace trace = new StackTrace(); MethodBase method = trace.GetFrame(1).GetMethod();
Frame 0 is je huidige stackframe, frame 1 is de caller
A(n) WebException occurred while executing the requested operation.
Class: ConsoleApplication1.FooTester
Method: Void Test(System.String, System.Guid)
Detailed information:
Status = ConnectFailure
Action: The server specified in the web service url either does not exist, does
not host the web service or the IIS service is currently not running.
-> Innerexception: SocketException
Message: A connection attempt failed because the connected party did not properl
y respond after a period of time, or established connection failed because conne
cted host has failed to respond 192.168.x.x
[ Voor 44% gewijzigd door Haan op 26-02-2010 09:31 ]
Dat kan wel wezen, maar weet jij wel met wie jij getrouwd bent?.oisyn schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:54:
Internetcafe's in Thailand te over. En hoezo, "mocht" dat. Ze weet dondersgoed waarmee ze getrouwd is
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hoezo ?Alex) schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:57:
Zucht, het grote vingerwijzen over code is hier bezig...
[ Voor 92% gewijzigd door whoami op 26-02-2010 11:50 ]
Man, vrouw, shemale, jongetje van 6 jaar.
We hebben een ervaringsdeskundige in de zaal!Matis schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:04:
[...]
In Thailand kan alles
Ja, moet Janoz er weer zonodig tussenkruipen. /(Matis schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:04:
[...]
In Thailand kan alles
Tja, dat kon ik niet wetenwhoami schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:50:
Ja, moet Janoz er weer zonodig tussenkruipen. /(
[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 26-02-2010 11:56 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Voldoet een bestaand pakket als Log4J en weet ik veel wat niet? Evt. kun je daarbij je eigen exception types maken met extra informatie. Daarmee heb je ook gelijk geneste exceptions klaar.
1
2
3
4
5
6
7
| public void doGet() throws IOException, ServletException{ try { kreng.sheMale(6); } catch (ThailandException e) { throw new ServletException("ThailandException thrown while kreng sheMaled: ", e); } } |
[ Voor 3% gewijzigd door YopY op 26-02-2010 12:07 ]
Dat was eigenlijk wel de onderliggende boodschap.Janoz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:59:
He! Nu niet beginnen over 'Janoz tussenkruipen' in de context van 6-jarigen en shemales!
Ik doe geen Java, maar .Net hèYopY schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:06:
[...]
Voldoet een bestaand pakket als Log4J en weet ik veel wat niet? Evt. kun je daarbij je eigen exception types maken met extra informatie. Daarmee heb je ook gelijk geneste exceptions klaar.
En geneste exceptions krijg je vaak genoeg als je bijvoorbeeld met JSP bezig bent, of servlets. Een servlet mag alleen maar IOExceptions en ServletExceptions throwen, als je dan binnen je doGet() een exception krijgt... dan moet je die wel in een andere exception proppen.
...
etc.
Eeeeh veel makkelijker dan log4net ga je het niet krijgen. En het systeem met appenders etc bouw je niet in een halve dag. Bij ons krijgt beheer via log4net een sms'je als er een FATAL optreed, en afhankelijk van de applicatie loggen we naar eventlog bepaalde events wel, en andere events alleen naar file.Haan schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:27:
[...]
Ik doe geen Java, maar .Net hè![]()
Dus dat wordt dan Log4Net, maar dat kost gewoon teveel tijd om in te verdiepen en om te bouwen, terwijl de logging die er nu is ook voldoet. Dus weinig meerwaarde wat dat betreft.
Mja, als je zegt dat je logging beter geschikt is, én je kunt de uren die je aan onderhoud en uitbreiden en dergelijke die je eraan besteedt verantwoorden (dwz: je oplossing is beter en goedkoper dan log4net of een equivalent integreren in je programmatuur), moet je er mooi bij blijven. Hoedt je wel voor NIH, zowel in dit als eventuele andere zaken van je software.Haan schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:27:
[...]
Ik doe geen Java, maar .Net hè![]()
Dus dat wordt dan Log4Net, maar dat kost gewoon teveel tijd om in te verdiepen en om te bouwen, terwijl de logging die er nu is ook voldoet. Dus weinig meerwaarde wat dat betreft.
1
| var result = Convert.ChangeType ("00000065", typeof (int), CultureInfo.CurrentCulture); |
1
| var result = Convert.ChangeType ("00000065", typeof (int?), CultureInfo.CurrentCulture); |
[ Voor 59% gewijzigd door AtleX op 01-03-2010 09:54 ]
Jamaarneehé.AtleX schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:51:
int? kan ook null zijn en null heeft geen type, toch?
[ Voor 140% gewijzigd door Snake op 01-03-2010 10:39 ]
[ Voor 66% gewijzigd door Haan op 01-03-2010 10:56 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Snake op 01-03-2010 10:58 ]
Ik ook; vandaar dat ik net op dat gevalletje met liep met dat nullable type.Snake schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:53:
Wat ik ook gebruik is Microsoft Source Server support. Dan kan je gewoon door de dll's wandelen @runtime. Wel jammer dat het geen debug builds zijn, waardoor informatie soms verloren gaat. Maar goed, dat is voor performance. Je kan namelijk geen 2 dll's met dezelfde versie installeren.
Dat is voor de ietwat meer ingewikkelde problemen.
En als je dll's van 3den wilt debuggen kan je altijd Reflector Pro aanschaffen, 145 euro, en die genereert on the fly debuggable dll's.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq