De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik wil weer met ZF werken, maar heb geen tijd / zin :/.
Normaliter zou je een enkele @Test schrijven die in dit geval meerdere bestanden opent, en per iteratie de relevante gegevens doorstuurt naar individuele testmethodes. Dat, of een aantal @Test methodes die elk één bestand openen (als je bestanden verschillende inputs voorstellen), en die de tests / assertions uit laat voeren door een aantal private methods.

Een testcase voer je meestal één keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

whoami schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:29:
Ben m'n build proces aan het aanpassen, zodanig dat de debug-symbols van één van m'n projecten ook beschikbaar gesteld worden voor de collega's, zodanig dat ze ook door de source van dat project kunnen steppen tijdens het debuggen.

Maar wat een hel om dat te configgen.
Hoezo? Gewoon -g toch? En sources staan gewoon bij de release in de maven repository.

Of wacht... gebruik je geen Java :+

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Hmm ben nu met immediate gui's aan het spelen, toch wel verbazingwekkend hoe zo'n net andere techniek je heel anders gui's laat bouwen. Een vrij goede primer is toch wel http://sol.gfxile.net/imgui/ch01.html hier blijkt niet echt uit waarom imgui's (soms) handig zijn, maar dan heb je er wel zo eventjes een gebouwd.

Voor het programma dat ik nu aan het schrijven ben is een imgui meer dan genoeg. Maar voor zeer complexe gui's die veel effecten moeten laten zien weet ik nog niet of dit wel het handigste is, omdat de imgui geen statecache is.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
mithras schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:40:
[...]
Ik raad je aan om Zend Framework 1.8: web application development te lezen, geschreven door Keith Pope (http://thepopeisdead.com).
Ik heb een review mogen doen, net als anderen en eigenlijk is iedereen best enthousiast. Hij vertelt ook wat over zijn workflow met Apache Ant, maar met een beetje kennis moet je dat wel weg kunnen filteren en slechts de technieken van ZF overhouden.
Dank je! Ik heb het boek bekeken en maar gelijk besteld! Ik ben erg benieuwd.
Laatst eens in Zend_Form gedoken icm met Translate en ik vind het echt geweldig. Ongelooflijk dat ik het nog niet eerder gebruikt heb. Ik gebruik het nu icm met een CodeIgniter applicatie.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:23:
[...]

Dank je! Ik heb het boek bekeken en maar gelijk besteld! Ik ben erg benieuwd.
Laatst eens in Zend_Form gedoken icm met Translate en ik vind het echt geweldig. Ongelooflijk dat ik het nog niet eerder gebruikt heb. Ik gebruik het nu icm met een CodeIgniter applicatie.
En nog wat meer info: wil je een beetje up-to-date blijven met de laatste ontwikkelingen, meemaken wat andere developers produceren of gewoon wat tips 'n trics lezen, dit zijn handige blogs (sommige al weer best oud):
  1. Zend Devzone
  2. Code Utopia
  3. Maugrim The Reaper
  4. Jeroen Keppens
  5. Matthijs van den Bos
  6. Madarco
  7. Ralph Schindler
  8. Keith Pope
  9. Ryan Mauger
  10. Rob Allen (aka Akrabat)
En ikzelf schrijf nog weleens wat dingetjes op http://juriansluiman.nl/blog en via Twitter zijn veel van bovenstaande te volgen (meestal wel op te sporen met hastag #Zend of #ZF) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Janoz schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:14:
[...]

Hoezo? Gewoon -g toch? En sources staan gewoon bij de release in de maven repository.

Of wacht... gebruik je geen Java :+
Nee, Cruisecontrol.NET, en de symbol-server die in de Debug Tools voor Windows zit.

Dat spellement 'indexeert' de pdb files, en gaat in VSS (ja :X VSS ja, :X :X :X :X :( :( :X) gaan kijken welke versie die file heeft, gaat dat in de pdb file gaan wegschrijven enzo, en daar loopt het mis.
cannot load Visual SourceSafe library : ssapi.dll
Nochtans, VSS is op die pc geinstalleerd en werkt en al.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:22

Haan

dotnetter

Upgraden naar TFS is vast geen optie? :+

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Net een stuk baggercode zitten refactoren.

Situatie: een usercontrol met daarop 6 checkboxlijstjes. Op iedere checkboxlist staat een OnPrerender die precies hetzelfde doet. Copypastawerk dus.

Vervolgens ga ik in de code kijken (herschreven):
C#:
1
2
3
4
5
foreach(string gekozen in gekozenOpties)
{
    try { checkboxList.Items.FindByValue(gekozen).Selected = true; }
    catch { }
}

En dat dus gewoon 6x. Gèk he, dat er dan 216 (!!!) opgegeten exceptions in de output staan :X

Nu even herschreven naar 1 method, die de sender gebruikt, en Linq om de juiste checkboxes te vinden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff been there, done that, got the T-shirt. Zijn er ook nog moeilijke opgaven? :+

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 09-02-2010 17:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Haan schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:35:
Upgraden naar TFS is vast geen optie? :+
Ik zaag daar al waarschijnlijk een jaar achter .... Maar nee ..
En weten dat een andere vestiging van ons bedrijf wel een TFS licentie heeft ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Exceptions opeten is vies :r

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Alex) schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:05:
Vraag NS Hispeed even om tips op Twitter. Zij gebruiken Joomla en die gast is verantwoordelijk voor de website. www.twitter.com/nshispeed
Heb ik niet, wilde ik houden zo :P
Rvanlaak schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:56:
@CodeCaster: Heb je Joom!Fish al geprobeerd? Das de meest gebruikte component ervoor namelijk.

http://www.joomfish.net/
Ja, die staat nu geïnstalleerd op de testomgeving en veroorzaakt daar een boel fouten. Vanavond maar eens verder puzzelen. De beheerder wil hem "zo snel mogelijk" live hebben en overweegt Joomla gewoon tweemaal naast elkaar te installeren, en de templates te kopiëren. Als hij dat doet trek ik m'n handen er vanaf... :P

Ik ben aan het proberen om informatie uit diverse threads in C# een UI te laten populaten, maar het is nog best lastig om dat op een nette, onderhoudbare, OO-technisch verantwoorde manier te doen. Ik kan wel alle code voor de update in de UI:form-klasse proppen, maar later moet de applicatie zonder UI komen te draaien...

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 10-02-2010 12:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik kom net een site tegen die javascript check op fouten: http://www.jslint.com/

Wel grappig, al wil ie ook blijkbaar dat je een function afsluit met ; na de }
Maar er staat ook steeds "Problem at line 31 character 38: Use '===' to compare with 'null'.", die triple equals is me nooit echt duidelijk geworden wat je er mee moet, ik weet dat je het kan gebruiken bij bijv. 0 == false (true) of 0 === false (false, 0 wordt beschouwd als int, dus is nooit gelijk aan een boolean). Maar hoe zit dat met checken op null?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 23:32
== is evil, omdat types niet mee worden gecheckt.

Ergo:

"" == 0 -> true
"" == undefined -> true
"" == false -> true
"" == null -> true

etc. etc.

en

"" === 0 -> false
"" === null -> false

zelfde geldt voor != en !==.

Leestip: JavaScript, the good parts van Douglas Crockford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ja precies, dat zei ik ook al, maar het is dus zo dat "" == null (true) en "" === null (false). Dat is opzich een mooi equivalent van de String.IsNullOrEmpty functie in .Net >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

creator1988 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:27:
"" == 0 -> true
"" == undefined -> true
"" == false -> true
"" == null -> true
Hier klopt niets van. "" == undefined en "" == null geven gewoon false. Dat komt omdat undefined (wat overigens niet eens een keyword is in javascript - undefined is gewoon een normale variabelenaam zoals henk en piet, maar die over het algemeen niet bestaat omdat ie niet door de gebruiker gedefinieerd is) en null geen waarden zijn, waardoor de vergelijking op string-niveau plaatsvindt. En dan vergelijk je dus resp. met de strings "undefined" en "null".

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:51:
[...]

Hier klopt niets van. "" == undefined en "" == null geven gewoon false. Dat komt omdat undefined (wat overigens niet eens een keyword is in javascript - undefined is gewoon een normale variabelenaam zoals henk en piet, maar die over het algemeen niet bestaat omdat ie niet door de gebruiker gedefinieerd is) en null geen waarden zijn, waardoor de vergelijking op string-niveau plaatsvindt. En dan vergelijk je dus resp. met de strings "undefined" en "null".
Hmm, ja ik zie het. In de war met

if([empty string]) { }

Als goedmakertje in ieder geval hier een 'falsy' values tabel:

0Number
NaNNumber
'' (empty string)String
falseBoolean
nullObject
undefinedUndefined

Beetje unpredicatable behavior als je gaat vergelijken met deze waardes. Sowieso is undefined evil omdat dat gewoon een variabele is, waar je zelf een adnere waarde aan kan toewijzen. (edit: oh wacht dat zei je net zelf ook al :9 )

Voorbeeldjes van strange behavior (overgetikt that is)

code:
1
2
3
' \t\r\n ' == 0 //true
null == undefined //true
0 == '0' //true

[ Voor 9% gewijzigd door creator1988 op 10-02-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
0 == false
NaN == false
dus 0 == NaN :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Da's onzin.
Appel == fruit
Peer == fruit
Dus appel == peer :?

Of:
0 == "0"
0 == " 0 "
Dus "0" == " 0 " :?

Je gaat de mist in door te doen alsof al die dingen allemaal onderdeel zijn van dezelfde set, en daar wiskundige logica-regels op los te laten. Maar dat is gewoon niet zo. Voor wat jij wil zul je de === operator moeten gebruiken, en waarempel, dan gaat het niet meer op. Want 0 !== false, en NaN !== false.

[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hoe kom je hier bij? Dit is gewoon niet zo in js, en geeft false terug. :p Ze reageren alleen hetzelfde in een if-statement. Op dezelfde manier zou je kunnen denken dat NULL=FALSE geldt in SQL, en dat is ook zeker niet zo.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pedorus schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:12:
[...]

Hoe kom je hier bij? Dit is gewoon niet zo in js, en geeft false terug. :p
Het is wiskundig natuurlijk zo dat als a==b en a==c dan geldt dat b==c. Maar zoals ik al zei, die regels zijn hier niet van toepassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:22:
[...]

Het is wiskundig natuurlijk zo dat als a==b en a==c dan geldt dat b==c. Maar zoals ik al zei, die regels zijn hier niet van toepassing :)
Klopt, je voorbeeld met 0 == "0 " en "0 " != "0" is mooier. :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik had zelf ook wel door dat het niet klopt, maar ik liet er wiskundige logica-regels op los waardoor het voor mij raar overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik dacht even dat ik weer de Topic-Reports kon zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik was net wat aan het stoeien met Xml serialization in .Net/C#, kom ik 2 wtf's tegen (wtf als in: dat ik dat niet wist :X )

wtf1: als je een xml bestand hebt, genereer je met 1 druk op de knop een xsd file 8)7
wtf2: met de tool xsd.exe genereer je een .Net class uit een xsd file.

Dus door eerst een xsd te genereren en vervolgens een class te genereren, hoef je zelf eigenlijk niks te doen om xml te deserializen. Dit zal vast basic knowledge zijn, maar ik doe nooit heel spannende dingen met Xml, dus heb me er nooit zo in verdiept. En ik ben blij dat ik er nu achter ben gekomen, scheelt een hoop moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
De tags bedoel je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

whoami schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:32:
Ik dacht even dat ik weer de Topic-Reports kon zien. :P
Jij ook al 8)7

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cascading Stylesheet:
1
table.listing img.tag { display:none; }
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:43:
Cascading Stylesheet:
1
table.listing img.tag { display:none; }
:)
Je bedoelt
Custom Style Sheet:
1
table.listing img.tag { display:none; }

:+

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 10-02-2010 23:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Of je kijkt even in je prefs jongens :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, want die disablet ook de tagheader boven de topic :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nee die is lekker belangrijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vind ik wel nuttig. Kan ik zien welke tags aan een topic hangen en of ik er wellicht een aan toe moet voegen. Ook is het handig om op te browsen. Jij gebruikt lekker de voorkeuren-optie, ik en velen met mij (check LD en LA maar) houden liever wel de header boven de topic, maar niet de icon in de topiclist.

Dus, :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ben je slaperig? :z

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 10-02-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, ik wacht namelijk nog altijd op een "go" om een zekere golf-app te maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:51:
Jij gebruikt lekker de voorkeuren-optie, ik en velen met mij (check LD en LA maar) houden liever wel de header boven de topic, maar niet de icon in de topiclist.

Dus, :z
Ik ook. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Verwijderd

hmm, thuiswerken ivm sneeuwval en rare bussen is echt zo heerlijk... Al vanaf half 7 lekker bezig, niemand die stoort, gewoon lekker doorkachelen. Heerlijk!

• roy-t
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 07:59:
hmm, thuiswerken ivm sneeuwval en rare bussen is echt zo heerlijk... Al vanaf half 7 lekker bezig, niemand die stoort, gewoon lekker doorkachelen. Heerlijk!
Half 7 beginnen betekend vroeg klaar? :D

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Dat zou het moeten betekenen, maar de praktijk is meestal anders :+

• armageddon_2k1
Even een ideetje dat ik had hoor en ik kan me niet voorstellen dat het nog niet bestaat. Ben momenteel lekker bezig met het Zend Framework en het OOP vind ik zeer prettig werken in PHP.

Nu zat ik gewoon wat aan te pielen en ik heb altijd een hekel aan UI's maken. Heel vaak hetzelfde werk opnieuw doen (in mijn geval), en dus handmatig HTML en CSS rammen tot het eruit ziet als een goede web applicatie (zover als dat lukt). jQuery UI helpt wel mee uiteraard.

Alleen in het geval van web-applicaties moet het toch mogelijk zijn om zoiets ook OOP in PHP op te lossen? Ik snap dat een normale website, zoals een blog oid, dat niet nodig heeft, want die heeft z'n eigen mooie design, maar standaard web applicaties die tree's, datagrids, panels, buttons e.d. moeten hebben net als WinForms of Swing kunnen toch eenduidig gemaakt worden door middel van een framework in PHP?

Wat ik bedoel is een OOP Framework dat het meeste kwa HTML en JS werk uit handen neemt en de looks simpel te stylen zijn met CSS.

Even een pseudo-voorbeeldje, in de trant van ZF:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
//Maak nieuwe layout (BorderLayout, om Swing te imiteren)
$layout = new UI_Layout_BorderLayout();

//maak panels
$menuPanel = new UI_Panel(array('height' => '80px'));
$leftPanel = new UI_Panel(array('width' => '30%', 'isCollapsible' => true));
$contentPanel = new UI_Panel();
$footerPanel = new UI_Panel(array('height' => '80px'));

//panels toevoegen aan layout
$layout->add(array($menuPanel, $leftPanel, $contentPanel, $footerPanel));

//panel is inklapbaar (of kan zoals array-definitie)
$leftPanel->isCollapsible(true);

//maak menu
$menuPanel->add(new UI_Button('Orders', '/orders/overview'));
          ->add(new UI_Button('Users', '/users/overview'));

//of een kleinere button met een specifieke url:
emailButton = new UI_Button(array('caption' => 'Email Helpdesk', 'url' => 'mailto:helpdesk@company.com'));
emailButton->setFontSize(Font_Sizes::SMALL)->setHeight('32px');
$menuPanel->add($emailButton);

//vul andere content..... 
$contentView = new Zend_View( ........... );
$contentPanel->add($contentView);
etc. etc. etc.

//renderen (in Zend_View, of ergens anders natuurlijk)
$layout->setSkin('/skins/vistalook'); // hier staan de CSS, de JS en plaatjes e.d.
$layout->render();

En deze genereert zeer generieke html met div's en lists en dl's en dt's etc....welke dan te skinnen is met een CSS en JS bestanden die de looks en het gedrag bepalen.

Nu kan ik zelf al een heel end komen, maar dit MOET toch gewoon al bestaan of niet soms, want als ik er op kom dan bestaat het hoogstwaarschijnlijk al? Ik kon het niet zo direct vinden eigenlijk. Ik kom bij KoolPHPSuite en MochaUI, maar die zijn niet wat ik bedoel en respectievelijk een verzameling tooltjes en een volledige Javascript oplossing. Kan natuurlijk ook zijn dat er alleen betaalde oplossingen zijn.

In mijn eentje ga ik dit niet goed kunnen maken, want zoveel kan ik niet, maar ik vond het een leuke brainfart en het leek mij prettig werken in het geval van web-applications in PHP.

Zijn hier erg grote limitaties in HTML waardoor dit niet zou kunnen werken? Met jQuery is tegenwoordig namelijk zoveel mogelijk.

• creator1988
Ga dan gewoon meteen voor ASP.NET ;)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rvanlaak schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:56:
@CodeCaster: Heb je Joom!Fish al geprobeerd? Das de meest gebruikte component ervoor namelijk.

http://www.joomfish.net/
Een verse installatie van Joomla en een installatie van Joom!Fish volgens de handleiding verhielpen de problemen die ik eerder met die plugin had. Bedankt ;) Site is nu live, maar te lelijk om naar te linken. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• armageddon_2k1
creator1988 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:30:
[...]

Ga dan gewoon meteen voor ASP.NET ;)
Ja, dat snap ik. Maar soms kan dat dus niet in een omgeving. En ik vind het raar dat zoiets dus nog niet in PHP bestaat, of ik het nog niet gevonden had.

• mithras
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:15:
Even een ideetje dat ik had hoor en ik kan me niet voorstellen dat het nog niet bestaat. Ben momenteel lekker bezig met het Zend Framework en het OOP vind ik zeer prettig werken in PHP.

Nu zat ik gewoon wat aan te pielen en ik heb altijd een hekel aan UI's maken. Heel vaak hetzelfde werk opnieuw doen (in mijn geval), en dus handmatig HTML en CSS rammen tot het eruit ziet als een goede web applicatie (zover als dat lukt). jQuery UI helpt wel mee uiteraard.

Alleen in het geval van web-applicaties moet het toch mogelijk zijn om zoiets ook OOP in PHP op te lossen? Ik snap dat een normale website, zoals een blog oid, dat niet nodig heeft, want die heeft z'n eigen mooie design, maar standaard web applicaties die tree's, datagrids, panels, buttons e.d. moeten hebben net als WinForms of Swing kunnen toch eenduidig gemaakt worden door middel van een framework in PHP?
Bekijk de Dojo en JQuery componenten eens van ZF :)

Het is inderdaad niet helemaal op complete structurern gericht, maar met ZendX_JQuery_Form_* kan je subforms als tabbladen toevoegen aan een form welke dient als tabcontainer.

Met Dojo kan je ook panels maken en dergelijke. Het is niet zo uitgebreid, daarvoor heb je bijvoorbeeld Ext.js. Wellicht dat in de toekomst JQuery UI (ook in ZF supported) wat meer richting Ext.js gaat en je daarmee wel gehele panels uit de grond kan stampen.

En anders kan je ook wel wat zelf schrijven :) Je kan eenvoudig met decorators werken zoals Zend_Form ook doet. Daarmee heb je dit eenvoudig opgezet.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:52:
Ja, ik wacht namelijk nog altijd op een "go" om een zekere golf-app te maken :Y)
Als je de "go" krijgt hoef je alleen nog maar de "lf" te maken
[/flauw]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• YopY

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Woy schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 09:55:
[...]

Als je de "go" krijgt hoef je alleen nog maar de "lf" te maken
[/flauw]
LF is toch LineFeed, dus als je "go" krijgt moet je nog maar 1 karakter typen :p
[/flauwer]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"\n" is alsnog 2 karakters :P

Verwijderd

Brrr, http://www.parashift.com/c++-faq-lite is net zo gevaarlijk als wikipedia... Teveel om te lezen en klikken :o

• creator1988
Algoritme zoekt:

Ik heb een stuk of 20.000 nummers, tussen de 1 en de 90.000. Deze wil ik omzetten naar een getal tussen de 100.000 en de 999.999. Twee nummers moeten geen duidelijke sequentionaliteit hebben (dus niet + 200.000), en het algoritme moet omkeerbaar zijn. Gaat om wat obfuscation in een url.

• YopY
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:36:
Brrr, http://www.parashift.com/c++-faq-lite is net zo gevaarlijk als wikipedia... Teveel om te lezen en klikken :o
http://c2.com/cgi/wiki ook, ziet er niet uit, maar d'r staat zoveel in, dat zowel grappig als informatief is.

(dat, en TVTropes, maar da's niet direct ICT gerelateerd)

• Haan

Haan

dotnetter

creator1988 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:53:
Algoritme zoekt:

Ik heb een stuk of 20.000 nummers, tussen de 1 en de 90.000. Deze wil ik omzetten naar een getal tussen de 100.000 en de 999.999. Twee nummers moeten geen duidelijke sequentionaliteit hebben (dus niet + 200.000), en het algoritme moet omkeerbaar zijn. Gaat om wat obfuscation in een url.
Hash van het getal maken en alle hashes opslaan in een database zodat je weer terug kan naar oorspronkelijke waarde :P

[ Voor 64% gewijzigd door Haan op 11-02-2010 14:57 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

creator1988 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:53:
Algoritme zoekt:

Gewoon de bits in een andere volgorde zetten. Een andere mogelijkheid is gewoon hashen met een niet omkeerbaar hash-algoritme. Het aantal mogelijk inputs is zo laag dat je om het om te draaien de boel wel kunt gaan bruteforcen ;)

• Soultaker
  • Laatst online: 03:42
Alternatief voldoet een isomorfisme in Z900.000. Je kunt bijvoorbeeld vermenigvuldigen met een groot priemgetal en de rest na deling door 900.000 nemen, en vermenigvuldigen met z'n inverse om het oorspronkelijke getal te vinden. Cryptografisch niet veilig natuurlijk, maar voor de leek niet te doorgronden.

Bijvoorbeeld:
• y = 100.000 + (567.067*x)%900.000
• x = (216.403*(y - 100.000))%900.000
Converteert 100, 101, 102 naar respectievelijk 106700, 673767 en 340834 (en weer terug natuurlijk).

edit:
Waarschijnlijk is zoiets nog mooier:
• y = 100.001 + (567.067*x)%899.999
• x = (216.403*(y - 100.000))%899.999
Hiermee voorkom je dat trailing zeroes behouden blijven wat er minder random uitziet. :P

Pas trouwens wel op voor overflow!

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 11-02-2010 16:57 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woei, m'n eerste Chrome extension \o/
* .oisyn wijst naar sig.

• creator1988
Soultaker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:52:
Alternatief voldoet een isomorfisme in Z900.000. Je kunt bijvoorbeeld vermenigvuldigen met een groot priemgetal en de rest na deling door 900.000 nemen, en vermenigvuldigen met z'n inverse om het oorspronkelijke getal te vinden. Cryptografisch niet veilig natuurlijk, maar voor de leek niet te doorgronden.

Bijvoorbeeld:
• y = 100.000 + (567.067*x)%900.000
• x = (216.403*(y - 100.000))%900.000
Converteert 100, 101, 102 naar respectievelijk 106700, 673767 en 340834 (en weer terug natuurlijk).

edit:
Waarschijnlijk is zoiets nog mooier:
• y = 100.001 + (567.067*x)%899.999
• x = (216.403*(y - 100.000))%899.999
Hiermee voorkom je dat trailing zeroes behouden blijven wat er minder random uitziet. :P

Pas trouwens wel op voor overflow!
Uitprint en idee schaamteloos jat :>

Nou cryptografisch maakt het niets uit, het gaat gewoon om de id's een beetje iets meer random te maken :-) en vooral dat we niet id's van 12 krijgen, omdat dan de url's te veel gaan afwijken. En het heeft natuurlijk ook een beetje politieke reden, want een laag nummer lijkt belangrijker.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 08:56

Bob

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:36:
Deze is anders ook leuk:
http://yosefk.com/c++fqa/

Geschreven door een norse kerel die zich duidelijk al heeft doodgeërgerd aan de scherpe kantjes van C++ :D
Bij sommige topics heeft hij wel een punt, maar voor de rest herhaald hij die opnieuw en opnieuw om zo heel C++ de grond in te boren ...

Verwijderd

MLM schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:56:
[...]

Waarom was jij er dan niet op de GGJ, een designer met ook een "echte" skill is grote behoefte aan :)
Omdat ik er niet van gehoord had (beetje out of the loop atm, druk met afstuderen, helaas niet in de gamesindustrie). Daarnaast is het vooral interesse, ik heb vrij weinig ervaring in het daadwerkelijk uitwerken en bouwen van die games. Ik zou op dit moment nog geen "echte skills" durven claimen. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bob schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:28:
[...]

Deze is anders ook leuk:
http://yosefk.com/c++fqa/

Geschreven door een norse kerel die zich duidelijk al heeft doodgeërgerd aan de scherpe kantjes van C++ :D
Bij sommige topics heeft hij wel een punt, maar voor de rest herhaald hij die opnieuw en opnieuw om zo heel C++ de grond in te boren ...
Idd, hij heeft een paar pet peeves, maar wat ie ook keer op keer doet is dingen toepassen waarvoor C++ eigenlijk helemaal niet de beste keuze is. En veel dingen gaan gewoon nergens over. Idd, recompiles zijn inconvenient, maar verder niet van belang voor de design van je software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Wie heeft er ervaring met builden in de cloud?

TeamCity kan namelijk in EC2 bouwen. Klinkt wel gewoon vet, dus we gaan het sowieso proberen. Eens kijken of een high CPU instance een beetje snelle build kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:09:
[...]

Idd, hij heeft een paar pet peeves, maar wat ie ook keer op keer doet is dingen toepassen waarvoor C++ eigenlijk helemaal niet de beste keuze is. En veel dingen gaan gewoon nergens over. Idd, recompiles zijn inconvenient, maar verder niet van belang voor de design van je software.
Heb jij niet toevallig wat literatuur tips mbt. C++ en dan voornamelijk in de zin van best practices/do's en don't op implementatieniveau. Ik beschik over wat C++ boeken, zoals 'Absolute C++', en verwachte 'Effective C++' en 'More Effective C++'. De basiskennis, zoals templates en de stl, heb ik wel (ook al moet ik wel weer eea. opfrissen, is het gros wel blijven hangen (al is het maar de vraag hoe goed :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb zelf maar 1 C++ boek, en dat is die van Bjarne ;)

Maar je moet kijken naar de boeken van Herb Sutter (Exceptional C++, More Exceptional C++), Scott Meyers (die heb je al) en Andrei Alexandrescu (Modern C++ design, C++ coding standards). Sutter en Alexandrescu zitten beide ook in het standards committee.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
.oisyn schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:05:
Woei, m'n eerste Chrome extension \o/
* .oisyn wijst naar sig.
Een handige extension. Ik heb hem nu geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
.oisyn schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:43:
Ik heb zelf maar 1 C++ boek, en dat is die van Bjarne ;)

Maar je moet kijken naar de boeken van Herb Sutter (Exceptional C++, More Exceptional C++), Scott Meyers (die heb je al) en Andrei Alexandrescu (Modern C++ design, C++ coding standards). Sutter en Alexandrescu zitten beide ook in het standards committee.
En niet te vergeten "Welke alternatieven zijn er voor C++ waarmee je hetzelfde kunt doen maar dan zonder dat je zoveel boeken hoeft te lezen", :+. Niet dat ik anti-C++ ben, alleen vindt ik het moeilijk te begrijpen allemaal :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Nog altijd een strijd aan het leveren met symbol server & source server :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jij ook al? :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Het werkt bijna bij mij.
't Probleem is dat ik mijn sources in VSS zitten; Als de debugger een bepaalde file uit VSS wil halen, dan moet de locale directory , waar hij die sourcefile wil plaatsen , bestaan.
Dat is natuurlijk een probleem, want die directory bestaat niet.

Nu heb ik wat zitten priegelen in die perl scripts van sourceserver, zodanig dat er eigenlijk 2 commando's uitgevoerd worden:
een mkdir als de dir niet bestaat, en daarna een ss get. (2 commando's zijn gescheiden door een | ).

Als de VS.NET debugger dit uitvoert, dan lukt dit echter niet. Er worden ook geen foutmeldingen getoond.
Voer ik datzelfde commando uit in een command prompt die ik geopend heb vanuit VS.NET, dan werkt het wel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Nu vraag ik me dus af: gebruikt die VS.NET debugger een andere 'shell' ofzo, om commando's uit te voeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan aangeven in de debuggersettings dat 'ie status messages van de source server commands moet tonen. Die kunnen je nog wel op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
AtleX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:51:
Je kan aangeven in de debuggersettings dat 'ie status messages van de source server commands moet tonen. Die kunnen je nog wel op weg helpen.
Ja, dat doe ik, maar er komt niet veel uit.
Echter, ik lees hier net dat de srcsrv.dll file die bij VS.NET zit, een oude versie is , en dat je die moet vervangen door de srcsrv.dll die bij SourceServer meegeleverd is. Dat zou het probleem moeten verhelpen.
Ff proberen, maar eerst ff mijn gehackte scripts terugzetten naar het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ben nu al 2,5 uur bezig om steppen naar/in .NET framework sources werkend te krijgen. Dat is onderhand net zo'n hel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
AtleX schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:25:
Ik ben nu al 2,5 uur bezig om steppen naar/in .NET framework sources werkend te krijgen. Dat is onderhand net zo'n hel. 8)7
Ehm, da's gewoon 2 opties in VS.NET 2008 veranderen, en that's it hoor.
(Enable just my code uitzetten, en enable framework source stepping ofzo aanzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, was 't maar zo'n feest. Beide vinkjes staan goed, de PDB's zijn gedownload en toch werkt het niet en krijg ik en "no symbols blablabla" melding.

[edit]
Step into: Stepping over method without symbols ...
Die dus.

[ Voor 23% gewijzigd door AtleX op 12-02-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 24-09 08:56

Bob

VS 2010 RC aan het installeren. Windows 7 heeft me daarnet al een blue screen cadeau gedaan, opnieuw opstarten na het verwijderen van de beta 2 was er al te veel aan ...
Enfin, na een tweede reboot nu lijkt het toch vlot te lopen, ben benieuwd.

edit: ziet er ok uit, niet veel veranderd imo, mijn bug zit er alleszins nog in :)
\[C++] bizarre compilatiefout (Visual Studio 2010)

[ Voor 26% gewijzigd door Bob op 12-02-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
YopY schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:02:
[...]

En niet te vergeten "Welke alternatieven zijn er voor C++ waarmee je hetzelfde kunt doen maar dan zonder dat je zoveel boeken hoeft te lezen", :+. Niet dat ik anti-C++ ben, alleen vindt ik het moeilijk te begrijpen allemaal :/.
Ach ik geloof zelf in the right tool for the right job... 't is dat ik het behoorlijk leuk vind om native te programmeren in C++, maar op m'n werk zou ik het niet aanbevelen voor business apps aan m'n klanten. Die vinden .net toch over het algemeen leuker.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurens-R op 12-02-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
EvilB2k schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:34:
[...]

Ach ik geloof zelf in the right tool for the right job... 't is dat ik het behoorlijk leuk vind om native te programmeren in C++, maar op m'n werk zou ik het niet aanbevelen voor business apps aan m'n klanten. Die vinden .net toch over het algemeen leuker.
En ze voelen het ook in hun beurs, :+.

In ieder geval. Ben bezig met het laten certificeren van een ding dat ik gemaakt heb, waarbij het moet voldoen aan een aantal guidelines. Waaronder de mooie guideline dat alle class variabelen 'my' als prefix moeten hebben. Dus myDataSourceManager, myDingetje, myHenk, ipv gewoon henk.

Het feit dat ze in het blauw staan in een beetje IDE is hun ontgaan, blijkbaar. Ik vindt het een net zo belachelijke regel als method parameters prefixen met een underscore, of PHP variabelen prefixen met het type ($sDing = "henk", $iPiet = 1337).

dat wordt gecontroleerd dmv een custom Checkstyle regex, maar met diezelfde regex is een class variabele myPietIAJSDFGOIJ23527235EIDOIJSAFWrYYYYYYY wel weer toegestaan. Uit protest ga ik gewoon alle class variabelen naar zoiets refactoren, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bob schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:21:
edit: ziet er ok uit, niet veel veranderd imo, mijn bug zit er alleszins nog in :)
\[C++] bizarre compilatiefout (Visual Studio 2010)
Oh ja, die moest ik nog submitten 8)7. 't Scheelt dat het waarschijnlijk gewoon een library bug is, dus dat kunnen ze makkelijker naderhand fixen dan een bug in de compiler

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Was ergens mee bezig en had uiteindelijk deze functie verzonnen.
Als je m zo uit context haalt istie toch behoorlijk obscuur :+
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
protected T DispatchRequest<T, P, R>(R request, Func<Func<P, T>, P, T> f, Func<P, T> m)
            where R : Request
            where P : Response
        {
            var d = CreateDispatcher();
            try
            {
                return f(m, d.Get<P>(request));
            }
            finally
            {
                IoC.Container.Release(d);
            }
        }

Misschien toch maar eens wat betere namen verzinnen voor de generic type vars :P
Al vind ik het best wel wat hebben zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:D http://wtfjs.com/

Zitten een paar leuke tussen

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Sommige zijn zo gek nog niet, dat NaN (Not a Number) een getal is, vind ik logisch. Immers, als een getal om een reden NaN word veranderd het datatype niet geloof ik. En dit:
JavaScript:
1
2
3
NaN === 'number' // true
Infinity === 1/0 // true
0.1 + 0.2 === 0.3 // false

2: Er zijn theoriën dat 1/0 niet onmogelijk is, maar juist oneindig oplevert.
3: Simpele floating-point afrondingen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
D'r staan genoeg dingen in die standaard JS zijn. Ik bedoel, oké, ze passen niet in een andere programmeertaal of het zijn vage constructies, maar JS is die andere programmeertaal niet.

Ik bedoel,

JavaScript:
1
3 == "3" // true

is heel normaal in Javascript en andere loosely typed talen.

Beetje gezeur, imho, en je zult meer vreemde constructies vinden in talen als PHP, C, Brainfuck, Befunge, etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:00:
2: Er zijn theoriën dat 1/0 niet onmogelijk is, maar juist oneindig oplevert.
Dat zijn geen "theoriën", maar gewoon rekenkundige handigheidjes in bepaalde velden van de wiskunde en de natuurkunde. Je kunt niet daadwerkelijk delen door 0, maar limx->0+ (1/x) = ∞. Echter, limx->0- (1/x) = -∞. 1/0 kan niet beide +∞ en -∞ zijn, dus 1/0 kan eigenlijk niet.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
whoami schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:42:
Het werkt bijna bij mij.
't Probleem is dat ik mijn sources in VSS zitten; Als de debugger een bepaalde file uit VSS wil halen, dan moet de locale directory , waar hij die sourcefile wil plaatsen , bestaan.
Dat is natuurlijk een probleem, want die directory bestaat niet.

Nu heb ik wat zitten priegelen in die perl scripts van sourceserver, zodanig dat er eigenlijk 2 commando's uitgevoerd worden:
een mkdir als de dir niet bestaat, en daarna een ss get. (2 commando's zijn gescheiden door een | ).

Als de VS.NET debugger dit uitvoert, dan lukt dit echter niet. Er worden ook geen foutmeldingen getoond.
Voer ik datzelfde commando uit in een command prompt die ik geopend heb vanuit VS.NET, dan werkt het wel. :X
Dit marcheert dus perfect op een XP machine.
Als ik dit wil doen op een XP machine, dan wordt de target-directory netjes gemaakt, en de file mooi uit VSS gehaald.
Als ik hetzelfde doe op een Vista pc, dan wordt die target-directory niet gemaakt. Ik vind ook nergens een foutmelding of watdanook. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
whoami schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:16:
[...]

Dit marcheert dus perfect op een XP machine.
Als ik dit wil doen op een XP machine, dan wordt de target-directory netjes gemaakt, en de file mooi uit VSS gehaald.
Als ik hetzelfde doe op een Vista pc, dan wordt die target-directory niet gemaakt. Ik vind ook nergens een foutmelding of watdanook. :X
Waar staat die target-directory en welke rechten heb je op die parent-directory? Het zou kunnen dat het proces dat de target-directory aanmaakt draait als admin en dus de directory kan aanmaken. VSS draait dan misschien niet als admin waardoor hij niet kan schrijven in die target-directory.

Het is ook mogelijk dat de Virtual Storage van Vista roet in het eten strooit door bijvoorbeeld de writes van VSS te redirecten naar de Virtual Storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:27

BM

Moderator Spielerij
1e wat mij te binnen schiet als ik dat lees: UAC
Werkt het wel met UAC uitgeschakeld? (niet aan te raden, maar als test).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik heb zowiezo UAC uitgeschakeld staan.
Heb dit al eens opnieuw ingeschakeld; ingesteld dat VS.NET als Admin moet uitgevoerd worden, compatibiliteitsmodus van VS.NET op Windows XS SP2 gezet, etc....
Blijkt allemaal niet te helpen.

Ik heb ondertussen ook het commando dat VS.NET wil uitvoeren (ss.exe get ... ), gewijzigd, en er dus voor gezorgd dat er een eigen applicatie uitgevoerd wordt. In die applicatie had ik wat tracing code geschreven, en ervoor gezorgd dat de output naar het eventlog geschreven werd. Er stond niets in het eventlog.
Ik heb dan die app aangepast, zodanig dat er gewoon een exceptie gegooid wordt; maar ook hier zie ik niets van. (Ik vang die exceptie nergens op, dus ik verwacht dan toch wel ergens een foutmelding).
Kan het zijn dat Vista gewoon niet toelaat dat dat commando uitgevoerd wordt ?

(Het commando dat de sourcefiles moet ophalen, moet deze ophalen in de c:\users\<myusername>\local\appdata\sourceserver directory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
whoami schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:47:

(Het commando dat de sourcefiles moet ophalen, moet deze ophalen in de c:\users\<myusername>\local\appdata\sourceserver directory).
Heel even voor de zekerheid: ik neem aan dat je naar de "c:\users\<myusername>\appdata\local\sourceserver directory" probeert te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Effe kijken met filemon wat ie allemaal probeert te doen?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Vincentio schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:14:
[...]

Heel even voor de zekerheid: ik neem aan dat je naar de "c:\users\<myusername>\appdata\local\sourceserver directory" probeert te gaan.
Ja, ik had dat pad ff uit het hoofd getyped; er kon wel een foutje ingeslopen zijn.
Filemon, dat is nog eens een idee. Zal ik eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 20:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

ZaZ schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:31:
Effe kijken met filemon wat ie allemaal probeert te doen?
Process monitor bedoel je, Filemon wordt niet meer ondersteund.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Pff, het is echt rennen of stilstaan hier, vorige week paar dagen niks te doen, nu tot m'n nek in het werk.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function laugh()
{
  return
  {
    haha: "ha!"
  };
}
laugh();
// returns undefined

function laugh() {
  return { haha: "ha!" };
}
laugh();
// returns Object: { haha: "ha!" }

Ik snap niet waar die eerste fout precies fout gaat :?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:09:
Semicolons worden automatisch ingevoegd in JS; in dit geval direct achter de return ;)

edit: zie ook hier.

[ Voor 22% gewijzigd door user109731 op 18-02-2010 00:20 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dude :o

Ik moet echt gaan slapen :Z Had die semicolon al in m'n hoofd zitten :)

• YopY
BtM909 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:09:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function laugh()
{
  return
  {
    haha: "ha!"
  };
}
laugh();
// returns undefined

function laugh() {
  return { haha: "ha!" };
}
laugh();
// returns Object: { haha: "ha!" }

Ik zie het al, InsufficientHumorException :+. Haal eens een lulzchecker over je code, die vindt dat soort fouten wel.

* YopY gaat weer refactoren en van alle dinges myDinges maken -O-

• armageddon_2k1
Even een vraagje hier mbt CMS systemen. Stel ik ontwikkel een eigen simpel CMS systeem. Daarin is het de bedoeling dat mensen zonder al te veel technische know-how teksten bewerken. Ik gebruik hier bijvoorbeeld TinyMCE voor.

Stel dat ik dan een module ontwikkel waarin een simpel poll-systeem zit. Wat is dan een goede manier om te zorgen dat die mensen dan in een eigen content pagina een poll kunnen invoegen? Dus:
[text]
[poll]
[text]

In TinyMCE kan ik een knop maken waarmee ze een poll kunnen toevoegen en deze genereert dan HTML welke in het content gedeelte komt. Ook kan ik eventueel een place-holder maken, b.v. {poll:id=2} en deze dan later geparst wordt als ie opgehaald wordt door de websitebezoeker. Maar erg doorzichtig voor een editor van de pagina's is het dan weer niet.

Hoe zou je dit het beste in PHP kunnen doen? De meeste CMS gaan gewoon uit van platte tekst en een plaatje hier of een tabelletje daar, en dan aanvullende dingen als aparte modules / components (Joomla) in het CMS.

Anders gesteld: Hoe zou je in PHP een CMS maken waar mensen simpel in pagina's dynamische dingen als enquetes, etc. in kunnen voegen?

• roy-t
tsja dan zou je een rijker systeem kunnen maken waar in je daadwerkelijk een plaatje/pol kan slepen naar die positie. Misschien eens naar http://xopus.com/ kijken. die kan dat geloof ik wel.

~ Mijn prog blog!

• armageddon_2k1
Ja, die was ik ook tegengekomen.
Ik had zelf bedacht dat ik het in principe volledig OO kon bouwen, maar hoe je het dan opslaat lijkt me lastig.

Ik kan een Page object maken waarin verschillende objecten opgenomen kunnen worden zoals een tekstobject, en dan een enquete-object, etc. etc. en dan dat je deze kan renderen naar html.

Alleen hoe sla je zo'n Page object op? Ik kan hem serializen en dan in een DB opslaan, maar als ik dan wat aan mijn klassedefinitie aanpas, of de naam van een klasse verander dan ben ik al de sigaar. Ook heb je dan een db met allemaal serialized data, wat me ook niet geheel optimaal lijkt. Alhoewel ik daar te weinig inzicht in heb.

Pagina: 1 ... 32 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak