.edit: en toen was er alweer een NP (nieuwe pagina)
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2010 11:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hieronder bv:
[ Voor 33% gewijzigd door whoami op 04-02-2010 11:38 ]
https://fgheysels.github.io/
Mwah valt wel mee, je moet er een beetje inkomen. Ik plemp ala Jon Skeet gewoon het goede antwoord neer als ik een vraag zie, en vul deze daarna aan met MSDN docs, artikelen, etc. wat meestal resulteert in vrij veel upvotes.whoami schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:49:
Pff, op SO zijn ze:
- ofwel met veel te veel;
- ofwel zijn die users veel te rap.
Tegen de tijd dat je soms een antwoord geformuleerd hebt, zijn er soms al 5 andere antwoorden gegeven, waarbij men gewoon 5x hetzelfde zegt.
Het makkelijk scoren volk op SO gaat meestal niet diep in op een vraag, al leer je vrij snel welk soort vragen een stortvloed aan reacties gaan veroorzaken.
Om een beetje plezier er in te houden, kan je je gaan focussen op de bounties. Meestal geen makkelijke vragen, maar voor jezelf ook wat uitzoekfun.
Nuja, ik probeer mijn antwoorden ook altijd zo goed mogelijk te formuleren (soms heb ik wel wat 'think time' nodig over hoe ik een bepaalde zin het best formuleer in 't engels), soms ga ik een code-voorbeeldje erbij gaan zetten, en dan duurt het wat langer eer je op 'post' kunt rammen natuurlijk).
Ik ben wel eens benieuwd wie hier nog zoal op SO zit, en welke nick ze daar hebben ?
[ Voor 6% gewijzigd door whoami op 04-02-2010 12:39 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hier heb je toch ook mensen die op hun karma geilen ?
En je begint zelf niet even?whoami schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:38:
[...]
Ik ben wel eens benieuwd wie hier nog zoal op SO zit, en welke nick ze daar hebben ?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
e-penis..oisyn schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:50:
Ik snap die hele commotie rond SO niet. Waarom zou je zo hard je best willen doen om geupvote te worden?
Hum ... Je bedoelt dat je het idee hebt dat mensen op SO graag upvotes krijgen, omdat ze kicken/geilen op hun reputation ofzo ?.oisyn schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:10:
Ik vind het ook fijn als een post van mij op de FP gewaardeerd wordt, maar dat is niet de reden dat ik op de FP post. En dat idee heb ik juist wel van de mensen hier die posten op SO.
Ik iig niet.
Owkee dan.Cloud schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:11:
Stats-nerding denk ik inderdaadPlus het is natuurlijk handig voor de site als iedereen zo zijn best doet om geupvote te worden. Dan krijg je namelijk goede en uitgebreide antwoorden op vragen.
[...]
En je begint zelf niet even?
Mijn nick op SO is niet dezelfde als die hier.
klik
Ik kick harder op een nuttig antwoord geven, dat is leerzaam voor beide partijen.
Ik hou mijn username graag hetzelfde op programmeerfora. Je kunt mij op SO dus ook terugvinden als cfern.
Edit: ik bedoel eigenlijk Ik kick op upvotes, mits verdiend. Als ik een baggerantwoord geef heb ik daar liever geen punten voor.
[ Voor 20% gewijzigd door cfern op 04-02-2010 15:09 ]
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
Verwijderd
Dan heb ik een tipwhoami schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:38:
(soms heb ik wel wat 'think time' nodig over hoe ik een bepaalde zin het best formuleer in 't engels),
Moet zijn: 'PointFs'. Nu staat er: 'PointF his rather'.(PointF's rather)
Ja:whoami schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:20:
[...]
Hum ... Je bedoelt dat je het idee hebt dat mensen op SO graag upvotes krijgen, omdat ze kicken/geilen op hun reputation ofzo ?
Het loont trouwens wel om achteraf je antwoorden nog bij te vijzelen, eventueel met informatie uit comments of andermans antwoorden
Mijn tactiek is blijven plakken bij een deelgebied waar nog niet veel activiteit is
.edit: En blijkbaar had ik ook gelijkIk plemp ala Jon Skeet gewoon het goede antwoord neer als ik een vraag zie, en vul deze daarna aan met MSDN docs, artikelen, etc. wat meestal resulteert in vrij veel upvotes
cfern schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:25:
Ja ik kick op upvotes. Stijgende reputatiegrafiekjes zijn leuk.
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2010 14:36 ]
AaaaaarghAtleX schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:53:
[...]
Da's ook weer een lekkere.Ik heb in mijn code geen casts staan op de regel die de exception aangeeft trouwens. Soms kent .NET best wel wazige fouten.
[A]System.Collections.Generic.Dictionary`2[System.Guid,MyCompanyNamespace.MyProduct.Infrastructure.Plugin] cannot be cast to [B]System.Collections.Generic.Dictionary`2[System.Guid,MyCompanyNamespace.MyProduct.Infrastructure.Plugin]. Type A originates from 'mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' in the context 'LoadNeither' at location 'C:\Windows\assembly\GAC_32\mscorlib\2.0.0.0__b77a5c561934e089\mscorlib.dll'. Type B originates from 'mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' in the context 'LoadNeither' at location 'C:\Windows\assembly\GAC_32\mscorlib\2.0.0.0__b77a5c561934e089\mscorlib.dll'.
Clean & rebuild didn't fix the problem.
Rebooting did.

Het is alleen maar een stukje waardering voor je post. Uiteindelijk is dat waar de site om draait, want de antwoorden met de meeste stemmen worden meestal de antwoorden die men terugvindt en die gebruikt worden. Dat je toevallig voor die stemmen reputation krijgt is slechts een motiverende bijzaak. Je kunt veel zeggen, maar de meeste vragen op SO worden wel razendsnel beantwoord.
Mensen helpen en jezelf scherp houden/nieuwe dingen leren, daar doe ik het zelf voor. Alleen is het af en toe wel leuk als je wat van die waardering ervoor terugkrijgt. Met name als je gewoon je best doet op een antwoord voor iemand.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Helemaal gelijk in, maar dat is helemaal niet waar het hier over gaat. Dat je de moeite neemt om überhaupt op SO vragen te beantwoorden snap ik helemaal (ookal weet je het in eerste instantie niet helemaal en moet je dingen opzoeken - dat is de hele reden waarom ik überhaupt van veel onderwerpen iets weet, omdat ik zoveel heb opgezocht voor anderen op GoT terwijl ze dat eigenlijk zelf hadden moeten doenCloud schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:17:
Mensen helpen en jezelf scherp houden/nieuwe dingen leren, daar doe ik het zelf voor. Alleen is het af en toe wel leuk als je wat van die waardering ervoor terugkrijgt. Met name als je gewoon je best doet op een antwoord voor iemand.Voor de rest is die reputation niets anders dan karma wat we hier hebben; een motivator. Je zegt wel dat je het leuk vind om scherpe reacties te plaatsen op de FP en het niet voor de karma doet, maar als je prachtige reactie zeer onterecht op -1 of 0 blijft hangen is dat toch wel lullig, nietwaar?
Maar ik las reacties in deze topic over handelingen die je moet doen om zo goed mogelijke score kan halen op SO, waarbij bij veel van die handelingen de uiteindelijke inhoud van de post niet zoveel verschilt met als je het niet zou doen (bijv. eerst snel een reactie tikken en dan links erbij editten, ipv dat meteen doen en het risico lopen dat je post onderin staat). Volgens mij ga je je doel dan een beetje voorbij, en dát was dus de commotie over SO die ik niet snap
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2010 18:09 ]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Lees de gehele pagina eens en je komt JanDM in "De Devschuur Coffee Corner" tegen.JaWSnl schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:49:
Wat is toch dat SO waar iedereen het steeds over heeft?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik had ver terug gelezen maar het niet gezienRayNbow schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:53:
[...]
Lees de gehele pagina eens en je komt JanDM in "De Devschuur Coffee Corner" tegen.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Verwijderd

Ja, ik ben ook zo'n kneus die het nog steeds geestig vindt als het zeven over half twee 's middags is.
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
Mja, ik vind het lullig.Cloud schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:08:
Dat is mijn ervaring met SO ook, je moet een beetje mazzel hebben. Het loont trouwens wel om achteraf je antwoorden nog bij te vijzelen, eventueel met informatie uit comments of andermans antwoorden. Dat klinkt lullig maar is het niet, volgens hun eigen FAQ.
Zoals deze hier:
http://stackoverflow.com/posts/2200259/revisions
1
2
3
4
5
6
| // Add it to the ViewRenderer $viewRenderer = Zend_Controller_Action_HelperBroker::getStaticHelper('ViewRenderer'); $viewRenderer->setView($view); // Return it, so that it can be stored by the bootstrap return $view; |
En dan heb ik zoiets van ja prima, ik snap het wel ergens. En ik snap redelijk wat alles doet, maar ik leer er werkelijk waar niks van. En daarom vraag ik hier dan maar: Hoe hebben degene die ZF al goed kennen dit gedaan. Waar begin je? Wat is een goede guide? Of is het gewoon bij elkaar zoeken van api's / guides en tutorials?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
't Lag dus niet aan mij!

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik heb zelf ZF eigenlijk hoofdzakelijk geleerd (in mijn tijd) met de documentatie van de verschillende modules apart, daar staan dat soort dingen vaak uitgebreid in beschreven. Daaropvolgende vragen van 'wat doet initView' kun je vervolgens in de API's opzoeken. En de keuze protected, private of public is OOP design issues, dat valt eigenlijk buiten de scope van ZF (alhoewel ze er een opmerking ten faveure voor die keuze erbij kunnen zetten).
Maar ik ben zelf geen fan van dat soort boeken (kopieer dit en het werkt). Nee, nu ik wat meer ervaring / kennis heb doe ik liever de normale ZF documentatie.
Overigens, geef me een upvote plz,
Nee, het ligt misschien aan ons.
Daarmee doelde ik eigenlijk of dat jullie nu ook doen waarvoor je gestudeerd hebt. Stel, je kan natuurlijk Software Engineering gestudeerd hebben, maar nu iets in de Commerciële wereld doen. En vice versa.D-Raven schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:21:
Maar wat bedoel je precies met, benieuwd zijn naar onze branche? Waar wil je meer van weten? en op welk vlak?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Daar heb ik niet zoveel zin in.
Dat zou wel kunnen ja.
Ik ben met je eens dat het moeilijk beginnen is met ZF, ik had de mazzel dat we met alle devvers in 1 keer zijn overgestapt en dat je zo met elkaar tot de goede structuur komt.armageddon_2k1 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:27:
ZF verhaal...
in feite komt t in onze bootstrap op t volgende neer:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| // defineer je absolute paden // init je autoloader // init je database // $objFront = Zend_Controller_Front::getInstance(); $objFront->setModuleControllerDirectoryName('controller'); $objFront->addModuleDirectory( PATH_MODULE ); Zend_Layout::startMvc(array( 'layoutPath' => PATH_LAYOUT, 'layout' => 'default' )); $objFront->dispatch(); |
Daartussen nog wel wat andere meuk (Zend_Config, Zend_Cache, Zend_Route, Helpermeuk) maar dan heb je misschien een beetje een houvast. Vanuit je index.php roep je dan je bootstrap aan (die buiten je webroot staat) en die handelt de requests af. Dit is een beetje mappenstructuur die we hebben:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| application/ Helper/ Layout/ default.phtml Log/ Model/ Module/ default/ controller/ IndexController.php FooController.php views/ scripts/ index/ index.phtml foo/ index.phtml Service/ bootstrap.php cache/ library/ Zend/ public_html/ index.php |
* Matis meldtcreator1988 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:57:
Wie wordt er de laatste tijd ook doodgespamt met job offers? De afgelopen week hier via LinkedIn (ondanks alle contactopties uit), werktelefoon, en zelfs Hyves (van een Nederlander waarvan ik een vraag op SO had beantwoord!).

Helaas wordt ik de laatste tijd helemaal gek van StudentenWerk, ik heb al aangegeven dat ik niet meer studeer, maar dat duurt een maand voordat dat doorgevoerd is

Nja, die emails komen gewoon in de spam-box, ik heb er weinig last van, maar ik merk ze wel op.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Beetje queries uit het systeem refactoren, documenteren en in de SVN zetten, projectje dat al lang overdue is. Zaken zoals drie velden die uit één tabel gehaald worden. Gebeurt nu door middel van twee joins en een subquery in de select, even gerefactored naar drie nette joins. Oké, het is nog steeds lelijk, maar het is minder lelijk dan een subquery.
Verwijderd
Klinkt bekendcfern schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:18:
Oeh, nou wil ik juist geen punten meer scoren op Stack Overflow:
[afbeelding]
Ja, ik ben ook zo'n kneus die het nog steeds geestig vindt als het zeven over half twee 's middags is.
Programming Pearls?Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:55:
Hmm, aangezien ik op het moment laaaaange database scripts aan het uitvoeren ben, ben ik Programming Pearls maar weer eens aan het doorbladeren. Blijft toch eigenlijk wel een pareltje
In mijn (slechtste) geval kan het zo zijn dat ik VS2008 opstart om te werken aan de nieuwe versie van onze applicatie. Om vervolgens VS2005 op te starten om bugs en nieuwe functionaliteit in te bouwen in de huidige versie. Daarna de boel compileren om deze uit te rollen bij mijn collega's die met diverse projecten bezig zijn. Ook zij hebben dan weer wensen die aanpassingen verwijzen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:54:
Hmm, zo begin je 's ochtends met opstarten van visual C++ en zo zit je een paar uur later met een berg implementaties voor een hele zwik datastructures... Waarom? Hmm, gewoon omdat het kan!
Het komt dan ook voor dat er weer database aanpassingen gemaakt worden.
Vanwege het feit dat ik ook het systeembeer doe (beheer van pc systemen van mijn collega's) kan ik daar ook op een dag druk mee zijn. Ook komen daar storingen van pc's van klanten bij, klanten van over de hele wereld welke ik sommige gevallen geen Engels kunnen. Deze mensen bellen op:" problem, problem" en daar mag je het mee doen

Afijn, aan het einde van de dag kan het zijn dat ik maar enkele goeie regels code geschreven heb in VS2008, gewoon om het kan!
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2010 16:47 ]
Dat is zeker een van de redenen waarom we voor het nieuwe project zijn overgestapt. Ook tellen de verbeteringen in VS2008 mee en willen we graag meegaan in het gebruik van nieuwere technologieën..oisyn schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:47:
Kan zeker wel nodig zijn, niet alle projecten kun je zomaar door de VS 2008 compiler en runtime halen. Zeker niet als je afhankelijk bent van 3rd party libraries.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Hoezo ?.oisyn schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:47:
Kan zeker wel nodig zijn, niet alle projecten kun je zomaar door de VS 2008 compiler en runtime halen. Zeker niet als je afhankelijk bent van 3rd party libraries.
VS.NET 2008 ondersteunt ook gewoon .NET 2.0. Wel met een compiler voor C# 3.0, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn ?
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2010 23:38 ]
Nee hoor chou, VS is Visual Studio.
Ja, je kan er ook in c++'en, maar dat werd hier niet verder gespecificeerd in Arethusa's post dacht ik zo.
[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 07-02-2010 23:42 ]
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2010 23:52 ]
Verwijderd
Bij mij was het meer hobbymatig. Ik heb C++ al zo'n anderhalf jaar niet meer gezien en ik wil het weer een beetje afstoffen en oppoetsen, dus vandaar dat ik wat data structures ben gaan implementeren. Is op zich wel een fijne oefening. Echt praktische toepasbaarheid heeft het verder niet, daar zijn al veul meer veul betere implementaties voor beschikbaar
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 09:32 ]
Ik had ook al bedacht dat je ook C++ kan doen in VS, dus ik had expres m'n mond gehouden over .Net 2.0 compilen in VS2008.oisyn schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:51:
Exact, dus jouw en Haan's opmerking dat je zomaar kunt overstappen van VS 2005 naar 2008 is te kort door de bocht. Het zal wellicht opgaan als VS alleen uit de .Net suite bestond, maar dat is nou eenmaal niet zo
Oudere post, maar wil nog even reagurencreator1988 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:57:
Wie wordt er de laatste tijd ook doodgespamt met job offers? De afgelopen week hier via LinkedIn (ondanks alle contactopties uit), werktelefoon, en zelfs Hyves (van een Nederlander waarvan ik een vraag op SO had beantwoord!).
Ik was nog maar net aan het werk en er werd al contact met me opgenomen naar aanleiding van een ietwat kritisch / technische blogpost over de interne structuur van het CMS waar we mee werken (en hoe het beter kan). Gesprekje / lunch gehad, maar daar is tot nu toe nog niks uit gekomen.
Maar waar ik nu zit zit ik toch beter - zit nu in een redelijk groot bedrijf (honderden werknemers) als webdeveloper van een dozijn websites, die gast die contact met me opnam had een kleine startup met 2 werknemers. Dan ga ik liever voor de zekerheid die mijn huidige baan me aanbiedt, zelfs al zouden ze me meer betalen (waar ik mijn twijfels over heb, overigens).
We are shaping the future
Schijnbaar kun je met de nightly builds nog wel vooruit. Bij mij liep Resharper ook af en met een nightly build kan ik weer verder. Kennelijk mag dat licentie technisch.Alex) schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:14:
Ik kreeg net bij het starten van Visual Studio een popup, "ReSharper 5 beta has expired." Ik ben zo'n 5 minuten aan het werk en ik mis ReSharper nu al. Bijvoorbeeld bij het autocompleten van een method (zonder parameters), zet ReSharper er automatisch (); achter en de default IntelliSense doet dat niet
Ik quote R#Arethusa schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:22:
[...]
Schijnbaar kun je met de nightly builds nog wel vooruit. Bij mij liep Resharper ook af en met een nightly build kan ik weer verder. Kennelijk mag dat licentie technisch.
Om u even te bevestigenYou can pre-purchase the upgrade to version 5 via wire transfer (advance payment) already now.
You would get a certificate which sais that the keys will be sent to you automatically as soon as version 5 was released (by the end of Q1/2010).
FYI, to use the Beta you do not need to pre-purchase version 5. It works by evaluating it only and can be re-evaluated until the final release.
The pricing for version 5 will be the same as it is now for version 4.
Dat zou dus willen zeggen dat dat 131 euro kost voor een personal license van 4.5 naar 5 te smijten.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dus ik vol goede moet het eerste het beste CMS dat ik kende gedownload: Joomla. Daarna lokaal de template van de site opnieuw gebouwd en in het CMS gezet, want een beetje html'en en css'en kan ik nog wel, content overgenomen van de huidige site, vervolgens de Joomla-site in een testomgeving online geplaatst, feedback verwerkt en bij hen in acceptatie gezet. Live zetten gaan ze zelf doen, heb een handleiding gegeven hoe dat moet. Krijg ik een mailtje: "oh ja, er moet ook ondersteuning komen voor meerdere talen".
Wat een crisis is dat zeg, na iedere niet of half werkende plugin kan ik m'n hele backup weer terugzetten, want iedere plugin sloopt wel weer iets anders in de database

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 08-02-2010 15:25 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Voor zoiets kleins ga ik geen PVA of requirements opschrijven
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verder heb ik me (gelukkig
Vraag NS Hispeed even om tips op Twitter. Zij gebruiken Joomla en die gast is verantwoordelijk voor de website. www.twitter.com/nshispeedCodeCaster schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:24:
Iemand nog suggesties?
[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 08-02-2010 16:07 ]
Voor project 2 informatica (1e jaars) was de opdracht om een game te maken. Ik en twee anderen hebben dit opgeleverd. Ik heb expres voor Silverlight gekozen en ik heb hoofdzakelijk de implementatie gedaan. De AI heeft een ander teamlid gedaan. We hebben er een 10 voor gekregen, en een extra studiepunt. Voor het volgende project, wat webdevelopment is, zijn we gevraagd om bij een bedrijfje het project te doen. Het is leuk om te zien wat voor kansen de Hogeschool bied om in een professionele omgeving te werken
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
http://www.joomfish.net/
De Visual Studio 2010 RC is available for MSDN subscribers, en vanaf 10 februari voor iedereen.
En er zit een Go Live license bij. Sinds dit een RC is, ga ik er vanuit dat er geen feature changes meer zullen komen
Alleen jammer dat ik geen MSDN subscriber meer ben, dat zou me 1200 dollar kosten

[ Voor 8% gewijzigd door Snake op 09-02-2010 07:47 ]
Al zou ook ik maar wat graag een 64-bits versie hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 09-02-2010 08:34 ]
Maar van .NET zelf wel
Ik check mijn hashes met HashTab
Overigens deed ik het vroeger zo: ik downloade 'm van Usenet en verifierde de hash
Ik heb hier nog alleen maar de keuze uit:
- Visual Studio 2010 Professional Beta 1 (x86) - DVD
- Visual Studio 2010 Ultimate Beta 2 (x86) - DVD (English)

De RC komt overmorgen uit voor 'gewone' mensenMatis schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:15:
Helaas staat de 2010 RC nog niet op de MSDNAA van Microsoft
Ik heb hier nog alleen maar de keuze uit:Ik hoop dat het voor het einde van deze maand erop staat, dan ben ik nl. uitgeschreven bij school
Verwijderd
Ik heb nog anderhalf jaar van de AA gebruik kunnen maken, helaas kom ik er nu niet meer in, zag ik vanmorgenMatis schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:15:
Helaas staat de 2010 RC nog niet op de MSDNAA van Microsoft
Ik heb hier nog alleen maar de keuze uit:Ik hoop dat het voor het einde van deze maand erop staat, dan ben ik nl. uitgeschreven bij school
!!Kak!!, ik werk net een Excel-sheet bij. Normaal gesproken werk ik altijd vanaf een netwerk-share, maar deze keer direct vanuit een attachment. Zonder er bij na te denken CTRL+S, Excel afsluiten en.... KAK! Ik zit niet op de share te werken.
Iemand een idee of het nog terug te vinden is? Windows 7! In ieder geval niet in recent files oid
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 09:23 ]
* Haan stelt zich hier iets heel anders bij voorVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:19:
[...]
Ik heb nog anderhalf jaar van de AA gebruik kunnen maken, helaas kom ik er nu niet meer in, zag ik vanmorgen
:P
Die file komt dan ergens in je temp files te staan, waarschijnlijk in C:\Users\ctor\AppData\Local\Temp!!Kak!!, ik werk net een Excel-sheet bij. Normaal gesproken werk ik altijd vanaf een netwerk-share, maar deze keer direct vanuit een attachment. Zonder er bij na te denken CTRL+S, Excel afsluiten en.... KAK! Ik zit niet op de share te werken.
Iemand een idee of het nog terug te vinden is? Windows 7! In ieder geval niet in recent files oid
ik heb het ook wel eens gehad ja, m'n vriendin geholpen met een belangrijke opdracht, ook direct geopend vanuit hotmail ofzo en toen was het weg
[ Voor 47% gewijzigd door Haan op 09-02-2010 09:26 ]
Verwijderd
Daar mag ik alleen in het weekend in!Haan schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:22:
[...]
* Haan stelt zich hier iets heel anders bij voor
Daar had ik inderdaad gekeken, geen resultaat.waarschijnlijk in C:\Users\ctor\AppData\Local\Temp
/me slaat zichzelf met een moker
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 09:30 ]
Vroegah (Vista enzo) kon je je word-document openen en dan met f12 kon je zien in welke map je zat. Win7 doet dat helaas niet meer en krijg je meteen je Documents te zien.Haan schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:22:
Die file komt dan ergens in je temp files te staan, waarschijnlijk in C:\Users\ctor\AppData\Local\Temp
ik heb het ook wel eens gehad ja, m'n vriendin geholpen met een belangrijke opdracht, ook direct geopend vanuit hotmail ofzo en toen was het wegMaar die heb ik nog wel weer boven water gekregen, maar ik weet niet meer hoe.
Staat er in Outlook geen temp-folder ingesteld?
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 09:39 ]
De Zend Framework in Action is op zich een redelijk boek, maar al wat verouderd en legt het imho niet goed uit wat er precies gebeurt. Ze gebruiken ZF1.6 en op dit moment is ZF1.10 bijna uit.armageddon_2k1 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:27:
Nou, ik ben me nu aan het orienteren op het Zend Framework. Ben al een tijd bezig met CodeIgniter maar ZF is toch het echte werk. Heb redelijke OOP kennis en heb al enkele guides gelezen en heb Rob Allen's boek 'Zend Framework in Action' gekocht, alleen ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens een goed grondig boek of guide tegenkom.
In ZF1.8 is oa. Zend_Application en Zend_Navigation toegevoegd aan de library. Zend_Application is een component welke je kan initialiseren en daarbij allerlei zaken groepeert tot een complete applicatie, je hoeft zelf nauwelijks meer te bootstrappen.
Zend_Navigation is daarnaast een heel uitgebreide component voor het organiseren van allerlei navigatiestructureren, inclusief menu's, breadcrumbs, meta links en sitemaps. Doordat beide onderdelen in ZF in Action ontbreken is het een hopeloos verouderd boek geworden
Ik raad je aan om Zend Framework 1.8: web application development te lezen, geschreven door Keith Pope (http://thepopeisdead.com).
Ik heb een review mogen doen, net als anderen en eigenlijk is iedereen best enthousiast. Hij vertelt ook wat over zijn workflow met Apache Ant, maar met een beetje kennis moet je dat wel weg kunnen filteren en slechts de technieken van ZF overhouden.
Het eerste begin is lastig te begrijpenEn dan heb ik zoiets van ja prima, ik snap het wel ergens. En ik snap redelijk wat alles doet, maar ik leer er werkelijk waar niks van. En daarom vraag ik hier dan maar: Hoe hebben degene die ZF al goed kennen dit gedaan. Waar begin je? Wat is een goede guide? Of is het gewoon bij elkaar zoeken van api's / guides en tutorials?
Als je eenmaal werkt met application resources, view- & action helpers en services, heb je een heel duidelijk beeld over de functionaliteit. Dan ga je ook snel blogposts, proposals of de normale documentatie snappen.
Je gebruikt duidelijk nog niet Zend_Application met application resources
Bij mij doet ie dat niet meerVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:38:
Joepie: C:\Users\ctor\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\OLK8ACB gewoon even weer de attachment openen, op save as klikken en je komt in de folder terecht, doh
Ik krijg elke keer als ik save-as (f12) druk, mijn Documents te zien en niet een FUBAR-temp mapje
Mooi dat je hem weer terug hebt
Verwijderd
Ja zeker, ik krijg steeds Excel/VBA klusjes tussendoor en dat was in het begin leuk, maar inmiddels niet meer

Denk ik ook. Negeer me maarHaan schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:17:
Volgens mij worden er 2 dingen door elkaar gehaald hier
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Ga je nou je vragen op een ander forum posten en dan vragen of wij er ook naar willen kijken.Nick_S schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:09:
Zitten er hier ook JUnit experts? Een leuke uitdaging: [url=#]Creating a JUnit testsuite with multiple instances of a Parameterized test[/url].

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Ik had het eerst daar gepost, en om de discussie op twee plaatsen te gaan voeren is meestal ook niet helemaal handig. Als mensen het handiger vinden om het hier te bespreken wil ik het hier ook nog wel een keertje posten. Aangezien een hoop mensen hier aangaven dat ze ook vaak op SO zitten, leek me dat wel een mooie site.TheCoolGamer schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:13:
[...]
Ga je nou je vragen op een ander forum posten en dan vragen of wij er ook naar willen kijken.Plaats het dan gelijk hier.
[ Voor 9% gewijzigd door Nick_S op 09-02-2010 11:17 ]
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Klopt, nog niet naar gekeken. Ben meer bezig met het bouwen van veel websites dan de hele tijd kijken wat er in de nieuwe versie Zend is bijgekomenmithras schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:40:
[...]
Je gebruikt duidelijk nog niet Zend_Application met application resources
Je hebt je file nu al terug, maar toch nog enkele tips die misschien handig zijn voor een volgende keerVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:19:
[...]
...
!!Kak!!, ik werk net een Excel-sheet bij. Normaal gesproken werk ik altijd vanaf een netwerk-share, maar deze keer direct vanuit een attachment. Zonder er bij na te denken CTRL+S, Excel afsluiten en.... KAK! Ik zit niet op de share te werken.
- Kun je niet Excel terug opstarten en daarin de lijst met recente geopende bestanden kijken?
- Als je Outlook gebruikt: dat ding is (in sommige gevallen) slim genoeg om de wijzigingen aan een attachement te detecteren en ook terug op te slaan in de mail zelf. Ik heb dit in ieder geval ooit nog meegemaakt, maar nu kan ik het niet reproduceren hier op het werk.
Ah ok, dan had ik dat verkeerd begrepen, ik dacht dat je de Recent Files van Windows 7 (ergens in het startmenu) bedoelde.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:44:
- Stond niet in de recent files (al aangegeven)
[ Voor 13% gewijzigd door Otherside1982 op 09-02-2010 13:08 ]
Verwijderd
De oplossing was heel eenvoudig het attachment opnieuw openen en even via de 'Save as' knop de working directory bekijken.
Zoals ik al zeg, normaal gesproken sla ik ze eerst op op een working directory op een schijf, deze keer vergeten te doen. Sproetje blabla
Maar wat een hel om dat te configgen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak