De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59
Heb je alle andere al dan, dat je met de laatste bezig was? (If so, restecp!)

@.oisyn: congratz!

[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 26-01-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, maar de laatste was door nog het minste mensen opgelost (voor het weekend trouwens nog 8, na het weekend waren dat er ineens 22, nu 23), dus die vond ik het meest interessant :)

Ik heb trouwens weer een denkfout gevonden, even kijken hoe ik dat op ga lossen. Al met al heeft m'n algo niet heel veel tijd nodig voor die 18 variant, een seconde of 10. Ik dacht eigenlijk dat ik flink moest gaan doorrekenen maar dat valt nog best mee als je het slim aanpakt :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Booyah!
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/euler275.png

M'n algo doet er 14.927s 9.7s over :) [.edit: als ik de percentage-teller uitzet :X ]

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2010 02:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:41
Respect! Aangezien de teller van dit probleem na 3 dagen nog niet eens over de 50 is dit probleem blijkbaar erg lastig.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:55:
.edit: en terwijl ik dit zeg bedenk ik me ineens een case die onder de 17 niet voor kan komen, en dat dat met mijn code niet goed gaat, dus dan heb ik iig weer een richting waarin ik kan zoeken :). Vanavond maar weer eens naar kijken.
Bedoelde je niet 16 en zo'n soort figuur toevallig?
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/6614/sculpture.png
En felicitaties natuurlijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pedorus op 26-01-2010 12:31 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het waren idd de spiraal-gevallen :).

spoiler:
Mijn algo werkt door alle mogelijke helften te creëren en die te rangschikken op bepaalde eigenschappen (gewicht, bitmask van de middelste kolom, aantal gebruikte blokjes en connectivity informatie), en dan simpelweg te kijken welke soorten helften bij elkaar passen (en hoeveel ik er van heb geteld bepaalt uiteindelijk het aantal combinaties). M'n eerdere algo ging de mist in omdat die connectivity info niet uitgebreid genoeg was (ik hou nu voor elk vakje op de middelste kolom bij bij welke disjoint set hij hoort, zodat ik bij het bij elkaar passen van twee helften precies kan zien of alles wel connected is - eerst hield ik alleen maar bij of een vakje op de middelste kolom een nieuwe set begon, wat bij slang-vormen wel goed werkt maar bij spiraal-vormen niet, omdat bij spiraal-vormen de halve cirkels juist van boven naar beneden lopen ipv van beneden naar boven)

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Voor mijn audiospectrum app was ik op zoek naar een piek-locatie-correctie algoritme. Omdat ik niks kon vinden ging ik zelf rekenen, en nu heb ik een exacte formule gevonden voor het vinden van de top van een Gaussische piek op basis van 3 punten... best een leuk praktisch probleem :)

Voor de liefhebbers:

Zoek-de-Gaussian
- Men neme drie punten op een Gaussische curve. Noem deze (x1,y1), (x2,y2), (x3,y3);
- x1 < x2 < x3;
- x2 - x1 = x3 - x2;
- Druk nu de positie van de top (x0,y0) uit in de gegeven variabelen.

Ik ben benieuwd hoe moeilijk jullie deze vinden... en zal ik de oplossing op CodeProject zetten ofzo? Het is best een handig truukje voor piekcorrectie namelijk, en niet triviaal te noemen.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Collega vandaag over een webapplicatie die hij nu verder mag ontwikkelen: "De beste oplossing hiervoor is een Shift-Delete op het hele project" :X _O-

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik worstel momenteel nogal met problem 269. Ik kan wel vrij snel berekenen hoeveel polynomials onder Z als root X hebben, het probleem is alleen dat ik daardoor polynomials dubbel tel en ik niet zo snel zie hoe ik dat kan filteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:55

Haan

dotnetter

Alex) schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:17:
Collega vandaag over een webapplicatie die hij nu verder mag ontwikkelen: "De beste oplossing hiervoor is een Shift-Delete op het hele project" :X _O-
Hij neemt het project hopelijk niet van jou over? :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nee, hij en ik zijn van een externe partij, wij zijn ingehuurd. Hij heeft het overgenomen van iemand van de klant die inmiddels is vertrokken. En terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 27-01-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik was net zo lekker bezig met C#/.NET, maar nu mag ik waarschijnlijk een Joomla! extensie gaan schrijven voor een klant. Daar krijg ik nou net geen strakke plasser van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

* Haan aait ctor

Joomla extensie betekent zeker PHP? :P

Ik krijg waarschijnlijk per 1 februari een slaafje >:) Junior met vooral VB(A) ervaring. Dat moet ik er dus eerst uit slaan en hem met C# leren werken, en daarna de bedrijfsspecifieke dll's.
Opzich wel leuk, al had ik liever iemand gehad die al wel een .Net achtergrond heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Haan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:58:
Junior met vooral VB(A) ervaring. Dat moet ik er dus eerst uit slaan en hem met C# leren werken
d:)b Weg met VB*!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Oi! Ik begonnen met VB6 en het is best wel goed gekomen :).

Laten we die 'database' applicatie die 'tables' opsloeg als bestanden op een ftp server (zonder locking e.d.) even vergeten voor wat het is.

Gelukkig zijn al mijn VB6 draken al lang omgeschreven naar C# (en echte databases).

En ja die 'database' heeft een jaar lang in productie gedraait, ging best goed trouwens, slechts 1x in de twee weken was het bedrijf een halve dag werk kwijt :P

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Alex) schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:17:
Hoe vaak ik dat al wel niet gehoord heb :P. Wegens historie onderhouden wij nogal wat oude asp websites (merk op dat ik .Net expres weglaat).
Dat heb ik ook welgeteld 8 maanden gedaan, daarna hebben ze me maar op iets anders gezet :+

Ik werd er gewoon letterlijk depressief van.. baggerzooi.. Als je iets zoekt wat je totale zin in dit vakgebied vernietigd, moet je dat gaan doen..

Gelukkig zijn we wel steeds meer sites naar .Net aan het migreren (MVC aangezien WebForms een "forbidden word" is hier op de afdeling). Maar dat komt ook voornamelijk omdat klanten nieuwe functionaliteiten willen die gewoonweg teveel tijd kosten om te realiseren in asp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Over ASP.NET MVC gesproken, ik heb tot voor kort alles wat ik op het web deed alleen in PHP gedaan, maar omdat ik nu kans krijg om via een host met schoolkorting in ASP.NET / MSSQL2005 te developen ben ik begonnen met het leren van ASP.NET MVC. Resultaat:
* Sebazzz wil nooit meer terug naar PHP

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vanochtend een meeting gehad over het project, en wat eraan ontbrak. Kortgezegd zat de UI direct op de data te werken, en nu was het verzoek om sommige data rechtstreeks van een andere bron erbij te trekken. En dat was technisch erg lastig te realiseren.

Een medewerker van de klant suggereerde MVC en men zei "Nou, bouw maar een demo, dan bekijken we aan het einde van de dag wel wat we gaan doen". Zo gezegd zo gedaan, en 6 uur later had ik een functionele demo en was het "Nou, bouw de rest ook maar in MVC". :)

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 28-01-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sebazzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:11:
Over ASP.NET MVC gesproken, ik heb tot voor kort alles wat ik op het web deed alleen in PHP gedaan, maar omdat ik nu kans krijg om via een host met schoolkorting in ASP.NET / MSSQL2005 te developen ben ik begonnen met het leren van ASP.NET MVC. Resultaat:
* Sebazzz wil nooit meer terug naar PHP
Als je ook uitlegt waarom heeft een ander er wellicht ook iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Cartman! schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:42:
[...]

Als je ook uitlegt waarom heeft een ander er wellicht ook iets aan :)
Hier zitten toch allemaal pro's, moet ik aan hun uitleggen wat ze allemaal al weten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:59:
[...]

Hier zitten toch allemaal pro's, moet ik aan hun uitleggen wat ze allemaal al weten? :p
/me meld zich aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 22:23

dusty

Celebrate Life!

De stap tussen VB.net en C#.net is echter toch niet meer zo groot als ie ooit geweest is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

dusty schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:32:
De stap tussen VB.net en C#.net is echter toch niet meer zo groot als ie ooit geweest is.
Je hebt zelfs converters :X Die gaan van VB .net naar C# .net en nog behoorlijk goed ook :')

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 28-01-2010 20:34 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sebazzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:59:
[...]

Dus je wilt zeggen dat ik geen pro ben? ;) Uitleggen, hops :)

edit: ik heb even demofilmpje gezien van ASP.NET MVC en qua code ziet t er precies zo uit als mijn code in PHP met Zend Framework...

[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 28-01-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:36:
[...]

edit: ik heb even demofilmpje gezien van ASP.NET MVC en qua code ziet t er precies zo uit als mijn code in PHP met Zend Framework...
dat is precies wat ik ook denk :) Volgens mij heb je wel met ASP.NET MVC een application scope waardoor je niet bij elk request je Zend_Application met routes hoeft in te laden (vergl. met ZF). Maar voor de rest komt code en prestatie dicht bij elkaar in de buurt (lijkt me, geen gegevens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Vergeet de goede integratie met VS niet. Het is dan niet specifiek MVC, maar ik vind het hele gebruik van Linq to SQL ook erg prettig werken. En zowieso dat het strong typed is, omdat je in C# werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 28-01-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Sebazzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:08:
Vergeet de goede integratie met VS niet. Het is dan niet specifiek MVC, maar ik vind het hele gebruik van Linq to SQL ook erg prettig werken. En zowieso dat het strong typed is, omdat je in C# werkt.
Maar als je VS nu door Zend Studio + Zend_Tool vervangt, Linq door Zend_Db_Select (of Doctrine, nog mooier) en strong typed door de type hinting van php. Dat laatste is (bij lange na) niet gelijk, maar als je toch goed OOP bezig bent heb je 90% van de keren toch te maken met het doorgeven van objecten. En als je geen spagetticode schrijft ga je toch niet dezelfde variabelen verschillende keren toewijzen met verschillende types.
Of zie ik nu iets heel erg over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
mithras schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:27:
[...]
Of zie ik nu iets heel erg over het hoofd?
IntelliSense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zelfs PHPEd heeft dit gewoon, dat ligt gewoon aan een goede IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hè hè, eindelijk
Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/euler269.png

De oplossing was natuurlijk uiteindelijk doodsimpel, maar het heeft me heel wat tijd gekost om het probleem goed te analyseren. Algo doet er ongeveer 0.014s over :)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Megamind schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:30:
[...]

Zelfs PHPEd heeft dit gewoon, dat ligt gewoon aan een goede IDE.
En Visual Studio is (een van) de beste IDE('s) O+
In VS2010 is IntelliSense nog een stuk verbeterd trouwens. Alleen jammer dat het nog zo beta is, hij raakt steeds de IntelliSense voor javascript kwijt, gelukkig is dat makkelijk terug te zetten door settings te resetten, maar toch onhandig. Verder is bijv. jQuery Intellisense in Visual Studio echt heerlijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Kortom, PHP vs ASP.NET is wederom een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou het verschil tussen PHP en C# (VB zullen we even buiten beschouwing laten ;) ) toch wel wat meer dan een kwestie van smaak willen noemen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het ging dan ook om PHP en ASP.NET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 22:23

dusty

Celebrate Life!

Haan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:55:
Ik zou het verschil tussen PHP en C# (VB zullen we even buiten beschouwing laten ;) ) toch wel wat meer dan een kwestie van smaak willen noemen hoor ;)
&
Cartman! schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:21:
Het ging dan ook om PHP en ASP.NET.
ASP.net: Active Server Pages daar hoort toch ook echt VB.net bij :P

Ben op zich verbaast hoe VB.net beter is geworden door de jaren heen, zit in mijn mening toch echt heel dicht tegen C#.net aan..

Het is alleen die 95% van de mensen die met VB werken die "het" zo slecht maken. Dus wat dat betreft staat VB dichter bij PHP :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dusty schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:36:
[...]
Ben op zich verbaast hoe VB.net beter is geworden door de jaren heen, zit in mijn mening toch echt heel dicht tegen C#.net aan..
Op zich is VB.NET vanaf het begin al aardig volwassen geweest, en deed het weinig onder voor C#. Het slechte imago komt vooral door VB ( En de IMHO spuuglelijke syntax )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
dusty schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:36:
ASP.net: Active Server Pages daar hoort toch ook echt VB.net bij :P
Ah :) Ik dacht dat ASP.NET een eigen taal was maar dat is dus niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Cartman! schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:49:
[...]

Ah :) Ik dacht dat ASP.NET een eigen taal was maar dat is dus niet zo :)
ASP.NET is het web-framework van .NET daar kan je met bijvoorbeeld C# of VB.NET voor programmeren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:17:
Kortom, PHP vs ASP.NET is wederom een kwestie van smaak :)
Nou, dan zou mijn voorkeur toch ook uitgaan naar C#. :p VB.NET heeft een syntax die de focus legt op dingen die er niet toe doen ("end if"), en sommige zaken kunnen gewoon niet (keywords als unchecked en unsafe ontbreken). PHP heeft overal net andere conventies in de libraries, waarbij de functies soms erg richting 1 bepaalde toepassing zijn geschreven. Daarnaast is het niet type-safe, ontbreken handige zaken als LINQ (language integrated query) en is het gewoon te traag voor sommige toepassingen (langere berekeningen zoals optimalisaties). Zou je een soort Google Maps kunnen maken met php op een performante manier (incl. rendering en planning)? Volgens mij niet, maar met c# zie ik wel mogelijkheden. Overigens is ook het stukje java dat hier voor de pricewatch gebruikt wordt een mooi voorbeeld: php is daar niet geschikt voor. Dat gaat iets verder dus dan 'smaak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik lees dit veel op internet:
For LinkedList

•get is O(n)
•add is O(1)
•remove is O(n)
•Iterator.remove is O(1)
For ArrayList

•get is O(1)
•add is O(1) amortized, but O(n) worst-case since the array must be resized and copied
•remove is O(n)
Wat houd dat O(1) en O(n) precies in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

(jarig!)
Dat zijn Landau-symbolen (big-O-notation). Wiki maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Megamind schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:56:
Ik lees dit veel op internet:

[...]

Wat houd dat O(1) en O(n) precies in??
O(iets) geeft aan hoe het algoritme schaalt. O(1) wil zeggen dat een operatie in constante tijd gebeurt, dus onafhankelijk van de specifieke situatie. Een voorbeeld is een element opzoeken in een array aan de hand van een index. O(n) wil zeggen dat het lineair schaalt in n: als er 2x zoveel elementen in zitten (dus als n 2x zo groot is), dan zal dezelfde operatie gemiddeld ook 2x zo lang duren. Een voorbeeld hierbij is het opzoeken in een linked list aan de hand van de index (omdat je over de elementen heen moet lopen om uit te vinden waar het staat). Met O(log n) schaalt het logaritmisch. Denk aan het opzoeken in een binaire boom, waarbij je altijd maar maximaal log n nodes hoeft af te zoeken voor je er bent.

Nou heb ik het hier over tijd, maar het kan bijv. ook over geheugengebruik gaan. Ook zijn er meerdere variabelen mogelijk. Het opzoeken van een range van opeenvolgende elementen in een binaire boom is bijv. O(log n + k), met n het aantal nodes in de boom en k het aantal gevonden elementen. Het algoritme is dan "output sensitive".

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ah ok nu snap ik het :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Zijn er hier trouwens nog .Netters die naar de DevDays 2010 gaan? Ik wordt er door m'n baas heen gestuurd :) Er zitten een hoop interessante onderwerpen tussen, zeker nu de release van .Net 4.0 er aan gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35

Crazy D

I think we should take a look.

Ik ga er ook heen samen met 4 collega's. Wordt zeker intressant ja!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:49
Ging altijd met de studentenkorting op vrijdag. Maar die is er niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik ga. Maar in BE :D Dus als er iemand gaat, laat me weten, kunnen we wat netwerken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik zou best wel willen gaan, maar ik denk niet dat mn baas daar zin in heeft :P. Wellicht dat ik 1 dag ga en dat uit eigen zak ga betalen. Maar dat hangt n beetje af van wanneer welke sessies gegeven worden. Ik zag op de site wel een agenda, maar nog geen dag indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
Zou je een soort Google Maps kunnen maken met php op een performante manier (incl. rendering en planning)? Volgens mij niet, maar met c# zie ik wel mogelijkheden.
Wat maakt dat verschil volgens jou? Mijn (subjectieve) ervaring is dat ASP.NET sites nou niet echt uitblinken qua snelheid. dus ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ASP.NET zo veel 'performanter' is.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

farlane schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:20:
[...]
Mijn (subjectieve) ervaring is dat ASP.NET sites nou niet echt uitblinken qua snelheid. dus ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ASP.NET zo veel 'performanter' is.
Precompiled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Gezien de context en waar we het hier over hebben. Vindt ik het echt een kromme redenatie. Zo eentje waar mn nekharen van overeind gaan staan.

We hebben het hier over het uitvoeren van een bepaald algoritme. Als jij wilt weten of dit sneller is in php dan in .Net dan moet je dat meten. De snelheid waarmee een algoritme wordt uitgevoerd heeft namelijk vrij weinig te maken met het feit of je omgeving precompiled is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
farlane schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:20:
[...]

Wat maakt dat verschil volgens jou? Mijn (subjectieve) ervaring is dat ASP.NET sites nou niet echt uitblinken qua snelheid. dus ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ASP.NET zo veel 'performanter' is.
Employee: They’re weird, and smart as balls. For example, this guy right now is single-handedly rewriting, essentially, the entire site. Our site is coded, I’d say, 90% in PHP. All the front end — everything you see — is generated via a language called PHP. He is creating HPHP, Hyper-PHP, which means he’s literally rewriting the entire language. There’s this distinction in coding between a scripted language and a compiled language. PHP is an example of a scripted language. The computer or browser reads the program like a script, from top to bottom, and executes it in that order: anything you declare at the bottom cannot be referenced at the top. But with a compiled language, the program you write is compiled into an executable file. It doesn’t have to read the program from beginning to end in order to execute commands. It’s much faster that way. So this engineer is converting the site from one that runs on a scripted language to one that runs on a compiled language. However, if you went to go talk to him about basketball, you would probably have the most awkward conversation you’d have with a human being in your entire life. You just can’t talk to these people on a normal level. If you wanted to talk about basketball, talk about graph theory. Then he’d get it. And there’s a lot of people like that. But by golly, they can do their jobs.

Rumpus: So what will be the net effect of running the site on Hyper PHP?

Employee: We’re going to reduce our CPU usage on our servers by 80%, so practically, users will just see this as a faster site. Pages will load in one fifth of the time that they used to.
Emphasis mine. Het is denk ik die factor 5 die het hem doet, en waarschijnlijk is dat nog zonder gehele type-safety. Dat asp.net sites soms traag zijn (niet mijn ervaring) komt waarschijnlijk door een tekort aan bandbreedte, het gebruik van allerlei controls die niet perse nodig zijn, het gebruik van onnodige roundtrips, of een trage databaseopstelling, oid. Dat zal voor algoritmische zaken zoals een routeplanner er niet zo toe doen. Daar zijn dingen als geheugengebruik (ivm gebrek aan type-safety) en efficiente instructies veel belangrijker. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je zoiets in PHP gaat doen, maar tegenvoorbeelden zijn welkom... ;) Iets dat laat zien dat bijvoorbeeld c/c++ of java zoveel beter werkt dan ASP.NET/C# dat ASP.NET geen optie is trouwens ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Waar ik een beetje naar benieuwd ben, is het feit of jullie programmeer en/of dev-ervaring gekomen is door jullie werk/school of als een hobby.
Ook ben ik benieuwd naar jullie branche, is het webdevelopment, procesautomatisering, softwaredevelopment, of iets heel anders, maar toch affiniteit met programmeren?

Mocht je dat toe willen lichten, dan hoor ik het graag. Misschien is het voor mij ook een leer, opdat ik op een juiste plek terecht kom nu ik ga solliciteren.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
Waar ik een beetje naar benieuwd ben, is het feit of jullie programmeer en/of dev-ervaring gekomen is door jullie werk/school of als een hobby.
Ook ben ik benieuwd naar jullie branche, is het webdevelopment, procesautomatisering, softwaredevelopment, of iets heel anders, maar toch affiniteit met programmeren?

Mocht je dat toe willen lichten, dan hoor ik het graag. Misschien is het voor mij ook een leer, opdat ik op een juiste plek terecht kom nu ik ga solliciteren.
Eerst hobby (klooien met VB6) toen 1 dag in de week als VB6 programmeur gewerkt tijdens de middelbare school tijd. (Nog steeds veel hobby natuurlijk en thk god al over naar C# toen). Daarna informatica gaan studeren en nu werk ik tijdens mijn studie als systeembeheerder/C# developer/Web developer. Ik hoop hierna software engineering te gaan doen.

Zo das mijn verhaaltje iig :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:45
pedorus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:46:
Dat asp.net sites soms traag zijn (niet mijn ervaring) komt waarschijnlijk door een tekort aan bandbreedte, het gebruik van allerlei controls die niet perse nodig zijn, het gebruik van onnodige roundtrips, of een trage databaseopstelling, oid.
Vergeet er niet rekening mee te houden dat die meneer die je quote volslagen uit zijn nek aan kletsen is. Ik ben al een tijdje geen programmeur meer, maar van dit soort dingen:
There’s this distinction in coding between a scripted language and a compiled language. PHP is an example of a scripted language. The computer or browser reads the program like a script, from top to bottom, and executes it in that order: anything you declare at the bottom cannot be referenced at the top. But with a compiled language, the program you write is compiled into an executable file. It doesn’t have to read the program from beginning to end in order to execute commands. It’s much faster that way.
gaan mijn nekharen overeind staan. Het is waar dat interpreted talen over het algemeen langzamer zijn dan gecompilde, maar dat is niet om de reden die hier genoemd wordt. Nog even los van het feit dat elke hoster die niet op zijn zolderkamer bezig is allang weet hoe hij de gecompileerde php bytecode moet laten cachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Klopt, er zijn helaas meerdere vertaalslagen overheen gegaan, maar het blijft de beste bron die ik kon vinden over dit interessante php-rewrite-project. Zie ook Slashdot. En Facebook als bedrijf heeft natuurlijk meer dan genoeg php-ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zonder enige moeite gaat het mij lukken om een ASP.net site baggertraag te laten zijn; in zijn algeheelheid is het wat kort door de bocht om daar conclusies aan te verbinden :P

* gorgi_19 vermoedt dat beiden noodzakelijk is, net zoals met iedere studie. Je krijgt de basis aangereikt, maar wat je er mee doet is aan jezelf :)
Op school heb ik iig niet zo veel geleerd op programmeergebied :P

[ Voor 70% gewijzigd door gorgi_19 op 01-02-2010 20:29 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ASP.NET baggertraag krijgen is niet moeilijk. Gewoon een hele hoop dingen at runtime pas inladen (LoadControl), en 3rd party components die alles in je viewstate mieteren. Zit je zo aan 2,5 MB aan HTML zonder dat je iets speciaals doet.

Maar bloedsnel kan het ook zijn: ASP.NET MVC met cleane, semantische code. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[b]Alex) schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:03:

Semantiek heeft mijn inziens niks met snelheid te maken, maar meer met leesbaarheid en logische naamgeving en gebruik van variabelen.

[ Voor 13% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-02-2010 23:16 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Alex) schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:03:
ASP.NET baggertraag krijgen is niet moeilijk. Gewoon een hele hoop dingen at runtime pas inladen (LoadControl), en 3rd party components die alles in je viewstate mieteren. Zit je zo aan 2,5 MB aan HTML zonder dat je iets speciaals doet.

Ook met loadcontrol kan je nog steeds de boel snel krijgen hoor :) Ajax Toolkit is ook een leuke wat dat betreft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven

Ik begon met, "ik wil iets met computers doen" :P aangezien ik al 2 p1's versleten had toen ik naar het MBO ging. Daar kwam ik in aanraking met Turbo Pascal 8) en visual c(++). Daarna doorgestroomd naar het HBO Hogere Informatica waar ik fatsoenlijk heb leren proggen. :P Tijdens mn HBO is het ook hobby geworden.
Al is dat weer minder geworden nu ik full time werk. Na een hele dag proggen heb ik vaak zin om iets anders te doen :+. Maar dat komt ook omdat ik veel vrijheid krijg op mn werk, ik kan rustig wat tijd reserveren om een nieuw framework oid te onderzoeken.

Kwa branche zit ik diep in de software development (waar web ook onder valt overigens). Tevens speel ik een dag in de week consultant voor een groot bedrijf. Dus dat is een beetje waar mn dev ervaring vandaan komt.

Maar wat bedoel je precies met, benieuwd zijn naar onze branche? Waar wil je meer van weten? en op welk vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 22-09 23:32
Haan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:36:
Zijn er hier trouwens nog .Netters die naar de DevDays 2010 gaan? Ik wordt er door m'n baas heen gestuurd :) Er zitten een hoop interessante onderwerpen tussen, zeker nu de release van .Net 4.0 er aan gaat komen.
Uiteraard! Al heb ik vorig jaar al veel .Net 4 en C# 4 dingen gezien.

Er zijn ook wildcard sessions waarop gestemd kan worden: http://www.devdays.nl/Wil...sions.aspx?pid=69&lang=nl , met bindend stemadvies voor 'the beginners guide to advanced cheating'. Mits je het boeiend vind, want in tegenstelling tot de huidige top 4 heb ik geen zin om zwaar te lobby'en, en dan voor een lege zaal te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hobby => gamedevelopment. Wel een HBO informatica gedaan, en een halve master GIVE gedaan aan de UU (computationele geometrie e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 22-09 23:32

Vanaf mijn 10e een beetje gekloot in Visual Basic, vanaf 2003 ongeveer old-skool ASP gaan doen, en eind 2005 door een cd-tje bij de PC-Active overgestapt op .NET 2. Begin 2006 begonnen bij een bedrijf in systeembeheer / thuis-pc'tjes fixen, en toen op de bonnefooi wat in elkaar geknutseld voor een klant. Dat beviel de klant zo goed dat ik toen maar professioneel ben gaan devven. Nu dus 4 jaar developer, waarvan de eerste 2 jaar nog niet fulltime (30 uur per week wel tho). Tussendoor nog 4 maanden gestudeerd, maar dat was hopeloos >:)

En het is ook nog steeds een van mijn grootste hobby's, dus dat komt wel mooi uit :9

[ Voor 3% gewijzigd door creator1988 op 02-02-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Begonnen op heel jonge leeftijd met BASIC overtypen uit een IBM/BASIC boek op een XT (of was het AT) machine.
Later wat geprutst in VB/ASP, TI-83 progsels enz. Uiteindelijk is het wat aan de kant geraakt voor gaming en interesse in hardware.
Dan tijdens de studies alles terug opgerakeld en uiteindelijk, ondertussen bijna 4jr, terecht gekomen in de embedded software wereld. Op dit moment ben ik in mijn vrije tijd soms ook wel eens in de Linux kernel te vinden.

Samenvattend kun je zeggen dat ik er wel mee opgegroeid ben...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 18:13
Zelf begonnen met wat klooien met HTML en Javascript en toen redelijk uit het niets besloten om Technische Informatica te gaan studeren in Delft. Gelukkig bleek ik het erg leuk te vinden en na 6,5 jaar 'studeren' en veel bijhobbyen (betaald en onbetaald) nu aan het werk als consultant. Bevalt nogsteeds goed, al zou ik binnen m'n werk af en toe nog wel wat meer vrijheid willen hebben om nieuwe technieken en frameworks te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 07:47

Heb HBO bedrijfskundige informatica gedaan. Daar leerde ik de basics van programmeren, maar het grootste gedeelte ging over analyse en ontwerp etc.
Bij mijn eerste baan ben ik begonnen als developer. Eerst in VB6.0 en toen .Net uitkwam direct overgestapt op C#.
Ik zit in de detachering en doe voornamelijk web development. De laatste jaren voornamelijk in de finance hoek en daarvoor bij de overheid een aantal klussen gedaan.

Ik vind detachering voor veel mensen een goede keus als ze klaar zijn met hun studie. Het biedt je de mogelijkheid om in een paar jaar tijd veel verschillende bedrijven van binnen te zien. Dat kan prettig zijn als je nog niet precies weet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Bij mij was het eigenlijk al hobby. Beetje met MSX Basic en later Pascal (5 geloof ik) begonnen. Ook ooit nog een beetje assembly gedaan. Op school (HBO) heb ik qua programmeren eigenlijk praktisch niets geleerd. (Wat ik nog niet wist imo). Wel kreeg voor de eerste keer te maken met het OO principe.

Even heel wat anders:
Weet iemand hier eigenlijk een J2ME library waar iets soortgelijks als de J2SE SimpleDataFormat inzit? Ik voel er eigenlijk niet zo veel voor om zoiets zelf te gaan implementeren.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Standeman schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Bij mij was het eigenlijk al hobby. Beetje met MSX Basic en later Pascal (5 geloof ik) begonnen. Ook ooit nog een beetje assembly gedaan. Op school (HBO) heb ik qua programmeren eigenlijk praktisch niets geleerd. (Wat ik nog niet wist imo). Wel kreeg voor de eerste keer te maken met het OO principe.
(bold door mij).

Sorry hoor maar dat is toch wel erg tegenstrijdig. Wat heb je dan niet meer bij geleerd. For, while, do while if, en switch wist je waarschijnlijk al, maar bij programmeren gaat het toch juist om de paradigma's? Ook weet je nog niets over inheritance en polymorphism als je OO nog niet kende, wat toch vreselijk belangrijke concepten zijn (waar het imho jaren mee duurt voordat je echt al die kracht ervan efficient weet te gebruiken, ondanks dat je in 3 weken de details wel snapt).

Just my 2cts.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15

Standeman

Prutser 1e klasse

roy-t schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:24:
[...]

(bold door mij).

Sorry hoor maar dat is toch wel erg tegenstrijdig. Wat heb je dan niet meer bij geleerd. For, while, do while if, en switch wist je waarschijnlijk al, maar bij programmeren gaat het toch juist om de paradigma's? Ook weet je nog niets over inheritance en polymorphism als je OO nog niet kende, wat toch vreselijk belangrijke concepten zijn (waar het imho jaren mee duurt voordat je echt al die kracht ervan efficient weet te gebruiken, ondanks dat je in 3 weken de details wel snapt).

Just my 2cts.
Geleerd en kennis mee maken zijn voor mij twee verschillende dingen. Pas toen ik aan het werk was kreeg ik door wat je er mee kon. Imo hadden ze het beter over abstractie kunnen hebben, want wat ik van het HBO mee kreeg waren juist de syntax en paar OO concepten waar verder niet dieper op in gegaan werd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:36:
[...]

Hobby => gamedevelopment. Wel een HBO informatica gedaan, en een halve master GIVE gedaan aan de UU (computationele geometrie e.d.).
offtopic:
En dan niet naar de GGJ gaan? Schaamt u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
armageddon_2k1 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:16:
[...]

Semantiek heeft mijn inziens niks met snelheid te maken, maar meer met leesbaarheid en logische naamgeving en gebruik van variabelen.
Correct, maar het gebruik van de juiste HTML-tags scheelt ook. Een opzet die tjokvol tables zit om dingen uit te lijnen (en dan heb ik het echt over nestings tot 10 niveaus diep, en dat de hele page door) is een brok meer dan een paar lijstjes (<ol>'s) en CSS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:37:
[...]

offtopic:
En dan niet naar de GGJ gaan? Schaamt u!
Waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Met gamedevelopment als hobby is het toch niet raar om te verwachten dat iemand het leuk vind om in 48 uur tijd een game in elkaar te hacken? Maar goed, ik ben nog aan het recoveren, en waarschijnlijk had er nog een ;) smiley bij m'n post gemoet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar gamedevelopment is nu al 6 jaar m'n werk en ik heb er dus niet heel veel zin meer in om in mijn vrije tijd wat te hobbyen :). Daarnaast ben ik wat gamedesign betreft altijd al inspiratieloos geweest. Het gaat mij ook meer om de techniek - half afgemaakte techdemo's heb ik zat ;)

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:49:
Maar gamedevelopment is nu al 6 jaar m'n werk en ik heb er dus niet heel veel zin meer in om in mijn vrije tijd wat te hobbyen :). Daarnaast ben ik wat gamedesign betreft altijd al inspiratieloos geweest. Het gaat mij ook meer om de techniek - half afgemaakte techdemo's heb ik zat ;)
Gamedesign is ook niet mijn favoriete bezigheid, dus daar heb ik me niet ontzettend mee bezig gehouden. Maar goed, er liepen voor de rest nog redelijk wat pro's rond die de crunches waarschijnlijk nog niet zat waren ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

De uitdaging in de GGJ ligt (wmb) in de realisatie van een concept in 48 uur. Dat vereist enige snelheid in coding + een basis in alle onderdelen van gamecode. Je kan wel zeggen dat je een expert in X bent, maar als je dan klaar bent met alle X-en te implementeren, zijn er nog heel veel Y's en Z's over die ook nog moeten :)

Daarnaast, het is een uitstekende gelegenheid om met wat mensen te praten waarmee je een gedeelde intresse hebt, het is gezellig, vriendschappelijke concurrentie, leuk om flash-mensen te pwnen met "het echte coden" en gewoon leuk om te doen ;)

Als je meer into techdemo's bent kun je beter naar Breakpoint gaan ofzo :) (Ik ben ook kansloos slecht in gamedesign, maar dat is niet erg, je hebt altijd teveel designers en ideeen (die niet samengaan) daar). Gesproken over de pro's, het W!Games team had een techdemo inelkaar geschroefd wat mij betreft, niet echt een game :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MLM schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:12:
Als je meer into techdemo's bent kun je beter naar Breakpoint gaan ofzo :)
Tenzij je absurd kleine of embedded demo's maakt kom je op een demoparty ook niet echt ver meer met een techdemo :). Dat is tegenwoordig meer kunst dan tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

.oisyn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Tenzij je absurd kleine of embedded demo's maakt kom je op een demoparty ook niet echt ver meer met een techdemo :). Dat is tegenwoordig meer kunst dan tech.
Ja true. Ik ga er ook niet heen denk ik, het is te... anders. Maar GGJ daarentegen was wel een succes dit jaar, en als ik er tijd voor heb ga ik wellicht komend jaar ook weer.

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:49:
[...] Daarnaast ben ik wat gamedesign betreft altijd al inspiratieloos geweest. Het gaat mij ook meer om de techniek - half afgemaakte techdemo's heb ik zat ;)
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:58:
Gamedesign is ook niet mijn favoriete bezigheid, dus daar heb ik me niet ontzettend mee bezig gehouden. [...]
Hmm grappig, ik heb eigenlijk precies het omgekeerde. Ik vind gamedesign juist erg interessant en heb ook niet bepaalt een gebrek aan ideeën voor games (niet allemaal even haalbaar, maar dat zal voor iedereen gelden). Eigenlijk ook wel logisch. Qua programmeren vind ik het application design en het bedenken van algoritmen ook interessanter dan het daadwerkelijke nitty gritty coden tijdens het implementeren daarvan, al heb ik ook daar zeker geen hekel aan.

Het betreft slechts een voorkeur, ik zal er ook zeker geen moeite mee hebben dat ik de komende jaren, aan het begin van mijn werkzame leven (altijd al eens willen zeggen ;) ), met development zal vullen. Al hoop ik wel dat ik naast het nodige programmeerwerk ook mijn bijdrage kan leveren aan het ontwerp van het e.e.a. :)

offtopic:
Dit topic gaat de 3000 berichten in een half jaar tijd wel halen. Nice! :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 18:22 . Reden: quotes fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:18:
Hmm grappig, ik heb eigenlijk precies het omgekeerde. Ik vind gamedesign juist erg interessant en heb ook niet bepaalt een gebrek aan ideeën voor games (niet allemaal even haalbaar, maar dat zal voor iedereen gelden). Eigenlijk ook wel logisch. Qua programmeren vind ik het application design en het bedenken van algoritmen ook interessanter dan het daadwerkelijke nitty gritty coden tijdens het implementeren daarvan, al heb ik ook daar zeker geen hekel aan.
Het idee dat ik bij gamedesign heb is ook niet dat het niet interessant is, maar dat het heel moeilijk is om de goede 'fun-factor' te vinden. Een game maken, of bedenken, kan iedereen dat is het probleem niet. Een leuke game maken die mensen vaker willen spelen is een heel stuk lastiger. Maar goed, waarschijnlijk heb ik te weinig games gespeeld om dat te kunnen (of kunnen waarderen), maar goed, ik game dan ook amper. Laat mij maar lekker uitvogelen hoe te texture cache op de GPU werkt, of research doen naar shadowing algoritmes. De game die gemaakt word vind ik een stuk minder boeiend. Tot het moment dat de final af is. Dan ben ik zo trots als een pauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:44
Even terugkomen op een link die hier is gepost:

Facebook heeft een transformer van PHP naar C++ geschreven, genaamd HipHop. Deze vertaalt PHP code naar C++ code en compileert dit vervolgens (d.m.v. gcc). Bedoeling is de performance te verbeteren. Wordt later vanavond, als een opensource project, gereleased op Github. Ben toch wel benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.

Zie hier het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:18:
[...]

[...]

Het betreft slechts een voorkeur, ik zal er ook zeker geen moeite mee hebben dat ik de komende jaren, aan het begin van mijn werkzame leven (altijd al eens willen zeggen ;) ), met development zal vullen. Al hoop ik wel dat ik naast het nodige programmeerwerk ook mijn bijdrage kan leveren aan het ontwerp van het e.e.a. :)

offtopic:
Dit topic gaat de 3000 berichten in een half jaar tijd wel halen. Nice! :*)
Waarom was jij er dan niet op de GGJ, een designer met ook een "echte" skill is grote behoefte aan :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Het prille begin gaat terug naar de jaren 90, toen ik en een vrind vele grappige dingetjes programmeerden in ZZT, :D. Hij was alleen beter dan ik, :'(. Ook een keer geprobeerd een Visual Studio ding te kopiëren uit de Computer Totaal, maar daar ik geen flauw idee had wat ik aan het doen was werkte dat niet echt.

Jaren later een PHP projectje in het laatste jaar MBO ICT, was wel grappig en ik deed het meeste programmeerwerk van de groep van... 5 of 6 ofzo. Het project was een blauw-en-geel gedrocht (daar een nozele leraar zei dat blauw en geel goed contrast geeft voor slechtzienden), maar boeie.

Daarna naar het HBO Informatica gegaan, waar ik het meeste geleerd heb (en dan voornamelijk op mijn eerste stage, waar ik een volwaardige webapp uit de grond gestampt heb mbv Java / Spring MVC).

En de laatste vraag, ik werk sinds mijn afstuderen vorige zomer in webdevelopment, maar daar zit nog niet echt veel programmeren in - het is ook veel applicatiebeheer en de geavanceerde functionaliteit van het geavanceerde CMS. Zit veel XSL in en dergelijke, en is net iets te technisch voor de gemiddelde webmaster. En binnenkort een programmeerproject (en waarschijnlijk meer). Heel divers werk, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Unable to cast object of type 'AtleX.ServiceProvider.Configuration.ServiceProviderSettings' to type 'AtleX.ServiceProvider.Configuration.ServiceProviderSettings'.
Da's ook weer een lekkere. :P Ik heb in mijn code geen casts staan op de regel die de exception aangeeft trouwens. Soms kent .NET best wel wazige fouten.

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 03-02-2010 09:53 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

AtleX schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:53:
[...]

Da's ook weer een lekkere. :P Ik heb in mijn code geen casts staan op de regel die de exception aangeeft trouwens. Soms kent .NET best wel wazige fouten.
Dan kijk je in de verkeerde DLL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Laat ik ook mijn dev-levensverhaal eens vertellen dan :P

Ik ben opzich nog niet zo heel lang bezig. Als kind was ik wel altijd bezig met pc's en had wel een paar simpele Web 1.0 sites, met frames en gemaakt in Frontpage enzo, maar dat mocht toen nog ;)
Ik wou wel graag informatica gaan doen, maar daarvan afgezien omdat wiskunde niet echt m'n sterkste kant was. Toen economie gaan studeren in Rotterdan, waar ik in het derde jaar kon kiezen voor een major Economie & ICT.
Dat was het moment dat ik 1. er achter kwam dat er geen aansluitend ICT master was en 2. er een opleiding Informatica en Economie bestond aan dezelfde universiteit..
Toen hard aan de slag gegaan met het volgen van de informatica vakken van die opleiding, zodat ik toegelaten zou worden tot de masteropleiding Economics & Informatics. Toen heb ik dus pas de eerste echte programmeerervaring opgedaan, in Java. Intussen ben ik al een maand of tien bezig met afstuderen, maar dat gaat op een laag pitje vanwege werk.

Via een medestudent kon ik namelijk part-time aan de slag als .Net ontwikkelaar bij een bedrijf dat zich bezighoudt met Microsoft Dynamics. Dat kon ik snel oppakken omdat C# enorm lijkt op Java, maar dan beter >:) . Nu zit ik daar zo'n 2,5 jaar, intussen vrijwel full-time voor vier dagen in de week, vandaar dat het afstuderen dus niet zo snel gaat ;) Intussen ontzettend veel geleerd, en leer nog steeds een hoop bij. Wat vooral leuk is er van alles voorbij komt, Console applicaties voor koppelingen, web services, web forms, javascript, SQL etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
AtleX schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:53:
[...]

Volgens mij zit je met 2 verschillende versies van een bepaalde DLL ofzo te werken ...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

gorgi_19 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:01:
[...]

Dan kijk je in de verkeerde DLL :P
whoami schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:47:
[...]

Volgens mij zit je met 2 verschillende versies van een bepaalde DLL ofzo te werken ...
Nee, er is maar 1 DLL waar dat type in voorkomt en die DLL stond er ook echt maar 1x. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

En dat is ook de dll waar je tegen hebt gecompileerd?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19

BM

Moderator Spielerij
Haan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:39:
Via een medestudent kon ik namelijk part-time aan de slag als .Net ontwikkelaar bij een bedrijf dat zich bezighoudt met Microsoft Dynamics. Dat kon ik snel oppakken omdat C# enorm lijkt op Java, maar dan beter >:) . Nu zit ik daar zo'n 2,5 jaar, intussen vrijwel full-time voor vier dagen in de week, vandaar dat het afstuderen dus niet zo snel gaat ;) Intussen ontzettend veel geleerd, en leer nog steeds een hoop bij. Wat vooral leuk is er van alles voorbij komt, Console applicaties voor koppelingen, web services, web forms, javascript, SQL etc. etc.
Klinkt als een leuke job :)

Zelf jaren terug zonder al te veel voorkennis begonnen aan een HBO informatica opleiding. Daar kennis gemaakt met Delphi (5), en daar een tijdje mee aan het rommelen geweest. Nadat deze opleiding stuk liep (discrete wiskunde is niet mijn ding) aan de slag gegaan bij een transportbedrijf als systeembeheerder / ontwikkelaar (vba). Daar na een tijdje overgestapt naar C#. Dat een jaar of 3 gedaan, in tussentijd MBO systeembeheer gehaald (nutteloze opleiding trouwens). Nu sinds 3,5 jaar werkzaam bij een (grote) detacheerder als .Net ontwikkelaar :) Tot nu toe altijd tevreden klanten gehad, dus volgens mij is het qua ontwikkelkennis wel goed gekomen.

Helaas is die kennis wel blijven hangen bij .Net 2.0 eigenlijk. Probeer mezelf wel wat wegwijs te maken in 3.5, maar dat valt niet mee. De basis van Linq snap ik wel, maar WCF/WF en WPF zijn redelijke hocus pocus voor me. Maar eens wat basiscursusjes van opsnorren.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TheCoolGamer schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:34:
En dat is ook de dll waar je tegen hebt gecompileerd?
Jep, mijn autobuilder maakt 's ochtends om 07:00 gewoon een nieuwe release. Er wordt gebuild naar een lege directory, er wordt een installer gemaakt en die wordt geïnstalleerd naar een nieuwe directory en dan getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eerst hobby. Lekker prutsen met een MSX1, daarna een MSX2. Veel Basic en kleine beetjes Z80 ASM. MBO Technische Informatia gedaan (wat nu niveau 4 is, die niveau's bestonden nog niet) en vervolgens nog een HBO Informatica en Informatiekunde. Tijdens m'n MBO al aardig wat gehobbied met serverbeheer (Linux) en websites (Pascal, Perl, C en PHP). Tijdens m'n HBO ben ik gaan bijklussen als Delphi ontwikkelaar. Bij dat bedrijf heb ik mijn afstuderen ook gedaan en vervolgens daar blijven plakken. Paar jaar later overgestapt naar een andere bedrijf en daarmee ook naar Java.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

Of je hebt perongeluk dezelfde sourcefile in 2 projecten hangen misschien?
Anders kan je met reflection het type en de DLL opvragen van het object dat je hebt, misschien dat dat je iets kan helpen

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

hostname schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:53:
Even terugkomen op een link die hier is gepost:

Facebook heeft een transformer van PHP naar C++ geschreven, genaamd HipHop. Deze vertaalt PHP code naar C++ code en compileert dit vervolgens (d.m.v. gcc). Bedoeling is de performance te verbeteren. Wordt later vanavond, als een opensource project, gereleased op Github. Ben toch wel benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.

Zie hier het hele verhaal.
En het staat inmiddels ook op de frontpage zie ik: nieuws: Facebook-ontwikkelaars bouwen php-versneller

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 03-02-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Ik ben eigenlijk maar op een relatief late leeftijd begonnen.
Ik heb voor ik met m'n opleiding startte, eigenlijk nooit gehobby'd in die zin. In m'n laatste jaar middelbaar (1995 ofzo) dacht ik van: wat wil ik hierna gaan doen. Ik vond de lessen informatica toen wel interessant, en thuis hadden we ook een pc waar ik wat op klooide en gamede, maar tot dan nog nooit echt gedevved. Zo dacht ik er aan iets met informatica te doen.
Tijdens mijn hogere studies (toegepaste informatica) heeft die dev-microbe me echt te pakken gekregen. Tijdens vakanties zat ik dan thuis heelder dagen te devven, nieuwe dingen uit te proberen, etc... Zo herinner ik me dat ik toen ik in het eerste jaar zat, me een boek gekocht hadden dat we nodig hadden in het 3de jaar, en ik dat boek gewoon verslonden heb.

Een paar jaar later (2000) hier op GoT terecht gekomen; ondertussen werkte ik al voor een consultancy bureau. Tijdens mijn beginjaren hier op GoT zeer actief geweest, zeer veel bijgeleerd, gestimuleerd om nog meer bij te leren, te blijven bijleren, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Pff, op SO zijn ze:
- ofwel met veel te veel;
- ofwel zijn die users veel te rap.

Tegen de tijd dat je soms een antwoord geformuleerd hebt, zijn er soms al 5 andere antwoorden gegeven, waarbij men gewoon 5x hetzelfde zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is mijn ervaring met SO ook, je moet een beetje mazzel hebben. Het loont trouwens wel om achteraf je antwoorden nog bij te vijzelen, eventueel met informatie uit comments of andermans antwoorden. Dat klinkt lullig maar is het niet, volgens hun eigen FAQ. :)

Overigens geldt dat meestal alleen voor de simpele vragen. Ik heb er wel eens een wat complexere vraag gesteld, dan is het 'animo' een stuk verder te zoeken. Mensen lijken vooral uit te zijn op simpel scoren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:41
Mijn tactiek is blijven plakken bij een deelgebied waar nog niet veel activiteit is. Ik beantwoord vooral F# vragen en daar maak ik nog kans als ik de vraag niet binnen 1 minuut spot. Helaas betekent dat ook dat mijn antwoorden niet zo hoog scoren, doordat er (nog) weinig interesse is. Mijn twee hoogst scorende antwoorden op SO zijn dan ook een code-golf en een C#-vraagje dat ik toevallig wel binnen 40 seconden beantwoord had.

Ik beantwoord vragen vooral omdat ik door het formuleren van een hopelijk helder antwoord mijzelf scherp probeer te houden. Maar toch betrap ik mezelf nog wel op snelle inkoppertjes voor de punten.

O, ja. Nu ik hier toch post, nog even een korte programmeerachtergrond.

Ik begon zo rond mijn 7e (alweer 22 jaar geleden :o) op de pc van mijn opa: een Philips P2000T casettebandjes-32K geheugen-BASIC-apparaat. Ik knutselde vooral wat dingetjes in elkaar die aardige plaatjes opleverden en een brakke space invaders kloon.

Tijdens mijn studie natuurkunde deed ik niet veel aan programmeren, behalve een klein stukje lelijk C voor mijn afstuderen. Tijdens een vervolgopleiding in Eindhoven programmeerde ik al meer, maar dan vooral met gespecialiseerde pakketten als MATLAB en Mathematica.

'Echt' leren programmeren deed ik pas de afgelopen 2 jaar, tijdens mijn werk als GIS-software ontwikkelaar. Ik ben dus nog niet zo heel lang professioneel bezig met programmeren. Vanaf vorig jaar houd ik mij als hobby bezig met functioneel programmeren. Deze vorm van programmeren was iets wat ik wel miste sinds ik niets meer met Mathematica deed.

Je kunt dus rustig stellen dat ik qua software-ontwikkelvaardigheid nog maar aan het begin sta, maar ik heb wel het gevoel dat ik razendsnel bijleer. :)

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat is SO?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1 ... 30 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak