Heb je alle andere al dan, dat je met de laatste bezig was? (If so, restecp!)
@.oisyn: congratz!
@.oisyn: congratz!
[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 26-01-2010 01:57 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 26-01-2010 01:57 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2010 02:27 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
Bedoelde je niet 16 en zo'n soort figuur toevallig?.oisyn schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:55:
.edit: en terwijl ik dit zeg bedenk ik me ineens een case die onder de 17 niet voor kan komen, en dat dat met mijn code niet goed gaat, dus dan heb ik iig weer een richting waarin ik kan zoeken. Vanavond maar weer eens naar kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door pedorus op 26-01-2010 12:31 ]
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2010 13:03 ]
We are shaping the future
Hij neemt het project hopelijk niet van jou over?Alex) schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:17:
Collega vandaag over een webapplicatie die hij nu verder mag ontwikkelen: "De beste oplossing hiervoor is een Shift-Delete op het hele project"![]()
Kater? Eerst water, de rest komt later
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 27-01-2010 22:34 ]
Verwijderd
Haan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:58:
Junior met vooral VB(A) ervaring. Dat moet ik er dus eerst uit slaan en hem met C# leren werken
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Oi! Ik begonnen met VB6 en het is best wel goed gekomen
Hoe vaak ik dat al wel niet gehoord hebAlex) schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:17:
Collega vandaag over een webapplicatie die hij nu verder mag ontwikkelen: "De beste oplossing hiervoor is een Shift-Delete op het hele project"![]()
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 28-01-2010 17:38 ]
Als je ook uitlegt waarom heeft een ander er wellicht ook iets aanSebazzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:11:
Over ASP.NET MVC gesproken, ik heb tot voor kort alles wat ik op het web deed alleen in PHP gedaan, maar omdat ik nu kans krijg om via een host met schoolkorting in ASP.NET / MSSQL2005 te developen ben ik begonnen met het leren van ASP.NET MVC. Resultaat:
* Sebazzz wil nooit meer terug naar PHP
Hier zitten toch allemaal pro's, moet ik aan hun uitleggen wat ze allemaal al weten?Cartman! schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:42:
[...]
Als je ook uitlegt waarom heeft een ander er wellicht ook iets aan
Verwijderd
/me meld zich aanSebazzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:59:
[...]
Hier zitten toch allemaal pro's, moet ik aan hun uitleggen wat ze allemaal al weten?
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Je hebt zelfs convertersdusty schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:32:
De stap tussen VB.net en C#.net is echter toch niet meer zo groot als ie ooit geweest is.
[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 28-01-2010 20:34 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dus je wilt zeggen dat ik geen pro ben?Sebazzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:59:
[...]
Hier zitten toch allemaal pro's, moet ik aan hun uitleggen wat ze allemaal al weten?
[ Voor 19% gewijzigd door Cartman! op 28-01-2010 21:37 ]
dat is precies wat ik ook denkCartman! schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:36:
[...]
edit: ik heb even demofilmpje gezien van ASP.NET MVC en qua code ziet t er precies zo uit als mijn code in PHP met Zend Framework...
[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 28-01-2010 22:09 ]
Maar als je VS nu door Zend Studio + Zend_Tool vervangt, Linq door Zend_Db_Select (of Doctrine, nog mooier) en strong typed door de type hinting van php. Dat laatste is (bij lange na) niet gelijk, maar als je toch goed OOP bezig bent heb je 90% van de keren toch te maken met het doorgeven van objecten. En als je geen spagetticode schrijft ga je toch niet dezelfde variabelen verschillende keren toewijzen met verschillende types.Sebazzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:08:
Vergeet de goede integratie met VS niet. Het is dan niet specifiek MVC, maar ik vind het hele gebruik van Linq to SQL ook erg prettig werken. En zowieso dat het strong typed is, omdat je in C# werkt.
IntelliSensemithras schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:27:
[...]
Of zie ik nu iets heel erg over het hoofd?
Zelfs PHPEd heeft dit gewoon, dat ligt gewoon aan een goede IDE.
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2010 00:38 ]
En Visual Studio is (een van) de beste IDE('s)Megamind schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:30:
[...]
Zelfs PHPEd heeft dit gewoon, dat ligt gewoon aan een goede IDE.
&Haan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:55:
Ik zou het verschil tussen PHP en C# (VB zullen we even buiten beschouwing laten) toch wel wat meer dan een kwestie van smaak willen noemen hoor
ASP.net: Active Server Pages daar hoort toch ook echt VB.net bijCartman! schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:21:
Het ging dan ook om PHP en ASP.NET.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Op zich is VB.NET vanaf het begin al aardig volwassen geweest, en deed het weinig onder voor C#. Het slechte imago komt vooral door VB ( En de IMHO spuuglelijke syntax )dusty schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:36:
[...]
Ben op zich verbaast hoe VB.net beter is geworden door de jaren heen, zit in mijn mening toch echt heel dicht tegen C#.net aan..
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ahdusty schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:36:
ASP.net: Active Server Pages daar hoort toch ook echt VB.net bij
ASP.NET is het web-framework van .NET daar kan je met bijvoorbeeld C# of VB.NET voor programmeren.Cartman! schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:49:
[...]
AhIk dacht dat ASP.NET een eigen taal was maar dat is dus niet zo
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nou, dan zou mijn voorkeur toch ook uitgaan naar C#.Cartman! schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:17:
Kortom, PHP vs ASP.NET is wederom een kwestie van smaak
Wat houd dat O(1) en O(n) precies in??For LinkedList
•get is O(n)
•add is O(1)
•remove is O(n)
•Iterator.remove is O(1)
For ArrayList
•get is O(1)
•add is O(1) amortized, but O(n) worst-case since the array must be resized and copied
•remove is O(n)
O(iets) geeft aan hoe het algoritme schaalt. O(1) wil zeggen dat een operatie in constante tijd gebeurt, dus onafhankelijk van de specifieke situatie. Een voorbeeld is een element opzoeken in een array aan de hand van een index. O(n) wil zeggen dat het lineair schaalt in n: als er 2x zoveel elementen in zitten (dus als n 2x zo groot is), dan zal dezelfde operatie gemiddeld ook 2x zo lang duren. Een voorbeeld hierbij is het opzoeken in een linked list aan de hand van de index (omdat je over de elementen heen moet lopen om uit te vinden waar het staat). Met O(log n) schaalt het logaritmisch. Denk aan het opzoeken in een binaire boom, waarbij je altijd maar maximaal log n nodes hoeft af te zoeken voor je er bent.Megamind schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:56:
Ik lees dit veel op internet:
[...]
Wat houd dat O(1) en O(n) precies in??
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2010 19:48 ]
Exact expert nodig?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Wat maakt dat verschil volgens jou? Mijn (subjectieve) ervaring is dat ASP.NET sites nou niet echt uitblinken qua snelheid. dus ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ASP.NET zo veel 'performanter' is.Zou je een soort Google Maps kunnen maken met php op een performante manier (incl. rendering en planning)? Volgens mij niet, maar met c# zie ik wel mogelijkheden.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Precompiled?farlane schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:20:
[...]
Mijn (subjectieve) ervaring is dat ASP.NET sites nou niet echt uitblinken qua snelheid. dus ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ASP.NET zo veel 'performanter' is.
Gezien de context en waar we het hier over hebben. Vindt ik het echt een kromme redenatie. Zo eentje waar mn nekharen van overeind gaan staan.
farlane schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:20:
[...]
Wat maakt dat verschil volgens jou? Mijn (subjectieve) ervaring is dat ASP.NET sites nou niet echt uitblinken qua snelheid. dus ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ASP.NET zo veel 'performanter' is.
Emphasis mine. Het is denk ik die factor 5 die het hem doet, en waarschijnlijk is dat nog zonder gehele type-safety. Dat asp.net sites soms traag zijn (niet mijn ervaring) komt waarschijnlijk door een tekort aan bandbreedte, het gebruik van allerlei controls die niet perse nodig zijn, het gebruik van onnodige roundtrips, of een trage databaseopstelling, oid. Dat zal voor algoritmische zaken zoals een routeplanner er niet zo toe doen. Daar zijn dingen als geheugengebruik (ivm gebrek aan type-safety) en efficiente instructies veel belangrijker. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je zoiets in PHP gaat doen, maar tegenvoorbeelden zijn welkom...Employee: They’re weird, and smart as balls. For example, this guy right now is single-handedly rewriting, essentially, the entire site. Our site is coded, I’d say, 90% in PHP. All the front end — everything you see — is generated via a language called PHP. He is creating HPHP, Hyper-PHP, which means he’s literally rewriting the entire language. There’s this distinction in coding between a scripted language and a compiled language. PHP is an example of a scripted language. The computer or browser reads the program like a script, from top to bottom, and executes it in that order: anything you declare at the bottom cannot be referenced at the top. But with a compiled language, the program you write is compiled into an executable file. It doesn’t have to read the program from beginning to end in order to execute commands. It’s much faster that way. So this engineer is converting the site from one that runs on a scripted language to one that runs on a compiled language. However, if you went to go talk to him about basketball, you would probably have the most awkward conversation you’d have with a human being in your entire life. You just can’t talk to these people on a normal level. If you wanted to talk about basketball, talk about graph theory. Then he’d get it. And there’s a lot of people like that. But by golly, they can do their jobs.
Rumpus: So what will be the net effect of running the site on Hyper PHP?
Employee: We’re going to reduce our CPU usage on our servers by 80%, so practically, users will just see this as a faster site. Pages will load in one fifth of the time that they used to.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Eerst hobby (klooien met VB6) toen 1 dag in de week als VB6 programmeur gewerkt tijdens de middelbare school tijd. (Nog steeds veel hobby natuurlijk en thk god al over naar C# toen). Daarna informatica gaan studeren en nu werk ik tijdens mijn studie als systeembeheerder/C# developer/Web developer. Ik hoop hierna software engineering te gaan doen.Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
Waar ik een beetje naar benieuwd ben, is het feit of jullie programmeer en/of dev-ervaring gekomen is door jullie werk/school of als een hobby.
Ook ben ik benieuwd naar jullie branche, is het webdevelopment, procesautomatisering, softwaredevelopment, of iets heel anders, maar toch affiniteit met programmeren?
Mocht je dat toe willen lichten, dan hoor ik het graag. Misschien is het voor mij ook een leer, opdat ik op een juiste plek terecht kom nu ik ga solliciteren.
Vergeet er niet rekening mee te houden dat die meneer die je quote volslagen uit zijn nek aan kletsen is. Ik ben al een tijdje geen programmeur meer, maar van dit soort dingen:pedorus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:46:
Dat asp.net sites soms traag zijn (niet mijn ervaring) komt waarschijnlijk door een tekort aan bandbreedte, het gebruik van allerlei controls die niet perse nodig zijn, het gebruik van onnodige roundtrips, of een trage databaseopstelling, oid.
gaan mijn nekharen overeind staan. Het is waar dat interpreted talen over het algemeen langzamer zijn dan gecompilde, maar dat is niet om de reden die hier genoemd wordt. Nog even los van het feit dat elke hoster die niet op zijn zolderkamer bezig is allang weet hoe hij de gecompileerde php bytecode moet laten cachen.There’s this distinction in coding between a scripted language and a compiled language. PHP is an example of a scripted language. The computer or browser reads the program like a script, from top to bottom, and executes it in that order: anything you declare at the bottom cannot be referenced at the top. But with a compiled language, the program you write is compiled into an executable file. It doesn’t have to read the program from beginning to end in order to execute commands. It’s much faster that way.
* gorgi_19 vermoedt dat beiden noodzakelijk is, net zoals met iedere studie. Je krijgt de basis aangereikt, maar wat je er mee doet is aan jezelfMatis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
Waar ik een beetje naar benieuwd ben, is het feit of jullie programmeer en/of dev-ervaring gekomen is door jullie werk/school of als een hobby.
Ook ben ik benieuwd naar jullie branche, is het webdevelopment, procesautomatisering, softwaredevelopment, of iets heel anders, maar toch affiniteit met programmeren?
Mocht je dat toe willen lichten, dan hoor ik het graag. Misschien is het voor mij ook een leer, opdat ik op een juiste plek terecht kom nu ik ga solliciteren.
[ Voor 70% gewijzigd door gorgi_19 op 01-02-2010 20:29 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Semantiek heeft mijn inziens niks met snelheid te maken, maar meer met leesbaarheid en logische naamgeving en gebruik van variabelen.[b]Alex) schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:03:
Maar bloedsnel kan het ook zijn: ASP.NET MVC met cleane, semantische code.
[ Voor 13% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-02-2010 23:16 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ook met loadcontrol kan je nog steeds de boel snel krijgen hoorAlex) schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:03:
ASP.NET baggertraag krijgen is niet moeilijk. Gewoon een hele hoop dingen at runtime pas inladen (LoadControl), en 3rd party components die alles in je viewstate mieteren. Zit je zo aan 2,5 MB aan HTML zonder dat je iets speciaals doet.
Maar bloedsnel kan het ook zijn: ASP.NET MVC met cleane, semantische code.
Ik begon met, "ik wil iets met computers doen"Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
Uiteraard! Al heb ik vorig jaar al veel .Net 4 en C# 4 dingen gezien.Haan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:36:
Zijn er hier trouwens nog .Netters die naar de DevDays 2010 gaan? Ik wordt er door m'n baas heen gestuurdEr zitten een hoop interessante onderwerpen tussen, zeker nu de release van .Net 4.0 er aan gaat komen.
Hobby => gamedevelopment. Wel een HBO informatica gedaan, en een halve master GIVE gedaan aan de UU (computationele geometrie e.d.).Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
Vanaf mijn 10e een beetje gekloot in Visual Basic, vanaf 2003 ongeveer old-skool ASP gaan doen, en eind 2005 door een cd-tje bij de PC-Active overgestapt op .NET 2. Begin 2006 begonnen bij een bedrijf in systeembeheer / thuis-pc'tjes fixen, en toen op de bonnefooi wat in elkaar geknutseld voor een klant. Dat beviel de klant zo goed dat ik toen maar professioneel ben gaan devven. Nu dus 4 jaar developer, waarvan de eerste 2 jaar nog niet fulltime (30 uur per week wel tho). Tussendoor nog 4 maanden gestudeerd, maar dat was hopeloosMatis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
[ Voor 3% gewijzigd door creator1988 op 02-02-2010 12:45 ]
Begonnen op heel jonge leeftijd met BASIC overtypen uit een IBM/BASIC boek op een XT (of was het AT) machine.Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Heb HBO bedrijfskundige informatica gedaan. Daar leerde ik de basics van programmeren, maar het grootste gedeelte ging over analyse en ontwerp etc.Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
(bold door mij).Standeman schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Bij mij was het eigenlijk al hobby. Beetje met MSX Basic en later Pascal (5 geloof ik) begonnen. Ook ooit nog een beetje assembly gedaan. Op school (HBO) heb ik qua programmeren eigenlijk praktisch niets geleerd. (Wat ik nog niet wist imo). Wel kreeg voor de eerste keer te maken met het OO principe.
Geleerd en kennis mee maken zijn voor mij twee verschillende dingen. Pas toen ik aan het werk was kreeg ik door wat je er mee kon. Imo hadden ze het beter over abstractie kunnen hebben, want wat ik van het HBO mee kreeg waren juist de syntax en paar OO concepten waar verder niet dieper op in gegaan werd.roy-t schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:24:
[...]
(bold door mij).
Sorry hoor maar dat is toch wel erg tegenstrijdig. Wat heb je dan niet meer bij geleerd. For, while, do while if, en switch wist je waarschijnlijk al, maar bij programmeren gaat het toch juist om de paradigma's? Ook weet je nog niets over inheritance en polymorphism als je OO nog niet kende, wat toch vreselijk belangrijke concepten zijn (waar het imho jaren mee duurt voordat je echt al die kracht ervan efficient weet te gebruiken, ondanks dat je in 3 weken de details wel snapt).
Just my 2cts.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
.oisyn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:36:
[...]
Hobby => gamedevelopment. Wel een HBO informatica gedaan, en een halve master GIVE gedaan aan de UU (computationele geometrie e.d.).
Correct, maar het gebruik van de juiste HTML-tags scheelt ook. Een opzet die tjokvol tables zit om dingen uit te lijnen (en dan heb ik het echt over nestings tot 10 niveaus diep, en dat de hele page door) is een brok meer dan een paar lijstjes (<ol>'s) en CSS.armageddon_2k1 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:16:
[...]
Semantiek heeft mijn inziens niks met snelheid te maken, maar meer met leesbaarheid en logische naamgeving en gebruik van variabelen.
WaaromPrisonerOfPain schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:37:
[...]
offtopic:
En dan niet naar de GGJ gaan? Schaamt u!
Met gamedevelopment als hobby is het toch niet raar om te verwachten dat iemand het leuk vind om in 48 uur tijd een game in elkaar te hacken? Maar goed, ik ben nog aan het recoveren, en waarschijnlijk had er nog een
[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2010 15:50 ]
Gamedesign is ook niet mijn favoriete bezigheid, dus daar heb ik me niet ontzettend mee bezig gehouden. Maar goed, er liepen voor de rest nog redelijk wat pro's rond die de crunches waarschijnlijk nog niet zat waren ;-)..oisyn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:49:
Maar gamedevelopment is nu al 6 jaar m'n werk en ik heb er dus niet heel veel zin meer in om in mijn vrije tijd wat te hobbyen. Daarnaast ben ik wat gamedesign betreft altijd al inspiratieloos geweest. Het gaat mij ook meer om de techniek - half afgemaakte techdemo's heb ik zat
-niks-
Tenzij je absurd kleine of embedded demo's maakt kom je op een demoparty ook niet echt ver meer met een techdemoMLM schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:12:
Als je meer into techdemo's bent kun je beter naar Breakpoint gaan ofzo
Ja true. Ik ga er ook niet heen denk ik, het is te... anders. Maar GGJ daarentegen was wel een succes dit jaar, en als ik er tijd voor heb ga ik wellicht komend jaar ook weer..oisyn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:34:
[...]
Tenzij je absurd kleine of embedded demo's maakt kom je op een demoparty ook niet echt ver meer met een techdemo. Dat is tegenwoordig meer kunst dan tech.
-niks-
Verwijderd
.oisyn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:49:
[...] Daarnaast ben ik wat gamedesign betreft altijd al inspiratieloos geweest. Het gaat mij ook meer om de techniek - half afgemaakte techdemo's heb ik zat
Hmm grappig, ik heb eigenlijk precies het omgekeerde. Ik vind gamedesign juist erg interessant en heb ook niet bepaalt een gebrek aan ideeën voor games (niet allemaal even haalbaar, maar dat zal voor iedereen gelden). Eigenlijk ook wel logisch. Qua programmeren vind ik het application design en het bedenken van algoritmen ook interessanter dan het daadwerkelijke nitty gritty coden tijdens het implementeren daarvan, al heb ik ook daar zeker geen hekel aan.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:58:
Gamedesign is ook niet mijn favoriete bezigheid, dus daar heb ik me niet ontzettend mee bezig gehouden. [...]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 18:22 . Reden: quotes fixed ]
Het idee dat ik bij gamedesign heb is ook niet dat het niet interessant is, maar dat het heel moeilijk is om de goede 'fun-factor' te vinden. Een game maken, of bedenken, kan iedereen dat is het probleem niet. Een leuke game maken die mensen vaker willen spelen is een heel stuk lastiger. Maar goed, waarschijnlijk heb ik te weinig games gespeeld om dat te kunnen (of kunnen waarderen), maar goed, ik game dan ook amper. Laat mij maar lekker uitvogelen hoe te texture cache op de GPU werkt, of research doen naar shadowing algoritmes. De game die gemaakt word vind ik een stuk minder boeiend. Tot het moment dat de final af is. Dan ben ik zo trots als een pauw.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:18:
Hmm grappig, ik heb eigenlijk precies het omgekeerde. Ik vind gamedesign juist erg interessant en heb ook niet bepaalt een gebrek aan ideeën voor games (niet allemaal even haalbaar, maar dat zal voor iedereen gelden). Eigenlijk ook wel logisch. Qua programmeren vind ik het application design en het bedenken van algoritmen ook interessanter dan het daadwerkelijke nitty gritty coden tijdens het implementeren daarvan, al heb ik ook daar zeker geen hekel aan.
Waarom was jij er dan niet op de GGJ, een designer met ook een "echte" skill is grote behoefte aanVerwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:18:
[...]
[...]
Hmm grappig, ik heb eigenlijk precies het omgekeerde. Ik vind gamedesign juist erg interessant en heb ook niet bepaalt een gebrek aan ideeën voor games (niet allemaal even haalbaar, maar dat zal voor iedereen gelden). Eigenlijk ook wel logisch. Qua programmeren vind ik het application design en het bedenken van algoritmen ook interessanter dan het daadwerkelijke nitty gritty coden tijdens het implementeren daarvan, al heb ik ook daar zeker geen hekel aan.
Het betreft slechts een voorkeur, ik zal er ook zeker geen moeite mee hebben dat ik de komende jaren, aan het begin van mijn werkzame leven (altijd al eens willen zeggen), met development zal vullen. Al hoop ik wel dat ik naast het nodige programmeerwerk ook mijn bijdrage kan leveren aan het ontwerp van het e.e.a.
offtopic:
Dit topic gaat de 3000 berichten in een half jaar tijd wel halen. Nice!
-niks-
Het prille begin gaat terug naar de jaren 90, toen ik en een vrind vele grappige dingetjes programmeerden in ZZT,Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
Da's ook weer een lekkere.Unable to cast object of type 'AtleX.ServiceProvider.Configuration.ServiceProviderSettings' to type 'AtleX.ServiceProvider.Configuration.ServiceProviderSettings'.
[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 03-02-2010 09:53 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dan kijk je in de verkeerde DLLAtleX schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:53:
[...]
Da's ook weer een lekkere.Ik heb in mijn code geen casts staan op de regel die de exception aangeeft trouwens. Soms kent .NET best wel wazige fouten.
Volgens mij zit je met 2 verschillende versies van een bepaalde DLL ofzo te werken ...AtleX schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:53:
[...]
Da's ook weer een lekkere.Ik heb in mijn code geen casts staan op de regel die de exception aangeeft trouwens. Soms kent .NET best wel wazige fouten.
https://fgheysels.github.io/
Nee, er is maar 1 DLL waar dat type in voorkomt en die DLL stond er ook echt maar 1x.whoami schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:47:
[...]
Volgens mij zit je met 2 verschillende versies van een bepaalde DLL ofzo te werken ...
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Klinkt als een leuke jobHaan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:39:
Via een medestudent kon ik namelijk part-time aan de slag als .Net ontwikkelaar bij een bedrijf dat zich bezighoudt met Microsoft Dynamics. Dat kon ik snel oppakken omdat C# enorm lijkt op Java, maar dan beter. Nu zit ik daar zo'n 2,5 jaar, intussen vrijwel full-time voor vier dagen in de week, vandaar dat het afstuderen dus niet zo snel gaat
Intussen ontzettend veel geleerd, en leer nog steeds een hoop bij. Wat vooral leuk is er van alles voorbij komt, Console applicaties voor koppelingen, web services, web forms, javascript, SQL etc. etc.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Jep, mijn autobuilder maakt 's ochtends om 07:00 gewoon een nieuwe release. Er wordt gebuild naar een lege directory, er wordt een installer gemaakt en die wordt geïnstalleerd naar een nieuwe directory en dan getest.TheCoolGamer schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:34:
En dat is ook de dll waar je tegen hebt gecompileerd?
Eerst hobby. Lekker prutsen met een MSX1, daarna een MSX2. Veel Basic en kleine beetjes Z80 ASM. MBO Technische Informatia gedaan (wat nu niveau 4 is, die niveau's bestonden nog niet) en vervolgens nog een HBO Informatica en Informatiekunde. Tijdens m'n MBO al aardig wat gehobbied met serverbeheer (Linux) en websites (Pascal, Perl, C en PHP). Tijdens m'n HBO ben ik gaan bijklussen als Delphi ontwikkelaar. Bij dat bedrijf heb ik mijn afstuderen ook gedaan en vervolgens daar blijven plakken. Paar jaar later overgestapt naar een andere bedrijf en daarmee ook naar Java.Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
-niks-
En het staat inmiddels ook op de frontpage zie ik: nieuws: Facebook-ontwikkelaars bouwen php-versnellerhostname schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:53:
Even terugkomen op een link die hier is gepost:
Facebook heeft een transformer van PHP naar C++ geschreven, genaamd HipHop. Deze vertaalt PHP code naar C++ code en compileert dit vervolgens (d.m.v. gcc). Bedoeling is de performance te verbeteren. Wordt later vanavond, als een opensource project, gereleased op Github. Ben toch wel benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.
Zie hier het hele verhaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 03-02-2010 13:15 ]
Ik ben eigenlijk maar op een relatief late leeftijd begonnen.Matis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:50:
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq