De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 198 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.011 views

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:41
Ik zit er aan te denken om voor php Doctrine te gaan gebruiken. Deze is gebasseerd op Hibernate :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OkkE schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:04:
[...]

Je komt terug van pauze en ....
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ib1dxibn8nvzUn.png

8)
Achievement unlocked :+

Heeft iemand ervaring met het maken van screen captures (als film bedoel ik dan) op Windows?

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2011 14:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 00:02

bomberboy

BOEM!

.oisyn schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:50:
Heeft iemand ervaring met het maken van screen captures (als film bedoel ik dan) op Windows?
Ja, slechte :+

Hangt er ook van af wat je wenst te bereiken natuurlijk.
camstudio/camtasia is de klassieker, maar ben ik persoonlijk niet zo enthousiast over.

Mijn vriendin (docente) gebruikt tegenwoordig jing voor eenvoudige (flash) filmpjes:
http://www.techsmith.com/jing/

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik las pas over een simpele oplossing in OSX; via CLI elke X seconden een screenshot maken en die aan elkaar plakken. Misschien is er voor Windows ook zoiets te maken met bijv boxcutter en een batch-file die loopt?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Kwam pas achter een mooi tooltje welke in Windows 7 zit. Daar zit een soort taskrecorder in die registreert wat je doet en daar een document van kan genereren met bijbehoorde screenschots.

Ding heet: Problem Steps Recorder (zoek in start op "Record steps to reproduce a problem")
Best lachen, maar kwam er pas achter toen ik met Microsoft in gesprek was over een probleem, tijdens een van de mailwisselingen kwamen ze ineens met dat ding op de proppen :) Bleek het standaard in Windows 7 te zitten.... En ik altijd maar kloten met printscreen enzo... :o

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:59

BoAC

Memento mori

Het probleem met dat ding is dat responsetijden niet te zien zijn.. daar gebruik ik dan CamStudio voor :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BoAC schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:18:
Het probleem met dat ding is dat responsetijden niet te zien zijn.. daar gebruik ik dan CamStudio voor :)
Soms wil je dat ook niet :X ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:10

RayNbow

Kirika <3

Yay, vandaag met een collega een bug van de volgende aard in Tribler gefixt: *O*
Python:
1
funcs = [(lambda: i) for i in range(10)]

-O-

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
.Gertjan. schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:05:
Ding heet: Problem Steps Recorder (zoek in start op "Record steps to reproduce a problem")
Best lachen, maar kwam er pas achter toen ik met Microsoft in gesprek was over een probleem, tijdens een van de mailwisselingen kwamen ze ineens met dat ding op de proppen :) Bleek het standaard in Windows 7 te zitten.... En ik altijd maar kloten met printscreen enzo... :o
Vet! :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik doe het nu met Virtual Dub icm x264 en de VH Screen Capture Driver. Framerate is uitstekend :). Wel een watermark door die driver, maar daar kan ik wel mee leven (mocht je 'm alsnog niet willen, dan moet je gewoon de te capturen area groter maken zodat het watermerk buiten het beeld valt, en dan kun je daarna croppen :P)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
.Gertjan. schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:05:
Kwam pas achter een mooi tooltje welke in Windows 7 zit. Daar zit een soort taskrecorder in die registreert wat je doet en daar een document van kan genereren met bijbehoorde screenschots.

Start -> Uitvoeren (Windowstoets+R) en dan type je psr (Enter).

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Is dat Engels? Klinkt raar "All the messages"

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• OkkE

OkkE

farlane schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:48:
[...]

Is dat Engels? Klinkt raar "All the messages"
Gewoon Gmail met taal op engels. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Mijn god, dat PSR is brilliant. Zelfs de beschrijvingen van wat je doet zijn goed. Ik heb geen idee hoe, maar hij wist precies hoe de thumbnail waar ik op klikte in Opera heet en meer van dat soort dingen.

~ Mijn prog blog!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

OkkE schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:01:
Ik las pas over een simpele oplossing in OSX; via CLI elke X seconden een screenshot maken en die aan elkaar plakken. Misschien is er voor Windows ook zoiets te maken met bijv boxcutter en een batch-file die loopt?
In OSX kan je tegenwoordig met quicktime ook filmpjes maken van een (gedeelte van een) scherm. Krijg je wel een h264 mov bestand, maar dat kun je eventueel nog wel naar een mkv omzetten als mov je niet bevalt lijkt me.

Jammer trouwens dat ik geen screen recording van het screen recorden kan maken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Raku op 21-09-2011 18:23 ]

Raku

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

bomberboy schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:59:
[...]

Ja, slechte :+

Hangt er ook van af wat je wenst te bereiken natuurlijk.
camstudio/camtasia is de klassieker, maar ben ik persoonlijk niet zo enthousiast over.

Mijn vriendin (docente) gebruikt tegenwoordig jing voor eenvoudige (flash) filmpjes:
http://www.techsmith.com/jing/
Of gewoon VLC en dan het scherm als input device selecteren en op record drukken...

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 20:24
Snagit kan het ook, maar is volgens mij niet gratis, zie Snagit.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:57
.oisyn schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:50:
[...]
Waarom moeilijk doen... Gewoon met de GSM filmpje maken van jouw scherm. :+ :+

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/workaround.png
spoiler:
I once worked on a friend's dad's computer. He had the hard drive divided into six partitions, C: through J:, with a 'Documents' directory tree on each one. Each new file appeared to be saved to a partition at random. I knew enough not to ask.

alt-text heeft allerlei ' en , erin zitten.. geen zin om de juiste syntax te zoeken

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

prutser :*

Enkele quotes als je dubbele quotes nodig hebt, of andersom ;) Voor XKCD is 99,999% dubbele quotes gebruiken, dus

[img=,,,,"alt-tekst. hier met ' of zonder "]bleh.png[/]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Ik weet zeker dat ik dat al had geprobeerd..

Mijn wacom tablet is trouwens binnen. Werkt best lekker icm firegestures :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 22:32 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hihihi een textbook C++ fuckup van Herb Sutter himself
http://channel9.msdn.com/Events/BUILD/BUILD2011/TOOL-532T @ 22:00

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Kun je het misschien toelichten voor de mensen die of geen C++ expert zijn of de video niet in z'n geheel willen zien?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het gaat alleen om de slide die te zien is op 22:00.

Hier is de code:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
{
    DatabaseConnection db();
    db.SetName("Employees");
    // ...
    // ... lots of queries, updates, etc...
    // ...
}   // ~DatabaseConnection()

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oMfT8yfqogKUkllmDI6kJaC9/full.png

:')

System tray -> Meldingslade... |:(

spoiler:
Volgens mij heet het systeemvak; en mijn NL win7 installatie lijkt dat te bevestigen :P

Maar wat ik niet wist:
The notification area is commonly referred to as the system tray, which Microsoft states is wrong, although the term is sometimes used in Microsoft documentation, articles, and software descriptions. Raymond Chen suggests the confusion originated with systray.exe, a small application that controlled some icons within the notification area in Windows 95. The notification area is also referred to as the status area by Microsoft.
Ik noemde dat ding ook altijd system tray :o Het artikel van Chen in kwestie hier. Wat dan wel weer zou betekenen dat de NL-windows vertaling "systeemvak" ook gewoon 'fout' is :P

Which brings me to my final point... nu we het toch over Raymond Chen hebben: ik lees dagelijks (werkdagen) de kost van Chen en vandaag had 'ie weer eens een pa-rel-tje (imho) _O_ _O_

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op donderdag 22 september 2011 @ 01:35:
Het gaat alleen om de slide die te zien is op 22:00.

Hier is de code:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
{
    DatabaseConnection db();
    db.SetName("Employees");
    // ...
    // ... lots of queries, updates, etc...
    // ...
}   // ~DatabaseConnection()
Wat is het probleem dan?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Vroeg :|
Moet nog even wakker worden, maar ben wel al een uur bezig bijna :)

My iRacing profile | Strava

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

RobIII schreef op donderdag 22 september 2011 @ 01:46:
[afbeelding]

:')

System tray -> Meldingslade... |:(

spoiler:
Volgens mij heet het systeemvak; en mijn NL win7 installatie lijkt dat te bevestigen :P

Maar wat ik niet wist:

[...]

Ik noemde dat ding ook altijd system tray :o Het artikel van Chen in kwestie hier. Wat dan wel weer zou betekenen dat de NL-windows vertaling "systeemvak" ook gewoon 'fout' is :P

Which brings me to my final point... nu we het toch over Raymond Chen hebben: ik lees dagelijks (werkdagen) de kost van Chen en vandaag had 'ie weer eens een pa-rel-tje (imho) _O_ _O_
Why on earth would you want to develop on a Dutch machine?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Snake schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:22:
[...]
Because it kan! 8)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Ik ben geen C++ expert, maar volgens mij is het probleem dat de destructor niet aangeroepen wordt (de laatste regel die in commentaar staat). Dus blijft de database connectie actief.

Correct me if i'm wrong.

Hail to the king baby!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

In C++ wordt een destructor voor je aangeroepen op het moment dat je object uit scope gaat (of een pointer die gedeletet wordt) . Je roept niet expliciet de destructor aan in de code ;)

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Andre-85 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:37:
In C++ wordt een destructor voor je aangeroepen op het moment dat je object uit scope gaat (of een pointer die gedeletet wordt) . Je roept niet expliciet de destructor aan in de code ;)
Maar in de code op de slide wordt de destructor toch niet expliciet aangeroepen? Het is een comment die niet voor niets na de sluit-accolade staat?

Daarom vraag ik me af wat er mis is met de code op de slide.

• Andre-85
  • Niet online

Andre-85

Sid

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat de destructor daar (uitgecommentarieerd) staat omdat feitelijk het punt is waar het object uit scope gaat, en de compiler zal ervoor zorgen dat daar de destructor aangeroepen wordt.

Het probleem met dat stukje code zie ik ook niet....

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De constructor...

• Andre-85
  • Niet online

Andre-85

Sid

aah crap... Missed that one... Dat 'probleem' heeft ook een naam maar die ben ik even kwijt... Gevonden

[ Voor 18% gewijzigd door Andre-85 op 22-09-2011 09:05 ]

Lorem

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Goedemorgen.. :O

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:Quote: "...De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep..."

En ik wilde nog net een lekkere echte cappuccino bestellen ;( Dan maar ff in de hoek staan uitlaatkleppen :r :r

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 22-09-2011 09:55 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BtM909 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:45:
[modbreak]De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep[/]

En ik wilde nog net een lekkere echte cappuccino bestellen ;( Dan maar ff in de hoek staan uitlaatkleppen :r :r
Modbreak je nu jezelf / eigen commentaar? :+ (of zijn die meldingen anders...)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2011 09:50 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik quotete de modbreak :P

Fear my mod-powers >:)

Ik heb binnenkort een gesprek met het tweede bedrijf wat mijn nog niet-af-product zou willen overnemen (alszijnde het bedrijf overkopen)... Wel goede bevestiging dat ik een redelijke cash-cow in handen heb :P

[ Voor 68% gewijzigd door BtM909 op 22-09-2011 09:57 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Snake schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:22:
[...]
Who says I do? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• OkkE

OkkE

Tweakers Frontpage ... :'(
Hier had een filmpje kunnen staan maar je browser heeft blijkbaar geen flash-support of javascript is uitgeschakeld...
URL uit de source copy/paste (Youtube video) en hoppa! :+

[ Voor 13% gewijzigd door OkkE op 22-09-2011 10:05 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

It's like developing in Dutch is like running with your back! And don't think you can beat my advice in the wind!

WORD!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:16
BtM909 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:55:
Ik quotete de modbreak :P

Fear my mod-powers >:)

Ik heb binnenkort een gesprek met het tweede bedrijf wat mijn nog niet-af-product zou willen overnemen (alszijnde het bedrijf overkopen)... Wel goede bevestiging dat ik een redelijke cash-cow in handen heb :P
En wat is dat nog-niet-af-product dan wel ?

https://fgheysels.github.io/

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Heurrgh, net terug van Strangeloop, leuke conferentie, zal nog wel eens een samenvatting (of twintig) gaan / moeten schrijven.

Op m'n nieuwe Filco Majestouch, natuurlijk, :p. Lekker geluidje komt eruit, gelukkig dat er geen collega's in de buurt zijn die er ook van kunnen genieten. Ik weet nog niet zeker of ik zelf binnenkort het geluid (lawaai :p ) dat eruit komt als irritant zal gaan ervaren.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Hoogie2004 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:47:
XsltListViewWebParts in SharePoint 2010 doen om de een of andere reden net niet wat je wilt....
Over het algemeen geweldige dingen, behalve als je em een view van een andere site collection wil laten tonen....
Andere oplossing hiervoor? Ben al geruime tijd aan het proberen om een cross sitecollection listviewwebpart oid te implementeren via C#, waarbij het ECB menu en ribbon blijven werken maar tevergeefs... :'(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:07
Voor mijn studie moet ik iemand interviewen die werkzaam is in de ICT sector op Hbo-niveau. Echter heeft niemand hier in de omgeving werkt zin om geïnterviewd te worden. :@

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dj_vibri schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:44:
[...]

Andere oplossing hiervoor? Ben al geruime tijd aan het proberen om een cross sitecollection listviewwebpart oid te implementeren via C#, waarbij het ECB menu en ribbon blijven werken maar tevergeefs... :'(
Cross Sitecollection is dat echt een drama. Wij hebben uiteindelijk de locatie van die webparts verplaatst naar de juiste site (dus niet cross), en hebben een custom webpart dat de documenten laat zien op een andere plaats (geloof ik, even zoeken).

#edit: uiteindelijk een SPBaseListWebPart geplaats op de site die de documenten moest gaan tonen. In code wordt de juiste url e.d. gezet. Ribbon werkt dan niet, en documenten toevoegen ook niet. Maar de Ribbon werkend krijgen lijkt gewoon niet mogelijk. Toevoegen e.d. moet dus vanaf de site waar de doclib zich bevind.

[ Voor 23% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2011 12:43 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

whoami schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:27:
[...]

En wat is dat nog-niet-af-product dan wel ?
Ga ik weinig over uitlaten :)

• PeterSelie
Ma, ma, maar....
De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep
:N

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Precies en niet als vraagbaak :N

:+

Back 2 orde van de dag! Als je ff niks kan / wil doen (COMPILING), wat doe je dan voor ontspanning / afleiding op 't werk?

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

BtM909 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:10:
Back 2 orde van de dag! Als je ff niks kan / wil doen (COMPILING), wat doe je dan voor ontspanning / afleiding op 't werk?
Een wandeling naar de koffie automaat, en kijken of er nog nieuwe berichten zijn in de devschuur. :P

[ Voor 6% gewijzigd door ValHallen op 22-09-2011 15:13 ]

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• PeterSelie
Een grote hoeveelheid pinned tabs in firefox (waaronder de Devschuur CC) F5en

Verwijderd

Dan kan ik het toch niet laten om deze te posten :p
'Are you stealing those LCDs?' 'Yeah, but I'm doing it while my code compiles.'
Bron: XKCD

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 15:15 ]

• PeterSelie
Het probleem is dat ik, als front-end (en PHP) developer nooit van doen heb met compilen :N

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
SoaDmaggot schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:20:
Het probleem is dat ik, als front-end (en PHP) developer nooit van doen heb met compilen :N
Je kan toch wel een nieuwe versie van PHP compilen? Gewoon zodat je ook even mag slacken :+

• Styxxy
Hip-Hop gebruiken, problem solved.

• PeterSelie
Intru schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:22:
[...]

Je kan toch wel een nieuwe versie van PHP compilen? Gewoon zodat je ook even mag slacken :+
Goed plan, gaan we wat mee doen O+ :P

• Davio
Heb je geen totaal overtrokken, onnodige en übertrage code checker die kijkt of je wel netjes === ipv == gebruikt en meer van dat soort dingen?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan doe je toch een commit via een dialup-verbinding via India naar je repository die in de kamer naast je staat ;)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20
Of je draait je acceptance testsuite :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• alienfruit
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Of gewoon een rsi progsel draaien :P

• Styxxy
Ongelooflijk hatelijk... een probleem dat heel af en toe at random (eens per 30min, 1h, 2h, ...) voorkomt. Eindelijk na een uur hier zitten vingers draaien, het probleem tegen gekomen. Heb nu een fix gesubmit en nu is het maar afwachten of het gaat helpen.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Unexpected EOP (End Of Productivity), expected productivity at work, day 4

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• alienfruit

alienfruit

Ach, beter dan een FP 11 die blijkbaar nieuwe memory leaks heeft :X Zometeen maar even met Adobe bellen :(

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 22-09-2011 16:11 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Davio schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:29:
[...]

Heb je geen totaal overtrokken, onnodige en übertrage code checker die kijkt of je wel netjes === ipv == gebruikt en meer van dat soort dingen?
Waarom zou je daar een check voor doen? :P

Het is niet dat je nou altijd === moet gebruiken. Als je stricte vergelijkingen wilt, moet je gewoon geen PHP gebruiken.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• PeterSelie
Gamebuster schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:11:
[...]

Waarom zou je daar een check voor doen? :P

Het is niet dat je nou altijd === moet gebruiken. Als je stricte vergelijkingen wilt, moet je gewoon geen PHP gebruiken.
Het doel was toch tijdverdrijf? ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:14:
Dan kan ik het toch niet laten om deze te posten :p
[afbeelding]
Bron: XKCD
* .Gertjan. checkt sig............ :D
Mijn nummer 1 excuus als ik weer een dagje niets heb gedaan :+ Heb potdorie de hele dag zitten compilen, krijg zo niets uit mijn handen.

Nu is de droevige realiteit dat als je een flinke release doet in Axapta je de database moet synchroniseren en daarna de code moet compileren. Dat is over het algemeen een vrij tijdrovend klusje, zeker als je DB behoorlijk groot is en je op 1 van de hoofdtabellen een kolom moet toevoegen. Daar axapta geen NULL accepteert ga hij dus een default waarde plaatsen in al je rijen (dus een "", 0, of 1-1-1900)... ;( Soms kan zo'n proces een paar uren duren :+ Maar goed dan denk ik maar: "WEBSURFIN' TIME!!"

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:10:
Precies en niet als vraagbaak :N

:+

Wij hebben een aantal jongleerballen liggen, jongleren werkt ook goed tegen RSI :+

Freelance Unity3D developer

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:05
TJHeuvel schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:50:
[...]

Wij hebben een aantal jongleerballen liggen, jongleren werkt ook goed tegen RSI :+
Tafeltennis!

Verwijderd

Sinds wanneer kan je koffiezetapparaten zoeken in de pricewatch? (http://tweakers.net/price...7/koffiezetapparaten.html).

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Sinds deze 'nieuwe' layout iig al. Of waren dat de scheerapparaten?

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 22-09-2011 18:31 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
ASP.NET MVC 4 is best wel de shit! Mooie nieuwe default template:

Afbeeldingslocatie: http://p.twimg.com/AZ79L8BCAAAVXg7.png:large

Je kunt nu ook extreem makkelijk mobiele versies en browserspecifieke versies van je webapplicatie bouwen. Als het goed is past MVC 4 je website zelfs uit zichzelf zo aan dat hij er automagisch ook een mobiele versie van brouwt, maar dat weet ik niet zeker.

Jammer dat er in de .NET 4.5 developer preview een hoop libraries missen waardoor je toch een .NET 4.0 project aan moet maken om een aantal dingen te doen.

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Mijn uitlaatklep berichtje:

Ik zit al te lang met het willen leren van nieuwe technologieen / programmeertalen, maar wegens tijdgebrek schiet het allemaal niet zo op.

Mijn doel is een zeer dynamische website te bouwen met mobile apps (iOS, android en windows 7 / 8?). De website kan ik aardig opbouwen met php, en that's it..... voor zover mijn 'kennis' reikt.

Voor iOS heb ik c(++?) nodig, voor android moet ik in java kunnen programmeren, en voor windows 7 weet ik niet eens welke programmeer taal ik daarvoor nodig zal hebben (.net?). Al met al aardig wat talen voor mij, vooral aangezien het mijn hobby is en geen professionaliteit / studie. En omdat ik een pietje preciesje ben, wil ik alles d.m.v. boeken leren om er zeker van te zijn dat ik het goed aanleer.

Met php kan ik al best wat (natuurlijk nog lang geen expert), maar voor leuke dingen merk ik toch echt dat ik ook javascript nodig heb om m'n site nog dynamischer te maken. Tegelijkertijd volg ik een boek over java. En voordat ik dat aardig onder de knie zal hebben.....pffff.....het schiet allemaal niet op! :(

Wat doen jullie als jullie een groot hobby project willen opzetten waarvoor je nog een hoop moet leren? Hoe pakken jullie dat aan? Leren jullie meerdere talen tegelijk, of alles stukje bij beetje, je niet te veel zorgen te maken en zien hoever je komt?

(Daarnaast heb ik ook een WO boek over wiskunde die ik in mijn vrije tijd volg, en ook dat schiet niet echt op vanwege tijdgebrek. Ik reis wekelijks namelijk 20 uur af voor studie en studie duurt 40 uur per week. Dus momenteel heb ik gewoon een miezerig bestaan, tot ik een kamer vind... :P )

[ Voor 3% gewijzigd door 8x4 op 22-09-2011 23:16 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Voor 3/4 van de iOS en Android applicaties heb je maar 30 regels java of Objective C (geen C++ ;)) nodig om de html+css+javascript app te laten werken.

Als het je hobby is, en je er niet je beroep van wilt maken, dan moet je misschien overwegen of je je wensen/eisen niet terug moet schroeven. Ik heb niet zo'n moeite met een nieuwe taal leren, maar dat komt omdat ik daar een studie voor heb gedaan.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is niets mobile aan Windows 7. Je zult wel Windows Phone 7 bedoelen. Die werkt met C# trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 22-09-2011 23:31 ]

Verwijderd

8x4 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:13:
Wat doen jullie als jullie een groot hobby project willen opzetten waarvoor je nog een hoop moet leren? Hoe pakken jullie dat aan? Leren jullie meerdere talen tegelijk, of alles stukje bij beetje, je niet te veel zorgen te maken en zien hoever je komt?
Mijn IDE opstarten en schrijven.

Nee echt. Als je echt iets wil leren, dan moet je het doen. Waargebeurd verhaal. Je faalt misschien een keer, of 5 keer. Dat doet er niet toe: je leert er veel van.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:31:
[...]

Nee echt. Als je echt iets wil leren, dan moet je het doen. Waargebeurd verhaal. Je faalt misschien een keer, of 5 keer. Dat doet er niet toe: je leert er veel van.
5 keer falen is 5 manieren vinden hoe het niet moet

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beter weet je zoveel mogelijk manieren hoe het niet moet. Je kunt wel in een keer de goede manier aanleren, maar dan weet je nooit echt waarom dat ook de betere manier is. Het stelt je in staat betere afwegingen te maken in bepaalde situaties, en je keuze te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ervaring is superbelangrijk.
Als je te nieuw bent maak je er uiteindelijk sowieso een zooitje van als het een groot project is.
Software schrijven heeft niet eens zoveel met syntax of frameworks of bepaalde technologieen te maken imho.
Dat is als het voor jezelf is helemaal niet erg en wil je misschien na een jaar of misschien wel 2 overnieuw beginnen.
In een businessomgeving is dat verleidelijk, maar meestal niet slim.
Met een ambitieus hobbyproject kan het vaak wel en is het stimulerend.

Dus gewoon doen en op je bek gaan en overeindkrabbelen en weer doorgaan.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:31:
[...]

Amen! :) Ik heb me ooit verdiept in F# door veel te lezen en door een aantal webcasts te bekijken, hiervan is zo goed als niets blijven hangen. Je kunt inderdaad beter gewoon maar iets doen. Oefeningen maken op internet is ook niet iets wat altijd helpt, je kunt je namelijk niet altijd verdiepen/verplaatsen in het genoemde scenario.

Het beste is het om een concrete opdracht te hebben en dan gewoon maar te beginnen. Uiteindelijk kom je tot de conclusie dat je het veel anders had kunnen/moeten doen, maar dat neem je dan als leermomentje voor de volgende keer :)
Avalaxy schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:43:
ASP.NET MVC 4 is best wel de shit! Mooie nieuwe default template:

[afbeelding]

Je kunt nu ook extreem makkelijk mobiele versies en browserspecifieke versies van je webapplicatie bouwen. Als het goed is past MVC 4 je website zelfs uit zichzelf zo aan dat hij er automagisch ook een mobiele versie van brouwt, maar dat weet ik niet zeker.
Ziet er mooi uit. Je zou bijna de default template uitrollen ;)
Qua mobiele sites een mooie vooruitgang, echter ben ik zelf van mening dat een totaal aparte site bouwen voor mobile of een specifieke browser niet echt iets moet zijn wat je wilt. Het is beter 1 site te hebben en met CSS bepaalde zaken op te vangen. Als je verschillende ingangen bouwt heb je dus ook meerdere delen te onderhouden.

Hoewel het met MVC4 wel meevalt omdat je daar slechts een nieuwe view hoeft te bouwen en dus geen logica hoeft te dupliceren, heb ik daar toch altijd een beetje een naar gevoel bij... But that's just me B), ik ben blij dat we de tijd met IE en non-IE specifieke sites/pagina's achter ons hebben kunnen laten, maar nu hebben we er mobile voor terug gekregen. En dat is altijd pielen op die kleine rotschermpjes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 15:10
Morge :O Goed dat het bijna weekend is....
Mijn doel is een zeer dynamische website te bouwen met mobile apps (iOS, android en windows 7 / 8?). De website kan ik aardig opbouwen met php, en that's it..... voor zover mijn 'kennis' reikt.
Wil je een Website maken of verschillende applicaties voor de platformen? Als je alleen een website wil maken dan heb je aan HTML + CSS genoeg (en eventueel PHP en Javascript om het geheel wat uit te breiden). Als je specifieke applicaties wil maken zou ik toch richting de programmeertalen zelf gaan, maar dan wel 1 tegelijk doen. Verschillende talen door elkaar leren is, naar mijn mening, een hels karwei en levert niet veel meer op als halve prototypes en een bak hoofdpijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
.oisyn schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:30:
Er is niets mobile aan Windows 7. Je zult wel Windows Phone 7 bedoelen. Die werkt met C# trouwens.
en vb.net :) (en f# libraries)

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 23-09-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 07:43:
[...]
Qua mobiele sites een mooie vooruitgang, echter ben ik zelf van mening dat een totaal aparte site bouwen voor mobile of een specifieke browser niet echt iets moet zijn wat je wilt. Het is beter 1 site te hebben en met CSS bepaalde zaken op te vangen. Als je verschillende ingangen bouwt heb je dus ook meerdere delen te onderhouden.
Met browser-specifiek ben ik het wel met je eens, maar device specifiek heeft toch een andere reden. Het kan best zo zijn dat je op een mobiel device heel anders met de site overweg zou gaan. Zo zou je dus ook een andere indeling van de informatie kunnen maken, die meer op dat type device is toegespitst. Mensen werken nou eenmaal niet hetzelfde op een PC als op een tablet of mobiel.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Woy schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:03:
Met browser-specifiek ben ik het wel met je eens, maar device specifiek heeft toch een andere reden.
Inderdaad. Het hangt eigenlijk heel erg af van wat voor website het is; wat het doel is. Over het algemeen wil je een website toch aanpassen aan het device/situatie waar op/in die bekeken wordt: klein scherm, beperkte input, langzame verbinding, weinig concentratie, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Inderdaad. Het hangt eigenlijk heel erg af van wat voor website het is; wat het doel is. Over het algemeen wil je een website toch aanpassen aan het device/situatie waar op/in die bekeken wordt: klein scherm, beperkte input, langzame verbinding, weinig concentratie, ...
Aan de andere kant vind ik het verschrikkelijk wanneer je geforceerd wordt tot de mobiele versie, en er geen fatsoenlijke manier wordt aangeboden om de desktop versie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:25:
[...]

Uiteraard zijn er situaties waar je op een device eigenlijk iets totaal anders wilt laten zien. Maar het gebeurt ook weleens dat het enige verschil slechts de styling is. Dan zou ik er niet zo snel voor kiezen een device specifieke versie te bouwen. :) Een aparte site is niet per definitie slecht, maar sommige mensen strooien met gespecialiseerde sites waardoor je binnen no-time tig versies hebt. Gelukkig hebben we MVC waardoor de logica niet in de pagina zit :P Dat was vroegah wel anders....

Ben nu met WPF bezig. Een klant wil vrij specifieke styling en ik krijg het potdorie niet voor elkaar. :(
Klant wil "platte" knoppen. In windows forms en VB 6 was dit gewoon een property, in WPF werkt dat niet zo.
Hij wil een bepaalde kleur op zijn knoppen, dat is in te stellen met een trigger maar dan laat WPF eventjes de kleur zien en dan verdwijnt deze om vervangen te worden door de default windows kleur. Default knoppen "knipperen" in Windows dus dat doen ze in WPF ook (dus er wordt steeds gefade tussen de kleur van de klant en de standaard windows kleur)... Grrrrrrrrrrr.... :( :( :(

WPF STYLING WHY U NO LIKE ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:08

Haan

dotnetter

.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:03:
[...]
<rant>

WPF STYLING WHY U NO LIKE ME
* Haan aait .Gertjan.

Gelukkig heb je nog tijd om je frustraties hier te kunnen uiten, hier is het zo druk dat daar nauwelijks tijd voor is ;(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Haan schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:10:
[...]

* Haan aait .Gertjan.

Gelukkig heb je nog tijd om je frustraties hier te kunnen uiten, hier is het zo druk dat daar nauwelijks tijd voor is ;(
Tnx, best klote als iets gewoon niet wil werken en je op internet ook niet veel wijzer wordt... :'(

Frustratie uiten moet je tijd voor maken :P
Het is goedkoper als ik even 5 minuten in de tijd van de baas mijn frustratie uit dan dat ik hier dadelijk mijn mooie Dell Latitude uit het raam donder of in 2 (of meer) stukken breek. :+

Verder ben ik wel fijn in de omgang hoor... Maar als ik gefrustreerd raak moet ik even stoom afblazen anders gaat het mis :X Hoera voor thuiswerken d:)b Op de zaak is toch niemand die iets begrijpt van WPF en daar kijkt men me raar aan als ik wat frustratie besluit te uiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Je hebt ook mobiele sites die vervolgens wel doodleuk de Desktop plaatjes gaan downloaden en vervolgens verkleinen. Anders doe je dat even op de server... scheelt mij een hoop geld. Een paar foto's van 100kb tikt lekker aan als je 8euro/mb moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:18:
Je hebt ook mobiele sites die vervolgens wel doodleuk de Desktop plaatjes gaan downloaden en vervolgens verkleinen. Anders doe je dat even op de server... scheelt mij een hoop geld. Een paar foto's van 100kb tikt lekker aan als je 8euro/mb moet betalen...
Sowieso wijs om thumbnails te serveren ;) Ongeacht of je op een dekstop of mobile zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Intru schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:59:
Aan de andere kant vind ik het verschrikkelijk wanneer je geforceerd wordt tot de mobiele versie, en er geen fatsoenlijke manier wordt aangeboden om de desktop versie te gebruiken.
Ook dat hangt wel van het doel van de website af, vind ik. Wanneer de mobiele website echt goed is doordacht en gemaakt, dan zou een switch naar "normale" versie niet nodig hoeven zijn. Maar er zou wel altijd een link moet zijn naar de "normale" website.
.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:03:
Uiteraard zijn er situaties waar je op een device eigenlijk iets totaal anders wilt laten zien. Maar het gebeurt ook weleens dat het enige verschil slechts de styling is. Dan zou ik er niet zo snel voor kiezen een device specifieke versie te bouwen. :)
Vergis je niet; het is niet alleen de stylesheet. Denk aan images die je op mobiel in lagere resolutie wil, mindere bestandsgrootte, misschien andere uitsnede. Andere volgorde van de content, waarbij het soms beter is dat al in de HTML te doen in plaats van alleen CSS. Andere werking, die beter is afgestemd op touche. Etc. :)
.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:19:
Sowieso wijs om thumbnails te serveren ;) Ongeacht of je op een dekstop of mobile zit :+
Maar dan nog steeds wil je misschien niet op beide versies de zelfde thumbnails. Op mobiel bijv. een 60x60 image, terwijl de "normale" versie 160x100 is. Of de mobiele versie hogere compressie.

[ Voor 13% gewijzigd door OkkE op 23-09-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
OkkE schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:20:
Ook dat hangt wel van het doel van de website af, vind ik. Wanneer de mobiele website echt goed is doordacht en gemaakt, dan zou een switch naar "normale" versie niet nodig hoeven zijn. Maar er zou wel altijd een link moet zijn naar de "normale" website.
Dat klopt natuurlijk, helaas zijn maar weinig mobiele websites echt goed. Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat je naar wat doorklikken op de "normale" website doodleuk weer wordt terug gegooid naar de mobiele versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Intru op 23-09-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Intru schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:25:
[...]

Dat klopt natuurlijk, helaas zijn maar weinig mobiele websites echt goed. Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat je naar wat doorklikken op de "normale" website doodleuk weer wordt terug gegooid naar de mobiele versie.
Goed is natuurlijk een persoonlijke interpretatie :P Zodra een developer het goed vind gaat het live. Echter leven veel developers in hun eigen wereldje :) Ik heb nu ik ontwikkel binnen ERP pakketten geleerd dat het goed is om eens met een gebruiker mee te kijken, want die halen soms trucjes uit waar je geen rekening mee had gehouden of die je niet eens voor mogelijk hield :P

Mijn WPF verhaal begint nu echt een vreemde wending te krijgen :S Ik kan alles setten bij de IsMouseOver behalve de achtergrond... Tekstkleur, font-weight, prima pas ik aan, ow je wilt de background aanpassen, "Sorry I won't let you" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Standaardcomponenten gebruiken, puff! Mietje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 23-09-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:30:
Standaardcomponenten gebruiken, puff! Mietje ;)
Ik ben geen fan van standaard controls (zal allicht wel eens zijn opgevallen :+), maar om een Button control in je presentatie framework te vervangen gaat me toch een klein beetje heel erg ver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:29:
[...]

Goed is natuurlijk een persoonlijke interpretatie :P Zodra een developer het goed vind gaat het live. Echter leven veel developers in hun eigen wereldje :) Ik heb nu ik ontwikkel binnen ERP pakketten geleerd dat het goed is om eens met een gebruiker mee te kijken, want die halen soms trucjes uit waar je geen rekening mee had gehouden of die je niet eens voor mogelijk hield :P

Mijn WPF verhaal begint nu echt een vreemde wending te krijgen :S Ik kan alles setten bij de IsMouseOver behalve de achtergrond... Tekstkleur, font-weight, prima pas ik aan, ow je wilt de background aanpassen, "Sorry I won't let you" :(
Heb je gekeken naar het OverridesDefaultStyle property? Als je zoveel te stylen hebt aan die buttons is het over het algemeen handig om dat aan te gooien.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:29:
Goed is natuurlijk een persoonlijke interpretatie :P Zodra een developer het goed vind gaat het live. Echter leven veel developers in hun eigen wereldje :)
Niet mee eens. Goed is in mijn boekje: wanneer het de gebruiker in staat stelt zo simpel en effectief mogelijk zijn doel te bereiken. Dat blijkt in de praktijk nog niet vaak het geval inderdaad, daarom hebben we ook nog een lange weg te gaan. Gelukkig worden steeds meer mensen zicht bewust van het belang van Information Architecture en Usability; kijken hoe gebruikers je website/app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

MTWZZ schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:35:
[...]

Heb je gekeken naar het OverridesDefaultStyle property? Als je zoveel te stylen hebt aan die buttons is het over het algemeen handig om dat aan te gooien.
Mmm, klinkt interessant. Niet eens aan gedacht dat er misschien iets kon worden overgeerft :D
OkkE schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:35:
[...]

Niet mee eens. Goed is in mijn boekje: wanneer het de gebruiker in staat stelt zo simpel en effectief mogelijk zijn doel te bereiken. Dat blijkt in de praktijk nog niet vaak het geval inderdaad, daarom hebben we ook nog een lange weg te gaan. Gelukkig worden steeds meer mensen zicht bewust van het belang van Information Architecture en Usability; kijken hoe gebruikers je website/app gebruiken.
In jouw boekje, maar helaas hebben veel developers een andere druk van jouw boekje ;) Dat usability belangrijk is ben ik totaal met je eens hoor :) De opmerking dat het live gaat als de developer het goed vind is overigens ook niet mijn werkwijze hoor ;)

Maar het is soms ook lastig om te inventariseren wat de gebruikers echt willen. Zeker als er veel lagen in de structuur zitten ontstaat er ruis en weet men van elkaar niet wat er verwacht wordt. Gebruikers zijn slecht in het uitleggen dat ze willen. Een goede developer moet de gebruiker iets geven waarvan de gebruiker nog niet weet dat hij het wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Als je begint met "slechte" software, kun je je gebruikers wel trainen.

Ik denk dat in menig bedrijf heuse Num-Lock Wizards bestaan die een klantnummer in hun hoofd sneller aan de naam van die klant kunnen koppelen en die code intypen dan wanneer ze een simpel zoekschermpje zouden gebruiken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:39:
In jouw boekje, maar helaas hebben veel developers een andere druk van jouw boekje ;) Dat usability belangrijk is ben ik totaal met je eens hoor :) De opmerking dat het live gaat als de developer het goed vind is overigens ook niet mijn werkwijze hoor ;)
Ik denk -- hoop -- dat die instelling gaat veranderen. Misschien niet bij de developers, maar dan wel bij hun leidinggevende. :)
Maar het is soms ook lastig om te inventariseren wat de gebruikers echt willen. Zeker als er veel lagen in de structuur zitten ontstaat er ruis en weet men van elkaar niet wat er verwacht wordt. Gebruikers zijn slecht in het uitleggen dat ze willen. Een goede developer moet de gebruiker iets geven waarvan de gebruiker nog niet weet dat hij het wil :P
Klopt, dat is ook heel lastig; daar hebben we user-test en A/B test voor. Live gaan met een product dat nog niet optimaal is, is geen groot probleem. Als je daarna maar blijft testen en aanpassen, zodat het steeds beter wordt.
Davio schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:41:
Als je begint met "slechte" software, kun je je gebruikers wel trainen.

Ik denk dat in menig bedrijf heuse Num-Lock Wizards bestaan die een klantnummer in hun hoofd sneller aan de naam van die klant kunnen koppelen en die code intypen dan wanneer ze een simpel zoekschermpje zouden gebruiken. :9
Gebruikers trainen vind ik eigenlijk slecht. Als het niet intuitief werkt, moet je het aanpassen. Bijvoorbeeld met het zoeken van een klant: zowel klantnaam als klantnummer moeten ingevuld kunnen worden (in het zelfde veld misschien zelfs).

Neem Spotlight van OS X; begin met typen en er komt direct een lijst met alle Apps, Files, etc. die je op je computer hebt. Niet hoeven nadenken of je een bestand of programma zoekt.

[ Voor 27% gewijzigd door OkkE op 23-09-2011 10:44 ]

Pagina: 1 ... 198 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak