Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat de performance voor bestaande pseudo-selectors slechter is heeft een achterliggende reden. Het is niet omdát het pseudo selectors zijn dat ze daarom slecht performen. Voor id's en classes wordt waarschijnlijk gewoon een index gemaakt. Een :matches op class of id zal van diezelfde index gebruik kunnen maken. Dat geldt niet voor iets als :hover.OkkE schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:34:
[...]
Oke, misschien dat performance inderdaad geen issue is, al is E:pseudo niet heel efficient: http://csswizardry.com/20...-efficient-css-selectors/
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Heb er wel een developer voor, maar waar vind ik in hemelsnaam de IDE's
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
De kans is zeer klein dat er de komende drie jaar wat gemigreerd gaat worden naar een hedendaagse omgeving, dus Delphi 4 and 6 it is
Gelukkig hebben we nog een COM API beschikbaar, aangezien de nieuwere API's op .NET gebaseerd zijn.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ah, ik was mij er niet van bewust dat dit verplicht was om te noteren in C++/CLI. In dat geval begrijp ik je frustratie. =) Ik had eigenlijk het gevoel dat je System.Delegate d = MyClass.MyMethod; bedoelde, maar dat was niet het geval..oisyn schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:44:
MulticastDelegate is ook een Delegate. En natuurlijk kent C++/CLI ook gewoon generic delegate types, maar mijn punt was dat ik die niet wilde intypen. Hoeft in C# ook niet als je een method geeft aan een functie die een Func<T1, T2, TResult> verwacht. Het probleem is, in C++/CLI moet je per se gcnew Func<T1, T2, TResult>(this, &MyClass::MyMethod) doen.
[...]
Wat onzin is, die parameters staan in de method signature
Delphi 6 en eerder zijn discontinued.BtM909 schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:51:
Voor een POC wil de klant iets zien in Delphi 4 of 6
Heb er wel een developer voor, maar waar vind ik in hemelsnaam de IDE's![]()
http://www.embarcadero.co...uently-asked-questions#6dVersion 2006 included some third party licensed code that we are no longer able to ship. Delphi 6 and earlier were discontinued years ago and we don't have plans to bring them back.
[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 19-09-2011 19:31 ]
Technisch gezien ondersteunt VS Express (net zoals zijn grotere broer, trouwens) enkel plugins / extensions die ondertekend zijn als zijnde compatible met die bepaalde uitgave van Visual Studio.Alex) schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:54:
Visual Studio Express ondersteunt inderdaad geen plugins.
De NuGet package manager is bijvoorbeeld een extension die perfect samenwerkt met de Web Developer Express smaak van VS Express en daar ook voor ondertekend is.
Jammer is wel dat het aantal op deze manier ondertekende extensions vrij gelimiteerd is.
Je hebt inderdaad een global ignore list, maar ook de svn:ignore property word gewoon ondersteund, en dus kun je het gewoon voor meerdere omgevingen gebruiken.DEiE schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:55:
[...]
Wat ik zo snel zie bij TortoiseSvn stel je die globally in, wat dus niet lekker werkt als je die plugin gebruikt voor meerdere verschillende omgevingen. Hoe het bij andere svn tools zit weet ik niet.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ja, dat snap ik, alleen moet je dat wel handmatig doen. Pak je een plugin (enkel ervaring met svn plugins voor visual studio, maar neem aan dat de rest op dezelfde manier werkt) dan doen die het voor je, als in, als je het project aan svn toevoegt neemt ie bijvoorbeeld niet de user settings mee. Die zaken kan je dan wel op de global ignore lijst zetten, maar stel dat de bestanden die je in de ene omgeving niet wilt hebben omdat dit user settingsbestanden zijn ofzo, maar in de andere omgeving wel heb je een probleem.Woy schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:12:
[...]
Je hebt inderdaad een global ignore list, maar ook de svn:ignore property word gewoon ondersteund, en dus kun je het gewoon voor meerdere omgevingen gebruiken.
Dat het kan met ignore, etc. ben ik me van bewust. Het voordeel wat ik juist in de svn plugins zie is dat ze het automatisch doen per omgeving.
Ik verwoordde het idd een beetje kromFeanathiel schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:44:
[...]
Ah, ik was mij er niet van bewust dat dit verplicht was om te noteren in C++/CLI. In dat geval begrijp ik je frustratie. =) Ik had eigenlijk het gevoel dat je System.Delegate d = MyClass.MyMethod; bedoelde, maar dat was niet het geval.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Moet opzich wel lukken. Dan zit je meer richting de reflectie, of er moet compile-time het type veranderd worden (waarbij het in de code alsnog als Delegate blijft staan). In code lijkt het mij sowieso wat minder duidelijk. Bij lokale variabelen moet het nog te doen zijn, maar bij variabelen die in de klasse zelf zijn gedefinieerd wordt het lastig terug te traceren wat nu daadwerkelijk de typen parameters waren. Als iedereen binnen het team Visual Studio gebruikt, dan moet dit nog wel op te lossen zijn met IntelliSense, maar daar buiten wordt het al snel onduidelijk..oisyn schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:34:
[...]
Ik verwoordde het idd een beetje krom. Maar dan nog, waarom zou dat niet kunnen?
Interessant vind ik het in ieder geval wel. Wat voor 'n ideeën had je hier zelf over?
Dus?jip_86 schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:30:
Delphi 6 en eerder zijn discontinued.

Heb ook wel eens projecten gedaan op discontinued rotzooi soft-/hardware. De leverancier had de stekker er al jaren geleden uit getrokken, maar de klanten bleven het gebruiken voor business-critical applicaties. Daarnaast draaide het op een versie van Oracle uit het stenen tijdperk en konden we die ook niet upgraden (het framework kon alleen op oude oracles draaien) waardoor ook de database gevaar liep omdat Oracle daar inmiddels ook de support voor had opgegeven.
Erg leuk als je weet dat een kleine fout de software kan slopen (inclusief onderliggend framework), er geen support aanwezig is en de kennis van het pakket minimaal is binnen het bedrijf...

En het erge is dat het toch wel een klant was waar flink geld zat en die behoorlijk groot was. De applicatie was ook zodanig belangrijk dat ik me altijd heb afgevraagd waarom ze het zover hebben laten komen

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Kan je gewoon download as Ema* Technology Partner hoor. De isos staan op de btpiso/video site. Overigens Delphi 6 best stabiel vergeleken met Delphi 7 of de nieuwere IDEsBtM909 schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:51:
Voor een POC wil de klant iets zien in Delphi 4 of 6
Heb er wel een developer voor, maar waar vind ik in hemelsnaam de IDE's![]()

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 20-09-2011 09:12 ]
Omdat ze weten dat het [ in de ICT ] erg moeilijk is om iets nieuws te laten bouwen dat net zo goed functioneert/presteert als dat wat er al is..Gertjan. schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 07:41:
En het erge is dat het toch wel een klant was waar flink geld zat en die behoorlijk groot was. De applicatie was ook zodanig belangrijk dat ik me altijd heb afgevraagd waarom ze het zover hebben laten komen
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Nou dat goed kun je weglatenfarlane schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:49:
[...]
Omdat ze weten dat het [ in de ICT ] erg moeilijk is om iets nieuws te laten bouwen dat net zo goed functioneert/presteert als dat wat er al is.
Pfff, begin te merken dat ik mijn 10 vingerigtypen ben verleerd

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Een applicatie die 10 jaar draait. Nieuwe versie vanaf scratch. Waar heb ik dit eerder gehoord?.Gertjan. schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:56:
Nou dat goed kun je weglatenEr werd ondertussen wel gewerkt aan een nieuwe versie (vanaf scratch), maar in de oude applicatie (die al +/- 10 jaar draaide) werden ook nog steeds bugs gevonden en werd aan de lopende band nieuwe functionaliteit toegevoegd.
Geloof me, wat er stond was bagger en er werd door iedereen tegenaan geschopt...
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik ken dat verhaal ook. Dit was een project waar het wel loonde om te herbouwen. Er was vrijwel niets gedocumenteerd (dus ook geen bedrijfs processen) en het was ook het doel om dit te doen. Dus eerst inventariseren en dan bouwen.farlane schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:11:
[...]
Een applicatie die 10 jaar draait. Nieuwe versie vanaf scratch. Waar heb ik dit eerder gehoord?
Maar hoewel Joel zegt dat rebuilden een slecht idee is ben ik het er niet helemaal mee eens. Als de frameworks niet worden vernieuwd en er ook geen opvolger komt moet je uiteindelijk wel.
We are shaping the future
What the **QUACK** is this shit!
Ik zie de moeilijkheid eerlijk gezegd niet. Een TResult Method(T1, T2, T3, ...) kun je impliciet casten naar een Func<T1, T2, T3, ..., TResult> (of een Action<T1, ...> als TResult gelijk is aan void). Een Func<> of Action<> derivet weer van een System.Delegate. Een compiler zou prima in staat kunnen zijn het delegate type te inferren aan de hand van de method signature.Feanathiel schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 06:26:
[...]
Moet opzich wel lukken. Dan zit je meer richting de reflectie, of er moet compile-time het type veranderd worden (waarbij het in de code alsnog als Delegate blijft staan). In code lijkt het mij sowieso wat minder duidelijk. Bij lokale variabelen moet het nog te doen zijn, maar bij variabelen die in de klasse zelf zijn gedefinieerd wordt het lastig terug te traceren wat nu daadwerkelijk de typen parameters waren. Als iedereen binnen het team Visual Studio gebruikt, dan moet dit nog wel op te lossen zijn met IntelliSense, maar daar buiten wordt het al snel onduidelijk.
Als het lukt om de gebruikers tevreden te houden is dat natuurlijk heel mooi..Gertjan. schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:23:
Het is uiteindelijk ook succesvol gelukt, echter duurde de live gang wat langer doordat het management niet tijdig de gebruikers (externe partijen) in had gelicht.
Hij spreekt uit ervaring ( en de ervaring leert dat hij niet de enige is met die ervaring .. ehmMaar hoewel Joel zegt dat rebuilden een slecht idee is ben ik het er niet helemaal mee eens. Als de frameworks niet worden vernieuwd en er ook geen opvolger komt moet je uiteindelijk wel.
De kans dat een ICT project niet uitpakt zoals het bedoeld is is sowieso grootfarlane schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:59:
maar de kans dat dat niet beter uitpakt dan het originele project is behoorlijk aanwezig.
Naarmate de complexiteit en grootte toeneemt wordt de kans dat het mis gaat ook groter.
Sowieso, commandline.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 20-09-2011 11:44 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
*kuch* batchfile of ander alternatief *kuch*CodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:38:
Hoe kríjgen ze het ook voor elkaar. Een foutmelding waar nog nooit iemand van heeft gehoord, als ik een activity deploy via bm.exe.
Sowieso, commandline.Ik ga even elke keer vier commando's intikken voor een actie die ik regelmatig moet uitvoeren... dacht 't ook niet.
./applyunlimitednumberofcommandsatonceCodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:38:
Sowieso, commandline.Ik ga even elke keer vier commando's intikken voor een actie die ik regelmatig moet uitvoeren... dacht 't ook niet.
of erm
make alotofcommandsthatneedexecuting
[ Voor 7% gewijzigd door farlane op 20-09-2011 11:52 ]
Ok, dat zuigt idd wel flinkCodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:53:
Uiteraard heb ik er na de derde keer ook een batchfile voor gemaakt, daar niet van, maar ik kan nu dus weer eens een restore gaan uitvoeren van m'n VM. Als dat werkt...
Error at line 0
䍏ⵉ㈲㘰㨴椠癮污摩丠卌瀠牡浡瑥牥猠牴湩乛
Gelukkig hebben we Google Translate om het raadsel op te lossen:
䍏 ⵉ ㈲ 㘰 㨴 Qianyinwumo Qiuxiyingmu Bowenfangceon conflict Dong Wan
When life gives you lemons, start a battery factory
Wat dacht je van een GUI in VBHoogie2004 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:48:
[...]
*kuch* batchfile of ander alternatief *kuch*
[ Voor 12% gewijzigd door Styxxy op 20-09-2011 12:31 ]
Ja die kende ik, echt briljant
Nee slimpie, het is gewoon UTF-8 geïnterpreteerd als UTF-16KabouterSuper schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:57:
Altijd leuk als je database geoutsourced is naar het verre oosten:
Error at line 0
䍏ⵉ㈲㘰㨴椠癮污摩丠卌瀠牡浡瑥牥猠牴湩乛
Gelukkig hebben we Google Translate om het raadsel op te lossen:
䍏 ⵉ ㈲ 㘰 㨴 Qianyinwumo Qiuxiyingmu Bowenfangceon conflict Dong Wan
http://oisyn.nl/converter...mp4oGn5LmbIA==;u16le;u8;0
Jeej m'n eerste valid use case voor mijn converter
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2011 12:43 ]
Wow!.oisyn schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:41:
[...]
Nee slimpie, het is gewoon UTF-8 geïnterpreteerd als UTF-32
http://oisyn.nl/converter...mp4oGn5LmbIA==;u32le;u8;0
Zag je dat direct of ben je gewoon aan het spelen gegaan met je tooltje?
Nice.oisyn schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:44:
Door het spelen met mijn tooltje wist ik dat dergelijke reinterpretaties chinese tekens opleverde, en daardoor kreeg ik het vermoeden dat dat in dit geval gewoon het probleem was
Is dat niet gewoon het in Latijnse karakters weergeven van de Chinese (als dat het al is) karakters die worden getoond? Een soort omgekeerde pinyin?.Gertjan. schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:45:
[...]
NiceWel grappig overigens dat google translate er ook iets uit wist te ontcijferen
Maar conflict en Dong lijken me wel iets vertaaldsCodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:48:
[...]
Is dat niet gewoon het in Latijnse karakters weergeven van de Chinese (als dat het al is) karakters die worden getoond? Een soort omgekeerde pinyin?De termen (Qianyinwumo Qiuxiyingmu Bowenfangceon) zijn ook niet te vinden op Google.
En als je maar genoeg tijd neemt komt er ook Shakespeare uitCodeCaster schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:51:
Natuurlijk, maar als ik een aap op een toetsenbord laat rammen zitten er vast ook wel woorden tussen die wél in het woordenboek staan.
Nog een bug ontdekt ook, als je een Activity aanmaakt in de BAM add-in in Excel en je hernoemt deze activity later, dan wordt deze rename niet meegenomen als je "Export XML" doet via die BAM add-in: de originele naam staat dan in de XML (in de <ActivityView>). Fijn.
Het duurt even, maar dan heb je ook niks. Verklaart ook de eerdere fout.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 20-09-2011 13:37 ]
Opnieuw beginnen kan wel vind ik, maar dan moet de basis van het systeem al niet goed zijn. Bij een slechte basis waar van alles tegenaan is gegooid kan het zelfs lonen om opnieuw te beginnen, met de ervaring / kennis die je in tussentijd hebt opgedaan. Ook weet je beter waar het eindresultaat (of iig, tot je zover bent als nu en alles kan wat nu ook kan) heen moet gaan waardoor je de gehele opzet wat beter kan overzien.farlane schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:59:
[...]
Als het lukt om de gebruikers tevreden te houden is dat natuurlijk heel mooi.
[...]
Hij spreekt uit ervaring ( en de ervaring leert dat hij niet de enige is met die ervaring .. ehm). Er zijn situaties te bedenken waarbij je niet anders kunt dan herbouwen, maar de kans dat dat niet beter uitpakt dan het originele project is behoorlijk aanwezig.
Vaak zie je dat men begint met een vrij specifiek stukje software, dit wordt in het begin dan simpel uitgedacht waarna de vraag komt of binnen deze software ook van alles kan worden toegevoegd. Het gevolg: tegen een beperkte basis zijn allerlei functionaliteiten aangeplakt, waardoor je op den duur een grote applicatie krijgt die niet erg goed is uitgewerkt vanuit de basis. Hierdoor loop je dan tegen een aantal zaken aan:
- Performance wordt minder
- Onderhoudbaarheid van de code wordt minder
- Het wordt lastiger om nieuwe onderdelen er tegenaan te bouwen, ontwikkelaars hebben veel bijgeleerd in de loop van de tijd, en willen dit ook liever op een betere manier doen.
Uiteindelijk gaat zo'n project dan veel meer kosten dan dat de bedoeling was. Het kan (is mijn mening) dan wel lonen opnieuw te beginnen, alles wat je had (met uitzondering van de kennis die je hebt opgedaan) gooi je weg, je begint echt bij de basis.
=> Welke taal wordt in ontwikkeld
=> Hoe en waar slaan we data op
=> Welke werk/ testmethoden gaan we gebruiken
=> Enz.
Je krijgt zo een nieuwe basis, kan uiteindelijk sneller en beter ontwikkelen en je applicatie wordt stabieler en betrouwbaarder als je het goed aanpakt. (het kan ook zijn dat je een applicatie bent gaan bouwen op een oude "non-oop" versie van een taal, en dat je dit echt om wil zetten naar OOP. De oude basis moet je dan wel loslaten)
Slim gevonden, en gefeliciteerd dat je een keer nuttige software hebt geschreven ;-). Blijft vaag dat Oracle gewone tekst en UTF-16 door elkaar teruggeeft..oisyn schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:41:
[...]
Nee slimpie, het is gewoon UTF-8 geïnterpreteerd als UTF-16
http://oisyn.nl/converter...mp4oGn5LmbIA==;u16le;u8;0
Jeej m'n eerste valid use case voor mijn converter
When life gives you lemons, start a battery factory
Je kan toch ook gewoon in .NET schrijven, en dan de 'lijm' comvisible maken etc... ?BtM909 schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:10:
Hun huidige twee applicaties waarmee we willen integreren zijn die die twee gemaakt.
De kans is zeer klein dat er de komende drie jaar wat gemigreerd gaat worden naar een hedendaagse omgeving, dus Delphi 4 and 6 it is
Gelukkig hebben we nog een COM API beschikbaar, aangezien de nieuwere API's op .NET gebaseerd zijn.
https://fgheysels.github.io/
Zo, fixed

Mwah, die 1 procent van dit jaar zette anders niet echt zoden aan de dijk. Gewoon vragen om opslag en als je die niet krijgt je biezen pakkenalienfruit schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:32:
Ik wil ook werk doen met vakbonden en een CAO dan krijg je iig elk jaar loonsverhoging
En dan komt straks .NET 4.5 uit en loop je alweer achterAlex) schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:08:
ASP.NET-project geüpgrade van .NET 2.0 naar .NET 3.5. Wat een verademing
Maar wat is je grootste verademing als je ASP.NET 2.0 vergelijkt met 3.5?
Kater? Eerst water, de rest komt later
New blog post: What cool new websearch ideas should Google launch in 2012? http://t.co/zXAgUtPs
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
LINQ is geen feature van ASP.NET, dus , het zou me niet verwonderen dat je ook LINQ kunt gebruiken in ASP.NET 2.0 (mits een [kleine] hack, of door gebruik te maken van LinqBridge).
https://fgheysels.github.io/
1
2
3
4
5
6
7
| ref class Foo { void Bar() { auto i = [] { std::cout << "lambda"; }; } } |
error C3809: 'Foo': a managed type cannot have any friend functions/classes/interfaces

En entity ondersteund ook nog geen enums, ook erg jammer als je daar pas achter komt tijdens het ontwikkelenArite schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:40:
Ben je lekker met Entity Framework Code First bezig, kom je er opeens achter dat het niet eenvoudig is om Stored Procedures te gebruikenToch maar eens naar NHibernate gaan kijken.
Vannacht iets te laat naar bed gegaan, een bepaald persoon hield mij heel erg wakker.
Gaat geen productieve dag worden vrees ik
Fijn, hele release schedule voor de rest van de week om zeep
Vandaag weer een lekker kantoordagje... Beetje in .NET prutsen.
Dit hoort hier niet thuis, in SG of WI past het vast beter
[ Voor 87% gewijzigd door Woy op 21-09-2011 09:21 ]
Ik heb er TOTAAL GEEN verstand van, maar het idee om die DLL onder te brengen bij jouw bedrijf / je baas en vervolgens als gratis licensed ding mee te leveren klinkt iig prima. Anders zou dat bedrijf ook ineens 'eigenaar' zijn van alle .NET dll's, OFfice dll's en dergelijke.... (blijft altijd vage construcitie, die intellectuele eigendommen e.d.).Gertjan. schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:54:
Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Zelf zit ik te denken om mijn control te "releasen" onder mijn ZZP bedrijf als "gratis DLL" en vervolgens deze DLL te "licenseren" aan de klant. Mocht de klant later bugs tegenkomen dan kan ik deze fixen in een nieuwe DLL. Opensourcen is ook een idee.
Open source ligt denk ik lastiger, want als dat andere bedrijf de code wil aanpassen moeten ze hun ding misschien ook gaan uitbrengen als open source
#Edit @ hieronder, natuurlijk
[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-09-2011 09:12 ]
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de open source licentie die je er aan hangtHoogie2004 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:08:
Open source ligt denk ik lastiger, want als dat andere bedrijf de code wil aanpassen moeten ze hun ding misschien ook gaan uitbrengen als open source
Verwijderd
Terug naar #pragma unmanaged dan maar?.oisyn schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:09:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 ref class Foo { void Bar() { auto i = [] { std::cout << "lambda"; }; } }
error C3809: 'Foo': a managed type cannot have any friend functions/classes/interfaces
Je kan daar een kleine workaround voor gebruikenDEiE schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:19:
[...]
En entity ondersteund ook nog geen enums, ook erg jammer als je daar pas achter komt tijdens het ontwikkelen.
1
2
3
4
5
6
7
| public int StatusValue { get; set; } public AssignmentStatus Status { get { return (AssignmentStatus) StatusValue; } set { StatusValue = (int) value; } } |
In mijn vrije uurtjes maar eens met NHibernate gaan stoeien, misschien meteen eens naar Sharp Architecture kijken.
Teveel koffie op, GJ?.Gertjan. schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:54:
GOEOEOEOEOEOEdemorgen !!!
Vandaag weer een lekker kantoordagje... Beetje in .NET prutsen.
[mbr]Dit hoort hier niet thuis, in SG of WI past het vast beter[/]
Het nadeel daarvan is wel dat je in je Query's ook gebruik moet maken van de Values, en niet van de Enum waardes.Arite schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:27:
[...]
Je kan daar een kleine workaround voor gebruiken
C#:
1 2 3 4 5 6 7 public int StatusValue { get; set; } public AssignmentStatus Status { get { return (AssignmentStatus) StatusValue; } set { StatusValue = (int) value; } }
In mijn vrije uurtjes maar eens met NHibernate gaan stoeien, misschien meteen eens naar Sharp Architecture kijken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[/viezeoplossingsmodus]
Gaat een beetje moeilijk he, in een ref classVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:21:
[...]
Terug naar #pragma unmanaged dan maar?
Het is gewoon suf. Ik snap wel dat hij friend declaraties aan de omliggende class toe wilt voegen zodat de lambda eventueel bij de members kan (een lambda is namelijk gewoon sugar voor een class met een
operator()()), maar hij captured helemaal geen lokale state, laat staan dat ie iets met de members van de class doet.
[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2011 11:04 ]

Be kind to your knees, you’ll miss them when they’re gone.
Nothing to see here!
Beterschap!Rutix schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:27:
Bah ziek zijn is kut. Ik duik maar weer me bedje in
Op je goedemorgen.Gertjan. schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:13:
[...]
je doelt op mijn GOEOEOEOEOEOEOEOEOEdemorgen? Of op de modbreak?
Ook al, zit weer goed in de lucht..Rutix schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:27:

[ Voor 32% gewijzigd door PeterSelie op 21-09-2011 11:30 ]
Nee joh, lekker die naslagwerken lezen die je altijd al wilde, lekker je hobbyprojectje weer oppakken, lekker een filmpje kijken...Rutix schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:27:
Oh wacht, je bedoelt vast niet dat je verkouden bent

Je komt terug van de pauze en suddenly...
Je komt terug van pauze en ....Gamebuster schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:40:
[afbeelding]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dan is het echt "Incoming mess"Gamebuster schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:40:
[afbeelding]
lol, scherp!
Uuh praten met .NETalienfruit schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:05:
[...]
Zelfs met die versie kan je nog praten met .NET dus... Natuurlijk ik zou het liefst ook gewoon Chrome/Prism willen gebruiken. Maar ja...
We hebben een COM API en een .NET framework (API)... Punt is dat we deze klant natuurlijk wel richting een nieuwere omgeving willen praten, ergo... Nu de POC met COM doen en dan vertellen dat de support aan over een jaar droptwhoami schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:17:
[...]
Je kan toch ook gewoon in .NET schrijven, en dan de 'lijm' comvisible maken etc... ?
[ Voor 49% gewijzigd door BtM909 op 21-09-2011 13:36 ]
Duh! Met gezipte XML files via een FTP share natuurlijk

Misschien kunnen ze onderling elkaars libraries gebruiken? Dus CLR compatibility? En anders wordt het toch COM
Verder geen idee, Delphi is voor mij zo lang geleden... Maar wat ik me kan herinneren kun je zelfs een Delphi DLL gebruiken in een ASP applicatie (ja klassiek ASP), was een opdracht op de Hogeschool 's-Hertogenbosch...
Maar goed, ik ga maar weer verder met functionaliteit uit een project slopen... één week mee bezig geweest en nu kan het er weer uitgesloopt worden.
Zo dus eerst maar eens mijn collega bellen wat ik nou moet doen...
SoaDmaggot schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:59:
Zolang er maar voor betaald wordt, toch?
Was een behoorlijke dooddoener wat mij betreft. Natuurlijk moeten er centjes verdiend worden, maar niet ten kosten van alles...
Ik kan me voorstellen dat wanneer het keer op keer hetzelfde verhaal is en nooit één van je features uiteindelijk in productie gaat draaien het erg frustrerend is, inderdaad. Ikzelf baal er ook van wanneer een feature weer een week na introductie uit het systeem gesloopt wordt, maar een troost is toch wel dat het wél gewoon betaald werk is.Gertjan. schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:03:
[...]
Daarom ben ik bij mijn vorige baas weggegaan. Ik snap je visie, maar de reden dat er betaald wordt maakt het nog niet leuk...
Was een behoorlijke dooddoener wat mij betreft. Natuurlijk moeten er centjes verdiend worden, maar niet ten kosten van alles...En helaas denken veel werkgevers puur met de portemonnee en niet met hun verstand

Ach, de consumenten van de klant zijn gewoon te dronken om de animaties te volgen dus moet alles wat langzamer en moeten er dus schermen tussenuit. Hierdoor moet dus een deel van de logica worden versimpelt.SoaDmaggot schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:07:
Ik kan me voorstellen dat wanneer het keer op keer hetzelfde verhaal is en nooit één van je features uiteindelijk in productie gaat draaien het erg frustrerend is, inderdaad. Ikzelf baal er ook van wanneer een feature weer een week na introductie uit het systeem gesloopt wordt, maar een troost is toch wel dat het wél gewoon betaald werk is
- Geen DBContext (
)
- Makkelijker mappen van legacy databases
- Wat minder convention zodat je bij fouten makkelijker kan zoeken waar zaken mis gaan
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak