bamboos zijn mooie en betaalbare dingetjes. Ik heb al een paar jaar de eerste Bamboo serie en die is zo goed bevallen dat ik inmiddels een nieuwe Bamboo Touch+Pen heb gekocht

Niet dat die oude stuk is, maar die wil ik op mijn werk gebruiken terwijl ik mijn nieuwe prive wil gebruiken. De oude is na al die jaren nog in goede staat, je ziet wel wat krasjes op het oppervlak, maar hij werkt nog steeds goed!
De enige tekortkoming in de nieuwe vind ik het feit dat de USB aansluiting in het apparaat zit verwerkt. De oude Bamboo had een mini-usb aansluiting. Je kon dan een kortere of langere kabel gebruiken en als je draadbruik had verving je gewoon de kabel. Nu zit hij in het ding en moet je dus met een verlengkabel werken en als je ooit issues aan de kabel krijgt heb je dus een probleem...De reden dat ik het vroeg was dat ik muizen over het algemeen vrij kut vind werken (scrollwieltje = ruk vergeleken het gemak van een touchpad). Ik gebruik mijn muis eigenlijk alleen bij gamen. Ik kan ook niet echt ervaringen vinden met tablets als primare muis, en dan vooral het dualscreen aspect.
Op dualscreen werkt het vrij goed. Ik gebruik hem (al jaren) op een dualscreen setup met een laptop scherm 1380x760 (of iets in die richting) en een full-hd scherm (1920x1080) en dat werkt goed. Wel moet je even spelen of je de aspectratio wilt behouden. Als je dat doet verlies je behoorlijk wat in de hoogte (om de breedte dus passend te maken). Nadeel van het "stretchen" is dat als je een circel tekent op de tablet het op je PC meer een ovaal wordt, maar als je niet gaat tekenen is er niets aan het handje.
De wacom is behoorlijk precies en het oppervlak is groot genoeg, ik stel als ik slechts op 1 scherm werk zelfs het actieve deel van de wacom
kleiner in omdat ik anders het idee heb te veel te moeten bewegen met de pen.
Nu ik de Touch+Pen heb ontdekt ben ik helemaal tevreden over Wacom

Wat heerlijk om zo'n groot touchpad te hebben

Ook de "vinger commando's" (

) zijn behoorlijk intuïtief en makkelijk.
Maar tenzij iemand mij kan overtuigen ga ik er toch maar eentje halen morgen, misschien heeft de lokale mediamarkt er een.
Ik kan je alleen overtuigen er
WEL eentje te gaan halen.