De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 196 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 15:06
De microsoft comfort optical mouse 300. Die worden als setje in combinatie met dat toetsenbord verkocht. De scroll was wel erg wennen want die gaat in het begin nogal stroef.

Muismat gebruik ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Phoenix1337 op 16-09-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

Rhapsody

In Metal We Trust

ValHallen schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:09:
Aan de mensen die een Microsoft Natural 4000 hebben, welke muis gebruiken jullie daarbij? Heb zelf een Logitech MX400 met zo'n gel muismat erbij, ik vindt de ondersteuning wel fijn van die muis (en gelmuismat).

Edit:
Tijd voor een bakkie :P
Thuis heb ik Logitech Performance Mouse MX
Op het werk gebruik ik http://tweakers.net/price...html]Logitech corded m500.

Over beide ben ik erg tevreden, al is die bovenste wel aan de prijzige kant.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ram0n schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:00:
[...]

Mja Adobe Reader is sowieso een monster als het op geheugengebruik aankomt... Ik heb de laatste tijd ook standaard 3 pdf's met documentatie openstaan en er gaat geen dag voorbij zonder dat Reader weer eens spontaan vastgelopen is.
http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23
wilde ik ook net zeggen. Snap echt niet dat een pdf reader honderd nogwat MB groot moet zijn..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:41
Ik heb Acrobat (niet Reader) nodig i.v.m. drukwerk, het kwam bij mij ook door het bestand dat Acrobat flipte :)
Over het algemeen vind ik Adobe Reader niet retetraag op moderne (= snelle) hardware, maar op een netbook is Foxit wel lekker.

Over de muis: ik gebruik een A4Tech X7, een of ander gaar Chinees merk maar ben er dolblij mee. Wissel het muizen af met 'pennen', Wacom tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
sig69 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:44:
[...]

wilde ik ook net zeggen. Snap echt niet dat een pdf reader honderd nogwat MB groot moet zijn..
Foxit wordt ook met de dag meer bloated, en installeert als je even niet oplet graag wat extra rommel mee.

Zelf al jaren geen PDF reader meer geïnstalleerd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 16-09-2011 15:07 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

sig69 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:44:
Ik gebruik gewoon de geïntegreerde pdf reader van Chrome. Alleen jammer dat veel websites PDFjes als download aanbieden zodat Chrome ze niet opent maar download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik zit helaas voor mijn huidige project vast aan Adobe Reader omdat we werken met interactieve formulieren in pdf's die niet worden ondersteund door Foxit. Dat gaat hem dus niet worden, helaas :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik wel enorm lomp vind aan die nieuwe versie is dat ze searches gewoon verder laten gaan waar ie laatst gebleven was, ookal heb je ondertussen iets anders geselecteerd.

De vorige versie begon altijd gewoon met zoeken op de huidige pagina. Dat vond ik handig, want soms scroll je terug en wil je opnieuw zoeken vanaf die plek. Nu gaat ie gewoon altijd verder waar ie gebleven was. Als je openieuw wilt gaan zoeken vanaf de huidige plek dan moet je dus eerst een ander keyword opgeven en dan weer het keyword waarop je wilt zoeken 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ram0n schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:18:
Ik zit helaas voor mijn huidige project vast aan Adobe Reader omdat we werken met interactieve formulieren in pdf's die niet worden ondersteund door Foxit. Dat gaat hem dus niet worden, helaas :)
Ik ben weer teruggegaan naar Adobe. Had eerst Foxit, maar dat leverde genoeg gezeur met integratie en ook nog een aantal incompatible PDF-jes.

Ik moet zeggen dat de reader niet meer zo tragisch is als vroeger, maar de hardware is natuurlijk ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zo dat duurde effe om het probleem op te duikelen: https://bugs.php.net/bug.php?id=55475. Eens kijken of hoe het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
heeft instanceof hetzelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
Arg! * Styxxy en 2.5" HDD's zijn geen goede vrienden. Nu al de 2de HDD die kapoet is binnen een jaar tijd. Gelukkig heb ik altijd twee reserve thuis liggen, dus kan ik weer verder. Maar toch! Aaarg! Gelukkig had ik drie dagen geleden heel mijn HDD gekopieerd omdat ik een verse install heb gedaan. Een geluk bij een ongeluk dus.

Anyway, ik zag net tijdens het installeren van mijn drivers het volgende in een install van een Intel driver:
code:
1
This file should be replaced with the correct readme for the build.

:D

[ Voor 13% gewijzigd door Styxxy op 16-09-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ghehe, om deze manier krijg ik al wel veel overuren! Zit nu op 90uur :) Oftewel bijna een week extra vakantie (week=35u en zit nu dus op 30u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Waarom niet gewoon veel simpeler SumatraPDF gebruiken? Die blijkt alleen wat issues te hebben met betrekking tot printen van grote documenten, want er worden blijkbaar bitmapjes van gebakken voordat er geprint wordt. Maar voor de rest heeft die PDf reader me nooit in de steek gelaten en is ontzettend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ValHallen schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:09:
Aan de mensen die een Microsoft Natural 4000 hebben, welke muis gebruiken jullie daarbij? Heb zelf een Logitech MX400 met zo'n gel muismat erbij, ik vindt de ondersteuning wel fijn van die muis (en gelmuismat).
Wacom Bamboo (oude model) d:)b *;
Daarnaast heb ik pas een nieuwe Bamboo besteld met Pen + Touch, deze moet op termijn de Bamboo op mijn eigen werkmachine vervangen zodat ik de oude bamboo mee naar mijn werk kan nemen :)

Als ik niet op de bamboo werk heb ik een elcheapo dell of microsoft muis naast me lekker. Zo'n type met gratis RSI meegeleverd :+

Heb gemerkt dat als ik met de wacom werk ik sneller met shortcuts op het tobo werk. Ook leg ik de pen vaak neer terwijl je geregeld tijdens lezen wel je muis vasthoudt.

Nadeel is alleen dat ik mijn pen overal laat slingeren. Vandaag werkte ik thuis en merkte dat ik mijn pen overal mee naartoe naam, als ik de telefoon moet opnemen of bijvoorbeeld op mijn prive-pc iets moet checken. Wil ik de wacom gebruiken ben ik de pen kwijt ;(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

.Gertjan. schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:42:
[...]
Nadeel is alleen dat ik mijn pen overal laat slingeren. Vandaag werkte ik thuis en merkte dat ik mijn pen overal mee naartoe naam, als ik de telefoon moet opnemen of bijvoorbeeld op mijn prive-pc iets moet checken. Wil ik de wacom gebruiken ben ik de pen kwijt ;(
Je bent zeker niet de enige die dat probleem heeft, ik doe het ook ;) Gelukkig zit de pen van mn laptop aan een draadje, anders zou dat echt een ramp zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Woei, morgen naar Strangeloop in St. Louis vliegen, zondag workshop en chillen, maandag / dinsdag zitten en luisteren, woensdagavond terugvliegen, donderdagochtend weer thuis *O*. Dan nog twee weekjes vakantie, *O*

En dan naar het postkantoor om m'n Filco Majestouch op te halen, *O*.

...En dan de garage bellen om m'n opel te laten fixen, motor begon als een diesel te klinken, dinsdag als een locomotief met astma -O-. Waarschijnlijk is het de distributieriem.

...Dan maar voor het contract onbepaalde tijd + leaseauto gaan *O*

[ Voor 8% gewijzigd door YopY op 16-09-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik weet niet hóe het kan, maar de installer van de Windows Phone 7.1 SDK (RC) heeft het nu al 2x voor elkaar gekregen om de virtuele machine die ik gebruik voor development geheel te stoppen. In de logs van ESXi staat een of andere wazige foutmelding en verder niets.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Error message from esxserver.intranet.avh.lan: 
We appreciate your feedback,   -- the VMware 
ESX team. 
error
16-9-2011 20:18:16
Alex-Dev
User

|:(

[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 16-09-2011 21:33 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Alex) schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:32:
Ik weet niet hóe het kan, maar de installer van de Windows Phone 7.1 SDK (RC) heeft het nu al 2x voor elkaar gekregen om de virtuele machine die ik gebruik voor development geheel te stoppen. In de logs van ESXi staat een of andere wazige foutmelding en verder niets.

code:
1
2
3
4
5
6
7
ESX team. 
error
Alex-Dev
User

Regel 4 is toch duidelijk genoeg?
code:
1
error

Volgens mij heeft een goede devver niet meer nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nja, het is wel vervelend omdat ik nu die devtools niet kan installeren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Bezig met Flash webcam streaming en Red5. Al een paar jaar niets meer met Flash gedaan, maar dit is toch wel erg cool! Webcam wordt opgenomen en direct doorgeplaatst naar YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
.oisyn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:04:
[...]

Meer in het algemeen gewoon de richting die MS op lijkt te gaan met HTML5 voor UI ipv XAML, wat idd gevoed wordt door de visie van MS rond Windows 8.

[...]

Fair point, maar er zijn wel meer layout-gerelateerde zaken die in XAML een stuk beter geregeld zijn. HTML gaat veel teveel uit van een verticale flow.
sowieso, al vanaf IE8 ondersteund IE al display:table. Dus een layout als jij beschrijft is prima mogelijk, maar dan met een duidelijke scheiding van content en opmaak.
Imo is html tegenwoordig zeer geschikt voor UI design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30

CoolGamer

What is it? Dragons?

orf schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:24:
Bezig met Flash webcam streaming en Red5. Al een paar jaar niets meer met Flash gedaan, maar dit is toch wel erg cool! Webcam wordt opgenomen en direct doorgeplaatst naar YouTube.
Ik heb zelf ook wat ervaring met Red5. Remoting met Flash werkt erg goed. Live-streamen van video gaat ook goed. Echter het opnemen van een stream naar een bestand gaat nog niet helemaal lekker. Het geluid loopt dat niet helemaal synchroom met het beeld of gaat soms verloren. In de trunk versie is dit wel zo goed als opgelost, maar daar zit een grote vertraging in de verwerking van de opname voordat deze beschikbaar is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

harrald schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:52:
[...]

sowieso, al vanaf IE8 ondersteund IE al display:table. Dus een layout als jij beschrijft is prima mogelijk, maar dan met een duidelijke scheiding van content en opmaak.
Het al dan niet gebruiken van <table> heeft weinig te maken met het scheiden van content en opmaak (wat sowieso amper kan in HTML), maar met semantiek.
Imo is html tegenwoordig zeer geschikt voor UI design.
Imo heb je dan nog nooit met een fatsoenlijke UI opmaaktaal gewerkt. Je blijft je in rare bochten wringen met inner en outer divs etc, terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn. Het zit, zonder dingen als flexbox, ook veel teveel vast aan een verticale flow. Het feit dat je niet eens fatsoenlijk verticaal kunt centreren spreekt boekdelen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30

CoolGamer

What is it? Dragons?

Hoe vet! En dat met alleen HTML in combinatie met CSS.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol, die html ook

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#tongue{position:cheek;}
/* ^ OMG! An ID! That kills performance! */

...

<body>
<sarcasm>
...
</sarcasm>
</body>

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
-lynx-animation:charlieeee 2.5s forwards linear infinite;
Lynx is geavanceerder dan ik dacht. ;)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

TheCoolGamer schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:56:
[...]

Ik heb zelf ook wat ervaring met Red5. Remoting met Flash werkt erg goed. Live-streamen van video gaat ook goed. Echter het opnemen van een stream naar een bestand gaat nog niet helemaal lekker. Het geluid loopt dat niet helemaal synchroom met het beeld of gaat soms verloren. In de trunk versie is dit wel zo goed als opgelost, maar daar zit een grote vertraging in de verwerking van de opname voordat deze beschikbaar is.
Ik liep inderdaad tegen precies dezelfde problemen op. Met een klein formaat en een niet al te hoge bitrate is de audio wel in sync met de stable version. Daar doe ik het dan ook maar mee. Met de laatste revisie duurde het encoden echt te lang: Meer dan 10 minuten voor een stream van minder dan 1 minuut.

Blijft wel supercool. Nog nooit eerder iets met webcam gedaan, maar dit is wel een cool project en opgenomen video's staan direct op YouTube. :)

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
YopY schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:21:
En dan naar het postkantoor om m'n Filco Majestouch op te halen, *O*.
Wat is er zo bijzonder aan die toetsenbord? Hij is namelijk nogal prijzig en ik vraag me af waar die dat aan verdient..
Alex) schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:32:

code:
1
2
3
4
5
6
7
ESX team. 
error
Alex-Dev
User

Ik heb gemerkt dat als ik VMWare heb draaien, de WP7 emulator nit opstart. Misschien heeft dit er iets mee te maken. Of bedoel je juist dat je de toolkit in VMWare probeert te installeren?

• Alex)
Soundless schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 02:53:
[...]

Ik heb gemerkt dat als ik VMWare heb draaien, de WP7 emulator nit opstart. Misschien heeft dit er iets mee te maken. Of bedoel je juist dat je de toolkit in VMWare probeert te installeren?
Ik bedoelde inderdaad het laatste: ik heb een virtuele machine ingericht voor mijn devwerk en die host ik op een server. Nu probeerde ik dus in die VM de Windows Phone 7.1-tools te installeren (nu nog RC) maar kennelijk doet die iets waardoor VMware (de host dus!) de VM doet stoppen.

Ik heb een aantal machines met Visual Studio erop, en ik heb altijd wel dat ik op de ene machine een plugin niet heb of op de andere weer een library niet.

Overigens, vraagje aan Android-developers hier: hoe doen jullie push notifications? Voor Windows Phone en iOS lijkt het redelijk makkelijk te zijn, maar voor Android krijg ik 20 verschillende mogelijkheden gepresenteerd, maar lijkt de enige vanuit Google aangeboden optie C2DM te zijn, maar dat lijkt bedoeld te zijn om met de app. te communiceren i.p.v. met de gebruiker.

• Phoenix1337
En toen was het alweer de klusjes-waar-je-normaal-niet-aann-toe-komt-dag :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo naar de hackathon van Kings of Code, met 2 collega's eens kijken wat we in anderhalve dag in elkaar kunnen sleutelen.... :)

• Phoenix1337
Wel een dooie boel hier op zaterdag

Verwijderd

Zoals ik vorige maand al zei (Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner"), ben ik een aantal dagen geleden begonnen met CodeIgniter. Heel leuk frameworkje dat inderdaad een hele hoop werk van mijn schouders haalt, maar sommige dingen snap ik toch niet goed:

Ik probeer mijn views te nesten, zodat ik telkens enkel de content moet veranderen. Deze content geef ik door aan de view via $data. Er is echter 1 iets dat altijd hetzelfde zal blijven, namelijk de categorieën. Eigenlijk zit ik zowat met hetzelfde probleem als deze persoon (Stackoverflow). De oplossing die men voorstelt vind ik echter nogal drastisch: namelijk de CI_Controller overerven en de variabele dan hier declareren. Maar ik vind het nogal raar dat er geen andere mogelijkheid is...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:46
Alex) schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 03:37:
[...]

Overigens, vraagje aan Android-developers hier: hoe doen jullie push notifications? Voor Windows Phone en iOS lijkt het redelijk makkelijk te zijn, maar voor Android krijg ik 20 verschillende mogelijkheden gepresenteerd, maar lijkt de enige vanuit Google aangeboden optie C2DM te zijn, maar dat lijkt bedoeld te zijn om met de app. te communiceren i.p.v. met de gebruiker.
Wat bedoel je precies met 'met de gebruiker'? C2DM werk inderdaad met applicaties, voor je een bericht kunt versturen moet je de app eerst registreren bij google (vanuit je app dus) waarna je een registration id terugkrijgt die je naar de server stuurt van waaruit je een push bericht wilt versturen.

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:30:
Zoals ik vorige maand al zei (Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner"), ben ik een aantal dagen geleden begonnen met CodeIgniter. Heel leuk frameworkje dat inderdaad een hele hoop werk van mijn schouders haalt, maar sommige dingen snap ik toch niet goed:

Ik probeer mijn views te nesten, zodat ik telkens enkel de content moet veranderen. Deze content geef ik door aan de view via $data. Er is echter 1 iets dat altijd hetzelfde zal blijven, namelijk de categorieën. Eigenlijk zit ik zowat met hetzelfde probleem als deze persoon (Stackoverflow). De oplossing die men voorstelt vind ik echter nogal drastisch: namelijk de CI_Controller overerven en de variabele dan hier declareren. Maar ik vind het nogal raar dat er geen andere mogelijkheid is...
Niet om het een of ander, maar ik zou persoonlijk voor Kohana kiezen ipv CodeIgniter. Kohana was ooit eens op CI gebaseerd, maar is nu stukken verder (geen PHP4 legacy meer). Een heel hoop dingen gaan een stuk beter in Kohana vind ik.

• alienfruit

alienfruit

Puff, probleem gevonden. De MDB2 PEAR library gebruikt de functie PEAR::isError om waardes korrekt te quoten voor SQL queries. Alleen de isError-method roept voor elke waarde is_a aan om te kijken of de waarde toevalig niet een PEAR Error object was. Omdat is_a sinds 5.3.7 __autoload aanroept liep alles in het honderd. Omdat er een spl_autoload implementatie was die meteen op zoek ging na php bestanden met de naam van de parametised query waarde. Eindelijk werkt de boel. Maar welke gek maakt zulke wijzigingen in een minor release :|

• Alex)
Avalaxy schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:33:
[...]

Wat bedoel je precies met 'met de gebruiker'?
Jij als Avalaxy die op zijn toestel een melding krijgt van mijn applicatie. Vergelijk het met de "You've got new mail"-melding van GMail of de installatie van een app vanaf de Android Market.
C2DM werk inderdaad met applicaties, voor je een bericht kunt versturen moet je de app eerst registreren bij google (vanuit je app dus) waarna je een registration id terugkrijgt die je naar de server stuurt van waaruit je een push bericht wilt versturen.
Ok, dank. Vanuit de server kan ik dan dus pushen naar C2DM, die het weer naar mijn apparaat (en mijn applicatie) stuurt, zodat mijn applicatie dat dan kan interpreteren?

• Avalaxy
Alex) schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:52:
[...]
Ok, dank. Vanuit de server kan ik dan dus pushen naar C2DM, die het weer naar mijn apparaat (en mijn applicatie) stuurt, zodat mijn applicatie dat dan kan interpreteren?
Yup. Zie YouTube: Mastering C2DM: The Android Cloud to Device Messaging Framework - YouTube (het stukje vanaf 23 minuten), daar zie je een hele duidelijke schematische weergave + uitleg. Later in het filmpje zie je ook stukken Java/XML die nodig zijn om e.e.a. te doen.

• Avalaxy
Interessante presentatie van Don Syme over F# 3.0 voor de geïnteresseerden: http://channel9.msdn.com/Events/BUILD/BUILD2011/SAC-904T

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

.Gertjan. schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:42:
[...]

Wacom Bamboo (oude model) d:)b *;
Daarnaast heb ik pas een nieuwe Bamboo besteld met Pen + Touch, deze moet op termijn de Bamboo op mijn eigen werkmachine vervangen zodat ik de oude bamboo mee naar mijn werk kan nemen :)

Als ik niet op de bamboo werk heb ik een elcheapo dell of microsoft muis naast me lekker. Zo'n type met gratis RSI meegeleverd :+

Heb gemerkt dat als ik met de wacom werk ik sneller met shortcuts op het tobo werk. Ook leg ik de pen vaak neer terwijl je geregeld tijdens lezen wel je muis vasthoudt.

Ik heb ook een wacom Bamboo :) Top ding, en werkt erg lekker. Je wordt idd wel een beetje geforceerd om meer keyboard shortcuts te gebruiken, maar dat is juist wel en goed, en stiekem gaat dan ook alles toch wat sneller.

En als ik dat ding niet had gehad, kon ik denk ik mijn pols nu niet meer normaal gebruiken :')

• alwinuzz
Wacom is de beste muis die ik ooit gehad heb! En heeft ook mijn polsen gered :)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik leef op Apple trackpads, vind ik ook erg fijn

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik snap nooit waar iedereen het altijd over klaagt >.>. Ik gebruik al jaren een gewone muis en me polsen zijn nog steeds normaal

Nothing to see here!

• Styxxy
Bezoek vanuit het Noorden (Amsterdam) hier in Antwerpen. Dagje uitstap doen in mijn eigen stad met een vriendin :D.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:30:
Zoals ik vorige maand al zei (Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner"), ben ik een aantal dagen geleden begonnen met CodeIgniter.
[...]
Ik probeer mijn views te nesten, zodat ik telkens enkel de content moet veranderen. [...]
Inderdaad, dat is de enige handige mogelijkheid. Je moet sowieso de data ergens registreren in de view, dus je zal sowieso een My_Controller moeten maken. (Je kan eventueel een andere template engine gebruiken zodat je geen $this->data hoeft te gebruiken, maar in essentie lost dat het probleem dat je hebt, niet op.)
compufreak88 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:03:
[...]
Kohana was ooit eens op CI gebaseerd, maar is nu stukken verder (geen PHP4 legacy meer). Een heel hoop dingen gaan een stuk beter in Kohana vind ik.
Sinds CI v2.0 is het ook PHP5 gericht. Ze moeten nog verbeteren, maar er is echt al een hoop legacy achterwege gelaten. Dus die vlieger gaat niet compleet meer op. Persoonlijk vind ik Kohana ook iets aangenamer werken, maar ja, dat is ook na lange tijd werken met CI (pre v2) en een overstap (experimenteren) gemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Damn, wat duurt de installatie van Visual Studio 11 Developer Preview onder Windows 7 krankzinnig lang zeg. Is al een uur bezig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Avalaxy schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:58:
Damn, wat duurt de installatie van Visual Studio 11 Developer Preview onder Windows 7 krankzinnig lang zeg. Is al een uur bezig :|
SSD kopen! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Phoenix1337 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:20:
De microsoft comfort optical mouse 300. Die worden als setje in combinatie met dat toetsenbord verkocht. De scroll was wel erg wennen want die gaat in het begin nogal stroef.

Muismat gebruik ik niet.
Beetje late reactie. Maar die comfort optical mouse 300 is echt vreselijk shit. De scroll werkt gewoon niet lekker in elk programma, je gaat of te ver of er gebeurt niets en sommige programmas reageren slechter als anderen. Hij is ook nogal aan de kleine kant. Ik zou gewoon voor een van de vele logitechs gaan of voor een andere wat meer fancy muis (zelf gebruik ik naast de MS natural 4000 gewoon een Razer DeathAdder).

Zelf zou ik het liefste een Microsoft IntelliMouse 4.0 Explorer gebruiken, maar die zijn niet meer makkelijk te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.progamingshop.sk/images/microsoft_intellimouse_explorer_4.0a_oem_N48-00019.jpg O+

Achja deze Razer doet het prima :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Laatst online: 11:33
alienfruit schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:49:
Puff, probleem gevonden. De MDB2 PEAR library gebruikt de functie PEAR::isError om waardes korrekt te quoten voor SQL queries. Alleen de isError-method roept voor elke waarde is_a aan om te kijken of de waarde toevalig niet een PEAR Error object was. Omdat is_a sinds 5.3.7 __autoload aanroept liep alles in het honderd. Omdat er een spl_autoload implementatie was die meteen op zoek ging na php bestanden met de naam van de parametised query waarde. Eindelijk werkt de boel. Maar welke gek maakt zulke wijzigingen in een minor release :|
Hoewel het inderdaad niet echt handig is om zulke wijzigingen in bugfix releases te doen, is dit slechts een wijziging van undefined behaviour. is_a() verwacht namelijk een object als eerste parameter in plaats van een string. De bug zit dus eigenlijk in PEAR::isError().

Als je wel wilt weten of een classnaam een derived van een andere class zonder te autoloaden zul je zelf een wrapper moeten schrijven die gebruik maakt van class_exists() of reflection.

[ Voor 8% gewijzigd door hostname op 18-09-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar wel een vervelend probleem om op te lossen ;) Vooral als je de codebase van de site niet kent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 09:07
Styxxy schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:57:

Sinds CI v2.0 is het ook PHP5 gericht. Ze moeten nog verbeteren, maar er is echt al een hoop legacy achterwege gelaten. Dus die vlieger gaat niet compleet meer op. Persoonlijk vind ik Kohana ook iets aangenamer werken, maar ja, dat is ook na lange tijd werken met CI (pre v2) en een overstap (experimenteren) gemaakt te hebben.
Moet je maar eens in de library files van CodeIgniter kijken. Daar wordt nog steeds niet gebruik gemaakt van de access keywords. Bovendien gebruiken ze ook nog var. Persoonlijk vind ik dat als je PHP4 support gaat stoppen, je dat soort dingen wel eerst mag aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Heb ik al, een Vertex 3. Het ligt echter niet echt aan m'n hardeschijf maar aan het feit dat die installer eerst allemaal dingen downloadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

compufreak88 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:03:
[...]

Niet om het een of ander, maar ik zou persoonlijk voor Kohana kiezen ipv CodeIgniter. Kohana was ooit eens op CI gebaseerd, maar is nu stukken verder (geen PHP4 legacy meer). Een heel hoop dingen gaan een stuk beter in Kohana vind ik.
Styxxy schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:57:
[...]

Ik heb net even naar Kohana gekeken, maar het ziet er wel een pak ingewikkelder uit dan CodeIgniter. Ik denk dat ik dan voor het moment toch bij CI zal blijven (dit is mijn eerste ervaring met MVC / frameworks, dus ik wil niet te moeilijk beginnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
roy-t schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:11:
[...]

Beetje late reactie. Maar die comfort optical mouse 300 is echt vreselijk shit. De scroll werkt gewoon niet lekker in elk programma, je gaat of te ver of er gebeurt niets en sommige programmas reageren slechter als anderen. Hij is ook nogal aan de kleine kant. Ik zou gewoon voor een van de vele logitechs gaan of voor een andere wat meer fancy muis (zelf gebruik ik naast de MS natural 4000 gewoon een Razer DeathAdder).

Zelf zou ik het liefste een Microsoft IntelliMouse 4.0 Explorer gebruiken, maar die zijn niet meer makkelijk te krijgen.
*knip*

Achja deze Razer doet het prima :)
Ik heb zelf ook een Razor Deathadder :). Werkt prima en vooral in combinatie met een goede muismat ;). Gebruik zelf een Razor goliathus O+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
X_lawl_X schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:40:
[...]
Moet je maar eens in de library files van CodeIgniter kijken. Daar wordt nog steeds niet gebruik gemaakt van de access keywords. Bovendien gebruiken ze ook nog var. Persoonlijk vind ik dat als je PHP4 support gaat stoppen, je dat soort dingen wel eerst mag aanpassen.
Ik heb ook niet gezegd dat het al volledig zo is. Ze hebben al een groot deel achterwege gelaten. Maar alles in een keer aanpassen is nu eenmaal een grote klus. Zij herbruiken zaken die (nog steeds) werken.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:53:
[...]
Ik heb net even naar Kohana gekeken, maar het ziet er wel een pak ingewikkelder uit dan CodeIgniter. Ik denk dat ik dan voor het moment toch bij CI zal blijven (dit is mijn eerste ervaring met MVC / frameworks, dus ik wil niet te moeilijk beginnen.)
Kohana is niet echt veel ingewikkelder hoor (ook al lijkt het voor jou wel). Bekijk de tutorials eens en volg ze stapgewijs.
Rutix schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:31:
[...]
Ik heb zelf ook een Razor Deathadder :). Werkt prima en vooral in combinatie met een goede muismat ;). Gebruik zelf een Razor goliathus O+
Razer *O* *O* *O* . Ik gebruik een Razer Imperator op een Razer Scarab muismat.

[ Voor 13% gewijzigd door Styxxy op 18-09-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Enterprise Library! *O* Entity Framework! *O* LINQ to SQL! *O*

Mooi spul om mee te werken.

Edit: half uur debuggen later... waarom vult Entity Framework een default parameter van een Stored Procedure (@foo int = 0) met NULL als ik 'm niet opgeef in de aanroep? Dan wordt 'ie natuurlijk ook niet gevuld met de defaultwaarde, maar met NULL... 8)7

[ Voor 148% gewijzigd door CodeCaster op 18-09-2011 14:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Arg net even een schoolopdracht in Java moeten schrijven. Wat zijn Netbeans en Eclipse toch traag!!!!! Ik voel me echt 300x minder productief met die tools.

Normaal gebruik ik altijd de gratis variant van IntelliJ IDEA maar die hebben ze op school niet en dan gaan mensen weer zeuren dat ze het project niet kunnen openen...

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zowel thuis als op t werk en Razer Diamondback 3G, helemaal top. Balen dat ze niet meer te koop zijn... :'( Als mat heb ik een Razer Goliathus btw.

Momenteel de laatste hand aan t leggen aan een app op de Hack Battle van Kings of Code... spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 13:38

RayNbow

Kirika <3

roy-t schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:00:
Wat zijn Netbeans en Eclipse toch traag!!!!!
Traag met wat precies? Op m'n werkmachine draait Eclipse vlekkeloos.

* RayNbow gebruikt het voornamelijk alleen voor PyDev en TeXlipse... al een tijdje de JDT niet aangeraakt voor serieus dev werk.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

Voor thuisgebruik en mijn afstudeeropdracht heb ik nooit problemen gehad, maar met android-projecten is Eclipse een hel. Op windows kan je niks doen tot de Android Pre-compiler bezig is, en die draait 5 minuten per project. Vervolgens wordt elke library die een dependency is van je project als een soort sym-link in je project gehangen, wat eclipse zo traag maakt als het maar wezen kan. Als je dan per ongeluk op ctrl+b drukt, kan je 15 minuten koffie drinken. In Linux is de performance wel redelijk, maar gaat hij lang niet altijd je project bouwen als je daarvoor de opdracht geeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:22:
Momenteel de laatste hand aan t leggen aan een app op de Hack Battle van Kings of Code... spannend :)
Wat ben je aan het maken? Leuk initiatief die Hack Battle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
RayNbow schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:24:
[...]

Traag met wat precies? Op m'n werkmachine draait Eclipse vlekkeloos.

* RayNbow gebruikt het voornamelijk alleen voor PyDev en TeXlipse... al een tijdje de JDT niet aangeraakt voor serieus dev werk.
Er lijkt net een heel klein beetje lag te zitten tussen het typen en het verschijnen van de tekst. Ook duurt het soms erg lang voordat de IDE/compiler bedacht heeft of een stukje geldige code is of niet (rode kringeltjes e.d.) en de syntax highlighting duurt ook vaak even (dit laatste is eigenlijk altijd instant in VS). Ook duur het uitklappen van menu's soms net een stuk te lang. Alles is dus net ietsjes traag waardoor je niet lekker door kan typen (vind ik).

Moet wel zeggen dat ik ondertussen een vrij trage pc heb (AMD Agenda Phenom I Quad Core), maar Visual Studio 2010 draait een stuk rapper. (Hoewel ik wel de i7 van mijn stage mis :P).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dan maar in een los topic

[ Voor 107% gewijzigd door Guillome op 18-09-2011 18:17 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Guillome schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:51:
Ik ben bezig met .net in het MVC 3 framework.
Tof.

Over de rest:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ok dan doe ik een topic :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over wacom tablets hebben... ik dacht erover ook zo'n ding aan te schaffen voor non-tekenwerk. Werkt dat een beetje? Ik vind het wel leuk om dat soort dingen uit te proberen, maar niet als het al bij voorbaat een verloren zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 13:38

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:40:
Nu we het toch over wacom tablets hebben... ik dacht erover ook zo'n ding aan te schaffen voor non-tekenwerk. Werkt dat een beetje? Ik vind het wel leuk om dat soort dingen uit te proberen, maar niet als het al bij voorbaat een verloren zaak is.
Wat versta je onder non-tekenwerk? :p

* RayNbow heeft alleen ervaring met een Wacom digitizer in een tablet pc (Asus EP121)...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
Ja zo'n Wacom werkt prima als muis, dat doe ik nu ook. Voor tekenen is een grote tablet fijn, maar voor muizen juist een kleine (+- A6 formaat ofzo). In Windows 7 werkt het prima, ook dubbelklik en rechterklik.

Kostte mij ongeveer net zoveel tijd om aan te wennen, als met links leren muizen. Na een jaar bevalt de tablet mij beter dan linkermuis.

Zoiets als dit misschien? Die kleine zijn ook niet zo duur. Ik zou zeggen, probeer het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devwerk. Mijn oog was inderdaad gevallen op de bamboo.

De reden dat ik het vroeg was dat ik muizen over het algemeen vrij kut vind werken (scrollwieltje = ruk vergeleken het gemak van een touchpad). Ik gebruik mijn muis eigenlijk alleen bij gamen. Ik kan ook niet echt ervaringen vinden met tablets als primare muis, en dan vooral het dualscreen aspect.

Maar tenzij iemand mij kan overtuigen ga ik er toch maar eentje halen morgen, misschien heeft de lokale mediamarkt er een.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aargh waarom kun je in C++/CLI nou geen System::Delegate instantieren aan de hand van een method, zonder dat je een delegate definitie nodig hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

.oisyn schreef op maandag 19 september 2011 @ 00:44:
Aargh waarom kun je in C++/CLI nou geen System::Delegate instantieren aan de hand van een method, zonder dat je een delegate definitie nodig hebt 8)7
Heb je in C++/CLI geen Actions of Funcs? Uiteraard is dat niet hetzelfde (Delegate is singlecast, waar Actions/Funcs multicast zijn), maar wellicht dat je daar wat mee kunt. Anders weet de compiler niet wat je typen parameters kunnen zijn op het moment van een invoke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:52:
Devwerk. Mijn oog was inderdaad gevallen op de bamboo.
bamboos zijn mooie en betaalbare dingetjes. Ik heb al een paar jaar de eerste Bamboo serie en die is zo goed bevallen dat ik inmiddels een nieuwe Bamboo Touch+Pen heb gekocht :P Niet dat die oude stuk is, maar die wil ik op mijn werk gebruiken terwijl ik mijn nieuwe prive wil gebruiken. De oude is na al die jaren nog in goede staat, je ziet wel wat krasjes op het oppervlak, maar hij werkt nog steeds goed!

De enige tekortkoming in de nieuwe vind ik het feit dat de USB aansluiting in het apparaat zit verwerkt. De oude Bamboo had een mini-usb aansluiting. Je kon dan een kortere of langere kabel gebruiken en als je draadbruik had verving je gewoon de kabel. Nu zit hij in het ding en moet je dus met een verlengkabel werken en als je ooit issues aan de kabel krijgt heb je dus een probleem...
De reden dat ik het vroeg was dat ik muizen over het algemeen vrij kut vind werken (scrollwieltje = ruk vergeleken het gemak van een touchpad). Ik gebruik mijn muis eigenlijk alleen bij gamen. Ik kan ook niet echt ervaringen vinden met tablets als primare muis, en dan vooral het dualscreen aspect.
Op dualscreen werkt het vrij goed. Ik gebruik hem (al jaren) op een dualscreen setup met een laptop scherm 1380x760 (of iets in die richting) en een full-hd scherm (1920x1080) en dat werkt goed. Wel moet je even spelen of je de aspectratio wilt behouden. Als je dat doet verlies je behoorlijk wat in de hoogte (om de breedte dus passend te maken). Nadeel van het "stretchen" is dat als je een circel tekent op de tablet het op je PC meer een ovaal wordt, maar als je niet gaat tekenen is er niets aan het handje.

De wacom is behoorlijk precies en het oppervlak is groot genoeg, ik stel als ik slechts op 1 scherm werk zelfs het actieve deel van de wacom kleiner in omdat ik anders het idee heb te veel te moeten bewegen met de pen. :)

Nu ik de Touch+Pen heb ontdekt ben ik helemaal tevreden over Wacom :) Wat heerlijk om zo'n groot touchpad te hebben :) Ook de "vinger commando's" ( :D ) zijn behoorlijk intuïtief en makkelijk.
Maar tenzij iemand mij kan overtuigen ga ik er toch maar eentje halen morgen, misschien heeft de lokale mediamarkt er een.
Ik kan je alleen overtuigen er WEL eentje te gaan halen. :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En hoe werkt zo'n Wacom samen met de Metro-interface van Windows 8, kun je de tiles verschuiven met veegbewegingen enzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 19-09-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:26:
En hoe werkt zo'n Wacom samen met de Metro-interface van Windows 8? Werkt het dan als een soort Magic Trackpad, ofwel kun je dan de tiles verschuiven met veegbewegingen enzo?
Nee :( Tenminste ik heb het niet voor elkaar gekregen.

Stiekem was mijn aankoop ook bedoeld voor Win 8, maar helaas werkt vegen enzo niet op (mijn) Windows 8.

Overigens pakt de Windows 7 software gewoon op Windows 8 en kan ik dus wel binnen IE en andere programma's gebruik maken van scrollen, pinch-to-zoom, etc. Maar in de Metro interface verdomd hij het eigenlijk een beetje. Ik moet dus naar beneden toe en dat scrollbarretje vastpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Een aantal van mijn collega's hebben ook een Wacom (verschillende versies) en die zijn er zeer over te spreken. Ik heb het jaren geleden eens geprobeerd, toen kon ik er niet aan wennen. Maar ik zit er sinds kort aan te denken om toch weer is te proberen.

Klopt het dat er tegenwoordig ook Wacoms zijn die je naast met pen ook goed met je vingers kunt bedienen? Want dat lijkt me erg handig (vooral icm OSX Lion).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Nu online
Ja de nieuwe Bamboos kun je met je vinger bedienen, of met de pen.
Ik heb er zelf ook een, zeer tevreden over en heb sindsdien minder last van mijn rechterhand en vingers aan het eind van de werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Feanathiel schreef op maandag 19 september 2011 @ 06:41:
[...]

Heb je in C++/CLI geen Actions of Funcs? Uiteraard is dat niet hetzelfde (Delegate is singlecast, waar Actions/Funcs multicast zijn)
MulticastDelegate is ook een Delegate ;). En natuurlijk kent C++/CLI ook gewoon generic delegate types, maar mijn punt was dat ik die niet wilde intypen. Hoeft in C# ook niet als je een method geeft aan een functie die een Func<T1, T2, TResult> verwacht. Het probleem is, in C++/CLI moet je per se gcnew Func<T1, T2, TResult>(this, &MyClass::MyMethod) doen.
Anders weet de compiler niet wat je typen parameters kunnen zijn op het moment van een invoke. :)
Wat onzin is, die parameters staan in de method signature :)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 19-09-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
OkkE schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:56:
Een aantal van mijn collega's hebben ook een Wacom (verschillende versies) en die zijn er zeer over te spreken. Ik heb het jaren geleden eens geprobeerd, toen kon ik er niet aan wennen. Maar ik zit er sinds kort aan te denken om toch weer is te proberen.

Klopt het dat er tegenwoordig ook Wacoms zijn die je naast met pen ook goed met je vingers kunt bedienen? Want dat lijkt me erg handig (vooral icm OSX Lion).
Ja, er zijn tablets die je ook met je vingers kunt bedienen, maar niet zo netjes als het trackpad. Als je vingerwerk wilt doen, zou ik voor trackpad gaan. Ik zelf werk exclusief met trackpad als muis, zowel thuis als op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kan iemand mij een goede C++ IDE voor Windows aanraden als ik een platform onafhankelijke driver wil schrijven? Moet ook de mogelijkheid hebben tot SVN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Gamebuster schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:15:
[...]

Ja, er zijn tablets die je ook met je vingers kunt bedienen, maar niet zo netjes als het trackpad. Als je vingerwerk wilt doen, zou ik voor trackpad gaan. Ik zelf werk exclusief met trackpad als muis, zowel thuis als op werk.
Dat idee had ik al ja, dat een echte trackpad beter werkt wanneer je het met de hand wil bedienen. Voor mij is het meer dat ik weer eens een pen wil gaan gebruiken, maar ik het wel fijn vind dat er ook de optie is om 'm af en toe als trackpad te kunnen gebruiken. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

monnick schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:31:
Kan iemand mij een goede C++ IDE voor Windows aanraden als ik een platform onafhankelijke driver wil schrijven? Moet ook de mogelijkheid hebben tot SVN. :)
Visual Studio? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

monnick schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:31:
Visual Studio ligt voor de hand, daarnaast kun je ook nog Netbeans of Eclipse proberen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wacht, een platformonafhankelijke driver? Hoe ga je dat doen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dat was een beetje een ongelukkige benaming inderdaad ;) Wordt een glue tussen de driver en een Java library.

Volgens mij kan je met de Express editie van Visual Studie niet zo makkelijk met SVN werken toch? In dat geval ga ik maar voor Eclipse denk ik. Daarmee heb ik ook wel is eerder gewerkt in Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Visual Studio Express ondersteunt inderdaad geen plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel macro's, toch?

Ik gebruik zelf macro's voor perforce. Ik zie niet echt de noodzaak voor een fullblown integrated sourcecontrol plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:15
.oisyn schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:58:
Ik zie niet echt de noodzaak voor een fullblown integrated sourcecontrol plugin.
Het voordeel van die plugins is dat ze alleen de relevante zaken binnen een project in de source control zetten en niet alle tijdelijke- en niet relevante bestanden van Visual Studio erin zetten. Ga je het handmatig doen met het schildpadje ofzo, moet je het zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
DEiE schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:39:
[...]
Het voordeel van die plugins is dat ze alleen de relevante zaken binnen een project in de source control zetten en niet alle tijdelijke- en niet relevante bestanden van Visual Studio erin zetten. Ga je het handmatig doen met het schildpadje ofzo, moet je het zelf uitzoeken.
Er bestaan standaard ignore lijsten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DEiE schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:39:
[...]

Dat kun je dus ook gewoon met een macro regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:15:
[...]

De trackpad/vinger functie van de Wacom Bamboo is dik in orde hoor :) Er is er zelfs een met enkel touch.

Ik heb zelf de gecombineerde versie (dus pen en toch) en beide werken gewoon gigantisch goed. De precisie is prima, gecombineerd met de grote oppervlakte is het een gigantisch fijn ding om te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:15
Styxxy schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:41:
Er bestaan standaard ignore lijsten hoor.
Wat ik zo snel zie bij TortoiseSvn stel je die globally in, wat dus niet lekker werkt als je die plugin gebruikt voor meerdere verschillende omgevingen. Hoe het bij andere svn tools zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Eerst half uur lang kabels opruimen, hele bureau netjes maken.

Zit ik eindelijk weer, computer net opgestart, gooi ik na 5 minuten mijn vers gemaakte thee om :(
kon ik weer alles opruimen

hele bureau ruikt nu naar sinaasappel

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 19-09-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

O+ matches pseudoselector

Cascading Stylesheet:
1
2
3
element.matches(.foo, .bar) {
    parameter: value;
}

http://www.netmagazine.co...preview-hottest-css-specs

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
iH8 schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:47:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
}

Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

iH8 schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:47:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
}

Je bedoelt E:matches()? :+

Opzich leuke feature, maar niet the most exciting in mijn ogen; en waarschijnlijk ook een stuk zwaarder voor de browser dan gewoon een class. Wel aardig dat er over zulke dingen worden nagedacht, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Laatst online: 11:33
DEiE schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:55:
[...]

Wat ik zo snel zie bij TortoiseSvn stel je die globally in, wat dus niet lekker werkt als je die plugin gebruikt voor meerdere verschillende omgevingen. Hoe het bij andere svn tools zit weet ik niet.
Dat ligt dan aan TortoiseSvn, want SVN zelf ondersteund ze gewoon per project en zelfs per directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Nu online
Gamebuster schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:44:
Eerst half uur lang kabels opruimen, hele bureau netjes maken.

Zit ik eindelijk weer, computer net opgestart, gooi ik na 5 minuten mijn vers gemaakte thee om :(
kon ik weer alles opruimen

hele bureau ruikt nu naar sinaasappel
Lekker fris toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OkkE schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:53:
Opzich leuke feature, maar niet the most exciting in mijn ogen; en waarschijnlijk ook een stuk zwaarder voor de browser dan gewoon een class.
Da's natuurlijk onzin. De use case is dat wanneer je eerst div p .aap, div p .noot, div p .mies typte, je nu gewoon div p :matches(.aap, .noot, .mies) kunt typen. Voor het algoritme maakt het natuurlijk geen drol uit of je nu de eerste of de tweede variant gebruikt. Maar wat leesbaarheid betreft is die tweede toch een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.oisyn schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:17:
[...]

Da's natuurlijk onzin. De use case is dat wanneer je eerst div p .aap, div p .noot, div p .mies typte, je nu gewoon div p :matches(.aap, .noot, .mies) kunt typen. Voor het algoritme maakt het natuurlijk geen drol uit of je nu de eerste of de tweede variant gebruikt. Maar wat leesbaarheid betreft is die tweede toch een stuk prettiger.
Oke, misschien dat performance inderdaad geen issue is, al is E:pseudo niet heel efficient: http://csswizardry.com/20...-efficient-css-selectors/

Maar in het voorbeeld is div p wat overbodig en zou ik het sowieso niet snel op die manier bouwen. Ik zie gewoon niet zo heel veel nut voor deze selector. In theorie is het een leuke selector, in de praktijk denk ik niet dat ik 'm veel zal gebruiken.

Pagina: 1 ... 196 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak